Set 1: 5200 Wp op een se 5k. Set 2: 5200 Wp op een se 5k. Set 3: 5040 Wp op een Growatt 5000tl3-xh
Je hebt geen fout gemaakt.HyundaiInster schreef op zondag 9 februari 2025 @ 00:25:
Wij hebben vandaag onze Inster opgehaald. Super fijne auto! We dachten, laten we even het snelladen testen bij Tesla! Kijken hoeveel kwh hij naar binnen gaat slokken. Kwam hij maar tot max 30 Kwh! We hebben er een half uur gestaan, en de batterij ging van 50% naar 70%. Het was 4 graden, we hebben geen tech pack maar we hadden wel een rit van 35 minuten erop zitten.
Iemand tips/advies? Toch wel beetje aan t twijfelen of ik een fout heb gemaakt door geen Winter Pack te bestellen….
Een hoge laadsnelheid geldt, bij de meeste ev's, als de batterij rond de 20% en lager zit, dus hoe leger de batterij hoe hoger de laadsnelheid. Het zakt daarna trouwens in, zoals bij de meeste ev's.
De huidige temperaturen zijn ook van invloed, zeker als de rit naar de snellader kort was.
Bij de meeste ev's helpt de navigatie instellen naar het snellaadpunt ook wel eens (mits geen kort ritje).
De Inster heeft relatief weinig last van een inzakkende laadsnelheid bij een vollere batterij. De gemiddeld laadsnelheid van 10-80% SOC is 82% van de pieksnelheid. Terwijl dit bij veel tesla's rond de 50-60% ligt.Zjanzjak schreef op zondag 9 februari 2025 @ 10:20:
[...]
Je hebt geen fout gemaakt.
Een hoge laadsnelheid geldt, bij de meeste ev's, als de batterij rond de 20% en lager zit, dus hoe leger de batterij hoe hoger de laadsnelheid. Het zakt daarna trouwens in, zoals bij de meeste ev's.
De huidige temperaturen zijn ook van invloed, zeker als de rit naar de snellader kort was.
Bij de meeste ev's helpt de navigatie instellen naar het snellaadpunt ook wel eens (mits geen kort ritje).
Blijft temperatuur over, of het moet toevallig een lader zijn geweest die enorm beperkt was qua snelheid, dit heb ik ook wel eens meegemaakt bij Teslasuperchargers.
Gasloos sinds 2015, 117x125Wp+26x295Wp+11x395Wp
Uit interesse, waarom per se in een houder en niet in het opberggedeelte?Chainsaw2002 schreef op zondag 9 februari 2025 @ 11:08:
Gisteren onze Inster mogen ophalen. Helemaal tevreden. Heeft iemand een tip voor een MagSafe telefoonhouder? Die van ons past niet tussen de vinnen. Het liefst voor de vinnen van de verwarming. Mag met oplaad functie zijn maar ook zonder.
Helaas geen tip voor de MagSafe, de mijne laat ik lekker zitten in de auto die ik inruil. Ben niet van plan nog een houder voor mijn telefoon te gaan gebruiken in de Inster.
Flitsmeister zonder pro.Verwijderd schreef op zondag 9 februari 2025 @ 11:12:
[...]
Uit interesse, waarom per se in een houder en niet in het opberggedeelte?
En andere zaken zonder direct CarPlay te moeten gebruiken. Hopelijk wordt wireless CarPlay mogelijk.
Ik ben echt een leek op dat gebied. Maar Flitsmeister werkt dan dus niet via CarPlay? Of is CarPlay een gedoe om steeds aan te zetten? Wireless kan met een adapter begreep ik uit dit topic.Chainsaw2002 schreef op zondag 9 februari 2025 @ 12:37:
[...]
Flitsmeister zonder pro.
En andere zaken zonder direct CarPlay te moeten gebruiken. Hopelijk wordt wireless CarPlay mogelijk.
Zelf niet van plan om CarPlay of Android Auto te gebruiken (partner wel), ik heb namelijk geen smartphone
Zit volgens mij bij het lichtgevende gedeelte: YouTube: 현대 캐스퍼 일렉트릭 1인칭 주행 & 모든 기능 둘러보기 (2025 Hyundai Casper Electric POV Te...Manonn schreef op zondag 9 februari 2025 @ 11:37:
Volgens de brochure heeft de Inster vanaf de Pulse een ‘USB-C poort achterste zitrij’. Ik heb er bij het showroommodel naar gezocht maar niet gevonden. Verkopers waren druk en als ik de mijne vrijdag op ga halen vraag ik er wel naar. Maar hier toch hier alvast uit nieuwsgierigheid: zijn er tweakers die hun Pulse/Evolve al rijden en weten waar de bewuste poort zich bevindt?
Helaas geen tip voor de MagSafe, de mijne laat ik lekker zitten in de auto die ik inruil. Ben niet van plan nog een houder voor mijn telefoon te gaan gebruiken in de Inster.
@de schompen bij mijn dealer wel, maar niet echt een goede deal. Ik geloof dat 25% van de waarde van de banden in mindering zou worden gebracht op een andere set. Volgens mij praten we dan over circa € 50-60 euro 🤗de schompen schreef op zondag 9 februari 2025 @ 10:16:
Vroeg me af indien je er een ander merk band onder de auto wilt hebben of er dan misschien een soort van inruilprijs krijgt voor de afkomende banden? Ik zou er namelijk liever iets van Vredestein onder zien. Zijn er hier die andere banden er op hebben liggende dan de standaard banden ? (kumho,nexan) En wat was dan de eventuele meerprijs?
En wat was je kwijt voor de Vredestein banden ? (als je het wilt vertellen tenminste)Manonn schreef op zondag 9 februari 2025 @ 13:42:
[...]
@de schompen bij mijn dealer wel, maar niet echt een goede deal. Ik geloof dat 25% van de waarde van de banden in mindering zou worden gebracht op een andere set. Volgens mij praten we dan over circa € 50-60 euro 🤗
Set 1: 5200 Wp op een se 5k. Set 2: 5200 Wp op een se 5k. Set 3: 5040 Wp op een Growatt 5000tl3-xh
Thanks! Het shot ging super snel voorbij, maar geloof dat ik nu een idee heb waar ik moet zoeken vrijdag.Verwijderd schreef op zondag 9 februari 2025 @ 12:48:
[...]
Zit volgens mij bij het lichtgevende gedeelte: YouTube: 현대 캐스퍼 일렉트릭 1인칭 주행 & 모든 기능 둘러보기 (2025 Hyundai Casper Electric POV Te...
Naar de exacte bijbetaling voor de Vredestein banden heb ik eerlijk gezegd niet meer gevraagd, de dealer sprak over minstens 300 à 400 euro.de schompen schreef op zondag 9 februari 2025 @ 14:05:
[...]
En wat was je kwijt voor de Vredestein banden ? (als je het wilt vertellen tenminste)
Daar zijn de meningen toch nog wel erg over verdeeld. In veel artikelen lees je ongeveer dit (voor het volledige artikel: https://gocar.be/nl/auton...epomp-in-elektrische-auto)HyundaiInster schreef op zondag 9 februari 2025 @ 14:12:
150 km gereden, 7 graden. Gaat echt niet zo snel, maar denk idd dat dit te overzien is omdat het ‘koud’ is. Maar wellicht om in je achterhoofd te houden, neem een warmtepomp
:strip_exif()/f/image/dMH212W7fm2DeCitXbEcDPmx.jpg?f=fotoalbum_large)
Praktisch gezien wel zinvol dus, maar kijk je puur naar de kosten dan vind ik de terugverdientijd wel erg lang.
Mwoah, eens met hieronder.HyundaiInster schreef op zondag 9 februari 2025 @ 14:12:
150 km gereden, 7 graden. Gaat echt niet zo snel, maar denk idd dat dit te overzien is omdat het ‘koud’ is. Maar wellicht om in je achterhoofd te houden, neem een warmtepomp
Dus;Manonn schreef op zondag 9 februari 2025 @ 14:29:
Daar zijn de meningen toch nog wel erg over verdeeld. .
Maak nou nog eens een foto/screenshot waarbij je onder 20% zit, je de snellader als aankomstpunt in de navigatie hebt gezet, en de rit naar de snellader zeker een half uur duurt. Om op basis van je bovenstaande screenshot te melden dat je een warmtepomp moet nemen is eigenlijk klinkklare onzin.
Wat een meevaller is, is dat de auto direct na het starten via Bluelink Spotify gaat afspelen, met de actieve nummer op mijn mobiel, zonder dat ik iets moet starten of mijn mobiel via Android Auto hoeft te verbinden.
De navigatie lijkt wel wat beperkter dan de gratis Magic op mijn mobiel. Maar in de tunnel (dus zonder gps), met filevorming, werd de juiste positie aangegeven. Iets wat bij navigatie op een mobiel altijd fout gaat.
Sorry maar als de batt op 50 % zit en hij kan maximaal 30 kwh laden, is dat voor mij wel een teleurstelling.
Graag zie ik screenshots van de mensen die geen warmtepomp hebben tegemoet, want dit is wel een domper van jewelste.
Ruim 40 minuten voor amper 20% erbij is namelijk wat je niet verwacht.
Van 15 februari naar 8 februari, mooie meevaller! Toevallig nog een gratis mattensetjePBakker schreef op zondag 9 februari 2025 @ 16:35:
Gisteren heb ik de Inster Pulse opgehaald. Alles werkt naar behoren, behalve die halfgare 'ogen op de weg' waarschuwingen.
Wat een meevaller is, is dat de auto direct na het starten via Bluelink Spotify gaat afspelen, met de actieve nummer op mijn mobiel, zonder dat ik iets moet starten of mijn mobiel via Android Auto hoeft te verbinden.
De navigatie lijkt wel wat beperkter dan de gratis Magic op mijn mobiel. Maar in de tunnel (dus zonder gps), met filevorming, werd de juiste positie aangegeven. Iets wat bij navigatie op een mobiel altijd fout gaat.
Dat stond verkeerd in het overzicht:Verwijderd schreef op zondag 9 februari 2025 @ 18:14:
[...]
Van 15 februari naar 8 februari, mooie meevaller! Toevallig nog een gratis mattensetje![]()
![]()
?
Voor de matjes heb ik 100 euro betaald.PBakker schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 21:49:
Vandaag een belletje gehad van de dealer, ik kan de Inster Pulse Tomboy Kahki op 8-2-2025 ophalen.
Besteld op 13-11-2024.
[ Voor 4% gewijzigd door PBakker op 09-02-2025 19:03 ]
/f/image/BvI6decXTWKaey2D048VZ6k0.png?f=fotoalbum_large)
Ter info de laadcurve op een snellader van de 49kWh Inster batterij, als hij laadt met 30kW is de accu te koud.
Altijd een warmtepomp versie kopen als je snelladers denkt te gaan gebruiken, mijn Ioniq5 laadt met een koude accu ook 35 a 50 kW, maar met de accu voorverwarming 235 kW !
/f/image/WL6nhecKcHHh6Q4PDwOgU3bs.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 21% gewijzigd door rvdgaag op 09-02-2025 19:41 ]
Deye 12kW Hybrid, 8,77 kW peak solar, 62,4 kWH Seplos batteries, Panasonic K-series 5kW all-electric heatpump
Een warmtepomp is inderdaad effectiever maar het is geen magic box, dat gaat echt geen giga verschil maken wat jij er van verwacht kan ik je melden. Je stelt je er veels te veel van voor.HyundaiInster schreef op zondag 9 februari 2025 @ 18:04:
Wat ik probeer te zeggen, snelladen gaat zeer traag bij deze temperaturen. Een warmtepomp zou er voor moeten zorgen dat de batterij al warm is en efficiënt kan laden.
Er zijn wel heel weinig, bijna geen, ev-rijders die naar een snellader gaan bij 50%, een beetje ervaren ev-rijder doet dat pas onder de 20%.HyundaiInster schreef op zondag 9 februari 2025 @ 18:04:
Sorry maar als de batt op 50 % zit en hij kan maximaal 30 kwh laden, is dat voor mij wel een teleurstelling.
Ja die 30 kWh is wel laag, een oorzaak is de kou en bij sommige snelladers zakt de snelheid in als je er nog een andere ev aan het laden is.
Vragen die ik nog heb;
1.) Stond de snellader als doel in je navigatie?
2.) Duurde de rit er naar toe 30 minuten of meer?
3.) Ben je veranderd van plek? Het gebeurt namelijk wel eens dat de snelheid laag blijft, zelf ook enkele keren meegemaakt, waar het aan ligt, geen idee, maar van plek veranderen hielp.
1 x bij een Tesla SUC moest ik zelfs 2 x van plek veranderen, wat uiteindelijk hielp.
Neem bovenstaande in acht, en ga nog eens snelladen, dan ben ik benieuwd of dit nog steeds zo is.
En nee, niet boven de 50% gaan snelladen.
Sorry hoor maar van deze post klopt er geen zak ! Kijk naar mijn post hierboven met de laadcurvesZjanzjak schreef op zondag 9 februari 2025 @ 19:42:
[...]
Een warmtepomp is inderdaad effectiever maar het is geen magic box, dat gaat echt geen giga verschil maken wat jij er van verwacht kan ik je melden. Je stelt je er veels te veel van voor.
[...]
Er zijn wel heel weinig, bijna geen, ev-rijders die naar een snellader gaan bij 50%, een beetje ervaren ev-rijder doet dat pas onder de 20%.
Ja die 30 kWh is wel laag, een oorzaak is de kou en bij sommige snelladers zakt de snelheid in als je er nog een andere ev aan het laden is.
Vragen die ik nog heb;
3.) Ben je veranderd van plek? Het gebeurt namelijk wel eens dat de snelheid laag blijft, zelf ook enkele keren meegemaakt, waar het aan ligt, geen idee, maar van plek veranderen hielp.
1 x bij een Tesla SUC moest ik zelfs 2 x van plek veranderen, wat uiteindelijk hielp.
Neem bovenstaande in acht, en ga nog eens snelladen, dan ben ik benieuwd of dit nog steeds zo is.
. De warmtepomp met voorverwarming maakt het absolute verschil
Deye 12kW Hybrid, 8,77 kW peak solar, 62,4 kWH Seplos batteries, Panasonic K-series 5kW all-electric heatpump
Het gaat niet om de warmtepomp, maar de batterijverwarming, die heeft de Inster zonder winter pack niet, dus navigatie instellen op laadpunt gaat niet helpen. Maar eerst goed leegrijden gaat wel helpen. En om snel te laden heeft de Inster een lader van 150 kW of meer nodig.Zjanzjak schreef op zondag 9 februari 2025 @ 19:42:
[...]
Een warmtepomp is inderdaad effectiever maar het is geen magic box, dat gaat echt geen giga verschil maken wat jij er van verwacht kan ik je melden. Je stelt je er veels te veel van voor.
[...]
Er zijn wel heel weinig, bijna geen, ev-rijders die naar een snellader gaan bij 50%, een beetje ervaren ev-rijder doet dat pas onder de 20%.
Vragen die ik nog heb;
De standaard range Inster kom op een 50 kW lader ook niet voorbij de ca. 33kW laadsnelheid als de batterij wel warm is.
[ Voor 8% gewijzigd door HandyLumberjack op 09-02-2025 20:03 ]
Moet je alleen niet bij 79% gaan snelladen.
Ik somde een aantal zaken op die kunnen helpen dat te halen.
Dit is idd ook een mogelijke oorzaak;
Het plaatje ziet er trouwens erg Tesla achtig uit en aangezien ik daar ook wel eens lagere waardes heb gehaald en na van plek verwisseld te zijn niet meer, is er ook een aannemelijke kans dat dat het ook kan zijn.HandyLumberjack schreef op zondag 9 februari 2025 @ 19:47:
De standaard range Inster kom op een 50 kW lader ook niet voorbij de ca. 33kW laadsnelheid als de batterij wel warm is.
Zoals gezegd, een warmtepomp is inderdaad beter, dat ontken ik niet, maar je moet je ook afvragen hoe vaak je gaat snelladen, en wanneer. Ga je in de winter tig keer naar een snellader, ja, dan kan het wel een verschil maken en zal je er vast profijt van hebben.
Maar een screenshot/plaatje laten zien met 79% met een laadsnelheid van 22 kWh en dan stellen dat je een warmtepomp moet nemen is enorm kort door de bocht.
Het gaat niet om de warmtepomp, maar om de batterijverwarming, dat kan ook zonder warmtepomp. Maar bij de Inster zit het in 1 pakket.Zjanzjak schreef op zondag 9 februari 2025 @ 20:48:
Zoals gezegd, een warmtepomp is inderdaad beter, dat ontken ik niet, maar je moet je ook afvragen hoe vaak je gaat snelladen, en wanneer. Ga je in de winter tig keer naar een snellader, ja, dan kan het wel een verschil maken en zal je er vast profijt van hebben.
En iedereen moet voor zichzelf bepalen hoeveel profijt die daarvan heeft, en bij mij is het minimaal, dus ik heb geen winter pack besteld.
Ruuddie in "Het grote Hyundai Ioniq 5 topic"
jouwheld in "Het grote Hyundai Ioniq 5 topic"
Tegenwoordig is het probleemloos laden bij de V2/V3 superchargers met onze IONIQ 5 (MY23), wel met max 90-95 kW.
Wat ik wil zeggen is: mogelijk dat er tussen de superchargers en de Inster ook nog een soort incompatibiliteit bestaat die Tesla hopelijk zal gaan oplossen...
Dat zou ook kunnen ja, maar om dingen zeker te weten zou ik ook, na een stukje rijden, even gaan snelladen bij een andere maatschappij dan Tesla. En dan niet met 79%. En zorgen dat ik de enige ben. En voor de zekerheid ook nog even van plek veranderen als het laag blijft. Is dat niet het geval en bij Tesla wel, dan zou het een Inster <-> Tesla ding kunnen zijn.AlteKiet schreef op zondag 9 februari 2025 @ 21:54:
Wat ik wil zeggen is: mogelijk dat er tussen de superchargers en de Inster ook nog een soort incompatibiliteit bestaat die Tesla hopelijk zal gaan oplossen...
Gisteren hebben we de Inster opgehaald, in totaal hebben we 150 km gereden met tussenpozen. De laatste rit was 35 minuten op de snelweg. De actieradius was toen ongeveer 49%. Het was 4 graden celsius, (we hebben de Tesla charger niet ingesteld op de navi; maar ik denk dat dat niets uitmaakt aangezien we geen batterijverwarming hebben, correct me if im wrong). Nou stekker erin, de laadsnelheid was 24 kwh. Hele tijd lopen kijken in de Tesla app en op het dashboard van de Inster, de snelheid van laden klopt. Er stonden geen Tesla's naast ons en het hele terrein was bezet met max 2 andere Tesla's (16 palen beschikbaar in totaal). Daarnaast een andere paal geprobeerd, zelfde probleem. Toen toch de auto bij ons in de straat gezet (wat overigens 52 cent kost per kwh ipv de 27 cent bij Tesla). Opgeladen tot 100 procent.
Vandaag hebben we de Inster weer uitvoerig gebruikt, 345 km bij vertrek in de batterij. Ongeveer 150 km gereden naar een snellader van Tesla, hadden we precies hetzelfde. van 50% naar 75% (gok ik) duurde 39 minuten (eerlijk is eerlijk, ik begon hem wel te knijpen haha). Toen waren we aangekomen bij onze bestemming, daar even de thuislader gebruikt. 15 kilometer erbij in 3 uur. Daarna moesten we weer vanuit Limburg terug naar de Randstad, ongeveer 185 km waarvan groot stuk op de snelweg. Het was 5 graden. Actieradius was op 40 km. Wij weer naar dezelfde Tesla charging station, kabel erin en hij haalt gewoon 85 kwh! Tot 65/70% was de laadsnelheid tussen de 82 en 85 kwh, super dus! Na de 70% was het in het begin 70 kwh en richting de 80% ongeveer 44 kwh. Na de 80% is het idd niet logisch om te laden, haalt max 22 kwh.
Nu ben ik enigszins gerust, maar heb ik wel een aantal vraagtekens. (Voel je overigens vrij om te reageren op bovenstaand bericht, hieronder een aantal concrete vragen)
- De eerste dag hebben we toch 150 km gereden, dan zou de batterij 'warm' moeten zijn; vooral omdat ons laatste ritje 35 min was over de snelweg. Waar zou het aan liggen dat we dan toch die 24 kwh haalde op 50% actieradius?
Kunnen we zo stellen dat het veel belangrijker is dat je gaat laden als je accu zo 'leeg' mogelijk is ipv de batterij 'warmrijden'?
Voor de goede orde, ik heb geladen tot 79%. Het is niet zo dat ik begon met laden toen de batt op 79% stond. Het laden duurde van 50% tot 79% in totaal 40 minuten.Zjanzjak schreef op zondag 9 februari 2025 @ 22:46:
[...]
Dat zou ook kunnen ja, maar om dingen zeker te weten zou ik ook, na een stukje rijden, even gaan snelladen bij een andere maatschappij dan Tesla. En dan niet met 79%. En zorgen dat ik de enige ben. En voor de zekerheid ook nog even van plek veranderen als het laag blijft. Is dat niet het geval en bij Tesla wel, dan zou het een Inster <-> Tesla ding kunnen zijn.
Eerst was het voor mij december, toen januari, en daarna opeens April nadat de dealer een berichtje naar de importeur had gestuurd.
Volgens hun is er kennelijk vertraging opgelopen met autos die een matte kleur hebben 🙄
Erg benieuwd of anderen een soortgelijke verhaal hebben gekregen.
Even eenhedenpolitie: de laadsnelheid geef je aan in kW, de hoeveelheid geladen energie in kWh, dat maakt je verhaal wat beter leesbaar.HyundaiInster schreef op zondag 9 februari 2025 @ 23:38:
Bedankt voor alle reacties! Ik waardeer jullie antwoorden, inclusief de pittige! Het is voor het eerst dat we een EV hebben en voor ons een grote uitgave. Daarnaast was ik in de veronderstelling dat snelladen, ook in koud weer, relatief 'snel' zou zijn. Ik schrok van mijn eerste laadsessie bij Tesla, toen ik 22 KwH zag staan schrok ik wel. Maar voor alle duidelijkheid ga ik het verhaal volledig en duidelijk beschrijven, want ik ben benieuwd wat jullie denken.
Gisteren hebben we de Inster opgehaald, in totaal hebben we 150 km gereden met tussenpozen. De laatste rit was 35 minuten op de snelweg. De actieradius was toen ongeveer 49%. Het was 4 graden celsius, (we hebben de Tesla charger niet ingesteld op de navi; maar ik denk dat dat niets uitmaakt aangezien we geen batterijverwarming hebben, correct me if im wrong). Nou stekker erin, de laadsnelheid was 24 kwh. Hele tijd lopen kijken in de Tesla app en op het dashboard van de Inster, de snelheid van laden klopt. Er stonden geen Tesla's naast ons en het hele terrein was bezet met max 2 andere Tesla's (16 palen beschikbaar in totaal). Daarnaast een andere paal geprobeerd, zelfde probleem. Toen toch de auto bij ons in de straat gezet (wat overigens 52 cent kost per kwh ipv de 27 cent bij Tesla). Opgeladen tot 100 procent.
Vandaag hebben we de Inster weer uitvoerig gebruikt, 345 km bij vertrek in de batterij. Ongeveer 150 km gereden naar een snellader van Tesla, hadden we precies hetzelfde. van 50% naar 75% (gok ik) duurde 39 minuten (eerlijk is eerlijk, ik begon hem wel te knijpen haha). Toen waren we aangekomen bij onze bestemming, daar even de thuislader gebruikt. 15 kilometer erbij in 3 uur. Daarna moesten we weer vanuit Limburg terug naar de Randstad, ongeveer 185 km waarvan groot stuk op de snelweg. Het was 5 graden. Actieradius was op 40 km. Wij weer naar dezelfde Tesla charging station, kabel erin en hij haalt gewoon 85 kwh! Tot 65/70% was de laadsnelheid tussen de 82 en 85 kwh, super dus! Na de 70% was het in het begin 70 kwh en richting de 80% ongeveer 44 kwh. Na de 80% is het idd niet logisch om te laden, haalt max 22 kwh.
Nu ben ik enigszins gerust, maar heb ik wel een aantal vraagtekens. (Voel je overigens vrij om te reageren op bovenstaand bericht, hieronder een aantal concrete vragen)
- De eerste dag hebben we toch 150 km gereden, dan zou de batterij 'warm' moeten zijn; vooral omdat ons laatste ritje 35 min was over de snelweg. Waar zou het aan liggen dat we dan toch die 24 kwh haalde op 50% actieradius?
Kunnen we zo stellen dat het veel belangrijker is dat je gaat laden als je accu zo 'leeg' mogelijk is ipv de batterij 'warmrijden'?
Als de batterij de juiste temperatuur is (en de lader heeft voldoende vermogen), is de laadsnelheid ongeveer gelijk aan de grafiek die @rvdgaag gisteren postte. Ongeacht de State of Charge waarmee je arriveert.
De eerste dag was de 150 km met tussenpozen en 35 minuten snelweg zeer waarschijnlijk niet voldoende om hem warm te krijgen. De tweede dag 150 km rijden leverde ook niet genoeg warmte op, na een keertje laden en nog een stuk snelweg was de accu blijkbaar wel warm genoeg.
Da's simple te verklaren, de Ioniq 4/6 hebben een 800V batterij en moeten dus geladen worden door een snellader de 900- a 1000V biedt, de Tesla's zijn 400V dus vandaar de lage laadstromenAlteKiet schreef op zondag 9 februari 2025 @ 21:54:
Met een IONIQ 5/6 laden bij een Tesla Supercharger was in het verleden (tot ~ eind 2023) ook lastig en zou later opgelost zijn met een softwareupdate van de superchargers.
Ruuddie in "Het grote Hyundai Ioniq 5 topic"
jouwheld in "Het grote Hyundai Ioniq 5 topic"
Tegenwoordig is het probleemloos laden bij de V2/V3 superchargers met onze IONIQ 5 (MY23), wel met max 90-95 kW.
Mooi dat je gerust bent, want er is/was eigenlijk niets aan de hand.HyundaiInster schreef op zondag 9 februari 2025 @ 23:38:
In de regel, zoals je nu zelf ook ontdekt hebt, kan je veel hogere waardes halen met laden.
En dat zonder Winter Pack.
Die paar keer dat dat niet het geval is kan vanwege een aantal redenen die in dit topic genoemd zijn.
Tip: als je van plan bent om veel te laden bij Tesla kan je overwegen een abonnement (maandelijks opzegbaar) te nemen, vrij simpel rekensommetje om te zien of het scheelt.
Zaterdag de dealer aan de lijn gehad. Hij is inderdaad binnen, maar gezien de werkplaatsplanning verwachten ze hem pas rond 8 maart te kunnen leveren?! Dealer is Ursem Barten Amsterdam. Dat gaat bij Tesla toch een stuk sneller/efficiënter.Tjenok schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 17:36:
Sinds vandaag in het Ayvens portaal te zien dat de auto bij de dealer staat en dat ze contact op gaan nemen voor een afleverafspraak. Spannend!
Ontkoppel de iPhone nog eens en daarna weer via Bluetooth koppelen. Doe tussen het ontkoppelen en koppelen ook even de auto uit en op slot. Mijn ervaring is dat het systeem je de vraag stelt of je je contacten ook wil delen met het voertuig en dat dat nu niet gebeurd is.Megat schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 21:08:
Wij hebben een probleempje met het tonen van de bel-lijst in onze Inster.
Mijn vrouw heeft een Iphone 11 pro, waarmee het ons (noch de verkoper bij de aflevering) lukt om de bellijst zichtbaar te krijgen in onze Inster .
Met mijn Iphone 6 was het geen probleem en ook met de Iphone15 Pro van onze dochter gaat het als vanzelf.
Omdat het met andere Iphones - zelfs de oudere 6S - probleemloos te installeren was, dachten en denken we, dat het aan een instelling op haar telefoon ligt, maar welke?
Wij hoopten met het scannen van de QR code in de auto, op de Hyundai help site een antwoord te kunnen vinden, maar dit lijkt niet zo te zijn.
Wellicht zijn er mensen op dit forum die ons een oplossing aan kunnen en willen reiken.
De auto rijdt er niet minder om, maar omdat de mogelijkheid van de bel-lijst er op zit, wil ze het ook graag werkend hebben.
Voor de volledigheid : BlueLink werkt probleemloos met haar Iphone.
ehhhh..HOI
@arunesh90 hier ongeveer dezelfde ervaring met mijn op 18-11-2024 bestelde E-Motion Thomboy Khaki. Levering in eerste instantie tussen Kerst en O&N, daarna begin januari en half januari hoorde ik dat mijn Inster nog in back-order stond en dat levering niet voor eind maart zou plaatsvinden (maar dat het net zo goed ook april, mei of nog later zou kunnen worden omdat pas met zekerheid te zeggen valt wanneer de auto geleverd wordt wanneer deze in productie is genomen). Ik heb toen besloten een van de andere kleuren/uitvoeringen te kiezen die inmiddels al in de haven op afroep stonden, deze ga ik aanstaand vrijdag ophalen.arunesh90 schreef op maandag 10 februari 2025 @ 04:24:
Zijn er nog andere mensen hier die opeens van hun dealer hebben gehoord dat levering rond april zal plaatsvinden?
Eerst was het voor mij december, toen januari, en daarna opeens April nadat de dealer een berichtje naar de importeur had gestuurd.
Volgens hun is er kennelijk vertraging opgelopen met autos die een matte kleur hebben 🙄
Erg benieuwd of anderen een soortgelijke verhaal hebben gekregen.
[ Voor 3% gewijzigd door Manonn op 10-02-2025 13:37 ]
Hartelijk dank voor uw reactie.krizzziz schreef op maandag 10 februari 2025 @ 11:47:
[...]
Ontkoppel de iPhone nog eens en daarna weer via Bluetooth koppelen. Doe tussen het ontkoppelen en koppelen ook even de auto uit en op slot. Mijn ervaring is dat het systeem je de vraag stelt of je je contacten ook wil delen met het voertuig en dat dat nu niet gebeurd is.
De door u geopperde mogelijke oplossing hebben we al geprobeerd, ook met verwijdering van haar account in de auto en bij Bluelink, maar helaas zonder resultaat.
Omdat ik op het Internet het probleem niet denk te vinden, ga ik er van uit, dat het misschien een exemplarisch probleem is.
Donderdag gaat ze met haar Iphone 11 pro aan bij Amac - de Premium Apple seller en leverancier van haar mobieltje - in de hoop dat daar de oplossing geboden wordt.
[ Voor 3% gewijzigd door Megat op 10-02-2025 15:09 ]
Gekozen omdat het een leuke auto is en zeker gezien de prijs is de verhouding van het gebodene prima.
Nog voor enkele opties gekozen zoals Glasscoat, Spatlappen voor en achter, Dark chrome wielmoeren, ijs en zonnescherm.
Volgens de dealer 1 maal per jaar een beurt of om de 15.000km.
[tr]
[td]Rscot[/td]
[td]Evolve Sky Plus[/td]
[td]A. Black[/td]
[td]Winter, Tech[/td]
[td]Van der Linden[/td]
[td]10-02-2025[/td]
[td]juli-2025[/td]
[/tr]
Goede deal. Wij hebben dat met de koop al besloten (volgens mij de non pro) en mogen daar 450 voor betalen.de schompen schreef op maandag 10 februari 2025 @ 17:21:
Voor diegene die een all-season band wil hebben in plaats van de kumho of nexans kreeg ik een mooi aanbod van mijn dealer om Vredestein quatrac pro ev te monteren met bijbetaling van 200 euro. Dit ivm de problemen van de banden die er standaard op liggen.
Als ik het goed begrijp heb jij de wagen nog niet, en is het dus ook nog niet zeker dat jij die problemen zult ervaren?de schompen schreef op maandag 10 februari 2025 @ 17:21:
Voor diegene die een all-season band wil hebben in plaats van de kumho of nexans kreeg ik een mooi aanbod van mijn dealer om Vredestein quatrac pro ev te monteren met bijbetaling van 200 euro. Dit ivm de problemen van de banden die er standaard op liggen.
Een super scherpe deal
Het vermoeden is dat de auto's te strak vastgesjord hebben gestaan op het schip. Over de afhandeling konden ze alleen maar zeggen dat het een kwestie van de lange adem gaat worden. Het kan maanden duren voordat hier uitsluitsel over is.
Dat klopt. Je kan misschien wel concluderen dat de aankomende scheepslading precies dezelfde klachten kan gaan hebben.HandyLumberjack schreef op maandag 10 februari 2025 @ 17:29:
[...]
Als ik het goed begrijp heb jij de wagen nog niet, en is het dus ook nog niet zeker dat jij die problemen zult ervaren?
Een super scherpe deal
Ik zet je straks in de lijst. Hierbij een snelle photoshop van de velgen onder je auto:rscot49 schreef op maandag 10 februari 2025 @ 17:18:
De knoop is door gehakt en en de Inster is besteld met 17" Graphite velgen, ben erg benieuwd hoe dit zal staan. Levering in juli omdat dan de lease eindigt van de CHR.
Gekozen omdat het een leuke auto is en zeker gezien de prijs is de verhouding van het gebodene prima.
Nog voor enkele opties gekozen zoals Glasscoat, Spatlappen voor en achter, Dark chrome wielmoeren, ijs en zonnescherm.
[tr]
[td]Rscot[/td]
[td]Evolve Sky Plus[/td]
[td]A. Black[/td]
[td]Winter, Tech[/td]
[td]Van der Linden[/td]
[td]10-02-2025[/td]
[td]juli-2025[/td]
[/tr]

Nog even een aanvulling over die kwestie van de lange adem. De dealer heeft ons de auto verkocht. Met hen is de overeenkomst gesloten, niet met Hyundai Nederland. De verantwoordelijkheid ligt dus in de eerste plaats bij de dealer om dit netjes op te lossen. Hoe ze dat met Hyundai Nederland oplossen is hun zaak. Niet die van de klant. Een klant maanden laten wachten is geen nette oplossing.monica66 schreef op maandag 10 februari 2025 @ 17:31:
Nog even een terugkoppeling van onze afspraak bij de dealer om naar de trilling in het stuur te kijken. Dit treedt bij snelheden vanaf 70 km/uur. De uitslag is dat ze de trilling bevestigen. Ze leggen het probleem nu bij Hyundai Nederland neer. Dit hebben ze ook al voor andere Insters gedaan hoorden we.
Het vermoeden is dat de auto's te strak vastgesjord hebben gestaan op het schip. Over de afhandeling konden ze alleen maar zeggen dat het een kwestie van de lange adem gaat worden. Het kan maanden duren voordat hier uitsluitsel over is.
Edit: de dealer van @de schompen neemt nu al zijn verantwoordelijkheid. Netjes!
[ Voor 11% gewijzigd door monica66 op 10-02-2025 19:18 ]
Uw man heeft gelijk, en het lijkt me niet de bedoeling om maandenlang met trillingen rond te rijden.monica66 schreef op maandag 10 februari 2025 @ 18:01:
[...]
Nog even een aanvulling over die kwestie van de lange adem. Mijn man zegt net dat de dealer ons de auto verkocht heeft. Met hen is de overeenkomst gesloten, niet met Hyundai Nederland. Je mag van een nieuwe auto verwachten dat deze naar behoren functioneert. Hij is van mening dat de verantwoordelijkheid in de eerste plaats bij de dealer ligt om dit netjes op te lossen. Hoe ze dat met Hyundai Nederland oplossen is hun zaak. Niet die van de klant. Een klant vele maanden laten wachten is geen nette oplossing wat hem betreft.
Maar gelijk hebben en gelijk krijgen zijn soms helaas twee verschillende dingen.
Het lijkt mij ook frustrerend om zo aan het lijntje gehouden te worden terwijl andere dealers met proactieve oplossingen komen.
[ Voor 4% gewijzigd door HandyLumberjack op 10-02-2025 18:11 ]
We gaan nog even in gesprek met ze uiteraard.HandyLumberjack schreef op maandag 10 februari 2025 @ 18:09:
[...]
Uw man heeft gelijk, en het lijkt me niet de bedoeling om maandenlang met trillingen rond te rijden.
Maar gelijk hebben en gelijk krijgen zijn soms helaas twee verschillende dingen.
Het lijkt mij ook frustrerend om zo aan het lijntje gehouden te worden terwijl andere dealers met proactieve oplossingen komen.
En je hoeft geen u te zeggen hoor!
Toch even de vraag. Waneer is het trillen? Ik heb het idee dat ik het wel voel,maar weet niet op welke schaal ik dit kan vergelijken? 🫣.monica66 schreef op maandag 10 februari 2025 @ 17:31:
Nog even een terugkoppeling van onze afspraak bij de dealer om naar de trilling in het stuur te kijken. Dit treedt bij snelheden vanaf 70 km/uur. De uitslag is dat ze de trilling bevestigen. Ze leggen het probleem nu bij Hyindai Nederland neer. Dit hebben ze ook al voor andere Insters gedaan hoorden we.
Ik vind het lastig om aan te geven waarmee je het kunt vergelijken. De dealer gaf in ieder geval wel aan dat het bij beide merken (Kumho en Nexen) van toepassing is.
De dealer vertelde ons zelf over de trillingen die anderen hier ervaren. Ik had dit met een test auto ook opgemerkt. Nu lijk ik dit nog niet te merken nadat de banden voor aflevering uitgelijnd zijn.
Vandaag voor het eerst opgeladen aan een publieke laadpaal van 12 naar 80%. Nu zie ik dat ik maar 24,6 kWh gefactureerd krijg via de ANWB Laadpas. Ik had verwacht dat ik zo’n 35 kWh zou zien. Wat mis ik in deze berekening?
(Ik heb de pulse - 49kWh)
Je verwachting klopt ongeveer, kan van alles zijn (kan ook aan de laadpaal liggen, als die bijvoorbeeld door een fout maar 2 van de 3 fases meet), als je wel genoeg range ervaart zou ik me geen zorgen maken.tweakertjee schreef op maandag 10 februari 2025 @ 18:34:
Afgelopen vrijdag heb ik mijn Inster opgehaald, dit weekend de eerste kilometers gereden!
De dealer vertelde ons zelf over de trillingen die anderen hier ervaren. Ik had dit met een test auto ook opgemerkt. Nu lijk ik dit nog niet te merken nadat de banden voor aflevering uitgelijnd zijn.
Vandaag voor het eerst opgeladen aan een publieke laadpaal van 12 naar 80%. Nu zie ik dat ik maar 24,6 kWh gefactureerd krijg via de ANWB Laadpas. Ik had verwacht dat ik zo’n 35 kWh zou zien. Wat mis ik in deze berekening?
[ Voor 3% gewijzigd door HandyLumberjack op 10-02-2025 19:02 ]
De percentages vind ik altijd meer voor de leuk, wat ik fijner vind om te weten is de hoeveelheid stroom die er in is gegaan. Is dat niet in de app van de Inster zelf te zien/vinden?tweakertjee schreef op maandag 10 februari 2025 @ 18:34:
Volgens onze dealer (ook Van der Linden groep), afgelopen zaterdag, was er nog discussie of the 1 of 2 jaar zou worden. We zouden nog te horen krijgen wat het wordt. De pechhulp staat op 1 jaar voorlopig.rscot49 schreef op maandag 10 februari 2025 @ 17:18:
in het meegeleverde "Service en Garantie Handleiding" staat trouwens duidelijk 2 jaar of 30000km.
:strip_exif()/f/image/kS2L2R8QXn17ufxwWtpmBQVL.jpg?f=fotoalbum_large)
Onze Inster Evolve tech winter mat blauw is 5 feb geleverd bij Content autogroep in Eindhoven.
Wij zijn er super happy mee.
We hebben een 12jr oude Nissan qq ingeruild. Dat was een ruime auto, automaat met ‘alle toeters en bellen’
De overproductie van onze zonnepanelen en de Sepp en Hyundai premie hebben ons naar de Inster geleid. De flexibele ruimte is wonderbaarlijk. Meer dan genoeg ruimte achterin met de achterstoelen naar voren (2 grote boodschappen kratten kunnen er makkelijk in) en als we passagiers hebben kunnen die zeer riant zitten.
Goede afwerking.
Alle rijhulpjes werken perfect. De waarschuwingen zijn niet hinderlijk maar attenderend. Hij rijdt met Kane assist prachtig tussen de lijntjes op snelweg en buitenweg.
I-pedal werkt super in bebouwde kom. Cruise Control met afstandsbeeaking tov voorganger: super.
We laden thuis op met een Wallbox. Die kun je instellen dat hij “groen” laadt. (Helaas de afgelopen week niet mogelijk) maar waarschijnlijk voor een groot deel van het jaar prima.
We hebben een ANWB en een Hyundai Laadpas gekocht.
@arunesh90 de INSTER bestaat in Dusk Blue … deze van TweakRobZ is 28/10 besteldTweakRobZ schreef op maandag 10 februari 2025 @ 21:55:
[Afbeelding]
Onze Inster Evolve tech winter mat blauw is 5 feb geleverd bij Content autogroep in Eindhoven.
We hebben een 12jr oude Nissan qq ingeruild. Dat was een ruime auto, automaat met ‘alle toeters en bellen’
De overproductie van onze zonnepanelen en de Sepp en Hyundai premie hebben ons naar de Inster geleid. De flexibele ruimte is wonderbaarlijk. Meer dan genoeg ruimte achterin met de achterstoelen naar voren (2 grote boodschappen kratten kunnen er makkelijk in) en als we passagiers hebben kunnen die zeer riant zitten.
Goede afwerking.
Alle rijhulpjes werken perfect. De waarschuwingen zijn niet hinderlijk maar attenderend. Hij rijdt met Kane assist prachtig tussen de lijntjes op snelweg en buitenweg.
I-pedal werkt super in bebouwde kom. Cruise Control met afstandsbeeaking tov voorganger: super.
We laden thuis op met een Wallbox. Die kun je instellen dat hij “groen” laadt. (Helaas de afgelopen week niet mogelijk) maar waarschijnlijk voor een groot deel van het jaar prima.
@TweakRobZ kleur ziet er mooi uit op jouw auto, wij wachten op een Pulse in dezelfde kleur, 11/11 besteld, er is hoop
proficiat met uw Inster en veilige kilometers toegewenst.TweakRobZ schreef op maandag 10 februari 2025 @ 21:55:
[Afbeelding]
Goede afwerking.
Ik vind uw formulering over de waarschuwingen bij de rijhulpjes als ‘attenderend’ leuk gevonden 😏
Je bedoelt de dakrails denk ik ? Zo ver ik weet zijn die niet te verwijderen.bour12 schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 14:04:
Ik heb een Inster evolve sky plus besteld en vroeg me af of je de imperiaal er makkelijk af kan halen en er weer makkelijk op kan zetten neem aan dat de stroomlijn als deze er niet opzit beter word?
Welke dealer?Kokatat schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 16:43:
Vandaag telefoontje van de dealer (van Mossel) dat we onze Inster komende maandag, 17-2-25, op kunnen halen.
Haha! Goedemorgen! Even het zand uit mijn ogen vegen hoor...Pierr schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 17:01:
Zou het van Mossel kunnen zijn? ;-)

Wij hebben begin Januari ook een Inster besteld:
Gebruiker: Roland63
Uitvoering: Inster Evolve Sky Plus 49kWh
Kleur: Unbleached Ivory
Pack: Winter and Tech Pack
Dealerschap: Content Auto Groep Eindhoven
Bestelling: 10-01.2025
Levering: Volgens de Content dealer zou hij deze maand (februari) bij hen binnen moeten komen.
Ik had nog een vraagje:
De Inster Evolve Sky Plus heeft een interne 230V aansluiting. Is deze ook te gebruiken tijdens het rijden? Bijvoorbeeld om een Notebook PC te laden tijdens de rit? Dit was me niet helemaal duidelijk vanuit de handleiding.
Welkom! Ik heb je in de lijst gezet. Geen idee wat betreft de V2L tijdens het rijden.Roland63 schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 18:22:
Wat een fijn forum is dit!
Wij hebben begin Januari ook een Inster besteld:
Gebruiker: Roland63
Uitvoering: Inster Evolve Sky Plus 49kWh
Kleur: Unbleached Ivory
Pack: Winter and Tech Pack
Dealerschap: Content Auto Groep Eindhoven
Bestelling: 10-01.2025
Levering: Volgens de Content dealer zou hij deze maand (februari) bij hen binnen moeten komen.
Ik had nog een vraagje:
De Inster Evolve Sky Plus heeft een interne 230V aansluiting. Is deze ook te gebruiken tijdens het rijden? Bijvoorbeeld om een Notebook PC te laden tijdens de rit? Dit was me niet helemaal duidelijk vanuit de handleiding.
Helaas, volgens mij is dat niet mogelijk. Zoals ik het lees, moet de utility mode geactiveerd worden en dat kan alleen als de parkeerrem erop staat. (Pag 1-42 uit de handleiding)Roland63 schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 18:22:
Wat een fijn forum
Ik had nog een vraagje:
[ Voor 13% gewijzigd door Megat op 11-02-2025 19:12 ]
Ik denk van wel, alleen helaas niet tijdens het laden als je bijvoorbeeld koffie wil zetten.Roland63 schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 18:22:
PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017
Stel dat u een trilling voelt, wat gaat dan de volgende stap wel of niet zijn, als ik dat vragen mag ?VickyNick schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 19:23:
Vandaag eindelijk bericht gekregen dat onze inster binnen is gekomen. Morgen gaan we voor een proefrit met onze auto (voorwaarde die we hadden gesteld voor de aankoop). Dan duurt het twee weken voordat hij op kenteken staat en klaar is voor aflevering. Morgen zullen we er even goed op letten of er trillingen te voelen zijn boven de 70km/h met dank aan de tips in dit forum.
Bedankt, Ik zie het nu ook. Jammer, maar mischien ook wel logisch. 230V / 3.5kW in een rijdende auto zou gevaarlijk kunnen zijn.Megat schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 18:30:
[...]
Helaas, volgens mij is dat niet mogelijk. Zoals ik het lees, moet de utility mode geactiveerd worden en dat kan alleen als de parkeerrem erop staat. (Pag 1-42 uit de handleiding)
ik hoop dat mijn bandjes ook zullen trillen van de inster, dan ga ik de dealer hopelijk in een mooi dealtje slepen voor premium merk allseason bandenMegat schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 19:42:
[...]
Stel dat u een trilling voelt, wat gaat dan de volgende stap wel of niet zijn, als ik dat vragen mag ?
Kijken hoe we er dan uitkomen met de dealer. Met de andere proefrit van de inster heb ik het eigenlijk niet gemerkt en reed hij echt heel lekker.Megat schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 19:42:
[...]
Stel dat u een trilling voelt, wat gaat dan de volgende stap wel of niet zijn, als ik dat vragen mag ?
Inderdaad, je hebt gelijk, zo lees ik het ook. Maar ik lees er weer dan niet dat de interne V2L tijdens het laden niet werkt. Volgens een Engels Ioniq 5 forum zou dat weer wel moeten kunnen. Ik ben toch wel benieuwd wat er nu precies wel en niet kan.Megat schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 18:30:
[...]
Helaas, volgens mij is dat niet mogelijk. Zoals ik het lees, moet de utility mode geactiveerd worden en dat kan alleen als de parkeerrem erop staat. (Pag 1-42 uit de handleiding)
PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017
Jazeker, juist tijdens het rijden, als de motor niet loopt moet je de auto in campeermodus zetten zodat de V2L aan blijft. Zodra je aan een snellader hangt werkt de V2L even niet.[b]Roland63 in "Hyundai Inster - EV - ervaringen"
Ik had nog een vraagje:
Ik heb in mijn Ioniq5 een Nespresso apparaat liggen om onderweg een goede bak koffie te maken en laadt vaak mijn notebook in de auto. Stofzuigen op de oprit gaat ook perfect met V2l, scheelt weer dat lange verlengsnoer leggen.
Ik denk zo:Hendrik Keizer schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 11:00:
…. Jazeker, juist tijdens het rijden, als de motor niet loopt moet je de auto in campeermodus zetten zodat de V2L aan blijft….. Hoe dan?
Jazeker, juist tijdens het rijden (notebook te gebruiken aan de V2L).
Als de motor niet loopt moet je de auto in campeermodus zetten zodat de V2L aan blijft
Ah, 2 zinnen.Manonn schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 11:11:
[...]
Ik denk zo:
Jazeker, juist tijdens het rijden (notebook te gebruiken aan de V2L).
Als de motor niet loopt moet je de auto in campeermodus zetten zodat de V2L aan blijft
Ja, dat zou kunnen 👍
Da's een instelling in het menu van het informatiesysteem op je dashboard, utllity modus of campermodus genaamd.Hendrik Keizer schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 11:00:
…. Jazeker, juist tijdens het rijden, als de motor niet loopt moet je de auto in campeermodus zetten zodat de V2L aan blijft….. Hoe dan?
Ik denk dat u abuis bent. Zie pag 1-49 van de handleiding.Zjanzjak schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 12:12:
Ik denk dat er bij V2L alleen gedacht wordt aan de laadklep/gebeuren aan de buitenkant van de auto?
Is al helder. Ik begreep alleen niet hoe je kon rijden met de motor uit en in de kampeerstand.rvdgaag schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 12:35:
[...]
Da's een instelling in het menu van het informatiesysteem op je dashboard, utllity modus of campermodus genaamd.
Verdere info volgt.
Ook ik zit nog te wachten op die versie. Begin/midden februari gaf de dealer aan in januari, maar sindsdien niks meer gehoord.tcc90 schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 21:24:
Mooi dat veel mensen inmiddels de inster hebben. Heb de meest basis versie erg op tijd besteld, maar nog steeds niet in bezit. En dat terwijl ik ‘m eind feb echt nodig heb. Morgen maar eens contact opnemen met Hyundai Nederland of ze meer info kunnen geven.. las hier bij meerdere mensen dat het heeft gezorgd voor versnellen van het proces.
Vandaag voor het eerst een Inster "in het wild" gespot.
HandyLumberjack schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 21:38:
[...]
Ook ik zit nog te wachten op die versie. Begin/midden februari gaf de dealer aan in januari, maar sindsdien niks meer gehoord.
Vandaag voor het eerst een Inster "in het wild" gespot.

Toen ik gebeld heb met Hyundai NL heb ik gezegd: ik wil dat U een ticket aanmaakt (dan weet je zeker dat het in de organisatie wordt opgevolgd). Wel uitgelegd waarom indicatie leverdatum belangrijk was voor ons. Binnen 2 uur belde de dealer over de status van onze bestelling, de verwachte levertijd, en dat bleek prima te kloppen.tcc90 schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 21:24:
Mooi dat veel mensen inmiddels de inster hebben. Heb de meest basis versie erg op tijd besteld, maar nog steeds niet in bezit. En dat terwijl ik ‘m eind feb echt nodig heb. Morgen maar eens contact opnemen met Hyundai Nederland of ze meer info kunnen geven.. las hier bij meerdere mensen dat het heeft gezorgd voor versnellen van het proces.
Succes.
Mijn dealer waar ik gisteren de Pulse heb opgehaald, had tot mijn verbazing verschillende INSTERS en kleuren in de showroom staan. Gecheckt vanmorgen bij Bjorn, mijn verkoper van de vestiging Heerlen (bjorn.smeets@wassinkautogroep.nl), deze zijn direct leverbaar en waren nog niet verkocht. Kon wanneer ik wilde zo een 2e auto kopen en meenemen.
Groetjes, Bert Wouters.
misschien bent u wat te somber.Pierr schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 11:56:
Ja dat bedoel ik dus. En de kopers die ongezien in oktober/november een bestelling hebben geplaatst wachten nog steeds op hun auto.
Ik kan mij voorstellen dat de uitvoering die u besteld hebt, niet bij de ‘voorraad’ staat. Dat is eerder hier al te berde gebracht.
Ook kan het zo zijn, dat de dealer de auto’s die bij hem op voorraad staan, zelf heeft gekocht, waardoor deze in principe niet meer beschikbaar zijn voor een collega elders in het land.
Ik ga er van uit, dat de auto’s niet uit liefhebberij bij de dealers staan, maar om te verkopen. Ik denk daarom geen reden te kunnen bedenken waarom ze hun ‘handel’ laten staan, terwijl er gegadigden voor zijn.
Heb het idee dat ze in 2025 zonder SEPP en met 1000 euro minder Hyundai bonus krijgen toch niet meer als warme broodjes over de toonbank gaan. Bijna 4000 euro verschil is forsBertWm schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 11:39:
Ter info: INSTERS op voorraad.
Mijn dealer waar ik gisteren de Pulse heb opgehaald, had tot mijn verbazing verschillende INSTERS en kleuren in de showroom staan. Gecheckt vanmorgen bij Bjorn, mijn verkoper van de vestiging Heerlen (bjorn.smeets@wassinkautogroep.nl), deze zijn direct leverbaar en waren nog niet verkocht. Kon wanneer ik wilde zo een 2e auto kopen en meenemen.
Groetjes, Bert Wouters.
Is er iemand hier die in 2025 de aankoop deed? Lees met name over leveringen nu van bestellingen uit 2024 met de gunstige voorwaarden van toen.