Acties:
  • +1 Henk 'm!

• monica66
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 06:50
Verwijderd schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 18:26:
[...]

Dat is wat anders inderdaad en daar zou ik ook zeker op adviseren. Eerst kijken of je een mattenset krijgt (kun je altijd makkelijk achteraf bijkopen), en niet zoals mij _mogelijk_ onnodig te veel betalen.
Precies, dat zou ik ook adviseren.

[ Voor 4% gewijzigd door monica66 op 04-02-2025 20:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Megat
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19:00
Manonn schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 18:26:
@Kunda klantenservice@hyundai-motor.nl

Maar het hangt er een beetje vanaf op welk totaalbedrag je uiteindelijk uitkomt. Het bedrag onderaan de streep (exclusief eventuele inruil) op jouw factuur zou hetzelfde moeten zijn als wanneer je 'm via de configurator samenstelt en van het bedrag dat daar uitrolt de BPM nog aftrekt en het dealerpakket van € 149,00 dat je noemt er weer bij optelt, omdat dit optioneel is.
Hier ben ik het helemaal mee eens.
Ik heb de prijs voor onze Inster berekend vanuit de officiële publicatie op het internet. ( de configurator was er nog niet). Vervolgens heb ik bij de dealer - in een persoonlijk gesprek - gevraagd wat de auto ons zou gaan kosten.
In eerste instantie werden er ook meer kosten opgevoerd dan de officiële , zoals één van de twee afleverpakketten en glascoating. Hierop heb ik de dealer aangesproken, omdat wij niets wilden kopen wat niet verplicht was. Uiteindelijk hebben wij op de cent nauwkeurig de prijs betaald zoals ik deze berekend had als zijnde ‘onvermijdbaar’.
De enige clausule die op de definitieve offerte overeind bleef, was de mogelijke doorberekening van de BPM, die op de factuur ook niet berekend werd.
De accu was voor 90% geladen en er lagen inderdaad matten in, zelfs met de merknaam ‘Hyundai’, een EHBO setje en de - instelbare - Granny lader.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kunda
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 27-03 11:32
Megat schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 19:43:
[...]
Hier ben ik het helemaal mee eens.
Ik heb de prijs voor onze Inster berekend vanuit de officiële publicatie op het internet. ( de configurator was er nog niet). Vervolgens heb ik bij de dealer - in een persoonlijk gesprek - gevraagd wat de auto ons zou gaan kosten.
In eerste instantie werden er ook meer kosten opgevoerd dan de officiële , zoals één van de twee afleverpakketten en glascoating. Hierop heb ik de dealer aangesproken, omdat wij niets wilden kopen wat niet verplicht was. Uiteindelijk hebben wij op de cent nauwkeurig de prijs betaald zoals ik deze berekend had als zijnde ‘onvermijdbaar’.
De enige clausule die op de definitieve offerte overeind bleef, was de mogelijke doorberekening van de BPM, die op de factuur ook niet berekend werd.
De accu was voor 90% geladen en er lagen inderdaad matten in, zelfs met de merknaam ‘Hyundai’, een EHBO setje en de - instelbare - Granny lader.
Dus je hebt de bpm niet extra hoeven betalen bij aflevering, terwijl levering in jan 2025 was?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HandyLumberjack
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 19:13
Mijn dealer heeft ook al aangegeven dat ik de BPM niet hoef te betalen. Ookal weet ik nog niet wanneer ik de auto mag ophalen. (oktober besteld)

[ Voor 9% gewijzigd door HandyLumberjack op 04-02-2025 22:29 ]

Gasloos sinds 2015, 117x125Wp+26x295Wp+11x395Wp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Megat
Kunda schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 20:04:
[...]

Dus je hebt de bpm niet extra hoeven betalen bij aflevering, terwijl levering in jan 2025 was?
Klopt.
We bestelden de auto op 15-10-2024 en hij werd op 21-1-2025 aan ons afgeleverd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PBakker
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-08 22:46
Kunda schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 17:31:
Zojuist gebeld dat we de auto kunnen ophalen. En te horen gekregen dat we de BPM moeten betalen bovenop het overeengekomen aankoopbedrag, terwijl hier al 669,85 kosten rijklaar maken bij zit.

Naar mijn weten zou de BPM toch bij de prijs in moeten zitten? M.a.w. mag de dealer de bpm zomaar doorbereken? Mijn vader heeft een Kia EV3 besteld en hoeft de BPM niet te betalen en hier op het forum meen ik gelezen te hebben dat er Insters in 2025 op kenteken gezet zijn waar geen BPM extra betaald hoeft te worden. Ik ben benieuw hoe dit nou precies zit.

Extra's:
Alle akties en premies zijn inbegrepen 0.00
BPM-toeslag EV bij kenteken-aanvraag in 2025 zal worden doorberekend 0.00
dealer pakket 149.00

Vaste kosten overheid:
Tenaamstellingskosten 12.50
Leges 47.25
Recyclingbijdrage 65.00
€124.75

Overig:
Kosten rijklaar maken 669.85
€669.85
Voor de bpm link: https://imotion.hyundai.n...hyundai-modellen-in-2025/

Mijn rekening voor de Pulse:
Catalogusprijs: 26500
Opties (=kleur) 695
Extra's (2950 korting + mattenset voor 100euro) -2850
Vaste kosten overheid 125,15
Overige: 669,85
Totaal hierboven is de prijs welke configurator aan gaf + 100euro voor de mattenset.

Mijn dealer wist niets van de bpm korting, hoewel de dealer (mogelijk een collega) een week er voor wel een andere klant mailde dat de bpm niet betaald hoefde te worden.
(Ik kan de Inster Pulse aanstaande zaterdag ophalen.)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ajww
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 16-05 19:40
Wij zijn gister aan het eind van de middag gebeld dat onze Inster bij de dealer is aangekomen. We hebben een afspraak staan om vanaf vrijdag de 14e officieel Inster rijder te zijn. Alhoewel ikzelf vanwege een ongevalletje voorlopig de eerste maanden alleen maar passagier zal zijn. Kan ik mooi uitproberen hoe het bevalt vanaf de achterbank met mijn pootje op de neergeklapte voorstoel….om met Johan Cruyff te spreken, elk nadeel heeft zijn voordeel 😂 En ophalen op Valentijnsdag, dat moet wel liefde voor het leven worden….❤️❤️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Manonn
  • Laatst online: 08-09 21:46
@PBakker @Kunda

Zo ziet mijn factuur er uit voor de Inster Pulse tomboy khaki (zonder verdere extra’s) die ik volgende week vrijdag ga ophalen er uit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ILKnH7wJj6-BU5VfgtapuWqDbLk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DCzeA3mxe4Tk6mU2gFP8AOfw.jpg?f=fotoalbum_large

Wat de mattenset betreft heb ik begrepen dat een auto altijd afgeleverd wordt met matten. Maar meestal zijn dat rubberen matten. Mijn dealer wisselt deze altijd om voor (semi) velours matten en rekent daar niets voor. Officieel bij de Inster krijg je de luxere matten pas als je een afleverpakket erbij neemt. Maar doe je dat niet dan zullen er toch altijd matten in je nieuwe auto liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Manonn schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 10:20:
@PBakker @Kunda

Zo ziet mijn factuur er uit voor de Inster Pulse tomboy khaki (zonder verdere extra’s) die ik volgende week vrijdag ga ophalen er uit:

[Afbeelding]

Wat de mattenset betreft heb ik begrepen dat een auto altijd afgeleverd wordt met matten. Maar meestal zijn dat rubberen matten. Mijn dealer wisselt deze altijd om voor (semi) velours matten en rekent daar niets voor. Officieel bij de Inster krijg je de luxere matten pas als je een afleverpakket erbij neemt. Maar doe je dat niet dan zullen er toch altijd matten in je nieuwe auto liggen.
Mijn dealer zegt toch echt dat er standaard geen matten bij geleverd worden. Dus tenzij dat ergens zwart op wit staat moet je opletten met wat je claimt anders triggert dat een reactie van mij. :+ ;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlesAlitis
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 05-04 09:57
Afgelopen weekend zijn we naar Duitsland gegaan en probeerden we 3 verschillende Ionity-laders. Bij alle mislukte het laden met een foutmelding over communicatie met de auto. Shell en FastNed opladers werkten prima. Heeft iemand ooit met succes zijn Inster opgeladen bij Ionity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartje999
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23-08 11:23
AlesAlitis schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 10:46:
Afgelopen weekend zijn we naar Duitsland gegaan en probeerden we 3 verschillende Ionity-laders. Bij alle mislukte het laden met een foutmelding over communicatie met de auto. Shell en FastNed opladers werkten prima. Heeft iemand ooit met succes zijn Inster opgeladen bij Ionity?
Misschien een software dingetje in de laadpaal die niet weet welke auto die vast heeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:11
AlesAlitis schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 10:46:
Vreemd, Hyundai werkt toch samen met Ionity?
Welke pas heb je gebruikt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kunda
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 27-03 11:32
Manonn schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 10:20:
@PBakker @Kunda

[Afbeelding]

Bedankt voor het delen. Wat een vreemd dat iedereen een andere factuur en andere prijzen krijgt zeg. Ik heb nog geen reactie maar als ik iets hoor laat ik het hier even weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlesAlitis
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 05-04 09:57
Zjanzjak schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 12:29:
[...]

Vreemd, Hyundai werkt toch samen met Ionity?
Welke pas heb je gebruikt?
Ik heb de Ionity app gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18:01
AlesAlitis schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 12:52:
[...]

Ik heb de Ionity app gebruikt
Ik zou zeggen, stuur ze eens een email. Ze reageren best snel.

PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HandyLumberjack
Kunda schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 12:51:
[...]

Bedankt voor het delen. Wat een vreemd dat iedereen een andere factuur en andere prijzen krijgt zeg. Ik heb nog geen reactie maar als ik iets hoor laat ik het hier even weten.
Ik vindt het ook bijzonder, mijn dealer blijft bij hoog en laag beweren dat je zonder het "afleverpakket" helemaal geen matten krijgt.

En dat blijf ik een raar verhaal vinden.

Ben wel benieuwd of degene die niet betaald hebben ook inderdaad andere matten hebben gekregen. Zou een van degene die niet betaald hebben er een foto van willen plaatsen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HandyLumberjack
Bij mij is de prijs van het afleverpakket uiteindelijk wel aangepast van €149,- naar €0,-.

[ Voor 72% gewijzigd door HandyLumberjack op 05-02-2025 13:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megat
Kunda schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 12:51:
[...]
Daarom is het het meest praktisch denk ik, om zelf met de configurator je aankoopprijs vast te stellen. Als de dealer met een hogere prijs uit de bus komt, dan heeft hij waarschijnlijk ‘vermijdbare’ posten opgevoerd, die je niet verplicht bent af te nemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThermoVolt
  • Laatst online: 16-09 11:32
HandyLumberjack schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 13:07:
[...

Ben wel benieuwd of degene die niet betaald hebben ook inderdaad andere matten hebben gekregen. Zou een van degene die niet betaald heeft er een foto van willen plaatsen?
Ik haal vrijdag mijn Inster op. Heb geen afleverpakket oid genomen (werd door de verkoper ook niet genoemd). Zal vrijdag even posten of er matten bij werden geleverd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megat
[...]
Ik vindt het ook bijzonder, mijn dealer blijft bij hoog en laag beweren dat je zonder het "afleverpakket" helemaal geen matten krijgt.

Ik ben van mening dat in de folder of op de site omschreven staat wat standaard bij de auto geleverd wordt.
Als de dealer - om wat voor reden danook - meer biedt, mag je dat in dankbaarheid aanvaarden.
Matten horen volgens mij niet bij de standaarduitrusting, dus ik vind het op zich niet raar als u ze niet krijgt. Bijvoorbeeld omdat u iets anders bedongen hebt wat de ontvangers van gratis matten dan weer niet kregen.

[ Voor 10% gewijzigd door Megat op 05-02-2025 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manonn
Verwijderd schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 10:24:
[...]

Mijn dealer zegt toch echt dat er standaard geen matten bij geleverd worden. Dus tenzij dat ergens zwart op wit staat moet je opletten met wat je claimt anders triggert dat een reactie van mij. :+ ;(
@Verwijderd Ik claim niks, ik geef alleen aan wat mijn dealer zegt 😉 :+ Maar je wil het graag zwart op wit zien? Op mijn vraag wat er zoal valt onder de € 666,90 ‘overige kosten’ was dit het antwoord:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gt8UlZuG5K-Aj2y2CRfDqt3S05Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/paoAuQ4HdAH8ZcNZttX6oyQB.jpg?f=fotoalbum_large

Oh ja en de kentekenplaten met opgelegde cijfers/letters zijn ook bij de prijs inbegrepen 😁

[ Voor 5% gewijzigd door Manonn op 05-02-2025 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Manonn schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 14:05:
[...]

@Verwijderd Ik claim niks, ik geef alleen aan wat mijn dealer zegt 😉 :+ Maar je wil het graag zwart op wit zien? Op mijn vraag wat er zoal valt onder de € 666,90 ‘overige kosten’ was dit het antwoord:

[Afbeelding]
"Wat de mattenset betreft heb ik begrepen dat een auto altijd afgeleverd wordt met matten. Maar meestal zijn dat rubberen matten."

Dat ziet er in mijn ogen uit als een claim, met name door het toverwoordjes "een auto" en "altijd". Wat jouw dealer zegt, interesseert me niks, want de mijne zegt wat anders. Ik bedoel zwart op wit in het algemeen, dus vanuit Hyundai.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2025 14:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Manonn
Verwijderd schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 14:10:
[...]

"Wat de mattenset betreft heb ik begrepen dat een auto altijd afgeleverd wordt met matten. Maar meestal zijn dat rubberen matten."

Dat ziet er in mijn ogen uit als een claim, met name door het toverwoordjes "een auto" en "altijd".
Woorden van mijn dealer ergo een claim van mijn dealer. Niet van mij. Maar ik zal het anders formuleren: mijn dealer levert een auto altijd mét matten. Zegt hij. Dus niet ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• monica66
Manonn schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 14:18:
[...]

Woorden van mijn dealer ergo een claim van mijn dealer. Niet van mij. Maar ik zal het anders formuleren: mijn dealer levert een auto altijd mét matten. Zegt hij. Dus niet ik.
Echt netjes van jouw dealer Manon. Prima service. Zelfs de luxe platen erbij!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Snyper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-08 22:51
Ik heb de granny loader die erbij zat eens uitgepakt en getest (voordat hij het op reis blijkt niet te doen).
De pennen van de 240V stekker zijn zo dik dat ze bij mij in geen enkel stopkontakt pasten.
Ik raad eenieder aan dat ff te checken.

NB: De granny loader die ik ooit op Ali gekocht heb, werkt wel prima en heeft dat probleem niet.

SJoepie

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JosTM
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:18
Snyper schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 15:34:
Ik heb de granny loader die erbij zat eens uitgepakt en getest (voordat hij het op reis blijkt niet te doen).
De pennen van de 240V stekker zijn zo dik dat ze bij mij in geen enkel stopkontakt pasten.

NB: De granny loader die ik ooit op Ali gekocht heb, werkt wel prima en heeft dat probleem niet.
Heb je de plastic bescherming die over de pennen zit er af gehaald? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megat
Snyper schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 15:34:
JosTM was mij voor 😏

[ Voor 19% gewijzigd door Megat op 05-02-2025 15:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gustavson
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18:21
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u0mUVJUH8B57eyfmlvV5jr1FUSY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/8DYKSFtDdbBeYWOnqMpyHi5h.png?f=fotoalbum_large

Ben al even aan het worstelen met de dealer voor een goede prijs voor een zwarte evolve met winter- en techpack. Zonder inruil.

Naast 2000 euro Smart Bonus (van Hyundai) een schamele 265 euro zonder inruil. Een van jullie betere ervaringen? Per PM mag ook natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:38

-tom-562

Oliesjeik

Is een MG4 Luxury niet een betere deal? Die komt op 30.050 euro uit. De Standard zelfs op nog geen 25k euro

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
gustavson schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 15:56:
Naast 2000 euro Smart Bonus (van Hyundai) een schamele 265 euro zonder inruil. Een van jullie betere ervaringen?
Niet echt maar goed.
Die bonus maakt het wat lastiger.
Vaak zie ik dat de prijs gewoon verhoogd is en dan bieden ze de bonus aan en is het weer lager.
Zonder inruil kan je, na onderhandelen makkelijk aan de 5% korting komen, maar dan zit je nog niet aan die bonus van jou met deze wagen. Meer zou kunnen maar dat is dus kijken of je eruit komt met de dealer.

Wel een 2 vuistregels;

- 1ste bod van de dealer kan je gelijk weggooien, nevernooitnie op ingaan.
- bij meerdere dealers langsgaan (en nog steeds niet ingaan op het 1ste bod ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monica66
-tom-562 schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 16:28:
Is een MG4 Luxury niet een betere deal? Die komt op 30.050 euro uit. De Standard zelfs op nog geen 25k euro
Ik las hier in dit topic hoe de staat van een MG ZS was na 2 jaar gebruik. Dat viel me erg tegen. Ik zou dat merk dus niet snel adviseren nu ik dat gelezen heb..

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Snyper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-08 22:51
JosTM schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 15:37:
[...]

Heb je de plastic bescherming die over de pennen zit er af gehaald? ;)
Shit net gecheckt.. voel iets rood worden in de buurt van mijn hoofd 8)7

SJoepie

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bour12
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16-09 18:58
Net besteld Inster Evolve Sky plus met lichte bekleding en Continental 4 season banden levering mogelijk eind april hopelijk word dit gehaald heb op mijn Ioniq 5 18 maanden gewacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fardrake
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 10-09 08:27
[b]gustavson schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 15:56:

Ben al even aan het worstelen met de dealer voor een goede prijs voor een zwarte evolve met winter- en techpack. Zonder inruil.

Naast 2000 euro Smart Bonus (van Hyundai) een schamele 265 euro zonder inruil. Een van jullie betere ervaringen? Per PM mag ook natuurlijk
Kijk even wat je evt extra wil wellicht? Soms is er meer mogelijk met accessoires. Daar zit ook marge op voor de dealer, dus is dat makkelijker als korting te geven. Nu ben ik wel een heel slechte onderhandelaar, zeker omdat het argument van al 2k korting meespeelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HandyLumberjack
Fardrake schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 18:23:
[...]

Kijk even wat je evt extra wil wellicht? Soms is er meer mogelijk met accessoires. Daar zit ook marge op voor de dealer, dus is dat makkelijker als korting te geven. Nu ben ik wel een heel slechte onderhandelaar, zeker omdat het argument van al 2k korting meespeelt.
Geen sterk argument, enkele weken terug kreeg je nog bijna 3K korting....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gustavson
HandyLumberjack schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 18:35:
[...]

Geen sterk argument, enkele weken terug kreeg je nog bijna 3K korting....
Ja dat droeg ik ook aan. Maar ook die kwam van Hyundai zelf (verdubbeling van SEPP). Dealer vertelde (en daar kan ik wel inkomen): nu Hyundai de BPM betaalt / de catalogusprijs niet met 667 heeft verhoogd in 2025, is de “bijdrage” van Hyundai bijna hetzelfde in 2025 als het in 2024 was.
Het is voor mij niet erg inzichtelijk wel deel korting vanuit Hyundai komt en welke ruimte er nog is bij de dealer (keten) zelf.

Heeft iemand hier überhaupt in 2025 besteld of allemaal nog in 2024 ttv de SEPP en hogere smart bonus?

[ Voor 9% gewijzigd door gustavson op 05-02-2025 19:11 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HandyLumberjack
gustavson schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 19:03:
[...]

Ja dat droeg ik ook aan. Maar ook die kwam van Hyundai zelf (verdubbeling van SEPP). Dealer vertelde (en daar kan ik wel inkomen): nu Hyundai de BPM betaalt / de catalogusprijs niet met 667 heeft verhoogd in 2025, is de “bijdrage” van Hyundai bijna hetzelfde in 2025 als het in 2024 was.
Het is voor mij niet erg inzichtelijk wel deel korting vanuit Hyundai komt en welk deel vanuit de dealer (keten) zelf.
Dat is niet helemaal correct, want Hyundai betaalt ook de BPM voor degene die in 2024 hebben besteld en pas in 2025 geleverd krijgen, dus die krijgen feitelijk €3617,- korting.
(Al lijken sommige dealers hier niet in mee te gaan)

[ Voor 3% gewijzigd door HandyLumberjack op 05-02-2025 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gustavson
HandyLumberjack schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 19:10:
[...]

Dat is niet helemaal correct, want Hyundai betaalt ook de BPM voor degene die in 2024 hebben besteld en pas in 2025 geleverd krijgen, dus die krijgen feitelijk €3617,- korting.
(Al lijken sommige dealers hier niet in mee te gaan)
Je hebt gelijk idd! Ik worstel nog even verder met de dealer.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Megat
gustavson schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 19:03:
[...]

Het is voor mij niet erg inzichtelijk wel deel korting vanuit Hyundai komt en welke ruimte er nog is bij de dealer (keten) zelf.
”Vroeger”, toen er veel zelfstandige dealers waren, was de onderhandelingsruimte groter dan nu, denk ik.
Het zijn nu dikwijls grote holdings die een belangrijk deel van de markt in handen hebben.
Waar je eerder met de baas zelf of met een verkoper daar rechtstreeks onder, zaken deed, gebeurt dat tegenwoordig meer met commerciële ‘loopjongens’, die weinig ruimte hebben, om zelfstandig “iets” aan de prijs te doen.
Ook meen ik, dat je makkelijker de mogelijkheden kon aftasten, door bij verschillende zelfstandige dealers langs te gaan. Nu is het steeds vaker zo, dat ze in de computer op kunnen zoeken wat er elders werd afgesproken.
Wat dat betreft doet bijvoorbeeld Tesla het anders. Voor zover als ik weet en ervaren heb, is daar de onderhandelingsruimte “0”. Prijs is prijs, take it or leave it. Je weet waar je aan toe bent.
Bij de gevestigde merken, blijft het toch vaak knagen : heb ik een goede deal, of heb ik me toch in het pak laten naaien!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HandyLumberjack
Megat schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 19:47:
[...]
”Vroeger”, toen er veel zelfstandige dealers waren, was de onderhandelingsruimte groter dan nu, denk ik.
Het zijn nu dikwijls grote holdings die een belangrijk deel van de markt in handen hebben.
Waar je eerder met de baas zelf of met een verkoper daar rechtstreeks onder, zaken deed, gebeurt dat tegenwoordig meer met commerciële ‘loopjongens’, die weinig ruimte hebben, om zelfstandig “iets” aan de prijs te doen.
Ook meen ik, dat je makkelijker de mogelijkheden kon aftasten, door bij verschillende zelfstandige dealers langs te gaan. Nu is het steeds vaker zo, dat ze in de computer op kunnen zoeken wat er elders werd afgesproken.
Wat dat betreft doet bijvoorbeeld Tesla het anders. Voor zover als ik weet en ervaren heb, is daar de onderhandelingsruimte “0”. Prijs is prijs, take it or leave it. Je weet waar je aan toe bent.
Bij de gevestigde merken, blijft het toch vaak knagen : heb ik een goede deal, of heb ik me toch in het pak laten naaien!
"Vroeger" was men over het algemeen ook veel merkvaster dan tegenwoordig. Tegenwoordig vergelijkt men vaker eerst merken met elkaar, om daarna naar de bijbehorende dealer te gaan. Als je adviesprijs dan te hoog ligt (om nog korting te kunnen geven) lig je er al uit voordat de klant in de showroom staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanGre
  • Laatst online: 01-07 18:20
Mijn hemel, wat een wijsneuzig gewauwel hier. De mening weegt zwaarder dan het feit. Ik ben weg hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjanzjak
Nu is het steeds vaker zo, dat ze in de computer op kunnen zoeken wat er elders werd afgesproken.
Mwah, zou kunnen, maar (nog?) niet meegemaakt, vaak zeg ik ook gewoon eerlijk wat het bod bij anderen was, aan hen de keus hoe daar mee om te gaan.
blijft het toch vaak knagen : heb ik een goede deal, of heb ik me toch in het pak laten naaien!
Fair point. Maar na paar keer onderhandelen voel je je iig minder 'genaaid' dan als je gelijk al ingaat op het 1ste bod.
JanGre schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 20:31:
Mijn hemel, wat een wijsneuzig gewauwel hier. De mening weegt zwaarder dan het feit. Ik ben weg hier.
This isn't an airport, you don't have to announce your departure.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Manonn
Zjanzjak schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 22:29:
[...]
This isn't an airport, you don't have to announce your departure.
😁 en doei druif 🙋🏻‍♀️

Wat de onderhandelingen betreft, ik heb gemerkt dat er weinig tot geen ruimte is. Of wordt gegeven. Dus misschien is die € 226,— zo slecht nog niet.

Ik geloof ook niet dat er hier kopers zijn die er naast de bonus nog een leuke korting uit hebben weten te slepen. Maar wel leuk om te horen (en van harte gegund!) als dat wel het geval is. Mij is het in ieder geval niet gelukt. Maar ik ben blij met m’n aanstaande Inster en helemaal tevreden met de prijs die ik er voor betaal en de luxe kentekenplaten en matten die ik als kadootje krijg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjanzjak
Manonn schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 22:59:
Maar ik ben blij met m’n aanstaande Inster en helemaal tevreden met de prijs die ik er voor betaal en de luxe kentekenplaten en matten die ik als kadootje krijg.
En daar gaat het uiteindelijk om, dat je tevreden bent met de prijs.
Het zal de dikke glimlach op je gezicht niet minder maken als je lekker rondrijdt in je mooie wagen. ;)
Luxe kentekenplaten maken het plaatje ook af vind ik. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:28
Het gesprek ging hier net even over mattensetten en luxe kentekenplaten. Hyundai heeft in zijn prijslijst duidelijk uiteengezet wat er in de €795 Afleverkosten zit.

code:
1
De consumentenadviesprijs zoals hierboven vermeld, is de adviesprijs van de auto inclusief BTW, BPM, leges, logistieke kosten en kosten rijklaar maken. Ook zijn de kosten van de kentekenplaten en veiligheidshamer, de handling- en administratiekosten, de kosten  tenaamstelling en de recyclingbijdrage inbegrepen. De genoemde prijzen zijn adviesprijzen en kunnen na het opstellen van deze prijslijst wijzigingen ondergaan. Vraag je Hyundai-dealer altijd naar de laatste (prijs)informatie.

Hier worden geen mattenset en luxe platen benoemd. Als je dit wil moet je dit met je dealer bespreken. Standaard zit het er dus niet in.

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HandyLumberjack
krizzziz schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 14:31:
Het gesprek ging hier net even over mattensetten en luxe kentekenplaten. Hyundai heeft in zijn prijslijst duidelijk uiteengezet wat er in de €795 Afleverkosten zit.

code:
1
De consumentenadviesprijs zoals hierboven vermeld, is de adviesprijs van de auto inclusief BTW, BPM, leges, logistieke kosten en kosten rijklaar maken. Ook zijn de kosten van de kentekenplaten en veiligheidshamer, de handling- en administratiekosten, de kosten  tenaamstelling en de recyclingbijdrage inbegrepen. De genoemde prijzen zijn adviesprijzen en kunnen na het opstellen van deze prijslijst wijzigingen ondergaan. Vraag je Hyundai-dealer altijd naar de laatste (prijs)informatie.

Hier worden geen mattenset en luxe platen benoemd. Als je dit wil moet je dit met je dealer bespreken. Standaard zit het er dus niet in.
De vraag is of dat lijstje compleet is.
De 2 laadkabels staan ook niet op dat lijstje, en toch zitten die er bij. Kan de dealer deze dus ook verkopen als extra accessoires.

Of breng ik ze nu op ideeën >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
HandyLumberjack schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 14:59:
[...]

2 laadkabels staat ook niet in je lijstje, en toch zitten die er bij. Kan de dealer deze dus ook verkopen als extra accessoires.

Hé! ssssssssssht!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
[...]

De 2 laadkabels staan ook niet op dat lijstje, en toch zitten die er bij. Kan de dealer deze dus ook verkopen als extra accessoires.

Lijkt mij een lijst voor ICE, niet voor BEV.

PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:28
[...]

Dit lijstje omschrijft alleen de spullen die in de afleverkosten zitten. Dus het klopt dat de laadkabels er niet op staan. Dit lijstje is dus wel compleet. Zowel hier als bij de standaarduitrusting wordt een mattenset niet genoemd. Als deze erbij zit is dit dus aan je dealer te danken....

De laadkabels staan overigens wel vermeldt onder de standaard uitrusting:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HLN5M6EPBq-p7oFosyVsmDQgjsc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qlCF8N5lVDwuwJgtfdU2JiAF.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door krizzziz op 06-02-2025 15:31 ]

ehhhh..HOI

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HandyLumberjack
krizzziz schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 15:31:
[...]

De laadkabels staan overigens wel vermeldt onder de standaard uitrusting:
[Afbeelding]
Dat is nieuw dan voor mij, in de "oude" brochure stond dat niet.

Edit: in die nieuwe brochure staat ook OTA-updates, ook dat stond er eerder niet.

[ Voor 8% gewijzigd door HandyLumberjack op 06-02-2025 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megat
Wij hebben een probleempje met het tonen van de bel-lijst in onze Inster.

Mijn vrouw heeft een Iphone 11 pro, waarmee het ons (noch de verkoper bij de aflevering) lukt om de bellijst zichtbaar te krijgen in onze Inster .
Met mijn Iphone 6 was het geen probleem en ook met de Iphone15 Pro van onze dochter gaat het als vanzelf.
Omdat het met andere Iphones - zelfs de oudere 6S - probleemloos te installeren was, dachten en denken we, dat het aan een instelling op haar telefoon ligt, maar welke?
Wij hoopten met het scannen van de QR code in de auto, op de Hyundai help site een antwoord te kunnen vinden, maar dit lijkt niet zo te zijn.
Wellicht zijn er mensen op dit forum die ons een oplossing aan kunnen en willen reiken.
De auto rijdt er niet minder om, maar omdat de mogelijkheid van de bel-lijst er op zit, wil ze het ook graag werkend hebben.
Voor de volledigheid : BlueLink werkt probleemloos met haar Iphone.

[ Voor 3% gewijzigd door Megat op 06-02-2025 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBakker
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-08 22:46
Hoe betalen jullie de nieuwe auto?
Blijkbaar is het bij de Rabobank onmogelijk om het pin limiet hoger dan 10000euro te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
PBakker schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 22:51:
Blijkbaar is het bij de Rabobank onmogelijk om het pin limiet hoger dan 10000euro te zetten.
Ik heb toen ik de Ioniq kocht een hoger bedrag kunnen pinnen maar dat kon ik niet online regelen, ik heb daar voor moeten bellen staat mij bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megat
Bank is de ING. (Max is €50.000 op de app in te stellen) Met de ING app ter plaatse lukte het, terwijl het met de betaalpas 1 minuut eerder niet lukte. Daar kwam “geen saldo” op het scherm te staan, vergezeld van een rood kruis.
20 minuten later gecontroleerd en stond het aankoopbedrag op de ( RABO) rekening van de dealer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HandyLumberjack
Vooraf een bankoverschrijving i.p.v. pinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertWm
  • Laatst online: 14-06 14:44
2 jaar geleden iets gepind van 10000 euro.
De Inster 25000 betaald via overschrijving met de smartphone/ING app. Beide keren geen probleem. Ik moest alleen de limiet verhogen, het duurt 4 uur voor de verhoging geëffectueerd is, en dan pas de betaling doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manonn
Bankoverschrijving vooraf

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• djagsi
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 20-08 14:21
[tr]
[td]djagsi[/td]
[td]Evolve[/td]
[td]Bijarim khaki matte[/td]
[td]winter + tech[/td]
[td]Hyundai wittenberg[/td]
[td]30-10-2024[/td]
[td]Levering[/td]
[/tr]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winand1
  • Laatst online: 09-09 10:23
Vraagje? Heeft iemand de Inster afgeleverd gekregen met de fietsendrager beugel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Winand1 schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 11:18:
Vraagje? Heeft iemand de Inster afgeleverd gekregen met de fietsendrager beugel.
Voor zover ik weet nog niemand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThermoVolt
Hier liep ik vanochtend ook tegenaan: in de garage via de Rabo app gebeld. Medewerker paste de limiet aan en bleef aan de lijn totdat de pin transactie was afgerond.

Belangrijk is wel dat je via de app belt, ze kunnen dat blijkbaar checken.
( Ik had de limiet voor overboekingen/Ideal wel aangepast, dat konden ze zien).

Beter is denk ik om van te voren even telefonisch contact met de bank op te nemen om de pin limiet te verhogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HRM69
  • Laatst online: 11:37
Zijn er meer inster rijders die last hebben van trilling in het stuur als de auto boven de 100km rijdt
Ik moet de dot code doorgeven aan de garage.
Hierbij de foto. Misschien is het wel dezelfde lichting banden met een productiefout. Uitlijnen en minder lucht in de banden heeft niet geholpenAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Pveq5Zim0Pam1uYTamX1ssA-jyQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FB4s8HFxfoVWlIY6uhz6yitw.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fardrake
Deze staat voor mij nog in backorder. Geen verwachte leverdatum gehad.

En nog iets anders...ondanks wat ik op fotos dacht te zien, liggen er bij mij geen Kumho maar Nexen nFera Primus banden onder (de 17"). Zijn de trillingsproblemen alleen bij de 15?

[ Voor 25% gewijzigd door Fardrake op 07-02-2025 15:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de schompen
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 08-09 15:00
HRM69 schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 15:08:
Zijn er meer inster rijders die last hebben van trilling in het stuur als de auto boven de 100km rijdt
Ik moet de dot code doorgeven aan de garage.
Hierbij de foto. Misschien is het wel dezelfde lichting banden met een productiefout. Uitlijnen en minder lucht in de banden heeft niet geholpen[Afbeelding]
Hebben nu toch al 5 forum leden last van het trillen van de auto bij een bepaalde snelheid. Hopelijk lost hyundai het allemaal netjes op.

Set 1: 5200 Wp op een se 5k. Set 2: 5200 Wp op een se 5k. Set 3: 5040 Wp op een Growatt 5000tl3-xh

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tjenok
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16-09 15:44
Sinds vandaag in het Ayvens portaal te zien dat de auto bij de dealer staat en dat ze contact op gaan nemen voor een afleverafspraak. Spannend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HandyLumberjack
de schompen schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 16:33:
[...]

Hebben nu toch al 5 forum leden last van het trillen van de auto bij een bepaalde snelheid. Hopelijk lost hyundai het allemaal netjes op.
Dat is te hopen ja.

Maar, als dat het enige is en ik hoor verder eigenlijk geen klachten (op wat kleine software dingen na), dan vindt ik dat best netjes voor een auto die nog maar net in productie is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paula59
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 12-09 15:06
Vandaag de Inster Pulse in tomboy khaki met winterpack, afgehaald bij Wittenberg in de Meern. Wat een heerlijke computer/thuisbatterij op 4 wielen. Aflevering was top en er werd de tijd genomen om het e.e.a. uit te leggen. De nieuwe Ratio-solar laadpaal in onze achtertuin, werkt ook naar behoren. In november 2024 besteld en ik kon begin januari hem ophalen,maar ivm onze vakantie dus pas vandaag in gebruik. Mijn MTB gaat er jammer genoeg niet in, dus zal nog terug moeten naar de dealer voor een trekhaak en fietsenrek. De flippers voor de regeneratie zijn echt uniek: zonder remmen te kunnen rijden (of het moet een noodstop zijn natuurlijk). Nu kijken hoelang het duurt voordat de SEPP subsidie op de rekening gestort wordt. BPM werd niet berekent en eur 149 was voor de matten, pech set, 100% opladen en het flesje wijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megat
Paula59 schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 18:24:
Vandaag de Inster Pulse in tomboy khaki met winterpack, afgehaald bij Wittenberg in de Meern. Wat een heerlijke computer/thuisbatterij op 4 wielen. Aflevering was top en er werd de tijd genomen om het e.e.a. uit te leggen. De nieuwe Ratio-solar laadpaal in onze achtertuin, werkt ook naar behoren. In november 2024 besteld en ik kon begin januari hem ophalen,maar ivm onze vakantie dus pas vandaag in gebruik. Mijn MTB gaat er jammer genoeg niet in, dus zal nog terug moeten naar de dealer voor een trekhaak en fietsenrek. De flippers voor de regeneratie zijn echt uniek: zonder remmen te kunnen rijden (of het moet een noodstop zijn natuurlijk). Nu kijken hoelang het duurt voordat de SEPP subsidie op de rekening gestort wordt. BPM werd niet berekent en eur 149 was voor de matten, pech set, 100% opladen en het flesje wijn.
Gefeliciteerd mevrouw. Veel plezier en veilige kilometers gewenst met uw Inster.
De SEPP komt bij u hopelijk net zo snel als bij ons, namelijk twee dagen.
Proost met uw fles wijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdgaag
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 17:27
Wij krijgen zaterdag de 15e de auto uitgeleverd met de "trekhaak" gemonteerd verzekerde de dealer mij vanmiddag.

Deye 12kW Hybrid, 8,77 kW peak solar, 62,4 kWH Seplos batteries, Panasonic K-series 5kW all-electric heatpump

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monica66
Fardrake schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 15:36:
[...]

En nog iets anders...ondanks wat ik op fotos dacht te zien, liggen er bij mij geen Kumho maar Nexen nFera Primus banden onder (de 17"). Zijn de trillingsproblemen alleen bij de 15?
Nee, wij hebben het ook en hebben 17" Kumho Ecsta HS52 ev banden. Morgen gaat de auto naar de dealer om ernaar te laten kijken.

Deze week kregen we trouwens de melding dat de bandenspanning niet goed was. Die is gecontroleerd en er was niets aan de hand. Dus de boel gereset en de melding blijft nu weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gustavson
De trillingsproblemen boven 100km/u komen me akelig bekend voor vanuit het EV9 forum. Veel klachten over, lijkt aan de banden te liggen (te lang stil op de boot waardoor flat-spot?) maar anderen hebben het over probleem ophanging/uitlijning. Het is nog steeds niet voor iedereen naar tevredenheid opgelost en Kia werkt echt heel matig mee in oplossingen. Hopelijk doet Hyundai dat beter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fardrake
monica66 schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 20:41:
[...]

Nee, wij hebben het ook en hebben 17" Kumho Ecsta HS52 ev banden. Morgen gaat de auto naar de dealer om ernaar te laten kijken.

Deze week kregen we trouwens de melding dat de bandenspanning niet goed was. Die is gecontroleerd en er was niets aan de hand. Dus de boel gereset en de melding blijft nu weg.
Bijzonder dat er verschillende bandenmerken onder de Inster liggen...ik ga morgen maar eens een langer stuk rijden.

[ Voor 4% gewijzigd door Fardrake op 07-02-2025 22:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PeterZ(on)
Fardrake schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 22:02:
[...]

Bijzonder dat er verschillende bandenmerken onder de Inster liggen...ik ga morgen maar eens een langer stuk rijden.
Ze kopen gewoon partijen welke het goedkoopst zijn die aan hun specificaties voldoen. En een Inster koper kijkt daar minder naar dan een model van een Premium merk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megat
Fardrake schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 22:02:
[...]
Ik denk dat autoproducenten - om meerdere redenen. - niet afhankelijk willen zijn van één banden producent. Leveringszekerheid, claims en prijs om maar eens wat te noemen.
Goede reis morgen.
Het lijkt mij best mogelijk dat de stuurtrillingen geleidelijk minder gaan worden, naarmate de banden wat kilometers maken en ook wat onder wat warmere condities.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
Voor wie in Nijmegen-oost woont kan de Inster ook op een andere manier rijden;

Zes elektrische auto’s voor dertig huishoudens: in Nijmegen-Oost regelen ze het deelvervoer zelf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17:47
gustavson schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 21:56:
De trillingsproblemen boven 100km/u komen me akelig bekend voor vanuit het EV9 forum. Veel klachten over, lijkt aan de banden te liggen (te lang stil op de boot waardoor flat-spot?) maar anderen hebben het over probleem ophanging/uitlijning. Het is nog steeds niet voor iedereen naar tevredenheid opgelost en Kia werkt echt heel matig mee in oplossingen. Hopelijk doet Hyundai dat beter
Dat zijn inderdaad de winterbanden. Met de zomerbanden is het weer weg.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paula59
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 12-09 15:06
Dat is een mooi initiatief. Hopelijk wordt dit een succes, aan de gekozen auto's zal het niet liggen -)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ThermoVolt
[...]

Ben wel benieuwd of degene die niet betaald hebben ook inderdaad andere matten hebben gekregen. Zou een van degene die niet betaald hebben er een foto van willen plaatsen?
Ik heb mijn Inster gisteren opgehaald bij Broekhuis Zwolle.

Geen afspraak gemaakt over een afleverpakket, staat dus niet op de rekening.
BPM werd niet in rekening gebracht, het was niet nodig om dit te benoemen.

Afgeleverd werd de auto met:
- 100% opgeladen accu
- Mattenset voor en achter
- Calamiteiten pakket bagageruimte en interieur
- DAB radiostations ingesteld
- Persoonlijk profiel in infotainment aangemaakt
- Assistentie instellen Bluelink op telefoon
- Pechhulp kaart

En verder:
- Grove Zwolse mosterd met knoflook van de Wijndragers toren
- Oude kaas van boerderij 'De Huppe'
- Droge peperworst van melkveebedrijf 'Het rode huis'
- Flesje appel/rabarber sap van Schulp
Alles biologisch en uit Zwolle.

Foto's (met al een boel pollen uit de bomen hier):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k7-rcRIwMQw5Ug8TgKAp79f_fp0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xMqdaNyM0N6U4qW8WXz2JURc.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lTLrXotUdJBQqsb3hkWIdB5yvLw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YSsmrl5QsYwbjkS32OKLLwFn.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nrn3GyZnl_ODRoRsM_7ccC_-WSc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pUGp9X14gTeQihHkWWckUN8F.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megat
ThermoVolt schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 12:56:
[...]

- 100% opgeladen accu
- Pechhulp kaart

En verder:
Gefeliciteerd met uw inster..
Als de Inster u net zo goed gaat bevallen als de aflevering daarvan bij uw dealer, hebt u niets te klagen denk ik.
Goed hoor !

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bschnitz
Mijn tip voor jullie inster rijders. Fix een usb oplaad start accu nood pakket aan.

Veel van jullie zullen nieuw zijn met elektrische autos en helaas is het zo dat bij elk merk en elk type elektrische auto de 12v accu toch soms leeg kan raken.

Dingen kosten ergens tussen de €50-120.

Vaak zit er ook een zaklamp op en andere handige dingen.

Heb het al 3x in mijn 6 gehad en toen kwam ik niet eens meer in de auto 🫡

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bschnitz schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 13:40:
Mijn tip voor jullie inster rijders. Fix een usb oplaad start accu nood pakket aan.

Veel van jullie zullen nieuw zijn met elektrische autos en helaas is het zo dat bij elk merk en elk type elektrische auto de 12v accu toch soms leeg kan raken.

Dingen kosten ergens tussen de €50-120.

Vaak zit er ook een zaklamp op en andere handige dingen.

Heb het al 3x in mijn 6 gehad en toen kwam ik niet eens meer in de auto 🫡
Aangezien jij daar ervaring mee hebt. Welke kun je aanraden? Ik begrijp niet zo goed wat het product is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ThermoVolt schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 12:56:
[...]

- 100% opgeladen accu
- Pechhulp kaart

En verder:

Foto's (met al een boel pollen uit de bomen hier):
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dat is heel netjes! Dank voor het delen en veel plezier met je Inster!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
Verwijderd schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 14:07:
[...]

Aangezien jij daar ervaring mee hebt. Welke kun je aanraden? Ik begrijp niet zo goed wat het product is.
Elke startbooster zal voldoen want veel power heb je niet nodig, alleen 12V op de accu zetten is voldoende om de auto tot leven te wekken. Een lege 12V accu is een veel voorkomend probleem bij EV's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
PeterZ(on) schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 14:22:
[...]

Elke startbooster zal voldoen want veel power heb je niet nodig, alleen 12V op de accu zetten is voldoende om de auto tot leven te wekken. Een lege 12V accu is een veel voorkomend probleem bij EV's.
Ik wist niet van het bestaan af. Maar het betreft dus gewoon een powerbank met "startkabels"? Zoals deze: https://www.acculaders.nl...ium-plus-jumpstarter.html

Zal er binnenkort even induiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeterZ(on)
Verwijderd schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 14:31:
[...]

Ik wist niet van het bestaan af. Maar het betreft dus gewoon een powerbank met "startkabels"? Zoals deze: https://www.acculaders.nl...ium-plus-jumpstarter.html

Zal er binnenkort even induiken.
Dat is een bekend merk dus prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HandyLumberjack
PeterZ(on) schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 14:22:
[...]
Een lege 12V accu is een veel voorkomend probleem bij EV's.
In 7 jaar EV rijden heb ik het 1x meegemaakt vanwege een softwarebug. Het komt zeker voor bij sommige merken/modellen, maar het is maar de vraag of de Inster er veel last van heeft.

De Kona waar ik nu mee rijdt laad de 12V accu vanzelf bij als het nodig is. Ook als die uit staat en niet aan de laadpaal (daar kwam ik gisteren achter).

Met een budget setje gewone startkabels van ca. €10,- krijg je het ook voor elkaar, en die hoef je niet regelmatig te laden. Alleen even vriendelijk vragen aan iemand anders met een auto. Of gebruik maken van de gratis pech service van Hyundai

[ Voor 11% gewijzigd door HandyLumberjack op 08-02-2025 14:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeterZ(on)
HandyLumberjack schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 14:48:
[...]

In 7 jaar EV rijden heb ik het 1x meegemaakt vanwege een softwarebug. Het komt zeker voor bij sommige merken/modellen, maar het is maar de vraag of de Inster er veel last van heeft.

Met een budget setje gewone startkabels van ca. €10,- krijg je het ook voor elkaar, en die hoef je niet regelmatig te laden. Alleen even vriendelijk vragen aan iemand anders met een auto. Of gebruik maken van de gratis pech service van Hyundai
Een lege 12V accu is anders toch wel zo'n beetje de meest voorkomende pech oorzaak. Hoe vaak dit niet is voor gekomen in het Ioniq topic. Bij de nieuwe Ioniq 5 was het ook een ramp, schijnt nu beter te zijn. Een set startkabels kan natuurlijk ook, alleen heb je wel iemand nodig die je kan helpen. Ben je alleen in het bos schiet zo'n setje kabels niet op. Of de Insters er last van zullen krijgen is afwachten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bschnitz
HandyLumberjack schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 14:48:
[...]

De Kona waar ik nu mee rijdt laad de 12V accu vanzelf bij als het nodig is. Ook als die uit staat en niet aan de laadpaal (daar kwam ik gisteren achter).

Kona is een ander platform. Weet niet welk platform de inster is maar in gok ongeveer wel hetzelfde.

5/6/9 hebben dit in alle generaties. Mij is het zelfs gebeurt toen ik de auto ging ophalen bij de garage. Wilden ze de auto open doen om hem mee te geven en lalala. Ging niet. 12v starter erop en weer gaan.

Andere keren gewoon thuis. Waarschijnlijk een of andere functie in de auto die dan toch de 12v leeg trekt.

Ik monitor deze nu zelfs remote via HA.

Het is ook maar een tip, verplicht niemand zo een ding te kopen. Maar het is wel handig.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• AnjaT850
  • Registratie: Juli 2023
  • Niet online
Ik heb ook een aantal keren een lege 12V accu gehad in mijn Ioniq 6, deze is later onder garantie vervangen.
Heb nu altijd een startbooster in de frunk liggen. Had 'em eerst in de kofferbak liggen, maar als de auto niet open wil dan gaat de (elektrische) achterklep ook niet open 8)7

Nog een paar tips voor het voorkomen van een lege 12V accu: BlueLink app niet open laten staan, anders blijft de auto 'wakker' & de auto op 'Ready' (of kampeermodus) zetten bij het (van binnen) schoonmaken van de auto als de deuren open blijven staan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
Tijdens mijn eerste lange vakantiereis kwam ik midden in Frankrijk ook stil te staan. Uiteindelijk auto opgeladen en geen dealer die er naar wilde kijken. Uiteindelijk met een vervangauto verder. Met een startbooster had dat heel anders verlopen en ook als de ANWB had gedaan wat ze zouden kunnen doen.

Nog een tip, koop een accumonitor. Daarmee kun je in een grafiek het voltage volgen en problemen vooraf herkennen en actie ondernemen. Zou niet nodig moeten zijn maar voor iemand die graag op de hoogte is een nuttig apparaatje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HandyLumberjack
PeterZ(on) schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 14:55:
[...]

Een lege 12V accu is anders toch wel zo'n beetje de meest voorkomende pech oorzaak. Hoe vaak dit niet is voor gekomen in het Ioniq topic. Bij de nieuwe Ioniq 5 was het ook een ramp, schijnt nu beter te zijn. Een set startkabels kan natuurlijk ook, alleen heb je wel iemand nodig die je kan helpen. Ben je alleen in het bos schiet zo'n setje kabels niet op. Of de Insters er last van zullen krijgen is afwachten.
Volgens de ANWB is een lege accu inderdaad pechoorzaak nr. 1 bij ICE, bij EV staat die nr. 2, na een lekke band. Dus het is niet dat het een typisch EV probleem is.

Zoals ik aangaf zijn er best modellen waarbij het regelmatig voor komt, maar dat geldt echt niet voor alle EV's. Veel hebben er geen last van.

Als straks blijkt dat het bij de Inster vaak voor komt koop ik ook een booster, maar om die maar gelijk aan te schaffen vindt ik wat prematuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
HandyLumberjack schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 15:33:
[...]

Als straks een blijkt dat het bij de Inster vaak voor komt koop ik ook een booster, maar om die maar gelijk aan te schaffen vindt ik wat prematuur.
Ja zo zou ik denk ik ook denken als ik een nieuwe EV had gekocht. Aan de andere kant hadden nieuwe Ioniq 5 eigenaren direct al problemen, dus je weet het niet. Ik zie het maar als een soort verzekering. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeterZ(on)
[...]

Volgens de ANWB is een lege accu inderdaad pechoorzaak nr. 1 bij ICE, bij EV staat die nr. 2, na een lekke band. Dus het is niet dat het een typisch EV probleem is.
Het verschil tussen ICE en EV is dat je het bij een ICE merkt als de accu minder wordt want dan gaat het starten moeilijker, bij een EV is het plotseling. Daarvoor is de accumonitor handig, https://www.amazon.nl/Dol...smid=A3SCFTIO8CSK1X&gQT=1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zjanzjak
Als straks een blijkt dat het bij de Inster vaak voor komt koop ik ook een booster, maar om die maar gelijk aan te schaffen vindt ik wat prematuur.
Ik zag dit filmpje eens;

YouTube: IONIQ 5’s 12-volt battery is dead: here's how I jump-started it

En dacht, weet je wat, ik schaf er ook eentje aan.
Er is een opbergruimte onderin bij mijn wagen tussen de voeten van de bestuurder en passagier in, daar past dat ding mooi in, ligt dus totaal niet in de weg. Alleen ja, hij ligt er al jaren stof te happen, laadt 'em soms wel eens op maar nog nooit hoeven te gebruiken, maar voor die 6 tientjes, beter mee verlegen dan om verlegen.

Kan trouwens ook gebruikt worden als lader voor je telefoon oid en de zaklampfunctie is mooi meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megat
Is het misschien bekend hoelang de Inster ongebruikt kan staan, voordat hij niet meer start ?
Met vakanties kan ik mij voorstellen, dat hij zomaar twee of drie weken niet aangeraakt wordt. Overleefd hij dat ?
Het lijkt mij inderdaad wel handig, als je dan niet regelmatig met je telefoon gaat controleren hoe het met je voiture gesteld is, omdat de auto ‘wakker’ maken stroom kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
Megat schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 17:03:
Is het misschien bekend hoelang de Inster ongebruikt kan staan, voordat hij niet meer start ?
Met vakanties kan ik mij voorstellen, dat hij zomaar twee of drie weken niet aangeraakt wordt. Overleefd hij dat ?
Het lijkt mij inderdaad wel handig, als je dan niet regelmatig met je telefoon gaat controleren hoe het met je voiture gesteld is, omdat de auto ‘wakker’ maken stroom kost.
Kwestie van ondervinden, maar denk dat nog niemand de Inster 3 weken stil heeft laten staan. ;)
Afgaande op een aantal verhalen die ik links en rechts heb gelezen schijnt het geen probleem te zijn om de auto 2 a 3 weken stil te laten staan, er trad ook weinig laadverlies op.
Kan er alleen helaas geen bronnen meer van reproduceren maar gelezen heb ik het zeker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HyundaiInster
  • Laatst online: 06-03 23:42
Wij hebben vandaag onze Inster opgehaald. Super fijne auto! We dachten, laten we even het snelladen testen bij Tesla! Kijken hoeveel kwh hij naar binnen gaat slokken. Kwam hij maar tot max 30 Kwh! We hebben er een half uur gestaan, en de batterij ging van 50% naar 70%. Het was 4 graden, we hebben geen tech pack maar we hadden wel een rit van 35 minuten erop zitten.

Iemand tips/advies? Toch wel beetje aan t twijfelen of ik een fout heb gemaakt door geen Winter Pack te bestellen….

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HandyLumberjack
HyundaiInster schreef op zondag 9 februari 2025 @ 00:25:
Wij hebben vandaag onze Inster opgehaald. Super fijne auto! We dachten, laten we even het snelladen testen bij Tesla! Kijken hoeveel kwh hij naar binnen gaat slokken. Kwam hij maar tot max 30 Kwh! We hebben er een half uur gestaan, en de batterij ging van 50% naar 70%. Het was 4 graden, we hebben geen tech pack maar we hadden wel een rit van 35 minuten erop zitten.

Iemand tips/advies? Toch wel beetje aan t twijfelen of ik een fout heb gemaakt door geen Winter Pack te bestellen….
2 tips:

1:Vertrek met een volle accu en ga pas snelladen als die bijna leeg is, mijn ervaring met andere EV's is, dat je dan een redelijke laadsnelheid gaat halen, ook als het koud is zonder batterijverwarming.

2: Als je ergens naar toe gaat, probeer dan daar aan een AC paal te laden.

Of je een fout hebt gemaakt qua keuze is maar de vraag, en dat ligt aan hoe je de auto gebruikt. Ik merk dat ik zelf bijna nooit snellaad. En als ik ga snelladen zijn het meestal maar een paar kWh en/of heb ik daarvoor echt een lang stuk gereden.

Mijn MG ZS haalde onder dezelfde condities ook maar 30kW laadsnelheid, en die had een 70kWh batterij en die verbruikte ongeveer 50% meer per km dan de Inster. Dus eigenlijk vindt ik de laadsnelheid dan nog best redelijk van de Inster.

[ Voor 9% gewijzigd door HandyLumberjack op 09-02-2025 08:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvdgaag
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 17:27
HyundaiInster schreef op zondag 9 februari 2025 @ 00:25:

Koude accu, deze wordt pas warm met voorverwarmen met het Winterpack of 20 km volgas rijden zodat de stroom door de batterij hard gaat, meerdere keren hard acceleren en decelereren helpt ook.

Bij 50% accu al de accu waarschijnlijk in een lager deel van de laadcurve zitten maar ik heb nog geen curve van de Inster gezien.

Deye 12kW Hybrid, 8,77 kW peak solar, 62,4 kWH Seplos batteries, Panasonic K-series 5kW all-electric heatpump

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn1.gstatic.com/shopping?q=tbn:ANd9GcRX5VT8NRT0mmuFfqjeLHJVgudKFKMNSKhcE0sjzh78SdVX7faSs7vHKTBLFE7S_-cUbcJgOBQiA2WJzjbIP2e4lPmX-PuPR91VmcwKGe0&usqp=CAc

Lijkt me een handig bakje.
Pagina: 1 ... 20 ... 42 Laatste