Acties:
  • +7 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:59

Apple lanceert de nieuwe MacBook Pro 14- en 16-inch met M4-chips: een nieuw tijdperk met Apple Intelligence

Apple heeft vandaag de nieuwe MacBook Pro aangekondigd, aangedreven door de krachtige M4-familie van chips – M4, M4 Pro en M4 Max – die snellere prestaties en geavanceerde mogelijkheden bieden. Met Apple Intelligence, die gebruikers ondersteunt in hun dagelijks werk en privacy waarborgt, en beschikbaar in Space Black en Silver, brengt de nieuwe MacBook Pro pro-werklasten naar een hoger niveau.
De kracht van de M4-chipfamilie
De M4-familie, gebouwd op tweede-generatie 3-nanometer technologie, is de meest geavanceerde lijn van chips voor een persoonlijke computer. Met toonaangevende CPU- en GPU-prestaties en een efficiëntere Neural Engine tilt deze chip familie AI-gebruik naar een hoger niveau en ondersteunt grote taalmodellen (LLM’s) soepel. Bovendien biedt de M4 tot 24 uur batterijduur, wat een nieuwe standaard zet voor laptopgebruik op één lading.
Prestaties M4 versus M1 en Core i7:
- Tot 7x snellere beeldverwerking in Affinity Photo dan de 13-inch MacBook Pro met Core i7, en tot 1.8x sneller dan de M1-versie.
- Tot 10.9x snellere 3D-rendering in Blender dan de Core i7, en tot 3.4x sneller dan de M1-versie.
- Tot 9.8x snellere scènedetectie in Adobe Premiere Pro dan de Core i7, en tot 1.7x sneller dan de M1-versie.
MacBook Pro met M4 Pro: Pro-power voor veeleisende gebruikers
De MacBook Pro met M4 Pro is ideaal voor onderzoekers, ontwikkelaars en creatieve professionals die behoefte hebben aan nog hogere prestaties. Met een 14-core CPU en tot 20-core GPU biedt de M4 Pro een tot 75% hogere geheugenbandbreedte en ondersteuning voor Thunderbolt 5, waardoor het de perfecte keuze is voor geavanceerde workflows zoals datamodellering en geo-mapping.
Prestaties M4 Pro versus M1 Pro en Core i9:
- Tot 4x snellere scènerendering in Maxon Redshift dan de Core i9, en tot 3x sneller dan de M1 Pro.
- Tot 5x snellere simulaties in MathWorks MATLAB dan de Core i9, en tot 2.2x sneller dan de M1 Pro.
- Tot 23.8x snellere DNA-sequencing in Oxford Nanopore MinKNOW dan de Core i9, en tot 1.8x sneller dan de M1 Pro.
MacBook Pro met M4 Max: Ultieme pro-prestaties
MacBook Pro met M4 Max is ontworpen voor datawetenschappers, 3D-artiesten en componisten. Met een 16-core CPU en tot een 40-core GPU biedt de M4 Max tot 3.5x snellere prestaties dan de M1 Max. Dit model ondersteunt tot 128GB aan unified memory en is perfect voor veeleisende taken zoals visuele effecten, 3D-animatie en filmcompositie.
Prestaties M4 Max versus M1 Max en Core i9:
- Tot 7.8x snellere renderprestaties in Maxon Redshift dan de Core i9, en tot 3.5x sneller dan de M1 Max.
- Tot 4.6x snellere build-prestaties in Xcode dan de Core i9, en tot 2.2x sneller dan de M1 Max.
- Tot 30.8x snellere videobewerking in Topaz Video AI dan de Core i9, en tot 1.6x sneller dan de M1 Max.
Verbeterde Liquid Retina XDR-display en nieuwe Center Stage-camera
De nieuwe MacBook Pro introduceert een nano-textuur display-optie, die reflecties drastisch vermindert. Met een SDR-helderheid tot 1000 nits en HDR-ondersteuning tot 1600 nits is het display ideaal voor gebruik buitenshuis. Daarnaast biedt de 12MP Center Stage-camera verbeterde videokwaliteit en volgt het automatisch gebruikers in beeld tijdens video-oproepen.
Apple Intelligence: Persoonlijke AI-functionaliteit op de MacBook Pro
Apple Intelligence voegt nieuwe manieren toe om te werken en communiceren met privacy als prioriteit. Beschikbaar in macOS Sequoia 15.1, biedt het functies zoals schrijfhulpmiddelen en Genmoji. Siri krijgt vanaf december ChatGPT-integratie voor naadloze antwoorden en workflowondersteuning.
Milieubewust ontwerp en duurzaamheid
De MacBook Pro is gebouwd met 100% gerecycled aluminium en andere duurzame materialen. Apple streeft ernaar om tegen 2030 CO2-neutraal te zijn en blijft innoveren in duurzaamheid met deze nieuwe modellen.
Beschikbaarheid en prijzen
De 14-inch MacBook Pro start bij €1.929 en is vanaf vandaag te pre-orderen. Modellen met M4 Pro en M4 Max zijn vanaf 8 november beschikbaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dqi0lUbpatsg9F_k_KK9J18ZpkA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DaDbLPtIipdL9Youx2LS5en0.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door mprkooij op 30-10-2024 16:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 20:30
Oef, standaard 24GB vanaf de M4 Pro-modellen. Dat is toch wel lekker.

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hathi
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22:06
Instapper is gewoon €100,- goedkoper dan zijn voorganger, maar heeft wel 24GB ipv 18GB geheugen. Begint eindelijk leuk te worden bij Apple.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mprkooij
MacBook SerieMacBook Pro M3 MacBook Pro M4
Processor (CPU)8-core CPU10-core CPU
Grafische processor (GPU)10-core GPU10-core GPU
RAM8 GB / 16 GB16 GB / 24 GB
Opslag512 GB / 1 TB SSD512 GB / 1 TB SSD
Scherm14-inch Liquid Retina XDR14-inch Liquid Retina XDR
Thunderbolt Poorten2 poorten3 poorten
Kleur optiesSpacezwart / ZilverSpacezwart / Zilver
Neural EngineGeen extra vermelding16-core Neural Engine
Prijs (startprijs)€2.029 (512GB) / €2.259 (1TB)€1.929 (512GB) / €2.159 (1TB)
USB-C Lichtnetadapter70 W70 W

MacBook SerieMacBook Pro M3 ProMacBook Pro M4 Pro
Processor (CPU)11-core CPU / 12-core CPU12-core CPU / 14-core CPU
Grafische processor (GPU)14-core GPU / 18-core GPU16-core GPU / 20-core GPU
RAM18 GB24 GB
Opslag512 GB / 1 TB SSD512 GB / 1 TB SSD
Scherm14-inch Liquid Retina XDR14-inch Liquid Retina XDR
Thunderbolt Poorten4 poorten5 poorten
Kleur optiesSpacezwart / ZilverSpacezwart / Zilver
Neural EngineGeen extra vermelding16-core Neural Engine
Prijs (startprijs)€2.549 (512GB) / €3.049 (1TB)€2.449 (512GB) / €2.949 (1TB)
USB-C Lichtnetadapter70 W / 96 W70 W / 96 W

Aldus, meer waar voor je geld :)

[ Voor 34% gewijzigd door mprkooij op 30-10-2024 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mYahbt25nOCS3Rfn1OPjMjsxmN4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/uxVSPRBwhniN5WezCEY77k15.png?f=fotoalbum_large

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
Hathi schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 16:13:
Instapper is gewoon €100,- goedkoper dan zijn voorganger, maar heeft wel 24GB ipv 18GB geheugen. Begint eindelijk leuk te worden bij Apple.
Het lijkt er op dat dit jaar één van de beste jaren wordt in tijden voor de Apple consument. Klinkt een beetje gechargeerd, maar het oogt dat de hele Mac line-up flink meer krijgt voor hetzelfde (of zelfs minder) geld. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik heb even geen tijd om te kijken maar het is alleen een spec bump voor performance toch?

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
Donstil schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 16:23:
Ik heb even geen tijd om te kijken maar het is alleen een spec bump voor performance toch?
Yep, spec bump en een kleine prijsverlaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vQ-x4SzGtAPKEMpMrlFmkF5YreE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h08bZQ4WFImYTBDR9vXZt54c.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 37% gewijzigd door Greatsword op 30-10-2024 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1885112

Vanaf wanneer kan de MacBook Pro met M4-chip worden besteld?

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 1885112 op 30-10-2024 23:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joran
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-04 14:04

Joran

<3 natalee

Anoniem: 1885112 schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 16:30:
Vanaf wanneer kan de MacBook Pro met M4 worden besteld?
Vanaf nu al!

Send me your gameboys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dextertje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:14
Deze wil ik wel, alleen kan ik nog niet kiezen tussen de M4 met 36 GB en de M4 Pro met 24 GB, die verschillen qua prijs niet superveel. 8)7

Heeft iemand toevallig een idee wat een nanotextuurglazen beeldscherm in de praktijk doet? Klinkt wel fijn, minder reflecties, maar ook wel weer best prijzig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

dextertje schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 16:36:
Deze wil ik wel, alleen kan ik nog niet kiezen tussen de M4 met 36 GB en de M4 Pro met 24 GB, die verschillen qua prijs niet superveel. 8)7

Heeft iemand toevallig een idee wat een [url=https://www.iculture.nl/gids/nanotextuur-apple-schermen/nanotextuurglazen beeldscherm[/url] in de praktijk doet? Klinkt wel fijn, minder reflecties, maar ook wel weer best prijzig.
Nadelen zijn dat kleuren en contrast er minder fraai uitzien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
mprkooij schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 16:25:
[...]

Yep, spec bump en een kleine prijsverlaging.
Alle twee wel lekker overigens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1885112

Oeh, even rondneuzen dan. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike P
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-04 17:48
Prima upgrade. M4 Pro-chip, feller scherm, meer RAM en Thunderbolt 5 voor 100 euro minder. Niks mis mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:16

alienfruit

the alien you never expected

Mooi hoor, net de M4 Max standard model gekocht, mooie prijs €2960. Hopelijk goed genoeg om Flux redelijk rap te draaien (<=30seconden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
Gokje gewaagd en voor de M4 Pro met 24GB gegaan. De 48GB was ook een optie, maar €460 is toch net weer te gortig eigenlijk.

Als ik ‘m binnen heb ga ‘m eens op z’n staart trappen met lokale AI-modellen. Dan zien we wel hoe de performance is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durian
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:59
Darn, als ik het goed zie kunnen alleen de duurdere Max modellen veel RAM hebben. Ik wil liefst meer dan 64 GB...(voor ollama e.d).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Ja hoor, wat is dit voor redelijk gedoe. 16GB RAM minimum én een prijsverlaging..?
Kom op, Apple, zo hou ik niks te zeiken over en moet ik ook over naar MacOS… :/

spoiler:
:+

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dextertje
Greatsword schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 16:38:
[...]

Nadelen zijn dat kleuren en contrast er minder fraai uitzien.
Goed punt, maar ik twijfel nog over wat ik belangrijker vind. Even op YouTube gekeken, maar daar werd de keuze ook niet veel makkelijker door..

Voor een iPad zou ik vrij zeker geneigd zijn om voor de nanotexture te gaan, maar voor een MacBook vraag ik me af: hoe vaak zit ik nu buiten in felle lichtcondities met mijn MacBook. :?
Lastig...

En dan moet ik ook nog kiezen tussen M4 pro met minder geheugen of M4 met meer geheugen... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pipmitz
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22:09
Waarschijnlijk een stomme vraag maar, welke van deze 2 is nu beter?

MacBook Pro 14 inch M3 Pro 18GB 512GB SSD (nieuw kan ik hm kopen voor €1999) of de reguliere M4, 10‑core CPU
10‑core GPU
16 GB centraal geheugen
1 TB SSD-opslag¹

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathi
alienfruit schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 17:46:
Mooi hoor, net de M4 Max standard model gekocht, mooie prijs €2960. Hopelijk goed genoeg om Flux redelijk rap te draaien (<=30seconden)
Hoe kom je aan die prijs voor een M4 Max?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Hong Kong prijzen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Pipmitz schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 18:10:

MacBook Pro 14 inch M3 Pro 18GB 512GB SSD (nieuw kan ik hm kopen voor €1999) of de reguliere M4, 10‑core CPU
10‑core GPU
16 GB centraal geheugen
1 TB SSD-opslag¹
Een Pro chip heeft meer CPU en GPU cores daarnaast heeft de Pro 18GB RAM i.p.v. 16GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathi
Pipmitz schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 18:10:

10‑core GPU
16 GB centraal geheugen
1 TB SSD-opslag¹
Multi core is de M3 Pro beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:14
Hathi schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 18:19:
[...]

Multi core is de M3 Pro beter
En grafisch sneller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Mijn 2017 MacBook Pro is eigenlijk wel aan vervanging toe... die ben ik steeds minder gaan gebruiken (in plaats daarvan Linux op nieuwere desktops en laptops-) De nieuwe M4 MBP ziet er uit als een interessante upgrade.

Een upgrade ten opzichte van de oude MacBook zal het sowieso zijn, maar ik vind het lastig in te schatten of een 14-core M4 Pro de moeite ten opzichte van de M4 de moeite waard is voor mijn doeleinden. naast de gebruikelijke zaken zoals browsen en tekstverwerken, gaat het dan om foto- en wat lichte videobewerking, maar vooral coding en wat programma's gerelateerd aan coding/onderzoek zoals R, Python, Julia, Stata, QGIS... (ik weet eigenlijk niet eens of het inmiddels allemaal goed draait op ARM... eens goed bekijken) Daarnaast is er natuurlijk de afweging nanotextuur of niet...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MainframeX
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22:18
Ik hoop dit jaar ook op een toetsenbord die wat slijtvaster is dan het soort dat ze nu in de laptops stoppen. Ik heb dit jaar een Macbook Air M3 van iemand in de handen gehad en daar zag ik toch al behoorlijk wat glad versleten toetsen op. Zit er nog een wezenlijk verschil tussen de Macbook Air en de Macbook Pro's?

Idempotent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-03 15:14
Merkwaardig dat op de specs-pagina van de M4 Pro MBP niet staat dat deze drie displays aan kan; daar waar de M4 Pro dit wel toont. Ik ben in de race voor een nieuwe MacBook maar 3 externe schermen is wel een nice to have i.p.v. ruzie maken met DisplayLink-achtige oplossingen (als de klep dicht is)

Ik kan mij indenken dat dit bij de Mac Mini anders ligt omdat deze geen eigen scherm heeft.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H2xg4I0R3F-oRZJvD7MyYpf8Pbw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/x5y45ONWvbH8HdbyWvPSk3Cf.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GICEH5FpL8TQaKHe1l3ymDKiVYI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/T9StbIIszXQT0WRWXycEMJfY.png?f=fotoalbum_large

MacRumors schrijft het volgende:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DQq0_5V88pli6ExplWWMZx9zZNc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SGNw5qKJJgVV7Wu0rI0NVX4m.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gustaaf437
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-04 09:34
Er vallen een paar zaken op bij deze generatie:
De batterijduur bij de M4 Max is aanzienlijk minder dan bij de M4 Pro (maar misschien wel realistischer).
De M4 Max is op alle vlakken sneller dan de M2 Ultra en rijker aan features. Eigenlijk voor het eerst dat Apples laptops sneller zijn dan de snelste desktops. Het enige waar je een Mac Studio of Mac Pro nog voor in zou kunnen gebruiken is 192 GB RAM of PCI-Express-uitbreidingen, maar dat zijn misschien 10.000 verkopen per jaar, daar kan Apple die machines ook niet voor maken. Of Apple is iets van plan met de M5 die de grote desktops weer nieuw leven in kunnen blazen of er gaat een streep doorheen volgend jaar. Een dubbele Ultra zou nog kunnen, maar dan zit je aan 10K voor een basis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cacao70
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21-04 23:10
dextertje schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 16:36:

Heeft iemand toevallig een idee wat een nanotextuurglazen beeldscherm in de praktijk doet? Klinkt wel fijn, minder reflecties, maar ook wel weer best prijzig.
Ik kwam dit tegen. Ik denk niet dat ik de nanotexture optie ga nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 15:39
Mac Pro was - heb ik het idee - een product waar Apple niet op stond te wachten sinds ze de Trash-ingthosh hebben uitgebracht. De Trashcan was al een product waar het fashion over function was. Vervolgens heeft het erg lang geduurd toen de kaasschaaf uit kwam. Ik heb het idee dat die uit nood geboren was. Ze wilden naar ARM, maar zover was het niet. En ondertussen zaten de professionals uit de grafische industrie weg te lopen.
Een lompe bouwdoos is niet een moderne Apple machine.
Daarentegen is de Mac Studio eindelijk iets waar een hoop wel mee uit de voeten kunnen, dus ik denk dat ze daardoor de pro gaan killen. Althans de modulaire blokkendoos die het nu is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dextertje
cacao70 schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 23:11:
[...]

Ik kwam dit tegen. Ik denk niet dat ik de nanotexture optie ga nemen.
Dank voor de link. Waarom denk je van niet? Ik vond de argumenten voor mezelf niet doorslaggevend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacao70
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21-04 23:10
dextertje schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 23:18:
[...]

Dank voor de link. Waarom denk je van niet? Ik vond de argumenten voor mezelf niet doorslaggevend.
Ah, mijn reactie was onvolledig. Ik las ook hier dat apple aanraad een specifieke doek te gebruiken. Nu is het zo dat er vast wel alternatieven zullen zijn, maar op een of andere manier durf ik het niet zo aan, dat als ik op langere termijn mij niet zo goed hou aan die specifieke instructies dat zo een dure scherm sterk achteruit gaat. Maar goed, dat is dus meer een gevoelsdingetje.
Een ander punt is dan ook dat ik verwacht niet heel veel in de directe zon te zitten, waarbij het matte echt tot zn recht komt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Volgens mij gaat het normale scherm al 1000 nits doen. Dat is toch ook wat een gemiddelde glanzende iPhone doet en die zijn in onze delen van de wereld meer dan prima in zonlicht te gebruiken. Ik zie wel voordelen, maar ik verwacht dus niet dat het noodzakelijk gaat zijn om er in de zomer buiten mee te kunnen gaan werken. Dan hou je wel nadelen over die je het hele jaar mee gaat nemen zoals net iets minder scherpe tekst en in plaats van zeer makkelijk schoon te maken ga je naar bovengemiddeld moeilijk om schoon te maken. Het is geen coating, het is echt een aangepaste glaslaag. Heel fancy, maar even een gewoon doekje er overheen halen zit er dan niet meer in.

Als je veel op een kantoor werkt met ladingen oude TL-balken boven je, dan zou ik het echter wel overwegen. Dan is minder reflectie altijd meer beter. Maar nog sterker zou ik dan overwegen die dingen te saboteren tot je moderne lampen op kantoor krijgt :+

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
Zijn er nog meer mensen in dit topic die een VS Engels layout prefereren boven standaard Nederlands?

Die verticale enter toets is altijd een doorn in het oog :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cariernb
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 20-04 22:27
Gr4mpyC3t schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 21:24:
Zijn er nog meer mensen in dit topic die een VS Engels layout prefereren boven standaard Nederlands?

Ik deel dezelfde mening. Ik heb nu deze lelijke enter toets en bij m'n volgende Mac wordt hier absoluut op gelet :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Prefereren? Ik kan niet zonder! Wordt helemaal leip als ik blind type op zo’n toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intercity
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19-04 14:27

Het is maar net wat je gewend bent toch? Je kan bij het bestellen gewoon aangeven wat voor lay-out je wilt :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QpvXQL-y7_DUO3PWZdlCL3344ac=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vnORBBAQ8dxIJVBJKGDlBZTr.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
Cariernb schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 21:29:
[...]

Ik deel dezelfde mening. Ik heb nu deze lelijke enter toets en bij m'n volgende Mac wordt hier absoluut op gelet :)
Greatsword schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 21:33:
[...]

Prefereren? Ik kan niet zonder! Wordt helemaal leip als ik blind type op zo’n toetsenbord.
Goed bezig! Fijn dat ik niet de enige ben. ;)
Intercity schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 09:43:
[...]

Het is maar net wat je gewend bent toch? Je kan bij het bestellen gewoon aangeven wat voor lay-out je wilt :)

[Afbeelding]
Zeker. Het voor mij persoonlijk een gekke toets. De oppervlakte is raar en daardoor mis ik om de haverklap de entertoets. Tenminste, jaren terug toen ik die fout heb gemaakt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 20-04 09:23
MainframeX schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 21:28:
Ik hoop dit jaar ook op een toetsenbord die wat slijtvaster is dan het soort dat ze nu in de laptops stoppen. Ik heb dit jaar een Macbook Air M3 van iemand in de handen gehad en daar zag ik toch al behoorlijk wat glad versleten toetsen op. Zit er nog een wezenlijk verschil tussen de Macbook Air en de Macbook Pro's?
De toetsenborden in de MBP met M chip is anders dan die van de Air.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• piettr
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-04 18:25
Eerste benchmarks van de M4 Pro (via Macrumors)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dextertje

Jazeker. Ik druk op zo'n Nederlandse layout vrij vaak op enter i.p.v. op \.
Bij de algemene webshops zoals bol.com, amazon.nl, Mediamarkt etc, zijn ze bijna nooit in VS Engels te krijgen, dus wat dat betreft heb ik meestal wat minder keus qua bestelplekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-04 21:41

Tortelli

mixing gas and haulin ass

piettr schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 11:28:
Eerste benchmarks van de M4 Pro (via Macrumors)
Wat ik me vooral afvraag: hoe zal de performance verhouden tussen de M1 pro 14" (10 core) en het nieuwe M4 10 core model? Want die is relatief gezien best netjes geprijsd.

22x330Wp Oost-Zuid-West, 24x360Wp Oost-West, Total 15.900Wp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

M1 vs. M2 vs. M3 vs. M4 MacBook Pro Buyer's Guide: 30+ Differences Compared

https://www.macrumors.com...o-upgraders-buyers-guide/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McLambo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:36

McLambo

MTB Junky

Iemand ervaring met het gebruik van een case of skin om een macbook Pro? We overwegen m4 mbpro’s in te gaan zetten voor onze buitendienst, maar willen de units wel enigszins beschermen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SURFivor
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Ja ik zou ook graag een horizontale enter-toets willen hebben.
Begin volgend jaar ga ik naar de States en dan ga ik er 1 kopen. Ik twijfel nog tussen 14 of 16 inch en M4 of M4 Pro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

McLambo schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 16:03:
Iemand ervaring met het gebruik van een case of skin om een macbook Pro? We overwegen m4 mbpro’s in te gaan zetten voor onze buitendienst, maar willen de units wel enigszins beschermen
Het MacBook Hoesjes, Sleeves, Cases, Tassen en Sticker topic

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mprkooij
Ook ik mag er aan geloven :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TWUFX5c0ysw-3oyj-K8ZsZ6ZUUQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yJB5AgjcfOzK9sGvMsVO7vSE.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
Welke configuratie heb je genomen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mprkooij
Gr4mpyC3t schreef op zondag 3 november 2024 @ 12:19:
[...]

Welke configuratie heb je genomen?
Ik wilde gaan voor M4 Pro/24GB/512GB gaan, maar naar aanleiding van eerdere aangeschafte MacBook's weet ik dat ik die power niet ga gebruiken en het alleen koop om het te hebben :P

En n.a.v. de post van @Donstil in het M4 Mac Mini topic ben ik gegaan voor de basis configuratie. Echter wel met Engels VS toetsenbord natuurlijk!

Comment Don:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2M5fWa6k_XY2_xTtg_CHz7_SqNE=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/BH3W35vxtjP9aOk5690S0zKB.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
mprkooij schreef op zondag 3 november 2024 @ 12:22:
[...]

Ik wilde gaan voor M4 Pro/24GB/512GB gaan, maar naar aanleiding van eerdere aangeschafte MacBook's weet ik dat ik die power niet ga gebruiken en het alleen koop om het te hebben :P

En n.a.v. de post van @Donstil in het M4 Mac Mini topic ben ik gegaan voor de basis configuratie. Echter wel met Engels VS toetsenbord natuurlijk!

Comment Don:

[Afbeelding]
Is dat dezelfde @Donstil die zegt dat je moet kopen wat je leuk vindt en niet wat je nodig hebt? ;)

Maar top! Nog 10 nachtjes slapen… (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Benieuwd of je echt daadwerkelijk verschil zal merken tov jouw vorige M3 Pro.
(Ik gok van niet/minimaal)

Ik heb een MBP M3 Pro met 18gb/512Gb van een weekje oud (niet te retourneren helaas) en geloof niet dat een upgrade naar M4 de moeite waard is

[ Voor 17% gewijzigd door _Bailey_ op 03-11-2024 12:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Gr4mpyC3t schreef op zondag 3 november 2024 @ 12:40:
[...]

Is dat dezelfde @Donstil die zegt dat je moet kopen wat je leuk vindt en niet wat je nodig hebt? ;)

Maar top! Nog 10 nachtjes slapen… (y)
Haha zeker! Maar dat geld dan voor de M4 in het geheel denk ik, bots idd een beetje met het andere advies :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
begintmeta schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 21:21:
... Een upgrade ten opzichte van de oude MacBook zal het sowieso zijn, maar ik vind het lastig in te schatten of een 14-core M4 Pro de moeite ten opzichte van de M4 de moeite waard is voor mijn doeleinden. naast de gebruikelijke zaken zoals browsen en tekstverwerken, gaat het dan om foto- en wat lichte videobewerking, maar vooral coding en wat programma's gerelateerd aan coding/onderzoek zoals R, Python, Julia, Stata, QGIS... ...
Ik moet nog even wat preciezer zoeken naar Apple Mx benchmarks voor de betreffende software, maar ik vermoed dat een M4 Pro zinvol is. Dan is de zinvolle hoeveelheid geheugen en opslagruimte de volgende vraag.

Ik weet dat sommige analyses die ik doe RAM-gebruik snel richting de 64GB (of meer) laten gaan, maar verreweg het grootste deel niet. Voor het meeste is dus 24GB vermoedelijk voldoende, voor een aantal zaken zal 48GB sowieso te weinig zijn (maar daarvoor kan ik andere hardware gebruiken)—en voor een klein aantal dingen zal 48GB op dit moment zinvol zijn.

Ik koop niet graag nieuwe laptops, dus het is dan de vraag of 48GB de laptop wat toekomstbestendiger zou maken. Zou dat zo zijn?

Daarnaast is 512GB opslag voldoende, tenzij ik ook data wil opslaan op de laptop. Er zijn meen ik geen substantiele snelheidsverschillen meer te verwachten tussen 512GB en 1TB, of is dit toch nog onzeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
begintmeta schreef op zondag 3 november 2024 @ 13:21:
[...]

Ik moet nog even wat preciezer zoeken naar Apple Mx benchmarks voor de betreffende software, maar ik vermoed dat een M4 Pro zinvol is. Dan is de zinvolle hoeveelheid geheugen en opslagruimte de volgende vraag.

Ik weet dat sommige analyses die ik doe RAM-gebruik snel richting de 64GB (of meer) laten gaan, maar verreweg het grootste deel niet. Voor het meeste is dus 24GB vermoedelijk voldoende, voor een aantal zaken zal 48GB sowieso te weinig zijn (maar daarvoor kan ik andere hardware gebruiken)—en voor een klein aantal dingen zal 48GB op dit moment zinvol zijn.

Ik koop niet graag nieuwe laptops, dus het is dan de vraag of 48GB de laptop wat toekomstbestendiger zou maken. Zou dat zo zijn?

Daarnaast is 512GB opslag voldoende, tenzij ik ook data wil opslaan op de laptop. Er zijn meen ik geen substantiele snelheidsverschillen meer te verwachten tussen 512GB en 1TB, of is dit toch nog onzeker?
Hier had ik ook last van. Uiteindelijk de 48GB variant genomen. Het is toch al een dure aankoop en dan liever niet constant dat gevoel of 24GB voldoende is. Dat neemt niet weg dat 24GB mogelijk genoeg is voor jouw aankoop, maar die 450 euro (of wat is het) kan er voor mij dan ook nog wel bij.

Opslag plus ik nooit bij. Als het te weinig zou zijn dan verwijder ik het een en ander of hang ik er een externe SSD aan. Dat is zo makkelijk dat het de meerprijs voor extra opslag mijns inziens niet waard is. Zeker met Thunderbolt 5, waar de doorvoersnelheid 3x is dan dat van Thunderbolt 4. Die externe SSD's zijn er nog niet echt, maar gaan er wel komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mprkooij
_Bailey_ schreef op zondag 3 november 2024 @ 12:48:
[...]

Benieuwd of je echt daadwerkelijk verschil zal merken tov jouw vorige M3 Pro.
(Ik gok van niet/minimaal)

Ik heb een MBP M3 Pro met 18gb/512Gb van een weekje oud (niet te retourneren helaas) en geloof niet dat een upgrade naar M4 de moeite waard is
Ik wilde een andere kleur :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
mprkooij schreef op zondag 3 november 2024 @ 14:05:
[...]

Ik wilde een andere kleur :+
dan snap ik 'm :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• piettr
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-04 18:25
Fijn YT kanaal met vergelijkingen van verschillende configuraties en impact op snelheid van m.n. beeldbewerking software

https://youtube.com/@artisright

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dextertje
Ik overweeg nu ernstig om toch maar voor de 16" te gaan, alleen is die er alleen in de M4 Pro of M4 Max-versie. En omdat ik bang ben dat ik over 2-3 jaar behoefte heb aan meer RAM dan 24 GB, komt er gelijk € 460 bij voor de upgrade naar 48 GB.
Denk dat ik mijn best maar moet doen om er ook 8 jaar mee te gaan doen (zo lang gebruik ik mijn huidige MacBook Pro al).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

dextertje schreef op zondag 3 november 2024 @ 15:03:
Ik overweeg nu ernstig om toch maar voor de 16" te gaan, alleen is die er alleen in de M4 Pro of M4 Max-versie. En omdat ik bang ben dat ik over 2-3 jaar behoefte heb aan meer RAM dan 24 GB, komt er gelijk € 460 bij voor de upgrade naar 48 GB.
Denk dat ik mijn best maar moet doen om er ook 8 jaar mee te gaan doen (zo lang gebruik ik mijn huidige MacBook Pro al).
Over 8 jaar verwacht ik niet dat je nog MacOS updates krijgt, dus ik zou hem persoonlijk wat eerder verkopen i.v.m. restwaarde tenzij dat soort zaken niet belangrijk voor je zijn.

Als je hem zeg maar na 5 jaar zou verkopen heeft diegene waarschijnlijk nog minimaal een jaar of 2 plezier er van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dextertje
Greatsword schreef op zondag 3 november 2024 @ 15:23:
[...]

Over 8 jaar verwacht ik niet dat je nog MacOS updates krijgt, dus ik zou hem persoonlijk wat eerder verkopen i.v.m. restwaarde tenzij dat soort zaken niet belangrijk voor je zijn.

Als je hem zeg maar na 5 jaar zou verkopen heeft diegene waarschijnlijk nog minimaal een jaar of 2 plezier er van ;)
Ik werk nu op een MacBook mid 2015, dus ruim 9 jaar oud. Die krijgt nog steeds updates. :)
Alleen verder dan MacOS Monterey gaat niet.

Maar idd misschien ook wel een goede overweging om aan de restwaarde te denken. d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mprkooij
Schaffen jullie Apple Care aan voor de MacBook? Zo ja, waarom? :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
mprkooij schreef op zondag 3 november 2024 @ 16:02:
Nee, want sleeve en extreem voorzichtig aangelegd. Kom ook niet op plaatsen waar er een verhoogd risico is op schade. Een vies bureau is mij al een stap te ver.

(Zal je zien dat ik nu schade ga veroorzaken bij mezelf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McLambo

McLambo

MTB Junky

Gr4mpyC3t schreef op zondag 3 november 2024 @ 16:10:
[...]

Nee, want sleeve en extreem voorzichtig aangelegd. Kom ook niet op plaatsen waar er een verhoogd risico is op schade. Een vies bureau is mij al een stap te ver.

(Zal je zien dat ik nu schade ga veroorzaken bij mezelf)
Applecare is niet voor schade, maar voor defecten die niet door onjuist gebruik plaatsvinden. Ik herinner mij een hele batch macbooks die allemaal een nieuw systemboard nodig hadden door een defect aan de videokaart. Blij dat we daar toen applecare voor hadden. Was overigens niet een recall voor

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
McLambo schreef op zondag 3 november 2024 @ 18:22:
[...]

Applecare is niet voor schade, maar voor defecten die niet door onjuist gebruik plaatsvinden. Ik herinner mij een hele batch macbooks die allemaal een nieuw systemboard nodig hadden door een defect aan de videokaart. Blij dat we daar toen applecare voor hadden. Was overigens niet een recall voor
Onjuist gebruik veroorzaakt toch schade (of een defect)?

En dan nog. Als een videokaart defect is door een fabricagefout ga je daar Apple Care niet voor inzetten. Dat lijkt me een gevalletje garantie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Hier ook de Macbook pro 14'' aangeschaft! (24GB/512GB versie, leverdatum 8-11.
Wordt de vervanger van mijn jaren oude Macbook Pro uit 2017 (2,3 i5/16GB/512GBSSD). Ik denk dat het een wereld van verschil gaat zijn. Ik kan niet wachten!
Hoop er ook zeker weer 5-7 jaar mee te doen :).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• smoken
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:32
Ben nog druk aan het twijfelen of ik mijn late 2021 14" M1 Pro (16GB, 1TB) ga "vervangen" door een 16" M4 Pro (24GB, 1TB, en (extra twijfel) Nano Texture), maar als ik het doe .. dan wederom met Apple Care.

Waarom? Omdat het echt wel meerwaarde heeft voor mij.
Mijn M1 Pro had last van beschadigde coating door de toetsen, volgens zowel Amac als Apple Amsterdam geen bekend probleem, maar ik mocht hem opsturen en dan zou er een nieuw scherm in komen voor het eigen risico (100 euro). Zo gezegd zo gedaan, en tot mijn verbazing uiteindelijk geen 100 euro hoeven te betalen.

Van verzenden tot ontvangen: 3 werkdagen en dus een mooi nieuw scherm.
Naar mijn mening de Apple Care dubbel en dwars waard geweest.

Zo, nu verder met twijfelen over de upgrade.
Thoughts about Nano Texture anyone?

Edit, aanvulling:

"AppleCare+ voor Mac is een verzekering waarmee je recht hebt op deskundige ondersteuning van Apple en daarnaast gedekt bent tegen hardware­reparaties, inclusief een onbeperkt aantal schadevoorvallen als gevolg van een ongelukje, met een eigen risico per voorval van € 99 bij schade aan het scherm of de externe behuizing, en € 259 bij overige schade als gevolg van een ongelukje"

[ Voor 19% gewijzigd door smoken op 03-11-2024 20:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Er is trouwens ook een topic [AppleCare] Ervaringen & Discussie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Begin November krijg ik mijn nieuwe MacBook Pro en MacMini. Ik kijk er al naar uit :) Nu alleen mijn Macs proberen te verkopen; blijft altijd lastig.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

alienfruit schreef op zondag 3 november 2024 @ 21:12:
Begin November krijg ik mijn nieuwe MacBook Pro en MacMini. Ik kijk er al naar uit :) Nu alleen mijn Macs proberen te verkopen; blijft altijd lastig.
Al sinds 2003 op Tweakers en nog nooit gebruik gemaakt van Vraag & Aanbod? Verkopen is daar juist super makkelijk en tien keer beter dan marktplaats;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McLambo

McLambo

MTB Junky

Ik heb even de verschillende layouts bekeken, en de VS Engels is zowat de enige layout bij Apple die een liggende Enter toets krijgt (zoals we dat op 99% van de W*ndows laptops zien).

Is het dan zo onmogelijk om met een verticale Enter toets te werken zoals de meeste andere layouts, inclusief Nederlands en VS-Internationaal?

Dan erbij: bij de VS layout staat er op de backspace toets: Delete. Fungeert deze dan ook als delete toets of is deze ook als backspace te gebruiken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dextertje
McLambo schreef op maandag 4 november 2024 @ 08:15:
[...]

Ik heb even de verschillende layouts bekeken, en de VS Engels is zowat de enige layout bij Apple die een liggende Enter toets krijgt (zoals we dat op 99% van de W*ndows laptops zien).

Is het dan zo onmogelijk om met een verticale Enter toets te werken zoals de meeste andere layouts, inclusief Nederlands en VS-Internationaal?

Dan erbij: bij de VS layout staat er op de backspace toets: Delete. Fungeert deze dan ook als delete toets of is deze ook als backspace te gebruiken?
Deze fungeert als backspace. :+
Als je 'm als delete-toets (de 'del' op Windowstoetsenborden) wilt gebruiken, moet je de Fn-toets ingedrukt houden. Ik weet alleen niet meer hoe dat werkt als je ctrl-alt-del moet intoetsen op een MacBook. Te lang geleden dat ik Windows op mijn MacBook heb gedraaid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
McLambo schreef op maandag 4 november 2024 @ 08:15:
[...]

Het is niet onmogelijk, maar wel irritant. Alle andere toetsen (zoals shift) zijn horizontaal en hebben dus een oppervlakte wat praktischer is dan die verticale entertoets.

Op de een of andere manier ben je dus ‘altijd’ aan het zoeken naar de entertoets. Vooral developers klagen daar steen en been over.

Wat @dextertje zegt klopt. De deletetoets is gewoon de backspacetoets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Greatsword schreef op zondag 3 november 2024 @ 23:03:
[...]

Al sinds 2003 op Tweakers en nog nooit gebruik gemaakt van Vraag & Aanbod? Verkopen is daar juist super makkelijk en tien keer beter dan marktplaats;)
Nah dat was vroeger zo maar ik krijg op V&A al jaren ook gewoon reacties van "leden" zonder FP/Forum reacties of karma score, met alle ellende die daarbij hoort. "Wat is het uiterste prijs" en "Voor <insert bedrag wat 50% van de vraagprijs is> kom ik hem gelijk halen"

Ik heb mijn M2/8GB/256 nu via MP verkocht voor 425,- terwijl V&A niet hoger kwam dan 375,-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrashTest
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 20-04 10:12
Ben benieuwd. Krijg volgende week de M4 max 64gb binnen. Wel zonder Apple care overigens. Heb eigenlijk nooit problemen gehad met Apple als het aankwam op reparaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

CrashTest schreef op maandag 4 november 2024 @ 13:36:
Ben benieuwd. Krijg volgende week de M4 max 64gb binnen. Wel zonder Apple care overigens. Heb eigenlijk nooit problemen gehad met Apple als het aankwam op reparaties.
Dat wordt een beest qua performance, wat ga je er voornamelijk mee doen in de praktijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashTest
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 20-04 10:12
Greatsword schreef op maandag 4 november 2024 @ 14:03:
[...]

Dat wordt een beest qua performance, wat ga je er voornamelijk mee doen in de praktijk?
Eigenlijk een beetje wisselend. Grote drukwerk bestanden, After Effects en Blender.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Gr4mpyC3t schreef op zondag 3 november 2024 @ 13:26:
...

Hier had ik ook last van. Uiteindelijk de 48GB variant genomen. Het is toch al een dure aankoop en dan liever niet constant dat gevoel of 24GB voldoende is. Dat neemt niet weg dat 24GB mogelijk genoeg is voor jouw aankoop, maar die 450 euro (of wat is het) kan er voor mij dan ook nog wel bij.
...
Ik heb uiteindelijk ook toch maar een 48G versie besteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harrie-Handbak
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 11:39
Greatsword schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 21:33:
[...]

Dit! De reden dat ik praktisch nooit een leuke deal kan vinden in NL. ANSI layout ftw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRzr
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-04 19:33
Lijkt me een beetje vroeg voor dit soort kortingen?

https://maxict.nl/apple-m...m=cpc&utm_source=tweakers

Komt op mij zonder die afbeeldingen onbetrouwbaar over

[ Voor 13% gewijzigd door TheRzr op 05-11-2024 07:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mprkooij
TheRzr schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 07:17:
Lijkt me een beetje vroeg voor dit soort kortingen?

https://maxict.nl/apple-m...m=cpc&utm_source=tweakers

Komt op mij zonder die afbeeldingen onbetrouwbaar over
Doet MaxICT standaard. (Nieuwe) producten verkopen voor net wat minder, ze laten je vervolgens weken / maanden wachten en uiteindelijk heb je of geluk en leveren ze of je krijgt helemaal niets (omdat het op magische wijze maar niet geleverd wordt door de leverancier) en pas na weken je geld terug. Kan ook nog eens dat ze een heel andere configuratie opsturen dan wat er op de website staat.

[ Voor 5% gewijzigd door mprkooij op 05-11-2024 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRzr
mprkooij schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 09:21:
[...]

Doet MaxICT standaard. (Nieuwe) producten verkopen voor net wat minder, ze laten je vervolgens weken / maanden wachten en uiteindelijk heb je of geluk en leveren ze of je krijgt helemaal niets (omdat het op magische wijze maar niet geleverd wordt door de leverancier) en pas na weken je geld terug. Kan ook nog eens dat ze een heel andere configuratie opsturen dan wat er op de website staat.
Oei, terecht dat deze nog in de pricewatch van t.net staat dan? :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik deed dit bij m'n eerste Macbooks nog wel, toen dit voor €30 via eBay kon :P. Ik vind € 429 niet echt een redelijke prijs.

Als ik terugga over alle Macbooks die ik heb gehad, zou het zich niet hebben terugverdient (gelukkig maar, het zouden anders wel hele gammele apparaten zijn). Op lange termijn is het voor mij goedkoper geen Apple Care te nemen dus.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasseistamper
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 07-11-2024
keanu_ schreef op zondag 3 november 2024 @ 20:19:
Hier ook de Macbook pro 14'' aangeschaft! (24GB/512GB versie, leverdatum 8-11.
Wordt de vervanger van mijn jaren oude Macbook Pro uit 2017 (2,3 i5/16GB/512GBSSD). Ik denk dat het een wereld van verschil gaat zijn. Ik kan niet wachten!
Hoop er ook zeker weer 5-7 jaar mee te doen :).
M4 of M4 pro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasseistamper
Is 512GB interne opslag voldoende voor een M4PRO?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
De M4 pro versie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Kasseistamper schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 21:21:
Is 512GB interne opslag voldoende voor een M4PRO?
Hoeveel opslag zinvol is, ligt aan het gebruik (net als of een M4 Pro zinvol is t.o.v. een M4, of 28GB RAM vs 24GB). Dus gewoon kijken hoeveel ruimte de software die je wil gebruiken inneemt, of je data wil opslaan, en of eventueel externe storage ook een optie is. Voor mijn gebruik (alleen software op de schijf, gegevens worden elders opgeslagen) zou 512GB bijvoorbeeld voldoende zijn—maar dat kan voor jou anders zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kasseistamper
begintmeta schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 21:32:
[...]

Hoeveel opslag zinvol is, ligt aan het gebruik (net als of een M4 Pro zinvol is t.o.v. een M4, of 28GB RAM vs 24GB). Dus gewoon kijken hoeveel ruimte de software die je wil gebruiken inneemt, of je data wil opslaan, en of eventueel externe storage ook een optie is. Voor mijn gebruik (alleen software op de schijf, gegevens worden elders opgeslagen) zou 512GB bijvoorbeeld voldoende zijn—maar dat kan voor jou anders zijn.
Mijn 10 jaar oude MBP die ik nu gebruik heeft 120GB interne geheugen. Ik denk dat 512 al serieuze upgrade gaat zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheRzr
Nu bij Azerty ook verlaagd in prijs, deze wel betrouwbaar denken jullie?
https://azerty.nl/product...&utm_medium=cpc&utm_term=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

TheRzr schreef op woensdag 6 november 2024 @ 14:52:
Nooit problemen gehad bij deze shop, zie ook https://tweakers.net/shopreview/6703/azerty/shopreviews/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thatonealex
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-02 20:14
Heb vorige week een M4 Pro besteld met leverdatum 14/11. Vandaag bericht dat hij is verzonden, ben benieuwd of ie eerder dan gepland aankomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

thatonealex schreef op woensdag 6 november 2024 @ 15:34:
Heb vorige week een M4 Pro besteld met leverdatum 14/11. Vandaag bericht dat hij is verzonden, ben benieuwd of ie eerder dan gepland aankomt.
Speciaal topic voor ;) [Apple producten] Levertijden - Deel 9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRzr
TheRzr schreef op woensdag 6 november 2024 @ 14:52:
Pagina inmiddels alweer offline, geeft een 404.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
Had gisteren/vandaag de eerste reviews op YouTube verwacht. Maar achteraf gezien best logisch dat ze er nog niet zijn. Er schijnt wat anders in de USA te spelen op dit moment. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
Ergens is dat Nanotextuurtje op het scherm best nice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
mprkooij schreef op donderdag 7 november 2024 @ 20:11:
Ergens is dat Nanotextuurtje op het scherm best nice!
Ben alleen zo bang voor krassen en andere beschadigingen. Heb jij met nanotextuur besteld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mprkooij
Gr4mpyC3t schreef op donderdag 7 november 2024 @ 20:37:
[...]

Ben alleen zo bang voor krassen en andere beschadigingen. Heb jij met nanotextuur besteld?
Apple Care :D. Nee heb hem zonder besteld.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste