We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Haha there you go! Theory confirmed.Bossie schreef op zondag 26 januari 2025 @ 10:13:
[...]
Ik had sinds begin/mid November niet gespeeld, 3 TOTY.
Idd, maar ik denk wel dat er een sport van algoritme geimplementeerd is. Alles waarom geld bij betrokken is word “geoptimaliseerd” onder het motto van customer engagement/retention etc.
We gaan het met TOTS wel weer zijn, na de TOTY grind heb ik voorlopig wel weer genoeg gehad van deze game.
Daarnaast blijven dezelfde issues deze game sinds jaar en dag beinvloeden.
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Als ik dit zie en ik houd de volgorde aan komt dit wel goed.Lashrom schreef op zondag 26 januari 2025 @ 10:03:
[...]
De situatie waarin iemand dus een tijdje niet meer speelt en terug komt om vervolgens beloond te worden met een enorm goede speler hoor ik ook wel vaker inderdaad. Bizar!Hopelijk krijgen jullie snel een TOTY! Fingers crossed.
[...]
Je moet het ook niet helemaal op volgorde doen. Het verschilt volgens mij per speler, maar ik wil dus Varane upgraden met anticipate+ als tweede speelstijl naast intercept. Als het goed is begin ik dan met I (snelheid), dan II (dribbel), vervolgens IV (schot), dan V (fysiek) en als laatst VI (verdediging). Evo nummer III sla ik dus over omdat deze evo ping pass als extra playstyle + geeft, waardoor ik anticipate+ dan niet meer kan inzetten. Op Futbin of Futgg kan je voor het desbetreffende speler die je wilt upgraden de juiste volgorde zien. Maar ik denk dat dit over het algemeen voor iedere speler geldt. Tenzij je centrale verdediger zoals Saliba al anticipate + als speelstijl heeft. Zie hieronder een voorbeeld:
[Afbeelding]
Daar heb ik dus te laat aan gedacht. Was SQB aan het doen en dacht dan pak ik meteen Sutalo mee. Helaas kan ik niet meer terug dus zal het met zilveren anticipate moeten doen.Lashrom schreef op zondag 26 januari 2025 @ 10:03:
[...]
Je moet het ook niet helemaal op volgorde doen. Het verschilt volgens mij per speler, maar ik wil dus Varane upgraden met anticipate+ als tweede speelstijl naast intercept. Als het goed is begin ik dan met I (snelheid), dan II (dribbel), vervolgens IV (schot), dan V (fysiek) en als laatst VI (verdediging). Evo nummer III sla ik dus over omdat deze evo ping pass als extra playstyle + geeft, waardoor ik anticipate+ dan niet meer kan inzetten. Op Futbin of Futgg kan je voor het desbetreffende speler die je wilt upgraden de juiste volgorde zien. Maar ik denk dat dit over het algemeen voor iedere speler geldt. Tenzij je centrale verdediger zoals Saliba al anticipate + als speelstijl heeft. Zie hieronder een voorbeeld:
[Afbeelding]
I like how you keep the mouse running...
Beter zijn, 2-0 of 3-0 voor komen, en dan toch verliezen omdat de wedstrijden opeens op mysterieuze wijze kantelen (en ik gebruik echt niet de hele wedstrijd de sprintknop).
Snap er niks meer van.
Dit dus + no packluck. Wat doe ik toch kennelijk verkeerd?
NiksMoody2204 schreef op zondag 26 januari 2025 @ 11:43:
Mijn wekelijkse probleem met de WL:
Beter zijn, 2-0 of 3-0 voor komen, en dan toch verliezen omdat de wedstrijden opeens op mysterieuze wijze kantelen (en ik gebruik echt niet de hele wedstrijd de sprintknop).
Snap er niks meer van.
Heb zelfde EA bepaalt wie wint
Na 5 min spelen weet ik al dat ik verlies
Als een gouden kimmich mijn jairzinho eruit loopt
Kun je beter bij 0 0 rq doen
Ook nog heen enkel toty gepakt
Uit de laatste 6 x de 83x10 heb ik 1x een 85 gepakt dus van de 60 spelers 83+ zat 1x een 85 kaart in
Het zijn gewoon oplichters als je geen geld stort of lang niet speelt krijg je wat om je te behouden anders niet
Als voorbeeld hieronder link naar een filmpje, sprint sprint noemt hij het.
YouTube: HOW TO DRIBBLE LIKE A PRO PLAYER IN FC 25!
[ Voor 24% gewijzigd door Lil Tjappo op 26-01-2025 12:05 ]
Yup ondanks dat EA zijn dingen heeft maar het blijft een skill gap game anders waren wij ook wel allemaal proLil Tjappo schreef op zondag 26 januari 2025 @ 12:03:
Er zijn nog teveel mensen die gewoon 15-0 halen in de WL. Het is geen complot tegen jullie en ea bepaalt niet wie er wint. Als je met je jairzinho bijvoorbeeld herhaaldelijk op je sprintknop drukt ren je hem er wel uit. Zijn allemaal van die trucjes die jij gewoon niet kent en de tegenstander wel.
Zou het er ook niet een beetje mee te maken kunnen hebben dat mijn evo Saliba en objectives Konate 7x de bal van bijv. een toty Mbappe af moeten pakken waarna deze alsnog scoort?Lil Tjappo schreef op zondag 26 januari 2025 @ 12:03:
Er zijn nog teveel mensen die gewoon 15-0 halen in de WL. Het is geen complot tegen jullie en ea bepaalt niet wie er wint. Als je met je jairzinho bijvoorbeeld herhaaldelijk op je sprintknop drukt ren je hem er wel uit. Zijn allemaal van die trucjes die jij gewoon niet kent en de tegenstander wel.
De vraag is dan waarom kom je in die positie? Had dit van tevoren voorkomen kunnen worden? Ik ging op een gegeven moment mijn gameplay terug kijken waardoor je toch al stappen maakt. Hierdoor haal ik nu sowieso 10wins elk weekend.Moody2204 schreef op zondag 26 januari 2025 @ 12:37:
[...]
Zou het er ook niet een beetje mee te maken kunnen hebben dat mijn evo Saliba en objectives Konate 7x de bal van bijv. een toty Mbappe af moeten pakken waarna deze alsnog scoort?
Was er niet een crafting upgrade gisteren of ben ik nou scheel?

[ Voor 6% gewijzigd door llovesoccerx7 op 26-01-2025 12:57 ]
Probeer je dan nog wel te verdedigen?Markvd1984 schreef op zondag 26 januari 2025 @ 12:30:
[Afbeelding]
Realistisch idd elke wedstrijd wl dit
Leuk altijd deze opmerking, want dat geldt toch ook voor die tegenstander

Gewoon complete onrealistische weergave van voetbal de huidige versie
Heel simpel. De tegenstander verandert zijn formatie of instructies. Ipv 70 depth 50, wingback naar fullback etc etc. Ik kom ook vaak zat achter en probeer dan de oplossing te vinden door jouw tactiek te counteren. Meestal als het lukt leaved de ander direct. Terwijl hij ook prima weet met een andere formatie counteren kan want blijkbaar ben je beter initieel.Moody2204 schreef op zondag 26 januari 2025 @ 11:43:
Mijn wekelijkse probleem met de WL:
Snap er niks meer van.
[ Voor 4% gewijzigd door Oekol op 26-01-2025 13:43 ]
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Lol 11 doelpunten. Voor is me dat wel gelukt maar tegen echt nog nooit. Zal denk niet met je verdedigen te maken hebben…..Markvd1984 schreef op zondag 26 januari 2025 @ 12:30:
[Afbeelding]
Realistisch idd elke wedstrijd wl dit
Voor sommige mensen hier zou het ook prima zijn om eens een spiegel voor te houden. Ligt nooit aan hun zelf maar het is altijd het grote boze EA.
Zijn ook allemaal profs in 't hoofd. Echter worden de rekeningen niet met geld van sporttoernooien betaald.Traeces schreef op zondag 26 januari 2025 @ 13:45:
[...]
Lol 11 doelpunten. Voor is me dat wel gelukt maar tegen echt nog nooit. Zal denk niet met je verdedigen te maken hebben…..
Voor sommige mensen hier zou het ook prima zijn om eens een spiegel voor te houden. Ligt nooit aan hun zelf maar het is altijd het grote boze EA.
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Heb niet echt te klagen over pack luck de laatste tijd. Had vini van 92 al, vorige week TOTY Cafu gepacked en gisteren uit 89 x5 pakket van die 4 wekelijkse doelstelling Yaya toure van 90 en Vini van 93 de LW versie.
En nee ik steek er geen geld in, koop alleen elk jaar de ultimate versie dus die 4600 punten die je krijgt zijn de enige fifa points die er uitgegeven zijn. Ook niet weken niet gespeeld want ik speel elke dag wel minimaal paar potjes.
Asus P6T Deluxe, Intel Core i7 920, 6Gb 1333Mhz DDR3, 2 x Sapphire HD5830 in Crossfire
Hier heeft hij geen ++ positie, wat ik toch wel zonde vind. Maar zijn passing lijkt me echt geweldig.
Van mijn vrienden hoor ik regelmatig dat zij tijdens de rust of bij een achterstand nooit hun opstelling of tactiek aanpassen. Hun argument is dat je daarmee niet meer "je eigen spelletje" speelt. Wat mij betreft is dat volkomen zinloos.Oekol schreef op zondag 26 januari 2025 @ 13:43:
[...]
Heel simpel. De tegenstander verandert zijn formatie of instructies. Ipv 70 depth 50, wingback naar fullback etc etc. Ik kom ook vaak zat achter en probeer dan de oplossing te vinden door jouw tactiek te counteren. Meestal als het lukt leaved de ander direct. Terwijl hij ook prima weet met een andere formatie counteren kan want blijkbaar ben je beter initieel.
Het is toch logisch dat je een gat in je verdediging, dat ontstaat tijdens de wedstrijd, moet dichten? Stel, ik sta met 3-0 achter. Ik zie dat mijn tegenstander een 4-4-2-opstelling gebruikt. In dat geval heb ik standaard een tactiek of formatie in-game waarmee ik die opstelling kan counteren, zoals een 4-1-2-1-2 (narrow) om zijn middenveld te domineren. Als mijn tegenstander bijvoorbeeld met een meta-opstelling als 4-2-1-3 speelt, pas ik mijn tactiek aan naar een 4-4-1-1. Daarmee maak ik meer gebruik van de vleugels (LM/RM) om hem aan te pakken. Dit garandeert natuurlijk niet altijd succes, want soms is mijn tegenstander gewoon ontzettend goed. Maar meestal merk ik dat mijn spel hierdoor direct verbetert: passes komen beter aan, de bewegingen zijn soepeler, en het wisselen van spelers gaat vloeiender.
Wat nog wel een uitdaging blijft, is het handmatig verdedigen. Daar ben ik nog aan aan het wennen, maar het gaat wel steeds beter. Een paar FIFA’s geleden kon ik tegenstanders compleet domineren, zonder trucjes. Seizoen na seizoen haalde ik de Elite-divisie. Nu lijkt het echter alsof de ouderdom zijn tol begint te eisen. Ik word ongeduldig, neem te snel beslissingen, en word daar genadeloos voor afgestraft.
Maar goed, ik heb nu een gezin en twee kinderen. Competitief spelen op het hoogste niveau zit er voor mij gewoon niet meer in. Ik ben tevreden als ik divisie 1 haal en wekelijks 9 tot 12 overwinningen behaal in de Weekend League. Ik heb het inmiddels geaccepteerd, haha.
[ Voor 27% gewijzigd door Lashrom op 26-01-2025 14:22 ]
GT: TheBelSn1ckel PSN: TheBelSn1ckel
Vind hem tot nu toe echt prima. Ramt alles omverPartypooper schreef op zondag 26 januari 2025 @ 15:36:
Rudiger uit de 85x3 defenders pack. @Traeces jij hebt die toch ook? Is die goed?

Ja hoor bijna alles vanaf de aftrap tegen r1 dribbelen natuurlijk en alles vliegt erin
Na de update is dit wat er gebeurd elke wedstrijd
De laatste update heeft alles in de war geschopt met de keepers en anders verdedigen van wie behalve es heeft deze update gedaan dan wij niet tochTraeces schreef op zondag 26 januari 2025 @ 13:45:
[...]
Lol 11 doelpunten. Voor is me dat wel gelukt maar tegen echt nog nooit. Zal denk niet met je verdedigen te maken hebben…..
Ik moet meer met me middenvelders verdedigen zodat cpu me cv word en extra man heb dat weet ik van mezelf dat ik dat soms te weinig doe
Maar de acrobaten show r1dribbel overpowerd etc das toch een fock up van EA
Is ver van realistisch dat deze dingen gebeuren
Terwijl ze adverteren met "" realistische dan ooit"
Ben benieuwd hoe iemand realistisch ziet met al deze dingen
Laat staan vrouwen en mannen in 1 team
Ik had net ook zo’n potje WL. 9-9 en verloren op penalty’s 😂Markvd1984 schreef op zondag 26 januari 2025 @ 16:05:
[...]
Ja hoor bijna alles vanaf de aftrap tegen r1 dribbelen natuurlijk en alles vliegt erin
Na de update is dit wat er gebeurd elke wedstrijd
Echt wel een heel klein beetje! Achja, wie het kleine niet eertMoody2204 schreef op zondag 26 januari 2025 @ 16:25:
Eindelijk eens een beetje packluck:
[Afbeelding]
Heb z'n CM gekocht als investering, eerst op CVM gespeeld en was oké maar niet zo hoef als CVM. Veel bepalender dus m'n formatie is nu anders dan toen door FDJ.Traeces schreef op zondag 26 januari 2025 @ 14:11:
Iemand ervaring met de CM versie van Frenkie op CVM ?
Hier heeft hij geen ++ positie, wat ik toch wel zonde vind. Maar zijn passing lijkt me echt geweldig.
Zodra je met 2 cvm speelt is het echt prima te doen. Heb timber en vieira er voor staan, en als je handmatig je cvms verplaats kunnen tegenstanders er echt moeilijke door komen.Markvd1984 schreef op zondag 26 januari 2025 @ 16:09:
[...]
De laatste update heeft alles in de war geschopt met de keepers en anders verdedigen van wie behalve es heeft deze update gedaan dan wij niet toch
Ik moet meer met me middenvelders verdedigen zodat cpu me cv word en extra man heb dat weet ik van mezelf dat ik dat soms te weinig doe
Maar de acrobaten show r1dribbel overpowerd etc das toch een fock up van EA
Is ver van realistisch dat deze dingen gebeuren
Terwijl ze adverteren met "" realistische dan ooit"
Ben benieuwd hoe iemand realistisch ziet met al deze dingen
Laat staan vrouwen en mannen in 1 team
R1 verdedigen is gewoon een kwestie van niet happen. Daarbij is het niet altijd r1 ik gebruik zelf achter elkaar combi van dribbels.
Heb zelf me backs er ook op ingesteld, beide technical + en snel en wendbaar. 1 van mijn cv’s ( Kounde ) kan ook veel corrigeren door zijn snelheid en wendbaarheid.
Net die Anton tegen gehad in wl, ik heb die helemaal scheel gedraaid met foden omdat hij zo lomp en groot is.
Mannen en vrouwen in een team. Ach waar maak je je druk om. Als je het stoort speel er gewoon niet mee. Zou met liefde met die Puttellas spelen, geweldig kaart.
Vergeleken bij wat ik hier allemaal al niet voorbij heb zien komen... ;-)Oekol schreef op zondag 26 januari 2025 @ 16:33:
[...]
Echt wel een heel klein beetje! Achja, wie het kleine niet eert
Nee hoor, hartstikke blij mee. 1 potje gespeeld, meteen 2 goals!
Die hamm is echt goed. Bloed irritant om te verdedigen ook.Moody2204 schreef op zondag 26 januari 2025 @ 16:37:
[...]
Vergeleken bij wat ik hier allemaal al niet voorbij heb zien komen... ;-)
Nee hoor, hartstikke blij mee. 1 potje gespeeld, meteen 2 goals!
Ja, ik speelde met Neto in de spits, ging ook lekker, maar Hamm is toch een betere optie.Traeces schreef op zondag 26 januari 2025 @ 16:40:
[...]
Die hamm is echt goed. Bloed irritant om te verdedigen ook.
Net kan je ook prima lw of rw spelen.Moody2204 schreef op zondag 26 januari 2025 @ 16:42:
[...]
Ja, ik speelde met Neto in de spits, ging ook lekker, maar Hamm is toch een betere optie.
Klopt, alleen op rechts heb ik evo Raphinha en op links Nico Williams (evo), die 1 van mijn beste spelers was in de WL.
Zolang de spelers alleen de sprintboost gebruiken in een rechte lijn, dan valt het mee. Als ze beginnen te dribbelen met kaarten als Hamm, Mbappe, Sofia Smith en consorten,dan is het voor mij een ander verhaal en valt het bijna niet te verdedigen.Traeces schreef op zondag 26 januari 2025 @ 16:40:
[...]
Die hamm is echt goed. Bloed irritant om te verdedigen ook.
[ Voor 10% gewijzigd door tukkerterror90 op 26-01-2025 18:12 ]
Heerlijk haar AI movement is fantastisch.Moody2204 schreef op zondag 26 januari 2025 @ 16:25:
Eindelijk eens een beetje packluck:
[Afbeelding]
Ja, mijn eerste indruk was erg goed. Jammer dat er nu een storing is.llovesoccerx7 schreef op zondag 26 januari 2025 @ 18:51:
[...]
Heerlijk haar AI movement is fantastisch.
Kunnen we er alweer in dan?llovesoccerx7 schreef op zondag 26 januari 2025 @ 19:09:
Matthaus sbc die ga ik sowieso completen vanavond!
Nog 4 wedstrijden WL spelen en dan hebben we dat ook weer achter de rug. Ga momenteel 5-6 dus ik hoop dat ik nog wat wins kan pakken.
Maar goed, krijg ook wel serieuze tegenstanders merk ik. Maakt het dan wel weer uitdagend om daar wat van te maken.
Ziet er niet uit qua verdediging, lijkt mijn verdediging wel!Lashrom schreef op maandag 27 januari 2025 @ 00:12:
EA, gun je mij alsjeblieft nog alleen zijn TOTY? Of moet ik hopen op een duplicate theory? 306 gespeeld, 391 gescoord en 106 assists in divisie 2/1.
[YouTube: EA SPORTS FC 25_MR EUS]
Zag paar keer ontiegelijk veel ruimte tussen de CVs, precies mijn probleem.
Hoe verhelp je zoiets? Formatie, rollen, hoogte van de linie…. Geen van deze helpt mij om mijn verdediging in sommige situaties compacter te krijgen (natuurlijk niet altijd nodig)
Zwaar irritant en hoe ik het op moet lossen weet ik ook niet, vage is ook dat het niet elke wedstrijd is.
Asus P6T Deluxe, Intel Core i7 920, 6Gb 1333Mhz DDR3, 2 x Sapphire HD5830 in Crossfire
Zou dan vooral eens kijken welke formaties de tegenstander gebruikt als dit soort situaties zich steeds voordoen.dennis112 schreef op maandag 27 januari 2025 @ 08:03:
Ja ik heb het ook constant, de midden verdedigers gaan af en toe gewoon naar rechts en links zodat er een heel gat in de verdediging zit. 1 doorsteekpass vanaf de middenlijn onderhand en ze lopen weer alleen op de keeper af. Dit terwijl de verdedigers van de tegenstander netjes max 1 meter uit elkaar staan en niet van hun plek wijken.
Zwaar irritant en hoe ik het op moet lossen weet ik ook niet, vage is ook dat het niet elke wedstrijd is.
Btw. Het is toch bizar dat we geen scherm hebben met een overzichtje van de opstelling/formatie/tactic van de tegenstander ipv dat hele stadium animatie gedoe aan het begin?
Het maakt toch helemaal niks uit hoe een tegenstander speeltBossie schreef op maandag 27 januari 2025 @ 09:18:
[...]
Zou dan vooral eens kijken welke formaties de tegenstander gebruikt als dit soort situaties zich steeds voordoen.
Btw. Het is toch bizar dat we geen scherm hebben met een overzichtje van de opstelling/formatie/tactic van de tegenstander ipv dat hele stadium animatie gedoe aan het begin?
Gaat erom dat iedereen door de verdediging loopt
En de verdediging iedere keer de verkeerde kant op loopt
Toen ik mijn 11 11 deelde zat het in mijn hoofd en lag het aan mij
Blijkbaar hebben meer er last en komt het dus wel door de update
Verdedigen is moeilijker geworden na de update omdat je meer manual moet doen. Dat is waarschijnlijk de reden dat je meer tegen krijgt. Ik zit zelf in D3 (kan niet spreken voor D1 en D2) maar ik heb totaal geen last van dat soort uitslagen.Markvd1984 schreef op maandag 27 januari 2025 @ 09:20:
[...]
Het maakt toch helemaal niks uit hoe een tegenstander speelt
De patch heeft idd een aantal verandering gebracht, maar 11-11 is 22 doelpunten.Markvd1984 schreef op maandag 27 januari 2025 @ 09:20:
[...]
Het maakt toch helemaal niks uit hoe een tegenstander speelt
Dan moet er simpelweg vanaf elke aftrap gescored worden?
De patch heeft inderdaad verandering gebracht mbt verdedigen, maar als je zoveel tegenkrijgt dan moet je het ook een klein beetje bij jezelf zoek misschien?
mbt formaties, natuurlijk maat het dat uit. Jij bepaalt hoe jouw poppetjes op het veld staan, en de formatie van de tegenstander bepaald hoe hun poppetjes door jouw poppetjes opgepakt moet worden. Erg zit alleen een enorm verschil in als je narrow of wide speelt om het maar eens erg simpel te maken.
[ Voor 17% gewijzigd door Bossie op 27-01-2025 09:48 ]
Als je backs opkomen trekken je cv naar binnen. Fullback en defend heeft het bij mij opgelost (50 depth trouwens)dennis112 schreef op maandag 27 januari 2025 @ 08:03:
Ja ik heb het ook constant, de midden verdedigers gaan af en toe gewoon naar rechts en links zodat er een heel gat in de verdediging zit. 1 doorsteekpass vanaf de middenlijn onderhand en ze lopen weer alleen op de keeper af. Dit terwijl de verdedigers van de tegenstander netjes max 1 meter uit elkaar staan en niet van hun plek wijken.
Ik had ook zo'n pot in de WL. 9-9 geeindigd. Elke keer als ik in de aanval was kon mijn tegenstander het niet verdedigen en andersom bij mij ook. Wat ik ook probeerde, het leek wel alsof mijn spelers en zijn spelers tijdens het aanvallen overal doorheen glitchte. Heel vreemd, was wel de enige pot die zo speelde. Rest van de potjes speelde opzich dikke prima.Bossie schreef op maandag 27 januari 2025 @ 09:46:
[...]
De patch heeft idd een aantal verandering gebracht, maar 11-11 is 22 doelpunten.
Dan moet er simpelweg vanaf elke aftrap gescored worden?
De patch heeft inderdaad verandering gebracht mbt verdedigen, maar als je zoveel tegenkrijgt dan moet je het ook een klein beetje bij jezelf zoek misschien?
mbt formaties, natuurlijk maat het dat uit. Jij bepaalt hoe jouw poppetjes op het veld staan, en de formatie van de tegenstander bepaald hoe hun poppetjes door jouw poppetjes opgepakt moet worden. Erg zit alleen een enorm verschil in als je narrow of wide speelt om het maar eens erg simpel te maken.
Haha dat klopt inderdaad. Beide verdedigers op verdediging rol zetten en je vleugelverdedigers op false back. Zo zorg je ervoor dat je verdedigingslinie enorm dicht op elkaar zitten en je vleugelverdedigers niet te ver naar de buitenkant gepositioneerd staan. Althans, zo speel ik en is dit ook mijn voorkeur. Probeer R1 tijdens het verdedigen zoveel mogelijk los te laten. Vaak houd ik dit onbewust ingedrukt waardoor mijn tweede cv ook druk zet op de tegenstander met de bal. Hierdoor ontstaat er een gat in je verdediging. Voor de rest je CVM's zoveel mogelijk laten rennen en de passingmogelijkheid blokkeren i.p.v. agressief hoge druk te zetten met je CV. De hoogte van de linie in in de tactieken zet ik op 70. Niet te laag, niet te hoog.Sleehond schreef op maandag 27 januari 2025 @ 07:50:
[...]
Ziet er niet uit qua verdediging, lijkt mijn verdediging wel!![]()
Zag paar keer ontiegelijk veel ruimte tussen de CVs, precies mijn probleem.
Hoe verhelp je zoiets? Formatie, rollen, hoogte van de linie…. Geen van deze helpt mij om mijn verdediging in sommige situaties compacter te krijgen (natuurlijk niet altijd nodig)
[ Voor 4% gewijzigd door Lashrom op 27-01-2025 10:53 ]
Ik heb ook regelmatig z’n potje tussendoor, een of beide spelers zijn dan vrijwel ongrijpbaar of de aanvaller glitched letterlijk door de verdedigers heen.Partypooper schreef op maandag 27 januari 2025 @ 10:39:
[...]
Ik had ook zo'n pot in de WL. 9-9 geeindigd. Elke keer als ik in de aanval was kon mijn tegenstander het niet verdedigen en andersom bij mij ook. Wat ik ook probeerde, het leek wel alsof mijn spelers en zijn spelers tijdens het aanvallen overal doorheen glitchte. Heel vreemd, was wel de enige pot die zo speelde. Rest van de potjes speelde opzich dikke prima.
Ik denk vaak dat het lag is en dat word ook bevestigd door het rode knipper icoontje.
:strip_exif()/f/image/jghQ2mENZbtu9lSdctwIlgfG.jpg?f=fotoalbum_large)
Twijfel nog wel over Casillias. Krijg hem niet echt aan de praat nog. Gisteren tijdens WL weer geswitched naar base van der Sar. Die lijkt het toch beter te doen voor mij.
In de WL had ik 1 potje die ik met 8-4 won. Maar toen was er absoluut geen lag. Maar ook voor de patch was er af en toe weleens een wedstrijd met een gekke uitslag. Verder over het algemeen wel normale potjes hier in div. 3 Rivals.Bossie schreef op maandag 27 januari 2025 @ 11:16:
[...]
Ik heb ook regelmatig z’n potje tussendoor, een of beide spelers zijn dan vrijwel ongrijpbaar of de aanvaller glitched letterlijk door de verdedigers heen.
Ik denk vaak dat het lag is en dat word ook bevestigd door het rode knipper icoontje.
Grappig ik heb 2 backs op fullback en 2 CV´s op verdedigen en 45 depth en het is een open huis...Augy schreef op maandag 27 januari 2025 @ 10:30:
[...]
Als je backs opkomen trekken je cv naar binnen. Fullback en defend heeft het bij mij opgelost (50 depth trouwens)
maar dit is het gewoon, er zitten potten tussen die glitchy als wat zijn. Dat valt niet te ontkennen. Tuurlijk, je moet ook kritisch op het eigen zijn, maar sommige wedstrijden kloppen gewoon echt niet, daar kan wat mij betreft niemand om heen (helaas he!!)Partypooper schreef op maandag 27 januari 2025 @ 10:39:
[...]
Ik had ook zo'n pot in de WL. 9-9 geeindigd. Elke keer als ik in de aanval was kon mijn tegenstander het niet verdedigen en andersom bij mij ook. Wat ik ook probeerde, het leek wel alsof mijn spelers en zijn spelers tijdens het aanvallen overal doorheen glitchte. Heel vreemd, was wel de enige pot die zo speelde. Rest van de potjes speelde opzich dikke prima.
Tja, ik blijf mezelf herhalen maar de game is niet goed genoeg om het serieus te nemen. Online gameplay blijft zwaar inconsistent terwijl de gameplay in veel potjes beslissend is (zeker als het gelijkwaardig is).Sleehond schreef op maandag 27 januari 2025 @ 13:14:
[...]
maar dit is het gewoon, er zitten potten tussen die glitchy als wat zijn. Dat valt niet te ontkennen. Tuurlijk, je moet ook kritisch op het eigen zijn, maar sommige wedstrijden kloppen gewoon echt niet, daar kan wat mij betreft niemand om heen (helaas he!!)
Op deze manier speel ik ook, als het online niet goed is dan laat ik het gewoon ook lekker en ga wat anders doen. Het bizarre is juist dat op dit vrijwel altijd op de momenten is dat iedereen juist wil gaan spelen (WL, Woensdagavond ff die laatste paar potjes voor rivals rewards etc).
Het gaat ook niet veranderen totdat ze eens een keer een rebuild gaan doen met een nieuwe engine etc, maar tot doen blijven het iteraties van dezelfde buggy game.
Kan het zijn dat je met zo'n lage Depth en alles op defend niet zelf een gat creëert tussen aanval en middenveld? Hierdoor heb je constant het gevoel 1 op 1 te staan met de aanvallers van de tegenstander, en omdat alles en iedereen dan alleen maar terugloopt is het engiste wat je vaak kan doen een verdediger uitde linie trekken waardoor je automatisch ruimte geeft aan de tegenstander. ik heb om die reden mijn depth weer verhoogt zodat die aansluiting beter is. Dan staat het automatisch ook compacter. Wel iets vatbaarder voor echt goede counters, dus daarom heb ik hele snelle en wendbare verdedigers.Sleehond schreef op maandag 27 januari 2025 @ 13:13:
[...]
Grappig ik heb 2 backs op fullback en 2 CV´s op verdedigen en 45 depth en het is een open huis...
Ik hanteer trouwens sowieso wel een iets andere tactiek. VInd het heerlijk als een vleugelverdediger overlapt dus een van mijn vleugelverdedigers staat dus op attacking wingback.
Ga ik eens testen uiteraard, wie weet!Arwintju schreef op maandag 27 januari 2025 @ 13:29:
[...]
Kan het zijn dat je met zo'n lage Depth en alles op defend niet zelf een gat creëert tussen aanval en middenveld? Hierdoor heb je constant het gevoel 1 op 1 te staan met de aanvallers van de tegenstander, en omdat alles en iedereen dan alleen maar terugloopt is het engiste wat je vaak kan doen een verdediger uitde linie trekken waardoor je automatisch ruimte geeft aan de tegenstander. ik heb om die reden mijn depth weer verhoogt zodat die aansluiting beter is. Dan staat het automatisch ook compacter. Wel iets vatbaarder voor echt goede counters, dus daarom heb ik hele snelle en wendbare verdedigers.
Ik hanteer trouwens sowieso wel een iets andere tactiek. VInd het heerlijk als een vleugelverdediger overlapt dus een van mijn vleugelverdedigers staat dus op attacking wingback.
Ik vind 5212 heerlijk met 2 aanvallende backs, beetje zoals 352 in voorgaande edities.Arwintju schreef op maandag 27 januari 2025 @ 13:29:
[...]
Kan het zijn dat je met zo'n lage Depth en alles op defend niet zelf een gat creëert tussen aanval en middenveld? Hierdoor heb je constant het gevoel 1 op 1 te staan met de aanvallers van de tegenstander, en omdat alles en iedereen dan alleen maar terugloopt is het engiste wat je vaak kan doen een verdediger uitde linie trekken waardoor je automatisch ruimte geeft aan de tegenstander. ik heb om die reden mijn depth weer verhoogt zodat die aansluiting beter is. Dan staat het automatisch ook compacter. Wel iets vatbaarder voor echt goede counters, dus daarom heb ik hele snelle en wendbare verdedigers.
Weet alleen niet hoe competatief het is in de hogere divisies.
Hoe pak je de bal af als de tegenstander achterin de bal rondspeelt?
Vriendelijke groet.
V.w.b. de verdeding dat vrije toegang verleend: ik heb er last van zolang ik de game( toch maar) ben gaan spelen.
Verdedigen is echt moeilijk( L2) lijkt wel of de verdediger steeds een msec. .reageert en zodoende de tegenstander er langsloopt. Ook de " ziekte van Fc24 en Fifa" = (afstandschoten die negen van de tien keer uit onmogelijke hoeken en afstanden uitmonden in een doelpunt.)
Pijltje omhoog, zie je linksonderin een paar instructies en dan kies je voor druk zetten. Als het goed is, moet dat linkerpijltje zijn. Het is dan een kwestie van goed de passingmogelijkheden dekken en met R1 twee mannen druk zetten op diegene met balbezit.stroopwafel57 schreef op maandag 27 januari 2025 @ 19:24:
Vraag.
Hoe pak je de bal af als de tegenstander achterin de bal rondspeelt?
Vriendelijke groet.
Holy. Het zijn ook altijd weer dezelfde personen haha. GG!_Uploader_ schreef op maandag 27 januari 2025 @ 19:45:
Holy shit, komt VVD uit de verdediger pack lopen!
Moet ik dan echt een 3 cb formatie doen? R Carlos 90, Maldini 92, Alberto 92 en Carvajal 95 is nu mijn verdediging. Kan niet wachten op hem uit te proberen.
[Afbeelding]
Ergste vind ik dan nog dat tegenstanders nergens last van lijkt te hebben. Foden en Pedro Neto draaien zelfs als een olie tanker.
Dit heb ik dus structureel met het spel. Maar ligt vooral aan mezelf.Traeces schreef op maandag 27 januari 2025 @ 21:26:
Van 4-0 naar 5-5 zulke bizarre button delay. Vrije schiet kansen mijn spelers weigeren gewoon om te schieten.
Ergste vind ik dan nog dat tegenstanders nergens last van lijkt te hebben. Foden en Pedro Neto draaien zelfs als een olie tanker.
Button delay extreem hier, al edities lang.
Zondag potje fifa gedaan met m’n zoontje van bijna 7, gozertje kan best lekker gamen al hahaha. Weet je wat hij opeens richting einde van het potje zegt uit zichzelf: papa, waarom doet hij soms niet wat ik wil? Wat bedoel je? Nou ik schiet en dan doet hij niks of als ik naar jou wil passen gaat het de andere kant op.
Als een kind van bijna 7 het al opvalt… tja schiet mij maar lek hoor…

Speelt nu gewoon weer normaal. Servers waren gewoon weer te zwaar belast. Verneukt weer heelSleehond schreef op maandag 27 januari 2025 @ 21:38:
[...]
Dit heb ik dus structureel met het spel. Maar ligt vooral aan mezelf.
Button delay extreem hier, al edities lang.
Zondag potje fifa gedaan met m’n zoontje van bijna 7, gozertje kan best lekker gamen al hahaha. Weet je wat hij opeens richting einde van het potje zegt uit zichzelf: papa, waarom doet hij soms niet wat ik wil? Wat bedoel je? Nou ik schiet en dan doet hij niks of als ik naar jou wil passen gaat het de andere kant op.
Als een kind van bijna 7 het al opvalt… tja schiet mij maar lek hoor…
Me wl dit.
Da's wel een lekkere zeg! Hier de hoop opgegeven dat ik er nog 1 pack.Lashrom schreef op maandag 27 januari 2025 @ 22:11:
Ik ben uitgejankt en helemaal klaar met pakketten uit store openen. Weer 500k lichter maar dat maakt nu helemaal niks uit. Prima!![]()
[Afbeelding]
Dus dan maar focussen op de evo's. Frenkie in de Rigid Backbone gedaan, en met Rijkaard ben ik nog bezig met de Iconic Rise. Dan komt mijn team er zo uit te zien (Saliba is inmiddels al 92-rated):
:strip_exif()/f/image/VfsR3QOThcu48bTHxqMxmqJm.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik had precies hetzelfde, speelt voor geen meterTraeces schreef op maandag 27 januari 2025 @ 20:39:
Tering wat zijn die servers weer beroerd. Gister speelt WL heerlijk en snel. Nu hebben ze volgens mij de socket A server weer ingezet de tandjes.
Na een uur of half 10 herstelde het weer en won ik weer alles zonder problemen. Baal er wel van, als er een weekend was dat ik minimaal 11 wins had gehaald was deze wel.Jamesl schreef op maandag 27 januari 2025 @ 22:56:
[...]
Ik had precies hetzelfde, speelt voor geen meter
Rewards waren overigens weer dramatisch.
Na:
TOTY Mbappe
TOTY Hansen (in dezelfde pack als Mbappe)
TOTY Palmer
Nu uit een 3 x 83 attacker objective pack:
:strip_exif()/f/image/Kjyu0uC0TE9fxDVfIffLRL1O.jpg?f=fotoalbum_large)
Het lullige is; hij gaat Mbappe niet uit de basis spelen, dus moet nog op de bank starten ook.
Kan Mbappe wel op LW zetten, maar dat is zonde.
Maar ik klaag niet
…hoewel een van Dijk, Saliba of Carvajal beter past momenteel …
wijze woorden
Direct Frenkie weer verkocht, nog winst gemaakt ook op hem binnen een paar uur….
Je zou opzich wel 424 kunnen spelen met Mbappe en Cantona in de spits en Hansen rechtsbuiten. Zul je wel een goede linksbuiten moeten vinden. Het is een riskante opstelling, biedt aanvallend best veel maar dan zul je goede CM's moeten hebben. En anders 4213 met inderdaad Mbappe op LW, Cantona spits, Hansen rechtsbuiten en Palmer CAM. Jeetje, wat een voorhoedeValandil schreef op maandag 27 januari 2025 @ 23:09:
Sta ik bij EA op een of andere red list ??
Na:
TOTY Mbappe
TOTY Hansen (in dezelfde pack als Mbappe)
TOTY Palmer
Nu uit een 3 x 83 attacker objective pack:
[Afbeelding]
Het lullige is; hij gaat Mbappe niet uit de basis spelen, dus moet nog op de bank starten ook.
Kan Mbappe wel op LW zetten, maar dat is zonde.
Maar ik klaag niet![]()
…hoewel een van Dijk, Saliba of Carvajal beter past momenteel …

Geen idee hoe ze dit voor elkaar krijgen, maar als ik dit vaker tegen ga komen, dan ben ik wel redelijk klaar met het spel. Heb het even gemeld bij EA en zijn player ID doorgegeven, hopelijk wordt ie zsm gebanned en kunnen ze dit fixen in hun anti cheat systeem.
Ja had ook geen idee wat er was, leek te beginnen om 19:00 en was idd rond 21:00 weer beter..Traeces schreef op maandag 27 januari 2025 @ 23:01:
[...]
Na een uur of half 10 herstelde het weer en won ik weer alles zonder problemen. Baal er wel van, als er een weekend was dat ik minimaal 11 wins had gehaald was deze wel.
Rewards waren overigens weer dramatisch.
Vanavond even de draft objective afmaken, en dan de voetbal zomer verder denk ik, of Rivals.
Ik wacht even de POTM Mbappe af en dan maak ik een keus waar ik al mijn fodder in ga duwen
Heeft iemand trouwens die Casillas gedaan? Ben benieuwd of die goed is, kom er niet heel vaak tegen en ben een beetje terughoudend door zijn lengte, maar playstyles zijn goed.
[ Voor 30% gewijzigd door Jamesl op 28-01-2025 08:18 ]
Ik moet zeggen dat ik het wel waard vind omdat ik wil dat hij weer verder stijgt naar 2.6mlnTraeces schreef op maandag 27 januari 2025 @ 23:43:
Heb in de wl die Frenkie ww cm geprobeerd , totaal die 2,4 miljoen niet waard. Vind op die positie numbero timber gewoon beter.
Direct Frenkie weer verkocht, nog winst gemaakt ook op hem binnen een paar uur….
Gekocht voor 1.7mln dus laat 'm maar stijgen. Wat betreft FDJ kan je snel X spammen en dan spel verleggen. Opzich geen verkeerde speler.
Lengte merk ik weinig van. Hij stelt ze eigen opzicht prima op, ook geen gekke trivella schoten mee tegen gehad.Jamesl schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 06:48:
[...]
Ja had ook geen idee wat er was, leek te beginnen om 19:00 en was idd rond 21:00 weer beter..
Vanavond even de draft objective afmaken, en dan de voetbal zomer verder denk ik, of Rivals.
Ik wacht even de POTM Mbappe af en dan maak ik een keus waar ik al mijn fodder in ga duwen
Heeft iemand trouwens die Casillas gedaan? Ben benieuwd of die goed is, kom er niet heel vaak tegen en ben een beetje terughoudend door zijn lengte, maar playstyles zijn goed.
Zijn reflexen zijn wel echt van een ander niveau. Daar heeft hij me wel een paar x mee gered.
Dat kan mijn 89 Tchouamenie met tiki-taka+ ook voor heel wat minderOekol schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 07:32:
[...]
Ik moet zeggen dat ik het wel waard vind omdat ik wil dat hij weer verder stijgt naar 2.6mln
Gekocht voor 1.7mln dus laat 'm maar stijgen. Wat betreft FDJ kan je snel X spammen en dan spel verleggen. Opzich geen verkeerde speler.
Aura.....Bossie schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 08:52:
[...]
Dat kan mijn 89 Tchouamenie met tiki-taka+ ook voor heel wat minder
Ga het dus gewoon doen met dit team en wacht wel op Futurestars, ook altijd een leuke promo wat mij betreft.
Barella en de Gea staan op de nominatie op vervangen te worden.
:strip_exif()/f/image/0oTWUogN6L977hlmRCmIHefJ.jpg?f=fotoalbum_large)
Kan goed meekomen in Divisie 4, is ook gewoon mijn niveau. Elke week 35 punten halen en door.
[ Voor 15% gewijzigd door M@cer op 28-01-2025 11:42 ]
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
I, VI, V, III, II en IV