Licentie Microsoft Office 2024 voor thuisgebruik

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:01

ericplan

5180 Wp PV

Topicstarter
Altijd een hekel gehad aan abonnementen voor software, dus heb ik Microsoft Office 2019 met een vaste licentie. Dit pakket wordt nu niet meer bijgewerkt en sinds oktober is Microsoft Office 2024 voor thuisgebruik beschikbaar in de Apple Store voor €169,95 https://www.apple.com/nl/...ce-voor-thuisgebruik-2024?

Op het grote internet zie ik diverse aanbieders die voor €39 of €79 hetzelfde pakket aanbieden, maar dan zonder kartonnen doosje. Is dat legaal? Welke aanbieder is wel legaal, wie zit de boel op te lichten? Hoe zie ik het verschil? Het is niet zo dat ik het geld niet heb, maar om geld weg te gooien is ook niet de bedoeling. Ik ben overigens niet op zoek naar alternatieven voor Office.

A'dam PVOutput

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• milo526
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 17:50
Je kan jezelf in ieder geval 4 tientjes besparen als je in de Tweakers pricewatch kijkt
uitvoering: Microsoft Office Voor Thuisgebruik 2024 NL

Bij deze aanbieders zou ik er wel vanuit gaan dat ze volledig legale (geen grijs gebied) keys verkopen.
Op het weidere internet kan het inderdaad vrij lastig zijn om legale en grijs-gebied keys te onderscheiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Microsoft 365 prijzen
Nog goedkoper en met family kan je met 6 personen er gebruik van maken echt ideaal.
En dat gewoon rechtstreeks bij Microsoft

[ Voor 8% gewijzigd door Frogmen op 20-11-2024 12:35 ]

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan

ericplan

5180 Wp PV

Topicstarter
@Frogmen Zoals eerder gezegd, ik wil geen abonnement.

A'dam PVOutput

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 06-06 17:23
ericplan schreef op woensdag 20 november 2024 @ 11:37:
Op het grote internet zie ik diverse aanbieders die voor €39 of €79 hetzelfde pakket aanbieden, maar dan zonder kartonnen doosje. Is dat legaal?
Al gezocht op het forum? Het staat vol met zulke vragen.

Goedkope Office licenties wél of niet oké?
Office 2019 voor €19,95, what's the catch?
Microsoft Office 2019 voor 30E of 150E??
Office licentie

Vaak zijn het legale keys, maar grijze markt. Bijvoorbeeld niet bedoeld voor verkoop.
Je hebt nooit de zekerheid om te weten hoe de keys zijn verkregen, ze worden soms ook verkregen door middel van gestolen creditcards. Dat leunt meer naar naar illegal, dan grijs, maar zijn alsnog legit keys.

MS doet er waarschijnlijk niks aan, want zij hebben liever dat je het gebruikt, dan een (gratis) alternatief.
Einde van de streep levert dat meer op.

[ Voor 11% gewijzigd door Christoxz op 20-11-2024 12:43 ]

T.Net Creality 3D Printer Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan

ericplan

5180 Wp PV

Topicstarter
@Christoxz Eigenlijk alleen hier in dit topic omdat Office for Mac een apart product voor Apple is was.

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoxz
ericplan schreef op woensdag 20 november 2024 @ 13:00:
@Christoxz Eigenlijk alleen hier in dit topic omdat Office for Mac een apart product voor Apple is was.
Er is geen verschillende key inderdaad, de key die je koopt bij Apple, zou ook werken op Windows.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@ericplan Wist je dat je veel office programmas gewoon gratis kan gebruiken als je het gewoon via je internet browser gebruikt?

Gebruik de gratis versie van productiviteits-apps van Microsoft, waaronder Word, PowerPoint, Excel, Outlook en OneDrive. Maak gewoon een gratis Microsoft-account aan of meld je aan met een bestaand account en ga aan de slag.

https://www.microsoft.com...en%20ga%20aan%20de%20slag.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wilnis99
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 27-03 21:55
Alleen zijn dat zo ver ik weet uitgeklede versies waarin ik 9 van de 10 keer lay-out problemen heb met eerder gemaakte bestanden. Niet heel ideaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BitByBit
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
ericplan schreef op woensdag 20 november 2024 @ 11:37:
Op het grote internet zie ik diverse aanbieders die voor €39 of €79 hetzelfde pakket aanbieden, maar dan zonder kartonnen doosje. Is dat legaal? Welke aanbieder is wel legaal, wie zit de boel op te lichten? Hoe zie ik het verschil? Het is niet zo dat ik het geld niet heb, maar om geld weg te gooien is ook niet de bedoeling. Ik ben overigens niet op zoek naar alternatieven voor Office.
https://shop.nu.nl/produc...tent=widget-microsoft2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan

ericplan

5180 Wp PV

Topicstarter
Hoe werkt het?
  • U ontvangt een refurbished licentie vanuit een officiële Microsoft Reseller

[ Voor 5% gewijzigd door ericplan op 22-11-2024 15:49 ]

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-06 18:28
Christoxz schreef op woensdag 20 november 2024 @ 13:08:
[...]

Er is geen verschillende key inderdaad, de key die je koopt bij Apple, zou ook werken op Windows.
Nee, dat klopt niet. Allen 365 abonnementen zijn multi platform. Keys/serials voor Office for Mac kan je niet op Windows gebruiken en andersom. Alleen als een VL licentie betreft kan je de key/serial voor beide gebruiken, maar die worden niet aan consumenten verkocht. En er zijn nog andere meer ingewikkelde manieren van licenties icm met Enterprise etc. waarbij het wel kan... maar ook daarvoor geldt dat het niet voor consumenten wordt verkocht via legale wegen.

https://answers.microsoft...ac-423c-8dab-9fdf38cf1adf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoxz
MicGlou schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 15:49:
[...]

Nee, dat klopt niet. Allen 365 abonnementen zijn multi platform. Keys/serials voor Office for Mac kan je niet op Windows gebruiken en andersom. Alleen als een VL licentie betreft kan je de key/serial voor beide gebruiken, maar die worden niet aan consumenten verkocht. En er zijn nog andere meer ingewikkelde manieren van licenties icm met Enterprise etc. waarbij het wel kan... maar ook daarvoor geldt dat het niet voor consumenten wordt verkocht via legale wegen.

https://answers.microsoft...ac-423c-8dab-9fdf38cf1adf
"Office for Mac" bestaat niet meer op licentie basis, alleen als abonnement.

"Office 2024", dat te verkrijgen valt als licentie, is voor zowel Windows & Mac.
https://www.microsoft.com...ce-home-2024/cfq7ttc0pqvj

De licentie die je dus via Apple kan komen, zou je ook op Windows kunnen gebruiken.
https://www.apple.com/nl/...ce-voor-thuisgebruik-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercier
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 19:02
Office for Mac bestaat wel op licentie basis.
Zie Office voor Mac 2024.

https://www.gamekeydiscou...7KarB9gdNRY1XRS8EdZwrMnVc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-06 18:28
Christoxz schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 15:55:
[...]

"Office for Mac" bestaat niet meer op licentie basis, alleen als abonnement.

"Office 2024", dat te verkrijgen valt als licentie, is voor zowel Windows & Mac.
https://www.microsoft.com...ce-home-2024/cfq7ttc0pqvj

De licentie die je dus via Apple kan komen, zou je ook op Windows kunnen gebruiken.
https://www.apple.com/nl/...ce-voor-thuisgebruik-2024
Hmm, geheel nieuw voor mij. Niets voor Microsoft om zoiets "universeel" te maken... dat hebben ze dan met 2024 geïntroduceerd, dat nieuws is aan mij voorbij gegaan. Maar dit is wel voor de meest basic versie met alleen Word, Excel en PP... wat wss voor de meeste thuisgebruikers ook wel genoeg zal zijn. Alle overige losse licenties kunnen dit niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robbvdb
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:50
Ben ik de enige die geen 2024 wil?

Gisteren eens Office 2024 Pro Plus aangeschaft. Bij instellen email-adressen onder Outlook blijkt dat je alleen IMAP in kan stellen MET de verplichting je mail te synchroniseren vie Microsoft Cloud.

Daar ga je bij veel mail (bedrijfs) extra voor betalen. Bovendien wil ik al helemaal niet synchroniserne met MS. Niet betalen betekent ook 'gratis reclame ontvangen' in je betaalde Outlook zonder abonnement,

Snel weer terug gegaan naar 2021!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ché Mig
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-06 19:50
robbvdb schreef op zondag 1 december 2024 @ 19:38:

Gisteren eens Office 2024 Pro Plus aangeschaft. Bij instellen email-adressen onder Outlook blijkt dat je alleen IMAP in kan stellen MET de verplichting je mail te synchroniseren vie Microsoft Cloud.

Daar ga je bij veel mail (bedrijfs) extra voor betalen. Bovendien wil ik al helemaal niet synchroniserne met MS. Niet betalen betekent ook 'gratis reclame ontvangen' in je betaalde Outlook zonder abonnement,

Snel weer terug gegaan naar 2021!
Weet je zeker dat je niet per ongeluk de 'New Outlook' hebt gebruikt? Ik bedoel die lamme versie die gewoon via Windows wordt gepushed ter vervanging van de ingebouwde oude vieze mail client.
Bij de Pro Plus licentie zou een normale cq classic client inbegrepen moeten zijn, of is dat niet meer zo sinds Office 2021?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbvdb
Ik ben er eigenlijk wel zeker van, maar kan het niet meer controleren omdat ik de zaak weer heb gedeinstalleerd.

Weer terug naar 2021 en daar geen issues mee.

Geld overigens ook gewoon terug gekregen nadat ik het meldde bij de leverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 19:38
robbvdb schreef op zondag 1 december 2024 @ 19:38:
Qua privégebruik zou ik het liefste me helemaal terugtrekken uit MS producten. Het is alleen dat je nog steeds compatibiliteits dingen hebt met Word en Excel. En ik moet zeggen, die twee programma's werken ook niet verkeerd. Het is vooral die zooi er om heen. Zo vind ik One drive met macOS een invasieve rommel en heeft MS vervolgens dat ook nog eens te afhankelijk gemaakt aan hun producten. Maar het grootste gedorcht van alles vind ik nog wel MS Teams in de M365 context.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:04

nelizmastr

Goed wies kapot

Ché Mig schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 15:40:
[...]

Weet je zeker dat je niet per ongeluk de 'New Outlook' hebt gebruikt? Ik bedoel die lamme versie die gewoon via Windows wordt gepushed ter vervanging van de ingebouwde oude vieze mail client.
Bij de Pro Plus licentie zou een normale cq classic client inbegrepen moeten zijn, of is dat niet meer zo sinds Office 2021?
Hoewel er een en ander op te merken is over Outlook New ga je helaas weinig keuze hebben in de toekomst. Microsoft gaat Outlook Classic eruit halen en is daar zelfs al mee begonnen in hun zakelijke omgevingem (hoewel je daar nog kan forceren op Classic te blijven).
Dat gezegd hebbende, IMAP gebruikers hoeven echt geen Outlook, keuze genoeg voor andere producten. Outlook is in mijn ogen vooral voor MAPI/Exchange prettiger.

[ Voor 10% gewijzigd door nelizmastr op 18-01-2025 08:27 ]

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbvdb
nelizmastr schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 08:26:
[...]

Dat gezegd hebbende, IMAP gebruikers hoeven echt geen Outlook, keuze genoeg voor andere producten. Outlook is in mijn ogen vooral voor MAPI/Exchange prettiger.
Helemaal eens dat IMAP-gebruikers andere producten kunnen gebruiken.

De reden waarom dat zou moeten, is natuurlijk belachelijk! Microsoft hoeft dit helemaal niet te doen op deze manier, zoals ik omschreef. De enige reden is dat ze je willen forceren alles via MS te doen en extra te betalen.

Dat betekent dus dat mensen zoals ik -die zakelijk wel Office en Outlook prettig vonden- en met enige regelmaat eens een nieuwere versie kopen, dat nooit meer zullen doen.

En extra tijd zullen moeten besteden om een werkflow welke ze hebben door gewenning opnieuw zullen moeten opbouwen bij een ander product.
Pagina: 1