• de schompen
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 08-09 15:00
monica66 schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 10:26:
Afgelopen week had ik mijn vraag over de trilling in het stuur neergelegd bij onze dealer. Vanochtend hebben ze 4 nieuwe bandjes bij mijn Inster omgelegd. Prima service dus!
Ik kon niet kiezen voor een merk of soort, want ze waren al besteld. Het zijn Michelin e-Primacy banden geworden.

[Afbeelding]

Ik heb het nog niet kunnen testen op trillingen want moest aan het werk. Die info volgt nog..
Heb je die bandjes er gratis als vervanger van de oude banden voor gekregen?

Set 1: 5200 Wp op een se 5k. Set 2: 5200 Wp op een se 5k. Set 3: 5040 Wp op een Growatt 5000tl3-xh

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• monica66
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 14-09 23:07
de schompen schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 17:15:
[...]

Heb je die bandjes er gratis als vervanger van de oude banden voor gekregen?
Ja, ik hoefde niet bij te betalen.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• monica66
monica66 schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 10:26:
Afgelopen week had ik mijn vraag over de trilling in het stuur neergelegd bij onze dealer. Vanochtend hebben ze 4 nieuwe bandjes bij mijn Inster omgelegd. Prima service dus!
Ik kon niet kiezen voor een merk of soort, want ze waren al besteld. Het zijn Michelin e-Primacy banden geworden.

[Afbeelding]

Ik heb het nog niet kunnen testen op trillingen want moest aan het werk. Die info volgt nog..
Vanochtend is er een langere afstand mee gereden en ik hoor net dat er geen trillingen meer zijn waargenomen. Het vervangen van de banden heeft dus zin gehad. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kruyfie
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 18-07 22:42
monica66 schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 07:50:
[...]

Vanochtend is er een langere afstand mee gereden en ik hoor net dat er geen trillingen meer zijn waargenomen. Het vervangen van de banden heeft dus zin gehad. :)
Dat is goed nieuws. Ik hoop dat dit de juiste oplossing is. Ik ga contact opnemen met Hyundai Nederland, want ik heb nog steeds niets van de dealer gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcc90
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 12-05 22:59
https://www.justcarpets.n...2024/var1/duogrip-rubber/

Heeft iemand een betere deal gezien/gekocht dan deze matten voor de insteek? €54 voor rubber anti slip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kruyfie
tcc90 schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 13:30:
https://www.justcarpets.n...2024/var1/duogrip-rubber/

Heeft iemand een betere deal gezien/gekocht dan deze matten voor de insteek? €54 voor rubber anti slip
Ja, ik kwam gisteren ook op deze website terecht. Rubber
Antislipmat zouden fijn moeten zijn om de binnenkant van de kofferbak te beschermen.
Ik ben benieuwd of anderen ervaring hebben met dit product.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ThermoVolt
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 11:32
Mooi weer dus even spatlappen gemonteerd. Nog geen 10 minuten werk!

Verder netjes voor de voorportieren, kofferbakmat en kunstof dorpel lijsten besteld bij de dealer.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bs41osW_RaKQEhF_XoZVqPDF0pE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gcFAnrYMQQMPSij28oZZnfTQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Em8Wz8hYFCmsDYDlZqMzNGWaxz8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V0HpzACdO2tgB5KlSMlxIiq3.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megat
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15-09 20:45
ThermoVolt schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 13:40:

Verder netjes voor de voorportieren, kofferbakmat en kunstof dorpel lijsten besteld bij de dealer.
Ik hoop dat u straks hier ook wat foto’s wil plaatsen van de accessoires als u ze op en in uw auto hebt zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megat
Kruyfie schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 13:39:
[...]

Ja, ik kwam gisteren ook op deze website terecht. Rubber
Antislipmat zouden fijn moeten zijn om de binnenkant van de kofferbak te beschermen.
Ik ben benieuwd of anderen ervaring hebben met dit product.
Als ik naar de foto’s op de site kijk - meer specifiek foto 5 - denk ik daar geen koffermat bij te zien. Voor ons zou juist die koffermat nuttig zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThermoVolt
Megat schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 16:26:
[...]

Als ik naar de foto’s op de site kijk - meer specifiek foto 5 - denk ik daar geen koffermat bij te zien. Voor ons zou juist die koffermat nuttig zijn denk ik.
Ik bedoelde de
Bagagebak
€ 69,00
Part Number: GX122ADE00E

Natte of vieze spullen vervoert u gemakkelijk in deze waterdichte bagagebak. De bekleding blijft dus droog en schoon

Deze is vrij snel leverbaar, andere accessoires duurt 4-6 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megat
In onze vorige auto’s hadden we sinds een aantal jaren een zogenaamde ‘Rescue sheet’. Voor de Inster denk ik dit ‘reddingsblad’ (nog) niet op de site van Hyundai te kunnen vinden. ( destijds op de Toyota site voor de Prius ook niet, maar wel op een site van een derde partij.)
Hebt u dit Rescue Sheet voor de Inster / Casper EV misschien al wel gezien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megat
ThermoVolt schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 16:43:
[...]

Ik bedoelde de
Bagagebak
€ 69,00
Part Number: GX122ADE00E

Natte of vieze spullen vervoert u gemakkelijk in deze waterdichte bagagebak. De bekleding blijft dus droog en schoon

Deze is vrij snel leverbaar, andere accessoires duurt 4-6 weken.
ik denk dat ik wat onduidelijk was. sorry.
Ik reageerde op het bericht van @tcc90, waarin verwezen werd naar de site van ‘just carpets’ en daar meen ik geen kofferbakmat voor de Inster te hebben zien staan

[ Voor 8% gewijzigd door Megat op 21-02-2025 16:58 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• The_Holy_Jampot
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 20:04
Ik kan mijn inster volgende week zaterdag (01-03) ophalen.

Overigens wist de dealer mij te vertellen dat hyundai geen nieuwe orders in de kleur B. Khaki meer accepteert. Schijnbaar gaf deze kleur problemen bij de productie, en is dat ook de reden waarom de matte kleuren zo slecht leverbaar waren. De bestaande orders worden wel nog uitgeleverd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrik Keizer
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 10:30
ThermoVolt schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 13:40:
Dit zijn ook de originals?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HandyLumberjack
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 12:40
Ik kwam vanavond een Inster tegen. De Inster had het dimlicht aan en de DRL's (leuke verlichte vierkantjes aan de voorkant) waren uit, is dat normaal?

Lijkt mij veel mooier staan als die wel aan zouden blijven...

Gasloos sinds 2015, 117x125Wp+26x295Wp+11x395Wp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Manonn
  • Laatst online: 08-09 21:46
Tot nu toe super tevreden met m’n Inster (los van de uitwendige schoonheidsfouten die woensdag als het goed is helemaal opgelost gaan worden).

Ja zeker, wel jammer dat hij de favo rij-modus en regeneratiestand niet onthoudt. Maar opnieuw instellen kost enkele seconden. Je moet er wel even aan denken, maar het is zo gebeurd.

Het zwarte vlak op midden boven op de voorruit is inderdaad groot. Al rijdend niet echt storend vind ik, maar wachtend voor een verkeerslicht kan het zomaar gebeuren dat je dus geen idee hebt of inmiddels groen is 😂 En de zonneklep aan de bestuurderskant had wat mij betreft niet de mogelijkheid hoeven hebben om naar links om de slaan. Volkomen zinloos aangezien deze maar de helft van het zijraam beslaat waardoor de bestuurder evengoed nog in de volle (verblindende) zon zit. Verliefd als ben zie ik dit als perfect imperfections 😍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Manonn schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 21:23:
[…]

En de zonneklep aan de bestuurderskant had wat mij betreft niet de mogelijkheid hoeven hebben om naar links om de slaan. Volkomen zinloos aangezien deze maar de helft van het zijraam beslaat waardoor de bestuurder evengoed nog in de volle (verblindende) zon zit. Verliefd als ben zie ik dit als perfect imperfections 😍
Check even of je de zonneklep kan verlengen / uittrekken. Afaik kon ik dit op mijn Niro.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Manonn
HandyLumberjack schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 21:21:
Ik kwam vanavond een Inster tegen. De Inster had het dimlicht aan en de DRL's (leuke verlichte vierkantjes aan de voorkant) waren uit, is dat normaal?

@HandyLumberjack Tenzij hij links of rechtsaf ging is dit normaal. Dit zijn (helaas) enkel richtingaanwijzers 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrik Keizer
HandyLumberjack schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 21:21:

Dimlicht en DRL mogen niet gelijkertijd branden, tenzij de DRL’s dimmen.

[ Voor 3% gewijzigd door Hendrik Keizer op 21-02-2025 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inster
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 07:34
Verwijderd schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 18:03:
[...]

Ik zou zeggen maak een poll. Bij mij zit je in ieder geval fout ;)
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar de leeftijd van Inster rijders... 😉
Maar hoe maak ik hier een poll?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manonn
_eLMo_ schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 21:26:
[...]

Check even of je de zonneklep kan verlengen / uittrekken. Afaik kon ik dit op mijn Niro.
@_eLMo_ Thanks voor de tip! Ik ga morgen meteen kijken 👍🏼

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HandyLumberjack
Het zijn dus blijkbaar richtingaanwijzers, heb blijkbaar niet opgelet :|

[ Voor 83% gewijzigd door HandyLumberjack op 21-02-2025 21:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tot nu toe super tevreden met m’n Inster (los van de uitwendige schoonheidsfouten die woensdag als het goed is helemaal opgelost gaan worden).

Ja zeker, wel jammer dat hij de favo rij-modus en regeneratiestand niet onthoudt. Maar opnieuw instellen kost enkele seconden. Je moet er wel even aan denken, maar het is zo gebeurd.

Het zwarte vlak op midden boven op de voorruit is inderdaad groot. Al rijdend niet echt storend vind ik, maar wachtend voor een verkeerslicht kan het zomaar gebeuren dat je dus geen idee hebt of inmiddels groen is 😂 En de zonneklep aan de bestuurderskant had wat mij betreft niet de mogelijkheid hoeven hebben om naar links om de slaan. Volkomen zinloos aangezien deze maar de helft van het zijraam beslaat waardoor de bestuurder evengoed nog in de volle (verblindende) zon zit. Verliefd als ben zie ik dit als perfect imperfections 😍
Hier ook erg tevreden. Vandaag weer een stukje gereden met de Highway Driving Assist en cruisecontrol aan. Automatisch afstand- en snelheid houden en sturen is echt heel top. Parkeren middels de camera's van de tech pack is een stuk leuker geworden, niet meer scheef staan of twijfels hebben of je nog ruimte over hebt. Stoelverwarming (vandaag niet nodig gehad) is ook super.

Wat eerder in reviews werd aangegeven was het fijne gevoel van het stuur. Dat moet ik beamen, fijne textuur wanneer je deze door je handen laat glijden. Vorm is ook erg prettig en bedieningselementen zijn hoogwaardig.

Soms geeft ie een verkeerde snelheidswaarschuwing, maar vind ik nog niet storend. Piepjes vallen mij mee, sowieso heb ik eigenlijk altijd wel de radio aan waardoor het niet zo opvalt.

Het laden aan de openbare paal lukte nog niet, mogelijk door de pas (wachten reactie af). Eco stand en i-pedal heeft onze voorkeur en inderdaad had ik liever gezien dat je deze configuratie als standaard zou kunnen instellen.

Ik weet alleen niet zo goed hoe die "handrem" nu werkt. Je hebt P op je schakelpook om in parkeerstand te zetten. En die P links dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inster
Verwijderd schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 21:41:
[...]

Hier ook erg tevreden. Vandaag weer een stukje gereden met de Highway Driving Assist en cruisecontrol aan. Automatisch afstand- en snelheid houden en sturen is echt heel top. Parkeren middels de camera's van de tech pack is een stuk leuker geworden, niet meer scheef staan of twijfels hebben of je nog ruimte over hebt. Stoelverwarming (vandaag niet nodig gehad) is ook super.

Wat eerder in reviews werd aangegeven was het fijne gevoel van het stuur. Dat moet ik beamen, fijne textuur wanneer je deze door je handen laat glijden. Vorm is ook erg prettig en bedieningselementen zijn hoogwaardig.

Soms geeft ie een verkeerde snelheidswaarschuwing, maar vind ik nog niet storend. Piepjes vallen mij mee, sowieso heb ik eigenlijk altijd wel de radio aan waardoor het niet zo opvalt.

Het laden aan de openbare paal lukte nog niet, mogelijk door de pas (wachten reactie af). Eco stand en i-pedal heeft onze voorkeur en inderdaad had ik liever gezien dat je deze configuratie als standaard zou kunnen instellen.

Ik weet alleen niet zo goed hoe die "handrem" nu werkt. Je hebt P op je schakelpook om in parkeerstand te zetten. En die P links dan?
Ik sluit mij aan bij jouw rij ervaring en het stuur bevalt mij ook heel goed.

Bij het inschakelen van de parkeerstand, zie ik in het beeld dat de handrem automatisch is geactiveerd.
Ik zie het symbool van de handrem dan ook in het scherm staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Inster schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 21:48:
[...]

Ik sluit mij aan bij jouw rij ervaring en het stuur bevalt mij ook heel goed.

Bij het inschakelen van de parkeerstand, zie ik in het beeld dat de handrem automatisch is geactiveerd.
Ik zie het symbool van de handrem dan ook in het scherm staan..
Precies. Wanneer gebruik je die handrem dan? Ik snap het niet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inster
Verwijderd schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 21:50:
[...]

Ik weet het ook niet? 😂
Misschien is die knop er om de handrem te deactiveren??? 🙈

Wat ik trouwens wel wennen vond bij de eerste keer parkeren is dat je ook een camera hebt als je weer in de "D" gaat. Ik was een achteruitrij camera gewend in mijn vorige auto. Dus ik dacht eerst dat ik nog in de "R" stond, tot ik zag dat het de auto voor mij was in beeld 😂
In onze andere auto hebben we ook een 360graden parkeercamera maar deze toont niet de camera aan de voorzijde bij het vooruit rijden..
Als je snapt wat ik bedoel...
Maar het werkt echt top en is heel fijn nu ik eraan begin te wennen 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manonn
Verwijderd schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 21:50:
[...]

Ik heb wat dat betreft ook nog vraagtekens. Voorlopig hou ik het op auto hold als je stil staat bij verkeerslicht of op een helling. Handrem als je even uitstapt om iets uit de kofferbak te pakken o.i.d..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Inster schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 21:56:
[...]

Ik weet het ook niet? 😂
Misschien is die knop er om de handrem te deactiveren??? 🙈

Wat ik trouwens wel wennen vond bij de eerste keer parkeren is dat je ook een camera hebt als je weer in de "D" gaat. Ik was een achteruitrij camera gewend in mijn vorige auto. Dus ik dacht eerst dat ik nog in de "R" stond, tot ik zag dat het de auto voor mij was in beeld 😂
In onze andere auto hebben we ook een 360graden parkeercamera maar deze toont niet de camera aan de voorzijde bij het vooruit rijden..
Als je snapt wat ik bedoel...
Maar het werkt echt top en is heel fijn nu ik eraan begin te wennen 😁
Om het nog verwarrender te maken... Die knop kan volgens mij twee kanten op: je kunt 'm indrukken maar ook naar je toe halen.

Ja ik begrijp 'm.

Nog een ander dingetje wat ik tot nu toe nergens was tegengekomen en wat nieuw voor mij was. De natuurgeluiden in het infotainmentsysteem. Dat zit ook goed in elkaar! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inster
Verwijderd schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 22:02:
[...]

Om het nog verwarrender te maken... Die knop kan volgens mij twee kanten op: je kunt 'm indrukken maar ook naar je toe halen.

Ja ik begrijp 'm.

Nog een ander dingetje wat ik tot nu toe nergens was tegengekomen en wat nieuw voor mij was. De natuurgeluiden in het infotainmentsysteem. Dat zit ook goed in elkaar! :D
Natuurgeluiden voor ontspanning tijdens je pauze onderweg zei de verkoper 😂

Maar het geluid klinkt ook goed, ook van de radio en tijdens het bellen. Ook aan de andere kant ben je goed verstaanbaar tijdens het bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-09 15:34

Ik heb geen inster maar ik lees mee omdat t zo'n cutie is.

Ik heb een bmw iX1 en die onthoudt dat soort instellingen alleen als je bent gelinkt in de BMW ID dmv app op je telefoon .
Dus ik deed ff snel n google

https://www.hyundai.com/n...l#tab-gebruikersprofielen

Misschien klopt mn info niet hoor, maar wellicht kan t wel via de app?
Ik kan in de app ook snelheid van het laden veranderen, een tijd invoeren wanneer hij moet starten met laden, tijd instellen voor 1x of de hele week voorverwarmen.

Kan zien of die nog laadt en ook waar hij zich bevindt....verbruiks statistieken etcetera etcetera.
Zo te zien heeft Hyundai dit ook.

En nogmaals...ik kan instellingen veranderen en laten onthouden die zonder de app niet mogelijk zijn.
Misschien dat anderen hier dit beter kunnen uitleggen dan ik.

[ Voor 14% gewijzigd door Ferry34 op 22-02-2025 01:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manonn
Ferry34 schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 01:49:
[...]

Ik heb geen inster maar ik lees mee omdat t zo'n cutie is.

Ik heb een bmw iX1 en die onthoudt dat soort instellingen alleen als je bent gelinkt in de BMW ID dmv app op je telefoon .
Dus ik deed ff snel n google

https://www.hyundai.com/n...l#tab-gebruikersprofielen

Misschien klopt mn info niet hoor, maar wellicht kan t wel via de app?
Ik kan in de app ook snelheid van het laden veranderen, een tijd invoeren wanneer hij moet starten met laden, tijd instellen voor 1x of de hele week voorverwarmen.

Kan zien of die nog laadt en ook waar hij zich bevindt....verbruiks statistieken etcetera etcetera.
Zo te zien heeft Hyundai dit ook.

En nogmaals...ik kan instellingen veranderen en laten onthouden die zonder de app niet mogelijk zijn.
Misschien dat anderen hier dit beter kunnen uitleggen dan ik.
@Ferry34 Hey thanks! Ik zie ‘Gebruikersprofiel’ staan in de app maar krijg dan de melding dat confuguratie nog niet is afgerond. Kennelijk moet ik nog iets doen in de auto en misschien zijn die dingen dan wel vast te zetten 🤷🏻‍♀️ Ik ga straks even kijken!

P.s. het Instertje is super cute 😍 maar de iX1 is ook niet verkeerd 🤩 en vast geen straf om in te rijden 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inster
Manonn schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 09:30:
[...]

@Ferry34 Hey thanks! Ik zie ‘Gebruikersprofiel’ staan in de app maar krijg dan de melding dat confuguratie nog niet is afgerond. Kennelijk moet ik nog iets doen in de auto en misschien zijn die dingen dan wel vast te zetten 🤷🏻‍♀️ Ik ga straks even kijken!

P.s. het Instertje is super cute 😍 maar de iX1 is ook niet verkeerd 🤩 en vast geen straf om in te rijden 😉
Ik krijg dezelfde melding in de app..

Als ik in de auto zit en verbonden ben, dan kan ik de configuratie wel uitvoeren en gebruikersprofiel 1 en 2 wel aanpassen.
Maar het is mij niet gelukt in te stellen dat ik altijd op drive mode eco wil rijden bijvoorbeeld..
Mocht dat iemand anders wel lukken hoor ik het graag

[ Voor 19% gewijzigd door Inster op 22-02-2025 12:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ferry34
Ziet er exact uit als mn Kia E Soul app trouwens, maar die auto onthield de instellingen gewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevensnel
  • Laatst online: 03-05 14:01
Ben nu een paar dagen aan het rijden met mijn Inster. Klopt het nou dat de Hyundai Navi de Tesla Superchargerpunten niet laat zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThermoVolt
Nee, deze zijn van AliExpress. Ze zijn iets groter dan de originelen. In ieder geval voorlopig erop zitten vanwege de troep op de weg i.v.m. langdurige bouwwerkzaamheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrik Keizer
Ik vind ze der mooi strak op zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• monica66
Ik zie net op Facebook de tip voor een functie om de remschijven schoon te maken. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D3O2e49GTYKUK-9LRXc-lkqGeRc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eM8lCWQ9qzk86qx9RnlkB4tx.jpg?f=fotoalbum_large
Toch ook maar eens de handleiding doorakkeren..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Gewoon een keer hard remmen is ook voldoende

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09:06
Stevensnel schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 13:12:
Ben nu een paar dagen aan het rijden met mijn Inster. Klopt het nou dat de Hyundai Navi de Tesla Superchargerpunten niet laat zien?
Lijkt mij niet te kloppen, let wel dat er een verschil is, je kunt niet bij alle Tesla punten laden.

Maar goed check even in je navi of hij de Tesla punten herkent/vindt waar je ook met een non-Tesla kan laden;

https://www.tesla.com/nl_..._to_all_evs_superchargers

Soms werkt het kaartje niet lekker en krijg je alles te zien, dan even in het menu 'Ook voor elektrische voertuigen van andere merken' aanvinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megat
[b]
Toch ook maar eens de handleiding doorakkeren..
Altijd vestandig denk ik😏

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megat
Stevensnel schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 13:12:
In de app kun je in “kaart” wel een Tesla supercharger selecteren en naar de auto sturen.

[ Voor 23% gewijzigd door Megat op 22-02-2025 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09:52
-tom-562 schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 15:01:
Met dien verstande dat je wel de regeneratie moet uitschakelen want anders rem je daarmee. Met de Ioniq doe je dat door de auto naar N te schakelen, of dat zo ook bij de Inster gaat weet ik niet.

PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HandyLumberjack
PeterZ(on) schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 16:58:
[...]

Met dien verstande dat je wel de regeneratie moet uitschakelen want anders rem je daarmee. Met de Ioniq doe je dat door de auto naar N te schakelen, of dat zo ook bij de Inster gaat weet ik niet.
Als je hard remt gaan de frictieremmen vanzelf mee doen.

Wel even kijken of er niemand achter je rijdt :+

[ Voor 6% gewijzigd door HandyLumberjack op 22-02-2025 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
HandyLumberjack schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 17:12:
[...]

Als je hard remt gaan de frictieremmen vanzelf mee doen.
Bij een noodstop maar niet bij gewoon even flink afremmen, zet je energiescherm maar voor en kijk maar.

PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hendrik Keizer
Schijfjes en remgarnituur dan beter maar conserveren en alleen in geval van nood gebruiken. Vaak zal dat vast niet voorkomen met rijders van onze gemiddelde leeftijd 8) .
Waar blijft die poll?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
Hendrik Keizer schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 17:19:
Schijfjes en remgarnituur dan beter maar conserveren en alleen in geval van nood gebruiken. Vaak zal dat vast niet voorkomen met rijders van onze gemiddelde leeftijd 8) .
Dat is nu precies het probleem. De fysieke rem wordt bij normaal gebruik amper gebruikt en gaan de schijven roesten en/of vastzitten en worden dan op termijn afgekeurd bij de APK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megat
-tom-562 schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 15:01:
Hendrik Keizer schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 17:19:
Waar blijft die poll?
Ik denk dat ik er beter aan doe, om gewoon het advies van de fabrikant op te volgen.

[ Voor 11% gewijzigd door Megat op 22-02-2025 17:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HandyLumberjack
PeterZ(on) schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 17:15:
[...]

Bij een noodstop maar niet bij gewoon even flink afremmen, zet je energiescherm maar voor en kijk maar.
Hij blijft wel energie terugwinnen, maar op een gegeven moment gebruikt hij daarnaast ook de frictieremmen. En dan ben je naar mijn definitie "hard aan het remmen".

Een noodstop maken is naar mij definitie veel extremer.

Normaal rijden was voor mij de afgelopen 7 jaar al voldoende om de remschijven schoon te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
HandyLumberjack schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 17:27:
[...]

Hij blijft wel energie terugwinnen, maar op een gegeven moment gebruikt hij daarnaast ook de frictieremmen. En dan ben je naar mijn definitie "hard aan het remmen".

Een noodstop maken is naar mij definitie veel extremer.

Normaal rijden was voor mij de afgelopen 7 jaar al voldoende om de remschijven schoon te houden.
En over welk merk/model heb je het dan? Remmen met bijvoorbeeld Tesla gaat alleen maar met de fysieke rem, en er zijn ook fabrikanten die het gebruik van de fysieke rem hebben vastgelegd en het automatisch gaat. En zal ook verder van de omstandigheden afhangen, korte stukjes of lange afstanden. Het een hoeft het ander ook niet uit te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HandyLumberjack
PeterZ(on) schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 17:35:
[...]

En over welk merk/model heb je het dan? Remmen met bijvoorbeeld Tesla gaat alleen maar met de fysieke rem, en er zijn ook fabrikanten die het gebruik van de fysieke rem hebben vastgelegd en het automatisch gaat. En zal ook verder van de omstandigheden afhangen, korte stukjes of lange afstanden. Het een hoeft het ander ook niet uit te sluiten.
Een VW E-Golf en een MG ZS.

Maar als je veel minder/ rustiger rijdt is dat inderdaad mogelijk anders.

[ Voor 7% gewijzigd door HandyLumberjack op 22-02-2025 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
Van de MG ZS EV weet ik van TeslaBjorn dat die bij gebruik van de ACC de fysieke rem gebruikt om af te remmen i.p.v. de regeneratie. Als je dus regelmatig de ACC gebruikt zullen de schijven ook schoon blijven. Hoe dat bij de Golf is weet ik niet. Wel dat VW de achterschijven op de ID modellen heeft vervangen door trommelremmen omdat die dan minder last hebben van roest en onderhoud en ook goedkoper zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlesAlitis
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 05-04 09:57
Goed om te weten: als je plug-and-charge hebt ingeschakeld, kun je waarschijnlijk niet laden bij Ionity. Het verstoort de communicatie tussen de lader en de auto.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ferry34
Inster schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 10:00:
[...]

Ik krijg dezelfde melding in de app..

Als ik in de auto zit en verbonden ben, dan kan ik de configuratie wel uitvoeren en gebruikersprofiel 1 en 2 wel aanpassen.
Maar het is mij niet gelukt in te stellen dat ik altijd op drive mode eco wil rijden bijvoorbeeld..
Mocht dat iemand anders wel lukken hoor ik het graag
Helaas...de handleiding schrijft dat de inster bij starten automatisch terug gaat naar normal.

Hopelijk bij een update wordt dit later verbeterd...was bij mn BMW ook zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevensnel
Megat schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 16:51:
[...]

In de app kun je in “kaart” wel een Tesla supercharger selecteren en naar de auto sturen.
Maar je stuurt het dan als kaartpunt en niet als AC laadstation. Dus de batterij pre-conditioning werkt dan niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megat
Stevensnel schreef op zondag 23 februari 2025 @ 09:13:
[...]

Maar je stuurt het dan als kaartpunt en niet als AC laadstation. Dus de batterij pre-conditioning werkt dan niet
U hebt gelijk denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azutphen
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 03-09 21:15

azutphen

Energie blijft altijd behouden

Gisteren auto opgehaald, Is af geleverd op 4 seizoenen banden en hier geen trillingen waargenomen.
Wel typisch, mijn Ioniq 6 had destijds wel deze trillingen en sprak gisteren iemand die in korte tijd 2 Mazda's heeft gekocht en die had vergelijkbare problemen met de 2e die in de winter geleverd is.
Zijn auto die in de zomer geleverd is had nergens last van.

Mijn Dealer had de aflevering heel knullig voor elkaar.
2 weken geleden zelf gebeld of mijn auto er al aan kwam, Reacti: Oh ja, die is binnen, kentekenplaten zijn er ook al, dit waren echter niet de platen met opgelegde letters die ik besteld had maar die zou hij nog omruilen. Wel kenteken nummer gevraagd en doorgekregen zodat ik alvast de verzekering kon regelen.

Voor afgelopen donderdag aflever afspraak gemaakt, wordt woensdag gebeld, Aflevering kon niet doorgaan want kenteken platen waren er nog niet, was dus een smoesje, nogmaals geattendeerd op de luxere platen.

Mijn vrouw gister auto opgehaald, geen platen met opgelegde letters, dus weer irritatie.
Na een paar uur rondgereden te hebben stuurt mijn vrouw foto's van de auto en zie ik dat het kenteken op de auto afwijkt van het kenteken wat ik doorgekregen had om te verzekeren.
Gebeld en blijkt dat ze 2 groene insters door elkaar gehaald hebben en ons het verkeerde kenteken doorgegeven hebben. Denk dat die andere inster dus wel de luxe platen heeft......

Excuses van de garage want was wel erg slordig, ondertussen had mijn vrouw echter al wel een halve dag met een onverzekerde auto rondgereden dus dit slordigheidje had gigantische gevolgen kunnen hebben.

Uit ervaring weet ik dat de service in de werkplaats bij deze garage prima is maar voor een nieuwe auto ga ik hier nooit meer naar toe want het hele proces rondom de verkoop is een ongeinteresseerd zooitje geweest waarbij je op geen enig moment het gevoel had een klant te zijn.

De auto rijd trouwens prima en als verwacht maar zoals vaker wordt de ervaring van de nieuwe auto weer overschaduwt door een amateurischtisch aanpak van de autoverkoper.

Huis van 1902 - Gasloos Daikin altherma+Warmtepompboiler +12 REC 405wp+SIgenstor 24kWh-12kW + Hyundai Ioniq 6 FE + Inster Pulse (2/2025)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inster
azutphen schreef op zondag 23 februari 2025 @ 12:11:

maar zoals vaker wordt de ervaring van de nieuwe auto weer overschaduwt door een amateurischtisch aanpak van de autoverkoper.
Precies dat... Hopelijk vanaf nu veel rijplezier en veilige kilometers!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megat

De auto rijd trouwens prima en als verwacht maar zoals vaker wordt de ervaring van de nieuwe auto weer overschaduwt door een amateurischtisch aanpak van de autoverkoper.
Ik ben er ook niet goed in hoor, maar onze dochter zegt vaak als er dingen zijn voorgevallen waar je verder niet veel ( meer ) aan kunt doen :”Okay, het is zoals het is en nu weer door”.
Veel plezier en veilige kilometers van en met de Inster.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlteKiet
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-09 19:17
Gisteren auto opgehaald, Is af geleverd op 4 seizoenen banden en hier geen trillingen waargenomen.
Wel typisch, mijn Ioniq 6 had destijds wel deze trillingen en sprak gisteren iemand die in korte tijd 2 Mazda's heeft gekocht en die had vergelijkbare problemen met de 2e die in de winter geleverd is.

2 weken geleden zelf gebeld of mijn auto er al aan kwam, Reacti: Oh ja, die is binnen, kentekenplaten zijn er ook al, dit waren echter niet de platen met opgelegde letters die ik besteld had maar die zou hij nog omruilen. Wel kenteken nummer gevraagd en doorgekregen zodat ik alvast de verzekering kon regelen.

Voor afgelopen donderdag aflever afspraak gemaakt, wordt woensdag gebeld, Aflevering kon niet doorgaan want kenteken platen waren er nog niet, was dus een smoesje, nogmaals geattendeerd op de luxere platen.

Mijn vrouw gister auto opgehaald, geen platen met opgelegde letters, dus weer irritatie.
Na een paar uur rondgereden te hebben stuurt mijn vrouw foto's van de auto en zie ik dat het kenteken op de auto afwijkt van het kenteken wat ik doorgekregen had om te verzekeren.
Gebeld en blijkt dat ze 2 groene insters door elkaar gehaald hebben en ons het verkeerde kenteken doorgegeven hebben. Denk dat die andere inster dus wel de luxe platen heeft......

Excuses van de garage want was wel erg slordig, ondertussen had mijn vrouw echter al wel een halve dag met een onverzekerde auto rondgereden dus dit slordigheidje had gigantische gevolgen kunnen hebben.

Uit ervaring weet ik dat de service in de werkplaats bij deze garage prima is maar voor een nieuwe auto ga ik hier nooit meer naar toe want het hele proces rondom de verkoop is een ongeinteresseerd zooitje geweest waarbij je op geen enig moment het gevoel had een klant te zijn.

Je bedoelt misschien: "Ze hebben onze Inster per ongeluk aan iemand anders gegeven." In plaats van dat ze het verkeerde kenteken hebben doorgegeven... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
Stevensnel schreef op zondag 23 februari 2025 @ 09:13:

Sowieso niet bij AC laadpunten, dat gebeurt alleen bij DC laadpunten, oftewel snelladers, zoals bijvoorbeeld dus bij Tesla Supercharge laadpunten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knor66
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 07:05

Nu maar hopen dat je wel de juiste uitvoering gekregen hebt 🤨

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKees
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 07-09 10:26

Toch niet in Doetinchem toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monica66
..

[ Voor 97% gewijzigd door monica66 op 24-02-2025 05:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevensnel
Zjanzjak schreef op zondag 23 februari 2025 @ 15:53:
[...]

Sowieso niet bij AC laadpunten, dat gebeurt alleen bij DC laadpunten, oftewel snelladers, zoals bijvoorbeeld dus bij Tesla Supercharge laadpunten.
Ja, maar daar gaat ‘t mis. Ik zie geen van de Superchargepunten in de app of op de Navi. Hoe doen jullie dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azutphen

azutphen

HKees schreef op zondag 23 februari 2025 @ 17:04:
[...]

Toch niet in Doetinchem toevallig?
Nope Uden

Huis van 1902 - Gasloos Daikin altherma+Warmtepompboiler +12 REC 405wp+SIgenstor 24kWh-12kW + Hyundai Ioniq 6 FE + Inster Pulse (2/2025)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azutphen

azutphen

AlteKiet schreef op zondag 23 februari 2025 @ 13:10:
[...]

Je bedoelt misschien: "Ze hebben onze Inster per ongeluk aan iemand anders gegeven." In plaats van dat ze het verkeerde kenteken hebben doorgegeven... ;)
Ja idd maar dat is feitelijk hetzelfde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• azutphen

azutphen

Knor66 schreef op zondag 23 februari 2025 @ 16:29:
[...]

Nu maar hopen dat je wel de juiste uitvoering gekregen hebt 🤨
Gisteren alles gecontroleerd en lijkt bij het chassis nummer horende kenteken te zijn in de juiste uitvoering

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RvMouche
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-09 12:18
Zojuist gebeld, mijn auto waar van was aangegeven dat deze begin juni zou komen wordt 14-3 bij mij thuis afgeleverd. Dus dat is een mooie verrassing deze maandag.

Update: de afleverende dealer is Wassink geworden, locatie Velp.

[ Voor 17% gewijzigd door RvMouche op 24-02-2025 13:42 . Reden: Aanvulling dealer ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Inster
De nieuwe banden hebben het gewenste resultaat gegeven, ik ben van de hinderlijke trillingen af!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kruyfie
Inster schreef op maandag 24 februari 2025 @ 14:47:
De nieuwe banden hebben het gewenste resultaat gegeven, ik ben van de hinderlijke trillingen af!
Hoi,

Heb je ook een gratis set vervangende banden van de dealer ontvangen?

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HRM69
  • Laatst online: 15-09 22:04
Dat is goed nieuws Inster! Helaas wil mijn dealer geen actie ondernemen, omdat er een delegatie uit Korea naar Nederland komt om het probleem met de banden te bespreken. Hij heeft van Hyundai Nederland opdracht gekregen om even niets te doen en te wachten op de uitkomst van dit bezoek

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• monica66
Nu we de 100 pagina's van dit topic naderen, heb ik de naam van dit topic laten veranderen in Het grote Hyundai Inster topic

Want dat wordt het zo ondertussen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megat
monica66 schreef op maandag 24 februari 2025 @ 15:28:
Nu we de 100 pagina's van dit topic naderen, heb ik de naam van dit topic laten veranderen in Het grote Hyundai Inster topic

Want dat wordt het zo ondertussen!
Het feit dat het (al) een levendig topic is, laat zien dat het een prima initiatief van u was om het ‘ Hyundai Inster’ topic binnen Tweakers te starten👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inster
Kruyfie schreef op maandag 24 februari 2025 @ 15:00:
[...]

Hoi,

Heb je ook een gratis set vervangende banden van de dealer ontvangen?

mvg
Ik heb €200,- bijbetaald, maar ik mocht zelf meebeslissen over welke banden het dan zouden worden. Dezelfde banden zonder bijbetaling mocht ook, maar dat wilde ik zelf niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inster
HRM69 schreef op maandag 24 februari 2025 @ 15:15:
Dat is goed nieuws Inster! Helaas wil mijn dealer geen actie ondernemen, omdat er een delegatie uit Korea naar Nederland komt om het probleem met de banden te bespreken. Hij heeft van Hyundai Nederland opdracht gekregen om even niets te doen en te wachten op de uitkomst van dit bezoek
Balen dat ze bij jou afwachten :(
Nadat de nieuwe banden erop zaten heb ik mijn dealer gevraagd of ze de klacht herkende en of ze wisten van een eventuele terugroepactie waarover ik hier eerder las. Mijn dealer gaf aan dat ik de eerste/enige voor hun ben met deze klacht met de Inster en dat ze er verder niks over gecommuniceerd hebben gekregen.
Wel hebben ze bevestigd na een proefrit dat het wel behoorlijke trillingen waren. Gelukkig ben ik daar nu vanaf.

Welk verbruik halen jullie?
Nu de temperatuur wat zachter aan het worden is, merk ik al verschil. Vandaag heb ik een gemiddeld verbruik van 13,42 kWh/100km. Ik reed in totaal 26km, wisselende snelheden, stukje 100/80 veel 50/stadsverkeer en vanmorgen een stukje file gereden.
Maar ik ben blij verrast met dit verbruik op mijn woon-werk verkeer dagen! 😊

[ Voor 10% gewijzigd door Inster op 24-02-2025 16:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HRM69
Ik merk ook verschil nu het warmer wordt, verbruik is nu gemiddeld 13kw (snelweg 80km en bebouwde kom). Was een maand geleden 15kw

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AlteKiet
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-09 19:17
Vandaag onze Evolve Sky Buttercream Yellow met licht interieur opgehaald. Helemaal blij mee!

Helaas ook last van trillen. Het is hinderlijk aanwezig zo rondom de 95-110 km/h; maximaal rond 105...
Nexen N’Fera Primus banden, 17".

Bij de aflevering al besproken dat mocht ik er (ook) last van hebben, dan hebben we contact en gaan ze het oplossen. Met die gedachte rijd ik er graag nog even - zonder frustratie - in rond. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de schompen
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 08-09 15:00
Inster schreef op maandag 24 februari 2025 @ 16:22:
[...]

Balen dat ze bij jou afwachten :(
Nadat de nieuwe banden erop zaten heb ik mijn dealer gevraagd of ze de klacht herkende en of ze wisten van een eventuele terugroepactie waarover ik hier eerder las. Mijn dealer gaf aan dat ik de eerste/enige voor hun ben met deze klacht met de Inster en dat ze er verder niks over gecommuniceerd hebben gekregen.
Wel hebben ze bevestigd na een proefrit dat het wel behoorlijke trillingen waren. Gelukkig ben ik daar nu vanaf.

Welk verbruik halen jullie?
Nu de temperatuur wat zachter aan het worden is, merk ik al verschil. Vandaag heb ik een gemiddeld verbruik van 13,42 kWh/100km. Ik reed in totaal 26km, wisselende snelheden, stukje 100/80 veel 50/stadsverkeer en vanmorgen een stukje file gereden.
Maar ik ben blij verrast met dit verbruik op mijn woon-werk verkeer dagen! 😊
Welk merk banden en type ligt er nu onder ?

Set 1: 5200 Wp op een se 5k. Set 2: 5200 Wp op een se 5k. Set 3: 5040 Wp op een Growatt 5000tl3-xh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inster
de schompen schreef op maandag 24 februari 2025 @ 16:38:
[...]

Welk merk banden en type ligt er nu onder ?
Michelin Primacy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertWm
  • Laatst online: 14-06 14:44
Afgelopen weekend een stukje maximaal (151 kmh) gereden op de autobahn 4 richting Keulen. Je hoort voornamelijk bij die snelheid windgeruis, maar niet hinderlijk. Maar lange stukken zou ik liever ontspannen op ca. 130 kmh rijden.

Vraagje: volgens de brochure zou er een mobiliteitset bij de auto zitten (bij een lekke band), maar nergens aangetroffen. Heeft een van jullie wel zo'n set in de auto aangetroffen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inster
BertWm schreef op maandag 24 februari 2025 @ 17:17:
Afgelopen weekend een stukje maximaal (151 kmh) gereden op de autobahn 4 richting Keulen. Je hoort voornamelijk bij die snelheid windgeruis, maar niet hinderlijk. Maar lange stukken zou ik liever ontspannen op ca. 130 kmh rijden.

Vraagje: volgens de brochure zou er een mobiliteitset bij de auto zitten (bij een lekke band), maar nergens aangetroffen. Heeft een van jullie wel zo'n set in de auto aangetroffen?
Ja die heb ik wel, deze zat helemaal onderin de kofferbak bij mij. Onder de onderste laadvloer.

Klein beetje windgeruis hoor ik ook op de snelweg, vooral bij de ruit van de bijrijder, en ook beter hoorbaar als je als bijrijder in de auto zit. Maar niet hinderlijk. Zelf heb ik de 150 nog niet aangetikt. De monteur wel toen hij een testritje met mijn auto maakte, zo zag ik later terug in de app..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 13:23
HRM69 schreef op maandag 24 februari 2025 @ 16:27:
Ik merk ook verschil nu het warmer wordt, verbruik is nu gemiddeld 13kw (snelweg 80km en bebouwde kom). Was een maand geleden 15kw
Je eerste EV? Even je eenheden checken. Je bedoelt kWh (op 100km)

Wel netjes verbruik trouwens.

[ Voor 5% gewijzigd door Prullenbak84 op 24-02-2025 17:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HRM69
Ja klopt mijn eerste EV, wat een ervaring....en het klopt dat het 13kw per 100km is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeterZ(on)
HRM69 schreef op maandag 24 februari 2025 @ 19:17:
Ja klopt mijn eerste EV, wat een ervaring....en het klopt dat het 13kw per 100km is
Nee dat klopt juist niet, het is 13kWh per100km, dus twee keer fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kruyfie
Dit is ook onze eerste keer en de Bluelink-app is erg handig om alle gegevens bij te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HandyLumberjack
Is dat de waarde volgens de boordcomputer? Of de door de laadpaal geleverde kWh-en gedeeld door de gereden afstand?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HRM69
Oh ja 13kWh per100km. Volgens de boordcomputer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PBakker
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-08 22:46
Vrijdag reed ik 12.4 kWh/100km, vandaag 12.7kWh/100km. 50% 50 tot 60km/h, 50% 100km/h.
Dit is volgens Bluelink.
Laden is meer dan het verbruik vanwege de laadverliezen. Ik kwam op 16% extra. Deze 16% heeft geen invloed op het bereik.
Ten opzichte van de benzine Kia Rio is het een besparing van bijna 50% in euro's met de prijs van de openbare oplaadpalen in onze straat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megat
HandyLumberjack schreef op maandag 24 februari 2025 @ 20:37:
[...]
Is dat de waarde volgens de boordcomputer? Of de door de laadpaal geleverde kWh-en gedeeld door de gereden afstand?
Het verbruik van een EV lijkt objectief lastiger vast te stellen dan het verbruik van een brandstofauto. Als ik het goed begrepen heb, kan het laadverlies ( het verschil tussen de opgenomen kWh uit het laadpunt en de kWh die daadwerkelijk de batterij ingaan) variëren van enkele procenten tot wel 16%. Dit zou dan onder andere afhangen van de hoogte van de laadstroom en van spanning, omdat bij wisselspanning een omvormer nodig is die er gelijkspanning van maakt.
Bij brandstof tank je bijvoorbeeld 10 liter via een geijkte meter aan de pomp en exact die liters komen in de tank. Bij elektrisch laden kan het vandaag 10 kWh zijn aan een gelijkstroom snellader en morgen kan er 11,5 kWh nodig zijn via de wisselstroom - stopcontact - noodlader thuis, om diezelfde 10kWh in de batterij te krijgen, of zit ik er naast ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HandyLumberjack
Megat schreef op maandag 24 februari 2025 @ 22:48:
[...]
Het verbruik van een EV lijkt objectief lastiger vast te stellen dan het verbruik van een brandstofauto. Als ik het goed begrepen heb, kan het laadverlies ( het verschil tussen de opgenomen kWh uit het laadpunt en de kWh die daadwerkelijk de batterij ingaan) variëren van enkele procenten tot wel 16%. Dit zou dan onder andere afhangen van de hoogte van de laadstroom en van spanning, omdat bij wisselspanning een omvormer nodig is die er gelijkspanning van maakt.
Bij brandstof tank je bijvoorbeeld 10 liter via een geijkte meter aan de pomp en exact die liters komen in de tank. Bij elektrisch laden kan het vandaag 10 kWh zijn aan een gelijkstroom snellader en morgen kan er 11,5 kWh nodig zijn via de wisselstroom - stopcontact - noodlader thuis, om diezelfde 10kWh in de batterij te krijgen, of zit ik er naast ?
Er zit zeker verschil in hoe je laadt, als je een noodlader gaat gebruiken wordt het ook lastig meten.

Maar juist omdat er zo'n verschil tussen afgerekende en volgens de boordcomputer verbruikte kWh-en zit vindt ik het wel interessant om te weten.

Alle openbare laadpunten en sommige prive laadpunten hebben een geijkte meter. En daarmee kan je het prima bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
HandyLumberjack schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 08:47:
[...]

Er zit zeker verschil in hoe je laadt, als je een noodlader gaat gebruiken wordt het ook lastig meten.

Maar juist omdat er zo'n verschil tussen afgerekende en volgens de boordcomputer verbruikte kWh-en zit vindt ik het wel interessant om te weten.

Alle openbare laadpunten en sommige prive laadpunten hebben een geijkte meter. En daarmee kan je het prima bepalen.
Ik heb ooit eens vluchtig gekeken naar het verschil in het aangegeven verbruik en hoeveel ik had geladen tijdens een reis naar Spanje, het verschil was echt minimaal. Maar dat was wel bijna allemaal snelladen, maar met AC laden is het een ander verhaal. want daar heb je omzettingsverlies AC/DC.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjanzjak
HandyLumberjack schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 08:47:
Noodlader?
Ik neem aan dat daarmee de grannycharger bedoeld wordt.
Dat ding gebruik ik zeer regelmatig dus beschouw het niet als nood. :9

Laadverlies schommelt bij mij dan regelmatig rond de 10% met soms uitschieters naar 11 a 12%.
Ingesteld op 12A, ga ik naar 10A dan is het laadverlies ietsjes hoger.

Meetbaar bij mij want de grannycharger geeft aan hoeveel er door heen gegaan is en in de app van mijn auto zie ik wat de auto aangeeft wat er ontvangen is, simpel rekensommetje is het dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertWm
Inster schreef op maandag 24 februari 2025 @ 17:35:
[...]

Ja die heb ik wel, deze zat helemaal onderin de kofferbak bij mij. Onder de onderste laadvloer.
Gevonden, dank je wel.
Mooi weggewerkt met nog iets extra opbergruimte, eigenlijk de plaats waar normaal het reservewiel ligt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inster
BertWm schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 11:12:
[...]

Gevonden, dank je wel.
Mooi weggewerkt met nog iets extra opbergruimte, eigenlijk de plaats waar normaal het reservewiel ligt.
Ja! 😃
Fijn dat je het gevonden hebt, en nog een verrassend stukje opbergruimte hebt ontdekt 😉

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Megat
Nog iets wat ik eigenlijk niet ‘ontdekt had : sleufjes waar je de sluiting van de achtergordels in kan steken, bij gebruik van de mogelijkhied om de achterleuning plat te leggen en om rammelen te voorkomen.

YouTube: Simple but Effective 😉! Seat Belt Holders in the Hyundai Inster #shorts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertWm
Gisteren bij de Lidl winkel gekocht Ultimate speed portable jump starter. In hun winkel 40 euro (of via de Lidl website 50 euro).

Mocht er eens sprake zijn bij de INSTER van een lege 12 V accu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
BertWm schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 14:44:
Gisteren bij de Lidl winkel gekocht Ultimate speed portable jump starter. In hun winkel 40 euro (of via de Lidl website 50 euro).

Mocht er eens sprake zijn bij de INSTER van een lege 12 V accu.
Goede tip! Ga ik overwegen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gallus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:25

Gallus

Cheesy

Wij mogen hem aanstaande zaterdag ophalen. Dan hebben we er twee maanden op moeten wachten, wat niet tegenvalt. De verkoper wil 1,5 uur plannen voor het uitleveren. Dat lijkt me wel heeeeel erg lang. 8)7

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Keesjenl
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 05-06 09:04
Al een tijdje aan het lurken in dit forum. Wij hebben in oktober de inster besteld en hebben deze 1,5 week geleden mogen ophalen. In deze termijn hebben we er al 1200 km op gezet. Op dit moment verbruiken we rond de 15,5kw per 100 km. Ik rijd op de snelweg met de cruise-control op 105 km/u.

Mijn vrouw en ik zijn beiden zeer tevreden over de auto, we hebben de auto voornamelijk voor woon-werk-verkeer gekocht en is voor ons uitermate geschikt. We hebben als 'hoofd-auto' een XC90 (7-zit) uit 2002 wat voor ons rond de 200 euro p/w aan benzine kosten was. Dat hebben we heerlijk kunnen terugbrengen.

Voor werk maak ik lange afstanden maar deze zijn prima te doen en ik moet op locatie wel weer laden om de terug reis te kunnen maken. Nu was mij tijdens het rijden opgevallen dat er aan de linkerkant (lijkt de elektromotor) een hoog tonen geluid is gekomen. Vandaag met de garage gebeld en blijkbaar is dit een bekend probleem bij de importeur. De garage gaf aan dat ze wel een melding hebben vanuit de importeur dat er 'problemen' zijn tussen 95 km/u en 115 km/u en dat dit waarschijnlijk bij de banden zit.
We hebben nu een afspraak staan half maart om het op te lossen. Ben blij toe, mijn vrouw verklaarde me al voor gek maar ik hoorde het hoge tonen geluid toch echt. Ben benieuwd of andere hier ook last van hebben of dat het al opgelost is.

edit: we hebben de E-motion met 42 kw unbleaced ivory

[ Voor 2% gewijzigd door Keesjenl op 25-02-2025 15:51 . Reden: Toevoeging type model ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megat
Gallus schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 15:26:
De verkoper wil 1,5 uur plannen voor het uitleveren. Dat lijkt me wel heeeeel erg lang. 8)7
Tsja, wat is lang en wat wilt u zelf. Het zal er misschien aan liggen, of u ervaring hebt met moderne auto’s en in hoeverre u al ‘huiswerk’ gedaan hebt.
Als je een rondje in en om de auto gemaakt hebt, dan komt het infotainment systeem aan de beurt met nogal wat instelmogelijkheden en is een uurtje best vlot voorbij.
Aan de andere kant, toen onze Tesla afgeleverd werd, kregen we vrijwel ‘niks’ uitgelegd en het is ook gewoon goed gekomen.
Pagina: 1 ... 24 ... 42 Laatste