Ha Nibe-ers,
Ik ben dit model aan het overwegen/meenemen in de lijst kanshebbers voor mijn situatie (currently CV, radiatoren, 80s hoekhuis, zolder relatief cramped met plannen voor WTW). Ik kwam op de Nibe S735(c) met eventueel SAM S42 WTW voor een mooie alles in 1 oplossing (ik heb nu nog geen WTW ventilatie maar ga die wel nemen). Ik had nog wel wat zorgen en/of vragen dus hoopte dat jullie ervaringen/kennis daar enigszins antwoord op kon geven. Hieronder als open vragen op het forum maar ik ben anders ook bereid via DMs/meet/teams erop in te gaan als jullie er graag meer over willen delen/vertellen

Mocht zo'n open vraag tegen het draadje in gaan, excuus; ik kon uit de verschillende ervaringen tot zover niet altijd de onderliggende toon/conclusie trekken, dus vandaar wat concreter gesteld.
a. SAM S42 module ervaringen/werking:
1. Ik las uit een eerdere vraag (Xanger op 25 aug) dat de SAM S42 mogelijk geen duidelijke koelopties heeft. Na enig speuren lijkt het erop dat deze geen klassieke bypass heeft, maar wel de 'cooling' optie van de warmtepomp kan gebruiken voor ventilatielucht? Klopt dat? En/of hoe is jullie ervaring daarmee?
(edit: volgens een Groenpand video kan de base unit wel bypass doen, maar mogelijk is dat weer moelijker/lastig wanneer je de SAM S42 combi hebt?)
2. Zijn er lastige quirks met deze combinatie en/of hadden jullie dit achteraf misschien liever met een "reguliere" WTW gecombineerd (Brink/Zehnder etc)?
b. S735 main unit:
1. Ik lees in dit draadje verschillende ervaringen met de defrosting. Ik ging er een beetje van uit dat je defrosts bijna helemaal kon voorkomen met een pure binnenunit, of in ieder geval vooral overdag zou kunnen plannen (door bijv de unit 8 uur niet (veel) te laten verwarmen/frosten in de nacht). Hebben jullie daar zelf een beetje modus in kunnen vinden? Is dit eventueel makkelijker/moeilijker afhankelijk van het hebben van WTW/D-ventilatie tov reguliere C-ventilatie?
2. Ik kon niet direct iedereen's stooklijn vinden; zou dit apparaat wat jullie betreft geschikt zijn voor puur radiatoren en 50 graden, of moet de ventilatie dan te hard compenseren/aanzuigen om nog als comfortabel te tellen qua geluid/luchtstroom/verbruik? (mijn isolatiewerkzaamheden lopen nog; dus ik kan nu nog lastig inschatten waar ik exact op uitkom)
3. Het geluid wordt door de meesten omschreven als koelkast cq meevallen/positief (evt na extra controle zoals bij Mr. Jinx). Ik zou er op zich ook nog een kast omheen kunnen doen, maar als je deze op zolder zet en zelf leeft op de andere verdiepingen zou je er evt weg mee kunnen komen qua geluid/SWW-cycles? Hoe zijn de trillingen van het apparaat zelf los van de reguliere decibels? (evt resonantie via de muur waaraan die gemonteerd is e.d.)
Mocht je verder zoals tinusa4 nog wat overall tips/ervaringen willen delen hoor ik die ook graag natuurlijk.