Het grote Hyundai Inster topic

Pagina: 1 ... 45 46 Laatste
Acties:

• marzman95
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07-11 12:01
Ik heb op Reddit een post gemaakt met mijn ervaringen met de Inster en de keuzes die ik heb gemaakt voor de aanschaf.

• Megat
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14:58
gerardkl schreef op woensdag 5 november 2025 @ 12:57:
Mijn nieuwe Inster maakt bij 55 en 70 km per uur een fluit/zoemtoon. Bij andere snelheden juist stil. Het lijkt het geluid van de elektromotor te zijn. Bij de testrit in een andere Inster heb ik dat niet gehoord. Herkent een van jullie dat?
Yep ! Die van ons heeft het ook, dat wil zeggen bij een snelheid van constant 70 kmh. Twee km harder of langzamer en je hoort het niet meer. Omdat we ons er niet echt aan storen en nog wat jaren op de garantie aanspraak kunnen maken, hebben we nog geen actie ondernomen.
Het betreft een Evolve van januari.

• gerardkl
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08-11 21:32
Megat schreef op woensdag 5 november 2025 @ 16:58:
[...]
Yep ! Die van ons heeft het ook, dat wil zeggen bij een snelheid van constant 70 kmh. Twee km harder of langzamer en je hoort het niet meer. Omdat we ons er niet echt aan storen en nog wat jaren op de garantie aanspraak kunnen maken, hebben we nog geen actie ondernomen.
Het betreft een Evolve van januari.
Dat komt dus overeen. Maar bij jou niet bij 55 km per uur? Wij hebben ook een Evolve. Maandje oud.

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:25
marzman95 schreef op woensdag 5 november 2025 @ 15:52:
Ik heb op Reddit een post gemaakt met mijn ervaringen met de Inster en de keuzes die ik heb gemaakt voor de aanschaf.
Enigszins herkenbaar met de dealer.
Maar wellicht ben ik zelf ook wel een beetje emotioneel omdat ik iets 'nieuws' heb besteld en daarbij service verwacht.

We hebben begin oktober besteld en na eerst alle contracten heen en weer, krijg ik nu geen concrete levertijd (gaat wel over lease).
Morgen ga ik weer even telefoneren hoe het zit.
In eerste instantie hebben wij een offerte aangeboden gekregen, met daarbij de vermelding, mondeling, dat deze exacte versie al besteld was omdat ze deze op voorraad willen hebben en binnen een week op kenteken gezet zou worden.
( standaard evolve, standaard ivoor wit, zwarte bekleding, geen opties).
Bewust dus voor deze versie gekozen en een week later krijgen we te horen, waarschijnlijk 2025 geleverd.
Dat is mij veel te vaag voor een 'leverdatum'.

Ik weet dat er veel problemen altijd zijn met auto leveringen, maar daar wordt je niet blij van als je zo'n aankoop doet en vervolgens in een grijs gebied terecht komt.

Weer een les om geen verkopers te vertrouwen :/ .

Absoluut relatief, relatief absoluut.

• HGoedegebuure
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 19:42
alaintje schreef op woensdag 5 november 2025 @ 20:47:
[...]

Enigszins herkenbaar met de dealer.
Maar wellicht ben ik zelf ook wel een beetje emotioneel omdat ik iets 'nieuws' heb besteld en daarbij service verwacht.

We hebben begin oktober besteld en na eerst alle contracten heen en weer, krijg ik nu geen concrete levertijd (gaat wel over lease).
Morgen ga ik weer even telefoneren hoe het zit.
In eerste instantie hebben wij een offerte aangeboden gekregen, met daarbij de vermelding, mondeling, dat deze exacte versie al besteld was omdat ze deze op voorraad willen hebben en binnen een week op kenteken gezet zou worden.
( standaard evolve, standaard ivoor wit, zwarte bekleding, geen opties).
Bewust dus voor deze versie gekozen en een week later krijgen we te horen, waarschijnlijk 2025 geleverd.
Dat is mij veel te vaag voor een 'leverdatum'.

Ik weet dat er veel problemen altijd zijn met auto leveringen, maar daar wordt je niet blij van als je zo'n aankoop doet en vervolgens in een grijs gebied terecht komt.

Weer een les om geen verkopers te vertrouwen :/ .
Wij hadden een tegenovergestelde ervaring. Voor ons hoefde de Inster niet direct de volgende ochtend op de stoep te staan. Ook hier is sprake van lease. Eind juni is de auto besteld en zou begin augustus geleverd worden. Uiteindelijk werd dit half juli. Het was een zwarte Evolve met alle opties behalve het schuifdak. De dealer weet zelf ook niet wanneer de auto afgeleverd wordt. De auto zou op de boot staan maar bleek al ergens op voorraad. Ik heb nog wel vertrouwen in deze dealer(hoewel het contact in het begin wat stroef was)

• rvdgaag
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 17:54
mtv1 schreef op woensdag 5 november 2025 @ 13:59:
[...]

ja alleen het duurste abo heeft de OTA Navi update.

Maar nu kun je de update ook zelf downloaden en installeren.
Niet juist, alle Insters hebben 10 jaar Bluelink Lite standaard (kale versie) deze bevat wel OTA

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G1etiGsM3fow9o0aMLXSRKQCDUQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/vjwym8Pk5EN9ApLhYV00xltv.png?f=fotoalbum_large

Nu na 4 jaar Hyundai rijden (Ioniq 5) is mijn ervaring dat de OTA updates redelijk traag komen, de USB update is er vaak al weken. Dus USB updaten is wel zo makkelijk om altijd de laatste kaart info te hebben voor de Navi.

Deye 12kW Hybrid, 8,77 kW peak solar, 62,4 kWH Seplos batteries, Panasonic K-series 5kW all-electric heatpump

• mtv1
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07-11 15:56
rvdgaag schreef op donderdag 6 november 2025 @ 09:16:
[...]

Niet juist, alle Insters hebben 10 jaar Bluelink Lite standaard (kale versie) deze bevat wel OTA

[Afbeelding]

Nu na 4 jaar Hyundai rijden (Ioniq 5) is mijn ervaring dat de OTA updates redelijk traag komen, de USB update is er vaak al weken. Dus USB updaten is wel zo makkelijk om altijd de laatste kaart info te hebben voor de Navi.
het ging hier om de OTA Navigatie updates, die zit alleen in het duurste abo, de andere updates zijn "systeem updates" en die komen bij Lite, Plus Pro altijd door.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ycXacQhWo625-fjOQlfr96ipmm4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/sKEqNqSKuqa6dGnB0BzU84Ru.png?f=fotoalbum_large

• cozy59
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09-11 11:06
monica66 schreef op woensdag 5 november 2025 @ 10:59:
Welke versie van Bluelink heeft de mogelijkheid voor OTA dan? Is dat alleen de duurste versie?
Alleen de PRO versie. Maar met de USB stick updaten gaat probleemloos (tenminste bij mij) het duurt alleen ff....zon 50-55 minuten

En als aanvulling voor de PLUS en PRO houders die het nog niet ontdekt hadden: bij het afsluiten van het abo (met de creditcard anders kan niet)...die staat op auto renewal. Dus bij deze is men alvast gewaarschuwd als er volgend jaar ineens geld afgescreven wordt.

• mtv1
cozy59 schreef op donderdag 6 november 2025 @ 10:43:
[...]

Alleen de PRO versie. Maar met de USB stick updaten gaat probleemloos (tenminste bij mij) het duurt alleen ff....zon 50-55 minuten

En als aanvulling voor de PLUS en PRO houders die het nog niet ontdekt hadden: bij het afsluiten van het abo (met de creditcard anders kan niet)...die staat op auto renewal. Dus bij deze is men alvast gewaarschuwd als er volgend jaar ineens geld afgescreven wordt.
updaten duurt idd lang, had een usb2 stick en dat inlezen duurde heel lang voordat je iets op het scherm ziet wat lijkt op updaten en het updaten gaat in 2 blokken. bij de eerste keer inlezen en is hij op 99% denk je, hij is bijna klaar en dan gaat ie het 2e blok inlezen en begint dan weer opniuew, maar dat proces gaat sneller.

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22:16
[...]

Volgens mij is de nieuwe standaard bankpas tegenwoordig toch ook als creditcard te gebruiken?
En heb je niet een aparte CC hiervoor nodig. Ik kan dat tegenwoordig gewoon met mijn SNS, sorry ASN bank pas doen, zie het VISA logo, ook staat er de gevraagde cvv nr op.

• Nanuk
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 20:54
Het updaten via usb duurt dus bijna een uur. Moet gedurende die tijd de auto aan staan of mag ie gewoon uitgezet worden. En als ie aan staat, mag je er dan wel mee rijden?

• cozy59
Nanuk schreef op donderdag 6 november 2025 @ 19:09:
Het updaten via usb duurt dus bijna een uur. Moet gedurende die tijd de auto aan staan of mag ie gewoon uitgezet worden. En als ie aan staat, mag je er dan wel mee rijden?
Volgens het scherm moet je de motor laten draaien hahahaahaahahaa >:) :+ _/-\o_ maar goed. Zet hem op de accesoires stand en heb een klein uurtje geduld. Tijd om op het mobieltje berichten kranten etc rustig door te lezen :P

• Megat
[...]

Is het bij iemand bekend hoe groot de update is ?

• Nanuk
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 20:54
Megat schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 12:48:
[...]
Is het bij iemand bekend hoe groot de update is ?
Ik meen 22 GB maar de software heeft meer ruimte nodig. Er wordt gevraagd om minimaal 64 GB maar mogelijk lukt het ook met 32. Als je een stikje moet kopen zou ik minimaal 64 GB doen, zoveel duurder is dat niet.

• mtv1
Nanuk schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 15:32:
[...]

Ik meen 22 GB maar de software heeft meer ruimte nodig. Er wordt gevraagd om minimaal 64 GB maar mogelijk lukt het ook met 32. Als je een stikje moet kopen zou ik minimaal 64 GB doen, zoveel duurder is dat niet.
met 32 gb stick heb ik de download kunnen uploaden in de auto. De app plaatst de download eerst op de harddisk/ssd van je pc of laptop en daarna op je stick

• Megat
Nanuk schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 15:32:
[...]

Bedankt voor uw snelle reactie

• Megat
mtv1 schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 15:56:
[...]

met 32 gb stick heb ik de download kunnen uploaden in de auto. De app plaatst de download eerst op de harddisk/ssd van je pc of laptop en daarna op je stick
Duidelijk, dank u wel

• kdrkdr
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15:27
cozy59 schreef op donderdag 6 november 2025 @ 22:12:
[...]

Volgens het scherm moet je de motor laten draaien hahahaahaahahaa >:) :+ _/-\o_ maar goed. Zet hem op de accesoires stand en heb een klein uurtje geduld. Tijd om op het mobieltje berichten kranten etc rustig door te lezen :P
Vandaag op bezoek gegaan. Toen ik parkeerde kreeg ik een melding dat er een update was gedownload. Ik koos voor updaten en zette de auto uit. Paar uur later bij vertrek kreeg ik de melding dat update voltooid was. Auto stond volgens mij echt uit.

• monica66
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 09-11 10:32
Ik was de software net op de usb-stick aan het zetten, toen bleek dat de navigatiesoftware toch wel On The Air kon worden bijgewerkt. De update vindt nu plaats.

Had ik niet verwacht, want ik heb niet het premium Bluelink abonnement. :*)

[ Voor 75% gewijzigd door monica66 op 08-11-2025 12:00 ]

• Vdb64
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16:03
Bijzondere update: een nieuwbouwwijk waar al 3 jaar mensen wonen staat er nog steeds niet op.
Verwacht er dus maar niet teveel van🙁

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-11 12:08
turkeyhakan schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 10:12:
Wisten jullie dat Hyundai sinds kort een draadloze Apple Carplay / Android Auto dongle verkoopt? Gaaf! Ik ga hem gelijk bestellen, is die weer helemaal origineel :-)

[Afbeelding]
Hier geen inster maar een i20 en heb een dongle van Amazon en dat werkt echt super!
Zeker voor de korte ritjes handig om niet meer de bedrade CarPlay gebruiken is fijn.

• cozy59
kdrkdr schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 20:59:
[...]

Vandaag op bezoek gegaan. Toen ik parkeerde kreeg ik een melding dat er een update was gedownload. Ik koos voor updaten en zette de auto uit. Paar uur later bij vertrek kreeg ik de melding dat update voltooid was. Auto stond volgens mij echt uit.
Achter de schermen is er blijkbaar wel wat actief anders zou dat niet kunnen. In de context van mijn relaas is natuurlijk wel denk ik een verschil ...een OTA update of vanaf de stick. 8) Geen idee of er een onderscheidt wordt gemaakt door Hyundai, het zou mij niet verbazen, maar ik ga het niet uitproberen of het kan of dat ik hem brick. Vanaf de stick gewoon op accesoires stand laten staan, geen probleem, ik heb de tijd. :+ _/-\o_

• Vopl
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 20:39
Kan ik de 12V accu bijladen door de auto vanaf afstand te starten? en weer stoppen uiteraard

• Skull_One
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:43
Vopl schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 17:47:
Kan ik de 12V accu bijladen door de auto vanaf afstand te starten? en weer stoppen uiteraard
Dat zou niet nodig moeten zijn. De auto zal, wanneer de accuspanning van de 12V-accu onder een bepaald niveau komt, deze accu met energie uit de hoogspanningsaccu opladen. Dit gebeurt ook als de auto wordt opgeladen of dat de auto aan staat. Maar in principe ook wanneer de auto ‘uit’ staat. Dit ging iig op deze manier met de Kona van mijn vrouw. Dan ging er opeens een fel geel ledje op de neus van de Kona branden als hij ‘uit’ stond. Voor zover ik weet gaat dat met de Inster ook zo alleen dan zonder zo’n lampje, maar de handleiding is er een beetje vaag over (zie “Aux. Battery Saver+” in de handleiding).

Look at it this way... in a million years, who's gonna care?

• Vopl
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 20:39
Skull_One schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 18:24:
[...]

Dat zou niet nodig moeten zijn. De auto zal, wanneer de accuspanning van de 12V-accu onder een bepaald niveau komt, deze accu met energie uit de hoogspanningsaccu opladen. Dit gebeurt ook als de auto wordt opgeladen of dat de auto aan staat. Maar in principe ook wanneer de auto ‘uit’ staat. Dit ging iig op deze manier met de Kona van mijn vrouw. Dan ging er opeens een fel geel ledje op de neus van de Kona branden als hij ‘uit’ stond. Voor zover ik weet gaat dat met de Inster ook zo alleen dan zonder zo’n lampje, maar de handleiding is er een beetje vaag over (zie “Aux. Battery Saver+” in de handleiding).
Merci, inderdaad een beetje vaag :)

• CEdS
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:23
Vandaag leuk stukje on NRC krant:
"Het is een asociale en onhoudbare ontwikkeling. Auto’s, ook de minder grote, moeten krimpen. Gunstige uitzonderingen als de Hyundai Inster laten zien hoe het kan. Hyundai kreeg het voor elkaar een compacte auto te ontwerpen met meer dan genoeg ruimte voor vier volwassenen en bagage. Hij is 1 meter 61 breed en 3 meter 82 lang, zeker twintig centimeter smaller en korter dan de gemiddelde compacte hatchback. Hij komt ver genoeg en laadt snel genoeg op voor een buitenlandse vakantie; het is de eerste kleine stekkerauto waarmee ik naar Zuid-Frankrijk durf. Hij is een hoopgevend succes, dat in hoge mate samenhangt met het bevrijdende gevoel geen sta-in-de-weg meer te zijn en je normaal in het verkeer te kunnen bewegen. Minder is meer."

• arunesh90
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 09-11 00:35
Skull_One schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 18:24:
[...]

Ik heb een dashcam met parking recording ingebouwd waardoor het in principe 24/7 record, en ik kan inderdaad bevestigen dat dit allemaal automatisch gebeurt, zelfs als de auto uit staat.
Ook in mijn Home Assistant kan ik terugzien in de grafieken van de auto dat de 12v random opgeladen wordt wanneer de auto uit staat.

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:16
Vdb64 schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 11:33:
Bijzondere update: een nieuwbouwwijk waar al 3 jaar mensen wonen staat er nog steeds niet op.
Verwacht er dus maar niet teveel van🙁
Jammer! Ik heb een PRO abonnement, maar daar we weinig lange ritten maken toch maar zelf bijgewerkt. Duurt ongeveer een uur.

Je moet wel geduld hebben, de auto is eerst heel lang bezig met het valideren van de updatebestanden. Ik dacht bijna dat die was vastgelopen.
Pagina: 1 ... 45 46 Laatste