monica66 schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 19:54:
[Afbeelding]
Zo beroerd zijn die Ali spatlappen nu ook weer niet. Ze zitten best netjes. Bedenk wel dat dit pas de eerste setjes zijn die op de markt komen.
Bovendien vind ik 218 euro niet een reëele prijs voor een paar spatlappen. Totaal overpriced voor een paar stukjes kunststof.
Ik begrijp je punt en ik vind dat ook veel geld voor een stukje kunststof wat vuil tegen moet houden. Liever zie ik 3rd party accessoires van een betrouwbare partij. Net zoals dat je een Oostenrijks bedrijf hebt die
frunks maakt.
Spullen van Chinese webshops (of bol.com, Amazon e.d.) worden niet getest conform Europese richtlijnen/wetgeving. Zo zijn er voorbeelden van ik meen haarspeldjes of sieraden die te veel schadelijke metalen bevatten wat dus weer schadelijk is voor de gezondheid van kinderen.
Zo betaal je in Nederland (ik noem even wat) 50 euro voor een sieraad, wat je veel geld zou kunnen vinden voor een stukje metaal. Via die Chinese webshop heb je 'n voor 5 euro binnen. Zo heb je natuurlijk talloze voorbeelden van producten die elders gemaakt worden en goedkoper zijn.
Ik ben wel benieuwd naar de verschillen tussen origineel en Chinees. Is het puur plastic of gespoten? Wat zijn de ruwe grondstoffen? Wat is het verschil na 3 jaar rijden / zonlicht? Arbeidsomstandigheden; gemaakt in een smerige fabriek door een Oeigoer of kind of wellicht juist in een moderne fabriek?
Je weet het niet zodra je merkloze spullen uit China haalt. Als een bekend merk slecht in het daglicht kom met een product, dan kan dat zorgen voor merkschade waardoor het bedrijf zou kunnen stoppen. Dus ze zijn gebaat bij goede producten leveren die aan bepaalde eisen voldoen. Merkloze producten uit die webshops hebben dat probleem helemaal niet en mochten ze negatief in het daglicht komen te staan dan starten ze de volgende dag weer een andere onderneming.
Nogmaals ben ik het met je eens dat de prijsstelling te hoog is. Maar ik zou dus niet kiezen voor twijfelachtige producten. Dan maar geen spatlappen.