Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:19
Ik heb een LFM accu van Solaredge. Gewoon binnen. Minder brandgevaarlijk dan de accu's die in de meeste auto's zit.

Wellicht duur, maar eur 400p/j aan terugleverkosten was de druppel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:15

JT

VETAK y0

janne_nl schreef op woensdag 11 december 2024 @ 14:57:
Ik heb een NFM accu van Solaredge. Gewoon binnen. Minder brandgevaarlijk dan de accu's die in de meeste auto's zit.

Wellicht duur, maar eur 400p/j aan terugleverkosten was de druppel.
Ik heb iets gemaakt waarmee mijn zonnepanelen automatisch uit gaan bij een minprijs. Maar natuurlijk nog mooier als je het lokaal kunt opslaan, dat staat zeker ook op mijn radar.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Automatisch uit regelt Solaredge voor mij bij negatieve prijzen (als het goed is). Komt ook niet heel veel voor.

Die terugleverkosten heb je bij Tibber niet. Ik hoop dat Solaredge slim genoeg is om in de zomer de accu te laden bij negatieve prijzen en 's morgens en 's avonds de overtollige stroom het net op te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:40
Je kan met Tibber toch gewoon handelen met batterijen die geen Homevolt heten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janne_nl
Volgens mij nu nog niet.

En ik gebruik de stroom liever zelf dan op de onbalans markt te (laten) handelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:01
aschja schreef op woensdag 11 december 2024 @ 15:34:
Je kan met Tibber toch gewoon handelen met batterijen die geen Homevolt heten?
Hoe dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-ruiter227
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-06 13:10
Koppelen aan bijvoorbeeld Homey of HA en met simpele logic laden op het laagst van de dag en terug leveren als de prijzen hoog zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
m-ruiter227 schreef op woensdag 11 december 2024 @ 16:06:
[...]

Koppelen aan bijvoorbeeld Homey of HA en met simpele logic laden op het laagst van de dag en terug leveren als de prijzen hoog zijn.
Dan die je het toch niet met tibber
Dan doe je het zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-ruiter227
Tibber heeft volledige integratie met homey en ha

In homey heb je gewoon een standaard flow kaart voor de laagste en hoogste x uren . Dus dan hoef je alleen de laad en ontlaad aan te koppelen van je accu

[ Voor 61% gewijzigd door m-ruiter227 op 11-12-2024 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Ik denk dat je meestal beter de goedkoop opgeslagen stroom zelf kunt gebruiken.

Tenzij je een accu van tegen de 20kWh hebt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

m-ruiter227 schreef op woensdag 11 december 2024 @ 16:06:
[...]

boyette schreef op woensdag 11 december 2024 @ 16:25:
[...]

Dan die je het toch niet met tibber
Dan doe je het zelf
Ik denk dat jullie langs elkaar heen praten. Als je het Tibber laat doen met Homevolt dan gebeurt het op de onbalansmarkt. Zelf met Home Assistant of iets vergelijkbaars is op de dynamische markt.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-ruiter227
JT schreef op woensdag 11 december 2024 @ 17:57:
[...]

[...]

Ik denk dat jullie langs elkaar heen praten. Als je het Tibber laat doen met Homevolt dan gebeurt het op de onbalansmarkt. Zelf met Home Assistant of iets vergelijkbaars is op de dynamische markt.
Handelen is handelen . Je spullen bepalen op hoeveel markten je het kan . Met voldoende kWh was er vandaag en helemaal morgen goed te handelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

m-ruiter227 schreef op woensdag 11 december 2024 @ 18:36:
[...]

Handelen is handelen . Je spullen bepalen op hoeveel markten je het kan . Met voldoende kWh was er vandaag en helemaal morgen goed te handelen.
Zeker. Dat bestrijd ik ook niet :) Het enige waar je met handel op de dynamische markt rekening mee moet houden is de belasting, zeker als de saldering nog maar deels is of helemaal wegvalt. Want dan betaal je belasting op je afname, maar krijg je niks aan belasting terug voor je teruglevering.

Ecodan warmtepomp

• JT

JT

VETAK y0

Ecodan warmtepomp

• wwwmarcel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 08-06 11:30
kw prijs vandaag is wel erg hoog

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KC27
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
janne_nl schreef op woensdag 11 december 2024 @ 17:05:
Ik denk dat je meestal beter de goedkoop opgeslagen stroom zelf kunt gebruiken.

Tenzij je een accu van tegen de 20kWh hebt....
Ik heb een addon voor Home Assistant (Day Ahead Optimizer) gemaakt waarmee je het laden en ontladen van je accu kunt aansturen op basis van day ahead prijzen. Je kunt kiezen uit twee strategieën: "minimale kosten" of "minimale inkoop". Ook de inzet van je andere verbruikers (wp, ev's, boiler enz) en van je zonnepanelen kun je ermee sturen.

WP: Alpha Innotec MSW2-6S | PV: 20 x 300 Wp AEG | ACCU: 2x16x280Ah LiFePO4 3 x Multiplus II 48/3000 | DYN: Tibber | Gasloos | Day Ahead Optimizer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1456812

Het is voor mij nogal verwarrend of Mitsubishi warmtepompen nou ook via MELCloud te koppelen zijn. Volgens de app in eerste instantie wel:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eGOqcAd-4NbAF25zevSiw3dc2ck=/x800/filters:strip_exif()/f/image/aH20R24Oudmmd2RsvNtmXTvH.png?f=fotoalbum_large

maar als je dan verder kijkt benoemen ze alleen de airco’s nog:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NsuZ6aFuMUyn5mF5au5nwdkzXCc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/CEGFl87DB1xn2OGvDshjByW1.png?f=fotoalbum_large

Iemand ervaring mee wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Anoniem: 1456812 schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 22:06:
Het is voor mij nogal verwarrend of Mitsubishi warmtepompen nou ook via MELCloud te koppelen zijn. Volgens de app in eerste instantie wel:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

wat was het antwoord van mitsubishi toen je het aan hen vroeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:24
Anoniem: 1456812 schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 22:06:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Panasonic is hetzelfde; je kunt de pana comfort cloud toevoegen in Tibber maar alleen voor de airco's en niet de warmtepompen.
Misschien is het meer bedoeld voor bijverwarming naast een CV op gas.
Want hoofdverwarming een tijdje uitstellen omdat de kWh prijs hoog is gaat natuurlijk niet werken met een airco, zodra je die uitzet keldert de ruimtetemperatuut.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ASW1
boyette schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 00:21:
[...]

Schrijf dan niks...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

boyette schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 00:21:
[...]

Alklima is dan de partij die je moet hebben maar zij verlenen geen support aan eindgebruikers, alleen aan installateurs. Dat was althans het antwoord wat ik kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Daarnaast gaat het erom wat Tibber met de aansturing doet, daar heeft Mitsubishi/ Alklima geen inzicht in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:18
janne_nl schreef op woensdag 11 december 2024 @ 15:25:
Automatisch uit regelt Solaredge voor mij bij negatieve prijzen (als het goed is). Komt ook niet heel veel voor.

Die terugleverkosten heb je bij Tibber niet. Ik hoop dat Solaredge slim genoeg is om in de zomer de accu te laden bij negatieve prijzen en 's morgens en 's avonds de overtollige stroom het net op te sturen.
Hoe werkt dat met een solaredge, kom nu van vast contract, dus heb dat nog niet.

Zit te denken om naar dynamisch over te stappen. Ik heb veel zonnepanelen (29), wek zo’n 10000 per jaar op en verbruik door ev zeker 12000-13000. Ik heb een Wallbox lader en een Ev9 van Kia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Dat wat ik over solaredge vertelde geld als je ook een accu hebt.

Bij een dynamisch contract en een EV is het deels ook laden wanneer de prijs laag is en niet alleen als het nodig is. Afgelopen week toen de prijs geruime tijd boven de 5ct lag (en een uur zelfs 121) een keertje extra met de trein naar mijn werk. Vanacht weer laden als de prijs rond de 15ct ligt.

De laadpaal van Solaredge heeft voor en nadelen. Niet compatible met tibber, sinds kort wel met frank energie. Het is onder de kap een Keba P30, met die app kan ik in iedergeval het vermogen beperken als de zon schijnt. Ik stel de laadtijd in de Solaredge app in als Tibber aangeeft wanneer de prijzen laag zijn. Tipper is wel compatible met 1 van onze auto's, maar erg gelukkig wordt ik daar niet van. Het duurt soms heel lang voordat Tibber doorheeft dat de auto verbonden is en een slim plan geactiveerd wordt. Aangezien we toch niet elke week laden doe ik het wel handmatig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSelfishGene
  • Niet online
Weet iemand of een Pulse noodzakelijk is voor Grid Rewards en Slim Laden bij Tibber? Ik heb al een laadpaal voor load balancing en een Home Assistant dongle met een splitter aan p1 hangen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hunegaart
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 23:08
Dacht van niet

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• antonrops
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-06 14:31
TheSelfishGene schreef op maandag 16 december 2024 @ 15:42:
Weet iemand of een Pulse noodzakelijk is voor Grid Rewards en Slim Laden bij Tibber? Ik heb al een laadpaal voor load balancing en een Home Assistant dongle met een splitter aan p1 hangen...
Het is niet nodig om daarvoor een pulse te hebben. Hier werkt het ook zonder. Ik heb een Easee laadpaal met bijbehorende load balancer. Volgens mij leest Tibber het verbruik van de lader uit van de laadpaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theroach
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:01
Ik zie in de app dat ze vanaf 1 januari een nieuwe functie bij opladen EV hebben: laadrapport. Ben benieuwd wat deze functie anders zal maken. Ik kan er nog niets over vinden wat het precies is.

[ Voor 10% gewijzigd door theroach op 17-12-2024 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wutroe
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-06 19:57
Laden met Grid Rewards lijkt op het oog heel interessant, maar ik vraag mij af of het wel zo slim is als dat het zich voordoet. Voorbeeldje van gisteren met het laden van onze BMW i3. Mijn vrouw plugt de auto rond 17.30 in en staat ingesteld op naar 100% laden voor 7:00 's ochtends. De tarieven per uur waren de afgelopen 24 uur het gunstigste tussen 23.00 en 04.00, ik zou dan ook verwachten dat dan het grootste deel van de accu geladen wordt. Toch zat de auto voor 23.00 al bijna vol en heeft ie daarna nog slechts een paar % bijgeladen.

Wat cijfertjes:
- 22.12 kWh geladen
- 6,22 euro aan stroomkosten
- 1,04 euro aan Grid Rewards

Netto dus 5,18 euro voor 22,12 kWh lading, oftewel ca. 23,4 cent per kWh. Dit terwijl de tarieven tussen 23.00 en 04.00 van 17,8 cent tot 20,6 cent liepen. Is het dan niet gek dat Tibber er voor kiest om niet op die goedkopere tijdstippen te laden? Het tijdslot was ruim lang genoeg om die 22,12 kWh te laden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASW1
Wutroe schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 10:08:
Laden met Grid Rewards lijkt op het oog heel interessant, maar ik vraag mij af of het wel zo slim is als dat het zich voordoet. Voorbeeldje van gisteren met het laden van onze BMW i3. Mijn vrouw plugt de auto rond 17.30 in en staat ingesteld op naar 100% laden voor 7:00 's ochtends. De tarieven per uur waren de afgelopen 24 uur het gunstigste tussen 23.00 en 04.00, ik zou dan ook verwachten dat dan het grootste deel van de accu geladen wordt. Toch zat de auto voor 23.00 al bijna vol en heeft ie daarna nog slechts een paar % bijgeladen.

Wat cijfertjes:
- 22.12 kWh geladen

Netto dus 5,18 euro voor 22,12 kWh lading, oftewel ca. 23,4 cent per kWh. Dit terwijl de tarieven tussen 23.00 en 04.00 van 17,8 cent tot 20,6 cent liepen. Is het dan niet gek dat Tibber er voor kiest om niet op die goedkopere tijdstippen te laden? Het tijdslot was ruim lang genoeg om die 22,12 kWh te laden.
Er zit ook nog een stuk compensatie aan vast: https://support.tibber.co...ds-precies-tips-en-tricks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wutroe
Kan je ook ergens inzien wat je aan compensatie hebt opgebouwd? Ik zie het niet terug in de app.

[ Voor 4% gewijzigd door Wutroe op 17-12-2024 10:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASW1
Wutroe schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 10:40:
[...]

Kan je ook ergens inzien wat je aan compensatie hebt opgebouwd? Ik zie het niet terug in de app.
Nee weet niet precies hoe ze dat verdisconteren. Als je in het smart charging plan van de auto kijkt dan kun je wel in de grafiek terugzien dat tijdens het laden tijdelijk een lagere prijs wordt toegepast.
Dat verschil gaat er weer af op je factuur maar superinzichtelijk is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wutroe
ASW1 schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 10:49:
[...]

Nee weet niet precies hoe ze dat verdisconteren. Als je in het smart charging plan van de auto kijkt dan kun je wel in de grafiek terugzien dat tijdens het laden tijdelijk een lagere prijs wordt toegepast.
Dat verschil gaat er weer af op je factuur maar superinzichtelijk is het niet.
Die lagere prijs in de grafiek viel mij inderdaad wel op. Ik ga de factuur over december eens goed checken zodra die er is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:35

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
Wutroe schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 10:40:
[...]

Zelf even een berekening maken door het bedrag voor die laadsessie te delen door de kosten en dan heb je wat je daadwerkelijk betaald hebt per kWh. Zo heb ik onlangs nog de geladen voor iets meer dan 5ct/kWh.

Ze zijn nog bezig met het meer inzichtelijk maken van de compensatie die je krijgt mbt het uitstellen van het laden op een later duurder moment.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wutroe
13art schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 10:54:
[...]

Zelf even een berekening maken door het bedrag voor die laadsessie te delen door de kosten en dan heb je wat je daadwerkelijk betaald hebt per kWh. Zo heb ik onlangs nog de geladen voor iets meer dan 5ct/kWh.

Ze zijn nog bezig met het meer inzichtelijk maken van de compensatie die je krijgt mbt het uitstellen van het laden op een later duurder moment.
Bedoel je zoals in onderstaand screenshot?

Dan valt het inderdaad een stuk gunstiger uit, ook t.o.v. enkel slim laden 's nachts. Nog geen 14 cent per kWh :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RIxWUGMY_Z_WtvAmozAa6My7XoQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/trI7HwYswLzGgw9BJlC9tEqk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
Wutroe schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 11:00:
[...]

Bedoel je zoals in onderstaand screenshot?

Dan valt het inderdaad een stuk gunstiger uit, ook t.o.v. enkel slim laden 's nachts. Nog geen 14 cent per kWh :)

[Afbeelding]
Daar inderdaad. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MajaMestreech
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 23:03
Bij mij werkt in de Tibber app niet meer dat ik bij de prijs van vandaag of morgen over de grafiek kan swipen
en dat je dan van dat uur precies de prijs ziet. Heeft iemand anders dat ook? Ik heb Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drks
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 21:20
MajaMestreech schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 22:38:
Bij mij werkt in de Tibber app niet meer dat ik bij de prijs van vandaag of morgen over de grafiek kan swipen
en dat je dan van dat uur precies de prijs ziet. Heeft iemand anders dat ook? Ik heb Android.
Bij het swipen, verschuift de hele grafiek. Workarround: met de linkerduim op de linkerkant van de grafiek, zorgt ervoor dat de grafiek vast blijft staan. Door dan met de rechtervinger over de grafiek te swipen, kun je de uuraanwijzer verplaatsen. Dit is sinds de laatste update zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MajaMestreech
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 23:03
Drks schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 22:43:
[...]

Bij het swipen, verschuift de hele grafiek. Workarround: met de linkerduim op de linkerkant van de grafiek, zorgt ervoor dat de grafiek vast blijft staan. Door dan met de rechtervinger over de grafiek te swipen, kun je de uuraanwijzer verplaatsen. Dit is sinds de laatste update zo
Sterker nog, door jouw tip gemerkt dat je gewoon even op de grafiek moet drukken en vasthouden totdat de cursor naar die plek verschuift en dan kun je van links naar echts over de grafiek bewegen. He he ... 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drks
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 21:20
MajaMestreech schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 22:53:
[...]

Sterker nog, door jouw tip gemerkt dat je gewoon even op de grafiek moet drukken en vasthouden totdat de cursor naar die plek verschuift en dan kun je van links naar echts over de grafiek bewegen. He he ... 8)7
Met de update van vandaag is het weer opgelost!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JeroenVerweij
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 20:11
Misschien niet helemaal passend in dit topic maar ook weer overdreven om een apart topic voor aan te maken:

Ik ben nu al blij met de Tibber Pulse :) Vandaag in de P1-poort geprikt in onze nieuwe woning waarvan we net de sleutel hebben. De vorige eigenaar bleek nogal wat behoorlijke lampen te hebben hangen. Lamp op de gang, badkamer en overloop aan en bam: +180watt. Die gaan we dus snel vervangen zodra we erin wonen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurE
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 14-04 16:30
Wutroe schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 10:08:

Wat cijfertjes:
- 22.12 kWh geladen

Precies ons probleem hier ook: vrouw komt 18.30 thuis met Tesla mY en die begint, ondanks 'slim laden' gelijk vol te laden tot ingestelde 80% in de DURE uren (via domme Tesla wall connector). Heb het slim laden voorlopig uitgezet en in de auto een laadprogramma ingesteld tussen 0.00 en 8.00 en tussen 10.00 en 16.00 uur (laden duurt gemiddeld een uur of 4 bij 11kW). Dat zijn toch dagelijks al de goedkope uren. Ik ga over een tijdje dat 'slim laden' nog maar eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backpacker
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
ArthurE schreef op zondag 22 december 2024 @ 12:55:
[...]

Precies ons probleem hier ook: vrouw komt 18.30 thuis met Tesla mY en die begint, ondanks 'slim laden' gelijk vol te laden tot ingestelde 80% in de DURE uren (via domme Tesla wall connector). Heb het slim laden voorlopig uitgezet en in de auto een laadprogramma ingesteld tussen 0.00 en 8.00 en tussen 10.00 en 16.00 uur (laden duurt gemiddeld een uur of 4 bij 11kW). Dat zijn toch dagelijks al de goedkope uren. Ik ga over een tijdje dat 'slim laden' nog maar eens proberen.
Als je geen gekoppelde laadpaal hebt hebt je geen Gird Rewards. Het is dus niet gelijk aan wat @Wutroe omschrijft, wat ook eigenlijk geen probleem was want dat is hoe laden met Grid Reward werkt.
Aangezien de Tesla integratie de meest stabiele integratie is vemoed ik dat er bij je Tesla iets verkeerd gaat qua koppeling, wellicht er is nog geen virtuele sleutel aangemaakt. Als je mij een berichtje stuurt met het e-mailadres van je Tibber account dan wil ik best wel even kijken naar de reden dat er niet gestopt werd met laden (binnen maximaal 15 minuten)

Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amw82
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 22:35
Bij mij is het overzicht "Verbruik" sinds 4 december niet meer bijgewerkt. Hebben meer mensen daar last van?
Alle andere zaken werken nog wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyingDutchMen
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-06 12:28
amw82 schreef op zondag 22 december 2024 @ 20:38:
Bij mij is het overzicht "Verbruik" sinds 4 december niet meer bijgewerkt. Hebben meer mensen daar last van?
Bij mij werkt alles nog. Zie gewoon data van gisteren.

Learn from yesterday, Live for today, Hope for tomorrow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
Nee is hier gewoon bijgewerkt.

Zou kunnen dat je meter in storing staat. Dit lost zich over het algemeen vanzelf op. Je kan altijd Tibber even vragen of dit het geval is. Sowieso krijg je na x zoveel tijd bericht van Tibber als de meter in storing staat. Was althans bij mij wel zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backpacker
  • Niet online
Dan staat je meter waarschijnlijk in storing. Contact opnemen met je netbeheerder is dan het advies

Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racierox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 04-06 11:06
Vorige week een elektrische MINI opgehaald. Helaas blijkt het koppelen van BMW/MINI niet te werken. Na informeren blijkt het een bekend probleem: https://status.tibber.com/incidents/6sj7hccvw8h7

Nu zie ik dat het al 13 dagen open staat, maar bij bijvoorbeeld Jaguar/Land Rover loopt er al een issue vanaf mei zie ik op deze pagina: https://status.tibber.com/

Is er een realistische verwachting van oplostijden? Ik ben pas net klant, maar ben wel benieuwd hoe lang dit soort problemen meestal lopen. Ik hoop niet dat het maanden wordt natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyette
Racierox schreef op maandag 23 december 2024 @ 16:06:
Vorige week een elektrische MINI opgehaald. Helaas blijkt het koppelen van BMW/MINI niet te werken. Na informeren blijkt het een bekend probleem: https://status.tibber.com/incidents/6sj7hccvw8h7

Nu zie ik dat het al 13 dagen open staat, maar bij bijvoorbeeld Jaguar/Land Rover loopt er al een issue vanaf mei zie ik op deze pagina: https://status.tibber.com/

Is er een realistische verwachting van oplostijden? Ik ben pas net klant, maar ben wel benieuwd hoe lang dit soort problemen meestal lopen. Ik hoop niet dat het maanden wordt natuurlijk.
Deze zal wel opgelost worden
is in november een keer voorgevallen

nu een wat groter probleem

zoiets heeft vaak te maken met update van de api die niet gecommuniceerd is

dan is een kleine aanpassing nodig

en functioneert het weer

maar normaliter is deze wel actief

dus dit is niet een verhaal als met jaguar wat nog nooit heeft gefunctioneerd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrv
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 09-06 09:13

hrv

Iemand hier van Tibber zelf die wat licht kan schijnen op de integratie met BMW?

Volgens https://status.tibber.com/ is deze al lange tijd niet meer actief. Verwijderen kan wel, maar opnieuw koppelen dus niet meer.

En bij Tibber is er echt nul informatie te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diotav
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-06 21:57
Wellicht een domme vraag. Maar hoe kan ik een andere auto laden aan mijn Easee met Tibber? De auto op het slimme laadplan staat bij de garage. Ik wil nu de leenauto kunnen laden. Het maakt mij dan even niet uit of dat wel/niet slim is. Direct laden werkt niet.

dion.dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
diotav schreef op woensdag 25 december 2024 @ 12:24:
Wellicht een domme vraag. Maar hoe kan ik een andere auto laden aan mijn Easee met Tibber? De auto op het slimme laadplan staat bij de garage. Ik wil nu de leenauto kunnen laden. Het maakt mij dan even niet uit of dat wel/niet slim is. Direct laden werkt niet.
Werkt via de easee app het laden aanzetten niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diotav
Nope. Tibber overruled. Als ik het weekplan aanpas start het laden ook niet.

dion.dev

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASW1
Als tijdelijke oplossing kun je de operator van je Easee site veranderen van Tibber naar Easee, dan kun je de Easee app weer op normale manier gebruiken. Daarna weer terugzetten naar Tibber en alles werkt weer als voorheen.

Als meer permanente oplossing zou ik een tweede niet nader gespecificeerde auto toevoegen en kijken of je het daarmee aan de praat krijgt.

Wat ook nog kan is een RFID toevoegen in Easee die altijd mag laden. Ik denk dat je daarmee Tibber (of een willekeurige andere operator) overruled, simpelweg door een kaart of druppel langs de ingeplugde lader te swipen.

[ Voor 45% gewijzigd door ASW1 op 25-12-2024 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diotav
Dat laatste werkte helaas ook niet. Maar ik ga je suggestie later vandaag proberen mbt de operator. Dank!

dion.dev

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Backpacker
  • Niet online
Je kan een dummy auto toevoegen en dan die als te laden auto aanwijzen in de laadpaalwidget. En dan in de dummy auto Slim Lasen uitzetten en/of op Direct Laden klikken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Backpacker
  • Niet online
hrv schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 17:50:
Iemand hier van Tibber zelf die wat licht kan schijnen op de integratie met BMW?

Volgens https://status.tibber.com/ is deze al lange tijd niet meer actief. Verwijderen kan wel, maar opnieuw koppelen dus niet meer.

En bij Tibber is er echt nul informatie te vinden.
Het is onbekend hoe lang het gaat duren, dat hangt mede af van BMV

• mvrooij
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:26
Hier leest hij helaas de Mini Countryman van mijn vriendin ook niet meer uit.. begint dus direct met laden zodra je hem inprikt. Aardig vervelend waardoor als je thuis komt je altijd op de duurste moment van de dag gaat laden.

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Volvo XC40 P8 Full Electric / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrv
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 09-06 09:13

hrv

Backpacker schreef op woensdag 25 december 2024 @ 21:16:
[...]

Het is onbekend hoe lang het gaat duren, dat hangt mede af van BMV
Is dat zo?

De status geeft aan "We are currently investigating this issue." en dat is verrekte weinig informatie.
Bij andere problemen staat wel een meer heldere omschrijving en wordt aangegeven dat ze actief in gesprek zijn met een fabrikant.

Iets meer informatie zou wel zo lekker zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Backpacker
  • Niet online
mvrooij schreef op donderdag 26 december 2024 @ 11:37:
Hier leest hij helaas de Mini Countryman van mijn vriendin ook niet meer uit.. begint dus direct met laden zodra je hem inprikt. Aardig vervelend waardoor als je thuis komt je altijd op de duurste moment van de dag gaat laden.
Je kan voorlopig beter een niet-geïntegreerde auto toevoegen en de mini via die weg laden, dan zal Slim Laden wel weer werken.

https://support.tibber.co...n-niet-geintegreerde-auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:18
Ik heb zelf een Kia EV9 en een Wallbox pulsarplus.

Is het nodig dat allebei gesport worden door Tibber, of hoeft maar een van de twee te werken?

Het valt mij op dat veel mensen nog niet zo tevreden zijn over die grid rewards, je kan niet een slim laden plan instellen zonder de grid rewards? (dat je gewoon wel altijd de laagste prijzen gebruikt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backpacker
  • Niet online
Met Grid Rewards zal de prijs altijd lager uitkomen dan de laagste (verwachte ) uurprijs tot aan de ingestelde vertrektijd.

Het beste werkt slim laden als je zowel de auto als de laadpaal koppelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
DarkShadow schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 20:01:
Ik heb zelf een Kia EV9 en een Wallbox pulsarplus.

Is het nodig dat allebei gesport worden door Tibber, of hoeft maar een van de twee te werken?

Het valt mij op dat veel mensen nog niet zo tevreden zijn over die grid rewards, je kan niet een slim laden plan instellen zonder de grid rewards? (dat je gewoon wel altijd de laagste prijzen gebruikt).
Ik krijg de indruk dat het grootste gedeelte van de ontevredenheid komt vanwege niet goed weten hoe het precies werkt icm dat nog niet alles even inzichtelijk is in de app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• antonrops
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-06 14:31
icm dat nog niet alles even inzichtelijk is in de app.
Daar ben ik het mee eens. Ik ben een tevreden gebruiker van slim laden, maar vind het instellen nogal omslachtig. Hier moeten 3 instellingen gedaan worden in verschillende schermen: De juiste auto moet gekozen worden bij de instellingen van de laadpaal. Het actuele percentage moet ergens anders worden ingesteld. Dan de eindtijd zit weer een paar klikken verder. Het zou mooi zijn als dit allemaal in één venster kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Kan iemand de tarieven van morgen al zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
boyette schreef op maandag 30 december 2024 @ 16:01:
Nee, staan er nog steeds niet in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Backpacker
  • Niet online
Wordt aan gewerkt. We hebben ze niet binnengekregen van de leverancier en er wordt nu aan een oplossing gewerkt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• boyette
Backpacker schreef op maandag 30 december 2024 @ 17:15:
Wordt aan gewerkt. We hebben ze niet binnengekregen van de leverancier en er wordt nu aan een oplossing gewerkt
Het is alleen jammer dat dit al een uurtje of 5 bekend is .. en dat tibber dan niet even een melding in de app zet met deze mededeling

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlyingDutchMen
boyette schreef op maandag 30 december 2024 @ 17:31:
[...]

Het is alleen jammer dat dit al een uurtje of 5 bekend is .. en dat tibber dan niet even een melding in de app zet met deze mededeling
Ja dit inderdaad, wel een beetje jammer. Staat er overigens wel op nu. Maar de week prognose nog niet helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
FlyingDutchMen schreef op maandag 30 december 2024 @ 17:33:
[...]

Ja dit inderdaad, wel een beetje jammer. Staat er overigens wel op nu. Maar de week prognose nog niet helaas.
Idd maar dit moet je dan telkens zelf blijven checken ipv dat men even een push melding doet van de storing en wanneer het is opgelost

Als ze wat te verkopen hebben kunnen ze dat wel

[ Voor 6% gewijzigd door boyette op 30-12-2024 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunegaart
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 23:08
Daar ben ik ook achter, zoveel verschillende instellingen

Ik vind Easee ivm Tibber prima werken welke wagen je er aanhang maakt mijn paal niet uit , dus een deel van het bovenstaande topic vond ik wat raar

Maar dat je 3 instellingen moet doen op 3 schermen vind ik ook knap idioot
Ik stel nu gewoon laadtijden in, op de auto, die dan als master “werkt “
De tijden dat de stroom goedkoop is mag Easee laden van de auto
antonrops schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 13:32:
[...]

Daar ben ik het mee eens. Ik ben een tevreden gebruiker van slim laden, maar vind het instellen nogal omslachtig. Hier moeten 3 instellingen gedaan worden in verschillende schermen: De juiste auto moet gekozen worden bij de instellingen van de laadpaal. Het actuele percentage moet ergens anders worden ingesteld. Dan de eindtijd zit weer een paar klikken verder. Het zou mooi zijn als dit allemaal in één venster kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

boyette schreef op maandag 30 december 2024 @ 16:01:
Vandaag idem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Ja inderdaad. Bij zonneplan staan ze wel al zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb overigens ook ooit het idee dat Tibber heel wisselvallig is in wanneer de verbruikdata gesynchroniseerd wordt van de vorige dag. Soms gebeurt dit pas rond 10:30 op de volgende dag, en soms al rond 03:00 in de nacht. Jullie ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Wel gemerkt dat het wat wisselt maar valt denk ik wel mee. Is ook afhankelink van je netbeheerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Anoniem: 1456812 schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 14:41:
Ik heb overigens ook ooit het idee dat Tibber heel wisselvallig is in wanneer de verbruikdata gesynchroniseerd wordt van de vorige dag. Soms gebeurt dit pas rond 10:30 op de volgende dag, en soms al rond 03:00 in de nacht. Jullie ervaringen?
Als je de pulse hebt dan is dat probleem opgelost

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlyingDutchMen
Heb het idee dat wij de beta testers zijn er dat ze nog erg groeiende/zoekende zijn. Het design is niet heel erg helder en consistent etc. Sterker nog durf te zeggen dat de app niet stabiel is.
boyette schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 15:31:
[...]

Iemand de API call al reverse engineerd? _/-\o_ Heb de data al beschikbaar en netjes in zichtbaar in DSMR-READER dus kan het zo door pompen naar tibber, maar helaas is de publieke API er niet beschikbaar voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
FlyingDutchMen schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 15:35:
[...]

Heb het idee dat wij de beta testers zijn er dat ze nog erg groeiende/zoekende zijn. Het design is niet heel erg helder en consistent etc. Sterker nog durf te zeggen dat de app niet stabiel is.

[...]

Iemand de API call al reverse engineerd? _/-\o_ Heb de data al beschikbaar en netjes in zichtbaar in DSMR-READER dus kan het zo door pompen naar tibber, maar helaas is de publieke API er niet beschikbaar voor.
Hoezo niet

https://developer.tibber.com/docs/overview

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyingDutchMen
Omdat die puur data uitlezen is en niet om data er heen te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
FlyingDutchMen schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 15:45:
[...]

Omdat die puur data uitlezen is en niet om data er heen te krijgen.
Ik volg het even niet
Het gaat toch om het uitlezen van de gebruikers data ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

boyette schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 15:31:
[...]

Die heb ik maar nog in afwachting van wifi in ons huis. We verhuizen de 11e :)

Ben ook benieuwd naar slim laden middels de Tesla app ipv Tibber laadpaal. Hoe zijn daar jullie ervaringen in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyingDutchMen
boyette schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 15:54:
[...]

Ik volg het even niet
Het gaat toch om het uitlezen van de gebruikers data ?
Nee Andersom. De data heb ik allang. Ik wil nu juist de data naar Tibber sturen zonder dat ik voor een P1 reader moet betalen terwijl ik er al een heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
FlyingDutchMen schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 15:57:
[...]

Nee Andersom. De data heb ik allang. Ik wil nu juist de data naar Tibber sturen zonder dat ik voor een P1 reader moet betalen terwijl ik er al een heb.
Welke data ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Dat laatste zou fijn zijn. Ik heb al dik 10jaar een youless (sinds kort een slimme meter en een nieuwe youless) en het zou fijn zijn als Tibber daar ook mee overweg zou kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Dat systeem van tibber functioneert gewoon niet goed

Ik heb al jaren het probleem dat de gebruikadata soms zelfs helemaal nooit wordt gesynchroniseerd

Zelfs niet met de pulse die ik zowat gratis kreeg om het probleem te verhelpen

En men geeft dan Enexis de schuld terwijl enelogic het gewoon perfect uitleest al jaren

Enexis verwijst weer naar tibber..

Maar mijn voorlopige conclusie is dat hun systeem af en toe hapert en als het niet binnen 24 uur of zo lukt het dan achteraf handmatig gefixt moet worden en daar heeft men de mankracht niet voor

Overigens ben ik volgens tibber de enige die dit probleem heeft in de hele wereld wat ik overigens niet geloof en daarom wordt er geen prioriteit aan gegeven

Heb de complete meterkast + meter vervangen

Maakt 0 verschil

Dus aan de meter lag het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

boyette schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 16:24:
[...]

Ik heb al jaren het probleem dat de gebruikadata soms zelfs helemaal nooit wordt gesynchroniseerd

En men geeft dan Enexis de schuld terwijl enelogic het gewoon perfect uitleest al jaren

Maar mijn voorlopige conclusie is dat hun systeem af en toe hapert en als het niet binnen 24 uur of zo lukt het dan achteraf handmatig gefixt moet worden en daar heeft men de mankracht niet voor

Overigens ben ik volgens tibber de enige die dit probleem heeft in de hele wereld wat ik overigens niet geloof en daarom wordt er geen prioriteit aan gegeven

Maakt 0 verschil

Vreemd, lijkt mij eerder dat er iets in hun koppeling niet goed gaat. Wij hebben een splikspinternieuw huis met een nette meterkast, en bij mij varieert het dus ook heel erg wanneer de data gesync wordt. Minpuntjes dus voor Tibber :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Soms ligt het aan een software update die de meter krijgt dat er wat hikt (aldus de Enexis website).

Wat maakt het uit het tijdstip van synchronisatie met de netbeheerder enigszins wisselt?

Een paar weken geleden had ik een aantal dagen missende getallen. Bij Tibber en Enexis een melding gedaan en een paar uur(?!?) later liep de synchronisatie weer. Alleen gas heeft nog een gat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
janne_nl schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 16:32:
Soms ligt het aan een software update die de meter krijgt dat er wat hikt (aldus de Enexis website).

Wat maakt het uit het tijdstip van synchronisatie met de netbeheerder enigszins wisselt?

Een paar weken geleden had ik een aantal dagen missende getallen. Bij Tibber en Enexis een melding gedaan en een paar uur(?!?) later liep de synchronisatie weer. Alleen gas heeft nog een gat.
Als het in de meter zou zitten dan zou enelogic het zelfde probleem moeten ervaren wat dus niet zo is

Dat geeft Enexis bij mij overigens ook aan dat het probleem bij tibber zit wat dit ondersteunt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Wordt je meter door enelogic en door tibber uitgelezen (nou ja, via je netbeheerder dan)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyingDutchMen
janne_nl schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 18:15:
Wordt je meter door enelogic en door tibber uitgelezen (nou ja, via je netbeheerder dan)?
Nee je netbeheerder leest het uit en je kan partijen machtigen om deze data bij de beheerder op te vragen. In theorie kunnen dit wel 100 instanties zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
FlyingDutchMen schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 20:07:
[...]

Nee je netbeheerder leest het uit en je kan partijen machtigen om deze data bij de beheerder op te vragen. In theorie kunnen dit wel 100 instanties zijn
juist en alleen tibber heeft problemen
dus dat betekent dat het probleem niet in de slimme meter zit of bij de netbeheerder ligt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
De afgelopen twee dagen waren de prijzen bijzonder laat pas zichtbaar in de app en zojuist zie ik dat ergens afgelopen nacht spontaan het slimme laadplan wat er geladen was verdwenen is en de auto stond te laden zonder slim laadplan. Gelukkig was de auto gedurende de nacht al zo'n 97% volgeladen middels Grid rewards. Maar krijg de indruk dat Tibber met wat storingen te maken heeft.

Edit:
Volgens de gegevens bij Tibber is er volgens schema geladen en was de auto 100% vol geladen. Toch staat de accu op 97%. Zou de kou er mee te maken kunnen hebben? Eerder in de afgelopen 7 dagen ook al gehad dat ik dacht dat de auto vol geladen moest zijn, maar bij het instappen deze dat niet bleek te zijn.

[ Voor 29% gewijzigd door 13art op 01-01-2025 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backpacker
  • Niet online
boyette schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 16:24:
[...]

Maakt 0 verschil

Heb je de P1 meter van Enelogic?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• smuldersbram
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20:05
Vandaag is mijn Tibber contract ingegaan! jaay! Nu eens zien of ik iedereen in het huishouden goed getraind heb de afgelopen maanden om het energieverbruik op de goedkope momenten te plannen :)

Ik had nog een vraag over Grid rewards, je kunt dit alleen aanzetten met een geschikte lader of auto.
Nou heb ik een peblar 11kw en een Peugeot e2008 (2021), beiden worden (nog) niet door Tibber ondersteund.
Ik twijfel nu om een easee lader te kopen om grid rewards te kunnen krijgen, is dat het waard denken jullie? Denken jullie dat de Peblar lader nog ondersteuning krijgt? de lader heeft een API en modbus optie dus het zou moeten kunnen.

Verder heeft mijn Peugeot nog een oude laad-unit die in slaap gaat wanneer er geen energie door de kabel komt. Met andere woorden: Wanneer Tibber beslist om even niks te laden omdat de energie te duur is gaat de auto in slaapstand en moet deze handmatig uit de slaapstand gehaald worden om verder te kunnen laden. Kan ik de Easee zo configureren dat ie altijd op het laagste vermogen laad (1 fase, 1.4kw) om de auto wakker te houden? Zo heb ik het nu in evcc geconfigureerd en dat werkt helemaal prima dus technisch is dat mogelijk.
Het lijkt me alleen wijs om op de easee lader over te stappen wanneer dit een optie is, en of grid rewards dan nog zin hebben/uberhaupt werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Backpacker schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 11:43:
[...]

Heb je de P1 meter van Enelogic?
Ik heb niks van enelogic alleen een account daar en enelogic toestemming gegeven om mijn meterstanden ook op te vragen
En dan is er niks aan de hand
Dan werkt alles gewoon perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backpacker
  • Niet online
boyette schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 18:01:
[...]

Ik heb niks van enelogic alleen een account daar en enelogic toestemming gegeven om mijn meterstanden ook op te vragen
En dan is er niks aan de hand
Dan werkt alles gewoon perfect
Ik wil best wel even kijken of ik niet alsnog iets kan vinden waarom de meterstanden soms niet doorkomen. Als je mij een berichtje stuurt met het e-mailadres van je Tibber account dan kan ik eens kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenVerweij
smuldersbram schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 17:56:
Vandaag is mijn Tibber contract ingegaan! jaay! Nu eens zien of ik iedereen in het huishouden goed getraind heb de afgelopen maanden om het energieverbruik op de goedkope momenten te plannen :)

Ik had nog een vraag over Grid rewards, je kunt dit alleen aanzetten met een geschikte lader of auto.
Nou heb ik een peblar 11kw en een Peugeot e2008 (2021), beiden worden (nog) niet door Tibber ondersteund.
Ik twijfel nu om een easee lader te kopen om grid rewards te kunnen krijgen, is dat het waard denken jullie? Denken jullie dat de Peblar lader nog ondersteuning krijgt? de lader heeft een API en modbus optie dus het zou moeten kunnen.

Verder heeft mijn Peugeot nog een oude laad-unit die in slaap gaat wanneer er geen energie door de kabel komt. Met andere woorden: Wanneer Tibber beslist om even niks te laden omdat de energie te duur is gaat de auto in slaapstand en moet deze handmatig uit de slaapstand gehaald worden om verder te kunnen laden. Kan ik de Easee zo configureren dat ie altijd op het laagste vermogen laad (1 fase, 1.4kw) om de auto wakker te houden? Zo heb ik het nu in evcc geconfigureerd en dat werkt helemaal prima dus technisch is dat mogelijk.
Het lijkt me alleen wijs om op de easee lader over te stappen wanneer dit een optie is, en of grid rewards dan nog zin hebben/uberhaupt werken?
https://tibber.com/nl/smart-charging-calculator

Als je je auto invult en aantal kilometers dat je op jaarbasis rijdt, krijg je een inschatting van de Grid Rewards.

Ik heb je Peugeot ingevoerd en op 20k km gezet en dat zou per jaar 103 euro aan Grid Rewards opleveren volgens Tibber.

Daarmee kun je de terugverdientijd van je andere lader berekenen. En hou een slag om te arm, aangezien de 103 euro een inschatting van Tibber is op basis van de situatie nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrme12345
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
[/quote]
Maar tov wat? Tov het gewoon zonder naar de prijzen te kijken laden van je ev of tov geoptimaliseerd laden op basis van de laagst mogelijke day ahead prijzen? Deze informatie zegt niet zoveel als je niet weet waar het mee vergeleken wordt.

[ Voor 48% gewijzigd door mrme12345 op 02-01-2025 08:26 ]

energienerds, gasloos, 11,5kWp, 14 kWh accu, EV, Atlantic WPB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenVerweij
mrme12345 schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 21:29:
https://tibber.com/nl/smart-charging-calculator

Als je je auto invult en aantal kilometers dat je op jaarbasis rijdt, krijg je een inschatting van de Grid Rewards.

Ik heb je Peugeot ingevoerd en op 20k km gezet en dat zou per jaar 103 euro aan Grid Rewards opleveren volgens Tibber.

Daarmee kun je de terugverdientijd van je andere lader berekenen. En hou een slag om te arm, aangezien de 103 euro een inschatting van Tibber is op basis van de situatie nu.
[/quote]
Maar tov wat? Tov het gewoon zonder naar de prijzen te kijken laden van je ev of tov geoptimaliseerd laden op basis van de laagst mogelijke day ahead prijzen? Deze informatie zegt niet zoveel als je niet weet waar het mee vergeleken wordt.
Niet vervelend bedoeld maar heb je de pagina van Grid Rewards wel gelezen op de site van Tibber? https://tibber.com/nl/grid-rewards

Met Slim Laden bespaar je een x-bedrag omdat je automatisch tegen de goedkoopste tarieven laadt (dat telt Tibber als besparing). En indien het voor het stroomnet gunstig is om op een specifiek tijdstip even niet te laden (maar toch op tijd je auto vol te hebben), krijg je daar een extra vergoeding voor van Tibber in de vorm van Grid Rewards.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrme12345
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
JeroenVerweij schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 07:41:
[...]

Niet vervelend bedoeld maar heb je de pagina van Grid Rewards wel gelezen op de site van Tibber? https://tibber.com/nl/grid-rewards

Met Slim Laden bespaar je een x-bedrag omdat je automatisch tegen de goedkoopste tarieven laadt (dat telt Tibber als besparing). En indien het voor het stroomnet gunstig is om op een specifiek tijdstip even niet te laden (maar toch op tijd je auto vol te hebben), krijg je daar een extra vergoeding voor van Tibber in de vorm van Grid Rewards.
Inderdaad niet gezien, excuus. Nu is het duidelijk.

energienerds, gasloos, 11,5kWp, 14 kWh accu, EV, Atlantic WPB

Pagina: 1 ... 4 ... 18 Laatste