Hallo,
Ik heb een vraag als handarbeider geen juridische kennis:
Bij groot NL bedrijf *knip* 2 tablets gekocht.
Werden geleverd op maandag (ben tot 12.00 thuis) meestal komt Postnl 11.30.
Helaas dit keer niet, dacht duur pakket, zal wel naar Primera gaan en met legitimatie/handtekening op te halen zoals vaker bij duurdere pakketten van mij.
op werk zag ik geleverd bij buurman X
buurman X loopt een klacht via VVE ivm overlast. Dus "goed" zijn wij niet.
Buurman X legt pakket voor mijn deur.
20.00 thuis zie Pakket gehavend eruit zien.
(derde etage app.)
Kom thuis en neem pakket mee naar binnen en er zitten geen tablets in maar een "nieuw onderdeel van een prullenbak van bekend NL bedrijf"
bedrijf geeft aan "wat zegt meneer X" meneer zegt "ik weet niks" via een dichte deur.
bedrijf geeft aan Postnl zegt geleverd en wij ook.
betaald met creditcard, na veel te moeten antwoorden is de reactie "helaas u heeft zelf geen contact gelegd met Postnl dus wij vergoeden niet"
In reactie "Postnl gaf via chat aan dat ik geen partij ben en moet neerleggen bij bedrijf daar hebben zij een overeenkomst mee". (deed dit later pas)
ik heb via consumentenbond een "in gebreke gestuurd" aantal wetsartikelen via hier gevonden.
In geval van levering ligt het risico van verzending bij de verkoper. Conform artikel 7:11 Burgerlijk Wetboek moet de verkoper aantonen en bewijzen dat de klant het pakket in ontvangst heeft genomen. Enkel een track en trace-code is hierbij niet voldoende is bepaald in 2007 door een uitspraak van de Geschillencommissie. Van een geldig bewijs is sprake als de ontvanger getekend heeft voor het ontvangst.
Bedrijf zegt, we hebben genoeg bewijs dat het geleverd is dus doen verder niks.
Kan iemand bij aub adviseren, heb helaas geen RB.
Ik heb een vraag als handarbeider geen juridische kennis:
Bij groot NL bedrijf *knip* 2 tablets gekocht.
Werden geleverd op maandag (ben tot 12.00 thuis) meestal komt Postnl 11.30.
Helaas dit keer niet, dacht duur pakket, zal wel naar Primera gaan en met legitimatie/handtekening op te halen zoals vaker bij duurdere pakketten van mij.
op werk zag ik geleverd bij buurman X
buurman X loopt een klacht via VVE ivm overlast. Dus "goed" zijn wij niet.
Buurman X legt pakket voor mijn deur.
20.00 thuis zie Pakket gehavend eruit zien.
(derde etage app.)
Kom thuis en neem pakket mee naar binnen en er zitten geen tablets in maar een "nieuw onderdeel van een prullenbak van bekend NL bedrijf"
bedrijf geeft aan "wat zegt meneer X" meneer zegt "ik weet niks" via een dichte deur.
bedrijf geeft aan Postnl zegt geleverd en wij ook.
betaald met creditcard, na veel te moeten antwoorden is de reactie "helaas u heeft zelf geen contact gelegd met Postnl dus wij vergoeden niet"
In reactie "Postnl gaf via chat aan dat ik geen partij ben en moet neerleggen bij bedrijf daar hebben zij een overeenkomst mee". (deed dit later pas)
ik heb via consumentenbond een "in gebreke gestuurd" aantal wetsartikelen via hier gevonden.
In geval van levering ligt het risico van verzending bij de verkoper. Conform artikel 7:11 Burgerlijk Wetboek moet de verkoper aantonen en bewijzen dat de klant het pakket in ontvangst heeft genomen. Enkel een track en trace-code is hierbij niet voldoende is bepaald in 2007 door een uitspraak van de Geschillencommissie. Van een geldig bewijs is sprake als de ontvanger getekend heeft voor het ontvangst.
Bedrijf zegt, we hebben genoeg bewijs dat het geleverd is dus doen verder niks.
Kan iemand bij aub adviseren, heb helaas geen RB.
[ Voor 0% gewijzigd door Yorinn op 07-11-2024 09:53 . Reden: Hint naar naam winkel verwijderd ]