Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:13
Tweak_ers schreef op woensdag 11 september 2024 @ 08:52:
[...]

Geen idee eigenlijk. Zo veel scroll ik denk ik niet.
Daar merk je het toch vooral?
Jup. En zodra je dat gewend bent, kun je nooit meer zonder.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:29
Tweak_ers schreef op woensdag 11 september 2024 @ 08:52:
[...]

Geen idee eigenlijk. Zo veel scroll ik denk ik niet.
Daar merk je het toch vooral?
Klopt maar als je er aan gewend bent en je gaat terug dan is het (in ieder geval voor mij) erg lastig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Nu online
Tweak_ers schreef op woensdag 11 september 2024 @ 08:51:
[...]

Ja die overgang is alleen zo vervelend.
Ik merk het nu al, de AirPods zijn nog Lightning.
Magic Mouse 1 usbC 1 lightning. Apple TV afstandsbedieningen 1 usbc 2 lightning.
Apple Watch 1 usbc 1 lightning. Gelukkig kunnen die wel op elkaars lader, maar de uiteinden van kabels is dan ook usbc, moet ik in de auto weer rekening mee houden en vakanties.

Maar die overgang gaat nog wel wat jaren duren 😅
Ik had voor iPhone, jaren android, dus zat C in huis en vriendin heeft samsung

iPad Air, Airpods Pro 2, Watch Ultra allemaal al C, alleen de iPhone nog lightning

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

• MarioMark1541
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18:36
Rivanov schreef op woensdag 11 september 2024 @ 08:53:
[...]

Dacht ik met 12 Pro Deep Purple ook. Maar vond het een mooie kleur.
En de kleur is in ieder geval nog hetgeen waaraan ik ieder jaar kan zien dat ik een nieuwe telefoon heb. ;)
Ik heb nu 14 pro Max paars maar dat is toch anders en vond ik wel een toffe kleur

Lastig lastig

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 07-09 22:01
SuperVeloce schreef op woensdag 11 september 2024 @ 08:55:
[...]

Ik had voor iPhone, jaren android, dus zat C in huis en vriendin heeft samsung

iPad Air, Airpods Pro 2, Watch Ultra allemaal al C, alleen de iPhone nog lightning
Ook pas sinds 2024 toch? Watch wel eerder, maar ik heb de AirPods pro 2 in 2023 gekocht en dat is gewoon nog Lightning.
Watch uit ‘23 is usbc en uit ‘22 lightning.

2022 begint natuurlijk ook wel wat ouder te worden 😅

Maar er zitten zo veel krassen op mijn Watch dat ik het ook ergens zonde vind om een nieuwe te kopen 🤣

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:13
MarioMark1541 schreef op woensdag 11 september 2024 @ 08:56:
[...]

Ik heb nu 14 pro Max paars maar dat is toch anders en vond ik wel een toffe kleur

Lastig lastig
Oh wacht. Ik bedoel de 14 Pro Deep Purple.
De 12 Pro was Pacific Blue.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• SuperVeloce
  • Nu online
Tweak_ers schreef op woensdag 11 september 2024 @ 08:59:
[...]

Ook pas sinds 2024 toch? Watch wel eerder, maar ik heb de AirPods pro 2 in 2023 gekocht en dat is gewoon nog Lightning.

Maar er zitten zo veel krassen op mijn Watch dat ik het ook ergens zonde vind om een nieuwe te kopen 🤣
Airpods idd van dit jaar. Watch Ultra en iPad Air 5 van 2022

Ik har Airpods Pro met lightning, maar vriendin had die in wasmachine gedaan, hadden ze niet overleefd en uit schuld gevoel had ze de Pro 2 met C voor mij besteld ;)

[ Voor 13% gewijzigd door SuperVeloce op 11-09-2024 09:03 ]

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Tweak_ers schreef op woensdag 11 september 2024 @ 08:59:
[...]

September 2023 zijn de USB-C Airpods Pro gekomen dacht ik. Die hebben een doosje met USB-C en wat Vision Pro unieke eigenschappen. Verder geen verschil en daarom krijgen alle Pro 2's de nieuwe iOS 18 functies.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Met de prijzen van extra geheugen zit ik serieus na te denken om een eigen hoesje te ontwerpen icm:

M.2 SSD -> USB-C adapter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ycR5ao1Bu18V8fgS6YCU8DgWCmY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Q0HNPe1VMc5W7cYxI6bM6kms.png?f=user_large

USB-C angle adapter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PMmDz_l4940YAxMEbwSkl-Atv5Q=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/GGcR4Jl9w4Oow2JEQG0liA9L.png?f=user_large

2TB SSD er in, en ben nog steeds 100 euro goedkoper uit dan de upgrade van 128gb naar 256gb op de iPhone 16 Pro :+

Zou er zelfs een hoesje omheen kunnen printen, waarbij de SSD geintegreerd is in het hoesje _O-

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10-09 08:20

Hoite

Goed verhaal

Waah schreef op woensdag 11 september 2024 @ 09:30:
Met de prijzen van extra geheugen zit ik serieus na te denken om een eigen hoesje te ontwerpen icm:

M.2 SSD -> USB-C adapter
[Afbeelding]

USB-C angle adapter
[Afbeelding]

2TB SSD er in, en ben nog steeds 100 euro goedkoper uit dan de upgrade van 128gb naar 256gb op de iPhone 16 Pro :+

Zou er zelfs een hoesje omheen kunnen printen, waarbij de SSD geintegreerd is in het hoesje _O-
En kun je dit geheugen dan ook gebruiken voor apps, muziek en foto's oid? of alleen voor (ProRES) video?
Daarnaast lijkt het me ook lastig dat je vanaf dan alleen nog maar kunt opladen met magsafe.

Voor de "omdat het kan" factor vind ik het wel een vet idee, doen!

Lekker kort.

Hoite schreef op woensdag 11 september 2024 @ 09:35:
[...]

En kun je dit geheugen dan ook gebruiken voor apps, muziek en foto's oid?
Nee

Bestanden app of ProRes video.

[ Voor 7% gewijzigd door Donstil op 11-09-2024 09:36 ]

• Waah
  • Nu online
Hoite schreef op woensdag 11 september 2024 @ 09:35:
[...]

En kun je dit geheugen dan ook gebruiken voor apps, muziek en foto's oid? of alleen voor (ProRES) video?

Daarnaast lijkt het me ook lastig dat je vanaf dan alleen nog maar kunt opladen met magsafe.

Voor de "omdat het kan" factor vind ik het wel een vet idee, doen!
Aangezien ik de SSD toch al heb liggen (en daar nu de video's naar offload) zal het inderdaad meer een "omdat het kan" dingetje zijn.

Apps etc zal allemaal niet kunnen. Puur voor video dus zal het zijn. En zal ook wel voor de 256GB variant gaan. Maar het liefst had ik gewoon een 1TB versie gekocht. Maar de prijs daarvoor slaat echt als een tang op een varken :X

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:04

NoTimeRemains

I know

mijn 12 pro loopt kwa batterij wel op zijn einde, ook wordt ie wel erg warm tijdens het laden. Dus mss toch upgraden naar een 16 pro. Zijn er nog voordelen bij aanschaffen bij een provider tov Apple zelf?

This is the Way.

• elaho
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10-09 23:09
NoTimeRemains schreef op woensdag 11 september 2024 @ 09:48:
mijn 12 pro loopt kwa batterij wel op zijn einde, ook wordt ie wel erg warm tijdens het laden. Dus mss toch upgraden naar een 16 pro. Zijn er nog voordelen bij aanschaffen bij een provider tov Apple zelf?
Ja bij de provider heb je 2 jaar garantie en bij Apple 1 jaar tenzij je Apple care afsluit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Waah
  • Nu online
elaho schreef op woensdag 11 september 2024 @ 09:57:
[...]

Ja bij de provider heb je 2 jaar garantie en bij Apple 1 jaar tenzij je Apple care afsluit.
Bij Apple ook gewoon 2 jaar wettelijke garantie volgens mij hoor. Zijn ze toe verplicht (en eigenlijk wel langer). Niet bij Apple de fabrikant. Maar wel bij Apple de verkoper.

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 19:34
NoTimeRemains schreef op woensdag 11 september 2024 @ 09:48:
Meestal €100 goedkoper dan bij Apple zelf.

Have you tried turning it off and on again?

• Jaymone
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 08:36
SgtElPotato schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 23:19:
[...]

Moet zeggen dat het met de 14 en 15 Pro aardig mee viel met de 'black' versies. Gewoon lekker stealthy en altijd prima kleur vind ik zelf.
Zonder case gebruikt?

Het is weer September 2025 :)

• Redondo1982
  • Laatst online: 19:37
Gr4mpyC3t schreef op woensdag 11 september 2024 @ 10:11:
[...]

Meestal €100 goedkoper dan bij Apple zelf.
Niet bij launch, wel na een maandje (of twee).

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
Waah schreef op woensdag 11 september 2024 @ 10:03:
[...]

Bij Apple ook gewoon 2 jaar wettelijke garantie volgens mij hoor. Zijn ze toe verplicht (en eigenlijk wel langer). Niet bij Apple de fabrikant. Maar wel bij Apple de verkoper.
Absoluut, gewoon twee jaar bij Apple.

• Gr4mpyC3t
Redondo1982 schreef op woensdag 11 september 2024 @ 11:15:
[...]

Niet bij launch, wel na een maandje (of twee).
Vorig jaar toch echt korting van zo’n 100 euro gehad op de iPhone 15 Pro in combinatie met een abonnement. Dat heb ik nu al meerdere keren teruggezien bij providers en zaken als Belsimpel en Mobiel.nl.

• ItsCrewz
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 16:03
Ben ik de enige die niet kan kiezen tussen de iPhone 16 Pro en Pro Max?

Ik heb momenteel een iPhone 13 Pro Max, dus ik ben de grootte opzich wel gewend, maar aan de andere kant heb ik toch het idee dat de 16 Pro Max te groot zou zijn

Maar de normale pro heeft natuurlijk weer een kleinere batterij en minder opslag standaard…

Lastig…

[ Voor 4% gewijzigd door ItsCrewz op 11-09-2024 11:39 ]

When nothing goes right, go left

• SamSid
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 18:29
ItsCrewz schreef op woensdag 11 september 2024 @ 11:38:

Ik heb momenteel een iPhone 13 Pro Max, dus ik ben de grootte opzich wel gewend, maar aan de andere kant heb ik toch het idee dat de 16 Pro Max te groot zou zijn

Maar de normale pro heeft natuurlijk weer een kleinere batterij en minder opslag standaard…

Lastig…
Once you go max....

• SuperVeloce
  • Nu online

Lastig…
Je kan ook in winkel gaan kijken (vanaf 20ste)

Ik zelf kies Max ivm grotere batterij en omdat ik grote handen heb

• Scrtz
  • Laatst online: 18:13
Tweak_ers schreef op woensdag 11 september 2024 @ 08:51:
[...]

Ja die overgang is alleen zo vervelend.
Ik merk het nu al, de AirPods zijn nog Lightning.
Magic Mouse 1 usbC 1 lightning. Apple TV afstandsbedieningen 1 usbc 2 lightning.
Apple Watch 1 usbc 1 lightning. Gelukkig kunnen die wel op elkaars lader, maar de uiteinden van kabels is dan ook usbc, moet ik in de auto weer rekening mee houden en vakanties.

Maar die overgang gaat nog wel wat jaren duren 😅
Ja klopt maar wel echt een verademing om dadelijk ook echt al je apparaten in huis in USB C te hebben. Voor het opladen van een simpele lamp op batterij tot je iPhone en noem het maar op. Dat hat de EU echt veel eerder mogen verplichten van mij.

Ik ga voor de naturel Pro dit jaar, had altijd wit maar keer wat anders is ook wel leuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Scrtz schreef op woensdag 11 september 2024 @ 13:17:
[...]

Ja klopt maar wel echt een verademing om dadelijk ook echt al je apparaten in huis in USB C te hebben. Voor het opladen van een simpele lamp op batterij tot je iPhone en noem het maar op. Dat hat de EU echt veel eerder mogen verplichten van mij.

Ik ga voor de naturel Pro dit jaar, had altijd wit maar keer wat anders is ook wel leuk.
Gisteren moest ik een muis op kantoor opladen, dat bleek om MicroUSB te gaan en voelde gelijk een klein beetje de pijn die we als Apple gebruikers nooit hadden. Jaren was bijna alles wat ik thuis moest opladen Lightning maar nu is dat een mengelmoes van Lightning en USB-C en dat voelt nog behoorlijk onhandig op dit moment.

Zo moet op reis nog steeds een Lightning kabel mee voor mijn Airpods Pro 2, max en BatteryPack terwijl mijn Camera, iPad en iPhone juist weer op USB-C zitten.

Ik hoop maar dat wanneer alles hier daadwerkelijk usb-c geworden is dit ook jaren zo gaat blijven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Nu online
Donstil schreef op woensdag 11 september 2024 @ 13:29:
[...]

Gisteren moest ik een muis op kantoor opladen, dat bleek om MicroUSB te gaan en voelde gelijk een klein beetje de pijn die we als Apple gebruikers nooit hadden. Jaren was bijna alles wat ik thuis moest opladen Lightning maar nu is dat een mengelmoes van Lightning en USB-C en dat voelt nog behoorlijk onhandig op dit moment.

Zo moet op reis nog steeds een Lightning kabel mee voor mijn Airpods Pro 2, max en BatteryPack terwijl mijn Camera, iPad en iPhone juist weer op USB-C zitten.

Ik hoop maar dat wanneer alles hier daadwerkelijk usb-c geworden is dit ook jaren zo gaat blijven.
Wat heb jij het toch zwaar he. :+

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

• Waah
  • Nu online
Hier kan straks alles OF draadloos laden, OF via USB-C. Dus ik ben blij met een kabelsoort (en een moderne standaard ipv USB-2 snelheden).

En de USB-C kabels hoef ik niet elke X jaar te vervangen omdat ze stuk gaan (om nog maar een discussie aan te wakkeren) :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Davidas schreef op woensdag 11 september 2024 @ 13:30:
[...]

Wat heb jij het toch zwaar he. :+
Ja ik moest helemaal naar een andere afdeling voor zelfs. Water mee genomen, Apple watch Loop activiteit gestart. Het was een indrukwekkende dag :+

Waah schreef op woensdag 11 september 2024 @ 13:32:
Hier kan straks alles OF draadloos laden, OF via USB-C. Dus ik ben blij met een kabelsoort (en een moderne standaard ipv USB-2 snelheden).
De iPhone 16 heeft nog gewoon USB2 over USB-C overigens

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:05
[...]
Jaren was bijna alles wat ik thuis moest opladen Lightning maar nu is dat een mengelmoes van Lightning en USB-C en dat voelt nog behoorlijk onhandig op dit moment.
Wat ik niet zo snap: waarom heeft Apple de Magsave-battery en de Magsave Duo nog geen update gegeven? Zouden die zo slecht zijn verkocht dat ze gewoon uitgefaseerd zijn?
Dennisdn schreef op woensdag 11 september 2024 @ 13:49:
[...]

Wat ik niet zo snap: waarom heeft Apple de Magsave-battery en de Magsave Duo nog geen update gegeven? Zouden die zo slecht zijn verkocht dat ze gewoon uitgefaseerd zijn?
Ja voelt een beetje als een product wat een categorie heeft moeten opstarten.
Vooral die officiele accu wat mij betreft, gewoon laten zien wat kan met Magsafe en nu alle andere fabrikanten er een hebben is het niet meer nodig.

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:16
Rivanov schreef op woensdag 11 september 2024 @ 08:54:
[...]

Jup. En zodra je dat gewend bent, kun je nooit meer zonder.
Oneens. Uit ervaring.

• Jaymone

Lastig…
Zat voorgaande jaren met dezelfde dilemma en greep uiteindelijk toch weer naar de Max. Dit jaar kies ik zonder twijfel weer de Max variant: scherm en batterij, dat maakt meer indruk op mij, iets minder comfy neem ik dan voor lief, al valt dat reuze mee als je het gewend bent. Als je dit eenmaal bent gewend, dan wordt het ook lastiger om terug te gaan naar een kleinere variant, maar ook dat zal wel weer wennen.

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18:59
Donstil schreef op woensdag 11 september 2024 @ 13:54:
[...]

Ja voelt een beetje als een product wat een categorie heeft moeten opstarten.
Vooral die officiele accu wat mij betreft, gewoon laten zien wat kan met Magsafe en nu alle andere fabrikanten er een hebben is het niet meer nodig.
Met name die batterij. Daar kwamen veel fabrikanten al heel snel met een variant met meer capaciteit voor veel minder geld. Ik kan een hoop Apple dingen prijs/kwaliteitstechisch goed verklaren en onderbouwen maar dat was bij dit product niet te doen.

©2004

• Redondo1982
Gr4mpyC3t schreef op woensdag 11 september 2024 @ 11:31:
[...]

Vorig jaar toch echt korting van zo’n 100 euro gehad op de iPhone 15 Pro in combinatie met een abonnement. Dat heb ik nu al meerdere keren teruggezien bij providers en zaken als Belsimpel en Mobiel.nl.
Ja, met abo met gemak. Ik doelde op los toestel, volgens mij werd dat ook zo bedoeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
hk12nl schreef op woensdag 11 september 2024 @ 14:12:
[...]

Met name die batterij. Daar kwamen veel fabrikanten al heel snel met een variant met meer capaciteit voor veel minder geld. Ik kan een hoop Apple dingen prijs/kwaliteitstechisch goed verklaren en onderbouwen maar dat was bij dit product niet te doen.
Ja klopt hoor, mijn vrouw heeft er eentje van Anker.
Is vrijwel hetzelfde maar laad de iPhone een hele keer extra op.

Komt alleen niet in de battery widget naar voren, dat heeft de originele dan wel weer mooi.

• Waah
  • Nu online
Donstil schreef op woensdag 11 september 2024 @ 13:37:
[...]

De iPhone 16 heeft nog gewoon USB2 over USB-C overigens
Afbeeldingslocatie: https://external-content.duckduckgo.com/iu/?u=https%3A%2F%2Fmedia1.tenor.com%2Fimages%2F109730426724bddab01fcc6271fc4fbf%2Ftenor.gif%3Fitemid%3D13308042&f=1&nofb=1&ipt=466501ea11a0116b97dc98142b4faaf3e1f3f9ec739d4a9d6dfec082a7eead12&ipo=images

Het onderhouden van 2 chips/varianten USB-connector zou volgens mij bijna duurder zijn dan gewoon alles USB3.x snelheden geven... Onderdeeltechnisch zal het prijsverschil nihil zijn verwacht ik :X

Maar goed genoeg mensen die het niets boeit, want iCloud.... En dat zal voor Apple ook de reden zijn O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Nu online
Gr4mpyC3t schreef op woensdag 11 september 2024 @ 11:31:
[...]

Goed om te weten. Kijken of Odido met een leuk voorstel kan komen })

• Furfoot
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:52
M'n 1 inch sensor camera is stuk. Zit nu te twijfelen om deze maar niet te vervangen en juist dat geld te steken in een upgrade van mijn iPhone 12 Pro naar iPhone 16 Pro. Nog wat vragen:
  1. Kan er al met proraw in burst foto's gemaakt worden? Op mijn 12 Pro moet ik steeds zelf de shutter blijven in drukken en dan nog is het hooguit 2 of 3 FPS.
  2. Ze zeggen dat de main camera 2x optische zoom heeft. Is dat gewoon fancy digital zoom of krijg je echt de compression en bokeh van een 48mm op F1.8?
  3. Heeft de 16 Pro Max een grotere main camera sensor dan de 16 Pro?
  4. Is de stabilisatie echt 100% optisch en sensor shift of wordt er ook nog met software stabilisatie (en dus crop) gewerkt?
  5. Kan er al met Apple LOG in H265 opgenomen worden zonder externe schijf?

Instagram

• Scrtz
Nou hier wel hoor, als ik mijn iPhone 13 Pro op batterijbesparingsmodus zet waardoor hij ook terugschakelt naar 60 hertz dan vind ik dat echt verschrikkelijk hakkerig aanvoelen.
[...]

Ja ik heb bijv op mijn desktop een Logitech muis met USB C en Logitech toetsenbord is ook nog micro usb, heel irritant. Je blijft toch wel vaker nog misgrijpen met vanalles en nog wat. Maar het tempo ligt nu wel hoog merk je bij fabrikanten.

Ik heb trouwens ooit een 7 Plus gehad, twijfel eigenlijk al jaren om een keer een Pro Max te proberen omdat tegenwoordig de bezels veel kleiner zijn maar het weerhoudt mij toch omdat ik veel met 1 hand de telefoon bedien en mij altijd herinner dat dat met de 7 Plus altijd een gegoochel was in je hand. Hoe zijn die ervaringen tegenwoordig van jullie?

[ Voor 12% gewijzigd door Scrtz op 11-09-2024 15:10 ]

• JeroenNietDoen
Scrtz schreef op woensdag 11 september 2024 @ 15:07:
[...]

Nou hier wel hoor, als ik mijn iPhone 13 Pro op batterijbesparingsmodus zet waardoor hij ook terugschakelt naar 60 hertz dan vind ik dat echt verschrikkelijk hakkerig aanvoelen.
Dat geloof ik. Dat is dan jouw voorkeur :)

Maar er werd beweerd dat wanneer je het gehad hebt je nooit meer zonder wil. Dat is dus niet zo :)

• Scrtz
JeroenNietDoen schreef op woensdag 11 september 2024 @ 15:16:
[...]

Dat geloof ik. Dat is dan jouw voorkeur :)

Maar er werd beweerd dat wanneer je het gehad hebt je nooit meer zonder wil. Dat is dus niet zo :)
In dit topic staat het nu 2-1 dan. Maar zonder gekheid, ja ik snap het als je zonder kan. Maar ik denk toch echt dat de meerderheid niet meer terug wil/kan waaruit je zou kunnen concluderen dat @Rivanov gelijk zou hebben. Maar laten we het hier fijn bij laten.

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:08
Waah schreef op woensdag 11 september 2024 @ 14:29:
[...]

[Afbeelding]

Het onderhouden van 2 chips/varianten USB-connector zou volgens mij bijna duurder zijn dan gewoon alles USB3.x snelheden geven... Onderdeeltechnisch zal het prijsverschil nihil zijn verwacht ik :X

Maar goed genoeg mensen die het niets boeit, want iCloud.... En dat zal voor Apple ook de reden zijn O-)
M’n iPad oplader kan m’n JBL charge 4 bijvoorbeeld niet opladen. Zal wel een andere usbC zijn. Ik vind dat bizar.

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

• JeroenNietDoen
Alekz87 schreef op woensdag 11 september 2024 @ 15:18:
[...]

M’n iPad oplader kan m’n JBL charge 4 bijvoorbeeld niet opladen. Zal wel een andere usbC zijn. Ik vind dat bizar.
Een Anker 65W aanschaffen. Die blaft die JBL aanzienlijk sneller vol en je iPhone trekt er nog steeds hetzelfde uit.

• svenn15
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 03-09 20:37
De kleur kiezen blijft toch lastig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
Donstil schreef op woensdag 11 september 2024 @ 14:28:
[...]

Ja klopt hoor, mijn vrouw heeft er eentje van Anker.
Is vrijwel hetzelfde maar laad de iPhone een hele keer extra op.

Komt alleen niet in de battery widget naar voren, dat heeft de originele dan wel weer mooi.
Ja, die heb ik ook. Bijna nooit gebruikt, maar prima en mooi ding voor 1/3 van de prijs toen geloof ik.

• Redondo1982
Waah schreef op woensdag 11 september 2024 @ 14:30:
[...]

Goed om te weten. Kijken of Odido met een leuk voorstel kan komen })
Is niks speciaals hoor, dit soort deals staan altijd al op de site. Even bellen kan soms nog veel meer opleveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruud0012
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 10-09 09:38
Furfoot schreef op woensdag 11 september 2024 @ 15:07:
M'n 1 inch sensor camera is stuk. Zit nu te twijfelen om deze maar niet te vervangen en juist dat geld te steken in een upgrade van mijn iPhone 12 Pro naar iPhone 16 Pro. Nog wat vragen:
  1. Kan er al met proraw in burst foto's gemaakt worden? Op mijn 12 Pro moet ik steeds zelf de shutter blijven in drukken en dan nog is het hooguit 2 of 3 FPS.
  2. Ze zeggen dat de main camera 2x optische zoom heeft. Is dat gewoon fancy digital zoom of krijg je echt de compression en bokeh van een 48mm op F1.8?
  3. Heeft de 16 Pro Max een grotere main camera sensor dan de 16 Pro?
  4. Is de stabilisatie echt 100% optisch en sensor shift of wordt er ook nog met software stabilisatie (en dus crop) gewerkt?
  5. Kan er al met Apple LOG in H265 opgenomen worden zonder externe schijf?
Een iPhone maakt prachtige foto's. Dat zeker. Ik gebruik hem zelf ook omdat het zo handig is. Maar kan nog steeds niet tegen mijn full frame camera op...Zeker als je serieuze burst foto's wil maken. Maar dat is voor iedereen een persoonlijke keuze. Succes!

• Kuif
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 11:07
SgtElPotato schreef op maandag 9 september 2024 @ 22:02:
[...]

Wat ik lees, en ook heb gequote, is dat AI (Apple Intelligence) dus naar alle apparaten komt die zijn ingesteld op U.S. English taal later dit jaar. Dus geen land restricties wat ik lees in de kleine lettertjes..
Apple Support site heeft wel kleine lettertjes over AI: https://support.apple.com...a%20supported%20language.
For European Union residents: Apple Intelligence will not currently work if you are in the EU and if your Apple ID Country/Region is also in the EU. If traveling outside of the EU, Apple Intelligence will work when your device language and Siri language are set to a supported language.
Lijkt erop dat met een EU AppleID in de EU voorlopig geen gebruik gemaakt kan worden van AI.

• SuperVeloce
  • Nu online
svenn15 schreef op woensdag 11 september 2024 @ 15:26:
De kleur kiezen blijft toch lastig.
Eerst in bijv een MediaMarkt gaan kijken

• CarJunkyXL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:35
Ruud0012 schreef op woensdag 11 september 2024 @ 17:07:
[...]

Een iPhone maakt prachtige foto's. Dat zeker. Ik gebruik hem zelf ook omdat het zo handig is. Maar kan nog steeds niet tegen mijn full frame camera op...Zeker als je serieuze burst foto's wil maken. Maar dat is voor iedereen een persoonlijke keuze. Succes!
Dit inderdaad. Voor het formaat sensor is het niet slecht inderdaad. Net terug van vakantie en zit de foto's as we speak door Lightroom te halen. De foto's die uit de iPhone komen zijn af en toe net waterverf foto's. Zeker als het licht wat minder is. De foto's missen ontzettend veel detail. (Heb een 15 Pro, schiet op RAW)
Met vol daglicht gaat het nog wel. Maar dan kan ik nog niet uit de foto's halen wat ik wil. Leuk voor op een klein scherm, maar echt een klein gedeelte haalt het fotoboek. Voor mij is het absoluut geen vervanger van een normale (FF) fotocamera. @Furfoot

[ Voor 5% gewijzigd door CarJunkyXL op 11-09-2024 18:08 ]

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Nu online
Klopt dit wel? De winkelier zegt dat je bij hun op vrijdag de Iphone 16 al 's morgens kan bestellen wanneer de winkel open gaat. Maar de Apple site zegt dat je bij hun vanaf 14.00 uur kan bestellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:37

Flipm0de

geen

Kuif schreef op woensdag 11 september 2024 @ 17:16:
[...]

Apple Support site heeft wel kleine lettertjes over AI: https://support.apple.com...a%20supported%20language.

[...]

Lijkt erop dat met een EU AppleID in de EU voorlopig geen gebruik gemaakt kan worden van AI.
We hoeven voorlopig toch sowieso niet teveel van Apple intelligence te verwachten? Ook al zou het in de EU aangezet worden, het werkt dan niet in t Nederlands. Misschien wat opties voor foto’s die dan nuttig zijn, maar dingen als het corrigeren van mails en de verbeteringen in Siri zullen we nog wel even op moeten wachten.

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004

Toppe

Oké ✅

aljooge schreef op woensdag 11 september 2024 @ 18:15:
Klopt dit wel? De winkelier zegt dat je bij hun op vrijdag de Iphone 16 al 's morgens kan bestellen wanneer de winkel open gaat. Maar de Apple site zegt dat je bij hun vanaf 14.00 uur kan bestellen.
Welke winkelier?

Ik ken plekken waar ik nu al een reservering kan doen

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

• aljooge
  • Nu online
Toppe schreef op woensdag 11 september 2024 @ 18:42:
[...]

Welke winkelier?

Amac

• THE_BASE
  • Niet online
Toppe schreef op woensdag 11 september 2024 @ 18:42:
[...]

Welke winkelier?

Officieuze reserveringslijsten zijn nu mogelijk. Maar het echte pre-orderen kan pas vanaf vrijdag 14:00 uur.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

• aljooge
  • Nu online
nu snap.ik het niet meer. Wat is de manier om te pre orderen dat je hem het snelste krijgt. Wil geen weken of maanden wachten

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
@aljooge ik denk dat als je hem een dag later pas reserveert je nog geen weken en al helemaal geen maanden hoeft te wachten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-09 18:45
aljooge schreef op woensdag 11 september 2024 @ 18:56:
nu snap.ik het niet meer. Wat is de manier om te pre orderen dat je hem het snelste krijgt. Wil geen weken of maanden wachten
Om 14 via Apple zelf

Acties:
  • +6 Henk 'm!
aljooge schreef op woensdag 11 september 2024 @ 18:56:
Als je geen weken of maanden wilt wachten dan zou ik Amac skippen :P

• NouraA
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 01:13

Lastig…
Ja idem, heb nu xs max…. Twijfel 🤔

• Furfoot
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:52
CarJunkyXL schreef op woensdag 11 september 2024 @ 17:56:
[...]

Dit inderdaad. Voor het formaat sensor is het niet slecht inderdaad. Net terug van vakantie en zit de foto's as we speak door Lightroom te halen. De foto's die uit de iPhone komen zijn af en toe net waterverf foto's. Zeker als het licht wat minder is. De foto's missen ontzettend veel detail. (Heb een 15 Pro, schiet op RAW)
Met vol daglicht gaat het nog wel. Maar dan kan ik nog niet uit de foto's halen wat ik wil. Leuk voor op een klein scherm, maar echt een klein gedeelte haalt het fotoboek. Voor mij is het absoluut geen vervanger van een normale (FF) fotocamera. @Furfoot
Snap ik, maar een ff camera gaat er zowiezo niet komen. Al jaren met 1 inch geschoten juist omdat ik de camera overal wil kunnen gebruiken.

Instagram

• CarJunkyXL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:35
Furfoot schreef op woensdag 11 september 2024 @ 19:47:
[...]

Snap ik, maar een ff camera gaat er zowiezo niet komen. Al jaren met 1 inch geschoten juist omdat ik de camera overal wil kunnen gebruiken.
1 inch (sensor) camera’s hebben zeker het voordeel van het formaat en makkelijk mee te nemen. De 1 inch sensor is nog steeds een stuk groter dan die van elke willekeurige smartphone. Voor (vakantie) foto’s zou die alleen al daarom mijn voorkeur hebben. Helemaal als het ook nog een recent model is.

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:00

MazeWing

The plot thickens...

Ik heb al jaren een FF camera (eerst Nikon D750 en sinds 3,5 jaar een Z6 II) en ja! de camera maakt betere foto's en vaak genoeg echt VEEL betere foto's. Maar er zijn ontelbare situaties waarbij ik geen zin heb om een 1,5 kilo aan apparatuur mee te slepen, alles na te bewerken in Lightroom. De praktijk is dat 99% van de tijd de foto's bekeken worden op een telefoon (of iPad) en de iPhone dusdanige foto's maakt dat in veel gevallen dit echt een prima alternatief is. Om nog maar te zwijgen over de kwaliteit en het gemak om video's te maken vergeleken met een Nikon...

Ga ik hierdoor op vakantie zonder mijn camera? Nee. Ga ik voortaan landschapfoto's maken met enkel mijn iPhone? Nee.
Maar in al die gevallen dat je naar d estar gaat, de kroeg, spelende kinderen hebt en gewoon van van het moment geniet is de iPhone (of een andere goede telefoon) misschien wel de beste camera die er is!

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

• elaho
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10-09 23:09
Mijn iPhone 15 pro Max 256 gb natural titanium verkocht op marktplaats voor 850 euro en ben daar content mee.😊👍 Ging trouwens super snel.

[ Voor 10% gewijzigd door elaho op 11-09-2024 21:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reem0nN
  • Registratie: November 2013
elaho schreef op woensdag 11 september 2024 @ 21:00:
Mijn iPhone 15 pro Max 256 gb natural titanium verkocht op marktplaats voor 850 euro en ben daar content mee.😊👍 Ging trouwens super snel.
Oeh, voor €850 snap ik wel dat je er snel vanaf bent idd.
Als je zelf maar tevreden bent natuurlijk, daar gaat het uiteindelijk om.

Maar voorgaande jaren heb ik altijd wel de Pro Max modellen voor €950 kunnen verkopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
elaho schreef op woensdag 11 september 2024 @ 21:00:
Voor een iPhone van vorig jaar vind ik dat niet echt veel geld, maar weet natuurlijk de staat ervan niet. ;)

Edit: waarmee ik bedoel dat de prijs best wat hoger had gekund.

[ Voor 8% gewijzigd door THE_BASE op 11-09-2024 22:41 ]

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TNSN
  • Registratie: September 2022
  • Nu online
Ik twijfel om up te graden vanaf mijn 15 Pro naar de 16 Pro ivm het gewicht. De nieuwe 16 Pro komt in de buurt van de 14 Pro en dat was ver uit de minst fijne iPhone ooit voor mij.
MazeWing schreef op woensdag 11 september 2024 @ 20:36:
Ik heb al jaren een FF camera (eerst Nikon D750 en sinds 3,5 jaar een Z6 II) en ja! de camera maakt betere foto's en vaak genoeg echt VEEL betere foto's. Maar er zijn ontelbare situaties waarbij ik geen zin heb om een 1,5 kilo aan apparatuur mee te slepen, alles na te bewerken in Lightroom. De praktijk is dat 99% van de tijd de foto's bekeken worden op een telefoon (of iPad) en de iPhone dusdanige foto's maakt dat in veel gevallen dit echt een prima alternatief is. Om nog maar te zwijgen over de kwaliteit en het gemak om video's te maken vergeleken met een Nikon...

Ga ik hierdoor op vakantie zonder mijn camera? Nee. Ga ik voortaan landschapfoto's maken met enkel mijn iPhone? Nee.
Maar in al die gevallen dat je naar d estar gaat, de kroeg, spelende kinderen hebt en gewoon van van het moment geniet is de iPhone (of een andere goede telefoon) misschien wel de beste camera die er is!
De beste Camera is de Camera die je bij je hebt. Vandaar dat elke camera upgrade voor de iPhone wenselijk is, hoe klein ook.

(Ik schiet met een Canon R6 en de geweldige RF 28-70 F2 L naast mijn iPhone)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drials
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 18:57
TNSN schreef op woensdag 11 september 2024 @ 21:13:
Ik twijfel om up te graden vanaf mijn 15 Pro naar de 16 Pro ivm het gewicht. De nieuwe 16 Pro komt in de buurt van de 14 Pro en dat was ver uit de minst fijne iPhone ooit voor mij.
Vond de 14 pro ook echt te zwaar, de 15 pro voelde zoveel lichter aan.

• refused81
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
hoe zit het nu precies met data via gps, in geval van geen mobiel bereik.

ergens in de bergen had ik het idee dat mijn 15pro via sat alsnog de lokatie kon bepalen + map kon laden.

Kan de 16 (non-pro) dit precies zo?

Waarschijnlijk, is het alleen coordinaten only toch? Dus alleen werkzaam met pre-load maps?

iRacing Profiel

• pinokkia
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:58
Reem0nN schreef op woensdag 11 september 2024 @ 21:05:
[...]

Oeh, voor €850 snap ik wel dat je er snel vanaf bent idd.
Als je zelf maar tevreden bent natuurlijk, daar gaat het uiteindelijk om.

Maar voorgaande jaren heb ik altijd wel de Pro Max modellen voor €950 kunnen verkopen.
Voor €1049 heb ik in dit jaar mei een iPhone 15 Pro Max 256GB nieuw gekocht😁

Ga de iPhone 16 Pro Max misschien overslaan. Heb nog genoeg iPhones die perfect werken. (iPhone 6, 7, X, Pro 11, Pro 12 en Pro 14😁)

[ Voor 13% gewijzigd door pinokkia op 11-09-2024 22:06 ]

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:39
Ik heb mijn Pro Maxes ook meestal voor tussen de 950 en 1000 euro verkocht. Ik vind 850 euro wel vrij laag. Nu lees ik dat je voor 1050 ook een nieuwe koopt, maar dat lijkt mij meer regel dan uitzondering.

Ik doe mijn Apple spullen sowieso niet heel goedkoop van de hand. Een paar dagen extra wachten met de verkoop vind ik nooit erg. Des te korter hoef ik met mijn Samsung rond te lopen. :D

• sennalonso1981
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 18:06
Ik kan volgende maand verlengen,heb nu de 15 Pro.

6.3 scherm is perfect voor mijn oude ogen. Ik wacht op de reviews. Mocht de camera beduidend beter zijn,de koeling(Graphene) goed werken,en de a18 koeler werkt dan doe ik de upgrade naar een 16 Pro 128/256.

Had gelezen dat de 16 pro 4 uur langer meegaat als de 15 Pro in video playback.

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02-09 08:35
Ik twijfel nog steeds heel erg over de kleur van de Pro. Zwart of natural. Ben bang dat de coating van het zwart misschien snel beschadigt.

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

• Dennisdn
Serena schreef op donderdag 12 september 2024 @ 07:09:
Ben bang dat de coating van het zwart misschien snel beschadigt.
Op de zwarte iPhone 15P is dat wel een beetje het geval. Op de randjes zie ik de zilveren onderlaag heel lichtjes doorkomen terwijl ze echt niets anders aangeraakt hebben dan mijn handen.

• NvO_91
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-08 20:37
Donstil schreef op woensdag 11 september 2024 @ 19:22:
[...]

Als je geen weken of maanden wilt wachten dan zou ik Amac skippen :P
Amac Lange levertijd? Ik wil hem daar bestellen ivm zakelijk account.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cracking cloud
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10-09 13:25
Amac was volgens mij vorig jaar drama => [iPhone] Levertijd & Beschikbaarheid – Deel 6 zie dat forum

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02-09 08:35
Dennisdn schreef op donderdag 12 september 2024 @ 07:19:
[...]

Op de zwarte iPhone 15P is dat wel een beetje het geval. Op de randjes zie ik de zilveren onderlaag heel lichtjes doorkomen terwijl ze echt niets anders aangeraakt hebben dan mijn handen.
Dat geeft dan eigenlijk weer de doorslag. Natural it is…

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:27
sennalonso1981 schreef op woensdag 11 september 2024 @ 22:21:
Had gelezen dat de 16 pro 4 uur langer meegaat als de 15 Pro in video playback.
Dat is nog steeds natte vingerwerk.
De specificaties van batterijen worden nooit door Apple vrijgegeven en is het wachten op iemand die de iPhones 16 ontmantelt of echte vergelijkingstesten uitvoert.

• THE_BASE
  • Niet online
Serena schreef op donderdag 12 september 2024 @ 07:09:
Ik twijfel nog steeds heel erg over de kleur van de Pro. Zwart of natural. Ben bang dat de coating van het zwart misschien snel beschadigt.
Zwart hier nog als nieuw. Heeft wel in een hoesje gezeten. Dus als je voor naked gaat, misschien een andere kleur kiezen?

• Jaymone
[...]

Betwijfel jouw ervaring niet, maar dit wordt toch tig-keer door Apple getest lijkt mij? Bij normaal gebruik en helemaal enkel in contact met handen zou dit niet mogen gebeuren.

• Arthur-94
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 26-05 12:09
Heb ik ook bij m'n 14P, daar begint de zwarte lak bovenaan los te laten. Volgens mij komt dat doordat er vuil tussen het hoesje komt en dat schuurt tegen de coating. Alsnog moet het niet kunnen vind ik. Daarom twijfel ik om voor de Natural te gaan dit jaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
Jaymone schreef op donderdag 12 september 2024 @ 08:28:
[...]

Betwijfel jouw ervaring niet, maar dit wordt toch tig-keer door Apple getest lijkt mij? Bij normaal gebruik en helemaal enkel in contact met handen zou dit niet mogen gebeuren.
Eigenlijk zou iemand eens een film moeten maken dat zich puur focust op waar zo’n iPhone zich in een week allemaal bevindt. Volgens mij schrik je dan waar zo’n telefoon aan blootgesteld wordt.

Niet dat ik het daarmee goed wil praten overigens. Ik denk alleen wel dat enkel contact met de handen niet aan de orde is. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntraXxX
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
(jarig!)
Serena schreef op donderdag 12 september 2024 @ 07:50:
[...]

Dat geeft dan eigenlijk weer de doorslag. Natural it is…
Ik kan de ervaring van Dennis dan juist weer compleet tegenspreken vanuit mijn eigen ervaring.
Heb de 15 Pro toch gemiddeld aardig wat uurtjes per dag in m'n handen, en heb van mezelf ook wat klamme handen (wat de slijtage zou 'verhogen' zou je denken).
Vanaf de release naakt gebruikt (zoals ik altijd met m'n iPhones doe), en het is alsof hij uit de fabriek komt rollen. Totaal géén slijtage van de coating te zien. :)

Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaymone
Gr4mpyC3t schreef op donderdag 12 september 2024 @ 08:56:
[...]

Eigenlijk zou iemand eens een film moeten maken dat zich puur focust op waar zo’n iPhone zich in een week allemaal bevindt. Volgens mij schrik je dan waar zo’n telefoon aan blootgesteld wordt.

Niet dat ik het daarmee goed wil praten overigens. Ik denk alleen wel dat enkel contact met de handen niet aan de orde is. :)
Dat denk ik ook. Feit blijft natuurlijk dat zwarte coating (en andere kleuren) meer onderhevig is (zijn) aan dit soort dingen dan natural titanium, maar dat is dan een keuze die je maakt.
AntraXxX schreef op donderdag 12 september 2024 @ 09:11:
[...]

Ik kan de ervaring van Dennis dan juist weer compleet tegenspreken vanuit mijn eigen ervaring.
Heb de 15 Pro toch gemiddeld aardig wat uurtjes per dag in m'n handen, en heb van mezelf ook wat klamme handen (wat de slijtage zou 'verhogen' zou je denken).
Vanaf de release naakt gebruikt (zoals ik altijd met m'n iPhones doe), en het is alsof hij uit de fabriek komt rollen. Totaal géén slijtage van de coating te zien. :)
Kijk, dat is dan weer gelukkig positief!

[ Voor 31% gewijzigd door Jaymone op 12-09-2024 09:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
Het is bij mij ook niet heel opvallend, ik moet in het licht spiegelen om het te kunnen zien. Zal vanavond een proberen het op een foto te krijgen maar zal mij niets verbazen als dat niet eens lukt. Maar het zit er wel.

Ik zal het daardoor zeker niet nalaten om weer voor zwart te gaan. Maar ik verwacht wel een downgrade van Sobby omdat het onder hun felle lampen zeker is te zien.

[ Voor 27% gewijzigd door Dennisdn op 12-09-2024 09:35 ]

[...]

Auw echt? Ik wilde eigenlijk eens voor een zwarte gaan (eerste keer sinds de 7 Plus) maar als de coating al slijt door je handen wordt ik daar niet vrolijk van 8)7

Edit: Mm lees nu de andere berichten pas, toch wel een beetje twijfel weer door deze opmerking.
Nu gebruik ik geen hoesje en gooi hem overal neer maar ben er (op mijn manier) toch wel een beetje zuinig op. Ik vind een krasje of een butsje op de rand niet erg maar als daardoor de coating eraf gaat zou mij dat wel enorm irriteren.

[ Voor 25% gewijzigd door Donstil op 12-09-2024 10:04 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
AntraXxX schreef op donderdag 12 september 2024 @ 09:11:
[...]

En dan wel met een hoesje om de telefoon? :+

• Redondo1982
Amac is met alles een drama. Levering, service etc. Je betaalt dezelfde prijzen als Apple dus waarom daar kopen?

• Redondo1982
Ik ga dit jaar gewoon wederom voor een zwarte, maar dit keer met AC+. Ga het eens tijdje testen zonder hoesje, al zal dat wennen zijn. Alleen ik wil ook AC+ voor de snelle swap. Ik kan echt niet zonder foon meer, want is zakelijk en prive gebruik. Om nou een foon op voorraad te leggen gaat ook wat ver :+

• Laroil
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 10:13
Weet iemand trouwens of deze 16pro in EU nog een SIM kaart kan hebben zoals nog de 14pro?
Kan deze info nergens vinden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jixreme
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 19:39
Laroil schreef op donderdag 12 september 2024 @ 10:55:
Weet iemand trouwens of deze 16pro in EU nog een SIM kaart kan hebben zoals nog de 14pro?
Kan deze info nergens vinden
Ja alle modellen buiten de VS hebben nog een fysieke SIM-tray. Zie ook Macrumors.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Redondo1982 schreef op donderdag 12 september 2024 @ 10:49:
Ik ga dit jaar gewoon wederom voor een zwarte, maar dit keer met AC+. Ga het eens tijdje testen zonder hoesje, al zal dat wennen zijn. Alleen ik wil ook AC+ voor de snelle swap. Ik kan echt niet zonder foon meer, want is zakelijk en prive gebruik. Om nou een foon op voorraad te leggen gaat ook wat ver :+
Ja Express Replacement blijft wel echt een top service, dat is het mij alleen al waard.
Maandag avond gechat met Apple voor mijn Watch Ultra, gisteren nieuwe/refurb binnen met UPS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laroil
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 10:13
Jixreme schreef op donderdag 12 september 2024 @ 10:57:
[...]

Ja alle modellen buiten de VS hebben nog een fysieke SIM-tray. Zie ook Macrumors.
Thanks!, ik kon het nergens op de plaatjes vinden. Ben er wel blij mee omdat niet alle landen nog met e-sim werken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad Wally
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 04-08 19:48
Laroil schreef op donderdag 12 september 2024 @ 11:03:
[...]

Thanks!, ik kon het nergens op de plaatjes vinden. Ben er wel blij mee omdat niet alle landen nog met e-sim werken
Staat gewoon in de specs in de apple store:
"Dual sim (twee actieve e‑sims of nanosim en e‑sim)

Ondersteuning voor dual e-sim"

• bjornricardo33
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 10-09 15:24
Zullen de prijzen bij de diverse bedrijven als odido of Vodafone of mobiel.nl overal hetzelfde zijn ? Mijn 14 pro begint fors met de accu achteruit te gaan

• Redondo1982
Donstil schreef op donderdag 12 september 2024 @ 11:00:
[...]

Ja Express Replacement blijft wel echt een top service, dat is het mij alleen al waard.
Maandag avond gechat met Apple voor mijn Watch Ultra, gisteren nieuwe/refurb binnen met UPS.
Ultra in de verkoop zeker? :+

Haha nee die hou ik gewoon lekker nog een jaartje. Ga ik gewoon 3 jaar met 1 model doen. Ongekend.

Pagina: 1 ... 4 ... 32 Laatste

Let op:
Dit topic gaat over de ervaringen met de iPhone 16. Voor levertijden en beschikbaarheid is:
[iPhone] Levertijd & Beschikbaarheid – Deel 6
Voor importeren en losse koop is er:
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
Discussies over providers en abonnementen mogen in:
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
En voor discussies en ervaringen met accessoires, hoesjes, wallets, screenprotectors, en andere beschermmiddelen is er:
[iPhone 16, Plus, Pro & Pro Max] Accessoires/hoesjes/wallets

Als je wilt babbelen, gezellig kletsen, of slowchatten kom dan naar #apple-talk op de officiële Tweakers Discord.