Het grote Zeekr 7x topic

Pagina: 1 ... 131 132 Laatste
Acties:

• tbee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-08 17:12
Ian_ schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 15:57:
[...]

Vermijd Fastned of ga echt wanneer niemand er is.
Wat is dan beter?

• cvisser
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21:00
Pete80 schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 10:47:
Vandaag voor het eerst gereden met de 2.2 versie en het volgende valt mij op:
  • De regen in de hoogste stand lijkt mij wat strakker afgesteld te zijn, ik vind het beter rijden zo, zou nog iets sneller tot een volledige stop mogen komen
  • De knop op het stuur werkt wel, nu heb je 3 handelingen om alles in te stellen zoals je zelf wil. (Knop, bevestiging en nogmaals bevestigen, al verdwijnt die laatste vanzelf na 10 seconden
  • Ik heb er wel een kleine bug bij. Via Carplay draait Waze op de achtergrond en die waarschuwt voor rood licht camera's en daarmee stopt de radio. Dit is ongeveer 50% van de gevallen geweest. Dan moet ik handmatig de radio weer starten, dit was voorheen niet zo.
Ook update binnen gekregen. Opmerkingen:
  • Knop op voor stuur voor alle voorkeuren gebruiken bevalt goed. Tip hier in thread is 2x indrukken zodat je niet meer op het scherm te drukken. Moet ik nog testen.
  • Regeneration in hoogste stand valt tegen, Tesla kan duidelijk meer vermogen regenereren en staat sneller stil.
  • Ik heb ook de bug ontdekt dat hij bij luisteren naar radio bij melding Waze de audio blijvend naar CarPlay geschakeld blijft.
  • Bij de navigatie waren Thuis, Werk en alle favorieten weg.
  • Opnieuw inloggen TuneIn en Spotify nodig.
  • Meer snelheidsmeldingen hoor ik wel (fijne stem), maar nog niet in HUD gezien. Mijn zoon had er 2 in de HUD gezien. Lijkt niet consistent en betrouwbaar, weet ook niet of hij tijdelijke flitsers doet.
Na een vakantie met mijn BMW 430i cabrio met super soepele en fijne LCC voelt het echt 2 stappen terug om weer met de Zeekr op de LCC te rijden.

Na Tesla MS, M3P en BMW is Zeekr LCC toch echt minder. Terwijl zelf rijden de Zeekr wel echt het fijnste is van alle en het interieur zich kan meten met mijn BMW.

Eén troost, de goed werkende BMW voice command is na een update nog slechter dan die van de Zeekr geworden🤣

• O-B-One
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 21:40
Pete80 schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 15:25:
[...]

Het duurde wel een dag voordat de Parking optie beschikbaar kwam in mijn app. Terwijl ik al wel de laatste versie had.

Verder, ik zag de optie en ben naar buiten gelopen om te proberen. Het werkte wel. Ik heb de dag ervoor alle toestemmingen op 1 jaar gezet, mogelijk dat dat helpt?

Verder gebruik ik alleen Carplay en niets via bluetooth direct. Ik heb vanochtend gereden met de auto en de radio stopte na een melding van waze maar ik had toen wel een direct bluetooth koppeling gemaakt, terwijl ik dat nooit doe. Vanmiddag nog even weggeweest met de auto zonder die bluetooth koppeling en toen deed de radio het goed, ook na vier keer een melding van waze. Dus daar lijkt wel iets brak? Je kan dan proberen om je bluetooth koppeling te verwijderen (auot en telefoon) en opnieuw te koppelen, kijken of dat iets oplost?
Ik ben er inmiddels achter dat via CarPlay alles idd nog wel gewoon werkt. Ik heb mijn Zeekr app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Hiermee heb ik nu een bijna werkende RSPA….. Ik klik op de parkeer app, heb nogmaals akkoord gegeven voor alles en nu schuift wel de 001 opzij voor het bovenaanzicht van de 7X, ik kan nu ook op de knop recht in en uit parkeren drukken onder in beeld. Maar vlak voordat de knop met de pijl naar voren en naar achter verschijnt vliegt er een halve seconde een melding inn beeld dat de parkeeractie beëindigd gaat worden wegens teveel handelingen. Het is net alsof die Bluetooth verbinding steeds opnieuw aan het verbinden is. Vervolgens telt er een klokje van 3 seconden af en ben ik terug in het home screen. Wonderful! -O-

• TroX
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:04
Bijna alles 🤣, Ionity, elektra, engie, Total energies , BP pulse werkten in Frankrijk allemaal dikke prima

• fsve
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-08 08:53
Zeekr entertainment is beschikbaar blijkbaar. Kon hem net uit de Zeekr store installeren.

Met een omweg op YouTube gekomen en daar in kunnen loggen.

Zeekr entertainment lijkt nu alleen nog de Zeekr video’s als tab te hebben en “home”. Daar vandaan kan je naar YouTube.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TyYWvd6tuBLXztfBfEg-mqOxiRw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hFcpQdrWX3IXBDjiDf1vSOvK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IMtORe9EuFAY8RUoX17p1dlTdDY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7GcCDt1bwcdhnQtmWtadOdxe.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S5vLkV1cg-ZlOMfWVztZE2VjvUA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rWcK4tX6VuvPJPfJudOcuy7L.jpg?f=fotoalbum_large

Be reasonable.... do it my way

• leonardo1504
  • Registratie: April 2001
  • Niet online
TroX schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 15:44:
Ik ga echt proberen Fastned te vermijden. Wat een doffe ellende. Altijd maar slechte laadsnelheden of ze laten je schrikken. Denk je met een caravan laat ik toch maar eens de Fastned proberen (moest ik helaas toch afkoppelen want smal en alleen linksvoor een plekje vrij). Hebben jullie betere ervaringen of tips?

[Afbeelding]
Dit is toch een ander station. Ik sta nu bij Wellerzand en ik ben blij dat jij ook problemen hebt want ik was even bang dat het aan mijn auto lag. Ik kom namelijk net bij een andere Fastned (Lemsterhop) vandaan en daar had ik dezelfde ellende. Nu is mijn auto net gerepareerd ivm marterschade waarbij ook de hoogspanningsaardkabel is vervangen dus ik was bang dat het daar aan lag.

Normaal ben ik in 15 minuten klaar bij Fastned, dit is echt heel uitzonderlijk.

/edit: en opeens is het snel

[ Voor 3% gewijzigd door leonardo1504 op 07-08-2026 20:36 ]

• leonardo1504
  • Registratie: April 2001
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PURIMNR_a5kztdCE8zrrbGE2_4A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DSBn2O7fO7qWpJmHzpHRHptB.jpg?f=fotoalbum_large

• TroX
leonardo1504 schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 20:30:
[...]

Dit is toch een ander station. Ik sta nu bij Wellerzand en ik ben blij dat jij ook problemen hebt want ik was even bang dat het aan mijn auto lag. Ik kom namelijk net bij een andere Fastned (Lemsterhop) vandaan en daar had ik dezelfde ellende. Nu is mijn auto net gerepareerd ivm marterschade waarbij ook de hoogspanningsaardkabel is vervangen dus ik was bang dat het daar aan lag.

Normaal ben ik in 15 minuten klaar bij Fastned, dit is echt heel uitzonderlijk.

/edit: en opeens is het snel
Ik ben bij carpool Sint Job in goor doorgereden want die bleef maar op 3,5kw 😅

• Ian_
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 22:28
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DaeX4xzX56g1FePeX4FVjIi0lVU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pd4PVGiIL6lmcjxTXSGZ9Sh5.jpg?f=fotoalbum_large

Laadsessie bij een Fastned lader

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T5YNK5zFapRxv1KkVsma4jLcnZM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/16lCAdMCEGygG1x0FZlKHCuX.jpg?f=fotoalbum_large

Laadsessie bij een NIO lader

• Freedive
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20:41

Freedive

] Ken sent me _

fsve schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 20:18:
Zeekr entertainment is beschikbaar blijkbaar. Kon hem net uit de Zeekr store installeren.

Zeekr entertainment lijkt nu alleen nog de Zeekr video’s als tab te hebben en “home”. Daar vandaan kan je naar YouTube.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dodelijk traag! Zowel via wifi thuis als via hotspot van mijn telefoon. Opent filmpjes ook niet. Zoeken kan ook niet.

Mislukt dus?

• Ian_
Freedive schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 21:30:
[...]

Dodelijk traag! Zowel via wifi thuis als via hotspot van mijn telefoon. Opent filmpjes ook niet. Zoeken kan ook niet.

Mislukt dus?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cqg-P0LrFKriaXgu50i7XttOr80=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wNwSk8WVyd63L9OsUBKJHv7H.jpg?f=fotoalbum_large

• ReneNeuteboom
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 09-08 17:50
fsve schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 20:18:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Werkt super!

• Alphaxe
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:38
Werkt top! 👌 leuke toevoeging.

Disney zie ik er nog niet tussen staan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yJyfJBfiW8TZUeNrq1FXJctOCmU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0BEpzYtkpMf65tpbxarvozuC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VKN1_7kPog4caBvshojvXAD3B7Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Lnos177m1UNmlhYscGjxiIJG.jpg?f=fotoalbum_large

• Jeffdbr
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 00:12
Pete80 schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 10:47:
Vandaag voor het eerst gereden met de 2.2 versie en het volgende valt mij op:
  • De regen in de hoogste stand lijkt mij wat strakker afgesteld te zijn, ik vind het beter rijden zo, zou nog iets sneller tot een volledige stop mogen komen
  • Het in en uit parkeren werkt, er zit wel een beperking aan hoever je kan rijden.
  • Mijn tip is om in het Algemeen menu alle opties toe te staan voor 1 jaar mocht het niet lukken om bovenstaande werkend te krijgen. Ik had het ook laatst dat ik remote probeerde sentry mode aan te zetten maar dat lukte niet omdat ik ergens een instellingen niet genoeg rechten had gegeven. En dat kan alleen vanuit de auto.
  • De knop op het stuur werkt wel, nu heb je 3 handelingen om alles in te stellen zoals je zelf wil. (Knop, bevestiging en nogmaals bevestigen, al verdwijnt die laatste vanzelf na 10 seconden
  • Ik heb er wel een kleine bug bij. Via Carplay draait Waze op de achtergrond en die waarschuwt voor rood licht camera's en daarmee stopt de radio. Dit is ongeveer 50% van de gevallen geweest. Dan moet ik handmatig de radio weer starten, dit was voorheen niet zo
  • En wel fijn dat de vergeten telefoon melding er nu niet meer is
De rest nog niet gemerkt of niet nodig gehad.
Het stoppen van de radio was in de vorige versies ook al zo bij mij hoor dat is niet nieuw maar gebeurd ook na het beëindigen van telefoongesprekken. Hier had ik overigens in mijn Volvo ook last van

• ubzY3.eMBstiLL
  • Registratie: April 2025
  • Niet online
Youtube doet het indd smooth en perfect. 😇

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gl-mdUSZ1IaDr5P-_c-0_bz9tbA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J7ijZG81a14RuwOWb74NGMFR.jpg?f=fotoalbum_largeAdvies is wel om zsm hotspot wifi te connecten, anders is je 5GB binnen 10min op 😂.

Youtube is het enige wat atm beschikbaar is, berg aan bullshit newsfeeds. En PlutoTV???

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HrZbPFY1nv4oPF4AYHQsy3vLvmo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Bq70BmiXh8TNRMXYQbIDFjGE.jpg?f=fotoalbum_large

Oke blijkbaar mogen we nog wel lekker genieten van onze Youtube video tijdens het rijden, je krijgt wel dit te zien

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qGfbQYTV9L8cR4Gea_4z9HS5M5g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ey8VTJLHBOAAacATnSbKqEIa.jpg?f=fotoalbum_large

Maar als je een video aanzet van bv minstens 1u lang, blijft die nog wel afspelen onder de locked screen.

Heb ook getest om bv een playlist met 10 videos van 3min lang af te spelen, maar hier speelt ie alleen de 1ste video af, zodra hij naar video 2 wil canceled hij de hele playlist.

Youtube Music kan je via een workaroundje ook nog gebruiken, in je lijst van je bibliotheek scrol je helemaal naar beneden endan klik je op Youtube Music

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bHH4Ddv5_-ZucHsumWL3uR2WieY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hVtbADMKKQNu9gTgtYMu7n9e.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 70% gewijzigd door ubzY3.eMBstiLL op 08-08-2026 02:51 ]

Zeekr 7X Core | Men and women alike. What we do, we do for the benefit of all.

• ubzY3.eMBstiLL
  • Niet online
Alphaxe schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 21:55:
Werkt top! 👌 leuke toevoeging.

Disney zie ik er nog niet tussen staan.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Je opent Zeekr Entertainment endan hierin zou strakjes Disney etc tussen moeten staan. Ze komen er dus niet los erbij te staan, het gaat dalijk allemaal in in en weer in elkaar geopend worden.

• ubzY3.eMBstiLL
  • Niet online
tbee schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 06:49:
Maar. Maar. Heeft iemand al dat icon voor de telefoon gevonden?
Waar heb je het precies over?

• ubzY3.eMBstiLL
  • Niet online
Tshw3 schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 08:21:
[...]

Als je een beetje handig bent met het opzetten van Home Assistant en het koppelen daarvan aan je Zeekr, werkt Sentry echt ideaal. Je kunt dan op basis van je eigen voorwaarden instellen wanneer Sentry automatisch aan- en uitgaat. Mogelijk is dit ook te integreren met andere smarthomesystemen, maar daar heb ik zelf niet naar gekeken.
Thx voor de tip! Maar nee, persoonlijk verwacht ik eigenlijk gewoon van Zeekr dat ze dit zelf voor ons oplossen.

Het automatisch inschakelen van Sentry Mode lijkt me nou typisch zo'n relatief simpele feature die ze via een software update kunnen toevoegen. Ik vermoed alleen dat dit momenteel vrij laag op hun prioriteitenlijst staat, waardoor we uiteindelijk naar externe oplossingen zoals Home Assistant gaan uitwijken voor iets wat de auto eigenlijk zelf zou moeten kunnen.

Neemt niet weg dat het voor nu natuurlijk een mooie workaround is.

• ubzY3.eMBstiLL
  • Niet online
RCZ schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 16:56:
[...]

Klopt dat tussen de 100 en 130 km/h je wat meer moet corrigeren. Is ook mijn gevoel. In Sportstand is dat wel minder. Na 130 km/h werken de Adas-systemen niet meer en kan de auto vrij bewegen. Wat helpt is aan begin van de rit alles uitzetten en ook de rijstrookwaarschuwing. Die staat onder Zeekr-AD. Ook regelmatig soft reset op stuur doen. Dat lijkt ook veel in het geheugen op te ruimen van de LCC. Kan je ook onder rijden doen.
Om een leuke onbekende reden bereikt de 7X bij 160+ km/h op de Autobahn ineens z'n innerlijke rust. Complete zen-mode: stabiel, rustig en opeens rijdt ie zoals je van een Zeekr zou verwachten.

Maar tussen de 100-150 km/h? Dan mag je iedere rit weer opnieuw beginnen met de opvoeding, alsof het kind na het uitstappen alles weer vergeten is 😂

• ubzY3.eMBstiLL
  • Niet online
Lyca schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 19:58:
[...]

- Android Auto na een soft reset ineens met een AP mode
- Individueel settings werkt niet naar behoren
Nog heel ff terug naar deze, en gelijk even de aanname dat je misschien niet helemaal bekend bent met hoe Wireless Android Auto werkt.

Android Auto draait grotendeels vanuit je telefoon en stuurt de Android Auto-interface, apps, audio en data door naar het infotainmentsysteem. Het is dus technisch gezien geen volledige screen mirror.

Wireless AA gebruikt Bluetooth voor onder andere de initiële koppeling/handshake en schakelt daarna voornamelijk over op WiFi voor de daadwerkelijke Android Auto-verbinding.

Dat je een AP/access point ziet is daarom op zichzelf niet vreemd. Die WiFi-verbinding is juist nodig om Wireless Android Auto te kunnen gebruiken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HZuoGjseQeaJTUjM9ua486UfV-A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/799y0Psi2vvpsY99bEigH35t.png?f=fotoalbum_large

Disconnect je deze verbinding, vervalt je AA verbinding direct uit.
Individueel settings werkt niet naar behoren
Wat bedoel je hiermee precies?

• tbee
In de release notes staat "bluetooth phone widget added to the home screen". Wat? Waar? Wanneer? Waarom?

• tbee
ubzY3.eMBstiLL schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 02:56:
[...]

Het automatisch inschakelen van Sentry Mode lijkt me nou typisch zo'n relatief simpele feature die ze via een software update kunnen toevoegen. Ik vermoed alleen dat dit momenteel vrij laag op hun prioriteitenlijst staat, waardoor we uiteindelijk naar externe oplossingen zoals Home Assistant gaan uitwijken voor iets wat de auto eigenlijk zelf zou moeten kunnen.
Als je kijkt naar de implementatie van Drive Mode, hoewel heel plezierig, is dat wel een schoolvoorbeeld van "niet meer doen dan nodig". Ze hebben gekeken naar welke features het meest geschakeld worden en daar een popup voor in het systeem gehangen. Het heeft de UX van een softwareontwikkelaar 😁 en er zit geen engineering achter (Wat zijn we nu eigenlijk aan het doen? Hoe combineert dat met de driver profiel? Etc.) Het is met recht hoe kom ik met zo min mogelijk werk waar ik zijn moet.

En dat lijkt de werkmodus te zijn: fix alleen wat nodig is, koop features die echt tekort schieten in (navigatie, media). De echte softwareonwikkeling gebeurt in China, want het basissysteem is wel ok, maar alle updates zijn met minimale patches.

• Ian_
tbee schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 07:30:
[...]

In de release notes staat "bluetooth phone widget added to the home screen". Wat? Waar? Wanneer? Waarom?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zrb3miosaPcGdjnwDEjOuTzPHHY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JgZhNndV04Xd8D2myhwmwTbW.png?f=fotoalbum_large

Deze hadden we natuurlijk al en is 0 veranderd of bedoelen ze in de auto.

• Freedive
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20:41

Freedive

] Ken sent me _

Ian_ schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 08:00:
[...]

[Afbeelding]

Deze hadden we natuurlijk al en is 0 veranderd of bedoelen ze in de auto.
Dat is in de auto volgens mij ja, er is volgens mij een phone widget bijgekomen op de linker kant van je navigatiescherm.

• Ian_
Freedive schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 08:02:
[...]

Dat is in de auto volgens mij ja, er is volgens mij een phone widget bijgekomen op de linker kant van je navigatiescherm.
Ik zal straks eens kijken, niks anders gezien in de 7GT dan wat er in de 7X zat.

• Lyca
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23:09
ubzY3.eMBstiLL schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 03:50:
[...]

Nog heel ff terug naar deze, en gelijk even de aanname dat je misschien niet helemaal bekend bent met hoe Wireless Android Auto werkt.

Android Auto draait grotendeels vanuit je telefoon en stuurt de Android Auto-interface, apps, audio en data door naar het infotainmentsysteem. Het is dus technisch gezien geen volledige screen mirror.

Wireless AA gebruikt Bluetooth voor onder andere de initiële koppeling/handshake en schakelt daarna voornamelijk over op WiFi voor de daadwerkelijke Android Auto-verbinding.

Dat je een AP/access point ziet is daarom op zichzelf niet vreemd. Die WiFi-verbinding is juist nodig om Wireless Android Auto te kunnen gebruiken.

[Afbeelding]

Disconnect je deze verbinding, vervalt je AA verbinding direct uit.

[...]

Wat bedoel je hiermee precies?
Thanks

Dat had ik ook door, daarom dat ik zei dat wireless AA niet uit te schakelen valt. Toen ik naar developer settings ging om wireless AA uit te zetten voor het eens te forceren via de USB kabel (Reddit thread) lukte dat niet.

Zeekr wou gewoon niet connecteren. De waarom: Wireless AA was ook in mijn BMW een ding en dan was het soms zeer moeilijk om de auto eigenlijk een update te duwen op je eigen wifi omdat bij het activeren van AA ging hij over op de AP van AA.
Alsook ik blijf vinden dat de audio via AA Spotify niet echt geweldig is, radio klinkt echt stukken beter. Misschien nog wat spelen met de codecs.

• Lyca
Ik denk dat ik ergens wel dat ik de automatische deuren na een tijdje ga stom vinden.

Gisteren stond ik een klein beetje geheld en ik deed een achterdeur open voor iets in te laden en die bleef stilletjes aan terug toegaan... Was vrij vervelend met je items in je handen, geen idee waarom ook. Het bleek alsof er geen weerstand was om de deur op zijn plaats te houden.

• Rmaxx
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08-08 09:43
  • Knop op voor stuur voor alle voorkeuren gebruiken bevalt goed. Tip hier in thread is 2x indrukken zodat je niet meer op het scherm te drukken. Moet ik nog testen.
[...]
2x klikken en forget (gewoon laten aftellen).. van mij mocht die laatste stap weg, maar is echt wel sneller dan via de pulldown + drivemode

[ Voor 4% gewijzigd door Rmaxx op 08-08-2026 09:43 ]

• fsve
Heb jij de premium connected package?

Ik heb maar 2 menu items boven. Zeekr en Home en niet de hele rits die jij hebt.
ubzY3.eMBstiLL schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 00:31:
Youtube doet het indd smooth en perfect. 😇

[Afbeelding]Advies is wel om zsm hotspot wifi te connecten, anders is je 5GB binnen 10min op 😂.

Youtube is het enige wat atm beschikbaar is, berg aan bullshit newsfeeds. En PlutoTV???

[Afbeelding]

Oke blijkbaar mogen we nog wel lekker genieten van onze Youtube video tijdens het rijden, je krijgt wel dit te zien

[Afbeelding]

Maar als je een video aanzet van bv minstens 1u lang, blijft die nog wel afspelen onder de locked screen.

Heb ook getest om bv een playlist met 10 videos van 3min lang af te spelen, maar hier speelt ie alleen de 1ste video af, zodra hij naar video 2 wil canceled hij de hele playlist.

Youtube Music kan je via een workaroundje ook nog gebruiken, in je lijst van je bibliotheek scrol je helemaal naar beneden endan klik je op Youtube Music

[Afbeelding]

• tbee
Freedive schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 08:02:
[...]

Waar? Ik heb gezocht maar niets gevonden. Foto?

• Karel Apple
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 22:59
tbee schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 12:10:
[...]

Volgens mij moet je in het menu, ‘verbindingen’ kiezen, en dan bij je gebruikersprofiel op het telefoon icon tikken. Dan zie je ergens een numeriek toetsenbord met daarnaast je telefoon contacten, tenminste als je daar toestemming voor hebt gegeven. Het bizarre is dat je dan vervolgens Apple CarPlay niet draadloos meer kan gebruiken.

• RCZ
  • Laatst online: 23:15

RCZ

ubzY3.eMBstiLL schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 03:33:
[...]

Om een leuke onbekende reden bereikt de 7X bij 160+ km/h op de Autobahn ineens z'n innerlijke rust. Complete zen-mode: stabiel, rustig en opeens rijdt ie zoals je van een Zeekr zou verwachten.

Maar tussen de 100-150 km/h? Dan mag je iedere rit weer opnieuw beginnen met de opvoeding, alsof het kind na het uitstappen alles weer vergeten is 😂
Heb zelf het idee dat de update 2.2 hier wel verbetering heeft gegeven.

• fideba
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-08 12:44
Nog veel mensen aan het wachten op 2.2 ? Begint nu toch heel lang te duren...

• Lyca
Wel kraak festijn in het interieur bij deze temperaturen en airco

• EMB
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 23:48

EMB

fideba schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 17:34:
Nog veel mensen aan het wachten op 2.2 ? Begint nu toch heel lang te duren...
Hier ook nog aan het wachten. Ik zit om het uur in de app te controleren op updates 😭. Ben wat ongeduldig. Dit wachten is niks voor mij.

• fideba
EMB schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 18:27:
[...]

Hier ook nog aan het wachten. Ik zit om het uur in de app te controleren op updates 😭. Ben wat ongeduldig. Dit wachten is niks voor mij.
;) je bent dus niet alleen

• Karel Apple
tbee schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 12:10:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SFmTYiNgchdby_NU3RQ3e_8b-Ac=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DoEaaJBUHKTqrN5VYaxzpbFm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xJ5YClLmvwSoBWc7LGsqT9DUHjw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h8OLm2aaQmA2ZPDPXut2sAmK.jpg?f=fotoalbum_large

• Karel Apple
Even een rondje rijden.

• ubzY3.eMBstiLL
  • Niet online
fsve schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 12:01:
Heb jij de premium connected package?

Ik heb maar 2 menu items boven. Zeekr en Home en niet de hele rits die jij hebt.

[...]
Nope nooit gehad. Ow huh, stuur ff een foto wanneer je kan.

• tbee
Ohhhhhhhh, die! Ik heb die uitstaan. Dat verklaart een hoop. Dank je wel!

• fideba
Was het maar zo simpel :-)

• supersound
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 09-08 15:08
TroX schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 22:09:

Welke knop cq instelling is dit Dank je

Ik ben blij met de update. Had ik meer gewild ja natuurlijk. De knop op het stuur is echt perfect. Die gebruikte ik verder toch niet. De trekhaak gebruik ik regelmatig dus ook top. Verder geen problemen, de parkeerfunctie laatste twee dagen in smalle Franse parkeergarages gebruikt best handig.

die snelheidsborden kijk ik nooit naar. De wijzigingen onder de motorkap zoals de betere airco en laden zijn prima.

zo zie je maar hoe gebruik en wensen kunnen verschillen

• fsve
ubzY3.eMBstiLL schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 19:46:
[...]

Nope nooit gehad. Ow huh, stuur ff een foto wanneer je kan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IMtORe9EuFAY8RUoX17p1dlTdDY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7GcCDt1bwcdhnQtmWtadOdxe.jpg?f=fotoalbum_large
Hier zichtbaar in het midden bovenin. Duurde bijna 2 dagen, maar inmiddels heb ik ook de hele bar. Thanks :)

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21:26
Ik probeerde gisteren videoland te starten. Inloggen ging goed en kon dus ook verder kijken waar ik gebleven was. Alleen toen in een filmpje wilde starten kreeg ik de melding dat de video alleen in de videoland app werkt 😳

• TroX
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KTh2V1zlja9FcPFWZZdM3nVbuFY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aCiod0x4iifTQPcMtPiaPnW1.jpg?f=fotoalbum_large Deze ronde knop om alle toeters en bellen uit te zetten 🤣

• supersound
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 09-08 15:08
TroX schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 11:56:
[...]

[Afbeelding] Deze ronde knop om alle toeters en bellen uit te zetten 🤣
Dank je

• tbee
TroX schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 11:56:
[...]

[Afbeelding] Deze ronde knop om alle toeters en bellen uit te zetten 🤣
Dat kan ligt verwarrend zijn, omdat er ook een draaiknop is én de knop in kwestie niet echt rond is 🤷‍♂️. Eerder "de knop met het cirkeltje erop". (Ik hou van eenduidigheid, sorry.)

• Karel Apple
tbee schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 15:42:
[...]

Dat kan ligt verwarrend zijn, omdat er ook een draaiknop is én de knop in kwestie niet echt rond is 🤷‍♂️. Eerder "de knop met het cirkeltje erop". (Ik hou van eenduidigheid, sorry.)
Bedoel je de knop met de onderbroken cirkel?

• tbee
Karel Apple schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 16:04:
[...]

Bedoel je de knop met de onderbroken cirkel?
Een onderbroken cirkel is ook een cirkel. 😁

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:16
jswinkels schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 11:43:
Ik probeerde gisteren videoland te starten. Inloggen ging goed en kon dus ook verder kijken waar ik gebleven was. Alleen toen in een filmpje wilde starten kreeg ik de melding dat de video alleen in de videoland app werkt 😳
Hoe kom je daar?

Zeekr 7x Privilege AWD

• Jasper-NL
  • Registratie: December 2025
  • Laatst online: 10-08 06:37
fideba schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 21:39:
[...]

Was het maar zo simpel :-)
Bij mij vandaag werkte het toch wel zo.

Ik ben net terug van 3 weken vakantie (niet met de auto), via de app gaf hij steeds de melding dat de auto up to date was, maar toen ik vandaag een stukje ging rijden haalde hij direct de update binnen. Uiteraard direct geïnstalleerd.

Maar ik begrijp toch niet helemaal hoe het werkt met die rijvoorkeuren. Zou iemand dit kunnen uitleggen?

Ik wil in ieder geval hoog regeneratief remmen en de standaard meldingen uitzetten (zoals snelheidsovertredingen en rijstrook assistentie).

Hoe krijg ik dat voor elkaar? En werkt dat dan ook voor verschillende bestuurders? (Dus ook voor mijn vrouw als zij instapt?).

• RCZ

RCZ

Jasper-NL schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 17:44:
[...]

Bij mij vandaag werkte het toch wel zo.

Ik ben net terug van 3 weken vakantie (niet met de auto), via de app gaf hij steeds de melding dat de auto up to date was, maar toen ik vandaag een stukje ging rijden haalde hij direct de update binnen. Uiteraard direct geïnstalleerd.

Maar ik begrijp toch niet helemaal hoe het werkt met die rijvoorkeuren. Zou iemand dit kunnen uitleggen?

Ik wil in ieder geval hoog regeneratief remmen en de standaard meldingen uitzetten (zoals snelheidsovertredingen en rijstrook assistentie).

Hoe krijg ik dat voor elkaar? En werkt dat dan ook voor verschillende bestuurders? (Dus ook voor mijn vrouw als zij instapt?).
Ga naar snelle instellingen en dan rechtsonderin zit de button rijvoorkeuren.

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21:26
Bij mij staat het gewoon in het home screen van de entertainment app. Helemaal onderaan. Heb een paar dingen geprobeerd af te spelen, maar krijg overal de melding dat het in de videoland app moet.

Overigens zag ik bij het inloggen in youtube dat google aangaf dat ik vanuit de UK probeer in te loggen.

[ Voor 14% gewijzigd door jswinkels op 09-08-2026 21:34 ]

• petermdevries
  • Laatst online: 23:49
Net terug vanuit italie met de caravan. Waar ik op de heenreis nog een beetje onhandig was met laden (in NL altijd thuisladen en nu met caravan) leert men snel. Terug steeds vaker een laadstation gevonden waar niet afgekoppeld hoeft te worden.

Wat ik alleen nog niet goed snap is waarom de maximale laadsnelheid in veel gevallen niet wordt gehaald. Vandaag o.a. bij een 400kw lader max 300 gehaald en bij een 350kw kwam ik niet verder dan 100-125kw. Waar komt dit nou door? De batterij was geconditioneerd (voor zover ik weet). Althans dat zou de navigatie moeten hebben gedaan. Of zou dat soms toch te lang duren? Ik was verder de enige op het laadstation met een stuk of 12 laders.

Ik zag vandaag ook dat de spanning dan bijv 730 volt is ofzo ipv 800?

Waar zit dat verschil hem dan in?

• Donjeffa
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 20:31
fsve schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 10:33:
[...]

[Afbeelding]
Hier zichtbaar in het midden bovenin. Duurde bijna 2 dagen, maar inmiddels heb ik ook de hele bar. Thanks :)
Blijft deze ook werken tijdens het rijden of alleen als je stil.staat?

• cvisser
cvisser schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 17:02:
[...]

Ook update binnen gekregen. Opmerkingen:
  • Regeneration in hoogste stand valt tegen, Tesla kan duidelijk meer vermogen regenereren en staat sneller stil.
  • Ik heb ook de bug ontdekt dat hij bij luisteren naar radio bij melding Waze de audio blijvend naar CarPlay geschakeld blijft.
  • Bij de navigatie waren Thuis, Werk en alle favorieten weg.
  • Opnieuw inloggen TuneIn en Spotify nodig.
  • Meer snelheidsmeldingen hoor ik wel (fijne stem), maar nog niet in HUD gezien. Mijn zoon had er 2 in de HUD gezien. Lijkt niet consistent en betrouwbaar, weet ook niet of hij tijdelijke flitsers doet.
Na een vakantie met mijn BMW 430i cabrio met super soepele en fijne LCC voelt het echt 2 stappen terug om weer met de Zeekr op de LCC te rijden.

Na Tesla MS, M3P en BMW is Zeekr LCC toch echt minder. Terwijl zelf rijden de Zeekr wel echt het fijnste is van alle en het interieur zich kan meten met mijn BMW.

Eén troost, de goed werkende BMW voice command is na een update nog slechter dan die van de Zeekr geworden🤣
Aanvullend na update 2.2:
  • Remote parking werkt niet met iPhone 16 Pro, ook niet na reboot Zeekr Priv. Foutmelding: Terminate and exit!! Parking Assistent restricted. Contact Zeekr Support.
  • Login gegevens Spotify en TuneIn verdwenen en inloggen mislukt bij beiden: no connection (zowel op 5G, wifi thuis als hotspot).
Iemand suggesties hoe op te lossen?

• Alboqa
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 19:44
cvisser schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 22:39:
[...]

• Remote parking werkt niet met iPhone 16 Pro, ook niet na reboot Zeekr Priv. Foutmelding: Terminate and exit!! Parking Assistent restricted. Contact Zeekr Support.
  • Login gegevens Spotify en TuneIn verdwenen en inloggen mislukt bij beiden: no connection (zowel op 5G, wifi thuis als hotspot).
Ik heb een iPhone 16 pro en remote parking werkt bij mij wel.

Het werkte in het begin ook niet bij mij. Ik kreeg constant time outs. Dit was toen ik het op vakantie in Spanje uitprobeerde. Bij terugkomst in NL weer geprobeerd zonder iets aan te passen en toen werkte het wel. Wellicht dat het niet in het buitenland of specifiek Spanje bruikbaar is?

• Ian_
petermdevries schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 21:56:
Net terug vanuit italie met de caravan. Waar ik op de heenreis nog een beetje onhandig was met laden (in NL altijd thuisladen en nu met caravan) leert men snel. Terug steeds vaker een laadstation gevonden waar niet afgekoppeld hoeft te worden.

Wat ik alleen nog niet goed snap is waarom de maximale laadsnelheid in veel gevallen niet wordt gehaald. Vandaag o.a. bij een 400kw lader max 300 gehaald en bij een 350kw kwam ik niet verder dan 100-125kw. Waar komt dit nou door? De batterij was geconditioneerd (voor zover ik weet). Althans dat zou de navigatie moeten hebben gedaan. Of zou dat soms toch te lang duren? Ik was verder de enige op het laadstation met een stuk of 12 laders.

Je hebt een 800 V klasse batterij, zegt niet dat het 800 V moet zijn. Alles boven de 500 V wordt gezien als een 800 V klasse. In de handleiding kan je de nominale spanning vinden maar Zeekr 7X is niet verkeerd qua spanning (veel voertuigen hebben een lagere spanning).

Dat is van zoveel factoren afhankelijk:
  • Temperatuur buiten
  • Temperatuur CCS2 pinnen
  • Temperatuur DC inverters
  • Temperatuur batterij
  • State of Charge batterij
  • Precondition batterij
  • Aansluiting transformator beschikbaar
  • Drukte op de locatie
  • Sta je alleen aan de lader
Het makkelijkste is om naar batterij management te gaan voor je begint met laden en op precondition te drukken. Als je de melding krijgt, optimale temperatuur bereikt dan kan je dit al aftikken. Met deze temperaturen is het misschien zelfs dat je auto de batterij moet koelen ipv verwarmen.

Heb je iets meer informatie over wanneer je ging laden en hoe of wat?

• boxtel
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 18:02
[...]

[...]

Het kan toch ook gewoon zijn dat het probleem alleen bij jou ligt en bij de rest wel gewoon werkt? Geloof mij, dit heb je bij ieder automerk. En niet alleen bij auto’s; met vrijwel alle apparatuur heb je dit soort dingen. Het ene exemplaar kan nou eenmaal een probleem hebben terwijl het bij de rest prima werkt. Bepaalde privacy-instellingen, een combinatie van instellingen, enzovoort kunnen daar ook invloed op hebben.

Je brengt het nu een beetje alsof het een feit is dat het niet werkt met een iPhone 16 Pro. Ik gebruik native Spotify en heb helemaal niet opnieuw hoeven inloggen. Ik heb ook een iPhone 16 Pro en bij mij werkt het zonder problemen. Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat het bij iedereen hetzelfde moet werken.

• TroX
Bij mij is er ook lag in de navigatie na de update. Ik heb niets met kaarten gedaan of wat dan ook. Iemand hier al een oplossing voor of is het afwachten

• Ian_
TroX schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 08:01:
Bij mij is er ook lag in de navigatie na de update. Ik heb niets met kaarten gedaan of wat dan ook. Iemand hier al een oplossing voor of is het afwachten
Verwijder de offline kaarten en doe een soft reset (knoppen op het stuurwiel)

• TroX
Ian_ schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 09:00:
[...]

Verwijder de offline kaarten en doe een soft reset (knoppen op het stuurwiel)
Allebei gedaan (althans ik had geen offline kaarten) en soft reset al meerdere malen gedaan om andere redenen :) ) maar dat heeft nog niet tot succes geleid

• Ian_
TroX schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 09:05:
[...]

Allebei gedaan (althans ik had geen offline kaarten) en soft reset al meerdere malen gedaan om andere redenen :) ) maar dat heeft nog niet tot succes geleid
GPS reset gedaan? SOS knop 5 seconden indrukken en dan 2/3 minuten wachten.

• TroX
Ian_ schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 09:08:
[...]

GPS reset gedaan? SOS knop 5 seconden indrukken en dan 2/3 minuten wachten.
Ga ik zo even doen :)

• Lyca
Als ik mijn App open gooi krijg ik heel vaak de melding:

Zeekr niet verbonden

Nog geen 2.2 hier

• Mario3
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 04:15
TroX schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 09:05:
[...]
Wat ook nog te proberen is, is de update eerst uitvoeren en daarna weer verwijderen.

• fz1971
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 10-08 15:57
Mario3 schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 10:40:
[...]

Wat ook nog te proberen is, is de update eerst uitvoeren en daarna weer verwijderen.
hoe verwijder je de update? Bedoel je de update 2.2 trouwens?

• petermdevries
  • Laatst online: 23:49
Ian_ schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 03:39:
[...]

Je hebt een 800 V klasse batterij, zegt niet dat het 800 V moet zijn. Alles boven de 500 V wordt gezien als een 800 V klasse. In de handleiding kan je de nominale spanning vinden maar Zeekr 7X is niet verkeerd qua spanning (veel voertuigen hebben een lagere spanning).

Dat is van zoveel factoren afhankelijk:
  • Temperatuur buiten
  • Temperatuur CCS2 pinnen
  • Temperatuur DC inverters
  • Temperatuur batterij
  • State of Charge batterij
  • Precondition batterij
  • Aansluiting transformator beschikbaar
  • Drukte op de locatie
  • Sta je alleen aan de lader
Het makkelijkste is om naar batterij management te gaan voor je begint met laden en op precondition te drukken. Als je de melding krijgt, optimale temperatuur bereikt dan kan je dit al aftikken. Met deze temperaturen is het misschien zelfs dat je auto de batterij moet koelen ipv verwarmen.

Heb je iets meer informatie over wanneer je ging laden en hoe of wat?
Heb geen hele specifieke informatie. Was bij onderstaande laadstation. Zoals ik al zei was ik hier de enige. Laders waren volgens mij 325 of 350kw. Toen ik er heen reed, gaf navigatie wel aan dat de batterij werd voorbereid voor snelladen. Of hij dat op moment van laden echt was weet ik eerlijkgezegd niet. Weet eigenlijk niet hoe lang hij precies nodig heeft hiervoor maar neem aan dat de navigatie daar wel rekening mee houdt?

Buiten temp was ergens rond 32 gr denk ik. En accu zat rond 28%. Nog wel tijdens laden geprobeerd opnieuw te initialiseren maar maakte geen verschil. Bij een volgende lader was het een stuk beter. Soortgelijke omstandigheden, ander “merk” maar ook daar niet de volle snelheid. 300 van de 350 is niet zo erg. Laadsessie is dan eerder klaar dan ik heb geplast, honden uitgelaten etc. Maar met die 100 moest ik op gegeven moment wel op het laden wachten dus dat was wel jammer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RlPxkpEK9_eG3cfe9zRpJa_qKc8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iGbuaEUcwI6zsFDTydDF0jwV.jpg?f=fotoalbum_large

• RCZ

RCZ

petermdevries schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 11:58:
[...]

Heb geen hele specifieke informatie. Was bij onderstaande laadstation. Zoals ik al zei was ik hier de enige. Laders waren volgens mij 325 of 350kw. Toen ik er heen reed, gaf navigatie wel aan dat de batterij werd voorbereid voor snelladen. Of hij dat op moment van laden echt was weet ik eerlijkgezegd niet. Weet eigenlijk niet hoe lang hij precies nodig heeft hiervoor maar neem aan dat de navigatie daar wel rekening mee houdt?

Buiten temp was ergens rond 32 gr denk ik. En accu zat rond 28%. Nog wel tijdens laden geprobeerd opnieuw te initialiseren maar maakte geen verschil. Bij een volgende lader was het een stuk beter. Soortgelijke omstandigheden, ander “merk” maar ook daar niet de volle snelheid. 300 van de 350 is niet zo erg. Laadsessie is dan eerder klaar dan ik heb geplast, honden uitgelaten etc. Maar met die 100 moest ik op gegeven moment wel op het laden wachten dus dat was wel jammer.

[Afbeelding]
Laadsnelheid is niet altijd constant. Onderweg in Duitsland had ik bij Ionity met 300 KW eerst nog geen 100 KW. Toen ik de andere kabel van dezelfde laadpaal gebruikte gaf die gelijk bijna 300 KW. Ik heb meerdere wisselende ervaringen.

• Lyca
Fastned hier in de buurt ging 1 keer eens tot effectief 399kW, maar 99% van de tijd geeft die max 280.
Nog steeds goed, maar geen 400kW

• TroX
Hij gaat natuurlijk niet altijd tot de max, maar zaterdag had ik een Shell recharge 400KW die ging niet verder dan 230, nogsteeds meer dan mijn gemiddelde fastned ervaring. Maar zondag had ik een Ionity die lekker bezig was. Overigens al eerder bij deze Ionity gestaan (350kw) maar hier staat 1 nieuwere paal en 2 wat oudere. Die oudere haalden de max ook niet maar gingen nogsteeds met 280. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0OZKKJBpxIu1eThEmSMAVY27efc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Xmjw8bUiOq9o494L7KCDuHOB.jpg?f=fotoalbum_large De ervaringen verschillen nogal

• Mario3
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 04:15
fz1971 schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 11:09:
[...]

hoe verwijder je de update? Bedoel je de update 2.2 trouwens?
Nee, ik bedoel de kaartupdates.

• fz1971
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 10-08 15:57
Mario3 schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 13:55:
[...]

Nee, ik bedoel de kaartupdates.
ja dacht ik al maar helaas is dit ook geen oplossing.

• JPoers83
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 21:52
petermdevries schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 21:56:

Over het algemeen ligt het aan de laadlocatie. Als deze niet meer kunnen leveren laat die ook niet harder. Wij waren in België bij een nieuw station van Fastned (met ook een shop erbij, supernetjes) en was ook een vertegenwoordiger van fastned aanwezig. En die zei dat het helaas ook aan de omgeving ligt. Ze kunnen bijvoorbeeld.l.400kw in optima forma aanbieden. En er zijn vast momenten dat het er is. Maar als de buren (lag aan randje van woonwijk) thuiskomen en stroom gaan gebruiken zien ze de capaciteit zeer snel zakken. In de toekomst wordt eraan gewerkt om meer met accu's te dippen te gaan opvangen.

• cvisser
boxtel schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 07:59:
[...]

[...]

Het kan toch ook gewoon zijn dat het probleem alleen bij jou ligt en bij de rest wel gewoon werkt? Geloof mij, dit heb je bij ieder automerk. En niet alleen bij auto’s; met vrijwel alle apparatuur heb je dit soort dingen. Het ene exemplaar kan nou eenmaal een probleem hebben terwijl het bij de rest prima werkt. Bepaalde privacy-instellingen, een combinatie van instellingen, enzovoort kunnen daar ook invloed op hebben.

Je brengt het nu een beetje alsof het een feit is dat het niet werkt met een iPhone 16 Pro. Ik gebruik native Spotify en heb helemaal niet opnieuw hoeven inloggen. Ik heb ook een iPhone 16 Pro en bij mij werkt het zonder problemen. Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat het bij iedereen hetzelfde moet werken.
Helemaal met je eens. Ik bedoelde ook niet te zeggen dat de iPhone 16 Pro mijn verdachte is. Denk dat het specifiek iets is bij mijn settings of gewoon een quirk. Is mijn gebruik om details als welke apparatuur, versie, SW en firmware versie mee te geven bij een issue.

Blijft vreemd dat ik ineens na de update bij zowel TuneIn als Spotify in de auto uitgelogd ben. Is dus geen Spotify issue. En bij beide kan ik niet inloggen, ongeacht welke connectie, is dus iets met de Zeekr, instellingen of Zeekr cloud.
En van de Remote Parking kan je al teruglezen dat het quirky is en ideeën blijven welkom.

• cvisser
Alboqa schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 22:59:
[...]

Ik heb een iPhone 16 pro en remote parking werkt bij mij wel.

Het werkte in het begin ook niet bij mij. Ik kreeg constant time outs. Dit was toen ik het op vakantie in Spanje uitprobeerde. Bij terugkomst in NL weer geprobeerd zonder iets aan te passen en toen werkte het wel. Wellicht dat het niet in het buitenland of specifiek Spanje bruikbaar is?
gewoon thuis in Nederland. Blijft beetje quirky, we blijven proberen 8)7

• Lyca
Ik heb dit soort brakke AA wel nog niet meegemaakt.

Ik parkeer mijn Zeekr voor het huis en wil hem koppelen met de wifi, die heb ik nu al voor de 4de keer opnieuw moeten doen (in de hoop van een update sneller te krijgen ofzo). Maar elke keer die Wireless AA er weer door komt vergeet hij alle instellingen van de wifi.

Dan wil ik die daar snel even inkloppen via het wifi share menu van mijn Google Pixel en dat werkt gewoon niet, ik word tegen 300 per uur gespammed dat ik moet connecteren met die AP, elke keer je op annuleren drukt gaat die gewoon door met je het nog eens te vragen. Daarom wou ik dus zien of je AA louter over de kabel kon doen.
Dit had ik niet voor met mijn BMW, daar was AA eigenlijk al niet al te bijster, maar dit was toch echt wel een stap achteruit.

Ik heb nu geen idee of dit nu effectief aan ZeekrOS ligt of aan Android, ik heb geen Apple phone spare liggen om het eens te proberen en geen andere Android telefoon.

• Alboqa
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 19:44
cvisser schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 14:19:
[...]

gewoon thuis in Nederland. Blijft beetje quirky, we blijven proberen 8)7
Blijft lastig als de issues zoveel verschillen tussen de gebruikers. De oplossingen voor de issues lijken ook niet generiek te zijn wat nog vervelender is. Als de resets geen oplossing bieden dan weet ik het eerlijk gezegd ook niet.

Ik had het gewoon opgegeven en bij thuiskomst geprobeerd en toen werkte het opeens wel. Dus misschien is het een kwestie van wachten tot het wel werkt bij jou?

• boxtel
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 18:02
Lyca schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 14:26:

Ik parkeer mijn Zeekr voor het huis en wil hem koppelen met de wifi, die heb ik nu al voor de 4de keer opnieuw moeten doen (in de hoop van een update sneller te krijgen ofzo). Maar elke keer die Wireless AA er weer door komt vergeet hij alle instellingen van de wifi.

Dan wil ik die daar snel even inkloppen via het wifi share menu van mijn Google Pixel en dat werkt gewoon niet, ik word tegen 300 per uur gespammed dat ik moet connecteren met die AP, elke keer je op annuleren drukt gaat die gewoon door met je het nog eens te vragen. Daarom wou ik dus zien of je AA louter over de kabel kon doen.
Dit had ik niet voor met mijn BMW, daar was AA eigenlijk al niet al te bijster, maar dit was toch echt wel een stap achteruit.

Ik heb nu geen idee of dit nu effectief aan ZeekrOS ligt of aan Android, ik heb geen Apple phone spare liggen om het eens te proberen en geen andere Android telefoon.
Probeer eens een ander SSID met een ander (simpeler) wachtwoord. Vaak zijn speciale tekens een issues

Ik heb IoT als SSID en een eenvoudig ww zonder issues. Heb met mijn stofzuiger een soortgelijk probleem gehad op 2,4 Ghz netwerk.

• EMB

EMB

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oRzz-uyBIT60CYk16aFvPb1X0vg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ekzRc0Lwmh9FAYEYl0fpXYYS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G9Ri-DCCkFTAt0Sd2QTUXbfH4wc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c8kkQ3F1xl4E1NcG682qxg0b.jpg?f=fotoalbum_largeToch wel echt mn high score tot nu toe. Electra 600 KW lader. 0.44€/kwh hier in Belgie met abonnement.

• Dutchie_NLD
  • Registratie: Juni 2026
  • Laatst online: 19:31
400KW ENWB lader in Duitsland afgelopen weekend

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/woNMOnrAEBVf-Tv4c3So7y05SPo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yyco0SukIsJ1Ch1tgoTpHfYG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/niHY_CVKgRK5udILCAYAIKK64n8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kyCCo709QF9kl8AxU3nA7XkN.jpg?f=fotoalbum_large

• Ian_
EMB schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 17:08:
[Afbeelding]

[Afbeelding]Toch wel echt mn high score tot nu toe. Electra 600 KW lader. 0.44€/kwh hier in Belgie met abonnement.
De HYC1000 met hun “600 kW” lader die eigenlijk 480 kW is bij 800 V of 425 kW is bij 700 V.

Grote marketing BS gezien niemand met 1000 V rekent. Het blijft een 600 A kabel en daar zit de limitatie.

• TroX
Ian_ schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 17:55:
[...]

De HYC1000 met hun “600 kW” lader die eigenlijk 480 kW is bij 800 V of 425 kW is bij 700 V.

Grote marketing BS gezien niemand met 1000 V rekent. Het blijft een 600 A kabel en daar zit de limitatie.
Toch is met 420 laden dikke prima 🤣

• ubzY3.eMBstiLL
  • Niet online
EMB schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 17:08:
[Afbeelding]

[Afbeelding]Toch wel echt mn high score tot nu toe. Electra 600 KW lader. 0.44€/kwh hier in Belgie met abonnement.
Waar staat deze precies (Maps link)? Ben voor werk in België. Als ie een beetje in de buurt staat, rij ik er gelijk naartoe om een testrondje te doen 😎

• EMB

EMB

ubzY3.eMBstiLL schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 19:13:
[...]

Waar staat deze precies (Maps link)? Ben voor werk in België. Als ie een beetje in de buurt staat, rij ik er gelijk naartoe om een testrondje te doen 😎
https://maps.app.goo.gl/26knbU79EpUQDJbeA?g_st=ic

• ubzY3.eMBstiLL
  • Niet online
Lyca schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 14:26:

Ja, je kan AA ook volledig bedraad gebruiken in plaats van Wireless Android Auto.

Als het goed is start AA bij jou nu nog automatisch wireless op. Laat hem eerst ff volledig inladen en klik daarna hier op het AA-icoontje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n1fNZD16QY_zcOIt6HPno2ZFPF8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UOjR20nCUOdpJKFa50pZX7aJ.jpg?f=fotoalbum_large

Nu blijft de Bluetooth-verbinding met je telefoon nog wel actief, maar Wireless AA draait niet meer als primaire verbinding.

Pak vervolgens een USB-C kabeltje en gebruik de linker USB-C poort. Sluit je telefoon aan en Android Auto zou daarna automatisch bedraad moeten opstarten.

Voor de resolutie kan je indd via de Developer Settings van Android Auto zelf je gewenste video resolution kiezen, kijk daar ff:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZWnDu1baF-L-tmhDS4aQy8Eod80=/800x/filters:strip_exif()/f/image/eSbogPuAuZEVkDVZeTNVg8GY.png?f=fotoalbum_large

• ubzY3.eMBstiLL
  • Niet online

Pagina: 1 ... 131 132 Laatste