Ik ben niet gek, ik ben anders. Blij als een ei met mijn Hyundai Inster Pulse.
Hartelijk dank voor uw link. Uw schot is midden in de roos.
Dat het gele driehoekje een algemene waarschuwing is, dat had ik inmiddels op het internet gevonden. De betekenis van het rode cijfertje echter niet, maar dankzij u weet ik nu dat dat het aantal actieve waarschuwingen aangeeft, in ons geval dus 1 👍
Eerst wat rechtzetten ik ben geen U!Megat schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 12:04:
[...]
Hartelijk dank voor uw link. Uw schot is midden in de roos.
Dat het gele driehoekje een algemene waarschuwing is, dat had ik inmiddels op het internet gevonden. De betekenis van het rode cijfertje echter niet, maar dankzij u weet ik nu dat dat het aantal actieve waarschuwingen aangeeft, in ons geval dus 1 👍
Mogelijk aardig om te vertellen dat ik jouw zinsnede heb gebruikt in Google,
dit was mijn zoekopdracht;
Hyundai klein oranje driehoekje met - in een rood cirkeltje het cijfer 1
Ik ben niet gek, ik ben anders. Blij als een ei met mijn Hyundai Inster Pulse.
Conclusie : Jij bent gewoon slimmer dan ik 🤔con1 schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 12:07:
[...]
Eerst wat rechtzetten ik ben geen U!
Mogelijk aardig om te vertellen dat ik jouw zinsnede heb gebruikt in Google,
dit was mijn zoekopdracht;
Hyundai klein oranje driehoekje met - in een rood cirkeltje het cijfer 1
Toen ik nog een jonge knaap was, meende ik alles te weten. Met het stijgen der jaren kom ik er achter dat ik eigenlijk heel veel niet weet. 😊
Ik ben inmiddels met de Inster door o.a de Pyreneeën heen getrokken. Voor de vakantie de banden laten vervangen door Michelin Cross Climate 2. Na lang twijfelen de oude banden maar achtergelaten, voorbanden waren over de helft en een van de achterbanden was al een keer geplakt. Dan de last van het bewaren en weer terug laten plaatsen...Megat schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 11:38:
[...]
Vanmorgen ook de eerste rit met de Inster in de sneeuw gemaakt. Het sneeuwde grote vlokken en de sneeuw bleef liggen, waardoor geen wegbelijning zichtbaar was.
De lane keep assist en cruise controle werken al erg snel niet meer omdat - denk ik - de radar in de neus gelijk dicht sneeuwde.
De ‘Snow’ mode maakt het doseren van het stroompedaal - voor mijn gevoel - nog beter te doen dan normaal. In de ‘Snow’ stand ging ook de regeneratiestand al automatisch naar ‘1’ en dat is prima denk ik.
Ik was al niet onder de indruk van de 17” Nexen banden, maar in de sneeuw vind ik ze echt onder de maat presteren. In mijn beleving hebben ze absoluut veel te weinig grip.
Wat me wel opviel, nadat we terugkwamen uit het ziekenhuis, was dat het vrij lang duurde voordat de achterruitverwarming de ruit weer ‘ doorzichtig’ had gemaakt, nadat ik de sneeuw er al vanaf had gehaald. Het was beter geweest als ik die bij het voorverwarmen ook op ‘aan’ ingesteld had, vermoed ik. Wij waren al blij met de voorverwarming via de Iphone, maar nu zo mogelijk nog meer. Het zal best wat stroom kosten, maar wij vinden het een genot.
De enige echte dissonanten na deze eerste winterse rit zijn dus de zeer matige Nexen, vind ik.
Rechtsonder op het dashboard brandde ook een klein oranje driehoekje met - in een rood cirkeltje het cijfer 1.
De handleiding heeft me nog niet duidelijk gemaakt wat daar de betekenis van is.
In ieder geval had ik in de sneeuw weinig banden problemen. Tijdens een fikse sneeuwbui gaat ongeveer elk alarm wel een keer af en daarmee stoppen dus ook de meeste rijassistentie systemen. De grip was ik volkomen tevreden mee en het normale weggedrag is ook prima.
Nog wel een dingetje, ik kwam en keer op een parkeerplaats met sneeuw tot tegen de bodem, door de volkomen vlakke bodem van de auto zit je dan ook vrij vlot helemaal vast omdat immers de hele bodem op de sneeuw gaat leunen. Ben er door een voorbijganger weer uit getrokken. Sneeuwkettingen krijg je er dan ook niet meer om en dat gaat waarschijnlijk ook niet helpen omdat de wielen een kuil/geul graven en je bodem op de sneeuw blijft hangen.
Ondanks alle elektronica e.d. heb ik toch een krabber en raamstripper veelvuldig gebruikt, gewoon vlot en trefzeker resultaat.
Het meeste probleem heb ik wel gehad met cameraatjes die continu vervuilen, vooral die achterop. De camera achter de spiegel hebben we het al over gehad, condens daar kan je dus niet even wegvegen.
Of te wel: Met slecht weer niet schrikken van een ware fanfare aan alarmen, ze gaan wel weer weg na een tijdje. Wel controleren natuurlijk of er niet iets echts tussen zit.
Vandaag doet ‘InstaAutoVlog’ van Edwin Verstegen het, op het eind van de video, nog eens dunnetjes over.HandyLumberjack schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 18:15:
AutoWeek overall winnaar van 2025...
https://youtu.be/MlA4dp6rx_Y
YouTube: Mijn auto van het jaar 2025 en een persoonlijke nieuwjaarsgroet
[ Voor 18% gewijzigd door Megat op 02-01-2026 21:42 ]