@DeJurist Apple beredeneert dat de mensen die weinig ict-vaardigheden hebben en kiezen voor gebruikersgemak, die kiezen voor een Apple totaalpakketje; dus worden dan geadviseerd alle accessoires ook van apple te gebruiken.
Tsja, een scrollwiel bestaat niet echt in Apple-land en daarom zal macOS zich zo gedragen. Dat je dit gedrag nu simuleert met een app is toch prima?DeJurist schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 22:34:
[...]
Dit heeft helemaal niks met de fabrikant van de muis te maken. Ik heb 3 muizen in huis liggen en bij alle ervaar ik dit probleem zonder de externe applicatie te hebben gedownload.
Ga er maar vanuit dat het geen Windows of Linux is waar allerlei zaken in de kernel of met drivers op te lossen is. Dat heeft als voordeel dat het super stabiel is en als nadeel dat er soms minder support is voor toebehoren. Gelukkig lost de community dat hier en daar op met third party software.
Have you tried turning it off and on again?
Nou ja, dat is de kracht van Windows. En ook het nadeel van Windows want omdat het overal mee moet werken is het een groot en log OS geworden. Apple kiest ervoor om het perfect te laten werken met hún hardware, wil je wat anders, dan zal je zelf aan de bak moeten want zij ondersteunen geen 1000 muizen/toetsenborden etc. Het is gewoon een keuze.DeJurist schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 21:30:
[...]
Ik vind dit eerlijk gezegd best kwalijk. Dit zijn basisfuncties die je vanaf het begin gewoon zou moeten kunnen gebruiken, zonder allerlei omwegen of extra software te moeten installeren om alles goed te laten werken.
Voor mij was het vrij eenvoudig om de benodigde applicaties te vinden, maar er zijn genoeg mensen die juist voor een Mac kiezen vanwege het gebruiksgemak. Die weten vaak helemaal niet dat ze een programma zoals Mos moeten installeren om een muis prettig en goed te laten functioneren. Dat zou simpelweg niet nodig moeten zijn.
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
En dat klopt ook, apple werkt het best met apple en minder goed met peer.
Het is een keuze die je maakt en ik ken best veel imac gebruikers en die werken allemaal met apple tb en muis, niemand gebruikt pc spullen meer, hooguit tijdens de overstap maar al snel stappen ze over naar de juiste producten. Het werkt gewoon perfect.
Ik heb sinds kort een mac mini en daarvoor altijd imac gehad en ik mis gewoon dat beeldscherm van de imac, gebruik nu een samsung wat prima is maar het niet haal met een apple scherm.
Het is een keuze die je maakt en ik ken best veel imac gebruikers en die werken allemaal met apple tb en muis, niemand gebruikt pc spullen meer, hooguit tijdens de overstap maar al snel stappen ze over naar de juiste producten. Het werkt gewoon perfect.
Ik heb sinds kort een mac mini en daarvoor altijd imac gehad en ik mis gewoon dat beeldscherm van de imac, gebruik nu een samsung wat prima is maar het niet haal met een apple scherm.
4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030
Hoe de muis de BT/RF signalen verstuurd is ook verschillend, bij die signalen komt ook een klein stukje firmware/software kijken. Ik heb hier 3 muizen (MX, MX 3S, en een 4) die nooit issues geven, ook geen Logitech software geïnstalleerd, zelfs het horizontale scrollwiel werkt gewoon.DeJurist schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 22:34:
[...]
Dit heeft helemaal niks met de fabrikant van de muis te maken. Ik heb 3 muizen in huis liggen en bij alle ervaar ik dit probleem zonder de externe applicatie te hebben gedownload.
Tsja, zeg het maar...