Acties:
  • +7 Henk 'm!

• con1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 30-10 19:43

con1

Energiefreak

Wel aardig wellicht, in Italië rijdt de politie met de Inster (gezien op Facebook);
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CXE5cKUz39Yx06vMoMiuHKlOxjs=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/wIzrDNW9plEKewwukXZEpW4j.jpg?f=user_large

Ik ben niet gek, ik ben anders. Blij als een ei met mijn Hyundai Inster Pulse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CEdS
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:19
rvdgaag schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 16:06:
[...]

wat je nog minder tijd kost.... als je de auto in eco modus zet gaat automatisch al het climate control systeem in een zuiniger modus, hoef je niet met de hand te doen.
Dus zonder dat je dat dan ziet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdgaag
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 30-10 17:26
CEdS schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 20:28:
[...]

Dus zonder dat je dat dan ziet?
Ja, lees de handleiding van de auto eens daar staat precies in wat er gebeurd als je de auto in de ECO modus zet.

Deye 12kW Hybrid, 8,77 kW peak solar, 62,4 kWH Seplos batteries, Panasonic K-series 5kW all-electric heatpump

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• con1

con1

Energiefreak

rvdgaag schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 20:35:
[...]

Ja, lees de handleiding van de auto eens daar staat precies in wat er gebeurd als je de auto in de ECO modus zet.
Op bladzijde 6-37 staat "precies" wat de ECO modus doet.
Ik citeer;
- Zal de acceleratiemodus "iets" afnemen...
- Zal de werking van de AC "mogelijk" afnemen
Dus niet wat je noemt echte wonderen...

Tenzij het elders uitvoeriger wordt beschreven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HGoedegebuure
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 21:50
con1 schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 23:03:
[...]

Op bladzijde 6-37 staat "precies" wat de ECO modus doet.
Ik citeer;
- Zal de acceleratiemodus "iets" afnemen...
- Zal de werking van de AC "mogelijk" afnemen
Dus niet wat je noemt echte wonderen...

Tenzij het elders uitvoeriger wordt beschreven.
Je kan in de eco modus de airco ook nog in eco zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CEdS
HGoedegebuure schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 23:24:
[...]

Je kan in de eco modus de airco ook nog in eco zetten.
@rvdgaag
Precies, wat doet deze functie dan extra?
Zet deze de airco in een "nog meer" ecomodus? Of is het gewoon de airco-eco-modus die in de rijmodus eco wordt geactiveerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdgaag
CEdS schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 07:53:
[...]

@rvdgaag
Precies, wat doet deze functie dan extra?
Zet deze de airco in een "nog meer" ecomodus? Of is het gewoon de airco-eco-modus die in de rijmodus eco wordt geactiveerd?
Lees de handleiding van de auto eens aub.

Deye 12kW Hybrid, 8,77 kW peak solar, 62,4 kWH Seplos batteries, Panasonic K-series 5kW all-electric heatpump

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CEdS
rvdgaag schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 19:32:
[...]

Lees de handleiding van de auto eens aub.
Handleiding gelezen, maar kan er niet meer over vinden dan blz 6-37 dus mijn vraag blijft......

@rvdgaag Je komt op mij overigens erg autoritair over ipv data te delen als een goed topic starter betaamt!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• con1

con1

Energiefreak

Algemeen, de handleiding is een verschrikking.
582 pagina's waarvan maximaal 20% zinvol is en de rest
zijn waarschuwingen onder het mom van "if then else"
ofwel indekken dat "wanneer je dat doet dan kan het..."

En dan heb ik het nog niet over het register, "ECO" "
"sleutel/smartkey" komt niet eens voor. Een drama om
unberhuabt iets te vinden.

En dan mis je ook nog info over het infotainment, daar
heb je een tweede boek voor nodig waar werkelijk
helemaal niets instaat wat verheldering brengt.

[ Voor 42% gewijzigd door con1 op 08-10-2025 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJuape
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online

DonJuape

Trust me, I'm an engineer!

con1 schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 19:25:
Algemeen, de handleiding is een verschrikking.
582 pagina's waarvan maximaal 20% zinvol is en de rest
zijn waarschuwingen onder het mom van "if then else"
ofwel indekken dat "wanneer je dat doet dan kan het..."

En dan heb ik het nog niet over het register, "ECO" "
"sleutel/smartkey" komt niet eens voor. Een drama om
unberhuabt iets te vinden.

En dan mis je ook nog info over het infotainment, daar
heb je een tweede boek voor nodig waar werkelijk
helemaal niets instaat wat verheldering brengt.
Dat infotainment boek heb daarom al uit het handschoenkastje verwijderd. Dat andere boek nog niet want zul je net zien dat daar iets in staat wat handig is als je stil komt te staan. Maar verder inderdaad vrij onleesbaar en vaak cryptisch.

Hyundai Inster Pulse Winterpack, Zappi V2 3-fasen, 7400 Wp PV SolarEdge 1-fase, WP L/W 1-fase

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LorenzoBoth
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 20:09
Voeg mij maar toe aan de lijst :)

[tr]
[td]@LorenzoBoth [/td]
[td]Evolve[/td]
[td]Unbleached Ivory[/td]
[td]Winter, Tech[/td]
[/tr]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 00:10
Gisteren proefrit gemaakt, en aansluitend de Cross Sky Plus in Amazonas Green Matte besteld.
Mag ook toegevoegd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monica66
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 30-10 14:11
Nvm

[ Voor 99% gewijzigd door monica66 op 09-10-2025 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janvonflotow
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 17-10 16:15
Hallo,
sinds 29 september eigenaar van een Imster Evolve met WP

Ik kom van een Kona EV en had dus een volledig functionerende Bluelink App,
nu de Imster toegevoegd, maar de informatie van de Bluelink app is gedevalueerd!!
schermen zoals ik ze uit de Kona ken, zijn nu niet beschikbaar ?

volgens de auto heeft hij software van 241014
Dat is inmiddels bijna een jaar oud !!!

iemand informatie voor mij ?

mvrgr
Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megat
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 29-10 19:56
Janvonflotow schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 11:17:
Hallo,

nu de Imster toegevoegd, maar de informatie van de Bluelink app is gedevalueerd!!

mvrgr
Jan
Wij kregn onze Inster in januari afgeleverd en deze heeft dezelfde (infotainment)versie als u, dus ook (AX_E.EUR.S5W_L.001.)241014
De app versie op mijn Iphone is 2.0.24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
Heeft iemand ergens de specificaties van de originele Hyundai (Granny) Thuislader?
Ik vind die nergens.
Best stevig aan de prijs, voor de helft heb ik een VOLDT thuis lader, of een Loady thuislader met display, en inclusief de Tuya App. Of is de ERock thuislader een betere keuze?

Trouwens hoe voeg ik mijn komende Cross Sky Plus in het overzicht van alle Inter`s erbij?
Nitwit op dit gebied....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJuape
  • Niet online

DonJuape

Janvonflotow schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 11:17:
Hallo,

mvrgr
Jan
Gewoon even afwachten denk ik. Kreeg na een tijdje een OTA update. Heb proefabo Bluelink Pro. Je krijgt ook af een toe voorwaarden updates die je goed moet keuren. Heb de indruk dat je geen OTA update krijgt zo lang niet voorwaarden zijn geaccepteerd.

Hyundai Inster Pulse Winterpack, Zappi V2 3-fasen, 7400 Wp PV SolarEdge 1-fase, WP L/W 1-fase

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nanuk
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 21:01
dinandus schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 12:51:
Heeft iemand ergens de specificaties van de originele Hyundai (Granny) Thuislader?
Ik vind die nergens.
Best stevig aan de prijs, voor de helft heb ik een VOLDT thuis lader, of een Loady thuislader met display, en inclusief de Tuya App. Of is de ERock thuislader een betere keuze?

Trouwens hoe voeg ik mijn komende Cross Sky Plus in het overzicht van alle Inter`s erbij?
Nitwit op dit gebied....
De lader die ik erbij kreeg is slechts 10 A. Soms vind ik dat wat traag dus heb ik er een 16A budget ding bij gekocht. Om niet langdurig tegen de limieten van mijn meterkast en bedrading aan te zitten knijp ik het via de auto tot 90%. Scheelt een aantal uren met laden.

Spijt dat ik die Voldt niet heb gekocht eigenlijk. Mooi ding en kan je buiten tegen de muur schroeven. Zou hem dan wel met 'campingstekker' uitvoeren en iets dikkere toevoer kabel en het dan wel op 16A te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
Mag ook aan de lijst toegevoegd worden:

@dinandus
Cross Sky Plus
Amazonas Green Matte

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stefannn
  • Nu online
Ik vind die nergens.

Nitwit op dit gebied....
Ik zou niet teveel waarde hechten aan “Hyundai” lader.
Een lader is namelijk geen lader. Het is een relais dat de 230volt aan kan zetten. Plus een heel klein computertje dat de auto vertelt hoeveel hij mag laden.
De lader zit in de auto.
Dat is de befaamde ICCU die nog wel eens stuk gaat.
Een “Ali ding” is wellicht wel minder betrouwbaar dan een A merk.

compleet zelfbouw/zelfprogrammeer home-automation, 57 PV panelen 9000kWh/jaar, 135heatpipes 150L zonneboiler met elektrische naverwarming, 2x Vaillant water/water warmtepomp vws36/4.1 3kW, smartEVSE laadpaal, 1wire/X10/P1, jacuzzi, sauna, ioniq5 EV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ko1533
  • Laatst online: 30-10 16:11
Ik vind die nergens.

Nitwit op dit gebied....
Volgens mij worden er verschillende thuisladers geleverd, wellicht levert de dealer deze en niet Hyundai.
Ik heb er 1 van het merk Kyungshin die 12A kan leveren. Je kunt kiezen 6A, 8A, 10A en 12A. Ik heb ook een Ali lader die 16A kan leveren maar die Kyungshin is wel handiger want daarmee kan je tijdens het laden de stroomsterkte aanpassen dus als de zon goed op de zonnepanelen staat dan zet ik hem op 12A en als deze dan weer een tijdje minder is dan zet ik hem lager. Die van Ali kan je alleen aanpassen als je eerst de stekker uit de auto haalt, dan aanpassen en dan weer opnieuw aansluiten. Ook heeft die Ali thuislader bij de vorige eigenaar een gesmolten stekker gehad omdat de 220 stekker die 16A dus blijkbaar niet aan kon. Nu zit er wel een goede stekker aan. Ook moet je natuurlijk uitkijken voor het stopcontact waar je hem in stopt want de meeste kunnen maximaal maar 16A aan en bij lange tijd vol vermogen leveren kan die ook warm worden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b6Hi5kDk6uIOY5UJlKUiM3eTFAc=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/mBqm9ahkxuWfC3uvsnhCSxpz.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tdjtdtjdjykd
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 29-10 19:59
Ik heb toch nog maar eens een proefrit gemaakt met partner en denk toch ook een Inster te gaan kopen. De piepjes zijn toch vrij snel uit te zetten, dus dat was de trigger.

Er is in deze klasse en gewichts categorie weinig concurrentie. Ik zal geen Franse auto kopen, de Kia EV2 wellicht maar ik vind die niet erg mooi...

Nu wil ik geen 17 inch wielen en ook geen dakrails, want die lijkt niet afneembaar? Dus kom ik uit op de Pulse.

Vraag: zijn er belangrijke zaken die ik zou missen bij een Pulse ipv een Evolve? De led-verlichting zou ik zelf kunnen inbouwen. V2L vind ik niet super belangrijk, V2H zou een heel ander verhaal zijn, maar dat heeft deze auto sowieso niet. Verder wat rij assistenten maar daar kan ik ook wel zonder... Mis ik iets?

Zou jij overwegen om deze auto 2e hands te kopen en zo een paar duizend euro te besparen, of zou je voor die paar duizend euro dan altijd nieuw kopen?

En de laatste vraag waar ik weinig ervaring/info over kan vinden: het open dak. Ik zou dat wel leuk vinden maar ben dan altijd bang dat dat gaat lekken of stuk gaat of weet ik wat. Wie heeft dit open dak en hoe vind je dat in de praktijk?

[ Voor 7% gewijzigd door tdjtdtjdjykd op 12-10-2025 17:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bour12
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 30-10 10:45
Ik heb een Evolve Sky en vind het grote voordeel van het open dak dat het veel licht naar binnen brengt het weer is nu niet meer dat het dak open kan in de zomer is dat wel heel prettig, lekken heb ik gelukkig nog geen ervaring mee zou ook wel irritant zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefannn
  • Nu online
tdjtdtjdjykd schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 17:41:

En de laatste vraag waar ik weinig ervaring/info over kan vinden: het open dak. Ik zou dat wel leuk vinden maar ben dan altijd bang dat dat gaat lekken of stuk gaat of weet ik wat. Wie heeft dit open dak en hoe vind je dat in de praktijk?
Voor wat het waard is…
Mijn vorige auto was een showroom model met open dak.
Daarna besloten dat nooit meer te willen.
Enkel een maand in voor en najaar is het fijn.
‘s winters wel veel licht door het glas, dat is ook fijn, maar het straalde ook kou.
Zomers altijd het scherm voor het glas anders is het veel te heet.
Op snelweg veel te veel herrie om open te zetten.
Alleen een maand in voor en najaar prettig door de stad of op binnenweggetjes.

Dat is mijn mening. Voor wat het waard is.

compleet zelfbouw/zelfprogrammeer home-automation, 57 PV panelen 9000kWh/jaar, 135heatpipes 150L zonneboiler met elektrische naverwarming, 2x Vaillant water/water warmtepomp vws36/4.1 3kW, smartEVSE laadpaal, 1wire/X10/P1, jacuzzi, sauna, ioniq5 EV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdrkdr
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-10 19:23
tdjtdtjdjykd schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 17:41:

Vraag: zijn er belangrijke zaken die ik zou missen bij een Pulse ipv een Evolve? De led-verlichting zou ik zelf kunnen inbouwen. V2L vind ik niet super belangrijk, V2H zou een heel ander verhaal zijn, maar dat heeft deze auto sowieso niet. Verder wat rij assistenten maar daar kan ik ook wel zonder... Mis ik iets?
Ik heb een Pulse met WinterPack. Ben er heel blij mee. Wat ik wel had gewild zijn de achteruitrijcamera's als je afslaat. Was wel heel mooi bij proefrit. Zeker voor stad ideaal.
Verder realiseerde ik me niet dat de Pulse niet in de spiegel aangeeft als er een auto naast je zit. (doolhof van afkortingen die ik niet paraat had ;-) ) Had ik wel fijn gevonden. Maar het zijn details natuurlijk. Die grotere velgen wilde ik ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdjtdtjdjykd
@kdrkdr bedoel je de blind spot monitor in de zijspiegels? Dat vind ik ook wel een handige functie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdrkdr
tdjtdtjdjykd schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 19:54:
@kdrkdr bedoel je de blind spot monitor in de zijspiegels? Dat vind ik ook wel een handige functie...
Die bedoel ik ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monica66
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 30-10 14:11
Er zijn mensen hier die een Evolve hebben besteld met 15 inch banden i.p.v. 17 inch banden. Bijvoorbeeld @Gunirus. Misschien kan het ook wel zonder de roofrails..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdjtdtjdjykd
Aha, weet iemand of dat zonder die roofrails kan want die wil ik liever niet... Anders wordt het toch de Pulse. Zat ook nog te kijken in Duitsland maar das toch weer gedoe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunirus
  • Laatst online: 30-10 17:03
monica66 schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 20:25:
Er zijn mensen hier die een Evolve hebben besteld met 15 inch banden i.p.v. 17 inch banden. Bijvoorbeeld @Gunirus. Misschien kan het ook wel zonder de roofrails..
Zeer tevreden van die beslissing! Het is de dealer zelf die ze heeft omgewisseld. Geen geld op terug gekregen, maar dat was ook niet de bedoeling.
tdjtdtjdjykd schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 20:38:
Aha, weet iemand of dat zonder die roofrails kan want die wil ik liever niet... Anders wordt het toch de Pulse. Zat ook nog te kijken in Duitsland maar das toch weer gedoe...
Of het zonder dakrails kan durf ik niet zeggen. Ik vermoed dat de versie die zonder geleverd wordt ook geen bevestigingspunten heeft (ik zag dat er voor de versie die zonder rails geleverd wordt aftermarket bestaat die eromheen klemt).
Als je de originele zou verwijderen heb je de bevestigingspunten over dan, dus daar moet dan ook wat mee gebeuren lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdgaag
ko1533 schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 13:03:
[...]

. Ook moet je natuurlijk uitkijken voor het stopcontact waar je hem in stopt want de meeste kunnen maximaal maar 16A aan en bij lange tijd vol vermogen leveren kan die ook warm worden.
[Afbeelding]
Even goed kijken, de meest WCD's ,wand contact dozen zoals die dingen heten kunnen maar 10A aan voor langere tijd, 16A geeft vrijwel zeker brand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06:50

-tom-562

Oliesjeik

rvdgaag schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 10:58:
[...]

Even goed kijken, de meest WCD's ,wand contact dozen zoals die dingen heten kunnen maar 10A aan voor langere tijd, 16A geeft vrijwel zeker brand.
Hier geen Inster (maar een MG4), ik gebruik enkel de grannycharger (een Chinees ding, wel van een redelijk 'merk'; Feyree) op 16A, maar heb hier wel een aparte CEE wandcontactdoos voor geplaatst.
Idd iets om op te letten

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megat
-tom-562 schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 11:00:
[...]

Hier geen Inster (maar een MG4), ik gebruik enkel de grannycharger (een Chinees ding, wel van een redelijk 'merk'; Feyree) op 16A, maar heb hier wel een aparte CEE wandcontactdoos voor geplaatst.
Past daar een gewone ‘Schuko’ 230V stekker in ?
Ik meen gelezen te hebben dat in de - aangegoten - stekker van de originele Hyundai thuislader een thermische beveiliging zit en als je die zou vervangen door een CEE uitvoering, doe je ook afstand van de thermische beveiliging, of schiet mijn kennis in deze tekort?

[ Voor 13% gewijzigd door Megat op 13-10-2025 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06:50

-tom-562

Oliesjeik

Megat schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 11:43:
[...]

Past daar een gewone ‘Schuko’ 230V stekker in ?
Ik meen gelezen te hebben dat in de - aangegoten - stekker van de originele Hyundai thuislader een thermische beveiliging zit en als je die zou vervangen door een CEE uitvoering, doe je ook afstand van de thermische beveiliging, of schiet mijn kennis in deze tekort?
Nee, een CEE stekker.

Verder geen idee wat Hyundai met hun granny lader doet, zo heel spannend zou het allemaal wel niet zijn. Je hebt alleen weinig aan een thermische beveiliging in je grannylader als je schuko wandcontactdoos smelt :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscot49
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 30-10 18:00
Er zit inderdaad een thermische beveiliging in. Wilde de orginele kabel op de Granny vervangen door een langer exemplaar maar eerst voor de zekerheid de lader open geschroefd en door alle kabels loopt behalve de gebruikelijke draden, aarde, bruin, blauw ook een dunne oranje draad die in de lader is aangesloten op een aansluiting met de aanduiding "Therm".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megat
-tom-562 schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 11:52:
[...]

Nee, een CEE stekker.

Verder geen idee wat Hyundai met hun granny lader doet, zo heel spannend zou het allemaal wel niet zijn. Je hebt alleen weinig aan een thermische beveiliging in je grannylader als je schuko wandcontactdoos smelt :P
Het is daarom dat ik schreef dat de ,
(voeler van de ) thermische beveiliging in de stekker zou zitten en niet in de lader zelf.
Als dat zo is, verwacht ik dat de temp. in de stekker samen met die in de wandcontactdoos zal stijgen, mede omdat ze - in elkaar gestoken - inwendig een metaal op metaal contact maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 30-10 18:23

T.E

Wat betaal je nu aan wegenbelasting voor deze auto? En wat gaat die uiteindelijk worden na 2026?

Ik ben aan het overwegen een proefrit te gaan maken met deze auto. Maar wil wel wat info.
Als ik nu op kentekencheck kijk is het 49 euro per kwartaal maar of dit klopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HandyLumberjack
  • Nu online
T.E schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 18:03:
Wat betaal je nu aan wegenbelasting voor deze auto? En wat gaat die uiteindelijk worden na 2026?

Ik ben aan het overwegen een proefrit te gaan maken met deze auto. Maar wil wel wat info.
Als ik nu op kentekencheck kijk is het 49 euro per kwartaal maar of dit klopt?
Afhankelijk van welke provincie zit er een paar euro verschil tussen, maar €49 kan kloppen. Vanaf 2026 wordt dat ca. €140 per kwartaal.

Gasloos sinds 2015, 117x125Wp+26x295Wp+11x395Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HGoedegebuure
kdrkdr schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 19:25:
[...]

Ik heb een Pulse met WinterPack. Ben er heel blij mee. Wat ik wel had gewild zijn de achteruitrijcamera's als je afslaat. Was wel heel mooi bij proefrit. Zeker voor stad ideaal.
Verder realiseerde ik me niet dat de Pulse niet in de spiegel aangeeft als er een auto naast je zit. (doolhof van afkortingen die ik niet paraat had ;-) ) Had ik wel fijn gevonden. Maar het zijn details natuurlijk. Die grotere velgen wilde ik ook niet.
Ik heb de Evolve, maar de camera’s vind ik niet meer dan leuk. De dode hoek detectie werkt wel echt goed. Als je de richtingaanwijzer aan zet en er zit iets in de dode hoek begint de auto gelijk te piepen. De grote wielen vind ik dan wel weer een prettige toevoeging, net al de led verlichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdjtdtjdjykd
Ik zou best de evolve willen maar ben geen fan van die grote dakrails...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HGoedegebuure
tdjtdtjdjykd schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 23:37:
Ik zou best de evolve willen maar ben geen fan van die grote dakrails...
Ik heb een dakkoffer en Hyundai heeft geen dakdragers voor de Inster zonder de rails. Ik ben dan een beetje huiverig voor schade.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Kqe_WY23nbkOlFI3Pg2i5ZkzwUE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gjd59pL87X09Ev8lel50uCdV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megat
HGoedegebuure schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 23:21:
[...]

Ik heb de Evolve, maar de camera’s vind ik niet meer dan leuk. De dode hoek detectie werkt wel echt goed. Als je de richtingaanwijzer aan zet en er zit iets in de dode hoek begint de auto gelijk te piepen. De grote wielen vind ik dan wel weer een prettige toevoeging, net al de led verlichting.
Wij hebben sinds januari ook de Evolve uitvoering met beide ‘packs’. Na 9 maanden ben ik het met uw ervaring eens, maar bij de grote wielen wil ik graag de opmerking plaatsen dat ze de auto minder comfortabel maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nanuk
Zijn grotere wielen niet gunstiger voor de wegligging? Dat ze meer hobbels doorgeven geloof ik best maar volgens mij kunnen ze beter overweg met zijwaartse krachten. Toch? Of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• con1

con1

Energiefreak

Ik denk dat hoe kleiner de band des te beter de wegligging, hoe marginaal ook.
De auto ligt immers lager op de weg. Maar van 15 naar 17 inch is maar 1 inch lager.

Wat beteft oneffenheden op de weg dat zal je met een kleinere band meer merken
dan met een grotere band. Ook dat verschil is minimaal maar is er wél.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron467
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 27-10 14:14
Wij hebben sinds begin deze maand ook een Inster (2025 voorraad/showroom model) gekocht.
- Evolve Sky
- Buttercream Yellow
- Winter, Tech
En wat showroom extra’s zoals mattenset, dat opklap tafeltje (voor de kleinkinderen) en de creditcard houders; voor de toegangspas van de stort 😂 Laadpassen houden we wel gewoon bij ons.
En natuurlijk nog de thuislader, die wordt volgend modeljaar niet meer meegeleverd….

Hierbij de 4 jaar jonge plug-in Mitsubishi Eclipse Cross ingeruild.
Vooralsnog geen spijt van, juist erg leuk, vooral omdat onze zoon het gelijk over WALL-E had.
Gezien de opvallende kleur vindt ik t echter meer EVE maar door de veelzijdige inzetbaarheid en de “pixels” inderdaad een WALL-E.
En zo noemen we m dus.

Voor wie dit abracadabra is: uit de gelijknamige Disney film. WALL-E staat voor Waste Allocation Load Lifter - Earth-Class en EVE staat voor Extraterrestrial Vegetation Evaluator.

Echt gekozen voor deze uitvoering met de pakketten (anders werd het een te grote stap terug) Daarbij is VTL een must (met de adapter) om hopenlijk via een omweg VTH te realiseren.
Nog wel beperkt natuurlijk, max 3500W en dan ook nog extra thuis accu en (victron) laad regelaar met “generator” input nodig.

Terug naar de auto; natuurlijk nog niet gek veel mee gereden maar ook hier al de hoedenplank eruit en snelkoppeling naar de alarmen pagina om gelijk wat zaken uit te zetten.
Rijd (zoals bij proefrijden vastgesteld) stil, fijn en voldoende krachtig.
Wel valt de draaicirkel en bodem vrijheid me iets tegen voor deze maat auto met fijne hoge instap. Accu zit zo te zien gewoon onder de auto geschroefd, ik verwacht menig inster met schaafsporen op de bescherm/bodemplaten.

Zoals elders beschreven zijn het geen vrienden prijzen voor de accessoires. Voor de VTL adapter ga ik wel naar Amazon of Ali, voor de trekhaak, sorry fietsendragerhouder wacht ik de markt wel even af (als we dit al denken nodig te hebben).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dhrto
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-10 19:31
con1 schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 14:40:
De auto ligt immers lager op de weg. Maar van 15 naar 17 inch is maar 1 inch lager.

Zo werkt dat niet. De buitenomtrek moet namelijk (min of meer) gelijk blijven, anders klopt de snelheidsmeter niet meer. Bij een kleinere velgmaat, heb je daarom een dikkere band/wang = meer invering / demping. Over het algemeen heb je dan ook een minder brede band = minder zijdelingse grip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdjtdtjdjykd
Is het zo dat er nog steeds vaak aanbiedingen zijn voor de Inster? Ik wil de Inster aanschaffen als tweede auto en kan dan mijn huidige Prius Plugin inruilen of de Inster zo kopen. (Ik ga mijn Prius vervangen voor een Rav4 als eerste auto).

Ik kreeg een korting aangeboden bij de dealer van €700 op een nieuwe Inster. Hebben jullie tips hoe en wanneer je het beste de Inster kan aanschaffen?

Misschien is een tweede hands in 2026 met zeg 15.000 km ook een optie, die dan mooi is afgeprijsd. Ik zou graag wat tips krijgen. Iemand een mooi inzicht of tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HandyLumberjack
  • Nu online
tdjtdtjdjykd schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 16:56:
Is het zo dat er nog steeds vaak aanbiedingen zijn voor de Inster? Ik wil de Inster aanschaffen als tweede auto en kan dan mijn huidige Prius Plugin inruilen of de Inster zo kopen. (Ik ga mijn Prius vervangen voor een Rav4 als eerste auto).

Ik kreeg een korting aangeboden bij de dealer van €700 op een nieuwe Inster. Hebben jullie tips hoe en wanneer je het beste de Inster kan aanschaffen?

Misschien is een tweede hands in 2026 met zeg 15.000 km ook een optie, die dan mooi is afgeprijsd. Ik zou graag wat tips krijgen. Iemand een mooi inzicht of tip?
Ze hebben nu de €2000,- (inruil)korting volgens de website.

Wat ik tot nu toe aan tweedehands (vaak demo) auto's zie is niet heel veel goedkoper dan nieuw, ik zou dan voor nieuw gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
Afgelopen week een Inster Cross Sky Plus besteld, Amazonas Green Matt uitvoering, en inderdaad een 2000 Euro inruil korting.
Ik stap van de Yaris Cross over, vond de Urban Cruiset toch net iets te groot, naast dat die een 400 KG zwaarder weegt.
Van de week eens navraag doen, wanneer de auto verwacht zou mogen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HGoedegebuure
con1 schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 14:40:

De omtrek van de wiel-band combinatie verandert niet. De banden zijn hoger en juist een lagere band vervormt minder en geeft een betere wegligging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HGoedegebuure
Ron467 schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 14:51:
Wij hebben sinds begin deze maand ook een Inster (2025 voorraad/showroom model) gekocht.
- Evolve Sky
- Buttercream Yellow
- Winter, Tech
En wat showroom extra’s zoals mattenset, dat opklap tafeltje (voor de kleinkinderen) en de creditcard houders; voor de toegangspas van de stort 😂 Laadpassen houden we wel gewoon bij ons.
En natuurlijk nog de thuislader, die wordt volgend modeljaar niet meer meegeleverd….

Hierbij de 4 jaar jonge plug-in Mitsubishi Eclipse Cross ingeruild.
Vooralsnog geen spijt van, juist erg leuk, vooral omdat onze zoon het gelijk over WALL-E had.
Gezien de opvallende kleur vindt ik t echter meer EVE maar door de veelzijdige inzetbaarheid en de “pixels” inderdaad een WALL-E.
En zo noemen we m dus.

Voor wie dit abracadabra is: uit de gelijknamige Disney film. WALL-E staat voor Waste Allocation Load Lifter - Earth-Class en EVE staat voor Extraterrestrial Vegetation Evaluator.

Echt gekozen voor deze uitvoering met de pakketten (anders werd het een te grote stap terug) Daarbij is VTL een must (met de adapter) om hopenlijk via een omweg VTH te realiseren.
Nog wel beperkt natuurlijk, max 3500W en dan ook nog extra thuis accu en (victron) laad regelaar met “generator” input nodig.

Terug naar de auto; natuurlijk nog niet gek veel mee gereden maar ook hier al de hoedenplank eruit en snelkoppeling naar de alarmen pagina om gelijk wat zaken uit te zetten.
Rijd (zoals bij proefrijden vastgesteld) stil, fijn en voldoende krachtig.
Wel valt de draaicirkel en bodem vrijheid me iets tegen voor deze maat auto met fijne hoge instap. Accu zit zo te zien gewoon onder de auto geschroefd, ik verwacht menig inster met schaafsporen op de bescherm/bodemplaten.

Zoals elders beschreven zijn het geen vrienden prijzen voor de accessoires. Voor de VTL adapter ga ik wel naar Amazon of Ali, voor de trekhaak, sorry fietsendragerhouder wacht ik de markt wel even af (als we dit al denken nodig te hebben).
Ik heb de eerste schaafsporen al op het accupakket(er zit wel een stevige beschermlaag op) De kleinere bodemspeling heeft niet zozeer met het accupakket te maken(de oude Kona heeft ook dat pakket op dezelfde plaats maar meer bodemvrijheid) maar de binnenhoogte is groot. Er zit een grote beenruimte voor in de auto en dat moet ergens vandaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04:38
Na 6 weken stilstand heb ik ongeveer 14% acculading verloren. Iets meer dan ik had verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
monica66 schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 20:25:
Nee dat kan niet. De banden en velgen worden na levering omgewisseld als je wens is om met 15” te rijden.

[ Voor 6% gewijzigd door turkeyhakan op 17-10-2025 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-10 18:51
turkeyhakan schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 12:05:
Na 6 weken stilstand heb ik ongeveer 14% acculading verloren. Iets meer dan ik had verwacht.
Had je hem bij 100% weg gezet?
Misschien wel iets om rekening mee te houden als je langer weg bent idd.
Kan me voorstellen dat die op 0% niet zo fijn vind. Maar kan me ook voorstellen dat van 100 naar 0 wel heel lang duurt .

Absoluut relatief, relatief absoluut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
Iemand enig idee over de te verwachten uitlevering van een deze week besteld Cross Sky Plus?
Bij de dealer staat de auto in bestelling, echter had ik verwacht dat ze wel een voorraad overzicht zouden hebben?
Mischien dat de specifieke kleur het ietwat gecompliceerder maakt: Amazonas Green Matt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunirus
turkeyhakan schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 12:51:
[...]

Nee dat kan niet. De banden en velgen worden na levering omgewisseld als je wens is om met 15” te rijden.
Dat kan wel zeker, staat ook zo op de bestelbon. De dealer wisselt ze inderdaad, maar als eindklant kan je hem zo dus bestellen.
Ze zijn dan ook gewisseld voor aflevering door de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Gunirus schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 14:28:
[...]

Dat kan wel zeker, staat ook zo op de bestelbon. De dealer wisselt ze inderdaad, maar als eindklant kan je hem zo dus bestellen.
Ze zijn dan ook gewisseld voor aflevering door de dealer.
We zeggen hetzelfde maar een 17” uitvoering wordt met 17” bij de dealer geleverd en achteraf gewisseld naar 15”.

Met levering doel ik op de levering vanuit de fabriek/opslag bij dealer en niet aan de klant :-)

[ Voor 10% gewijzigd door turkeyhakan op 17-10-2025 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
alaintje schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 13:17:
[...]

Had je hem bij 100% weg gezet?
Misschien wel iets om rekening mee te houden als je langer weg bent idd.
Kan me voorstellen dat die op 0% niet zo fijn vind. Maar kan me ook voorstellen dat van 100 naar 0 wel heel lang duurt .
Nee met 100% wegzetten is denk ik vragen om problemen.

Met ongeveer 58% weggezet. Na 6 weken nog 44% over.

Goed om te weten: een Hyundai kun je blijkbaar niet meer via de app benaderen als die een paar dagen stil heeft gestaan. Echt een bummer. Mijn Tesla heb ik na 6 weken op afstand nog geopend zodat een familielid een pakketje kon achter laten in mijn kofferbak.

[ Voor 22% gewijzigd door turkeyhakan op 17-10-2025 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunirus
turkeyhakan schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 14:32:
[...]

We zeggen hetzelfde maar een 17” uitvoering wordt met 17” bij de dealer geleverd en achteraf gewisseld naar 15”.

Met levering doel ik op de levering vanuit de fabriek/opslag bij dealer en niet aan de klant :-)
Mjah, dan zou je ook zeggen dat hij niet met trekhaak, betere speakers of enige ander optie kan "geleverd" worden.
We bedoelen mogelijk hetzelfde maar voor een eindklant doet alles tot de wagen wordt opgehaald door de klant er niet echt toe natuurlijk :)

Nog steeds blij met de keuze voor de kleinere wielen overigens, topding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Gunirus schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 16:31:
[...]
We bedoelen mogelijk hetzelfde maar voor een eindklant doet alles tot de wagen wordt opgehaald door de klant er niet echt toe natuurlijk :)
Voor jou wellicht niet maar voor mij wel. Persoonlijk ben ik niet van de accessoires of andere zaken die achteraf worden gedaan. Maar laten we daar maar niet op in gaan.

Fijn dat je tevreden bent! Hier ook overwogen, tot ik te horen kreeg dat ze standaard op 17” worden geleverd vanuit de fabriek en je geen korting krijgt als je naar 15” switcht :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gunirus
turkeyhakan schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 21:21:
[...]

Voor jou wellicht niet maar voor mij wel. Persoonlijk ben ik niet van de accessoires of andere zaken die achteraf worden gedaan. Maar laten we daar maar niet op in gaan.

Fijn dat je tevreden bent! Hier ook overwogen, tot ik te horen kreeg dat ze standaard op 17” worden geleverd vanuit de fabriek en je geen korting krijgt als je naar 15” switcht :-)
Ik had zelfs willen bijbetalen voor de 15 ;)

Binnen twee weken komen er winterbanden op. Net wat goedkoper dan bij de EV9 :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dhrto
De wielmaten zijn best wel standaard. Ook makkelijk om later zelf een setje te scoren. Kun je eventueel de originele voor de zomerbanden houden / verkopen en de nieuwe voor de winterbanden / all-season banden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A_o7Vd6yZlGxHaB6iLpeYcryn6U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mtk3juOwzkKbuYk8wnSD1PVB.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Megat
Een bericht van de Duitse ADAC met uitleg over het hoe en waarom van laadverlies bij elektrische auto’s

https://www.adac.de/rund-...luste-elektroauto-studie/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdjtdtjdjykd
Ik lees in de krant een prima artikel over de id3. Iemand die de id3 de betere keus vindt i.v.m. de Inster?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:27
Kijk s naar de Renault 5 dan tdj

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJuape
  • Niet online

DonJuape

Ferry34 schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 02:13:
Kijk s naar de Renault 5 dan tdj
Die is wel een stukje duurder dan de Inster (met dezelfde opties).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megat
tdjtdtjdjykd schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 23:31:
Ik lees in de krant een prima artikel over de id3. Iemand die de id3 de betere keus vindt i.v.m. de Inster?
Ik denk dat je het van verschillende kanten kunt bekijken. De “ looks”, het imago, de praktische bruikbaarheid, de bedrijfszekerheid cq reputatie, of misschien het land van herkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CEdS
Persoonlijk heb ik een grote aversie tegen VAG producten, niet omdat ze niet goed zijn maar meer over de aftersales. Wij hebben 2 Seat's gehad, 2 Golfen en 1 Polo en met allemaal hadden we gezeur zowel binnen als buiten de garantieperiode. Toen ik bij de laatste, een Polo Bluemotion, een rekening van ruim 3000 euro gepresenteerd kreeg, 2 maanden buiten de garantie, was voor mij de maat vol: nooit, maar dan ook nooit meer zal ik een VAG product kopen.
Dus mijn advies, neem een Inster :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
Tip: Hyundai heeft een nieuwe app uitgebracht. myHyundai

De Bluelink app en de oude myHyundai app worden uitgefaseerd.

iOS: https://apps.apple.com/app/id6741947307

Android: https://play.google.com/s...?id=com.hyundai.oneapp.eu

Voordeel: je kunt hele routes plannen in de app en delen met je voertuig.

[ Voor 13% gewijzigd door turkeyhakan op 19-10-2025 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdjtdtjdjykd
Maar wel abonnementskosten betalen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• turkeyhakan
tdjtdtjdjykd schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 13:59:
Maar wel abonnementskosten betalen
Wat maakt het uit? Ik betaal gewoon €99 per jaar voor het PRO abonnement. Ik ga daar niet op bezuinigen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tdjtdtjdjykd
Zat er geen klimaat knop op de afstandsbediening? In principe is deze functie gewoon iets wat op de auto door de bestuurder te regelen valt, beetje triest om daar dan ook weer geld voor te vragen maandelijks bij zo'n auto met deze prijs. Je vraagt toch ook geen abonnementskosten om de richtingaanwijzer naar links te gebruiken?

[ Voor 19% gewijzigd door tdjtdtjdjykd op 19-10-2025 15:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJuape
  • Niet online

DonJuape

turkeyhakan schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 13:33:

Geïnstalleerd. Ik zie vooral meer reclame en het lijkt alsof ik niet kan instellen wat ik op de homepage wil zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
DonJuape schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 16:07:
[...]

Geïnstalleerd. Ik zie vooral meer reclame en het lijkt alsof ik niet kan instellen wat ik op de homepage wil zien?
Helaas, precies wat je zegt! Maar de andere apps worden uitgefaseerd en de nieuwe zal vast en zeker meer updates krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhrto
De ID3 valt toch in een hele andere klasse qua grootte dan de Inster? Daardoor zal de vergelijking wat mank gaan denk ik. Zelfs de ID2 of ID Polo (zoals het erop lijkt dat ie gaat heten) is als het goed is een slagje groter dan de Inster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hittjo
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 22-10 11:17
ik ben op zoek naar een fietsendrager voor 1 e-bike. Ik heb gevonden Fietsendrager Thule OutWay - HYUNDAI INSTER. Heeft iemand ervaring met deze fiets(en) drager? Alleen één probleem: deze is geschikt voor 2 fietsen, en niet geschikt voor een electrische fiets. Waarom niet?? en is dat om te bouwen? De ebike weegt niet te zwaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skull_One
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-10 18:04
Hittjo schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 16:15:
ik ben op zoek naar een fietsendrager voor 1 e-bike. Ik heb gevonden Fietsendrager Thule OutWay - HYUNDAI INSTER. Heeft iemand ervaring met deze fiets(en) drager? Alleen één probleem: deze is geschikt voor 2 fietsen, en niet geschikt voor een electrische fiets. Waarom niet?? en is dat om te bouwen? De ebike weegt niet te zwaar.
Mja… Heb je de fietsendrager montagebeugel (de ‘trekhaak’ zeg maar) + de elektrische kabelset (zeg maar de 13-polige stekker voor de verlichting vd fietsendrager) al op je Inster? Die heb je sowieso nodig en dan ben je al zo’n €1000 kwijt. Daarna heb je nog de fietsendrager zelf nodig. Ik heb zelf lang gekeken en de beste (geteste) én lichtste zijn die van Uebler. Stomtoevallig zijn dat de exemplaren die Hyundai zelf ook levert. De F24 is niet omklapbaar (evt handig om toch de achterklep te kunnen openen - maar kost wel ~€220 meer) en de i21 die wel omklapbaar is. Prijzen zijn respectievelijk rond de €575 en €789 online. Oja, beiden voor twee fietsen van 30kg max ieder. Minder mag ook. Enkele fietsdragers zijn vrij zeldzaam afaik.

Look at it this way... in a million years, who's gonna care?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skull_One
Ik krijg mijn Inster deze week. Vraagje over Carplay. Kun je de eigen Hyundai-navigatie ermee combineren? Dus bijv. navigeren met Hyundai nav en dan op de achtergrond bellen via Siri of muziek afdraaien met Youtube Music of Apple Music?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvdgaag
Skull_One schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 22:43:
Ik krijg mijn Inster deze week. Vraagje over Carplay. Kun je de eigen Hyundai-navigatie ermee combineren? Dus bijv. navigeren met Hyundai nav en dan op de achtergrond bellen via Siri of muziek afdraaien met Youtube Music of Apple Music?
Ja geen probleem, je kan zelf 2 navigatie toepassingen tegelijkertijd draaien als dat nut heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hittjo
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 22-10 11:17
Bedankt voor je antwoord, maar de grap is juist, dat een trekhaak niet nodig is bij de Thule. Dus voor twee normale fietsen zou het moeten kunnen en ben je voor 479 euro klaar. (ik bied geen garantie!) . Overigens heeft thule direct geantwoord op mijn vraag of het mogelijk is met 1 ebike. En het antwoord is : nee.
Hier volgt het antwoord in het Nederlands: De OutWay kan fietsen tot 15 kg per stuk vervoeren. Hoewel de complete drager 30/45 kg kan dragen, zijn de banden die de fietsen vasthouden slechts geschikt voor 15 kg. Dit kan helaas niet worden aangepast of gewijzigd. We hebben helaas geen achterdragers voor fietsen zwaarder dan 15 kg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sv7088
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-10 09:11
Hittjo schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 11:10:
Bedankt voor je antwoord, maar de grap is juist, dat een trekhaak niet nodig is bij de Thule. Dus voor twee normale fietsen zou het moeten kunnen en ben je voor 479 euro klaar. (ik bied geen garantie!) . Overigens heeft thule direct geantwoord op mijn vraag of het mogelijk is met 1 ebike. En het antwoord is : nee.
Hier volgt het antwoord in het Nederlands: De OutWay kan fietsen tot 15 kg per stuk vervoeren. Hoewel de complete drager 30/45 kg kan dragen, zijn de banden die de fietsen vasthouden slechts geschikt voor 15 kg. Dit kan helaas niet worden aangepast of gewijzigd. We hebben helaas geen achterdragers voor fietsen zwaarder dan 15 kg.
Ik heb de Pro-User Diamant FG2 op de standaard INSTER trekhaak. Is geschikt voor 2 e-Bikes, gemakkelijk op te bergen en op de trekhaak te plaatsen, goede reviews bij o.a. de Consumentenbond, ik ben er tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skull_One
Er blijkt ook een Uebler-variant voor een enkele fiets te zijn (max 30kg). Dat is de F14. Kost rond de €460. Mijn persoonlijke afweging is dat ik gewoon een heel degelijke, bewezen veilige, lichte en opvouwbare drager wilde hebben. Je kunt ‘m op lokatie ook het beste van de haak afhalen en in de auto opbergen (opvouwbaar is dus handig). Lichtgewicht is ook fijn (als het dan ook degelijk is) want je moet ‘m wel op de haak tillen enzo. Overigens is Thule imho ook prima, maar de Ueblers waren compacter en lichter en zeker zo veilig en degelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HGoedegebuure
dhrto schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 21:27:
[...]

De ID3 valt toch in een hele andere klasse qua grootte dan de Inster? Daardoor zal de vergelijking wat mank gaan denk ik. Zelfs de ID2 of ID Polo (zoals het erop lijkt dat ie gaat heten) is als het goed is een slagje groter dan de Inster.
De ID3 had ik ook op de shortlist staan. De ID3 heeft voor mij als tekortkoming dat er geen dakdragers op kunnen. Dat is voor mij niet handig met vakantie. In de praktijk blijkt de Inster ook een stuk praktischer te zijn en maakte het voor het bereik in de praktijk niets uit. Wij zijn met 4 en daarvoor is de Inster ruim genoeg. Ook heb ik een wat beter gevoel bij een EV van Hyundai(of Kia) de actieradius van een ID4 van 2021 is na 4 jaar niet om over naar huis te schrijven. De ID2 zal in hetzelfde segment zitten als de Inster. Deze concurreert toch vooral met het b-segment en is toch wel de benchmark in de klasse tot 30k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhrto
De segmenten zijn wellicht een beetje aan het schuiven. Bij B segment denk ik aan een Fiesta of Polo. Onze Fiesta uit 2023 is in elk geval wel wat groter dan de Inster. Tegelijkertijd is de Inster weer wat groter dan onze voormalige Twingo uit 2015, die ik als A segmenter zie (mis nog steeds de absurd kleine draaicirkel van dat ding, de Inster is een tank vergeleken daarmee).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasbommel
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 22:12
turkeyhakan schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 13:33:

Deze nieuwe app geeft ook een wear os app op mijn samsung watch ultra....
Handig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skull_One
Maasbommel schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 00:54:
[...]
Deze nieuwe app geeft ook een wear os app op mijn samsung watch ultra....
Handig!
Ah! Hij heeft ook een app voor de Apple Watch. Da’s mooi.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HandyLumberjack
  • Nu online
dhrto schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 20:27:
De segmenten zijn wellicht een beetje aan het schuiven. Bij B segment denk ik aan een Fiesta of Polo. Onze Fiesta uit 2023 is in elk geval wel wat groter dan de Inster. Tegelijkertijd is de Inster weer wat groter dan onze voormalige Twingo uit 2015, die ik als A segmenter zie (mis nog steeds de absurd kleine draaicirkel van dat ding, de Inster is een tank vergeleken daarmee).
De Inster is gewoon een raar ding, qua breedte is het duidelijk een A segmenter. En de benzine versie (Hyundai Casper) is dat qua lengte ook, maar omdat de accu daar niet in past hebben ze de wielbasis met 18cm verlengd, hierdoor is het qua lengte eigenlijk een B-segmenter.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Skull_One
HandyLumberjack schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 08:32:
[...]
De Inster is gewoon een raar ding, qua breedte is het duidelijk een A segmenter. En de benzine versie (Hyundai Casper) is dat qua lengte ook, maar omdat de accu daar niet in past hebben ze de wielbasis met 18cm verlengd, hierdoor is het qua lengte eigenlijk een B-segmenter.
Leuk detail: De oer-Golf is exact even breed als de Inster en maar zo’n 10 cm korter. De Inster is (flink) hoger, maar het is dan ook een SUV (lol) en dat hadden ze destijds nog niet. Wat wel zeker is dat door de jaren heen de auto’s flink ‘vetter’ en zwaarder zijn geworden. Eea zal ook wel met de classificaties zijn gebeurd.

Persoonlijk vind ik de Inster een prima ontwikkeling. Less is more. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aedriaen1
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 27-10 11:37
Hittjo schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 16:15:
Hangt ervan af of u de accu kunt afnemen, dit scheelt algauw 5 kilo. Als de fiets geschikt is voor 2 normale fietsen zou deze 1 fiets [zonder accu] goed kunnen dragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aedriaen1
Skull_One schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 22:43:
Ik heb bij mijn Android telefoon een adapter moeten kopen om draadloos te kunnen navigeren en te streamen. De inster is hier niet standaard op voorbereid. Een AA Wireless adapter biedt uitkomst en is gemakkelijk te installeren, ook softwarematig echt plug & play. Succes ermee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aedriaen1
Als ik mijn fietsendrager gebruik, zet ik er sowieso een paar spanbandjes bij voor de zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdrkdr
Aedriaen1 schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 11:07:
[...]

Ik heb bij mijn Android telefoon een adapter moeten kopen om draadloos te kunnen navigeren en te streamen. De inster is hier niet standaard op voorbereid. Een AA Wireless adapter biedt uitkomst en is gemakkelijk te installeren, ook softwarematig echt plug & play. Succes ermee
Klopt Plug & Play. Maar met Android auto wordt je telefoon bloedheet, zelfs als ik hem uit het hoesje haal. Ik gebruik dus weer kabel. (of het met iPhone beter gaat weet ik niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skull_One
[...]
Thanks! Ja ik heb zo'n ding besteld bij AliExpress, een CarlinKit Mini Ultra 3. Zou deze week moeten arriveren. Hopelijk werkt alles daarmee naar behoren, maar dat gaan we snel merken. Met een kabeltje kan natuurlijk altijd nog. Maar wireless is comfortabeler.

Dat je telefoon warm wordt is eigenlijk vrij normaal. Carplay/AA wireless streamt naar je auto via WiFi en naast dat de telefoon de apps moet draaien, wellicht audio moet streamen met 4G/5G vanaf Spotify/YouTube Music etc, moet hij dus ook de stream naar de auto encoden enzo. Daarnaast ligt ie vaak ook op een vrij inefficiënte Qi-laadpad op te laden. Mijn ervaring daarmee is dat je telefoon warm wordt omdat hij best veel werk moet verzetten en uiteindelijk nauwelijks oplaadt omdat dat werk ook batterij kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marzman95
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 30-10 13:21
Ik heb de OttoCast Carplay U2Air Pro aangeschaft via AliExpress, op aanraden van een familielid die ook geen draadloze CarPlay heeft ingebouwd bij de (oudere) Tucson. De fabrikant verscheept ze ook zelf naar Nederland voor bijna de dubbele prijs. Heel tevreden over, maar bij langere ritten steek ik toch de kabel in de iPhone vanwege de warmteontwikkeling. In de zomer is m'n telefoon al wel eens vastgelopen omdat hij te warm werd hierdoor.

Voor de dagelijkse woon-werk ritten is dit geen probleem en scheelt het weer een extra stap als ik 'snel' wil vertrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HGoedegebuure
Skull_One schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 09:29:
[...]

Leuk detail: De oer-Golf is exact even breed als de Inster en maar zo’n 10 cm korter. De Inster is (flink) hoger, maar het is dan ook een SUV (lol) en dat hadden ze destijds nog niet. Wat wel zeker is dat door de jaren heen de auto’s flink ‘vetter’ en zwaarder zijn geworden. Eea zal ook wel met de classificaties zijn gebeurd.

Persoonlijk vind ik de Inster een prima ontwikkeling. Less is more. :)
De Inster zal van binnen wel wat smaller zijn. Van de breedte heb ik geen last. Wij zijn niet de kleinsten maar passen prima naast elkaar. Alleen is de middenarmsteun dan wel onbruikbaar. Ik zit alleen tegen de b-stijl aan als mijn arm op de armsteun in de deur ligt. En het voordeel van de beperkte breedte is de parkeerruimte die je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nanuk
Skull_One schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 11:43:
[...]

Thanks! Ja ik heb zo'n ding besteld bij AliExpress, een CarlinKit Mini Ultra 3. Zou deze week moeten arriveren. Hopelijk werkt alles daarmee naar behoren, maar dat gaan we snel merken. Met een kabeltje kan natuurlijk altijd nog. Maar wireless is comfortabeler.

Dat je telefoon warm wordt is eigenlijk vrij normaal. Carplay/AA wireless streamt naar je auto via WiFi en naast dat de telefoon de apps moet draaien, wellicht audio moet streamen met 4G/5G vanaf Spotify/YouTube Music etc, moet hij dus ook de stream naar de auto encoden enzo. Daarnaast ligt ie vaak ook op een vrij inefficiënte Qi-laadpad op te laden. Mijn ervaring daarmee is dat je telefoon warm wordt omdat hij best veel werk moet verzetten en uiteindelijk nauwelijks oplaadt omdat dat werk ook batterij kost.
Ik heb die ook, Belangrijkste reden was dat de telefoon dan op vakantie niet oneindig opgeladen blijft worden. Zolang het scherm niet in gebruik is gebruikt een telefoon verbazend weinig energie.

Helaas werkt het niet stabiel of ik snap het niet helemaal. Waze doet het inmiddels helemaal niet meer via android auto en of android auto wel of niet werkt via de Carlinkit of via USB (alleen op A) is ook elke keer een gok. Mogelijk ga ik de komende vakantie er eens een uurtje druk om maken maar tot die tijd ligt de foon op het bedieningspaneel van het infotainment, de klep van de foon netjes ingeklemd tussen de spullen in het opbergvakje erboven. Eigenlijk gebruik ik navigatie voornamelijk voor vakanties. Streamingdiensten werken prima via BT media.

Ook heb ik met die Carlinkit al eens een hoop data verspeeld omdat ie blijft werken als de auto uitstaat en dan blijft je wifi dus verbonden met de auto in plaats van je huis, tja als je dan van alles gaat downloaden voor de vakantie.... Niet super enthousiast over dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
[...]

AA Wireless heeft een nieuwe adapter uitgebracht met ook Apple Carplay ondersteuning! Als ik geen adapter zou hebben, had ik voor deze gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
Mag ik vragen wat voor velen van jullie de hoofdredenen is om toch voor de externe Android of Apple services te gaan, mij gaat het voornamelijk om de eigen navigatie van het Bleu Link systeem zelf?
Misschien even kort toelichten, rijd straks, als de Inster afgeleverd word, er ook gemiddeld een 2 x per week zo rond een 100 km mee is de verwachting. Dus persoonlijk lijkt mij de interne systemen van de Bleu link mij meer dan voldoende toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nanuk
dinandus schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 16:30:
Mag ik vragen wat voor velen van jullie de hoofdredenen is om toch voor de externe Android of Apple services te gaan, mij gaat het voornamelijk om de eigen navigatie van het Bleu Link systeem zelf?
Misschien even kort toelichten, rijd straks, als de Inster afgeleverd word, er ook gemiddeld een 2 x per week zo rond een 100 km mee is de verwachting. Dus persoonlijk lijkt mij de interne systemen van de Bleu link mij meer dan voldoende toe.
Ik heb weinig waardering voor de navigatie die er in zit. Om te beginnen liep de kaart al ruim een half jaar achter bij aflevering en de kleurstelling vind ik niet duidelijk. Daarnaast betrap ik het er regelmatig op dat ie een niet logische route aanbeveelt. De grootste ergernis is wel dat als de accu onder de 20% komt dat ie dan met alle geweld omwegen opgeeft langs een lader terwijl het doel (zoals je huis) ruim bereikt kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 30-10 18:23

T.E

Aan het Oriënteren voor een andere, nieuwe auto. De Inster was ik benieuwd naar.
Gisteren een proefrit gemaakt.
45 minuten rondgereden. Zowel snelweg, binnendoor etc.

Ik ben electrisch rijden gewend op het werk. Dus de ervaring daarmee heb ik al.
De Inster rijdt heerlijk. Kon natuurlijk niet alles testen maar de eerste indruk was erg goed.
De auto is ruim genoeg.
De prijs is nog flink, ruim 28.485 euro voor de versie die ik dan zou kopen.
( Evolve, 49kwh , winterpack, kleur Tomboy Khaki Solid ).

Maar dan....
Is het allemaal wel zo aantrekkelijk...
5 jaar garantie op de auto, 8 jaar op de accu. MAAR... dan ben je verplicht jaarlijks/ om de 15.000 km onderhoud uit te laten voeren bij de dealer. Kosten.. tussen 300-400 euro per jaar.
Was niet helemaal duidelijk. Vreemd dat de verkoper dit niet weet of expres niet verteld.
Nouja voor 300 euro gebeurt er niet veel meer tegenwoordig dus ik zal wel 400 euro moeten aanhouden.
400 x 8 jaar = 3200 euro.
Wegenbelasting. Vanaf januari toch al 45 euro per maand.
Ikzelf heb zonnepanelen waarvan per jaar ongeveer 900kwh over.
Berekening zou zijn dat ik dan +- 6000km per jaar op mijn overige zonnestroom van mijn zonnepanelen zou kunnen rijden.
Ga ik de auto volladen aan een laadpaal, 49kwh x 0,60 cent/kwh ( hou even een gemiddelde aan ) = 30 euro. Daarmee kan ik 370 km rijden. In de praktijk 300?

Zou ik een splinternieuwe benzine auto kopen, stel een Kia Picanto ( beetje zelfde grote ) met benzine motor. De Kia Picanto GT Line, led verlichting uitvoering, velgen etc. Deze kost dan 24.390 euro.
Wegenbelasting is dan 30 euro per maand.
Stel benzine kost 1,90 euro. Auto rijdt gemiddeld 1:20. Dan zou ik voor 30 euro ongeveer 315 km kunnen rijden. Niet echt een verschil.
Maar toch is eind van de streep electrisch rijden een stuk duurder ook al zou ik thuis gratis kunnen laden voor 6000 km. En met mijn anwb dynamisch contract zoiezo goedkoper elektrisch laden.

In onderhoud schijnt electrisch goedkoper te zijn maar eerlijk de eerste 130.000 km met benzine auto verwacht ik ook niet echt schokkende dure problemen. Dan ben ik ook weer ruim 8 jaar verder met 15.000 km per jaar...

Ofwel de benzineauto is op jaarbasis 180 euro goedkoper aan wegenbelasting. ( die later nog eens bij de Inster 30% duurder wordt.. )
De aanschaf is 4095 euro goedkoper...
Jaarlijks verplichte onderhoud is duurder.
Kia geeft 7 jaar garantie tot 150.000 km. Moet wel jaarlijks onderhouden worden maar dit kan bij een 3e partij. Dit zal iets goedkoper zijn lijkt me dan die 400 euro bij Hyandai voor de Imster.

Hoe denken jullie hierover?

[ Voor 8% gewijzigd door T.E op 23-10-2025 17:33 ]

Pagina: 1 ... 44 45 Laatste