• tcc90
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 12-05 22:59
BertWm schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 06:00:
[...]

Toen ik gebeld heb met Hyundai NL heb ik gezegd: ik wil dat U een ticket aanmaakt (dan weet je zeker dat het in de organisatie wordt opgevolgd). Wel uitgelegd waarom indicatie leverdatum belangrijk was voor ons. Binnen 2 uur belde de dealer over de status van onze bestelling, de verwachte levertijd, en dat bleek prima te kloppen.
Succes.
Goede tip, dank. Zojuist iemand gesproken van hyundai en ze gingen er even achter aan. Ze zijn wel goed op de hoogte daar.. ' om welke auto ging het ook alweer, de Elster?' ehh nee de inster, oja inster zei u 8)7

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Megat
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18:29
Het is nu al een paar keer gebeurd, dat mijn vrouw door wildvreemde mensen daadwerkelijk aangesproken werd over de Inster als ze parkeerde. De ene maakte een compliment over de auto an sich, maar twee keer werden er ook belangstellende vragen gesteld. Ik heb dat eerder eigenlijk nooit meegemaakt met een nieuwe auto.
Ook weer een nieuwe ervaring 😏

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trimmer
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 14-05 19:56

• Fardrake
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 10-09 08:27
Volgende week vrijdag wordt de fietsendragerhaak geïnstalleerd 👍. Ik laat de dealer zelf dan even rijden om te zien wat hij van het vibrerende stuur vindt. Ik zie het stuur niet trillen als ik het los laat, dus noem het maar even zo. Ben ik beïnvloed door anderen op het forum (niet negatief) en let ik er nu teveel op of is het inderdaad niet normaal? ☺️

• JKDG
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 25-04 08:17
Oke de backorder van mijn trekhaak was nog niet binnen hoorde ik gisteren, begin volgende week maar weer eens bellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hendrik Keizer
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 21:49
Niet normaal.
Sofia met haar splinternieuwe Kia is ook even met een Inster op pad geweest 0 trillingen in het stuur.
Wel 1tje buiten de auto van 2.2

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• VickyNick
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:41
Mijn inster kan ik op 21 Februari ophalen. De proefrit was prima, zit weinig verschil in mijn beleving tussen het 42kWh en het 49kWh model. Op de snelweg wel trillingen in het stuur maar de dealer heeft ons verzekerd dat het ligt dat de banden nog niet zijn uitgelijnd. Nog even bekijken hoe we daar mee omgaan voor we de auto ophalen en betalen. Hier wellicht nog tips?

Het inster e-motion model heeft wel een mooie verhouding van beenruimte achterin en laadvermogen. Een MaxiCosi base met Osiris past er makkelijk in. Dit had ik nog niet ergens gezien omdat er altijd met de meest aangeklede modellen worden getoond. Er mist wel de verharde dubbele bodem waar je de oplaadkabels mooi onder kan opbergen. Daar ga ik nog een creatieve oplossing voor verzinnen.

Wel heel blij dat we de Inster binnenkort kunnen ophalen!Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rpGxloVfGBBCOpSKfi1UNeF5pyE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FgXR3Uzg5oe7d75tv034jvqp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PwqjqMCJoUG4oWr5J5QBnq4jkSw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/beFIUv1ERscHRlhDdkXlmWpW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aL2QycB4fqxgP_pB3wa3hXrRqvQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nAM3c4SlWJKLNxVulvEipVsv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• hmkoopman
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 20-08 13:19
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5hqSvMSU77yO6d0IDVbXvjIC2EE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DN1ct0YSNA6XKeach5Xt8YCv.jpg?f=fotoalbum_large

Maandag een telefoontje gekregen dat-ie binnen was en vandaag opgehaald. Zeer blij met hoe de Inster rijdt! En de kleur is in het echt ook supermooi! Ik hoop wat dat betreft toch wel een beetje op ons eigen oranjelegioen...

• Megat
hmkoopman schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 18:51:
Maandag een telefoontje gekregen dat-ie binnen was en vandaag opgehaald. Zeer blij met hoe de Inster rijdt! En de kleur is in het echt ook supermooi! Ik hoop wat dat betreft toch wel een beetje op ons eigen oranjelegioen...
Ik vind ook dat de kleur hem goed staat !
Veel plezier en veilige kilometers toegewenst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megat
Vandaag de spatlappen gemonteerd die ik bij ‘Aliexpres’ kocht voor €20,59.
Ik ben benieuwd wat u van de pasvorm vindt!
Het zijn kunststof spatlappen, die behoorlijk stug zijn.
Persoonlijk vind ik de pasvorm uhhhh,,,, discutabel en ook de montagegaatjes corresponderen niet met die van de auto. Het laatste heb ik met een vijltje opgelost. Ook de zwarte kleur wijkt af van die van de auto.
Ik ga toch maar eens kijken hoe het er uit ziet met originele exemplaren denk ik.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GeC4UtZLD43uxM4b1_q2D5X6Qpk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UpZCBkLabEYaJEoujK4ZUPjw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zpZwe0TYQ2cvNwnWlRarzgJahfo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ivpn4zlFSI6IUjTbCRPq4R3P.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yOxWYniV1EXaQ5ksQss7Lew-ikI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tKs1mSQRjrRpAU2Ph8m1K7av.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 79% gewijzigd door Megat op 14-02-2025 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Megat schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 14:58:
Persoonlijk vind ik de pasvorm uhhhh,,,, discutabel en ook de montagegaatjes corresponderen niet met die van de auto. Het laatste heb ik met een vijltje opgelost. Ook de zwarte kleur wijkt af van die van de auto.
Ik ga toch maar eens kijken hoe het er uit ziet met originele exemplaren denk ik.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Eerlijk? Verschrikkelijk! Ik zou zeker naar originelen gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monica66
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 21:26
Bijzonder, want die van mij zijn ook van Ali en passen niet perfect, maar toch een stuk beter. De gaatjes zaten ook prima. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t3iCehNxjAl9BQwmIZm5hVg3S9M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RKq48Whc6YICq00ISwLdaF85.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hs2z1XA3Qa6mmHVUXqmUzPZt21c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IEpdkmfllTjpE3Vyx76WcZxy.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manonn
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 08-09 21:46
Megat schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 14:58:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik moet het met @Verwijderd eens zijn, als je dit persè wil zou ik inderdaad nog even verder kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• monica66
Manonn schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 16:05:
[...]

Ik moet het met @Verwijderd eens zijn, als je dit persè wil zou ik inderdaad nog even verder kijken.
Spatlappen monteren scheelt een hoop vuil op de auto. En voor die 2 tientjes laat ik ze nog even zitten. Totdat er betere te koop zijn voor normale bedragen. Bij Hyundai zijn ze iets te prijzig naar mijn smaak.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Manonn
Hebbes!!! 💃🏻

(inclusief Inster matten, calamiteitenpakket, luxe kentekenplaten, volle batterij en een doos muffins van de zorgboerderij zonder er om gevraagd te hebben en zonder er extra voor betaald te hebben)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-zHB6x0HQH3XvBcMabbWFdd4hNc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nEFBEQmCLSGwhtxPzO02HqkS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7OI1QwYk1TB13OxaNtc-a6ORvjQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yqvAxccYfE77J9vZYUk0k3SJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IS0dCdtIt5_S6DDxQf66jWLLOEw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d0f4j782eCxINA6e53FEGb9j.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
monica66 schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 16:01:
Bijzonder, want die van mij zijn ook van Ali en passen niet perfect, maar toch een stuk beter. De gaatjes zaten ook prima. [Afbeelding]

[Afbeelding]
Zien er wel beter uit dan die van @Megat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Manonn schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 16:10:
Hebbes!!! 💃🏻

(inclusief Inster matten, calamiteitenpakket, luxe kentekenplaten, volle batterij en een doos muffins van de zorgboerderij zonder er om gevraagd te hebben en zonder er extra voor betaald te hebben)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Erg netjes! Heel veel plezier ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monica66
.

[ Voor 99% gewijzigd door monica66 op 14-02-2025 16:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• monica66
Hebbes!!! 💃🏻

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Super! Veel plezier ermee.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rvdgaag
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 21:13
Wat betreft de spatlapjes hier, if your pay peanuts you get monkeys.

Laat die Chinese zooi lekker daar, geef wat meer uit voor een goed passend en duurzaam product. Die Chinese zooi is echt troep.

Deye 12kW Hybrid, 8,77 kW peak solar, 62,4 kWH Seplos batteries, Panasonic K-series 5kW all-electric heatpump

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hendrik Keizer
Nou nou nou, de ene chinees is ook de andere niet. De originele komen daar ook vandaan.
Trouwens 1e groene Inster is hier ook gespot aan de laadpaal bij de Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megat
monica66 schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 16:01:
Bijzonder, want die van mij zijn ook van Ali en passen niet perfect, maar toch een stuk beter. De gaatjes zaten ook prima.
Hartelijk dank voor uw reactie.
Als ik kijk naar uw foto’s, begrijp ik er helemaal niets van ! Ze passen werkelijk van geen kanten bij mij, terwijl ze bij u gewoon netjes aan lijken te sluiten. Bij de achterste exemplaren heb ik de afstand tussen de gaatjes 5 mm moeten verkleinen om ze te laten corresponderen met de gaatjes in de auto. In de spatlappen (achter) zitten drie gaatjes, terwijl er in de auto 2 zitten.
Op de binnenkant staat bij alle 4 ‘Casper’ alsook de plaats waar ze gemonteerd moeten worden. (FL, FR,RL,RR)
Dit is de verpakking
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mz2XBARsKjqmdxQPqOIsdMERTaI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g7PJZcDJbBujZE6nu9CLZ9my.jpg?f=fotoalbum_large
Als afzender lees ik :
FROM : H- 102948. Postbus 7226. 3109AE. Schiedam. The Netherlands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megat
rvdgaag schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 16:22:
Wat betreft de spatlapjes hier, if your pay peanuts you get monkeys.

Laat die Chinese zooi lekker daar, geef wat meer uit voor een goed passend en duurzaam product. Die Chinese zooi is echt troep.
met het schaamrood op de kaken, kan ik niet anders dan u gelijk geven voor wat betreft deze spatlappen.
Voor de Tesla Y 2023 (Made in Germany 😏) kochten wij in Duitsland geproduceerde exemplaren. Die passen prima en geven tot op heden ook geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megat
Hendrik Keizer schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 16:46:
Nou nou nou, de ene chinees is ook de andere niet. De originele komen daar ook vandaan.
Ik denk dat u gelijk hebt als u zegt dat de ene Chinees de andere niet is.
Ik was al wat sceptisch, maar de veel lagere prijs trok mij over de streep.
De via Hyundai te leveren exemplaren vond en vind ik met 2 x €109,- overdreven duur en bij de dealer waren ze bovendien ook nog niet op voorraad.

[ Voor 3% gewijzigd door Megat op 14-02-2025 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monica66
Megat schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 17:08:
[...]
Hartelijk dank voor uw reactie.
Als ik kijk naar uw foto’s, begrijp ik er helemaal niets van ! Ze passen werkelijk van geen kanten bij mij, terwijl ze bij u gewoon netjes aan lijken te sluiten. Bij de achterste exemplaren heb ik de afstand tussen de gaatjes 5 mm moeten verkleinen om ze te laten corresponderen met de gaatjes in de auto. In de spatlappen (achter) zitten drie gaatjes, terwijl er in de auto 2 zitten.
Op de binnenkant staat bij alle 4 ‘Casper’ alsook de plaats waar ze gemonteerd moeten worden. (FL, FR,RL,RR)
Dit is de verpakking
[Afbeelding]
Als afzender lees ik :
FROM : H- 102948. Postbus 7226. 3109AE.
Ik heb de verpakking helaas niet meer. Maar ik heb een foto van Ali.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oqeyciPWpJrgfulVN9PfP1m4vhw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QLzo0KZnRDAQFvUEFbic1Shm.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 59% gewijzigd door monica66 op 14-02-2025 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdgaag
*knip*

[ Voor 96% gewijzigd door twain4me op 14-02-2025 18:40 . Reden: generaliserend ]

Deye 12kW Hybrid, 8,77 kW peak solar, 62,4 kWH Seplos batteries, Panasonic K-series 5kW all-electric heatpump

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monica66
We hebben voor onze Tesla zog. onzichtbare spatlappen van Ali en die zijn echt prima. Zitten er inmiddels 2 jaar op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megat
Hebbes!!! 💃🏻

Hartelijk gefeliciteerd mevrouw met uw mooie Inster.
Ik vind het sympathiek, dat uw dealer ook aan een maatschappelijke instelling als een zorgboerderij denkt, als er een toeleverancier gekozen moet worden.
Net als u dealer, wens ik u veilige kilometers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Megat
in mijn beleving schetst u nu echt een veel te negatief beeld.
Okay, ik heb nu een slechte ervaring, maar forumgenoot Monica66 schrijft gewoon goede ervaringen te hebben.
Ongetwijfeld zijn er charlatans onder de Chinezen, maar ik denk dat dat evengoed geldt voor andere nationaliteiten, ongeacht of het Nederlanders, Japanners of Canadezen zijn.

[ Voor 20% gewijzigd door twain4me op 14-02-2025 18:41 . Reden: quote geknipt ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ajww
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 16-05 19:40
YESSSS…. Wij hebben vandaag ook onze Inster mogen ophalen. Alleen de chromen sierstrips ontbreken nog en zullen er later opgezet worden. Spatlappen willen we via Amazon proberen, ben benieuwd of die dan beter zijn dan die van Ali.
Wat een genot was het naar huis rijden, ook het meerijden was al genieten. Kon er overigens makkelijk instappen met mijn gipsen pootje, zat ook prima.
BlueLink app werkt prima, maar waren we al gewend van de Ioniq. Met de Inster overigens wel veel meer mogelijkheden met de app.
Mijn IPhone als CardKey wil nog niet echt lukken, maar we blijven proberen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nQ6XFg96XFwNRrZ5qCMDfuGlBkM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PNTvRfpnIJmQMqup0lTiEJDB.jpg?f=fotoalbum_large

We zijn in elk geval heel blij met onze oranje Inster.

[ Voor 22% gewijzigd door ajww op 14-02-2025 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdgaag
*knip*

[ Voor 97% gewijzigd door twain4me op 14-02-2025 18:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvdgaag
*knip*

[ Voor 101% gewijzigd door twain4me op 14-02-2025 18:43 . Reden: offtopic en ongepast ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ajww
  • Laatst online: 16-05 19:40
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nQ6XFg96XFwNRrZ5qCMDfuGlBkM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PNTvRfpnIJmQMqup0lTiEJDB.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de schompen
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 08-09 15:00
Orgineel is wel voor en achter 218 euro voor een paar spatlappen. Ok ze worden er wel onder geschroefd.....

[ Voor 46% gewijzigd door de schompen op 14-02-2025 18:11 ]

Set 1: 5200 Wp op een se 5k. Set 2: 5200 Wp op een se 5k. Set 3: 5040 Wp op een Growatt 5000tl3-xh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdgaag
de schompen schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 18:09:
Orgineel is wel voor en achter 218 euro
Op een auto van 25K-30K verwaarloosbaar naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de schompen
rvdgaag schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 18:11:
[...]

Dat ben ik met je eens.

Set 1: 5200 Wp op een se 5k. Set 2: 5200 Wp op een se 5k. Set 3: 5040 Wp op een Growatt 5000tl3-xh

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Megat
rvdgaag schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 18:11:
[...]

€218,- voor spatlappen afdoen als ‘verwaarloosbaar’ in relatie tot de aankoopprijs. Tsja, zo kunt u alles weg redeneren denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvdgaag
Megat schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 18:19:
[...]

€218,- voor spatlappen afdoen als ‘verwaarloosbaar’ in relatie tot de aankoopprijs. Tsja, zo kunt u alles weg redeneren denk ik.
Relativeren heet dat, niet weg redeneren. Ik kan het me veroorloven gelukkig en koop geen rommel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Eens met @rvdgaag. Zodra je van Ali Express koopt dan ben je puur aan het gokken. Geen oordeel verder: dan kies je niet voor arbeidsomstandigheden, duurzaamheid/milieu of kwaliteit, maar kies je uitsluitend voor je eigen portemonnee.

Het zal me niks verbazen als Hyundai die spatlappen zelf maakt. Het zal mogelijk goedkoper en beheersbaarder zijn wanneer ze dat in eigen beheer hebben. Mochten de originele spatlappen wel uit China komen, dan zal daar nog een stukje kwaliteitscontrole achter zitten.

Ik heb ook voldoende achtergrond wat betreft import van Chinesium rommel. Dus ik kies net zoals @rvdgaag voor origineel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hendrik Keizer
Helder 👍

Seplos batteries. Room 102, Building one, No. 147, Qingfeng Road, Qingxi Town, Dongguan, Guangdong Province, China

Room 102, Building one, No. 147, Qingfeng Road, Qingxi Town, Dongguan, Guangdong Province, China

Zullen dan de goeie chinezen zijn.

Die relativerende stelligheden blijven interessant :)

[ Voor 9% gewijzigd door Hendrik Keizer op 14-02-2025 18:50 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HandyLumberjack
  • Laatst online: 03:00
Ik heb liever überhaupt geen spatlappen windvangers op mijn EV, alles voor de maximale range B)

[ Voor 8% gewijzigd door HandyLumberjack op 14-02-2025 18:59 ]

Gasloos sinds 2015, 117x125Wp+26x295Wp+11x395Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hendrik Keizer schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 18:46:
Helder 👍

Seplos batteries. Room 102, Building one, No. 147, Qingfeng Road, Qingxi Town, Dongguan, Guangdong Province, China

Room 102, Building one, No. 147, Qingfeng Road, Qingxi Town, Dongguan, Guangdong Province, China

Zullen dan de goeie chinezen zijn.

Die relativerende stelligheden blijven interessant :)
Wat wil je daarmee zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrik Keizer
Zie de voetnoot van rvdgaag met spullen van chinese herkomst. Passen niet helemaal bij de opmerkingen.

[ Voor 25% gewijzigd door Hendrik Keizer op 14-02-2025 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monica66
Zo beroerd zijn die Ali spatlappen nu ook weer niet. Ze zitten best netjes. Bedenk wel dat dit pas de eerste setjes zijn die op de markt komen.

Bovendien vind ik 218 euro niet een reëele prijs voor een paar spatlappen. Totaal overpriced voor een paar stukjes kunststof.

[ Voor 40% gewijzigd door monica66 op 15-02-2025 05:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manonn
monica66 schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 16:09:
[...]

Spatlappen monteren scheelt een hoop vuil op de auto. En voor die 2 tientjes laat ik ze nog even zitten. Totdat er betere te koop zijn voor normale bedragen. Bij Hyundai zijn ze iets te prijzig naar mijn smaak.
Helemaal eens hoor wat de prijs betreft. Maar bij u zien ze er ook een heel stuk beter passend (qua pasvorm en kleur) uit. Daar zou ik ook wel mee kunnen leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrik Keizer
@Monica, jij hebt de goeie verkoopbron. Wellicht kun je wat dropshipping activiteiten beginnen voor een nette prijs :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• monica66
Manonn schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 19:55:
[...]

Helemaal eens hoor wat de prijs betreft. Maar bij u zien ze er ook een heel stuk beter passend (qua pasvorm en kleur) uit. Daar zou ik ook wel mee kunnen leven.
Megat vermoedt dat hij de verkeerde toegestuurd heeft gekregen. Want de vorm van de spatlappen is toch anders dan bij die van mij.

En dan ziet het er ook anders uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HandyLumberjack
monica66 schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 19:59:
[...]
Megat vermoedt dat hij de verkeerde toegestuurd heeft gekregen. Want de vorm van de spatlappen is toch anders dan bij die van mij.

En dan ziet het er ook anders uit..
Op de foto zie ik wel de tekst "Casper" op de spatlap van Megat , dus het is niet voor een andere auto. Of zou die dan anders zijn dan de Casper EV / Inster?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
monica66 schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 19:54:
[Afbeelding]
Zo beroerd zijn die Ali spatlappen nu ook weer niet. Ze zitten best netjes. Bedenk wel dat dit pas de eerste setjes zijn die op de markt komen.

Bovendien vind ik 218 euro niet een reëele prijs voor een paar spatlappen. Totaal overpriced voor een paar stukjes kunststof.
Ik begrijp je punt en ik vind dat ook veel geld voor een stukje kunststof wat vuil tegen moet houden. Liever zie ik 3rd party accessoires van een betrouwbare partij. Net zoals dat je een Oostenrijks bedrijf hebt die frunks maakt.

Spullen van Chinese webshops (of bol.com, Amazon e.d.) worden niet getest conform Europese richtlijnen/wetgeving. Zo zijn er voorbeelden van ik meen haarspeldjes of sieraden die te veel schadelijke metalen bevatten wat dus weer schadelijk is voor de gezondheid van kinderen.

Zo betaal je in Nederland (ik noem even wat) 50 euro voor een sieraad, wat je veel geld zou kunnen vinden voor een stukje metaal. Via die Chinese webshop heb je 'n voor 5 euro binnen. Zo heb je natuurlijk talloze voorbeelden van producten die elders gemaakt worden en goedkoper zijn.

Ik ben wel benieuwd naar de verschillen tussen origineel en Chinees. Is het puur plastic of gespoten? Wat zijn de ruwe grondstoffen? Wat is het verschil na 3 jaar rijden / zonlicht? Arbeidsomstandigheden; gemaakt in een smerige fabriek door een Oeigoer of kind of wellicht juist in een moderne fabriek?

Je weet het niet zodra je merkloze spullen uit China haalt. Als een bekend merk slecht in het daglicht kom met een product, dan kan dat zorgen voor merkschade waardoor het bedrijf zou kunnen stoppen. Dus ze zijn gebaat bij goede producten leveren die aan bepaalde eisen voldoen. Merkloze producten uit die webshops hebben dat probleem helemaal niet en mochten ze negatief in het daglicht komen te staan dan starten ze de volgende dag weer een andere onderneming.

Nogmaals ben ik het met je eens dat de prijsstelling te hoog is. Maar ik zou dus niet kiezen voor twijfelachtige producten. Dan maar geen spatlappen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThermoVolt
  • Laatst online: 16-09 11:32
HandyLumberjack schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 20:05:
[...]

Op de foto zie ik wel de tekst "Casper" op de spatlap van Megat , dus het is niet voor een andere auto. Of zou die dan anders zijn dan de Casper EV / Inster?
Op die van mij staat Casper EV...
De achter spatlap ziet er ook anders uit.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8tPEqEjOFBT8qkHntH9DU_y3CXY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0yAyUO9Ld9cLJ24EBxnL72sA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manonn
Hebbes!!! 💃🏻

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Oh ja

p.s. 1 onderhoudsinterval volgens mijn dealer: iedere 2 jaar of na 30.000 km (zoals ook in het boekje staat dus).

p.s. 2 ook ik meen vibratie in het stuur te voelen vanaf in de buurt van de 80 km/u. Nexen banden.

p.s. 3 dongle https://www.bol.com/nl/p/...socialshare_pdp_iphoneapp werkt perfect voor draadloos CarPlay (voorzover je daar na één dag iets over kunt zeggen natuurlijk)

[ Voor 25% gewijzigd door Manonn op 14-02-2025 20:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megat
HandyLumberjack schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 20:05:
[...]
Ik ben nog eens gaan zoeken op de site van Aliexpress en vond daar diverse advertenties voor spatlappen bestemd voor de Casper/inster.
Zonder het zeker te weten, houd ik rekening met de mogelijkheid dat niet Alie maar “Megat”🤨🤨 in de fout is gegaan, door de spatlappen op onderstaande foto te bestellen.
Ze wijken af van andere spatlappen die ook op Aliexpress aangeboden worden voor de Casper/Inster.
Let vooral op de ‘lip’ aan de bovenkant van de onderste spatlappen op de foto en de 3 montagegaatjes, waar er bij de juiste spatlappen maar 2 zijn. Deze passen dus niet !!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xyXvHOkwORG5IK1NHP8jX7LGMzA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/efL0PE1SFVYYzZuDSZdAPszd.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hendrik Keizer
Rechtstreeks uit China.
Megat, je was me voor.

Outback 2014.
China Flaps van 2019.
Inmiddels 170000 km verder.
0 issues

Casper 21-24
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VGl_jT0msnWFKNWZlOVy4Ut80QY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C0ikXDHx8udEWx3BDgPxwb0G.jpg?f=fotoalbum_large

Casper EV vanaf 24
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jUAKjyF-9zJDSFwhF1RStLa63EE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y6LoDGjFxuP1xvgdKvW1RQVk.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 35% gewijzigd door Hendrik Keizer op 15-02-2025 13:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PBakker
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-08 22:46
Om die spotgoedkope producten te kunnen leveren hebben ze in China 1 eis: goedkoop.
Ze kopen een origineel en maken die na. Bij een spatlap zou dat niet zo moeilijk moeten zijn. Het verbaast mij dat het niet goed past.
Het echte probleem is echter het materiaal. Daar zullen ze waarschijnlijk het goedkoopste materiaal voor kiezen. Nu zou het goedkoopste materiaal misschien wel sterk genoeg kunnen zijn, maar ik acht die kans niet heel groot. Het lijkt mij niet echt gewenst dat een dergelijk spatlap op de snelweg los laat.

Hyundai maakt gebruik van engineers, ook als het in China gemaakt wordt. Ze rekenen de krachten door en kiezen een materiaal wat voldoet. Daardoor wordt het wel een stuk duurder. Als het een accessoire is tellen ze er traditioneel nog een leuk bedrag bij op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Manonn schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 20:43:
[...]

Oh ja

p.s. 1 onderhoudsinterval volgens mijn dealer: iedere 2 jaar of na 30.000 km (zoals ook in het boekje staat dus).

p.s. 2 ook ik meen vibratie in het stuur te voelen vanaf in de buurt van de 80 km/u. Nexen banden.

p.s. 3 dongle https://www.bol.com/nl/p/...socialshare_pdp_iphoneapp werkt perfect voor draadloos CarPlay (voorzover je daar na één dag iets over kunt zeggen natuurlijk)
Voor de volledigheid: jouw gelinkte dongle lijkt overigens in dezelfde China webshop categorie te vallen. Product uit China, logo erop plakken en klaar lijkt het op het eerste gezicht. Ik zeg niet dat het niet werkt, maar de bedrijven die dat op die manier verkopen verdienen niet mijn goedkeuring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megat
Hendrik Keizer schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 20:55:
Rechtstreeks uit China.
Megat, je was me voor.

Casper 21-24

Casper EV vanaf 24
Scherp gezien !! Ik had dat nog niet ontdekt.

Ik denk dat ik dus zocht op Casper/ Inster in plaats van te zoeken op ‘Casper EV/ Inster EV’.

Hiermee is de fout verklaard denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monica66
PBakker schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 20:56:
Om die spotgoedkope producten te kunnen leveren hebben ze in China 1 eis: goedkoop.
Ze kopen een origineel en maken die na. Bij een spatlap zou dat niet zo moeilijk moeten zijn. Het verbaast mij dat het niet goed past.
Het echte probleem is echter het materiaal. Daar zullen ze waarschijnlijk het goedkoopste materiaal voor kiezen. Nu zou het goedkoopste materiaal misschien wel sterk genoeg kunnen zijn, maar ik acht die kans niet heel groot. Het lijkt mij niet echt gewenst dat een dergelijk spatlap op de snelweg los laat.

Hyundai maakt gebruik van engineers, ook als het in China gemaakt wordt. Ze rekenen de krachten door en kiezen een materiaal wat voldoet. Daardoor wordt het wel een stuk duurder. Als het een accessoire is tellen ze er traditioneel nog een leuk bedrag bij op.
Ik geloof er echt niets van dat deze spullen door Hyundai zelf worden gemaakt. Het is vele malen goedkoper om ze elders te laten maken op basis van hun eigen specificatie. En waar hebben we het nou over? Een stuk plastic. Of een stuk omzoomd textiel voor een automat. Het zijn gewoon zaken waar ze grof op verdienen en waar je óók niet van weet waar en door wie en onder welke omstandigheden het gemaakt is.

Kijk nou naar die Oeigoeren die kleding blijken te maken voor zo'n beetje alle bekende merken. Eigenlijk te erg voor woorden. Probleem is dat je het vaak gewoon niet weet..

En over de kwaliteit: voor de Tesla auto's zijn er al jaren aftermarket spullen te koop. Je hebt in Nederland zelfs de firma Tesland waar ze dat verkopen.en dat bedrijf heeft een goede naam onder Tesla bezitters. Die monteren het ook en geven garantie. Daar betaal je uiteraard meer voor. Maar het blijft natuurlijk aftermarket spul. Dat hoeft dus blijkbaar ook niet persé slecht te zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Inster
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 21:25
Gister heb ik, eerder dan verwacht, mijn Inster opgehaald. 49kWh Evolve, met tech pack en winter pack.
Bij de rit naar huis voelde ik al een trilling bij 50km per uur. Met een toename van trillingen rond de 80km per uur en een zichtbaar trillend stuur bij 100km per uur op glad geasfalteerde wegen. Ook de bijrijder had er last van.
Bij thuiskomst de dealer gebeld en vandaag mocht ik langs komen. Ze hebben de banden gebalanceerd en hiermee moest het opgelost zijn. Zo niet, dan moesten de banden "gewoon even 1000km ingereden worden dan zou de trilling weg zijn"....
Onderweg naar huis wederom trillingen...
Trillend 1000km op de teller zetten voordat er verder gekeken kan worden naar een oplossing zie ik niet zitten. Het wordt intern besproken en maandag neemt de werkplaats opnieuw contact met mij op.
Ik zie nu op dit forum dat meer mensen trillingen (hebben) ervaren.
Zijn er ook mensen die al een passende oplossing (van de dealer) hebben gekregen?
Alvast bedankt voor jullie reacties!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
monica66 schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 21:13:
[...]

Ik geloof er echt niets van dat deze spullen door Hyundai zelf worden gemaakt. Het is vele malen goedkoper om ze elders te laten maken op basis van hun eigen specificatie. En waar hebben we het nou over? Een stuk plastic. Of een stuk omzoomd textiel voor een automat. Het zijn gewoon zaken waar ze grof op verdienen en waar je óók niet van weet waar en door wie en onder welke omstandigheden het gemaakt is.

Kijk nou naar die Oeigoeren die kleding blijken te maken voor zo'n beetje alle bekende merken. Eigenlijk te erg voor woorden. Probleem is dat je het vaak gewoon niet weet..

En over de kwaliteit: voor de Tesla auto's zijn er al jaren aftermarket spullen te koop. Je hebt in Nederland zelfs de firma Tesland waar ze dat verkopen.en dat bedrijf heeft een goede naam onder Tesla bezitters. Die monteren het ook en geven garantie. Daar betaal je uiteraard meer voor. Maar het blijft natuurlijk aftermarket spul. Dat hoeft dus blijkbaar ook niet persé slecht te zijn.
Ze maken hun auto's toch ook zelf? Of denk je dat ze alle onderdelen in China laten maken en vervolgens alleen assembleren in Korea? Laten we zeggen dat ze de kunststof zwarte bumperlijst? zelf maken. Als ze die kunststof korrels toch al hebben, kunnen ze die ook gebruiken voor accessoires zodat de kleur matched. Het zou onlogisch zijn om een ander land die te laten maken, vervolgens op transport te zetten en afhankelijk daarvan te zijn.

Hier een stukje productie in Korea:

En over genuine parts. Wel interessant om te weten! :9

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2025 21:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HandyLumberjack
Verwijderd schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 21:24:
[...]

Ze maken hun auto's toch ook zelf? Of denk je dat ze alle onderdelen in China laten maken en vervolgens alleen assembleren in Korea? Laten we zeggen dat ze de kunststof zwarte bumperlijst? zelf maken. Als ze die kunststof korrels toch al hebben, kunnen ze die ook gebruiken voor accessoires zodat de kleur matched. Het zou onlogisch zijn om een ander land die te laten maken, vervolgens op transport te zetten en afhankelijk daarvan te zijn.

[YouTube: Amazing! The Process of Making Hyundai Kia Car Parts in Korea.]

[YouTube: HYUNDAI MOBIS - GENUINE PARTS SUPPLY SYSTEM | PR FILM]
Het maakt niet zoveel uit waar ze onderdelen maken, er zal vast een deel uit China komen, maar er wordt dan wel gecontroleerd of het volgens de specificaties gemaakt wordt, dat kun je zelf niet, en daar zit het verschil in. Er komt een boel prul uit China, maar ze maken ook wel degelijk kwalitatieve spullen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
HandyLumberjack schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 21:37:
[...]

Het maakt niet zoveel uit waar ze onderdelen maken, er zal vast een deel uit China komen, maar er wordt dan wel gecontroleerd of het volgens de specificaties gemaakt wordt, dat kun je zelf niet, en daar zit het verschil in. Er komt een boel prul uit China, maar ze maken ook wel degelijk kwalitatieve spullen.
Mee eens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PBakker
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-08 22:46
monica66 schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 21:13:
[...]

De traditionele auto-industrie maakt vaak gebruik van vaste leveranciers. Niet alleen voor accessoires, maar voor heel veel auto-onderdelen. Hiervoor gelden zeer strenge eisen, kwaliteitscontrole en leverbetrouwbaarheid. Het is dus niet een aanbesteding en de goedkoopste mag leveren. De manier van werken in de traditionele auto-industrie (dus zonder Tesla) is van een heel hoog niveau en totaal niet te vergelijken met zoiets als de kleding industrie waar goedkoop inkopen bij de meeste merken voorop staat, ongeacht de verkoopprijs.

Ik heb ooit eens een gesprek gehad met iemand van Volkswagen welke verantwoordelijk was voor het ontwerp van een onderdeeltje van een versnellingsbak (geleverd door een toeleverancier). De procedures waren indrukwekkend.

En ja, er zijn bedrijven die concurrerende producten van goede kwaliteit maken. Maar niet voor spotprijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monica66
Verwijderd schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 21:24:
[...]

[YouTube: Amazing! The Process of Making Hyundai Kia Car Parts in Korea.]

[YouTube: HYUNDAI MOBIS - GENUINE PARTS SUPPLY SYSTEM | PR FILM]
Ik zie dat ik het verkeerd had Majoef. Ze blijken inderdaad veel zelf te produceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
monica66 schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 22:01:
[...]

Ik zie dat ik het verkeerd had Majoef. Ze blijken inderdaad veel zelf te produceren.
Het was van mij ook maar een aanname. Zoals @HandyLumberjack zegt, zou het nog steeds kunnen dat ze werken met leveranciers die gespecialiseerd zijn die vervolgens uit China komen. Maar dan zal daar wel een verschil in zitten ten opzichte van een webshop natuurlijk. Veel elektronica komt uit China, het zal me niets verbazen als het hele infotainmentsysteem daar vandaan komt. Maar ook dat is weer specialistisch en gecontroleerd.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2025 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yvonne 123
  • Laatst online: 19-06 19:01
Goeiemorgen, even vraag. Tijdje terug was er vanuit hier een forum opgestart op Discord. Heel gezellig, tot ik van de een op de andere dag het forum Inster Squad niet meer terug kom vinden.
Best jammer want ik vond het een leuk forum. Is het er nog en kan ik opnieuw toegevoegd worden?
Groet Yvonne

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tvweelie
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 24-07 21:04
Inster schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 21:14:
Gister heb ik, eerder dan verwacht, mijn Inster opgehaald. 49kWh Evolve, met tech pack en winter pack.
Bij de rit naar huis voelde ik al een trilling bij 50km per uur. Met een toename van trillingen rond de 80km per uur en een zichtbaar trillend stuur bij 100km per uur op glad geasfalteerde wegen. Ook de bijrijder had er last van.
Bij thuiskomst de dealer gebeld en vandaag mocht ik langs komen. Ze hebben de banden gebalanceerd en hiermee moest het opgelost zijn. Zo niet, dan moesten de banden "gewoon even 1000km ingereden worden dan zou de trilling weg zijn"....
Onderweg naar huis wederom trillingen...
Trillend 1000km op de teller zetten voordat er verder gekeken kan worden naar een oplossing zie ik niet zitten. Het wordt intern besproken en maandag neemt de werkplaats opnieuw contact met mij op.
Ik zie nu op dit forum dat meer mensen trillingen (hebben) ervaren.
Zijn er ook mensen die al een passende oplossing (van de dealer) hebben gekregen?
Alvast bedankt voor jullie reacties!!
Met onze Inster ben ik na de wel bekende 1000 km wachten naar de dealer geweest voor het verhelpen van de trillingen die in het stuur waargenomen worden boven snelheden van 100 km/uur.
De werkplaats heeft de wielen opnieuw uitgebalanceerd. Maar dat bleek het probleem niet te verhelpen.
De dealer vroeg om een nieuwe afspraak te maken. En dat ze dan auto een hele dag ter beschikking krijgen. Om verder te gaan onderzoeken waar de trillingen door veroorzaakt worden.
De afspraak met de werkplaats is gemaakt voor komende week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inster
  • Laatst online: 21:25
@tvweelie bedankt voor je reactie!
Wil je mij/ons op de hoogte houden hoe de werkplaats afspraak is verlopen?
Het is dus een vaker voorkomend/wel bekend advies er eerst 1000km mee te rijden? Ik kan nergens de onderbouwing hiervan vinden. Maar goed, zo technisch ben ik nou ook weer niet onderlegd ;)
De dealer deed er zo gemakkelijk over, alsof het heel normaal was, zowel de trillingen als de 1000km die ik eerst maar moest inrijden om de banden weer rond te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
yvonne 123 schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 11:04:
Goeiemorgen, even vraag. Tijdje terug was er vanuit hier een forum opgestart op Discord. Heel gezellig, tot ik van de een op de andere dag het forum Inster Squad niet meer terug kom vinden.
Best jammer want ik vond het een leuk forum. Is het er nog en kan ik opnieuw toegevoegd worden?
Groet Yvonne
Bovenin heb je een zoekbalk waarin je kunt zoeken binnen dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HandyLumberjack
Inster schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 11:44:
Het is dus een vaker voorkomend/wel bekend advies er eerst 1000km mee te rijden? Ik kan nergens de onderbouwing hiervan vinden. Maar goed, zo technisch ben ik nou ook weer niet onderlegd ;)
De dealer deed er zo gemakkelijk over, alsof het heel normaal was, zowel de trillingen als de 1000km die ik eerst maar moest inrijden om de banden weer rond te krijgen.
Als die band een paar keer goed warm wordt van het rijden i.c.m. de krachten die erop komen heb je kans dat die weer terug gaat naar zijn oorspronkelijke vorm.

Ik heb dit in de praktijk ook eens meegemaakt, maar dat was geen auto maar een landbouwmachine. Die had jarenlang stil gestaan en had ook een vlakke kant aan de band, na een tijdje rijden werdt dit vanzelf aanzienlijk beter.

En er zal ook een psychologisch effect aan zitten dat er bij een aantal klanten gewenning optreedt (als het niet te erg is).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AlteKiet
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-09 19:17
Evolve Sky + W+T-pack. 15-11-2024 besteld;
We mogen 'm 24-2 gaan ophalen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inster045
  • Laatst online: 18:09
Goedemiddag. Is het bekend hoe vaak en hoeveel Insters er vervoed worden naar de haven van Rotterdam? En hoeveel nog op voorrad staan in de haven?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:50
Inster schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 11:44:
Ik zou er eens een leuke route mee gaan rijden met veel bochten erin zodat de band naar alle kanten toe vervormd en lekker warm wordt. Als het dan nog niet weg is dan is er echt iets aan de hand met de band.

PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• rvdgaag
Vanochtend mijn vrouw d'r nieuwe auto opgehaald en een lekker stukje mee gereden, prima geen trillingen of wat dan ook.

Inster Evolve Sky, techpack, winterpack , dusk sky blue matte, en trekhaak (die komt later was niet binnen). Lekker bakkie.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bty-gyabbDJzhlEBS3OzYJJIric=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/enxNTxrcLOe7vPJl6MT6cC3H.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-30Abgnq8nHrdV-lKYAPzcoHidE=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/TY24nhtPlDoXoAAWLgLxturR.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrik Keizer
Komt het dak ver naar benee in de Sky uitvoering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winand1
  • Laatst online: 09-09 10:23
Heeft hier iemand ervaring om zijn 11kw kabel van zijn laadpaal te verlengen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rvdgaag
Nee, ik ben 1,90m en raak het plafond/dak niet. Dak kan open geschoven worden en opklappen in een soort ventilatiestand. Indien gesloten kan er ook een zonnescherm handmatig voor geschoven worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rvdgaag
Winand1 schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 15:13:
Heeft hier iemand ervaring om zijn 11kw kabel van zijn laadpaal te verlengen?
Niet doen, gewoon een langere kabel kopen. Dat kost echt geld maar verlengen (geen idee of dat te koop is) kan rare zaken veroorzaken omdat er hoge spanning en hoge stromen door gaan.

Ik heb ivm mijn oprit toendertijd een 12,5 meter kabel gekocht (die ook 22kW) aankan, was iets van 400 euro kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdgaag
Op amazon.de koop je nu een 11kW kabel 10 meter voor 159 euro, Duitsland is zeer strikt wat betreft elektra materialen dus is gewoon goed.

https://www.amazon.de/-/n...W%2Caps%2C75&sr=8-27&th=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HandyLumberjack
rvdgaag schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 15:27:
[...]

Niet doen, gewoon een langere kabel kopen. Dat kost echt geld maar verlengen (geen idee of dat te koop is) kan rare zaken veroorzaken omdat er hoge spanning en hoge stromen door gaan.

Ik heb ivm mijn oprit toendertijd een 12,5 meter kabel gekocht (die ook 22kW) aankan, was iets van 400 euro kwijt.
Los daarvan is het gewoon op termijn om problemen vragen omdat er in zo'n verbinding toch altijd vocht terecht komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
rvdgaag schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 15:43:
Op amazon.de koop je nu een 11kW kabel 10 meter voor 159 euro, Duitsland is zeer strikt wat betreft elektra materialen dus is gewoon goed.

https://www.amazon.de/-/n...W%2Caps%2C75&sr=8-27&th=1
Je was toch zo tegen Ali-Express? Die je linkt op Amazon komt voor zover ik zo snel kan zien 1-op-1 van Ali-Express: https://nl.aliexpress.com...html?gatewayAdapt=glo2nld (lengte is mijn voorbeeld even anders, maar gaat om het principe).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakRobZ
  • Laatst online: 04-07 22:21
Ik heb al een paar keer gehad dat ik de laadstekker thuis niet in de auto geplugd kreeg. Het voelt alsof de blokkering van de stekker actief is.
De Inster staat uit.
De deuren zijn ontgrendeld
Het klepje voorin gaat open.

Als ik met de stekker bij het contactpunt van de inster kom hoor ik van alles zoemen. (Vergrendeling? Ontgrendeling?)
Paar keer met key de auto afgesloten en weer geopend en dan opeens gaat de stekker er soepel in. Wat doe ik niet goed in mijn routine?

De auto bevalt overigens super.
We hebben het hoedenplankje eruit gehaald en thuis opgeborgen. Met de achterste stoelen naar voren passen er gemakkelijk twee grote boodschappen vouwkratten in.

[ Voor 0% gewijzigd door TweakRobZ op 15-02-2025 19:13 . Reden: Taalfout ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Manonn
Wat mij verbaast.. en misschien is er een logische verklaring voor hoor, maar ik ken het alleen van ‘vroegâh’: lelijke slagloodjes buiten op de velg ipv plakloodjes aan de binnenkant?

[ Voor 8% gewijzigd door Manonn op 15-02-2025 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdgaag
Manonn schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 22:28:
Wat mij verbaast.. en misschien is er een logische verklaring voor hoor, maar ik ken het alleen van ‘vroegâh’: lelijke slagloodjes buiten op de velg ipv plakloodjes aan de binnenkant?
Op stalen velgen gaat dat niet anders, maar waar zie je die dan ?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Megat
Manonn schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 22:28:
Op https://www.mvwautotechni...%20midden%20naar%20buiten). staat - voor mijn gevoel - begrijpelijk uitgelegd wat onbalans is en op weke manier het geëlimineerd kan worden. Misschien geeft de geboden informatie een antwoord op uw vraag

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• n m
  • Laatst online: 20-07 15:44

n m

Mijn Inster is ondertussen ook aangekomen in Eindhoven.
Maar het is nu wachten op het COC attest zodat ik hem in België kan invoeren.
We mikken op afleverdatum 8 maart om de gehele importprocedure rond te hebben.
Ik ben aan het aftellen ...
Leuk om ondertussen al even mee te genieten met alle geleverde Insters hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arunesh90
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 16-09 02:41
yvonne 123 schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 11:04:
Groet Yvonne
Ja klopt dit was door @HyundaiInster opgezet geloof ik en zo te zien meteen verwijderd nadat die zijn auto had gekregen...
Maar ja dan zie je ook meteen de nadelen van dit soort type off-site forums/Discords, dat de history enzo gewoon zomaar kan verdwijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manonn
rvdgaag schreef op zondag 16 februari 2025 @ 09:34:
[...]

Op stalen velgen gaat dat niet anders, maar waar zie je die dan ?
@rvdgaag De Pulse heeft bij mijn weten lichtmetalen wielen…En ik ben dochter van een automonteur die hier ook zeer verbaasd over is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R22acwUZ4JkR8BTY41b_yZ9yC_s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fCKHMVmX3TCroJlp7uIdvFnp.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manonn
Megat schreef op zondag 16 februari 2025 @ 11:29:
[...]

Op https://www.mvwautotechni...%20midden%20naar%20buiten). staat - voor mijn gevoel - begrijpelijk uitgelegd wat onbalans is en op weke manier het geëlimineerd kan worden. Misschien geeft de geboden informatie een antwoord op uw vraag
@Megat Zeker helder, bedankt! Maar de ook hier lees ik toch over plaklood en slaglood aan het binnenkant van de lichtmetalen velg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megat
Manonn schreef op zondag 16 februari 2025 @ 17:32:
[...]

@Megat Zeker helder, bedankt! Maar de ook hier lees ik toch over plaklood en slaglood aan het binnenkant van de lichtmetalen velg.
Ik denk dat u deels gelijk hebt.
In hetzelfde artikel staat in het laatste blok onder ‘Lood’ dat er ook voor lichtmetalen velgen ‘slaglood’ bestaat. Citaat :” Slaglood voor lichtmetalen velgen is wel wat anders dan voor stalen velgen. De haak aan het loodje is breder en groter dan die van een stalen velg”.
Ik meen deze afwijkende vorm van het loodje ook op uw foto te zien.
Om geen verkeerde indruk te wekken, prefereer ik ook ‘plaklood’ bij lichtmetalen velgen, omdat het fraaier oogt en ook minder kans op beschadiging geeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HandyLumberjack
Manonn schreef op zondag 16 februari 2025 @ 17:26:
[...]

@rvdgaag De Pulse heeft bij mijn weten lichtmetalen wielen…En ik ben dochter van een automonteur die hier ook zeer verbaasd over is.

[Afbeelding]
Dit is inderdaad een lichtmetalen velg, en heel charmant is het niet zo. Ik zou bij de eerste keer dat ze de banden vervangen gewoon vragen of ze het willen vervangen door plaklood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdgaag
HandyLumberjack schreef op zondag 16 februari 2025 @ 18:14:
[...]

Dit is inderdaad een lichtmetalen velg, en heel charmant is het niet zo. Ik zou bij de eerste keer dat ze de banden vervangen gewoon vragen of ze het willen vervangen door plaklood.
Ik denk dat door de vorm van de velg en het feit dat het vrijwel strak langs de remklauw gaat dat plaklood niet gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HandyLumberjack
rvdgaag schreef op zondag 16 februari 2025 @ 18:25:
[...]

Ik denk dat door de vorm van de velg en het feit dat het vrijwel strak langs de remklauw gaat dat plaklood niet gaat.
Dat zou kunnen, ik kan dat zo niet beoordelen, als het niet zou kunnen zullen ze dat ongetwijfeld aangegeven als je het vraagt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

rvdgaag schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 13:39:
Vanochtend mijn vrouw d'r nieuwe auto opgehaald en een lekker stukje mee gereden, prima geen trillingen of wat dan ook.

Inster Evolve Sky, techpack, winterpack , dusk sky blue matte, en trekhaak (die komt later was niet binnen). Lekker bakkie.
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Deze kleur is echt fantastisch, super stijlvolle auto zo met die LED koplampen en achterlichten O+

offtopic:
Vraag me trouwens af of de meeste mensen die hier een Inster rijden cq besteld hebben deze hebben gekocht of voor private lease zijn gegaan. Dat was ook nog wel handig geweest om aan de OP toe te voegen wat mij betreft

edit:
Ik doe een poll dan bij deze!

Poll: Inster (aanstaande) eigenaren, gekocht of lease?
Gekocht
Private lease
Financial lease
Afbeeldingslocatie: https://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=406920&layout=3
Ook een poll maken? Klik hier

Helaas update de poll niet uit zichzelf. Dus als je de resultaten wilt zien moet je even hier naartoe navigeren: https://poll.dezeserver.n...=406920&layout=2&sort=prc

[ Voor 24% gewijzigd door London op 17-02-2025 10:11 ]

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HandyLumberjack
London schreef op zondag 16 februari 2025 @ 19:32:
[...]

offtopic:
Vraag me trouwens af of de meeste mensen die hier een Inster rijden cq besteld hebben deze hebben gekocht of voor private lease zijn gegaan. Dat was ook nog wel handig geweest om aan de OP toe te voegen wat mij betreft
Ik heb het beeld dat het grootste deel voor zelf kopen heeft gekozen, waaronder ikzelf.

Prijs voor 5/6 jaar private lease was voor mij vergelijkbaar met zelf kopen en alle bijkomende kosten (verzekering, mrb, onderhoud), maar aan het einde van de periode mag je de auto dan houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdgaag
HandyLumberjack schreef op zondag 16 februari 2025 @ 19:36:
[...]

Ik heb het beeld dat het grootste deel voor zelf kopen heeft gekozen, waaronder ikzelf.

Prijs voor 5/6 jaar private lease was voor mij vergelijkbaar met zelf kopen en alle bijkomende kosten (verzekering, mrb, onderhoud), maar aan het einde van de periode mag je de auto dan houden.
Reken je jezelf niet te rijk ? Rendements verlies op 30K eigen vermogen gebruiken om in een auto te stoppen moet je ook meerekenen (ga uit van 7 a 8 %). Voor een periode van 48 maanden is private lease goedkoper dan uit eigen vermogen alles betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Estrella
  • Laatst online: 15-09 19:34
[tr]
[td]Estrella/td]
[td]Pulse[/td]
[td]Black[/td]
[td]Winter[/td]
[td]-[/td]
[td]16-11-2024[/td]
[td]14-02-2025[/td]
[/tr]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HandyLumberjack
rvdgaag schreef op maandag 17 februari 2025 @ 11:02:
[...]

Reken je jezelf niet te rijk ? Rendements verlies op 30K eigen vermogen gebruiken om in een auto te stoppen moet je ook meerekenen (ga uit van 7 a 8 %). Voor een periode van 48 maanden is private lease goedkoper dan uit eigen vermogen alles betalen.
Ik heb de basisversie, die was ca. €18.400.
Rendement van 7-8% kun je op de langere termijn wel halen met aandelen, maar daar mag nog VRH en kosten broker vanaf. Dan hou je effectief ca. 5% over. Wat resulteert (in 6 jaar) in ca. €290,- p.m. aan rendement en afschrijving naar €0,-. Daar komt dan nog ca. €80,- per maand aan wegenbelasting, onderhoud en verzekering bij) Totaal €370,- wat vergelijkbaar is met private leaseprijs destijds bij 6 jaar /20.000km.

Ja, de wegenbelasting gaat omhoog de komende jaren, daar staat tegenover dat je bij private lease waarschijnlijk nog een (kleine) rekening krijgt voor de (door anderen veroorzaakte) parkeerschades.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de schompen
Private lease bij Direct lease is voor de inster emotion 42 kWh toch nog 419 euro per maand bij 12000 km en bij 5 jaar leasen. Toch ook niet misselijk als je alles bij elkaar optelt, en dan is de auto na 5 jaar ook nog niet van je eigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RvMouche
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-09 12:18
Hier ook private lease (via Ayvens), maar dan als primaire reden dat dit mijn eerste 'eigen' auto wordt en het financieel zekerder is om het op deze manier te doen.

[tr]
[td]RvMouche[/td]
[td]Evolve[/td]
[td]Unbleached Ivory Solid[/td]
[td]Winter+Tack[/td]
[td]via Ayvens[/td]
[td]2025-01-05[/td]
[td]Inschatting: 1 juni[/td]
[/tr]

[ Voor 0% gewijzigd door RvMouche op 17-02-2025 11:58 . Reden: quotjes om eigen heen, met private lease is 'ie natuurlijk niet van mij ]

Pagina: 1 ... 22 ... 42 Laatste