Het grote Zeekr 7x topic

Pagina: 1 ... 109 110 Laatste
Acties:

• Rmaxx
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 17-04 12:39
RMRu schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 11:29:
De middenconsole is modulair; je kunt een deel van de middenconsole met de 'hendel' vervangen door bijvoorbeeld een koelkast. Dit is volgens mij alleen gangbaar op de Chinese variant van de 7X.
In australia werkt het ook gewoon, heb er een in backorder staan vanuit china, volgens wat ik zover kan vinden zou het gewoon moeten werken, maar blijft een gokje. :+

• Elfdutch69
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 19:23
nikagl schreef op woensdag 15 april 2026 @ 08:57:
Zulke muurkrasjes kan vaak met zo'n grijs sponsje vrijwel onzichtbaar worden verwijderd. Uiteraard pas doen nadat de schade is opgenomen en ze het gaan vervangen.

Zelf al meerdere schades gehad:

- de kleine zwarte strip (bij wielkast links voor) duurde 2 maanden (na 1 week rijden er automatisch afgevlogen)... Op kosten van Zeekr dezen ze wel moeilijk. Hoe kan zo'n stripje eraf vliegen zonder verdere schade als ik het zelf gedaan zou hebben?!

- Vorige week ook nog spiegel eraf (iemand die mij niet zag in Duitsland), ben benieuwd hoe lang dat gaat duren. Dat gaat via schadebedrijf...

Voor afspraak zal het bij jou vast beter gaan omdat ze zelf schuld hebben, maar contact met werkplaats is vrijwel onmogelijk. Mail reageren ze soms helemaal niet op, zelfs inplannen via de app weten ze soms niet "omdat het te druk is". Bellen via sales is de beste optie, enige manier om ze telefonisch te bereiken...

Ben benieuwd of het is verbeterd, heb zowel met Zeekr NL als Zeekr Zweden contact hierover gehad dat dit geen normale klantenservice is 👍
Ze hebben het netjes op het afleverformulier gezet. Ik sta ook in de cc bij de correspondentie met de service afdeling. Net al een mail ontvangen met foto's van de schade en bericht dat ze dit gaan oppakken.

Tot nu toe heel netjes. Ook de aflevering was professioneel

• leonardo1504
  • Registratie: April 2001
  • Niet online
Ik rij nu een paar weken in mijn 7X. De auto rijdt heerlijk. In de model Y voel je elk gat en elke hobbel in de weg, de 7X is wat dat betreft heel veel relaxter en ook veel stiller. De software kan wel wat beter en dan met name de stemherkenning. In de Tesla kan ik overal komen met stemcommandos, in de 7X gebruik ik standaard toetsenbordinvoer, anders krijg ik het vrijwel nooit voor elkaar om een bestemming in te spreken die de auto ook verstaat.

Cruise control en lane assist werkt bij mij echt behoorlijk goed, alleen in bochten neemt ie minder snelheid terug dan ik gewend ben en moet je soms ook echt bijsturen. De HUD en de 360 graden view vind ik fantastisch. Ik ben ook blij met de velgcamera's. Ik heb met de Tesla zo vaak velgschade gemaakt bij het inparkeren.

Stoelen: veel beter dan ik gewend was, met meer dan genoeg beenruimte achterin. Verder een hoop snufjes die nu eenmaal op de auto zitten en die ik ook handig vind maar ik zou ze ook niet missen als ze er niet op zaten (zoals bediening van de positie van de passagiersstoel vanaf de achterbank, de electronische bedienbare zonneschermen achter, etc).

Kortom: plussen en minnen, maar de plussen hebben wel de overhand.

Wat ik nog niet ontdekt heb is het plannen van een oplaadbeurt op de route. Ik krijg het niet voor elkaar. Dus zoeken naar een snellader onderweg, accu voorbereiden etc. Misschien dat ik het gewoon over het hoofd zie, maar ik krijg het niet voor elkaar. Op de kaart staat rechtsonder wel een iccontje dat ik met laden associeer, maar het enige dat dat doet is de kaart maximaal uitzoomen,.

• fsve
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18:13
leonardo1504 schreef op woensdag 15 april 2026 @ 18:25:
Wat ik nog niet ontdekt heb is het plannen van een oplaadbeurt op de route. Ik krijg het niet voor elkaar. Dus zoeken naar een snellader onderweg, accu voorbereiden etc. Misschien dat ik het gewoon over het hoofd zie, maar ik krijg het niet voor elkaar. Op de kaart staat rechtsonder wel een iccontje dat ik met laden associeer, maar het enige dat dat doet is de kaart maximaal uitzoomen,.
Dat is bijzonder... als je een route instelt die verder is dan dat je bereik hebt, gaat hij bij mij automatisch laders inplannen. In dat tussenscherm kan je nog allerlei dingen instellen. Voorkeur laders en te vermijden laders, aankomst percentage e.d. Bij het starten van je navigatie gaat hij ook gelijk de batterij voorverwarmen.

Plan even een route naar Berlijn, dan zal je vast laders gaan zien ;)

Gebruik je trouwens wel "de laatste" versie van de navigatie? Ik dacht dat vanaf 2.X automatisch zou gaan, maar bij aflevering installeerde zie die nog een keer handmatig.

[ Voor 3% gewijzigd door fsve op 15-04-2026 18:56 ]

Be reasonable.... do it my way

• nikagl
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-04 11:01
Wat betreft dat laden:

1. Is de navigatie al geupdate?
2. In de instellingen van de navigatie zit een laadplanner die aan moet staan
3. Je kunt ergens instellen wat het minimale percentage is voor je bestemming. Kleinste waarde is 10% wat kan zorgen voor laadpunten die je niet nodig hebt. Ik zet dan de laadplanner uit, dan zie je hoeveel % je eroverheen gaat maar dan krijg je geen laadpaal suggesties
4. Zowel bovenin als bij tussenstops zit een laadpaal icoon waarmee je laadpalen kunt opzoeken in de buurt of bij je bestemming. Erg handig als je bv. een McD wilt vinden die ook een laadpaal in de buurt heeft

Voor die 10% bij de laadplanner heb ik ook builders feedback gegeven:
https://zeekr.featurebase.app/en/p/69d89f8bf9375aa7cbc11e02

Dit icoon trouwens:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cCfRwigUs6y9f5nhjoZnpWRvh0Q=/x800/filters:strip_exif()/f/image/D1AgobTHQrnblX9SHDRB1HzI.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 18% gewijzigd door nikagl op 15-04-2026 18:59 ]

Zeekr 7x LR | HASS | Zwave | Python | Javascript

• leonardo1504
  • Niet online
Wat zou dit icoon moeten doen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NU_qcvJ9AJ9vb1Ccbg9IpsNCrvg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1UZoz77ECH6Szy6YUu4tEmxj.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 123% gewijzigd door leonardo1504 op 15-04-2026 19:38 ]

• nikagl
Volgens de manual is dat om de huidige range te zien:
https://manual.zeekrdrive...center-display/T10213507/

Krijg je dan niet die view waar je in blauw kunt zien tot waar je kunt rijden?

• leonardo1504
  • Niet online
De kaart zoomt dan maximaal uit. Wellicht gebeurt dat als je de hel geplande route zonder laadstop kan rijden?

• Ian_
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 17:53
Laat op basis van je SoC zien hoe ver je theoretisch nog kan rijden.

• nikagl
Hij zoomt inderdaad uit en toont in het blauw het gebied tot waar je kunt rijden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2Q4SrACk4G4W59jqkuYlqjjoR-k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/z3uLEbYSkiMbJBaWn7f3JlA8.png?f=fotoalbum_large

Ook gecombineerd met een bestemming:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JEpV6KjN5lUEC0m-pf1XirV_eW4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mg7lFrremugbjHVRQZh92eTy.png?f=fotoalbum_large

Dit is overigens de laadplanner die je aan/uit kunt zetten:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UN430LpRNqzDK1XQY343EoP8Cfc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/HBVs8LG75syV8J4lir0TmEPH.png?f=fotoalbum_large

Dit is met laadplanner aan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T1-hY5di34mKRSrTpEijmbMLNN4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/QTQQwAUxB9ZKl3w0quotLuRo.png?f=fotoalbum_large

En dit is met laadplanner uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aqViLz8_emVTGpgcUzurWikymYE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/qIJq1QdSepHavPVvyWLImio1.png?f=fotoalbum_large

En hier zie je ook het icoontje om laadpalen in de buurt te zoeken:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/flvQNOyVHQfNSbi5aeTIHaLpc_Q=/x800/filters:strip_exif()/f/image/vjjYBrcTtus0o1PdEnHmcGx4.png?f=fotoalbum_large

• leonardo1504
  • Niet online
Ah okay, dan staat ie uit bij mij. Ik ga er morgen eens mee spelen. Dat zit in een Tesla toch wat minder weggestopt.

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:48
Ik heb de laatste tijd veel dit op mn scherm als ik instap. Iemamd een idee of ik iets verkeerds doe met uitstappen? Het gebeurd namelijk volgens mij alleen als ik na een rit even de auto verlaat en weer terug kom.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QX-qckaX63mh69ulhcjnLYc5lLc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bvuLnJ0zW28xwg9GiwU1jFfM.jpg?f=fotoalbum_large

Zeekr 7x Privilege AWD

• Snobbieh
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:38
Ik denk dat dit een bug is, ik heb dit zelf ook zeer vaak zonder dat ik iets aanraak. Gebeurd zelfs als mijn kinderen reeds in de auto zitten en ik nog maar de deur open doe van de bestuurder.

I7 2600K - 8GB - M550 256GB - GTX 670

• fz1971
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 12:34
Mede berijders van de 7x Privilege
Ik heb vandaag de 7x achter gelaten in de ochtend en vanmiddag weer opgehaald bij een subdealer van Zeekr om 2 redenen

Nr 1
Airco werkt niet zo als het volgens mij moet zijn
Hij is gewoon lauw ipv koud als ik hem op het koudst zet (wss15C) is het gewoon niet koud meer lauw
De enige keer dat het een beetje koud wordt is als ik de DFR knop indrukt maar dan kan hij alleen maar heel hard blazen.
Nu had ik gelezen dat de Zeekr soms half gevuld met koelmiddel werden opgeleverd maar volgens de garage was dit niet het geval. Alles had de juiste waarde mbt druk etc. Het enige wat ze dus gedaan hebben zei hij is een update gedraaid mbt iets voor de airco en meer kon hij niet doen
Met als uitkomst geen verbetering mbt koelen.
Hebben er hier meer mensen last van mbt slecht koelen van de airco en zijn er ook mensen hier die het hadden en nu toch iets hebben laten aanpassen zodat hij nu wel heel goed koud wordt
De 12 jaar oude mini van mijn vrouw koelt veel beter zoals het hoort , 15C voelt ook als 15 C en niet als 20C of zo.

Nr 2
Kraken ergens achter bij de ophanging
De monteur vertelde dat er zeker nog 6 auto’s (allemaal 7x Privilege) bij hun in onderhoud zijn met een krakende achter ophanging
Op de brug geweest maar hij kon niets vinden ook bij mijn auto niet. Zeer lastig om iets te roepen door de monteur daar het probleem niet te traceren is
Zeekr zelf weet het ook maar weet ook niet waar het vandaan komt
Waarschijnlijk zit het wel ergens in de luchtvering lijk mij
Conclusie niks opgeschoten vandaag
Wie hebben hier ook last van en bij wie is het wel opgelost (weet niet of dat überhaupt kan dus)

• nskr83
  • Laatst online: 09:52
fz1971 schreef op donderdag 16 april 2026 @ 13:03:
Ik heb vandaag de 7x achter gelaten in de ochtend en vanmiddag weer opgehaald bij een subdealer van Zeekr om 2 redenen

Nr 1
Hij is gewoon lauw ipv koud als ik hem op het koudst zet (wss15C) is het gewoon niet koud meer lauw
De enige keer dat het een beetje koud wordt is als ik de DFR knop indrukt maar dan kan hij alleen maar heel hard blazen.
Nu had ik gelezen dat de Zeekr soms half gevuld met koelmiddel werden opgeleverd maar volgens de garage was dit niet het geval. Alles had de juiste waarde mbt druk etc. Het enige wat ze dus gedaan hebben zei hij is een update gedraaid mbt iets voor de airco en meer kon hij niet doen
Hebben er hier meer mensen last van mbt slecht koelen van de airco en zijn er ook mensen hier die het hadden en nu toch iets hebben laten aanpassen zodat hij nu wel heel goed koud wordt
De 12 jaar oude mini van mijn vrouw koelt veel beter zoals het hoort , 15C voelt ook als 15 C en niet als 20C of zo.

Nr 2
De monteur vertelde dat er zeker nog 6 auto’s (allemaal 7x Privilege) bij hun in onderhoud zijn met een krakende achter ophanging
Op de brug geweest maar hij kon niets vinden ook bij mijn auto niet. Zeer lastig om iets te roepen door de monteur daar het probleem niet te traceren is
Wie hebben hier ook last van en bij wie is het wel opgelost (weet niet of dat überhaupt kan dus)
Volgens mij is dit niet alleen een “privilege-probleem”. Mijn auto heeft namelijk hetzelfde issue, maar ook de Zeekr-service kon niets vinden.
Daarnaast komt het geluid niet alleen van de ophanging; ik hoor het ook vanuit de deuren, vooral bij drempels. Het zou misschien van de rubberen afdichtingen langs de deur kunnen komen, of ergens anders vandaan.
Om het maar niet te horen zet ik tegenwoordig gewoon de muziek wat harder aan 🙂

• Rmaxx
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 17-04 12:39
nskr83 schreef op donderdag 16 april 2026 @ 13:29:
[...]

Volgens mij is dit niet alleen een “privilege-probleem”. Mijn auto heeft namelijk hetzelfde issue, maar ook de Zeekr-service kon niets vinden.
Daarnaast komt het geluid niet alleen van de ophanging; ik hoor het ook vanuit de deuren, vooral bij drempels. Het zou misschien van de rubberen afdichtingen langs de deur kunnen komen, of ergens anders vandaan.
Ai.. das wel een afknapper voor 'premium' ? de Lynk 01 (heb er al 2 gehad) kraakt werkelijk nergens. en dat zou ónder Volvo moeten staan en Zeekr erbóven ?? ;( :?

• Nacho1978
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 11:57
nskr83 schreef op donderdag 16 april 2026 @ 13:29:
[...]

Ik heb ook last van krakende deuren (denk rubbers) bij hobbels en zelfs bij accelereren en afremmen. Hopelijk is de oorzaak rubbers die plakken aan het chassis en bij beweging dus "loskomen" van de koets en dan kraken. Ga ze dit weekend schoonmaken en wat geschikt spul erop smeren. Als dit de oorzaak niet is dan begin ik mij tich wel wat zorgen te maken..

• vanderwolf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-04 20:46
Ik ervaar sinds de nwe 2.1.2 versie dat het sturen anders is. De 2.1.1 versie maakte dat ik geen hinderlijk zoekerig rijden meer bij hogere snelheden ervaarde.

Deze 2.1.2 versie heeft wanneer je vanuit de middenstand naar links of rechts moet sturen een soort weerstand waar je doorheen moet. Ook geeft het soms een kleverige effect en je stuur wat trekt (weet niet hoe ik dat beter kan uitleggen) alsof lane control iets doet terwijl ik dat allemaal uit heb staan.

Zijn er meer die een verschil ervaren?
Wat mij betteft zou ik liever weer naar de 2.1.1 versie gaan die wel prettig stuurde.

• Elfdutch69
Is er een mogelijkheid om zenders handmatig te zoeken?
Ze staan vooraf ingesteld maar ik mis wat stations waar ik vaak naar luister

• Ian_
vanderwolf schreef op donderdag 16 april 2026 @ 17:54:
Ik ervaar sinds de nwe 2.1.2 versie dat het sturen anders is. De 2.1.1 versie maakte dat ik geen hinderlijk zoekerig rijden meer bij hogere snelheden ervaarde.

Deze 2.1.2 versie heeft wanneer je vanuit de middenstand naar links of rechts moet sturen een soort weerstand waar je doorheen moet. Ook geeft het soms een kleverige effect en je stuur wat trekt (weet niet hoe ik dat beter kan uitleggen) alsof lane control iets doet terwijl ik dat allemaal uit heb staan.

Wat mij betteft zou ik liever weer naar de 2.1.1 versie gaan die wel prettig stuurde.
Het sturen gaat kleven of wordt zwaar nadat je LCC hebt gebruikt. Dat ervaar ik in ieder geval maar was bij 2.1.1 ook al het geval.

• RCZ
  • Registratie: Oktober 2025

RCZ

vanderwolf schreef op donderdag 16 april 2026 @ 17:54:

Versie 2.1.2 stuurt juist erg goed. LCC heeft wel invloed na gebruik op stuurgedrag Daar blijf ik dus vanaf. Vind LCC sowieso niet fijn rijden. Zet anders waarschuwing overschrijden rijstrook ook uit bij begin van rit. Is wat anders dan LCC Waarschijnlijk ga je dan ook beter stuurgedrag merken op langere ritten. Ik ben erg blij met versie 2.1.2. Stuurgedrag is weer beter geworden.

• PolestarB
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 16:09
fz1971 schreef op donderdag 16 april 2026 @ 13:03:

Nr 1

Nr 2
Herkenbaar ook Privilege berijder, voor en achter, as di een afspraak in Zeist voor onderandere dit probleem. Laat het resultaat weten als de auto is geweest

• PolestarB
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 16:09
Medico schreef op donderdag 9 april 2026 @ 16:57:
[...]

Ik heb t ook en dacht aan slecht uitbalanceren of hoogteslag oid. Volgende week dan ook een afspraak in Zeist om het te laten checken.

Hopelijk heeft het te doen met de banden.
Goedemiddag,
ben even benieuwd of ze in Zeist het probleem hebben kunnen vinden en belangrijkste oplossen?
Alvast bedankt

Privilege berijder

• WizzyBrown
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 18-04 13:38

• Elfdutch69
Vraagje.
Ik heb een tweede account aangemaakt voor mijn vrouw omdat ze ook in de 7X gaat rijden.
In het gebruikerscentrum kan ik wisselen tussen de account, echter met er elke keer een QR code gescand worden bij de wissel.

Doe ik iets verkeerd? Of kan ik dit middels een instelling aanpassen?

• Medico
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:10
PolestarB schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 16:05:
[...]

Goedemiddag,
ben even benieuwd of ze in Zeist het probleem hebben kunnen vinden en belangrijkste oplossen?
Alvast bedankt

Privilege berijder
Vandaag geweest. Ze houden het op 2! kapotte michelin banden. Snapte nu niet precies met wat ze nu bedoelde hiermee, maar er komen 2 nieuwe op.
Ik Kon gelukkig de auto laten staan en een nieuwe 001 meekrijgen, wat ook echt lekker rijdt trouwens.

[ Voor 3% gewijzigd door Medico op 17-04-2026 21:30 ]

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:14
Zag net weer eens een 7X in het grijs staan, ben er toch wel erg van gecharmeerd. Over een half jaar gaat de huidige auto uit de lease. Ik maak veel snelweg kilometers en vind een goede ACC en lane assist (en rechtuit stabiliteit) wel zwaar wegen dus de ervaringen in dit topic geven wat twijfels. Binnenkort een proefrit gepland om het eens in de praktijk te ervaren. Vind stiekem de 7GT nog iets mooier, maar de hoge zit na een vorige lage auto bevalt toch wel goed.

[ Voor 11% gewijzigd door Southern Sun op 17-04-2026 20:47 ]

• ubzY3.eMBstiLL
  • Registratie: April 2025
  • Niet online
Elfdutch69 schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 16:20:
Vraagje.
Ik heb een tweede account aangemaakt voor mijn vrouw omdat ze ook in de 7X gaat rijden.
In het gebruikerscentrum kan ik wisselen tussen de account, echter met er elke keer een QR code gescand worden bij de wissel.

Doe ik iets verkeerd? Of kan ik dit middels een instelling aanpassen?
Check even in de User Center > User Profile selecteren (van je vrouw) > Settings: zorg dat beide aangevinkt zijn:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j1qlRaPFLFTVpGinlVby2udxYkM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B9TqmbAEsieAk6MpKlfVrzCF.jpg?f=fotoalbum_large
(Gezichtsherkenning zie je niet staan omdat deze op dit moment alleen beschikbaar is voor de main user.)

Zeekr 7X Core | Men and women alike. What we do, we do for the benefit of all.

• ubzY3.eMBstiLL
  • Niet online
Southern Sun schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 20:45:
Zag net weer eens een 7X in het grijs staan, ben er toch wel erg van gecharmeerd. Over een half jaar gaat de huidige auto uit de lease. Ik maak veel snelweg kilometers en vind een goede ACC en lane assist (en rechtuit stabiliteit) wel zwaar wegen dus de ervaringen in dit topic geven wat twijfels. Binnenkort een proefrit gepland om het eens in de praktijk te ervaren. Vind stiekem de 7GT nog iets mooier, maar de hoge zit na een vorige lage auto bevalt toch wel goed.
Ik zou je adviseren om meerdere proefritten in te plannen(je hebt toch nog genoeg tijd), zodat je echt een goed beeld krijgt van de auto. Je hebt meestal maar ~1 uur per rit, dus het is slim om dat goed te benutten.

Plan bijvoorbeeld 1/2 ritten op rustige momenten om de auto wat meer op z’n limieten te testen en te voelen hoe hij zich gedraagt.
En pak daarnaast nog 1/2 ritten tijdens de spits, zodat je ook ACC + LCC goed kunt ervaren in druk verkeer.

Op die manier kun je zelf het beste bepalen of het bij je past. Bij mij werkt het tot nu toe echt top, echt een ge-wel-dige auto, niks te klagen 🙂.

• Griekos
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 18-04 19:52
Weet iemand hoe je scherm en eventueel scherm achter stuur uit kan zetten als je in de avond/nacht rijdt ? Rij stukken waar ik geen Navigatie nodig heb en wil het liefst donker interieur hebben of bij onbekende routes alleen HUD gebruiken.. zie in de snelkoppelingen het scherm uit button maar deze kan niet aangeklikt worden.

Alvast bedankt

• fsve
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18:13
Griekos schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 05:53:
Weet iemand hoe je scherm en eventueel scherm achter stuur uit kan zetten als je in de avond/nacht rijdt ? Rij stukken waar ik geen Navigatie nodig heb en wil het liefst donker interieur hebben of bij onbekende routes alleen HUD gebruiken.. zie in de snelkoppelingen het scherm uit button maar deze kan niet aangeklikt worden.

Alvast bedankt
Ik weet alleen dat je de helderheid van beide schermen individueel kan aanpassen. Uit heb ik nog niet gezien, maar misschien kan je hem goed genoeg dimmen.

Be reasonable.... do it my way

• tim.w
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 14:17
Nu ook op de voorpagina bij Autoweek:

https://www.autoweek.nl/a...ftwarematig-op-te-lossen/

• Elfdutch69
ubzY3.eMBstiLL schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 01:44:
[...]

Check even in de User Center > User Profile selecteren (van je vrouw) > Settings: zorg dat beide aangevinkt zijn:
[Afbeelding]
(Gezichtsherkenning zie je niet staan omdat deze op dit moment alleen beschikbaar is voor de main user.)
Dat staat allemaal goed en zoals op jouw foto. Maar toch moet ik steeds de qr code scannen

• Ian_
Ja, het blijft een issue en ook geen issue 😂
Zelf namelijk (LR) 0% last van.

• RCZ

RCZ

Ian_ schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 09:05:
[...]

Ja, het blijft een issue en ook geen issue 😂
Zelf namelijk (LR) 0% last van.
Ik heb er op gereageerd op Autoweek met de tekst hieronder:

Dit is inderdaad een bekend probleem dat is opgelost met meerdere updates. Laatste update is vorige week. Betreft versie 2.1.2. Dat is de laatste. Ik heb zelf nu ruim vier maanden de Zeekr 7X Long Range en 24000 km gereden. Ik had vanaf begin geen last van de rechtuitstabiliteit wel van vervelend stuurgedrag in middenpositie. Wat zwaar en zoekerig. Dat is nu met de laatste update volledig opgelost. Auto stuurt fijn en precies. Veel BMW gereden en Zeekr 7X benadert dat fijne niveau. Als je er nog last van heb blijf dan van LCC af en zet de waarschuwing voor overschrijden rijstrook op uit of geluid. Daar zit het issue. Die beïnvloeden stuurgedrag in de middenpositie. Ik vind het knap hoe Zeekr er met updates een fijn sturende auto van heeft weten te maken. Verder ook een fijne auto met grote actieradius en een goede en stabiele caravantrekker. Het snelle opladen is heel fijn op langere ritten zoals naar Oostenrijk.

• MvRtje
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
Nu de vraag komt deze naar EU (NL)? Zo ja, dan gaat het voor mij een switch worden. Wel nog beetje wennen aan de voorkant, maar in het zwart is het toch wel erg mooi.

Valt me wel op dat deze weer "normale" deurhandels heeft. Gaan ze in China er ook vanaf stappen vanwege de veiligheid?

Hmm ziet er wel naar uit dat het een Hybride gaat worden, dan valt het al af.

[ Voor 16% gewijzigd door MvRtje op 18-04-2026 10:31 ]

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / SigenStor 17kW + 36kWh / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / 2x Easee EV / Gardena Smart / Navimow H3000E-VF / Dreame X40 Ultra

• bullseye1977
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:12
Nu ook de 2.1.2 goed getest op een rit naar Duitsland. En ik moet zeggen dat ik gewoon goed tevreden ben. Geen over active waarschuwingen meer bij wisselen van strook tijdens LCC. Alleen de afstand tot de voorganger mag wat korter. Over 1 maand rij ik er 1 jaar in en heb er nu al 40k km op zitten. Fijnste auto tot nu toe die ik heb gereden terwijl ik mijn VW arteon ook heel hoog had zitten.

• JustTrying
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-04 21:33
bullseye1977 schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 10:23:
Nu ook de 2.1.2 goed getest op een rit naar Duitsland. En ik moet zeggen dat ik gewoon goed tevreden ben. Geen over active waarschuwingen meer bij wisselen van strook tijdens LCC. Alleen de afstand tot de voorganger mag wat korter. Over 1 maand rij ik er 1 jaar in en heb er nu al 40k km op zitten. Fijnste auto tot nu toe die ik heb gereden terwijl ik mijn VW arteon ook heel hoog had zitten.
Goed te lezen dat de issues met deze auto wel verholpen lijken te zijn nu. Ben nog enorm aan het twijfelen tussen de Zeekr 7x en de BMW ix3, en nog een beetje over de Mercedes GLB, de eerste heb ik voor 60k in long range met alle opties, de tweede voor 70k. Of het die extra bijtelling waard is, twijfel ik over. Auto moet dit jaar op kenteken staan. Interieur van de Polestar 4 vind ik daarnaast ook erg mooi, wellicht is de estate versie daarvan nog dit jaar op kenteken te krijgen, maar daar moet dan snel meer nieuws over komen.

• funkylicious
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19:19
RCZ schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 09:51:
[...]

Ik heb er op gereageerd op Autoweek met de tekst hieronder:

Dit is inderdaad een bekend probleem dat is opgelost met meerdere updates. Laatste update is vorige week. Betreft versie 2.1.2. Dat is de laatste. Ik heb zelf nu ruim vier maanden de Zeekr 7X Long Range en 24000 km gereden. Ik had vanaf begin geen last van de rechtuitstabiliteit wel van vervelend stuurgedrag in middenpositie. Wat zwaar en zoekerig. Dat is nu met de laatste update volledig opgelost. Auto stuurt fijn en precies. Veel BMW gereden en Zeekr 7X benadert dat fijne niveau. Als je er nog last van heb blijf dan van LCC af en zet de waarschuwing voor overschrijden rijstrook op uit of geluid. Daar zit het issue. Die beïnvloeden stuurgedrag in de middenpositie. Ik vind het knap hoe Zeekr er met updates een fijn sturende auto van heeft weten te maken. Verder ook een fijne auto met grote actieradius en een goede en stabiele caravantrekker. Het snelle opladen is heel fijn op langere ritten zoals naar Oostenrijk.
“Dit is inderdaad een bekend probleem dat is opgelost met meerdere updates.”.

Bij mij is het problem na meerdere updates nog helemaal niet opgelost.

• WizzyBrown
JustTrying schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 10:27:
[...]

Goed te lezen dat de issues met deze auto wel verholpen lijken te zijn nu. Ben nog enorm aan het twijfelen tussen de Zeekr 7x en de BMW ix3, en nog een beetje over de Mercedes GLB, de eerste heb ik voor 60k in long range met alle opties, de tweede voor 70k. Of het die extra bijtelling waard is, twijfel ik over. Auto moet dit jaar op kenteken staan. Interieur van de Polestar 4 vind ik daarnaast ook erg mooi, wellicht is de estate versie daarvan nog dit jaar op kenteken te krijgen, maar daar moet dan snel meer nieuws over komen.
Ik zou ook even met de nieuwe Volvo EX60 gaan rijden zogauw dat mogelijk is.

• RCZ

RCZ

funkylicious schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 10:48:
[...]

“Dit is inderdaad een bekend probleem dat is opgelost met meerdere updates.”.

Bij mij is het problem na meerdere updates nog helemaal niet opgelost.
Laat ieder geval uitlijning controleren als dat nog niet is gebeurd. Die van mij stond er behoorlijk naast. Bandendruk op minimaal 2.8 bar is ook belangrijk. Persoonlijk vind ik de gewichtscodering 108 voor de banden relatief laag. Auto’s met dit gewicht staan ook vaak op gewichtscodering 113. Hogere bandendruk helpt ook voor goed stuurgedrag. Ik heb ze zelf koud op 3 bar.

• Ian_
MvRtje schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 10:21:
[...]

Nu de vraag komt deze naar EU (NL)? Zo ja, dan gaat het voor mij een switch worden. Wel nog beetje wennen aan de voorkant, maar in het zwart is het toch wel erg mooi.

Valt me wel op dat deze weer "normale" deurhandels heeft. Gaan ze in China er ook vanaf stappen vanwege de veiligheid?

Hmm ziet er wel naar uit dat het een Hybride gaat worden, dan valt het al af.
De deurhendels zijn verboden door een paar ongelukken waarbij het faalde en je kind niet uit je brandende auto kan halen omdat de deur niet vrijgeeft.

Als je de titel leest kan je al zien dat het een Hybrid is: PHEV

[ Voor 12% gewijzigd door Ian_ op 18-04-2026 12:48 ]

• funkylicious
RCZ schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 11:55:
[...]

Laat ieder geval uitlijning controleren als dat nog niet is gebeurd. Die van mij stond er behoorlijk naast. Bandendruk op minimaal 2.8 bar is ook belangrijk. Persoonlijk vind ik de gewichtscodering 108 voor de banden relatief laag. Auto’s met dit gewicht staan ook vaak op gewichtscodering 113. Hogere bandendruk helpt ook voor goed stuurgedrag. Ik heb ze zelf koud op 3 bar.
Dank voor de tips. Ik heb de auto al meerdere keren laten uitlijnen. De laatste keer was ca. 1 maand geleden en daar kwam uit dat er sporing was op de achter- en vooras. Dit is hersteld, maar heeft weinig effect gehad. Banden kwamen van Zeekr terug op 2,7 en heb ik vervolgens op 3,0 bar gezet. Ze weten dat ik er nog steeds last van heb en geven aan dat ik op een software update moet wachten.

Naast dit probleem is het gewoon een hele fijne auto. Wel heb ik nog een ander storend probleem en dat is dat mijn stoel tegen het middenconsole schuurt waardoor het kraakt bij minimale beweging. Heel storend vind ik zelf en daar zou dan ook nog een terugroepactie voor komen (hoor ik al 10 maanden..).

[ Voor 14% gewijzigd door funkylicious op 18-04-2026 13:28 ]

• Ian_
funkylicious schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 13:26:
[...]
Dank voor de tips. Ik heb de auto al meerdere keren laten uitlijnen. De laatste keer was ca. 1 maand geleden en daar kwam uit dat er sporing was op de achter- en vooras. Dit is hersteld, maar heeft weinig effect gehad. Banden kwamen van Zeekr terug op 2,7 en heb ik vervolgens op 3,0 bar gezet. Ze weten dat ik er nog steeds last van heb en geven aan dat ik op een software update moet wachten.

Naast dit probleem is het gewoon een hele fijne auto. Wel heb ik nog een ander storend probleem en dat is dat mijn stoel tegen het middenconsole schuurt waardoor het kraakt bij minimale beweging. Heel storend vind ik zelf en daar zou dan ook nog een terugroepactie voor komen (hoor ik al 10 maanden..).
Ik ben daar een keer voor langs geweest, auto een dag kwijt omdat ze het hele middenconsole opnieuw gingen uitlijnen. Werkte even maar alsnog een krakend, scheurend geluid.

Het enige wat helpt is je stoel verder rechtop zetten. Maar hier een foto kan je duidelijk het verschil zien

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XQhQpilfJ1MU5YqTFHsq9QZUVm8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rA7VT6kfhizUigJlE6tYblwf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iD6-kYUusNEwM-gKc2smPGYTFPo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yckoISKtulDiMWrTzUdcIK5s.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vi8g0t6sFOpEo7tZi78XVwBpRuc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hKCZKmqqYHi98E1ykacUMxxi.jpg?f=fotoalbum_large

• WizzyBrown
Ian_ schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 13:33:
[...]

Ik ben daar een keer voor langs geweest, auto een dag kwijt omdat ze het hele middenconsole opnieuw gingen uitlijnen. Werkte even maar alsnog een krakend, scheurend geluid.

Het enige wat helpt is je stoel verder rechtop zetten. Maar hier een foto kan je duidelijk het verschil zien

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
ik zou er een stuk vilt tussen plakken op de plek(ken) waar het schuurt, hetzelfde wat je onder stoelpoten plakt. Dan is het probleem waarschijnlijk al verholpen.

• Ian_
WizzyBrown schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 13:37:
[...]

ik zou er een stuk vilt tussen plakken op de plek(ken) waar het schuurt, hetzelfde wat je onder stoelpoten plakt. Dan is het probleem waarschijnlijk al verholpen.
Auto €60K waarbij je een stoelpootvilt moet gebruiken omdat ze het niet voor elkaar hebben 😂

• Frank_P
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:53
Vanochtend kwam een zwarte 7x me achterop op de A28 richting het noorden en stak zijn duim op, later kwam hij nog een keer voorbij.
Iemand van hier?

• RCZ

RCZ

funkylicious schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 13:26:
[...]

Als deze tips niet helpen dan ligt het probleem met stuurgedrag dieper.Lijkt een niet goed functionerende stuurhoeksensor of het stuurhuis.

• funkylicious
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ja, bij mij gaven ze aan dat er iemand anders was met hetzelfde euvel en dat het veel werk zou zijn om het middenconsole uit te lijnen. Na twee dagen observeren was er aangegeven dat het na verloop van tijd komt door de belasting op de wangen van de stoel. Daar zou een terugroepactie voor komen alleen het duurt inmiddels wel erg lang allemaal.

• funkylicious
RCZ schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 16:09:
[...]

Als deze tips niet helpen dan ligt het probleem met stuurgedrag dieper.Lijkt een niet goed functionerende stuurhoeksensor of het stuurhuis.
Dat kunnen ze dan toch herstellen? Volgens mij hebben ze geen flauw idee waarom het bij sommige auto’s voordoet en bij andere weer niet.

• funkylicious
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zo te zien ook de bestuurdersstoel? Exact zoals bij mij het geval is en lijkt te komen door belasting op de wangen van de stoel.

• bullseye1977
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:12
Ik heb er een stukje duketape tussen gedaan dat hielp.. na 35k km is de duketape los gekomen en is er lijm achter gebleven nu plakt het daar maar kraakt niet 🙁

• Ian_
funkylicious schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 16:40:
[...]

Zo te zien ook de bestuurdersstoel? Exact zoals bij mij het geval is en lijkt te komen door belasting op de wangen van de stoel.
Klopt, je ziet heel duidelijk verkeerd uitgelijnd. Bestuurders stoel inderdaad bij mij ook.

Ze hebben toen de tijd het midden console + hele tunnel los moeten halen… 4 maanden goed en weer kraken

• Ian_
Wetende dat ik over 3 maanden een 7GT krijg en service verzoeken +12 weken kunnen duren…

Ben er een beetje moe van aan het worden en denk focus me nog wel op software gezien dat gelijk is maar verder, +30 tickets open met 0 response.

• ubzY3.eMBstiLL
  • Niet online
Elfdutch69 schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 08:51:
[...]

Dat staat allemaal goed en zoals op jouw foto. Maar toch moet ik steeds de qr code scannen
Kan je foto's maken van wat er precies gebeurd bij jou? Want als je QR zegt kan ik alleen maar denken aan het aanmaken van een key op je telefoon?

• LPiC
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:06
Sinds enkele dagen heb ik gemerkt dat het stuur niet recht staat, hierdoor heb je het gevoel dat de auto naar links trekt. (Stuur staat naar rechts uit het lood). Ga hier een afspraak voor maken, alsook voor het uitlijnen van de wielen.

De auto rijd verder prima, geen last van zoekerig gedrag. Maar wellicht dat dit voor mensen zoekerig kan overkomen.

• EPE2021
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 19-04 16:30
Weet iemand hoe je het besturingssysteem reset? Sta in Spanje zonder beeldscherm en geluid. Zelfs de richtingaanwijzers geven geen geluid

• Karel Apple
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 11:30
EPE2021 schreef op zondag 19 april 2026 @ 11:38:
Weet iemand hoe je het besturingssysteem reset? Sta in Spanje zonder beeldscherm en geluid. Zelfs de richtingaanwijzers geven geen geluid
De knoppen links en rechts op het stuur minimaal 10 seconden indrukken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jqAVhuVgI0Ijh-xxVpknXn-w8aI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FSEFVRy6UpNnHathzicAD3tn.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 36% gewijzigd door Karel Apple op 19-04-2026 11:46 ]

• EPE2021
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 19-04 16:30
Karel Apple schreef op zondag 19 april 2026 @ 11:43:
[...]

Je bent een held!
De knoppen links en rechts op het stuur minimaal 10 seconden indrukken.

[Afbeelding]

• LPiC
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:06
Weet iemand hoe je een tweede Digital key 3.0 kan aanmaken, of kan delen met je partner? Partner heeft al een eigen Zeekr account en is toegevoegd als car Sharing.
Ben al een tijdje aan het kloten, maar helaas...

De key delen via de Iphone Wallet app, werkt zo te zien niet. Kaart is wel te delen, maar mijn partner kan de auto niet starten en gaat ook niet open met NFC (via de app wel alles te bedienen).

• Ian_
Wat zijn jullie cijfers qua verbruik op het moment?
  • Drive: Eco
  • Airco: Eco / Auto 19.0C 2/5 fan speed
  • Speed: 105 km/h ACC
  • Dynamic Range: 520 km @100%
  • Standard Range: 687 km @100%
Average: 18.4 kWh/100km

Mega verschil trouwens standard of dynamic waarin dynamic “True Range” is

[ Voor 40% gewijzigd door Ian_ op 19-04-2026 16:03 ]

• Freedive
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17:32

Freedive

] Ken sent me _

Ian_ schreef op zondag 19 april 2026 @ 15:57:
Wat zijn jullie cijfers qua verbruik op het moment?
  • Drive: Eco
  • Airco: Eco / Auto 19.0C 2/5 fan speed
  • Speed: 105 km/h ACC
  • Dynamic Range: 520 km @100%
  • Standard Range: 687 km @100%
Average: 18.4 kWh/100km

Mega verschil trouwens standard of dynamic waarin dynamic “True Range” is
Rij eigenlijk altijd op standard
Maar mooie cijfers nu :-)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9M1obCFJSEmZrEQ3xjRrLRXJRJM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ByaqcdIvXLTvnwzMSVzeZHAr.jpg?f=fotoalbum_large

• ff2000
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-04 23:16
Frank_P schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 14:58:
Vanochtend kwam een zwarte 7x me achterop op de A28 richting het noorden en stak zijn duim op, later kwam hij nog een keer voorbij.
Iemand van hier?
Haha dat was ik. 👍🏻 even op en neer Schiphol vanuit Assen. Heerlijk dat dat kan op 1 lading.

• Frank_P
  • Laatst online: 13:53
ff2000 schreef op zondag 19 april 2026 @ 20:11:
[...]

Haha dat was ik. 👍🏻 even op en neer Schiphol vanuit Assen. Heerlijk dat dat kan op 1 lading.
Haha ja mooi was dat, ik zie weinig 7x’en rijden dus toen ik er 1 aan zag komen zei ik al, ik ga ff duimpje opsteken.
Was erg grappig dat jij hetzelfde deed!

Ik ging toevallig ook naar Assen. Ik ben op en neer gegaan vanaf Papendrecht, ook op 1 lading, wel met de geldende snelheid.

Nog niet eerder een zwarte in het echt gezien.
Ziet er wel strak uit!

• Tvdl2000
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12:57
mocht er een keer een kale knakker in een goud/bronze polestar 2 een duimpje omhoog doen..... dan ben ik het :rofl

• clydevdl
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 19:21
Zijn er mensen die een dakkoffer op de Zeekr 7x hebben gebruikt?

Wat zijn jullie ervaringen qua verbruik en waar moet je op letten als je een dakkoffer aanschaft?

• ubzY3.eMBstiLL
  • Niet online
Griekos schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 05:53:

Alvast bedankt
fsve schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 08:17:
[...]

Ik weet alleen dat je de helderheid van beide schermen individueel kan aanpassen. Uit heb ik nog niet gezien, maar misschien kan je hem goed genoeg dimmen.
Klopt Screen Off kan alleen uit wanneer je auto in P zit.
Enige wat ik redelijk dichtbij kon krijgen is Screen Cleaning, het is dan nog niet helemaal zwart maar wel al een heel stuk minder. Tijdelijke workaround totdat ooit een "Focus Mode" naar de auto komt, kijk even of dit mogelijk iets helpt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B-jGrCvokGqAauajoers6Y92D-E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nK4yzicy20e5QfHQvrN1QEx9.jpg?f=fotoalbum_large
Dan krijg je dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B1EXr1iFPRR4HjxA2BODA9AtymU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZEMaV8xGzzlAxgVqvHZk6QPy.jpg?f=fotoalbum_large

• Pete80
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:42
clydevdl schreef op maandag 20 april 2026 @ 00:37:

Wat zijn jullie ervaringen qua verbruik en waar moet je op letten als je een dakkoffer aanschaft?
Ik heb de originele dakdragers van Zeekr en ik huur een dakkoffer als ik die nodig heb. Ik let alleen op de lengte, dat mijn snowboard erin kan.

Verbruik ging richting de 28/29 kWh, ik rij dan max 135 op de ACC. En verder, gewoon rijden en laden en nergens rekening meehouden. Alleen opletten op de hoogte.

Ik wilde net kijken naar een journey log, maar blijkbaar is die niet meer actief. "Turn on journey log failed" en "Please turn on car locator function in car first and try again". Kan me niet herinneren dat ik die ooit heb uitgezet.

• TroX
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:17

Ik heb hem tijdens de wintersport gebruikt. 130 op de cc en volgestampte auto. Verbruik rond de 26kwh. Toen was het koud en ik heb een oude thule zoals te zien op de foto :)

• Mario3
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 16:21
Op dit moment rijd ik door Frankrijk. Wat een geweldige wagen. Nu, na update 2.1.2 werkt ACC en LCC weer prima. Het enige probleem dat ik tegenkom is dat het deactiveren nog steeds niet altijd lukt door de hendel omhoog te bewegen. Moet dan toch weer even remmen. Overigens laag verbruik van 17,8 kWh/100 km. Ik rijd doorgaans in Eco en meestal niet harder dan 110 km/uur en met een LR.. Laden gaat geweldig en bij Electra maar 29 ct/kWh. En bij Electra ook Autocharge. Dus kabel erin en automatisch laden. Het is en blijft een feestje…

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:48
Mario3 schreef op maandag 20 april 2026 @ 08:45:
Op dit moment rijd ik door Frankrijk. Wat een geweldige wagen. Nu, na update 2.1.2 werkt ACC en LCC weer prima. Het enige probleem dat ik tegenkom is dat het deactiveren nog steeds niet altijd lukt door de hendel omhoog te bewegen. Moet dan toch weer even remmen. Overigens laag verbruik van 17,8 kWh/100 km. Ik rijd doorgaans in Eco en meestal niet harder dan 110 km/uur en met een LR.. Laden gaat geweldig en bij Electra maar 29 ct/kWh. En bij Electra ook Autocharge. Dus kabel erin en automatisch laden. Het is en blijft een feestje…
Die hendel werkt niet als er een melding in het display staat achter het stuur ( bijv, als je gas bij geeft dat hij iets niet kan doen voor je omdat bestuurder iets doet) .. best irritant maar indd dan maar remmen,

Zeekr 7x Privilege AWD

• Nacho1978
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 11:57

Vorig jaar zomer gebruikt. Verbruik ging denk ik naar rond 26/100km. Maar ook met 4 personen, bagage en in heuvels Frankrijk gereden. Af en toe doorgetrokken, maar meestal rustig gereden en altijd aan snelheid gehouden. Temperatuur rond de 30 graden.

• Lock77
  • Laatst online: 14:00
Ik merk dat als het zonnetje schijnt het binnenin de auto wel erg warm wordt. Las hier ook wel wat klachten hierover.
Maar ik heb vooral het idee dat de ramen helemaal niets tegenhouden, de zon lijkt wel warmer aan te voelen dan bij mijn vorige auto. Anderen hier ook last van?
Zit er over na de denken om mijn ramen (bestuurder en bijrijder) iets te laten blinderen.

• Alphaxe
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:01
Ik merk ook dat LCC of ACC niet geactiveerd kan worden als ik aan het bellen ben in de auto.
Of doe ik iets fout.
4v4t4r schreef op maandag 20 april 2026 @ 09:27:
[...]

Die hendel werkt niet als er een melding in het display staat achter het stuur ( bijv, als je gas bij geeft dat hij iets niet kan doen voor je omdat bestuurder iets doet) .. best irritant maar indd dan maar remmen,

• AcrobaticZebra
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 16:25
Lock77 schreef op maandag 20 april 2026 @ 14:00:
Ik merk dat als het zonnetje schijnt het binnenin de auto wel erg warm wordt. Las hier ook wel wat klachten hierover.
Maar ik heb vooral het idee dat de ramen helemaal niets tegenhouden, de zon lijkt wel warmer aan te voelen dan bij mijn vorige auto. Anderen hier ook last van?
Zit er over na de denken om mijn ramen (bestuurder en bijrijder) iets te laten blinderen.
Ik heb diezelfde ervaring, vond de zon stevig branden in de auto. Heb daarom afgelopen jaar alle ramen inclusief dak laten voorzien van folie. Bevalt goed, alleen even rekening houden met de zonnebril, al ziet de wereld er wel een stuk kleurrijker uit met een gepolarizeerde bril 8)

• burnfout
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:49
Ik zie steeds meer 7x'en verschijnen. Bij mij in Bussum zie ik vaak een grijze en zwarte staan en rijden, heb zelf een groene. Dus al 3 in mijn omgeving :)

• Ian_
Lock77 schreef op maandag 20 april 2026 @ 14:00:
De Zeekr 7X heeft helaas overal enkel glas en geen UV werende coating. Zelf de hele auto inclusief Panoramadak laten doen.

Voor folie: zomer binnen temperatuur 48 graden
Na folie: zomer binnen temperatuur 32 graden

Daarnaast staat de airco op 20.0 graden Eco / Auto 2/5 speed en het is heerlijk nu.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qtbRRGQfNNVYRXUf1u3qoHOWumE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j6mRBtuTHSBKihNzoNmlhuTu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_hjUFuy3Cn4hRji4tUBrg33yL_M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3klkKr1SSo6AfU6PmQExbOmx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U0L-GFW5lz-I-vOyJa7kQdk7kLQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zdn6fRJsuN25FAXHOM6u5tgM.jpg?f=fotoalbum_large

• Mario3
4v4t4r schreef op maandag 20 april 2026 @ 09:27:
[...]

Ik ben er al achter. Bij het omhoog bewegen voel je halverwege een weerstand.
Ik was in de veronderstelling dat je daar doorheen moest duwen.
Niet blijkt minder waar.
Dan stopt het dus niet.
Duwen tot de weerstand, en dan stopt de LCC en ACC.
Waar de weerstand voor dient is mij een raadsel.

• Mario3
burnfout schreef op maandag 20 april 2026 @ 14:49:
Ik zie steeds meer 7x'en verschijnen. Bij mij in Bussum zie ik vaak een grijze en zwarte staan en rijden, heb zelf een groene. Dus al 3 in mijn omgeving :)
En ik heb een witte.
Ook in Bussum.

• Elfdutch69
ubzY3.eMBstiLL schreef op zondag 19 april 2026 @ 04:03:
[...]

Kan je foto's maken van wat er precies gebeurd bij jou? Want als je QR zegt kan ik alleen maar denken aan het aanmaken van een key op je telefoon?
Ik heb het inmiddels gefixed. Het zonder wachtwoord wisselen stond wel goed bij mijn profiel, maar niet bij dat van m’n vrouw.
In ieder geval bedankt voor je hulp en je reactie

• menno76
  • Nu online
Ik weet dat er al oefenloos over geschreven is maar kan iemand mij samenvatting geven over de rechtuitstabiliteit van de 7X boven de 100km per uur? Is het nou wel/niet opgelost met de software? ervaren hier mensen ondanks de software nog problemen? Ik las net op autoweek dat in ieder geval 1 meneer uit Leersum nog problemen ondervindt en hoor graag jullie real life ervaringen. Bedankt!
Pagina: 1 ... 109 110 Laatste