Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric devries
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 16-06-2024
Ik heb een hele tijd Office op mijn laptop gehad, gratis via studentenaccount van school.
Nu mijn opleiding is afgerond heb ik geen geldige Office licentie meer.
Ik heb Office wel nodig, en wil dus een nieuwe licentie.
Bij zoeken naar de mogelijkheden en welk product ik het beste kan kopen zie ik door de bomen het bos niet meer.
Ik weet wel wat ik wil:
- Eénmalige aankoop. Dus alles wat een abonnement is valt af (Dus geen Office 365).
- Hoeft maar voor één apparaat.
- Ik hoef geen cloud opslag zoals OneDrive (hoewel ik zie dat dit bij sommige producten hoe dan ook inbegrepen zit).
- Zo goedkoop mogelijk natuurlijk... (Alles is al zo duur, ben nog jong, hard werkend, nauwelijks spaargeld).
- Ik wil niks illegaals.
- Ik wil ook liever geen "legale" licentie waarbij je dan bijvoorbeeld met iemand anders zijn Microsoft account moet inloggen of iets dergelijks. Weet echter niet of dit wel eens voorkomt.

Ik heb echt al zelf onderzoek gedaan. Nu vind ik wel goedkope licenties, zoals deze:
https://www.licentie-disc...rosoft-office-2021-kopen/
De prijs ligt onder die van Microsoft zelf, maar is niet de allerlaagste prijs zoals 14,99 die ik op andere (minder betrouwbaar uitziende) websites soms tegenkom.

Of deze link, blijkbaar van de website van de Telegraaf. Dat lijkt me dan toch wel reputabel?
https://webshop.telegraaf.nl/product/microsoft-office-2021

Deze beide links lijken me best betrouwbaar, maar zijn er addertjes?
Misschien heeft iemand hier ervaring mee.

Wat me vooral veel uitmaakt is dat het legaal is! Dus niet dat mijn Microsoft account bijvoorbeeld op een of andere zwarte lijst komt.

Alle reacties

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
Of je gaat Libre Office gebruiken. Is in principe gratis maar een donatie wordt wel op prijs gesteld.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Als je het al doet zou ik zelf eerder kijken naar die van de Telegraaf.
Het blijft erg raar. Zit zelf in het schuitje op een gegeven moment met het Adobe Creative pakket. Maak graag gebruik van de 20 euro per jaar licentie via mijn werk (Surfspot), maar ben ook naar een andere baan aan het kijken. Op een gegeven moment houdt het op die manier op. Maar, de normale licenties zijn gewoon 50 euro of meer per maand in plaats van 20 per jaar. Los kopen is ook nauwelijks te doen. Dus snap absoluut je punt.

Nogmaals, het lijkt me dat via Telegraaf dan wel je beste optie, zou het raar vinden als dat namelijk grijs is.
Andere sites kunnen gewoon eigenlijk niet en dan kun je net zo goed niet legaal meer bezig zijn. Grijs is ook niet legaal btw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tahref
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-06 16:36

Tahref

God bless you

https://www.openoffice.org/nl/ gebruiken. Zit weinig verschil behalve dat openoffice gratis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Word los kost $160 bij Microsoft.
wel fijn om zonder abo te kunnen werken maar lekker goedkoop is anders voor 1 app die al jaren hetzelfde doet.

~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Arunia schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 17:18:
Als je het al doet zou ik zelf eerder kijken naar die van de Telegraaf...
Want? Iemand die de naam van de Telegraaf mag lenen is ineens betrouwbaar?
Eric devries schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 16:38:
...
- Eénmalige aankoop. Dus alles wat een abonnement is valt af (Dus geen Office 365).
...
Daarmee schiet je jezelf in de voet natuurlijk. Voor 2 €uro per maand heb je een basis Office abonnement; daar kan geen van die aanbiedingen van jou mee concurreren

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
Brahiewahiewa schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 17:45:
[...]

Want? Iemand die de naam van de Telegraaf mag lenen is ineens betrouwbaar?

[...]

Daarmee schiet je jezelf in de voet natuurlijk. Voor 2 €uro per maand heb je een basis Office abonnement; daar kan geen van die aanbiedingen van jou mee concurreren
Telegraaf.nl is toch van de telegraaf of wordt dat subdomein verhuurd aan zomaar iemand? Serieuze vraag omdat je het zo stelt namelijk.

Even gezocht, maar is onderdeel van Mediahuis Nederland. Lijkt me van de Telegraaf zelf.

[ Voor 8% gewijzigd door Arunia op 15-03-2022 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edeboeck
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-06 18:46

edeboeck

mie noow noooothing ...

JJ Le Funk schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 17:20:
Word los kost $160 bij Microsoft.
wel fijn om zonder abo te kunnen werken maar lekker goedkoop is anders voor 1 app die al jaren hetzelfde doet.
Wat je zegt, is wel vrij kort door de bocht: voor € 149 (net wat meer dan $ 160) heb je Office voor Thuisgebruik en Studenten 2021
• Eenmalige aankoop voor 1 pc of Mac
• Klassieke 2021-versies van Word, Excel en PowerPoint
• Inclusief de eerste 60 dagen Microsoft-ondersteuning zonder extra kosten
• Compatibel met Windows 11, Windows 10 en macOS*
• Voor niet-commercieel gebruik
• Werkt samen met Microsoft Teams

Bron

@Eric devries Sowieso is de actie waarvan sprake bij de Telegraaf voordelig (maar dat had je zelf wel al door :+ ... er zit meer in de Office Professional Plus dan het hierboven vermelde Office voor Thuisgebruik en dat voor een derde van de prijs.

De catch zit misschien in de activatiecode die maar tot 1/8/2022 te gebruiken is (of misschien is dat geen "catch", maar wel een verklaring voor de lage prijs?)? Dat in combinatie met het feit dat de code maar voor 1 pc gebruikt mag worden, geeft misschien problemen als je pc over pakweg een half jaar crasht? Anderzijds, en op voorwaarde dat Microsoft de key als legaal beschouwt, geeft dat misschien helemaal geen problemen: heb indertijd (meer dan 15 jaar geleden) een activatie die maar voor 1 computer gold, probleemloos kunnen laten omzetten.

Als je 100% zeker wil zijn over de legaliteit, kan je natuurlijk ook contact opnemen met Microsoft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Eric devries schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 16:38:

Ik heb echt al zelf onderzoek gedaan. Nu vind ik wel goedkope licenties, zoals deze:
https://www.licentie-disc...rosoft-office-2021-kopen/
Deze zelf pas aangeschaft. Doet het prima, zou m gewoon kopen en me verder niet druk erover maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:41
NoahAmber schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 18:32:
[...]

Deze zelf pas aangeschaft. Doet het prima, zou m gewoon kopen en me verder niet druk erover maken
Dit zijn eenmalige licenties. Herinstallatie niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
NoahAmber schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 18:32:
[...]

Dat het werkt betekent niet dat het legaal is. De kans bestaat dat het op een gegeven moment niet meer werkt als MS de codes blokkeert omdat ze toch illegaal zijn. Maar uiteraard is een nieuwe goedkoper dan legaal te kopen. TS heeft al aangegeven zo goedkoop mogelijk legaal te willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Het blijft erg raar. Zit zelf in het schuitje op een gegeven moment met het Adobe Creative pakket. Maak graag gebruik van de 20 euro per jaar licentie via mijn werk (Surfspot), maar ben ook naar een andere baan aan het kijken. Op een gegeven moment houdt het op die manier op. Maar, de normale licenties zijn gewoon 50 euro of meer per maand in plaats van 20 per jaar. Los kopen is ook nauwelijks te doen. Dus snap absoluut je punt.

Nogmaals, het lijkt me dat via Telegraaf dan wel je beste optie, zou het raar vinden als dat namelijk grijs is.
Andere sites kunnen gewoon eigenlijk niet en dan kun je net zo goed niet legaal meer bezig zijn. Grijs is ook niet legaal btw.
Ik heb al jaren een studentenlicentie, maar ben geen student. Ook bij contact met Adobe wordt dit niet gecontroleerd, en als je eens in de 6 maanden het annuleerproces doorloopt dan krijg je korting naar €13/maand.

Inmiddels heb ik ze veel meer geld gegeven over de afgelopen jaren dan een ouderwetse CS5 had gekost, maar technisch gezien voldoe ik niet aan de criteria voor de licente en is hij dus ongeldig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
Oon schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 18:42:
[...]

Ik heb al jaren een studentenlicentie, maar ben geen student. Ook bij contact met Adobe wordt dit niet gecontroleerd, en als je eens in de 6 maanden het annuleerproces doorloopt dan krijg je korting naar €13/maand.

Inmiddels heb ik ze veel meer geld gegeven over de afgelopen jaren dan een ouderwetse CS5 had gekost, maar technisch gezien voldoe ik niet aan de criteria voor de licente en is hij dus ongeldig.
Ik ben ondersteunend personeel en was al aan het stapelen gegaan met de codes van mijn vrouw en die van mij, maar sinds dit jaar hebben ze de licenties aangepast en kan dit dus niet meer.
Die licenties kan ik straks als ik weg ben niet meer aanvragen, behalve dan als mijn vrouw blijft hangen daar. Nog geen idee hoe dit op te lossen tzt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024

Het is al gebleken dat de shop van dpg media een grijze key aanbiedt. Er was al eens een topic waar de key opeens na een tijdje niet meer werkte. Net de conclusie dat het een grijze key betreft doen ze zelf niet heel veel mee overigens. Ze wijzen door naar hun leverancier.

Zo ver ik weet kun je verder zonder problemen deze keys kopen hoor, alleen naar verloop van tijd zal de key mogelijk geblokkeerd worden. Als je dit weet en weer een nieuwe key koopt tegen die tijd, houd je alleen het morele aspect over.

Overigens hoort professional Plus 500+ te kosten, niet 150.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:11
Is studie al klaar en ben je al van school af? Anders kan je nog via surfspot bijvoorbeeld een office 2021 licentie kopen als student. Kan je er een paar jaar weer tegen aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
@hoi1234 Maakt het natuurlijk niet legaal, maar snap je punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
JukeboxBill schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 17:12:
Of je gaat Libre Office gebruiken. Is in principe gratis maar een donatie wordt wel op prijs gesteld.
Dit wil ik ook aanraden. Zelf gebruik ik het ook. Het werkt inderdaad net iets anders dan Microsoft Office. Zolang je het bij een briefje tikken houdt, verschillen beide office suites niet zo heel veel van elkaar. Pas als je serieuze rapportages en werkstukken gaat schrijven, wordt het misschien even wennen... Sommige opties activeer je net even iets anders.

Ik weet overigens niet hoe het zit met compatibiliteit met MS Office VS libre office en libre office vs MS Office. Ik heb er nooit echt noemenswaardige problemen mee gehad althans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BorisO
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 06-05-2023
Volgens mij verkoopt De Telegraaf (en veel andere goedkope webshops) gestolen Volume License Keys (VLK). Als degene aan wie deze Volume License Keys toebehoren hier achter komt, zal deze de VLK laten intrekken en dus alle klanten van De Telegraaf merken dan "hun" licentie niet meer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

De bron van dergelijke goedkope licenties is in mijn ogen vaak discutabel. Maar ook geen reden om een weggezakt topic omhoog te halen ;)

Als je concrete info hebt kan je beter de eigenaar van de licentie en/of MS informeren.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.