Het grote Zeekr 7x topic

Pagina: 1 ... 138 139 Laatste
Acties:

• Mario3
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 11:17
Heeft nooit zich iemand afgevraagd waarom het optimale laadpercentage exact 80% zou moeten zijn. Niet 79%, niet 81% of 83%, maar exact 80%.
Ik vraag me ook af hoe je dat vaststelt.
Een test met 2 of meer gelijke accu’s?
Onmogelijk, geen 2 accu’s zijn exact gelijk.

• Knarremaar
  • Registratie: Juli 2026
  • Laatst online: 23-09 20:56
Mario3 schreef op zondag 20 september 2026 @ 10:47:
Heeft nooit zich iemand afgevraagd waarom het optimale laadpercentage exact 80% zou moeten zijn. Niet 79%, niet 81% of 83%, maar exact 80%.
Denk niet dat het echt precies 80% is, maar ook niet realistisch om dit per auto te gaan testen en bepalen. Als jij vanaf nu 81% als bepaling wil aanhouden doen we dat😂

• Knarremaar
  • Laatst online: 23-09 20:56
1Mark schreef op zondag 20 september 2026 @ 09:57:
[...]

ik deed dat met mijn vorige auto (EV6) voor bijna 5 jaar, 80k km. SoH was 94% uiteindelijk.

Nu, met de grotere range van de 7x LR, zet ik de limiet op 80%.
Grappig om te lezen, dit is precies de afweging bij de 7X. De Core LFP doet ca. 480 km WLTP op 100%, de LR ca. 492 km op 80%. Dat verschil van 12 km is eigenlijk verwaarloosbaar.
Het echte voordeel van de LR zit dan vooral in die incidentele erg lange rit, waarbij je hem wél naar 100% laadt en ongeveer 135 km extra WLTP-range hebt.

• DGM-NL
  • Laatst online: 20-09 11:52
Mario3 schreef op zaterdag 19 september 2026 @ 18:52:
[...]

Stel de limiet wat hoger in dan die 80%….
Dat snap ik, maar is geen oplossing. Als ik em op 100% zou zetten, ervaar ik nl. hetzelfde…. Waar het om gaat is dat de auto niet bijlaadt tot het gewenste niveau nadat deze is bereikt, ondanks dat de auto nog aan de lader hangt. Blijkbaar triggert de auto niet opnieuw om bij te laden tot het gewenste niveau.

• DGM-NL
  • Laatst online: 20-09 11:52
Ian_ schreef op zaterdag 19 september 2026 @ 18:54:
[...]

De reden voor de 80% is denk ik om de SoH van de auto te willen bewaren. Privé geeft er meer om dan Zakelijk.

Slimme laders met laadprofielen helpen een hoop of alleen laden tijdens bepaalde tijden aanzetten.
Klopt, heb de auto ‘veiligheidshalve’ op de geadviseerde 80% exact om deze reden. Overigens zou de situatie bij 100% laden exact hetzelfde zijn.

• Rmaxx
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15:42
Knarremaar schreef op zondag 20 september 2026 @ 11:19:
[...]

Grappig om te lezen, dit is precies de afweging bij de 7X. De Core LFP doet ca. 480 km WLTP op 100%, de LR ca. 492 km op 80%. Dat verschil van 12 km is eigenlijk verwaarloosbaar.
Het echte voordeel van de LR zit dan vooral in die incidentele erg lange rit, waarbij je hem wél naar 100% laadt en ongeveer 135 km extra WLTP-range hebt.
Dit, icm langere levensduur (en de prijs natuurlijk :+ ) is wel waarom ik erg happy ben met de LFP versie, en die zeldzame langere ritten zijn met de hoge laadsnelheid ook geen enkel probleem.

• Xand3r
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
M13z1 schreef op vrijdag 18 september 2026 @ 08:57:
Vanmiddag kan ik de 7GT weer omruilen voor mijn 7X, na ruim een maand in HtH te hebben gestaan gaan we het vanmiddag beleven. Ik ben eerder deze week al gebeld vanuit HtH dat ze een deurmodule hebben vervangen en ADAS hebben gekalibreerd. Voor vandaag stond onderhoud gepland en hiervoor moest een werkorder met mijn gegevens worden aangemaakt. Het is goed dat ik nog even langs mijn lijstje ben gegaan met storingen en defecten, die zijn nergens in het traject opgepikt en worden vandaag hopelijk meegenomen, ik ben wat sceptisch.
Zijn de problemen opgelost?

• Blazings
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 20-09 16:11
Mario3 schreef op zondag 20 september 2026 @ 10:47:
Kort antwoord: een lithium accu ervaart de minste "stress" tussen 20% en 80%, waardoor de minste degradatie ontstaat.
Lang antwoord: vele video's op youtube over de (on)zin van laden tot 80% en waarom.

• Mario3
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 11:17
Blazings schreef op zondag 20 september 2026 @ 16:11:
[...]
Kort antwoord: een lithium accu ervaart de minste "stress" tussen 20% en 80%, waardoor de minste degradatie ontstaat.
Lang antwoord: vele video's op youtube over de (on)zin van laden tot 80% en waarom.
De vraag is, waar komt die (exacte) 80% vandaan?
Waarom is dit niet 82,7568% of iets anders?
Het gevolg van het steevast noemen van die 80% is dat mensen zich heel krampachtig vasthouden aan die 80%.
Het lijkt een soort dwang te worden.
De app zelf geeft bij de laadinstellingen aan dagelijks laden tot maximaal 90%.

[ Voor 21% gewijzigd door Mario3 op 21-09-2026 07:48 ]

• Xand3r
  • Nu online
Er is al een tijdje geen voorraad meer te vinden op de Zeekr website. Ook de 'nieuwe' dealers hebben geen voorraad, behalve een aantal demo's of occasions. Er valt niet veel te kiezen, dus ze kunnen best een aantal auto's bestellen en op voorraad houden, zodat de levertijd laag is. Wachten ze op een nieuwe lading vanaf een schip? Iemand enig idee?

• Snobbieh
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:02
Lyca schreef op vrijdag 18 september 2026 @ 11:34:
Voor mensen in Belgie die aan dezelfde maat met problemen zitten? Weet dat als je DAS rechtsbijstand hebt, je kan een case starten daar en dat forceert je verdeler om deftig te antwoorden.

Ik hoop dat jullie minder problemen hebben dan mezelf, maar rap toch even laten weten dat DAS een piste is dat je kan opstarten. Ik ben hier aan begonnen.
Ik ben niet verzekerd via DAS maar een rechtsbijstand bij AG. Deze dekken ook zulke problemen. Zij hebben een dossier geopend en vanalle documenten opgevraagd.

I7 2600K - 8GB - M550 256GB - GTX 670

• Lyca
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:21
Snobbieh schreef op maandag 21 september 2026 @ 09:01:
[...]

Ik ben niet verzekerd via DAS maar een rechtsbijstand bij AG. Deze dekken ook zulke problemen. Zij hebben een dossier geopend en vanalle documenten opgevraagd.
Ik bedoelde eigenlijk pure rechtsbijstand yes, niet DAS. Mijn foutje, DAS is ingevallen van schade aan 3den denk ik.

Maar hetzelfde hier, ook een zaak geopened

• M13z1
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 09:28
Xand3r schreef op zondag 20 september 2026 @ 12:22:
[...]

Zijn de problemen opgelost?
Voor zover ik nu kan beoordelen wel, raam werk weer naar behoren, er is een nieuwe deurmodule geplaatst en nu resoneert mijn deurpaneel bij zwaardere bassen van de muziek. Maar verder rijdt de auto heerlijk. Ze hebben software 2.2a erop gezet, Bluetooth lijkt stabiel, onderhoud gepleegd, ADAS gekalibreerd, frontcamera werkt weer normaal. dus alles lijkt nu goed.

Ik heb een week in een 7GT gereden maar blij dat ik deze weet terug heb, heerlijk ruim en veel zicht rondom, vooral het zicht naar achteren is zeer beperkt in de GT en wat is dit ding toch griezelig snel......

'The truth is not afraid for Questions

• Rmaxx
Heeft iemand een tip voor een goede krik en (vooral) passend tilblokje/adapter voor de 7x ? Voor als de winterwielen erop gaan - ik begreep dat de krikpunten vrij klein zijn.

• HavermansP
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 21-09 16:18
wel grappig dat ik nog steeds de enige blijkt te zijn met de storing:
prestaties luchtvering tijdelijk verminderd oververhitting compressor. 

Telkens wanneer ik op de snelweg rijdt, komt deze melding naar voren. Kan hem wel wegdrukken maar goed.
Zeekr 7x Privilege.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mS84fsxEmcoHVsbUIZeCsNq90jA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fdDbDacnkBkd7MNQoVdwt331.jpg?f=fotoalbum_large

• Rmaxx
HavermansP schreef op maandag 21 september 2026 @ 14:58:

Telkens wanneer ik op de snelweg rijdt, komt deze melding naar voren. Kan hem wel wegdrukken maar goed.
Zeekr 7x Privilege.
[Afbeelding]
Zoek een sop de FB pagina van zeekr rijders australie, ik geloof dat ik die daar ook eens voorbij heb zien komen..

• Xand3r
  • Nu online
HavermansP schreef op maandag 21 september 2026 @ 14:58:

Zeekr 7x Privilege.
[Afbeelding]

Misschien een lek, waardoor de compressor alsmaar bezig is om het systeem op de druk te houden? Snel langs de dealer zou ik zeggen.

• Lyca
Ik heb 2.2a nu en daarnet stapte ik in en de hele wagen was precies weer soft resetted, moest opnieuw inloggen etc.

Altijd grappig als ik zo eens via YT kijk en dan mensen zeggen: Software is fixed lol, ja 1 dingetje, nog 100 andere te gaan.
Drive setup is wel neat, jammer van de NL vertaling wel :D

Als ze mijn deuren en USB poort kunnen maken wil ik hem wel langer houden, indien niet ga ik hem niet meer houden.

• jsiegmund
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:25
Lyca schreef op maandag 21 september 2026 @ 18:14:
Ik heb 2.2a nu en daarnet stapte ik in en de hele wagen was precies weer soft resetted, moest opnieuw inloggen etc.

Altijd grappig als ik zo eens via YT kijk en dan mensen zeggen: Software is fixed lol, ja 1 dingetje, nog 100 andere te gaan.
Drive setup is wel neat, jammer van de NL vertaling wel :D

Als ze mijn deuren en USB poort kunnen maken wil ik hem wel langer houden, indien niet ga ik hem niet meer houden.
Dat is inderdaad wel een beetje het ding. Software is fixable, maar is Zeekr überhaupt geïnteresseerd om zaken te fixen? Het bestaan van een buildersapp wekte in eerste instantie de indruk van wel. De duur tussen en inhoud van de updates zwakte dat gevoel al af. Het feit dat de 7GT, een direct broertje, nieuwere software draait en de bestaande modellen op oudere major versienummers blijven steken doet nog meer vermoeden dat het niet gaat gebeuren. Zeker weten doe je het niet, de tekenen zijn niet gunstig imho.

Het is mogelijk (groot vraagteken) de Chinese cultuur die ervoor zorgt dat dit soort feedback blijft steken op YouTube, Facebook, Reddit, Tweakers en andere media. Zolang er bij de juiste mensen geen urgentie is, is er ook geen reden om iets te veranderen. En als de sales verder okee lopen; waarschijnlijk nog 101 andere problemen om je druk over te maken. Dat deze kopers straks niet meer zullen terugkeren is een probleem wat later pas gaat opspelen. Dan kan het alsnog opgelost worden, maar daar hebben wij met onze generatie auto's niks aan.

Ik ben nog steeds meer dan tevreden genoeg voor hoe ik de auto gebruik, maar kan me ook voorstellen dat je dat niet bent. Zeker wanneer je nog meer bijkomende problemen hebt die ik gelukkig niet heb. Tevreden rijder, maar of ik hierna nog eens voor Zeekr kies valt te betwijfelen.

[ Voor 8% gewijzigd door jsiegmund op 21-09-2026 21:15 ]

• Jeffdbr
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 23-09 22:58
Ik heb een vraag over de communicatie tussen de app en de auto.

In de app heb je de mogelijkheid om een adres naar de auto te sturen.

Als ik een adres naar de auto stuur komt deze NIR aan tenzij ik in de buurt van de auto ben. Heel vervelend daar er ook geen agenda app is welke werkt. Ik ben gewend vanuit mijn agenda te navigeren

Ik kan wel de verwarming sturen deuren openen enz. Maar navigatie niet. Ooit heeft dit gewerkt maar krijg het nu niet meer werkend. Kan iemand mij helpen?

• Soner13
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 21:15
İk heb wat vragen m.b.t. de sleutel van de auto. Eerder kon ik in de app > mijn sleutels, mijn kaart sleutel en keyfob gewoon zien, nou is het blanco, maar de sleutels werken beide wel gewoon. İemand enig idee?

İk heb mijn kaart sleutel inmiddels toegevoegd, maar geen idee hoe ik dit met de keyfob moet doen, gezien ik een qr moet scannen of een Mac moet invoeren welke ik nergens kan vinden.

Ook vroeg ik mij af of ik mijn telefoon (Android) niet als kaart sleutel kan gebruiken, dus zoals je het pasje ook kan gebruiken.

• ubzY3.eMBstiLL
  • Registratie: April 2025
  • Niet online
Soner13 schreef op dinsdag 22 september 2026 @ 00:38:
İk heb wat vragen m.b.t. de sleutel van de auto. Eerder kon ik in de app > mijn sleutels, mijn kaart sleutel en keyfob gewoon zien, nou is het blanco, maar de sleutels werken beide wel gewoon. İemand enig idee?
Probeer eens uit te loggen in de app endan weer inloggen. Kan zijn dat hiermee de sleutels weer opnieuw worden ingeladen.
İk heb mijn kaart sleutel inmiddels toegevoegd, maar geen idee hoe ik dit met de keyfob moet doen, gezien ik een qr moet scannen of een Mac moet invoeren welke ik nergens kan vinden.
De meegeleverde keyfob & kaart vanuit Zeekr fabriek af is direct gekoppeld met je auto. (Hoofdsleutel) Deze word niet weergegeven in je app. Mocht je een 2de keyfob hebben dan word ie inprincipe automatisch weergegeven in sleutelbeheer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HD3VJz7Rtif07Ke8dBP1ICWCAmk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/EKPKOQLpCrbBvmRt5aFBGQfO.png?f=fotoalbum_large

Mocht je een 2de sleutel hebben en deze word niet weergegeven, dan heb je alsgoed is nog braaf je sleutelverpakking bewaard waarop een QR te vinden is. Deze gebruik je om je sleutel dan weer te koppelen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jAgchAm9ppWEOxjBJb2LCHtLds0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GWu8SPb8WzLD7mxkV8YN6Qbf.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t9OW332rw1m0E9aoge8YytVoBX0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iH4Oq6C8V6ykQNexITZeK5zE.jpg?f=fotoalbum_large
Ook vroeg ik mij af of ik mijn telefoon (Android) niet als kaart sleutel kan gebruiken, dus zoals je het pasje ook kan gebruiken.
Android heeft momenteel alleen Digital Key v1. Daarbij moetje handmatig via de Zeekr app je auto ontgrendelen en wordt er via Bluetooth verbinding met de auto gemaakt, waarna je met je telefoon als sleutel kunt wegrijden.

Apple ondersteunt bij Zeekr daarnaast Digital Key v3. Hierbij maakt de iPhone gebruik van UWB voor passieve toegang. De auto kan je telefoon daardoor nauwkeurig detecteren wanneer je nadert, automatisch ontgrendelen en de digitale sleutel verifiëren, waarna je keyless kunt instappen en wegrijden zonder eerst de Zeekr app te openen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bj7AWvwBNNuvDcb3-2TAnRXAd2s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q2ekpK1Xf0bBezf6B4M2ztiu.jpg?f=fotoalbum_large

Zeekr 7X Core | Men and women alike. What we do, we do for the benefit of all.

• tbee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:39
Jeffdbr schreef op maandag 21 september 2026 @ 23:35:
Ik heb een vraag over de communicatie tussen de app en de auto.

In de app heb je de mogelijkheid om een adres naar de auto te sturen.

Als ik een adres naar de auto stuur komt deze NIR aan tenzij ik in de buurt van de auto ben. Heel vervelend daar er ook geen agenda app is welke werkt. Ik ben gewend vanuit mijn agenda te navigeren

Ik kan wel de verwarming sturen deuren openen enz. Maar navigatie niet. Ooit heeft dit gewerkt maar krijg het nu niet meer werkend. Kan iemand mij helpen?
Ik heb precies hetzelfde probleem. De app zegt dat het verstuurd is, maar ik heb echt nog nooit gehad dat er ook maar iets aangekomen is. En met de langzame start van de invoer en zoeken is dat echt de grootste ergernis. Gelukkig is er Android auto e.d. voor als je echt haast hebt om we te komen, maar 🤷‍♂️

• Jeffdbr
tbee schreef op dinsdag 22 september 2026 @ 06:49:
[...]

Ik heb precies hetzelfde probleem. De app zegt dat het verstuurd is, maar ik heb echt nog nooit gehad dat er ook maar iets aangekomen is. En met de langzame start van de invoer en zoeken is dat echt de grootste ergernis. Gelukkig is er Android auto e.d. voor als je echt haast hebt om we te komen, maar 🤷‍♂️
:-( Ja mijn workaround is dat ik hem vaak binnen in de app invoer naar de auto stuur ( nog steeds stille hoop dat ie aankomt) Als ik in de auto ben app open en nogmaals verstuur. Als ik in de auto ben komt ie namelijk wel aan. Het heeft ooit gewerkt en dat vind ik irritant——-

• Ian_
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 22:04
Jeffdbr schreef op dinsdag 22 september 2026 @ 07:43:
[...]

:-( Ja mijn workaround is dat ik hem vaak binnen in de app invoer naar de auto stuur ( nog steeds stille hoop dat ie aankomt) Als ik in de auto ben app open en nogmaals verstuur. Als ik in de auto ben komt ie namelijk wel aan. Het heeft ooit gewerkt en dat vind ik irritant——-
Het blijft vreemd, het was toen ik een 7X had de nummer 1 manier om zsm de navigatie te starten. Ga het eens proberen in de 7GT.was na het mislukken vergeten dat het kon 😂
edit:
Helaas werkt het ook niet bij met de 7GT

[ Voor 8% gewijzigd door Ian_ op 22-09-2026 09:23 ]

Zeekr 7GT Privilege AWD | OS 3.0.1

• Soner13
ubzY3.eMBstiLL schreef op dinsdag 22 september 2026 @ 01:13:
[...]

Probeer eens uit te loggen in de app endan weer inloggen. Kan zijn dat hiermee de sleutels weer opnieuw worden ingeladen.

[...]

De meegeleverde keyfob & kaart vanuit Zeekr fabriek af is direct gekoppeld met je auto. (Hoofdsleutel) Deze word niet weergegeven in je app. Mocht je een 2de keyfob hebben dan word ie inprincipe automatisch weergegeven in sleutelbeheer.

[Afbeelding]

Mocht je een 2de sleutel hebben en deze word niet weergegeven, dan heb je alsgoed is nog braaf je sleutelverpakking bewaard waarop een QR te vinden is. Deze gebruik je om je sleutel dan weer te koppelen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[...]

Android heeft momenteel alleen Digital Key v1. Daarbij moetje handmatig via de Zeekr app je auto ontgrendelen en wordt er via Bluetooth verbinding met de auto gemaakt, waarna je met je telefoon als sleutel kunt wegrijden.

Apple ondersteunt bij Zeekr daarnaast Digital Key v3. Hierbij maakt de iPhone gebruik van UWB voor passieve toegang. De auto kan je telefoon daardoor nauwkeurig detecteren wanneer je nadert, automatisch ontgrendelen en de digitale sleutel verifiëren, waarna je keyless kunt instappen en wegrijden zonder eerst de Zeekr app te openen.

[Afbeelding]
Helder, Bedankt!

Alleen met de Bluetooth wegrijden, dat werkt niet...

• Nacho1978
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 11:04
Soner13 schreef op dinsdag 22 september 2026 @ 10:36:
[...]

Helder, Bedankt!

Het lukt met mijn S25 Ultra niet om überhaupt een digitale sleutel aan te maken. Ik kan er dus niet mee wegrijden (Bluetooth connectie is niet voldoende). Doe ik iets verkeerd? Weet dat het al vaak besproken is in het forum, maar tot nu toe werkt het gewoon niet. Kan iemand in steno kort aangeven welke stappen wel werken?

• Lyca
jsiegmund schreef op maandag 21 september 2026 @ 21:14:
[...]

Dat is inderdaad wel een beetje het ding. Software is fixable, maar is Zeekr überhaupt geïnteresseerd om zaken te fixen? Het bestaan van een buildersapp wekte in eerste instantie de indruk van wel. De duur tussen en inhoud van de updates zwakte dat gevoel al af. Het feit dat de 7GT, een direct broertje, nieuwere software draait en de bestaande modellen op oudere major versienummers blijven steken doet nog meer vermoeden dat het niet gaat gebeuren. Zeker weten doe je het niet, de tekenen zijn niet gunstig imho.

Het is mogelijk (groot vraagteken) de Chinese cultuur die ervoor zorgt dat dit soort feedback blijft steken op YouTube, Facebook, Reddit, Tweakers en andere media. Zolang er bij de juiste mensen geen urgentie is, is er ook geen reden om iets te veranderen. En als de sales verder okee lopen; waarschijnlijk nog 101 andere problemen om je druk over te maken. Dat deze kopers straks niet meer zullen terugkeren is een probleem wat later pas gaat opspelen. Dan kan het alsnog opgelost worden, maar daar hebben wij met onze generatie auto's niks aan.

Ik ben nog steeds meer dan tevreden genoeg voor hoe ik de auto gebruik, maar kan me ook voorstellen dat je dat niet bent. Zeker wanneer je nog meer bijkomende problemen hebt die ik gelukkig niet heb. Tevreden rijder, maar of ik hierna nog eens voor Zeekr kies valt te betwijfelen.
Mij is het gewoon ergens belangrijk dat ik eigenlijk in mijn auto kan stappen, de zorgen van de dag even vergeten en naar huis rijden. Heel die ervaring zou mijn gedachten ff moeten verzetten naar een muziekje opzetten, auto in en naar huis rijden...
Ik heb dat af en toe met de Zeekr en dan is er weer een dingetje dat u er helemaal uit haalt. Rammeltje hier en weer iets software daar.

Zeekr maakt er zich ook gewoon zeer goedkoop vanaf eh, Zeekr 7GT andere software, 7X wordt gewoon dan aangepakt bij de volgende refresh/update en ze verwachten dan maar dat je gaat inruilen ofzo net zoals een smartphone

• Snobbieh
Een auto van 67k is toch een wegwerpartikel? :-p
Ik denk dus dat dit hun manier van denken is inderdaad... De updates voor de 7GT zullen ook stilaan wel minderen nu de 9x beschikbaar komt.

• Tommyniesje1980
  • Registratie: December 2025
  • Laatst online: 20:23
Ik ben er nog steeds niet helemaal uit, welke stappen moet ik nemen om zonder problemen (automatische handrem) om door de wasstraat gesleept te worden? De auto ging laatst weet ineens blokkeren, parkeerem aan zetten…

Is de auto op Carwash zetten voldoende voor alles?

Txs.

• Ian_
Tommyniesje1980 schreef op dinsdag 22 september 2026 @ 18:09:
Ik ben er nog steeds niet helemaal uit, welke stappen moet ik nemen om zonder problemen (automatische handrem) om door de wasstraat gesleept te worden? De auto ging laatst weet ineens blokkeren, parkeerem aan zetten…

Txs.
Als je 10000% zekerheid wilt!
  1. One Pedal Drive uit
  2. Auto hold uit
  3. Carwash mode aan
  4. Neutraal zetten
Wil je 9/10 keer geluk hebben
  1. Carwash mode aan
  2. Neutraal zetten
  3. Rem eenmaal bij stilstand nog een keer indrukken

• Jeffdbr
Tommyniesje1980 schreef op dinsdag 22 september 2026 @ 18:09:

Txs.
Ik doe het volgende

One peddeldrive uitzetten

Auto in P zetten

Carwash mode aan

Langzaam de wasstraat in rijden

Zodra op de band auto in neutraal

Ik heb abonnement en ga minimaal drie keer per week door de wasstraat en heb nooit problemen.

Let wel op eenmaal in carwash mode niet te hard rijden want dan sluit ie weer af

• Jeffdbr
Ian_ schreef op dinsdag 22 september 2026 @ 07:49:
[...]

Het blijft vreemd, het was toen ik een 7X had de nummer 1 manier om zsm de navigatie te starten. Ga het eens proberen in de 7GT.was na het mislukken vergeten dat het kon 😂
edit:
Helaas werkt het ook niet bij met de 7GT
Heeft er iemand een oplossing? Of werkt het bij jullie wel?

• Ian_
Jeffdbr schreef op dinsdag 22 september 2026 @ 22:25:
[...]

Heeft er iemand een oplossing? Of werkt het bij jullie wel?
Ik ga er vanuit dat dit een bug in de software is van Zeekr, niet iets waar wij iets aan kunnen doen.

• ubzY3.eMBstiLL
  • Niet online
Soner13 schreef op dinsdag 22 september 2026 @ 10:36:
[...]

Helder, Bedankt!

Moet lukken, werkt hier nog steeds gewoon met m'n Samsung S24 Ultra. Check eerst even of jullie smartphones op Zeekr's lijst met goedgekeurde toestellen staan: https://www.zeekr.eu/nl-nl/connected

Scroll naar beneden naar de FAQ en kijk vervolgens onder het kopje 'Digital Key Information'. Daar kun je controleren of je toestel geschikt is.

Indien ja: check dan of je rechtsboven in de Zeekr app dit icoontje hebt staan. Zorg dat je in de buurt van de auto bent en klik erop. De app probeert vervolgens via Bluetooth verbinding te maken met de auto.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e89tMk7zeAqbFVIWu8GCRssuLFo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/10O0g5X55D6OtBJSUbJZTKG6.png?f=fotoalbum_large

Zodra de verbinding tot stand is gebracht, komt er 'Connected' te staan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A9gny1PW2YN2gexiTIhj_8k5wp4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/2cbzhY0zetlVbfsNJ4KqRQto.png?f=fotoalbum_large

Daarna kun je de auto in D zetten en gewoon wegrijden met je telefoon als digitale sleutel.

[ Voor 6% gewijzigd door ubzY3.eMBstiLL op 23-09-2026 02:18 ]

• ubzY3.eMBstiLL
  • Niet online
@Rmaxx of @TroX , ik meen dat één van jullie een tijdje geleden een comment plaatste dat je overdag niet meer handmatig met Low Beam kon blijven rijden?

Ik zat net ff in de BA te kijken en zag toevallig één van mijn eerdere requests (4 maanden geleden) hierover weer voorbij komen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o_52SmnVYcoa3vfJacof4H5AAlk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nf3JmdkEjqbb19cg82Cel2ni.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn request ging er destijds over dat ADB niet geactiveerd kon worden wanneer je de verlichting handmatig op Low Beam had staan. Je moest dan eerst zelf terugschakelen naar AUTO voordat ADB beschikbaar werd. Mijn voorstel was daarom om de auto automatisch van Low Beam → AUTO te laten schakelen zodra je ADB probeert te activeren.

Mogelijk hebben ze hier inmiddels iets mee gedaan en is dit gekoppeld aan wat jullie eerder opmerkten.

Ik heb het nu zelf een aantal keer getest: Low Beam handmatig aanzetten en vervolgens ADB proberen te activeren werkt inderdaad niet. Wat me daarnaast opvalt, is dat wanneer ik Low Beam vóór vertrek handmatig inschakel en vervolgens de auto in D zet, de verlichting automatisch naar AUTO lijkt terug te schakelen.

Mijn sterke vermoeden is dus dat ze hier iets aan het gedrag hebben gewijzigd. Of dit daadwerkelijk voortkomt uit mijn request weet ik natuurlijk niet, want hij is niet afgevinkt. Maar het zou de verandering die jullie opmerkten mogelijk wel verklaren.

• TroX
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:23
It wasnt me :) Bij mij staat hij altijd op auto en nooit problemen. Nu ben ik ook niet zo gevoelig als mensen naar me seinen. Ik sein altijd netjes terug :)

• Rmaxx
ubzY3.eMBstiLL schreef op woensdag 23 september 2026 @ 03:11:
@Rmaxx of @TroX , ik meen dat één van jullie een tijdje geleden een comment plaatste dat je overdag niet meer handmatig met Low Beam kon blijven rijden?

Ik zat net ff in de BA te kijken en zag toevallig één van mijn eerdere requests (4 maanden geleden) hierover weer voorbij komen

[Afbeelding]

Mijn request ging er destijds over dat ADB niet geactiveerd kon worden wanneer je de verlichting handmatig op Low Beam had staan. Je moest dan eerst zelf terugschakelen naar AUTO voordat ADB beschikbaar werd. Mijn voorstel was daarom om de auto automatisch van Low Beam → AUTO te laten schakelen zodra je ADB probeert te activeren.

Mogelijk hebben ze hier inmiddels iets mee gedaan en is dit gekoppeld aan wat jullie eerder opmerkten.

Ik heb het nu zelf een aantal keer getest: Low Beam handmatig aanzetten en vervolgens ADB proberen te activeren werkt inderdaad niet. Wat me daarnaast opvalt, is dat wanneer ik Low Beam vóór vertrek handmatig inschakel en vervolgens de auto in D zet, de verlichting automatisch naar AUTO lijkt terug te schakelen.

Mijn sterke vermoeden is dus dat ze hier iets aan het gedrag hebben gewijzigd. Of dit daadwerkelijk voortkomt uit mijn request weet ik natuurlijk niet, want hij is niet afgevinkt. Maar het zou de verandering die jullie opmerkten mogelijk wel verklaren.
Nee dat ging (in mijn geval) over 'position lights' - dit was de enige manier om met dagrijverlichting te rijden met zowel de ledbalk achter als vóór te rijden. (ipv alleen die 2 lampjes voor). Dat gaat nu niet meer - hoewel positionlight natuurlijk voor parkeren is, is het wel jammer dat de ledbalk voor nu alleen nog aan kan met dimlicht of wanneer je auto in P staat. ADB (moest het even opzoeken) heb ik nog niet getest eigenlijk. Verwacht er niet heel veel van, het zijn geen verfijnde matrix of laserlampen meen ik...

• Lyca
Snobbieh schreef op dinsdag 22 september 2026 @ 17:20:
Een auto van 67k is toch een wegwerpartikel? :-p
Ik denk dus dat dit hun manier van denken is inderdaad... De updates voor de 7GT zullen ook stilaan wel minderen nu de 9x beschikbaar komt.
Ik wil hopen van niet, maar het gedrag van Zeekr is wel sprekend. Mijn lokale Zeekr verdeler weet ook niet heel veel tegenwoordig. Ik krijg nauwelijks antwoord op mijn vragen daar. Ik zit nu in de wachtende lobby op een USB module.

Alleen dan gaan ze ook naar de deuren kijken, om alles in 1 trek te servicen, dat kan ik zeker begrijpen om zoveel mogelijk tripjes te moeten te vermijden.

Maar het toont wel aan dat de lokale verdeler ook niet meer weer wanneer de dingen in stock komen.

• Lyca
Is er hier iemand die een 7X heeft met automatische deuren?

Zouden jullie eens de volgende test willen uitvoeren? Zet je wagen op een helling met de neus hoger dan de kont.
Dan open je de achterdeur met de knop:

- Gaat je deur volledig open?
- Indien de deur stopt (want dat doet mijne, normaal gedrag volgens Zeekr verdeler) zou je deze eens manueel moeten verder open zetten en kijken of hij die positie kan aanhouden. Liefst niet helemaal open, ergens tussen in

Ik probeer ergens te bewijzen dat de motor geen weerstand gaat bieden als je de deur manueel hebt open gedaan, want dit heeft een impact op de werking. Als de deur toe "valt" stopt hij ook niet een obstructie, uw vingers...

Stel dat je geen helling vindt, een kleine duw tegen de deur zou hem dan ook moeten laten toevallen.

Ik wil dit bewijzen, maar teveneens ook niet. Want als alleen mijn auto dit voorheeft, moeten ze dit gewoon maken want dat is een gebrek. Is het een design van Zeekr (Wat me raar lijkt) is het een potentiele piste tot ontbinding contract.

• Snobbieh
Lyca schreef op woensdag 23 september 2026 @ 14:58:

Zouden jullie eens de volgende test willen uitvoeren? Zet je wagen op een helling met de neus hoger dan de kont.

- Indien de deur stopt (want dat doet mijne, normaal gedrag volgens Zeekr verdeler) zou je deze eens manueel moeten verder open zetten en kijken of hij die positie kan aanhouden. Liefst niet helemaal open, ergens tussen in

Ik probeer ergens te bewijzen dat de motor geen weerstand gaat bieden als je de deur manueel hebt open gedaan, want dit heeft een impact op de werking. Als de deur toe "valt" stopt hij ook niet een obstructie, uw vingers...

Stel dat je geen helling vindt, een kleine duw tegen de deur zou hem dan ook moeten laten toevallen.

Ik wil dit bewijzen, maar teveneens ook niet. Want als alleen mijn auto dit voorheeft, moeten ze dit gewoon maken want dat is een gebrek. Is het een design van Zeekr (Wat me raar lijkt) is het een potentiele piste tot ontbinding contract.
Ik heb een Priviledge met automatische deuren.
Als de auto in een helling staat (ook zijwaarts schuin), vallen de deuren van zichzelf dicht. Hier schiet inderdaad geen blokkeringsbeveiliging van in gang, die blijft gewoon verder toevallen en duwt de persoon zo weg (zoals mijn dochter). De deur moet actief opgeduwd worden en tegengehouden worden.
Ook reeds gemeld bij Zeekr dealer.

• tbee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:39
Snobbieh schreef op woensdag 23 september 2026 @ 15:38:
[...]

Als de auto in een helling staat (ook zijwaarts schuin), vallen de deuren van zichzelf dicht. Hier schiet inderdaad geen blokkeringsbeveiliging van in gang, die blijft gewoon verder toevallen en duwt de persoon zo weg (zoals mijn dochter). De deur moet actief opgeduwd worden en tegengehouden worden.
Ook als je de weerstand op zwaar zet?

• Lyca
tbee schreef op woensdag 23 september 2026 @ 15:51:
[...]

Ook als je de weerstand op zwaar zet?
yes same

• Lyca
Snobbieh schreef op woensdag 23 september 2026 @ 15:38:
[...]

Aha oke, maar is het ook als je deur volledig open gaat? dus geen obstakels?

Voordeuren ook?

Ik ga van alles video's maken ook

• Snobbieh
Lyca schreef op woensdag 23 september 2026 @ 16:00:
[...]

Aha oke, maar is het ook als je deur volledig open gaat? dus geen obstakels?

Voordeuren ook?

Ik ga van alles video's maken ook
Nog niet op gelet of het ook zo is als de deuren volledig open gaan, ik denk van wel. Ik zal het eens proberen een van de dagen!
Ik dacht dat de voordeuren dit probleem ook hebben, ik herinner me dat ze dit eens deden terwijl ik aan het instappen was.

• bobobrob
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 18:39
Is er iemand uit de regio Sittard/Geleen die een Zeekr 7x heeft? Ik ben opzoek naar een vervanger van de Tesla model 3. Twijfel tussen een 7x, Skoda Peaq (proefrit in oktober) en een Kia EV 9. Niets zo prettige om eens te sparren/praten met iemand die al langer een 7x rijdt.

• Ian_
bobobrob schreef op woensdag 23 september 2026 @ 19:14:
Is er iemand uit de regio Sittard/Geleen die een Zeekr 7x heeft? Ik ben opzoek naar een vervanger van de Tesla model 3. Twijfel tussen een 7x, Skoda Peaq (proefrit in oktober) en een Kia EV 9. Niets zo prettige om eens te sparren/praten met iemand die al langer een 7x rijdt.
Skoda Peag is niet zo Peaq
  1. 400 V technisch
  2. Beperkte zitruimte 3e rij en beperkt bagage
  3. Hard geveerd
  4. 7X LR is er onder de €60K Peaq is vergelijkbaar (nog steeds niet voor €65K en je warmte pomp is apart).
  5. Menu is fijn en doordacht
  6. Korte draaicirkel 9,9m versus 11m 7X
Kia EV9, the unit!
  1. Andere categorie en prijsklasse wil je ze met elkaar vergelijken. (Zou hem zelf nooit kopen) maar hoor van klanten dat ze er blij mee zijn.
De 7X kan je het best vergelijken met de XPeng G6, Tesla Model Y, BYD Seallion 7 of MG IM6.

[ Voor 5% gewijzigd door Ian_ op 23-09-2026 19:32 ]

• bobobrob
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 18:39
Ian_ schreef op woensdag 23 september 2026 @ 19:31:
[...]

Skoda Peag is niet zo Peaq
  1. 400 V technisch
  2. Beperkte zitruimte 3e rij en beperkt bagage
  3. Hard geveerd
  4. 7X LR is er onder de €60K Peaq is vergelijkbaar (nog steeds niet voor €65K en je warmte pomp is apart).
  5. Menu is fijn en doordacht
  6. Korte draaicirkel 9,9m versus 11m 7X
Kia EV9, the unit!
  1. Andere categorie en prijsklasse wil je ze met elkaar vergelijken. (Zou hem zelf nooit kopen) maar hoor van klanten dat ze er blij mee zijn.
De 7X kan je het best vergelijken met de XPeng G6, Tesla Model Y, BYD Seallion 7 of MG IM6
Het snelladen is niet zo belangrijk voor me. Met de tesla misschien 10 maal op jaarbasis gedaan.

Gaat me hoofdzakelijk om de ruimte (3 kids waarvan 2 1.95m) Tijdens proefrit van de zeekr viel me dat ook in positieve zin op, zeer ruim. Ook achter mij (2.05m). Vond de Skoda ook wat smal op de achterbank. Daarom komt de EV9 toch weer terug op mijn lijstje.

Hoe is het inmiddels met de rechtuitstabilteit op de snel weg? Is dit verbeterd afgelopen maanden dmv updates?

De 5 jaar garantie, bij zeekr, spreekt me ook wel erg aan. Skoda blijft toch wel ver achter met 2 jaar. Gaat om een priveaankoop en zal de auto lang blijven rijden (Tesla nu 7 jaar in bezit).

• Soner13
bobobrob schreef op woensdag 23 september 2026 @ 20:13:
[...]

Het snelladen is niet zo belangrijk voor me. Met de tesla misschien 10 maal op jaarbasis gedaan.

Gaat me hoofdzakelijk om de ruimte (3 kids waarvan 2 1.95m) Tijdens proefrit van de zeekr viel me dat ook in positieve zin op, zeer ruim. Ook achter mij (2.05m). Vond de Skoda ook wat smal op de achterbank. Daarom komt de EV9 toch weer terug op mijn lijstje.

Hoe is het inmiddels met de rechtuitstabilteit op de snel weg? Is dit verbeterd afgelopen maanden dmv updates?

De 5 jaar garantie, bij zeekr, spreekt me ook wel erg aan. Skoda blijft toch wel ver achter met 2 jaar. Gaat om een priveaankoop en zal de auto lang blijven rijden (Tesla nu 7 jaar in bezit).
Over de andere wagens kan ik niets zeggen, alleen wel dat ik zeer tevreden ben met de 7x.

Tevens is de garantie 10 jaar geloof ik, mits je de onderhoud bij Zeekr laat uitvoeren.

• ubzY3.eMBstiLL
  • Niet online
Rmaxx schreef op woensdag 23 september 2026 @ 09:10:
[...]

Nee dat ging (in mijn geval) over 'position lights' - dit was de enige manier om met dagrijverlichting te rijden met zowel de ledbalk achter als vóór te rijden. (ipv alleen die 2 lampjes voor). Dat gaat nu niet meer - hoewel positionlight natuurlijk voor parkeren is, is het wel jammer dat de ledbalk voor nu alleen nog aan kan met dimlicht of wanneer je auto in P staat. ADB (moest het even opzoeken) heb ik nog niet getest eigenlijk. Verwacht er niet heel veel van, het zijn geen verfijnde matrix of laserlampen meen ik...
Owja, dat was m inderdaad. Als ik nu alle puzzelstukjes bij elkaar leg, krijg ik wel sterk het vermoeden dat ze iets in de richting van mijn request hebben aangepast.

Met DRV/Position Lights kun je sowieso geen ADB inschakelen en als ik nu handmatig Low Beam selecteer, schakelt de auto zodra ik ga rijden weer terug naar AUTO. In die zin hebben ze het eigenlijk best efficiënt opgelost, tijdens het rijden wordt AUTO modus weer de standaardmodus en vanuit daar kan ADB correct functioneren.

Overigens zou ik ADB zeker eens proberen, vooral 's nachts. Ik vind het persoonlijk echt fantastisch werken. Het systeem kan delen van de lichtbundel dynamisch aanpassen rondom gedetecteerde voertuigen, waardoor een tegenligger/voorligger wordt afgeschermd terwijl een groot deel van de rest van de weg gewoon verlicht blijft.

Waar het systeem bij mij nog wel moeite mee heeft, is druk verkeer. In bepaalde situaties raakt ADB zichtbaar de kluts kwijt en schakelt/flitst de lichtverdeling soms 4 à 5 keer heel snel achter elkaar voordat het systeem zichzelf weer stabiliseert en het verkeer opnieuw goed oppakt.

Dus qua basis vind ik ADB echt top en 's nachts merk je pas goed hoeveel zicht het oplevert, maar de software/aansturing kan wat mij betreft nog flink verder gefinetuned worden.

Staat ook op m'n planning om dit nog te melden in de BA.

[ Voor 4% gewijzigd door ubzY3.eMBstiLL op 24-09-2026 00:49 ]

• Rmaxx
ubzY3.eMBstiLL schreef op donderdag 24 september 2026 @ 00:45:
[...]

Owja, dat was m inderdaad. Als ik nu alle puzzelstukjes bij elkaar leg, krijg ik wel sterk het vermoeden dat ze iets in de richting van mijn request hebben aangepast.

Met DRV/Position Lights kun je sowieso geen ADB inschakelen en als ik nu handmatig Low Beam selecteer, schakelt de auto zodra ik ga rijden weer terug naar AUTO. In die zin hebben ze het eigenlijk best efficiënt opgelost, tijdens het rijden wordt AUTO modus weer de standaardmodus en vanuit daar kan ADB correct functioneren.

Overigens zou ik ADB zeker eens proberen, vooral 's nachts. Ik vind het persoonlijk echt fantastisch werken. Het systeem kan delen van de lichtbundel dynamisch aanpassen rondom gedetecteerde voertuigen, waardoor een tegenligger/voorligger wordt afgeschermd terwijl een groot deel van de rest van de weg gewoon verlicht blijft.

Of Zeekr dit technisch als matrix LED classificeert en hoe de clusters exact zijn opgebouwd durf ik zo niet met zekerheid te zeggen, maar het effect in de praktijk lijkt daar in ieder geval sterk op.

Waar het systeem bij mij nog wel moeite mee heeft, is druk verkeer. In bepaalde situaties raakt ADB zichtbaar de kluts kwijt en schakelt/flitst de lichtverdeling soms 4 à 5 keer heel snel achter elkaar voordat het systeem zichzelf weer stabiliseert en het verkeer opnieuw goed oppakt.

Dus qua basis vind ik ADB echt top en 's nachts merk je pas goed hoeveel zicht het oplevert, maar de software/aansturing kan wat mij betreft nog flink verder gefinetuned worden.

Ja het matrix, maar wel erg grof. Niet hi-res en zeker geen laser. Ze sturen ook niet mee in de bochten trouwens.

• ubzY3.eMBstiLL
  • Niet online
Rmaxx schreef op donderdag 24 september 2026 @ 00:48:
[...]

Ja het matrix, maar wel erg grof. Niet hi-res en zeker geen laser. Ze sturen ook niet mee in de bochten trouwens.
Klopt, iemand heeft dit in de BA volgens mij ook al als feature request ingediend met de vraag of ze iets met bochtverlichting kunnen doen.

Voor zover ik kan zien zijn de koplampmodules zelf echter gewoon vast gemonteerd en draaien ze niet fysiek mee met de stuurhoek. Als daar inderdaad geen hardware voor aanwezig is, lijkt het me sterk dat Zeekr achteraf via software nog echte meesturende bochtverlichting kan toevoegen.

Softwarematig zouden ze mogelijk nog iets met de afzonderlijke LED segmenten/lichtverdeling kunnen doen, afhankelijk van wat de hardware ondersteunt.

Anders zal echte meesturende bochtverlichting waarschijnlijk iets voor een toekomstige generatie 7X moeten worden, mocht Zeekr dat daar hardwarematig meenemen en die versie uiteindelijk hierheen komen. Time will tell.

• ubzY3.eMBstiLL
  • Niet online
@Ian_ Volgens mij zit er bij die van jou ook niks nieuws qua meesturende LED koplampen voor bochtverlichting, toch?

Zitten er bij jouw versie overigens nog nieuwe dingen op dit gebied die ze hebben meegenomen, of is het qua verlichting/ADB eigenlijk gewoon hetzelfde systeem als bij ons?

• Ian_
ubzY3.eMBstiLL schreef op donderdag 24 september 2026 @ 01:57:
@Ian_ Volgens mij zit er bij die van jou ook niks nieuws qua meesturende LED koplampen voor bochtverlichting, toch?

Zitten er bij jouw versie overigens nog nieuwe dingen op dit gebied die ze hebben meegenomen, of is het qua verlichting/ADB eigenlijk gewoon hetzelfde systeem als bij ons?
No, geen meesturende koplampen. Verder is alles hetzelfde maar het groot licht assistent werkt wel beter en ook bij lage snelheden

• supersound
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 08:56
Knarremaar schreef op zondag 20 september 2026 @ 11:19:
[...]

Grappig om te lezen, dit is precies de afweging bij de 7X. De Core LFP doet ca. 480 km WLTP op 100%, de LR ca. 492 km op 80%.

LR. Eigenlijk maar 60%. Dus nog veel minder km. Want je laat hem niet onder de 20% zakken.
Dus een range van 20 naar 80. Is maar 60% En de core van 0% naar 100%…

Dat verschil van 12 km is eigenlijk verwaarloosbaar.

• M13z1
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 09:28
M13z1 schreef op maandag 21 september 2026 @ 11:13:
[...]

Voor zover ik nu kan beoordelen wel, raam werk weer naar behoren, er is een nieuwe deurmodule geplaatst en nu resoneert mijn deurpaneel bij zwaardere bassen van de muziek. Maar verder rijdt de auto heerlijk. Ze hebben software 2.2a erop gezet, Bluetooth lijkt stabiel, onderhoud gepleegd, ADAS gekalibreerd, frontcamera werkt weer normaal. dus alles lijkt nu goed.

Ik heb een week in een 7GT gereden maar blij dat ik deze weet terug heb, heerlijk ruim en veel zicht rondom, vooral het zicht naar achteren is zeer beperkt in de GT en wat is dit ding toch griezelig snel......
Sinds maandag weer storingen, camera achter heeft beperkt zicht en dodehoeksysteem werkt (hierdoor?) niet. BT valt ook weer weg.

'The truth is not afraid for Questions

• Rickyuu
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09:36
Lyca schreef op woensdag 23 september 2026 @ 14:58:

Hellingen en automatische deuren gaan inderdaad niet samen. Meerdere malen op vakatie in Italie meegemaakt dat de deuren steeds dicht willen gaan, niet ver genoeg opengaan etc. Ik duw inmiddels bijna standaard door de weerstand heen als ik in en of uitstap.

• Snobbieh
M13z1 schreef op donderdag 24 september 2026 @ 09:28:
[...]

Sinds maandag weer storingen, camera achter heeft beperkt zicht en dodehoeksysteem werkt (hierdoor?) niet. BT valt ook weer weg.
Oh, "camera achter beperkt" waardoor dodehoeksysteem niet werkt. Klinkt bekend. Zijn ze bij mij al van mei mee bezig en vinden het niet. Volgens de uitleg, zou een camera slechte signalen op de bus zetten waardoor deze in veiligheid gaat.
Auto moet OPNIEUW binnen voor NOGMAALS een camera te vervangen. Als het dan niet opgelost is, gaan ze de stuurdoos vervangen.

• Elvir90
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:48
Wellicht niet helemaal in lijn met dit topic, maar ik heb een originele ongebruikte Zeekr V2L kabel, t.w.v. 250 euro, van mijn Zeekr X, die ik niet gebruik. Heeft iemand interesse om deze over te nemen?

• Ian_
Ik ben het hier niet helemaal mee eens omdat we verschillende use cases samenvoegen.

Use case 1 - Woon / Werk verkeer

De LR-versie wordt tot 80% opgeladen en de Core-versie tot 100% met de AC-lader. Gemiddeld rijden Nederlanders 50km (enkele rit) naar het kantoor toe. Elke EV aan zich is hier geschikt voor.

Use case 2 - Lange ritten

De LR- & Core-versie worden tot 100% opgeladen met de AC-lader. Hier is het verschil in real range (96 / 20 kWh/100 km = 480 km of 75 / 20 kWh/100 km = 375 km). Je gaat bij beide voertuigen pas DC laden vanaf +/- 10% omdat bij deze SoC de laadsnelheid het hoogst is. Beide laden tot 80% vanwege de laatste 20% qua tijd (sloom is).
  • De long range komt in de eerste stretch 430 km
  • De core komt in de eerste stretch 330 km
Na het laden van beide voertuigen kan je weer:
  • De long range komt in de tweede stretch 380 km
  • De core komt in de tweede stretch 300 km
Zo kan je natuurlijk doorgaan en het zijn ideale waarden, en de Long range heeft ook meer opties dan de Core. Daar zit de meerwaarde van het model in.

Zelf zou ik nooit zo lang doorrijden maar het verschil is wel dat de een nog een braadworst in Duitsland eet en de ander al goedkoop pils in Polen aan het drinken is

[ Voor 6% gewijzigd door Ian_ op 24-09-2026 10:11 ]

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:44
En er is iets verschil in range tijdens de winter: een beetje in het voordeel van NMC.

LFP gaat daarnaast echter meer cycles mee.

• Lyca
Via via Zeekr in China, daar zitten ze aan OS7 btw :D

ZeekrOS 7.2.3a in de 7X

• Rmaxx
Lyca schreef op donderdag 24 september 2026 @ 14:21:
Via via Zeekr in China, daar zitten ze aan OS7 btw :D

ZeekrOS 7.2.3a in de 7X
ja maar daar krijgen ze ook de 2026 versie met verstelbare achterbank (ook in diepte, niet alleen de rug), nieuwe koelkastsysteem (naar achteren ipv van bovenaf), zerogravity stoel, klaptafeltje met display, bediening in de middensteun met touchscreen, lidar, meer pks, meer bereik, lichtgevende display op de bumper, autonoom rijden, etc etc.. we komen er maar bekaaid vanaf hier :) Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fYOGx9uy5jif4mzQIULmNLHjtqY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SpOmLCoa2xlT9ReaRsJpOBDL.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KVYpq5uX-BWJLm-WB7e9wDVan9Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2RhoyJ6nSZZswegXYMgNvA0f.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/odl_rBzhjQQNM3YA6TJp2EEiHsY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kwTkPZbxxyIweC1JnSNQFrGI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o2p6qUe0nAZZ4Gh_j3Z7UBXv9Dg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/irw4JN9hnXrXuKoM4GF4maLn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tOR6K3wvewxFEjWdIBE8AZInpac=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QcAZ5t6a1tV2LCyKiSzknIIr.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 58% gewijzigd door Rmaxx op 24-09-2026 15:42 ]

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:44
kan iemand een aftermarket seat heating / airco bediening oplossing maken voor 'onze' 7x versie? :)

• Freedive
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18:50

Freedive

] Ken sent me _

ubzY3.eMBstiLL schreef op donderdag 24 september 2026 @ 00:45:
[...]

Ja maar wat je zegt, bij druk verkeer niet te doen, gewoon wel gevaarlijk voor tegenliggers.

Daarnaast kan je het niet in- uitschakelen zonder groot licht te schijnen.
Pagina: 1 ... 138 139 Laatste