Als ik het Duits commentaar mag geloven heeft Verstappen 15 ronden afgelegd in 2 wagens en daarmee zou zijn NLS permit een feit zijn.Help!!!! schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 15:23:
Nog maar ~36 minuten om wagen 89 even de baan op te sturen. De kansen nemen rap af dat het vandaag in 1x gaat lukken.
De grens ligt op 4,2kg/pk. Het gewicht van de auto bepaald dus met hoeveel pk je met een Permit B mag rijden.vliegnerd schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 15:20:
[...]
Omdat hij zijn licentie niet heeft.
In een andere/lagere klasse (volgens mij noemde de commentator de BMW325) mag je wel het volle
vermogen rijden.
Wellicht dat 300 pk de grens is voor iemand zonder licentie.
Ben benieuwd of we hem dan morgen al in de GT3 Ferrari in actie gaan zien. Morgenochtend om 8u30 de kwalificatie voor NLS8.Chocoball schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 16:10:
[...]
Als ik het Duits commentaar mag geloven heeft Verstappen 15 ronden afgelegd in 2 wagens en daarmee zou zijn NLS permit een feit zijn.
Naar verluidt komt Verstappen op zaterdag in actie tijdens NLS7, zodat hij de NLS-race op zondag zou kunnen overslaan - of juist al bij Emil Frey Racing kan instappen voor een race in de Ferrari 296 GT3.
[ Voor 29% gewijzigd door Harrie op 13-09-2025 17:20 ]
Wel grappig dat je bijna nooit iemand over de NLS hoort en nu ineens wel...
In 2023 had Red Bull een hele Formula raceshow vooraf aan een NLS-race gepland.
Yuki, Jos, Sebastian, Gerhard, David, Ralf in een BMW V10 F1...
De WEC had ook een gigantische opleving toen Fernando Alonso twee seizoenen lang bij Toyota meereed.CreativeS schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 17:25:
[ Voor 8% gewijzigd door CH4OS op 13-09-2025 17:29 ]
Het verbaast me ook niet... ik vind het alleen grappig. Zonder VER is het ook een geweldige serie.CH4OS schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 17:28:
De WEC had ook een gigantische opleving toen Fernando Alonso twee seizoenen lang bij Toyota meereed.Dus dat dit opeens meer aandacht / interesse krijgt want Verstappen verbaasd me niet.
Ben er 'toevallig' bekend mee omdat ik Jimmy Broadbent volg. Die doet daar tegenwoordig ook aan mee met team Black Falcon, met Misha Charoudin, Steve Alvarez en Manuel Metzger.CreativeS schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 17:49:
[...]
Het verbaast me ook niet... ik vind het alleen grappig. Zonder VER is het ook een geweldige serie.
Is nogal een 'zijweg', want Jimmy is van oorsprong een streamer (Steve ook trouwens).
Maar die aandacht voor Max is echt next level ja. Die chat op Youtube ook...
En kan me bijna niet voorstellen dat er normaal gesproken zoveel media aanwezig zijn.
Misha was eerst ook enkel streamer hoorSuBBaSS schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 17:54:
Ben er 'toevallig' bekend mee omdat ik Jimmy Broadbent volg. Die doet daar tegenwoordig ook aan mee met team Black Falcon, met Misha Charoudin, Steve Alvarez en Manuel Metzger.
Is nogal een 'zijweg', want Jimmy is van oorsprong een streamer (Steve ook trouwens).
Reed zijn eerste races in een Dacia Logan.
Oh geing! Had ik kunnen weten.CreativeS schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 18:09:
[...]
Misha was eerst ook enkel streamer hoor
Then again; ik kwam er een paar weken geleden pas achter dat hij een Nederlander is, terwijl ik die gast z'n kop al jaren zie in diverse streams.
Max heeft zijn ronden gereden nu afwachten op de beslissing of hij een A licentie krijgt
Omdat Verstappen niet in de tweede auto heeft gereden (dat kon niet vanwege technische problemen), moet een comité nu beslissen of hij zijn A-licentie voor de Nordschleife krijgt.
— Erik van Haren (@ErikvHaren) 13 september 2025
Lijkt in principe wel goed te komen, maar nog geen definitief groen licht.
Verstappen's 8X jet just took off!
— Max Verstappen’s Jet 🛩 (@VerstappenJet) 13 september 2025
🛫Pingsheim, North Rhine-Westphalia, Germany 🇩🇪
🦁 #UnleashTheLion pic.twitter.com/9eatxlEDss
/f/image/rQXCWo4Gb3sVENhfWkX9YpqM.png?f=fotoalbum_large)
Volgens AMuS zal het besluit vandaag nog komen maar zij denken ook dat het goedkomt.
[ Voor 4% gewijzigd door Chocoball op 13-09-2025 18:59 ]
Volgens Max zn FB pagina heeft hij de permit binnen 👍🏼
Staat ook op zijn website https://news.verstappen.com/nl/article/13781
Ze kunnen ook niet anders, kijk de impuls hij deze sport geeft.Chocoball schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 18:46:
Volgens AMuS zal het besluit vandaag nog komen maar zij denken ook dat het goedkomt.
Gaaf, geeft wel mijn leeftijd weg als ik aan de Kameleon boeken moet denken
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Het zijn nu eenmaal de regels en was ook de discussie in Duitsland, moet een 4-voudig wereldkampioen Formule 1 dit wel ondergaan? Men is ook onder de indruk dat Verstappen gewoon het proces heeft gevolgd waar een Valentino Rossi dit absoluut heeft geweigerd.Technofreakz schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 20:14:
[...]
Ze kunnen ook niet anders, kijk de impuls hij deze sport geeft.
Het is altijd zo dat een kandidaat voor een NLS vergunning na de race wordt bekeken en beoordeeld. Er zijn ook geen gekke dingen gebeurd dan alleen dat de 2e wagen met #89 defect was en Verstappen op 14 ronden bleeft steken maar ze zijn dus niet de strengste geweest,
Het zal zeker een impuls geven. Vandaag zijn er 2 extra tribunes geopend vanwege de extra verwachte toeschouwers. Als hij over 2 weken een GT3 race gaat rijden zal het zeker aandacht krijgen en als het Formule 1 kampioenschap er volgend jaar ook niet in zit dan wil hij zeker meedoen aan de 24-uurs race.
Voor de vroege vogels morgen - om 5h50 start de 1000km van Suzuka - in de praktijk een race van 6h30 minuten.
Livestream & een pak onboard camera's via GT World.
Livestream & een pak onboard camera's via GT World.
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Ik denk niet eens dat het alleen door Verstappen komt. Ofja, wel natuurlijk, maar niet alleen omdat het Verstappen is. Wat ook meespeelt is dat het iemand is die uit het niks onofficieel het baanrecord wist te verbreken in een wagen met een volle tank, zonder eerdere real life ervaring op de Nordschleife. Daarbij heeft ie natuurlijk bizar veel GT3-ervaring vanuit het simracen en is men nieuwsgierig of een 4-voudig F1-kampioen (die door velen vergeleken wordt met de beste coureurs ooit) die ervaring om weet te toveren naar resultaten in een echte race.CreativeS schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 17:25:
Overigens wel goed dat Verstappen zich ook gewoon moet 'bewijzen'. Regels zijn regels en je moet ergens een grens trekken. De grens die er nu is is gewoon heel duidelijk, namelijk dat iedereen de juiste wegen moet bewandelen. Voor je gevoel slaat het nergens op, maar /care. Goed ook dat Verstappen het gewoon zonder mopperen lijkt te doen.
Vandaar dat ik bij deze verklaar totaal niet te begrijpen waar je het over hebt. Het kamelenjong?franssie schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 21:05:
[...]
Gaaf, geeft wel mijn leeftijd weg als ik aan de Kameleon boeken moet denken
Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.
hadden een bootje dat alle kleuren had. Ken je klassiekersKilljoy schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 23:07:
[...]
Vandaar dat ik bij deze verklaar totaal niet te begrijpen waar je het over hebt. Het kamelenjong?
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Misha was een Nürburgring vlogger en zijn eerste race op de Nürburgring was in een M240i.CreativeS schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 18:09:
Misha was eerst ook enkel streamer hoor
Ik vond het wel grappig dat hij zo opdook en succesvol is geworden. Ik ken hem nog van vroeger uit de 'tuning scene' in de omgeving van Tilburg.
Voor de liefhebbers stukje uit de Telegraaf van Erik
Die instructeur van de Driving Academy heet Andreas Gülden. Het is ook de man die Verstappen vervolgens een paar rondjes moet ’rondleiden’ over het 24 kilometer lange circuit. Verstappen in zijn teruggeschroefde Porsche GT4, Gülden rijdt ervoor in een veel krachtigere AMG-Mercedes.
„Het was fantastisch om een paar rondjes vóór de wereldkampioen te rijden”, zegt Gülden met een grote glimlach op zijn gezicht. „Gelukkig had ik veel meer power, anders was het misschien niet gelukt… We hadden contact via de radio en ik heb hem wat tips gegeven, maar op het einde waren we ook een beetje aan het dollen. Hij reed op slicks, ik op gewone straatbanden en ik was echt enorm aan het pushen. Dat vond hij grappig en ik denk dat hij het ook wel waardeerde.”
’Ik was echt enorm aan het pushen. Dat vond hij grappig en ik denk dat hij het ook wel waardeerde’
Andreas Gülden spreekt vol lof over de houding en de passie van Verstappen. Het is dezer dagen een veelgehoord oordeel over één van de beste coureurs ooit. Die niet naar de Nürburgring Nordschleife is gekomen om reclame voor zichzelf te maken, maar die simpelweg dat felbegeerde papiertje wil verdienen. Zodat hij bijvoorbeeld volgend jaar mei de 24 Uur van de Nürburgring kan rijden en wellicht over een kleine twee weken al in de Ferrari GT3-auto een NLS-wedstrijd.
Liefhebber in Verstappen komt boven
Het is de racer pur sang in Verstappen. Die achter de schermen ook ontspannen omgaat met dit soort momenten, zonder media- of marketingverplichtingen. Alleen de auto waarin hij moet rijden is even ver onder zijn niveau geweest. Maar dat hoort nu eenmaal bij de Duitse Pünktlichkeit.
,,Het is geweldig om Max hier te zien”, zegt ook Gülden, zijn instructeur. ,,In dat busritje over het circuit oogde hij heel geïnteresseerd. Bijvoorbeeld over welke lijn te rijden in de regen en ik kon hem wat vertellen over de verschillende types asfalt en de vlagsignalen, die anders zijn dan in andere raceseries. Ik denk dat we wel wat van elkaar hebben geleerd. Het is echt een heel aardige gast. Een enorme liefhebber, ook. Het is prachtig om hem te zien lachen achter het stuur, rijdend op het mooiste circuit van de wereld.”
Missie geslaagd voor Max Verstappen, die licentie op de Nordschleife binnen heeft: ’Ik ben blij dat het gelukt is’
Max Verstappen heeft zijn A-licentie binnen om races in een GT3-auto te kunnen rijden op de Nürburgring.
Gülden neemt afscheid, maar wil toch nog graag wat toevoegen. „Ik ben echt enorm onder de indruk van Max. Natuurlijk van zijn kwaliteiten in de auto, maar daar bestaat geen twijfel over. Maar ook vanwege zijn ambitie en interesse. Hij is zo ongelooflijk gefocust. Het was voor mij een eer om eventjes met hem samen te werken. Hij is een echte wereldkampioen, een echte racer.”
De magie van de Nordschleife
In de paddock hangt niet voor niets een bordje met een legendarische uitspraak van Jackie Stewart, ook de man die de Nordschleife ooit heeft betiteld als de Groene Hel. ’Iedereen die zegt dat hij de Ring niet leuk vindt, liegt. Of ze zijn er nog nooit geweest.’
Die instructeur van de Driving Academy heet Andreas Gülden. Het is ook de man die Verstappen vervolgens een paar rondjes moet ’rondleiden’ over het 24 kilometer lange circuit. Verstappen in zijn teruggeschroefde Porsche GT4, Gülden rijdt ervoor in een veel krachtigere AMG-Mercedes.
„Het was fantastisch om een paar rondjes vóór de wereldkampioen te rijden”, zegt Gülden met een grote glimlach op zijn gezicht. „Gelukkig had ik veel meer power, anders was het misschien niet gelukt… We hadden contact via de radio en ik heb hem wat tips gegeven, maar op het einde waren we ook een beetje aan het dollen. Hij reed op slicks, ik op gewone straatbanden en ik was echt enorm aan het pushen. Dat vond hij grappig en ik denk dat hij het ook wel waardeerde.”
’Ik was echt enorm aan het pushen. Dat vond hij grappig en ik denk dat hij het ook wel waardeerde’
Andreas Gülden spreekt vol lof over de houding en de passie van Verstappen. Het is dezer dagen een veelgehoord oordeel over één van de beste coureurs ooit. Die niet naar de Nürburgring Nordschleife is gekomen om reclame voor zichzelf te maken, maar die simpelweg dat felbegeerde papiertje wil verdienen. Zodat hij bijvoorbeeld volgend jaar mei de 24 Uur van de Nürburgring kan rijden en wellicht over een kleine twee weken al in de Ferrari GT3-auto een NLS-wedstrijd.
Liefhebber in Verstappen komt boven
Het is de racer pur sang in Verstappen. Die achter de schermen ook ontspannen omgaat met dit soort momenten, zonder media- of marketingverplichtingen. Alleen de auto waarin hij moet rijden is even ver onder zijn niveau geweest. Maar dat hoort nu eenmaal bij de Duitse Pünktlichkeit.
,,Het is geweldig om Max hier te zien”, zegt ook Gülden, zijn instructeur. ,,In dat busritje over het circuit oogde hij heel geïnteresseerd. Bijvoorbeeld over welke lijn te rijden in de regen en ik kon hem wat vertellen over de verschillende types asfalt en de vlagsignalen, die anders zijn dan in andere raceseries. Ik denk dat we wel wat van elkaar hebben geleerd. Het is echt een heel aardige gast. Een enorme liefhebber, ook. Het is prachtig om hem te zien lachen achter het stuur, rijdend op het mooiste circuit van de wereld.”
Missie geslaagd voor Max Verstappen, die licentie op de Nordschleife binnen heeft: ’Ik ben blij dat het gelukt is’
Max Verstappen heeft zijn A-licentie binnen om races in een GT3-auto te kunnen rijden op de Nürburgring.
Gülden neemt afscheid, maar wil toch nog graag wat toevoegen. „Ik ben echt enorm onder de indruk van Max. Natuurlijk van zijn kwaliteiten in de auto, maar daar bestaat geen twijfel over. Maar ook vanwege zijn ambitie en interesse. Hij is zo ongelooflijk gefocust. Het was voor mij een eer om eventjes met hem samen te werken. Hij is een echte wereldkampioen, een echte racer.”
De magie van de Nordschleife
In de paddock hangt niet voor niets een bordje met een legendarische uitspraak van Jackie Stewart, ook de man die de Nordschleife ooit heeft betiteld als de Groene Hel. ’Iedereen die zegt dat hij de Ring niet leuk vindt, liegt. Of ze zijn er nog nooit geweest.’
De hierboven beschreven privérondleiding over het circuit vond plaats in een Ford Turneo. De foto waar Verstappen achter de AMG reed had ik al eerder geplaatst.

Weet ik. En 'het kamelenjong' was de naam die boerenknecht Gerben aan dat veelkleurige bootje gaffranssie schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 23:30:
[...]
hadden een bootje dat alle kleuren had. Ken je klassiekers
Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.
Ik kwam in het F1technical.net forum dit artikel tegen dat beweert dat de auto van Max ook nog eens met 35 kg ballast was verzwaard. Dit ben ik nergens anders tegengekomen.
Bron is autoracer.it
https://autoracer.it/max-...3NTc3Nzk5NjIkajYwJGwwJGgw
Bron is autoracer.it
https://autoracer.it/max-...3NTc3Nzk5NjIkajYwJGwwJGgw
The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.
In 2001 bezocht ik de 24 uur van Zolder, een indrukwekkende ervaring. Het hotel lag redelijk dicht bij het circuit, zodat we even konden teruggaan om te eten of kort te rusten, waarna we het kijken konden hervatten. De sfeer was tof. Het zou interessant kunnen zijn om volgend jaar de Nürburgring te bezoeken. Ik zag op de website dat de weekendtickets voor dit jaar €72 kostten, wat ongeveer even duur is als een hamburger en een cola in Zandvoort
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Nürburgring heeft twee hotels en een vakantiedorp vlak naast het circuit, maar al volzet uiteraardMog schreef op zondag 14 september 2025 @ 13:09:
In 2001 bezocht ik de 24 uur van Zolder, een indrukwekkende ervaring. Het hotel lag redelijk dicht bij het circuit, zodat we even konden teruggaan om te eten of kort te rusten, waarna we het kijken konden hervatten. De sfeer was tof. Het zou interessant kunnen zijn om volgend jaar de Nürburgring te bezoeken. Ik zag op de website dat de weekendtickets voor dit jaar €72 kostten, wat ongeveer even duur is als een hamburger en een cola in Zandvoort
Maar de Eifelregio zit vol met hotels en vakantieverblijven, op een halfuurtje van de Ring vind je zeker wel wat.
Gewoon lekker kamperen tijdens zo'n evenement, zoals het hoort.
Ik zie het inderdaad... de BMW M240i Racing Cup.TheBrut3 schreef op zondag 14 september 2025 @ 08:57:
Misha was een Nürburgring vlogger en zijn eerste race op de Nürburgring was in een M240i.
Ik vond het wel grappig dat hij zo opdook en succesvol is geworden. Ik ken hem nog van vroeger uit de 'tuning scene' in de omgeving van Tilburg.
Maar zijn eerste 24h was in de Dacia Logan
Wij zitten meestal bij Adenau (GT3 Hotel) ... maar inderdaad, er zijn genoeg accommodaties.Fuelke schreef op zondag 14 september 2025 @ 13:25:
Nürburgring heeft twee hotels en een vakantiedorp vlak naast het circuit, maar al volzet uiteraard
Maar de Eifelregio zit vol met hotels en vakantieverblijven, op een halfuurtje van de Ring vind je zeker wel wat.
Nadeel van GT3, geen airco en dat hakt er de laatste tijd wel in.
Kamperen hebben wij een broertje deaud aan.
Komende zaterdag doet Verstappen mee aan de NLS9 (57. ADAC Barbarossapreis) 4-uurs race op de Nürburgring in de GT3 klasse. Hij staat op de voorlopige deelnermerslijst en zal deelnemen in een Ferrari 296 GT3 van Emil Frey Racing. Zijn teamgenoot zal Chris Lulham zijn.
Het tijdschema ziet er als volgt uit:
08:30 – 10:00 uur Qualifying
10:20 – 11:00 uur Pitwalk
11:10 – 11:30 uur Gridwalk
11:00 – 11:40 uur Startopstelling
12:00 – 16:00 uur Race (4 uur)
De live streams met Engels - en Duits commentaar staan nog niet klaar maar zijn hier terug te vinden::
https://www.youtube.com/@VLNOFFICIAL/streams
Update: live streams Rembock in "Endurance/Sportscar race topic 2025 editie"
Meer info; https://www.nuerburgring-...-57-adac-Barbarossapreis/
Zoals @jan390 al aangaf, kaarten vanaf 25 euro of VIP voor 239 euro. Prijsinfo hier:
https://www.nuerburgring-...en-serie-live-experience/
De live streams met Engels - en Duits commentaar staan nog niet klaar maar zijn hier terug te vinden::
https://www.youtube.com/@VLNOFFICIAL/streams
Update: live streams Rembock in "Endurance/Sportscar race topic 2025 editie"
Zoals @jan390 al aangaf, kaarten vanaf 25 euro of VIP voor 239 euro. Prijsinfo hier:
https://www.nuerburgring-...en-serie-live-experience/
[ Voor 14% gewijzigd door Chocoball op 25-09-2025 12:02 ]
Wagen 31, Pitbox is nr 20, tickets 25€ en het weer lijkt ok.Chocoball schreef op woensdag 24 september 2025 @ 16:50:
Komende zaterdag doet Verstappen mee aan de NLS9 (57. ADAC Barbarossapreis) 4-uurs race op de Nürburgring in de GT3 klasse.
Hij staat op de voorlopige deelnermerslijst en zal deelnemen in een Ferrari 296 GT3 van Emil Frey Racing. Zijn teamgenoot zal Chris Lulham zijn.
https://www.youtube.com/@VLNOFFICIAL/videos
Is dit de snelste race klasse waar Max nu mee deelneemt?
Ja.
Ik denk er nu serieus aan om heen te gaan.Chocoball schreef op woensdag 24 september 2025 @ 16:50:
Komende zaterdag doet Verstappen mee aan de NLS9 (57. ADAC Barbarossapreis) 4-uurs race op de Nürburgring in de GT3 klasse.
Hij staat op de voorlopige deelnermerslijst en zal deelnemen in een Ferrari 296 GT3 van Emil Frey Racing. Zijn teamgenoot zal Chris Lulham zijn.
https://www.youtube.com/@VLNOFFICIAL/videos
Hoe zit het met de race planning van Max en zijn collega rijder?
Vorige keer moest die 14 rondes compleet worden gemaakt dat is nu achter de rug.
Wat is gangbaar in de GT? ieder 2 uur of om het uur?
Vorige keer moest die 14 rondes compleet worden gemaakt dat is nu achter de rug.
@d-vine Wat de regels in de klasse zijn geen idee exact, maar meestal zijn er wel maximalen bepaald qua tijd (totaal tijd en achter elkaar). De race is echter "maar" vier uur, dus je hebt dan vaak juist wel weer veel spelingsruimte en is het strategisch minder van belang. Het zou mij niet verbazen als men dergelijke pitstops uitstelt en dus zo lang mogelijk laten rijden, voordat men wisselt, omdat rijderswissels nu eenmaal veel tijd kosten.
[ Voor 23% gewijzigd door CH4OS op 25-09-2025 08:44 ]
Nog wat meer informatie over de deelname van Verstappen, eventuele tegenstanders en andere Nederlandse deelnemers zoals een zekere Tom Coronel.
https://www.nuerburgring-...-debut-in-the-green-hell/
https://www.nuerburgring-...-debut-in-the-green-hell/
Krijgen we Coronel weer in elke sport cafe show podcast om te vertellen hoe niet normaal goed Max Verstappen is. Hij heeft hem op 6 ronden gezet en dat was zo speciaal om mee te maken. Etc. Etc.Drials schreef op donderdag 25 september 2025 @ 11:07:
Leuk dat de grootste fan van Max ook mee doet aan de race!
Je hebt mandatory pitstops en een minimum pittijd voor de verschillende klasses, je moet ook brandstofpunten delen namelijk dus kan niet allemaal tegelijk binnen komen.CH4OS schreef op donderdag 25 september 2025 @ 08:42:
@d-vine Wat de regels in de klasse zijn geen idee exact, maar meestal zijn er wel maximalen bepaald qua tijd (totaal tijd en achter elkaar). De race is echter "maar" vier uur, dus je hebt dan vaak juist wel weer veel spelingsruimte en is het strategisch minder van belang. Het zou mij niet verbazen als men dergelijke pitstops uitstelt en dus zo lang mogelijk laten rijden, voordat men wisselt, omdat rijderswissels nu eenmaal veel tijd kosten.
https://www.24h-rennen.de.../?k=SP9,%20SP-X,%20SP-PRO
Dus strategische stops maken zit er niet echt in.
Vaak eindigt de snelste rijder. Vaak heb je PRO/AM dus de AM maakt zijn minimale rijtijd vol en de PRO('s) maken het dan af. Afhankelijk van je startpositie kan het verstandig zijn om de start ook door je snelste man te laten doen, vanwege het verkeer en de kans om een gaatje te trekken of om plaatsen goed te maken in een dicht veld. Aan de andere kant, heb je pech dan zit je snelste man opgesloten en kan hij niet zijn benen strekken. Het is allemaal strategie en soms een gok.d-vine schreef op donderdag 25 september 2025 @ 08:38:
Hoe zit het met de race planning van Max en zijn collega rijder?
Weer speelt uiteraard ook een belangrijke rol. Jammer dat Max tijdens de vorige 4 uur race in de GT4 Cup-auto juist de droge ronden reed en Lulham in de regen. Weinig rijders ter wereld die beter zijn op nat dan Max. Vandaar ook zijn uitstekende startplek voor de race. Hij wist in de bochten veel tijd goed te maken wat hij op de rechte stukken verloor. Gelukkig heeft de ring nogal een paar bochten
Deelnemerlijst NLS9
Max rijdt in de snelste klasse genaamd SP9 met daarin PRO, PRO/AM en AM teams. Er zijn 11 wagens in de SP9 klasse waarvan 4 volledige PRO line-ups, waaronder Max en Lulham. Theoretisch dus slechts 3 directe concurrenten, afhankelijk van de AM rijders.
Frank Stippler is wel een bekende naam en de Mustang heeft afgelopen race NLS8 gewonnen.
Hij schijnt ook in de Audi R8 LMS te rijden, dus bij 2 teams .. lijkt mij persoonlijk erg raar om te doen maar niet onmogelijk.
spoiler:
Ik verwacht Max op pole (de grootste GT3 kanonnen zijn er dit weekend niet) en dat Lulham de eerste 2 stints doet en Max de laatste 2 stints, afhankelijk van het weer .. bij regen zou ik Max erin zetten. Als Max écht wat wil laten zien zou ik Max de start en de finish laten doen, Lulham de 2 middelste stints.
Het gaat pas echt los zodra kanonnen meedoen zoals Maro Engel, Kevin Estre, Dries Vanthoor, Kelvin van der Linde en Mirko Bortolotti (as hij zijn permit dan nog heeft
) o.a.
Het gaat pas echt los zodra kanonnen meedoen zoals Maro Engel, Kevin Estre, Dries Vanthoor, Kelvin van der Linde en Mirko Bortolotti (as hij zijn permit dan nog heeft
[ Voor 43% gewijzigd door Alfa Novanta op 25-09-2025 13:41 ]
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Coronel rijdt in een "langzamere" klasse in een Porsche 911 GT3 Cup auto en Max heeft een platinum rating. Coronel weet ik niet maar minder. Daarbij is het pas een 4 uurs race dus het zal wel een beetje loslopen qua lappen. Maar zijn loftrompet zal er niet minder om zijnMog schreef op donderdag 25 september 2025 @ 11:22:
Krijgen we Coronel weer in elke sport cafe show podcast om te vertellen hoe niet normaal goed Max Verstappen is. Hij heeft hem op 6 ronden gezet en dat was zo speciaal om mee te maken. Etc. Etc.
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Gouden rijder, net als Jos.Alfa Novanta schreef op donderdag 25 september 2025 @ 13:47:
Coronel rijdt in een "langzamere" klasse in een Porsche 911 GT3 Cup auto en Max heeft een platinum rating. Coronel weet ik niet maar minder. Daarbij is het pas een 4 uurs race dus het zal wel een beetje loslopen qua lappen. Maar zijn loftrompet zal er niet minder om zijn
:strip_exif()/f/image/nrNjgMISsdUBvcjYrO6yfd7K.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 4% gewijzigd door CreativeS op 25-09-2025 16:37 ]
Ik ga helaas niet heen, diegene waar ik mee zou gaan is ziek.
Voor wie overweegt om fysiek te gaan kijken. AMuS voorspelt voor komend weekend periodes met regen en een maxumale termperatuur van 15 graden.
Zal hij een nieuw baanrecord gaan zetten?
Wellicht nu officieel, aangezien hij al met een GT3 auto had getest op het circuit (en toen dus onofficieel reed).
Denk dat niet dat de omstandigheden ernaar zijn. Toen Verstappen afgelopen mei een testronde reed waren de weersomstandigheden beter, komend weekend is het nat en kouder. Ook is het de vraag hoe zijn teammaat het gaan doen want die reed schade met 2e GT4 wagen waardoor Verstappen niet in 2 wagens kon rijden voor het behalen van zijn NLS licentie. Toen waren de condities ook wisselend met regen en een opdrogende baan.Technofreakz schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 07:35:
Zal hij een nieuw baanrecord gaan zetten?
Verder heb ik begrepen dat een andere coureur enkele dagen nadat Verstappen zijn officieuze ronderecord had gereden deze iets van 2 seconden weer onder de tijd van Verstappen zat.
[ Voor 3% gewijzigd door Chocoball op 26-09-2025 08:39 ]
Dus Max kan dit jaar de eerste actieve F1 coureur worden die in een Ferrari wint? 
edit:
actieve coureur idd, of eerder dan Lewis :-)
actieve coureur idd, of eerder dan Lewis :-)
[ Voor 30% gewijzigd door L-VIS op 26-09-2025 11:11 ]
Gezien de Ferrari in een gunstige BoP (Balance of Power) categorie zit en het deelnermersveld niet de sterkste concurrenten kent is dat een mogelijkheid.L-VIS schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 10:10:
Dus Max kan dit jaar de eerste F1 coureur worden die in een Ferrari wint?
Voor wie zich afvraagt waar ik deze informatie vandaan haal https://www.auto-motor-un...emiere-nordschleife-nls9/
Jammer, maar helaas. In het WEC heeft Kubica dit jaar de 24h van Le Mans gewonnen (in een Ferrari)L-VIS schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 10:10:
De eerste actieve F1 coureur danjan390 schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 10:41:
[...]
Jammer, maar helaas. In het WEC heeft Kubica dit jaar de 24h van Le Mans gewonnen (in een Ferrari)
Ik ben heel benieuwd, het zou wel bijzonder zijn als hij dat voor elkaar krijgt.
Als je het zo bekijkt… Kubica heeft in ‘een Ferrari’ (deL-VIS schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 10:10:
#83 AF Corse Ferrari 499P) de 24 uur van Le Mans gewonnen, hoewel hij dan weliswaar een ex-F1 coureur is.
[ Voor 12% gewijzigd door CH4OS op 26-09-2025 15:06 ]
Kijk eens wie er vandaag al bezig zijn.
https://streamain.com/en/wXPgI0m26Imbpfn/watch
Meer beeld
https://streamain.com/en/wXPgI0m26Imbpfn/watch
Meer beeld
[ Voor 70% gewijzigd door Chocoball op 26-09-2025 20:59 ]
Aber *wir* haben Max dieses Wochenende!
:strip_exif()/f/image/Yr9xlm8u3ItYHQIP2W1CSgWX.jpg?f=fotoalbum_large)
Lekker met je Pommes Currywurst op de tribune... genieten van het 'lawaai' en de heerlijke geur. Zo lekker toegankelijk allemaal en ben je het even zat... even de Ring Boulevard op (je kan je geld wel kwijt) of via de BMW M-brug lekker tijdens de race naar het fahrerlager bij de pitboxen kijken.
PS Pas je Nordschleife-sticker plakken als je echt een rondje zelf hebt gedaan hè...
:strip_exif()/f/image/Yr9xlm8u3ItYHQIP2W1CSgWX.jpg?f=fotoalbum_large)
Lekker met je Pommes Currywurst op de tribune... genieten van het 'lawaai' en de heerlijke geur. Zo lekker toegankelijk allemaal en ben je het even zat... even de Ring Boulevard op (je kan je geld wel kwijt) of via de BMW M-brug lekker tijdens de race naar het fahrerlager bij de pitboxen kijken.
PS Pas je Nordschleife-sticker plakken als je echt een rondje zelf hebt gedaan hè...
[ Voor 33% gewijzigd door CreativeS op 26-09-2025 13:01 ]
Kan VER dit weekend mee doen met hetzelfde vermogen als de anderen, of is hij nog steeds gethrottled?
Vol vermogen op het hoogste niveau. Twee pro’s in een GT3.
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Gezien de influx van lurkers of nieuwe posters; dit wordt het zoveelste "Max Verstappen" topic met veel one-liners per minuut per race?
Lees in ieder geval weinig interesse om zondagochtend om 04:00 de FIA-app open te hebben en te genieten van een historische race op Fuji; officieel race #100 sinds de start/oprichting van het huidige format in 2012?
Lees in ieder geval weinig interesse om zondagochtend om 04:00 de FIA-app open te hebben en te genieten van een historische race op Fuji; officieel race #100 sinds de start/oprichting van het huidige format in 2012?
:strip_exif()/f/image/FfYteOxIsDCUBGBfIGVVFRgV.jpg?f=fotoalbum_large)
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Ik zal niet om 4 uur opstaan, maar zal de WEC race zeker opzetten als ik wakker word.
Als het maar geen racebegin wordt zoals onlangs in COTA ... heel lange safetycar door de regen, dan zou het zonde zijn om zo vroeg op te staan 
Ik hoop vooral dat er fans zijn die blijven hangen in Endurance en niet allen maar voor Max komen kijken en denken dat hij ze allemaal naar huis gaat rijden.
Overigens, Hamilton heeft dit jaar in China de sprint race gewonnen in een Ferrari, het is dan maar een sprint, het is wel een overwinning.
Ik hoop vooral dat er fans zijn die blijven hangen in Endurance en niet allen maar voor Max komen kijken en denken dat hij ze allemaal naar huis gaat rijden.
Overigens, Hamilton heeft dit jaar in China de sprint race gewonnen in een Ferrari, het is dan maar een sprint, het is wel een overwinning.
En enkel op de auto waarmee je de ronde hebt gereden. Nieuwe auto, nieuwe ronde, nieuwe sticker!CreativeS schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 12:50:
been there-done thatCreativeS schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 12:50:
Echt top daar! Sta iedere keer weer versteld hoe toegankelijk het daar is allemaal .. je loopt niet alleen langs de pitboxen maar zelfs vóór de pitboxen door de pits en je mag gewoon oversteken naar de middenberm, ook als de wagens de baan op gaan. Heel apart allemaal
Kan anno 2026 wellicht nu wel eens anders gaan worden als Max de 24-uur gaat doen en dat is wel jammer dan
[ Voor 39% gewijzigd door Alfa Novanta op 26-09-2025 23:08 ]
Men zegt (geruchten?) dat Max gisteren al weer de snelheid te pakken had.
Record of niet ben benieuwd vandaag.
Record of niet ben benieuwd vandaag.
[ Voor 22% gewijzigd door d-vine op 27-09-2025 08:14 ]
Ja, is uitgesteld.rammes schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 08:27:
Mist, dan ga ik er maar vanuit dat de quali wat later is?
Het is ook best vroeg voor een quali in de Eifel...
Het zit inderdaad goed dicht met mist, krijg alleen pukkels van het Duits. Ik kan de stream in het Engels niet vinden op SmartTube.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
So ein mist!
Ik zou het doen!
Die start pas als de kwalificatie is afgelopen.Pierre schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 08:39:
Het zit inderdaad goed dicht met mist, krijg alleen pukkels van het Duits. Ik kan de stream in het Engels niet vinden op SmartTube.
Wirklich Geil
maar om 9.00 horen we meer wanneer de kwalificatie gaat beginnen.
9uur gaat de baan op groen
Ik zou het doen!
Gelijk druk in de fastlane haha
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Ze hebben ook een onboard camera gemonteerd bij wagen 31 met Verstappen/ Lulham. Alleen niet als aparte stream te volgen.
[ Voor 20% gewijzigd door Chocoball op 27-09-2025 09:02 ]
Wat een prachtig circuit is toch
Ik was nog de live timing vergeten te melden
https://livetiming.azurewebsites.net/events/20/results/
Zet hem er even 24 seconden voor. Oef
24 sec voorsprong nu
Paars, paars, paars, paars en paars!!!
Heerlijk om die onboard te zien.
Assetto Corsa en dezelfde auto ziet er vergelijkbaar uit :-) Eens kijken of ik die tijd kan rijden
Heerlijk om die onboard te zien.
Assetto Corsa en dezelfde auto ziet er vergelijkbaar uit :-) Eens kijken of ik die tijd kan rijden
Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE
Die Ford Mustang is ook een geweldige wagen!
(Max heeft daar ook in proef gereden met Chris Harris en vond het geweldig YouTube: Max Verstappen And Chris Harris Drive ALL NEW Ford Mustang GTD! | Fo...)
(Max heeft daar ook in proef gereden met Chris Harris en vond het geweldig YouTube: Max Verstappen And Chris Harris Drive ALL NEW Ford Mustang GTD! | Fo...)
Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE
Die GTD is toch een "über" GT3? Nog een slagje (of wat) gekker dan de GT3.aveenhuysen schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 09:29:
Die Ford Mustang is ook een geweldige wagen!
LOL, het Duits commentaar gaat nu steeds de mist in met Jos Vertappen te zeggen. Jos rijdt vandaag in het Beligsche rallykampioenschap.
Inderdaad, dit is geen GTD. De GTD heeft ook ruim 800pk.SuBBaSS schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 09:33:
[...]
Die GTD is toch een "über" GT3? Nog een slagje (of wat) gekker dan de GT3.
Je hebt gelijk de GTD is een versie zonder restricties :-) voor op de straatArcticWolf schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 09:37:
[...]
Inderdaad, dit is geen GTD. De GTD heeft ook ruim 800pk.
Zoals die auto naar beneden klapt in de pits, je zou een hernia krijgen.
De slicks gaan er onder
Ik zou het doen!
Net zijn snelste tijd ook al met 8 seconden ofzo verbeterd.rammes schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 09:49:
De slicks gaan er onder
Hoe werkt dat systeem? Ze trekken aan een touwtje en bam!Pierre schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 09:48:
Zoals die auto naar beneden klapt in de pits, je zou een hernia krijgen.