Office licentie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogibeer
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 31-03 15:19
Mijn vraag
Voor een buurman met een hoog digibeet gehalte wil ik een office licentie aanschaffen. Hij wil Word en Excel kunnen gebruiken, maar weet niet hoe hij deze kan activeren.
Nu dacht ik via zijn hotmail account gewoon een abonnement af te sluiten voor 1 jaar, maar dit werkt alleen via automatische incasso.
Nu heb ik er geen zin in om die 70 euro via mijn rekening te betalen en dit weer bij hem te declareren, om vervolgens volgend jaar weer reminder te moeten hebben om dit opnieuw te doen.

Nu zag ik dat het ook mogelijk is om een product key te bestellen voor personal gebruik. Dit is meer dan voldoende.
Echter bij het Googelen op zo'n code kom je op de meest uiteenlopende prijzen en versies uit. Nu is mijn ervaring met 'computers' ook niet zo goed. Dus vandaar mijn hulpvraag!

Relevante software en hardware die ik gebruik
Office pakket: Word, Excel en Outlook

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Googelen :o

PS: Geen Office online of OpenOffice oid. Geen idee hoe ik die man ga uitleggen hoe hij daarmee moet werken.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:18
Ik koop ieder jaar op Licentie2go een office licentie voor 1 jaar. IDeal betaling, code per mail, code invoeren. Klaar.

Ik krijg ieder jaar een mailtje van Licentie2go dat ik weer een nieuwe code mag kopen.

Dit kan je buurman dus prima zelf doen. Of jij helpt hem erbij.

[ Voor 40% gewijzigd door Panzer_V op 25-10-2023 08:40 ]

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:15
Wil hij wel Office 365, of liever een lokaal geïnstalleerde Office 2021? Dan is het 1x kopen en klaar. En neemt zijn werkgever deel aan een kortingsprogramma? https://www.microsoft.com/nl-nl/workplace-discount-program

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogibeer
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 31-03 15:19
celshof schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 08:43:
Wil hij wel Office 365, of liever een lokaal geïnstalleerde Office 2021? Dan is het 1x kopen en klaar. En neemt zijn werkgever deel aan een kortingsprogramma? https://www.microsoft.com/nl-nl/workplace-discount-program
Gepensioneerd iemand.

Zal even naar die verschillen kijken. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
Yogibeer schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 08:44:
[...]

Gepensioneerd iemand.

Zal even naar die verschillen kijken. Bedankt!
Voor €149 ben je in 1x klaar. Wel even zoeken, maar 2021 is te vinden: https://www.microsoft.com...ft-365-products?market=nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 08:11
Geen ervaring met Licentie2go maar omdat Panzer dit aangaf.
Lijkt mij zo'n licentie een stuk beter voor een digibeet, en gepensioneerd.
https://licentie2go.com/o...2021-thuisgebruik-student

Een keer kopen, en licentie voor altijd. Echter geen updates, maar die heb je eigenlijk vaak niet nodig.
Zou mij niks verbazen dat (bewijs van spreken) Office 2003 zou voldoen aan zijn wensen.

Kan trouwens allemaal nog veel goedkoper:
https://nl.hardware.info/...oop-met-kortingen-tot-90n

T.Net Creality 3D Printer Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
Vraag me wel af of dit geen keys zijn uit het grijze circuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:22
celshof schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 08:49:
[...]
Even heel flauw... zal vast zo zijn, maar nou en?

Ze zijn nog wel goedkoper dan dat te vinden, voor die bedragen kan je je daar geen buil aan vallen.

Hier voor een tientje: https://www.gamekeydiscou...ofessional-plus-2021.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

[...]
Dit zijn vaak gewoon 100% legale OEM-licenties, het enige dat er dan 'grijs' aan is is dat ze niet op die manier verkocht mogen worden.
Microsoft merkt hier niks van, is echt heel wat anders dan bijv. een kleine game developer die failliet gaat omdat ze door de grijze markt allemaal CC chargebacks krijgen en daar zelf de kosten van moeten dragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Jaarlijkse O365 kan zeker interessant zijn, maar alleen als de buurman dan ook Onedrive wil gaan gebruiken (of dat jij een nut ziet om te adviseren om Onedrive te gebruiken zoals ik dat bij mijn ouders heb gedaan, maar dat heb ik opgelost met een O365 family account.)

Dat laatste is ook nog een optie: Iemand een O365 family account laten nemen en dat delen en de kosten delen. Ik betaal het O365 account maar deel dat met 4 andere mensen. (Ik hoef daar geen geld voor, maar je kunt natuurlijk prima de kosten delen.)

Het is even een perspectief. Onedrive slaat je data wat veiliger op dan de lokale PC en mocht er wat met de PC gebeuren, word je straks gebeld of dat je dat kunt repareren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

In dit geval zou ik gaan voor een eenmalige aanschaf. Dan wel automatische Windows updates inschakelen incl Office-updates, en in je agenda zetten dat er in Oktober 2026 een nieuwe moet zijn gekocht: daarna vervalt de support.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 08:11
[...]
Ze worden 'grijs' verkocht ja, maar zijn gewoon legaal.
Ze zijn daarnaast nog veel goedkoper te krijgen, onder de twee euro. Maar omdat het grijs gebied is deelde ik bewust een link van HWI, aangezien dat ook DPG Media is, en op HWI is het zelfs een advertorial.

Gefeliciteerd met je verjaardag trouwens :)

T.Net Creality 3D Printer Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
MicGlou schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 09:19:
[...]

Even heel flauw... zal vast zo zijn, maar nou en?
Het is een licentie voor de buurman. Lijkt me dat ts hem wel voor moet leggen wat de verschillende prijzen inhouden. Als de buurman niet wakker ligt van €140, maar wel van het feit dat de licentie niet gebruikt mag worden op de manier zoals bedoeld door Microsoft, moet je als ts niet de goedkoopste keuze aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
celshof schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 08:17:
[...]
Het is een licentie voor de buurman. Lijkt me dat ts hem wel voor moet leggen wat de verschillende prijzen inhouden. Als de buurman niet wakker ligt van €140, maar wel van het feit dat de licentie niet gebruikt mag worden op de manier zoals bedoeld door Microsoft, moet je als ts niet de goedkoopste keuze aanbieden.
Die licentie mag gewoon gebruikt worden, uitleggen aan de buurman dat het niet zo is klopt dan gewoon niet. Dat wordt zelfs bevestigd in meerdere topics op het forum van Microsoft.

De nadelen die je er van hebt t.o. een retail licentie zijn dat je geen ondersteuning krijgt van Microsoft, je moet bij de fabrikant van het systeem zijn wat je dan in feite zelf bent. En de licentie is niet overdraagbaar naar een nieuw systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
MicGlou schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 09:01:
[...]

Die licentie mag gewoon gebruikt worden, uitleggen aan de buurman dat het niet zo is klopt dan gewoon niet. Dat wordt zelfs bevestigd in meerdere topics op het forum van Microsoft.

De nadelen die je er van hebt t.o. een retail licentie zijn dat je geen ondersteuning krijgt van Microsoft, je moet bij de fabrikant van het systeem zijn wat je dan in feite zelf bent. En de licentie is niet overdraagbaar naar een nieuw systeem.
OK, dan mag je het wel gebruiken, maar is de ondersteuning een stuk lastiger. Dat is bij een 70-jarige digibeet nog een veel sterker argument om geen OEM licentie aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
celshof schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 09:03:
[...]
OK, dan mag je het wel gebruiken, maar is de ondersteuning een stuk lastiger. Dat is bij een 70-jarige digibeet nog een veel sterker argument om geen OEM licentie aan te schaffen.
Is dat een sterk argument? Ik zie niet hoe... Wanneer is de laatste keer dat jij direct contact hebt gehad met Microsoft mbt het oplossen van een probleem met Windows of Office? Sowieso vele fora te vinden (zoals Tweakers) waar jij je vraag kwijt kan en je sneller en beter geholpen wordt.

Voor iemand die blijkbaar geen digitale aanleg heeft en beperkt gebruik zal maken van de software, prima idee om een OEM licentie te gebruiken ipv een kostbare retail.
Pagina: 1