Kassad schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 18:29:
[...]
Wat precies ga je doen met 10Gbps dan? Dat vraag ik me altijd af, heb je een 10Gbps switch? En een 10Gbps internet lijn? En als je die hebt, welke applicatie/workflow/whatever heeft 10Gbps nodig?
2.5 Gb/s is tegenwoordig de standaard voor routers en switches, ja. En een 10 Gb/s-netwerk is ook zeker niet duur te noemen voor iemand die bijvoorbeeld een SSD-upgrade bij Apple kan betalen. De tijd heeft niet stilgestaan in netwerkland, hoor.
En een normale SSD doet 52-60 Gb/s. Dus wat maak je de grootste bottleneck, je werkplek of de rest van je netwerk? Voor €100 zou ik het wel weten…
Je hebt nog nooit gehoord van gaming, videobewerking, astronomie, virtuele machines, data-analyse,
AI/ML of gewoon even een back up draaien?
Als je alleen een beetje naar kattenplaatjes op het internet kijkt merk je inderdaad niks, maar voor mensen die ook met hun pc werken is meer snelheid meer beter. Een gemiddelde Mac heeft 0 opslagruimte, dus met hoge snelheid data kunnen rondpompen is voor mij wel een vereiste.
Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.