Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Math58
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 24-06 08:56
Gisteren onze Inster opgehaald bij Peter Janssen in Weert. Op de terugreis 'binnendoor' en op de autosnelweg gereden: geen trilling in het stuur! We hebben bij het bestellen gekozen voor 4-seizoenen banden van het merk MAXXIS.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• signfrog
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 10-06 13:36
Vanmiddag een telefoontje gekregen van de dealer: onze Inster is binnen, we gaan hem zaterdag 8 maart ophalen. 😁
De trekhaak staat op nalevering...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winand1
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 09-09 10:23
Weet iemand of je evt de Tesla laadstations kunt vinden in de routeplanner van de Inster. Div gevonden maar deze niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevensnel
  • Laatst online: 03-05 14:01
Winand1 schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 18:34:
Weet iemand of je evt de Tesla laadstations kunt vinden in de routeplanner van de Inster. Div gevonden maar deze niet.
Nee, ik kan ze ook niet vinden. Echt raar. Nota bene de goedkoopste manier van laden en die staat er dan niet op. Sommige Tesla’s staan op een laadplein met andere merken en dan selecteer ik die maar zodat de voorverwarming gaat draaien. Echt handig is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Zo raar is dat niet, v.z.i.w. zijn de Tesla laadpalen ook niet op al die laadpaal apps/websites te vinden, behalve op die van Tesla zelf.
Ook niet zo gek, want je moet met de Tesla app betalen

[ Voor 17% gewijzigd door -tom-562 op 26-02-2025 09:16 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeterZ(on)
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online
-tom-562 schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 09:16:
Zo raar is dat niet, v.z.i.w. zijn de Tesla laadpalen ook niet op al die laadpaal apps/websites te vinden, behalve op die van Tesla zelf.
Op o.a. Chargemap en Chargefinder zijn de SuC's gewoon te vinden.

PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kruyfie
  • Laatst online: 18-07 22:42
Ik word er geïrriteerd van; een week geleden vertelden we onze dealer over het trillen van het stuur; gisteren zei de verkoper dat ze niets konden doen, omdat ze nog steeds wachtten op instructies van Hyundai; hij vertelde me dat er iemand uit Hyundai Korea zou komen naar Hyundai NL om het probleem te beoordelen.
Dit maakt me nerveuzer, omdat het probleem meer kan zijn dan alleen de banden.

[ Voor 3% gewijzigd door Kruyfie op 26-02-2025 23:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Megat
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20:45
Kruyfie schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 10:46:
Ik word er geïrriteerd van; een week geleden vertelden we onze dealer over het trillen van het stuur; gisteren zei de verkoper dat ze niets konden doen, omdat ze nog steeds wachtten op instructies van Hyundai; hij vertelde me dat er iemand uit Korea zou komen om het probleem te beoordelen.
Dit maakt me nerveuzer, omdat het probleem meer kan zijn dan alleen de banden.
Er is een gezegde : “Een mens lijdt het meest, van het lijden dat hij vreest”.
Ik ga er van uit, dat het goed komt.😏

[ Voor 3% gewijzigd door Megat op 26-02-2025 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monica66
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 14-09 23:07
Er zijn nu al meerdere Insters die na aankomst in Nederland andere banden hebben gekregen. Van allemaal hoor je terug dat er geen trillingen meer worden waargenomen. De kans dat het iets anders kan zijn, lijkt dan al een stuk kleiner.
Het zou ook nog kunnen zijn dat de banden bijtrekken als het de temperaturen weer wat hoger worden in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kruyfie
monica66 schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 11:06:
Er zijn nu al meerdere Insters die na aankomst in Nederland andere banden hebben gekregen. Van allemaal hoor je terug dat er geen trillingen meer worden waargenomen. De kans dat het iets anders kan zijn, lijkt dan al een stuk kleiner.
Het zou ook nog kunnen zijn dat de banden bijtrekken als het de temperaturen weer wat hoger worden in Nederland.
Well, de dealer zei dat ze de banden van hun demo-auto al hadden vervangen en dat het probleem nog steeds bestaat (hun woorden, niet de mijne ) Ze gaven ons ook een hint over de mogelijkheid van een terugroepactie. Als het probleem met de banden nou eens makkelijker op te lossen was, toch? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kruyfie
Megat schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 10:56:
[...]

Er is een gezegde : “Een mens lijdt het meest, van het lijden dat hij vreest”.
Ik ga er van uit, dat het goed komt.😏
Nou
is geen angst, maar eerder een logische redenering: als het probleem opgelost is door de banden te verwisselen, waarom moet Hyundai Korea dan een speciale delegatie sturen om het probleem te beoordelen? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kruyfie
Zijn er hier Inster-eigenaren met soortgelijke problemen die nog steeds wachten op een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kruyfie schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 11:24:
Zijn er hier Inster-eigenaren met soortgelijke problemen die nog steeds wachten op een oplossing?
Zoals @monica66 hierboven aangeeft, tot nu toe zijn alle trillingen verholpen door bandenwissels. De volgende opties lijken mij aannemelijk:
- Je hebt een incompetente dealer;
- Je hebt een probleemexemplaar, kan gebeuren.

Momenteel wijst alles naar de banden, niet op een gebrek van de Inster of ophanging. Zo neem ik dit waar in dit topic.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2025 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kruyfie
Verwijderd schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 11:43:
[...]

Zoals @monica66 hierboven aangeeft, tot nu toe zijn alle trillingen verholpen door bandenwissels. De volgende opties lijken mij aannemelijk:
- Je hebt een incompetente dealer;
- Je hebt een probleemexemplaar, kan gebeuren.

Momenteel wijst alles naar de banden, niet op een gebrek van de Inster of ophanging. Zo neem ik dit waar in dit topic.
Je hoeft mijn vraag niet te beantwoorden, tenzij het jouzelf aangaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msketel
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 15-09 18:52
Wij hebben a.s. vrijdag een afspraak voor een software update (kan blijkbaar niet 'over the air').
Ook wij hebben een trillend stuur bij 104 km/u, gaan ze dan ook naar kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kruyfie schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 12:03:
[...]

Je hoeft mijn vraag niet te beantwoorden, tenzij het jouzelf aangaat.
Je stelt een algemene vraag waar ik een feitelijk antwoord op geef. Dan moet je je vraagstelling gerichter formuleren. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kruyfie
Verwijderd schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 12:10:
[...]

Je stelt een algemene vraag waar ik een feitelijk antwoord op geef. Dan moet je je vraagstelling gerichter formuleren. ;)
specific genoeg hoor...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z_oKnb7I7_oHxgHaKZefGcK-8k4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4O87uoBUA3Na6idm3MAysY07.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ajww
  • Laatst online: 16-05 19:40
Inmiddels hebben wij onze mooie oranje Inster Evolve Sky (genaamd Tuut) twee weken in ons bezit. Het blijft een plezier om erin te rijden en (nog moeten) meerijden.
Tot nu toe slechts 1 zeer klein minpuntje kunnen ontdekken en dat is dat de radio af en toe heel eventjes (een of twee seconden) wegvalt. Van trillingen in het stuur hebben wij niets gemerkt, eerder tijdens een proefrit wel, maar in onze eigen Inster dus niet. Wij hebben er de Nexen banden onder liggen. Ook met laden tot nu toe geen problemen ondervonden. Standaard laadruimte is beperkt, maar met de achterbank neer past een rolstoel en wat boodschappen er makkelijk in.
Verder zijn we nog altijd met plezier eea aan het ontdekken en uitproberen.
Als ikzelf weer wat mobieler ben (enkel en handbreuk) dan gaan we een grotere rit maken naar onze zoon die op 3 1/2 uur rijden van ons woont, eens kijken hoe dat bevalt met onze Tuut….
Tot nu toe dus zeer tevreden!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megat
Het lijkt mij, mevrouw of meneer, dat u zich aangevallen voelt. Dat was in ieder geval in mijn reactie, absoluut niet de bedoeling en ik denk dat dat voor de andere reageerders ook zo zal zijn.

Ik meende te mogen reageren, omdat ook onze - op 21-1-25 geleverde - Inster trilt. Wij maken ons daar niet echt zorgen om, ervan uitgaande dat het goed komt.
Ik weet het niet zeker, maar ik meen dat uw dealer de enige is die rept over een ‘speciale delegatie’ van Hyundai, die naar Nederland komt voor dit probleem. Dat vind ik een beetje opmerkelijk.
Dat er na vervanging van de banden nog een trilling waarneembaar is, wil niet zeggen dat de oorzaak buiten de banden gezocht moet worden. Het kan ook zomaar zijn, dat de tweede set banden niet goed gebalanceerd werd of kon worden. Bij eerdere vervangingen van banden overkwam het ons meer dan eens, dat de banden opnieuw gebalanceerd moesten worden na een paar honderd kilometer, daar is voor mij echt niets vreemds aan.
Wat misschien zou kunnen is, om de complete wielen van een Inster die - ervaren tijdens een proefrit door uzelf - absoluut niet trilt, te verwisselen met uw auto en zien wat het resultaat dan is.
Alle Insters zijn hartstikke nieuwe auto’s. Als het een constructiefout zou zijn, zouden in mijn beleving alle Insters met de trillingen behept zijn. Ze komen per slot van rekening allemaal uit dezelfde fabriek, en worden waarschijnlijk door robots in elkaar gezet. Het gegeven dat er een deel van de Insters trilt en een ander deel niet, geeft mij vertrouwen dat het in de banden zal zitten.
De verklaring dat het mogelijk door de manier van vastsjorren op het schip komt, vind ik aannemelijk.
Ook bij Tesla model 3 auto’s die uit China kwamen, las ik daar regelmatig over.

[ Voor 22% gewijzigd door Megat op 26-02-2025 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kruyfie
Megat schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 12:38:
[...]

Het lijkt mij, mevrouw of meneer, dat u zich aangevallen voelt. Dat was in ieder geval in mijn reactie, absoluut niet de bedoeling en ik denk dat dat voor de andere reageerders ook zo zal zijn.

Ik meende te mogen reageren, omdat ook onze - op 21-1-25 geleverde - Inster trilt. Wij maken ons daar niet echt zorgen om, ervan uitgaande dat het goed komt.
Ik weet het niet zeker, maar ik meen dat uw dealer de enige is die rept over een ‘speciale delegatie’ van Hyundai, die naar Nederland komt voor dit probleem. Dat vind ik een beetje opmerkelijk.
Dat er na vervanging van de banden nog een trilling waarneembaar is, wil niet zeggen dat de oorzaak buiten de banden gezocht moet worden. Het kan ook zomaar zijn, dat de tweede set banden niet goed gebalanceerd werd of kon worden. Bij eerdere vervangingen van banden overkwam het ons meer dan eens, dat de banden opnieuw gebalanceerd moesten worden na een paar honderd kilometer, daar is voor mij echt niets vreemds aan.
Wat misschien zou kunnen is, om de complete wielen van een Inster die - ervaren tijdens een proefrit door uzelf - absoluut niet trilt, te verwisselen met uw auto en zien wat het resultaat dan is.
Het lijkt erop dat je graag aanneemt? Ik voel me niet aangevallen; waarom zou ik? Dit gaat niet over mij persoonlijk; dit gaat over de auto, maar ik heb een specifieke vraag gesteld en ik zou liever het gerelateerde antwoord krijgen. De dealer zei dat ze de banden volledig hebben vervangen en hebben gebalanceerd, etc.; hun autotechnici weten het vast beter dan wij op dit forum, toch? En je vergist je. Ik ben niet de enige die vermeldt dat Hyundai Korea een delegatie stuurt; hier is er nog een. Misschien deze keer minder tijd om te oordelen ??Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5CLvQ44Nfuvwn0k5okttiYMbwqc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KShOHRBM3S0JZqLcxXcc3EtR.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvdgaag
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 15-09 19:34
ajww schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 12:35:
Inmiddels hebben wij onze mooie oranje Inster Evolve Sky (genaamd Tuut) twee weken in ons bezit. Het blijft een plezier om erin te rijden en (nog moeten) meerijden.
Tot nu toe slechts 1 zeer klein minpuntje kunnen ontdekken en dat is dat de radio af en toe heel eventjes (een of twee seconden) wegvalt. Van trillingen in het stuur hebben wij niets gemerkt, eerder tijdens een proefrit wel, maar in onze eigen Inster dus niet. Wij hebben er de Nexen banden onder liggen. Ook met laden tot nu toe geen problemen ondervonden. Standaard laadruimte is beperkt, maar met de achterbank neer past een rolstoel en wat boodschappen er makkelijk in.
Verder zijn we nog altijd met plezier eea aan het ontdekken en uitproberen.
Als ikzelf weer wat mobieler ben (enkel en handbreuk) dan gaan we een grotere rit maken naar onze zoon die op 3 1/2 uur rijden van ons woont, eens kijken hoe dat bevalt met onze Tuut….
Tot nu toe dus zeer tevreden!!!
Dat van de Radio dat is normaal, DAB buffert data voordat het afgespeeld wordt, is er een brug/tunnel/flatgebouw etc wat de ontvangst in de weg zit dan kan de buffer net te kort zijn en heb je even dat het signaal en dus de radio wegvalt.

Deye 12kW Hybrid, 8,77 kW peak solar, 62,4 kWH Seplos batteries, Panasonic K-series 5kW all-electric heatpump

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kruyfie schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 12:54:
[...]

Het lijkt erop dat je graag aanneemt? Ik voel me niet aangevallen; waarom zou ik? Dit gaat niet over mij persoonlijk; dit gaat over de auto, maar ik heb een specifieke vraag gesteld en ik zou liever het gerelateerde antwoord krijgen. De dealer zei dat ze de banden volledig hebben vervangen en hebben gebalanceerd, etc.; hun autotechnici weten het vast beter dan wij op dit forum, toch? En je vergist je. Ik ben de enige die vermeldt dat Hyundai Korea een delegatie stuurt; hier is er nog een. Misschien deze keer minder tijd om te oordelen ??[Afbeelding]
Even een gebruikerstip. Je hoeft geen screenshots te maken van reacties, maar je kunt ze quoten door op de betreffende knop te drukken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eddy60
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 08-06 11:41
Hoi mede Insters, wij rijden inmiddels 3 week in de Insters en dat bevalt goed, geen trillingen en prettig behandeld door de dealer, ( Van Mossel, Hyundai, Groningen)komend van een Fiat Panda,benzine is het wel een erg grote overgang, positief.
Wat ons tegenvalt is de accuraatheid van de navigatie, deze is ronduit belabberd " haakse bocht wordt benoemd als een flauwe bocht" iets wat bijna fout ging. Ook de kaart accuratesse is slecht, in iedergeval hier in Groningen.
Heeft iemand van jullie een handeling( papieren) van het infotainment systeem gekregen, of kan ik die alleen maar downloaden? Groetjes Eddy ut Grun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajww
Stevensnel schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 08:30:
....oh, en is iemand hier al in staat geweest om de (i)-phone als sleutel in te stellen. Mij wil het niet lukken....
Mij is het ook al niet gelukt en ook de dealer lukte het niet. Mocht je inmiddels de oplossing al hebben dan hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajww
rvdgaag schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 13:00:
[...]

Dat van de Radio dat is normaal, DAB buffert data voordat het afgespeeld wordt, is er een brug/tunnel/flatgebouw etc wat de ontvangst in de weg zit dan kan de buffer net te kort zijn en heb je even dat het signaal en dus de radio wegvalt.
Ok bedankt, dan kan het kloppen. Gebeurt oa vaak als we bij een trambaan voor het stoplicht staan. Dan zullen de tramleidingen ongetwijfeld de storing geven. Zo ook bij een hoog flatgebouw.
Dus niet opgelost maar wel de verklaring gevonden. 👍🏼

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvdgaag
ajww schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 13:53:
[...]

Ok bedankt, dan kan het kloppen. Gebeurt oa vaak als we bij een trambaan voor het stoplicht staan. Dan zullen de tramleidingen ongetwijfeld de storing geven. Zo ook bij een hoog flatgebouw.
Dus niet opgelost maar wel de verklaring gevonden. 👍🏼
Ja de tramleiding zend een enorm electromagnetisch veld uit, als je een pacemaker hebt er zeker vandaan blijven als de tram langs rijdt.

Ik heb heel vroeger bij een grote radio/tv zaak in Rotterdam gewerkt, toen daar de tram langsreed zag je alle beelbuizen vervormen die aanstonden. Enkele seconden later was het over.

Deye 12kW Hybrid, 8,77 kW peak solar, 62,4 kWH Seplos batteries, Panasonic K-series 5kW all-electric heatpump

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AlteKiet
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-09 19:17
ajww schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 13:42:
[...]

Mij is het ook al niet gelukt en ook de dealer lukte het niet. Mocht je inmiddels de oplossing al hebben dan hoor ik het graag.
Mijn mijn Pixel 8 Pro is het prima gelukt. Je moet het instellen als je in de auto zit, beide sleutels moeten ook in de auto zijn. Telefoon moet je op een gegeven moment op de laad-pad leggen om te koppelen.
Hyundai heeft ergens een lijst met compatible telefoons staan. Kan niet met elk apparaat.
-> https://www.hyundai.com/e...ectivity/digital-key.html
Tech Pack nodig.

Hopelijk heb je er wat aan, vooral dat van die twee sleutels duurde even voordat ik het doorhad...

[ Voor 15% gewijzigd door AlteKiet op 26-02-2025 14:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megat
eddy60 schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 13:38:
Hoi mede Insters, wij rijden inmiddels 3 week in de Insters en dat bevalt goed, komend van een Fiat Panda,benzine is het wel een erg grote overgang, positief.
Wat ons tegenvalt is de accuraatheid van de navigatie, deze is ronduit belabberd " haakse bocht wordt benoemd als een flauwe bocht" iets wat bijna fout ging. Ook de kaart accuratesse is slecht, in iedergeval hier in Groningen.
Heeft iemand van jullie een handeling( papieren) van het infotainment systeem gekregen, of kan ik die alleen maar downloaden? Groetjes Eddy ut Grun
Fijn dat de Inster u goed bevalt. Het verschil met de Panda zal inderdaad groot zijn. Voor de buitenmaten geldt dat wat minder denk ik😀
De navigatie werkt in ieder geval snel qua herberekening van een route en na TomTom navigatie is het voor ons even wennen aan die in de Inster.
Wat wel opvalt is dat de spraakondersteuning voor afslaan op rotondes steevast te laat komt.
Als u onderstaande Navigatie handleiding bedoeld is het antwoord : Ja, die kregen we bij de aflevering samen met de handleiding van de auto in een mapje. Echter, ik heb het vermoeden, dat de uitleg uit dit boek u niet veel verder gaat helpen, omdat er eigenlijk alleen de functies van de knoppen wordt uitgelegd en die wijzen zich vanzelf vind ik.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tkkiU6iY3E1zdzTwsPf6B7WkKuU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vMdDgIlzbxEopal5h9Bsrus3.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door Megat op 26-02-2025 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajww
AlteKiet schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 14:32:
[...]

Mijn mijn Pixel 8 Pro is het prima gelukt. Je moet het instellen als je in de auto zit, beide sleutels moeten ook in de auto zijn. Telefoon moet je op een gegeven moment op de laad-pad leggen om te koppelen.
Hyundai heeft ergens een lijst met compatible telefoons staan. Kan niet met elk apparaat.
Tech Pack nodig.

Hopelijk heb je er wat aan, vooral dat van die twee sleutels duurde even voordat ik het doorhad...

Aha dan zal dat het bij mij ook wel het geval geweest zijn, er was op moment van proberen inderdaad maar 1 sleutel in de auto aanwezig… we gaan het dus van de week nog eens proberen met beide sleutels.
Heel erg bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvdgaag
AlteKiet schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 14:32:
[...]

Tech Pack nodig.

Hier ook gelukt met een Iphone 13 en 15. Wel even goed de link lezen en het menu in de auto open zetten anders komt de synchronisatie met de Iphone Wallet niet goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• monica66
Onze zoon heeft een iPhone SE 3. Ik heb eerst mijn Samsung telefoon in de auto gekoppeld en hem daarna vanuit mijn telefoon een link gestuurd. Zie de bijlage.
Dat was voldoende om zijn telefoon te koppelen. De digitale sleutel werd in zijn wallet opgeslagen en werkt prima.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iu2zLQ_WcT8iuOGjLFSHvZjGT0k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pgd8elFDRmwEyrAKcGOCBHdZ.jpg?f=fotoalbum_large

Is een optie als er een andere telefoon is die wel meteen 'pakt'.

[ Voor 4% gewijzigd door monica66 op 26-02-2025 15:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de schompen
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 08-09 15:00
Hebben die Koreanen toch weer een leuk snoep reisje naar Nederland om te kletsen over de wat mindere kwaliteit banden en wat hieraan te gaan doen. ( of niet ). Ik zou er niet op wachten, laat gelijk all seasons banden bij aanschaf er onder monteren. Dealers doen dit met al het gezeur over de banden voor een leuk prijsje.

Set 1: 5200 Wp op een se 5k. Set 2: 5200 Wp op een se 5k. Set 3: 5040 Wp op een Growatt 5000tl3-xh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tcc90
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 12-05 22:59
de schompen schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 17:06:
Hebben die Koreanen toch weer een leuk snoep reisje naar Nederland om te kletsen over de wat mindere kwaliteit banden en wat we hier aan gaan doen. ( of niet ). Ik zou er niet op wachten, laat gelijk all seasons banden bij aanschaf er onder monteren. Dealers doen dit met al het gezeur over de banden voor een leuk prijsje.
goed punt, dat wordt ook mijn idee zodra ik ook maar iets voel trillen.. kijken of ik er goede all season bandjes uit kan slepen voor een zachte prijs

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Manonn
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 08-09 21:46
Vandaag mijn auto weggebracht voor reparatie van de -al bij aflevering aanwezige- schade, wat naar volle tevredenheid gedaan is.

Uiteraard over het trillen van het stuur, dat ik ook ervaar, gesproken. Verkoper gaf aan dat hij het verschijnsel herkende omdat ze hier onlangs door Hyundai over geïnformeerd zijn (digitaal, niet door een Koreaanse afvaardiging). Mij werd verzocht nog een km of 500 verder te rijden, is het trillen dan nog steeds aanwezig dan worden de banden vervangen zo is mij beloofd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pierr
  • Laatst online: 12-09 23:01
Ik heb verleden week mijn Inster op mogen halen. Onderweg naar huis merkte ik al dat het stuur trilde. Als voormalig automonteur was ik van mening dat dit werd veroorzaakt door een hoogteslag in de band. Eigenlijk zou je kunnen stellen dat de band niet helemaal mooi rond is. Vandaag had ik een afspraak bij de dealer om dit na te laten kijken. Een monteur wist mij te vertellen dat de dealers onlangs een bericht hebben ontvangen van Hyundai dat er veel Insters zijn die problemen hebben met trillingen in het stuur. Het probleem zou liggen aan een serie gemonteerde banden die hoogteslag vertonen. De dealer heeft opdracht gekregen om te inventariseren hoeveel van de geleverde Inster daar last van hebben en om hoeveel banden het gaat. Sommige auto’s hebben slechts 1 band eronder zitten die niet goed is en van een andere auto kunnen er 4 banden onder zitten die niet goed zijn. Zodra de inventarisatie rond is geven zij dit door aan Hyundai en gaan zij andere banden leveren.
Ook vertelde zij mij dat klanten die niet klagen dus ook geen andere banden krijgen. M.a.w. als je last hebt van trillingen, hoe klein dan ook, neem dan contact op met je dealer zodat het probleem boven water komt.

Vandaag heeft mijn dealer dus alleen gekeken om hoeveel banden het zou gaan bij mijn auto en zodra de nieuwe banden binnen zijn moet ik een nieuwe afspraak maken voor de montage daarvan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n m
  • Laatst online: 20-07 15:44

n m

Iemand ervaring met het opvragen van een coc attest bij Hyundai? Staat mijn auto al sinds 12 februari in de garage, kan ik nog steeds niet aan de import beginnen omdat de garage het attest maar niet aankrijgt. Ik word wat ongeduldig...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunirus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 03:46
n m schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 21:26:
Iemand ervaring met het opvragen van een coc attest bij Hyundai? Staat mijn auto al sinds 12 februari in de garage, kan ik nog steeds niet aan de import beginnen omdat de garage het attest maar niet aankrijgt. Ik word wat ongeduldig...
Jij niet alleen. Andere dealer maar exact dezelfde situatie hier. Geen idee dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15-09 16:59
-tom-562 schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 09:16:
PeterZ(on) schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 09:28:
Op o.a. Chargemap en Chargefinder zijn de SuC's gewoon te vinden.
Wat PeterZ(on) dus zegt en zo zijn er nog wel meer apps waarbij je de Tesla laadpunten kan zien.
In vele landen kan je trouwens betalen met Chargemap, is te koppelen aan de Tesla laders;
https://nl.chargemap.com/tesla-superchargers

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hendrik Keizer
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 07:13
Gelukkig gaat het weer over de Inster in plaats van leestekens, manieren en personen 👍

[ Voor 5% gewijzigd door Hendrik Keizer op 26-02-2025 23:18 . Reden: Manieren toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kruyfie
Verwijderd schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 13:09:
[...]

Even een gebruikerstip. Je hoeft geen screenshots te maken van reacties, maar je kunt ze quoten door op de betreffende knop te drukken.
My comment my choice.. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBakker
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-08 22:46
Megat schreef op maandag 24 februari 2025 @ 22:48:
[...]
Het verbruik van een EV lijkt objectief lastiger vast te stellen dan het verbruik van een brandstofauto. Als ik het goed begrepen heb, kan het laadverlies ( het verschil tussen de opgenomen kWh uit het laadpunt en de kWh die daadwerkelijk de batterij ingaan) variëren van enkele procenten tot wel 16%. Dit zou dan onder andere afhangen van de hoogte van de laadstroom en van spanning, omdat bij wisselspanning een omvormer nodig is die er gelijkspanning van maakt.
Bij brandstof tank je bijvoorbeeld 10 liter via een geijkte meter aan de pomp en exact die liters komen in de tank. Bij elektrisch laden kan het vandaag 10 kWh zijn aan een gelijkstroom snellader en morgen kan er 11,5 kWh nodig zijn via de wisselstroom - stopcontact - noodlader thuis, om diezelfde 10kWh in de batterij te krijgen, of zit ik er naast ?
Bij een brandstof auto kan er ook een behoorlijke afwijking ontstaan als de ene pomp sneller afslaat dan de andere. Het is alleen betrouwbaar bij een groter aantal keer tanken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goed gequote ;) thanks! >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stevensnel
  • Laatst online: 03-05 14:01
Ik kreeg het ongevraagd mee, voor het geval,ik ooit naar het buitenland zou verhuizen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inster
  • Laatst online: 07:34
Stevensnel schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 08:36:
[...]

Ik kreeg het ongevraagd mee, voor het geval,ik ooit naar het buitenland zou verhuizen
Ik kreeg het ook ongevraagd mee..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• monica66
Ik heb hem ook meegekregen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BertWm
  • Laatst online: 14-06 14:44
COC hoort gewoon bij een nieuwe auto te zitten wanneer je hem ophaalt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roland63
  • Laatst online: 08-08 15:17
Wij kunnen onze Inster Evolve Sky volgende week vrijdag ophalen!

De standaard 5 jaar Hyundai Inster garantie heeft de voorwaarde dat alle onderhoud en reparatie via Hyundai dealer gaan.

We kregen van Hyundai ook een aanbieding van een autoverzekering:

Wettelijke Aansprakelijkheid + Premium Volledig Casco 3 jaar nieuwwaarde: € 566,21
(of Excellent Volledig Casco 5 jaar Nieuwwaarde: € 614,95)
Schadeverzekering inzittenden: € 47,50
Ongevallen inzittenden: € 37,50
Betalingstermijn Per maand: € 68,91
(Geen eigen risico bij reparatie via Hyundai dealer, anders €500 eigen risico).

Als we via een andere verzekerings maatschappij een verzekering afsluiten:
WA Volledig Casco
Schadeverzekering inzittenden
Pechhulp Nederland en Buitenland
Premie bedraagt per maand € 54,89

Nu hebben die andere verzekerings maatschappijen bij schade altijd door hun bepaalde auto reparatie centra, en dat zijn niet de Hyundai dealer reparatie centra.

Zou je dan je Hyundai garantie verliezen als je je auto schade via zo’n ander auto reparatie centrum laat repareren?

We weten niet zo goed wat we moeten kiezen, het is de eerste keer dat we een nieuwe auto kopen.

Hoe kijken jullie hier tegenaan?

• monica66
Roland63 schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 17:14:

De standaard 5 jaar Hyundai Inster garantie heeft de voorwaarde dat alle onderhoud en reparatie via Hyundai dealer gaan.

Wettelijke Aansprakelijkheid + Premium Volledig Casco 3 jaar nieuwwaarde: € 566,21

WA Volledig Casco

Nu hebben die andere verzekerings maatschappijen bij schade altijd door hun bepaalde auto reparatie centra, en dat zijn niet de Hyundai dealer reparatie centra.

Zou je dan je Hyundai garantie verliezen als je je auto schade via zo’n ander auto reparatie centrum laat repareren?

We weten niet zo goed wat we moeten kiezen, het is de eerste keer dat we een nieuwe auto kopen.

Je kan ook even kijken of ditzelfde pakket rechtstreeks via de Bovag/Bovemij goedkoper is. Bij schade hoef je dan ook niet naar Hyundai en heb je dezelfde dekking van 5 jaar nieuwwaarde. Even bellen werkt vaak wat beter dan online berekenen.

Voor schade hoef je volgens mij sowieso niet verplicht naar Hyundai in verband met behoud van de garantie.

[ Voor 4% gewijzigd door monica66 op 27-02-2025 18:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
monica66 schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 18:14:
[...]

Je kan ook even kijken of ditzelfde pakket rechtstreeks via de Bovag/Bovemij goedkoper is. Bij schade hoef je dan ook niet naar Hyundai en heb je dezelfde dekking van 5 jaar nieuwwaarde. Even bellen werkt vaak wat beter dan online berekenen.

Voor schade hoef je volgens mij sowieso niet verplicht naar Hyundai in verband met behoud van de garantie.
Lijkt mij ook, maar pin me daar niet op vast. Zal vast iets van staan in de garantievoorwaarden.

• HandyLumberjack
  • Laatst online: 07:43
Roland63 schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 17:14:

WA Volledig Casco

Er is EU regelgeving die bepaalt dat fabrieksgarantie niet vervalt als het onderhoud/herstel wordt uitgevoerd door een andere/universele garage, mits dit maar gebeurt volgens de voorschriften van de fabrikant.

Gasloos sinds 2015, 117x125Wp+26x295Wp+11x395Wp

• PBakker
HandyLumberjack schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 18:54:
[...]

Er is EU regelgeving die bepaalt dat fabrieksgarantie niet vervalt als het onderhoud/herstel wordt uitgevoerd door een andere/universele garage, mits dit maar gebeurt volgens de voorschriften van de fabrikant.
Is dat niet alleen voor wettelijke garantie periode?
Hyundai geeft een langere garantie dan verplicht. Ik denk dat ze zelf de voorwaarde voor het latere deel mogen bepalen.

• HandyLumberjack
PBakker schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 19:12:
[...]

Is dat niet alleen voor wettelijke garantie periode?
Hyundai geeft een langere garantie dan verplicht. Ik denk dat ze zelf de voorwaarde voor het latere deel mogen bepalen.
Nee, dat maakt niks uit, 5 jaar blijft 5 jaar.

• PBakker
De verzekering die ik aangeboden kreeg had een premie van 935euro per jaar.
Dat met 25+ schadevrije jaren en max. 5000-20000km (ik vraag me af wat ze bedoelen met 5000).
Dus niet serieus te nemen.

Ik heb nu een verzekering voor ruim 40% minder premie. Maar wel met 'slechts' 3 jaar nieuwwaarde.

• monica66
PBakker schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 19:24:
De verzekering die ik aangeboden kreeg had een premie van 935euro per jaar.
Dat met 25+ schadevrije jaren en max. 5000-20000km (ik vraag me af wat ze bedoelen met 5000).
Dus niet serieus te nemen.

Ik heb nu een verzekering voor ruim 40% minder premie. Maar wel met 'slechts' 3 jaar nieuwwaarde.
Die van de Bovag kost mij nu met 12 schadevrije jaren voor de Inster incl. inzittenden- en ongevallenverzekering en 5 jaar nieuwwaarderegeling 691 euro. En dat is voor 5000 tot 20.000 km.

De verzekering van Hyundai is dezelfde als die van de Bovag maar dan met provisie voor de verkoper. Voor 3 jaar nieuwwaardedekking betaal je uiteraard wat minder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mtv1
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20:53
Check even bij asr, fors goedkoper, ook met 3 jaar nieuwwaarde dekking

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Inster
En kijken of je een autoverzekering kan afsluiten waar je pakketkorting kunt krijgen, dat kan ook lonen!
Onderhoud bij de dealer uitvoeren levert ook weer Hyundai pechhulp op, dan hoef je dat niet extra aan te schaffen bij je autoverzekering, scheelt wellicht ook weer in de maandlasten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15-09 16:59
Inster schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 21:42:
En kijken of je een autoverzekering kan afsluiten waar je pakketkorting kunt krijgen, dat kan ook lonen!
Onderhoud bij de dealer uitvoeren levert ook weer Hyundai pechhulp op, dan hoef je dat niet extra aan te schaffen bij je autoverzekering, scheelt wellicht ook weer in de maandlasten
Inderdaad.

De juiste verzekering kiezen is even een uitzoekwerkje maar als je er wat tijd insteekt zit het wel goed.
Zelf begin ik altijd met independer.nl (ik weet niet of er ook een Belgisch equivalent is) en dan vergelijk ik de boel, daarna pik ik er een paar maatschappijen uit en duik een beetje in wat voorwaarden.

Daarna deze gouden tip;
monica66 schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 18:14:
Even bellen werkt vaak wat beter dan online berekenen.
Bellen levert je in veel gevallen nog eens wat korting op is mijn ervaring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JKDG
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 25-04 08:17
Voor diegenen die nog wachten op de trekhaak.
Kreeg vanmorgen een bericht dat deze was binnengekomen en ik gebeld wordt voor een afspraak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roland63
  • Laatst online: 08-08 15:17
monica66 schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 20:33:
[...]

Die van de Bovag kost mij nu met 12 schadevrije jaren voor de Inster incl. inzittenden- en ongevallenverzekering en 5 jaar nieuwwaarderegeling 691 euro. En dat is voor 5000 tot 20.000 km.
Bedankt voor alle reacties!

Die Bovag lijkt ons inderdaad wel wat, heel flexibel met schadeherstel bedrijven.
691 euro voor 5 jaar nieuwwaarde incl inzittended en ongevallenverzekering is wel een scherpe prijs.

Bij Bovag online zie ik voor dezelfde verzekering (Inster Evolve Sky Plus, 5k~20k, 21 schadevrije jaren) zie ik 826 euro. Hoe heb je die 691 euro voor elkaar gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megat
Er is wat onduidelijkheid bij ons over de digitale sleutel met het mobieltje.
Werkt de ‘Digital key 2’ alleen als ‘touch’ op onze Insters, of zou de auto ook van slot moeten gaan als als je de auto nadert, dus zonder de Iphone dicht bij de deurgreep te houden ?
We gebruiken een Iphone 11 Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monica66
Roland63 schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 13:31:
[...]
Bij Bovag online zie ik voor dezelfde verzekering (Inster Evolve Sky Plus, 5k~20k, 21 schadevrije jaren) zie ik 826 euro. Hoe heb je die 691 euro voor elkaar gekregen?
Ik heb ze gebeld. Het lijkt me dat het bedrag niet veel hoger kan zijn dan bij ons. Wij hebben een Evolve met beide packs. Je zou dit kunnen benoemen.

[ Voor 20% gewijzigd door monica66 op 28-02-2025 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monica66
Dubbel

[ Voor 98% gewijzigd door monica66 op 28-02-2025 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monica66
Megat schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 14:25:
Er is wat onduidelijkheid bij ons over de digitale sleutel met het mobieltje.
Werkt de ‘Digital key 2’ alleen als ‘touch’ op onze Insters, of zou de auto ook van slot moeten gaan als als je de auto nadert, dus zonder de Iphone dicht bij de deurgreep te houden ?
We gebruiken een Iphone 11 Pro.
Je moet de telefoon echt tegen de deurklink houden en daarna in de telefoonhouder in de middenconsole leggen. Het is anders dan Tesla.

[ Voor 42% gewijzigd door monica66 op 28-02-2025 14:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvdgaag
monica66 schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 14:47:
[...]

Ik heb ze gebeld. Het lijkt me dat het bedrag niet veel hoger kan zijn dan bij ons. Wij hebben een Evolve met beide packs. Je zou dit kunnen benoemen.
Je houdt de telefoon bij de deurhendel van de auto met de Wallet app open en geactiveerd met de recher knop op je telefoon, net zoals je een pin betaling doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monica66
rvdgaag schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 15:09:
[...]

Je houdt de telefoon bij de deurhendel van de auto met de Wallet app open en geactiveerd met de recher knop op je telefoon, net zoals je een pin betaling doet.
Ik hoef mijn telefoon alleen maar aan te zetten en dan doet hij het al. Maar misschien is het bij een iPhone anders dan bij een Android telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megat
rvdgaag schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 15:09:
[...]

monica66 schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 14:48:
[...]
Je moet de telefoon echt tegen de deurklink houden en daarna in de telefoonhouder in de middenconsole leggen. Het is anders dan Tesla.
Bedankt voor jullie reacties.
Ik had gehoopt dat het ook zou werken als je de auto korter dan 1,5 meter nadert, of na een rit, de auto op slot gaat als je ervan wegloopt. Inderdaad, net als bij de Tesla.
Nu zie ik zo één twee drie in de dagelijkse praktijk niet veel voordelen van de Digtal key 2 touch’ boven gebruik van de gewone digitale sleutel, maar misschien mis ik iets.

[ Voor 16% gewijzigd door Megat op 28-02-2025 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monica66
Megat schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 16:00:
[...]

[...]
Nu zie ik zo één twee drie in de dagelijkse praktijk niet veel voordelen van de Digtal key 2 touch’ boven gebruik van de gewone digitale sleutel, maar misschien mis ik iets.
Er is ook niet veel voordeel ten opzichte van de gewone sleutel. In mijn geval is het handig dat ik de kinderen een link kan sturen, zodat zij geen sleutel nodig hebben.

;) Wij zijn ook al meerdere keren vergeten de Inster af te sluiten omdat we gewend zijn van onze Tesla dat de auto automatisch op slot gaat als we weglopen. Dat zou wel praktisch zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megat
monica66 schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 16:23:
[...]

;) Wij zijn ook al meerdere keren vergeten de Inster af te sluiten omdat we gewend zijn van onze Tesla dat de auto automatisch op slot gaat als we weglopen. Dat zou wel praktisch zijn.
En wat te denken van de automatische persoonlijke verstellingen van stoel, stuur en spiegels als je als ‘verse’ chauffeur de Tesla wakker maakt. Maar ja, de Tesla is een heel andere auto met andere maten en ook een ander prijskaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HandyLumberjack
Megat schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 16:49:
[...]
Maar ja, de Tesla is een heel andere auto met andere maten en ook een ander prijskaartje.
En een ander imago, dan rij ik toch liever een Hyundai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monica66
HandyLumberjack schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 17:40:
[...]

Dat van dat imago ben ik zeker met je eens. Maar afgezien van hun politiek bedenkelijke stichter/eigenaar is het wel een heerlijke auto. Ik ben heel blij met mijn Inster, maar over de Tesla is softwarematig gezien toch wel wat beter nagedacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megat
HandyLumberjack schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 17:40:
[...]
Als we nu (weer) een nieuwe grote auto moesten kopen, zou het geen Tesla meer worden, met als oorzaak, de wind die momenteel uit Amerika waait.
Afgezien daarvan blijft het voor ons een onovertroffen auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBakker
Naar ik hoor is de bouwkwaliteit van Tesla's niet zo goed en ook de service laat te wensen over. Daarbij komt het gebrek aan knoppen voor o.a. klimaatbediening en sinds kort zelfs het vervangen van de knipperlichthendel door knoppen op het stuur.
Gezien de instortende verkopen zou het best kunnen dat Tesla zich terug trekt van de EU markt wat de service ook niet te goede komt.
Dan heb je nog de lage tweedehandswaarde, politieke vandalen, en het feit dat Tesla's de meest dodelijke auto's zijn (als zijn de verschillen klein).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monica66
PBakker schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 19:13:
Naar ik hoor is de bouwkwaliteit van Tesla's niet zo goed en ook de service laat te wensen over. Daarbij komt het gebrek aan knoppen voor o.a. klimaat en sinds kort zelfs het vervangen van de knipperlichthendel door knoppen op het stuur.
Gezien de instortende verkopen zou het best kunnen dat Tesla zich terug trekt van de EU markt wat de service ook niet te goede komt.
Dan heb je nog de lage tweedehandswaarde, politieke vandalen, en het feit dat Tesla's de meest dodelijke auto's zijn (als zijn de verschillen klein).
Totaal off topic, maar goed. Dat verhaal over de bouwkwaliteit blijft Tesla maar achtervolgen. Ook nu het al een aantal jaar niet meer het geval is. Toen we onze Tesla ophaalden hebben we hem uitgebreid gecontroleerd, mede vanwege deze verhalen. Er was niets te vinden, alles was in orde.
Dat hendeltje is op de nieuwe Model Y alweer terug en over de tweedehands waarde maken we ons geen zorgen, want we blijven er gewoon mee rijden. We genieten er nog steeds elke dag van. Persoonlijk zou ik, als de waarde zo achteruit gaat, zelfs adviseren er een voor weinig te kopen. Als je je wat minder aantrekt van het imago heb je er echt een fantastische auto aan.

Wat wel meespeelt is de mrb. Die wordt na 2030 wel erg hoog. Hopelijk gaat onze regering daar nog wat aan doen. Maar dat geldt voor alle elektrische auto's en zeker voor de grotere modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HandyLumberjack
monica66 schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 19:24:
[...]

Wat wel meespeelt is de mrb. Die wordt na 2030 wel erg hoog. Hopelijk gaat onze regering daar nog wat aan doen. Maar dat geldt voor alle elektrische auto's en zeker voor de grotere modellen.
Dat hoop ik ook, want ook voor een Inster betaal je anders ruim het dubbele t.o.v. bijvoorbeeld een benzine Hyundai I10 die 400 kg lichter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrik Keizer
Dan lever je hem dan maar weer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• signfrog
Roland63 schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 13:31:
[...]

Bedankt voor alle reacties!

Die Bovag lijkt ons inderdaad wel wat, heel flexibel met schadeherstel bedrijven.
691 euro voor 5 jaar nieuwwaarde incl inzittended en ongevallenverzekering is wel een scherpe prijs.

De hoogte van de premie is ook afhankelijk van je woonadres (schade-/diefstalrisico is in een grote stad hoger dan op het "platteland")

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• signfrog
monica66 schreef op maandag 24 februari 2025 @ 15:28:
Nu we de 100 pagina's van dit topic naderen, heb ik de naam van dit topic laten veranderen in Het grote Hyundai Inster topic

Want dat wordt het zo ondertussen!
Pagina 100 bereikt! 🥳

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Holy_Jampot
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 20:04
Ik heb de inster bij ohra verzekerd. Die was de goedkoopste, en 3 jaar nieuwwaarde regeling. Na het eerste jaar gaat de nieuwwaarde regeling wel met 1,5% per maand omlaag. Als ik volgend jaar een voordeligere verzekering vind met nieuwwaarde regeling stap ik dan wel over. De nieuwwaarde regeling gaat immers over het moment van aankoop, niet om het moment van verzekeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBakker
signfrog schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 08:44:
[...]

De hoogte van de premie is ook afhankelijk van je woonadres (schade-/diefstalrisico is in een grote stad hoger dan op het "platteland")
Dat klopt. Mijn vorige verzekering was voor onze beneden buren (2e etage) volgens de verzekeringssite 5 euro goedkoper dan op ons adres. Zelfde auto, zelfde portiek, zelfde parkeerplaatsen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• tcc90
Gisteren de inster opgehaald. Tot nu toe erg blij met de keuze voor deze auto.

Rijdt lekker, groot genoeg voor ons. Enige minpuntje tot nu toe is geen draadloze CarPlay, maar ga de dongel kopen die is aangeraden in dit topic.

En de piepjes vind ik (in tegenstelling tot de meeste mensen hier) een verrijking, omdat ik continue word gewezen op niet opletten op de weg en te hard rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de schompen
tcc90 schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 16:55:
Gisteren de inster opgehaald. Tot nu toe erg blij met de keuze voor deze auto.

Rijdt lekker, groot genoeg voor ons. Enige minpuntje tot nu toe is geen draadloze CarPlay, maar ga de dongel kopen die is aangeraden in dit topic.

En de piepjes vind ik (in tegenstelling tot de meeste mensen hier) een verrijking, omdat ik continue word gewezen op niet opletten op de weg en te hard rijden.
En nog gelukt andere banden voor een zacht prijsje of zijn de banden af fabriek gewoon goed ?

Set 1: 5200 Wp op een se 5k. Set 2: 5200 Wp op een se 5k. Set 3: 5040 Wp op een Growatt 5000tl3-xh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcc90
de schompen schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 18:10:
[...]

En nog gelukt andere banden voor een zacht prijsje of zijn de banden af fabriek gewoon goed ?
Tot nu toe geen trillingen gevoeld (helaas).
Zijn de trillingen echt overduidelijk bij de mensen die er last van hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inster
tcc90 schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 19:49:
[...]

Tot nu toe geen trillingen gevoeld (helaas).
Zijn de trillingen echt overduidelijk bij de mensen die er last van hebben?
Ik heb er geen last meer van, maar het was niet te missen (schuddend/trillend stuur). Zelfs de bijrijder had er last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inster
Poging gewaagd om de poll hier te plaatsen, maar ik krijg het niet voor elkaar 🙈

[ Voor 189% gewijzigd door Inster op 01-03-2025 20:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Manonn
Overduidelijk is een lastig begrip. Het stuur hoort gewoon stil in je handen te liggen. Is dat niet het geval dan is dat reden om na te gaan waar dit aan ligt.

Dat u geen trillingen ervaart lijkt me juist positief, maar u noemt het ‘helaas’ ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The_Holy_Jampot
Vandaag m'n inster opgehaald. Heel tevreden. Ik heb nauwelijks last van trillingen. Heel lichtjes rond de 100, maar dan moet je er goed op letten. Blue link wilde niet verbinden, maar na een saté prikker in de reset knop te duwen werkte het wel.

Ook meteen geprobeert hoeveel bagage ik kwijt kan. 2 grote koffers, een medium en een kleintje past erin met de achterstoelen naar voren geschoven. Daar kunnen we prima mee naar het vliegveld rijden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrik Keizer
Toevallig van G&D noorden des lands rond 12:15 vertrokken? Dan kwam ik je tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Holy_Jampot
Nope, content groep eindhoven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inster
Ik heb nog helemaal geen Inster gespot "in het wild"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manonn
Ik ook niet. Mijn vader TWEE!!! (de mijne niet meegerekend, dus eigenlijk 3). Op regelmatige basis. In Hilversumse Meent nota bene… een gat van110 hectare en 4.000 inwoners.

[ Voor 9% gewijzigd door Manonn op 01-03-2025 21:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inster
Manonn schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 21:07:
Ik ook niet. Mijn vader TWEE!!! (de mijne niet meegerekend, dus eigenlijk 3). Op regelmatige basis. In Hilversumse Meent nota bene… een gat van110 hectare en 4.000 inwoners.
Haha!
Daar rij ik nooit, dus die twee (of 3 dus) zal ik niet spotten 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:05
Hier stond er eentje bij de dealer (duh) toen ik er was met de ioniq. Dat is de enige die ik in het echt gezien heb. Maar de Ioniq 6 zie je hier ook vrijwel nooit en die is al een stuk ouder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrik Keizer
Verdikkie iemand die zich hier nog niet heeft gemeld dan 😱😂

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HandyLumberjack
Manonn schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 20:07:
Overduidelijk is een lastig begrip. Het stuur hoort gewoon stil in je handen te liggen. Is dat niet het geval dan is dat reden om na te gaan waar dit aan ligt.

Dat u geen trillingen ervaart lijkt me juist positief, maar u noemt het ‘helaas’ ?
Ik meen gelezen te hebben dat @tcc90 zo goedkoop een set all-season banden wou scoren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fardrake
  • Laatst online: 10-09 08:27
De 'trek'haak zit er op. En volgens de dealer geen flat spots bij mij en hij is opnieuw gebalanceerd. Toch blijft ik last houden van een trillend stuur. Ter enige vergelijking, lijkt op de vibratie stand van een telefoon.

Het hangt wel wat van het wegdek af op de snelweg. Blijft aanwezig rond de 80 en vooral vanaf 105.

Heb een nieuwe mail gestuurd naar de dealer en Hyundai landelijk in de cc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Fardrake schreef op zondag 2 maart 2025 @ 08:46:
De 'trek'haak zit er op. En volgens de dealer geen flat spots bij mij en hij is opnieuw gebalanceerd. Toch blijft ik last houden van een trillend stuur. Ter enige vergelijking, lijkt op de vibratie stand van een telefoon.

Het hangt wel wat van het wegdek af op de snelweg. Blijft aanwezig rond de 80 en vooral vanaf 105.

Heb een nieuwe mail gestuurd naar de dealer en Hyundai landelijk in de cc.
Goed om die vergelijking hier neer te zetten. Als iedereen beschrijft hoe het voelt, dan hebben anderen daar ook wat aan. Ik heb namelijk een keer een trillend/schuddend stuur gehad echt met schokken van laten we zeggen 1 cm per schok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de lijst bijgewerkt. Mocht jouw data niet compleet zijn, laat maar even weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de schompen
Gaat goed met de verkoopaantallen van de Inster. Volgens kentekenradar zijn er in Februari 406 Insters op kenteken gezet. Goed voor een zesde plek voor wat de verkoop van elektrische wagens betreft.

[ Voor 3% gewijzigd door de schompen op 02-03-2025 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Even ter info. Onze laadkabel lijkt defect te zijn, snelladen lukt, grannycharger lukt, andere laadkabel lukt. Onze laadkabel bij andere auto lukt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• signfrog
Verwijderd schreef op zondag 2 maart 2025 @ 09:29:
Ik heb de lijst bijgewerkt. Mocht jouw data niet compleet zijn, laat maar even weten.
Bij mij heb je een typefoutje gemaakt, ik ga hem 8-3 ophalen. Dat het vakje nog wit is klopt dus wel 😜
Pagina: 1 ... 25 ... 42 Laatste