Het grote Hyundai Inster topic

Pagina: 1 ... 47 48 Laatste
Acties:

• DeLeon
  • Registratie: December 2025
  • Laatst online: 18:40

DeLeon

Hyundai Inster Evolve Sky plus

Hier en daar heb ik erover gelezen. Trillingen voelbaar in de hele auto, afkomstig van de banden. Mijn Inster heeft er ook last van. Opmerkelijk genoeg nu het kouder wordt. Ik lees her en der over dat het te maken heeft met het vastgesnoerd zijn van de auto op de boot. Ik heb de Inster nu 6 maanden en met de dealer overlegd. Het probleem kwam hem bekend voor. Uit coulance wilden ze de Nexen banden vervangen voor nieuwe Nexen banden, zelfde type Maar ik heb er voor gekozen om de banden te laten vervangen door All Season banden Vredestein Quatrac 5 XL 205/45R17 88V. Denk dat ik daar beter mee af ben. Ik krijg die tegen inkoopsprijs zonder montagekosten
Zijn er meer mensen hier die te maken hebben (gehad) met die hinderlijke trillingen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mspPmsJawG4HDudJ4ZPnHIulJlM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mXd0koJIZGPT4LMfsb1TgcGE.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door DeLeon op 08-12-2025 01:22 ]

• HandyLumberjack
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 21:12
CEdS schreef op zondag 7 december 2025 @ 22:11:
[...]

Maar dan ontgaat jou het idee achter de bereikhelper; deze zou aangeven hoe ver je nog kan komen in het gunstigste/ongunstigste geval.....
Wat je oude EV betreft, geen boodschap, net zoals dat mijn 13 jaar jonge Tesla het wat dit betreft veel beter doet, maar ik ben gestopt met vergelijken omdat ik moet dealen met de Inster als ik daar mee rijd.

Ik blijf diverse zaken echt vreemd vinden welke keuzes Hyundai heeft gemaakt.

Ik heb inmiddels meer dan 3 ton EV gereden en ik denk dat de software van een EV het rijgenot voor >90% bepaalt. Bij een rudimentaire oliestoker maakt het allemaal niet veel uit maar als je met een EV rijdt, heb je behoefte aan de juiste info, en dat ontbreekt regelmatig bij de Inster.

Maar ik blijf wel positief want de auto rijdt prima en is zijn geld meer dan waard alleen zijn er op softwaregebied nog wel wat punten te scoren.
Het ontgaat me inderdaad echt volledig wat ik met de bereikhelper zou moeten doen. Het komt op mij over als arbitrair gekozen waardes die wel heel ver afwijken van de verwachte range.

Ik heb meer dan genoeg ervaring EV om enkel basis van het verloop van het verschil tussen de verwachte range en de nog af te leggen afstand te bepalen of ik het wel of niet redt.

En nogmaals een handige tip: Als je zo gesteld bent op de bereikhelper, kun je het thema van het linker scherm aanpassen naar het thema met de kubussen, dan krijgt de bereikhelper een vaste plek op het beeldscherm (helemaal rechts) en blijft de altijd zichtbaar (ook bij lage SOC).

Gasloos sinds 2015, 117x125Wp+26x295Wp+11x395Wp

• CEdS
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:47
HandyLumberjack schreef op maandag 8 december 2025 @ 07:24:
[...]

Het ontgaat me inderdaad echt volledig wat ik met de bereikhelper zou moeten doen. Het komt op mij over als arbitrair gekozen waardes die wel heel ver afwijken van de verwachte range.

Ik heb meer dan genoeg ervaring EV om enkel basis van het verloop van het verschil tussen de verwachte range en de nog af te leggen afstand te bepalen of ik het wel of niet redt.

En nogmaals een handige tip: Als je zo gesteld bent op de bereikhelper, kun je het thema van het linker scherm aanpassen naar het thema met de kubussen, dan krijgt de bereikhelper een vaste plek op het beeldscherm (helemaal rechts) en blijft de altijd zichtbaar (ook bij lage SOC).
Vergis je niet, ik ben het helemaal met je eens; de bereikhelper is een waardeloos stukje software wat bijna niets dient. Het gaat uit van een straal waar binnen je je zou kunnen verplaatsen, weliswaar in een rechte lijn?!

Het enige wat zou kunnen helpen is de minimale en maximale waardes qua afstand die weergegeven worden, daar heb ik in het begin toen ik de auto had, nog weleens naar gekeken en mee gespeeld.

De Kubuslayout had ik al geprobeerd, niet zozeer om de bereikhelper maar omdat ik vind dat er in de andere schermen zoveel informatie gegeven wordt. Met de kubuslayout is dat iets rustiger. Na een paar dagen heb ik het toen weer teruggezet want ik vond het niet prettig.

Waar ik op doelde in eerdere posts is dat ik ervaar dat de range sneller terug loopt dan de af te leggen afstand en dan vooral bij kouder weer. In de zomer haal je die 360+ km wel maar nu, nu het kouder is, geeft ie nog steeds een hoge range maar de laatste 100 km blijken dan ineens 50 km te zijn. Mijn snelheid komt nagenoeg nooit boven de 100 km/h. En logisch, in de winter is actieradius altijd minder maar waarom daar dan niet vooraf rekening mee wordt gehouden?

Offgrid sinds 09-24 met SigenStor 20kW/33kWh/30 kWp (+EVDC) || Daikin FTXM60 || Model 3 LR RWD 2026/Inster LR || 50 OEG heatpipes - 500 ltr Buffervat - CV-Houtkachel ||

• arunesh90
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 18:41
DeLeon schreef op maandag 8 december 2025 @ 01:11:
Zijn er meer mensen hier die te maken hebben (gehad) met die hinderlijke trillingen?
Vanochtend toevallig mijn auto naar de dealer gebracht voor onder andere trillingen, dus ik ben benieuwd waarmee ze komen. Ik heb niks gezegd over banden of wat dan ook, om te kijken wat eerst uit hun onderzoek komt. Waarschijnlijk dat ik ook meteen voor all season banden zal gaan als ik de optie daarvoor krijg.

• DeLeon
  • Registratie: December 2025
  • Laatst online: 18:40

DeLeon

Hyundai Inster Evolve Sky plus

arunesh90 schreef op maandag 8 december 2025 @ 15:06:
[...]

Vanochtend toevallig mijn auto naar de dealer gebracht voor onder andere trillingen, dus ik ben benieuwd waarmee ze komen. Ik heb niks gezegd over banden of wat dan ook, om te kijken wat eerst uit hun onderzoek komt. Waarschijnlijk dat ik ook meteen voor all season banden zal gaan als ik de optie daarvoor krijg.
Ik heb alleen gezegd dat het trillen door de hele auto voelbaar is en met de banden te maken lijkt te hebben. Ik heb niets tegen de dealer gezegd over het strakke vastzetten van de banden (+ auto uiteraard) op de boot. Ik had dat toevallig her en der op internet gelezen. De verkoper, die mij de Inster verkocht, begon daar zelf over. Dus het is waarschijnlijk een bij Hyundai bekend probleem. Hij zei dat ze nieuwe Nexen banden (of vergelijkbaar) uit Korea hadden gekregen, Die zouden ze er zonder meer gratis onderzetten. Maar daar hield de totale coulance op. Andere banden zelf betalen dus, maar dan wel voor inkoopprijs en inclusief montagekosten. Dat dan wel weer. ;)
Het is i.i.g. niet een breed probleem. Mijn buurman heeft ook een Inster maar nergens last van. Misschien ligt het ook aan de maat / merk banden. Hij heeft 15” en onder mijn Inster zitten 17”

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:07
Wij hebben helemaal geen trillingen en dat terwijl onze auto in december 2024 is geproduceerd en afgeleverd is in april 2025. Ook hier de 17" Nexen banden.

• dhrto
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:53
DonJuape schreef op zondag 7 december 2025 @ 08:51:
[...]

Inderdaad. Maar krijg je wel waarschuwingen als je alleen de bordenherkenning uit zet en niet de waarschuwingen?
Nou vandaag de proef op de som genomen:
- Als ik snelheidsbordenherkenning uitzet, dan heb ik ook GEEN snelheidswaarschuwingen in het dashboard EN middels een piep. So far so good.
- MAAR bij de volgende start staat snelheidsbordenherkenning weer vrolijk aan.
- Ook deze instelling blijft dus niet onthouden, maar wordt gereset.

Helaas pindakaas dus...
Pagina: 1 ... 47 48 Laatste