[SC] Cryptocurrency Slowchat topic #28 / $100k behaald! Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 51 ... 256 Laatste
Acties:
  • 866.750 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrFX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:08

”Don’t focus on making money; focus on protecting what you have.”

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Moiety
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:36

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:01

WhySoSerious

Be the change.

1000 euro is toch niks? Ze moeten hun hele hebben en houden erin gooien. Skin in the game, the blockchain fuels your fame!

Acties:
  • +51 Henk 'm!

• FrambozenTaart
  • Registratie: Maart 2024
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C6vuTQ6YICVTqXlFqNzNbYOz09k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5Z6cbHKeu2ssKr2btZOYV690.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LCnAO3fVacRkSNT8lELd1_0GZuc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zjivAn79MOEgBxv3OCXPODWZ.jpg?f=fotoalbum_large

A man who fears suffering is already suffering from what he fears.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomtom901
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:26

tomtom901

Moderator General Chat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:57
WhySoSerious schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 19:32:
[...]

1000 euro is toch niks? Ze moeten hun hele hebben en houden erin gooien. Skin in the game, the blockchain fuels your fame!
1000 piek is gewoon 10x10x10 en dan kun je al rentenieren. En deze bullmarkt bewijst dat t kan. Kijk maar naar HBAR, en vele anderen die in 30 dagen 300/400 % zijn gegaan.

Ik ben vorig jaar uitgestapt toen ik solana hodlde vanaf 30 usd. En op 99 vond ik t mooi geweest. Begon op 1 januari als zzp’er en had pas sinds half maart mijn eerste opdracht te pakken en dan nog 50 dagen wachten op je eerste ‘loon’. Was blij dat ik ff die 3000 piek kon cashen om niet compleet in te teren op de spaarbuffer.

Achteraf bezien door moeten hodlen. Nu ik dit jaar 1400 uur tegen een leuk tarief heb kunnen doen overweeg ik zelfs om naast indexfonds beleggen en beleggen in goud, crypto te gaan dca’en.

En de jeugd wilt snel geld, is lekker naïef, dus buy the top, sell the dip is het advies!

discogs

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• WhySoSerious

WhySoSerious

Be the change.

loewie1984 schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 19:39:
[...]

1000 piek is gewoon 10x10x10 en dan kun je al rentenieren. En deze bullmarkt bewijst dat t kan. Kijk maar naar HBAR, en vele anderen die in 30 dagen 300/400 % zijn gegaan.

Ik ben vorig jaar uitgestapt toen ik solana hodlde vanaf 30 usd. En op 99 vond ik t mooi geweest. Begon op 1 januari als zzp’er en had pas sinds half maart mijn eerste opdracht te pakken en dan nog 50 dagen wachten op je eerste ‘loon’. Was blij dat ik ff die 3000 piek kon cashen om niet compleet in te teren op de spaarbuffer.

Achteraf bezien door moeten hodlen. Nu ik dit jaar 1400 uur tegen een leuk tarief heb kunnen doen overweeg ik zelfs om naast indexfonds beleggen en beleggen in goud, crypto te gaan dca’en.

En de jeugd wilt snel geld, is lekker naïef, dus buy the top, sell the dip is het advies!
Mand

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zenith
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dit werkt, geef hem nog is een klap met die stok

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• troje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-09 12:24

troje

was here!

0.1m back on the menu

Te vroeg winst pakken is geen fout maar de enige manier on structureel geld te verdienen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• reshi
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-08 19:32
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cAo2obaFAJ3PURqVjwasCu46ezo=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/8ezGUKkNvLuX1HJUMUk9tnkG.gif?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeronaut
  • Laatst online: 22:53
$well vond het welletjes. Tijd om te groeien naar mn verkoop orders 🫡

TACO speelt met mn Privé - SC Fonds 12-2024 - SC Fonds 07-2025

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
FlipFlink schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 14:49:
Is het nog mogelijk om als Nederlander ergens met leverage te traden?
MEXC voor 2-200x en Kraken voor 5x.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Guere schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 16:14:
[...]

Ben eigenlijk wel een beetje klaar met die familie.

[...]

Sorry, maar dat is toch dikke :') :') Als het ooit misgaat met de investering, of als het geld strakjes op is, of als er geruzie komt over de erfenis, wat dan ook: dan moet je toch gewoon iets kunnen? Die koters van hem kunnen dus gewoon helemaal niets behalve op papa's geld teren. Ze zullen zeker niet de eerste zijn die dat doen, maar doorgaans gaat het nageslacht van rijke mensen wel gewoon naar school.

In de alinea daarna ook nog even afgeven op iedereen die wel werkt voor de kost. Want ja, dan moet je wel echt heel dom zijn als je in deze tijd nog gewoon werkt. Maatschappij functioneert anders niet, hè, als iedereen gewoon op z'n luie reet ging zitten :N
Zijn dochters vinden wel iets, ze zijn bekend, weten dit wel in hun voordeel te benutten en anders vinden ze vast wel een man waar ze bij in kunnen trekken. Als je vader Didi is dan heb je een goed en mooi verhaal.

Maar het punt dat hij maakt gaat idd niet zomaar voor iedereen op, waarschijnlijk wel voor zijn gezin, maar het statement dat hij maakt is nu relatief makkelijk en zeker niet op iedereen van toepassing.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• FrambozenTaart
  • Niet online
Jarenlang leef je naar die 100k toe en dan breekt Bitcoin hem eindelijk na weken vol compressie, vervolgens is het maar een digitaal nummertje waar de koers wat halfslap tegenaan lubbert.

Apart hoe dat werkt.

Wat een ponzi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wispe
  • Registratie: September 2019
  • Niet online
Typisch, had eergisteren alles verkocht.

Shitcoins moet je ook nooit verkopen blijkt dus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gelukszoekr
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-09 12:29
Vergeet de charts. Als je écht bullish wilt worden, kijk deze kanalen, Heerlijke content imo _/-\o_

Bitcoin - A weapon of mass disruption

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-09 23:07

Woohooo

Smilie, James Smilie

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stovirpi
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 22:33
Wispe schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 20:39:
[...]

Typisch, had eergisteren alles verkocht.

Shitcoins moet je ook nooit verkopen blijkt dus.
Als je hem had vastgehouden, dan was dit de enige coin die in het rood stond. Zo werkt het spelletje nou eenmaal! :X

Stack Sats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bao_mi1
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 12-09 17:40
Lurker hier. En nee, ik heet geen henk

Ik had een account bij Huobi, waar ik een of andere shitcoin had staan. Nu zie ik dat Huobi HTX is geworden. Daar heb ik dus ingelogd met een oud emailadres dat ik voor Huobi gebruikte, maar nadat ik dat gedaan heb zie ik allemaal vage inlogpogingen in de email inbox van dat adres. Uit Brazilië, Myanmar, Vietnam en weet ik veel waar allemaal.

Dus ik neem aan dat die vage inlogpogingen komen doordat ik voor het eerst op HTX heb ingelogd. Kan dat? En kan ik die inlogpogingen verder gewoon negeren? En is HTX überhaupt een veilige exchange of is het niet veel soeps?

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• Don Guacamole
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 21:35
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qkv02C5ljp1vh5B3OzHtpBbnY5A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MSFLRaiDjjApJcBprl3oRBgi.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• MrMrq
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 21:37
Anti Elppa be like “ik klik die drek niet aan, kijk die hysterische thumbnails, zometeen is mijn feed helemaal naar de getver met 100% kneusgezichten. Koop Bitcoin.”

Anyway, waar zijn die gebruikelijke weekend-foto’s van drank? Ik kwam erachter dat het Moby concert in Antwerpen (waar ik bij was) integraal op YouTube staat. En ik drink er een honing rum bij. Twee dikke tips.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i75w5RXzL5xooGSJZlMImtyz3Eg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xRqNQUep65bO3b33gAd67yih.jpg?f=fotoalbum_large

De honing blijkt plant based. Dat wil zeggen dat er geen bijen aan te pas zijn gekomen.
Jammer, want het lijkt me prima voor de natuur als er méér bijen worden gehouden voor de honingproductie. Rare wereld.

[ Voor 37% gewijzigd door MrMrq op 07-12-2024 21:12 ]

Maktub

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:02
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tglMuoDsIeCH2gpXVkGkEvlhW_I=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/OQsE5zEy9E1uT6ei3Dz06sgk.jpg?f=user_large

Zero.

Acties:
  • +49 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Was zojuist op een verjaardag, exact een jaar geleden vroeg iemand daar aan mij: Ik wil graag Bitcoin kopen, maar waarom zou ik dat doen? Die vraag klopt natuurlijk al niet, maar ik sprong van nature in de uitlegstand.

Vandaag kwam hij weer naast mij zitten, de hete aardappel op tafel en de olifant in de kamer kwamen niet ter sprake, want hij wist natuurlijk ook wel dat het slim was geweest om na de vorige verjaardag in te stappen. Zijn vrouw vroeg aan mij hoe je Bitcoin van al die gebakken lucht in heel de wereld nou toch weer in Euro's op je rekening kon krijgen, al snel hadden anderen door dat ik geen zin had daarop in te gaan en dat signaal ving ze goed op. Daarna begon hij erover dat elektrische auto's nog steeds niets waren en veel mensen wel 3x per dag moesten laden. Zonnepanelen vond hij niets maar werden nu wel interessant en nieuwe accu technologieën die er over 2 jaar aankomen waren wel interessant. Iemand die hij kende had nu ook een thuisaccu die dmv AI kon laden en ontladen op basis van de stroomprijzen.

Wijzend naar mijn auto die voor het raam stond, dat ik al 5+ jaar elektrisch rij en echt niet 3x per dag hoef te laden, sterker nog, ik heb met de huidige auto nog nooit in NL hoeven laden behalve op de eigen oprit, opende ik de thuisaccu app met daarin mijn accu die zonder AI (want marketing en buzzword) ook al gewoon kan handelen op basis van stroomprijzen, en daarna liet ik de totaalopbrengst van mijn zonnepanelen sinds 2016 zien incl. rekensommetje dat ik ze al lang had terugverdiend ondanks dat ze toen veel duurder waren. Meneer had niets meer te zeggen, ik dacht er nog even over na om de Bitcoin chart erbij te halen om hem helemaal neer te sabelen, maar dat heb ik maar niet gedaan ivm gezelligheid. Daarna hebben we andere wereldproblemen besproken waarbij de salderingsregeling weer naar voren kwam en iedereen pissig was op de overheid.

Het zal allemaal wel aan mij liggen, maar wat houdt mensen toch tegen om gewoon de stap te zetten? Waar komt al die weerstand vandaan tegen moderne innovaties. Stap gewoon met een klein bedrag in en doe mee met de technologische ontwikkelingen in de wereld in plaats van het er wel iedere keer over te hebben, maar ondertussen aan de zijlijn te blijven staan.

Afijn, nog 365 dagen tot de volgende confrontatie #zinininin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-09 23:07

Woohooo

Smilie, James Smilie

[~Sanalologo] schreef op donderdag 30 november 2017 @ 12:55:
1 a 2 dagen geleden heb ik hier ook al aangegeven dat bitcoin never nooit de 100k gaat halen. 25k gaat al moeilijk worden. Waarom? er gaan grotere machten zich mengen. Zoals deze bitcoin futures die de markt gaat proberen kapot te maken.

Kijk naar goud en zilver aka de ''oude varianten'' van bitcoin. Zitten in een puur gemanipuleerde markt.
Potjandorie, I knew it! Peter Schiff zit stiekem ook hier op got! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brothermaynard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17:16
Taro schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 20:16:
[...]

MEXC voor 2-200x en Kraken voor 5x.
Kraken pro gaat tot 50x

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• John245
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 21:42
Taro schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 21:12:
Was zojuist op een verjaardag, exact een jaar geleden vroeg iemand daar aan mij: Ik wil graag Bitcoin kopen, maar waarom zou ik dat doen? Die vraag klopt natuurlijk al niet, maar ik sprong van nature in de uitlegstand.

Vandaag kwam hij weer naast mij zitten, de hete aardappel op tafel en de olifant in de kamer kwamen niet ter sprake, want hij wist natuurlijk ook wel dat het slim was geweest om na de vorige verjaardag in te stappen. Zijn vrouw vroeg aan mij hoe je Bitcoin van al die gebakken lucht in heel de wereld nou toch weer in Euro's op je rekening kon krijgen, al snel hadden anderen door dat ik geen zin had daarop in te gaan en dat signaal ving ze goed op. Daarna begon hij erover dat elektrische auto's nog steeds niets waren en veel mensen wel 3x per dag moesten laden. Zonnepanelen vond hij niets maar werden nu wel interessant en nieuwe accu technologieën die er over 2 jaar aankomen waren wel interessant. Iemand die hij kende had nu ook een thuisaccu die dmv AI kon laden en ontladen op basis van de stroomprijzen.

Wijzend naar mijn auto die voor het raam stond, dat ik al 5+ jaar elektrisch rij en echt niet 3x per dag hoef te laden, sterker nog, ik heb met de huidige auto nog nooit in NL hoeven laden behalve op de eigen oprit, opende ik de thuisaccu app met daarin mijn accu die zonder AI (want marketing en buzzword) ook al gewoon kan handelen op basis van stroomprijzen, en daarna liet ik de totaalopbrengst van mijn zonnepanelen sinds 2016 zien incl. rekensommetje dat ik ze al lang had terugverdiend ondanks dat ze toen veel duurder waren. Meneer had niets meer te zeggen, ik dacht er nog even over na om de Bitcoin chart erbij te halen om hem helemaal neer te sabelen, maar dat heb ik maar niet gedaan ivm gezelligheid. Daarna hebben we andere wereldproblemen besproken waarbij de salderingsregeling weer naar voren kwam en iedereen pissig was op de overheid.

Het zal allemaal wel aan mij liggen, maar wat houdt mensen toch tegen om gewoon de stap te zetten? Waar komt al die weerstand vandaan tegen moderne innovaties. Stap gewoon met een klein bedrag in en doe mee met de technologische ontwikkelingen in de wereld in plaats van het er wel iedere keer over te hebben, maar ondertussen aan de zijlijn te blijven staan.

Heb je ze niet verteld dat er mensen zijn die vrijwillig niet salderen en daar serieus geld aan overhouden. Als ik over mijn SAP begin zijn de mensen ook altijd lekker sceptisch.

Tibber; 3-fase Victron ESS, 38,4 kWh opslag; gasloos sinds 2013; Nibe F1245-10PC; SAP; HomeSeer4; Proxmox 8

Acties:
  • +56 Henk 'm!

• Stovirpi
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 22:33
Ik kom net terug van een verjaardag. Ieder jaar kom ik diezelfde gast tegen. Om het gesprek te openen stelde ik hem toen de vraag: Waarom zou ik Bitcoin kopen? Klinkt onschuldig, toch? Maar voordat ik het wist, zat ik midden in een college. Hij leek wel een dominee in een nieuwe kerk – blockchain als het evangelie en Satoshi Nakamoto als zijn profeet. Ik knikte beleefd, maar dacht: Doe even normaal. Geld is toch gewoon geld?

Vandaag zat ik weer naast hem. En ja, oké, ik wist best dat hij gelijk had. Dat voelde hij natuurlijk ook. Maar ik ga toch niet toegeven dat ik een kans heb gemist? Ik ben geen sukkel. Mijn vrouw probeerde het nog even – hoe je van dat digitale luchtgeld terug naar euro's op je rekening komt. Hij keek haar aan met een blik die ergens tussen dat-leg-ik-je-nu-echt-niet-uit en waarom-zijn-mensen-zo-dom? in zat. Geen zin. Oké, duidelijk.

Dus ik gooide het over een andere boeg. Elektrische auto's. Drie keer per dag laden, zeg ik. Zonnepanelen? Mwah. Maar nieuwe technologieën, die zijn wel interessant. Weet je wel, die thuisaccu’s met AI enzo. Hij keek me aan zoals een leraar naar een leerling kijkt die net een domme vraag stelt. En toen begon het circus: hij wijst naar zijn auto buiten, haalt een app tevoorschijn, vertelt over zijn zonnepanelen die zichzelf al lang terugverdiend hebben – zelfs zonder AI. Alsof ik daar iets aan heb.

Maar het werd pas echt pijnlijk toen hij mij fijntjes liet zien hoe zijn systemen op stroomprijzen handelen, zonder buzzwords. Zijn gezicht straalde iets uit van: Kijk eens hoe slim ik ben en hoe dom jij erbij zit. Natuurlijk zei ik niets meer. Wat moest ik? Ik ben geen techneut en al helemaal niet van de grafiekjes. Maar toen hij even stilviel, moest ik lachen. Niet hardop, meer in mezelf. Want wat had ik hem nu eigenlijk zien doen?

Hij is zó druk bezig om te bewijzen dat hij gelijk heeft, dat hij er amper van lijkt te genieten. Terwijl hij daar zat te pronken met zijn thuisaccu en zonnepanelen, zag ik eigenlijk gewoon een man die een soort wedstrijd speelt... met zichzelf. En eerlijk? Dat vond ik ook wel een beetje zielig.

Dus toen we over de salderingsregeling begonnen en iedereen boos werd op de overheid, zei ik met een grijns: Weet je wat ik nou zo knap vind? Dat jij hier met je slimme systemen nog steeds tijd hebt om je overal druk over te maken. Misschien moet je eens wat van die stroom omzetten in ontspanning, joh.

De tafel barstte in lachen uit, en voor het eerst zag ik hem even niet weten wat hij moest zeggen. Dat moment pakte ik. Want ja, hij mag dan gelijk hebben, maar soms is het leuker om gewoon even te winnen.

Stack Sats

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Steady
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 15-09 09:03

Zo herkenbaar allemaal. Klinkt als een stel vastgeroeste mensen. Het is ook moeilijk om soms verder te kijken dan je eigen vertrouwde wereldje. Je zou die gebakken lucht in een opvallende sportauto moeten omzetten, om die de volgende verjaardag te laten zien. Ik hoor voornamelijk dat "de" Bitcoin duur is en telkens weer in elkaar stort van mijn boomers. Ben benieuwd naar je rant over een jaar bij de volgende verjaardag haha _/-\o_

Just Enter Markets, Overcome Every Dump, Enjoy Rewards

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MrMrq

Het zal allemaal wel aan mij liggen, maar wat houdt mensen toch tegen om gewoon de stap te zetten?
Ik was zo iemand, ik ken veel van dit soort iemanden. Waaronder mijn ouders, van wie ik het leerde (tot ik het afschudde). Wijlen mijn schoonvader leerde me pas: “Als je niet in de wind gaat staan kun je hem niet mee hebben.”

Wat dergelijke mensen (niet) beweegt:

- Ik snap het niet, en ik ben bang dat ik het nooit zal snappen. Dus ik verdiep me er maar niet verder in.
- Het is nieuw, dus het is risicovol. WorldOnline vibes, of IceSave. Liever blijf ik in de bubbel die ik overzie, dan is de kans dat ik verlies kleiner.
- Ik blijf zitten waar ik zit, dus alle nare gebeurtenissen worden niet door mij maar door iemand anders veroorzaakt. Vaak de roverheid of Rabobank.
- Iemand anders neemt wel dat onverantwoorde risico en wordt er nog beter van ook. Afgunst enters the chat.

[ Voor 5% gewijzigd door MrMrq op 07-12-2024 21:25 ]

Maktub

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Steady
Stovirpi schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 21:23:
Ik kom net terug van een verjaardag. Ieder jaar kom ik diezelfde gast tegen. Om het gesprek te openen stelde ik hem toen de vraag: Waarom zou ik Bitcoin kopen? Klinkt onschuldig, toch? Maar voordat ik het wist, zat ik midden in een college. Hij leek wel een dominee in een nieuwe kerk – blockchain als het evangelie en Satoshi Nakamoto als zijn profeet. Ik knikte beleefd, maar dacht: Doe even normaal. Geld is toch gewoon geld?

Vandaag zat ik weer naast hem. En ja, oké, ik wist best dat hij gelijk had. Dat voelde hij natuurlijk ook. Maar ik ga toch niet toegeven dat ik een kans heb gemist? Ik ben geen sukkel. Mijn vrouw probeerde het nog even – hoe je van dat digitale luchtgeld terug naar euro's op je rekening komt. Hij keek haar aan met een blik die ergens tussen dat-leg-ik-je-nu-echt-niet-uit en waarom-zijn-mensen-zo-dom? in zat. Geen zin. Oké, duidelijk.

Dus ik gooide het over een andere boeg. Elektrische auto's. Drie keer per dag laden, zeg ik. Zonnepanelen? Mwah. Maar nieuwe technologieën, die zijn wel interessant. Weet je wel, die thuisaccu’s met AI enzo. Hij keek me aan zoals een leraar naar een leerling kijkt die net een domme vraag stelt. En toen begon het circus: hij wijst naar zijn auto buiten, haalt een app tevoorschijn, vertelt over zijn zonnepanelen die zichzelf al lang terugverdiend hebben – zelfs zonder AI. Alsof ik daar iets aan heb.

Maar het werd pas echt pijnlijk toen hij mij fijntjes liet zien hoe zijn systemen op stroomprijzen handelen, zonder buzzwords. Zijn gezicht straalde iets uit van: Kijk eens hoe slim ik ben en hoe dom jij erbij zit. Natuurlijk zei ik niets meer. Wat moest ik? Ik ben geen techneut en al helemaal niet van de grafiekjes. Maar toen hij even stilviel, moest ik lachen. Niet hardop, meer in mezelf. Want wat had ik hem nu eigenlijk zien doen?

Hij is zó druk bezig om te bewijzen dat hij gelijk heeft, dat hij er amper van lijkt te genieten. Terwijl hij daar zat te pronken met zijn thuisaccu en zonnepanelen, zag ik eigenlijk gewoon een man die een soort wedstrijd speelt... met zichzelf. En eerlijk? Dat vond ik ook wel een beetje zielig.

Dus toen we over de salderingsregeling begonnen en iedereen boos werd op de overheid, zei ik met een grijns: Weet je wat ik nou zo knap vind? Dat jij hier met je slimme systemen nog steeds tijd hebt om je overal druk over te maken. Misschien moet je eens wat van die stroom omzetten in ontspanning, joh.

De tafel barstte in lachen uit, en voor het eerst zag ik hem even niet weten wat hij moest zeggen. Dat moment pakte ik. Want ja, hij mag dan gelijk hebben, maar soms is het leuker om gewoon even te winnen.
Afbeeldingslocatie: https://media.tenor.com/q_t5-GA1eIkAAAAM/kekw-dow.gif

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
John245 schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 21:20:
[...]

Heb je ze niet verteld dat er mensen zijn die vrijwillig niet salderen en daar serieus geld aan overhouden. Als ik over mijn SAP begin zijn de mensen ook altijd lekker sceptisch.
Ik heb de afgelopen jaren wel geleerd om mensen die eigenlijk niet willen pro-actief wijzer te maken dan nodig is en er veel tijd en uitleg aan te besteden. Ze weten je immers altijd weer te vinden als ze hulp nodig hebben en ik heb wel betere dingen te doen. Het is aan dovemans oren gericht.

Ik geniet er tegenwoordig steeds vaker van om over al die onderwerpen niets meer te zeggen, mij gewoon van de domme te houden, de borrelnootjes naar binnen te werken, nieuwe biertjes te verwelkomen en gewoon dom mee te lullen. Af en toe je vrouw even aankijken terwijl je beide wel beter weet, prachtig ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:57
Waar ben je nou @WhySoSerious met je mand. Kijk eens naar Taro zijn relaas 😬

Rij nu een jaar elektrisch, 1 keer in de week laden is weer 400km range. 21 paneeltjes op t dak en dynamisch energie contract. Heb toevallig deze week uitgerekend dat de stroom voor dik 16k km me 800 eu gekost heeft. Das een factor 4 goedkoper aan de NL pomp.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWayne
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21:33
loewie1984 schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 21:24:
...
Mand

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Steady
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/slpuZzlWkPQ6gOelRtEBBOs8sCM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/cMYcgFBhhQyGf2JV6XOs74Vf.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Don Guacamole

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8jKNuLw2rUb0MI5xl_BUGg5d4tE=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/0AgDSgMZp9ajr3gFf7CamTJk.jpg?f=user_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _superboer_
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Stovirpi schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 21:23:

Volgend jaar wordt het weer genieten, dan zit bitcoin weer in een berenmarkt en zijn er weer een aantal exchanges failliet gegaan })

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Don Guacamole
Haha mooi, zelfde gedachte, las Taro z’n verhaal, voelde z’n frustratie en deze meme popte direct op, zo toepasselijk.
@Taro bespaar je de moeite inderdaad, als mensen echt oprecht geïnteresseerd zijn kan je ze helpen, maar mensen die maar een beetje dom lullen lekker laten, ik steek daar echt geen moeite in.
Die maat met z’n vergeten binance wallet help ik met alle liefde, overigens met een dikke trx stack die van de week weer snoeihard ging, maar die waardeert t tenminste en neemt advies aan. Anderen, HFSP.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Pelox
Taro schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 21:24:
[...]

Ik heb de afgelopen jaren wel geleerd om mensen die eigenlijk niet willen pro-actief wijzer te maken dan nodig is en er veel tijd en uitleg aan te besteden. Ze weten je immers altijd weer te vinden als ze hulp nodig hebben en ik heb wel betere dingen te doen. Het is aan dovemans oren gericht.

Ik geniet er tegenwoordig steeds vaker van om over al die onderwerpen niets meer te zeggen, mij gewoon van de domme te houden, de borrelnootjes naar binnen te werken, nieuwe biertjes te verwelkomen en gewoon dom mee te lullen. Af en toe je vrouw even aankijken terwijl je beide wel beter weet, prachtig ;)
Ik heb tegenwoordig dat ik eigenlijk steeds minder sociaal actief aan het woord ben op een feestje.. de meeste mensen hebben totaal andere interesses en praten over zaken die mij totaal niet meer boeien.. kan er ook zelden nog van genieten eerlijk gezegd, maar ja.. je moet he.. overigens niet altijd dus ik ga ook steeds vaker gewoon niet.

Zero.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Alpina
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 14-09 19:44
_superboer_ schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 21:42:
[...]

Volgend jaar wordt het weer genieten, dan zit bitcoin weer in een berenmarkt en zijn er weer een aantal exchanges failliet gegaan })
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nCou2RG2QcJ31ksoHC9C_GUZQLk=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/FwVYVTfH2HqRmVIZ2m8vwBkb.jpg?f=user_large

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Gelukszoekr

Zo herkenbaar. Ook ik heb over de afgelopen jaren al zo vaak mensen proberen te orangepillen informeren. Het is aan dovemansoren. Er zijn een aantal verklaringen voor. Over het algemeen is crypto nogal ongrijpbaar, het wordt in onze maatschappij vooral veel in een negatief daglicht gezet. Er zit geen waarde achter, het is energieverspilling, en criminaliteit.

Daar komt bovenop dat wij Nederlanders behoorlijk risicoavers zijn. "Let op. Je kan je inleg verliezen!". Daarmee is niet alleen crypto, maar investeren in het algemeen onder verweg de meeste mensen hier not done. Ik snap dat er waarschuwingen moeten zijn, maar er wordt nooit naar de andere kant gewezen, namelijk dat op welk moment je dan ook over de afgelopen 100 jaar in een mandje met stonks was gestapt je vele malen meer had "verdiend" als het geld maar op de spaarrekening te laten staan. Je kan een uitleg geven die staat als een huis, of je winsten laten zien,. Zelden kan je iemand er écht voor interesseren.

En dan inderdaad wel klagen over de salderingsregeling, of dat de boodschappen zo duur zijn geworden. Aan de ene kant is geld wel iets dat mensen bezig houd, maar investeren is voor de meeste Nederlanders iets waar ze nooit aan zullen beginnen. Bijzonder.

Ik heb ook vaak m'n cryptokaarten aan mensen laten zien. Sinds 2019 gebruik ik eigenlijk al geen pinpas meer. Sterker nog, ik heb er niet eens een meer. Alles wat ik koop krijg ik tenminste 2% cashback op. En dat tikt aan zoals je weet. Een ander voordeel van deze kaarten is dat je niet altijd een eigen inleg nodig hebt. Het enige dat je hoeft te doen is een account openen, geld storten en je pinpas niet meer gebruiken. 0 risico. Dat zou toch mensen moeten triggeren? Maar nee hoor. Kansloos

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• YES
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:37

YES

Moderator General Chat
Jezus, is het weer lange verhalen tijd?
Ik doe niet mee.

Vertel een andere keer wel eens over mijn avontuur met ANKR, dat kent niemand hier.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• _superboer_
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0I2uTJ2oT1HTlh_k1IkcG6qEiHE=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/4pwxQj3375dTitjei7cbeRHV.jpg?f=user_large

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Darrell
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:11

Darrell

Fiat moonboy

Poe hard werken. De berichten worden steeds langer.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EuxqK3adlHSsnBZTaU-n1TbR788=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PTFNkuyQgpuV5okpTfsTDJoZ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• MrMrq
Darrell schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 21:52:
Poe hard werken. De berichten worden steeds langer.
[Afbeelding]
Koers reageert ook meteen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/75jpt6d7Df78nvyPiEA7LLIYxTA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YSpQ8lT5iBANmRfWy8Gz9HZp.jpg?f=fotoalbum_large

Maktub

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darrell

Darrell

Fiat moonboy

Gelukszoekr schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 21:49:
[...]
Daar komt bovenop dat wij Nederlanders behoorlijk risicoavers zijn. "Let op. Je kan je inleg verliezen!". Daarmee is niet alleen crypto, maar investeren in het algemeen onder verweg de meeste mensen hier not done.
Ik denk dat dat wel meevalt. Volgens mij was jij het ook die niet zo lang geleden een plaatje van een statistiek deelde waar Nederland de lijst aanvoerde vwb bitcoinpopulariteit/bitcoin zoekopdrachten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DJ-Promo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:13
Taro schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 21:24:
[...]

Precies dit. Wat een onzin ik soms ook allemaal hoor op kantoor of verjaardag. Probeer het ook los te laten en ze maar te laten gaan. Je hebt er ook die dan mee willen doen maar jij moet dan maar even alles laten zien op een exchange hoe het werkt en wat ze moeten kopen. Zelf 0 inzet tonen. Die mensen ga ik ook zeker niet helpen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gelukszoekr
Darrell schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 21:57:
[...]

Ik denk dat dat wel meevalt. Volgens mij was jij het ook die niet zo lang geleden een plaatje van een statistiek deelde waar Nederland de lijst aanvoerde vwb bitcoinpopulariteit/bitcoin zoekopdrachten.
Ja klopt. In sommige lijstjes staan we dan wel weer heel hoog. Maar zouden dat niet al die middelbaar scholieren zijn? De meeste 40+ -ers "De verstandige mensen" doen niet aan crypto is het devies volgens mij

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
DJ-Promo schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 21:58:
[...]

Precies dit. Wat een onzin ik soms ook allemaal hoor op kantoor of verjaardag. Probeer het ook los te laten en ze maar te laten gaan. Je hebt er ook die dan mee willen doen maar jij moet dan maar even alles laten zien op een exchange hoe het werkt en wat ze moeten kopen. Zelf 0 inzet tonen. Die mensen ga ik ook zeker niet helpen.
Of mensen die vragen of ze je niet wat geld kunnen overmaken en jij dan voor ze wil handelen. Men wil wel de winsten en voordelen, maar idd echt 0 eigen inzet.

Ik wil ze uiteraard wel een referrallinkje sturen, daarna zoeken ze het zelf maar uit.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Gelukszoekr schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 21:58:
[...]

Ja klopt. In sommige lijstjes staan we dan wel weer heel hoog. Maar zouden dat niet al die middelbaar scholieren zijn? De meeste 40+ -ers "De verstandige mensen" doen niet aan crypto is het devies volgens mij
Ha, dat is mijn leeftijdsrange d:)b Ik wordt vooral meewarig aangekeken door (oudere) familie, want inderdaad 'geen waarde', 'gaat wel weer naar beneden' en noem alle argumemten maar op. Ik probeer weleens heel filosofisch uit te leggen dat alles wel naar beneden gaat als je maar ver genoeg uitzoomt (naar 100 jaar). Daar zou je met een boomer toch een beetje mee in gesprek moeten raken. De val van de Berlijnse muur meegemaakt. Tsjernobyl, terrorisme in de jaren 70 en 80. Politici die pedofilie willen legaliseren (hallo VVD). Wie wat langer meegaat weet dat gevestigde zaken ten onder gaan. Riep eerder hier iemand: geschiedenis moet je niet leren. Nou het leert je heel veel. En dat veel relatief is, dus het ook gaat om kansen pakken zodat je je geld kan verzamelen in je mand.

==
hoi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darrell

Darrell

Fiat moonboy

Gelukszoekr schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 21:58:
[...]

Niet perse 40+ (hoi) alswel de tv generatie die er niets van hebben moet. Als je je horizon iets meer verbreed gaat er een wereld voor je open en dat is idd meer de jeugd.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:49
Pelox schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 21:44:
[...]

Ik heb tegenwoordig dat ik eigenlijk steeds minder sociaal actief aan het woord ben op een feestje.. de meeste mensen hebben totaal andere interesses en praten over zaken die mij totaal niet meer boeien.. kan er ook zelden nog van genieten eerlijk gezegd, maar ja.. je moet he.. overigens niet altijd dus ik ga ook steeds vaker gewoon niet.
Mensen praten graag over zichzelf en tonen nul interesse. Weten vaak hoe de wereld in elkaar steekt. Daarom is het verhaal van @Taro zo herkenbaar. Misschien is het de leeftijd, maar ook ik geef tegenwoordig zero fucks in dat soort gezelschappen. 2 weken geleden ook nog op een verjaardag precies hetzelfde, zat zelf lekker in eens stoel en harkte even in 1,5 uur 3k naar binnen. Prima!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gelukszoekr
Ik slinger hier de nieuwe HBO docu aan, ik ben benieuwd :)

IMDB: Money Electric: The Bitcoin Mystery (2024)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrMrq
STIMPPYYY schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 22:09:
[...]

Misschien is het de leeftijd, maar ook ik geef tegenwoordig zero fucks in dat soort gezelschappen. 2 weken geleden ook nog op een verjaardag precies hetzelfde, zat zelf lekker in eens stoel en harkte even in 1,5 uur 3k naar binnen.
Dit is toch ook aardig dystopisch.

Naar een verjaardag gaan waar je geen fuck om geeft, je volledig afsluiten met je telefoon, en in twee uur meer verdienen dan een kobalt-gravend kind in Congo ooit zal doen.

Ik kan me volledig in je verplaatsten, maar als je uitzoomt ziet het er ineens uit als het Kapitool in The Hunger Games.

Maktub

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Th1x4nG
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20:22
Niet zo nieuw meer. :p Maar kijkt wel leuk weg.

R7 5700X · 32 GB · RTX 3080 · PG279Q — M4 Mac Mini — M1 MacBook Air — Galaxy S23 — 65" G3 — DS415+ · 40 TB SHR — X1 PHEV 30e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _superboer_
  • Niet online
Even over de koers: vandaag eerste daily close boven de 100k?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• baba420
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01:01
Zonde van je tijd. Die docu is alleen leuk als je weinig over Bitcoin weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:49
MrMrq schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 22:13:
[...]

Dit is toch ook aardig dystopisch.

Naar een verjaardag gaan waar je geen fuck om geeft, je volledig afsluiten met je telefoon, en in twee uur meer verdienen dan een kobalt-gravend kind in Congo ooit zal doen.

Ik kan me volledig in je verplaatsten, maar als je uitzoomt ziet het er ineens uit als het Kapitool in The Hunger Games.
Tja, de dagen dat er echt goed geld verdient kan worden in deze markten komen helaas niet altijd op de juiste momenten helaas :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 21:36
loewie1984 schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 21:24:

Rij nu een jaar elektrisch, 1 keer in de week laden is weer 400km range. 21 paneeltjes op t dak en dynamisch energie contract. Heb toevallig deze week uitgerekend dat de stroom voor dik 16k km me 800 eu gekost heeft. Das een factor 4 goedkoper aan de NL pomp.
16K km heeft mij ook 800 euro gekost :+ niet elektrisch maar LPG (1:14, lpg prijs gemiddeld 0,70).

Ook 400km range (maar wel een backup van benzine al gebruik ik die nooit. Enkel voor het starten eigenlijk en de aanschaf van LPG auto is een stuk lager dan elektrisch.

Dat gezegd hebbende: ik heb wel wegenbelasting natuurlijk. Dus elektrisch heeft zeker voordelen. Alleen jammer dat de aanschafprijs nog zo hoog is.

Acties:
  • +32 Henk 'm!

• FrambozenTaart
  • Niet online
Pro tip: je moet 1 zo'n verjaardag pakken en dan echt goed smoor gaan. Maar dan ook echt goed smoor, zo lam dat je de lege flesjes door de kamer smijt, in de wasbak van de keuken staat te pissen en fysiek iemand angst aanjaagt.

Volgende verjaardag laten mensen je gegarandeerd compleet met rust. Zelfs lichte paniek als je vraagt of er nog bier is.

Deze tactiek heeft voor mij echt wonderen verricht.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Moiety
FrambozenTaart schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 22:38:
Pro tip: je moet 1 zo'n verjaardag pakken en dan echt goed smoor gaan. Maar dan ook echt goed smoor, zo lam dat je de lege flesjes door de kamer smijt, in de wasbak van de keuken staat te pissen en fysiek iemand angst aanjaagt.

Volgende verjaardag laten mensen je gegarandeerd compleet met rust. Zelfs lichte paniek als je vraagt of er nog bier is.

Deze tactiek heeft voor mij echt wonderen verricht.
Haha, en zo de avond eindigen met je vrouw op de bank
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vIoKp9N4o9PzKOXGlj8ky_ox0rE=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/FGhIrkx2vA5fAUbZrnKO49Ws.gif?f=user_large

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Alpina
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KdVEQEJe-vCKS2R8_iRLC-SC1P8=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/o5ENzZknKi4kYQyeVi296cM2.jpg?f=user_large

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Moiety
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kS675sVr6QYu-3jR-Tysichlb-c=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Zj1jF7dBc2DNDu0qYY58oem8.jpg?f=user_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Moiety
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g_ZBdgE8oXTQim_aEcY7LYIQWYk=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/wQ6BPIPQsMt1lYYb9LFLmSJT.gif?f=user_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kbuntu
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 15:58
Wat betreft het beleggen vraag ik mensen altijd wat ze denken dat pensioenfondsen en banken met hun geld doen…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Moiety
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/psiZjE8nnkKNc_BJ_g5G7X-YZVA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3jS89wgz16anOUH5JtGU9aq2.jpg?f=fotoalbum_large
Woohoo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Moiety

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Moiety
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uonaZb4PIHyy2MLOmfDw_H-Y0Gc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TGWdUIEaKpaAVCTkm7DdQDCg.jpg?f=fotoalbum_large
YES

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• LadyS
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 10-09 04:30
Taro schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 22:02:
[...]

Of mensen die vragen of ze je niet wat geld kunnen overmaken en jij dan voor ze wil handelen. Men wil wel de winsten en voordelen, maar idd echt 0 eigen inzet.

Ik wil ze uiteraard wel een referrallinkje sturen, daarna zoeken ze het zelf maar uit.
Ik krijg deze vraag ook regelmatig (de laatste weken helemaal). Niet dat ik die doorgewinterde trader ben, maar ben wel één van de weinige vrouwen in het netwerk met crypto icm wat gedegen kennis van financieel beheer en ondernemerschap.

Of ik krijg een whatsappje met een artikel over crypto en dan alleen de vraag "doen of niet?".

Ik stuur ze tegenwoordig een documentje :) Soort van FAQ in Jip&Janneke taal en handige links en dan kunnen ze zelf beslissen of ze financieel én emotioneel de investering kunnen doen.
Ik wijs ze uiteraard ook op de referral of bied aan ze te helpen bij de registratie.

Uiteindelijk vind ik het ergens wel stoer en goed dat steeds meer dames zich oriënteren op niet traditionele inkomstenbronnen en andere financieringsvormen en ik heb er zelf natuurlijk ook wat aan als ze wel instappen 8) . Maar het is en blijft hun eigen keuze en verantwoordelijkheid, ook om zelf verder onderzoek te doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WhySoSerious

WhySoSerious

Be the change.

Gewoon die mensen op cumrocket wijzen, ben je snel genoeg van ze af.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:55
Gelukszoekr schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 21:49:
[...]

Zo herkenbaar. Ook ik heb over de afgelopen jaren al zo vaak mensen proberen te orangepillen informeren. Het is aan dovemansoren. Er zijn een aantal verklaringen voor. Over het algemeen is crypto nogal ongrijpbaar, het wordt in onze maatschappij vooral veel in een negatief daglicht gezet. Er zit geen waarde achter, het is energieverspilling, en criminaliteit.

Daar komt bovenop dat wij Nederlanders behoorlijk risicoavers zijn. "Let op. Je kan je inleg verliezen!". Daarmee is niet alleen crypto, maar investeren in het algemeen onder verweg de meeste mensen hier not done. Ik snap dat er waarschuwingen moeten zijn, maar er wordt nooit naar de andere kant gewezen, namelijk dat op welk moment je dan ook over de afgelopen 100 jaar in een mandje met stonks was gestapt je vele malen meer had "verdiend" als het geld maar op de spaarrekening te laten staan. Je kan een uitleg geven die staat als een huis, of je winsten laten zien,. Zelden kan je iemand er écht voor interesseren.

En dan inderdaad wel klagen over de salderingsregeling, of dat de boodschappen zo duur zijn geworden. Aan de ene kant is geld wel iets dat mensen bezig houd, maar investeren is voor de meeste Nederlanders iets waar ze nooit aan zullen beginnen. Bijzonder.

Ik heb ook vaak m'n cryptokaarten aan mensen laten zien. Sinds 2019 gebruik ik eigenlijk al geen pinpas meer. Sterker nog, ik heb er niet eens een meer. Alles wat ik koop krijg ik tenminste 2% cashback op. En dat tikt aan zoals je weet. Een ander voordeel van deze kaarten is dat je niet altijd een eigen inleg nodig hebt. Het enige dat je hoeft te doen is een account openen, geld storten en je pinpas niet meer gebruiken. 0 risico. Dat zou toch mensen moeten triggeren? Maar nee hoor. Kansloos
Heel herkenbaar allemaal deze verhalen, maar beetje positiever jongens. Er zijn nog veel meer dingen om over te praten dan Bitcoin en zonnepanelen. Al dat gelul over geld en waarde is sowieso niet waar je gelukkiger van gaat worden (leuke hobby hoor, daar niet van).

Enige wat ik nu inhoudelijk deel is dat je een 100% zekerheid hebt dat alle eurootjes op je bankrekening ieder jaar minder waard worden. En dat dat de laatste jaren nogal hard gaat. En de enige logische conclusie daarna is dat je dan iets zoekt van vastere waarde. Of dat nou vastgoed, goud, bitcoin of iets anders is.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:12
Pffff ben ik weer eens een avondje zuipen en kijk ik eens niet 8h in dit topic....man man man. Kan jullie ook nooit eens alleen laten. Oke oke, gaat niet over shitcoins, maar 10 pagina's over bitcoin familie en opleidingen. De tandjes. Bij pagina 4.....mand, next.

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
anti elppa schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 23:33:
Pffff ben ik weer eens een avondje zuipen en kijk ik eens niet 8h in dit topic....man man man. Kan jullie ook nooit eens alleen laten. Oke oke, gaat niet over shitcoins, maar 10 pagina's over bitcoin familie en opleidingen. De tandjes. Bij pagina 4.....mand, next.
Gaat het eens niet over shitcoins, heeft opa nog wat te klagen.
Je wordt oud!

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Moiety
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yAerDfDG6NK1c5bcUU52bQ0BkFk=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/PNqHGsOgvaFHWla9yTh5uhmg.jpg?f=user_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Pelox

Zero.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Moiety
De tandjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moiety
Opmerking van mijn vrouw vandaag: “zou jij gebaat zijn bij een opleiding in Crypto?” “ een cursus, ofzo?”. Wat zouden jullie hierop antwoorden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moiety
Haha
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TXAugFpmPQghsF9q8nef75CKkjA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6rgPYp9YNeczVUozyTKEjAx7.jpg?f=fotoalbum_large
Wat een clownworld

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Moiety schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 23:48:
Opmerking van mijn vrouw vandaag: “zou jij gebaat zijn bij een opleiding in Crypto?” “ een cursus, ofzo?”. Wat zouden jullie hierop antwoorden?
Ik zou eerst even doorvragen: Hoezo, verwacht je dat die DCA's van de afgelopen maanden niet goed uitpakken dan? Of dat ik er niets van bak?

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Pelox
Ik zou vragen of ze zelf een kookcursus of iets dergelijks zou willen volgen.

Zero.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:12
Maar oke. Had laatste 4 paginas echt niet gelezen. Nu wel. Daar ging het niet meer over didi's, scholen etc.

Herkenbaar hoe meeste hier op verjaardagen zitten. Zo zit ik er ook meestal in. Doe echt nog 0 moeite. En idd, meestal zwaar kansloos geleuter over ev's, zonnepanelen en crypto.

Eigenlijk keer een saylor shirt printen met onderstaande foto erop. En bij elke achterlijke opmerking over 3 bovenstaande opmerkingen wijs ik dan gewoon naar mijn shirt

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fJSuV7ebcveZOULNK6aql7HYqmQ=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/pwumYYDDZRYwcav8L4ZabJ0I.jpg?f=user_large

[ Voor 19% gewijzigd door anti elppa op 07-12-2024 23:53 ]

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moiety
Taro schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 23:50:
[...]

Ik zou eerst even doorvragen: Hoezo, verwacht je dat die DCA's van de afgelopen maanden niet goed uitpakken dan? Of dat ik er niets van bak?
Heb het opgelost door wat ‘unrealized profit’ om te zetten naar ‘realized profit’. Stilte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
_superboer_ schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 22:14:
Even over de koers: vandaag eerste daily close boven de 100k?
Nope

Zero.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Moiety
Ik snap het ook wel. Ik heb in de afgelopen 3 jaar op -€20k gestaan. Maar mede door deze SC, X en 20 uur zelfstudie per week ben ik er echt in gaan geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shovelhead1340
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-09 15:27
Korte samenvatting?
Voor de schrale atsers die geen HBO hebben? Of tv?

Ik lul ook zomaar wat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moiety

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shovelhead1340
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-09 15:27
Moiety schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 22:52:
[...]

Haha, en zo de avond eindigen met je vrouw op de bank
[Afbeelding]
Met je EIGEN vrouw?

Ik lul ook zomaar wat

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gelukszoekr
shovelhead1340 schreef op zondag 8 december 2024 @ 00:06:
[...]

Korte samenvatting?
Voor de schrale atsers die geen HBO hebben? Of tv?
Leuk om te zien! Best wel een aardig verhaal over het ontstaan, en de problemen die er in de eerst jaren waren zoals de block wars. Verder veel interessante gasten voor de camera gekregen. Best wel een kijktip imo!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moiety

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moiety
Ander dilemma. Ik wil er eigenlijk ook weer uit. Kost mij teveel tijd. Maar tegelijkertijd wil ik ook van @Taro leren hoe ik geld verdien in de bearmarket. Moeilijk, moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moiety
En daarbij ben je alleen maar met jezelf bezig. Je eigen geld. Zoveel mogelijk verdienen. Ik ga slapen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Gelukszoekr
Moiety schreef op zondag 8 december 2024 @ 00:01:
ben ik er echt in gaan geloven.
Moiety schreef op zondag 8 december 2024 @ 00:14:
Ik wil er eigenlijk ook weer uit.
Wut?
Lijkt mij een puik plan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moiety
Gelukszoekr schreef op zondag 8 december 2024 @ 00:18:
[...]

[...]

Wut?

[...]

Lijkt mij een puik plan!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0LGJ7ijZ6YGwBC0VnVACxPDrj_o=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/Ar9bmeVGcBahTdI76H01TJ0R.gif?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Moiety
Gelukszoekr schreef op zondag 8 december 2024 @ 00:18:
[...]

[...]

Wut?

[...]

Lijkt mij een puik plan!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q7aAPlaqGPzEpFiTh4Oxlhg-f6E=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/99gCij0vjRY76qNeKceYq3l0.gif?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alpina
Mijn naam is haas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _superboer_
  • Niet online

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Enkel positief als de onderwerpen dit zijn:

"Wat zijn die groene en rode kleurtjes van die staafjes?"
"Hoe ga ik om met Rekt zijn"
"Wen moon?"
"Wanneer is Kol Nedra nou eens unbanned?"

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Moiety
ByteMe_ schreef op zondag 8 december 2024 @ 00:30:
[...]

Onderwerpen als:

"Wat zijn die groene en rode kleurtjes van die staafjes?"
"Hoe ga ik om met Rekt zijn"
"Wen moon?"
"Wanneer is Kol Nedra nou eens unbanned?"
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zgc6Um-d5wLXNNWxgEDig_GCvLk=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/bja264BHDIt4I8ykVRiwk5zA.gif?f=user_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gelukszoekr
Ja, hoe lang is z'n ban eingenlijk? Wat ie ook op z'n kersftok heeft, Kol was hier kind aan huis. Ook tijdens de bearmarkt(en). Zonde dat juist zo'n user niet hier tijdens de $100k niet was

Pagina: 1 ... 51 ... 256 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • "Wat vinden jullie van coin X?" of "Wat is jullie mening over cryptocurrency Y?" vragen horen niet in dit topic thuis. Onderbouw je vraag, licht de techniek en voor- & nadelen grondig toe, etc. of stel je vraag niet.
  • Technische analyses, onderbouwde koersvoorspellingen & crypto gerelateerd nieuws kan je ook in het Nieuws, koers en handel topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws, koers & handel topic #3 posten.
  • Blijf on-topic, hypotheken, Corona/COVID19 en zonnepanelen zijn bijv. offtopic. Politiek, Trump en Elon Musk zijn alleen on-topic als dit relevant is mbt crypto.
  • Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
  • Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
  • Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen. Referrallinks zijn ook niet toegestaan in je signature/handtekening.
  • Wees vriendelijk en reageer inhoudelijk, speel het niet op de persoon.
  • Commentaar op de moderatie per DM of in het feedbacktopic, niet hier.
  • Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk en crypto gerelateerd. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!