Het grote Zeekr 7x topic

Pagina: 1 ... 135 136 Laatste
Acties:

• ubzY3.eMBstiLL
  • Registratie: April 2025
  • Niet online
Lyca schreef op zondag 30 augustus 2026 @ 20:32:
De verlichting van de knoppen in de midden console werken niet altijd.
Feature? Misschien opgelost in 2.2?
Is vanaf v2.2 opgelost. Sinds de update heb ik 0 downtime meer gehad met de knoppen en heb ik ook geen enkele softreset meer hoeven uitvoeren.

Zeekr 7X Core | Men and women alike. What we do, we do for the benefit of all.

• ubzY3.eMBstiLL
  • Registratie: April 2025
  • Niet online
JQ-Holland schreef op zaterdag 29 augustus 2026 @ 10:29:
Mooi dat de auto telkens opent bij benadering met de telefoon.

Tijdens het laden op de oprit is dit echter zeer onhandig aangezien de laadsessie dan onderbroken wordt.

Nu zet ik een deur op een kier om dit te voorkomen, maar weet iemand wellicht een slimmere manier?
Op je main display bij Quick Settings heb je de optie om de Parking Comfort aan te zetten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c5Yh_i8iZ8VhjvBfHerLN4pxdDM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VsLGFKETECDy8xiMfXAYjyVD.jpg?f=fotoalbum_large

Zeekr 7X Core | Men and women alike. What we do, we do for the benefit of all.

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:15
Djago schreef op zondag 30 augustus 2026 @ 23:16:
[...]

In april opgehaald. Als het aan de batterij ligt dan is dat wel erg snel, en slecht ook
Ja iniitieel hoorde ik ook 6-12 maanden hier op het forum.
Ik loop veel langs mn auto per dag (honden/boodschappen etc) dus vermoed dat dit wat extra batterij kost ivm zenden? (Geen idee :D)

Ik moet die van mij nog steeds vervangen hoor - hij doet het nog vaak genoeg wel 8) (en te lui om te kopen)

Zeekr 7x Privilege AWD

• TroX
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:40
Djago schreef op zondag 30 augustus 2026 @ 23:16:
[...]

In april opgehaald. Als het aan de batterij ligt dan is dat wel erg snel, en slecht ook
Alles heeft te maken met hoe vaak hij probeert te verbinden met je auto. De initiele batterij is niet de beste (heb hem ook al vrij snel moeten vervangen), maar als je hem vaak in connectiviteitsrange hebt dan gaat hij natuurlijk ook eerder leeg...

• Rmaxx
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 02-09 16:42
ubzY3.eMBstiLL schreef op maandag 31 augustus 2026 @ 00:38:
[...]

Op je main display bij Quick Settings heb je de optie om de Parking Comfort aan te zetten.

[Afbeelding]
Blijft dan ook niet je aico draaien e.d. ?

• Ian_
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 22:25
Rmaxx schreef op maandag 31 augustus 2026 @ 09:05:
[...]

Blijft dan ook niet je aico draaien e.d. ?
Ja, alles blijft aanstaan.

Zeekr 7GT Privilege AWD | OS 3.0.1

• Lyca
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02-09 15:03
Weer iets raar meegemaakt met die automatische deuren.

Ik stond geparkeerd op een heuvel, dus de auto stond met de neus hoger dan het achterwerk.
Omdat er niet veel ruimte was gingen de deuren niet heel ver open, ik opende een deur manueel wat verder om iets uit de auto te nemen, maar van de moment ik de deur losliet bleef die traag maar zeker terug sluiten. Het leek alsof de motor die de deur openhield gewoon geen zin had om de deur tegen te houden.

Enkel als de deur volledig open gaat, vol automatisch, blijft hij ook staan.

• burnfout
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 31-08 09:53
Lyca schreef op maandag 31 augustus 2026 @ 09:20:
Weer iets raar meegemaakt met die automatische deuren.

Ik stond geparkeerd op een heuvel, dus de auto stond met de neus hoger dan het achterwerk.
Omdat er niet veel ruimte was gingen de deuren niet heel ver open, ik opende een deur manueel wat verder om iets uit de auto te nemen, maar van de moment ik de deur losliet bleef die traag maar zeker terug sluiten. Het leek alsof de motor die de deur openhield gewoon geen zin had om de deur tegen te houden.

Enkel als de deur volledig open gaat, vol automatisch, blijft hij ook staan.
Dit doet mijne ook inderdaad. Ook als ik half op de stoep sta, en de auto dus schuin hangt, blijft de deur langzaam dichtvallen

• Xand3r
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:07
Heeft iemand van jullie de auto particulier aangeschaft en daarbij een auto ingeruild? Hoe verliep dat proces? Zeekr neemt zelf geen auto's over, maar laat dat over aan een andere partij waarmee ze samenwerken. Het is alleen onduidelijk hoe dit werkt, via het tradein emailadres krijg ik niet de gevraagde informatie.

• DGM-NL
  • Registratie: Juli 2026
  • Laatst online: 31-08 22:12
Xand3r schreef op maandag 31 augustus 2026 @ 10:07:
Heeft iemand van jullie de auto particulier aangeschaft en daarbij een auto ingeruild? Hoe verliep dat proces? Zeekr neemt zelf geen auto's over, maar laat dat over aan een andere partij waarmee ze samenwerken. Het is alleen onduidelijk hoe dit werkt, via het tradein emailadres krijg ik niet de gevraagde informatie.
Ik heb de mijne prive aangeschaft en mn vorige auto ingeleverd. Het proces liep redelijk soepel, heb een acceptabele marktprijs ontvangen die overeenkwam met een onafhankelijke marktprijs die ik eerder bij mn vorige dealer als indicatie had opgevraagd. Hiervoor kreeg ik de volgende zeekr tradein link: https://inspection.autotelexpro.nl/pages/start?key=G5nzckR7keHk561YN485AA

Inkoop verliep via Emil Frey Car Trading, die - via zeekr- een bod uitbracht. Een paar dgn voor aflevering kreeg ik na toesturen van wat foto’s (kentekenbewijs ed) een inkoopverklaring.

Op de afleverdag werd een korte inspectie uitgevoerd en heb ik de sleutels overhandigd. Het bedrag stond een paar dagen later keurig op mn rekening. Het wordt dus niet direct verrekend met de aanschafprijs.

• Xand3r
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:07
DGM-NL schreef op maandag 31 augustus 2026 @ 10:26:
[...]

Ik heb de mijne prive aangeschaft en mn vorige auto ingeleverd. Het proces liep redelijk soepel, heb een acceptabele marktprijs ontvangen die overeenkwam met een onafhankelijke marktprijs die ik eerder bij mn vorige dealer als indicatie had opgevraagd. Hiervoor kreeg ik de volgende zeekr tradein link: https://inspection.autotelexpro.nl/pages/start?key=G5nzckR7keHk561YN485AA

Inkoop verliep via Emil Frey Car Trading, die - via zeekr- een bod uitbracht. Een paar dgn voor aflevering kreeg ik na toesturen van wat foto’s (kentekenbewijs ed) een inkoopverklaring.

Op de afleverdag werd een korte inspectie uitgevoerd en heb ik de sleutels overhandigd. Het bedrag stond een paar dagen later keurig op mn rekening. Het wordt dus niet direct verrekend met de aanschafprijs.
Dank voor je reactie. Het "niet direct verrekend" stukje is wel even een verrassing.

• DGM-NL
  • Laatst online: 31-08 22:12
Xand3r schreef op maandag 31 augustus 2026 @ 10:42:
[...]

Dank voor je reactie. Het "niet direct verrekend" stukje is wel even een verrassing.
Dat was bij aanschaf ook niet helder en werd me later pas duidelijk. Hoewel ik het wat minder klantvriendelijk vind, zou ik het zo weer doen. Ik haalde de auto op vrijdag op, en meen dat het geld maandag op mn rekening stond, dus erg netjes. En in mijn specifieke geval was het fin. aanbod erg netjes en stukken beter dan de welbekende online inkooporganisaties.

• Medico
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-09 17:01
Xand3r schreef op maandag 31 augustus 2026 @ 10:42:
[...]

Bij mij liep het niet zo netjes, ik kon 4 weken wachten op mn geld maar werd uiteindelijk wel na veel excuses overgemaakt... Was even spannend maar komt dus goed. Het bedrijf er achter is namelijk gewoon van PON

• Ian_
Medico schreef op maandag 31 augustus 2026 @ 11:18:
[...]

Bij mij liep het niet zo netjes, ik kon 4 weken wachten op mn geld maar werd uiteindelijk wel na veel excuses overgemaakt... Was even spannend maar komt dus goed. Het bedrijf er achter is namelijk gewoon van PON

Vanaf dinsdag 1 September 2026 (Morgen dus)

Vanaf morgen zal Zeekr HTSC ophouden met bestaan onder Zeekr en zullen ze verder gaan als Broekhuis auto's.

• TroX
Ian_ schreef op maandag 31 augustus 2026 @ 11:56:
[...]

Vanaf morgen zal Zeekr HTSC ophouden met bestaan onder Zeekr en zullen ze verder gaan als Broekhuis auto's.
Wat bettekent dit exact? is het wachten op de aankondiging dat onderhoud via een ander dealernetwerk zal gaan lopen?

• Ian_
TroX schreef op maandag 31 augustus 2026 @ 12:09:
[...]

Wat bettekent dit exact? is het wachten op de aankondiging dat onderhoud via een ander dealernetwerk zal gaan lopen?
Dat vooral wat ik begreep, alle backlog aan onderdelen gaat ook via broekhuis (daarom vrijdag zelf mijn mattenset opgehaald nog bij ‘Zeekr’).

• Freedive
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:03

Freedive

] Ken sent me _

[...]

Ik denk eigenlijk goed nieuws...

• Ian_
Freedive schreef op maandag 31 augustus 2026 @ 13:05:
[...]

Ik denk eigenlijk goed nieuws...
Ik denk het ook, alleen voor huidige zaken, overdragen en communicatie de eerste weken?

• TroX
Is het de eerste stap naar het gebruik maken van het volvo netwerk?

• sjakie02
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17:56
4v4t4r schreef op zondag 30 augustus 2026 @ 19:39:
[...]

Batterij vervangen van je sleutel. Toevallig ook rond de jaarwisseling je auto opgehaald?
Tussen kerst en oud-en-nieuw opgehaald en deze week inderdaad ook de batterij vervangen (wat een k*t werk)

• Ian_
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m880FH4oCdhXB6r3K_420ZRVlyY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/D2rhoAOsQrMSZEraqBiqhYrt.png?f=fotoalbum_large Interesting 🤔 loyalty price

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:15
sjakie02 schreef op maandag 31 augustus 2026 @ 14:55:
[...]

Tussen kerst en oud-en-nieuw opgehaald en deze week inderdaad ook de batterij vervangen (wat een k*t werk)
Dat motiveert me niet om het te gaan doen :D

Zeekr 7x Privilege AWD

• Nacho1978
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-09 15:44
[...]

Batterij kun je makkelijk vervangen door de AB open te draaien. Uit mijn hoofd bovenkant met klok mee en onderkant tegen klok in. Je moet hem dus niet gaan openbreken met een mes of schroevendraaier oid..

• sjakie02
Nacho1978 schreef op maandag 31 augustus 2026 @ 16:16:
[...]

Batterij kun je makkelijk vervangen door de AB open te draaien. Uit mijn hoofd bovenkant met klok mee en onderkant tegen klok in. Je moet hem dus niet gaan openbreken met een mes of schroevendraaier oid..
Ja precies, dat moet je wel weten :) en als je hem dan toch open hebt gebroken met een mes (zoals ik) dan is de assembly daarna erg lastig.

• Mario3
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 21:47
sjakie02 schreef op maandag 31 augustus 2026 @ 16:24:
[...]

Ja precies, dat moet je wel weten :) en als je hem dan toch open hebt gebroken met een mes (zoals ik) dan is de assembly daarna erg lastig.
RTFM….

• sjakie02
Haha heb je ooit een handleiding gelezen om een batterijtje te vervangen? Ik niet in ieder geval

• Mario3
Dus daarna reparatie erg lastig….
Als het niet gewoon in 1 keer normaal lukt, is de eerste gedachte toch ‘hoe zouden ze dat nou gedacht hebben’?
Overigens een heel erg goed idee een handleiding altijd door te nemen.
Je komt dan vaak zoveel extra informatie tegen…

• TroX
sjakie02 schreef op maandag 31 augustus 2026 @ 16:45:
[...]

Haha heb je ooit een handleiding gelezen om een batterijtje te vervangen? Ik niet in ieder geval
het was mijn first toen ik dit probeerde en dacht met een mes ga ik dit slopen :)

• Mario3
Kijk, wij begrijpen elkaar ;-)

• Freedive
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:03

Freedive

] Ken sent me _

Dit is nu de Vodafone pagina die opent via de app…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VB2VqQkPLV1VXti32SMxhrzAQxA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/isWxFpRF44ZA4dSxxZsxt3SP.jpg?f=fotoalbum_large

• Karel Apple
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 23:39
Als ik in de app naar Vodafone ga, dan krijg ik sinds kort een foto van de grijze man te zien, met af en toe een rode flits. (Foto 2) Verder gebeurd er niets.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/umQ06v6m-QHACk_OJ2_z0Jj-pyk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/86zahmBoKzRr7KvKDkzDITdv.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fXkb20thEdK7t2u9p47w9n4Hy68=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ner9BB6fuwJtrFhrHXzEiM1y.png?f=fotoalbum_large

• Ian_
Karel Apple schreef op maandag 31 augustus 2026 @ 21:07:
Als ik in de app naar Vodafone ga, dan krijg ik sinds kort een foto van de grijze man te zien, met af en toe een rode flits. (Foto 2) Verder gebeurd er niets.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Same

• Djago
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 01-09 08:12
[...]

Zo, maar echt. Het helpt ook niet echt dat de keyfob heel glad is met nul grip.

• Rickyuu
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 02-09 11:07
Karel Apple schreef op maandag 31 augustus 2026 @ 21:07:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heel lang gehad, nu werk t sinds een paar weken weer.

• Pete80
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:50
Rickyuu schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 10:28:
[...]

Heel lang gehad, nu werk t sinds een paar weken weer.
Heb jij nog een actief premium abonnement? Ik heb hetzelfde en mijn eerste jaar is verlopen, en ik heb geen interesse in de 5 uur dedicated audio of video streaming voor €199 per jaar....

Het werkt misschien wel als je een actief abonnement hebt?

• Tarz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-09 14:51
Gisteren mijn 7X LR business edition opgehaald in HtH. Bij het afsluiten en tekenen werd me inderdaad verteld dat vanaf vandaag, 1 september, de service overgaat naar Broekhuis en Kien, afhankelijk van waar je zit. Dus meer service locaties en minder reizen naar HtH of waar dan ook.

• WizzyBrown
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 01-09 22:04
Tarz schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 15:04:
Gisteren mijn 7X LR business edition opgehaald in HtH. Bij het afsluiten en tekenen werd me inderdaad verteld dat vanaf vandaag, 1 september, de service overgaat naar Broekhuis en Kien, afhankelijk van waar je zit. Dus meer service locaties en minder reizen naar HtH of waar dan ook.
Bedankt. Wel heel opmerkelijk dat ik als Zeekr 7x rijder daar officieel nog niks over gehoord heb.
Op zich wel een goede ontwikkeling dat Broekhuis het dealership overneemt, met vele servicepunten in NL.

• vanderwolf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-09 16:13
Hier ben ik ook wel blij mee: https://www.nieuwenhuijse.nl/zeekr/

• Rickyuu
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 02-09 11:07
Pete80 schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 14:11:
[...]

Heb jij nog een actief premium abonnement? Ik heb hetzelfde en mijn eerste jaar is verlopen, en ik heb geen interesse in de 5 uur dedicated audio of video streaming voor €199 per jaar....

Het werkt misschien wel als je een actief abonnement hebt?
Krijg nu weer die grijze vent. En zou kunnen dat mijn abo inmiddels verlopen is. Zou niet eens weten wat ik daarvan zou moeten merken in mijn auto?

• Rmaxx
[...]

Waar komt dat nieuws vandaan? Ben benieuwd... Via Volvo zou perfect zijn, maar lijkt me gezien de aantallen wishful thinking.... En Broekhuis is op zich wel 'meer locaties', maar bijv. niets in het zuiden des lands. :|

[ Voor 10% gewijzigd door Rmaxx op 01-09-2026 16:54 ]

• Tarz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-09 14:51
Een hele andere vraag die wellicht al tig keer is beantwoord, maar ik kan het niet zo vinden.

Ik heb de auto dus sinds gisteren en bij ophalen had ik al sw versie 2.2a, dus de nieuwste versie. Echter heb ik nergens in het hoofdmenu links een optie voor "Quick settings" ofwel de shortcut om de waarschuwingen met 1 druk op de stuurknop uit te zetten.

Is dit weer verwijderd? De medewerker die de aflevering deed wist niet eens van de optie, maar die zou bij een software update zeker komen..... maar niet gezegd dat 2.2a de laatste versie is.

Verder kan mijn oneplus 15 geen digital key 3.0 maken door gebrek aan uwb, maar ook mijn Samsung S24 Ultra die ik nog had liggen doet alleen key 1.0 helaas. Nu heeft mijn vrouw op haar iPhone wel de 3.0 key, maar ik kan er nu geen meer maken (QR optie is weg in het scherm van de auto)

• Rmaxx
TroX schreef op maandag 31 augustus 2026 @ 16:49:
[...]

het was mijn first toen ik dit probeerde en dacht met een mes ga ik dit slopen :)
Volgens de garantie van Zeekr heb je de eerste 2 jr ook garantie op de batterij vd sleutel:) Las ik net toevallig.

• Karel Apple
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 23:39
Rmaxx schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 17:03:
[...]

Volgens de garantie van Zeekr heb je de eerste 2 jr ook garantie op de batterij vd sleutel:) Las ik net toevallig.
Haha, die van mij was al leeg bij aflevering.

• Yourit
  • Registratie: September 2026
  • Laatst online: 02-09 10:14
Hoi, nieuw hier.

Donderdag kunnen mijn collega en ik onze 7x’en ophalen. Wij wonen/werken in Breda, en ik heb contact gehad met Bluekens Volvo Breda. Daar wisten ze mij te vertellen dat ze inderdaad ook Zeekr doen. Nu onderhoud en service maar in de toekomst ook de verkoop.

Handig voor de mensen met een Zeekr in het zuiden van het land. :)

• ferminem
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 02-09 14:40
Zijn er nog veel software problemen bij Zeekr ik overweeg een Zeekr maar hoor hier regelmatig slecht dingen over ik rij nu Xpeng

• Rmaxx
ferminem schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 18:20:
Zijn er nog veel software problemen bij Zeekr ik overweeg een Zeekr maar hoor hier regelmatig slecht dingen over ik rij nu Xpeng
Ik hoor voornamelijk de lcc/adas en icm aanhanger als klacht. Moet zeggen dat ik dat niet gebruik -dus stoort het me niet - en alles tot nu toe erg fijn en stabiel ervaar. Zeker nu je met 2 drukken op 1 knop alle voorkeuren kunt activeren. Alles lekker vlot. Enige dat ik minder vind is -vrij 'hobbelgevoelig' met name de achterkant , passagiers kunnen wagenziek worden en -de audio is minder dan ik gewend/verwend was... verder 0 crashes/uitval/storingen tot nu toe en lekker vlot. Moet ik wel bij zeggen dat ik nog geen enkele service nodig heb gehad...dus.. 😬
Ik lees over xpeng ook genoeg, denk dat ze allebei dingetjes zullen hebben. Ik vond de g6 niet mooi, de g9 wel maar de meerprijs niet waard (model is ook wat saai, en net weer te groot).

• MvRtje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02-09 16:49
Rmaxx schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 16:31:
[...]

Waar komt dat nieuws vandaan? Ben benieuwd... Via Volvo zou perfect zijn, maar lijkt me gezien de aantallen wishful thinking.... En Broekhuis is op zich wel 'meer locaties', maar bijv. niets in het zuiden des lands. :|
Heb in de wandelgangen vernomen dat Zuid-Nederland volgende week meer bekend over gaat worden ;)

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / SigenStor 17kW + 36kWh / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / 2x Easee EV / Gardena Smart / Navimow H3000E-VF / Dreame X50 Master & X40 Ultra

• Lyca
Vrijdag gaat mijn Zeekr 7X naar de verdeler.
Klachten:

- USB poort voor Guard Mode wilt voor geen meter werken

- Krakende achterdeuren of de stijlen tussen de voordeuren en achterdeuren. Het is een van de 2.

Vandaag ging het gewoon door de radio heen omdat het gewoon direct aan mijn oor zit. Het grappige is dat het gewoon verplaatst, dan is het eens aan de passagier kant, dan weer aan mijn kant. Ik had ergens iets meer verwacht van dit, maar we zien wel wat de dealer er aan kan doen.

Ik heb namelijk vernomen van een ex-collega die zijn Zeekr heeft terug gedaan met de ADAS problemen en zo de case bij zijn leasing heeft aangevochten zodat hij geen verbrekingsvergoeding moest betalen voor het verbreken van de leasing en het terug geven van het voertuig. Ik denk wel dat dat een legaal spinneweb is in Belgie. Maar blijkbaar is ADAS daar wel een gekend probleem.

• ferminem
Rmaxx schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 18:51:
[...]

Ik hoor voornamelijk de lcc/adas en icm aanhanger als klacht. Moet zeggen dat ik dat niet gebruik -dus stoort het me niet - en alles tot nu toe erg fijn en stabiel ervaar. Zeker nu je met 2 drukken op 1 knop alle voorkeuren kunt activeren. Alles lekker vlot. Enige dat ik minder vind is -vrij 'hobbelgevoelig' met name de achterkant , passagiers kunnen wagenziek worden en -de audio is minder dan ik gewend/verwend was... verder 0 crashes/uitval/storingen tot nu toe en lekker vlot. Moet ik wel bij zeggen dat ik nog geen enkele service nodig heb gehad...dus.. 😬
Ik lees over xpeng ook genoeg, denk dat ze allebei dingetjes zullen hebben. Ik vond de g6 niet mooi, de g9 wel maar de meerprijs niet waard (model is ook wat saai, en net weer te groot).
Top op heden geen klachten over de software van Xpeng dat is goed in order, updaten ook regelmatig en je merkt echt verbetering

• WizzyBrown
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 01-09 22:04
Interresante aflevering van Kassa over issues met rijhulpsystemen en ghost breaking... Ik ben blij dat ik een dashcam heb gemonteerd die voor, achter en in de cabine opneemt en de gps snelheid ook toont. Mijn Zeekr 7x ging met de 2.1.2 software uit zelf versnellen wat ik heb vastgelegd op de dashcam beelden. Als het zich weer voordoet met de 2.2 software dan gaat de auto terug naar de lease maatschappij.

Ghostbreaking met Peugeot, Skoda etc.

[ Voor 5% gewijzigd door WizzyBrown op 01-09-2026 22:04 ]

• Snobbieh
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-09 15:41
Lyca schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 20:51:
Vrijdag gaat mijn Zeekr 7X naar de verdeler.
Klachten:

- USB poort voor Guard Mode wilt voor geen meter werken

- Krakende achterdeuren of de stijlen tussen de voordeuren en achterdeuren. Het is een van de 2.

Vandaag ging het gewoon door de radio heen omdat het gewoon direct aan mijn oor zit. Het grappige is dat het gewoon verplaatst, dan is het eens aan de passagier kant, dan weer aan mijn kant. Ik had ergens iets meer verwacht van dit, maar we zien wel wat de dealer er aan kan doen.

Ik heb namelijk vernomen van een ex-collega die zijn Zeekr heeft terug gedaan met de ADAS problemen en zo de case bij zijn leasing heeft aangevochten zodat hij geen verbrekingsvergoeding moest betalen voor het verbreken van de leasing en het terug geven van het voertuig. Ik denk wel dat dat een legaal spinneweb is in Belgie. Maar blijkbaar is ADAS daar wel een gekend probleem.
Ik wou dat het ook zo makkelijk was voor mij :*)
Degelijke cruise (ook de gewone) is een "moet" voor mij gezien mijn medische problemen. Zeekr kan dit niet aanbieden. Daarnaast problemen met een camera in de spiegel (hardware) waarvoor de wagen nu al de zoveelste keer binnen is. De vervangwagen is nu een Zeekr 001 omdat ze waren vergeten mij een vervangwagen te reserveren (ondanks aftersales zelf had gezegd dat ze mijn wagen houden tot het probleem opgelost is). Dit veroorzaakt waarschijnlijk nog een hoop andere problemen dat ik echt niet mee kan leven (wagen die zegt dat ik op de pechstrook rij en zo 4 pinkers opzet en mij naar de kant trekt, ...).
Echter zit ik met een financiele lease (geen operationele, dus aangekocht en ik betaal af) en daar gaat zulke dingen dus blijkbaar niet (zou al advocaat moeten inschakelen).

I7 2600K - 8GB - M550 256GB - GTX 670

• Dutchie_NLD
  • Registratie: Juni 2026
  • Laatst online: 02-09 14:08
ferminem schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 18:20:
Waarom switchen van een Xpeng naar Zeekr ?
Welke versie rijdt je van de Xpeng

• Lyca
Snobbieh schreef op woensdag 2 september 2026 @ 07:13:
[...]

Ik wou dat het ook zo makkelijk was voor mij :*)
Degelijke cruise (ook de gewone) is een "moet" voor mij gezien mijn medische problemen. Zeekr kan dit niet aanbieden. Daarnaast problemen met een camera in de spiegel (hardware) waarvoor de wagen nu al de zoveelste keer binnen is. De vervangwagen is nu een Zeekr 001 omdat ze waren vergeten mij een vervangwagen te reserveren (ondanks aftersales zelf had gezegd dat ze mijn wagen houden tot het probleem opgelost is). Dit veroorzaakt waarschijnlijk nog een hoop andere problemen dat ik echt niet mee kan leven (wagen die zegt dat ik op de pechstrook rij en zo 4 pinkers opzet en mij naar de kant trekt, ...).
Echter zit ik met een financiele lease (geen operationele, dus aangekocht en ik betaal af) en daar gaat zulke dingen dus blijkbaar niet (zou al advocaat moeten inschakelen).
Dat was ik ook aan het onderzoeken, om gewoon voorbereid te zijn, maar dat is in BE echt wel een spaghetti.

Je moet al een akkoord krijgen van je verdeler om dat te mogen doen, en daar wringt de schoen. Je verdeler (Die een aandeel heeft om het niet te laten doorgaan) moet dan aan uw financial renting firma laten weten dat het contract zonder vergoeding mag verbroken worden.

Dat is een probleem, je moet het bewijzen met problemen op zo'n niveau dat verder rijden met de wagen niet meer mogelijk is...

• HappyZeekr
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 02-09 15:39
Hallo,

Volgens mij ben ik het nog niet in eerdere berichten tegengekomen. Ik heb sinds de 2.2 update een hele slechte ontvangst met de radio. Bij ieder viaduct stopt de ontvangst even. Heel vervelend. Hebben andere mensen dit ook? Maar belangrijker, heeft iemand een oplossing?

• Bored_Genius
  • Laatst online: 02-09 14:23
Tarz schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 17:00:
Een hele andere vraag die wellicht al tig keer is beantwoord, maar ik kan het niet zo vinden.

Ik heb de auto dus sinds gisteren en bij ophalen had ik al sw versie 2.2a, dus de nieuwste versie. Echter heb ik nergens in het hoofdmenu links een optie voor "Quick settings" ofwel de shortcut om de waarschuwingen met 1 druk op de stuurknop uit te zetten.

Is dit weer verwijderd? De medewerker die de aflevering deed wist niet eens van de optie, maar die zou bij een software update zeker komen..... maar niet gezegd dat 2.2a de laatste versie is.

Verder kan mijn oneplus 15 geen digital key 3.0 maken door gebrek aan uwb, maar ook mijn Samsung S24 Ultra die ik nog had liggen doet alleen key 1.0 helaas. Nu heeft mijn vrouw op haar iPhone wel de 3.0 key, maar ik kan er nu geen meer maken (QR optie is weg in het scherm van de auto)
Dit is inderdaad bij diverse anderen ook het geval, waaronder bij mij. Ik heb de auto sinds begin augustus. Versie 2.2 was al voorgeïnstalleerd gekregen maar ook zonder “quick settings”.

Toen ik hem ophaalde en ernaar vroeg wist de beste man niet goed wat ik bedoelde en gaf aan dat de optie bij de andere nieuwe auto’s die ze hadden staan er ook niet opzat.

Ik heb nog geen 2.2a update maar betwijfel of dit er met een update terug opkomt.

• Rmaxx
WizzyBrown schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 21:58:
Interresante aflevering van Kassa over issues met rijhulpsystemen en ghost breaking... Ik ben blij dat ik een dashcam heb gemonteerd die voor, achter en in de cabine opneemt en de gps snelheid ook toont. Mijn Zeekr 7x ging met de 2.1.2 software uit zelf versnellen wat ik heb vastgelegd op de dashcam beelden. Als het zich weer voordoet met de 2.2 software dan gaat de auto terug naar de lease maatschappij.

Ghostbreaking met Peugeot, Skoda etc.
Ik zet die 'onzin'-systemen eigenlijk altijd meteen uit, zeker met dit soort dingen in het achterhoofd, maar los daarvan: dit gebeurd dus bij ieder merk wel. van Skoda tot Tesla. Ik ken nog geen berichten van echte ongelukken, maar die moeten er ongetwijfeld zijn. Mss wel een teken dat die EU regels voor auto's iets doorgeschoten zijn en de beloftes over FSD e.d. wat meer marketing dan veligheid. Overigens kun je de botsdetectie niet uitzetten geloof ik, maar gelukkig nog nooit een phantom-brake ervaren.

• Rmaxx
Bored_Genius schreef op woensdag 2 september 2026 @ 13:32:
[...]

Dit is inderdaad bij diverse anderen ook het geval, waaronder bij mij. Ik heb de auto sinds begin augustus. Versie 2.2 was al voorgeïnstalleerd gekregen maar ook zonder “quick settings”.

Toen ik hem ophaalde en ernaar vroeg wist de beste man niet goed wat ik bedoelde en gaf aan dat de optie bij de andere nieuwe auto’s die ze hadden staan er ook niet opzat.

Ik heb nog geen 2.2a update maar betwijfel of dit er met een update terug opkomt.
Heb die optie ook niet in het menu, maar wel 2.2 en alles werkt verder prima, ben er blij mee. _/-\o_

• ferminem
Dutchie_NLD schreef op woensdag 2 september 2026 @ 11:18:
[...]

Waarom switchen van een Xpeng naar Zeekr ?
Welke versie rijdt je van de Xpeng
Ik heb de Xpeng P7 wing edition gehad en rijd nu in een G6. Switchen weet ik nog niet maar ik vind de 7GT erg gaaf. Maar hoor veel dingen over niet goedwerkende software. Overigens rijd de G6 erg goed hoor dus hij hoeft niet weg :).

[ Voor 28% gewijzigd door ferminem op 02-09-2026 14:40 ]

• Snobbieh
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-09 15:41
Lyca schreef op woensdag 2 september 2026 @ 11:55:
[...]

Dat was ik ook aan het onderzoeken, om gewoon voorbereid te zijn, maar dat is in BE echt wel een spaghetti.

Je moet al een akkoord krijgen van je verdeler om dat te mogen doen, en daar wringt de schoen. Je verdeler (Die een aandeel heeft om het niet te laten doorgaan) moet dan aan uw financial renting firma laten weten dat het contract zonder vergoeding mag verbroken worden.

Dat is een probleem, je moet het bewijzen met problemen op zo'n niveau dat verder rijden met de wagen niet meer mogelijk is...
Gaan ze hier ook niet snel doen. De eerste keer zeiden ze allemaal dat het een duidelijk probleem is met de cruise, nu is het standpunt "dat hij toch niet zo slecht is?".
Dat betekent dat ze hun fout moeten herkennen en moeten vergoeden.

Enfin, ben benieuwd hoe lang het gaat duren eer hij gemaakt is. Heeft in juli bijna de volledige maand in de garage gestaan en niet opgelost. Toen stoorde het niet zo (verlof) maar heb nu een Zeekr 001 als vervangauto en die ervaring is ook niet zo positief.

I7 2600K - 8GB - M550 256GB - GTX 670

• Lock77
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-09 16:34
Rmaxx schreef op woensdag 2 september 2026 @ 14:10:
[...]

Overigens kun je de botsdetectie niet uitzetten geloof ik, maar gelukkig nog nooit een phantom-brake ervaren.
Er zit wel een optie in het ADAS menu waarbij je de gevoeligheid van je botspreventie kan instellen. Weet even niet hoe het heet, die heb ik op laag ingesteld
Pagina: 1 ... 135 136 Laatste