[SC] Cryptocurrency Slowchat topic #28 / $100k behaald! Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 52 ... 256 Laatste
Acties:
  • 863.617 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Een maand. Volgens mij nog een week? Dus als hij terug is gaat alles naar 420k

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Alpina
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 07:17
Gelukszoekr schreef op zondag 8 december 2024 @ 00:36:
Ja, hoe lang is z'n ban eingenlijk? Wat ie ook op z'n kersftok heeft, Kol was hier kind aan huis. Ook tijdens de bearmarkt(en). Zonde dat juist zo'n user niet hier tijdens de $100k niet was
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ci9_MpPaLAamLyRUeGeFDeeZlwY=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/Z8paYwth77TMCcK1Rw3ZQNyS.gif?f=user_large

15 december dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:27
Wat had die gedaan dan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

Ik kreeg vanavond een MEXC sms dus vreesde dat er een positie was geploft, maar gelukkig niet.

Wel was het een bericht -in keurig Nederlands- dat de Ledger Live succesvol was gekoppeld met de API. Als ik dat niet had gedaan moest ik contact opnemen met een bepaald nummer.
Ik heb geen Ledger, dus dacht even aan een hack, maar vond een SMS van MEXC in het Nederlands nogal twijfelachtig. Nou dat bleek het ook te zijn, is blijkbaar een bekende scam.

Maar wel een nare constatering dat ik zo getarget wordt en er ergens in een profielendatabase met gejatte data nu ook mijn telefoonnummer en MEXC gebruik gekoppeld lijken te zijn.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09:49
Taro schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 21:12:
Het zal allemaal wel aan mij liggen, maar wat houdt mensen toch tegen om gewoon de stap te zetten? Waar komt al die weerstand vandaan tegen moderne innovaties.
Echt, dit dus!!! Ik snap daar ook echt helemaal niks van. En eigenlijk is dat issue nog veel groter dan alleen crypto. Ik denk soms echt dat sommige mensen echt doelbewust stil willen staan. Zelfs mensen van mijn leeftijd (30) die niet verder willen kijken, ik ken er genoeg.

En ondertussen idd allemaal maar afgeven op alles en iedereen... En met massale oogkleppen alle veranderingen bij voorbaat blokkeren. Ik begrijp dat echt niet :?

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peterre
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 24-04 18:42
Richh schreef op zondag 8 december 2024 @ 01:37:
[...]

Echt, dit dus!!! Ik snap daar ook echt helemaal niks van. En eigenlijk is dat issue nog veel groter dan alleen crypto. Ik denk soms echt dat sommige mensen echt doelbewust stil willen staan. Zelfs mensen van mijn leeftijd (30) die niet verder willen kijken, ik ken er genoeg.

En ondertussen idd allemaal maar afgeven op alles en iedereen... En met massale oogkleppen alle veranderingen bij voorbaat blokkeren. Ik begrijp dat echt niet :?
Naweeen van Karl Marx ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• baba420
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07:14
Het komt denk ik door big tech en hun vervelende algoritmes. Je blijft binnen je bubbel en krijgt geen andere kijk op zaken. De jeugd zit continu op zijn telefoon en heeft nooit een boek gelezen.

Ik vrees het ergste voor de volgende generatie werkenden. En aan de andere kant het leven wat zo ontzettend duur is geworden waardoor je niks kan overhouden om überhaupt te investeren. Om te zwijgen over de huizenprijzen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• elektriekert
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 10:07
Ik ga elke keer stuk als ik deze memekol zie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CHRlS
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 30-06 21:56
JPS schreef op zondag 8 december 2024 @ 01:02:
Ik kreeg vanavond een MEXC sms dus vreesde dat er een positie was geploft, maar gelukkig niet.

Wel was het een bericht -in keurig Nederlands- dat de Ledger Live succesvol was gekoppeld met de API. Als ik dat niet had gedaan moest ik contact opnemen met een bepaald nummer.
Ik heb geen Ledger, dus dacht even aan een hack, maar vond een SMS van MEXC in het Nederlands nogal twijfelachtig. Nou dat bleek het ook te zijn, is blijkbaar een bekende scam.

Maar wel een nare constatering dat ik zo getarget wordt en er ergens in een profielendatabase met gejatte data nu ook mijn telefoonnummer en MEXC gebruik gekoppeld lijken te zijn.
Ik had vrijdag een soortgelijke Nederlandse SMS. Maar dan van het nummer van Bybit met de melding dat er vanuit de Oekraïne was ingelogd. En dat ik contact op moest nemen met een 020 nummer.
Omdat de SMS afkomstig was van dezelfde afzender als andere Bybit sms-jes twijfelde ik heel even. Maar naar Google zoekopdracht naar het nummer bleek dat deze als “irritant” bekend stond.
Uiteindelijk zonder nummer herkenning aan nog even dat nummer gebeld om een beetje te trollen. Hadden ze daar gewoon nog een heel keuze menu en een melding dat het erg druk was. Uiteindelijk kwam ik bij een Engelstalige voicemail uit. Kennelijk hebben ze het dus toch zo druk dat ze niet iedereen die terug belt te woord kunnen staan.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• E-Hoog
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09:02
Richh schreef op zondag 8 december 2024 @ 01:37:
[...]

Ik vind in dat kader deze altijd erg sterk: https://www.citadel21.com...pie-elite-dismiss-bitcoin

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Bitcoin op de frontpage review: Webshops acceppteren zelden bitcoin als betaling - dat blijft voorlopi...

[ Voor 3% gewijzigd door souljah1h op 08-12-2024 07:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stokstaart
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:44

Same here, ook gisteravond. Ik twijfelde ook even, ik wist niet dat een sms short code zo makkelijk gespoofed kon worden..

https://www.youtube.com/watch?v=HagLHuLUNLw

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:48
Taro schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 21:12:
...

Het zal allemaal wel aan mij liggen, maar wat houdt mensen toch tegen om gewoon de stap te zetten? Waar komt al die weerstand vandaan tegen moderne innovaties. Stap gewoon met een klein bedrag in en doe mee met de technologische ontwikkelingen in de wereld in plaats van het er wel iedere keer over te hebben, maar ondertussen aan de zijlijn te blijven staan.

Afijn, nog 365 dagen tot de volgende confrontatie #zinininin
Nou, je zou eens met een andere bril naar dit topic moeten kijken. Als je hier binnenkomt, met weinig kennis (want je wil jezelf informeren) en je stelt een vraag wordt je behandeld alsof je debiel bent of krijg je überhaupt geen antwoord op je vraag maar allerhande standaard crypto quotes naar je hoofd.

Als je dan een keer in-real-life oprechte interesse toont wordt je ook behandeld als een stuk vuil en krijg je opmerkingen terug waar de honden nog geen brood van lusten. Dan begrijp ik héél goed dat mensen weer afhaken.

Je zou serieus dit topic eens met een andere bril op moeten zien. Heel bijzonder hoe velen, uiteraard niet allemaal (rustig maar), zich verheven voelen boven alles en iedereen en vervolgens zichzelf maar gaan afsluiten op sociale evenementen, zoals verjaardagen, alleen maar om crypto centjes te verdienen.

En ja, nu is het super makkelijk om mij aan te vallen (en dat gaat vast gebeuren, prima) maar ik zou die mensen willen vragen om oprecht eens even dit topic proberen te lezen zonder kennis van zaken.
Probeer er überhaupt eens chocola van te maken.. en lees dan ook vooral de reacties van mensen op elkaar.

En ik weet, er zijn meerdere wegen om crypto kennis op te doen, maar als je iemand in je sociale kringen kent met kennis ga je die eerst uithoren toch? Dat is met vele onderwerpen zo. De crypto wereld is nogal gevoelig voor fraude zeg maar dus je zomaar gaan inlezen is niet echt makkelijk.

Ter info: nee ik ben niet nieuw in deze crypto wereld. Heb al wat jaartjes ervaring, de nodige ups en downs gehad maar wilde even inhaken op de 'sociale' interactie van mensen hier en dan vervolgens de verbazing als mensen hier echt geen behoefte aan hebben en denken 'laat maar zitten'.

*sowieso

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• superpolm
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 26-06 14:20
@knakworst haha bedankt voor het quoten van mijn post uit 2014, ik was het helemaal vergeten. 👍 Ik ga oude posts nog eens terug lezen dat is wel grappig. jammer dat ik de bitcoins uit die periode niet bewaard heb 🤔

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qeXiWy_GR0iZvYIfH3pVvsbm5jE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Pflztia0r4ZPr9BZbjq3Hue9.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door superpolm op 08-12-2024 08:14 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Alpina
DonJunior schreef op zondag 8 december 2024 @ 07:56:
[...]

Nou, je zou eens met een andere bril naar dit topic moeten kijken. Als je hier binnenkomt, met weinig kennis (want je wil jezelf informeren) en je stelt een vraag wordt je behandeld alsof je debiel bent of krijg je überhaupt geen antwoord op je vraag maar allerhande standaard crypto quotes naar je hoofd.

Als je dan een keer in-real-life oprechte interesse toont wordt je ook behandeld als een stuk vuil en krijg je opmerkingen terug waar de honden nog geen brood van lusten. Dan begrijp ik héél goed dat mensen weer afhaken.

Je zou serieus dit topic eens met een andere bril op moeten zien. Heel bijzonder hoe velen, uiteraard niet allemaal (rustig maar), zich verheven voelen boven alles en iedereen en vervolgens zichzelf maar gaan afsluiten op sociale evenementen, zoals verjaardagen, alleen maar om crypto centjes te verdienen.

En ja, nu is het super makkelijk om mij aan te vallen (en dat gaat vast gebeuren, prima) maar ik zou die mensen willen vragen om oprecht eens even dit topic proberen te lezen zonder kennis van zaken.
Probeer er überhaupt eens chocola van te maken.. en lees dan ook vooral de reacties van mensen op elkaar.

En ik weet, er zijn meerdere wegen om crypto kennis op te doen, maar als je iemand in je sociale kringen kent met kennis ga je die eerst uithoren toch? Dat is met vele onderwerpen zo. De crypto wereld is nogal gevoelig voor fraude zeg maar dus je zomaar gaan inlezen is niet echt makkelijk.

Ter info: nee ik ben niet nieuw in deze crypto wereld. Heb al wat jaartjes ervaring, de nodige ups en downs gehad maar wilde even inhaken op de 'sociale' interactie van mensen hier en dan vervolgens de verbazing als mensen hier echt geen behoefte aan hebben en denken 'laat maar zitten'.
Dan laat maar zitten toch (y)

Tussen de regels door is iedereen hier best behulpzaam (gisteren nog met een grap die leverage tip gegeven) maar je moet het alleen wel willen zien.

Als je alles zo op een bordje geserveerd wil krijgen moet je hier niet zijn nee.

En dat is prima zo.

Ik krijg naar mijn weten niet betaald om hier gratis crypto tips oid te geven.

DYOR

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:24

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

@DonJunior mja, dit topic is niet direct een vraagbaak maar meer de HK vergaarbak.

We hebben het serieuze koersentopic en het staat je vrij om onder /cryptocurrencies een vraag te stellen / discussie te starten. Daar komen wel inhoudelijke en goede reacties op want daar letten de modjes ook op.

Hier is het meer memmen, memmes en huilen/juinen afhankelijk van de koers. :>

Edit: @souljah1h benieuwd of de FP ook gaat testen waar je met goud kan betalen :P USDT kan hier in het buitenland trouwens ook op diverse plaatsen en de meeste hier hebben al een bybit kaart of soortgelijke. Ach ja FP :')

[ Voor 23% gewijzigd door sh4d0wman op 08-12-2024 08:18 ]

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• reshi
  • Laatst online: 15-06 14:53
Alpina schreef op zondag 8 december 2024 @ 08:10:
[...]

Dan laat maar zitten toch (y)

Tussen de regels door is iedereen hier best behulpzaam (gisteren nog met een grap die leverage tip gegeven) maar je moet het alleen wel willen zien.

Als je alles zo een bordje geserveerd wil krijgen moet je hier niet zijn nee.

En dat is prima zo.

Ik krijg naar mijn weten niet betaald om hier gratis crypto tips oid te geven.

DYOR
En dan ook afsluiten met DYOR _O-

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Alpina
@DonJunior het zal best goed bedoel zijn maar heb nog even terug gelezen.

Je gaat al wat ‘jaartjes mee’ maar je weet niet wat cold storage is of waarom dit überhaupt nuttig is en je wou verder heel snel uit het niets een reactie of er iets met Bitvavo aan de hand is?

Het antwoord was vrij snel gegeven maar je wou het toch nog even uitlokken?

Neigt naar trollgedrag maar kan het mishebben :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Ronman
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 06-06 11:39

Ik had laatst iets gevraagd in de bybit Nederland telegram channel, werd ik daarna ‘gebeld’ op telegram door een zogenaamde bybit support medewerker. Wat dus een scammer was ergens in Afrika.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpina
reshi schreef op zondag 8 december 2024 @ 08:15:
[...]

En dan ook afsluiten met DYOR _O-
;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:10
@DonJunior Men bewijst je punt dan weer wel met gemak.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kbuntu
  • Laatst online: 30-06 15:33
[...]

Ik vind dit oprecht erg meevallen. Meeste vragen die ik stel worden netjes beantwoord. En af en toe een beetje ‘breaking yur balls’ hoort er ook bij

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:25
kbuntu schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 23:11:
Wat betreft het beleggen vraag ik mensen altijd wat ze denken dat pensioenfondsen en banken met hun geld doen…
Ze hebben geen idee, vervolgens beginnen ze over “geluk” hebben omdat er mensen zijn die wel een beetje een idee en plan hebben voor hun toekomst.

Kijk er zijn veel dingen waar je geen grip op hebt en niet iedereen is in de gelukkige positie om geld over te hebben om een bescheiden vermogen op te bouwen, maar als je dat wel kan en je niet verder kijkt dan je neus lang is moet je ook niet zeuren dat je nooit wat “over” houdt en beleggen iets “engs” is dat altijd naar nul gaat.

Het is je eigen keuze dat je iedere paar jaar een nieuwe bmw wil rijden en elke zaterdag probeert de stad leeg te kopen.

Maar ga niet beginnen met zuur doen tegen mensen die weloverwogen een bewuste keuze maken om het anders aan te pakken.

Maar goed ze zijn de meerderheid. En maar klagen dat alles ze wordt “afgepakt”. Door “anderen”.

Ze jagen het hele maandsalaris er zelf in 14 dagen doorheen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Uhuruburu
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
De iedere keer dat de koers, op weg naar boven of beneden, door de $100K is het champagne? Wil wel eens een keer nuchter blijven :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mr Ronman
Pelox schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 21:44:
[...]

Ik heb tegenwoordig dat ik eigenlijk steeds minder sociaal actief aan het woord ben op een feestje.. de meeste mensen hebben totaal andere interesses en praten over zaken die mij totaal niet meer boeien.. kan er ook zelden nog van genieten eerlijk gezegd, maar ja.. je moet he.. overigens niet altijd dus ik ga ook steeds vaker gewoon niet.
Dit krijg je meestal als je een vriendengroep hebt en je zelf ouder wordt. Je groeit dan zodanig uit elkaar dat je eigenlijk nog 0 raakvlak hebt met sommige mensen.

Vooral als je al heel lang mensen kent vanaf de middelbare school of nog eerder. Als je dan 20 jaar verder bent zijn je leven en interesses zo veranderd, dat het eigenlijk nog slechts kennissen zijn.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• superpolm
Ik heb de miljoenen aan Dogecoin ook niet meer 😌

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jy9A-OFdYTQnugvBHXI9En3mtFs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NERi5J2OuOVsHtaFIyL47Aee.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:25
Uhuruburu schreef op zondag 8 december 2024 @ 08:21:
De iedere keer dat de koers, op weg naar boven of beneden, door de $100K is het champagne? Wil wel eens een keer nuchter blijven :)
100k is het nieuwe 50k, totaal geen interesse meer in, next is 150k en de champagne is voor de 31e 😉

(Of is voor sommigen wellicht de standaard drank de hele dag door geworden)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• kbuntu
Mr Ronman schreef op zondag 8 december 2024 @ 08:21:
[...]

Dit krijg je meestal als je een vriendengroep hebt en je zelf ouder wordt. Je groeit dan zodanig uit elkaar dat je eigenlijk nog 0 raakvlak hebt met sommige mensen.

Vooral als je al heel lang mensen kent vanaf de middelbare school of nog eerder. Als je dan 20 jaar verder bent zijn je leven en interesses zo veranderd, dat het eigenlijk nog slechts kennissen zijn.
Ben ik het niet mee eens. Je kunt toch prima vrienden met elkaar blijven en ook andere ideeën over geld hebben. Sommige vrienden beleggen in aandelen, andere sparen alleen, een minderheid doet ook nog eens wat in crypto. Geldt ook voor familie. Als ze iets willen weten over mijn investeringen in aandelen wil ik daar best wat over delen, maar ga het niet opdringen of mee patsen.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• FrambozenTaart
  • Registratie: Maart 2024
  • Niet online
CornermanNL schreef op zondag 8 december 2024 @ 08:25:
[...]

100k is het nieuwe 50k, totaal geen interesse meer in, next is 150k en de champagne is voor de 31e 😉

(Of is voor sommigen wellicht de standaard drank de hele dag door geworden)
Er werd laatst op een verjaardag tegen mij gezegd: 'Jaapie, jij hebt een drankprobleem.'

Altijd van die mensen die nergens voor openstaan.

Klopt ook helemaal niks van, zolang er drank is heb ik helemaal geen probleem.

A man who fears suffering is already suffering from what he fears.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YES
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-06 14:51

YES

Moderator General Chat
Playa del C. schreef op zondag 8 december 2024 @ 08:18:
@DonJunior Men bewijst je punt dan weer wel met gemak.
Ik vind juist dat het ontkracht wordt.
Maar het is waarschijnlijk een kwestie van perspectief/interpretatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpina
Sprak laatst iemand op een feestje die van de crypto naar Spanje was verhuisd.

Had zelfs zijn Ledger op zak.

Ik zei ik wil dat ook. Leg eens uit hoe je dat hebt gedaan. En hoe die Ledger werkt.

Weet je wat stort dat verdiende geld meteen op mijn rekening dan kan ik mijn koffers alvast inpakken.

Einde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrambozenTaart
  • Niet online
kbuntu schreef op zondag 8 december 2024 @ 08:29:
[...]

Ben ik het niet mee eens. Je kunt toch prima vrienden met elkaar blijven en ook andere ideeën over geld hebben. Sommige vrienden beleggen in aandelen, andere sparen alleen, een minderheid doet ook nog eens wat in crypto. Geldt ook voor familie. Als ze iets willen weten over mijn investeringen in aandelen wil ik daar best wat over delen, maar ga het niet opdringen of mee patsen.
Precies, is toch prima als mensen een andere mening hebben?

Er is altijd wel ergens een gedeelde interesse op een bepaald vlak, en zelfs daar kun je weer andere mening/visie op hebben.

Het wordt pas vervelend als mensen hun mening gaan opdringen, maar zulke mensen hou je altijd en de truc is die te weren uit je sociale kring.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr Ronman
[...]

Ik heb het ook niet over geld en beleggingen, maar meer in het algemeen. Over crypto praat ik überhaupt nagenoeg niet in het echte leven.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
[...]

Precies. Je kan totaal verschillende standpunten hebben op een heleboel zaken en gewoon accepteren dat je er anders over denkt. Dat hoeft een vriendschap niet in de weg te staan vind ik.

Als het in dit geval aankomt op crypto: ik heb vrienden die er helemaal niets mee hebben, vrienden die enige interesse hebben maar er niets mee doen en vrienden die ook daadwerkelijk crypto hebben. De tweede en derde categorie spreek je er nog wel eens over. De eerste categorie niet, die hebben er ooit wel eens over gezegd dat ze niet inzien wat de waarde is of dat het een ver van hun bed show is, maar als ik dan zeg dat ik er heel anders tegenaan kijk, dan laten we het daar ook bij als we er niet uitkomen. Is toch ook prima? Zij hoeven echt niet gek te zijn van crypto, net als dat ik het niet ineens aan de kant hoef te gooien, ieder zijn ding.

Onlangs nog, zegt een vriend tegen me dat ie mij een lul vind en helemaal geen vriend van me is. Toen zei ik, prima man dat onze meningen afwijken, kom we gaan verder met de film en ik zal nog even twee pilsjes uit je koelkast pakken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kbuntu
Met al die berichten over mensen die hier DM’s krijgen van mogelijke scammers, ben je ervan bewust dat als je iets verkoopt / koopt via de V&A jouw gebruikersnaam makkelijk te linken aan jouw thuisadres.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DJ-Promo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:08
Taro schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 22:02:
[...]

Of mensen die vragen of ze je niet wat geld kunnen overmaken en jij dan voor ze wil handelen. Men wil wel de winsten en voordelen, maar idd echt 0 eigen inzet.

Ik wil ze uiteraard wel een referrallinkje sturen, daarna zoeken ze het zelf maar uit.
Dat zijn de ergste.

Acties:
  • +27 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
[...]

Heel goed dat je dit aangeeft. Ik kijk regelmatig door die andere bril en heb er ook al een aantal keren wat van gezegd dat nieuwkomers hier altijd respectvol behandeld moeten worden. Net als dat bijv. moderators die hier anders niet komen ook normaal behandeld moeten worden ipv standaard voor lul worden gezet. Het is hier soms net een kleuterklas.

Er is sprake van normvervaging en de standaard hier is helaas geworden om een serieuze reactie met een grappige reactie te beantwoorden. De drempel om een eerste keer iets te posten is flink, dat is niet de bedoeling. Die drempel ervoer ik echter zo'n 7-8 jaar geleden overigens ook al en is niet nieuw, maar wel verergerd.

Wat mij betreft spreken wij met zijn allen af dat we hier vanaf nu echt anders mee omgaan. Daarnaast zullen we een volgende keer dergelijke reacties ook maar gewoon moeten gaan modereren en waarschijnlijk hadden we dat al eerder moeten doen.

Replace fear of the unknown with curiosity | 42 (+10 incoming) kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• NeoflexNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 09:08

NeoflexNL

Forever young

Ik kan me best voorstellen dat het voor nieuwkomers soms voelt lastig geïntegreerd te raken hier.

Dit is een kroeg. Met een goedgevulde stamtafel van mensen die elkaar al jaren kennen. Waar de sfeer soms jolig wordt en meningen niet geschuwd worden.

Ik zie ook wel eens reacties op nieuwkomers voorbij komen die wat mij betreft geen schoonheidsprijs verdienen, maar vaak begrijp ik het toch. Vragen als 'welke coin moet ik hebben voor een x10?' getuigen nou eenmaal van weinig inzet en daar heeft men hier (en ik zelf ook) een pesthekel aan.

Net zoals mensen die nieuw in een kroeg komen en gelijk op de bar gaan staan en het hoogste woord hebben. Voel eerst ff de sfeer aan en meng je rustig in het gesprek denk ik dan..

Overigens had ik bij mijn weten vrij snel een serieuze reactie gegeven op de vraag van @DonJunior gister.

“Compound interest is the eighth wonder of the world. He who understands it, earns it … he who doesn’t … pays it.”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• superpolm
Zitten mensen hier ook in Microstrategy? Het is een leverage play op bitcoin (en niet zomaar een bitcoinfonds) maar met meer substance dan de meeste altcoins.

[ Voor 22% gewijzigd door superpolm op 08-12-2024 09:07 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Taro schreef op zondag 8 december 2024 @ 08:46:
[...]

Heel goed dat je dit aangeeft. Ik kijk regelmatig door die andere bril en heb er ook al een aantal keren wat van gezegd dat nieuwkomers hier altijd respectvol behandeld moeten worden. Net als dat bijv. moderators die hier anders niet komen ook normaal behandeld moeten worden ipv standaard voor lul worden gezet. Het is hier soms net een kleuterklas.

Er is sprake van normvervaging en de standaard hier is helaas geworden om een serieuze reactie met een grappige reactie te beantwoorden. De drempel om een eerste keer iets te posten is flink, dat is niet de bedoeling. Die drempel ervoer ik echter zo'n 7-8 jaar geleden overigens ook al en is niet nieuw, maar wel verergerd.

Wat mij betreft spreken wij met zijn allen af dat we hier vanaf nu echt anders mee omgaan. Daarnaast zullen we een volgende keer dergelijke reacties ook maar gewoon moeten gaan modereren en waarschijnlijk hadden we dat al eerder moeten doen.
Ik ben het helemaal met je eens dat nieuwkomers met oprechte vragen op een normale manier moeten worden verwelkomt. En ook als een vraag vooringenomen lijkt (mensen die vragen of wij ook denken dat DOGE nog x187638 gaat bijvoorbeeld) kan er, m.i. het best rustig uitgelegd worden waarom een dergelijke houding niet de handigste is. Dat gaat nog wel eens mis hier, dan worden mensen meteen de maat genomen en belachelijk gemaakt, terwijl een dergelijke onhandige vraag ook oprecht kan zijn en kan voortkomen uit een gebrek aan kennis.

Wel zijn er ook genoeg 'nieuwkomers' geweest die echt alleen maar komen om hun standpunt bevestigt te krijgen en als een gebeten hond reageren als niet iedereen het zomaar met ze eens is. Of soms komen er mensen gewoon domweg shillen, meestal ook beginnend met een dergelijke 'domme' vraag om wedervragen of discussie uit te lokken.
Als dat soort intenties duidelijk zijn (niet na een eerste vraag maar na een tijd is het wel duidelijk) dan mag er wel lekker scherp uit de hoek gekomen worden wat mij betreft :+

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Stokstaart
Na al deze ophef ben ik ook maar even terug gaan scrollen. @DonJunior ik heb de eerste pagina aan reacties doorgelezen, ik heb niet 1 respectloze of denigrerende reactie gezien die niet paste bij de indruk die je gaf over je ervarenheid in deze wereld.

Het gebeurt soms zeker wel, maar ik kan nergens zien dat jij onheus bejegend bent. Misschien wat overgevoelig?

En daarnaast, het is ook een soort beschermingsmechanisme he? Een soort ontgroening.

Als je de ontgroening niet door komt ben je zeker niet geschikt voor een crypto-omgeving waar je met 1 foutje van al je centen af bent.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Guere
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:20
NeoflexNL schreef op zondag 8 december 2024 @ 08:47:
Ik zie ook wel eens reacties op nieuwkomers voorbij komen die wat mij betreft geen schoonheidsprijs verdienen, maar vaak begrijp ik het toch. Vragen als 'welke coin moet ik hebben voor een x10?' getuigen nou eenmaal van weinig inzet en daar heeft men hier (en ik zelf ook) een pesthekel aan.

Net zoals mensen die nieuw in een kroeg komen en gelijk op de bar gaan staan en het hoogste woord hebben. Voel eerst ff de sfeer aan en meng je rustig in het gesprek denk ik dan..
Uiteraard helemaal eens met het feit dat nieuwkomers niet direct voor lul moeten worden gezet of allerlei insider grapjes moeten ontvangen die ze niet eens begrijpen. Maar ook eens met bovenstaande: er komen de afgelopen weken ook genoeg nieuwkomers met zeer eenvoudige vragen zoals 'welke exchange??'. Dan denk je toch vooral: heb je überhaupt de openingspost gelezen? Of een paar pagina's teruggelezen? Want jouw vraag is letterlijk nèt nog gesteld en beantwoord.

Dat specifieke is overigens niet exclusief aan dit forum. Ja, de sfeer & postinhoud is hier duidelijk heel anders dan alle andere fora, maar we hebben vaak genoeg grapjes gemaakt over hoe de sfeer in andere hobby-topics is. Dat je daar als beginner soms ook niet echt welkom voelt. Ik zie regelmatig dat er elders ook gewoon kortaf gereageerd wordt met "lees nou eerst de openingspost voordat je dit vraagt", of "lees gewoon dit topic terug je antwoord staat ertussen.".

Nogmaals: om een nieuwkomer dan voor schut te zetten is inderdaad niet netjes en zouden we zeker beter op moeten letten. Maar ik snap wel dat sommigen wat kattig op 13-in-een-dozijn vragen reageren die met het lezen van de openingspost al zouden zijn beantwoord. Dat gebeurd elders op dit forum ook.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Moiety
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09:25
NeoflexNL schreef op zondag 8 december 2024 @ 08:47:
Ik kan me best voorstellen dat het voor nieuwkomers soms voelt lastig geïntegreerd te raken hier.

Dit is een kroeg. Met een goedgevulde stamtafel van mensen die elkaar al jaren kennen. Waar de sfeer soms jolig wordt en meningen niet geschuwd worden.

Overigens had ik bij mijn weten vrij snel een serieuze reactie gegeven op de vraag van @DonJunior gister.
Hier ben ik het wel mee eens. Ik ben juist blijven hangen vanwege de grappige reacties en de grappig bedoelde sarcastische houding van mensen hier. Voor de serieuzere cryptozaken is het NK topic een prima plek. Daar wordt terecht streng gemodereerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokstaart
superpolm schreef op zondag 8 december 2024 @ 08:52:
Zitten mensen hier ook in Microstrategy? Het is een leverage play op bitcoin (en niet zomaar een bitcoinfonds) maar met meer substance dan de meeste altcoins.
Ik denk dat je het kennisniveau hier wat onderschat ;)

Of doel je op iets anders dan het aandeel in het bedrijf van Michael S? :$

[ Voor 10% gewijzigd door Stokstaart op 08-12-2024 09:03 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mr Ronman
Stokstaart schreef op zondag 8 december 2024 @ 08:58:
Na al deze ophef ben ik ook maar even terug gaan scrollen. @DonJunior ik heb de eerste pagina aan reacties doorgelezen, ik heb niet 1 respectloze of denigrerende reactie gezien die niet paste bij de indruk die je gaf over je ervarenheid in deze wereld.

Het gebeurt soms zeker wel, maar ik kan nergens zien dat jij onheus bejegend bent. Misschien wat overgevoelig?

En daarnaast, het is ook een soort beschermingsmechanisme he? Een soort ontgroening.

Als je de ontgroening niet door komt ben je zeker niet geschikt voor een crypto-omgeving waar je met 1 foutje van al je centen af bent.
Hier ben ik het mee eens en daarnaast zou ik willen toevoegen: ‘neem het allemaal niet tè serieus.’ Dit is maar een forum, een soort chatbox met allerlei figuren met diverse meningen.

En wat betreft crypto is het gewoon simpel, koop bitcoin en de rest is gebakken lucht, daar kun je een gokje mee wagen op eigen risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superpolm
Stokstaart schreef op zondag 8 december 2024 @ 09:02:
[...]

Ik denk dat je het kennisniveau hier wat onderschat ;)

Of doel je op iets anders dan het aandeel in het bedrijf van Michael S? :$
Ja het aandeel van Michael Saylor. Wat vind je ervan?

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Heel benieuwd hoe er op de eerstvolgende nieuwkomer wordt gereageerd ;)

En het is ook gewoon een optie om te zeggen: Deze vraag komt hier wel heel erg vaak langs, heb je de topicwaarschuwing / topicstart al gelezen en/of de zoekfunctie gebruikt?

En daarmee heb ik direct mijn eerste vraag beantwoord, want ik ken iedereen hier inmiddels voldoende, dus de volgende nieuwkomer wordt gebombardeerd met dat antwoord. Mooie bende is het hier toch ook :)

Replace fear of the unknown with curiosity | 42 (+10 incoming) kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Taro schreef op zondag 8 december 2024 @ 09:06:
Belachelijk maken en 100 memes posten.
Wellicht daarna wijzen op de openingspost en verder kapot memen.

Zoals het hoort.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stokstaart
superpolm schreef op zondag 8 december 2024 @ 09:05:
[...]

Risicovoller en volatieler dan bitcoin, maar een veiliger keus dan altcoins. Persoonlijk heb ik liever gewoon BTC, sats vermeerderen doe ik met alt plays.

Kort gezegd: hoe hoger de centralisatie, hoe groter het risico.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
superpolm schreef op zondag 8 december 2024 @ 09:05:
[...]

MicroStrategy wordt hier regelmatig besproken en er zijn ook al meningen over gedeeld die je bijv. via de zoekfunctie kunt terugvinden. Vanwaar je vraag en wat vind je er zelf van? Dan kan men ook betere antwoorden op je vraag geven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:54

Coldcat

HODL

anti elppa schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 23:33:
Pffff ben ik weer eens een avondje zuipen en kijk ik eens niet 8h in dit topic....man man man. Kan jullie ook nooit eens alleen laten. Oke oke, gaat niet over shitcoins, maar 10 pagina's over bitcoin familie en opleidingen. De tandjes. Bij pagina 4.....mand, next.
Bedankt voor de samenvatting. Dat scheelt weer teruglezen!

Af en toe is het wel taaie kost. Het gaat op dit moment over nieuwe users. Als je twee dagen op pad bent en je kratjes opdrinkt is het al onmogelijk te volgen wat hier gaande is. Laat staan voor iemand die nieuw is. Ik kan het ergens wel begrijpen. Daarnaast gaat het soms zo snel met Posts dat je meteen al 2 pagina’s verder bent. Een vraag van een nieuw persoon sneeuwt snel onder. Zo’n discussie is eigenlijk ook meer voor het Feedback topic.

Alle koersen koelen wel mooi af. Op naar een mooie weekly close! Ik verwacht dat het nog wel wat omhoog trekt.

No one can predict the market! - Who the hell knows!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moiety
Coldcat schreef op zondag 8 december 2024 @ 09:11:
[...]
Ik verwacht dat het nog wel wat omhoog trekt.
Welke coin?
Welke Exchange?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superpolm
Taro schreef op zondag 8 december 2024 @ 09:10:
[...]

MicroStrategy wordt hier regelmatig besproken en er zijn ook al meningen over gedeeld die je bijv. via de zoekfunctie kunt terugvinden. Vanwaar je vraag en wat vind je er zelf van? Dan kan men ook betere antwoorden op je vraag geven.
Ik heb gezocht in dit topic maar deze versie gaat niet ver terug zie ik net. Zal eens in oude topics zoeken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stokstaart
superpolm schreef op zondag 8 december 2024 @ 09:14:
[...]

Ik heb gezocht in dit topic maar deze versie gaat niet ver terug zie ik net. Zal eens in oude topics zoeken.
De bull is aan, dan hebben we iedere 3 dagen een nieuw topic tegenwoordig ;)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-06 17:39
Goedemorgen Cabrones ,

Rustaaaghhh , alles komt goed zegt Cathie :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kdJoGa8L0rwO8uT2m1HlL57omzc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ogQJEbSHU8fW2hcwvUKmIRcR.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ICw8J5HJSMZzVIxwboa-d_uVjgI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gorFY8vYx3MoqcOWnj8i8pED.jpg?f=fotoalbum_large

En nu weer lief zijn voor elkaar en de nieuwelingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat

Coldcat

HODL

Moiety schreef op zondag 8 december 2024 @ 09:14:
[...]

Welke coin?
Welke Exchange?
Alles volgt of staan met de koers van de koning op het moment (BTC). Als BTC stijgt dan gaan de alts mee, gaat BTC omlaag dan glijden de alts mee.

Rond de $100k voelt een beetje tussen twee dingen in. Het wordt zaak de ATH te doorbreken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Gipsy King schreef op zondag 8 december 2024 @ 09:17:
Goedemorgen Cabrones ,

[Afbeelding]

[Afbeelding]

I know I wood

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NeoflexNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 09:08

NeoflexNL

Forever young

Gipsy King schreef op zondag 8 december 2024 @ 09:17:
Goedemorgen Cabrones ,

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Lijkt de zus van Wen wel..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YKeRHAuHlvOS_uYlHNxA_VWiHOU=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/9j3XuISirevMK7lgBwvXc1Se.jpg?f=user_large

“Compound interest is the eighth wonder of the world. He who understands it, earns it … he who doesn’t … pays it.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
[...]

Als je zoekt op MSTR moet er wel wat meer te vinden zijn denk ik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moiety
Coldcat schreef op zondag 8 december 2024 @ 09:18:
[...]

Alles volgt of staan met de koers van de koning op het moment (BTC). Als BTC stijgt dan gaan de alts mee, gaat BTC omlaag dan glijden de alts mee.

Rond de $100k voelt een beetje tussen twee dingen in. Het wordt zaak de ATH te doorbreken.
Hartelijk dank voor deze uitgebreide en waardige reactie. Hier kan ik mee uit de voeten.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Alpina
Misschien kan een ai botje nieuwe users hier wegwijs maken

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J71yseBMunosOwSykJKPA07cJU4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ScO5Exl7gYYZNbWY1i1zDx1E.webp?f=fotoalbum_large

Ik ben niet te beroerd om te helpen met een vraag maar trollen of erger mensen met dubieuze intenties herken ik van op kilometers afstand. En met crypto is de slangenkuil nu eenmaal iets groter.

Reageer dan ook liever op lurkers die alle info zelf al hebben ingewonnen en zich netjes eerst voorstellen in plaats van een compleet subforum de les te spellen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat

Coldcat

HODL

YES schreef op zondag 8 december 2024 @ 09:20:
[...]

Als je zoekt op MSTR moet er wel wat meer te vinden zijn denk ik
En anders op de Reddit pagina. Daar staat af en toe wat meer inhoudelijke informatie over bepaalde constructies. Pas op de moonboys daar die je FOMO doen laten oplopen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Alpina
Crypto spaart niemand @YES

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mUJBgbiB1LJ6KCLupuGU2ZAYBJ4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KBMYJjwVMve2yCqTRMvv2FQ9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reshi
Alpina schreef op zondag 8 december 2024 @ 09:21:
Misschien kan een ai botje nieuwe users hier wegwijs maken

[Afbeelding]

Ik ben niet te beroerd om te helpen met een vraag maar trollen of erger mensen met dubieuze intenties herken ik van op kilometers afstand. En met crypto is de slangenkuil nu eenmaal iets groter.

Reageer dan ook liever op lurkers die alle info zelf al hebben ingewonnen en zich netjes eerst voorstellen in plaats van een compleet subforum de les te spellen…
Had ik mij moeten voorstellen?

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-06 17:39
Voor de nieuwkomers , ik ben Cor Cardano , bag hodler sinds 1964. Sinds dat ik bij de heren en dames van de SC ben beland heb ik het licht gezien en is er zoveel moois in crypto land. Ga dus rustig achterover zitten , geniet van al de Adviezen , moons , rekts , tetten , reet hikes en memes. Alles komt goed , neem het vooral alles niet zo serieus en leef lekker door.

Investeer gewoon lekker waar JIJ je goed bij voelt. Rijk worden we allemaal , of het nu crypto to fiat, liefde of bier is.

Fijne zondag.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bpCQFSTmjbgPfMUcOg0IV1WuEZw=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/S3tm2Gu6QQroEImzGtATxsl2.gif?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PvMd7i1hsY_9SJs0lymtNYNYlSM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ewf5PgFxrCulBipA0hgRrEIl.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08:33
Ze is 69 jaar oud, een tikkeltje te oud voor mij maar ze ziet er echt niet verkeerd uit voor een vrouw van 69

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Moiety
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GZYmhIvdX40zn8Y0i5X0cCwnaoY=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/QwW1Im4ujlCe6JPTILDmiGhC.png?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alpina
reshi schreef op zondag 8 december 2024 @ 09:24:
[...]

Had ik mij moeten voorstellen?
Niet persee. Je NAW gegevens en screenshot van de huidige PF zijn genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zenith
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Taro schreef op zondag 8 december 2024 @ 09:06:

En het is ook gewoon een optie om te zeggen: Deze vraag komt hier wel heel erg vaak langs, heb je de topicwaarschuwing / topicstart al gelezen en/of de zoekfunctie gebruikt?
Eerst de rode loper uitrollen en dan RTFM? 😜

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
On second thought, I know I woodn't

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

Vis

Nieuwkomers hoeven maar 1 ding te begrijpen imo:

I actually understand why retail thinks Bitcoin won't return enough to make someone rich, so they want to buy Memecoins

Even if we hit $500k, that's 5x. If you only have 10k to invest, it's not dreams of riches

The issue is, people should focus on earning and saving for a few years. It's not going to be overnight.

You need to do the hard work of saving for a while to hit life changing money.

Gambling it at all on coins as a neophyte trader likely just isn't going to work.

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeyondThunder
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-06 09:19

BeyondThunder

Lost Lightning

Alpina schreef op zondag 8 december 2024 @ 09:30:
[...]

Niet persee. Je NAW gegevens en screenshot van de huidige PF zijn genoeg.
Nee hoor @reshi dat hoeft helemaal niet. Ik denk dat Alpaca de laatste pagina's niet goed heeft doorgelezen. We zouden aardig doen tegen nieuwkomers.
Voorstellen hoeft niet, maar aangeven waar je interesses liggen is wel leuk voor ons om te lezen. Enkel Bitcoin? Alts? Nieuwe chains? IDO's, Meme coins?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Alpina
BeyondThunder schreef op zondag 8 december 2024 @ 09:42:
[...]

Nee hoor @reshi dat hoeft helemaal niet. Ik denk dat Alpaca de laatste pagina's niet goed heeft doorgelezen. We zouden aardig doen tegen nieuwkomers.
Voorstellen hoeft niet, maar aangeven waar je interesses liggen is wel leuk voor ons om te lezen. Enkel Bitcoin? Alts? Nieuwe chains? IDO's, Meme coins?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AxUtS-tPcYUh5IuNF_OoB4V3iS0=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/URsB0IbivLrF5sl1f1F5rSbC.gif?f=user_large

Je hebt gelijk. Ik denk SOL.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Darrell
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:16

Darrell

Fiat moonboy

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Nieuw BTC artikel op de FP, nieuwe kans om BTC te bashen.
Haal de popcorn maar al boven.

review: Webshops accepteren zelden bitcoin als betaling - dat blijft voorlopi...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Alpina
Vis schreef op zondag 8 december 2024 @ 09:40:
Nieuwkomers hoeven maar 1 ding te begrijpen imo:

I actually understand why retail thinks Bitcoin won't return enough to make someone rich, so they want to buy Memecoins

Even if we hit $500k, that's 5x. If you only have 10k to invest, it's not dreams of riches

The issue is, people should focus on earning and saving for a few years. It's not going to be overnight.

You need to do the hard work of saving for a while to hit life changing money.

Gambling it at all on coins as a neophyte trader likely just isn't going to work.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Niet online
Vis schreef op zondag 8 december 2024 @ 09:40:
Nieuwkomers hoeven maar 1 ding te begrijpen:
Afbeeldingslocatie: https://img-9gag-fun.9cache.com/photo/ay2v4GY_460s.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeppekroezen
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 08:04
0.1 btc moet te doen zijn ! :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vis
  • Nu online

Vis

Maar echt ja, probeer doelen te stellen hoeveel sats je bij elkaar wilt sprokkelen. 0.1 BTC = 10 miljoen sats.
Denk en reken in sats, dan is het ineens een stuk logischer te begrijpen waar we naar toe gaan.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• reshi
[...]

Tetten d:)b

Zonder dolle, BTC, ETH, SOL (inderdaad) en een flufje TRX. Had wat andere shitcoins zoals litecoin, xrp, link, vet, hbar, etc, maar die heb ik even geleden alweer ingeruild voor BTC. Hoop na een bull of 2 “genoeg” te hebben om saai beleggen met een ETF een leuke kickstart te geven. Het sarcasme hier en de hoeveelheid onzin maakt dat ik blijf terugkomen. Toegegeven, voordat ik de eerste post maakte heb ik ook een aantal berichten getypt en uiteindelijk niet verzonden. Maar jullie zijn best lief hoor *;
Het meelezen was altijd vermakelijk genoeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moiety
reshi schreef op zondag 8 december 2024 @ 10:07:
[...]

Zonder dolle, BTC, ETH, SOL (inderdaad) en een flufje TRX. Had wat andere shitcoins zoals litecoin, xrp, link, vet, hbar, etc, maar die heb ik even geleden alweer ingeruild voor BTC. Hoop na een bull of 2 “genoeg” te hebben om saai beleggen met een ETF een leuke kickstart te geven. Het sarcasme hier en de hoeveelheid onzin maakt dat ik blijf terugkomen. Toegegeven, voordat ik de eerste post maakte heb ik ook een aantal berichten getypt en uiteindelijk niet verzonden. Maar jullie zijn best lief hoor *;
Hoop tweakers nu hier:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M7E4927qD_eQWegFjwsXvXuuK_w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eWEO8pPBln4iniI0u7fYLKLw.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

reshi schreef op zondag 8 december 2024 @ 10:07:
[...]

Ik vond het pas echt vermakelijk toen hier iemand was die allergisch was voor schaars geklede dames. Geeneens tetten, maar gewoon prachtige exemplaren. Hij (of zij) bleef er maar over zeuren. Denk dat deze persoon op Urk woont, of een andere zwaar gereformeerd dorp.
Ik vind het jammer dat men hier is gezwicht en dat we nu de meest mooie exemplaren moeten missen.
Ja, ook daarvoor kwam ik veel lezen en kijken hier.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• elektriekert
[...]

Mijns inziens is dit de tijd om te verkopen en niet te kopen.
Als je gen trader bent dan.
Daar heb ik mijzelf in 2017/2018 aan gebrand.

Ik zie om mij heen collega's instappen en komen met mogelijke bedragen aan dat ik denk: jij word een bagholder.
Als ik naar de grafiek van Microstrategy kijk denk ik: Dit is niet de tijd om nu nog 'relatief veilig' in te stappen.

Just my 2 XRP/Satoshi/ADA/Hemule/root/lila

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeppekroezen
BeyondThunder schreef op zondag 8 december 2024 @ 10:15:
[...]

Ik vond het pas echt vermakelijk toen hier iemand was die allergisch was voor schaars geklede dames. Geeneens tetten, maar gewoon prachtige exemplaren. Hij (of zij) bleef er maar over zeuren. Denk dat deze persoon op Urk woont, of een andere zwaar gereformeerd dorp.
Ik vind het jammer dat men hier is gezwicht en dat we nu de meest mooie exemplaren moeten missen.
Niet allergisch het tegenovergestelde hier. Maar het forum op het werk even doornemen maakt het soms wel uitdagend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeppekroezen
Even ander vraagje.
Waar kopen jullie al die SOL memecoins? Aangezien ze vaak al x.... gaa voordat ze op een fatsoenlijke exchange staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elektriekert
[...]

IDO's?
Bedoel je ICO's?

Anders ben ik gewoon een dino

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Niet online
jeppekroezen schreef op zondag 8 december 2024 @ 10:19:
[...]

Niet allergisch het tegenovergestelde hier. Maar het forum op het werk even doornemen maakt het soms wel uitdagend
"Even kijken of er wat nieuwe TA's zijn gepost"

*Turbo scroll door 500 boob memes met een pokerface*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

Link strong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

elektriekert schreef op zondag 8 december 2024 @ 10:21:
[...]

IDO's?
Bedoel je ICO's?

Anders ben ik gewoon een dino
Initial Dex Offering.

Bijna hetzelfde maar dan decentraal.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• reshi
Misschien ook wel aardig om te vertellen hoe de PF er nu voorstaat. Ooit begonnen met €50 hbar, daarna tientjes hier en daar in andere shitcoins. Tientjes werden al snel honderden euro’s en uiteindelijk op het compleet verkeerde moment maandsalarissen ertegenaan gegooid. Heerlijk hoe ik al de klassieke beginnersfouten heb gemaakt. Ondanks dat staat de PF op het moment op een verdubbeling van de inleg *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jvel92
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 30-06 20:04
Vis schreef op zondag 8 december 2024 @ 09:59:
[...]

Maar echt ja, probeer doelen te stellen hoeveel sats je bij elkaar wilt sprokkelen. 0.1 BTC = 10 miljoen sats.
Denk en reken in sats, dan is het ineens een stuk logischer te begrijpen waar we naar toe gaan.
Ook niet onbelangrijk: Hoeveel sat's wil je aan het einde van de bullrun overhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

knakworst schreef op zondag 8 december 2024 @ 10:22:
[...]

Initial Dex Offering.

Bijna hetzelfde maar dan decentraal.
Ach man, ik zat op een gegeven moment helemaal in Aurora. De chain die het helemaal zou gaan maken. het nieuwe Solana. Denk aan 10 ICO/IDO mee gedaan. eentje ging wel lekker. Al die andere zijn helemaal dood. Die hele Aurora Chain is volgens mij op sterven na dood.
Ach ja, wel veel geleerd. Maar mijn sat stack er nooit voor ingezet gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeppekroezen
ByteMe_ schreef op zondag 8 december 2024 @ 10:21:
[...]

"Even kijken of er wat nieuwe TA's zijn gepost"

*Turbo scroll door 500 boob memes met een pokerface*
Nou precies dat! Haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deman23
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 23:31
jvel92 schreef op zondag 8 december 2024 @ 10:27:
[...]

Ook niet onbelangrijk: Hoeveel sat's wil je aan het einde van de bullrun overhouden.
Ik het liefst 0 en dan er nog meer terugkopen in de bear. Vorige keer ging dat prima. Al ging er van mijn “bodemaankoop” eerst nog de helft af voordat we gingen stijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wispe
  • Registratie: September 2019
  • Niet online
Deman23 schreef op zondag 8 december 2024 @ 10:30:
[...]

Ik het liefst 0 en dan er nog meer terugkopen in de bear. Vorige keer ging dat prima. Al ging er van mijn “bodemaankoop” eerst nog de helft af voordat we gingen stijgen..
Waarom niet een beetje overhouden voor het geval we naar 420k gaan? Je weet immers niet wat de top is.

Acties:
  • +26 Henk 'm!

• Guere
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:20
BeyondThunder schreef op zondag 8 december 2024 @ 10:15:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j1mDIsCkrFq5qxHNgvP8-G5V4ls=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RZTDX1fWl1avrlOpJ4lOOoqu.jpg?f=fotoalbum_large

notitie: de afbeelding is wederom fuzzy, kwaliteit is minder dan u van mij gewend bent ;) Er is alweer een tijdje een nieuwe bug rondom het resizen van afbeeldingen met bepaalde verhoudingen. Vooral afbeeldingen die gewoon 1:1 zouden moeten passen (max hoogte 800 pixels) worden toch verkleind waardoor het eindresultaat aardappelkwaliteit heeft. Als ik dezelfde afbeelding eerst x3 upscale en dan post, wordt 'ie wel juist verkleind. Erg irritant :|

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
jeppekroezen schreef op zondag 8 december 2024 @ 10:21:
Even ander vraagje.
Waar kopen jullie al die SOL memecoins? Aangezien ze vaak al x.... gaa voordat ze op een fatsoenlijke exchange staan :)
Ik doe dat via de Phantom wallet op o.a. Jupiter of Raydium.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vis
  • Nu online

Vis

jvel92 schreef op zondag 8 december 2024 @ 10:27:
[...]

Zolang je die lange termijn bril op hebt maakt dat niet eens uit.
Als je hier nieuw komt en snel FO denkt te worden door allerhande shitcoins te kopen ga je rekt.
Als je gewoon wekelijks in Bitcoin DCAt (in zowel bear als een bull) ben je gewoon aan het eind van de rit (zeg 10 jaar ongeveer) beter uit dan wanneer je de markt denkt te timen, en let wel, je gaat sneller gekke dingen proberen met gerealiseerde winsten dan wanneer je de sats gewoon laat staan op een Ledger.

Acties:
  • +29 Henk 'm!

• FrambozenTaart
  • Niet online
Dat de Bitcoin babes uit de hand zijn gelopen is ook mijn schuld. Ooit ontstaan als een ludiek idee, wat ook gewoon een vrolijke noot in het topic bracht. Als de dominante chad die ik van nature ben, vervulde ik die taak trouw en succesvol in de vorige bull.

Maar uiteindelijk verloor het mijn interesse en ben ik ermee gestopt, wetende dat het zou resulteren in chaos.

Het werkte, en verstoorde de overduidelijke hiërarchie. Zoals verwacht probeerden allerlei ondergeschikte en onderdanige mannetjes die taak over te nemen in een wanhopige zoektocht naar opvulling van het onmisbare leiderschap, zonder succes.

Het was alsof de dominante opperbaviaan plotseling wegviel en de complete groep jonge onervaren mannetjes probeerden te paren met zijn harem.

Het resulteerde vooral in een prachtige wanorde van tetten waarvan ik heb genoten.

Sorry, not sorry.

Acties:
  • +34 Henk 'm!

• _superboer_
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/faLL6t_R0-6tOLvJRKWGDx1nrcM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MDxJyzjTigq6EGh1YabzvpT4.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 52 ... 256 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • "Wat vinden jullie van coin X?" of "Wat is jullie mening over cryptocurrency Y?" vragen horen niet in dit topic thuis. Onderbouw je vraag, licht de techniek en voor- & nadelen grondig toe, etc. of stel je vraag niet.
  • Technische analyses, onderbouwde koersvoorspellingen & crypto gerelateerd nieuws kan je ook in het Nieuws, koers en handel topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws, koers & handel topic #3 posten.
  • Blijf on-topic, hypotheken, Corona/COVID19 en zonnepanelen zijn bijv. offtopic. Politiek, Trump en Elon Musk zijn alleen on-topic als dit relevant is mbt crypto.
  • Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
  • Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
  • Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen. Referrallinks zijn ook niet toegestaan in je signature/handtekening.
  • Wees vriendelijk en reageer inhoudelijk, speel het niet op de persoon.
  • Commentaar op de moderatie per DM of in het feedbacktopic, niet hier.
  • Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk en crypto gerelateerd. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!