Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backpacker
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
GVR schreef op maandag 3 maart 2025 @ 10:26:
[...]

Versie 25.6.0. Virtuele sleutel aanwezig, en in Tesla account staat voor Tibber alleen het vinkje voor voertuig commando's uit.

Na herstarten van de Tibber app werkt het ook direct weer en slim laden werkt ook altijd probleemloos.
Bedankt voor de terugkoppeling! Een vraagje nog. iOS of Android?

Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-09 14:35

GVR

Backpacker schreef op maandag 3 maart 2025 @ 11:31:
[...]

Bedankt voor de terugkoppeling! Een vraagje nog. iOS of Android?
Android!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backpacker
  • Niet online
Heb je misschien een instelling aanstaan die het verversen van de app op de achtergrond uitzet?

Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR

GVR

Backpacker schreef op maandag 3 maart 2025 @ 12:02:
[...]

Heb je misschien een instelling aanstaan die het verversen van de app op de achtergrond uitzet?
Android kent de opties "app beheren indien ongebruikt" (default aan) en "achtergrondactiviteit toestaan" (default uit). Is het nodig deze aan te passen? Ik zou verwachten dat wanneer ik de App open integraties ververst worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BIM
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-09 17:16

BIM

Nothing interesting

Backpacker schreef op maandag 3 maart 2025 @ 12:02:
[...]

Dat is trouwens wel een goeie opmerking. (y) Standaard gaat Android nieuwe apps beperken op achtergrondactiviteit. Ik heb namelijk hetzelfde probleem met de app (als hij op de achtergrond openstaat en ik heb weer even open, moet ik de app hard sluiten en weer openen om recente data te zien).

Ik ben benieuwd of dit de issues met de Tesla integratie ook oplost (vertrektijden scherm wordt niet zichtbaar als je op het wieltje klikt).

@Backpacker : klopt het trouwens dat de Pulse bij overbelasting de laadpaal helemaal uitzet? (Zaptec Go). Dat doet hij bij mij in ieder geval. Ik laat hem nu maar terugschakelen via een HomeAssistant blueprint (die doet dat met stapjes en zet hem niet helemaal uit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backpacker
  • Niet online
GVR schreef op maandag 3 maart 2025 @ 12:16:
[...]

Android kent de opties "app beheren indien ongebruikt" (default aan) en "achtergrondactiviteit toestaan" (default uit). Is het nodig deze aan te passen? Ik zou verwachten dat wanneer ik de App open integraties ververst worden?
Geen idee. ik zal dit eens even expliciet navragen bij onze Android ontwikkelaars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backpacker
  • Niet online
BIM schreef op maandag 3 maart 2025 @ 12:16:
[...]

Dat is trouwens wel een goeie opmerking. (y) Standaard gaat Android nieuwe apps beperken op achtergrondactiviteit. Ik heb namelijk hetzelfde probleem met de app (als hij op de achtergrond openstaat en ik heb weer even open, moet ik de app hard sluiten en weer openen om recente data te zien).

Ik ben benieuwd of dit de issues met de Tesla integratie ook oplost (vertrektijden scherm wordt niet zichtbaar als je op het wieltje klikt).

@Backpacker : klopt het trouwens dat de Pulse bij overbelasting de laadpaal helemaal uitzet? (Zaptec Go). Dat doet hij bij mij in ieder geval. Ik laat hem nu maar terugschakelen via een HomeAssistant blueprint (die doet dat met stapjes en zet hem niet helemaal uit).
Ik ben benieuwd naar je test. Even voor de juiste data qua uitganspositie, bij jou stond dus ook "app beheren indien ongebruikt" aan en "achtergrondactiviteit toestaan" uit?

Het kan zijn dat bij load balancing het laden even helemaal gepauzeerd wordt als het overige verbruik in huis zo hoog is dat de laadsnelheid zo laag gezet moet worden dat de auto effectief stopt met laden (bij Tesla volgens mij onder de 6A per fase). Als je mij een berichtje kan sturen met het e-mailadres van je Tibber account kan ik even wat verder in de data duiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooper
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 20:36
Backpacker schreef op maandag 3 maart 2025 @ 08:25:
Dat zal niet snel gebeuren gezien het feit dat Tesla die laadpaal niet echt openzet voor anderen. Maar er komt een directe integratie aan voor Grid Rewards voor standalone Tesla's
Enige tijdlijn daarover toevallig bekend die je mag delen? Begrijp als het niet mag hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterpijpelink
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-09 13:16

peterpijpelink

07B2 - 11110110010

Als ik een EV Box lader heb zonder abonnement, werkt dit dan icm Solaredge zonnepanelen en laden van Tesla? Leest Tibber iets uit bij EV Box of moet er communicatie zijn?

07B2 - http://pvoutput.org/list.jsp?userid=22724 [Zonneboiler + 38 zonnepanelen, Warmtepomp 11.2 Ecodan + Daikin Ururu airco] Van gas los sinds 07-2019 - Goede doel Oekraine ondersteunen? zie blog: https://ritvanjeleven.blogspot.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mirabis
  • Registratie: Juli 2013
  • Niet online
@Backpacker is er toevallig een aparte helpdesk/mailbox voor Grid rewards support? Vaak doe ik meldingen en duurt het 1 a 2 dagen voordat ik reactie krijg. Tegen die tijd heb ik al ontkoppeld en is de historie (voor mij) weg.

Afgelopen dagen kiest het Slim laden systeem er steeds voor de 14 a 15 cent momenten over te slaan om vervolgens met grid rewards tegen 20 a 21 cent te laden. Dan denk je ok, misschien dat de oranje grid rewards dat compenseren - helaas. Bijv. 11:13 - 14:02 op 3 maart niet laden (terwijl het ±14 cent/kWh is) en dan slechts 47 cent compensatie voor die drie uur niet laden. Met 3u ±11kW had er gemakkelijk ±30kWh bijgeladen kunnen worden voor 14 cent.

Als ik naar de gemiddelde laadprijs kijk is die ook veel hoger dan enkel in de goedkope momenten te laden.

Enkele vragen:
  1. Oranje grid rewards gaan van "berekenen" -> "bedrag". Past dat bedrag zich naderhand ook nog aan?
  2. Ik heb zonneladen uit (want het kijkt niet naar de daadwerkelijke VP opbrengst). Kan het zijn dat het systeem dit verkeerd registreert?
  3. Als ik geen vertrektijd instel, maar abrupt toch eerder weg moet - verdwijnen de opgebouwde grid rewards punten? Bijv. alleen maar oranje gridrewards blokken, onverwacht uitpluggen resulteert in minder rewards?
Wat het beste te doen als dit gebeurt?

Zondag (vertrektijd dinsdag 17:00 als ik het me goed herinner)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RHvmgyKf7EOokwm7Jv0KoWb7430=/x800/filters:strip_exif()/f/image/OVjVpr6GTGvu8rPIAqArgVub.png?f=fotoalbum_large
Maandag (vertrektijd Dinsdag 18:30)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AykmEE_VRSsMRm09yqkD7dEPF04=/x800/filters:strip_exif()/f/image/yIvSizv7Gl7NtXC6m3yQ93iR.png?f=fotoalbum_large

Het is enorm frustrerend.

1x Venus-E v153 +LilyGo HA, CT003 V117 | 5040Wp ZO + 4200Wp NW | Tibber, 3x25A, Easee Charge Lite | EV 98kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BIM

BIM

Nothing interesting

Backpacker schreef op maandag 3 maart 2025 @ 12:57:
[...]

Ik ben benieuwd naar je test. Even voor de juiste data qua uitganspositie, bij jou stond dus ook "app beheren indien ongebruikt" aan en "achtergrondactiviteit toestaan" uit?
Bij mij heet het net iets anders.
  • "Pauzeer app-activiteit als deze niet wordt gebruikt" stond al eerder uit (maar had niet het gewenste effect). Die setting zorgt er alleen voor dat toestemmingen niet worden ingetrokken.
  • Onder batterij stond hij eerst op "batterijbesparing (aanbevolen)" en nu op "Geen beperkingen".
    Dat is dus de setting die ik nu heb gewijzigd
  • Achtergronddata stond altijd aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:24
Mirabis schreef op maandag 3 maart 2025 @ 14:42:
@Backpacker is er toevallig een aparte helpdesk/mailbox voor Grid rewards support? Vaak doe ik meldingen en duurt het 1 a 2 dagen voordat ik reactie krijg. Tegen die tijd heb ik al ontkoppeld en is de historie (voor mij) weg.

Afgelopen dagen kiest het Slim laden systeem er steeds voor de 14 a 15 cent momenten over te slaan om vervolgens met grid rewards tegen 20 a 21 cent te laden. Dan denk je ok, misschien dat de oranje grid rewards dat compenseren - helaas. Bijv. 11:13 - 14:02 op 3 maart niet laden (terwijl het ±14 cent/kWh is) en dan slechts 47 cent compensatie voor die drie uur niet laden. Met 3u ±11kW had er gemakkelijk ±30kWh bijgeladen kunnen worden voor 14 cent.

Als ik naar de gemiddelde laadprijs kijk is die ook veel hoger dan enkel in de goedkope momenten te laden.

Enkele vragen:
  1. Oranje grid rewards gaan van "berekenen" -> "bedrag". Past dat bedrag zich naderhand ook nog aan?
  2. Ik heb zonneladen uit (want het kijkt niet naar de daadwerkelijke VP opbrengst). Kan het zijn dat het systeem dit verkeerd registreert?
  3. Als ik geen vertrektijd instel, maar abrupt toch eerder weg moet - verdwijnen de opgebouwde grid rewards punten? Bijv. alleen maar oranje gridrewards blokken, onverwacht uitpluggen resulteert in minder rewards?
Wat het beste te doen als dit gebeurt?

Zondag (vertrektijd dinsdag 17:00 als ik het me goed herinner)
[Afbeelding]
Maandag (vertrektijd Dinsdag 18:30)
[Afbeelding]

Het is enorm frustrerend.
Welke laadpaal en auto heb je? Ik ga dit volgen, daar ik wil overstappen naar Tibber omwille de grid rewards.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mirabis
  • Niet online
Untouchablezz20 schreef op maandag 3 maart 2025 @ 15:50:
[...]

Welke laadpaal en auto heb je? Ik ga dit volgen, daar ik wil overstappen naar Tibber omwille de grid rewards.
Easee Charge Lite 11kW (geintegreerde PowerUp) + XPENG G9 AWD 98kWh accu (niet geintegreerde auto).

1x Venus-E v153 +LilyGo HA, CT003 V117 | 5040Wp ZO + 4200Wp NW | Tibber, 3x25A, Easee Charge Lite | EV 98kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcoPolet
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 20:34
Fyi, bij mijn Easee Charge & XC40 recharge precies hetzelfde Grid Rewards gedrag als Mirabis beschrijft.
Edit: het blijft boeiend, momenteel sinds 16:00 'gewoon' slim aan het laden, maar nu wel voor 11 cent/kwh, tov huidige 28 cent. Lijkt er dus op dat het verschil wel gecompenseerd wordt.

[ Voor 47% gewijzigd door MarcoPolet op 03-03-2025 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars2020
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 22:52
Heeft iemand ervaring met het laden van 2 EV’s via de Tibber app? Stel beide auto’s hebben hetzelfde laadschema, gaan beide auto’s dan ook op hetzelfde moment laden of verdeeld Tibber de laadtijden om overbelasting van de hoofdzekering te voorkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backpacker
  • Niet online
Grid Reward pauzes vinden alleen plaats op het moment dat er een normale Slim Laden planning is omdat er alleen dan verbruik kan worden verschoven. Er moet immers een gepland verbruik zijn om die te kunnen verplaatsen.

Het is dus bij erg goedkope uren waarbij de auto aan de laadpaal staat en er een planning is om te gaan laden belangrijk om een zo realistisch mogelijke vertrektijd in te vullen want gepauzeerde laadsessie zullen altijd ingehaald worden voor de ingestelde vertrektijd en dan worden gecompenseerd als er in een duurder uur wordt geladen. Je kan gedurende de vertrektijd altijd aanpassen en dan zal er daarmee rekening worden gehouden. Ontkoppel de auto niet van de laadpaal of zet Slim Laden niet uit en weer aan want dat triggert een nieuwe laadsessie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backpacker
  • Niet online
Mars2020 schreef op maandag 3 maart 2025 @ 20:15:
Heeft iemand ervaring met het laden van 2 EV’s via de Tibber app? Stel beide auto’s hebben hetzelfde laadschema, gaan beide auto’s dan ook op hetzelfde moment laden of verdeeld Tibber de laadtijden om overbelasting van de hoofdzekering te voorkomen?
Als je load balancing door Tibber laat doen dan zal er rekening worden gehouden met de verschillende planningen. Een auto die nog 50% moet laden in de komende 10 uur zal dus voorrang krijgen op de laadsnelheid t.o.v een auto die nog 40% moet laden in dezelfde tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Backpacker
  • Niet online
Mooper schreef op maandag 3 maart 2025 @ 13:26:
[...]

Enige tijdlijn daarover toevallig bekend die je mag delen? Begrijp als het niet mag hoor :)
Helaas staat het nog steeds niet in beton gegoten maar ik hoop op 2e/3e kwartaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars2020
Backpacker schreef op maandag 3 maart 2025 @ 20:34:
[...]

Als je load balancing door Tibber laat doen dan zal er rekening worden gehouden met de verschillende planningen. Een auto die nog 50% moet laden in de komende 10 uur zal dus voorrang krijgen op de laadsnelheid t.o.v een auto die nog 40% moet laden in dezelfde tijd.
Wat heb ik nodig om de loadbalancing door Tibber te laten doen?
Kan dat met alleen een Pulse of heb je dan ook 2 laadpalen nodig die door Tibber worden aangestuurd.

Mij situatie is namelik als volgt: wij hebben 2 laadpalen die beiden niet door Tibber worden ondersteund (Zappi v2 en ShellRecharge) en 2 Tesla’s.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Backpacker
  • Niet online
Ja dat heb je de Pulse nodig en gekoppelde laadpalen. Voor Zappi komt er een integratie aan maar helaas heb je daar de 2.1 voor nodig omdat de 2.0 geen OCPP ondersteund :(

Een integratie voor ShellRecharge/Newmotion zal er nog niet zo snel komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirabis
  • Niet online
Backpacker schreef op maandag 3 maart 2025 @ 20:33:
Grid Reward pauzes vinden alleen plaats op het moment dat er een normale Slim Laden planning is omdat er alleen dan verbruik kan worden verschoven. Er moet immers een gepland verbruik zijn om die te kunnen verplaatsen.

Het is dus bij erg goedkope uren waarbij de auto aan de laadpaal staat en er een planning is om te gaan laden belangrijk om een zo realistisch mogelijke vertrektijd in te vullen want gepauzeerde laadsessie zullen altijd ingehaald worden voor de ingestelde vertrektijd en dan worden gecompenseerd als er in een duurder uur wordt geladen. Je kan gedurende de vertrektijd altijd aanpassen en dan zal er daarmee rekening worden gehouden. Ontkoppel de auto niet van de laadpaal of zet Slim Laden niet uit en weer aan want dat triggert een nieuwe laadsessie.
Oké dank daar kan ik wat mee. Dus ipv geen vertrektijden (werk immers thuis) wel een vertrektijd instellen om ervoor te zorgen dat het niet te veel uitstelt. Daarnaast, als ik verwacht toch weg te moeten een nieuwe vertrektijd instellen. Dan zal hij gaan laden en verder verrekenen als ik je goed begrijp.

Zal het de aankomende dagen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars2020
Backpacker schreef op maandag 3 maart 2025 @ 21:10:
Ja dat heb je de Pulse nodig en gekoppelde laadpalen. Voor Zappi komt er een integratie aan maar helaas heb je daar de 2.1 voor nodig omdat de 2.0 geen OCPP ondersteund :(

Ok in mijn geval kan de loadbalancing dus niet door Tibber worden geregeld. Dan zal ik er zelf rekening mee moeten houden door o.a. de laadschema’s op elkaar af te stemmen.
De laadpalen hebben zelf overigens wel loadbalancing, maar als ze beiden gaan laden kunnen ze elkaar gaan tegenwerken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Backpacker
  • Niet online
Mirabis schreef op maandag 3 maart 2025 @ 21:20:
[...]

Oké dank daar kan ik wat mee. Dus ipv geen vertrektijden (werk immers thuis) wel een vertrektijd instellen om ervoor te zorgen dat het niet te veel uitstelt. Daarnaast, als ik verwacht toch weg te moeten een nieuwe vertrektijd instellen. Dan zal hij gaan laden en verder verrekenen als ik je goed begrijp.

Zal het de aankomende dagen proberen.
Ja, maar dat hoef je alleen te doen als er dus een Slim Laden planning zichtbaar is :). Anders zal er alleen maar geladen worden met Gird Rewards en dan is de vertrektijd geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jens17
  • Laatst online: 20:13
Ik draai sinds deze week op Tibber+Zapec+Tesla M3 en hoewel alles lekker werkt, zou het tof zijn om de auto (indien aan de lader) nooit helemaal vol te laden, maar beschikbaar te houden voor grid rewards, kan dat? Ergens bekruipt me het gevoel dat een laadplan nodig is om de auto 'aan te melden' voor grid rewards, klopt dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BIM

BIM

Nothing interesting

jens17 schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 10:16:
Ik draai sinds deze week op Tibber+Zapec+Tesla M3 en hoewel alles lekker werkt, zou het tof zijn om de auto (indien aan de lader) nooit helemaal vol te laden, maar beschikbaar te houden voor grid rewards, kan dat? Ergens bekruipt me het gevoel dat een laadplan nodig is om de auto 'aan te melden' voor grid rewards, klopt dat?
Wij hangen de auto vaak aan de laadpaal zonder laadplan. Dan laadt hij alleen met grid rewards. Op het meerendeel van de dagen is dat voldoende voor de 60km die mijn vrouw per dag rijdt.

En als de accu onder de 40% komt, zetten we even even een laadplan in.
(ook dan pakt hij nog grid rewards, maar mij is nog niet duidelijk wat financieel aantrekkelijker is.. of de grid rewards hoger zijn wanneer je zonder laadplan laadt.)

[ Voor 10% gewijzigd door BIM op 04-03-2025 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:21
BIM schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 10:25:
[...]

Wij hangen de auto vaak aan de laadpaal zonder laadplan.
Hoe doe je dat dan, door geen wel smart charging aan te zetten maar geen vertrekdag/-tijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racierox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09-09 12:06
Racierox schreef op maandag 23 december 2024 @ 16:06:
Vorige week een elektrische MINI opgehaald. Helaas blijkt het koppelen van BMW/MINI niet te werken. Na informeren blijkt het een bekend probleem: https://status.tibber.com/incidents/6sj7hccvw8h7

Nu zie ik dat het al 13 dagen open staat, maar bij bijvoorbeeld Jaguar/Land Rover loopt er al een issue vanaf mei zie ik op deze pagina: https://status.tibber.com/

Is er een realistische verwachting van oplostijden? Ik ben pas net klant, maar ben wel benieuwd hoe lang dit soort problemen meestal lopen. Ik hoop niet dat het maanden wordt natuurlijk.
Is er een verwachting of zicht op het oplossen van de problemen met koppelen van een MINI in de app https://status.tibber.com/incidents/6sj7hccvw8h7 ?
Ik gebruik al een paar maanden de dummy auto, maar het zou fijn zijn als de integratie weer gaat werken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BIM

BIM

Nothing interesting

ASW1 schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 12:58:
[...]

Hoe doe je dat dan, door geen wel smart charging aan te zetten maar geen vertrekdag/-tijd?
Inderdaad, slim laden aan en geen vertrektijd instellen. Dan doet Tibber alsof hij een paar dagen later gaat laden terwijl de prijzen nog niet bekend zijn. In dat geval pakt hij alleen de grid rewards.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
BIM schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 13:06:
[...]

Inderdaad, slim laden aan en geen vertrektijd instellen. Dan doet Tibber alsof hij een paar dagen later gaat laden terwijl de prijzen nog niet bekend zijn. In dat geval pakt hij alleen de grid rewards.
Dank voor de tip ik wist niet dat dat kon.
Maar krijg je dan ook compensatie voor het laden tegen een hogere prijs?

[ Voor 9% gewijzigd door ASW1 op 04-03-2025 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pr088
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:11
BIM schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 13:06:
[...]

De beste optie is gewoon op maandag de auto aansluiten en vertrektijd op komende zondag of maandag te zetten. Dan werkt GR perfect.

Jaren '30 woning | Label B | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020) | ZP: 16x 300Wp SolarEdge | Next on the list: WP 6-8kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BIM

BIM

Nothing interesting

ASW1 schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 13:37:
[...]

Ik begrijp nog niet helemaal waar ik nu de exacte prijs kan zien en of er compensatie gegeven wordt. Wat moet ik optellen om mijn totale electrakosten te zien? (ik denk "verbruik" - "opbrengst" - "grid rewards")
De gemiddelde prijs in de app maakt het ook allemaal verwarrender (doordat de gemiddelde prijs bovenaan niet altijd aansluit met de onderverdeling eronder... auto laden / gedrag / altijd aan.

Dus ik kan op dit moment geen antwoord op je vraag geven.

Uiteindelijk betaalde ik in Januari ca 17ct/kwh voor het laden, dus ik vind het wel prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jens17
Pr088 schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 14:20:
[...]

De beste optie is gewoon op maandag de auto aansluiten en vertrektijd op komende zondag of maandag te zetten. Dan werkt GR perfect.
Dat is wel interessant. Ik kan altijd het minimum batterijniveau op 50% zetten en laden met zonne-energie aan. Bij veel thuiswerken is het dan GR harken en zonne-energie opslaan, zonder daadwerkelijk van het net te trekken. Voor iedereen is dit uiteraard anders, maar GR vind ik wel een heel leuk concept waar ik maximaal van wil profiteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pr088
jens17 schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 15:50:
[...]

Dat is wel interessant. Ik kan altijd het minimum batterijniveau op 50% zetten en laden met zonne-energie aan. Bij veel thuiswerken is het dan GR harken en zonne-energie opslaan, zonder daadwerkelijk van het net te trekken. Voor iedereen is dit uiteraard anders, maar GR vind ik wel een heel leuk concept waar ik maximaal van wil profiteren.
Dat kan dus niet. Zolang er geen laadschema is, geen GR. Dus hoe ziet jouw laadschema er dan uit?

Jaren '30 woning | Label B | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020) | ZP: 16x 300Wp SolarEdge | Next on the list: WP 6-8kW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jens17
Pr088 schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 16:40:
[...]

Dat kan dus niet. Zolang er geen laadschema is, geen GR. Dus hoe ziet jouw laadschema er dan uit?
Van wat ik hierboven lees: ma-za geen vertrektijd invullen en zondag wel een tijd. Dat zou ruimte moeten geven voor GR. Hiermee staat dus wel slim laden (v2) aan, maar dwing je niet om de auto doordeweeks op te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marana
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 23:43
Backpacker schreef op maandag 3 maart 2025 @ 21:10:

Fijn dat je ons op de hoogte houdt van wat wel en wat niet in de pijplijn zit.

Enig idee of er gewerkt wordt aan de integratie van Alfen S-line laadpalen?

En what about Toyota? Wij hebben 1 laadpaal en 2 EV's. Voor de Skoda van mijn partner kan wel een Slim Laden plan worden gemaakt in de Tibber-app, voor mijn Toyota niet, terwijl ik degene ben met vaste vertrektijden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mirabis
  • Niet online
marana schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 14:55:
[...]

Fijn dat je ons op de hoogte houdt van wat wel en wat niet in de pijplijn zit.

Enig idee of er gewerkt wordt aan de integratie van Alfen S-line laadpalen?

En what about Toyota? Wij hebben 1 laadpaal en 2 EV's. Voor de Skoda van mijn partner kan wel een Slim Laden plan worden gemaakt in de Tibber-app, voor mijn Toyota niet, terwijl ik degene ben met vaste vertrektijden.
Je kan toch een "niet-geintegreerde" auto toevoegen voor je Toyota? Dan kan je na handmatig batterij percentage op te geven wel een slim laadplan genereren. Daarnaast blijft je Skoda nog wel gewoon werken want die is "geintegreerd".

Resultaat = Slim laden voor beide auto's?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marana
Aah, die optie had ik nog nooit gezien. Ik keek alleen bij de power-ups, maar via je profiel zijn niet-geintregreerde auto's toe te voegen inderdaad. Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backpacker
  • Niet online
ASW1 schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 13:37:
[...]

Ja Grid Rewards bestaat in feiten uit twee delen. De compensatie voor het laden in een duurder uur dan noodzakelijk (door Slim Laden en de planning die dan wordt gemaakt weten we hoe goedkoop je had kunnen laden) en daarbovenop krijg je een beloning in de vorm van Grid Rewards. Dat is dus het gedeelte wat je verdiend aan het meehelpen verhelpen van de onbalans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Backpacker schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 20:14:
[...]

Ja Grid Rewards bestaat in feiten uit twee delen. De compensatie voor het laden in een duurder uur dan noodzakelijk (door Slim Laden en de planning die dan wordt gemaakt weten we hoe goedkoop je had kunnen laden) en daarbovenop krijg je een beloning in de vorm van Grid Rewards. Dat is dus het gedeelte wat je verdiend aan het meehelpen verhelpen van de onbalans.
Maar wanneer je geen laadschema hebt (omdat er geen vertrektijd is ingesteld) is er dus nog steeds compensatie voor het laden in een duurder uur? Ten opzichte van welke uren dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Backpacker
  • Niet online
ASW1 schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 22:52:
[...]

Maar wanneer je geen laadschema hebt (omdat er geen vertrektijd is ingesteld) is er dus nog steeds compensatie voor het laden in een duurder uur? Ten opzichte van welke uren dan?
Er wordt altijd een laadplanning gemaakt want als je helemaal geen vertrektijd insteld dan wordt er alsnog een planning gemaakt onder behoud van de verwachte prijzen van de komende 7 dagen. Dat kan je ook terugzien in de laadtijdlijn als je de auto gekoppeld hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 23:04
Backpacker schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 16:58:
Ja helaas heeft Wallbox nog steeds geen nieuwe update uitgegeven. Ze schijnen het probleem wel gevonden te hebben maar op mijn laatste vraag om een update hebben ze nog niet gereageerd

https://status.tibber.com/incidents/dcfjth3xgngn
Ik kreeg vanavond versie 6.7.20 aangeboden voor de Pulsar Plus en draai nu onder versie 5.17.87

Zijn de problemen inmiddels opgelost en kan ik zonder problemen updaten?

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.26 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V153 - CT003 V117 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Backpacker
  • Niet online
A3-D schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 00:28:
[...]

Ik kreeg vanavond versie 6.7.20 aangeboden voor de Pulsar Plus en draai nu onder versie 5.17.87

Zijn de problemen inmiddels opgelost en kan ik zonder problemen updaten?
Nee helaas nog niet. Eregisterenavond nog uitgebreid getest met een klein nadat Wallbox had aangegeven dat ze een potentiële fix hadden uitgerold, maar dat was geen succes ;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvee
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 23:49
uit eigen ervaring.. nee niet doen :)
kost weer minuten om te resetten naar fabrieksinstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menn0
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 09:56
Kan ik ook slim laden of grid awards krijgen door mijn PHEV auto via een Hombli Smart Plug V2 voor buiten | Max. 3680W stekker op te laden? Of zijn deze integraties alleen maar voor slimme batterijen en laadpalen. Dat laatste is echt overkill voor mijn PHEV. Iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pr088
menn0 schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 09:54:
Kan ik ook slim laden of grid awards krijgen door mijn PHEV auto via een Hombli Smart Plug V2 voor buiten | Max. 3680W stekker op te laden? Of zijn deze integraties alleen maar voor slimme batterijen en laadpalen. Dat laatste is echt overkill voor mijn PHEV. Iemand ervaring mee?
Je kunt Tibber niet Slim Laden of Grid Rewards laten aansturen zonder laadpaal.
Je denkt nu dat een laadpaal een overkill is voor je PHEV, maar het is ook een investering in je woning (bij eventuele verkoop) en maakt je woning ook toekomstbestendig voor het geval je later wel een EV koopt.
Dus nee, het kan niet met een smartplug/slimme stekker. Wees trouwens wel voorzichtig met zo'n stekker. Het mag tot max 3,6kW, maar ik weet niet of je urenlang zo'n vermogen door die stekker wilt trekken, i.v.m. warmteontwikkeling en smeltgevaar. Een piekbelasting is heel wat anders dan je PHEV 3-4 uur volcontinu laden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ASW1
menn0 schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 09:54:
Kan ik ook slim laden of grid awards krijgen door ..... via een Hombli Smart Plug V2 voor buiten | Max. 3680W stekker op te laden?
Grid rewards zijn alleen beschikbaar voor Tibber geintegreerde laadpunten en thuisbatterijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menn0
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 09:56
Pr088 schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 10:27:
[...]

Je kunt Tibber niet Slim Laden of Grid Rewards laten aansturen zonder laadpaal.
Je denkt nu dat een laadpaal een overkill is voor je PHEV, maar het is ook een investering in je woning (bij eventuele verkoop) en maakt je woning ook toekomstbestendig voor het geval je later wel een EV koopt.
Dus nee, het kan niet met een smartplug/slimme stekker. Wees trouwens wel voorzichtig met zo'n stekker. Het mag tot max 3,6kW, maar ik weet niet of je urenlang zo'n vermogen door die stekker wilt trekken, i.v.m. warmteontwikkeling en smeltgevaar. Een piekbelasting is heel wat anders dan je PHEV 3-4 uur volcontinu laden.
Dank, de meeste PHEV's , iig die van mijn zal max 1 uur 13A trekken en dan zakt het langzaam weg. Maar goed, jammer.
Daar ik ervan uit ga dat palen alleen maar slimmer maar niet duurder worden, is uitstellen voor mij beter, ik zal zeker nog 2 jaar de PHEV rijden dus dan is 23 euro voor een stekkertje wel een goede investering. En hoe klein wellicht ook, ik had mijn bijdrage kunnen leveren aan het peak shaven etc, maar helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASW1
menn0 schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 12:02:
[...]

En hoe klein wellicht ook, ik had mijn bijdrage kunnen leveren aan het peak shaven etc, maar helaas.
Dat kun je natuurlijk alsnog heel makkelijk doen door in te stellen dat hij pas na middernacht begint met laden (of in ieder geval de ergste ochtend- en avondspits te vermijden), daar doe je de netcongestie en energietransitie een groot plezier mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marana
Heeft de app moeite met het registreren van het verbruik de laatste dagen?
Ik heb de Pulse niet aangesloten. Wel zijn de zonnepanelen geïntegreerd. Ik zie bij Analyse wel de gemiddelde prijs veranderen (steeds lager worden), maar het verbruik en de productie van deze maand worden sinds een paar dagen niet meer bijgewerkt. De laatste gegevens zijn van 3 maart.
Slimmemeterportal weet wel hoeveel we hebben afgenomen van het net dus de meter werkt wel naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulusbrand
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:42
marana schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 15:25:
Ik heb de Pulse niet aangesloten. Wel zijn de zonnepanelen geïntegreerd. Ik zie bij Analyse wel de gemiddelde prijs veranderen (steeds lager worden), maar het verbruik en de productie van deze maand worden sinds een paar dagen niet meer bijgewerkt. De laatste gegevens zijn van 3 maart.
Slimmemeterportal weet wel hoeveel we hebben afgenomen van het net dus de meter werkt wel naar behoren.
Bij mij zijn de laatste gegevens op het analyse tabblad van de app van 4 maart. Ik heb geen pulse en ik zie meestal maar 1 update per dag, maar ik had wel gegevens van gisteren verwacht inderdaad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:16
marana schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 15:25:
met pulse is alles nog steeds real time zichtbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marana
Paulusbrand schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 16:33:
[...]

Bij mij zijn de laatste gegevens op het analyse tabblad van de app van 4 maart. Ik heb geen pulse en ik zie meestal maar 1 update per dag, maar ik had wel gegevens van gisteren verwacht inderdaad..
Ik heb nog even beter gekeken: het aantal kWh voor verbruik en productie is wel veranderd, het bedrag in euro's alleen niet. Het totaal voor productie komt overeen met dat wat mijn zonnepanelenapp ook zegt.
Als ik naar verbruik per dag kijk, is dat bijgewerkt tot en met 3 maart. Ik heb al een keer uitgelogd en opnieuw ingelogd, dat veranderde niets.

Vandaag is alles weer zoals het hoort

[ Voor 9% gewijzigd door marana op 07-03-2025 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars2020
Is het al iemand gelukt om 2 Tesla’s met elk een eigen Tesla account te koppelen aan de Tibber app voor slim laden.
Wij hebben 2 auto’s en beiden zijn gekoppeld aan een eigen Tesla account. Verder zijn beide auto’s zichtbaar in mijn Tesla app (toegevoegd als bestuurder).

Bij het activeren van de Tesla power-up wordt er gevraagd om de auto toe te voegen. Nadat de eerste auto is toegevoegd heeft Tibber toegang tot deze eerste auto en in de auto is bij de sleutels ook te zien dat Tibber toegang heeft, so far so good.
In de Tibber app staan op dat moment wel beide auto’s, maar Tibber heeft geen toegang tot de 2e auto omdat de app niet is ge-authentiseerd in de 2e auto. Vanuit de Tibber app is het ook niet mogelijk om nog power-up voor de 2e auto to te voegen.

Als ik in de Tibber app het slim laden ook voor de 2e auto aanzet raakt de app in de war en klopt de weergave van de SoC niet meer en ook het laadplan gaat de mist in.
Wie heeft hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jens17
Is het iemand al gelukt om het slim schema te laten aansluiten op je eigen agenda via de API?

Waarom dit handig zou zijn: sommige dagen werk ik thuis (Gridrewards, opladen op zon of opladen op laag tarief) en sommige dagen ben ik onderweg (vertrekken met een volle accu is fijner). En ik kan me voorstellen dat dit voor veel meer mensen geldt met een onregelmatige planning. Het komt nu voor dat de auto opgeladen voor de deur staat en zonne-energie richting het net gaat. Nu niet zo'n issue, maar zodra salderen wordt afgebouwd gaat dit steeds meer een rol spelen.

Ik kan in N8N wel wat knutselen om de agenda uit te lezen en dit door te geven aan het laadplanschema van Tibber bijvoorbeeld. Wat ik vooral nog tegenkom is het uitlezen van metrics, niet zozeer informatie aan Tibber zenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backpacker
  • Niet online
Mars2020 schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 20:43:
Is het al iemand gelukt om 2 Tesla’s met elk een eigen Tesla account te koppelen aan de Tibber app voor slim laden.
Wij hebben 2 auto’s en beiden zijn gekoppeld aan een eigen Tesla account. Verder zijn beide auto’s zichtbaar in mijn Tesla app (toegevoegd als bestuurder).

Bij het activeren van de Tesla power-up wordt er gevraagd om de auto toe te voegen. Nadat de eerste auto is toegevoegd heeft Tibber toegang tot deze eerste auto en in de auto is bij de sleutels ook te zien dat Tibber toegang heeft, so far so good.
In de Tibber app staan op dat moment wel beide auto’s, maar Tibber heeft geen toegang tot de 2e auto omdat de app niet is ge-authentiseerd in de 2e auto. Vanuit de Tibber app is het ook niet mogelijk om nog power-up voor de 2e auto to te voegen.

Als ik in de Tibber app het slim laden ook voor de 2e auto aanzet raakt de app in de war en klopt de weergave van de SoC niet meer en ook het laadplan gaat de mist in.
Wie heeft hier een oplossing voor?
Je kan proberen om de tweede auto (via zijn eigen account) toe te voegen via "Jij" --> Elektrische auto's --> Auto toevoegen --> Integratie --> Tesla. Daar kan je de niet goed gekoppelde auto ook eerst verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 13:37
Iemand hier ervaring met de combinatie Tibber/Grid Rewards en het zakelijk verrekenen van de laadkosten thuis?

Ik heb een Easee paal, waar ik Tap Electric op heb ingesteld om de verrekening te doen (ik heb een leaseauto met zakelijke laadpas).

Echter, als ik mijn Easee laadpaal wil aanmelden via Tibber, krijg ik de melding dat er al een operator op de laadpaal actief is en dat daarom deze niet bij TIbber aangemeld kan worden.
Wel heb ik mijn auto (een Hyundai) aangemeld bij TIbber via een powerup. Maar daarmee schakel je Grid Rewards niet in. Sterker nog, ik krijg slim laden niet eens aan de praat.

Maar ik was gewoon benieuwd naar ervaringen hier.

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
@Backpacker is het mogelijk om mijn contract eerder te laten ingaan? Zit nog in mijn bedenktijd, maar wil eigenlijk het contract zsm laten ingaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BadEendTerror
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 14-09 08:14
@Untouchablezz20
Dat is mogelijk, dan moet je je gewoon aanmelden maar dan moet je een bericht sturen dat je afziet van de 14 dagen bedenktijd.

@Backpacker
Staat het ondersteunen van een Alfen laadpaal op de planning bij Tibber?
De Peugeot E-208 die wij hebben is helaas ook niet ondersteund dus kan nu niet gebruik maken van slim laden.

[ Voor 54% gewijzigd door BadEendTerror op 07-03-2025 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backpacker
  • Niet online
Untouchablezz20 schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 14:03:
@Backpacker is het mogelijk om mijn contract eerder te laten ingaan? Zit nog in mijn bedenktijd, maar wil eigenlijk het contract zsm laten ingaan.
Zoals @BadEendTerror terror stelt is het inderdaad een kwestie van een berichtje sturen naar support dat je afziet van de 14-dagen regeling. Als je mij een privéberichtje stuurt met het e-mailadres van je Tibber account kan ik dat berichtje van het weekend wel even oppakken :)

@BadEendTerror helaas is de manier waarop Alfen OCPP heeft opgezet niet makkelijk te integreren volgens mij. Sowieso is het zo dat als er nu al een partij verbonden is met je laadpaal dat je niet ook nog Tibber kan verbinden. Ik zal eens navragen of hierin nog ontwikkelingen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Backpacker
  • Niet online
krizzziz schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 13:50:
Iemand hier ervaring met de combinatie Tibber/Grid Rewards en het zakelijk verrekenen van de laadkosten thuis?

Ik heb een Easee paal, waar ik Tap Electric op heb ingesteld om de verrekening te doen (ik heb een leaseauto met zakelijke laadpas).

Echter, als ik mijn Easee laadpaal wil aanmelden via Tibber, krijg ik de melding dat er al een operator op de laadpaal actief is en dat daarom deze niet bij TIbber aangemeld kan worden.
Wel heb ik mijn auto (een Hyundai) aangemeld bij TIbber via een powerup. Maar daarmee schakel je Grid Rewards niet in. Sterker nog, ik krijg slim laden niet eens aan de praat.

Maar ik was gewoon benieuwd naar ervaringen hier.
Helaas kan dat alleen met een Zaptec laadpaal. Dat is het enige merk dat ervoor heeft gezorgd dat wij via de API de laadpaal kunnen aansturen en tegelijkertijd een OCPP partij gekoppeld kan worden voor de facturatie. Het kan natuurlijk geen kwaad om bij Easee aan te geven dat je graag zou zien dat ze die combinatie ook mogelijk gaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backpacker
  • Niet online
GVR schreef op maandag 3 maart 2025 @ 12:16:
[...]

Ik ben benieuwd of je met de nieuwste update van de Android app verbetering opmerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR

GVR

Backpacker schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 22:13:
[...]

Ik ben benieuwd of je met de nieuwste update van de Android app verbetering opmerkt?
Ik ga het in de gaten houden!
Is het daarbij nog nodig om daarbij de optie "achtergrond gebruik toestaan' aan te hebben staan? Die had ik aangezet maar dat leek nog niet te helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Backpacker
  • Niet online
Nee laten we maar even teruggaan naar de basisinstelling :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Barse87
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21:59
Pas geleden liet ik mij op dit forum negatief uit over “slim laden”. Nu wil ook zo eerlijk zijn en toegeven dat het de laatste twee weken vlekkeloos gaat.
De Tesla laat weer keurig 426km zien bij een volle accu en ook de e-golf laadt zonder problemen. Jammer alleen dat ik de e-golf niet tot max 80% kan instellen maar dat ligt meer aan de brakke vw app…

9280WP | Daikin Altherma 3 LT 8kW | VW e-Golf 2019 | Tesla Model 3 RWD 2025

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mars2020
Backpacker schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 12:06:
[...]

Je kan proberen om de tweede auto (via zijn eigen account) toe te voegen via "Jij" --> Elektrische auto's --> Auto toevoegen --> Integratie --> Tesla. Daar kan je de niet goed gekoppelde auto ook eerst verwijderen.
Zojuist de 2e auto toegevoegd. Komende week even aankijken of het goed gaat…

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Backpacker
  • Niet online

Grid Reward laadpauzes uitgelegd – speel het spel slim mee!

Het is weer die tijd van het jaar waarin Grid Reward-pauzes vaker voorkomen, en het is begrijpelijk dat dit soms vragen oproept. Waarom wordt er juist in de goedkoopste uren van de dag niet geladen?!?
Waarom gebeurt dit?
Op de day-ahead-markt worden de energieprijzen een dag van tevoren bepaald op basis van een inschatting van verbruik en productie. Dit blijft echter een voorspelling, waardoor er in de praktijk gedurende de dag onbalans op het stroomnet kan ontstaan. Dit kan komen door veranderende weersomstandigheden (zoals minder zon of wind dan verwacht) of door een plotseling hoog energieverbruik, bijvoorbeeld doordat veel mensen hun airco inschakelen, hun zwembad verwarmen of hun elektrische auto opladen.

Het stroomnet moet continu in evenwicht blijven. Om dit te waarborgen, zijn er verschillende elektriciteitsmarkten, zoals de realtime onbalansmarkt van Tennet en de Intraday-markt, waar gedurende de dag gehandeld wordt. Grid Rewards speelt hier slim op in door het laden van je auto tijdelijk te pauzeren bij onbalans en dit later weer in te halen. Dit gebeurt alleen als er een laadsessie gepland staat, zodat het verbruik strategisch verplaatst kan worden. Aangezien Slim Laden jouw laadsessies inplant op de goedkoopste uren, kan het dus voorkomen dat er in deze goedkope uren pauzes worden ingelast.
Speel het Grid Reward-spel slim – en niet half!
Veel gebruikers hebben ontdekt dat ze nóg goedkoper kunnen laden door bewust geen vertrektijden in te stellen en zo te gokken op laadsessies met Grid Rewards. Dit werkt goed op dagen waarop er geen Slim Laden-planning is en er dus uitsluitend op basis van Grid Rewards wordt geladen.
Maar zodra de prijzen zó laag worden dat Slim Laden wél een laadplanning maakt, is geen vertrektijd instellen niet verstandig.

Het systeem is namelijk zo ontworpen dat je auto altijd is opgeladen tot 100% (of het door jou in de auto ingestelde maximale laadpercentage) op het moment dat je vertrekt. Grid Reward-pauzes worden dus altijd ingehaald vóór je vertrektijd, en als dit in een duurder uur gebeurt, ontvang je daarvoor een compensatie. Samen met de beloning voor het helpen oplossen van onbalans, betekent dit dat je per saldo nog goedkoper laadt dan wanneer er helemaal geen pauze was geweest.
Haal het maximale uit Grid Rewards!
Wil je optimaal profiteren van Grid Rewards? Speel het spel slim mee: stel een realistische vertrektijd in op dagen dat er een Slim Laden-planning zichtbaar is en laad nóg voordeliger!

PS: je kan ook tijdens een laadsessie de vertrektijd nog aanpassen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_G146SW4Mv6zGSwmZuVB535czvw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rcK1BAmGVJMyWeV521147yzT.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backpacker
  • Niet online
Barse87 schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 01:28:
Pas geleden liet ik mij op dit forum negatief uit over “slim laden”. Nu wil ook zo eerlijk zijn en toegeven dat het de laatste twee weken vlekkeloos gaat.
De Tesla laat weer keurig 426km zien bij een volle accu en ook de e-golf laadt zonder problemen. Jammer alleen dat ik de e-golf niet tot max 80% kan instellen maar dat ligt meer aan de brakke vw app…
Kan je het helemaal niet instellen bij Volkswagen? Ik heb even niet scherp of het bij Volkswagen ook zo is maar vaak kan je een maximum instellen voor de thuislocatie en een algemeen maximum. Volgens mij krijgen wij altijd alleen maar het algemene maximum door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barse87
Backpacker schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 18:42:
[...]

Kan je het helemaal niet instellen bij Volkswagen? Ik heb even niet scherp of het bij Volkswagen ook zo is maar vaak kan je een maximum instellen voor de thuislocatie en een algemeen maximum. Volgens mij krijgen wij altijd alleen maar het algemene maximum door.
In de Volkswagen app kun je middels vertrektijden een “bovenste laadgrens” instellen. Echter wanneer ik vervolgens Slim laden gebruik, wordt de “vertrektijd” overruled door de Tibber app en wordt de auto gewoon tot 100% geladen.
Helaas kun je niet een algemeen maximum instellen bij Volkswagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Barse87 schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 19:59:
[...]

In de Volkswagen app kun je middels vertrektijden een “bovenste laadgrens” instellen. Echter wanneer ik vervolgens Slim laden gebruik, wordt de “vertrektijd” overruled door de Tibber app en wordt de auto gewoon tot 100% geladen.
Helaas kun je niet een algemeen maximum instellen bij Volkswagen.
Dat is vervelend en eigenlijk niet goed voor de batterij. Waar staat je onderste laadgrens op?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MarcoPolet
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 20:34
@Backpacker super wat je hier allemaal deelt/bijdraagt! Tibber mag blij zijn met zulke 'servicemensen'!

Vraagje: enig idee of de Grid Rewards acties/uitkomsten binnenkort ook uit te lezen zijn met de HomeAssistant integratie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
@back2basic is er kans dat er ook integratie beschikbaar komt voor smartevse laadpalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barse87
Untouchablezz20 schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 20:05:
[...]

Dat is vervelend en eigenlijk niet goed voor de batterij. Waar staat je onderste laadgrens op?
Die staat op 20%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Wat vreemd! Ik heb ook een e-golf maar nog geen actief contract bij Tibber. Zou het heel vervelend vinden als de batterij continu naar 100% wordt opgeladen. Heb je in de VW app de vertrekplanner actief?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Backpacker
  • Niet online
MarcoPolet schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 20:25:
@Backpacker super wat je hier allemaal deelt/bijdraagt! Tibber mag blij zijn met zulke 'servicemensen'!

Vraagje: enig idee of de Grid Rewards acties/uitkomsten binnenkort ook uit te lezen zijn met de HomeAssistant integratie?
Dat is wel een wens die vanuit klantvragen bij de ontwikkelaars zijn neergelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backpacker
  • Niet online
Untouchablezz20 schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 23:28:
[...]

Wat vreemd! Ik heb ook een e-golf maar nog geen actief contract bij Tibber. Zou het heel vervelend vinden als de batterij continu naar 100% wordt opgeladen. Heb je in de VW app de vertrekplanner actief?
Wat voor laadpaal heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Backpacker schreef op zondag 9 maart 2025 @ 08:41:
[...]

Wat voor laadpaal heb je?
Easee. Contract is nog niet actief, dus kan het nog niet testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23-08 21:00

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Homer-Simpson schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 07:14:
Meer mensen bij wie Tibber de Skoda Enyaq niet langer detecteert en dus geen laadplan meer maakt en uitvoert? Enig idee wat de oplossing is?
Yep, sinds 19-2 was verbinding maken met de Enyaq kennelijk niet meer mogelijk. Geprobeerd de power-up te verwijderen en opnieuw te activeren. Nu kom ik niet voorbij het activatiedeel omdat de Tibber-app aangeeft dat ik toestemming moet geven in de Skoda-app, maar daar zie ik in die app geen mogelijkheid toe. Had jij dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerverCom
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14-09 12:14
Wilbert de Vries schreef op zondag 9 maart 2025 @ 10:43:
[...]

Yep, sinds 19-2 was verbinding maken met de Enyaq kennelijk niet meer mogelijk. Geprobeerd de power-up te verwijderen en opnieuw te activeren. Nu kom ik niet voorbij het activatiedeel omdat de Tibber-app aangeeft dat ik toestemming moet geven in de Skoda-app, maar daar zie ik in die app geen mogelijkheid toe. Had jij dit ook?
NIet met deze specifieke opstelling maar wel op een gegeven moment geen verbindingen meer of dat acties niet werden gedaan (VAG). Zowel de opties in de app als de auto zelf helemaal ontkoppelt van alle diensten en alles opnieuw opgebouwd/ingesteld. Kost wat tijd maar na deze acties werkt alles weer naar behoren.

2 x Marstek Venus 5.12KWh V151 - CT003 V114

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homer-Simpson
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 21:49
Wilbert de Vries schreef op zondag 9 maart 2025 @ 10:43:
[...]

Uiteindelijk is het me wel gelukt, maar wel pas na 3 pogingen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barse87
Untouchablezz20 schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 23:28:
[...]

Ik heb de vertrekplanner in de VW app wel actief, maar deze wordt niet gecommuniceerd met Tibber waardoor Tibber alsnog tot 100% laadt.

Als alternatief kun je de e-golf toevoegen als een “niet-geïntegreerde auto”. Dan kun je in de Tibber app ervoor zorgen dat ie tot 80% laad…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pr088
Barse87 schreef op zondag 9 maart 2025 @ 11:45:
[...]

Ik heb de vertrekplanner in de VW app wel actief, maar deze wordt niet gecommuniceerd met Tibber waardoor Tibber alsnog tot 100% laadt.

Als alternatief kun je de e-golf toevoegen als een “niet-geïntegreerde auto”. Dan kun je in de Tibber app ervoor zorgen dat ie tot 80% laad…
Dat werkt alleen maar als je op de eindtijd (wanneer 80%) wordt bereikt, vertrekt of afkoppelt. Tibber gebruikt de 80% niet als harde grens, maar om te berekenen hoeveel kWh's je moet laden. Als je de auto dan laat hangen dan laad hij daarna gewoon door naar 100%. Dat is mijn ervaring met een Opel Corsa-e 2020.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Backpacker
  • Niet online
Untouchablezz20 schreef op zondag 9 maart 2025 @ 09:04:
[...]

Easee. Contract is nog niet actief, dus kan het nog niet testen.
Dan is het geen probleem omdat het laden dan via de laadpaal wordt aangestuurd en niet via de laadschema’s in de auto. 🙂

Heb je geen facturatiedienst zoals bijvoorbeeld E-flux aan de Easee gekoppeld? Want er kan helaas maar 1 partij tegelijkertijd worden gekoppeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Backpacker schreef op zondag 9 maart 2025 @ 12:17:
[...]

Dan is het geen probleem omdat het laden dan via de laadpaal wordt aangestuurd en niet via de laadschema’s in de auto. 🙂

Heb je geen facturatiedienst zoals bijvoorbeeld E-flux aan de Easee gekoppeld? Want er kan helaas maar 1 partij tegelijkertijd worden gekoppeld.
Nee, geen facturatiedienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilbert de Vries

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Homer-Simpson schreef op zondag 9 maart 2025 @ 11:11:
[...]

Uiteindelijk is het me wel gelukt, maar wel pas na 3 pogingen ofzo.
Jij zag in de MySkoda app iets om goed te keuren, uiteindelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homer-Simpson
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 21:49
Wilbert de Vries schreef op zondag 9 maart 2025 @ 15:01:
[...]

Jij zag in de MySkoda app iets om goed te keuren, uiteindelijk?
Weet ik niet meer, sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars2020
Backpacker schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 12:06:
[...]

Het is gelukt om de 2e auto toe te voegen door eerst de “verkeer gekoppelde” te verwijderen en deze daarna vervolgens via het menu “jij” toe te voegen. Tot op heden lijkt dat goed te werken.

Wat wel fout gaat, althans beter kan, is het laadplan.
Ik heb twee niet door Tibber ondersteunde laadpalen en het laden gaat dus door het direct aansturen van beide autos’s (Tesla). Beide laadpalen hebben hun eigen loadbalancing.

Stel beide auto’s staan op hetzelfde moment gepland om te laden, dan willen beide auto’s op hetzelfde moment gaan laden. Als het laden start zal 1 auto daadwerkelijk gaan laden en de 2e auto wil gaan laden maar de loadbalancing van de laadpaal voorkomt dat de auto gaat laden, wat op zich goed is om overbelasting te voorkomen. Na verloop van tijd geeft Tibber echter de melding dat de 2e auto niet gaat laden (klopt dus ook), maar zal ook niet meer starten als de 1e auto klaar is met laden. Het enige wat helpt in dit geval is als de 1e auto klaar is de kabel uit de 2e auto te halen en daarna weer in te pluggen. Daarna start het laden van de 2e auto.

Het zou mooi zijn indien Tibber niet zelf voor de loadbalancing zorgt, de Tibber app met het plannen van het laden van meerdere auto’s rekening houd dat de schema's niet samen starten, maar dat eerst het schema van de 1e auto start en als deze klaar is pas de 2e auto start.
Zou dit in de app geïmplementeerd kunne worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backpacker
  • Niet online
Mars2020 schreef op zondag 9 maart 2025 @ 20:01:
[...]

Het is gelukt om de 2e auto toe te voegen door eerst de “verkeer gekoppelde” te verwijderen en deze daarna vervolgens via het menu “jij” toe te voegen. Tot op heden lijkt dat goed te werken.

Wat wel fout gaat, althans beter kan, is het laadplan.
Ik heb twee niet door Tibber ondersteunde laadpalen en het laden gaat dus door het direct aansturen van beide autos’s (Tesla). Beide laadpalen hebben hun eigen loadbalancing.

Stel beide auto’s staan op hetzelfde moment gepland om te laden, dan willen beide auto’s op hetzelfde moment gaan laden. Als het laden start zal 1 auto daadwerkelijk gaan laden en de 2e auto wil gaan laden maar de loadbalancing van de laadpaal voorkomt dat de auto gaat laden, wat op zich goed is om overbelasting te voorkomen. Na verloop van tijd geeft Tibber echter de melding dat de 2e auto niet gaat laden (klopt dus ook), maar zal ook niet meer starten als de 1e auto klaar is met laden. Het enige wat helpt in dit geval is als de 1e auto klaar is de kabel uit de 2e auto te halen en daarna weer in te pluggen. Daarna start het laden van de 2e auto.

Het zou mooi zijn indien Tibber niet zelf voor de loadbalancing zorgt, de Tibber app met het plannen van het laden van meerdere auto’s rekening houd dat de schema's niet samen starten, maar dat eerst het schema van de 1e auto start en als deze klaar is pas de 2e auto start.
Zou dit in de app geïmplementeerd kunne worden?
Het lijkt mij eerlijk gezegd dat de load balancing tussen beide palen niet goed gaat. Waarom wordt er een helemaal gestopt en de andere niet? Dat lijkt met niet logisch.

Als Tibber load balancing verzorgd (dat kan alleen met een gekoppelde laadpaal wat bij jou dus niet het geval is) dan starten we beide laadpalen gewoon en door middel van load balancing krijgt de auto die het meest moet laden of het eerste klaar moet zijn voorrang qua load balancing.

Mijn advies is om in dit geval naar de load balancing instellingen van de laadpalen zelf te kijken. Welk merk heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeien
  • Laatst online: 23-04 10:48
Beste allen!

Hopelijk zit ik hier goed met mijn vraag, maar laat het anders gerust weten.

Ik heb sinds december Tibber en laad een aantal keer/week mijn KIA e-niro 2021.
Afgelopen maanden werkte slim laden met KIA niet goed vanuit Tibber, dus heb ik manueel op de KIA app laadtijden ingesteld obv de prijzen; dit was onhandig, maar ging.

Nu zou de integratie van KIA beter zijn in de Tibber app en heb ik dit een aantal keer geprobeerd. Wat mij opvalt: als ik kort voor het opladen start m'n auto pas aansluit, is er niks aan de hand en werkt alles, lijkt.
Maar als ik de auto bijv. zaterdag 16u eraan leg, om zondag om 12:00 te gaan laden, dan start om de een of andere reden het laden vanzelf, een paar uur na aankoppelen. Als ik erachter kom en via de KIA app handmatig stop, start hij vaak even later weer. Enige wat werkt is laden weer stoppen bij de paal en pas 's ochtends om 9u weer starten.

Heeft iemand hier ervaring mee? Is het KIA zelf die niet langer dan een paar uur gekoppeld kan zijn zonder te laden? Of is het toch Tibber die de opdracht stuurt? Heb een Alfen laadpaal, maar die lijkt mij geen rol te spelen.

Helaas krijg ik van zowel Tibber als KIA geen berichten als het laden start, dus ik kom er niet goed achter.

Hopelijk herkent een van jullie dit.
Thank alvast!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilbert de Vries

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Mocht iemand hier ooit komen voor iets soortgelijks, dit is hoe ik het weer werkend heb gekregen:

1. Auto niet ingeplugd aan laadpaal
2. Inloggen op https://skodaid.vwgroup.io met hetzelfde account als MySkoda-app op zelfde apparaat als waar je stap 3 doet. (Let op: na aanmelden verschijnt er iets dat lijkt op cookie consent maar is opt-in voor marketing shizzle).
3. In Tibber app de Skoda power-up activeren

Dit werkte voor mij, gelukkig. Stap 1 heb ik specifiek vermeld omdat het in mijn geval wel echt het verschil maakte. Kan stom toeval zijn, maar wie weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backpacker
  • Niet online
Aeien schreef op zondag 9 maart 2025 @ 21:00:
Beste allen!

Afgelopen maanden werkte slim laden met KIA niet goed vanuit Tibber, dus heb ik manueel op de KIA app laadtijden ingesteld obv de prijzen; dit was onhandig, maar ging.

Nu zou de integratie van KIA beter zijn in de Tibber app en heb ik dit een aantal keer geprobeerd. Wat mij opvalt: als ik kort voor het opladen start m'n auto pas aansluit, is er niks aan de hand en werkt alles, lijkt.
Maar als ik de auto bijv. zaterdag 16u eraan leg, om zondag om 12:00 te gaan laden, dan start om de een of andere reden het laden vanzelf, een paar uur na aankoppelen. Als ik erachter kom en via de KIA app handmatig stop, start hij vaak even later weer. Enige wat werkt is laden weer stoppen bij de paal en pas 's ochtends om 9u weer starten.

Heeft iemand hier ervaring mee? Is het KIA zelf die niet langer dan een paar uur gekoppeld kan zijn zonder te laden? Of is het toch Tibber die de opdracht stuurt? Heb een Alfen laadpaal, maar die lijkt mij geen rol te spelen.

Helaas krijg ik van zowel Tibber als KIA geen berichten als het laden start, dus ik kom er niet goed achter.

Thank alvast!
Het lijkt erop dat je auto in een (diepe) slaapstand gaat en niet meer wakker wordt. Al heb ik daar persoonlijk nog niet eerder van gehoord bij Kia.

Wat bij Kia wel kan spelen is het aantal communicatiemomenten per 24-uur met het Bluelinkplatform, Alhoewel dat niet rijmt met het feit dat het starten van het laden wel weer lukt als je via de Kia app een actie hebt uitgevoerd ben ik benieuw of je wellicht nog een andere dienst aan je Kia hebt gekoppeld? Of een smart home systeem zoals Home Assistant of Homey?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backpacker
  • Niet online
Wilbert de Vries schreef op zondag 9 maart 2025 @ 21:18:
[...]

Mocht iemand hier ooit komen voor iets soortgelijks, dit is hoe ik het weer werkend heb gekregen:

1. Auto niet ingeplugd aan laadpaal
2. Inloggen op https://skodaid.vwgroup.io met hetzelfde account als MySkoda-app op zelfde apparaat als waar je stap 3 doet. (Let op: na aanmelden verschijnt er iets dat lijkt op cookie consent maar is opt-in voor marketing shizzle).
3. In Tibber app de Skoda power-up activeren

Dit werkte voor mij, gelukkig. Stap 1 heb ik specifiek vermeld omdat het in mijn geval wel echt het verschil maakte. Kan stom toeval zijn, maar wie weet.
Bedankt voor dit inzicht. Het heeft op een of andere manier te maken met het uitfaseren van de Skoda Essentials app en het nu ook daadwerkelijk uitzetten van die API. De meeste gebruikers krijgen de toestemmingsvraag wel als ze een keer uit- en weer inloggen in de nieuwe Skoda app.

Ik zal dit zeker gaan terugkoppelen naar klanten die problemen hebben met het koppelen van hun Skoda .

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• mrme12345
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
@backpacker ze mogen bij Tibber echt blij zijn met zon medewerker als jij. Die iedereen geduldig en zeer goed geinformeerd te woord staat en antwoorden geeft en dat ook buiten kantoortijden doet!

energienerds.nl | gasloos| 11,5kWp | 20 kWh accu | EV | Atlantic WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:02

JB

Cédric roelt!

Ik ben me ook weer aan het proberen te verdiepen in de wondere wereld van de energieprijzen. Dit keer voor mijn moeder omdat haar vast contract afloopt. Nu kwam ik uit bij Tibber omdat ik de focus op terugleverboete als nieuwe variable erbij krijg, vanwege haar zonnepanelen.

Ze woont alleen, verbruikt weinig gas (nog geen 300 kuub) en is vooral overdag in de weer met grootverbruikers qua stroom (wasmachine, droger, vaatwasser). Dus dan zou Tibber volgens mij best een mooi alternatief zijn beetje lettende op de piekuren? Of is dit vooral interessant voor degene die er toch achter de komma mee bezig zijn icm thuis laden enz?

Waarom ik dit vraag? Ze heeft ook een verlengaanbod met vaste terugleverboete per maand en komt dan gemiddeld op dezelfde maandprijs uit qua voorschot tov Tibber haar berekening obv geschat verbruik/teruglever. Iets me bomen en bos, maar ik kan er de vinger niet geheel achter leggen waarom je in zo'n geval wel/niet zou werken met dynamisch vs vast contract.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hunegaart
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 17-06 05:54
Ik denk dat het best zou lukken met tibber, ze gaat het vast een sport vinden om in de goedkope uren haar stroomvreters aan te slingeren
Maar waarschuw haar wel voor een forse rekening in de maanden december en januari.
Als ze een terugleverboete moet betalen kan ze idd beter overstappen naar Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Hunegaart schreef op maandag 10 maart 2025 @ 14:37:
Ik denk dat het best zou lukken met tibber, ze gaat het vast een sport vinden om in de goedkope uren haar stroomvreters aan te slingeren
Maar waarschuw haar wel voor een forse rekening in de maanden december en januari.
Als ze een terugleverboete moet betalen kan ze idd beter overstappen naar Tibber
Ja dat heb ik haar al laten zien in de berekeningen, je ziet mooi de duurdere maanden. Geen enkel probleem.

Mbt terugleverboete, daar kom ik dus steeds niet goed uit. Waarom is dat dan juist interessant om dynamisch te doen, als ze een vaste boete per maand heeft, waar uiteindelijk ook eenzelfde per maand prijs uitrolt in de vorm van voorschot? Welk detail mis ik in dat terugleverboete gezeik? Er staat bij dat het (Budget Energie) in haar geval 17,50 euro per maand kost obv teruglevering, maar wat natuurlijk wel zo is; berekend op vorig jaar met weinig zonuren enz...

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backpacker
  • Niet online
JB schreef op maandag 10 maart 2025 @ 14:41:
[...]

Ja dat heb ik haar al laten zien in de berekeningen, je ziet mooi de duurdere maanden. Geen enkel probleem.

Mbt terugleverboete, daar kom ik dus steeds niet goed uit. Waarom is dat dan juist interessant om dynamisch te doen, als ze een vaste boete per maand heeft, waar uiteindelijk ook eenzelfde per maand prijs uitrolt in de vorm van voorschot? Welk detail mis ik in dat terugleverboete gezeik? Er staat bij dat het (Budget Energie) in haar geval 17,50 euro per maand kost obv teruglevering, maar wat natuurlijk wel zo is; berekend op vorig jaar met weinig zonuren enz...
Wat is de oriëntatie van haar zonnepanelen? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hunegaart
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 17-06 05:54
JB schreef op maandag 10 maart 2025 @ 14:41:
[...]

Gezien je quote onderaan je bijdrages
Zou ik daarvan maken :
Budget-energie is een echte boef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Backpacker schreef op maandag 10 maart 2025 @ 14:45:
[...]

Wat is de oriëntatie van haar zonnepanelen? :)
ZW :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:44

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
Aeien schreef op zondag 9 maart 2025 @ 21:00:
Beste allen!

Thank alvast!
Hier geen van de genoemde problemen zoals jij schetst met onze Kia e-Niro. Het doet mij overkomen dat er meerdere systemen actief zijn die 'vechten' om te bepalen wie het laden start. Welke dat zijn kan alleen jij uitzoeken (ingestelde laadprogramma's, home automation systemen, etc).

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimBony
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 14-09 01:27
Het viel mij gisteren op dat de som van Grid Reward Pauzes (oranje) in het laadplan van mijn Tesla, hoger was dan het totaalbedrag aan Grid Rewards.

Als de de pauzes optelde zou ik €1,34 aan vergoedingen moeten ontvangen, echter in het tabje Grid Rewards staat dat ik ‘slechts’ €0,82 heb verdiend.

Mis ik iets? Of kan Tibber niet zo goed optellen?
Pagina: 1 ... 9 ... 24 Laatste