Lader is al vorige week ontvangen
Hoezo? Vanmorgen om 9:10 liep ik de Odido winkel uit met de nieuwe iPhone. Alles precies volgens afspraak.sjaakaq schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 10:26:
Zoals elk jaar blijkt ook nu weer dat je vooral niet bij een mobiele aanbieder moet bestellen…gewoon bij Apple of een retailer en sim-only.
Je bent deel van een kleine groep waar t goed gaatrvrbtcpt schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 10:33:
[...]
Hoezo? Vanmorgen om 9:10 liep ik de Odido winkel uit met de nieuwe iPhone. Alles precies volgens afspraak.
Dan leef ik een mee met de rest. Succes allemaal!AMDLegion schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 10:34:
[...]
Je bent deel van een kleine groep waar t goed gaat
Mwa, er zijn genoeg mensen die bij Odido hun bestelling vandaag netjes geleverd krijgen ook in mijn omgeving.AMDLegion schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 10:34:
[...]
It's All In The "Mix"
Maar dat zou betekenen dat niemand een losse pro max krijgt in NL? Want kan me niet voorstellen dat als Coolblue, bol, belsimpel etc ze wel los mag verkopen, MM als enige dit niet doet?AMDLegion schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 10:32:
[...]
Ze verdienen meer op verkoop met abbo's
Nvm
[ Voor 99% gewijzigd door S_tef op 19-09-2025 10:38 ]
Hier ook Odido. Komt tussen nu en 12 uur binnen.AMDLegion schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 10:34:
[...]
Ook een bestelling bij KPN en die is ook onderweg met de bezorger.
Het kan dus wel.
PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82
MM kan toch eigen regels hebben?mister9 schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 10:37:
[...]
Maar dat zou betekenen dat niemand een losse pro max krijgt in NL? Want kan me niet voorstellen dat als Coolblue, bol, belsimpel etc ze wel los mag verkopen, MM als enige dit niet doet?
DHL Express xxx van APPLE is gepland voor VANDAAG . Handtekening is vereist. Komt dat niet uit? Haal af bij ServicePoint of kies andere optie.AMDLegion schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 10:12:
[...]
Aiiii, hier wel onderweg sinds 9 uur. Waren nog boodschapjes doen, met 200km per uur naar huis gesjeest

Mijn boefje is liev!
Vreemd wel. Ik heb mijne afgelopen woensdag besteld (Oranje, 256gb) en krijg deze vandaag binnen.AMDLegion schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 10:18:
[...]
3 dagen te laat besteld, dat gaat een latertje worden. Zelfs op de eerste dag bestellen bij een tent als KPN of Odido is een drama
Is het echt zo verschillend per model dan?
Mediamarkt bepaald dit zelf he, niet Apple. Net zoals Coolblue de Airpods Pro 269 euro had gemaakt ipv 249EUR MSRP. Allemaal proberen ze op hun eigen manier te profiteren van de schaarste.mister9 schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 10:37:
[...]
Maar dat zou betekenen dat niemand een losse pro max krijgt in NL? Want kan me niet voorstellen dat als Coolblue, bol, belsimpel etc ze wel los mag verkopen, MM als enige dit niet doet?
Net telefoontje gehad van Vodafone, hij ligt klaar in de winkel. :-)sjaakaq schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 08:37:
[...]
Volgens de site van Vodafone is het model dat ik besteld hebt “op voorraad”. Maar ondertussen is hij voor mijn pre order nog niet verstuurd…
DHL net langs geweest met m'n Watch en Airpods, later vandaag PostNL met de 17 pro
Bestelling bij Amac geannuleerd, 1tb CO Pro Max… Gebeld, antwoord was als volgt, als je geen verzendbevestiging hebt ontvangen dan ga je ‘m niet krijgen vandaag…
Wanneer wel wist ze ook niet, gelijk aan de telefoon geannuleerd, besteld bij Amazon waar ie gewoon op voorraad is.
Tip voor de volgende keer, geen Amac meer, wat een ellende, communicatie is precies niks.
Pre order om ‘m dag 1 te hebben, maar leveren kunnen ze niet.
Wanneer wel wist ze ook niet, gelijk aan de telefoon geannuleerd, besteld bij Amazon waar ie gewoon op voorraad is.
Tip voor de volgende keer, geen Amac meer, wat een ellende, communicatie is precies niks.
Maar dat moet dan toch ergens vermeld worden als je online een losse pro max besteld?AMDLegion schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 10:41:
[...]
Mediamarkt bepaald dit zelf he, niet Apple. Net zoals Coolblue de Airpods Pro 269 euro had gemaakt ipv 249EUR MSRP. Allemaal proberen ze op hun eigen manier te profiteren van de schaarste.
Maar daar werd gewoon gezegd 19 september geleverd. Sterker nog, dat staat nog steeds in mijn (en anderen hun) status.
Waarom bestellen mensen eigenlijk bij allemaal random winkels ipv de Apple Store?Positiev schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 10:44:
Bestelling bij Amac geannuleerd, 1tb CO Pro Max… Gebeld, antwoord was als volgt, als je geen verzendbevestiging hebt ontvangen dan ga je ‘m niet krijgen vandaag…
Dat is online voorraad, je had het net toch over in-store voorraad?mister9 schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 10:45:
[...]
Maar dat moet dan toch ergens vermeld worden als je online een losse pro max besteld?
Maar daar werd gewoon gezegd 19 september geleverd. Sterker nog, dat staat nog steeds in mijn (en anderen hun) status.
Zodat wij onze iPhones wel op tijd hebben. Sssstt...AMDLegion schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 10:45:
[...]
Waarom bestellen mensen eigenlijk bij allemaal random winkels ipv de Apple Store?
Mijn boefje is liev!
Haha dat welJB schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 10:46:
[...]
Zodat wij onze iPhones wel op tijd hebben. Sssstt...
Avond ervoor het gehele bedrag op mn app store account gezet, en om 2 uur de volgende dag als eerste besteld.
Ik ben voor de Air gegaan en niemand wilt die dus had eigenlijk helemaal niet zo competitief hoeven bestellen lol
Ligt nog steeds stil met DHL. Mijn ongeduld is weer groot dit jaar. Nou, ja. Dan eerst maar het gras maaien. Het is mooi weer.
Via On Demand Delivery staat er bij mij: tussen 10:00 en 15:00. Zonder iets te wijzigen, uiteraard.RptR schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 10:47:
Heel fijn dat DHL Express geen tijdvak geeft... we wachten rustig af.
Wellicht om logistieke redenen. Niet iedereen woont dichtbij een Apple Store. Als er een MediaMarkt of Coolbue in de buurt is, is dat vaak gemakkelijker. Ik dacht daar ook pas later aan. Ik had op de fiets naar Leiden kunnen gaan, daar is een Coolblue. En voor een Apple Store moet ik naar Den Haag...AMDLegion schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 10:45:
[...]
Waarom bestellen mensen eigenlijk bij allemaal random winkels ipv de Apple Store?
Battle.net || Strava
Oh dat is wel interessant. Is dat echt DHL Express? Geen UPS of iets? Dacht dat we allemaal dezelfde DHL Express hadden zonder tijdvakDennisweb schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 10:48:
[...]
Via On Demand Delivery staat er bij mij: tussen 10:00 en 15:00. Zonder iets te wijzigen, uiteraard.
Omdat je verwacht dat Amac gewoon kan leveren, maar kwaliteit is achteruit gegaan…AMDLegion schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 10:45:
[...]
Volgens mij hebben ze geen enkele PM gekregen bij Amac.
Volgende zal ik bij Apple pre orderen, jullie weer minder kans🤣
Apple bezorgt gewoon bij je thuis hoor. En dan niet met een overwerkte bezorger als PostNL of DHL Parcel maar gewoon met DHL Express of UPSretlaw schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 10:48:
[...]
Wellicht om logistieke redenen. Niet iedereen woont dichtbij een Apple Store. Als er een MediaMarkt of Coolbue in de buurt is, is dat vaak gemakkelijker. Ik dacht daar ook pas later aan. Ik had op de fiets naar Leiden kunnen gaan, daar is een Coolblue. En voor een Apple Store moet ik naar Den Haag...
Ik zou zeggen, check de reviews van Amac, is al vele jaren een Mediamarkt met apple drizzle eroverheen. Pure baggerPositiev schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 10:49:
[...]
Omdat je verwacht dat Amac gewoon kan leveren, maar kwaliteit is achteruit gegaan…
Ja. Via de DHL Express app, dan 'Afleverdatum wijzigen', dan zie je het tijdslot staan. NIET op verzenden klikken. Alleen even kijken en afsluiten.AMDLegion schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 10:49:
[...]
Oh dat is wel interessant. Is dat echt DHL Express? Geen UPS of iets? Dacht dat we allemaal dezelfde DHL Express hadden zonder tijdvak
Ayeee dat is slim! Bedankt voor de tipDennisweb schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 10:50:
[...]
Ja. Via de DHL Express app, dan 'Afleverdatum wijzigen', dan zie je het tijdslot staan. NIET op verzenden klikken. Alleen even kijken en afsluiten.
Zeg maar: "Dankjewel, @Toppe!"AMDLegion schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 10:51:
[...]
Ayeee dat is slim! Bedankt voor de tip
Amac is ieder jaar drama, meeste mensen blijven er dan ook al jaren weg.Positiev schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 10:49:
[...]
Omdat je verwacht dat Amac gewoon kan leveren, maar kwaliteit is achteruit gegaan…
It's All In The "Mix"
ODIDO Zojuist gesproken voor 3de telefoon Iphone 17 Pro blauw 256GB ophalen winkel, besteld vrijdag 12-09 18:30
[ Voor 7% gewijzigd door Chamms op 19-09-2025 10:53 ]
Maar dan moet je ook een account aanmaken? Hier staat alleen een knop "Registreren" nu.Dennisweb schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 10:50:
[...]
Ja. Via de DHL Express app, dan 'Afleverdatum wijzigen', dan zie je het tijdslot staan. NIET op verzenden klikken. Alleen even kijken en afsluiten.
Mijn boefje is liev!
Saaie maar verstandige keuzeSinan10 schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 10:53:
[...]
haha ik ben niet de enige dus met de base 17 hier
ik snap niet dat mensen daar elke jaar weer bestellenMixpower schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 10:52:
[...]
Amac is ieder jaar drama, meeste mensen blijven er dan ook al jaren weg.
nope voor mijn prima kom van een 14 pro afSinan10 schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 10:53:
[...]
haha ik ben niet de enige dus met de base 17 hier
als ik de bench marks en alles kijk is het echt een must have
A person who never made a mistake never tried anything new.
Yep. Ik heb een account.JB schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 10:54:
[...]
Maar dan moet je ook een account aanmaken? Hier staat alleen een knop "Registreren" nu.
Nice, welke watch is het geworden? en welke kleur?edebee schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 10:55:
[Afbeelding]
UPS en DHL express net geweest in Apeldoorn , ik ga aan de slag. Succes nog iedereen
Aan de doos te zien een AWU3.AMDLegion schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 10:58:
[...]
Nice, welke watch is het geworden? en welke kleur?
It's All In The "Mix"
Nice. Wel een rare combo met de Air. Matcht niet lekker, behalve misschien de zwarte ultra met een zwarte air.
Ik heb een AWU2 (wel met een blauwe band) met straks een blauwe Air.AMDLegion schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 11:00:
[...]
Nice. Wel een rare combo met de Air. Matcht niet lekker, behalve misschien de zwarte ultra met een zwarte air.
It's All In The "Mix"
nee helaas geen AWU3 ( heb zelf momenteel de AWU2), dit is de apple watch 11 42mm roze goud met bruin magnetisch bandje voor de vrouw.AMDLegion schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 10:58:
[...]
Nice, welke watch is het geworden? en welke kleur?
Sowieso verbaast het mij hoeveel air’s ik zie. Echt geen slecht toestel maar die neem je enkel voor de looks toch?
Nee omdat de Pro snel krast...glydoscoop schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 11:04:
Sowieso verbaast het mij hoeveel air’s ik zie. Echt geen slecht toestel maar die neem je enkel voor de looks toch?
Mijn boefje is liev!
Ik ben hier te ''apart'' voor denk ik, die natural titanium van je ultra vloekt naar mijn ogen met t lichtblauwe titanium van de air.Mixpower schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 11:03:
[...]
Ik heb een AWU2 (wel met een blauwe band) met straks een blauwe Air.
Maar desalniettemin een mooie en krachtige setup
Hoezo alleen voor de looks?glydoscoop schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 11:04:
Ik denk dat iedereen zijn telefoon anders gebruikt, voor mij is het om te communiceren en soms een foto hier en daar.
It's All In The "Mix"
En de grootte van het scherm. En titanium. En omdat de andere modellen spuuglelijk zijn. Englydoscoop schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 11:04:
"In the long run we are all dead" J.M. Keynes
Beste iPhone voor zakelijk gebruikglydoscoop schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 11:04:
klopt puur voor de looks ( de 17 PM vind ik niet mooi en had eigenlijk geen neiuwe nodig maar de air is weer iets speciaals van Apple) de Iphone 16 PM gaat naar de vrouw.glydoscoop schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 11:04:
De Air heeft wel meteen een IOS update nodig
[ Voor 20% gewijzigd door edebee op 19-09-2025 11:10 ]
Ik zou even contact opnemen met postnl. Je moet eerst een case aanmaken via de chatbot maar dan kan je ze gewoon bellen. Bijzonder vriendelijke klantenservice trouwensSuntoro schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 09:50:
[...]
Ik dacht dat ik op tijd mijn afleveradres had gewijzigd, maar nu lijkt ie vandaag thuis te worden afgeleverd. Hopelijk niet voor mijn voordeur, zoals Post.nl vaker heeft gedaan met andere pakketjes. En er zo al eens een pakket is kwijtgeraakt. Met een telefoon wil ik dat zeker niet.
Standaard aflevering staat op een post.nl punt. Maar het lijkt alsof ie aankomt op mijn huisadres.
Mixpower schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 11:06:
[...]
Hoezo alleen voor de looks?
Ik denk dat iedereen zijn telefoon anders gebruikt, voor mij is het om te communiceren en soms een foto hier en daar.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!
Pakketje voor je deur waar je niet voor getekend hebt betekent gratis pakketjeSuntoro schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 09:50:
[...]
Ik dacht dat ik op tijd mijn afleveradres had gewijzigd, maar nu lijkt ie vandaag thuis te worden afgeleverd. Hopelijk niet voor mijn voordeur, zoals Post.nl vaker heeft gedaan met andere pakketjes. En er zo al eens een pakket is kwijtgeraakt. Met een telefoon wil ik dat zeker niet.
Standaard aflevering staat op een post.nl punt. Maar het lijkt alsof ie aankomt op mijn huisadres.
Voor wie op DHL Express zit te wachten: bij mij stond de fiets ineens voor de deur, terwijl 'de planning' nog werd gemaakt in de app / website. Ik duim met jullie mee!
"In the long run we are all dead" J.M. Keynes
Boeiend hoe die er uit ziet, hij gaat toch direct in een hoesje, toch?
Heb sinds de 7 plus nooit een hoesje meer om mijn iPhones gehadCordon schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 11:08:
Boeiend hoe die er uit ziet, hij gaat toch direct in een hoesje, toch?
Je hebt wel een grotere glasplaat voor je zuignap
Mijn boefje is liev!
Thanks voor de updateCannondale schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 11:07:
Voor wie op DHL Express zit te wachten: bij mij stond de fiets ineens voor de deur, terwijl 'de planning' nog werd gemaakt in de app / website. Ik duim met jullie mee!
Zeker! Heerlijke iPhone X look and feel, wat ik tot nu toe de mooiste iPhone vind.glydoscoop schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 11:04:
Ik heb mijn air nog niet opgehaald maar deze kan wel eens de X van die troon gaan stoten.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Heb een model met klemJB schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 11:09:
[...]
Je hebt wel een grotere glasplaat voor je zuignap
Sinds 10:11 op status Shipment is out with courier for delivery (vanaf Amsterdam, moet naar Groningen). Dus verwacht hem ergens in de loop van de middag hierAMDLegion schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 10:09:
Wie heeft hier DHL Express als leveraar? ben benieuwd hoe vroeg jullie hem hebben
Heb de air vast gehad! Voelt wel anders en degelijk in de hand. Soort van premium gevoel.. vergeleken met de pro een vernieuwing
Jij ook Groningen? @Dennisweb en ik ookcracking cloud schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 11:09:
[...]
Sinds 10:11 op status Shipment is out with courier for delivery (vanaf Amsterdam, moet naar Groningen). Dus verwacht hem ergens in de loop van de middag hier
Heftig, moet kunnen zonder hoesje.AMDLegion schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 11:08:
[...]
Heb sinds de 7 plus nooit een hoesje meer om mijn iPhones gehad
Ben zelf nu van plan deze wel een paar jaar te gebruiken, dus hoesje er omheen en screenprotector er op. Heb dat op de 11 altijd gedaan en dat was dikke prima. Op de 15 niet en die zit onder de krassen en dan voelt ' toch weer zonde.
Dat oranje is mooier dan je denkt, damn, i love it.
Content ik heb ontvangen.
https://i.imgur.com/nJBb8Sf.jpeg
https://i.imgur.com/cHE51b7.jpeg
Content ik heb ontvangen.
https://i.imgur.com/nJBb8Sf.jpeg
https://i.imgur.com/cHE51b7.jpeg
[ Voor 10% gewijzigd door Reetkeverke op 19-09-2025 11:19 ]
Ligt er inderdaad ook aan hoe je je telefoon gebruikt en hoe lang je hem gaat gebruiken. Ik heb wel altijd AppleCare+ voor ongelukjes.Cordon schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 11:10:
[...]
Heftig, moet kunnen zonder hoesje.
Ben zelf nu van plan deze wel een paar jaar te gebruiken, dus hoesje er omheen en screenprotector er op. Heb dat op de 11 altijd gedaan en dat was dikke prima. Op de 15 niet en die zit onder de krassen en dan voelt ' toch weer zonde.
En volgend jaar zien we je weerCordon schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 11:10:
[...]
Ben zelf nu van plan deze wel een paar jaar te gebruiken
Terwijl de 17 Pro 265Gb Deep Blue hier bezig is met een 1h45 durende installatie sessie (...) hierbij even mijn ervaringen / overwegingen van dit jaar:
Twee jaar gelden was ik zeer content met mijn iPhone 15 Pro 128Gb, ik vond de Blue Titanium kleur echt fantastisch en de overgang naar USB-C was top. Die telefoon heb ik met veel plezier gebruikt.
Vorig jaar heb ik lang getwijfeld of ik over wilde stappen op de 16 Pro, weinig nieuwe features ten opzichte van de 15 Pro en geen blauwe kleur meer, die ik zo geweldig vond. Toch heb ik uiteindelijk de switch gemaakt, belangrijkste reden was eigenlijk omdat mijn opslag van 128Gb te klein was geworden en ik moest gaan hannesen met het deleten van apps of de inhoud leegmaken van apps die veel geheugen gebruikten.
Uiteindelijk toch geëindigd met de 16 Pro 265Gb Black Titanium. Het afgelopen jaar met de 16 Pro was dan ook een jaar waarin ik vaak nog terugdacht aan 'die mooie 15 Pro'. De 16 Pro vond ik verder wel een fijn toestel, al vond ik het constante enorme opwarmen van het apparaat wel 'een dingetje'. Ik heb de optie "Allow more data on 5G" aan staan en dat betekent onder andere dat de telefoon gemaakte foto's via 5G direct begint te uploaden naar iCloud - gillend heet wordt dat ding er van; dat kan ook niet goed zijn voor de batterij.
In het voorjaar van 2025 een klein ongelukje - iets met een stoeprandje en telefoon gebruiken op de fiets - en het achterglas lag aan scherven. Laten maken bij Amac voor 245 eurootjes; rondlopen met gebarsten achter glas niet helemaal mijn ding.
Afgelopen zomervakantie ligt de telefoon te laden, op een kastje van pakweg 50 centimeter hoog. Ik pak een boek van het kastje, boek valt uit mijn handen, op het laadkabeltje, trekt de telefoon mee naar beneden en te de telefoon valt tegen de muur. Ik dacht nog "naja gelukkig maar heel klein stukje", maar helaas: achterglas wederom gebroken. *$@#&^*@ Dus weer naar Amac in de veronderstelling dat het weer 245 ging kosten; komen ze op de proppen met waterschade! 945 euro vervangingskosten! Bewijzen kan ik het niet, maar ik denk dat ze de seal bij de vorige reparatie niet goed hebben aangebracht - nooit van m'n leven meer Amac dus.
De afgelopen 1,5 maand - tegen mijn principes in - rond gelopen met een gebarsten achterglas en zogenaamde "waterschade", vermomd door een zo billig mogelijk hoesje (ook al iets waar ik normaal gesproken niet mee rond wil lopen).
Enfin, lang verhaal kort: richting de launch van de iPhone 17 wist ik dus al wel dat ik in de markt zou zijn voor wat nieuws. Tijdens de keynote gecharmeerd van de Air, ik houd wel van een hele lichte telefoon, maar wel zorgen over de batterijduur. Op dagen dat ik voor mijn werk naar Londen moet kom ik vaak op de airport in Londen al aan met 50% batterij resterend, op die dagen ben je veel aan het bellen, mail via je telefoon verwerken en de gebruikelijke dingen die je doet op reis (muziek luisteren, dingen opzoeken op Maps, etc). Ik zag mezelf dat niet doen op een Air met flinterdun batterijtje.
Gelukkig hoefde dat niet - wat daar stond 'ie dan hoor! Tijdens de Keynote wist ik gelijk, die blauwe moet ik hebben! Want na een jaar afwezigheid was daar mijn geliefde (Dark) Blue weer terug; reden genoeg om weer te upgraden (en van dat kapotte achterglas af te zijn). Kwestie van bestellen dus.
Zoals elk jaar weer helemaal in de startblokken op pre-order dag, met 3 apparaten tegelijk ingelogd in de store (meer voor de fun dan iets anders) en om 14h02 al de Store binnengerold via de Store app (terwijl iPad en Macbook nog in virtuele rij hingen). Besteld bij Apple en aflevering met DHL.
Gisteren avond een berichtje van DHL dat de zending was aangemeld, in mijn ervaring komt DHL Express hier altijd extreem vroeg en het was daarom geen verrassing dat ze vanochtend om 09h00 al voor de deur stonden.
Eerste indruk van de telefoon: wow! Precies de goede kleur blauw, mooie afwerking, geen vingerafdruk magneet en na dik een uur "transferring data" is ie warm - maar niet heet. Nog een paar minuten en dan is het overzetten compleet - hopelijk een jaar wat meer plezier van mijn iPhone dan de 16 Pro.
Tot slot: dit jaar gaat er 100% zeker Apple Care op...
Twee jaar gelden was ik zeer content met mijn iPhone 15 Pro 128Gb, ik vond de Blue Titanium kleur echt fantastisch en de overgang naar USB-C was top. Die telefoon heb ik met veel plezier gebruikt.
Vorig jaar heb ik lang getwijfeld of ik over wilde stappen op de 16 Pro, weinig nieuwe features ten opzichte van de 15 Pro en geen blauwe kleur meer, die ik zo geweldig vond. Toch heb ik uiteindelijk de switch gemaakt, belangrijkste reden was eigenlijk omdat mijn opslag van 128Gb te klein was geworden en ik moest gaan hannesen met het deleten van apps of de inhoud leegmaken van apps die veel geheugen gebruikten.
Uiteindelijk toch geëindigd met de 16 Pro 265Gb Black Titanium. Het afgelopen jaar met de 16 Pro was dan ook een jaar waarin ik vaak nog terugdacht aan 'die mooie 15 Pro'. De 16 Pro vond ik verder wel een fijn toestel, al vond ik het constante enorme opwarmen van het apparaat wel 'een dingetje'. Ik heb de optie "Allow more data on 5G" aan staan en dat betekent onder andere dat de telefoon gemaakte foto's via 5G direct begint te uploaden naar iCloud - gillend heet wordt dat ding er van; dat kan ook niet goed zijn voor de batterij.
In het voorjaar van 2025 een klein ongelukje - iets met een stoeprandje en telefoon gebruiken op de fiets - en het achterglas lag aan scherven. Laten maken bij Amac voor 245 eurootjes; rondlopen met gebarsten achter glas niet helemaal mijn ding.
Afgelopen zomervakantie ligt de telefoon te laden, op een kastje van pakweg 50 centimeter hoog. Ik pak een boek van het kastje, boek valt uit mijn handen, op het laadkabeltje, trekt de telefoon mee naar beneden en te de telefoon valt tegen de muur. Ik dacht nog "naja gelukkig maar heel klein stukje", maar helaas: achterglas wederom gebroken. *$@#&^*@ Dus weer naar Amac in de veronderstelling dat het weer 245 ging kosten; komen ze op de proppen met waterschade! 945 euro vervangingskosten! Bewijzen kan ik het niet, maar ik denk dat ze de seal bij de vorige reparatie niet goed hebben aangebracht - nooit van m'n leven meer Amac dus.
De afgelopen 1,5 maand - tegen mijn principes in - rond gelopen met een gebarsten achterglas en zogenaamde "waterschade", vermomd door een zo billig mogelijk hoesje (ook al iets waar ik normaal gesproken niet mee rond wil lopen).
Enfin, lang verhaal kort: richting de launch van de iPhone 17 wist ik dus al wel dat ik in de markt zou zijn voor wat nieuws. Tijdens de keynote gecharmeerd van de Air, ik houd wel van een hele lichte telefoon, maar wel zorgen over de batterijduur. Op dagen dat ik voor mijn werk naar Londen moet kom ik vaak op de airport in Londen al aan met 50% batterij resterend, op die dagen ben je veel aan het bellen, mail via je telefoon verwerken en de gebruikelijke dingen die je doet op reis (muziek luisteren, dingen opzoeken op Maps, etc). Ik zag mezelf dat niet doen op een Air met flinterdun batterijtje.
Gelukkig hoefde dat niet - wat daar stond 'ie dan hoor! Tijdens de Keynote wist ik gelijk, die blauwe moet ik hebben! Want na een jaar afwezigheid was daar mijn geliefde (Dark) Blue weer terug; reden genoeg om weer te upgraden (en van dat kapotte achterglas af te zijn). Kwestie van bestellen dus.
Zoals elk jaar weer helemaal in de startblokken op pre-order dag, met 3 apparaten tegelijk ingelogd in de store (meer voor de fun dan iets anders) en om 14h02 al de Store binnengerold via de Store app (terwijl iPad en Macbook nog in virtuele rij hingen). Besteld bij Apple en aflevering met DHL.
Gisteren avond een berichtje van DHL dat de zending was aangemeld, in mijn ervaring komt DHL Express hier altijd extreem vroeg en het was daarom geen verrassing dat ze vanochtend om 09h00 al voor de deur stonden.
Eerste indruk van de telefoon: wow! Precies de goede kleur blauw, mooie afwerking, geen vingerafdruk magneet en na dik een uur "transferring data" is ie warm - maar niet heet. Nog een paar minuten en dan is het overzetten compleet - hopelijk een jaar wat meer plezier van mijn iPhone dan de 16 Pro.
Tot slot: dit jaar gaat er 100% zeker Apple Care op...
Haha ja hier ook wel weer, mits er een Air 2 komt. Denk niet dat ik van een Air terug zou willen naar een standaard toestel.
Die van mij is ook zakelijk maar mijn 15 Pro wordt constant te heet en is altijd leeg. De reviews online tonen aan wat we verwachten. Presteert gelijk aan de 16. Erg mooi maar ik vond de conclusie van bright wel strak.
YouTube: Bright Podcast | iPhone Air beter dan verwacht, toch geen aanrader
Uiteraard heeft ieder zijn voorkeur en andere manier van gebruik. Ik geef 0,0 om de dunheid en gewicht van mijn telefoon bijvoorbeeld. Ik vind de AWU en de PM toestellen juist wat stoers uitstralen, jammer dat de AWU3 niet in oranje is uitgekomen.
Hoe vaak ik mijn telefoon wel niet uit mn handen laat stuiterenAMDLegion schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 11:08:
[...]
Heb sinds de 7 plus nooit een hoesje meer om mijn iPhones gehad
Ik baal dat ik mijn incheckmoment in de Store laat op de middag heb gedaan, alle bezorgers van andere pakketjes zijn inmiddels geweest, ik had nu gewoon langs gekund
De 2 busjes naar het noorden zijn vertrokken. Die van mij ging om 11:08 uur weg uit Amsterdam, onderweg naar Friesland!cracking cloud schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 11:09:
[...]
Sinds 10:11 op status Shipment is out with courier for delivery (vanaf Amsterdam, moet naar Groningen). Dus verwacht hem ergens in de loop van de middag hier
Wat lijken we toch op elkaar

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Gaan wel meer busjes hierheen hoor.T1mmeh schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 11:15:
[...]
De 2 busjes naar het noorden zijn vertrokken. Die van mij ging om 11:08 uur weg uit Amsterdam, onderweg naar Friesland!
Hier zit het DC van PostNL, als je ziet hoeveel busjes er richting Winschoten e.d. gaan: soms wel 30 achter elkaar

[ Voor 18% gewijzigd door Toppe op 19-09-2025 11:17 ]
Met zakelijk gebruik bedoelde ik mailen & appen. Dan gaat de air echt niet heet worden hoor. We zijn alweer meerdere CPU generaties verder.glydoscoop schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 11:15:
[...]
Die van mij is ook zakelijk maar mijn 15 Pro wordt constant te heet en is altijd leeg. De reviews online tonen aan wat we verwachten. Presteert gelijk aan de 16. Erg mooi maar ik vond de conclusie van bright wel strak.
YouTube: Bright Podcast | iPhone Air beter dan verwacht, toch geen aanrader
Uiteraard heeft ieder zijn voorkeur en andere manier van gebruik. Ik geef 0,0 om de dunheid en gewicht van mijn telefoon bijvoorbeeld. Ik vind de AWU en de PM toestellen juist wat stoers uitstralen, jammer dat de AWU3 niet in oranje is uitgekomen.
De A17 Pro was gewoon een heethoofd ansich.
Klerelijers bij PostNL zouden komen tussen 14.30 en 17.00. Nu voor beide pakketjes: Sorry het bezorgmoment is bijgewerkt. Het lukt vandaag niet je pakket te bezorgen. Pakket is gewoon juist gesorteerd, en dan weten ze om 10.00 uur toch al dat het vandaag onmogelijk wordt..
Ik ben toch malle pietje niet!
Gewicht en feel van het toestel. En de nadelen van beperkte thermals zijn niet van toepassing op zakelijk gebruik, mailen en appen.
Kan zijn dat een bus stuk is, chauffeur ziek of wat dan ook. Gebeurt hier ook wel eens, dan gaan ze gewoon met de avond levering meeThe Legend schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 11:18:
Klerelijers bij PostNL zouden komen tussen 14.30 en 17.00. Nu voor beide pakketjes: Sorry het bezorgmoment is bijgewerkt. Het lukt vandaag niet je pakket te bezorgen. Pakket is gewoon juist gesorteerd, en dan weten ze om 10.00 uur toch al dat het vandaag onmogelijk wordt..
Volgend jaar gewoon de Apple Store kiezen ipv random reseller toko's ( mediamarkt, coolblue etc )The Legend schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 11:18:
Zelfde hier.The Legend schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 11:18:
Ik weet gewoon niet of dit een grap isPaprika schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 11:22:
[Afbeelding]
Mobiel.nl (DHL) was in ieder geval er op tijd bij en ik heb pas 3 dagen geleden besteld. Ik ga hem nog niet openen, want mijn hoesje komt pas over een paar weken gok ik zo.
Bij mij wel, veel onderweg. Veel carplay gebruik. Veel foto’s maken en tekeningen bekijken.AMDLegion schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 11:18:
[...]
Gewicht en feel van het toestel. En de nadelen van beperkte thermals zijn niet van toepassing op zakelijk gebruik, mailen en appen.
Nogmaals ieder zijn use case met bijpassend toestel toch? Vanaf een 14 is elk toestel een goede keuze.
Ook niet ff een sneak peak van de kleur?Paprika schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 11:22:
[Afbeelding]
Mobiel.nl (DHL) was in ieder geval er op tijd bij en ik heb pas 3 dagen geleden besteld. Ik ga hem nog niet openen, want mijn hoesje komt pas over een paar weken gok ik zo.
Zonder abonnement? Ik bestelde vrijdag en krijg voorlopig nog niks🤔Paprika schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 11:22:
[Afbeelding]
Hier alles binnen via Odido. Wel wat fout gegaan want had esim aangevraagd maar heb een sim kaart ontvangen. MAar goed die zet ik later wel eens om. Alleen nummerbehoud kan blijkbaar pas maandag (kreeg net SMS van Odido). Dus dan laten we de iphone maar even liggen tot maandag. Heeft geen nut om mijn huidige phone dan over te zetten.
PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82
Ik denk dat mijn definitie van zakelijk gebruik iets te simpel is. Ik zie jou meer als een power user, iemand die gewoon lekker een Pro moet nemen.glydoscoop schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 11:23:
[...]
Bij mij wel, veel onderweg. Veel carplay gebruik. Veel foto’s maken en tekeningen bekijken.
Nogmaals ieder zijn use case met bijpassend toestel toch? Vanaf een 14 is elk toestel een goede keuze.
Apple Care +.. haha maar ik ben benieuwd mijn 15 pro is zo vaak gevallen en nooit een hoesje gehad ziet er prima uit.
Dat zou inderdaad kunnen hoor. Ga natuurlijk wel vanavond even de air vasthouden.AMDLegion schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 11:24:
[...]
Ik denk dat mijn definitie van zakelijk gebruik iets te simpel is. Ik zie jou meer als een power user, iemand die gewoon lekker een Pro moet nemen.
[ Voor 40% gewijzigd door glydoscoop op 19-09-2025 11:27 ]
Want? Je 06 nummer staat hier los van.JSchut schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 11:24:
Hier alles binnen via Odido. Wel wat fout gegaan want had esim aangevraagd maar heb een sim kaart ontvangen. MAar goed die zet ik later wel eens om. Alleen nummerbehoud kan blijkbaar pas maandag (kreeg net SMS van Odido). Dus dan laten we de iphone maar even liggen tot maandag. Heeft geen nut om mijn huidige phone dan over te zetten.
Mijn boefje is liev!
Nou vanochtend toch maar besteld bij Apple en morgen op halen in Amsterdam een zilvere 17 pro max 265gb
De status staat nu op wordt verwerkt, iemand ervaring met of het dan zeker is dat hij morgen ook klaarligt op het ophaal tijdstip?
Dan kan ik eindelijk mijn order bij Amac cancellen, durf dat nog niet totdat ik bevestiging heb van Apple hahaha
Dan kan ik eindelijk mijn order bij Amac cancellen, durf dat nog niet totdat ik bevestiging heb van Apple hahaha
De nieuwe Pro's krassen heel snel, met name de blauwe ( zie reddit )glydoscoop schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 11:25:
[...]
Apple Care +.. haha maar ik ben benieuwd mijn 15 pro is zo vaak gevallen en nooit een hoesje gehad ziet er prima uit.
Let op:
Deel nooit je track & trace code, of link voor het volgen van je pakketje. Andere mensen kunnen hier mogelijk de bezorgingstijd en -plaats wijzigen.
Toppe houdt een lijst bij met iPhone 17 bestellingen en verwachte leveringen. Je kunt je bestelling toevoegen via dit Google form.
Deel nooit je track & trace code, of link voor het volgen van je pakketje. Andere mensen kunnen hier mogelijk de bezorgingstijd en -plaats wijzigen.
Toppe houdt een lijst bij met iPhone 17 bestellingen en verwachte leveringen. Je kunt je bestelling toevoegen via dit Google form.