We waren net begonnen met een beetje stijging. Bij veel alts de high van maart 2024 niet eens bereikt. En nu weer een crash zonder enige reden (leverage was er al uit vorige week)Th1x4nG schreef op donderdag 19 december 2024 @ 21:03:
[...]
Total market cap UNSEEN SINCE 9 DAYS AGO.
Brb snel naar de bouwmarkt om een meter koord en een trapladdertje
Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12
@MrMrq dit begint toch wel weer op de management samenvattingen te lijken! Thanks voor de summary
Stack Sats
11% inmiddels, keep going bitty
Rekteroni is wel echt maximaal vandaag zeg pfff
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
40% btc. Dus minder alts dan veel anderen.Wispe schreef op donderdag 19 december 2024 @ 21:05:
[...]
Zit je te diep met je ballen in alts?
[...]
Lees de berichten van onze Anti Elppa rustig terug en neem een kalmeerpilletje. Met dat gepaniek heb je alleen jezelf mee.
Geen paniek maar ik ben het gewoon zat, dit is al 9 maanden zo en na eindelijk een beetje stijging en uit de rode cijfers begint het gedoe weer
Orders blijven maar gaan letsgooo
Iedereen schijnt even vergeten te zijn dat het Donderdag dipdag is….
De heatmap lijkt weer aardig schoongeveegd te zijn.
De heatmap lijkt weer aardig schoongeveegd te zijn.
De 95 komt in zicht. Heb wat orders staan tussen 90 en 95
Oorzaak gevonden!Pelox schreef op donderdag 19 december 2024 @ 21:01:
[...]
Papa was op stap... dus ik heb ze niet naar bed kunnen brengen..
My bad.. sorry.
Morgen 120k om het goed te maken.
Kinderen liggen nog niet op bed, het is de schuld van de vrouw hier.. ik gooi ze er nu op dan kunnen we snel omhoog.
Zero.
Normaal hoop je (als HODLer) dat het maar blijft stijgen en stijgen, en nu heb je enkele buy orders uitstaan (heb recent weer wat erbij gestopt sinds LANGE tijd) en dan kan het niet snel genoeg omlaag gaan 
Rollercoaster dat crypto wereldje
Rollercoaster dat crypto wereldje
Hier maar weer teruggekocht, zit weer voor 100% in Bitcoin
Alles maar verkopen voordat het nog meer zakt? :x
LOLMrMrq schreef op donderdag 19 december 2024 @ 21:06:
Ik heb een boel berichten gemist.
Klopt mijn aanname dat…
- TomTom deze koersval al met grafieken heeft onderbouwt;
- Iemand aan TomTom heeft gevraagd hoe diep ‘ie denkt dat wij nog gaan;
- Jaapio deze koersval al heeft geplaatst in het perspectief van een derde wereld oorlog;
- Anti Elppa het een gezonde, te verwachten correctie noemde;
- Kol al verzucht heeft dat ‘ie voortaan alleen Bitcoin moet kopen;
- BDSMpower vindt dat ‘ie naar zijn gevoel had moeten luisteren;
- Guere een relativerend grapje geplaatst heeft;
- Laurens overal een duimpje op gaf;
Want dan bespaar ik me de moeite van het teruglezen.
Nog ff wachten dat het iets meer zakt. Dan verkopen.Aggressor schreef op donderdag 19 december 2024 @ 21:16:
:gifsicle():strip_exif()/f/image/J0dycBkLFGJybUHEcHvFSTLc.gif?f=user_large)
“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”
Heeee daar ben je weer

Ik heb begrepen dat je zonder Fartcoin niet meedoet, maar die doet gewoon +10% vandaag.Don Guacamole schreef op donderdag 19 december 2024 @ 20:44:
Eigenlijk moet je nu memecoins kopen. -30% op de daily. Die bouncen morgen de moeder.
Tenzij we echt de <90K opzoeken dan wordt die moeder nog even opgehouden door een groep hongerige milfhunters.
Doe maar dan hebben zijn we weer wat dichter bij de bodem.Aggressor schreef op donderdag 19 december 2024 @ 21:16:
Niks aan de hand joh, of dacht je miljonair te worden deze bull ?SvMp schreef op donderdag 19 december 2024 @ 21:10:
[...]
40% btc. Dus minder alts dan veel anderen.
Geen paniek maar ik ben het gewoon zat, dit is al 9 maanden zo en na eindelijk een beetje stijging en uit de rode cijfers begint het gedoe weer
Bitcoin pompt een jaartje te vroeg, niet iedereens schuld...SvMp schreef op donderdag 19 december 2024 @ 21:01:
Ik ben het onderhand spuugzat. Na een hele zomer vol bearish prijsactie nu weer hetzelfde gezeik.
En iedereen maar roepen dat we in een bullmarkt zitten terwijl het grotendeels bearish prijsactie is.
Misschien kun je de manager er ff bij roepen?
A man who fears suffering is already suffering from what he fears.
Thats the moment of the mental mindfuck.Aggressor schreef op donderdag 19 december 2024 @ 21:16:
Dan gaat het dus ook vaak mis.
Die tactieken dacht ik in 2017 vaak de baas te zijn.
Nu gewoon (bag)hodler 4 - life.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/zvFLK1KuuYWFGw7xTMspy75C.jpg?f=user_large)
FrambozenTaart schreef op donderdag 19 december 2024 @ 21:20:
[...]
Bitcoin pompt een jaartje te vroeg, niet iedereens schuld...
Zo'n rentebesluit is doorgaans al in de prijs verwerkt. Het gaat om uitspraken over toekomstige rentebesluiten.SvMp schreef op donderdag 19 december 2024 @ 21:05:
[...]
Ik ook. Maar ja had stijging verwacht n.av. rentebesluit. Maar je bent gern kneus want geen enkele ‘deskundige’ zag het aankomen.
”Don’t focus on making money; focus on protecting what you have.”
@zwembroek is er al.FrambozenTaart schreef op donderdag 19 december 2024 @ 21:20:
[...]
Bitcoin pompt een jaartje te vroeg, niet iedereens schuld...
:gifsicle():strip_exif()/f/image/WIW5sDLO55siJC6YKLnu5Swa.gif?f=user_large)
Ach de kindjes van tegenwoordig zijn niks meer gewend.
2017 dat was pas een fantastisch jaar. China ban FUD -30%, Korea FUD -30%, steeds weer rekt in de 2-5k zone. Paar maandjes later een ATH van 6k en uiteindelijk in 3 weken van de toenmalige ATH van 6k naar de bull market top van 20k. En daarna weer rekt naar lows van 3k. En dan is er nog niks gezegd over de shitcoins die destijds nog altcoins genoemd werden.
Ik vond deze week nog een transactie van een in 2017 gekochte shitcoin a 30USDT, vlak voor het kort naar 40USD ging. Waarde vandaag even opgezocht: 0,18USD. Maar ik ben natuurlijk al jaren een zure maxi.
2017 dat was pas een fantastisch jaar. China ban FUD -30%, Korea FUD -30%, steeds weer rekt in de 2-5k zone. Paar maandjes later een ATH van 6k en uiteindelijk in 3 weken van de toenmalige ATH van 6k naar de bull market top van 20k. En daarna weer rekt naar lows van 3k. En dan is er nog niks gezegd over de shitcoins die destijds nog altcoins genoemd werden.
Ik vond deze week nog een transactie van een in 2017 gekochte shitcoin a 30USDT, vlak voor het kort naar 40USD ging. Waarde vandaag even opgezocht: 0,18USD. Maar ik ben natuurlijk al jaren een zure maxi.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/SPLxiPJNZubk2xnIOa20CP0C.jpg?f=user_large)
This is fine boys.
:strip_exif()/f/image/BDiIpj7qpFcm8uKl9NcvtZ2R.png?f=user_large)
Blijft apart dat zonder dat er iets fundamenteels wijzigt de koersen zo hard onderuit gaan. Echt teveel leverage en weak hands zeg. Maar goed dat is niet iets van vandaag maar ik blijf me op zulke dagen wel verbazen
En weer vergeten bij te snijden ook.
:gifsicle():strip_exif()/f/image/okwzHnXszIcuI6BiAmQIplQ3.gif?f=user_large)
Nog maar weer wat xrp aangeschaft. Ben er van overtuigd dat die over 10 dollar heen gaat volgend jaar 🫨
Gezien de genoemde bedragen mag ik hopen van wel, voor hem dan. Anders is ie echt zijn verstand verloren.
Ze liggen in bed en de vrouw mag een nachtje in de garage slapen.
Buy the dip, only up vanaf nu.
Nfa.
Nfa.
Zero.
Ja,Aggressor schreef op donderdag 19 december 2024 @ 21:16:
Wel hoger terug kopen dan
Terechte straf. Goed gedaan.Pelox schreef op donderdag 19 december 2024 @ 21:33:
Ze liggen in bed en de vrouw mag een nachtje in de garage slapen.
Nfa.
Nee is niet echt, toch? ik heb geen twitter, kan iemand dit confirmen?
Ik heb genoeg ervaring om te kunnen herkennen dat die Asian pistoletjes zijn.
Als Capo weer begint te etteren gaan we binnen een paar uur weer up.
:strip_exif()/f/image/3b872sed0osiaU0TJBVMsOzV.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 73% gewijzigd door Vis op 19-12-2024 21:36 ]
Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||
Wen bounce @tomtom901?
Got ya fam, dit is oudtomtom901 schreef op donderdag 19 december 2024 @ 21:35:
[...]
[ Voor 3% gewijzigd door YES op 19-12-2024 21:37 ]
Ja als je dit iedere week roept krijg je vanzelf gelijk

In dit blog houd ik bij welke berichten ik al terug gevonden heb.
MrMrq schreef op donderdag 19 december 2024 @ 21:06:
Ik heb een boel berichten gemist.
Klopt mijn aanname dat…
- TomTom deze koersval al met grafieken heeft onderbouwt;
- Iemand aan TomTom heeft gevraagd hoe diep ‘ie denkt dat wij nog gaan;
- Jaapio deze koersval al heeft geplaatst in het perspectief van een derde wereld oorlog;
- Anti Elppa het een gezonde, te verwachten correctie noemde;
- Kol al verzucht heeft dat ‘ie voortaan alleen Bitcoin moet kopen;
- BDSMpower vindt dat ‘ie naar zijn gevoel had moeten luisteren;
- Guere een relativerend grapje geplaatst heeft;
- Laurens overal een duimpje op gaf;
Want dan bespaar ik me de moeite van het teruglezen.
Maktub
Waarom blijft men het 'weak hands' noemen als diegene juist slim zijn geweest om winst te pakken? Vind dit persoonlijk echt de domste term ooit.Oepsje schreef op donderdag 19 december 2024 @ 21:30:
Blijft apart dat zonder dat er iets fundamenteels wijzigt de koersen zo hard onderuit gaan. Echt teveel leverage en weak hands zeg. Maar goed dat is niet iets van vandaag maar ik blijf me op zulke dagen wel verbazen
Op de vorige pagina ook een of andere kneus die een oude post van Madelon bij haalde en de datum had weggegumd.
Irritante gedoe.
Coping mechanisme van bagholders, niets van aantrekken.bsmpower schreef op donderdag 19 december 2024 @ 21:40:
[...]
Waarom blijft men het 'weak hands' noemen als diegene juist slim zijn geweest om winst te pakken? Vind dit persoonlijk echt de domste term ooit.
bsmpower schreef op donderdag 19 december 2024 @ 21:40:
[...]
Waarom blijft men het 'weak hands' noemen als diegene juist slim zijn geweest om winst te pakken? Vind dit persoonlijk echt de domste term ooit.
:no_upscale():strip_exif()/f/image/F7IZ4d3vDQRhF2iDMpnAb9Uv.webp?f=user_large)
Klote daglimiet van de Rabo, mag geen fiat meer droppen tot 24h
Sorry. Idd gezonde correctie.MrMrq schreef op donderdag 19 december 2024 @ 21:37:
In dit blog houd ik bij welke berichten ik al terug gevonden heb.
[...]
De paniek hier is wel weer tekenend iig. Jongens laat et gaan. Trek een lauwe schulti open (toch geen cent te makken nu) en kijk een domme film of serie. Doe dit 7 dagen en gewoon niet naar koersen kijken. Zul je zien dat we met de kerst op 115k staan.
Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024
Een trader als jij hoort toch minimaal 77 banken aan te houden ? Never bet on one horse.tomtom901 schreef op donderdag 19 december 2024 @ 21:41:
Zonder hem op te zoeken, ik weet dus niet wat er gepost is maar ik heb een sterk vermoeden:Wispe schreef op donderdag 19 december 2024 @ 21:40:
[...]
Op de vorige pagina ook een of andere kneus die een oude post van Madelon bij haalde en de datum had weggegumd.
Irritante gedoe.
"Mensen vragen wanneer de dip komt, dit was hem"
Ik gok dat die post van Madelon niet bewust weggegumd is maar gewoon een gerecycelde meme. Als je lang genoeg meeloopt in dit topic weet je zonder de post te zien bij de naam Madelon welke post/meme er gepost is.
Woke hands dan?bsmpower schreef op donderdag 19 december 2024 @ 21:40:
[...]
Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||
Schrijf ik dit ergens?Deman23 schreef op donderdag 19 december 2024 @ 21:20:
[...]
Niks aan de hand joh, of dacht je miljonair te worden deze bull ?
Ik ga voor een 2x-3x. Heel conservatief maar zelf een 20% winst is al teveel voor deze zwakke markt. Niemand die de olifant in de kamer benoemt: in de vorige bullmarkt hadden we dit soort dips pas na 300% winst
Ik heb er een paar maar ik vind de Rabo KYC pesten het leukst dus daar gebeurt het meest.Gipsy King schreef op donderdag 19 december 2024 @ 21:42:
[...]
Een trader als jij hoort toch minimaal 77 banken aan te houden ? Never bet on one horse.
Haha uiteraard uit den ouden doosch. Maar de tering deze vent heeft wel erg vaak ongelijk gehad.tomtom901 schreef op donderdag 19 december 2024 @ 21:35:
[...]
Je kletst uit je nek, ik ben te lui om een grafiek erbij te pakken, maar ik weet gewoon dat dat niet zo is.SvMp schreef op donderdag 19 december 2024 @ 21:43:
[...]
in de vorige bullmarkt hadden we dit soort dips pas na 300% winst
Ergens in mijn meme archieven teruggevonden.YES schreef op donderdag 19 december 2024 @ 21:43:
[...]
Zonder hem op te zoeken, ik weet dus niet wat er gepost is maar ik heb een sterk vermoeden:
"Mensen vragen wanneer de dip komt, dit was hem"
Ik gok dat die post van Madelon niet bewust weggegumd is maar gewoon een gerecycelde meme. Als je lang genoeg meeloopt in dit topic weet je zonder de post te zien bij de naam Madelon welke post/meme er gepost is.
:strip_exif()/f/image/a1dDrcFBJSfw4Eqw0uDbm8ma.webp?f=fotoalbum_large)
Maktub
Ik had de gok ook maar genomen. Sommigen shillen zo hard tot zelfs 20-25. Dat vind ik wel erg moeilijk te geloven gezien de market cap. Maar 3-4x de inleg eruit is ook goed.randomice schreef op donderdag 19 december 2024 @ 21:31:
Nog maar weer wat xrp aangeschaft. Ben er van overtuigd dat die over 10 dollar heen gaat volgend jaar 🫨
Hetzelfde geldt voor ETH. Als die de 10 haalt is dat ook een mooie winstje.
Als. Blijft mooi dat speculeren. We gaan t meemaken.
Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12
Als je voor een 2x-3x ging dan had je denk ik beter met iets groter % van je PF in BTC kunnen gaan zitten.. Heb je nu niets meer aan en ik weet niet wanneer je ingestapt bent, maar stel dat je in de bearmarket DCA had gedaan dan was je al een heel eind richting, zo niet over, de x2..SvMp schreef op donderdag 19 december 2024 @ 21:43:
[...]
Schrijf ik dit ergens?
Ik ga voor een 2x-3x. Heel conservatief maar zelf een 20% winst is al teveel voor deze zwakke markt. Niemand die de olifant in de kamer benoemt: in de vorige bullmarkt hadden we dit soort dips pas na 300% winst
Beetje lucht eruit. Zo is natoer. We volgen de cycle nog heel mooi. We gaan gewoon knallend het jaar uit. No stress. Mega altseason staat nog steeds op het menu. Hoe hoger de BTC.D nu nog gaat des te dieper de val straks gaat worden. Komt goed. Believe in something. En vooral niet de bodem nu gaan verkopen he stelletje prutsers? Looking at all those new names in here. Voor de stam gasten hier is dit just another day in paradise.
Beetje rustig an he wippie..
“Compound interest is the eighth wonder of the world. He who understands it, earns it … he who doesn’t … pays it.”
Omdat slappe handjes geen dingen vast kunnen houden natuurlijk.bsmpower schreef op donderdag 19 december 2024 @ 21:40:
[...]
Paradise? Ja trouwens, kind en vrouw op bed, biertje, kerstboom, best primazwembroek schreef op donderdag 19 december 2024 @ 21:46:
Voor de stam gasten hier is dit just another day in paradise.
Als je eind 2022 en begin 2023 Bitcoin had gekocht, dan sta je nu op ruim 450% winst...SvMp schreef op donderdag 19 december 2024 @ 21:43:
[...]
Schrijf ik dit ergens?
Ok, you got me..Wispe schreef op donderdag 19 december 2024 @ 21:48:
[...]
Vandaag voor het eerst geen pleister op, dus het mag even.
“Compound interest is the eighth wonder of the world. He who understands it, earns it … he who doesn’t … pays it.”
Of je erkent gewoon dat je deze markt werd ingelokt door je eigen hebzucht, en nu verontwaardigd bent dat de gains niet in je geprivileerde schoot worden geworpen.SvMp schreef op donderdag 19 december 2024 @ 21:43:
[...]
Schrijf ik dit ergens?
Welkom in crypto, enjoy the ride.
Dat klopt als je eergisteren op 107k verkocht had. Niet een kwartier geleden op 96k..dat laatste valt onder weak handsbsmpower schreef op donderdag 19 december 2024 @ 21:40:
[...]
zwembroek schreef op donderdag 19 december 2024 @ 21:46:
Beetje lucht eruit. Zo is natoer. We volgen de cycle nog heel mooi. We gaan gewoon knallend het jaar uit. No stress. Mega altseason staat nog steeds op het menu. Hoe hoger de BTC.D nu nog gaat des te dieper de val straks gaat worden. Komt goed. Believe in something. En vooral niet de bodem nu gaan verkopen he stelletje prutsers? Looking at all those new names in here. Voor de stam gasten hier is dit just another day in paradise.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/BoJ7IZLK0T9sQrLTrZI5rWl1.jpg?f=user_large)
Diamond hands verkopen nooitbsmpower schreef op donderdag 19 december 2024 @ 21:40:
[...]
Duurde ff tot het kwartje viel, maar goeie
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Edi3UATlYANfmSkLyR0bs9EV.jpg?f=user_large)
Even een sereneuze vraag tussen al dit gemijmer over de goede oude tijd van de vorige bull. Allerlei meme coin chillers claimen dat je met chat gpt een sol trading bot kunt maken die als een soort money print kan gaan fungeren. Dat lijkt me bullshit? Of is dat een reele optie om ‘veilig’ geld te maken?
Ik denk dat de Arizona UAP's met de koersen aan het fucken zijn.
als dat zo makkelijk was, deed iedereed dat.brothermaynard schreef op donderdag 19 december 2024 @ 21:56:
Even een sereneuze vraag tussen al dit gemijmer over de goede oude tijd van de vorige bull. Allerlei meme coin chillers claimen dat je met chat gpt een sol trading bot kunt maken die als een soort money print kan gaan fungeren. Dat lijkt me bullshit? Of is dat een reele optie om ‘veilig’ geld te maken?
Maar ik hoor graag je ervaringen tzt
Je moet een olifant ook niet in de kont kijken..SvMp schreef op donderdag 19 december 2024 @ 21:43:
[...]
Schrijf ik dit ergens?
Gratis en veilig geld, gemaakt met GPT, en gegarandeerd door een onbekende shiller op het internet?brothermaynard schreef op donderdag 19 december 2024 @ 21:56:
Nee, super betrouwbaar, doen.
Maktub
zwembroek schreef op donderdag 19 december 2024 @ 21:46:
.. just another day in paradise.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/A1wawI1BOGywqqAZvC83nApd.jpg?f=user_large)
Zero.
Dat doe je gewoon met Banana Gun.brothermaynard schreef op donderdag 19 december 2024 @ 21:56:
tomtom901 schreef op donderdag 19 december 2024 @ 21:41:
:gifsicle():strip_exif()/f/image/vHc1Hd3m6DlHBRgsy6Ty0Raa.gif?f=user_large)
Er is meer geld in de markt, maar ook meer keuze. Dus muntjes pompen en dumpen ook minder hard…SvMp schreef op donderdag 19 december 2024 @ 21:43:
[...]
Schrijf ik dit ergens?
Heel eerlijk? Geen idee.brothermaynard schreef op donderdag 19 december 2024 @ 21:56:
Maar dit soort dingen verdiep ik me bij voorbaat niet in omdat het meteen al te mooi klinkt om waar te zijn.
In crypto, en vooral altcoins, wordt iedere droom afgeschoten en de echt innovatieve ideeën falen altijd, want de onderliggende prikkel is altijd pervers; zelfverrijking. Van de top tot de bodem van ieder project of token.
Je kunt in deze space beter zo min mogelijk verdiepen, want de propaganda is van ongekende kwaliteit.
Voor je het weet zit je in een heel duur konijnenhol.
Kijk naar hype, een uitstap, en dan pas naar een instap.
Of investeer in Bitcoin.
Tenminste, zo denk ik er over.
Paradise is klaar voor vandaag. Ga naar bed, trusten degens
Maar alerts zet dus wie weet over een uur weer wakker

Maar alerts zet dus wie weet over een uur weer wakker
Dit topic is gesloten.
Let op:
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!
- "Wat vinden jullie van coin X?" of "Wat is jullie mening over cryptocurrency Y?" vragen horen niet in dit topic thuis. Onderbouw je vraag, licht de techniek en voor- & nadelen grondig toe, etc. of stel je vraag niet.
- Technische analyses, onderbouwde koersvoorspellingen & crypto gerelateerd nieuws kan je ook in het Nieuws, koers en handel topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws, koers & handel topic #3 posten.
- Blijf on-topic, hypotheken, Corona/COVID19 en zonnepanelen zijn bijv. offtopic. Politiek, Trump en Elon Musk zijn alleen on-topic als dit relevant is mbt crypto.
- Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
- Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
- Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen. Referrallinks zijn ook niet toegestaan in je signature/handtekening.
- Wees vriendelijk en reageer inhoudelijk, speel het niet op de persoon.
- Commentaar op de moderatie per DM of in het feedbacktopic, niet hier.
- Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk en crypto gerelateerd. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
- Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
- Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!