• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 21:06

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
janne_nl schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 07:38:
Ik schat dat het mindere bereik meer aan de kou ligt. Voor oktober nog dik 450 (e_niro) en nu krap 400.

Slim laden heb ik een halve keer geprobeerd, maar geen succes. Ik schat dat dat alleen (goed) werkt bij een compatibele laadpaal.
Als jij je e-Niro in de app hebt staan als een geïntegreerde auto zou het slim laden ip moeten werken:
Om te starten met slim laden heb je een energiecontract bij Tibber en een geïntegreerde elektrische auto en/of een geïntegreerd laadpunt (Wallbox, Zaptec, Easee, Go-e of Charge Amps) nodig. Als jouw model in deze lijst met Power-ups is opgenomen, is het een online auto.
Wel waren er een tijdje terug problemen met de e-Niro en dat deze niet door Tibber uitgelezen kon worden, dat probleem is ondertussen verholpen.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• Pr088
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10:01
Barse87 schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 07:21:
[...]

Gisteren rond 19:00u ingeplugd, laadvermogen is 11kwh. In de Tesla app geen vertrektijden ingesteld, alleen in de Tibber app een vertrektijd van 08:15u

Het stomme is dat de Tibber app zegt dat ie de hele nacht aan het laden is geweest terwijl dat dus niet zo is
Soortgelijk probleem zelf ook een keer gehad, toen lag het bij mij aan de laadpaalcommunicatie met Tibber.
Check even in de software/app van je laadpaal of de laadpaal wel heeft geleverd. Zo niet, dan zit het probleem tussen laadpaal en de externe aansturing van Tibber.

Jaren '30 woning | Label B | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020) | ZP: 16x 300Wp SolarEdge | Next on the list: WP 6-8kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:28
Slim laden werkt over het algemeen prima en bij ons weinig tot geen problemen. Recent waren er wel wat communicatieproblemen met de Wallbox Pulsar Plus maar het loskoppelen en opnieuw koppelen lost dat dan meestal wel op.

Het is jammer dat de auto van mijn vrouw niet ondersteund wordt (Peugeot e-208) en die moet telkens handmatig in de app zaken aanpassen om optimaal gebruik te maken van het slim laden.

Grid rewards loopt trouwens ook lekker op waardoor het gemiddelde tarief ook weer een stukje lager wordt.

Al met al zeer tevreden met Tibber i.c.m. de power-ups, slim laden en Grid Rewards.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/75MqyFS2BrwuSNo17bP8tBU77-U=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/uS5M6sTANIMI95yODJjH7nfo.png?f=fotoalbum_tile

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.26 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V153 - CT003 V117 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barse87
  • Registratie: September 2017
  • Nu online
Pr088 schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 09:25:
[...]

Soortgelijk probleem zelf ook een keer gehad, toen lag het bij mij aan de laadpaalcommunicatie met Tibber.
Check even in de software/app van je laadpaal of de laadpaal wel heeft geleverd. Zo niet, dan zit het probleem tussen laadpaal en de externe aansturing van Tibber.
Mijn easee laadpaal heeft volgens de tibber app 0,74kw geleverd. Ik vermoed zelf dat het in de communicatie tussen Tibber/easee en de Tesla lag. De Tesla heeft volgens de Tesla app de hele nacht in slaapstand gestaan…

9280WP | Daikin Altherma 3 LT 8kW | VW e-Golf 2019 | Tesla Model 3 RWD 2025

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-09 19:39
A3-D schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 09:32:
Slim laden werkt over het algemeen prima en bij ons weinig tot geen problemen. Recent waren er wel wat communicatieproblemen met de Wallbox Pulsar Plus maar het loskoppelen en opnieuw koppelen lost dat dan meestal wel op.

Het is jammer dat de auto van mijn vrouw niet ondersteund wordt (Peugeot e-208) en die moet telkens handmatig in de app zaken aanpassen om optimaal gebruik te maken van het slim laden.

Grid rewards loopt trouwens ook lekker op waardoor het gemiddelde tarief ook weer een stukje lager wordt.

Al met al zeer tevreden met Tibber i.c.m. de power-ups, slim laden en Grid Rewards.

[Afbeelding]
het is andersom
peugeot ondersteunt tibber niet
tibber staat overal voor open

• Pr088
boyette schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 10:42:
[...]

het is andersom
peugeot onersteunt tibber niet
tibber staat overal voor open
Precies. Ik heb het idee dat Stellantis nauwelijks doet aan appverbetering of communicatie van de auto met bijv. laadpaal. Mijn Opel Corsa-E (onderhuids identiek aan de e-208) is ook nog niet geïntegreerd.
Zelfs iets simpels als een maximumbatterijpercentage bij het laden kan niet ingesteld worden in de Opel / Peugeot app.
Top auto qua rijden, hele matige digitale integratie qua app, functies, uitleesbaarheid, communicatie met laadpalen.

Jaren '30 woning | Label B | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020) | ZP: 16x 300Wp SolarEdge | Next on the list: WP 6-8kW

• Pr088
Barse87 schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 10:41:
[...]

Mijn easee laadpaal heeft volgens de tibber app 0,74kw geleverd. Ik vermoed zelf dat het in de communicatie tussen Tibber/easee en de Tesla lag. De Tesla heeft volgens de Tesla app de hele nacht in slaapstand gestaan…
Ik heb begrepen dat Tibber aanpassingen doet om de Tesla integratie in de app te verbeteren. Dus ik zou zeggen: even een ticket aanmaken bij de klantenservice van Tibber. Kunnen je vast verder helpen.
Wel vervelend als je zoiets overkomt (in de categorie 'kleine problemen')

• Backpacker
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
@Barse87 krijgen we nog wel up-to-date informatie van je Tesla?
Kan je mij een privébericht sturen met het e-mailadres van je Tibber account. Het klinkt alsof we geen verbinding meer hebben met je Tesla of geen virtuele sleutel.

Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel.

• jancotanis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10-09 12:55
Barse87 schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 10:41:
[...]

Ik had vorige week ook probleem dat op verkeerde moment geladen werd. Na laadplan gezien te hebben heb ik de vertrek tijd voor de volgende dag aangepast. Daarna geen herberekenig naar wat het goedkoopste moment zou zijn. Resultaat op duur momement geladen en auto niet 100% vol op vertrekmoment. Wij hebben een domme laadpaal en auto aangestuurd door Tibber. De laatste maanden krijg ik overigens veel foutmeldingen van de auto omdat Tibber probeert boven de ingestelde % te laden lijkt het.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09:52
13art schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 09:18:
[...]

Als jij je e-Niro in de app hebt staan als een geïntegreerde auto zou het slim laden ip moeten werken:

[...]

Wel waren er een tijdje terug problemen met de e-Niro en dat deze niet door Tibber uitgelezen kon worden, dat probleem is ondertussen verholpen.
Dat is zeker de theorie en zo lang het je niet uitmaakt dat er langere tijd tegen een evt hoog tarief wordt geladen voordat Tibber doorheeft dat de auto aan je laadpaal thuis hangt heb je zeker gelijk.

Tot die tijd bepaal ik zelf wel wanneer ik goedkoop laad. Zeker omdat de 2de EV dat zeker niet kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09:52
boyette schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 08:24:
[...]

alle evs hebben minder bereik met de kou

dat scheelt enorm
Dat zeg ik, en het speelt met name als je de verwarming aanzet. Als je uit kunt met stoel- en stuurverwarming valt het verschil reuze mee.

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
janne_nl schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 12:55:
[...]

Dat is zeker de theorie en zo lang het je niet uitmaakt dat er langere tijd tegen een evt hoog tarief wordt geladen voordat Tibber doorheeft dat de auto aan je laadpaal thuis hangt heb je zeker gelijk.

Tot die tijd bepaal ik zelf wel wanneer ik goedkoop laad. Zeker omdat de 2de EV dat zeker niet kan.
Dat is één van de redenen waarom ik niet graag werk met een geïntegreerde auto. Kan wel met mijn e-Niro, maar met de Easee laadpaal werkt het net wat beter. Plus door de dashcam gaat de 12V accu onder een bepaald niveau waardoor de auto weer uit de app wordt gehaald (dat is een bescherming om te voorkomen dat door een connectie tussen Tibber en de auto je met een lege accu komt te staan).

• JimBony
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 09:26
boyette schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 07:13:
[...]

wat heb je allemaal ingesteld dan?

het moet ook mogelijk zijn he..

anders moet je dat slim laden niet gebruiken

en als je gisteren inplugt met 32% ik weet niet hoe laat dat is
en je moet al vroeg weg kan je net zo goed het slim laden uitschakelen want dan moet je toch volle bak gaan laden de hele nacht
"volle bak gaan laden de hele nacht" om 68% van een auto te laden is wel wat overdreven. Stel dat het om een Long Range Tesla gaat met een 80kWh batterij, dan hebben we het over 54kWh te overbrugt moet worden.

Alleen in het geval van 00:00 aankomen en 06:00 vertrek, gaat jouw vlieger op. Maar bij iets ruimere tijden (wat achteraf ook is gebleken) heeft slim laden wel degelijk zin. Laat staan wanneer het zou gaan om een Short Range Tesla van 60kWh.

• remc1979
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 10-09 19:41
Hallo,

Ik heb de volgende vraag. Mogelijk heb ik het gemist, maar ik stoei met het volgende. Ik heb thuis een Zaptec laadpaal, welke is gekoppeld aan Tibber.

Welke instellingen
moet ik in de Tibber-app aanzetten wanneer het volgende het geval is. De auto is nog voldoende opgeladen, maar ik wil toch optimaal profiteren van grid-rewards. De auto dient dus enkel te laden op het moment dat ik kan profiteren van grid rewards. Op de andere momenten mag de auto niet te laten. Er hoeft dus ook geen laadplan te zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jrs-T0dAXTYososdZ0bvO2LCpAA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/izmZEQFiP81fMjiQxLXEZtbp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HzYPYgbTTBVd7d_fFo5cj602Vfw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SUmzwqX9QkVDHiQii1YH9kVT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l1wKrfOI2Kl6CgxB_MwR2FyxjN4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2U2kutmFX9g5HQXB1NR2KwXh.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door remc1979 op 20-02-2025 14:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pr088
remc1979 schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 14:49:
Hallo,

Ik heb de volgende vraag. Mogelijk heb ik het gemist, maar ik stoei met het volgende. Ik heb thuis een Zaptec laadpaal, welke is gekoppeld aan Tibber.

Welke instellingen
moet ik in de Tibber-app aanzetten wanneer het volgende het geval is. De auto is nog voldoende opgeladen, maar ik wil toch optimaal profiteren van grid-rewards. De auto dient dus enkel te laden op het moment dat ik kan profiteren van grid rewards. Op de andere momenten mag de auto niet te laten. Er hoeft dus ook geen laadplan te zijn.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Om van Grid Rewards te profiteren moet je een laadplan laten aanmaken.
Je kunt het beste een vertrektijd verder in de toekomst leggen, bijvoorbeeld volgende week maandag. Dan zet Tibber slim laden (het laadplan) vaak ver vooruit. In de tussentijd pakt Tibber Grid Rewards mee.
Wat jij graag wilt, geen laadplan, wel GR... Volgens mij kan dat niet.

• Hunegaart
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 17-06 05:54
Even een vraagje
Wat is thuis ? Je laadpaal?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rFTwujUACxeViqSZansVeEPfwOw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L3nKSEt6ixTj0Q0nDCIcykQv.jpg?f=fotoalbum_large

• remc1979
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 10-09 19:41
Hunegaart schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 15:53:
Even een vraagje
Wat is thuis ? Je laadpaal?
[Afbeelding]
Dat is idd de laadpaal

• Hunegaart
Nou, dat klopt niet helemaal
Ik sloot bij thuiskomst m’n Leaf aan de Easee
Ging eerst een hapje eten voordat ik de laadpaal activeerde
Toen ik dat na het eten wou doen was ie al grid rewards aan het verzamelen voor mij
En dat zonder laadplan…..
Pr088 schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 15:06:
[...]

Om van Grid Rewards te profiteren moet je een laadplan laten aanmaken.
Je kunt het beste een vertrektijd verder in de toekomst leggen, bijvoorbeeld volgende week maandag. Dan zet Tibber slim laden (het laadplan) vaak ver vooruit. In de tussentijd pakt Tibber Grid Rewards mee.
Wat jij graag wilt, geen laadplan, wel GR... Volgens mij kan dat niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Backpacker
  • Niet online
Hunegaart schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 20:19:
Toen ik dat na het eten wou doen was ie al grid rewards aan het verzamelen voor mij

[...]
Als slim laden aanstaat (en aangezien er werd geladen met Grid Rewards was dat zo) dan zal er ten alle tijden een Slim Laadplan zijn aangemaakt. Dat is namelijk nodig anders krijg het Grid Reward systeem geen seintje dat er een auto beschikbaar is om te laden bij onbalans.

Wat bedoel je met "voordat ik de laadpaal activeerde"?

[ Voor 4% gewijzigd door Backpacker op 21-02-2025 17:19 ]

Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunegaart
Voordat ik de laadpaal activeerde?

Simpel : met mijn mobiel het laden starten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pr088
Hunegaart schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 13:14:

Huh? Met Tibber Slim Laden activeer je toch niet handmatig laden met je mobiel?
Ik stel het van te voren in en bij aansluiten auto herkent de app dit en plant automatisch een schema. Welke laadpaal (merk) heb jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunegaart
Merk? Dan moet je even omhoog scrollen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pr088
Hunegaart schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 14:44:
Merk? Dan moet je even omhoog scrollen
Ah sorry. Overheen gelezen. Anyway. Zonder laadplan laad je niet met GR. Dus hoe je het gedaan hebt mag Joost weten :) ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Backpacker
  • Niet online

Waarom zou je dat doen als je Slim Laden aan heb staan? Als het niet het juiste moment is volgens de planning om te laden zal het uiteindelijk weer gestopt worden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunegaart
Nee hoor er stopt niks
Mij moet je niet vragen naar wat en hoe
Maar het werkt op mijn manier prima
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/56PILFJ6JnZYQ6JZPz6jrpgyCaE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/HFYGPXsgkuOUAJtBqcXGPjsC.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qs_7dYZOlVpn4ZVqLuMkceYkg5U=/x800/filters:strip_exif()/f/image/vKgXWHh1QeQ3uW7wroaElT2H.png?f=fotoalbum_large
Backpacker schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 17:18:
[...]

Waarom zou je dat doen als je Slim Laden aan heb staan? Als het niet het juiste moment is volgens de planning om te laden zal het uiteindelijk weer gestopt worden....

[ Voor 44% gewijzigd door Hunegaart op 21-02-2025 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
Hunegaart schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 22:48:
Nee hoor er stopt niks
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[...]
Je hebt dus gewoon slim laden aan staan, geen enkele noodzaak om handmatig je laadpaal te starten. Uiteraard kan dat wel, maar waarom zou je dat doen? Tibber regelt dat met de app en als je een tijsdschema hebt ingesteld wanneer de auto volgeladen dient te zijn, dan houdt de app daar rekening mee.

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.26 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V153 - CT003 V117 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunegaart
Nou ik ben hem een keer vergeten handmatig te starten, met als gevolg de volgende ochtend nog steeds een bijna lege accu
Dus ik start altijd handmatig
A3-D schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 01:46:
[...]

Je hebt dus gewoon slim laden aan staan, geen enkele noodzaak om handmatig je laadpaal te starten. Uiteraard kan dat wel, maar waarom zou je dat doen? Tibber regelt dat met de app en als je een tijsdschema hebt ingesteld wanneer de auto volgeladen dient te zijn, dan houdt de app daar rekening mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homer-Simpson
  • Registratie: Juni 2019
  • Nu online
Meer mensen bij wie Tibber de Skoda Enyaq niet langer detecteert en dus geen laadplan meer maakt en uitvoert? Enig idee wat de oplossing is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A3-D
Homer-Simpson schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 07:14:
Meer mensen bij wie Tibber de Skoda Enyaq niet langer detecteert en dus geen laadplan meer maakt en uitvoert? Enig idee wat de oplossing is?
Geen probleem hier, misschien even loskoppelen en weer toevoegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
Hunegaart schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 06:44:
Nou ik ben hem een keer vergeten handmatig te starten, met als gevolg de volgende ochtend nog steeds een bijna lege accu
Dus ik start altijd handmatig

[...]
Maar je kan toch voor elke ochtend een vertrektijd instellen? Dan is het een kwestie van inpluggen (evt met rfid tag scannen) en dan heb je er geen omkijken naar. Zoals je zelf zegt, handmatig kan je nog wel eens vergeten.

Heb je en grid rewards wanneer ze er zijn en altijd op de goedkoopste mogelijk manier laden op die avond/nacht.

Of zie ik/zien we iets over het hoofd?

[ Voor 3% gewijzigd door 13art op 22-02-2025 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
Homer-Simpson schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 07:14:
Heel enkele keer gehad met de e-Niro. Was vaak een kwestie van even los halen en weer opnieuw er in stoppen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homer-Simpson
  • Nu online
A3-D schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 07:52:
[...]

Geen probleem hier, misschien even loskoppelen en weer toevoegen?
Auto verwijderen en weer toevoegen (met hoop foutmeldingen) lijkt het opgelost te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homer-Simpson
  • Nu online
13art schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 09:08:
[...]

Heel enkele keer gehad met de e-Niro. Was vaak een kwestie van even los halen en weer opnieuw er in stoppen.
Auto in- en uitpluggen hielp helaas niet. Uit app verwijderen en weer toevoegen lijkt te hebben geholpen. Vannacht maar eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 00:07
Ik ben Tibber aan het overwegen daar ik kan overstappen. Ik heb een elektrische auto en easee laadpaal icm pulse loadbalancer. Nu ben ik erg gecharmeerd van het slim laden en grid rewards. Weet alleen niet of mijn usercase helemaal past bij dynamisch. We verwarmen momenteel middels een airco. Gas gebruiken we alleen voor het douchen en koken. Verder staat de wasmachine en droger redelijk vaak aan. Ik verwacht veel winst te halen bij het opladen van de elektrische auto. Letten jullie daadwerkelijk op de uurprijs om dan bijvoorbeeld de vaatwasser aan te zetten?

Momenteel heb ik een vast contract 0.27kw/h en €1,18m3.

Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pr088

Bedoel je dat je je Easee inschakelt via de Easee-app? Van 'uit' naar 'privé'?
Tibber start toch de lader automatisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backpacker
  • Niet online
Hunegaart schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 22:48:
Nee hoor er stopt niks
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[...]
Kan je misschien een privébericht sturen met het e-mailadres van je Tibber account? Ik vermoed dat er gewoon telkens een toeval is dat er wel geladen blijft worden. In dit geval dus met een Grid Reward event.
Sowieso heb je slim laden laden aan staan dus als je de laadpaal al handmatig aan zet dan zal Slim Laden get laden na een tijdje sowieso weer pauzeren als het niet de juiste tijd is om te laden volgens het schema.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattdice
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08-06 11:26
Klopt het dat de auto via tibber altijd met 9A ipv 16A laadt? Zelfs als load balancing wn alim laden uitstaat? In tibber staat de max laadsnelheid wel gewoon op 16A. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xc6SCgOKphQoi-fczSMdXiKcr_Q=/x800/filters:strip_exif()/f/image/qEuyXge9nqym0wJxlO3ZrCPC.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:31

GVR

mattdice schreef op zondag 23 februari 2025 @ 12:07:
Klopt het dat de auto via tibber altijd met 9A ipv 16A laadt? Zelfs als load balancing wn alim laden uitstaat? In tibber staat de max laadsnelheid wel gewoon op 16A. [Afbeelding]
Bij mij (tesla icm niet ondersteunde paal) pakt tibber altijd het max vermogen, tenzij ik het op de paal zelf terugschroef

[ Voor 3% gewijzigd door GVR op 23-02-2025 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naffffffffff
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 03-09 00:26
Klopt het dat de auto via tibber altijd met 9A ipv 16A laadt? Zelfs als load balancing wn alim laden uitstaat? In tibber staat de max laadsnelheid wel gewoon op 16A. [Afbeelding]
Nee het zou gewoon met 16A moeten gaan. Het helpt soms om even de maximale laadsnelheid te veranderen en weer terug te zetten om de oorspronkelijke waardeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XuFXcLY0vSV7hAFgxZf3A2DTU0w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g3fsdJ2EA3y891RjMsZrzMgK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backpacker
  • Niet online
Kijk even in de instellingen van de laadpaalwidget in de Tibber app waarop de laadsnelheid staat ingesteld. Vermoedelijk staat die daar lager ingesteld.

Indien niet, geen dan even wat meer informatie of je situatie. Bijvoorbeeld welke laadpaal je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattdice
Backpacker schreef op zondag 23 februari 2025 @ 13:38:
[...]

Kijk even in de instellingen van de laadpaalwidget in de Tibber app waarop de laadsnelheid staat ingesteld. Vermoedelijk staat die daar lager ingesteld.

Indien niet, geen dan even wat meer informatie of je situatie. Bijvoorbeeld welke laadpaal je hebt.
Bedankt voor jullie reacties, ik heb de volgende dingen gecheckt/gedaan:
- Wallbox Pulsar max laadsnelheid tijdelijk omlaag en daarna teruggezet
- Tibber laadsnelheid tijdelijk omlaag en daarna teruggezet

Maar hij blijft dus op 9A staan. Als ik de Tesla ontkoppel van de lader veranderd hij meteen naar 16A en na het inpluggen wordt het weer 9A.

Setup: Tesla M3, Wallbox Pulsar Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backpacker
  • Niet online
Je kan in de Telsa ook een laadsnelheid instellen. Waar staat die op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattdice
Backpacker schreef op zondag 23 februari 2025 @ 16:14:
Je kan in de Telsa ook een laadsnelheid instellen. Waar staat die op?
Die slider staat nu op 9A welke dus door een externe koppeling beperkt lijkt te zijn. Kan hem niet hoger zetten, zie ook bovenstaande screenshot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backpacker
  • Niet online
Das raar want vanuit de Tibber integratie wordt er niets gedaan met de laadsnelheid in de Tesla instellingen. Heb je niet nog een andere dienst aan je Tesla gekoppeld staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunegaart
Ja
Pr088 schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 11:53:
[...]

Bedoel je dat je je Easee inschakelt via de Easee-app? Van 'uit' naar 'privé'?
Tibber start toch de lader automatisch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hunegaart
Vertrektijd staat altijd op 6 uur
Een rfidtag heb ik niet
Gridtewards pak ik mee
En op de goedkoopste momenten laden probeer ik
13art schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 09:03:
[...]

Maar je kan toch voor elke ochtend een vertrektijd instellen? Dan is het een kwestie van inpluggen (evt met rfid tag scannen) en dan heb je er geen omkijken naar. Zoals je zelf zegt, handmatig kan je nog wel eens vergeten.

Heb je en grid rewards wanneer ze er zijn en altijd op de goedkoopste mogelijk manier laden op die avond/nacht.

Of zie ik/zien we iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunegaart
Waarom zou ik zomaar iemand mijn mailadres sturen?
Gridrewards krijg ik op de momenten dat ze er zijn
Als dat momentum weer voorbij is stopt het laden rot het moment dat er weer gridrewards te verdienen zijn
En daarna gaat hij laden op de momenten dat de prijs laag is ( dus meestal na 00:00u )
Backpacker schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 17:54:
[...]

Kan je misschien een privébericht sturen met het e-mailadres van je Tibber account? Ik vermoed dat er gewoon telkens een toeval is dat er wel geladen blijft worden. In dit geval dus met een Grid Reward event.
Sowieso heb je slim laden laden aan staan dus als je de laadpaal al handmatig aan zet dan zal Slim Laden get laden na een tijdje sowieso weer pauzeren als het niet de juiste tijd is om te laden volgens het schema.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pr088
Hunegaart schreef op maandag 24 februari 2025 @ 12:15:
Waarom zou ik zomaar iemand mijn mailadres sturen?
Gridrewards krijg ik op de momenten dat ze er zijn
Als dat momentum weer voorbij is stopt het laden rot het moment dat er weer gridrewards te verdienen zijn
En daarna gaat hij laden op de momenten dat de prijs laag is ( dus meestal na 00:00u )

[...]
@Backpacker is medewerker van Tibber. Dus niet 'zomaar' ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Backpacker
  • Niet online
@Hunegaart

Ik werk voor Tibber support dus vandaar dat ik om je e-mail vroeg, want hoe dan ook klopt dit:
Hunegaart schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 20:19:

[...]
niet. Er is op dat moment voor 100% zeker een laadplan aangemaakt door Tibber. Maar ik ben nog steeds bennieuwd met wat je nou precies bedoelt met "voordat ik de laadpaal activeerde"? Welke handeling doe je dan precies in welke app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunegaart
Die blauwe “ toets “ moet ik aanraken, en dan gaat ie of gelijk laden, of in de wacht voor het slimme laadplan
Maar vorige week was ie dus al een keer zelf begonnen zonder dat ik hem
“ aanzette”

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B-GNvw4gD4LmYlYjZc_9T9xJJC0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/fsi4tbrvcrhIUXe9IOr7wEj3.png?f=fotoalbum_large
Backpacker schreef op maandag 24 februari 2025 @ 16:01:
@Hunegaart

Ik werk voor Tibber support dus vandaar dat ik om je e-mail vroeg, want hoe dan ook klopt dit:

[...]

niet. Er is op dat moment voor 100% zeker een laadplan aangemaakt door Tibber. Maar ik ben nog steeds bennieuwd met wat je nou precies bedoelt met "voordat ik de laadpaal activeerde"? Welke handeling doe je dan precies in welke app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold79
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 07-09 19:48
mattdice schreef op zondag 23 februari 2025 @ 14:33:
[...]

Bedankt voor jullie reacties, ik heb de volgende dingen gecheckt/gedaan:
- Wallbox Pulsar max laadsnelheid tijdelijk omlaag en daarna teruggezet
- Tibber laadsnelheid tijdelijk omlaag en daarna teruggezet

Maar hij blijft dus op 9A staan. Als ik de Tesla ontkoppel van de lader veranderd hij meteen naar 16A en na het inpluggen wordt het weer 9A.

Setup: Tesla M3, Wallbox Pulsar Max
Als je accu bijna vol is regelt de Tesla het vermogen terug om het pakket te balanceren. Daarom duurt het laden van de laatste procenten ook zo onevenredig lang. Daarom laad ik tot 80% en alleen voor lange rit tot 100%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattdice
Arnold79 schreef op maandag 24 februari 2025 @ 21:37:
[...]

Als je accu bijna vol is regelt de Tesla het vermogen terug om het pakket te balanceren. Daarom duurt het laden van de laatste procenten ook zo onevenredig lang. Daarom laad ik tot 80% en alleen voor lange rit tot 100%.
Klopt voor het laatste stukje gaat de laadsnelheid omlaag, echter zou de maximum laadsnelheid dan vanuit de app nog wel op 16A moeten staan. Ik heb dit ook bijv op 50% lading. Ik heb echter net de wallbox geherstart en het lijkt nu wel te werken, ik houd het even in de gaten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pr088
mattdice schreef op maandag 24 februari 2025 @ 21:39:
[...]

Klopt voor het laatste stukje gaat de laadsnelheid omlaag, echter zou de maximum laadsnelheid dan vanuit de app nog wel op 16A moeten staan. Ik heb dit ook bijv op 50% lading. Ik heb echter net de wallbox geherstart en het lijkt nu wel te werken, ik houd het even in de gaten!
Eerste hulp bij ICT probleem: opnieuw opstarten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars2020
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 23:23
mattdice schreef op maandag 24 februari 2025 @ 21:39:
[...]

Was de laadpaal niet aan het loadbalancen? Op dat moment denkt de auto wellicht dat je bv max 6A kunt laden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mattdice
Pr088 schreef op maandag 24 februari 2025 @ 22:37:
[...]

Eerste hulp bij ICT probleem: opnieuw opstarten ;)
Haha ja zo voor de hand liggend dat ik deze oplossing zelfs vergeet.
Mars2020 schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 06:46:
[...]

Was de laadpaal niet aan het loadbalancen? Op dat moment denkt de auto wellicht dat je bv max 6A kunt laden.
Ik had loadbalancing uitgezet om dit te kunnen uitsluiten, maar dat hielp niet. Ik heb gisteravond voor het eerst via Grid Rewards geladen met 16A dus het lijkt weer te werken! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
  • Laatst online: 07:10
Even voor mijn beeldvorming, teruglevering wordt niet meegenomen in de app bij Verbruik?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Backpacker
  • Niet online
Freezhost schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 14:01:
Even voor mijn beeldvorming, teruglevering wordt niet meegenomen in de app bij Verbruik?
Nee, verbruik zijn alleen de variable kosten. Dus kWh maal je gewogen gemiddelde kWh-prijs (minus eventueel verdiende Grid Rewards)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-09 21:43
Ik heb de hele dag de app van de Pulse open op mijn telefoon, maar zo'n 30x per dag loopt de app "vast". Krijg geen nieuwe info van de Pulse te zien en de grafiek/stroomverbruik is dan statisch, wordt niet bijgewerkt. Dit lost zichzelf weer op maar kan wel 5-15 minuten duren. De verbinding is top (wifi) en de Pulse knippert/brandt blauw, geen storingen. De app wordt simpelweg niet bijgewerkt. Als dit wel weer werkt heb ik wel alle informatie, dus geen gaten in de grafiek ofzo.
Is dit een bekend issue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunegaart
De hele dag?
Daar zou je toch gek van worden
Je telefoon blijkbaar wel
Soeski schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 13:33:
Ik heb de hele dag de app van de Pulse open op mijn telefoon, maar zo'n 30x per dag loopt de app "vast". Krijg geen nieuwe info van de Pulse te zien en de grafiek/stroomverbruik is dan statisch, wordt niet bijgewerkt. Dit lost zichzelf weer op maar kan wel 5-15 minuten duren. De verbinding is top (wifi) en de Pulse knippert/brandt blauw, geen storingen. De app wordt simpelweg niet bijgewerkt. Als dit wel weer werkt heb ik wel alle informatie, dus geen gaten in de grafiek ofzo.
Is dit een bekend issue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Is dit een bekend issue?
wat is dat voor telefoon
ik heb daar nooit last van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
Hunegaart schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 13:44:
De hele dag?
Daar zou je toch gek van worden
Je telefoon blijkbaar wel

[...]
1: Dat is mijn zaak :)
2: Ik gebruik Telefoonkoppeling in Windows 11 dus de app staat de hele dag open op mijn laptop, zeker nu ik net mijn nieuwbouwhuis heb en de installatie aan het monitoren ben. Dus het valt me op dat de app heel vaak "stalled". Irritant.

Mijn GoodWe omvormer doet dit niet, daar krijg ik de hele dag info van.

[ Voor 7% gewijzigd door Soeski op 28-02-2025 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
boyette schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 13:46:
[...]

wat is dat voor telefoon
ik heb daar nooit last van
Samsung Galaxy Flip 6 (up to date qua updates).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Soeski schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 13:46:
[...]

1: Dat is mijn zaak :)
2: Ik gebruik Telefoonkoppeling in Windows 11 dus de app staat de hele dag open op mijn laptop, zeker nu ik net mijn nieuwbouwhuis heb en de installatie aan het monitoren ben. Dus het valt me op dat de app heel vaak "stalled". Irritant.

Mijn GoodWe omvormer doet dit niet, daar krijg ik de hele dag info van.
ok je hebt dus een probleem met een app in windows

heeft niets met tibber of met de pulse te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
boyette schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 13:48:
[...]

ok je hebt dus een probleem met een app in windows

heeft niets met tibber of met de pulse te maken
Ik snap je conclusie. Ik zal toevoegen dat ik dit op de telefoon zelf ook heb, al kijk ik daar minder vaak. En, de GoodWe app op dezelfde manier loopt wel door, net als Whatsapp, Telegram en diverse anderen. Het is alleen de Tibber app die stalled. Ik kan er dan wel doorheen klikken maar dan zegt de 5 minuten grafiek ook dat er geen data is.

[ Voor 9% gewijzigd door Soeski op 28-02-2025 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Soeski schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 13:49:
[...]

Ik snap je conclusie. Ik zal toevoegen dat ik dit op de telefoon zelf ook heb, al kijk ik daar minder vaak. En, de GoodWe app op dezelfde manier loopt wel door, net als Whatsapp, Telegram en diverse anderen. Het is alleen de Tibber app die stalled. Ik kan er dan wel doorheen klikken maar dan zegt de 5 minuten grafiek ook dat er geen data is.
welke telefoon is dat
en gebeurt dat ook wanneer je windows koppeling uitgeschakeld is?

[ Voor 6% gewijzigd door boyette op 28-02-2025 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
boyette schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 13:52:
[...]

welke telefoon is dat
en gebeurt dat ook wanneer je windows koppeling uitgeschakeld is?
Ja, in de avond thuis (waar ik nog woon, remote dus) heb ik het ook. Hij doet 't een half uur of uurtje goed en dan een tijd niet, dan weer wel, dan weer niet... wisselend. Alsof je gewoon even geen info krijgt vanuit Tibber? Althans, ik neem niet aan dat de app lokaal verbindt met de Pulse, of wel? Ik neem aan dat Tibber cloud er tussen zit.

Edit: dat de gemiddelde prijs widget wel een bedrag geeft maar als je erop klikt je de melding krijgt "oeps er is iets misgegaan" is normaal dacht ik, dit duurt een week of meer voor je gegevens ziet toch?
Overigens is de app nog altijd stalled, nu al 45 minuten geen data. Pulse knippert netjes blauw.

[ Voor 21% gewijzigd door Soeski op 28-02-2025 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Soeski schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 13:53:
[...]

Ja, in de avond thuis (waar ik nog woon, remote dus) heb ik het ook. Hij doet 't een half uur of uurtje goed en dan een tijd niet, dan weer wel, dan weer niet... wisselend. Alsof je gewoon even geen info krijgt vanuit Tibber? Althans, ik neem niet aan dat de app lokaal verbindt met de Pulse, of wel? Ik neem aan dat Tibber cloud er tussen zit.

Edit: dat de gemiddelde prijs widget wel een bedrag geeft maar als je erop klikt je de melding krijgt "oeps er is iets misgegaan" is normaal dacht ik, dit duurt een week of meer voor je gegevens ziet toch?
Overigens is de app nog altijd stalled, nu al 45 minuten geen data. Pulse knippert netjes blauw.
nou.. dat lokaal verbinden dat denk ik wel
zeker de realtime info die kan je nooit via de cloud ophalen want tibber haalt dat maar 1x per 15 minuten op
dus dat moet zeker lokaal via de pulse gaan

of in zoverre..
je kan wel remote met de pulse verbinden maar die krijg je direct uit de pulse niet uit de cloud
tibber heeft die info op dat moment immers nog niet

en doet geen live info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
boyette schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 14:24:
[...]

zeker de realtime info die kan je nooit via de cloud ophalen want tibber haalt dat maar 1x per 15 minuten op

of in zoverre..
je kan wel remote met de pulse verbinden maar die krijg je direct uit de pulse niet uit de cloud

en doet geen live info
Ok dank, ik houd het in de gaten...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Backpacker
  • Niet online
boyette schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 14:24:
[...]

of in zoverre..

en doet geen live info
Nee de Pulse werkt niet met een lokale verbinding. De data van de Pulse naar de app gaat altijd via de Tibber servers. (je kan wel rechtstreek een MQTT verbinding opzetten maar dan gaat er geen data meer naar de Tibber servers en krijg je het ook niet meer in de app te zien).

Maar ik denk eerlijk gezegd dat de app niet gebouwd is om die data constant te live streamen of dat de cache volop ofzo. Ben rerlijk gezegd wel benieuwd of en een verschil is tussen android telefoons/android versies en het niet zozeer een app probleem is.

(Die 15 minuten interval speelt wel bij omvormers die aan je Tibber account gekoppeld zijn)

[ Voor 4% gewijzigd door Backpacker op 28-02-2025 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Backpacker schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 17:20:
[...]

Nee de Pulse werkt niet met een lokale verbinding. De data van de Pulse naar de app gaat altijd via de Tibber servers. (je kan wel rechtstreek een MQTT verbinding opzetten maar dan gaat er geen data meer naar de Tibber servers en krijg je het ook niet meer in de app te zien).

Maar ik denk eerlijk gezegd dat de app niet gebouwd is om die data constant te live streamen of dat de cache volop ofzo. Ben rerlijk gezegd wel benieuwd of en een verschil is tussen android telefoons/android versies en het niet zozeer een app probleem is.

(Die 15 minuten interval speelt wel bij omvormers die aan je Tibber account gekoppeld zijn)
dat is wat anders als dat je de data van de cloud ophaalt in relatie tot het issue

in dit geval zou tibber dan als een proxy fungeren.. evt

[ Voor 4% gewijzigd door boyette op 28-02-2025 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
Backpacker schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 17:20:
[...]

Dank voor je reactie, helder.
Helaas ondersteunt Tibber onze "powerup" nog niet, we hebben een GoodWe omvormer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pr088
Is dit een bekend issue?
Ik herken je problemen helemaal, sinds gisteren. Android telefoon. Lijkt inderdaad iets met de app van Tibber?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
Heb dit ook voortdurend op zowel pixel toestel als samsung tab, kijk naar de live verbruiksdata en die worden niet geupdate. App even sluiten door weg te swipen en opnieuw openen en het werkt weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Pr088 schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 21:40:
[...]

Ik herken je problemen helemaal, sinds gisteren. Android telefoon. Lijkt inderdaad iets met de app van Tibber?
versie 25.6.0 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Is dit een bekend issue?
Herkenbaar probleem, alhoewel het bij mij niet de heledag is, maar vaak gedurende dag een paar keer.

Wat mij tevens opvalt is dat ik de laatste tijd heel vaak uitgelogd ben en ik opnieuw moet inloggen. Widget op het scherm vaak "offline" zijn. De app lijkt met de dag "slechter" te worden.

İOS gebruiker overigens, ligt dus mi niet aan android.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Backpacker
  • Niet online
Ohw wacht, nu valt het kwartje pas bij mij. Ik was teveel gefocussed op het feit dat @Soeski de app de hele tijd open heeft staan. Maar er is inderdaad een bug geslopen in de laatste Android versie. Update is in de maak en komt er waarschijnlijk ergens volgende week aan

https://status.tibber.com/incidents/6y1gt6dn2g7r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvee
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 08:01
even een vraag over instellen grid rewards in combinatie met e-auto.
Sinds 1 week op tibber overgestapt. Auto instellen is gelukt en slim laden staat aan zegt de app. Grid rewards geeft aan: nog niet klaar om te ondersteunen. Wat doe ik fout of kan ik veranderen zodat reards wel ondersteund worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoPolet
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 08-09 20:20
rvee schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 10:00:
Sinds 1 week op tibber overgestapt. Auto instellen is gelukt en slim laden staat aan zegt de app. Grid rewards geeft aan: nog niet klaar om te ondersteunen. Wat doe ik fout of kan ik veranderen zodat reards wel ondersteund worden?
Niet flauw bedoeld, maar je auto staat wel gekoppeld aan de laadpaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvee
zeker, de app geeft ook aan aangesloten en slim laden aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pr088
Ja 25.6.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenVerweij
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 10-09 14:50
rvee schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 10:00:
En je hebt een laadpaal die door Tibber ondersteund wordt met Grid Rewards?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rvee
ja. wallbox is ook gekoppeld. Werkt nu. Na wat speurwerk was tip om de wallbox naar fabrieksinstelling te zetten. Daarna weer wifi koppelen vanuit de app. Direct melding van update en nu in tibber klaar voor ondersteuning. Lijkt dus wallbox issue te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Backpacker
  • Niet online
Ja helaas heeft Wallbox nog steeds geen nieuwe update uitgegeven. Ze schijnen het probleem wel gevonden te hebben maar op mijn laatste vraag om een update hebben ze nog niet gereageerd

https://status.tibber.com/incidents/dcfjth3xgngn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvee
had idd versie 6 7.17, na fabrieksherstel een update naar 5.17.87

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR

GVR

Is dit een bekend issue?
Ik heb nog steeds dat ik de app geforceerd moet sluiten om de tesla integratie weer te kunnen openen. En de 'op dit moment' waarde wordt vaker niet dan wel getoond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backpacker
  • Niet online
GVR schreef op zondag 2 maart 2025 @ 11:47:
[...]

Ik heb nog steeds dat ik de app geforceerd moet sluiten om de tesla integratie weer te kunnen openen. En de 'op dit moment' waarde wordt vaker niet dan wel getoond.
Welke versie van de app heb je? En welke rechten hebben je Tibber gegeven in de Tesla account? Ook een virtuele sleutel aangemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
@Backpacker gaat Tibber hier de fout in met het laatste stukje laden? Vertrektijd staat om 11:30 ingesteld, maar toch besluit het laadplan om op een duurder tijdstip, namelijk van 10:00-10:30 te gaan laden ipv 11:00 - 11:30.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/alzgQ00A7kj-6fHL5aDIKQtkW5E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KM3ZCuDQ8SrJs2Auug1b1WkG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Backpacker
  • Niet online
13art schreef op maandag 3 maart 2025 @ 07:39:
@Backpacker gaat Tibber hier de fout in met het laatste stukje laden? Vertrektijd staat om 11:30 ingesteld, maar toch besluit het laadplan om op een duurder tijdstip, namelijk van 10:00-10:30 te gaan laden.

[Afbeelding]
Dat komt omdat je zonneladen aan hebt staan, er is nu gepland om te laden met zonne-energie.
Maar ik zou er echt even helemaal in moeten duiken om te kijken of het nou een goede of slechte keuze is.
En het is alsnog de voordeligste oplossing want vannacht lag te normale kWh prijs hoger dan tussen 10 en 11 vandaag :)

[ Voor 8% gewijzigd door Backpacker op 03-03-2025 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
@Backpacker İs er al bekend of / wanneer de wallcharger van Tesla grid rewards ondersteuning krijgt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Backpacker
  • Niet online
Dat zal niet snel gebeuren gezien het feit dat Tesla die laadpaal niet echt openzet voor anderen. Maar er komt een directe integratie aan voor Grid Rewards voor standalone Tesla's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
Backpacker schreef op maandag 3 maart 2025 @ 08:19:
[...]

Dat komt omdat je zonneladen aan hebt staan, er is nu gepland om te laden met zonne-energie.
Maar ik zou er echt even helemaal in moeten duiken om te kijken of het nou een goede of slechte keuze is.
Ok, dank voor je snelle reactie. Maar naar mijn idee zou dan alsnog zonneladen op een lager tarief voordeliger zijn. Dit aangezien mijn panelen niet voldoende opwekken om er voor te zorgen dat er geen stroom van het net meer nodig is. Er zal dan altijd nog iets van het net er in mee genomen worden verwacht ik. Zeker als er in het nu geplande half uur nog zo'n 5kWh bijgeladen moet worden.
Dan zou ik mijns inziens het zonneladen dus beter uit kunnen zetten. Wordt net zo goed mijn opgewekte zonne-energie meegenomen plus een lager tarief van wat nog uit het net gehaald wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backpacker
  • Niet online
13art schreef op maandag 3 maart 2025 @ 08:30:
[...]

Ok, dank voor je snelle reactie. Maar naar mijn idee zou dan alsnog zonneladen op een lager tarief voordeliger zijn. Dit aangezien mijn panelen niet voldoende opwekken om er voor te zorgen dat er geen stroom van het net meer nodig is. Er zal dan altijd nog iets van het net er in mee genomen worden verwacht ik. Zeker als er in het nu geplande half uur nog zo'n 5kWh bijgeladen moet worden.
Dan zou ik mijns inziens het zonneladen dus beter uit kunnen zetten. Wordt net zo goed mijn opgewekte zonne-energie meegenomen plus een lager tarief van wat nog uit het net gehaald wordt.
Maar er wordt nu alsnog goedkoper geladen dan vannacht, want tussen 10 en 11 is de prijs 24,5 cent en vannacht was die 26,8 cent op zijn laagst. (In je screenshot zie je een lager prijslijn maar dat is vanwege de Grid Reward laadsessies)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
Backpacker schreef op maandag 3 maart 2025 @ 08:55:
[...]

Maar er wordt nu alsnog goedkoper geladen dan vannacht, want tussen 10 en 11 is de prijs 24,5 cent en vannacht was die 26,8 cent op zijn laagst. (In je screenshot zie je een lager prijslijn maar dat is vanwege de Grid Reward laadsessies)
Snap ik, door de grid rewards is er sowieso het één en ander verschoven tov het initiële laadplan. Maar een slim laadplan is toch om te laden op een voor de gebruiker zo gunstig mogelijk tarief? Dat lijkt nu niet te gaan gebeuren voor de laatste stuk. Of mis ik hier nog iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backpacker
  • Niet online
13art schreef op maandag 3 maart 2025 @ 08:59:
[...]

Snap ik, door de grid rewards is er sowieso het één en ander verschoven tov het initiële laadplan. Maar een slim laadplan is toch om te laden op een voor de gebruiker zo gunstig mogelijk tarief? Dat lijkt nu niet te gaan gebeuren voor de laatste stuk. Of mis ik hier nog iets?
Volgens mij is het nu alsnog het meest optimaal. De pauzes van gisteren in goedkopere uren zijn al ingehaald en gecompenseerd en vannacht waren er geen goedkopere uren dan die tussen 10 en 11 zometeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
Backpacker schreef op maandag 3 maart 2025 @ 09:40:
[...]

Volgens mij is het nu alsnog het meest optimaal. De pauzes van gisteren in goedkopere uren zijn al ingehaald en gecompenseerd en vannacht waren er geen goedkopere uren dan die tussen 10 en 11 zometeen.
Maar wanneer de vertrektijd ingesteld staat om 11:30, waarom dan niet laden van 11:00 - 11:30? Is dat een soort van veiligheidsmarge die Tibber inbouwt voor het geval dat het laden langer duurt dan gepland zodat de accu dan toch op de ingestelde tijd echt vol is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

The Third Man

The Third Jellyfish

13art schreef op maandag 3 maart 2025 @ 08:59:
[...]

Maar een slim laadplan is toch om te laden op een voor de gebruiker zo gunstig mogelijk tarief? Dat lijkt nu niet te gaan gebeuren voor de laatste stuk. Of mis ik hier nog iets?
Wat was volgens jou dan een moment met een gunstiger tarief?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8OpAcMQ1AH7Dh6pcC6sGcL6n7vQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G40SB1lDGDad3sJkMDIDVJKN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
The Third Man schreef op maandag 3 maart 2025 @ 09:45:
[...]
Wat was volgend jou dan een moment met een gunstiger tarief?

[Afbeelding]
Laden van 11:00 - 11:30 (vertrektijd staat op 11:30 vandaag ingesteld). In plaats van 10:00 - 10:30.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Backpacker
  • Niet online
13art schreef op maandag 3 maart 2025 @ 09:45:
[...]

Maar wanneer de vertrektijd ingesteld staat om 11:30, waarom dan niet laden van 11:00 - 11:30? Is dat een soort van veiligheidsmarge die Tibber inbouwt voor het geval dat het laden langer duurt dan gepland zodat de accu dan toch op de ingestelde tijd echt vol is?
Ah ja dat is het, er is inderdaad een veiligheidsmarge vanwege load balancing enz :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR

GVR

Backpacker schreef op zondag 2 maart 2025 @ 19:57:
[...]

Welke versie van de app heb je? En welke rechten hebben je Tibber gegeven in de Tesla account? Ook een virtuele sleutel aangemaakt?
Versie 25.6.0. Virtuele sleutel aanwezig, en in Tesla account staat voor Tibber alleen het vinkje voor voertuig commando's uit.

Na herstarten van de Tibber app werkt het ook direct weer en slim laden werkt ook altijd probleemloos.

[ Voor 12% gewijzigd door GVR op 03-03-2025 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pr088
Backpacker schreef op maandag 3 maart 2025 @ 10:01:
[...]

Ah ja dat is het, er is inderdaad een veiligheidsmarge vanwege load balancing enz :)
Die veiligheidsmarge is wel goed, in de praktijk zie ik dat mijn auto soms niet binnen de tijd klaar is omdat het laatste stukje boven de 95% SoC erg langzaam laadt op plusminus 2,5kW.
(Kan de auto die ik heb niet instellen op maximumlaadpercentage 8)7 )

Pagina: 1 ... 8 ... 24 Laatste