Vandaag is mijn Tibber contract ingegaan! jaay! Nu eens zien of ik iedereen in het huishouden goed getraind heb de afgelopen maanden om het energieverbruik op de goedkope momenten te plannen
Ik had nog een vraag over Grid rewards, je kunt dit alleen aanzetten met een geschikte lader of auto.
Nou heb ik een peblar 11kw en een Peugeot e2008 (2021), beiden worden (nog) niet door Tibber ondersteund.
Ik twijfel nu om een easee lader te kopen om grid rewards te kunnen krijgen, is dat het waard denken jullie? Denken jullie dat de Peblar lader nog ondersteuning krijgt? de lader heeft een API en modbus optie dus het zou moeten kunnen.
Verder heeft mijn Peugeot nog een oude laad-unit die in slaap gaat wanneer er geen energie door de kabel komt. Met andere woorden: Wanneer Tibber beslist om even niks te laden omdat de energie te duur is gaat de auto in slaapstand en moet deze handmatig uit de slaapstand gehaald worden om verder te kunnen laden. Kan ik de Easee zo configureren dat ie altijd op het laagste vermogen laad (1 fase, 1.4kw) om de auto wakker te houden? Zo heb ik het nu in evcc geconfigureerd en dat werkt helemaal prima dus technisch is dat mogelijk.
Het lijkt me alleen wijs om op de easee lader over te stappen wanneer dit een optie is, en of grid rewards dan nog zin hebben/uberhaupt werken?