Hele club leeg getrokken, maar Barella is gelukt. Ook wat hoge IF moeten gebruiken en kleine 100k aan coins.
Zat daarna tijdje te pielen met de opstelling. Met buitenspelers sta ik voorin te wijd, met 4222 kwam het middenveld tekort en moest ik Sawa misbruiken als CAM, maar met met 4312 stond het weer iets te smal.
Overgestapt naar “good-old” 4321 en dat is echt een leuke formatie. Xavi Simons met Dinho Magic evo is een plaag voor de tegenstander. Cunha met finesse een gevaar buiten de 16.
Wat belangrijke instructies:
RB staat bij mij op balanced. Tegen betere tegenstanders is defend misschien beter, maar Maicon kan het prima belopen, dus optioneel.
RCM Barella staat op half winger en met RCAM Cunha als playmaker en build-up wisselen ze elkaar af op rechts. Door half winger te gebruiken houd je het veld breed in balbezit, zakt je iets RCAM uit, wat weer ruimte geeft voor een finesse of de positie van de RCM overneemt als die wat meer doorstoomt en sta je bij balverlies niet gelijk met een man minder.
Je kan hem ook op playmaker of b2b zetten, maar dan wordt je speelveld wel smal in balbezit.
Linker CAM is shadow striker en attack. Shadow striker is een must, want deze duikt steeds de 16 in als je over rechts of door het centrum komt.
ST staat op advanced en support. Door “support” maakt je ST loopacties wat de LCAM dus ruimte geeft om in de 16 te komen.
LCM staat op box-to-box. Tegen betere tegenstanders is defend ook een optie.
Xavi Simons is hierdoor mijn belangrijkste speler geworden omdat hij onvoorspelbare loopacties maakt.
Leuke opstelling (div 4) en zeker het proberen waard!