Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!
Zij heeft zaterdagmiddag een 17 Pro 512GB Deep Blue besteld.
En ik maandagochtend een 17 Pro 512GB Silver.
Door het wijzigen naar een pakketpunt heb ik geen idee meer hoe laat hij aankomt
Meteen mezelf voorstellen want ik ben fervent Tweakers lezer en hierbij meteen mijn eerste post.
Ik heb een in 17 Pro Max besteld via de presale via Telenet in België. Jammer genoeg tot nog toe geen link ontvangen van PostNL met de trackingstatus van de levering. Dat is hoe ze werken. Je doet de pre-order, en je wacht tot je een tracking ontvangt via PostNL.
Ik heb vandaag met Telenet gebeld en had een erg vriendelijke vrouw aan de lijn. Wist me te zeggen, na lang opzoekingswerk, dat Telenet geen voorraad heeft en dat ik tot 24 oktober (????) zal moeten wachten hoe het er nu naar uitziet. Dit is toch geen manier van handelen? Er werd me tevens bevestigd dat ik een van de eersten ben die succesvol heeft besteld. Het gaat overigens om de blauwe variant.
Ik baal nu wel héél erg.
Fijne avond aan iedereen en veel plezier met de unboxing!
Dat zegt ook iedereen die een glaasje te veel neemt
[ Voor 5% gewijzigd door SURFivor op 18-09-2025 19:14 ]
Nog nooit eerder een pakketje laten bezorgen?DareFace schreef op donderdag 18 september 2025 @ 19:06:
Ben benieuwd hoe laat de pakketjes overhandigd worden aan postnl vanuit coolblue.
Door het wijzigen naar een pakketpunt heb ik geen idee meer hoe laat hij aankomt
Ja dat kan met bijbetaling via de post nl app, als je er vroeg zat bij bent 😊Siui schreef op donderdag 18 september 2025 @ 18:45:
Weet iemand of we met de t&t-code de datum of het tijdslot voor de bezorging door PostNL kunnen kiezen? (Door Odido)
Ik koop er inderdaad niet omdat ik t niet kan waarderen dat ze misbruik maken van schaarste. Dat vind ik meer iets voor de mediamarkt, Coolblue was ooit een zaak die netter zaken deed.Roos79 schreef op donderdag 18 september 2025 @ 16:39:
[...]
Waarom verliezen ze je goodwill?
Het staat duidelijk op de site en je hoeft ze er niet te kopen?
slecht teken! hoelang en eerder het in de handen van PostNL is, hoe groter de kans dat ze het kwijtraken!JustJoostNL schreef op donderdag 18 september 2025 @ 19:12:
Pakketje is eindelijk door PostNL ontvangen hier!
you are f#ked
Hoe laat had je besteld vorige week?Ruud0012 schreef op donderdag 18 september 2025 @ 18:40:
[...]
Net echt net een bericht van Vodafone. Mijn PM silver 2TB wordt verstuurd. Yessss!
leoaq.fm // Jeune Loop
Hahaha, heb goede ervaring met PostNL dus heb er wel vertrouwen in.refused81 schreef op donderdag 18 september 2025 @ 19:20:
[...]
slecht teken! hoelang en eerder het in de handen van PostNL is, hoe groter de kans dat ze het kwijtraken!
you are f#ked
Nee. Maar ik het gevoel dat jij het me zeker wel kan uitleggen hoe het werkt.refused81 schreef op donderdag 18 september 2025 @ 19:15:
[...]
Nog nooit eerder een pakketje laten bezorgen?
je gratis optie is de PostNL website (FAQ sectie), de dure optie is om mij als advisor in te schakelen.DareFace schreef op donderdag 18 september 2025 @ 19:23:
[...]
Nee. Maar ik het gevoel dat jij het me zeker wel kan uitleggen hoe het werkt.
Coolblue is net zo'n graaitent geworden als Scalpernate. Bestel er al even niet meer.AMDLegion schreef op donderdag 18 september 2025 @ 19:18:
[...]
Ik koop er inderdaad niet omdat ik t niet kan waarderen dat ze misbruik maken van schaarste. Dat vind ik meer iets voor de mediamarkt, Coolblue was ooit een zaak die netter zaken deed.
Echter blijft de status op : Je abonnementsaanvraag wordt verwerkt door KPN
Kun je de bezorgtijd kiezen? bijvoorbeeld overdag of 's avonds?JustJoostNL schreef op donderdag 18 september 2025 @ 19:12:
Pakketje is eindelijk door PostNL ontvangen hier!
De voorraad voor losse verkoop is niet de voorraad die voor KPN gebruikt wordt.Hawal schreef op donderdag 18 september 2025 @ 19:30:
Nou ik heb de hoop opgegeven hoor .. ze hebben mijn toestel gewoon op voorraad omdat er bij verwachte bezorgdatum nu ook op morgen staat en de tekst “niet op voorraad” is ook weg.
NeeSiui schreef op donderdag 18 september 2025 @ 19:31:
[...]
Kun je de bezorgtijd kiezen? bijvoorbeeld overdag of 's avonds?
Altijd problemen bij Belgische providers. Gewoon bestellen in de toekomst bij apple zelf of een bekende retailer.Dorryflorry schreef op donderdag 18 september 2025 @ 19:07:
Hallo iedereen,
Meteen mezelf voorstellen want ik ben fervent Tweakers lezer en hierbij meteen mijn eerste post.
Ik heb een in 17 Pro Max besteld via de presale via Telenet in België. Jammer genoeg tot nog toe geen link ontvangen van PostNL met de trackingstatus van de levering. Dat is hoe ze werken. Je doet de pre-order, en je wacht tot je een tracking ontvangt via PostNL.
Ik heb vandaag met Telenet gebeld en had een erg vriendelijke vrouw aan de lijn. Wist me te zeggen, na lang opzoekingswerk, dat Telenet geen voorraad heeft en dat ik tot 24 oktober (????) zal moeten wachten hoe het er nu naar uitziet. Dit is toch geen manier van handelen? Er werd me tevens bevestigd dat ik een van de eersten ben die succesvol heeft besteld. Het gaat overigens om de blauwe variant.
Ik baal nu wel héél erg.
Fijne avond aan iedereen en veel plezier met de unboxing!
Hoelaat en welke heb je bij KPN gehaald? En verlenging van abo met maandelijks termijn of in 1 keer afbetaling?Hawal schreef op donderdag 18 september 2025 @ 19:30:
Nou ik heb de hoop opgegeven hoor .. ze hebben mijn toestel gewoon op voorraad omdat er bij verwachte bezorgdatum nu ook op morgen staat en de tekst “niet op voorraad” is ook weg.
Nou ik weet zeker dat ze mijn telefoon op voorraad hebben, dat komt doordat de vorige status was : wanneer we je telefoon op voorraad hebben dienen we een verzoek in bij KPN.Dennisweb schreef op donderdag 18 september 2025 @ 19:34:
[...]
De voorraad voor losse verkoop is niet de voorraad die voor KPN gebruikt wordt.
Via Belsimpel iphone 17 pro max 256GB blauw 12/09 14:03Ricco02 schreef op donderdag 18 september 2025 @ 19:38:
[...]
Hoelaat en welke heb je bij KPN gehaald? En verlenging van abo met maandelijks termijn of in 1 keer afbetaling?
Verlenging van abo met maandelijkse termijnen
[ Voor 7% gewijzigd door Hawal op 18-09-2025 19:46 ]
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Nope, hij is laat dit jaar:Dennisweb schreef op donderdag 18 september 2025 @ 19:29:
@Toppe Jouw toestel al gescand door DHL? Hier nog niet.
[ Voor 103% gewijzigd door Toppe op 18-09-2025 19:50 ]
Nou ja, daarom zei ik ook: het lijkt een beetje een heel algemeen klantenservicebericht. Ik krijg bijna het idee dat ze m'n order er niet eens bij gepakt hebbenMicheeels schreef op donderdag 18 september 2025 @ 17:11:
[...]
Begrijp ik goed dat ze aangeven verwachten morgen te leveren ondanks dat bij jou ook die indicatie van 1-2 weken wordt vermeld? Vreemd!
Wellicht leren ze het en gaat hij rechtstreeks naar Amsterdam 😂Dennisweb schreef op donderdag 18 september 2025 @ 19:55:
@Toppe Duurt inderdaad heel lang, dit jaar. @RiccardoNL heeft via UPS zijn eerste scan al gehad.
I don't have dreams, I have goals!!
Hier al T&T van Vodafone ontvangen, PM 256 GB Deep Blue.sjaakaq schreef op donderdag 18 september 2025 @ 18:31:
[...]
Ik niet en inderdaad ik zie er geen een in deze thread.
Misschien heeft Vodafone maar twee Pro Max toestellen gekregen van Apple ofzo?
Een vrouw is een prachtige creatie, ze geeft melk zonder gras te eten, ze bloed zonder zich te bezeren, wordt nat zonder dat het regent, zuigt zonder stroom en ze kan een man laten komen zonder dat ze roept.
hoelaat had je besteld en ordernummer misschien??Niek_1981 schreef op donderdag 18 september 2025 @ 20:05:
[...]
Hier al T&T van Vodafone ontvangen, PM 256 GB Deep Blue.
Kreeg plots mailtje dat ze toch leveren morgen. In mijn account staat nog steeds niets vooruitgang & dat het toestel nog niet eens binnen is. Heel raar dus.
Maar.... de mail klopt & is echt , dus morgen als alles goed gaat ist feestje.
Ordernummer 550510xxx om 15.16 uur hebben ze de bestelling opnieuw aangemaakt nadat de 1ste keer van alles mis is gegaan.Greg36 schreef op donderdag 18 september 2025 @ 20:08:
[...]
hoelaat had je besteld en ordernummer misschien??
Een vrouw is een prachtige creatie, ze geeft melk zonder gras te eten, ze bloed zonder zich te bezeren, wordt nat zonder dat het regent, zuigt zonder stroom en ze kan een man laten komen zonder dat ze roept.
Komen vast meer scans aan nog!
"In the long run we are all dead" J.M. Keynes
We wonen wel bijna in Denemarken-Zuid, dus kan even duren. Word wel ongerust als 'ie morgen nog niet gescand is. 😂
Wel interessant. Ik heb om 14:47 de mail “Bevestiging van je bestelling bij Vodafone” gekregen en mijn ordernummer is 55063xxxx.Niek_1981 schreef op donderdag 18 september 2025 @ 20:12:
[...]
Ordernummer 550510xxx om 15.16 uur hebben ze de bestelling opnieuw aangemaakt nadat de 1ste keer van alles mis is gegaan.
leoaq.fm // Jeune Loop
Wat het nog onduidelijker maakt… “DHL Express xxx van APPLE is onderweg. Handtekening is vereist. Haal af bij ServicePoint of kies andere optie…”
Alsof het niet eerst gewoon aangeboden wordt thuis. Mega irritant dit soort meldingen.
Mijn boefje is liev!
Hier nog niet. Heb 5 verschillende pakket apps en dhl via whatsapp
Default is toch altijd thuisadres? Servicepunt, bij buren, etc. zijn dan de andere opties. Ze proberen ook altijd een beetje mensen te pushen om (voor DHL) efficiëntere bezorgopties te kiezen.JB schreef op donderdag 18 september 2025 @ 20:23:
[...]
Wat het nog onduidelijker maakt… “DHL Express xxx van APPLE is onderweg. Handtekening is vereist. Haal af bij ServicePoint of kies andere optie…”
Alsof het niet eerst gewoon aangeboden wordt thuis. Mega irritant dit soort meldingen.
Uit het verleden is gebleken dat Vodafone nog tot laat door gaat de dag voor de release dus alle hoop is zeker nog niet verloren.sjaakaq schreef op donderdag 18 september 2025 @ 20:20:
[...]
Wel interessant. Ik heb om 14:47 de mail “Bevestiging van je bestelling bij Vodafone” gekregen en mijn ordernummer is 55063xxxx.
Ik weet niet of ze chronologisch werken maar anders is er echt wat misgegaan. Hier 55066 om 14:29. En uiteraard geen iPhone morgen.sjaakaq schreef op donderdag 18 september 2025 @ 20:20:
[...]
Wel interessant. Ik heb om 14:47 de mail “Bevestiging van je bestelling bij Vodafone” gekregen en mijn ordernummer is 55063xxxx.
Dit is DHL Express, daar heb je andere opties dan bij DHL Parcel, zo kan bij de buren bijvoorbeeld niet.Cannondale schreef op donderdag 18 september 2025 @ 20:26:
[...]
Default is toch altijd thuisadres? Servicepunt, bij buren, etc. zijn dan de andere opties. Ze proberen ook altijd een beetje mensen te pushen om (voor DHL) efficiëntere bezorgopties te kiezen.
Klopt. Maar zo komt het niet overCannondale schreef op donderdag 18 september 2025 @ 20:26:
[...]
Default is toch altijd thuisadres? Servicepunt, bij buren, etc. zijn dan de andere opties. Ze proberen ook altijd een beetje mensen te pushen om (voor DHL) efficiëntere bezorgopties te kiezen.
Mijn boefje is liev!
Oh ja, dat is logisch inderdaad. Ik zou me niet zoveel zorgen maken dat hij ineens direct bij een servicepunt wordt bezorgd als je op je thuisadres hebt besteld.Toppe schreef op donderdag 18 september 2025 @ 20:27:
[...]
Dit is DHL Express, daar heb je andere opties dan bij DHL Parcel, zo kan bij de buren bijvoorbeeld niet.
Nee, maar worden de iphones niet bezorgd door AMP logistics?Grobbelboy schreef op donderdag 18 september 2025 @ 20:25:
Odido-ers: hebben jullie allemaal al een tijdslot van PostNL? Ik begin ‘m namelijk wel wat te knijpen.
Hahaha, ik schreef het al ergens een week geleden in deze thread. Ik heb gewoon een prima werkende iPhone. Er gaat niks mis als ik morgen geen nieuwe geleverd krijg. En toch zit ik hier als een soort oermens “ugh niet iphone kuch wel iphone klopt niet moet hebben”…belachelijk eigenlijk 😉Niek_1981 schreef op donderdag 18 september 2025 @ 20:26:
[...]
Uit het verleden is gebleken dat Vodafone nog tot laat door gaat de dag voor de release dus alle hoop is zeker nog niet verloren.
leoaq.fm // Jeune Loop
Ik heb hier standaard een briefje boven de bel: Pakketjes voor de deur legen a.u.b.Cannondale schreef op donderdag 18 september 2025 @ 20:29:
[...]
Oh ja, dat is logisch inderdaad. Ik zou me niet zoveel zorgen maken dat hij ineens direct bij een servicepunt wordt bezorgd als je op je thuisadres hebt besteld.
Gaat altijd goed
Nee, particulier deze keer door PostNLronbont schreef op donderdag 18 september 2025 @ 20:31:
[...]
Nee, maar worden de iphones niet bezorgd door AMP logistics?
Volgens mij is AMP zakelijk en PostNL particulier.ronbont schreef op donderdag 18 september 2025 @ 20:31:
[...]
Nee, maar worden de iphones niet bezorgd door AMP logistics?
Zit je me nu te fucken of niet ToppeToppe schreef op donderdag 18 september 2025 @ 20:31:
[...]
Ik heb hier standaard een briefje boven de bel: Pakketjes voor de deur legen a.u.b.
Gaat altijd goed
Nee? Hoezo?Cannondale schreef op donderdag 18 september 2025 @ 20:32:
[...]
Zit je me nu te fucken of niet Toppe
nog niet..pakket is nog niet aangekomen bij PostNL..Grobbelboy schreef op donderdag 18 september 2025 @ 20:25:
Odido-ers: hebben jullie allemaal al een tijdslot van PostNL? Ik begin ‘m namelijk wel wat te knijpen.

Dat dacht ik! Bij de wat ‘serieuzere’ zendingen en vervoerders nemen ze het hier gewoon mee terug of naar pakketpunt als er niet wordt getekend.
SmsjeCannondale schreef op donderdag 18 september 2025 @ 20:31:
[...]
BTW ik krijg die mail(s) van DHL niet, heb alleen de mail van Apple zelf. Niet ingelogd bij DHL of signed up voor updates.
Mijn boefje is liev!
En het dan gek vinden als alle pakketjes leeg aan komenToppe schreef op donderdag 18 september 2025 @ 20:31:
[...]
Ik heb hier standaard een briefje boven de bel: Pakketjes voor de deur legen a.u.b.
Gaat altijd goed
Verlenging is PostNL en nieuw contract (en wellicht zakelijk?) is AMP.thomastvd schreef op donderdag 18 september 2025 @ 20:32:
[...]
Volgens mij is AMP zakelijk en PostNL particulier.
Ook niet!
Nee joh, hier mogen ze alles altijd voor de deur leggen. Scheelt hun ook weer.Cannondale schreef op donderdag 18 september 2025 @ 20:38:
[...]
Dat dacht ik! Bij de wat ‘serieuzere’ zendingen en vervoerders nemen ze het hier gewoon mee terug of naar pakketpunt als er niet wordt getekend.
Heb twee orders, eentje is al wel ontvangen en de ander nog niet. Mijn ervaring met PostNL leert dat het vanavond (laat) nog wel goed komt.Grobbelboy schreef op donderdag 18 september 2025 @ 20:25:
Je hebt zelf de tijd aangepast? Bij mij staat gewoon 'voor het einde van de dag'. Daar blijf ik liever van af.Toppe schreef op donderdag 18 september 2025 @ 20:48:
@Dennisweb levering gescand. Meteen de tijd aangepast!
Tussen 10 en 15, anders tussen 09 en 17…Dennisweb schreef op donderdag 18 september 2025 @ 20:53:
[...]
Je hebt zelf de tijd aangepast? Bij mij staat gewoon 'voor het einde van de dag'. Daar blijf ik liever van af.
Ik krijg ook updates via whatsapp, daar zat de link in voor on demand
[ Voor 11% gewijzigd door Toppe op 18-09-2025 20:55 ]
Ter land, ter zee en in de kroeg
Ik laat 'm afleveren op het adres van m'n ouders. Moeders is wel thuis. Kan ik ondertussen nog even het gras maaien. Ik blijf altijd af van dit soort dingen. Altijd bang dat het fout gaat. Ik wil niet nog een weekend met de Pixel. Het is geen vreselijke telefoon, maar ik mis de iPhone.Toppe schreef op donderdag 18 september 2025 @ 20:54:
[...]
Tussen 10 en 15, anders tussen 09 en 17…
Ik krijg ook updates via whatsapp, daar zat de link in voor on demand
Laat besteld afgelopen maandag 15:00, zou toch mooi zijn als hij morgen of zaterdag komt
Hier ook. Verwacht voor 13:00.Toppe schreef op donderdag 18 september 2025 @ 20:48:
@Dennisweb levering gescand. Meteen de tijd aangepast!
Arthur, Mark en PeterMsi92 schreef op donderdag 18 september 2025 @ 20:59:
Stomme vraag maar waar staat AMP eigenlijk voor? 😅 Ik zie het hier vaak voorbij komen.
Eind goed al goed 😍😍😍😍 hahaha.Dennisweb schreef op donderdag 18 september 2025 @ 20:59:
[...]
Ik laat 'm afleveren op het adres van m'n ouders. Moeders is wel thuis. Kan ik ondertussen nog even het gras maaien. Ik blijf altijd af van dit soort dingen. Altijd bang dat het fout gaat. Ik wil niet nog een weekend met de Pixel. Het is geen vreselijke telefoon, maar ik mis de iPhone.
Hier ook nog steeds op "Wordt voorbereid"...Christiano007 schreef op donderdag 18 september 2025 @ 20:59:
Nog steeds niets vernomen van de mediamarkt... hoop dat dat nog vanavond gaat gebeuren
Telefoon lijkt wel gereserveerd te zijn en is op voorraad

Hier precies hetzelfde bestelling geplaatst bij KPN maar dan 25 min. later. Ook geen beweging helaas….Archidus schreef op donderdag 18 september 2025 @ 20:35:
Volgens mij heb ik pech! Verlenging bij KPN gekozen met iPhone Pro Max Silver 256GB. besteld op 14:09 maar nu nog steeds geen beweging op mijn bestelstatus pagina. Merkwaardig wel.
Terwijl ze toch besteld waren om 14:02-14:03
Nog altijd:
De bestelling wacht op levering van één of meer producten van onze leveranciers.
Helaas

Ah ja ik baal er wel van moet ik eerlijk zeggen. Ik had verwacht dat je het eerste half uur wel redelijk safe zou zitten. (Zeker de eerrste 10 minuten in mijn geval.) Nu zal de zilver 256 PM het meest populaire model zijn. Dus dat zal ook meespelen.Chrizoss schreef op donderdag 18 september 2025 @ 21:30:
[...]
Hier precies hetzelfde bestelling geplaatst bij KPN maar dan 25 min. later. Ook geen beweging helaas….
Hopelijk zijn de naleveringen vlot. Maar ik verwacht hem niet meer deze maand dan.
Nou, dat is verrassend. Ik had ook 24-29 september staat en kort na 14:00 besteld afgelopen vrijdag. Zie nu dezelfde melding bij mijn bestelling, al heb ik daar nog geen mails over ontvangen.DTWN schreef op donderdag 18 september 2025 @ 21:33:
De geschatte levertijd stond tot een uur geleden nog op 24–29 september bij mij (17PM, 256GB, zilver, 14:08). Tot mijn verrassing zag ik net in de Apple Store app dat hij inmiddels is verzonden en morgen al wordt bezorgd! Perfect 🤗
Anyway, ik klaag niet
Welke iPhone?freezer schreef op donderdag 18 september 2025 @ 21:41:
Ik heb pas maandag besteld om 15:00 maar krijg hem waarschijnlijk morgen al. Althans de bestelling wordt ingepakt. Besteld bij VF
Welk model?freezer schreef op donderdag 18 september 2025 @ 21:41:
Ik heb pas maandag besteld om 15:00 maar krijg hem waarschijnlijk morgen al. Althans de bestelling wordt ingepakt. Besteld bij VF
Deel nooit je track & trace code, of link voor het volgen van je pakketje. Andere mensen kunnen hier mogelijk de bezorgingstijd en -plaats wijzigen.
Toppe houdt een lijst bij met iPhone 17 bestellingen en verwachte leveringen. Je kunt je bestelling toevoegen via dit Google form.