Het grote Hyundai Inster topic

Pagina: 1 ... 48 49 Laatste
Acties:

• Inster
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 22-12 21:20
Mag ik jullie vragen over het volgende mee te denken;

Ik ben een heel tevreden Inster rijder (tp+wp)
Daarnaast hebben wij een fijne en compleet uitgeruste Hyundai Kona Hybride Nline (2025)
Door verdrietige omstandigheden moet ik van een van de twee auto's afscheid nemen, of beide autos inruilen voor een ander model.
De Inster heeft voordelen voor mijn dagelijkse woon werk verkeer (veel stadsverkeer, vaak parkeren enzovoorts) en ik kijk er naar uit de pre conditionering te gebruiken als het vriest. Daarnaast vind ik het heerlijk rustig electrisch te rijden.
Beide autos hebben een fijne instap hoogte.
De Kona is natuurlijk een tikkie groter, hybride, maar ook nog wat luxer en fijne details zoals instellingen zoals "eco rijstand" die blijft staan 😉
Draadloos CarPlay gebruiken..
Ook voor de kinderen zit er achterin stoelverwarming in, laadpunten voor telefoon/tablet achterin, de kofferbak gaat "vanzelf" open en is natuurlijk een stuk groter enz.. het verbruik is netjes, tanken gaat snel, en er zit vooral veel emotionele waarde aan, maar goed, die moet ik eigenlijk buiten beschouwing laten.
Het liefst zou ik een middenweg vinden tussen beiden autos (plugin hybride is ook een optie) maar dan wel met alle pluspunten van beide autos samen 😉
Is dit een mission impossible of denken jullie nu wel aan een auto die dit alles heeft?
Oja, graag wel zonder grote bijbetaling als ik ze beide inruil 😉😂

Alvast bedankt voor het meedenken ☺️

[ Voor 4% gewijzigd door Inster op 19-12-2025 16:03 ]

• DeLeon
  • Registratie: December 2025
  • Laatst online: 22-12 18:48

DeLeon

Hyundai Inster Evolve Sky plus

Nee, levert niets op. Die service is wss niet nodig. Of is al gedaan bij aflevering.

• DeLeon

DeLeon

DeLeon schreef op donderdag 18 december 2025 @ 00:26:
[...]

Bij mij is het dus precies zoals jij beschrijft. Oneffenheden van de weg worden te veel doorgegeven naar mijn zin. Zeker als het kouder is.
Ik denk dat @DonJuape het dichtst bij mijn idee en mijn ervaring met mijn auto zit. Het onderstel is blijkbaar zo gevoelig dat vrijwel alle (kleine) oneffenheden op wegen al doorgegeven worden aan het interieur. Andere nieuwe banden verbeterden het wel iets maar weg is het niet. Wat ook kan is dat we ‘gevoelige tiepes’ zijn die er misschien te veel op letten.

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 17:35
Ik krijg naar verwachting mijn Cross met Amazon Groen Matte lack eind februari begin maart geleverd, begin oktober besteld.
Nu ben ik eigenlijk beniewd of iemand hier kan adviseren de auto met een Glasscoat of de Waxoyl keramische lak bescherming te laten voorzien.
Het was en is voor mij de toch wel beste kleur, echter is het een Matte lack, wat toch wel een wat kwestbaardere lack schijnt te zijn.
Bij de dealer waar hij besteld is, hadden ze niet echt een voorkeur, afgezien het prijsverschil.
Trouwens als de auto eind februari, begin maart geleverd word, naar verwachting is hij nog niet ingescheept richting Europa, oftewel nog niet van de fabrieksband af, denk ik zelf?
Hoop verder maar dat er nu dan eindelijk de niewere types warmtepomp, ICCU etc inzitten, de eerste modellen kan toch best was probleempjes hiermee.
Trouwens in Duitsland zijn er inmiddels al meer dan een 10.000 exemplaren geregistreerd, hoeveel zouden er in NL inmiddels staan geregistreerd?
Trouwens is er ook een actief Hyunday forum? Gaat me natuurlijk hoofdzakelijk om de Inster zelf.

• HandyLumberjack
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 18:23
dinandus schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 16:41:
Ik krijg naar verwachting mijn Cross met Amazon Groen Matte lack eind februari begin maart geleverd, begin oktober besteld.
Nu ben ik eigenlijk beniewd of iemand hier kan adviseren de auto met een Glasscoat of de Waxoyl keramische lak bescherming te laten voorzien.
Het was en is voor mij de toch wel beste kleur, echter is het een Matte lack, wat toch wel een wat kwestbaardere lack schijnt te zijn.
Bij de dealer waar hij besteld is, hadden ze niet echt een voorkeur, afgezien het prijsverschil.
Trouwens als de auto eind februari, begin maart geleverd word, naar verwachting is hij nog niet ingescheept richting Europa, oftewel nog niet van de fabrieksband af, denk ik zelf?
Hoop verder maar dat er nu dan eindelijk de niewere types warmtepomp, ICCU etc inzitten, de eerste modellen kan toch best was probleempjes hiermee.
Trouwens in Duitsland zijn er inmiddels al meer dan een 10.000 exemplaren geregistreerd, hoeveel zouden er in NL inmiddels staan geregistreerd?
Trouwens is er ook een actief Hyunday forum? Gaat me natuurlijk hoofdzakelijk om de Inster zelf.
Ca. 3800 Insters rijden er inmiddels in Nederland rond.

Gasloos sinds 2015, 117x125Wp+26x295Wp+11x395Wp

• chickpoint
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21-12 23:57
Ik heb ook een matte Inster en heb er Glasscoat op laten zetten, die was voor mij voor de helft van de prijs. Voor de aflevering van de auto kreeg ik de waarschuwing dat als ze er Glasscoat op zouden zetten dat de Inster meer zou gaan glanzen en dat eventueel het effect van de matte lak te niet zou doen.

Ik heb het er uiteindelijk toch op laten zetten, de dealer gaf aan dat hij helemaal glanzend opdroogde, maar dat de poetser de Glasscoat daarna nog een keer oppoetste en dat de Glasscoat daarna mooi mat werd. Dus wellicht ligt de kwaliteit van het resultaat aan degene die eraan werkt.

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:15
Vandaag de originele Hyundai Carplay adapter binnen gekregen. Super! De auto herkent zelfs de adapter: in de zin van, je krijgt een pop-up met informatie over Carplay, die kreeg ik niet met een Carlinkit adapter.

Tot nu toe erg tevreden. Start snel op. Interface kan benaderd worden via 192.168.2.1 die is hetzelfde als Carlinkit. Dat is wel fijn. Je kunt wat zaken instellen zoals het skippen van het beginscherm en je kunt de dongle updaten.

• HGoedegebuure
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 14:49
Inster schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 15:20:
Mag ik jullie vragen over het volgende mee te denken;

Ik ben een heel tevreden Inster rijder (tp+wp)
Daarnaast hebben wij een fijne en compleet uitgeruste Hyundai Kona Hybride Nline (2025)
Door verdrietige omstandigheden moet ik van een van de twee auto's afscheid nemen, of beide autos inruilen voor een ander model.
De Inster heeft voordelen voor mijn dagelijkse woon werk verkeer (veel stadsverkeer, vaak parkeren enzovoorts) en ik kijk er naar uit de pre conditionering te gebruiken als het vriest. Daarnaast vind ik het heerlijk rustig electrisch te rijden.
Beide autos hebben een fijne instap hoogte.
De Kona is natuurlijk een tikkie groter, hybride, maar ook nog wat luxer en fijne details zoals instellingen zoals "eco rijstand" die blijft staan 😉
Draadloos CarPlay gebruiken..
Ook voor de kinderen zit er achterin stoelverwarming in, laadpunten voor telefoon/tablet achterin, de kofferbak gaat "vanzelf" open en is natuurlijk een stuk groter enz.. het verbruik is netjes, tanken gaat snel, en er zit vooral veel emotionele waarde aan, maar goed, die moet ik eigenlijk buiten beschouwing laten.
Het liefst zou ik een middenweg vinden tussen beiden autos (plugin hybride is ook een optie) maar dan wel met alle pluspunten van beide autos samen 😉
Is dit een mission impossible of denken jullie nu wel aan een auto die dit alles heeft?
Oja, graag wel zonder grote bijbetaling als ik ze beide inruil 😉😂

Alvast bedankt voor het meedenken ☺️
Waarom kies je niet voor de Kona electric? De luxe van de Kona met het fijne elektrische rijcomfort.

• HandyLumberjack
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 18:23
HGoedegebuure schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 18:04:
[...]

Waarom kies je niet voor de Kona electric? De luxe van de Kona met het fijne elektrische rijcomfort.
Dat was ook mijn eerste gedachte.

Maar twee zeer jonge auto's inleveren om een andere te kopen is financieel niet optimaal.

Ik zou eerder een van beide houden, degene welke het beste bij je behoeftes past.

Gasloos sinds 2015, 117x125Wp+26x295Wp+11x395Wp

• Inster
HGoedegebuure schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 18:04:
[...]

Daar zit ik ook naar te kijken inderdaad.
Maar ik twijfel... En misschien is er nog een optie waar ik niet aan heb gedacht.

• Inster
HandyLumberjack schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 18:19:
[...]

Dat was ook mijn eerste gedachte.

Maar twee zeer jonge auto's inleveren om een andere te kopen is financieel niet optimaal.

Ik zou eerder een van beide houden, degene welke het beste bij je behoeftes past.
Ja dat is inderdaad financieel gezien niet heel gunstig.
Maar beide auto's houden is ook financieel gezien niet gunstig.. en ook een beetje teveel van het goede, 2 auto's hebben.
Vanwege het plotselinge overlijden van mijn man 'moet ik er wel een weg doen, of beide en er één voor terugkopen.

• Reklameon
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17:28
turkeyhakan schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 18:04:
Vandaag de originele Hyundai Carplay adapter binnen gekregen. Super! De auto herkent zelfs de adapter: in de zin van, je krijgt een pop-up met informatie over Carplay, die kreeg ik niet met een Carlinkit adapter.

Tot nu toe erg tevreden. Start snel op. Interface kan benaderd worden via 192.168.2.1 die is hetzelfde als Carlinkit. Dat is wel fijn. Je kunt wat zaken instellen zoals het skippen van het beginscherm en je kunt de dongle updaten.
Kun je die online bestellen? Of moet je die bij de dealer halen. Mijn ouders hebben vorige week hun Inster opgehaald. Die Carplay adapter zou een leuk kerstkado zijn.

• DeLeon

DeLeon

Inster schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 18:49:
[...]

Ja dat is inderdaad financieel gezien niet heel gunstig.

Vanwege het plotselinge overlijden van mijn man 'moet ik er wel een weg doen, of beide en er één voor terugkopen.
Ik was al bang dat dat de reden zou kunnen zijn. Ik wens je er veel sterkte mee en dan doemen ook dit soort problemen op. Wat is het beste?
Ondanks dat de Inster een leuke wagen is, zou ik zelf de grotere auto (met meer ruimte en comfort) behouden omdat je kinderen hebt. Dus handiger. Of idd samen inruilen voor de elektrische variant van het grote model,

• DeLeon

DeLeon

Reklameon schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 19:45:
[...]

Kun je die online bestellen? Of moet je die bij de dealer halen. Mijn ouders hebben vorige week hun Inster opgehaald. Die Carplay adapter zou een leuk kerstkado zijn.
Ik was woensdag bij de dealer en zag toen een reclamebord staan met o.a. aanbod van die adapter. Dacht € 49,-

• chickpoint
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21-12 23:57
turkeyhakan schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 18:04:

Moet heel eerlijk zeggen dat ik de adapter er door de verkoper bij de dealer in de auto heb laten steken, Android Auto ingesteld en er niet meer naar omgekeken.... Misschien van het weekend maar eens even op de webinterface kijken :>

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

• turkeyhakan
Reklameon schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 19:45:
[...]

Je dient het bij de dealer te bestellen. Levertijd was bij mij max een week!

• turkeyhakan
chickpoint schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 00:10:
[...]

Moet heel eerlijk zeggen dat ik de adapter er door de verkoper bij de dealer in de auto heb laten steken, Android Auto ingesteld en er niet meer naar omgekeken.... Misschien van het weekend maar eens even op de webinterface kijken :>
Veel valt niet in te stellen hoor :-) Background Mode zou ik aanzetten en Audio Delay heb ik op 0 ms gezet. Force display aanzetten, GPS aan, audio kwaliteit op DVD en your good to go :-)

• DonJuape
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online

DonJuape

Trust me, I'm an engineer!

Stefannn schreef op maandag 15 december 2025 @ 17:55:
[...]

In ieder geval bij de ioniq5 zit daar ook nog een “opties” knopje. Dan kan je een hele berg dingen instellen zoals “geen tolwegen” en nog wat curiositeiten
Heb nog eens gekeken. De "route opties" geven wat ik eerder beschreef. Zie verder geen opties.

Hyundai Inster Pulse Winterpack, Zappi V2 3-fasen, 7400 Wp PV SolarEdge 1-fase, WP L/W 1-fase

• de schompen
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 16:58
HandyLumberjack schreef op donderdag 18 december 2025 @ 18:00:
Ik betaal €507,50 (80% korting), all-risk.

En ik dacht dat dat duur was, maar het valt dus wel mee :)
Lijkt me normaal dat je wat minder betaalt aan je verzekering. Je hebt tenslotte de E Motion uitvoering. Ik betaal 567,97 per jaar inclusief inzittende verzekering voor een evolve met het winter en tech pakket erbij.

Set 1: 5200 Wp op een se 5k. Set 2: 5200 Wp op een se 5k. Set 3: 5040 Wp op een Growatt 5000tl3-xh

• ronald1967
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22-12 15:39
Hallo,

Sinds vrijdagmiddag hebben we de Opel Mokka e ingeruild voor een khaki Inster Evolve met W+T pakket vanwege de compacte maten maar toch meer ruimte dan de Opel Mokka (zeker achterin) en de mogelijkheid voor een fietsendrager.

Nu nog stoeien om alle piepjes en waarschuwingen minder prominent te maken, vooral snelheidherkenning heeft het nog wel eens mis. Hoop eigenlijk dat het in je profiel (bestuurder) ingesteld kan blijven, maar wat ik gelezen heb is dat niet mogelijk.

Als er ergens een korte uitleg/handleiding voor het bijstellen van de waarschuwen staat dan hoor ik dat graag want in de handleiding staan ze ver uit elkaar beschreven. Anders moet ik in de aankomende dagen zelf maar iets op 1 A4-tje zetten.

• kdrkdr
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18:02
Snelheidspiepjes kan je uitzetten door het volume wieltje op het stuur een paar secondes in te drukken. Moet elke keer opnieuw maar het wordt een automatisme ;-)

• con1
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

con1

Energiefreak

kdrkdr schreef op maandag 22 december 2025 @ 13:33:
Snelheidspiepjes kan je uitzetten door het volume wieltje op het stuur een paar secondes in te drukken. Moet elke keer opnieuw maar het wordt een automatisme ;-)
Maar gaat dan ook de muziek niet uit?

Ik ben niet gek, ik ben anders. Blij als een ei met mijn Hyundai Inster Pulse.

• MacManus
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:33
con1 schreef op maandag 22 december 2025 @ 13:45:
[...]

Maar gaat dan ook de muziek niet uit?
Nee. Het wieltje kort indrukken zet de muziek uit. Enkele seconden ingedrukt houden en er komt een melding in beeld dat de snelheid waarschuwing uitgeschakeld is (althans, de audio).

• con1
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

con1

Energiefreak

MacManus schreef op maandag 22 december 2025 @ 14:27:
[...]

Nee. Het wieltje kort indrukken zet de muziek uit. Enkele seconden ingedrukt houden en er komt een melding in beeld dat de snelheid waarschuwing uitgeschakeld is (althans, de audio).
Dank.

Ik ben niet gek, ik ben anders. Blij als een ei met mijn Hyundai Inster Pulse.

• Aedriaen1
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 22-12 18:33
https://www.insterforum.de/core/ Ik hou het hier ook bij, rijden meer Insters in Duitsland dan hier....

• Aedriaen1
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 22-12 18:33
https://www.insterforum.de/core/

• kdrkdr
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18:02
Volgens deze bron in Nederland bijna 4.000.
Edit: Maandelijks een update dus het kan ook t/m november zijn. Er zijn er al 2 gesloopt....

[ Voor 26% gewijzigd door kdrkdr op 22-12-2025 19:47 ]

• monica66
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 16:55
de schompen schreef op maandag 22 december 2025 @ 12:28:
[...]

Lijkt me normaal dat je wat minder betaalt aan je verzekering. Je hebt tenslotte de E Motion uitvoering. Ik betaal 567,97 per jaar inclusief inzittende verzekering voor een evolve met het winter en tech pakket erbij.
Waar zit jij dan en hoeveel schadevrije jaren heb je?

• Gunirus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:51
HandyLumberjack schreef op donderdag 18 december 2025 @ 18:00:
Ik betaal €507,50 (80% korting), all-risk.

En ik dacht dat dat duur was, maar het valt dus wel mee :)
Net even gekeken, voor de Inster (evolve sky met alles erop en eraan) betaal ik 967,36 per jaar.

• The_Holy_Jampot
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:48
547,44 all risk per jaar bij ohra. Evolve w+t, 12 schadevrije jaren, 81% korting

• de schompen
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 16:58
monica66 schreef op maandag 22 december 2025 @ 20:43:
[...]

Waar zit jij dan en hoeveel schadevrije jaren heb je?
ZLM. Kortingstrede 14, 70% korting en 8 schadevrije jaren. Ik dacht zo een beetje het zelfde als Megat

Set 1: 5200 Wp op een se 5k. Set 2: 5200 Wp op een se 5k. Set 3: 5040 Wp op een Growatt 5000tl3-xh

• monica66
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 16:55
de schompen schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 16:19:
[...]

ZLM. Kortingstrede 14, 70% korting en 8 schadevrije jaren. Ik dacht zo een beetje het zelfde als Megat
Dat is een stuk minder dan ik betaal met 14 schadevrije jaren. Ik ga even kijken, bedankt.

• Megat
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17:19
de schompen schreef op maandag 22 december 2025 @ 12:28:
[...]
Ik betaal 567,97 per jaar inclusief inzittende verzekering voor een evolve met het winter en tech pakket erbij.
Mag ik vragen of dit de nieuwe premie is voor 2026 ? Dit omdat onze premie €694,03 bedraagt bij dezelfde maatschappij en met dezelfde korting en ook niet meer extras dan een inzittendenverzekering en dat is toch iets van €127,- meer.
De nieuwwaarde van onze Inster Evolve met beide packs wordt door ZLM op €31180,- gezet.

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 17:35
Kunnen we voor het vergelijken van de verzekerings premies, niet een aparte topic doen?
Ben meer benieuwd naar de auto zelf, dan wat anderen wel of niet aan verzekerings premie betalen.
Daar zijn zoveel verschillende factoren op van invloed.
Pagina: 1 ... 48 49 Laatste