Het verschilt echt enorm van tijd tot tijd.boyd86 schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 06:50:
Wat zijn jullie ervaringen met Grid Rewards icm EV laden?
Ik ben voor een laadpaal aan het kijken en het gaat nu tussen de Zaptec Go2 en Peblar Business.
Van de Peblar spreekt me de lokale koppeling en goede load balancing aan, maar Tibber biedt geen ondersteuning voor deze laadpaal.
Ik wil me gaan registreren voor ERE certificaten en de lader zoveel mogelijk op PV laten laden, maar probeer een idee te krijgen bij wat ik dan qua eventuele korting door niet aan Grid Rewards deel te kunnen nemen, misloop.
Kun je bijvoorbeeld door Grid Rewards gedurende een hele laadsessie voor een lager tarief laden dan de stroomprijs?
Om je een beeld te geven hoe het kan zijn hier het laden van gisteravond/vannacht. Wat je ziet zijn allemaal Grid Rewards momenten. Dus laden tegen een lagere prijs dan de daadwerkelijke marktprijs.
In totaal dus 31ct 'winst' over bijna 20kWh.
:strip_exif()/f/image/JmMWZfYGe2HXI4mZkrftt2Qe.jpg?f=fotoalbum_large)
Maar zo kunnen er ook dagen of weken zijn dat er nauwelijks Grid Rewards zijn. Dan is het ook nog afhankelijk van hoe vaak jij de auto inplugt of gewoon langs het huis laat staan zonder ingeplugd te zijn aan de lader.
Er zijn zoals je merkt ontzettend veel variabelen dus een eenduidig antwoord is er niet te geven.
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
/f/image/PZA80HX8qkEkpZ5RgrqI7vvV.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/MZwaOCu42qzHDAzpjUZDT5UA.png?f=user_large)
/f/image/zh1gL9Q0GwkRthXI2Ypjayht.png?f=fotoalbum_large)