https://tibber.com/nl/store/product/pulse 15% korting op de pulse, t/m vandaag.
Jammer dat ik bij de overstap ben vergeten een referral te regelen.GVR schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 08:52:
https://tibber.com/nl/store/product/pulse 15% korting op de pulse, t/m vandaag.
Pulse heb ik niet per se nodig aangezien ik een eigen p1-meter heb. Maar was leuk geweest voor erbij.
Je kan het als het goed is met terugwerkende kracht invoeren - ervan uitgaande dat de uitnodigingscode dateert van voordat jouw contract in ging. Zie https://support.tibber.co...01431-tibber-store-tegoedMawlana schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 08:56:
[...]
Jammer dat ik bij de overstap ben vergeten een referral te regelen.![]()
Pulse heb ik niet per se nodig aangezien ik een eigen p1-meter heb. Maar was leuk geweest voor erbij.
1x Venus-E v153 +LilyGo HA, CT003 V117 | 5040Wp ZO + 4200Wp NW | Tibber, 3x25A, Easee Charge Lite | EV 98kWh
Oeh, dank! Dan maar op zoek gaan naar iemand die een code heeft van vóór 31 december 2024.Mirabis schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 12:13:
[...]
Je kan het als het goed is met terugwerkende kracht invoeren - ervan uitgaande dat de uitnodigingscode dateert van voordat jouw contract in ging. Zie https://support.tibber.co...01431-tibber-store-tegoed

Wanneer je app reviews in de App Store gaat lezen over de Tibber app, zie je regelmatig mensen hun code delen. Even een review van voor 31-13-'24 zoeken en je kan verder.Mawlana schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 14:12:
[...]
Oeh, dank! Dan maar op zoek gaan naar iemand die een code heeft van vóór 31 december 2024.
Dank. Helaas zie ik de optie niet om een code in te voeren. Ik leg de vraag wel neer bij Tibber.JimBony schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 14:16:
[...]
Wanneer je app reviews in de App Store gaat lezen over de Tibber app, zie je regelmatig mensen hun code delen. Even een review van voor 31-13-'24 zoeken en je kan verder.
Update: Tibber heeft zonet bevestigd dat het "met terugwerkende kracht" invoeren van een code kan tot aan de startdatum van het contract.
[ Voor 15% gewijzigd door Mawlana op 07-02-2025 08:56 ]
Sinds de installatie van onze Easee Chargelite - zo'n half jaar geleden - hebben we al meldingen van een overbelaste hoofdzekering in de Tibber app. Ik heb al veelvuldig met Tibber hier contact over gehad maar ze krijgen het probleem niet opgelost. Of er ook écht een probleem is, is ondertussen de vraag die ik heb.Verwijderd schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 15:57:
Weet men toevallig of Slim Laden rekening houdt met het ingestelde laadvermogen welke je via de auto (in mijn geval Tesla) instelt? Stel ik zet deze op 10A i.p.v. 16A.
Ik krijg namelijk bericht dat mijn hoofdzekering overbelast raakte (31.0A) vannacht. Ik heb de Tibber Pulse maar die is helaas (nog niet) compatible voor load balancing op mijn Eneco paal.
Want onze auto wordt voornamelijk in de nacht opgeladen. Dan draaien we doorgaans geen was, zijn we zeker niet aan het koken en andere grootverbruikers hebben we niet.
De auto was ook een keer overdag aan het laden toen er wel een was draaide, er gekookt werd en de rest van het huishouden door ging. Allemaal zonder problemen waarbij de Tibber Pulse het laadvermogen van de auto keurig naar beneden bijstelde. Dat resulteerde gek genoeg dan weer niet in een melding van een overbelaste hoofdzekering. Oftewel; ik weet niet goed wat ik hier nu nog mee moet? Het voelt niet lekker zo'n melding maar de vraag is of de melding wel klopt..
Zelf ook een Easee Charge Lite en kook op inductie, grootverbruikers bestaan uit wasmachine, droger en Quooker. Ik gebruik ze regelmatig gelijktijdig en heb eigenlijk vrijwel nooit een melding over overbelasting. Ik heb het aan het begin een paar x opgezocht door te 11kW op te laden, was en droger aan + koken... ja dan staat alles oranje/rood maar het reageert prima.Frosty__ schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 09:27:
[...]
Sinds de installatie van onze Easee Chargelite - zo'n half jaar geleden - hebben we al meldingen van een overbelaste hoofdzekering in de Tibber app. Ik heb al veelvuldig met Tibber hier contact over gehad maar ze krijgen het probleem niet opgelost. Of er ook écht een probleem is, is ondertussen de vraag die ik heb.
Want onze auto wordt voornamelijk in de nacht opgeladen. Dan draaien we doorgaans geen was, zijn we zeker niet aan het koken en andere grootverbruikers hebben we niet.
De auto was ook een keer overdag aan het laden toen er wel een was draaide, er gekookt werd en de rest van het huishouden door ging. Allemaal zonder problemen waarbij de Tibber Pulse het laadvermogen van de auto keurig naar beneden bijstelde. Dat resulteerde gek genoeg dan weer niet in een melding van een overbelaste hoofdzekering. Oftewel; ik weet niet goed wat ik hier nu nog mee moet? Het voelt niet lekker zo'n melding maar de vraag is of de melding wel klopt..
Misschien dat je kan uitvogelen of de spike terug te herleiden is naar iets? Bijv. je auto stond al te laden en fase belasting is hoog. Vervolgens springt ineens je Quooker aan om het water te verwarmen - dat is plotseling dus het reageert wss niet snel genoeg? Daarnaast, het is een melding - als het daarna afschaalt is het toch prima - dan werkt het toch?
1x Venus-E v153 +LilyGo HA, CT003 V117 | 5040Wp ZO + 4200Wp NW | Tibber, 3x25A, Easee Charge Lite | EV 98kWh
Je kan toch gewoon in de app een grafiek ophalen van je verbruik op een bepaald moment. Als dat met een spike niet voorbij je aansluitwaarde komt dan ben je toch klaar?Frosty__ schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 09:27:
[...]
Oftewel; ik weet niet goed wat ik hier nu nog mee moet? Het voelt niet lekker zo'n melding maar de vraag is of de melding wel klopt..
Als je de Tibber P1-meter niet gelooft, haal dan een random HomeWizard P1 meter oid en bekijk daar de grafieken.
[ Voor 12% gewijzigd door Korvaag op 07-02-2025 09:53 ]
UNOX: The worst operating system
Zo werkt load balancing nu eenmaal, het is een reactief systeem.Frosty__ schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 09:27:
[...]
Sinds de installatie van onze Easee Chargelite - zo'n half jaar geleden - hebben we al meldingen van een overbelaste hoofdzekering in de Tibber app. Ik heb al veelvuldig met Tibber hier contact over gehad maar ze krijgen het probleem niet opgelost. Of er ook écht een probleem is, is ondertussen de vraag die ik heb.
Als je een verbruiker hebt die langzaam meer gaat verbruiken totdat je bij dicht bij je max belasting komt dan kan load balancing wel op tijd ingrijpen.
Maar wanneer je bijvoorbeeld al 4000 watt langs een 25A automaat trekt en er schakelt ineens een 3 kW boiler oid bij dan gaat hij altijd eerst over de limiet heen alvorens terug te regelen.
Korte overbelasting is in de praktijk ook geen probleem, je kunt zelfs debatteren of het wel overbelasting is aangezien je huiszekeringen trage automaten zijn dus ontworpen op korte overbelasting.
Ik denk dat je met 3 fasen trouwens sneller meldingen van overbelasting zult krijgen dan wanneer je een 1 fase huisaansluiting hebt.
[ Voor 44% gewijzigd door ASW1 op 07-02-2025 13:21 ]
Wij hebben 1 fase vanwege de leaf
Maar waarschuwingen krijgen we nooit
De Easee gooit lekker 5,8kWh in de accu ‘s nachts , perfect!
ik gebruik bijna geen laadpalen meer
Maar waarschuwingen krijgen we nooit
De Easee gooit lekker 5,8kWh in de accu ‘s nachts , perfect!
ik gebruik bijna geen laadpalen meer
ASW1 schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 12:28:
[...]
Zo werkt load balancing nu eenmaal, het is een reactief systeem.
Ik denk dat je met 3 fasen trouwens sneller meldingen van overbelasting zult krijgen dan wanneer je een 1 fase huisaansluiting hebt.
Ik krijg hier soms wel overbelasting, dat gebeurt wanneer er op vol vermogen 3-fase geladen wordt op de fase waar de warmtepomp op zit, op het moment dat er een defrost komt en de back-up heater springt bij.
Niet dramatisch verder, even heel kort voordat loadbalancing er in springt.
Het is op zich geen probleem, maar ik ga de back-up heater op een andere fase zetten dan de rest van de warmtepomp.
Back-up element is 3 kW en de Easee trekt bij 11kW laden 3,7 kW per fase dus dat is samen alsnog 6,7 kW wat nog steeds iets meer is dan de 25A per fase (5,7 kW).
Dus kort een beetje over de 25A heengaan bij inschakelen zit sowieso al ingebakken, maar daar hoef je m.i. echt niet zwaar aan te tillen.
Niet dramatisch verder, even heel kort voordat loadbalancing er in springt.
Het is op zich geen probleem, maar ik ga de back-up heater op een andere fase zetten dan de rest van de warmtepomp.
Back-up element is 3 kW en de Easee trekt bij 11kW laden 3,7 kW per fase dus dat is samen alsnog 6,7 kW wat nog steeds iets meer is dan de 25A per fase (5,7 kW).
Dus kort een beetje over de 25A heengaan bij inschakelen zit sowieso al ingebakken, maar daar hoef je m.i. echt niet zwaar aan te tillen.
Ik ben sinds vandaag klant bij Tibber en heb een vraag over de auto laden en daarbij de loadbalancing, in de Tibber app zie ik namelijk dat hij aan loadbalancing kan doen en dit staat ook aan.
Nu had ik echter al een Easee equalizer in de P1 poort zitten om dit te regelen en tot nu toe werkte dat prima.
Maar nu dus de vraag; is het wel handig om 2 loadbalancers actief te hebben, zo nee welke kan ik het beste verwijderen, die in de app of de fysieke equalizer van Easee?
Nu had ik echter al een Easee equalizer in de P1 poort zitten om dit te regelen en tot nu toe werkte dat prima.
Maar nu dus de vraag; is het wel handig om 2 loadbalancers actief te hebben, zo nee welke kan ik het beste verwijderen, die in de app of de fysieke equalizer van Easee?
2 loadbalancers lijkt me vragen om problemen.Lempke schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 17:16:
Ik ben sinds vandaag klant bij Tibber en heb een vraag over de auto laden en daarbij de loadbalancing, in de Tibber app zie ik namelijk dat hij aan loadbalancing kan doen en dit staat ook aan.
Loadbalancing via Tibber kan in combinatie met de Tibber Pulse. Die sluit je op je P1 poort aan. Als je die niet hebt zou ik de Easee Equalizer gebruiken bij Tibber uitschakelen.
Met andere woorden, beide loadbalancers zijn fysiek.
Jaren '30 woning | Label B | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020) | ZP: 16x 300Wp SolarEdge | Next on the list: WP 6-8kW
Ik heb er 2 naast elkaar draaien in de meterkast
De pulse en de equivalizer
Maar ervaar geen enkel probleem daarmee, de equalizer bevorderde zichzelf automatisch tot master van de 2
Maar ervaar geen enkel probleem daarmee, de equalizer bevorderde zichzelf automatisch tot master van de 2
Ja, ik heb dus nu ook een Tibber Pulse P1 en ik gebruik al een paar jaar een Easee lader icm een Easee equalizer (de Pulse zit er pas sinds gisteren in)Pr088 schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 18:30:
[...]
Loadbalancing via Tibber kan in combinatie met de Tibber Pulse. Die sluit je op je P1 poort aan. Als je die niet hebt zou ik de Easee Equalizer gebruiken bij Tibber uitschakelen.
Ik denk dat ik het loadbalancen in de Tibber app dan maar uitzet, twee kapiteins op een schip lijkt mij teveel van het goede.
Oh mooi, het lijkt dus niet echt kwaad te kunnnen, waar kan je die master/slave status van de equalizer bekijken?Hunegaart schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 19:01:
Ik heb er 2 naast elkaar draaien in de meterkast
[ Voor 24% gewijzigd door Lempke op 11-02-2025 19:21 ]
Ik heb al bijna 4 jaar een warmtepomp en 2 EV’s die alle drie werken ze op basis van loadbalancing. Tot op heden pas één keer gehad dat één van de EV’s slechts voor de helft was geladen, verder nooit een probleem ondervonden.Pr088 schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 18:30:
[...]
2 loadbalancers lijkt me vragen om problemen.
Nou dat kun je niet echt zo bekijken , maar de Easee equalizer heeft z’n eigen app en is dus duidelijk aanwezig en goed laat zien wat het verbruik is opbellen groep
Terwijl de pulse onderdeel is van de Tibber app
Daardoor heb ik het gevoel dat het een master/slave verhouding is
Lempke schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 19:18:
[...]
[...]
Oh mooi, het lijkt dus niet echt kwaad te kunnnen, waar kan je die master/slave status van de equalizer bekijken?
De Pulse van Tibber kan ook gewoon belasting per fase in realtime laten zien.Hunegaart schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 05:52:
Nou dat kun je niet echt zo bekijken , maar de Easee equalizer heeft z’n eigen app en is dus duidelijk aanwezig en goed laat zien wat het verbruik is opbellen groep
[...]
Jaren '30 woning | Label B | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020) | ZP: 16x 300Wp SolarEdge | Next on the list: WP 6-8kW
Widget verwijderen en daarna opnieuw toevoegen lost voor mij het probleem op.
Had ik van de week inderdaad ook maar widget verwijderen en opnieuw toevoegen heeft het opgelost (zoals @marinusvano aangeeft)diotav schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 10:48:
[Afbeelding]
Zijn er meer iOS-gebruikers die bovenstaande ook al een paar dagen ervaren?
[ Voor 3% gewijzigd door JeroenVerweij op 12-02-2025 14:28 ]
Het is me even onduidelijk nu: werkt load-balancing via Tibber Pulse nou wel of niet zonder Tibber ondersteunende laadpaal?
Load balancing via de Tibber Pulse werkt niet op laadpalen die niet ondersteund worden door Tibber.Mooper schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 21:13:
Het is me even onduidelijk nu: werkt load-balancing via Tibber Pulse nou wel of niet zonder Tibber ondersteunende laadpaal?
Gemiddelde kWh/prijs voor het opladen van m'n auto voor februari daalt dagelijks maar begint wat ongeloofwaardig te worden. Ondertussen sta ik al op -32 cent/kWh. Is dit gedurende een maand fout en komt er na aflopen van de maand een werkelijk getal?
Herkenbaar probleem. Bij mij schommelt het gemiddelde rond 14 cent en op andere plaatsen in de app 20 cent.... Bijzonder laag omdat ik deze maand een dure laadbeurt had en andere maanden niet onder de 16 kwam.catchingfire schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 07:38:
Gemiddelde kWh/prijs voor het opladen van m'n auto voor februari daalt dagelijks maar begint wat ongeloofwaardig te worden. Ondertussen sta ik al op -32 cent/kWh. Is dit gedurende een maand fout en komt er na aflopen van de maand een werkelijk getal?
Als ik kijk naar de Zaptec app en wat die aangeeft voor de maand februari heb ik 110kwh geladen en bij Tibber geeft hij bij Analyse aan dat er maar 19kwh naar de auto is gegaan. Daarom klopt de gemiddelde prijs ook voor geen meter deze maand.
Treffend, bij mij is er ook 19kWh naar de auto gegaan volgens de Tibber app deze maand. De HomeWizard kWh meter die voor de Wallbox zit zegt echter 103kWh.rbnw schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 08:34:
Als ik kijk naar de Zaptec app en wat die aangeeft voor de maand februari heb ik 110kwh geladen en bij Tibber geeft hij bij Analyse aan dat er maar 19kwh naar de auto is gegaan. Daarom klopt de gemiddelde prijs ook voor geen meter deze maand.
Klopt hier ook niet, Tibber zegt 61 kWh in februari, en volgens Evbox (en die klopt) is het 218 kWh.catchingfire schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 10:32:
[...]
Treffend, bij mij is er ook 19kWh naar de auto gegaan volgens de Tibber app deze maand. De HomeWizard kWh meter die voor de Wallbox zit zegt echter 103kWh.
Voor januari zegt Tibber 403 kWh auto, en Evbox 495 kWh.
Daarbij lijkt het erop dat Tibber een deel mist wat naar de auto gaat. Ik heb ook geen ondersteunende paal, dus Tibber probeert waarschijnlijk een te benaderen hoeveel kWh er geladen wordt?
[ Voor 17% gewijzigd door GVR op 13-02-2025 12:20 ]
Het lijkt erop dat Tibber soms moeite heeft te herkennen hoeveel elektriciteit de laadpaal vraagt en dit niet goed kan scheiden van andere continuverbruik (lampen die aanstaan, vloerverwarming etc.). Bij mij wijkt het gemiddeld 5-10kWh af op 300kWh laden per maand. Deze maand is veel extremer. Ik heb al een ticket ingediend bij Tibber.GVR schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 12:17:
[...]
Klopt hier ook niet, Tibber zegt 61 kWh in februari, en volgens Evbox (en die klopt) is het 218 kWh.
Voor januari zegt Tibber 403 kWh auto, en Evbox 495 kWh.
Daarbij lijkt het erop dat Tibber een deel mist wat naar de auto gaat. Ik heb ook geen ondersteunende paal, dus Tibber probeert waarschijnlijk een te benaderen hoeveel kWh er geladen wordt?
Mijn ervaringen als nieuwe klant bij Tibber en ik ben nog niet heel overtuigd; (ik kom van zonneplan)
Dit is niet als negatieve rant bedoeld maar een opsomming van mijn ervaringen van de eerste week als nieuwe Tibber klant
De app toont het verbruik van mijn energie exclusief vaste kosten en vermindering energiebelasting, waarom? Ik zou het veel prettiger vinden om het werkelijk te betalen/verschuldigde bedrag te zien.
Als ik naar de Growatt ' power-up' ga staat de grafiek altijd op opbrengst per dag maar laat de grafiek zien van opbrengst per maand, als ik een keer op maand en vervolgens weer op dag klik staat het goed, is dit een bug?
De app heeft 5kWh geregistreerd als (EV) opgeladen, ik heb zeker 73kWh geladen in drie dagen en dat met een geïntegreerde laadpaal en auto... dus bij mij klopt dat ook voor geen meter zoals voorgaande reacties komt dit meer voor.
Bij analyse, geproduceerd klopt er (nog) niet veel van, ik mis de eerste dag en de tweede dag heeft verkeerde waardes, er staat nog wel onder dat ze nog druk bezig zijn met analyseren van mijn gegevens.
Bij Real time fasebelasting regent het fouten, allemaal fouten m.b.t. L2 variërend van 29A tot 39A overbelasting, terwijl dit echt onzin lijkt, er is op dat moment helemaal geen overbelasting en er waren ook geen andere grootverbruikers actief. Het lijkt meestal de fouten te genereren tijdens het afsluiten van een laadsessie.
Slim laden en de Rewards lijken allemaal prima te werken, heb het 'live' proberen bij te houden en dat leidt echt een (positief) eigen leven, dat scheelt wel met opladen, of zelfs met het uitstellen ervan.
Ik wacht de eerste rekening eens af en gun de app nog wat tijd om te leren kennen en om te zien of deze startprobleempjes oplossen maar ik ben nog niet heel erg positief in vergelijking met de Zonneplan app.
Dit is niet als negatieve rant bedoeld maar een opsomming van mijn ervaringen van de eerste week als nieuwe Tibber klant
De app toont het verbruik van mijn energie exclusief vaste kosten en vermindering energiebelasting, waarom? Ik zou het veel prettiger vinden om het werkelijk te betalen/verschuldigde bedrag te zien.
Als ik naar de Growatt ' power-up' ga staat de grafiek altijd op opbrengst per dag maar laat de grafiek zien van opbrengst per maand, als ik een keer op maand en vervolgens weer op dag klik staat het goed, is dit een bug?
De app heeft 5kWh geregistreerd als (EV) opgeladen, ik heb zeker 73kWh geladen in drie dagen en dat met een geïntegreerde laadpaal en auto... dus bij mij klopt dat ook voor geen meter zoals voorgaande reacties komt dit meer voor.
Bij analyse, geproduceerd klopt er (nog) niet veel van, ik mis de eerste dag en de tweede dag heeft verkeerde waardes, er staat nog wel onder dat ze nog druk bezig zijn met analyseren van mijn gegevens.
Bij Real time fasebelasting regent het fouten, allemaal fouten m.b.t. L2 variërend van 29A tot 39A overbelasting, terwijl dit echt onzin lijkt, er is op dat moment helemaal geen overbelasting en er waren ook geen andere grootverbruikers actief. Het lijkt meestal de fouten te genereren tijdens het afsluiten van een laadsessie.
Slim laden en de Rewards lijken allemaal prima te werken, heb het 'live' proberen bij te houden en dat leidt echt een (positief) eigen leven, dat scheelt wel met opladen, of zelfs met het uitstellen ervan.
Ik wacht de eerste rekening eens af en gun de app nog wat tijd om te leren kennen en om te zien of deze startprobleempjes oplossen maar ik ben nog niet heel erg positief in vergelijking met de Zonneplan app.
Goed om je eerste ervaringen te lezen.Lempke schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 13:52:
Mijn ervaringen als nieuwe klant bij Tibber en ik ben nog niet heel overtuigd; (ik kom van zonneplan)
Paar opmerkingen van mij als (tevredenere) Tibber-klant
- Qua kosten snap ik je punt. Al aangegeven bij Tibber? Je vaste kosten zijn overigens per maand exact gelijk (4,95) en netbeheerkosten en vermindering EB zijn per dag. Zou je een oplopend tarief per dag willen zien? Het lijkt met niet verrekenbaar in verbruik per kWh? Hoe deed Zonneplan dat?
- Ligt mogelijk aan je GroWatt omvormer? Heb met mijn SolarEdge dit probleem niet;
- Tibber heeft deze maand veel last van fouten in de app. We zitten in een 'dalletje' qua betrouwbaarheid.
- Analyse opstarten duurt een paar dagen nadat je bent aangemeld. Dat trekt waarschijnlijk wel bij.
- Fasebelasting heb ik 1x gehad. Ligt dit misschien aan je laadpaal?
- Fijn dat je zo goede ervaringen hebt met Slim Laden. Herken ik!
Zonneplan toont het op deze manier, en dat is de werkelijke rekening die je dan krijgt.Pr088 schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 14:05:
[...]
Goed om je eerste ervaringen te lezen.
Paar opmerkingen van mij als (tevredenere) Tibber-klant
- Qua kosten snap ik je punt. Al aangegeven bij Tibber? Je vaste kosten zijn overigens per maand exact gelijk (4,95) en netbeheerkosten en vermindering EB zijn per dag. Zou je een oplopend tarief per dag willen zien? Het lijkt met niet verrekenbaar in verbruik per kWh? Hoe deed Zonneplan dat?
- Ligt mogelijk aan je GroWatt omvormer? Heb met mijn SolarEdge dit probleem niet;
- Tibber heeft deze maand veel last van fouten in de app. We zitten in een 'dalletje' qua betrouwbaarheid.![]()
- Analyse opstarten duurt een paar dagen nadat je bent aangemeld. Dat trekt waarschijnlijk wel bij.
- Fasebelasting heb ik 1x gehad. Ligt dit misschien aan je laadpaal?
- Fijn dat je zo goede ervaringen hebt met Slim Laden. Herken ik!
Bijvoorbeeld een willekeurige dag;
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/01tU2kCaN93PyZeFML2Krk4F.jpg?f=user_large)
Growatt zal ik aangeven bij tibber en kijken of dit een bekend probleem is.
Die laadpaal (Easee) heb ik al een paar jaar en gaf nooit problemen, ik zie op dat moment ook echt geen overbelasting ik heb de Homewizard live belasting daarnaast open gehad.
De app en analyse krijgen gerust wat tijd
Bedankt voor je reacties!
[ Voor 12% gewijzigd door Lempke op 13-02-2025 14:22 ]
Bijzonder. Ik heb ook een Easee. En die spikes nog nooit gezien. Misschien verder kijken? Mijn Qooker geeft soms ook flinke pieken van 2-3kW. En anders even Tibber contacten. Laatst had ik veel verbindingsproblemen met de Pulse. Hebben ze netjes een nieuwe gestuurd.Lempke schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 14:15:
[...]
Zonneplan toont het op deze manier, en dat is de werkelijke rekening die je dan krijgt.
[Afbeelding]
Die laadpaal (Easee) heb ik al een paar jaar en gaf nooit problemen, ik zie op dat moment ook echt geen overbelasting ik heb de Homewizard live belasting daarnaast open gehad.
De app en analyse krijgen gerust wat tijd![]()
Ik zie dus ook geen spikes in het werkelijke stroomverbruik, althans in Homewizard maar ik zie de meldingen in de Tibber app bij de fasebelasting;Pr088 schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 14:48:
[...]
Bijzonder. Ik heb ook een Easee. En die spikes nog nooit gezien. Misschien verder kijken? Mijn Qooker geeft soms ook flinke pieken van 2-3kW. En anders even Tibber contacten. Laatst had ik veel verbindingsproblemen met de Pulse. Hebben ze netjes een nieuwe gestuurd.
Ik heb het idee dat de Tibber app dit niet goed 'ziet'.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/VT0CnnMXgkJ6xTnSKmYDBUFX.jpg?f=user_large)
[ Voor 6% gewijzigd door Lempke op 13-02-2025 15:00 ]
Grid rewards blijf ik toch vaag vinden. Nu bijv dit:
:strip_exif()/f/image/TgnaLEj5cWEBcJH9MiF712sb.jpg?f=fotoalbum_large)
Terwijl er 6% is bijgeladen in de auto (~3.3 kwh).
Ik wil best € 3,95 per KwH krijgen hoor

:strip_exif()/f/image/TgnaLEj5cWEBcJH9MiF712sb.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 6% gewijzigd door Dani86 op 13-02-2025 18:53 ]
Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme
Tibber-app zit een beetje in de chaosDani86 schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 18:52:
Grid rewards blijf ik toch vaag vinden. Nu bijv dit:
![]()
![]()
[Afbeelding]

Al sinds de jaarwisseling met ups en downs. Grid Rewards (als de cijfers kloppen) werkt prima, zeker voor mijn portemonnee.
Absoluut, goedkoper ga je niet snel krijgenPr088 schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 19:03:
[...]
Tibber-app zit een beetje in de chaos![]()
Al sinds de jaarwisseling met ups en downs. Grid Rewards (als de cijfers kloppen) werkt prima, zeker voor mijn portemonnee.
Echter is de data in de app de laatste tijd idd niet al te best
Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme
Ja dat was een fout vanuit de partner EnergyZeroThe Third Man schreef op maandag 3 februari 2025 @ 15:06:
Ook apart, ik ben al een paar maanden klant stroom+gas en krijg nu een machtigingsverzoek voor de gasfactuur, geschreven alsof ik nog in het aanvraagproces zit:
[...]

Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel.
Momenteel is de prijs erg hoog , meer dan 30cent
Mijn gemiddelde prijs deze maand zit nu op 25,2 dankzij grid rewards
Mijn gemiddelde prijs deze maand zit nu op 25,2 dankzij grid rewards
Omdat de variabele kosten iets is wat je kan beïnvloeden. De vaste kosten zijn een vast gegeven.Lempke schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 13:52:
Dit is inderdaad een bekende bug en zal in een volgende update worden opgelost.Als ik naar de Growatt ' power-up' ga staat de grafiek altijd op opbrengst per dag maar laat de grafiek zien van opbrengst per maand, als ik een keer op maand en vervolgens weer op dag klik staat het goed, is dit een bug?
https://status.tibber.com/incidents/ct258t3c86jhDe app heeft 5kWh geregistreerd als (EV) opgeladen, ik heb zeker 73kWh geladen in drie dagen en dat met een geïntegreerde laadpaal en auto... dus bij mij klopt dat ook voor geen meter zoals voorgaande reacties komt dit meer voor.
Het duurt altijd even voor we na de start van een contract de eerste meterstanden binnenkrijgen. Komt goed.Bij analyse, geproduceerd klopt er (nog) niet veel van, ik mis de eerste dag en de tweede dag heeft verkeerde waardes, er staat nog wel onder dat ze nog druk bezig zijn met analyseren van mijn gegevens.
De Pulse krijgt die data van de slimme meter en zet die 1 op 1 door. Er zit geen berekening aan vast dus daarin kan er niets fout gaan. Die waardes zijn dan ook echt doorgegeven door de meter.Bij Real time fasebelasting regent het fouten, allemaal fouten m.b.t. L2 variërend van 29A tot 39A overbelasting, terwijl dit echt onzin lijkt, er is op dat moment helemaal geen overbelasting en er waren ook geen andere grootverbruikers actief. Het lijkt meestal de fouten te genereren tijdens het afsluiten van een laadsessie.
Er zijn soms bugjes maar meldt ze vooral bij support, alle meldingen worden doorgezet naar de ontwikkelaars.Slim laden en de Rewards lijken allemaal prima te werken, heb het 'live' proberen bij te houden en dat leidt echt een (positief) eigen leven, dat scheelt wel met opladen, of zelfs met het uitstellen ervan.
Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel.
Maar dit zijn ook alleen maar de variabele kosten... Als ik het rekensommetje (57,4*0,283) - (9 * 0,294) maak dan kom ik op € 13,61 uit.Lempke schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 14:15:
[...]
Zonneplan toont het op deze manier, en dat is de werkelijke rekening die je dan krijgt.
[Afbeelding]
De app en analyse krijgen gerust wat tijd![]()
Er zit volgens mij een verschil in interval tussen het tonen van de data zoals HW dat doet en Tibber. Ik zal eens kijken of ik dat kan verifieren aangezien ik ze ook allebei heb.
Nee, dit komt door een afrondingsverschil. Ik heb in dat overzicht het verbruik in kWh op 1 cijfer achter de komma staan, als je 2 cijfers achter de komma hebt klopt het als een bus.Backpacker schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 21:16:
[...]
Maar dit zijn ook alleen maar de variabele kosten... Als ik het rekensommetje (57,4*0,283) - (9 * 0,294) maak dan kom ik op € 13,61 uit.
Er zit volgens mij een verschil in interval tussen het tonen van de data zoals HW dat doet en Tibber. Ik zal eens kijken of ik dat kan verifieren aangezien ik ze ook allebei heb.
Zonneplan doet het juist erg overzichtelijk, Tibber niet echt, Tibber weet toch ook hoeveel dagen er in een maand zitten, dit is makkelijk in de optelsom te berekenen en de vermindering energiebelasting is gewoon een vast gegeven.
Ik begrijp ook echt niet dat Tibber dat excl. vaste kosten wil laten zien, het is als winkelen bij de Makro, lijkt alles lekker goedkoop tot je bij de kassa bent en de btw er nog bijgeteld krijgt.
Eens! Zou ook liever het echte bedrag al zien. En als je hebt teruggeleverd, dat dat bedrag dan ook van het maandbedrag wordt afgehaald. Het lijkt allemaal nog niet zo volwassen.Lempke schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 21:49:
[...]
Nee, dit komt door een afrondingsverschil. Ik heb in dat overzicht het verbruik in kWh op 1 cijfer achter de komma staan, als je 2 cijfers achter de komma hebt klopt het als een bus.
Zonneplan doet het juist erg overzichtelijk, Tibber niet echt, Tibber weet toch ook hoeveel dagen er in een maand zitten, dit is makkelijk in de optelsom te berekenen en de vermindering energiebelasting is gewoon een vast gegeven.
Ik begrijp ook echt niet dat Tibber dat excl. vaste kosten wil laten zien, het is als winkelen bij de Makro, lijkt alles lekker goedkoop tot je bij de kassa bent en de btw er nog bijgeteld krijgt.
Dit zijn geen variabele kosten, er staat letterlijk, excl vaste kosten en vermindering energiebelasting en die zijn toch vast, zeker het hele jaar.Backpacker schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 21:10:
[...]
Omdat de variabele kosten iets is wat je kan beïnvloeden. De vaste kosten zijn een vast gegeven.
[...]
Dit is inderdaad een bekende bug en zal in een volgende update worden opgelost.
[...]
https://status.tibber.com/incidents/ct258t3c86jh
[...]
Het duurt altijd even voor we na de start van een contract de eerste meterstanden binnenkrijgen. Komt goed.
[...]
De Pulse krijgt die data van de slimme meter en zet die 1 op 1 door. Er zit geen berekening aan vast dus daarin kan er niets fout gaan. Die waardes zijn dan ook echt doorgegeven door de meter.
[...]
Er zijn soms bugjes maar meldt ze vooral bij support, alle meldingen worden doorgezet naar de ontwikkelaars.
Bug, ok
incident, ok
Ja, meterstanden ijlen wat na, wellicht doordat de aanvraag voor toegang tot mijn meter pas op het moment van contract start wordt gedaan.
Pulse is de enige die de piek ziet, dat is vreemd toch, ik zie de pieken zelf live ook helemaal niet en HW heeft gewoon een live view die welhaast per seconde weergeeft. Er zijn ook geen andere aparaten actief, dat weet ik 100% zeker, dat wat ik heb zit achter een HW stekker
Ik heb die Growatt ervaring doorgestuurd naar support, even afwachten dus
Sorry maar je hebt het erover dat het bedrag in de Zonneplan app overeenkomt met de uiteindelijk factuur.Lempke schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 21:49:
[...]
Nee, dit komt door een afrondingsverschil. Ik heb in dat overzicht het verbruik in kWh op 1 cijfer achter de komma staan, als je 2 cijfers achter de komma hebt klopt het als een bus.
Maar als je de getallen op je screenshot neemt dan is het dus echt alleen maar de kosten van het verbruik oftewel de variable kosten. Of hebben ze in de kWh prijs ook de vaste kosten meegenomen?
Het enige verschil met Tibber is dat dat ze de kosten - verbruik doen en ja dat is overzichtelijker. Er ligt ook al een verzoek bij de ontwikkelaars om dat op termijn ook bij Tibber in de app samen te voegen in een apart getal om te tonen.
Feit blijft dat Tibber het ooit zo heeft opgezet omdat je de verbruikskant kan beïnvloeden met je gedrag en daarom als belangrijkste word gezien.
Oh ja excuses, volgens mij heb je hebt gelijk.Backpacker schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 22:08:
[...]
Sorry maar je hebt het erover dat het bedrag in de Zonneplan app overeenkomt met de uiteindelijk factuur.
Maar als je de getallen op je screenshot neemt dan is het dus echt alleen maar de kosten van het verbruik oftewel de variable kosten. Of hebben ze in de kWh prijs ook de vaste kosten meegenomen?
Alleen trekt Zonneplan alvast de teruglevering af in het overzicht, dat is dan wel handig(er)
Het zijn wel de variable kosten, trust me. Het is je verbruik in kWh maal de gewogen kWh prijs. Juist daarom staat de opmerking "excl vaste kosten en vermindering energiebelasting"Lempke schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 22:00:
[...]
Dit zijn geen variabele kosten, er staat letterlijk, excl vaste kosten en vermindering energiebelasting en die zijn toch vast, zeker het hele jaar.
(PS: ik werk voor Tibber
Ik weet hoe de data van de Pulse binnenkomt en 1 op 1 doorgezet wordt naar de app. Het is dus hoe dan ook informatie die vanuit de P1 data komt.Bug, ok
incident, ok
Ja, meterstanden ijlen wat na, wellicht doordat de aanvraag voor toegang tot mijn meter pas op het moment van contract start wordt gedaan.
Pulse is de enige die de piek ziet, dat is vreemd toch, ik zie de pieken zelf live ook helemaal niet en HW heeft gewoon een live view die welhaast per seconde weergeeft. Er zijn ook geen andere aparaten actief, dat weet ik 100% zeker, dat wat ik heb zit achter een HW stekker
Top. Het is overigens geen Growatt bug maar een iOS bug (als ik me niet vergis)Ik heb die Growatt ervaring doorgestuurd naar support, even afwachten dus
De Pulse meldt een overbelasting van 19 seconden, om 23:30 gisteravond, ik heb de website van HW open staan en er is geen piek (HW update elke seconde), de laadsessie wordt alleen afgesloten, precies dán gaat het mis en alleen in de Tibber app, dan lijkt het toch op een fout in de tibber app.Backpacker schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 22:13:
[...]
Ik weet hoe de data van de Pulse binnenkomt en 1 op 1 doorgezet wordt naar de app. Het is dus hoe dan ook informatie die vanuit de P1 data komt.
Net zoals dat wanneer het laden van mijn EV net begonnen is dan ijlt het hoofdscherm van Tibber ook wat na, dan laat hij 10.500w zien en wisselt dat af met 350w, (dat was de waarde van net voor het starten van het laden)
Ik heb je een PB gestuurd. Want het is natuurlijk sowieso raar dat er overbelastingen zijn als er gestopt wordt met laden. Misschien dat we er gezamelijk kunnen achterkomen wat er gebeurd
Ik heb sinds vandaag Tibber energie en heb nu de tarieven in via de Tibber integratie in HA. Via Nordpool ben ik er al een tijd met aan het spelen maar ik heb nu verschillende waardes
Volgens Nordpool is het 0.397 en volgens Tibber is het momenteel 0.401, die verschillen zie ik ook terug bij min/max/avg etc.
Dit is mij configuratie voor Nordpool, is de opslag misschien veranderd?
Volgens Nordpool is het 0.397 en volgens Tibber is het momenteel 0.401, die verschillen zie ik ook terug bij min/max/avg etc.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| - platform: nordpool VAT: False currency: "EUR" price_in_cents: false low_price_cutoff: 0.9 region: "NL" precision: 3 price_type: kWh additional_costs: > {% set VAT = 0.21 %} {% set tax_kWh = 0.10154 %} {% set opslag = 0.0169 %} {{ (current_price * VAT ) + (tax_kWh + opslag) * (1 + VAT)|float }} |
Gebruik hier de data van ENTSO-e Transparency Platform en dit heb ik er staan:Freezhost schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 09:52:
Ik heb sinds vandaag Tibber energie en heb nu de tarieven in via de Tibber integratie in HA. Via Nordpool ben ik er al een tijd met aan het spelen maar ik heb nu verschillende waardes
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 - platform: nordpool VAT: False currency: "EUR" price_in_cents: false low_price_cutoff: 0.9 region: "NL" precision: 3 price_type: kWh additional_costs: > {% set VAT = 0.21 %} {% set tax_kWh = 0.10154 %} {% set opslag = 0.0169 %} {{ (current_price * VAT ) + (tax_kWh + opslag) * (1 + VAT)|float }}
code:
1
| {% set s = {"extra_cost": 0.02050,"energie_belasting": 0.1088,"VAT": 1.21} %} {{((current_price + s.extra_cost + s.energie_belasting) * s.VAT) | float}} |
[ Voor 3% gewijzigd door Tdem op 14-02-2025 10:04 ]
Je opslag is te laag. Die is momenteel 0,0205 ex BTWFreezhost schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 09:52:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 - platform: nordpool VAT: False currency: "EUR" price_in_cents: false low_price_cutoff: 0.9 region: "NL" precision: 3 price_type: kWh additional_costs: > {% set VAT = 0.21 %} {% set tax_kWh = 0.10154 %} {% set opslag = 0.0169 %} {{ (current_price * VAT ) + (tax_kWh + opslag) * (1 + VAT)|float }}
Hi @Backpacker ,
Wanneer Tibber laadt met Grid Rewards kom je per kWh goedkoper uit omdat de vergoeding de prijs verlaagt. Dit lijkt voor nu beperkt tot enkel de aantal kWh geladen - maar wat gebeurt er met alle andere verbruikers op dat moment?
Anders verwoord: als de wasmachine gelijktijdig draait is dat dan tegen de gewone of gereduceerde kWh prijs op dat moment?
Wanneer Tibber laadt met Grid Rewards kom je per kWh goedkoper uit omdat de vergoeding de prijs verlaagt. Dit lijkt voor nu beperkt tot enkel de aantal kWh geladen - maar wat gebeurt er met alle andere verbruikers op dat moment?
Anders verwoord: als de wasmachine gelijktijdig draait is dat dan tegen de gewone of gereduceerde kWh prijs op dat moment?
Nee alleen het verbruik voor de auto wordt meegenomen. Dat is namelijk verbruik wat we hebben kunnen sturen.
Dit is wat ik heb staan in de HW app. De variabelen die ik kan invullen zijn de btw en de overige kosten, waarvan ik me afvraag of die laatste wel goed is zo....Backpacker schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 12:29:
[...]
Je opslag is te laag. Die is momenteel 0,0205 ex BTW
![]() |
EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.26 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V153 - CT003 V117 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber
Dat moet volgens mij 0,122036 zijn (0,10154 + 0,020496), dat is dan ex BTW, maar vermoed dat HW dat er dan nog wel bij optelt.A3-D schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 15:51:
[...]
Dit is wat ik heb staan in de HW app. De variabelen die ik kan invullen zijn de btw en de overige kosten, waarvan ik me afvraag of die laatste wel goed is zo....
is Correct!MarcoPolet schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 19:59:
[...]
Dat moet volgens mij 0,122036 zijn (0,10154 + 0,020496), dat is dan ex BTW, maar vermoed dat HW dat er dan nog wel bij optelt.
MarcoPolet schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 19:59:
[...]
Dat moet volgens mij 0,122036 zijn (0,10154 + 0,020496), dat is dan ex BTW, maar vermoed dat HW dat er dan nog wel bij optelt.
Oké, gelijk maar even aangepast per 01/01/2025 (afronding wordt dus 0,12204
[ Voor 17% gewijzigd door A3-D op 15-02-2025 14:01 ]
EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.26 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V153 - CT003 V117 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber
Weet je toevallig wanneer grid rewards beschikbaar worden voor slim laden zonder laadpaal, dus via de app van de auto?Backpacker schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 13:47:
Nee alleen het verbruik voor de auto wordt meegenomen. Dat is namelijk verbruik wat we hebben kunnen sturen.
PS: erg fijn dat je zo actief bent hier, dat zorgt ook voor meer ambassadeurs voor Tibber denk ik!
Grid rewards zijn niet van te voren te weten omdat ze op het moment zelf bepaald worden ter ondersteuning van het net. Je kan hooguit een inschatting maken. Dus wanneer er opeens veel wind lijkt te zijn die niet als dusdanig voorspelt was, dan is er best kans dat er grid rewards komen.Mooper schreef op zondag 16 februari 2025 @ 07:41:
[...]
Weet je toevallig wanneer grid rewards beschikbaar worden voor slim laden zonder laadpaal, dus via de app van de auto?
PS: erg fijn dat je zo actief bent hier, dat zorgt ook voor meer ambassadeurs voor Tibber denk ik!
Edit: de vraag nog een keer lezende had ik je vraag verkeerd begrepen. Zie hier onder voor het juiste antwoord.
[ Voor 8% gewijzigd door 13art op 16-02-2025 11:34 ]
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Mooper schreef op zondag 16 februari 2025 @ 07:41:
[...]
Weet je toevallig wanneer grid rewards beschikbaar worden voor slim laden zonder laadpaal, dus via de app van de auto?
Op dit moment werkt Grid Rewards alleen voor het laden via een laadpaal die door Tibber wordt ondersteund en het is nog niet mogelijk om direct je auto te koppelen zonder tussenkomst van de laadpaal.13art schreef op zondag 16 februari 2025 @ 11:12:
[...]
Grid rewards zijn niet van te voren te weten omdat ze op het moment zelf bepaald worden ter ondersteuning van het net. Je kan hooguit een inschatting maken. Dus wanneer er opeens veel wind lijkt te zijn die niet als dusdanig voorspelt was, dan is er best kans dat er grid rewards komen.
Ik denk dat de vraag dus meer was bedoeld om te weten te komen wanneer Tibber Grid Rewards gaat ondersteunen door het direct koppelen van je auto zonder tussenkomst van de aansturing via de laadpaal.
Geen probleem! Bedoelde inderdaad of er al een richtdatum bekend is wanneer het zonder laadpaal werkt.13art schreef op zondag 16 februari 2025 @ 11:12:
[...]
Grid rewards zijn niet van te voren te weten omdat ze op het moment zelf bepaald worden ter ondersteuning van het net. Je kan hooguit een inschatting maken. Dus wanneer er opeens veel wind lijkt te zijn die niet als dusdanig voorspelt was, dan is er best kans dat er grid rewards komen.
Edit: de vraag nog een keer lezende had ik je vraag verkeerd begrepen. Zie hier onder voor het juiste antwoord.
Goedeavond, ik heb sindskort een Tibber abbonement en heb hierbij mijn Tesla model 3 en Wallbox Pulsar max gekoppeld. Ik heb nu al een paar keer gehad dat hij aangeeft dat grid rewards zijn gestart en dat hij daarbij wacht tot het laden wordt gestart, maar dat het laden uiteindelijk nooit wordt gestart. Zijn er meer mensen die dit zelfde probleem hebben gehad?
Heb je in de app ingesteld wanneer je verwachtte vertrektijd is? Je zou in het laadplan ook moeten kunnen zien op welke tijden hij van plan is te laden (los van de spontane grid reward momenten). Bij mij werkt het eigenlijk foutloos (Tibber, XC40 Recharge en Easee laadpaal).
Het slimme laadplan is inderdaad inzichtelijk en wordt correct aangestuurd, echter is dat dus niet het geval bij de grid rewards.MarcoPolet schreef op zondag 16 februari 2025 @ 20:35:
Heb je in de app ingesteld wanneer je verwachtte vertrektijd is? Je zou in het laadplan ook moeten kunnen zien op welke tijden hij van plan is te laden (los van de spontane grid reward momenten). Bij mij werkt het eigenlijk foutloos (Tibber, XC40 Recharge en Easee laadpaal).
Kom vanochtend thuis, auto aan de lader hangen, begint meteen met laden. 10 minuten later open ik de Tibber app, op dat moment zie ik dat de Tesla integratie probeert te laden (icoontje blijft grijs). Ik heb dat wel vaker, ik sluit de Tibber app dan geforceerd en start deze weer, daarna kan ik de Tesla integratie direct openen. Precies ook op dat moment stopt het laden ook omdat er een slim laadplan gemaakt is.
Is het toeval dat het slimme laadplan gemaakt wordt na ongeveer 10 minuten omdat ik toen de Tibber app opende en misschien daarmee de auto integratie ook triggerde? Of was anders kort daarna het slimme plan toch wel gemaakt? Sidenote: Ik heb me een tijd terug aangemeld voor het betatesten van de Tesla integratie.
Moet zeggen dat ik verder nooit problemen heb met slim laden. Het soms moeten herstarten van de app om de auto integratie te kunnen openen kan een bug zijn?
Is het toeval dat het slimme laadplan gemaakt wordt na ongeveer 10 minuten omdat ik toen de Tibber app opende en misschien daarmee de auto integratie ook triggerde? Of was anders kort daarna het slimme plan toch wel gemaakt? Sidenote: Ik heb me een tijd terug aangemeld voor het betatesten van de Tesla integratie.
Moet zeggen dat ik verder nooit problemen heb met slim laden. Het soms moeten herstarten van de app om de auto integratie te kunnen openen kan een bug zijn?
Hebben meer mensen er last van dat de app sinds 7 februari bij eigen verbruik van opgewekte energie 0 aangeeft... En daardoor ook lijkt dat er minder opgewekt is dan daadwerkelijk gebeurd?
Voorbeeld, gisteren volgens omvormer en HW zo'n 30kWh opgewekt. Volgens HW 23 teruggeleverd en 7 verbruikt.
Volgens Tibber maar 23 opgewekt en niks verbruikt.
Niet belangrijkste, want teruglevering staat goed... Maar toch.
Edit: Even de SMA opnieuw gekoppeld via powerup... Lijkt vanaf nu weer goed te gaan.
Voorbeeld, gisteren volgens omvormer en HW zo'n 30kWh opgewekt. Volgens HW 23 teruggeleverd en 7 verbruikt.
Edit: Even de SMA opnieuw gekoppeld via powerup... Lijkt vanaf nu weer goed te gaan.
[ Voor 10% gewijzigd door amw82 op 17-02-2025 10:27 ]
de tibber app die leest niets uit via die koppeling dus zou een beetje raar zijn als je die SMA opnieuw koppelt en de tibber app dan opeens andere info weergeeft mbt tot de terugleveringamw82 schreef op maandag 17 februari 2025 @ 10:18:
Hebben meer mensen er last van dat de app sinds 7 februari bij eigen verbruik van opgewekte energie 0 aangeeft... En daardoor ook lijkt dat er minder opgewekt is dan daadwerkelijk gebeurd?
of doe je dat niet via de analyze?
Over paar weken ga ik mijn KIA EV3 LR ophalen en ik wil daarom een laadpaal aan huis(privegebruik).
Nu heb ik een offerte binnen van laadpaaltje.
Bij Tibber ben ik klant en daar zie ik dat daar ook deze laadpaal wordt aangeboden. Helaas zie ik daar geen mogelijkheid om een offerte aan te vragen, maar moet ik meteen tot aanschaf over gaan, waarbij installatiekosten pas achteraf worden berekend.
Is er mss een mogelijkheid om vantevoren installatiekosten te weten te komen indien bij Tibber besteld?
Bij Tibber ben ik klant en daar zie ik dat daar ook deze laadpaal wordt aangeboden. Helaas zie ik daar geen mogelijkheid om een offerte aan te vragen, maar moet ik meteen tot aanschaf over gaan, waarbij installatiekosten pas achteraf worden berekend.
Is er mss een mogelijkheid om vantevoren installatiekosten te weten te komen indien bij Tibber besteld?
Vraag een offerte bij een elektricien.doggy1 schreef op maandag 17 februari 2025 @ 21:14:
Zelf doen
doggy1 schreef op maandag 17 februari 2025 @ 21:14:
Over paar weken ga ik mijn KIA EV3 LR ophalen en ik wil daarom een laadpaal aan huis(privegebruik).
Inderdaad raar, maar wel waar. Ook de data van de afgelopen week heeft hij na opnieuw koppelen weer bijgewerkt... Verder heb ik niks gewijzigd.boyette schreef op maandag 17 februari 2025 @ 20:03:
[...]
de tibber app die leest niets uit via die koppeling dus zou een beetje raar zijn als je die SMA opnieuw koppelt en de tibber app dan opeens andere info weergeeft mbt tot de teruglevering
of doe je dat niet via de analyze?
De prijs voor de laadpaal staat vast en de basiskosten voor de installatie staat ook op de website. Je betaalt de installatiekosten niet bij de aanschaf maar we sturen dan een bericht naar onze installatiepartner ChargeCars die dan contact zal opnemen voor een offerte. Je krijgt dus uiteindelijk nog een offerte van ChargeCars waarop je wel of geen akkoord kan geven en je zit dus nergens aan vast.doggy1 schreef op maandag 17 februari 2025 @ 21:14:
Ik heb sinds gister zonnepanelen; is het zo dat de gemiddelde prijs wordt beïnvloed door alles wat je teruglevert en/of zelf verbruikt? Dus als de stroom €0,30 kost en ik wel dat zelf op of lever het terug, dat mijn gemiddelde stroomprijs met €0,30 per kWh omlaag gaat?
De gemiddelde prijs is een afgeleide uit de mix van het totaalverbruik. Momenteel staat mijn auto op te laden waarbij de helft afkomstig is vanuit mijn eigen opwek. Met de prijs in jouw voorbeeld betekent dat een gemiddelde prijs van €0,15 per kWh.Mooper schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 10:26:
Ik heb sinds gister zonnepanelen; is het zo dat de gemiddelde prijs wordt beïnvloed door alles wat je teruglevert en/of zelf verbruikt? Dus als de stroom €0,30 kost en ik wel dat zelf op of lever het terug, dat mijn gemiddelde stroomprijs met €0,30 per kWh omlaag gaat?
De grootverbruikers stuur ik in huis ook op een zo gunstig mogelijke prijsmix. Schroef de laadpaal op of terug of zet de airco wat harder of zachter. Uiteraard timen we ook het gebruik van de (vaat)wasmachine en droger naar de momenten dat er veel opwek is.
In januari heb ik 61% van mijn zonnestroom direct kunnen gebruiken en voor februari zit ik momenteel op 58%.
Met bovenstaande krijg ik het voor elkaar om een gemiddelde prijs van €0,18 te realiseren sinds begin 2025. En dat terwijl de afname tarieven voor dynamische energie veel hoger liggen momenteel.
Was dit hetgeen waarnaar je opzoek was? Of heb ik je vraag verkeerd begrepen?
Ik had Tibber nog niet als fysieke key ingesteld, nu wel en nu lijkt alles wel beter te syncen. Ik houd het even in de gaten. Thanks voor jullie reactie.mattdice schreef op zondag 16 februari 2025 @ 20:39:
[...]
Het slimme laadplan is inderdaad inzichtelijk en wordt correct aangestuurd, echter is dat dus niet het geval bij de grid rewards.
Je hebt de vraag goed begrepen en ik snap je antwoord denk ik ook. Maar wanneer ik dus overschot heb en voor bijvoorbeeld 80% teruglever, beïnvloedt het overschot gedeelte niet de gemiddelde prijs. Klopt dat? Hopelijk is de vraag een beetje duidelijk ookJimBony schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 11:00:
[...]
De gemiddelde prijs is een afgeleide uit de mix van het totaalverbruik. Momenteel staat mijn auto op te laden waarbij de helft afkomstig is vanuit mijn eigen opwek. Met de prijs in jouw voorbeeld betekent dat een gemiddelde prijs van €0,15 per kWh.
De grootverbruikers stuur ik in huis ook op een zo gunstig mogelijke prijsmix. Schroef de laadpaal op of terug of zet de airco wat harder of zachter. Uiteraard timen we ook het gebruik van de (vaat)wasmachine en droger naar de momenten dat er veel opwek is.
In januari heb ik 61% van mijn zonnestroom direct kunnen gebruiken en voor februari zit ik momenteel op 58%.
Met bovenstaande krijg ik het voor elkaar om een gemiddelde prijs van €0,18 te realiseren sinds begin 2025. En dat terwijl de afname tarieven voor dynamische energie veel hoger liggen momenteel.
Was dit hetgeen waarnaar je opzoek was? Of heb ik je vraag verkeerd begrepen?
Edit: en de 20% die ik zelf gebruik haalt dan wel de gemiddelde prijs met €0,30 per kWh naar beneden. Toch?
[ Voor 4% gewijzigd door Mooper op 18-02-2025 12:52 ]
Voor mij is de gemiddelde prijs (per kWh) als volgt; stroomkosten dag / totaal stroomverbruik. Afgelopen zondag was dat voor ons €5,14 / 42,8 = €0,12. Gedurende die dag heb ik 24,7kWh opgewekt, waarvan ik 21,7kWh direct heb kunnen gebruiken. Dus 3,0 kWh heb ik tegen het dan geldende dynamische tarief verkocht aan het net.Mooper schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 12:39:
[...]
Je hebt de vraag goed begrepen en ik snap je antwoord denk ik ook. Maar wanneer ik dus overschot heb en voor bijvoorbeeld 80% teruglever, beïnvloedt het overschot gedeelte niet de gemiddelde prijs. Klopt dat? Hopelijk is de vraag een beetje duidelijk ook
Edit: en de 20% die ik zelf gebruik haalt dan wel de gemiddelde prijs met €0,30 per kWh naar beneden. Toch?
Mijn gemiddelde prijs was zo laag dankzij de zonnepanelen en het hoge eigen verbruik (88%) daarvan. Als ik de elektrische auto's was gaan laden gedurende de nacht (stroom afnemen) en overdag mijn overschot had teruggeleverd, dan was mijn gemiddelde prijs echt anders geweest.
Nu zou afgelopen zondag het verschil niet eens enorm zijn geweest door het kleine verschil in de dynamische piek en daltarieven, maar bij een grotere delta loopt dat verschil steeds verder uiteen.
Energie terugleveren op momenten dat de dynamische tarieven hoog zijn is super interessant voor jouw gemiddelde prijs. Energie kopen bij lage of zelfs negatieve prijzen ook. Daar tussenin wil je zonne-energie zoveel mogelijk zelf gebruiken, zeker straks wanneer salderen eraf gaat.
Conclusie is, en hopelijk heb ik je mee in het verhaal, dat zowel terugleveren als eigen verbruik van invloed zijn op jouw gemiddelde prijs per kWh.
Momenteel wordt de eigen verbruikte zonne-energie nog meegenomen in de berekening van de gemiddelde prijs (als je een omvormer hebt gekoppeld natuurlijk anders kan het eigen verbruik niet worden meegenomen).
Er is een verzoek aan de ontwikkelaars gedaan n.a.v. feedback van klanten om de gemiddelde prijs ook exclusief zonne-energie te laten zien.
Er is een verzoek aan de ontwikkelaars gedaan n.a.v. feedback van klanten om de gemiddelde prijs ook exclusief zonne-energie te laten zien.
zolang je per saldeer periode meer inkoopt dan terug levert maakt dat eigen verbruik niets uit (zolang salderen kan). Sturen op eigen verbruik kan zelfs negatief zijn, je moet puur sturen op de prijs.JimBony schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 13:59:
[...]
Voor mij is de gemiddelde prijs (per kWh) als volgt; stroomkosten dag / totaal stroomverbruik. Afgelopen zondag was dat voor ons €5,14 / 42,8 = €0,12. Gedurende die dag heb ik 24,7kWh opgewekt, waarvan ik 21,7kWh direct heb kunnen gebruiken. Dus 3,0 kWh heb ik tegen het dan geldende dynamische tarief verkocht aan het net.
Mijn gemiddelde prijs was zo laag dankzij de zonnepanelen en het hoge eigen verbruik (88%) daarvan. Als ik de elektrische auto's was gaan laden gedurende de nacht (stroom afnemen) en overdag mijn overschot had teruggeleverd, dan was mijn gemiddelde prijs echt anders geweest.
Nu zou afgelopen zondag het verschil niet eens enorm zijn geweest door het kleine verschil in de dynamische piek en daltarieven, maar bij een grotere delta loopt dat verschil steeds verder uiteen.
Energie terugleveren op momenten dat de dynamische tarieven hoog zijn is super interessant voor jouw gemiddelde prijs. Energie kopen bij lage of zelfs negatieve prijzen ook. Daar tussenin wil je zonne-energie zoveel mogelijk zelf gebruiken, zeker straks wanneer salderen eraf gaat.
Conclusie is, en hopelijk heb ik je mee in het verhaal, dat zowel terugleveren als eigen verbruik van invloed zijn op jouw gemiddelde prijs per kWh.
In de app staat onder 'analyse' en dan 'geproduceerd' dat de productie per uur wordt afgelezen van je meter. Dan lijkt het mij dat het niet nodig dat de omvormer gekoppeld is om te bepalen wat je eigen verbruik is, toch?Backpacker schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 14:43:
Momenteel wordt de eigen verbruikte zonne-energie nog meegenomen in de berekening van de gemiddelde prijs (als je een omvormer hebt gekoppeld natuurlijk anders kan het eigen verbruik niet worden meegenomen).
Jawel want anders weet Tibber niet wat de totale zonne-productie was. Als er geen omvormer gekoppeld is weet Tibber alleen wat er teruglevert is via de meterstanden en niet wat er in huis verbruikt is.Boory schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 15:41:
[...]
In de app staat onder 'analyse' en dan 'geproduceerd' dat de productie per uur wordt afgelezen van je meter. Dan lijkt het mij dat het niet nodig dat de omvormer gekoppeld is om te bepalen wat je eigen verbruik is, toch?
Makes sense! Ik heb momenteel 3 verschillende omvormers helaas, waarvan 1 zonder internetaansluiting ivm nieuwbouw en alles moest goedkoop, en 2 parallel geschakelde Growatts welke per dak apart liggen. Daarom er verder ook nooit echt tijd in gestopt.Backpacker schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 15:43:
[...]
Jawel want anders weet Tibber niet wat de totale zonne-productie was. Als er geen omvormer gekoppeld is weet Tibber alleen wat er teruglevert is via de meterstanden en niet wat er in huis verbruikt is.
Als ik jou dus goed begrijp kan ik pas zien hoeveel energie ik daadwerkelijk zelf gebruik als dit op de een of andere manier gecombineerd gekoppeld krijg richting Tibber. Iemand daar tips voor wellicht?
Maar door het eigen verbruik op de juiste momenten te verhogen beïnvloed je de gemiddelde prijs.DanTm schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 15:05:
[...]
zolang je per saldeer periode meer inkoopt dan terug levert maakt dat eigen verbruik niets uit (zolang salderen kan). Sturen op eigen verbruik kan zelfs negatief zijn, je moet puur sturen op de prijs.
In welke situatie zou sturen op eigen verbruik negatief kunnen uitpakken? Ik tracht hier alles te automatiseren met Homey en wil daarmee het gros van de (veelvoorkomende) usecases afdekken. Leer dus graag bij zodat ik een flow kan aanpassen als dat significant bijdraagt aan besparingen.
Meer mensen waar de Tesla powerup het opeens niet meer doet, zowel op Android als op iOS? Heb 'm al ontkoppeld en weer weer opnieuw gekoppeld, no luck.
Er worden weer wat overuren gemaakt door de ontwikkelaars: https://status.tibber.com/incidents/d25w1k2w2q9w
Same here, maar ik zag na het verwijderen en opnieuw koppelen dat er inderdaad issues met de widgets zijn.catchingfire schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 18:31:
Meer mensen waar de Tesla powerup het opeens niet meer doet, zowel op Android als op iOS? Heb 'm al ontkoppeld en weer weer opnieuw gekoppeld, no luck.

als je de gemiddelde prijs van de Tibber app bedoelt, dan heb je gelijk. Alleen is dat een beetje een rare prijs.JimBony schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 16:00:
[...]
Maar door het eigen verbruik op de juiste momenten te verhogen beïnvloed je de gemiddelde prijs.
In welke situatie zou sturen op eigen verbruik negatief kunnen uitpakken? Ik tracht hier alles te automatiseren met Homey en wil daarmee het gros van de (veelvoorkomende) usecases afdekken. Leer dus graag bij zodat ik een flow kan aanpassen als dat significant bijdraagt aan besparingen.
Zodra je zonnepanelen koppelt in de app gaat hij je eigen gebruik meetellen, en volgens mij telt hij dat tegen een hele lage waarde (0?) mee. Dat klopt als je puur naar inkoop kijkt, maar je had dat eigen gebruik ook kunnen verkopen, dus die waarde is niet 0.
Voor mij de reden geweest om de zonnepaneel koppeling weer te verwijderen. Ik wil weten wat ik gemiddeld per ingekochte kWh betaald heb.
Zolang je kunt salderen (en niet meer terug levert dan je verbruikt) geld dat je zoveel mogelijk energie moet gebruiken op het goedkoopste moment (ongeacht zon of niet).
Bv als de stroomprijs overdag 30 cent is, en s nachts 25 cent, dan kun je beter je zonnestroom tegen 30 cent verkopen, en s nacht voor 25 cent inkopen.
Als salderen straks afgelopen is wordt het anders natuurlijk, dan heeft je zonnestroom weinig verkoop waarde en kun je die het best zo veel mogelijk zelf gebruiken.
Dat maakt bij Tibber toch helemaal niet uit? Salderen gaat bij Tibber met name op het belasting deel.
En als je een accu hebt is het weer anders.
Daarnaast, nu is de prijs in de middag al weer lager dan in de avond/nacht.
De gemiddelde prijs in de app zie ik niet meer als een gimmick. De prijzen staan op andere plekken wel beter vind ik en op de factuur staat het precies.
En als je een accu hebt is het weer anders.
Daarnaast, nu is de prijs in de middag al weer lager dan in de avond/nacht.
De gemiddelde prijs in de app zie ik niet meer als een gimmick. De prijzen staan op andere plekken wel beter vind ik en op de factuur staat het precies.
Bedankt voor je toelichting. Ik begrijp wat je bedoelt.DanTm schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 08:26:
[...]
als je de gemiddelde prijs van de Tibber app bedoelt, dan heb je gelijk. Alleen is dat een beetje een rare prijs.
Zodra je zonnepanelen koppelt in de app gaat hij je eigen gebruik meetellen, en volgens mij telt hij dat tegen een hele lage waarde (0?) mee. Dat klopt als je puur naar inkoop kijkt, maar je had dat eigen gebruik ook kunnen verkopen, dus die waarde is niet 0.
Voor mij de reden geweest om de zonnepaneel koppeling weer te verwijderen. Ik wil weten wat ik gemiddeld per ingekochte kWh betaald heb.
Zolang je kunt salderen (en niet meer terug levert dan je verbruikt) geld dat je zoveel mogelijk energie moet gebruiken op het goedkoopste moment (ongeacht zon of niet).
Bv als de stroomprijs overdag 30 cent is, en s nachts 25 cent, dan kun je beter je zonnestroom tegen 30 cent verkopen, en s nacht voor 25 cent inkopen.
Als salderen straks afgelopen is wordt het anders natuurlijk, dan heeft je zonnestroom weinig verkoop waarde en kun je die het best zo veel mogelijk zelf gebruiken.
Zelf ben ik al aan het voorsorteren op afschaffing van de saldering en stuurt mijn Homey op zelfconsumptie. Met de energiedata vanuit Homewizard en de energieleverancier draai ik momenteel een aantal virtuele batterijen met verschillende opslagcapaciteiten en omvormers.
Volgende maand verwacht ik ook mijn eerste Homewizard batterij. Dan gaan we het voor het eerst in de praktijk zien en bepaal vanaf daar of ik er nog een zelfde batterij ga bijzetten.
In de Homevolt van Tibber geloof ik niet. Die leunt mij te sterk op het overheidsbeleid en het open houden van specifieke onbalansmarkten. En als er één partij onbetrouwbaar is om op de lange termijn zaken mee te doen, dan is het onze eigen overheid wel.
Al met al zie het ook een beetje als een leertraject en hobby. Dat mag best wel even wat kosten en zou leuk zijn wanneer het vanaf 2027 gaat renderen.
Ik moet zeggen dat ik steeds ontevredener ben over Tibber mbt tot slim laden.
Zoals nu: Gisteren ingeplugd met accu op 32% en vertrektijd stond ingesteld op vandaag 08:15u. Ik kijk net in de app en de Tesla staat nog op 39%.
Oftewel vannacht is er niks bijgeladen! Heel onbetrouwbaar!!
Daarom heb ik het laden net maar handmatig gestart vanuit de Tesla app…
Daarnaast heb ik het idee dat slim laden de BMS van de auto in verwarring brengt (LFP accu). Mijn “degradatie op papier “ is flink gestegen de laatste tijd. Hij laadt nu bv nog maar 396km zien bij 100% en dat was in oktober (vóór Tibber) nog 429km (tov 437km bij nieuw).
Vorige week zelfs een dieptepunt van 362km bij een volle accu.
Zoals nu: Gisteren ingeplugd met accu op 32% en vertrektijd stond ingesteld op vandaag 08:15u. Ik kijk net in de app en de Tesla staat nog op 39%.
Daarnaast heb ik het idee dat slim laden de BMS van de auto in verwarring brengt (LFP accu). Mijn “degradatie op papier “ is flink gestegen de laatste tijd. Hij laadt nu bv nog maar 396km zien bij 100% en dat was in oktober (vóór Tibber) nog 429km (tov 437km bij nieuw).
Vorige week zelfs een dieptepunt van 362km bij een volle accu.
[ Voor 10% gewijzigd door Barse87 op 20-02-2025 07:14 ]
9280WP | Daikin Altherma 3 LT 8kW | VW e-Golf 2019 | Tesla Model 3 RWD 2025
wat heb je allemaal ingesteld dan?Barse87 schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 07:09:
het moet ook mogelijk zijn he..
anders moet je dat slim laden niet gebruiken
en als je gisteren inplugt met 32% ik weet niet hoe laat dat is
en je moet al vroeg weg kan je net zo goed het slim laden uitschakelen want dan moet je toch volle bak gaan laden de hele nacht
Ik gebruik geen slim laden want ik stuur alles zelf aan vanuit EVCC dus daar kan ik niets over zeggen.Barse87 schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 07:09:
...
Maar dat je BMS in de war is geloof ik niet, kan verschil in bereik niet komen door de kou en de rechtervoet?
Nee omdat Tesla atijd een statisch bereik laat zien: EPA range. Vanaf 99% wordt de batterij gekalibreerd zodat de auto weet hoe vol hij daadwerkelijk is. Dit proces wordt helaas weleens onderbroken door slimladen icm grid rewards.Freezhost schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 07:14:
[...]
Ik gebruik geen slim laden want ik stuur alles zelf aan vanuit EVCC dus daar kan ik niets over zeggen.
Maar dat je BMS in de war is geloof ik niet, kan verschil in bereik niet komen door de kou en de rechtervoet?
Gisteren rond 19:00u ingeplugd, laadvermogen is 11kwh. In de Tesla app geen vertrektijden ingesteld, alleen in de Tibber app een vertrektijd van 08:15uboyette schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 07:13:
[...]
wat heb je allemaal ingesteld dan?
het moet ook mogelijk zijn he..
anders moet je dat slim laden niet gebruiken
en als je gisteren inplugt met 32% ik weet niet hoe laat dat is
en je moet al vroeg weg kan je net zo goed het slim laden uitschakelen want dan moet je toch volle bak gaan laden de hele nacht
Het stomme is dat de Tibber app zegt dat ie de hele nacht aan het laden is geweest terwijl dat dus niet zo is
Ik schat dat het mindere bereik meer aan de kou ligt. Voor oktober nog dik 450 (e_niro) en nu krap 400.
Slim laden heb ik een halve keer geprobeerd, maar geen succes. Ik schat dat dat alleen (goed) werkt bij een compatibele laadpaal.
Slim laden heb ik een halve keer geprobeerd, maar geen succes. Ik schat dat dat alleen (goed) werkt bij een compatibele laadpaal.
of heel traag dan?Barse87 schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 07:21:
[...]
Gisteren rond 19:00u ingeplugd, laadvermogen is 11kwh. In de Tesla app geen vertrektijden ingesteld, alleen in de Tibber app een vertrektijd van 08:15u
Het stomme is dat de Tibber app zegt dat ie de hele nacht aan het laden is geweest terwijl dat dus niet zo is
maar in zon geval heb je toch wel de hele nacht zowat nodig
dus kan je dat slim laden misschien beter uitzetten.. bovendien is het tarief alleen de eerste uren wat hoger en daarna zowat de hele nacht gelijk
heb je geen aanvullende instellingen gedaan zoals niet laden bij een tarief boven...
alle evs hebben minder bereik met de koujanne_nl schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 07:38:
Ik schat dat het mindere bereik meer aan de kou ligt. Voor oktober nog dik 450 (e_niro) en nu krap 400.
dat scheelt enorm