Een poosje in een niet alledaagse auto rijden heeft ook wel wat, vind ik !Inster schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 21:03:
Ik heb nog helemaal geen Inster gespot "in het wild"
Afgelopen maandag kwamen we een witte tegen in Nijmegen. 😏
Een poosje in een niet alledaagse auto rijden heeft ook wel wat, vind ik !Inster schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 21:03:
Ik heb nog helemaal geen Inster gespot "in het wild"
Dat is waar.Megat schreef op zondag 2 maart 2025 @ 12:51:
[...]
Een poosje in een niet alledaagse auto rijden heeft ook wel wat, vind ik !
Afgelopen maandag kwamen we een witte tegen in Nijmegen. 😏
Ja! Ik was nog niet helemaal wakker blijkbaar. Gewijzigd!signfrog schreef op zondag 2 maart 2025 @ 11:23:
[...]
Bij mij heb je een typefoutje gemaakt, ik ga hem 8-3 ophalen. Dat het vakje nog wit is klopt dus wel 😜
Super, heel veel plezier met je mooie Inster! Fijn dat je geen trillingen hebt. De basisuitvoering is heel zuinig zo te lezen, zeker bij zulke temperaturen.Neultje schreef op zondag 2 maart 2025 @ 14:30:
Afgelopen donderdag kon ik mijn Inster, de basis e-motion 42 kWh ophalen. Na een kort ritje naar huis vanaf de dealer heb ik er gisteren even flink wat meer kilometers mee gereden, zo'n 250 in totaal.
En wat rijdt ie lekker!
Na alle berichten over de trillingen was ik daar wel huiverig voor, maar ik heb op de snelweg daar niets van gemerkt bij mijn Inster.
Mijn partner had al een Kia Niro, dus wat betreft de bediening voelt de auto al vertrouwd aan.
Het verbruik was gisteren met zo'n graad of 4 15,4 kWh/100 km met gecombineerd de eitjes op snelweg, provinciale weg en bebouwde kom. Een ritje over fvoornamelijk 80-wegen kwam zo laag als 12,8 kWh/100 km, wat mij positief verraste.
Kortom, erg blij met mijn aanwinst
Lijkt niet te updaten.Inster schreef op zondag 2 maart 2025 @ 18:37:
Poll: Leeftijd van Inster rijdersTussenstand:
[Afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
Als ik op de afbeeldingslink klik in de Quote zie ik wel de update.Inster schreef op zondag 2 maart 2025 @ 18:37:
[Afbeelding]
Wat is dat toch met die, bijna obsessieve, gedachte om de leeftijd te willen weten van Inster-rijders?Inster schreef op zondag 2 maart 2025 @ 18:37:
[Afbeelding]
Ik zie t probleem niet. Als je er niet aan mee wil doen doe je toch lekker niet mee?Zjanzjak schreef op zondag 2 maart 2025 @ 19:21:
[...]
Wat is dat toch met die, bijna obsessieve, gedachte om de leeftijd te willen weten van Inster-rijders?
De nieuwsgierigheid is hier ontstaan...Zjanzjak schreef op zondag 2 maart 2025 @ 19:21:
[...]
Wat is dat toch met die, bijna obsessieve, gedachte om de leeftijd te willen weten van Inster-rijders?
Vervolgens reageerde meerdere Inster rijders niet in de leeftijdscategorie 55+ te vallen en werd er een poll geopperd. Het lukte mij eerder niet de poll te plaatsen, nu wel.Math58 schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 16:56:
Ik lees heel veel zinvolle discussies met vaak ook nuttige Informatie, maar ben ook benieuwd naar welke leeftijdsgroep kiest voor de Inster. Ik heb de indruk dat het vooral 55-plussers zijn. Zit ik goed?
Ik ook niet.The_Holy_Jampot schreef op zondag 2 maart 2025 @ 19:27:
Ik zie t probleem niet.
Het is de toon die de muziek maakt.The_Holy_Jampot schreef op zondag 2 maart 2025 @ 19:27:
Als je er niet aan mee wil doen doe je toch lekker niet mee?
Het was al een paar keer voorbijgekomen en begon een beetje obsessief te lijken.Inster schreef op zondag 2 maart 2025 @ 19:53:
De nieuwsgierigheid is hier ontstaan...
Wat mij betreft allemaal helemaal prima hoor, ik heb de poll ook ingevuld en heb het ook zeker niet als een dingetje ervaren 😊 maar door in de ‘staffels’ een categorie 50-59 (waar toevallig de meeste reageerders in de poll tot nu toe in blijken te vallen) op te nemen krijgen de nieuwsgierigen nog steeds geen antwoord op de vraag of hun aanname dat de meeste kopers 55+ zijn klopt 😉Inster schreef op zondag 2 maart 2025 @ 19:53:
[...]
De nieuwsgierigheid is hier ontstaan...
[...]
Vervolgens reageerde meerdere Inster rijders niet in de leeftijdscategorie 55+ te vallen en werd er een poll geopperd. Het lukte mij eerder niet de poll te plaatsen, nu wel.
Wie wil kan de poll invullen, wie niet wil, doet dat niet, ook goed.
Wie (alleen) nieuwsgierig is naar de uitslag, die is nu ook te bekijken.
Heb vooral een fijne avond allemaal!
Als je ''sort=prc'' uit de link schrapt dan update 'ie wel 1x. Maar die polls zijn helaas wel gebugged.Inster schreef op zondag 2 maart 2025 @ 18:37:
[Afbeelding]
Tesla M3LR '21
[ Voor 3% gewijzigd door marzman95 op 03-03-2025 09:31 ]
Die melding heb ik ook al 1x gehad, terwijl er inderdaad niks aan de hand leek; Bandenspanning gemeten en die was gewoon goed.tcc90 schreef op maandag 3 maart 2025 @ 21:24:
Nu ook de bandenspanning melding..terwijl er niets aan de hand lijkt. Morgen maar eens contact opnemen met de dealer. Morgen komt ook de dongel binnen voor carplay, ben benieuwd
Mijne is vorige week dinsdag binnengekomen, Maar nog niet aan toegekomen. Vandaag haal ik de COC en ga ik importeren.n m schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 04:59:
Het gaat gebeuren...
De Coc kwam vrijdag binnen en de import ging daarna als een tierelier
Ik ga vrijdag de Inster ophalen in Eindhoven, yoehoe.
Word ik de eerste InsterBelg?
Gefeliciteerd geachte zuiderbuur ! Veel plezier dadelijk met uw Inster.n m schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 04:59:
Het gaat gebeuren...
Ik heb het nog niet getest, maar in de Bluelink app staat wel dat je een oplaadsessie kan plannen (gepland opladen) en je kan "oplaadlimieten" instellen..monica66 schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 16:05:
Vraag aan jullie: kan je met de Blue link app eenmalig aangeven dat de auto op een vastgelegd tijdstip tot bijvoorbeeld 40% geladen moet worden? Bij ons lukte dat niet.
Ja, maar dat werkte helaas niet toen wilden inplannen dat er over een paar uur deels geladen werd.Inster schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 16:57:
[...]
Ik heb het nog niet getest, maar in de Bluelink app staat wel dat je een oplaadsessie kan plannen (gepland opladen) en je kan "oplaadlimieten" instellen..
Maar dat zal je zelf ook gezien hebben?
Aan je rekenkunsten lijkt het niet te liggen.Manonn schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 21:10:
Volgens mij kan ik best een beetje rekenen, maar ik snap niet hoe de Bluelink app met 916 km op de teller op dit gemiddelde verbruik per 100km uit kan komen:
[Afbeelding]
Ik zie iets kennelijk iets over het hoofd of maak een rekenfout. Iemand een idee hoe je met een totaal verbruik van 126,31 kWh en 916 gereden km’s op een gemiddeld verbruik van 14,65 kWh per 100 km uit kunt komen?
Gasloos sinds 2015, 117x125Wp+26x295Wp+11x395Wp
Het heeft allen zin bij DC laders, aangezien de weerstand van de accu bij lage temperaturen de hoge stromen niet toelaat die met DC mogelijk zijn. AC laden gaat met hooguit 16A dus dan doet het er weining toe.Pierr schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 23:45:
Zijn er al Inster gebruikers die ervaring hebben opgedaan met het pre-conditioneren van de accu? Kan dat alleen bij het DC opladen en hoe zet je dat dan in werking?
Deye 12kW Hybrid, 8,77 kW peak solar, 62,4 kWH Seplos batteries, Panasonic K-series 5kW all-electric heatpump
ik heb 2 auto's met bluelink en batterijvoorverwarming maar met bluelink kan je echt je accu verwarming niet starten!Inster045 schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 09:41:
Handleiding blz 1-42 zegt iets anders[Afbeelding]
Deye 12kW Hybrid, 8,77 kW peak solar, 62,4 kWH Seplos batteries, Panasonic K-series 5kW all-electric heatpump
Het is dus net als de boodschappenMegat schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 16:30:
Ik keek op de Duitse Konfigurator en zag dat daar de trekhaak €555,- kost en in de Nederlandse configurator zie ik een bedrag van €799,-
Op de Duitse site denk ik niets te vinden over de kabelset en volgens de Nederlandse site kost die €339,-.
Er zal vast een verklaring zijn voor de verschillen en ik hoop dat er iemand beter op de hoogte is dan ik en dat hier wil schrijven. Is bijvoorbeeld de NL prijs incl. montage en in D ex montage ?
DE Webshop versus NL dealer toch logisch dat er zo'n prijsverschil is ?cozy59 schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 10:57:
[...]
Het is dus net als de boodschappen. Ik zag een mat voor de achterbak ter bescherming of verfraaing. In Duitsland €55 in Nederland €69. De dealer kon geen verklaring geven
. Zie hier https://hyundaizubehoershop.de/collections/inster
Ik krijg tegelijkertijd wel een upgrade van de standaard 15' velgen naar de 17' Bijnamu velgen - Maar bedankt voor je reactie, eens dat de inruil prijs niet ideaal is.HRM69 schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 11:34:
Ik vind het een hele matige inruilprijs. Ik snap dat de Michelin banden duurder zijn dan die Koreaanse , maar 800 is teveel. Ik zou een bedrag van €400 bijbetalen veel redelijker vinden. Anders zal onder volledige garantie velgen en banden moeten vervangen/repareren. Wat betreft de trillingen, ik heb nog steeds geen uitsluitsel van de dealer over garantie..... inmiddels heb ik er al twee maanden last van.
[ Voor 3% gewijzigd door tweakertjee op 06-03-2025 11:40 ]
Die instelling mis ik ook in de bluelink app. Een handleiding heb ik om verzocht bij Hyundai zelf maar daar kreeg ik een reactie dat er geen handleiding beschikbaar is. Ik begin mij af te vragen of pre-conditionering überhaupt wel aanwezig is in de Inster. Ik heb overigens het winterpakket en wat ik begreep uit de informatie zou daarbij pre-conditionering mogelijk moeten zijn.rvdgaag schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 10:07:
[...]
ik heb 2 auto's met bluelink en batterijvoorverwarming maar met bluelink kan je echt je accu verwarming niet starten!
Ja handleidingen is wel een dingetje, slecht vertaald vaak of incompleet.Pierr schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 11:51:
[...]
Die instelling mis ik ook in de bluelink app. Een handleiding heb ik om verzocht bij Hyundai zelf maar daar kreeg ik een reactie dat er geen handleiding beschikbaar is. Ik begin mij af te vragen of pre-conditionering überhaupt wel aanwezig is in de Inster. Ik heb overigens het winterpakket en wat ik begreep uit de informatie zou daarbij pre-conditionering mogelijk moeten zijn.
[ Voor 5% gewijzigd door Inster045 op 06-03-2025 13:50 ]
Uw dealer bood in ieder geval aan om de banden te laten controleren en opnieuw te balanceren. Onze dealer deed niets anders dan Hyundai op de hoogte stellen van de situatie.Fardrake schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 13:53:
Ik heb een melding van de dealer dat Hyundai Nederland de trillingen/vibratie onderzoekt. Mijn naam/auto is ook doorgegeven, omdat ik ondanks geen flat spots en opnieuw uitlijnen/balanceren het nog steeds aanwezig is. Hyundai onderzoekt zoveel mogelijk klachten nu en moet dan de juiste diagnose stellen. Het is nu even afwachten.
Verder voel ik me prima en veilig in de auto.
Ik haal mijne uiteindelijk zaterdag op. Vandaag douane, preregistratie en inschrijving in orde gebracht.n m schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 04:59:
Het gaat gebeuren...
Ja, ongelooflijk dat een grote autofabrikant als Hyundai het probleem na 2 maanden nog steeds niet heeft opgelost.HRM69 schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 11:34:
Ik vind het een hele matige inruilprijs. Ik snap dat de Michelin banden duurder zijn dan die Koreaanse , maar 800 is teveel. Ik zou een bedrag van €400 bijbetalen veel redelijker vinden. Anders zal onder volledige garantie velgen en banden moeten vervangen/repareren. Wat betreft de trillingen, ik heb nog steeds geen uitsluitsel van de dealer over garantie..... inmiddels heb ik er al twee maanden last van.
Ik denk dat het vooral heeft te maken met de manier van rekenen.rettok schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 09:31:
Ik zie iets kennelijk iets over het hoofd of maak een rekenfout. Iemand een idee hoe je met een totaal verbruik van 126,31 kWh en 916 gereden km’s op een gemiddeld verbruik van 14,65 kWh per 100 km uit kunt komen?
[/quote]
Mogelijk heeft het te maken met het al gereden aantal kilometers voordat BlueLink actief was. Toen wij de auto in ontvangst namen had de auto al 14 km op de teller staan. Later bleek dat BlueLink pas na nog eens 28 km begon het een en ander te registreren. Misschien ook bij jullie iets dergelijks het geval?
[ Voor 15% gewijzigd door AlteKiet op 07-03-2025 10:45 ]
Dat is denk ik niet waar. De Bluelink app geeft exact hetzelfde aantal gereden km’s aan als de auto zelf op de teller heeft staan… En het overzicht van totalen en gemiddelden van deze totalen zijn vanaf 06-02 t/m nu. Niet een bepaalde periode. Op 06-02 is mijn Inster op transport naar de dealer gegaan en heeft aldaar zijn eerste km’s gereden. Ik heb ‘m op 14-02 pas opgehaald en de Bluelink app gekoppeld.AlteKiet schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 10:10:
Plus: het overzichtje in de Bluelink app is alleen voor een bepaalde periode én telt pas sinds jouw Bluelink account aan de auto is gekoppeld. De km's die er al op stonden, horen er ook niet bij.
[...]
.
Begrijp ik u goed dat u denkt dat in het overzicht van totalen en gemiddelden van totalen alleen de kWh voor het rijden wordt weergegeven. Zo ja dan waag ik dat te betwijfelen ☺️AlteKiet schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 10:10:
[...]
edit: de cijfers die de auto van @Manonn geeft zijn zelfs nog iets ongunstiger. Mijn theorie van hierboven slaat dus nergens op... Waarschijnlijk wordt dus het aantal kWh weergegeven dat alleen voor rijden is gebruikt, maar het totale verbruik (kWh/100km) inclusief elektronica en klimaat etc... ?
Ik heb geen inster, maar dit topic staat in mijn geschiedenis en lees zodoende uit interesse soms een beetje mee.tweakertjee schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 11:26:
Ik heb een adviesvraagje, ik heb wat schade op de velgen (bij aflevering) en ook wat trillingen in het stuur ondanks dat er gebalanceerd is. De dealer heeft aangeboden de velgen te willen repareren/herstellen, dit is fijn uiteraard.
Naast het reparatie aanbod kreeg ik het voorstel om de velgen te laten vervangen door 17' BIJNAMU met Michelin banden. Hierbij krijg ik een inruilpremie van 400 voor de huidige velgen + banden, bijbetaling langs mijn kant is dan nog 800. Ik vind de inruil relatief laag?
Voor de dealer is dit ook een fijne optie natuurlijk omdat de reparatie dan vervalt en de problemen met trillingen ook opgelost zijn. Mijn vraag: eens dat de bijbetaling langs mijn kant hoog is, of is dit normaal?
[ Voor 8% gewijzigd door Prullenbak84 op 08-03-2025 08:24 ]
Hij moet niet bijbetalen, hij krijgt de optie om bij te betalen voor duurdere velgen. Niet bijbetalen en de problemen verhelpen is ook een optie.Prullenbak84 schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 08:12:
[...]
Ik heb geen inster, maar dit topic staat in mijn geschiedenis en lees zodoende uit interesse soms een beetje mee.
Ik ga jullie, als ex-Opel-Corsa-rijder (zoek in t opel topic even op “boordlader” of “app” als je niet weet waarom dat relevant is) toch even wat advies geven. Ik ben door schade en schande wijzer geworden, zeg maar. (Ik zat op een gegeven moment met de rechtsbijstand-advocaat brieven op te stellen ).
Ik zou, als ik jullie was, helemaal nergens mee akkoord gaan, behalve kosteloos oplossen of anders de koop ongedaan maken.
Klinkt dit hard? Zeker. Maar de dealer moet gewoon een fatsoenlijk deugdelijk product leveren. Als er iets niet klopt moet ie dat fixen. Die trillingen die ik tijdens mijn inster-proefrit voelde waren alles behalve fatsoenlijk.
Let op, je koopt deze auto niet voor een jaar. Straks heb je een auto waar alleen een specifiek type band onder kan. Of bij de eerste bandenwissel bleek er toch iets mis in de schokdempers of onderstel. En dan ben je uit de garantie en zijn de rapen gaar.
Ik weet het, het is klote. Je bent blij met je nieuwe auto en als die dealer t dan snel en relatief goedkoop weet te fixen lijkt dat perfect. Je hebt geen zin in gedoe en wil gewoon lekker rijden. Been there, done that, bought the t-shirt, zeg maar.
Maar neem t alstublieft van mij aan: wees voorzichtig en gebruik je consumentenrecht beter te vroeg dan net iets te laat.
In dit specifieke geval: je hebt een nieuwe auto gekocht met schade en trillingen. En jij moet bijbetalen? Is echt de omgekeerde wereld als je het mij vraagt. Die dealer lacht zich drie keer in de rondte. De enige correcte oplossing is: gratis nieuwe velgen, degene die je besteld hebt. En die trillingen kosteloos en blijvend (dat wil je zwart op wit) fixen. Niks meer, niks minder.
Nou, ik zie dat “repareren” een optie is. Maar het is een nieuw product, gewoon vervangen die velg! Je hebt toch zeker geen tweedehands fiets gekocht?HandyLumberjack schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 08:45:
[...]
Hij moet niet bijbetalen, hij krijgt de optie om bij te betalen voor duurdere velgen. Niet bijbetalen en de problemen verhelpen is ook een optie.
Ja, dat is waar maar als we nu zien wat dealers doen binnen enkele uren/dagen/weken/maanden bij een gloednieuwe auto, durf ik mijn vraagtekens al te zetten bij wat die garantie dan eigenlijk voorstelt.En het is geen Opel he, het is niet voor niks dat Opel/Stellantis maar 2 jaar garantie geeft, t.o.v. de 5 jaar bij Hyundai.
Daar ging t uiteindelijk maar even omVeder ben ik het wel met je eens dat je zelf op moet komen voor je rechten, want de dealer doet dat meestal niet.
Ik heb de hoofdsteun laten zitten en de stoelen zo dicht mogelijk tegen elkaar geduwd. Ik voel het wel een beetje, maar het zit niet op een té vervelende plek. Maar misschien piep ik morgen wel andersconodihno1 schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 21:24:
Geweldig dit. 👍🏻
Ik ben wel nieuwsgierig of je last gaat hebben van die ruimte tussen de achterbank en bijrijdersstoel. Utility mode is dan vergelijkbaar met camp mode op een Tesla?
Succes vannacht.
Voor zover ik weet is er geen verschil. Ik vond het overigens wel lastig om uit te zoeken hoe je die moest inschakelen. Voor wie het zoekt:monica66 schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 21:27:
Leuk @MacManus ik ben benieuwd hoe het bevalt.
Er zit ook een kampeermodus op, zag ik. Wat is het verschil met utilitymodus?
Set 1: 5200 Wp op een se 5k. Set 2: 5200 Wp op een se 5k. Set 3: 5040 Wp op een Growatt 5000tl3-xh
Leuk om te lezen, bedankt voor het delen! Ik speel ook met het idee om een keertje op die manier te overnachten.MacManus schreef op zondag 9 maart 2025 @ 09:06:
Een hele goede morgen. Gelukkig kan ik melden dat ik goed geslapen heb!
De accu status is nu 64%, dus met de avond (laptop gebruikt) en de nacht (climate control laag ingesteld en cpap apparaat gebruikt) is er in totaal 16% verbruikt.
Het goedkope Lidl matrasje volstaat voor mij prima. Het is 8,5 cm dik en ik ben 1,75m lang. Veel dikker matras zou ik niet willen, omdat het dan wel erg krap wordt in de hoogte. Het 'gat' tussen de stoelen komt bij mij ongeveer ter hoogte van het middenrif uit, waarvoor de hoofdsteun voldoende is. Het heeft me niet gestoord. Mogelijk zou dat wel gebeuren als ik meer zou schuiven in mijn slaap. Het is wel wat onhandig dat ik mezelf even moest opvangen toen ik iets wou pakken en mijn arm op de zijkant (onbewust) wou leunen.
Wat wel een dingetje is, zeker als je met 2 personen zou willen gaan, is de opslagruimte. Bij de voeten eindes kan je best wat kwijt en met 1 persoon ook in de andere helft van de auto. Maar heel veel is het niet, dus als ik 2 of 3 nachten ga en bijvoorbeeld mijn Skottelbraai mee wil nemen ga ik wel even kijken naar extra opslag: een dakkoffer of een tentje voor opslag bijvoorbeeld. Ik twijfel of een aan de auto te koppelen tent een optie zou kunnen zijn (die zijn er wel, maar ik vraag me af of dat prettig is).
Ik had op zich geen last van het licht in de ochtend, maar ik ga vandaag nog even kijken of het verduisteren gaat lukken. Ik heb materiaal bij me om het te maken.
Een aangename verrassing waar ik nog niet bij nagedacht had; het dakraam en bijbehorende bediening is vanaf mijn slaapplaats goed bereikbaar. Leuk om in de avond nog even naar de sterren te kijken (al zie je maar een klein deel van de lucht) en in de ochtend wat extra frisse lucht te krijgen.
Mocht je zelf overwegen om de Inster op een soortgelijke manier te gebruiken, dan zou ik aanraden om ook eerst proef te draaien; zoek een achtertuin of minicamping in de buurt en probeer het gewoon een nachtje. Weet je meteen of het comfortabel genoeg is en waar je op moet rekenen qua accu verbruik. Ik ga in ieder geval binnenkort maar eens echt op pad.
Dat is het zelfde, in de handleiding noemen ze het utilitymodus, kamperen is de activiteit waar je het meest dit voor zal gebruiken. Tesla was de eerste en daar komt de naam camping mode vandaan.monica66 schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 21:27:
Leuk @MacManus ik ben benieuwd hoe het bevalt.
Er zit ook een kampeermodus op, zag ik. Wat is het verschil met utilitymodus?
Motorkap openen en kijken of er nog voldoende koelvloeistof in zit (niveau moet tussen min en max staan). En maandag even de dealer bellen (tenzij de melding in rood wordt aangegeven/of de auto meld dat je niet meer mag rijden, dan gelijk stoppen met gebruik/laden).yvonne 123 schreef op zondag 9 maart 2025 @ 15:02:
na het opladen een melding koelsysteem controleren???? heeft iemand een idee hoe of wat ik nu moet doen?
Die auto zou gewoon zonder foutmeldingen moeten laden ongeacht hoe warm het is. Dus die dealer moet controleren wat er aan de hand is....yvonne 123 schreef op zondag 9 maart 2025 @ 15:44:
Ik ga sowieso morgenochtend de garage even bellen. Vanavond even kijken of de melding er nog is. Ik ben bang dat hij tijdens het laden in de volle zon te warm is geworden. Het was zo'n oranje melding in het rondje waar je charge en zo in vermeld wordt. Volgende keer maar niet meer laden als de zon zo fel schijnt, maar bij deze laadpalen is gewoon geen schaduw. Dus misschien kijken in de buurt of er een andere laadpaal vrij is die wel in de schaduw staat.
En in de zomer kan je de auto dan niet gebruiken?yvonne 123 schreef op zondag 9 maart 2025 @ 15:44:
Volgende keer maar niet meer laden als de zon zo fel schijnt, maar bij deze laadpalen is gewoon geen schaduw.
Is niet helemaal vergelijkbaar met de Nederlandse 42 kWh versie, want hij heeft een warmtepomp en lichtmetalen velgen. Maar 11.9 kWh per 100 km is toch best netjes.Megat schreef op zondag 9 maart 2025 @ 22:50:
Voor de liefhebbers van ‘hypermiling’ bijgaand een filmpje van de Inster met 42kWh accu. Op het eind een vergelijkingstabel met andere EV modellen.
YouTube: HYUNDAI INSTER - wird IONIQ in die Schranken gewiesen ?
[ Voor 18% gewijzigd door Gunirus op 10-03-2025 07:51 ]
Ik merkte dit een tijdje terug bij de Tucson van m'n vader ook. Dit heeft volgens mij vooral te maken met de verkeersbordenherkenning in combinatie met wat het navigatiesysteem zegt. Waarschijnlijk pakt hij eerst wat de navigatiekaart van de auto als maximumsnelheid voor een weg heeft staan. Mocht de bordenherkenning iets anders registreren, dan pakt hij deze (handig bij bijvoorbeeld bij wegwerkzaamheden).monica66 schreef op zondag 9 maart 2025 @ 18:05:
En hij rijdt heerlijk. Alleen die navigatie.. Volgens de navigatie is het bijna overal in ons dorp 30km/h. En 50 km/h op een stuk waar je 80 mag. Klopt niet helemaal.. Is dat bij jullie ook?
Ik gebruik nu twee weken de Carlinkit 5.0 mini dongle. Voor 17 euro te bestellen via Ali. Werkt perfect, makkelijk (eenmalig) via Bluetooth te koppelen, verbind snel, geen hoog batterij mobiel verbruik, telefoongesprek prima zonder vertraging. Enige kleine minpuntje is dat het gebruik van de knopjes op het stuur wat langzamer is tov bedraad aangesloten (een klik voor het volgende nummer duurt ongeveer 2 seconden).Ynze_162 schreef op maandag 10 maart 2025 @ 09:39:
Excuus als dit al besproken is, maar zijn er mensen die hun Android Auto/Carplay systeem al geupgrade hebben naar draadloos met zo'n module?
Zojuist de Carlinkit mini 5 pro besteld. Ben benieuwd, thanks!VickyNick schreef op maandag 10 maart 2025 @ 10:22:
[...]
Ik gebruik nu twee weken de Carlinkit 5.0 mini dongle. Voor 17 euro te bestellen via Ali. Werkt perfect, makkelijk (eenmalig) via Bluetooth te koppelen, verbind snel, geen hoog batterij mobiel verbruik, telefoongesprek prima zonder vertraging. Enige kleine minpuntje is dat het gebruik van de knopjes op het stuur wat langzamer is tov bedraad aangesloten (een klik voor het volgende nummer duurt ongeveer 2 seconden).
dit is toch wel de mooiste kleur wat mij betreft, gefeliciteerd!Tjenok schreef op maandag 10 maart 2025 @ 15:19:
Daar is ie dan eindelijk! De kleur is wat minder donker dan verwacht, maar wat een leuk wagentje. Vanavond gaan we uitgebreid de eerste meters maken.
[Afbeelding]
AlteKiet schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 14:32:
[...]
Mijn mijn Pixel 8 Pro is het prima gelukt. Je moet het instellen als je in de auto zit, beide sleutels moeten ook in de auto zijn. Telefoon moet je op een gegeven moment op de laad-pad leggen om te koppelen.
Hyundai heeft ergens een lijst met compatible telefoons staan. Kan niet met elk apparaat.
-> https://www.hyundai.com/e...ectivity/digital-key.html
Tech Pack nodig.
Hopelijk heb je er wat aan, vooral dat van die twee sleutels duurde even voordat ik het doorhad...
Inderdaad was het euvel de 2 sleutels én de sleutelkaart. Die moeten dus alle 3 in de auto aanwezig zijn. Het is nu dus gelukt!
Ik heb dezelfde mooie kleur!Tjenok schreef op maandag 10 maart 2025 @ 15:19:
Daar is ie dan eindelijk! De kleur is wat minder donker dan verwacht, maar wat een leuk wagentje. Vanavond gaan we uitgebreid de eerste meters maken.
[Afbeelding]
Wel belangrijk om erbij te vermelden dat dit ook gewoon een Ali-dongle is. Er zit alleen een ander merkje op geplakt. Dat ANWB haar naam te grabbel gooit door derde partijen spullen via de webshop te laten verkopen...JosTM schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 15:23:
Nu ook een dongle bij de ANWB:
https://www.anwb.nl/webwi...ngle-carplay-android-auto
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2025 15:52 ]
Eindelijk komt er dan ook voor u een einde aan het (erg) lange wachten.Ton dB schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 13:07:
Eindelijk ook onze Inster Evolve met tech-winter pakket besteld op 11 oktober 2024 is binnen bij onze dealer van Daalen in Schiedam.
Om dit mogelijk te maken zijn we van kleur gewisseld omdat er geen garantie gegeven kon worden van tijdige aflevering maar alleen een verwachting uitspraak. Het is dus nu de Tomboy Khaki geworden in plaats van Bijjarim Khaki en dat is ook toch een kleur waar we ook blij van worden.
Het hele teleurstellende proces waarin de rol van Huyndai Nederland door het ontbreken van iedere vorm van communicatie gaan we nu echt achter ons laten. We kijken uit naar de aflevering en de eerste mooie ritten dit weekend.
Dat is zeker balen. Zouden ze de nieuwe auto's nou helemaal niet testen, voordat ze uitgeleverd worden? Je zou aan de hand hiervan wel kunnen concluderen van niet..Roland63 schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 16:27:
Ik heb een beetje pech met mijn nieuwe Inster Evolve Sky Plus:
Afgelopen vrijdag 7 maart opgehaald bij de dealer, en bij het wegrijden merkte ik al een bepaald getik:
Het getik is duidelijk hoorbaar bij een bepaalde positie van het gaspedaal, juist op het punt waar je niet versnelt of vertraagt. De frequentie van het getik is evenredig met de snelheid waarmee je rijdt. Boven de 60km/u hoor je het niet meer, maar bij lage snelheden 15 ~ 30km/h heel duidelijk en behoorlijk irritant.
Vandaag bij de dealer langs gegaan, ze hadden dit nog niet eerder meegemaakt. Ze zeggen dat het in de aandrijfunit zit, dus de hele aandrijfunit met elektromotor moet worden vervangen. Ik kan er voorloping mee doorrijden, totdat de aandrijfunit binnen is. Een grote reparatie voor een gloednieuwe auto. Dat is wel balen.
[ Voor 99% gewijzigd door monica66 op 11-03-2025 18:23 ]
Een beetje pech?Roland63 schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 16:27:
Ik heb een beetje pech met mijn nieuwe Inster Evolve Sky Plus:
Afgelopen vrijdag 7 maart opgehaald bij de dealer, en bij het wegrijden merkte ik al een bepaald getik:
Het getik is duidelijk hoorbaar bij een bepaalde positie van het gaspedaal, juist op het punt waar je niet versnelt of vertraagt. De frequentie van het getik is evenredig met de snelheid waarmee je rijdt. Boven de 60km/u hoor je het niet meer, maar bij lage snelheden 15 ~ 30km/h heel duidelijk en behoorlijk irritant.
Vandaag bij de dealer langs gegaan, ze hadden dit nog niet eerder meegemaakt. Ze zeggen dat het in de aandrijfunit zit, dus de hele aandrijfunit met elektromotor moet worden vervangen. Ik kan er voorloping mee doorrijden, totdat de aandrijfunit binnen is. Een grote reparatie voor een gloednieuwe auto. Dat is wel balen.
[ Voor 6% gewijzigd door Inster op 11-03-2025 20:27 ]
Zo staat het ook in de garantie voorwaarden. De dealer (Content Autogroep EHV ) heeft belooft dat ze er alles aan gaan doen om het keurig op te lossen, en daar ga ik vanuit. Tot dusver hebben ze prima service verleend.HandyLumberjack schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 19:08:
Juridisch gezien moet je de dealer de mogelijkheid bieden om het probleem te herstellen.
Als de dealer dat netjes doet heb je geen redenen om de koop te ontbinden.
Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq