Ik ga voorlopig weer terug naar Garmin, heb een aantal dagen geleden de Enduro 3 besteld. Ben benieuwd of ik mijn Apple Watch Ultra ga missen.
schumi1986 schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 14:26:
Ik ga voorlopig weer terug naar Garmin, heb een aantal dagen geleden de Enduro 3 besteld. Ben benieuwd of ik mijn Apple Watch Ultra ga missen.

Tesla Model 3 (2024) LR AWD Ultra Red
Heb nog wel voor de zekerheid een zwarte Ultra 2 met het nieuwe bandje besteld mocht de Garmin niet bevallen
Lol. Is die keuze dan zo moeilijk? Garmin lijkt me specifiek voor sporten echt wel beter. Apple Watch is meer allround.schumi1986 schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 14:32:
[...]
Heb nog wel voor de zekerheid een zwarte Ultra 2 met het nieuwe bandje besteld mocht de Garmin niet bevallen
Je vraagt je wel eens af, hoe moeilijk is het nouWouterL schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 14:21:
Jeetje toch maar voor de Apple Watch 10 gaan. Volgens Odido zit er namelijk een microled scherm in! Fantastisch!
In plaats van oled gaat Apple bij de Watch 10 voor een microLED scherm. Zo’n scherm is namelijk energiezuiniger en zorgt ervoor dat de smartwatch langer meegaat. Bovendien zijn kleuren door de microLED toepassing extra goed zichtbaar op het scherm.
😂😂

©2004
Hmm, staan nog weinig Ultra's op V&A
Mocht iemand van zn 1 met small/medium alpine green bandje af willen, let me know

Mocht iemand van zn 1 met small/medium alpine green bandje af willen, let me know
Nee opzich niet, Heb heel lang Garmin Fenix horloges gebruikt en is idd de veel betere sport horloge maar de Apple Watch Ultra heeft een E Sim en is tevens mijn Sleutel voor mijn TeslaL23 schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 14:35:
[...]
Lol. Is die keuze dan zo moeilijk? Garmin lijkt me specifiek voor sporten echt wel beter. Apple Watch is meer allround.
De E sim is prettig met muziek streamen en altijd bereikbaar zijn tijdens het buitensporten en de Tesla sleutel is ideaal wanneer ik mijn iPhone thuis laat als ik even weg moet of als mijn iPhone kapot zou gaan als ik onderweg ben.
AW10 besteld, kleinste formaat.
Mijn AW5 bevalt prima, en na 5 generaties is het wel weer tijd voor een update.
Ik heb vrije dunne polsen dus het kleine formaat is voldoende.
Erg benieuwd, zin in 20 september
Mijn AW5 bevalt prima, en na 5 generaties is het wel weer tijd voor een update.
Ik heb vrije dunne polsen dus het kleine formaat is voldoende.
Erg benieuwd, zin in 20 september
ik vind het zonde dat de apple watch 10 dunner is geworden ipv dat ze de batterij hebben geupgraded. Alle concurrenten zitten met een batterijduur van pakweg een week. Ik vind het echt achterhaald. Ik krijg het zelfs niet uitgelegd waarom de AW slechts een dag meegaat.
De kans zit er dik in dat ze binnen enkele jaren de watch weer dikker maken en dan uitpakken met een langere batterijduur.
Ik ga de series 10 ook bestellen. Noodgedwongen omdat mijn series 5 geen updates meer krijgt. En dat is best wel heel snel
De kans zit er dik in dat ze binnen enkele jaren de watch weer dikker maken en dan uitpakken met een langere batterijduur.
Ik ga de series 10 ook bestellen. Noodgedwongen omdat mijn series 5 geen updates meer krijgt. En dat is best wel heel snel
[ Voor 24% gewijzigd door pina op 10-09-2024 15:04 ]
DM!DCNY schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 14:40:
Hmm, staan nog weinig Ultra's op V&A![]()
Vind het jammer dat de S10 geen dual frequency gps heeft. Als sporter wil je toch zo nauwkeurig mogelijke data. En ook al geen programmeerbare actieknop. Kom je toch weer bij de Ultra uit, maarja 17cm polsen en zo'n bol/groot ding.
[ Voor 35% gewijzigd door glnk op 10-09-2024 15:11 ]
Dit! En je kan volgend jaar al voorspellen, ze komen met hetzelfde design maar een veel betere batterijduur. Wat een innovatie, deze kaart houden ze nu op de borst.pina schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 15:02:
ik vind het zonde dat de apple watch 10 dunner is geworden ipv dat ze de batterij hebben geupgraded. Alle concurrenten zitten met een batterijduur van pakweg een week. Ik vind het echt achterhaald. Ik krijg het zelfs niet uitgelegd waarom de AW slechts een dag meegaat.
Wat betreft dit soort producten waren de jaren 2000 t/m 2010 fantastisch, toen was het echt elk jaar de race naar de beste haalbare technische mogelijkheden voor de consument.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Een Ultra past prima hoor op die maat polsenglnk schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 15:09:
Vind het jammer dat de S10 geen dual frequency gps heeft. Als sporter wil je toch zo nauwkeurig mogelijke data. En ook al geen programmeerbare actieknop. Kom je toch weer bij de Ultra uit, maarja 17cm polsen en zo'n bol/groot ding.
©2004
Indien te koppelen aan de apparatuur.Roos79 schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 13:56:
[...]
Is er een horloge wat binnen wel nauwkeurig is dan?
The best is yet to come
Blijft een beetje vaag met wat je precies bedoelt. Wat voor apparatuur legt dan binnen een route vast? Of bedoel je het koppelen aan een loopband wat met de Apple Watch ook kan?Dean Martin schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 15:40:
[...]
Indien te koppelen aan de apparatuur.
Dat laatste. Dat ligt uiteraard aan de loopband of het wel/niet kan.L23 schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 15:52:
[...]
Blijft een beetje vaag met wat je precies bedoelt. Wat voor apparatuur legt dan binnen een route vast? Of bedoel je het koppelen aan een loopband wat met de Apple Watch ook kan?
Mijn punt was dan ook niet dat het louter een Apple Watch is, die binnen, zonder koppelen geen goede afstand vastlegt. Het was een algemene opmerkingen dat je dit niet moet verwachten van, in dit geval, een AW.
The best is yet to come
Apple zegt niks over microled.WouterL schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 14:21:
Jeetje toch maar voor de Apple Watch 10 gaan. Volgens Odido zit er namelijk een microled scherm in! Fantastisch!
In plaats van oled gaat Apple bij de Watch 10 voor een microLED scherm. Zo’n scherm is namelijk energiezuiniger en zorgt ervoor dat de smartwatch langer meegaat. Bovendien zijn kleuren door de microLED toepassing extra goed zichtbaar op het scherm.
😂😂
https://www.apple.com/nl/watch/compare/
Omdat het specifiek om GPS ging vond ik het wat verwarrend. Op een loopband sta je stil ten opzichte van de omgeving. Indoor run/walk zonder koppelen met de loopband heb ik nog nooit getest, maar lijkt me inderdaad minder nauwkeurig.Dean Martin schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 15:54:
[...]
Dat laatste. Dat ligt uiteraard aan de loopband of het wel/niet kan.
Mijn punt was dan ook niet dat het louter een Apple Watch is, die binnen, zonder koppelen geen goede afstand vastlegt. Het was een algemene opmerkingen dat je dit niet moet verwachten van, in dit geval, een AW.
Lekker boeiend! Je vindt het nu mooi en het is een gebruiksvoorwerp. Het is geen Van Gogh ofzo.lexuzu schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 11:54:
[...]
De zwarte AWU2 ultra heeft een slechtere resale value aangezien het een jaar oud model is met enkel een ander kleurtje. Wanneer de AWU3 uitkomt is gaan niet veel mensen op de tweedehands markt extra betalen voor de donkere kleur.
En Apple spullen blijven altijd een bepaalde waarde vertegenwoordigen. Je kan er ook nog een jaartje langer mee doen hoor.
I don't have dreams, I have goals!!
Ik hoef geen betere accuduur en mijn naasten in mijn omgeving ook niet. Dat is echt een aanname vanuit reacties op het forum denk ik, maar er is ook nog een leven naast een Tweakers forum. Ik hoef geen dikkere en eigenlijk ook geen grotere. Fijn dat de keus er is. Ik een S10 en jij een Ultra.schumi1986 schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 11:58:
Vraag mij trouwens oprecht af of waarom Apple de Apple Watch 10 dunner maakt terwijl bijna iedereen juist op een betere accuduur hoopte.
Als er ooit (zou het ooit gebeuren?) een nieuw design komt hoop ik toch echt dat deze weer wat dikker wordt met daarbij een grotere accu.
Of zou Apple iedereen op deze manier naar de Ultra forceren?
Je bericht geeft aan dat je het jammer vindt, maar dat het geen deal breaker is. Kortom, een goed compromis. Welke smartwatch heeft een batterijduur van 7 dagen trouwens? Ik ken alleen sporthorloges die dit doen. De Pixel Watch 3 is 24 uur en de Samsung Galaxy Watch 7 heeft 22 uur.pina schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 15:02:
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Inderdaad, overal komt maar die accutijd voorbij. Het is helemaal geen issue verder, je haalt makkelijk een dag ermee. Ik heb nu een Series 7 met LTE en die wordt de hele dag gebruikt en laad ik laat in de avond weer op, maar de ochtend zou ook nog kunnen. Gebruik op kantoor, onderweg, sporten zonder iPhone, slaap tracking alles. Staat nu nog op 79% en heb hem alweer meer dan 8 uur om.Mog schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 16:15:
[...]
Je bericht geeft aan dat je het jammer vindt, maar dat het geen deal breaker is. Kortom, een goed compromis. Welke smartwatch heeft een batterijduur van 7 dagen trouwens? Ik ken alleen sporthorloges die dit doen. De Pixel Watch 3 is 24 uur en de Samsung Galaxy Watch 7 heeft 22 uur.
Alles valt en staat met sportduur. Laat dat ding lang tracken en dan is een Apple Watch helaas onvoldoende qua batterijduur. Zelfs een ultra doet het niet 10 uur met scherm aan en sport….Redondo1982 schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 16:19:
[...]
Inderdaad, overal komt maar die accutijd voorbij. Het is helemaal geen issue verder, je haalt makkelijk een dag ermee. Ik heb nu een Series 7 met LTE en die wordt de hele dag gebruikt en laad ik laat in de avond weer op, maar de ochtend zou ook nog kunnen. Gebruik op kantoor, onderweg, sporten zonder iPhone, slaap tracking alles. Staat nu nog op 79% en heb hem alweer meer dan 8 uur om.
Doet die goed. Hier een Series 6. En na 8 uur staat de batterij op 25%. Die zal vanavond gaan miepen dat die onder de 10% komt. Oftewel een reden om te kijken naar een opvolger.Redondo1982 schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 16:19:
[...]
Inderdaad, overal komt maar die accutijd voorbij. Het is helemaal geen issue verder, je haalt makkelijk een dag ermee. Ik heb nu een Series 7 met LTE en die wordt de hele dag gebruikt en laad ik laat in de avond weer op, maar de ochtend zou ook nog kunnen. Gebruik op kantoor, onderweg, sporten zonder iPhone, slaap tracking alles. Staat nu nog op 79% en heb hem alweer meer dan 8 uur om.
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone 15 Pro Natural Titanium Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
Ik heb momenteel de S4 nog en die komt ook nog makkelijk de dag door.
Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Het was een reactie op mijn post. Heb momenteel een iPhone 15 die, wanneer ik deze in de achterzak van m'n hardloopbroek heb, ronduit slecht presteert. Had hiervoor een iPhone 12 die een betere GPS had en waar ik deze problemen véél minder mee had. Hoop dat dit over is met m'n AW10. Dit rondje was in werkelijkheid 1 km korter.L23 schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 15:59:
[...]
Omdat het specifiek om GPS ging vond ik het wat verwarrend. Op een loopband sta je stil ten opzichte van de omgeving. Indoor run/walk zonder koppelen met de loopband heb ik nog nooit getest, maar lijkt me inderdaad minder nauwkeurig.
:strip_exif()/f/image/Iqr9DO2Lq5mRCyepT7itjlcn.jpg?f=fotoalbum_large)
A'dam PVOutput
Anoniem: 1885112
Eens, zolang ik de dag doorkom vind ik het allemaal prima. Als ik ga slapen, leg ik de Watch toch altijd aan het ladertje. Had met de Series 6 nooit het gevoel dat ik wat tekort kwam.Redondo1982 schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 16:14:
[...]
Ik hoef geen betere accuduur en mijn naasten in mijn omgeving ook niet. Dat is echt een aanname vanuit reacties op het forum denk ik, maar er is ook nog een leven naast een Tweakers forum. Ik hoef geen dikkere en eigenlijk ook geen grotere. Fijn dat de keus er is. Ik een S10 en jij een Ultra.
Ik heb dat soort vreemde resultaten ook wel eens gehad toen ik nog met mijn iPhone aan het hardlopen was. Geen sleutels of pasjes in dezelfde broekzak? Ik dacht toen dat het daar aan lag.ericplan schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 16:32:
[...]
Het was een reactie op mijn post. Heb momenteel een iPhone 15 die, wanneer ik deze in de achterzak van m'n hardloopbroek heb, ronduit slecht presteert. Had hiervoor een iPhone 12 die een betere GPS had en waar ik deze problemen véél minder mee had. Hoop dat dit over is met m'n AW10. Dit rondje was in werkelijkheid 1 km korter.
[Afbeelding]
Weet niet of je Runkeeper blijft gebruiken, maar dat werkt ook prima op de Apple Watch. Vind het wel fijn om bij te houden hoeveel kilometer mijn hardloopschoenen er op hebben zitten. Dat soort extra features mis ik met de standaard Apple Workout app.
[ Voor 12% gewijzigd door L23 op 10-09-2024 16:49 ]
Ik heb ook een S4 en die komt ook makkelijk de dag door, mits ik geen workouts doe. Als ik tussen de middag een uur een workout doe, dan is hij aan het einde van de dag helemaal leeg.Rivanov schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 16:25:
Ik heb momenteel de S4 nog en die komt ook nog makkelijk de dag door.
Dus ook een S10 in bestelling staan nu

Mijn S4 is door de jaren heen wel wat geschaafd en scherm bekrast. Dus vond het nu tijd om te upgraden naar de U2.
Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Hoezo? De Apple Watch is niet alleen maar een sport klokkie. Dat maak jij ervan.giantgiantus schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 16:22:
[...]
Alles valt en staat met sportduur. Laat dat ding lang tracken en dan is een Apple Watch helaas onvoldoende qua batterijduur. Zelfs een ultra doet het niet 10 uur met scherm aan en sport….
En als de AWU het al niet red dan moet je een alternatief zoeken. Dan is die niet voor jouw doeleinden gemaakt. Ik ga met een Fiat 500 ook geen caravan trekken.
Nee, lege zak. Meerdere keren dit resultaat. Scherm naar binnen gekeerd of naar buiten maakt niet uit. Met Quad Lock armband is het iets minder slecht, maar de armband irriteert.L23 schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 16:38:
[...]
Ik heb dat soort vreemde resultaten ook wel eens gehad toen ik nog met mijn iPhone aan het hardlopen was. Geen sleutels of pasjes in dezelfde broekzak? Ik dacht toen dat het daar aan lag.
A'dam PVOutput
Ja, moet wel zeggen dat ie een keer omgeruild is met AC+. Maar als die het niet meer had gered dan laat ik er een nieuwe batterij inzetten. Ding wordt dag en nacht gebruikt dus prima als het wat slijtage ondergaat.TheKerremenke schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 16:23:
[...]
Doet die goed. Hier een Series 6. En na 8 uur staat de batterij op 25%. Die zal vanavond gaan miepen dat die onder de 10% komt. Oftewel een reden om te kijken naar een opvolger.
Gelijk heb je, even fris modelletje. Doe ik dit jaar ook!
Denk wel dat het Tweaker forum groter is dan jou groep naasten.Redondo1982 schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 16:14:
[...]
Ik hoef geen betere accuduur en mijn naasten in mijn omgeving ook niet. Dat is echt een aanname vanuit reacties op het forum denk ik, maar er is ook nog een leven naast een Tweakers forum. Ik hoef geen dikkere en eigenlijk ook geen grotere. Fijn dat de keus er is. Ik een S10 en jij een Ultra.
Oké niet dikker misschien maar waarom dunner maken? Kan mij niet voorstellen dat de overgrote deel van de Watch gebruikers zou kiezen voor dunner ipv zelfde dikte en een grotere accu.
Wat heb je aan al die nieuwe slaap features als je elke avond de Watch moet opladen?
Mijn eigen ervaring. Soms werkt het in Frankrijk wel en soms ook niet. Ik denk dat het te maken heeft met de provider waarop je roamt.giantgiantus schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 14:16:
Frankrijk werkt geloof ik niet inderdaad. Spanje en Italië bijvoorbeeld wel.
Zo lang duurt het opladen toch niet?schumi1986 schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 16:54:
[...]
Denk wel dat het Tweaker forum groter is dan jou groep naasten.
Oké niet dikker misschien maar waarom dunner maken? Kan mij niet voorstellen dat de overgrote deel van de Watch gebruikers zou kiezen voor dunner ipv zelfde dikte en een grotere accu.
Wat heb je aan al die nieuwe slaap features als je elke avond de Watch moet opladen?
Uur tot 1,5 aan de lader als je 's avonds voor de TV hangt en klaar... (als je batterij niet gaar is)
--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---
Je moet dan inderdaad een andere oplaadplanning hanteren. B.v. elke ochtend tijdens douchen/ontbijt aan de lader.Coach4All schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 17:06:
[...]
Zo lang duurt het opladen toch niet?
Uur tot 1,5 aan de lader als je 's avonds voor de TV hangt en klaar... (als je batterij niet gaar is)
Heb je hier een foto van? Mag ook via DM.hk12nl schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 15:32:
[...]
Een Ultra past prima hoor op die maat polsen#smakenverschillen
Vwb het eerste: gelukkig wel zegschumi1986 schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 16:54:
[...]
Alleen ik hoor er niks over verder, niet thuis, niet bij voetbal etc. Kijk, het is ook niet iets waar je over begint ofzo, maar ik heb weleens wat diepe gesprekken gehad en nooit iets over de accu gehoord. Ik denk wel dat het echt een Tweakers/Tech dingetje is om over te praten en het dan ook misschien wat op te blazen. Begrijp me niet verkeerd, ik zou ook graag een accuduur hebben van meerdere dagen. Alleen het mag bij mij niet ten koste gaan van comfort en uiterlijk. Dat zijn voor mij echt twee belangrijke elementen. En dan nog moet je je afvragen of je een AW als mooi kan aanduiden, maar voor een computertje op de pols ziet het er nog best te pruimen uit. Er gaat natuurlijk niks boven de klassieke klokkies en dan m.n. de gerenommeerde merken.
Van mij had ie overigens ook niet dunner gehoeven, maar dat het gewicht naar beneden gaat en het materiaal een upgrade krijgt vind ik best mooi te noemen. Let op: dit zijn slechts aanname van mij dus niet echt uitgezocht. Maarja, ik zie het weer als iets nieuws en daar ga ik weer van genieten.
Gewoon na wakker worden 20 min quick charge is voldoende hoor. En omdat het dagelijks moet wordt het een gewoonte. Ik heb vaker met een Fenix gestaan met 5% batterij voordat ik ging hardlopen dan met een lege AW. Juist omdat de Fenix zo lang mee gaat zat het opladen niet in mijn routine. Punt van irritatie bij de Fenix is voor mij juist de dikte, waardoor het comfort bij lange mouwen matig is (idem voor Ultra). Liever een dun horloge.schumi1986 schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 16:54:
[...]
De batterijduur van de AW is voor mij geen enkel probleem. Een deel van de mensen die dit continu roept heeft dit nog nooit zelf ervaren of geen discipline om een dagelijkse routine uit te voeren. Voor een Ironman sporter snap ik de use case natuurlijk prima
[ Voor 6% gewijzigd door Aghanim op 10-09-2024 17:52 ]
Ik heb een pols van 15 cm en staat prima 👍glnk schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 15:09:
Weet jij toevallig welke provider(s) wel en welke niet werken?Zapato schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 17:04:
[...]
Mijn eigen ervaring. Soms werkt het in Frankrijk wel en soms ook niet. Ik denk dat het te maken heeft met de provider waarop je roamt.
En nog meer landen waar je problemen ervaart?
Ik dacht dat Orange werkte, maar pin me er niet op vast. Ik heb op vakantie bijna continu mijn telefoon bij me omdat ik het sowieso niet vertrouw. Ik heb het wel een paar getest door mijn telefoon uit te schakelen, maar omdat het soms wel en soms niet werkt kan ik er niet op vertrouwen. Andere landen heb ik nog niet bezocht met mijn Apple Watch.Mausssie schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 18:39:
[...]
Weet jij toevallig welke provider(s) wel en welke niet werken?
En nog meer landen waar je problemen ervaart?
Ja eens, mensen verwarren “het bandje kan dicht” vaak met “het staat goed” wat mij betreft.glnk schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 15:09:
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Precies. Ik keek zo uit naar een Ultra 3. Platter en compacter met minder materiaal om het scherm heen. Ik zou graag wat foto's willen zien van mensen met een Ultra en polsen van 17cm of kleiner qua omtrek.Donstil schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 19:07:
[...]
Ja eens, mensen verwarren “het bandje kan dicht” vaak met “het staat goed” wat mij betreft.
Anoniem: 1885112
Jep, ik zie ze regelmatig voorbijkomen. Zelf bewust ook voor de kleinere Series 10 gekozen. Hoe graag ik ook een Ultra zou willen.Donstil schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 19:07:
[...]
Ja eens, mensen verwarren “het bandje kan dicht” vaak met “het staat goed” wat mij betreft.
Ik ga ook upgraden van een Series 4 naar een Ultra 2. Series 4 ooit gekocht toen hij uit kwam in sept 2018. Volgens mij ergens in 2022 de batterij een keer laten vervangen bij Apple. Maar zit nu al weer op 83% battery health. Merk vooral met workouts dat de batterij sneller leeg loopt, en soms is er ook een onverklaarbare snelle battery drain 's nachts. Nog een jaar uitstellen van de aankoop van wat nieuws was dus geen optie en daarom toch wel jammer dat er geen Ultra 3 is aangekondigd en het qua specs een horloge van vorig jaar is wat ik nu koop. Ben benieuwd hoe de Ultra gaat bevallen en of die ook zo lang mee gaat. Want ik vind het wel indrukwekkend hoe lang mijn series 4 dienst heeft gedaan. Heb er echt wel honderden, misschien zelfs wel duizenden uren mee gesport in weer en wind.
Ik heb ook een pols van 17cm. Twijfel ook nog een klein beetje. Zag wel een filmpje van een vrouw met een pols van 16,5cm. Valt nog best mee denk ik.glnk schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 19:18:
[...]
Precies. Ik keek zo uit naar een Ultra 3. Platter en compacter met minder materiaal om het scherm heen. Ik zou graag wat foto's willen zien van mensen met een Ultra en polsen van 17cm of kleiner qua omtrek.
YouTube: Is the Apple Watch Ultra TOO BIG?
[ Voor 3% gewijzigd door JSchut op 10-09-2024 20:01 ]
PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82
Me too, staat juist erg mooi vind ik, ook in deze video.JSchut schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 20:01:
[...]
Ik heb ook een pols van 17cm. Twijfel ook nog een klein beetje. Zag wel een filmpje van een vrouw met een pols van 16,5cm. Valt nog best mee denk ik.
Tesla Model 3 (2024) LR AWD Ultra Red
glnk schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 19:18:
[...]
Precies. Ik keek zo uit naar een Ultra 3. Platter en compacter met minder materiaal om het scherm heen. Ik zou graag wat foto's willen zien van mensen met een Ultra en polsen van 17cm of kleiner qua omtrek.
:strip_exif()/f/image/mU4CFER3OpGZ5peoo115Fw6f.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/E8iu1N0mtfDh8C9ZJ2oy96jO.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/urNhU1RMHZuKwz2lHco4QJwe.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/jIo0NFjLqzHNe5RxK7wwtMhn.jpg?f=fotoalbum_large)
17cm pols. Uiteindelijk voor de S8 45mm gegaan omdat ik het op het randje van kunnen vond. Met een bandje zonder extra ijzeren lugs (trail en alpine) scheelt het wel wat. Omtrek zegt overigens niet hoe breed je pols aan de bovenkant is.
Ik heb overigens de vorige keer geleerd dat het perspectief hoe je de foto neemt ook scheelt. Van bovenaf vertekent blijkbaar de grootte en via de spiegel zou beter zijn.
Overigens stoorde ik me meer aan de grootte + dikte samen. Er zat echt een lomp groot blok op mijn kleine pols.
Hier nog een Venu 3 45mm en AW8 41mm en Fenix 7s + Fenix 6s en een Fenix 6 47mm:
:strip_exif()/f/image/0LA0SjioMuY9kkZNxY4cyRT9.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/LGuEcjHE8pZHlArWD47rhM3h.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/3gEBicrOoPiH18nTJ1BuL7dF.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 27% gewijzigd door Aghanim op 10-09-2024 20:34 ]
Eerlijk verhaal, ik vind hem op de foto’s ook best groot staan. Zo is het bij mij ook een beetje. Van de week nog één om gehad in de AS. Leuk voor een keertje, maar niet als daily klok. En leuk voor een keertje ga ik de AWU niet dragen, dan draag ik wel een klassiek iets.Aghanim schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 20:10:
[...]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
17cm pols. Uiteindelijk voor de S8 45mm gegaan omdat ik het op het randje van kunnen vond. Met een bandje zonder extra ijzeren lugs (trail en alpine) scheelt het wel wat. Omtrek zegt overigens niet hoe breed je pols aan de bovenkant is.
Ik heb overigens de vorige keer geleerd dat het perspectief hoe je de foto neemt ook scheelt. Van bovenaf vertekent blijkbaar de grootte en via de spiegel zou beter zijn.
Overigens stoorde ik me meer aan de grootte + dikte samen. Er zat echt een lomp groot blok op mijn kleine pols.
De 45mm is een stuk comfortabeler door gewicht en dikte en het scheelt qua schermgrootte maar heel weinig met de Ultra. Ik vind de Ultra wel veel mooier maar weet dat ik me er uiteindelijk toch niet comfortabel bij voel. Dan is het ook zonde.Redondo1982 schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 20:34:
[...]
Eerlijk verhaal, ik vind hem op de foto’s ook best groot staan. Zo is het bij mij ook een beetje. Van de week nog één om gehad in de AS. Leuk voor een keertje, maar niet als daily klok. En leuk voor een keertje ga ik de AWU niet dragen, dan draag ik wel een klassiek iets.
Het kan net maar een maatje compacter zou mooier staan. Want dan lijkt de pols niet zo dun. Op een dames pols vind ik het al helemaal niet chique staan.Aghanim schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 20:10:
[...]
...
Ik zie dat er inmiddels al wat foto's zijn verschenen.
Laatst nog een 'gewone' Apple Watch om gehad en omdat ik zo gewend ben aan de Ultra vond ik de 'gewone' gelijk heel braaf en netjes staan, wat ik persoonlijk niet echt bij mij vind passen. Blijft wel ook een mooi horloge trouwens! Ik draag mijn Ultra overigens altijd met een Ocean band. Heb de witte en oranje en de nieuwe zwarte is onderweg. Ik gebruik hem dus als een echt sporthorloge.
[ Voor 4% gewijzigd door hk12nl op 10-09-2024 20:55 ]
©2004
Ja dit is dus precies wat ik bedoeldeJSchut schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 20:01:
[...]
Ik heb ook een pols van 17cm. Twijfel ook nog een klein beetje. Zag wel een filmpje van een vrouw met een pols van 16,5cm. Valt nog best mee denk ik.

Voor de beeldvorming, 200mm pols:
:strip_exif()/f/image/evECwR0pyct1lqUDvLYElohy.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/v3lWOBXUArHUbDZxM5K8amAR.jpg?f=fotoalbum_large)
(Kijk vooral ook even hoe mooi hij over de zwembad bodem gegaan is afgelopen vakantie)
:strip_exif()/f/image/evECwR0pyct1lqUDvLYElohy.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/v3lWOBXUArHUbDZxM5K8amAR.jpg?f=fotoalbum_large)
(Kijk vooral ook even hoe mooi hij over de zwembad bodem gegaan is afgelopen vakantie)
[ Voor 6% gewijzigd door Donstil op 10-09-2024 21:11 ]
Dat zeg ik toch? Als je veel en lang gaat sporten is de batterijduur helaas onvoldoende.Redondo1982 schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 16:49:
[...]
Hoezo? De Apple Watch is niet alleen maar een sport klokkie. Dat maak jij ervan.
En als de AWU het al niet red dan moet je een alternatief zoeken. Dan is die niet voor jouw doeleinden gemaakt. Ik ga met een Fiat 500 ook geen caravan trekken.
Ik zie alleen maar haar 😂Donstil schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 21:09:
Voor de beeldvorming, 200mm pols:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
©2004
Dat zijn wel relatieve begrippen. Als ik 3 uur met oortjes en Bluetooth HR strap met AOD aan een MTB rit maak ben ik rond de 35-40% batterij kwijt. Ik vind 3 uur ‘lang’. Ik sport 6x per week, dat classificeer ik als ‘veel’. Volgens mij zijn de usecases van 95% van alle sporters ruimschoots met een AW te realiseren. Het is ook een imago ding heb ik het idee. Een ‘echte’ sporter draagt een Garmin. Ik durf het wel om te draaien: 95% van de Fenix/Forerunner series eigenaar is geen ‘echte’ sporter.giantgiantus schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 21:25:
[...]
Dat zeg ik toch? Als je veel en lang gaat sporten is de batterijduur helaas onvoldoende.
Ik heb meerdere Fenix-en gehad en de extra training data zijn leuke gimmicks maar ik mis niet echt iets nu ik al maanden met mijn AW hardloop (sinds de WatchOS 10 upgrade). Zeker in combinatie met Runalyze.
Beide merken hebben in mijn ogen voor en nadelen en zijn voor de meeste usecases allebei goed. Kwestie van persoonlijke voorkeur of budget.
Ja, maar waarom zou je het benoemen? Dat is dan de negatieve kant opzoeken van iets waar het niet expliciet voor bedoeld is muv de AWU. Er zal vast een paar procent op de wereldbevolking zijn waar het alsnog niet voldoende voor is, maar die komen van een andere planeet.giantgiantus schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 21:25:
[...]
Dat zeg ik toch? Als je veel en lang gaat sporten is de batterijduur helaas onvoldoende.
Ik trek mijn AWU leeg als ik lange dag fiets. En dan heb ik zelfs m’n iPhone nog mee en maak dus geen gebruik van cellular. Moet noodgrepen doen als always on uitzetten.
[ Voor 3% gewijzigd door giantgiantus op 10-09-2024 21:51 ]
Ik heb 1.0 ook binnen. Net voor het eerst de game gestart. Ben nu mijn HUB aan het upgraden. Ik vind de humor geweldig!
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Het is idd geen deal breaker aangezien de batterij nooit beter heeft gedaan. Maar het is gewoon absurd om het marketinggewijs te verkopen als het lichtste model ooit (voor aluminium gaat het slechts over 2g) om het dan gegarandeerd binnen enkele jaren stilzwijgend terug om te draaien en te verkopen dat het de langste batterijduur ooit heeft.Mog schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 16:15:
[...]
Je bericht geeft aan dat je het jammer vindt, maar dat het geen deal breaker is. Kortom, een goed compromis. Welke smartwatch heeft een batterijduur van 7 dagen trouwens? Ik ken alleen sporthorloges die dit doen. De Pixel Watch 3 is 24 uur en de Samsung Galaxy Watch 7 heeft 22 uur.
Thanks! Hierdoor helaas besloten dat het toch niet de Ultra gaat worden. Ondanks de batterijduur en de Dual GPS. Ben echt bang dat ik hem te groot/bulky ga vinden.Aghanim schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 20:10:
[...]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Hier nog een Venu 3 45mm en AW8 41mm en Fenix 7s + Fenix 6s en een Fenix 6 47mm:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Even kijken of ik dan wel ga upgraden van een 7 naar de 10. En dan gelijk met 4g deze keer.
Nog een andere vraag: is de spo2 sensor niet meer beschikbaar in de series 10 door de rechtzaak in de US?
Volgens mij gewoon beschikbaar, alleen in de USA niet.pina schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 22:25:
Nog een andere vraag: is de spo2 sensor niet meer beschikbaar in de series 10 door de rechtzaak in de US?
Klinkt niet goed, zou eens Apple contacten.giantgiantus schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 21:42:
Ik trek mijn AWU leeg als ik lange dag fiets. En dan heb ik zelfs m’n iPhone nog mee en maak dus geen gebruik van cellular. Moet noodgrepen doen als always on uitzetten.
Iemand enig idee of Odido ook de series 10 en ultra Watch 2 black zal gaan verkopen? Vind hun deal namelijk wel interessant.
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone 15 Pro Natural Titanium Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
Ja, ook vanaf vrijdagTheKerremenke schreef op woensdag 11 september 2024 @ 07:22:
Iemand enig idee of Odido ook de series 10 en ultra Watch 2 black zal gaan verkopen? Vind hun deal namelijk wel interessant.
Merci, dan nog even geduld hebben.
Apart dat de Apple Watch SE ook moet worden ge pre-ordered. Daar is toch niets aan veranderd? Wel 30,- lager dan een paar dagen geleden.
/f/image/PAfSdecnIpn1SKDCuSbbZw7x.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 4% gewijzigd door mprkooij op 11-09-2024 08:11 ]
Komt vermoedelijk door de nieuwe bandjes.mprkooij schreef op woensdag 11 september 2024 @ 08:11:
Apart dat de Apple Watch SE ook moet worden ge pre-ordered. Daar is toch niets aan veranderd? Wel 30,- lager dan een paar dagen geleden.
[Afbeelding]
©2004
Waarom niet gewoon even passen in de winkel?JSchut schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 22:19:
[...]
Thanks! Hierdoor helaas besloten dat het toch niet de Ultra gaat worden. Ondanks de batterijduur en de Dual GPS. Ben echt bang dat ik hem te groot/bulky ga vinden.
Even kijken of ik dan wel ga upgraden van een 7 naar de 10. En dan gelijk met 4g deze keer.
©2004
En daarna nog langer geduld want meestal duurt de uitlevering bij providers wel wat langer dan Apple zelf.TheKerremenke schreef op woensdag 11 september 2024 @ 07:26:
[...]
Merci, dan nog even geduld hebben.
Zou je iets specifieker kunnen zijn? Hoe lang is precies een lange dag fietsen? Ik zou dan denken aan 8 uur fietsen? En hoe oud is je AWU? En wat is je batterij conditie?giantgiantus schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 21:42:
Ik zou wel kunnen snappen als je 8 uur fietst dat hij wellicht niet voldoende is.
Maar dan zou je ook kunnen stellen dat je een gebruiker bent met bovengemiddelde eisen.
Dan kan het zijn dat de UW niet voldoet. Dan ben je wellicht beter uit met een Garmin oid.
Een watch 10 zal dan nog sneller leeg zijn.
Voor mij als gemiddelde gebruiker die 6 keer per week sport op amateur niveau is dan de AWU dan perfect.
Voor mij is het idee om vaker zonder iphone op stap te gaan waarbij de extra batterij dan wel beter is voor mij.
Ik twijfel daarom tussen de 10 met LTE en de UW2.
[ Voor 13% gewijzigd door Tomas_ op 11-09-2024 09:00 ]
Ja is ook zo. Maar ik woon in Den Helder dus dan zal ik richting Alkmaar moeten. Niet onoverkomelijk natuurlijk.hk12nl schreef op woensdag 11 september 2024 @ 08:32:
[...]
Waarom niet gewoon even passen in de winkel?Dat zegt meer dan een foto hoor.
De twijfel is echt enorm.
Uurtje of 8 inderdaad. De Apple Watch Ultra heeft 10% capaciteit verloren. Overigens in praktijk geen probleem want gebruik Garmin fietscomputer. Maar wil wel mensen waarschuwen dat de Apple Watch Ultra reclames niet overeenkomen met de werkelijkheid. Voor echt heftige duursport en extreme sport is de Apple Watch Ultra niet geschikt.Tomas_ schreef op woensdag 11 september 2024 @ 08:56:
[...]
Zou je iets specifieker kunnen zijn? Hoe lang is precies een lange dag fietsen? Ik zou dan denken aan 8 uur fietsen? En hoe oud is je AWU? En wat is je batterij conditie?
Ik zou wel kunnen snappen als je 8 uur fietst dat hij wellicht niet voldoende is.
Maar dan zou je ook kunnen stellen dat je een gebruiker bent met bovengemiddelde eisen.
Dan kan het zijn dat de UW niet voldoet. Dan ben je wellicht beter uit met een Garmin oid.
Een watch 10 zal dan nog sneller leeg zijn.
Voor mij als gemiddelde gebruiker die 6 keer per week sport op amateur niveau is dan de AWU dan perfect.
Voor mij is het idee om vaker zonder iphone op stap te gaan waarbij de extra batterij dan wel beter is voor mij.
Herkenbaar, de AWU (1) gaat bij mij ook heel snel leeg zodra ik langdurig work-outs vastleg. Maximum capaciteit is 90%, opgeladen gisteren om 16.49 nu alweer op 56% resterend. (3 workouts gedaan sinds 16.49)giantgiantus schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 21:42:
Misschien de detectie uitzetten dat die ziet ben je een workout aan doen, misschien dat dit ook batterij scheelt ?.Tomba schreef op woensdag 11 september 2024 @ 09:56:
[...]
Herkenbaar, de AWU (1) gaat bij mij ook heel snel leeg zodra ik langdurig work-outs vastleg. Maximum capaciteit is 90%, opgeladen gisteren om 16.49 nu alweer op 56% resterend. (3 workouts gedaan sinds 16.49)
Ik zelf heb dit uit staan doe zelf wel effe aanzetten, anders krijg je continu meldingen ben je workout aan doen(Zelfs voor 5 min fiets sessie na de supermarkt).
Hij hoeft dan minder sensoren te gebruiken constant.
ZIt hier met exact dezelfde twijfel.Tomas_ schreef op woensdag 11 september 2024 @ 08:56:
[...]
Vind de Series 10 mooier, minder lomp om mijn pols. Maar twijfel enorm over de batterijduur of dat voldoende gaat zijn.
Alles weer gelezen over de Watch 10, klinkt gek hoor, maar ik heb nog steeds een (voor mij) prima werkend Series 3 model, gekocht bij launch in 2017.
Hij laad snel op in mijn beleving, en kan er verder alles mee wat ik wil.
Vind het alleen jammer dat je nog steeds niet met een Apple Watch je lichaamstemperatuur kan opmeten.
Als die er komt, zal ik wel willen overstappen.
Meer mensen die nog tevreden zijn met hun series 3?
Vind het alleen jammer dat je nog steeds niet met een Apple Watch je lichaamstemperatuur kan opmeten.
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Hoe is jou batterij duur dan na 7 jaar ondertussen ?.Mars18 schreef op woensdag 11 september 2024 @ 10:39:
Alles weer gelezen over de Watch 10, klinkt gek hoor, maar ik heb nog steeds een (voor mij) prima werkend Series 3 model, gekocht bij launch in 2017.
Ik haal er wel een dag mee, einde van de avond krijg ik een tril dat die op 10 procent zit (in het rood zit)Carlos0_0 schreef op woensdag 11 september 2024 @ 10:40:
[...]
Hoe is jou batterij duur dan na 7 jaar ondertussen ?.
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Apple Watch 10 (GPS) 42-mm Zwart aluminium met geweven Nike sportbandje (zwart/blauw) besteld, 20 september ophalen in de Apple Store. Kom van een Apple Watch 3, dus een mooie upgrade:-)
Had stiekem op een langere accu-duur gehoopt, maar 30 minuten naar 80% snelladen is voor mij een acceptabel alternatief.
Had stiekem op een langere accu-duur gehoopt, maar 30 minuten naar 80% snelladen is voor mij een acceptabel alternatief.
Die Ultra 2 in het zwart met dat nieuwe bandje ziet er echt extreem mooi uit in de hands-on filmpjes die nu op YouTube verschijnen
8u moet zeker mogelijk zijn. Zelfs zonder low power te activeren bij workouts.Tomas_ schreef op woensdag 11 september 2024 @ 08:56:
[...]
Ik gebruik mijn ultra 2 voor wandelen & lopen en bij wandelingen van 8u heb ik ongeveer 40% verlies ( enkel AOD uit en originele workout app zonder muziek te beluisteren )
Voor extreme wandelingen van 100km (22u) gebruik ik mijn enduro 2 maar zou ook moeten mogelijk zijn met de ultra met low-power mode voor workouts als je niet constant een map moet bekijken uiteraard.
[ Voor 0% gewijzigd door tuxken op 11-09-2024 11:03 . Reden: Typo ]
Hee, naar het Garmin topic jijschumi1986 schreef op woensdag 11 september 2024 @ 10:58:
Die Ultra 2 in het zwart met dat nieuwe bandje ziet er echt extreem mooi uit in de hands-on filmpjes die nu op YouTube verschijnen
©2004
Welk bandje bedoel je precies?schumi1986 schreef op woensdag 11 september 2024 @ 10:58:
rMBP M3 16" rMBP M1 13" iPhone 14 Pro Watch S7 AirPods Pro
De zwarte Ultra is wel 0.4 gram zwaarder dan de naturel variant

https://www.apple.com/nl/...h-ultra-2,watch-series-10

https://www.apple.com/nl/...h-ultra-2,watch-series-10
©2004
Momenteel toch een Series 10 aan het overwegen. Op dit moment heb ik een 41mm Series 7. Hoe denken jullie dat de 46mm gaat passen rond een pols met een omtrek van 18cm?
Perfect, 41mm vind ik dan al te iel. Ik bedoel dit niet verkeerd, maar 41 vrouw en 45 man. Nieuwe dus 42 en 46, maar denk daar hetzelfde over.Jelmar1990 schreef op woensdag 11 september 2024 @ 14:17:
Momenteel toch een Series 10 aan het overwegen. Op dit moment heb ik een 41mm Series 7. Hoe denken jullie dat de 46mm gaat passen rond een pols met een omtrek van 18cm?
Als vervanging van mijn S7 de Ultra 2 in zwart besteld. Inclusief AppleCare, nieuwe Trail, Alpine en Ocean bandjes met zwarte lugs. De Milanese wil ik toch eerst even in het echt zien.
Jammer dat er niet meer vernieuwingen zijn maar nog steeds een grote stap tov mijn S7.
En als de Ultra 3 volgend jaar een geweldige update is dan gaat de U2 weer in de verkoop :-D
Jammer dat er niet meer vernieuwingen zijn maar nog steeds een grote stap tov mijn S7.
En als de Ultra 3 volgend jaar een geweldige update is dan gaat de U2 weer in de verkoop :-D
Ik ben nog best tevreden met mijn Apple Watch Ultra 1, maar zou liegen als ik de Apple Series 10 Black Slate Titaniuam 46mm niet erg mooi vind..
Dat past makkelijk maar het is echt aan jezelf of je het mooi vind staan. Ik zou het gewoon even proberen in een winkelJelmar1990 schreef op woensdag 11 september 2024 @ 14:17:
©2004
Nog niets baanbrekends tegengekomen dat ik wil overstappen van mijn Series 6. Die doet het nog perfect. Space black en groter scherm wel mooi tho
Let op:
Let op dit topic gaat over ervaringen met en discussie over de Apple Watch, voor levertijden, beschikbaarheid en importeren is:
[Apple Watch] Levertijden en Beschikbaarheid
Voor hoesjes, cases, bandjes en andere accessoires is:
[Apple Watch] Bandjes / Hoesjes / Cases / Accessoires
De eerste dagen na een iOS/watchOS update kan de batterijduur tijdelijk afnemen doordat er op de achtergrond allerlei opruim- en indexeeracties plaatsvinden. Even een week wachten en je device opnieuw opstarten lost 9 van de 10 batterijproblemen op.
Let op dit topic gaat over ervaringen met en discussie over de Apple Watch, voor levertijden, beschikbaarheid en importeren is:
[Apple Watch] Levertijden en Beschikbaarheid
Voor hoesjes, cases, bandjes en andere accessoires is:
[Apple Watch] Bandjes / Hoesjes / Cases / Accessoires
De eerste dagen na een iOS/watchOS update kan de batterijduur tijdelijk afnemen doordat er op de achtergrond allerlei opruim- en indexeeracties plaatsvinden. Even een week wachten en je device opnieuw opstarten lost 9 van de 10 batterijproblemen op.