Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024
Replace fear of the unknown with curiosity | 36 kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen
Het ging ineens over bitcoin en dat het geen waarde kan hebben en dat het "gevaarlijk" is en dat soort FUD
vorige keer was dat een signaal dat we de top naderde... maar ik heb nu toch grote twijfels.. Komende week maar mijn brood bij de bakker halen, als het daar ook over bitcoin gaat weet ik meer..
Dat klopt wel, maar op de hogere tijdframes houden we hem niet nog. Persoonlijk denk ik dat wel waarde heeft, naast de daadwerkelijke belangrijke levels op basis van TA.anti elppa schreef op zondag 8 december 2024 @ 22:23:
[...]
Nope. Dat was zo, tot ie doorbroken werd van de week. Je ziet em er toch ook zonder enige weerstand stuk of 10x door gaan laatste 48h? Totaal geen weerstand. Heeft net zoveel waarde als 99.9 of 100.1
Afgelopen vrijdag zat ik bij de kapper. Daar ging het nog enkel over het programma Bondgenoten en de nieuwe hit van een volkszanger.twain4me schreef op zondag 8 december 2024 @ 22:27:
Ik was net op een verjaardag en ik denk dat er een glitch in de crypto matrix zit.
Het ging ineens over bitcoin en dat het geen waarde kan hebben en dat het "gevaarlijk" is en dat soort FUD
vorige keer was dat een signaal dat we de top naderde... maar ik heb nu toch grote twijfels.. Komende week maar mijn brood bij de bakker halen, als het daar ook over bitcoin gaat weet ik meer..
Denk dat we nog safe zitten!
Stack Sats
Op het werk ook al mensen gehad afgelopen week. Gister met sinterklaas, XRP hadden ze gekocht… op de top natuurlijk. Gelukkig ook wat bitcoin.twain4me schreef op zondag 8 december 2024 @ 22:27:
Ik was net op een verjaardag en ik denk dat er een glitch in de crypto matrix zit.
Wel leuk, want degene die XRP en Bitcoin hebben gekocht heb ik verteld dat ze moesten inkopen zo nu en dan toen Bitcoin 24k was. Zakte daarna nog tot 16k. Achja.
STIMPPYYY schreef op zondag 8 december 2024 @ 22:34:
[...]
Wel leuk, want degene die XRP en Bitcoin hebben gekocht heb ik verteld dat ze moesten inkopen zo nu en dan toen Bitcoin 24k was. Zakte daarna nog tot 16k. Achja.
:strip_exif()/f/image/HaDckd1ttUDuaiScIjjAnnUd.jpg?f=fotoalbum_large)
Replace fear of the unknown with curiosity | 36 kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen
I spent some time last week looking at the AI x crypto intersection. Basically there is nothing. It's all garbage.
— badenglishtea (@badenglishtea) 8 december 2024
There are a few new/cool inference networks like Kuzco. And I think DESCI projects like TIG could be explosive if incentives/scale align.
But I'm pretty bearish on…
Mand
Tja, benieuwd wat dat met Tatsu doet. Tao is te duur.
Misschien moeten we de no-coiners inflatie eens uitleggen...

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.
Aangezien we eerst naar 69k gingen: wat is het volgende meme-waardige getal?Taro schreef op zondag 8 december 2024 @ 22:26:
100k is nu inderdaad gewoon een willekeurig bedrag geworden. Op naar de 1.000.000.
420k zou natuurlijk mooi zijn, maar zijn er nog andere takers?
Dat zit wel Schnorr.
This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.
99,9 houden we ook niet vast. of 101,1kDeman23 schreef op zondag 8 december 2024 @ 22:28:
[...]
Dat klopt wel, maar op de hogere tijdframes houden we hem niet nog. Persoonlijk denk ik dat wel waarde heeft, naast de daadwerkelijke belangrijke levels op basis van TA.
Zie je dat het echt onzin is?
idd, lets goTaro schreef op zondag 8 december 2024 @ 22:26:
100k is nu inderdaad gewoon een willekeurig bedrag geworden. Op naar de 1.000.000.
heatmap schoon, funding neutraal. Mooi wat dagen af kunnen koelen. RSI en F&G niet idioot, zelfs laag imo. BTC-D heeft geen verdere klappen gehad. Vormt een bodem. 1125 btc te gaan tot 105k op coinbase pro. Is niet echt veelkbuntu schreef op maandag 9 december 2024 @ 06:45:
Nog wat mooie analyses die verklaren waarom we vandaag naar de moon gaan?
Volgende leg up gaat eraan komen vandaag of morgen verwacht ik.
[ Voor 6% gewijzigd door anti elppa op 09-12-2024 06:55 ]
Considering alt season tapped out for now.
— Felix Hartmann (@FelixOHartmann) 7 december 2024
Most alts now have funding rates north of 100% annualized. Last moves purely perp driven, spot volumes declining.
Leg down will be ugly.
Doing some light 2x long BTC, 1x short tapped out dino coins
Traders may stay irrational,… https://t.co/s066BWjtsr pic.twitter.com/BEEzhpLnBe
ken de beste man niet maar kan me hier zeker in vinden en sluit ook aan bij wat ik hierboven al schreef dus:
:strip_exif()/f/image/5NScHArQVd2o4IVzg4OPpdmu.png?f=user_large)
Ik lees en hoor veel dat altseason nauwelijks nog is begonnen, maar mijn gutfeeling zegt: tot de Kerst nog een laatste 13e maand pomp en dan maken dat je wegkomt. Ik hoor heel graag dat ik t mis heb.
Je hebt het mis.r0bb schreef op maandag 9 december 2024 @ 07:20:
Ik hoor heel graag dat ik t mis heb.
Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman
Doe alleen al eens de inflatie op de dollar van de afgelopen 3 jaar bij die 2.8t$ dan ben je al bijna op die 3.64Tr0bb schreef op maandag 9 december 2024 @ 07:20:
Ik begin me ook af te vragen hoeveel we nog in totaal van de bullmarkt mogen verwachten. In 2021 was de totale crypto omvang $2.8T op de piek, nu staan we al op $3.64T. Hoeveel meer erbij is nog logisch, of wordt t nu gewoon een behoorlijk risico?
Ik lees en hoor veel dat altseason nauwelijks nog is begonnen, maar mijn gutfeeling zegt: tot de Kerst nog een laatste 13e maand pomp en dan maken dat je wegkomt. Ik hoor heel graag dat ik t mis heb.
En dan hebben we de ETF's nog niet meegeteld. Ik zie een top van 4.5T nog wel gebeuren (heel kortstondig)
oh daar komen we wel. maar gok dat dat pas over 2 cyles is. Dus ergens 2033reshi schreef op maandag 9 december 2024 @ 07:34:
Stelletje schrale atsers![]()
Op naar de gold market cap
En je hebt de token sale ook maar gelijk gecanceld?Alpina schreef op zondag 8 december 2024 @ 13:03:
[Embed]
Dit wordt wel erg scammy zo, aangezien ik ook slecht ben in op een juist moment te verkopen gaan mijn funds terug van Metamask naar mexc voor extra TAO.
Vaak is de jacht ook mooier dan de vangst net als met een horloge
:strip_exif()/f/image/LJGExULMo2OBznHehco9iBdZ.png?f=user_large)
Nee, heeft geen waarde meer. We zitten nu gewoon in een kleine range waar het middenpunt (equilibrium) van die range rond de 100k ligt, daarom zie je wat interactie er mee. Qua absolute prijs is het een arbitrair bedrag geworden.Deman23 schreef op zondag 8 december 2024 @ 22:28:
[...]
Dat klopt wel, maar op de hogere tijdframes houden we hem niet nog. Persoonlijk denk ik dat wel waarde heeft, naast de daadwerkelijke belangrijke levels op basis van TA.
/f/image/AAUdddBY3M9bJDG0oESMJX63.png?f=fotoalbum_large)
Nee ze zijn gewoon blut na een weekendje tuincentrum.BTC100K2021 schreef op maandag 9 december 2024 @ 08:25:
Lekker rustig hier. Alle shitcoin experts zijn toch maar weer aan het werk gegaan vandaag.
Als de bewuste keuze maakt om in het weekend naar zo'n kerstshow van Intratuin te gaan dan heb je professionele hulp nodig.Aeronaut schreef op maandag 9 december 2024 @ 08:30:
[...]
Nee ze zijn gewoon blut na een weekendje tuincentrum.
Je hebt me gisteren nog 40$ per XRP beloofd!
Als ik zo een paar posts opzoek met funding rates zegt mij dit helemaal niks.
Ik moet denken aan ETF inflows maar zeker weten doe ik het niet.
Wie kan mij dit vertellen?
Ik beloof mezelf ook $$$$$ ADA. Maar die lijkt ook weer lekker niet te bewegenelektriekert schreef op maandag 9 december 2024 @ 08:36:
[...]
Je hebt me gisteren nog 40$ per XRP beloofd!
Als ik zo een paar posts opzoek met funding rates zegt mij dit helemaal niks.
Ik moet denken aan ETF inflows maar zeker weten doe ik het niet.
Wie kan mij dit vertellen?
Waar moet ik me aanmelden?BTC100K2021 schreef op maandag 9 december 2024 @ 08:32:
[...]
Als de bewuste keuze maakt om in het weekend naar zo'n kerstshow van Intratuin te gaan dan heb je professionele hulp nodig.
Fixed it!BTC100K2021 schreef op maandag 9 december 2024 @ 08:32:
[...]
Als de bewuste keuze maakt om in het weekend naar zo'n kerstshow van Intratuin te gaan dan heb je professionele hulp nodig een vrouw / vriendin.
Of zo..
BTC100K2021 schreef op maandag 9 december 2024 @ 08:32:
[...]
Als de bewuste keuze maakt om in het weekend naar zo'n kerstshow van Intratuin te gaan je een vrouw / vriendin hebt dan heb je professionele hulp nodig.
[ Voor 33% gewijzigd door Stokstaart op 09-12-2024 08:45 ]
https://www.youtube.com/watch?v=HagLHuLUNLw
Ik ben dus de Intratuin uitgezet.BTC100K2021 schreef op maandag 9 december 2024 @ 08:32:
[...]
Als de bewuste keuze maakt om in het weekend naar zo'n kerstshow van Intratuin te gaan dan heb je professionele hulp nodig.
:strip_exif()/f/image/M85jGBsPjbLmvnNg8ZaVjG0g.png?f=user_large)
The National Center for Public Policy Research has submitted the attached shareholder proposal to https://t.co/Lve7Kg1nVI, Inc. for consideration at the 2025 annual shareholder meeting.
— Tim Kotzman (@TimKotzman) 8 december 2024
Shareholders request that the Board assess adding #Bitcoin to the Company’s Treasury pic.twitter.com/lsgHC0aGrt
Dit is wel bullish nieuws. Hopelijk slaat dit aan bij meer grote bedrijven.
Edit: embed
[ Voor 21% gewijzigd door Steady op 09-12-2024 09:15 ]
Just Enter Markets, Overcome Every Dump, Enjoy Rewards
Mijn vriendin heeft, godzijdank, net zo'n bloedhekel aan die shows/drukte als ik heb
Tijd voor een stamp voor @zwembroek?BTC100K2021 schreef op maandag 9 december 2024 @ 08:25:
Lekker rustig hier. Alle shitcoin experts zijn toch maar weer aan het werk gegaan vandaag.
:strip_exif()/f/image/CAziPrmDrH4kw0crMWIM7X2P.png?f=user_large)

https://companiesmarketcap.com/assets-by-market-cap/
Morgen zal Microsoft stemmen toch?
Iets met [embed]…….. [/embed]Steady schreef op maandag 9 december 2024 @ 08:56:
https://x.com/TimKotzman/status/1865832907597807992
Geen idee hoe je een tweet embed
Die van mij ook. Niet perse aan kertshows maar de haat aan drukte wint het van de liefde voor kerstshows..YES schreef op maandag 9 december 2024 @ 08:58:
[...]
Mijn vriendin heeft, godzijdank, net zo'n bloedhekel aan die shows/drukte als ik heb
Dan moeten er ook kleine drolletjes op die zwembroek staanGuere schreef op maandag 9 december 2024 @ 09:02:
[...]
Tijd voor een stamp voor @zwembroek?
[Afbeelding]
Yeah klopt, die was moeilijker te vinden en had weinig zin om die te vervangen met dat shitcoin logoBTC100K2021 schreef op maandag 9 december 2024 @ 09:07:
Dan moeten er ook kleine drolletjes op die zwembroek staan
Zeer matige interface maar ze hadden wel coins die je bijna nergens anders vond.
Zo ook $Turbo. Deze heb ik bij het sluiten van mijn accout gewoon lekker weggedaan want het was toch crap.
Sinds de sluiting van de exchange is $TURBO x34 gegaan.
Kan ik Gate.io voor mijn gemiste gains aanklagen?
Niet alleen uit NL mijn account werd hier ook gesloten. Ik heb ook wat gure munten (o.a. Kylin) en die kun je alleen bij Gate.io inwisselen.. LeukDon Guacamole schreef op maandag 9 december 2024 @ 09:09:
Eind vorig jaar vertrok Gate.io uit Nederland.
ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13
Gate was echt zo shabby en traag, maar wel zeer lekkere winsten gepakt op die small-caps. Fijn was ook dat je PNL sinds aankoop er stond en gecombineerd.Don Guacamole schreef op maandag 9 december 2024 @ 09:09:
Eind vorig jaar vertrok Gate.io uit Nederland. Deze shady exchange gebruikte ik soms voor de aankoop van redelijk gure shitcoins.
Zeer matige interface maar ze hadden wel coins die je bijna nergens anders vond.
Zo ook $Turbo. Deze heb ik bij het sluiten van mijn accout gewoon lekker weggedaan want het was toch crap.
Maaruh, wen BTC 10k
Niet heel netjes dat je zomaar een foto van mijn bloedmooie vriendin post
Ja dat kan, of er een rechter is die je gelijk gaat geven? Dat denk ik dan weer niet.Don Guacamole schreef op maandag 9 december 2024 @ 09:09:
Eind vorig jaar vertrok Gate.io uit Nederland. Deze shady exchange gebruikte ik soms voor de aankoop van redelijk gure shitcoins.
Twee banen (chef memes en een echte betaalde baan) combineren is ook niet makkelijk.Guere schreef op maandag 9 december 2024 @ 09:08:
[...]
Yeah klopt, die was moeilijker te vinden en had weinig zin om die te vervangen met dat shitcoin logo
Of je hebt kleine kinderen 😀 zijn er nogal wat hier op het forum heb ik zo het idee.BTC100K2021 schreef op maandag 9 december 2024 @ 08:32:
[...]
Ik hoef geen wife-changing gains, ik heb namelijk geen wife.sh4d0wman schreef op maandag 9 december 2024 @ 09:28:
@YES ik zou all-in gaan met je huis en auto. In dit geval gun ik je wife-changing gains. Ze zal vast een goed hart hebben maar het oog wil ook wat.
Wife adding gains dan.YES schreef op maandag 9 december 2024 @ 09:30:
[...]
Ik hoef geen wife-changing gains, ik heb namelijk geen wife.
Het zal de maandagochtendzuurheid wel zijn maar krijg toch de kriebels van dit soort 'grappige' video's. Angst dat we de top bereikt hebben, teleurgesteld in de onvolwassenheid etc.
Nee, ook niet. ik wil niet trouwen
Niet te serieus nemen denk ik. Deze man heeft zelfs een genre ervan gemaakt 'crypto house'. Zie ik op zijn youtube kanaal.Raaafie schreef op maandag 9 december 2024 @ 09:44:
[...]
Het zal de maandagochtendzuurheid wel zijn maar krijg toch de kriebels van dit soort 'grappige' video's. Angst dat we de top bereikt hebben, teleurgesteld in de onvolwassenheid etc.
Lil Bubble gaat al meerdere bullruns mee en is al die jaren al even 'onvolwassen' en heeft weinig te doen met het bereiken van de top, no worriesRaaafie schreef op maandag 9 december 2024 @ 09:44:
[...]
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
een kleine correctie van 30% is ook geen ramp toch? daarna gaan we gewoon hoger : )Raaafie schreef op maandag 9 december 2024 @ 09:44:
[...]
Presentfce773febc139c7 schreef op maandag 9 december 2024 @ 09:53:
Is er iemand die onlangs DOT gehandeld heeft?
hier ookfce773febc139c7 schreef op maandag 9 december 2024 @ 09:53:
Is er iemand die onlangs DOT gehandeld heeft?
vooral the cringe...Raaafie schreef op maandag 9 december 2024 @ 09:44:
[...]
30% zou wel killing zijn denk ik. En ja dat hadden we vorige bullmarkets ook gehad maar in absolute getallen is dat nu wel heel erg veel en maak je eigenlijk een bartje naar de 70k waar de pump vandaan kwam..jeppekroezen schreef op maandag 9 december 2024 @ 09:49:
[...]
een kleine correctie van 30% is ook geen ramp toch? daarna gaan we gewoon hoger : )
In dit stadium zou ik wel bijkopen. Maar ik vind een 30% logischer als we boven de 120k uitkomen, en even gewoon de 90 opzoeken oid.Deman23 schreef op maandag 9 december 2024 @ 10:02:
[...]
30% zou wel killing zijn denk ik. En ja dat hadden we vorige bullmarkets ook gehad maar in absolute getallen is dat nu wel heel erg veel en maak je eigenlijk een bartje naar de 70k waar de pump vandaan kwam..
Ik denk dat als BTC volwassener wil worden dat de correcties ook minder heftig moeten gaan worden. Dat worden ze al heb ik het idee, daarom zie ik hoger dan 20% eigenlijk niet meer gebeuren (niet voor einde Bullmarket dan). We gaan het zien. 85k/80k vanaf hier is niks mis mee, 70k vind ik persoonlijk te diep. Maar nogmaals misschien kunnen de mensen hier die echt verstand van TA hebben hier nog wat over zeggen.DarkShadow schreef op maandag 9 december 2024 @ 10:03:
[...]
In dit stadium zou ik wel bijkopen. Maar ik vind een 30% logischer als we boven de 120k uitkomen, en even gewoon de 90 opzoeken oid.
ja ik verwacht bij120 een drop van 15 tot 25%.DarkShadow schreef op maandag 9 december 2024 @ 10:03:
[...]
In dit stadium zou ik wel bijkopen. Maar ik vind een 30% logischer als we boven de 120k uitkomen, en even gewoon de 90 opzoeken oid.
Hier gaan we hem denk in niet meer zien. Zeker na die flash crash van vorige week is de kans gewoon klein.
Geen garanties uiteraard
Daar zijn geen aanwijzingen voor. Bij 43k is er heel veel steun.STIMPPYYY schreef op maandag 9 december 2024 @ 10:14:
Een gezonde correctie tot 10k gaat gewoon gebeuren toch.
Tibber; 3-fase Victron ESS, 38,4 kWh opslag; gasloos sinds 2013; Nibe F1245-10PC; SAP; HomeSeer4; Proxmox 8
Achteraan in de rij aansluiten achter de mensen die op 6 cent wachten svp.STIMPPYYY schreef op maandag 9 december 2024 @ 10:14:
Dat zit wel Schnorr.
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
Ik zie de alts nog wel een stuk verder dumpen, met name omdat Ripple nog niet fatsoenlijk is gecorrigeerd. Maar dat is meer wensdenken dan dat het ergens op is gebaseerd.anti elppa schreef op maandag 9 december 2024 @ 10:11:
[...]
ja ik verwacht bij120 een drop van 15 tot 25%.
Hier gaan we hem denk in niet meer zien. Zeker na die flash crash van vorige week is de kans gewoon klein.
Geen garanties uiteraard
[ Voor 3% gewijzigd door mprkooij op 09-12-2024 10:29 ]
Ik wens dat het dumpen nu stopt en we weer omhoog gaanBTC100K2021 schreef op maandag 9 december 2024 @ 10:28:
[...]
Ik zie de alts nog wel een stuk verder dumpen, met name omdat Ripple nog niet fatsoenlijk is gecorrigeerd. Maar dat is meer wensdenken dan dat het ergens op is gebaseerd.
Was ik.
het begin van de zin die we allemaal heel vaak al hebben gezegd.
ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13
https://x.com/Wolfquant/s...ZipVhGrm4pOEmUnSfaXQ&s=19
https://x.com/Crypto_Ed_N...ejQb4I7QVSLegpuQ0RuQ&s=19
ben je nu serieus?bsmpower schreef op maandag 9 december 2024 @ 10:40:
Kreeg al een beetje de kriebels toen ik deze posts las dit weekend. Meerdere grote accounts toch wel bearish. Uiteraard niet naar gehandeld 😑
Beide kanalen zijn extreme bagger. Vooral die eerst man. Dit is wellicht 1 vd meest idiote "analyses" die ik heb gelezen sinds il chapo met zijn shit rond de 20k.
Waar komt al die paniek ineens vandaan trouwens?
Het is super bullish dat BTC-D weer stijgt en dat shitcoins rekt gaan. We hebben brandstof nodig om naar de 120k te komen, dat word nu uit vloeibare gier getrokkken
Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12
Stop met het volgen van traders op Twitter en heb wat convictie in Bitcoin.
[ Voor 15% gewijzigd door jvel92 op 09-12-2024 10:50 ]
Ik durf er wel 10k sats op te zetten, straks tussen 13:05 en 13:15 komt de tweet van SaylorBTC100K2021 schreef op maandag 9 december 2024 @ 10:44:
Nieuwe DCA op komst van MSTR?
https://saylortracker.com/
Sinds 11 november iedere maandag.
Bitcoin - A weapon of mass disruption
Als we nog wat verder dippen dan staat straks heel m'n YT recommendations weer vol schreeuwende titelsjvel92 schreef op maandag 9 december 2024 @ 10:48:
Blijft mooi dit: we hebben BTC de hoogste weekly close ooit gehad met op ETH ook een mooie weekly close vervolgens beginnen we de maandag wat rood en men begint al te praten over 10k, 31k en de de support op 43k.
Stop met het volgen van traders op Twitter en heb wat convictie in Bitcoin.
Crypto_ED zat destijds op Fok! Maar wat Anti al zegt, slechte tweets. Hoe komen jullie toch altijd aan dit soort bronnen?bsmpower schreef op maandag 9 december 2024 @ 10:40:
Kreeg al een beetje de kriebels toen ik deze posts las dit weekend. Meerdere grote accounts toch wel bearish. Uiteraard niet naar gehandeld![]()
Bitcoin - A weapon of mass disruption
Hahaha idioot….STIMPPYYY schreef op maandag 9 december 2024 @ 10:14:
Iedereen weet dat 12k support biedt
Komt nog bij dat je nooit weet of 'ie überhaupt wel echt al z'n Bitcoin heeft verkocht.
Enige crypto gerelateerde videos die ik bekijk zijn van Bob Loukas. Van de rest voel je langzaam je hersenstellen afsterven bij elke seconde dat je ernaar luistert. Zonde van je tijd.STIMPPYYY schreef op maandag 9 december 2024 @ 10:51:
[...]
Als we nog wat verder dippen dan staat straks heel m'n YT recommendations weer vol schreeuwende titels
Voor de geïnteresseerden, hier staat in het Nederlands in relatieve Jip en Janneke taal de strategie van MSTR uitgelegd:Gelukszoekr schreef op maandag 9 december 2024 @ 10:50:
[...]
Ik durf er wel 10k sats op te zetten, straks tussen 13:05 en 13:15 komt de tweet van Saylor
https://www.deaandeelhoud...strategy-de-anti-buffett/
De MicroStrategy-strategy
MicroStrategy is eigenlijk een soort Turbo op de koers van Bitcoin, vooral door de manier waarop Saylor de Bitcoin aankopen financiert. Het bedrijf doet dit op twee manieren:
- Uitgifte van nieuwe aandelen
- Uitgifte van converteerbare obligaties
Die laatste blijkt bijzonder effectief. Een converteerbare obligatie is een lening die onder voorwaarden kan worden afgelost in aandelen.
Als de aandelenkoers hoger staat dan de afgesproken conversieprijs, kiest de obligatiehouder voor aandelen. Het is dus in feite een obligatie met een optie-component.
Voor MicroStrategy heeft dit twee voordelen:
- Indirecte Bitcoin-optie. De obligaties gaven institutionele beleggers al in 2020 een indirecte optie op Bitcoin, zonder dat ze daadwerkelijk Bitcoin hoefden te kopen.
- Gunstige voorwaarden. Door de hoge volatiliteit van MicroStrategy (en Bitcoin) kan het bedrijf obligaties uitgeven met een lage rente en een conversieprijs die ver boven de aandelenkoers lag.
De convertibles zijn door de hoge volatiliteit ook populair op arbitrage-trading desks, die onder andere inspelen op de bewegingen van het aandeel zelf ten opzichte van de convertible.
Geld als verwatering verdienen
Daarnaast geeft MicroStrategy nieuwe aandelen uit om meer Bitcoins te kopen. Waar dit bij traditionele bedrijven vaak leidt tot koersdruk door verwatering, werkt het hier (voorlopig?) anders.
Aandeelhouders zijn juist blij met nieuwe emissies, omdat elke dollar uit de emissie wordt omgezet in Bitcoin.
Dankzij de premie in het aandeel MicroStrategy (de beurswaarde ligt zo’n 2,5 keer hoger dan de waarde van de Bitcoins op de balans) stijgt het aantal Bitcoins per aandeel op dit moment na elke emissie.
Taylor heeft hieraan gerelateerd ook een nieuwe term gecreëerd; Bitcoin Yield, wat de procentuele verandering van periode tot periode weergeeft van de verhouding tussen het bitcoinbezit van het bedrijf en het aantal (inclusief verwaterde) aandelen.
De financieringsstrategie creëert een zichzelf versterkend effect:
Meer emissies → meer Bitcoins → hogere Bitcoin waarde per aandeel.
Stijgende Bitcoin-koers → stijgende MicroStrategy-koers → ruimte voor nóg meer emissies.
MicroStrategy is officieel een softwarebedrijf, maar je zou het ook een beursgenoteerde Bitcoin-stofzuiger kunnen noemen.
Ik ging er helemaal los op in 2021, nooit de moeite genomen om het eruit te gooien. Maar inderdaad joh, wat een drek is dat. Eigenlijk de enige in mijn lijst die echt zeer nuttige info deelt en het tot nu toe vanaf de hele bear bij het goede eind heeft gehad is Jason Pizzinojvel92 schreef op maandag 9 december 2024 @ 10:56:
[...]
Enige crypto gerelateerde videos die ik bekijk zijn van Bob Loukas. Van de rest voel je langzaam je hersenstellen afsterven bij elke seconde dat je ernaar luistert. Zonde van je tijd.
Dit topic is gesloten.
- "Wat vinden jullie van coin X?" of "Wat is jullie mening over cryptocurrency Y?" vragen horen niet in dit topic thuis. Onderbouw je vraag, licht de techniek en voor- & nadelen grondig toe, etc. of stel je vraag niet.
- Technische analyses, onderbouwde koersvoorspellingen & crypto gerelateerd nieuws kan je ook in het Nieuws, koers en handel topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws, koers & handel topic #3 posten.
- Blijf on-topic, hypotheken, Corona/COVID19 en zonnepanelen zijn bijv. offtopic. Politiek, Trump en Elon Musk zijn alleen on-topic als dit relevant is mbt crypto.
- Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
- Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
- Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen. Referrallinks zijn ook niet toegestaan in je signature/handtekening.
- Wees vriendelijk en reageer inhoudelijk, speel het niet op de persoon.
- Commentaar op de moderatie per DM of in het feedbacktopic, niet hier.
- Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk en crypto gerelateerd. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
- Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
- Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!