HGoedegebuure schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 20:33:
[...]
Ik kan mij niet vinden in jouw conclusie. Buiten dat de navigatie traag opstart en het een en ander is uitgekleed ten opzichte van de Kona werkt alles wel goed. Ik heb geen issues. Vooral de spraakherkenning werkt echt goed. De rijhulpsystemen werken goed en de app is, wat mij betreft in orde. Ik kom van VW af en daar was de app gewoon een drama. Bij de Inster werkt de app altijd en geeft de juiste informatie. Maar wellicht is mijn referentiekader anders?
Ik nodig je uit om is in een Tesla te gaan rijden, een Model S uit 2014 heeft al meer accurate navigatiesoftware dan de Inster. ( ik heb 280000 km met een S uit 2014 gereden en naast een Inster, die ik in juli 2025 gekocht heb, heb ik zojuist mijn Model S ingeruild voor een Model 3). Daarnaast ruime ervaring (15000 km) in een E-Megane en 5000 km ervaring in een Peugeot E-208, eerste generatie. Ik denk een aardig referentiekader.
De navigatiesoftware en de hulpsystemen in een Inster zijn echt niet goed. De auto rijdt prima, ben er al 3x op en neer van Frankrijk-NL vv gereden maar de software is echt waardeloos.
Geen Tesla SUC in de standaard laadaanbevelingen, heel veel koffiedrinkpauzes, handen aan het stuur, maximaal 2 tussenstops inplannen, niet het voorspelde accupercentage tonen van je aankomst/daar waar je heen navigeert, dus je kan niet goed anticiperen als het fout gaat. En fout gaat het want de 1e 250 km loopt de afname van het percentage en de gereden kilometers gelijk op maar daarna is het niet meer evenredig en moet je eerder gaan laden......
Ik rijd op mijn "EV-ervaring" en weet waar de laadpalen staan en maak zelf een inschatting, als ik het aan de Inster overlaat sta je of stil of veel te vaak te laden.......Wat dan wel weer goed is, is dat de Inster tussen de 20 en 70% met een redelijk constante snelheid laadt, met een vermogen van 75 tot 85 kW.
Werk aan de winkel voor de heren bij Hyundai.
De Inster is gebombardeerd tot in en om het huis auto, en dan is de range meer dan voldoende. De langere afstanden doen we met de Tesla. En ik ben van mening dat Hyundai daar ook zo overdenkt (in en om het huis)want de Kona en Ioniq hebben in de basis dezelfde software alleen uitgebreider, daar waar de Inster tekort schiet. En dat is raar want je kan prima grotere afstanden overbruggen met de Inster.
Overigens hebben we al 14000 tevreden km in de Inster gereden behalve dan bovengenoemde punten. Voor zijn geld, grootte en prestaties is het een hele goede koop. Nu nog de software
PS. de snelheidsverkeersborden herkenning, het uitschakelen van de piepjes en hulpsystemen voordat je gaat rijden en de gecompliceerdheid v.d. navigatie laat ik buiten beschouwing want daar hebben veel auto's last van. Het zou mooi zijn als alle hulpsystemen optioneel in te schakelen zijn in plaats van het EU verplichte wat het nu is. Het zou pas verplicht mogen zijn als het ook 100% werkt....Want stel, je verplicht in een productie omgeving een verplichte werkwijze waarbij 30% fout gaat, daar wordt toch niemand blij van?
[
Voor 25% gewijzigd door
CEdS op 29-11-2025 08:46
. Reden: aanpassing ]
Offgrid sinds 09-24 met SigenStor 20kW/33kWh/30 kWp (+EVDC) || Daikin FTXM60 || Model 3 LR RWD 2026/Inster LR || 50 OEG heatpipes - 500 ltr Buffervat - CV-Houtkachel ||