Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Het grote Hyundai Inster topic

Pagina: 1 ... 46 47 Laatste
Acties:

• con1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:01

con1

Energiefreak

arunesh90 schreef op maandag 24 november 2025 @ 17:12:
Net even met mijn dealer gesproken, en heel toevallig hadden ze vandaag die 3 service campagnes toegevoegd als items aan mijn volgende werkplaats afspraak waarbij ze ook meteen de trillingen gaan checken, dus ben benieuwd.

Als iemand anders ook service campagnes voor zijn VIN ziet op de Hyundai website, dan is het misschien ook even handig om je dealer op te bellen en een afspraak ervoor in te plannen.
Het zou heel netjes zijn van de dealer ons te verwittigen ipv andersom.
Immers zitten hier nerds die zelf initiatief (kunnen) tonen om te zien of er updates zijn.
Veel mensen weten niet ens dat je met een VINnummer een en ander kunt controleren.
Pro-actief heet dat als een dealer contact opneemt, hij heeft tenslotte je hele hebben
en "houwen" hetgeen je moest afgeven.
Het lijkt er wel een beetje op dat dealers Insterrijders niet serieus nemen "een te goedkoop
autootje"... zo van ach... of ben ik een azijn zeik...

Ik ben niet gek, ik ben anders. Blij als een ei met mijn Hyundai Inster Pulse.

• HandyLumberjack
  • Registratie: Januari 2023
  • Nu online
con1 schreef op maandag 24 november 2025 @ 17:51:
[...]

Het zou heel netjes zijn van de dealer ons te verwittigen ipv andersom.
Immers zitten hier nerds die zelf initiatief (kunnen) tonen om te zien of er updates zijn.
Veel mensen weten niet ens dat je met een VINnummer een en ander kunt controleren.
Pro-actief heet dat als een dealer contact opneemt, hij heeft tenslotte je hele hebben
en "houwen" hetgeen je moest afgeven.
Het lijkt er wel een beetje op dat dealers Insterrijders niet serieus nemen "een te goedkoop
autootje"... zo van ach... of ben ik een azijn zeik...
Dat kunnen ze toch gewoon meepakken bij de beurten? Als het echt belangrijk zou zijn nemen ze vast contact op.

Gasloos sinds 2015, 117x125Wp+26x295Wp+11x395Wp

• rvdgaag
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 15:50
marzman95 schreef op maandag 24 november 2025 @ 09:48:
[...]

Die "Coolant shuttle driver module" klinkt alsof het gaat om het onderdeel ('driewegklep') dat stuk is in mijn Inster. De airco blaast geen lucht de cabine in, terwijl je hem wel hoort pompen als je hem aan zet de kap open doet.
Ik zal vast een van de eerste zijn geweest met het probleem, want de diagnose verliep chaotisch. Het blijft interessant dat ze nu toch hiervoor een serviceactie hebben gedaan.
Nee dat is een klep die het koelcircuit van de HV batterij bestuurd, als hij heet wordt gaat deze ratelen. Is inmiddels het geval in de auto van mijn vrouw, over 2 weken wordt deze vervangen.

Deye 12kW Hybrid, 8,77 kW peak solar, 62,4 kWH Seplos batteries, Panasonic K-series 5kW all-electric heatpump

• reteketet
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 24-11 21:06
Weet iemand of de anti perforatie controle moet plaatsvinden in het eerste jaar zoals in het boekje staat of dat het plaatsvindt tijdens de onderhoudsbeurt in het tweede jaar?

• cozy59
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 13:06
arunesh90 schreef op maandag 24 november 2025 @ 17:12:
Net even met mijn dealer gesproken, en heel toevallig hadden ze vandaag die 3 service campagnes toegevoegd als items aan mijn volgende werkplaats afspraak waarbij ze ook meteen de trillingen gaan checken, dus ben benieuwd.

Als iemand anders ook service campagnes voor zijn VIN ziet op de Hyundai website, dan is het misschien ook even handig om je dealer op te bellen en een afspraak ervoor in te plannen.
Hier idem en volgende week aan de beurt voor de 3 service items. Wel opvallend (vind ik) dat de Hyundai dealer of importeur op geen enkele wijze de Inster bezitters informeert over dit soort zaken. en je er als eigenaar zelf op een of andere wijze achter moet komen. Of je moet willen wachten totdat de auto een keer voor service moet na 30.000 km of 2 jaar en je onderwijl problemen ervaart en de kosten (voor Hyundai) dus aanzienlijk kunnen oplopen.

• marzman95
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15:43
cozy59 schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 08:05:
[...]

Hier idem en volgende week aan de beurt voor de 3 service items. Wel opvallend (vind ik) dat de Hyundai dealer of importeur op geen enkele wijze de Inster bezitters informeert over dit soort zaken. en je er als eigenaar zelf op een of andere wijze achter moet komen. Of je moet willen wachten totdat de auto een keer voor service moet na 30.000 km of 2 jaar en je onderwijl problemen ervaart en de kosten (voor Hyundai) dus aanzienlijk kunnen oplopen.
Het gaat in dit geval om serviceacties, niet om terugroepacties. Serviceacties zijn aanpassingen die, zonder uitgevoerd te zijn, mogelijk in de toekomst problemen kunnen opleveren. Het is niet gezegd dat zonder die serviceacties er altijd problemen ontstaan.

Hyundai maakt een afweging: is de actie belangrijk genoeg om alle duizenden auto's te laten terugkomen en een enorme extra druk op de - vaak toch al drukke - dealers te leggen, of is het risico op problemen klein genoeg dat het met een service/onderhoudsbeurt meegenomen kan worden. Bij dat laatste lopen ze inderdaad het risico dat er enkele auto's wel een probleem krijgen, dat met die serviceactie voorkomen had kunnen worden, maar dat repareren kost uiteindelijk veel minder dan alle duizenden auto's te laten terugkomen.

Ook wanneer een dealer actief zou informeren over openstaande serviceacties, die in principe kunnen wachten en het dus geen terugroepactie is, wil waarschijnlijk 90% van de mensen toch een afspraak om die serviceacties uitgevoerd te krijgen. Dat terwijl Hyundai verwacht dat de kans op problemen zéér klein is en het dus prima kan wachten.

Ja, de Inster is een goedkope wagen. Maar ook bij bijvoorbeeld de Tucson informeert een dealer echt niet actief bij dit soort acties. Hyundai is niet een merk waarvan je redelijkerwijs kan verwachten dat ze pro-actief informeren en acteren over mogelijke aanpassingen die nodig zijn. Daar is de prijsklasse ook niet naar, ook niet bij dure modellen. Voor dat soort services zul je echt naar de dure en luxe merken moeten.

[ Voor 11% gewijzigd door marzman95 op 25-11-2025 09:18 ]

• rvdgaag
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 15:50
marzman95 schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 09:11:
[...]

Het gaat in dit geval om serviceacties, niet om terugroepacties. Serviceacties zijn aanpassingen die, zonder uitgevoerd te zijn, mogelijk in de toekomst problemen kunnen opleveren. Het is niet gezegd dat zonder die serviceacties er altijd problemen ontstaan.

Hyundai maakt een afweging: is de actie belangrijk genoeg om alle duizenden auto's te laten terugkomen en een enorme extra druk op de - vaak toch al drukke - dealers te leggen, of is het risico op problemen klein genoeg dat het met een service/onderhoudsbeurt meegenomen kan worden. Bij dat laatste lopen ze inderdaad het risico dat er enkele auto's wel een probleem krijgen, dat met die serviceactie voorkomen had kunnen worden, maar dat repareren kost uiteindelijk veel minder dan alle duizenden auto's te laten terugkomen.

Ook wanneer een dealer actief zou informeren over openstaande serviceacties, die in principe kunnen wachten en het dus geen terugroepactie is, wil waarschijnlijk 90% van de mensen toch een afspraak om die serviceacties uitgevoerd te krijgen. Dat terwijl Hyundai verwacht dat de kans op problemen zéér klein is en het dus prima kan wachten.

Ja, de Inster is een goedkope wagen. Maar ook bij bijvoorbeeld de Tucson informeert een dealer echt niet actief bij dit soort acties. Hyundai is niet een merk waarvan je redelijkerwijs kan verwachten dat ze pro-actief informeren en acteren over mogelijke aanpassingen die nodig zijn. Daar is de prijsklasse ook niet naar, ook niet bij dure modellen. Voor dat soort services zul je echt naar de dure en luxe merken moeten.
Heb bijna 30 jaar premium BMW's gereden en nu ook een Porsche, nog nooit een telefoontje gehad voor een preventieve service actie. Alleen soms als er een nieuw model kwam en ze inruilers nodig hadden belden ze me.

Deye 12kW Hybrid, 8,77 kW peak solar, 62,4 kWH Seplos batteries, Panasonic K-series 5kW all-electric heatpump

• DonJuape
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online

DonJuape

Trust me, I'm an engineer!

marzman95 schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 09:11:
[...]

Geen enkel merk doet dat actief als er geen veiligheidsrisico is. Inderdaad vanwege de kosten.

Hyundai Inster Pulse Winterpack, Zappi V2 3-fasen, 7400 Wp PV SolarEdge 1-fase, WP L/W 1-fase

Pagina: 1 ... 46 47 Laatste