Het grote Hyundai Inster topic

Pagina: 1 ... 50 51 Laatste
Acties:

• gerardkl
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14-01 21:28
Megat schreef op maandag 12 januari 2026 @ 11:41:
[...]

Ik ben van mening dat de Nexen stug en hard zijn en veel herrie maken.
Steeds de eerste kilometers bij temp onder de -pakweg - 10 graden lijkt het of er platte vlakken aan de band zitten en zijn ze nog stugger.
Op de vrijdag van de eerste sneeuw kwamen we ‘s morgens terug van het ziekenhuis en ik kwam erachter dat de grip ronduit bar slecht was. Om te zien of het geen incident was, heb ik het op het industrieterrein nog eens getest en hetzelfde ervaren. We hebben de Inster na die dag ook mooi in de garage laten staan en er dis niet meer mee gereden.
We hebben onze Inster volgende week een jaar en hebben er 7377 km mee gereden, zie ik in de ‘My Hyundai’ app. Mede om die reden boeit wat meer of minder slijtage ons niet zo.
Ik durf te zeggen dat ik absoluut een erg rustige rijder ben en ook tijdens de sneeuw uiterst behoedzaam reed.
Ik heb in het verleden het meest in Franse auto’s gereden met Michelin banden en daar heb ik goede herinneringen aan. Daarmee wil ik niet zeggen dat dat ook heden nog de beste keuze zou zijn. Ik heb me er nog niet in verdiept. Wel weet ik dat het nooit meer Nexen zullen worden.
Ik ben van 17 inch overgestapt op 15 inch met Michelin zomerbanden. Veel stiller en veert fijner. Ik kreeg het gevoel van een Franse auto. Tijdens afgelopen winterweer zonder problemen in de Snow stand gereden.

• Megat
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-01 16:14
turkeyhakan schreef op maandag 12 januari 2026 @ 11:52:
[...]

Ik weet niet of je hiervoor een EV hebt gehad, maar dat zou mogelijk het verschil kunnen maken in je ervaring in de sneeuw.

Een EV heeft veel meer koppel t.o.v. een ICE (auto met verbrandingsmotor). Daarom heeft de Inster ook een sneeuw-modus, om het koppel te beperken. Heb je die al eens geprobeerd? (druk 2/3 keer op de Drive Mode knop op het stuur)

Had je deze al gezien?: YouTube: Short | Hoe werkt en gebruik je de sneeuwmodus van een EV?. Leuk om te bekijken en het is dus een Inster Cross met 17" Nexen zomerbanden :-) (dat het een Cross is maakt verder niet uit voor de ervaring uiteraard)
We hebben ook sinds 2 jaar een Model Y, maar de eerlijkheid gebied me om te zeggen dat ik daar nooit mee over ijs of sneeuw gereden heb. Vanwege de Model Y weet ik dus wel dat het koppel groot en gelijk beschikbaar is bij een EV.
Ik zou bijna zeggen ‘natuurlijk’ had ik de ‘snow’ modus geactiveerd, maar ik kan me je advies voorstellen.
Het filmpje van InstaAutoVlog met de Inster Cross in de sneeuw had ik al gezien. Wel wil ik opmerken dat dat het wegrijden laat zien in de sneeuw met gebruikmaking van de Snow modus en verder niet veel zegt over de grip van de banden an sich. Ik denk dat meneer Verstegen zelfs met versleten banden nog zo’n filmpje op kan nemen, zonder iets af te willen doen aan zijn goeder trouw.

• tdjtdtjdjykd
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 13-01 22:35
Jammer dat sommigen het nodig vinden mensen belachelijk te maken of "neer te zetten". Ik stel slechts vragen over een auto en voor ik €30k uitgeef denk ik goed na want ik wil zo'n auto misschien wel 10-20 jaar rijden. Om dan persoonlijk te worden, beetje Geert Wilders-achtig. Doe gewoon aardig, toch?

Terug naar de inhoud: inderdaad is er nu korting te halen. Ik overweeg een Evolve maar dan met 15 inch velgen. Iemand nog tips wat ik bij de dealer er nog extra bij kan dealen? Schuifdak lijkt mij ook wel leuk maar ook weer extra onderhoud...

[ Voor 4% gewijzigd door tdjtdtjdjykd op 12-01-2026 16:20 ]

• Hendrik Keizer
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 14-01 20:23
turkeyhakan schreef op maandag 12 januari 2026 @ 08:13:
[...]

Persoonlijk vind ik op dit moment de Tesla Model 3 Standard RWD een betere deal. Als je een auto hebt die je kunt inruilen, krijg je een inruilpremie van € 5.000 waardoor de nieuwprijs op € 31.990 komt.

Uiteraard is het wel een hele andere auto, maar wij hebben de Inster Evolve Sky Plus en de nieuwprijs daarvan wijkt niet zo veel af van de Model 3 :-) Tenzij je uiteraard voor een wat goedkopere Inster gaat.
Wel stevig zwaarder

• de schompen
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 14-01 17:17
tdjtdtjdjykd schreef op maandag 12 januari 2026 @ 16:18:
Jammer dat sommigen het nodig vinden mensen belachelijk te maken of "neer te zetten". Ik stel slechts vragen over een auto en voor ik €30k uitgeef denk ik goed na want ik wil zo'n auto misschien wel 10-20 jaar rijden. Om dan persoonlijk te worden, beetje Geert Wilders-achtig. Doe gewoon aardig, toch?

Terug naar de inhoud: inderdaad is er nu korting te halen. Ik overweeg een Evolve maar dan met 15 inch velgen. Iemand nog tips wat ik bij de dealer er nog extra bij kan dealen? Schuifdak lijkt mij ook wel leuk maar ook weer extra onderhoud...
Nu weer het schuifdak.........

Set 1: 5200 Wp op een se 5k. Set 2: 5200 Wp op een se 5k. Set 3: 5040 Wp op een Growatt 5000tl3-xh

• con1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:00

con1

Energiefreak

de schompen schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 17:20:
[...]
Nu weer het schuifdak.........
:)

Ik ben niet gek, ik ben anders. Blij als een ei met mijn Hyundai Inster Pulse.

• HGoedegebuure
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 13:08
De Inster is echt wel een stuk praktischer!! Mijn schoonzoon heeft een 3 en dat is echt een prima auto, maar de ruimte achterin, zeker met kleine kinderen, is gewoon krapper en de auto is laag. Ook heeft de auto een gewone kofferbak waardoor grote stukken lastig te vervoeren zijn. Ik zou niet willen ruilen.

• Hendrik Keizer
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 14-01 20:23
De 3 is zwaarder dan de Inster. Dus niet ten nadele van de Hyundai

• HKees
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 14-01 20:39
Zjanzjak schreef op zondag 11 januari 2026 @ 10:20:
[...]

Jeetje.

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

Je overweegt wat af. Dacht dat mijn vrouw de grootste draaikont op aarde was....

Lijkt ook wel dat je 'zoekende' bent naar redenen om het niet te doen als ik zo wat andere posts van je lees.
Maar goed, koop 'em gewoon, nergens zoveel buck for the money als bij de Inster.
Enige nuance is wel op zijn plaats... Ik zit zelf in hetzelfde schuitje...

Ik weet niet wanneer jij voor het laatst k€25-30 hebt uitgegeven, maar ik ga daarbij niet over 1 nacht ijs. De elektrische auto is nog enorm in ontwikkeling, er komen telkens weer leukere modelletjes met betere features/bereik etc. Daarbij is de keuze in het A/B-segment nou niet bepaald reuze, zeker als je ook nog om kwaliteit geeft. Voor mijzelf bijvoorbeeld vallen de modellen van Stellantis en de Chinese auto's af. Neem daarbij dat het uiterlijk van de Inster bepaald... uuhh O-) ... smaakgevoelig is (voor de één is dat een belangrijk thema, voor de ander veel minder), deze auto minimaal k€25,- kost, én de regels van onze overheid v.w.b. thuisladen (saldering) en wegenbelasting niet stabiel zijn.... dan snap ik dat je twijfelt in deze markt. Ik zeg altijd dat het ook nog afhangt van de economische/technische staat van je huidige auto.

Daarbij... De auto is door Autoweek verkozen als 'Auto van het jaar' (als ik me niet vergis)... "en hij is zo goed verkocht"... Zal mij benieuwen of dat komend jaar nog steeds zo is.... Ik denk dat het grootste gedeelte van de Inster-rijders (in ieder geval in dit topic) nog ff snel de SEPP hebben gepakt... scheelt nog wel een beetje. Als de mensen hier zeg maar 1 jaar geleden €23.000,- voor een Pulse met Winterpack betaald hebben (€3000,- SEPP en €3000,- van Hyundai), ga ik daar nu toch geen €25.000,- voor betalen?!

Ik hou zelf de (tweedehands)-markt voor de Inster in de gaten. Als ik mijn huidige Mii totall-loss rijd, dan kan het zomaar een Inster worden, maar erg aantrekkelijk is dat financiele plaatje nog niet (heb zelf 7800Wp op het dak liggen). Je hebt totaal geen zekerheid... dus ik twijfel ook. Ik heb me al ingeschreven voor de nieuwe ID.Polo... maar ook daar heb je vanuit VW 0 zekerheid op specs/prijs/levertijd... dus we twijfelen nog even door ;)

Maar een beetje vriendelijkheid kan geen kwaad.. ;)

Oja... last but nog least... De dealer waar ik was vond ik niet klantvriendelijk... blijft toch hangen als je er voor het eerst binnenloopt..

[ Voor 4% gewijzigd door HKees op 14-01-2026 20:39 ]

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 07:32
@HKees Deels kan ik je wel volgens. Blijft hoop geld.
Maar naast diverse titels, waaronder jouw benoemde Autoweek, is de standaard Inster in Duitland door de ADAC van 100 auto`s op een 1e gedeelde plaats geeindigd in hun verkiezing, beste auto voor de waarde voor je money. Ruime vertaling vanuit de test vanuit het ADAC.
Ikzelf heb de auto, een Cross uitvoering besteld, begin oktober, gewoon na wat uitvoerig online info bekijken, en de testrit heeft me kunnen overtuigen om de Cross dezelfde middag nog te bestellen.
De Cross uitvoering omdat hij naast een ietwat "stoerder aangekleder uiterlijk" heeft, ook alle technische en praktische extra`s in het pakket heeft zitten.
Ben nu in afwachting, schijnt nog niet geproduceerd te zijn, want van de week nog navraag gedaan, en is nog niks over een VIN nummer bekend bij de dealler.
Ik wilde al langer over van een hybride naar een EV, en het komend einde van de saldering van mijn eigen zonnestroom deed mij besluiten om dan nu maar over te stappen.
Terug kosten gaan betalen, en vanaf 2027 ook nog eens voor elke terug geleverde kWh de Energie belasting erbij boven op heeft mijn bestelling c.q. overstap doen versnellen.
Tja en dealers genoeg in NL dacht ik?

• Nanuk
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 09:58
HKees schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 20:36:
[...]
De elektrische auto is nog enorm in ontwikkeling, er komen telkens weer leukere modelletjes met betere features/bereik etc.
Dat is zonder meer waar maar de meeste mensen beginnen pas vragen te stellen (of liever het delen van overwegingen) als het in de buurt komt van wat je wilt.

Zelf heb ik dit voorjaar een Inster gekocht omdat ik geen zin had te wachten tot in zeventig ben.

En ja, na mijn huis is dit het duurste wat ik ooit gekocht heb maar heb er nog geen seconde spijt van gehad. Aan de andere kant is mijn energierekening met iets van vijftig euro gestegen maar bespaar ik weer honderdvijftig euro per maand aan benzine. Dus na driehonderd maanden heb ik alleen al aan brandstof de auto weer terug verdient... Tegen die tijd ben ik wel ruim over de zeventig trouwens (oeps, over de negentig ook al).

Blijven dromen is prima, dat kan je best een tijdje volhouden. Soms een al dan niet doordachte stap werkelijk zetten of er alsnog (voorlopig) van af zien lijkt mij handiger . Ontdekken of je droom werkelijkheid wordt of toch bedrog is. Eindeloos in dat beslissingsmoment blijven hangen moet ieder ook voor zich weten maar dan moet je niet opkijken als anderen daar niet in mee willen gaan.

• arunesh90
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 13:07
Vandaag iets best geks meegemaakt met mijn Inster. Na 5 minuten op de weg kreeg ik opeens 4 verschillende waarschuwingen over veiligheidssystemen die wegvielen, en zag ik ook dat mijn voorcamera niet meer als optie beschikbaar was.

Zodra ik in een woonwijk ging waren alle waarschuwingen al weg voordat ik kon uitstappen om te kijken of de voorcamera vies ofzo was. Voorcamera was ook meteen terug als optie. Het was ook niet vies toen ik checkte.
Heeft iemand zoiets eerder meegemaakt dat opeens allemaal systemen uitvallen samen met de voorcamera?
Enigste dat ik me kan bedenken is dat de voorcamera tijdelijk vies/bedekt was, en dat het zichzelf heeft opgelost toen ik mijn snelheid verminderde om te checken.

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:34
arunesh90 schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 03:22:
Vandaag iets best geks meegemaakt met mijn Inster. Na 5 minuten op de weg kreeg ik opeens 4 verschillende waarschuwingen over veiligheidssystemen die wegvielen, en zag ik ook dat mijn voorcamera niet meer als optie beschikbaar was.

Zodra ik in een woonwijk ging waren alle waarschuwingen al weg voordat ik kon uitstappen om te kijken of de voorcamera vies ofzo was. Voorcamera was ook meteen terug als optie. Het was ook niet vies toen ik checkte.
Heeft iemand zoiets eerder meegemaakt dat opeens allemaal systemen uitvallen samen met de voorcamera?
Enigste dat ik me kan bedenken is dat de voorcamera tijdelijk vies/bedekt was, en dat het zichzelf heeft opgelost toen ik mijn snelheid verminderde om te checken.
Ja wel eens meegemaakt. Die melding verdween vervolgens weer heel snel. Ik denk dat ik het in de afgelopen 8 maanden in totaal 4/5 keer heb gezien.

Na de vervanging van een kabelboom heb ik die melding niet meer gezien. Kan ook toeval zijn. Staat er een service campaign voor je klaar? https://recalls.hyundai.co.uk/

• Nanuk
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 09:58
arunesh90 schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 03:22:

Je voorcamera is in dit geval het ding wat achter de spiegel zit. Soms zit er condens tussen de camera en de ruit. Zelf kun je daar niet bij dus moet je het inderdaad even uitzitten.

geen stress dus, wel lastig dat je weer een alarm krijgt waar je niets mee kunt.
Pagina: 1 ... 50 51 Laatste