Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duramotion
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 28-10 12:28

Duramotion

Bedrijfsaccount Duramotion
Matched: Landis, +Gyr, E360
Goedemiddag allemaal,

Omdat er hier meer kennis en weet zit dan mij wil ik jullie een vraag stellen.

Hieronder even een opzet van de bij mij bekende slimme meters met P1 poort.
Mis ik er nog?

Landis+Gyr
- E350
- E450
- E360
Iskraemeco
- MT382
- MT372
Kaifa
- MA105
- MA304
Itron
- ACE4000
Honeywell/Elster
- AS300P

Sagemcom
- T210-D

Kamstrup (minder gangbaar in Nederland)
- OMNIPOWER®

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polvo176
  • Registratie: December 2022
  • Nu online
Duramotion schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 13:03:
Goedemiddag allemaal,

Mis ik er nog?

Landis+Gyr
- E350
- E450
- E360
Iskraemeco
- MT382
- MT372
Kaifa
- MA105
- MA304
Itron
- ACE4000
Honeywell/Elster
- AS300P

Sagemcom
- T210-D

- OMNIPOWER®
Iskra AM550 staat op mijn meter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZuinigeRijder
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Goedemiddag allemaal,

Mis ik er nog?

Landis+Gyr
- E350
- E450
- E360
Iskraemeco
- MT382
- MT372
Kaifa
- MA105
- MA304
Itron
- ACE4000
Honeywell/Elster
- AS300P

Sagemcom
- T210-D

- OMNIPOWER®
Deze lijst geeft ChatGPT:

Deze meters voldoen aan de DSMR-standaard (Dutch Smart Meter Requirements) en hebben een P1-poort:
Landis+Gyr
E350
E360
ZCF110

Sagemcom
XS210
T210-D
T211

Iskraemeco
MT382
MT372
AM550
AM540

Kamstrup
Omnipower
382

EDMI
MK10D
MK7C

Flonidan (gasmeters gekoppeld aan elektriciteitsmeters)
Gyr Mlog
Uniflo G4

Elster
AS300P
AS220

Itron
ACE6000
ACE8000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horla
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-10 15:29
Goedemiddag allemaal,

Mis ik er nog?

Landis+Gyr
- E350
- E450
- E360
Iskraemeco
- MT382
- MT372
Kaifa
- MA105
- MA304
Itron
- ACE4000
Honeywell/Elster
- AS300P

Sagemcom
- T210-D

- OMNIPOWER®
Ik heb een Sagemcom S211 (éénfase) maar Fluvius heeft er verschillende in Vlaanderen: https://www.fluvius.be/nl...tale-elektriciteitsmeters

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PNARI
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 20:33
Goedemiddag allemaal,

Mis ik er nog?

Landis+Gyr
- E350
- E450
- E360
Iskraemeco
- MT382
- MT372
Kaifa
- MA105
- MA304
Itron
- ACE4000
Honeywell/Elster
- AS300P

Sagemcom
- T210-D

- OMNIPOWER®
Sagecom T211

4000Wp Oost, 5000Wp west, 2x 5.12 kWh, 2xBMS V153, HWP1 V1.1903, CT003 V117 App V1.6.32, Shelly 3PRoEM, 3mfase, electrisch koken en boiler,maat 43 in de schoenen.😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:46
PNARI schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 15:04:
[...]

knip
Bij mij werkt de P1 van HW nog steeds, ik denk één van de weinigen.
knip
Misschien dat ik er overheen gelezen heb, maar welke slimme meter (merk/model) heb je? Als ik zeker zou weten dat het met de P1 van HW zou werken icm met mijn meter (Landis+Gyr E360 SMR 5.0) dan kocht ik de MT batterij vandaag nog :+

Nu helaas nog teveel losse eindjes, en uiteraard fijn dat het voor jou (nog) wel werkt. Dat betekent in ieder geval dat het mogelijk zou moeten zijn. 8)

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.26 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V153 - CT003 V117 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!
A3-D schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 17:26:
[...]

Misschien dat ik er overheen gelezen heb, maar welke slimme meter (merk/model) heb je? Als ik zeker zou weten dat het met de P1 van HW zou werken icm met mijn meter (Landis+Gyr E360 SMR 5.0) dan kocht ik de MT batterij vandaag nog :+

Nu helaas nog teveel losse eindjes, en uiteraard fijn dat het voor jou (nog) wel werkt. Dat betekent in ieder geval dat het mogelijk zou moeten zijn. 8)
Nou goed nieuws voor MT, weer een klant erbij :)
Ik heb deze meter (Landis+Gyr E360 SMR 5.0) en die werkt prima hier met de CT003!

.NL | BYD Atto3 | PulsarPlus EV +Balancer | WP7.7K Z | 2 MT Venus 5.12KWh V155 - CT003 V117 - BMS 216 - Modi: AI | 2 Mitsubitshi HEAC | HA DS224+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peterhardenberg
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17:44
[...]

Het probleem zit niet bij de HW P1 meter, die werkt met elke slimme meter.
MT vertoont (nog) niet de juiste constante werking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PNARI
[...]

Sagecom siconia t211. P1 van HW gaat denk ik zeker werken met de HW app en je meter. Of het gaat samenwerken met de MT app is de vraag.Als ik me goed herinner kan je eerst nadat je de batterij op het netwerk hebt geïnstalleerd de CT kiezen. Ik heb vanmorgen de CT003 gekregen maar kan hem niet kiezen in de lijst.En ik vrees dat je de P1 van Hw niet meer kan kiezen als je de app installeert en de batterij met je netwerk verbindt. Waarom ik dat wel nog altijd kan is voor mij ook een raadsel.Ik denk ook dat je een eenvoudig wifinetwerk moet hebben met goede signaal ontvangst bij de P1 en de batterij en om te beginnen niet teveel andere toestanden die met zonnepanelen en andere energiesystemen op je netwerk te maken hebben. Ik heb zonnepanelen zonder netwerkverbinding, op dit moment nog een telenetrouter met een aantal apparaten die op het netwerk zitten en sinds 4 jaar nadat ik bij de eerste was voor een digitale meter een P1 van Hw en sinds kort een verbruiksmeter en 2 energy sockets.Als je een digitale meter krijgt en panelen hebt zou ik zeker een P1 van HW kopen , is goedkoop en geeft je alvast een inzicht in je elektriciteitsverbruik en injectie.

[ Voor 25% gewijzigd door PNARI op 11-02-2025 18:22 ]

4000Wp Oost, 5000Wp west, 2x 5.12 kWh, 2xBMS V153, HWP1 V1.1903, CT003 V117 App V1.6.32, Shelly 3PRoEM, 3mfase, electrisch koken en boiler,maat 43 in de schoenen.😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S2S
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:52

S2S

Matched: Landis, E360
Catdogsf schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 02:22:
[...]

Staat de "E350 Landis Gyr+ SMR 5.0" er tussen?

Zit namelijk nog steeds te twijfelen welke te kopen, deze want past qua behoefte beter in mijn plaatje qua opslagcapaciteit, maar ik huiver als het niet plug&play is.

Die van HW, die werkt meteen qua plug&play, maar heeft helaas maar de helft van de capaciteit.
E350 staat er niet tussen wel de E360, hier werkt het niet lekker, ik heb dezelfde E350 meter. Ik heb de P1 van Marstek voorlopig uit staan.

2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S

S2S

SatScan schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 15:14:
[...]

Jouw energiemeter staat in de lijst? bij Ja;
Laad eens vol en dan op NOM zetten en dan niet meer 'aankomen'
Ben benieuwd
nee 1 type hoger. Het kan zijn dat dat het is. ik heb een Landis +gyr E350 en er staat een E360. Mss dat dat het is, maar lijkt mij vrij gek dat ze de complete meter aanpassen .. maar zou kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
S2S schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 15:16:
[...]

nee 1 type hoger. Het kan zijn dat dat het is. ik heb een Landis +gyr E350 en er staat een E360. Mss dat dat het is, maar lijkt mij vrij gek dat ze de complete meter aanpassen .. maar zou kunnen.
Ja da moet het haast wel zijn. ik heb type 360 en dat werkt goed, is een 1 sec repons meter.

.NL | BYD Atto3 | PulsarPlus EV +Balancer | WP7.7K Z | 2 MT Venus 5.12KWh V155 - CT003 V117 - BMS 216 - Modi: AI | 2 Mitsubitshi HEAC | HA DS224+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
Iemand toevallig woonachtig in Rotterdam of een omliggende gemeente met een MT batterij die het leuk vind om de batterij bij mij te testen voordat ik daadwerkelijk tot aankoop overga?

Ik durf het niet aan om 1.900 euro uit te geven aan een product waarvan de werking mogelijk niet naar verwachting is…

Ben zelf in bezit van een Landis+Gyr E360 slimme meter en het hele pallet aan HM apparatuur (behalve de batterij). Zonnepanelen, een laadpaal en Tibber als dynamische energieleverancier.

[ Voor 5% gewijzigd door A3-D op 14-02-2025 20:52 ]

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.26 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V153 - CT003 V117 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koniade
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 15:41
Matched: Landis
Gisteren liet ik weten dat ik vanaf het begin van de avond de AI had ingeschakeld en inderdaad communicatie gehad tussen de batterij en de P1 meter. Na grote schommelingen van meer dan 2500 watt zowel laden als ontladen werd het langzaam minder en ik heb zelfs een tijd echt letterlijk een nul op de meter gezien

Dus ik heb hem vannacht maar aan gelaten om te kijken hoe dat zich zou ontwikkelen

Nou, dat viel me vanmorgen toch een beetje tegen want hij heeft de hele nacht staan te stuiteren met diezelfde 2500 W op en neer met af en toe een rustig momentje

Daar waar ik normaal 1,2 kW gebruik in de hele nacht heeft hij nu 9,4 kW van het net getrokken en 8,2 kW teruggeleverd. Per saldo is dat wel mijn verbruik van 1,2 kW, maar ik vind het wat omslachtig om daar in totaal bijna 18 kW heen en weer te sturen.

Mijn accu is intussen leeg.

Ik kan me niet echt voorstellen dat dat dit nou het leerproces is, want het is wel met de botte bijl.
Heeft iemand een uitleg wat dit kan zijn of misschien waar ik het verkeerd zie? Misschien toch nog steeds het communicatieprobleem tussen de type Landis Gyr E350 m en het type E 360??

Enig positieve puntje is dat de app mij verteld dat ik vannacht € 1,91 heb verdiend.
Maar goed, dat had ik liever op een andere manier gezien natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S

S2S

Koniade schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 11:39:
Gisteren liet ik weten dat ik vanaf het begin van de avond de AI had ingeschakeld en inderdaad communicatie gehad tussen de batterij en de P1 meter. Na grote schommelingen van meer dan 2500 watt zowel laden als ontladen werd het langzaam minder en ik heb zelfs een tijd echt letterlijk een nul op de meter gezien

Dus ik heb hem vannacht maar aan gelaten om te kijken hoe dat zich zou ontwikkelen

Nou, dat viel me vanmorgen toch een beetje tegen want hij heeft de hele nacht staan te stuiteren met diezelfde 2500 W op en neer met af en toe een rustig momentje

Daar waar ik normaal 1,2 kW gebruik in de hele nacht heeft hij nu 9,4 kW van het net getrokken en 8,2 kW teruggeleverd. Per saldo is dat wel mijn verbruik van 1,2 kW, maar ik vind het wat omslachtig om daar in totaal bijna 18 kW heen en weer te sturen.

Mijn accu is intussen leeg.

Ik kan me niet echt voorstellen dat dat dit nou het leerproces is, want het is wel met de botte bijl.
Heeft iemand een uitleg wat dit kan zijn of misschien waar ik het verkeerd zie? Misschien toch nog steeds het communicatieprobleem tussen de type Landis Gyr E350 m en het type E 360??

Enig positieve puntje is dat de app mij verteld dat ik vannacht € 1,91 heb verdiend.
Maar goed, dat had ik liever op een andere manier gezien natuurlijk.
Dit bedoel ik dus... was ik al bang voor. probleem is, ze vertellen niet hoe hun systeem nou echt werkt. Maar ik verwachte al zoiets door je totaal verbruik uit te lezen uit de slimme meter en dan daar maar op sturen. Niet echt AI als je het mij vraagt.. wel een mooie marketing term. Maar we zullen het zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• philco
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 18-10 08:58
Gisterenavond via de feedbackfunctie een update aangevraagd en deze morgen stond die al klaar.
Snelle reactie van de fabrikant moet ik zeggen.

Update uitgevoerd en blijkbaar met resultaat.
De homewizard P1 kunnen selecteren en ja, gelukt.
De waardes van alle fases + totaal komen netjes elke seconde door in de app.
Slimme meter is een E360 van landis en gyr.
Deze geeft elke seconde een resultaat door via P1.

In de keuken heb ik een display van homewizard geplaatst en daar kan ik perfect aflezen wat het totaal verbruik/teruglevering is van het net en ook wat de batterij aan het leveren/opnemen is.
Resultaat ziet er zeer netjes uit, batterij houdt strak de nul op de meter aan en reageert zeer snel op wijzigingen in het totaalverbruik.
Deze namiddag zal ik verder kijken wat de batterij zal doen als er zonneoverschot is.

Lijkt in ieder geval momenteel goed te lopen sinds de update naar V148.

• PNARI
philco schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 08:01:
Gisterenavond via de feedbackfunctie een update aangevraagd en deze morgen stond die al klaar.

In de keuken heb ik een display van homewizard geplaatst en daar kan ik perfect aflezen wat het totaal verbruik/teruglevering is van het net en ook wat de batterij aan het leveren/opnemen is.
Resultaat ziet er zeer netjes uit, batterij houdt strak de nul op de meter aan en reageert zeer snel op wijzigingen in het totaalverbruik.
Deze namiddag zal ik verder kijken wat de batterij zal doen als er zonneoverschot is.

We gaan er nog geraken met z´n allen. Thanks voor de feedback.

• A3-D
philco schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 08:01:

Dit zijn berichten waar ik vrolijk van wordt, bedankt voor het delen!

Ik heb dezelfde slimme meter en kijk nog even aan of er meerdere gebruikers volgen de de P1 van HW zonder problemen kunnen toevoegen en hun (positieve) ervaring delen. Als deze versie probleemloos blijkt te werken dan ga ik de MT bestellen.

• mtouw78
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 18:33
Een van jullie al een work around voor het probleem dat de P1 meter niet de juiste Slimme Meter instelling bewaard? Ik heb zelf een Kamstrup (enige vermeld in de app) welke ondersteund zou moeten zijn. Echter iedere keer na selecteren en saven stelt ie Landis + Gyr E360-P1 in welke niet werkt. Al geprobeerd de P1 meter opnieuw in te stellen door te verwijderen uit de app etc maar hij blijft steeds naar de Landis terug gaan en weigert de Kamstrup instelling over te nemen.

Heb de support al geïnformeerd 2 weken geleden en die komen alleen maar terug met het standaard antwoord "Whe will update in the future"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A3-D
De kogel is door de kerk en vanmiddag met bloed, zweet en tranen de MT 5,12 kWh naar zolder gesjouwd.

In eerste instantie op advies van de verkopende partij de US/Non EU server gekozen bij registratie omdat dan de HW P1 met 3 fase volgens hen zou werken. Dit bood echter geen soelaas en uiteindelijk account verwijderd en een nieuwe aangemaakt voor de Europese Unie.

Na diverse updates uiteindelijk aanbeland bij de meest recente versie en zijn er nu geen updates meer beschikbaar (V148 en app V1.6.2). En warempel de HW P1 Meter (Beta) kunnen selecteren en configureren.

Overigens zag ik wel het hele arsenaal aan HW producten voorbij komen die hier in huis gebruikt worden zoals de watermeter en de energy sockets. In de app bij CT-weergave laat hij echter geen waardes zien voor de fases A, B en C. En ook waarde bij totaal ontbreekt. Wel komt er data door bij Venus E.

Tot nu toe niet ontevreden en was redelijk snel up and running.

Mijn slimme meter is een Landis+Gyr E360 SMR5.0 en deze heb ik nergens kunnen selecteren of aan moeten geven (zie dit ook nergens terug in de app). De batterij was voor 80% gevuld, dus ik blijf er maar even vanaf en laat 'm zijn ding doen op auto.

Lees nu uit in de HW app middels een HW energy socket.

Ik hoor overigens het lichte zoemgeluid ook als ik dichtbij de batterij ben. Het stoort me echter (nog) niet omdat hij redelijk ver van mij vandaan staat op zolder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PNARI
A3-D schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 20:51:
De kogel is door de kerk en vanmiddag met bloed, zweet en tranen de MT 5,12 kWh naar zolder gesjouwd.

In eerste instantie op advies van de verkopende partij de US/Non EU server gekozen bij registratie omdat dan de HW P1 met 3 fase volgens hen zou werken. Dit bood echter geen soelaas en uiteindelijk account verwijderd en een nieuwe aangemaakt voor de Europese Unie.

Na diverse updates uiteindelijk aanbeland bij de meest recente versie en zijn er nu geen updates meer beschikbaar (V148 en app V1.6.2). En warempel de HW P1 Meter (Beta) kunnen selecteren en configureren.

Overigens zag ik wel het hele arsenaal aan HW producten voorbij komen die hier in huis gebruikt worden zoals de watermeter en de energy sockets. In de app bij CT-weergave laat hij echter geen waardes zien voor de fases A, B en C. En ook waarde bij totaal ontbreekt. Wel komt er data door bij Venus E.

Tot nu toe niet ontevreden en was redelijk snel up and running.

Mijn slimme meter is een Landis+Gyr E360 SMR5.0 en deze heb ik nergens kunnen selecteren of aan moeten geven (zie dit ook nergens terug in de app). De batterij was voor 80% gevuld, dus ik blijf er maar even vanaf en laat 'm zijn ding doen op auto.

Lees nu uit in de HW app middels een HW energy socket.

Ik hoor overigens het lichte zoemgeluid ook als ik dichtbij de batterij ben. Het stoort me echter (nog) niet omdat hij redelijk ver van mij vandaan staat op zolder.
Ik heb van sinds de HWP1 kon geselecteerd worden er een aantal weken geleden in mijn 3fase systeem in auto mode probleemloos mee gedraaid. Ook begin vorige week nog met versie V148. Ik heb een Sagecom T211 die elke seconde data doorgeeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koniade
guidoootje schreef op maandag 3 maart 2025 @ 19:19:
[...]

Nice! Bij mij niet gelukt met de E350. De batterij kwam niet in actie.

Welke meter en model heb je gekozen in de app waarmee je het werkend heb gekregen?
Ik heb de MT CT300. Ivm de Landis Gyr E350.
Firmware 148 en 109
Bij het installeren heb ik gekozen voor de E360omdatbhet de enige was die er op leek..

Ik heb wel naar aanleiding van iemand hier op het forum de apparaten uit de app gegooid. De app even opnieuw geïnstalleerd. De batterij stroomloos gezet dus met de knop en de stekker er werkelijk uit.

De CT 300 ook stroomloos door ten eerste de voeding eruit te trekken, maar ook de P1 kabel eruit want vanaf de meter krijgt hij ook nog Wat stroom.

Daarna stap voor stap alles opnieuw geïnstalleerd alsof hij net nieuw was.

Toen uiteindelijk gekozen voor AI. En nadat ik een tijdje naar die grafiek had zitten staren van Marstek met al die pieken waar je gek van werd en die niet te volgen is, heb ik dat maar niet meer gedaan. Heb ik alleen maar gekeken op de meter van HomeWizard en met een beetje zelfbeheersing de accu gewoon aan laten staan met het idee van ik zie morgenochtend wel of die leeg is of niet.

Dus als je dit doet en je ziet na het inschakelen van de P1 meter. En AI dat er contact is tussen die twee en er zit beweging in de grafiek zou ik zeggen laat het even rommelen en kijken niet naar.

Iedereen heeft het liefste nul op de meter, maar uiteindelijk is het eerder bijna nul op de rekening oftewel einde van de dag.

En dat werkte blijkt nu

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Houtje01
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 27-10 20:50
Koniade schreef op maandag 3 maart 2025 @ 19:56:
[...]

Ik heb de MT CT300. Ivm de Landis Gyr E350.
Firmware 148 en 109
Bij het installeren heb ik gekozen voor de E360omdatbhet de enige was die er op leek..

Ik heb wel naar aanleiding van iemand hier op het forum de apparaten uit de app gegooid. De app even opnieuw geïnstalleerd. De batterij stroomloos gezet dus met de knop en de stekker er werkelijk uit.

De CT 300 ook stroomloos door ten eerste de voeding eruit te trekken, maar ook de P1 kabel eruit want vanaf de meter krijgt hij ook nog Wat stroom.

Daarna stap voor stap alles opnieuw geïnstalleerd alsof hij net nieuw was.

Toen uiteindelijk gekozen voor AI. En nadat ik een tijdje naar die grafiek had zitten staren van Marstek met al die pieken waar je gek van werd en die niet te volgen is, heb ik dat maar niet meer gedaan. Heb ik alleen maar gekeken op de meter van HomeWizard en met een beetje zelfbeheersing de accu gewoon aan laten staan met het idee van ik zie morgenochtend wel of die leeg is of niet.

Dus als je dit doet en je ziet na het inschakelen van de P1 meter. En AI dat er contact is tussen die twee en er zit beweging in de grafiek zou ik zeggen laat het even rommelen en kijken niet naar.

Iedereen heeft het liefste nul op de meter, maar uiteindelijk is het eerder bijna nul op de rekening oftewel einde van de dag.

En dat werkte blijkt nu
Ook ik heb zaterdag deze oplossing gedaan. Heb alle apparaten eerst verwijdert. Batterij stroomloos gezet. Heb ook mijn account verwijdert. Toen app verwijdert en telefoon opnieuw opgestart.
Toen de app opnieuw installeren. Nieuw account aangemaakt met ander mail adres. Eerst de ct003 geinstalleerd. Die heeft firmware v109. En meter is Kaifa MA105C. Nog steeds geen waardes in de ct003. Heb toen de batterij geinstalleerd heeft firmware V147. En probeerde de HW p1 beta en warempel, die pakte hij meteen. En begon meteen NOM te draaien. Zo een vlakke lijn heb ik nog niet eerder
Nu geeft de app aan dat er een nieuwe firmware is voor de batterij. De v148 maar ik durf het niet meer aan om te updaten. Dat ginge de forige x ook helemaal mis. Heb nog wel een request gedaan om de ct003 terug te draaien naar v19. Dat werkte voor mij toen wel. Ik laat de boel nu lekker zo.

Vandaag de auto geladen met lage snelheid. 6 A. De nullijn bleef keurig netjes. Ook als er even schaduw was. Zo een vlakke NOM lijn niet eerder gezien. Later de batterij nog even bijgeladen. Vlgs HA 96% zonnestroom gebruikt. Morgen eens proberen met de vaatwasser overdag aan, kijken wat het dan wordt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j9dYUzUvn4WtLDygcVUnMhcu0YI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BjRqABmxLaNK5NfiaGnSzy1j.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gy6Vx3E__XbIR0MQ3fRHIxIihZE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vIHSGYAqYLm39cv66qW5hj4D.jpg?f=fotoalbum_large

Smorgens om 6 u de airco aangezet. Die trok het laatste stukje stroom uit de batterij. Bijna 24u NOM

PV 2600wp oost 2600 wp west - home assistant - Marstek Venus 5.12 Kwh fw v148 CT 002 fw V115 - Duo split airco Mitshubishi 5,3 Kw - Lynk & co hybride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koniade
Ik heb ook automatisch de update binnengekregen V110
En voor de Landis Gyr “ lovers”. Er zit nu een E 360 ( die was er al natuurlijk) ENNNN E350 versie in.
Ik heb hem nu net geïnstalleerd, dus ik kan nog niets zeggen over de werking maar zou zeggen leef je uit en ga uitproberen

[ Voor 6% gewijzigd door Koniade op 06-03-2025 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S

S2S

Koniade schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 11:24:
En voor de Landis Gyr “ lovers”. Er zit nu een E 360 ( die was er al natuurlijk) ENNNN E350 versie in.
Ik heb hem nu net geïnstalleerd, dus ik kan nog niets zeggen over de werking maar zou zeggen leef je uit en ga uitproberen
Ik zal zo eens kijken naar de E350.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• A3-D
Volgens mij heb ik het lek boven en werkt het nu met de CT003 zoals het zou moeten.

Via support het verzoek gekregen om voor CT003 na de update van V109 naar V110 een factory reset uit te voeren. Even naar de meterkast gehobbeld en de factory reset uitgevoerd. WiFi was niet nodig om opnieuw in te voeren en ook de bluetooth connectie kwam weer tot stand. De meter moest ik wel weer even terugzetten naar mijn Landis+Gyr E360 SMR5.0

Nu zie ik wel een strakke lijn in HW en valt de verbinding niet telkens weg. In de onderstaande video schakel ik een waterkoker in en zie de MT netjes reageren in auto modus. Batterij is nu 100% vol en heb hem op een aparte groep geplaatst en ga het maar eens een paar dagen aankijken. Als dit zo blijft werken dan is het alleen nog even wachten op de ondersteuning van de HW P1, dat scheelt weer een apparaat in de meterkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S

S2S

Koniade schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 11:24:
Alleen de SMR 5 staat er nu in van de E350. Hebben mensen met een lagere versie niets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjskmdl2
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-10 20:08
Ik heb net de marstek venus aangesloten (stopcontact), en de ct0003 p1 meter aangesloten.
Ik heb een Landis+Gyr E360-1P slimme meter.
Ik kan de ct0003 toevoegen in de marstek app, maar alle waardes blijven op 0 staan. De p1 poort werd opengezet door fluvius, dus dat is het probleem niet...

Zijn hier nog mensen met een gelijkaardig probleem, en hopelijk een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
fjskmdl2 schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 14:58:
Ik heb net de marstek venus aangesloten (stopcontact), en de ct0003 p1 meter aangesloten.
Ik heb een Landis+Gyr E360-1P slimme meter.
Ik kan de ct0003 toevoegen in de marstek app, maar alle waardes blijven op 0 staan. De p1 poort werd opengezet door fluvius, dus dat is het probleem niet...

Zijn hier nog mensen met een gelijkaardig probleem, en hopelijk een oplossing?
Als je op de CT knop drukt wat zie je dan? Geen waarden?

Als je in apparatenbeheer (links bovenin) kijkt en de CT003 selecteer, daar kun je de energiemeter kiezen.

Dan zou het moeten werken, heb dezelfde config nu draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjskmdl2
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-10 20:08
SatScan schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 16:51:
[...]

Zie drie fasen som, klok daarop en stel op drie fases in. Ha ndam terug naar main menu en kijk nog eens. Kan een minuutje duren.
Volgens mij gaat het om een 1 fasen systeem (elektrische meter is ook Landis+Gyr E360-1P ipv 3P)
Ik heb gewissels tussen zowel de 3 fasen als 1 fase bij het uitvoeren van de diagnose, maar "diagnose bezig" blijft blijkbaar duren.... ( > 5 minuten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald_61
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 10-09 16:04
fjskmdl2 schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 17:14:
[...]

Volgens mij gaat het om een 1 fasen systeem (elektrische meter is ook Landis+Gyr E360-1P ipv 3P)
Ik heb gewissels tussen zowel de 3 fasen als 1 fase bij het uitvoeren van de diagnose, maar "diagnose bezig" blijft blijkbaar duren.... ( > 5 minuten).
Heb je V114 voor de P1 van Marstek?
Vanaf die versie heb ik een goede verbinding en komt hij door de diagnostic heen.

2 x MT Venus V151, CT003 V114, ISKRA AM550, 1 fase

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zipperddd
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 27-10 13:19
Ik ben sinds vandaag ook een eigenaar van een Marstek plugin batterij.
Zware doos, naar binnen moeten sleuren, maar uiteindelijk na een half uurtje alles uitgepakt en klaargezet gekregen.

P1 meter verbonden in de app (even klungelen, maar gelukt door dichter bij de wifi te zitten en erna pas in te pluggen in mijn meter)
Batterij zelf is vlot geconnecteerd geraakt in de app. En dan heb ik daarna alles correct kunnen instellen.

Wat liggen testen met de laad / terug lever instellingen en het opladen doet hij supergoed.

Tot zo ver het goede nieuws.
De P1 meter meet namelijk niets.... in de app toont hij een mooi lijntje van 0 w.
Ondanks dat mijn digitale meter als ondersteund in de app te zien is, kan ik toch geen data zien. Geen opbrengst van de zonnepanelen of huidig verbruik. Hierdoor is de batterij natuurlijk niet slim en laadt hij alleen op.

Heeft er nog iemand dit probleem gehad? En hoe is het opgelost geraakt?
(En als ik het voorlopig nog niet opgelost krijg, als ik nu 'dom' terug lever vanaf een bepaald uur, wordt deze energie dan zelf verbruikt of gaat hij gewoon naar het net? )

Meer info:
p1 meter: CT003 (V110)
digitale meter: landis + gyr E360
1fase stroomnet
De p1 meter hangt ook aan de stroom. Wifi signaal is ruim voldoende

[ Voor 0% gewijzigd door zipperddd op 10-04-2025 20:32 . Reden: versie van p1 meter erbij gezet) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houtje01
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 27-10 20:50
zipperddd schreef op donderdag 10 april 2025 @ 20:31:
Zware doos, naar binnen moeten sleuren, maar uiteindelijk na een half uurtje alles uitgepakt en klaargezet gekregen.

P1 meter verbonden in de app (even klungelen, maar gelukt door dichter bij de wifi te zitten en erna pas in te pluggen in mijn meter)
Batterij zelf is vlot geconnecteerd geraakt in de app. En dan heb ik daarna alles correct kunnen instellen.

Wat liggen testen met de laad / terug lever instellingen en het opladen doet hij supergoed.

De P1 meter meet namelijk niets.... in de app toont hij een mooi lijntje van 0 w.
Ondanks dat mijn digitale meter als ondersteund in de app te zien is, kan ik toch geen data zien. Geen opbrengst van de zonnepanelen of huidig verbruik. Hierdoor is de batterij natuurlijk niet slim en laadt hij alleen op.

(En als ik het voorlopig nog niet opgelost krijg, als ik nu 'dom' terug lever vanaf een bepaald uur, wordt deze energie dan zelf verbruikt of gaat hij gewoon naar het net? )

Meer info:
1fase stroomnet
Als je de batterij in manual laad staan dan zie je vaak geen waardes. Alleen in auto of ai mode zie je waardes. Dat al geprobeert?

PV 2600wp oost 2600 wp west - home assistant - Marstek Venus 5.12 Kwh fw v148 CT 002 fw V115 - Duo split airco Mitshubishi 5,3 Kw - Lynk & co hybride

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Goede14
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 05-07 10:34

Meer info:
1fase stroomnet
Is de P1 meter 'open' gezet door de netbeheerder ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msiffels
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-05 13:39

Meer info:
1fase stroomnet
Ik had dit probleem als ik een HW energy plug achter de MT accu had zitten. Is dat het miss?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kurt1977
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 14:22
Om 2 batterijen gelijktijdig in auto modus te kunnen gebruiken op een monofasige installatie, heb je een CT002 of CT003 nodig.

Mijn vragen:

Werkt de CT003 correct met een Landis+Gyr E360-1P digitale meter?
Wat is de beste keuze qua snelheid en nauwkeurigheid: CT002 of CT003?
Moet je die belachelijke magneetantenne gebruiken op de CT003? Of kan je die gewoon vervangen door een andere 2.4Ghz antenna van een oude router mits deze SMA is.

[ Voor 35% gewijzigd door kurt1977 op 13-04-2025 21:50 ]

7 kWp Solaredge - Landis+Gyr E360-1P - 2 x Marstek Venus E v.151.212 - CT002 v.118 - App v.1.6.47 (werkend met 2 batterijen in auto)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:01
kurt1977 schreef op zondag 13 april 2025 @ 21:43:
Om 2 batterijen gelijktijdig in auto modus te kunnen gebruiken op een monofasige installatie, heb je een CT002 of CT003 nodig.

Mijn vragen:

Werkt de CT003 correct met een Landis+Gyr E360-1P digitale meter?
Moet je die belachelijke magneetantenne gebruiken op de CT003? Of kan je die gewoon vervangen door een andere 2.4Ghz antenna van een oude router mits deze SMA is.

[YouTube: MARSTEK P1 METER UITPAKKEN EN INSTELLEN (En wat met HomeWizard P1 meter?)]
Die magneet anette is volgens mij omdat de p1 ct003 er een magneet in heeft zitten voor de ir poort op de slimme meter deze word op zijn plek gehouden ( vrij slecht moet ik zeggen ) door die magneet.
Vandaar die lange kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kurt1977
  • Laatst online: 14:22
Om 2 batterijen gelijktijdig in auto modus te kunnen gebruiken op een monofasige installatie, heb je een CT002 of CT003 nodig, zo blijkt.

Werkt de CT003 correct met een Landis+Gyr E360-1P digitale meter? (voor de vlamingen onder ons)

7 kWp Solaredge - Landis+Gyr E360-1P - 2 x Marstek Venus E v.151.212 - CT002 v.118 - App v.1.6.47 (werkend met 2 batterijen in auto)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hometek
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 18:55
kurt1977 schreef op maandag 14 april 2025 @ 21:50:
Om 2 batterijen gelijktijdig in auto modus te kunnen gebruiken op een monofasige installatie, heb je een CT002 of CT003 nodig, zo blijkt.

Werkt de CT003 correct met een Landis+Gyr E360-1P digitale meter? (voor de vlamingen onder ons)
De CT002 werkt met klemmen om de stroomkabels. CT klemmen hebben een beperkte nauwkeurigheid, vooral bij lage stromen. Een digitale meter meet volgens mij altijd nauwkeuriger dan een losse CT klem.
De CT003 'meet' dus nauwkeuriger (geeft data van digitale meter door)

De reactiesnelheid is ingewikkelder. De reactiesnelheid is in principe niet afhankelik van de beschikbare CT of P1 meters, die zijn allemaal snel genoeg. De reactiesnelheid van de EMS in de Venus is ca. 4-5 seconden. Dat is kennelijk het snelste dat je kunt halen (met de huidige firmware)
Als je echter een oudere digitale meter hebt die slechts elke 10 seconden een meetwaarde geeft kan het zinvol zijn om de minder nauwkeurige CT002 te gebruiken omdat die niet afhankelijk is van de snelheid van de slimme meter.

2x Venus E (Gen1) V153.215, HW P1, Lilygo+HA

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PNARI

Ct003 is even nauwkeurig als HWP1 en even snel bij een digitale meter die 1x per seconde signaal uitstuurt, ik vermoed ct002 hetzelfde als shelly( shelly stuurt 1x per seconde signaal maar is iets minder nauwkeurig dan ct003 en HWP1 ) Met CT002 heb ik geen ervaring

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Horla
Ja

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hermlek
  • Laatst online: 04:31

Heb bericht gekregen via de feedback dat op dit moment niettegenstaande deze meter selecteerbaar is dat die nog niet compatibel is en dus helemaal niet werkt met de laatste firmware van de batterijen. Klopt ook want werkt gewoonweg willekeurig wat betreft laden en ontladen wat de meter gewoonweg onbruikbaar maakt. Je gaat dus toch uw toevlucht moeten nemen tot de hw p1 meter

2 MARSTEK VENUS E firmware v154-216 combination CT002 v124 app v1.6.50 meter Landis&Gyr E360

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hermlek
niet correcte informatie werkt niet met de laatste firmware meter en batterij in een meerfase systeem. Is bevestigd aan mij in de app.
"Hello. We have pushed the latest version of CT003 for you, please perform the update via Settings->Devices. Unfortunately, CT003 is not compatible with Landis gyr+ type E360 meters for the time being. We will continue to optimize and improve it to work with this type of meter as soon as possible. Do you have any other type of meter at home, please provide us with the specific model and clear photos so that we can judge the compatibility of the meter. Thank you for your understanding and cooperation. Best regards."

[ Voor 50% gewijzigd door hermlek op 15-04-2025 08:50 ]

2 MARSTEK VENUS E firmware v154-216 combination CT002 v124 app v1.6.50 meter Landis&Gyr E360

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Horla
hermlek schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 08:33:
[...]

niet correcte informatie werkt niet met de laatste firmware meter en batterij in een meerfase systeem. Is bevestigd aan mij in de app.
"Hello. We have pushed the latest version of CT003 for you, please perform the update via Settings->Devices. Unfortunately, CT003 is not compatible with Landis gyr+ type E360 meters for the time being. We will continue to optimize and improve it to work with this type of meter as soon as possible. Do you have any other type of meter at home, please provide us with the specific model and clear photos so that we can judge the compatibility of the meter. Thank you for your understanding and cooperation. Best regards."
Je moet mij niet geloven maar ik was net voor kerstmis waarschijnlijk de eerste in België die een batterij had en sinds de levering van de marstek p1 meter draait die hier 100% stabiel NOM. Zoek maar eens op mijn naam in dit topic...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpio1953
  • Laatst online: 31-07 12:26
Beste forumleden.

Ik ben voornemens om een Marstek Venus Energycube 256 aan te gaan schaffen en
heb aan 1 batterij voldoende.
Heb 6 zonnepanelen en gebruik momenteel ongeveer 21% van de stroom zelf.

Begrijp ik het goed dat als je 1 batterij neem dat de hardware/software wel goed werkt?
Ik heb nu een HW p1 en hoop dat ik deze ook kan gebruiken voor de batterij.
Ik heb een Landis +Gyr E360 slimme meter.

Wie kan mij adviseren?

Bedankt vast.

Mvgr., Dick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:01
Scorpio1953 schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 11:19:
Beste forumleden.

Begrijp ik het goed dat als je 1 batterij neem dat de hardware/software wel goed werkt?

Wie kan mij adviseren?

Bedankt vast.

Mvgr., Dick
Zou als het financieel kan de 5,12 pakken

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Scorpio1953 schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 11:19:
Beste forumleden.

Wie kan mij adviseren?

Bedankt vast.

Mvgr., Dick
Werkt perfect met HW P1 en 1 batterij. Maar ik zou niet de 2,56kwh nemen maar wel in 1 keer de 5,12kwh, dat prijsverschil recupereer je snel

BMW I5 E40 / EV lader Wallbox / 10KWpiek PV verdeeld over 3 SMA / Warmtepomp 14KW / Boiler 300l / 3 x Marstek 5.12kwh V154/216 Shelly Pro 3EM-HWP1-CT003 V117 / 3 fasen net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpio1953
Beste Forumleden,

Ik ben er nog steeds niet uit of de Marstek Venus c/e een goede keuze is.
Als ik alle software problemen lees op het forum en de vele negatieve reviews
op 0.a. de duitse websites, dan ga ik twijfelen.

Ik heb een digitale meter van Landis +Gyr, een E360.
Heb ook een HW P1 meter.

Kunnen jullie mij helpen om die twijfel weg te nemen?

Bedankt.

Gr., Dick

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerverCom
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 28-10 12:11
Scorpio1953 schreef op woensdag 30 april 2025 @ 18:27:
Beste Forumleden,

Heb ook een HW P1 meter.

Bedankt.

Gr., Dick
Hoi Dick,

Ik heb dezelfde meter enkel maak gewoon gebruik van de CT003 meter die meekomt met de batterij. Ik heb er 2 batterijen op aangesloten en mijn ervaring is dat de problemen waar ik tegen aanloop snel opgelost worden met updates van Marstek OF zijn te vinden in mijn Wifi instellingen (Omada managed).

Voor mij werkt het zoals verwacht, maar dat garandeert niet dat het voor jou ook zo zal zijn. succes met het overwegen.

2 x Marstek Venus 5.12KWh V151 - CT003 V114

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-08 15:56

Servowire

prutser:~#

Beste Forumleden,

Heb ook een HW P1 meter.

Bedankt.

Gr., Dick
Nee dat kan ik (persoonlijk) niet weghalen. Het is soms een beetje klooien nog. Mits je a) goede wifi hebt ...en b) een niet al te antieke P1 meter hebt gaat het wel goed en werkt het prima. Ken die E360 niet, maar als ik ff snel Google is die minstens 10 jaar nieuwer dan mijn meter (zelfde merk) en die doet het prima.

met papier mache kun je alles maken!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PNARI
Beste Forumleden,

Heb ook een HW P1 meter.

Bedankt.

Gr., Dick
Bij mij werkt de batterij met HWP1, Shelly 3ProEM en CT003. Na wat opstartproblemen tweede helft januari draait die sinds begin februari in auto mode. Al 409 kWh afgegeven. Belangrijk is goed wifinetwerk, zou de batterij en opnemer op een apart netwerk zetten als je een standaard modem/wifirouter van je provider hebt. Hardware matig is de batterij ok denk ik.Alles hangt natuurlijk af wat je er mee van plan bent. Heb je veel injectie van je zonnepanelen, heb je een electrische boiler, EV, al dan niet terugdraaiende meter of kan je salderen etc . Best wat meer info delen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart Bever
  • Laatst online: 28-10 20:48
SadisticPanda schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 20:17:
[...]

Actieve splitter, ct003 werkt, esphome p1 werkt.

Nieuwe hwp1, niks. Gewoon rode cirkel. Poort staat nog aan op mijn fluvius. Groen (anders zouden de andere ook niet werken).

Je kan op de meter zelf ook kijken of P1 aan staat. Staat driehoekje boven P1 zoals het aan staat

Hwp1 rechtsreeks in de meter helpt ook niet -_-/2e hw P1 van mijn ouders werkt ook niet. Gadver.

Wat een prutsding...
Net thuis van familie eventje en toch nog even tegen beter weten in de HW ingeplugd en jawel, groen licht en de P1 poort staat actief. Maar weerom geen actie vd accu. Terug naar de CT003 en zelfde verhaal... Maar.. Ik selecteer nu even de Landis+Gyr E350-SM55.0-P1 in plaats van de E360 die ik heb en jawel!
Alle data stroomt netjes binnen en de 'diagnose bezig' verandert in 'driefasensom A+B+C

Wat ik wel vreemd vind... Waarom noemt noemt jezelf bevoorraden van elektriciteit uit de accu 'verkoop-elektriciteit' ??

Afbeeldingslocatie: https://iili.io/3j1Lnd7.th.jpg Afbeeldingslocatie: https://iili.io/3j1LBgS.th.jpg Afbeeldingslocatie: https://iili.io/3j1Lq12.th.jpg Afbeeldingslocatie: https://iili.io/3j1Lfql.th.jpg
Afbeeldingslocatie: https://iili.io/3j1tekP.th.jpg

Even laten lopen vannacht en morgen nieuwe dag om te prutsen.

Komt wel goed maar dit verkopen als plug en play is wel heel moedig.... :+

Marstek Venus 5,12 kWh(v151 ) met CT003(v114 ), BE DM Landys Gyr+ E360 1P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Bart Bever schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 23:00:
[...]

Net thuis van familie eventje en toch nog even tegen beter weten in de HW ingeplugd en jawel, groen licht en de P1 poort staat actief. Maar weerom geen actie vd accu. Terug naar de CT003 en zelfde verhaal... Maar.. Ik selecteer nu even de Landis+Gyr E350-SM55.0-P1 in plaats van de E360 die ik heb en jawel!
Alle data stroomt netjes binnen en de 'diagnose bezig' verandert in 'driefasensom A+B+C

Wat ik wel vreemd vind... Waarom noemt noemt jezelf bevoorraden van elektriciteit uit de accu 'verkoop-elektriciteit' ??

[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
[Afbeelding]

Even laten lopen vannacht en morgen nieuwe dag om te prutsen.

Komt wel goed maar dit verkopen als plug en play is wel heel moedig.... :+
Hier 2 homewizard alletwee rood signaal op mijn sagecom. Staat nochtans op hw site als supported, letterlijk met foto.

Support is ook hatelijk via die bot, Nuja van bit toch coupon gekregen voor 25 euro store tegoed en gratis verzending lol. Maandag wachten tot support terug is I guess.

Dat van die 3 fasen kan je oplossen door het te melden aan marstek. Krijg je nieuwe firmware en normaal ziet die dan 1 fase (bij de ct003 toch)¢

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkBark
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 12:54
Enkele weken geleden is hier de Marstek Venus geleverd.

Het huis heeft een 3-fase aansluiting (3x25) en de slimme meter betreft een Landis+Gyr E360.

Vandaag alles uitgepakt en aangesloten. De Venus en de P1 meter (Marstek) zijn verbonden met Wifi en Bluetooth.
Accu staat op zelfconsumptie (nul op meter). Bij uitpakken was de accu 79% geladen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YmHK7BSRFtH-ba-sxREpNVoe0jQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NETBPnVSxGp6lxneWB8MIeGt.jpg?f=fotoalbum_large

Ondanks het feit dat ik sinds 12 uur een gigantische overcapaciteit heb van de zonnepanelen is de Venus nog niet gaan laden. Wel springt hij af en toe naar "verkoop electriciteit" (800w ontladen).

Als ik in de app kijk in de CT-weergave dan zie ik dat de P1 meter 0 stroom meet op iedere fase.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0ESpEpgOXMtlkv0LTXcynAg0_9w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FbxXYjQvVpmVxslSNbDrAWkL.jpg?f=fotoalbum_large

Iemand een soortgelijke ervaring?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MarkBark schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 13:01:

Het huis heeft een 3-fase aansluiting (3x25) en de slimme meter betreft een Landis+Gyr E360.

Vandaag alles uitgepakt en aangesloten. De Venus en de P1 meter (Marstek) zijn verbonden met Wifi en Bluetooth.
Accu staat op zelfconsumptie (nul op meter). Bij uitpakken was de accu 79% geladen.

[Afbeelding]

Ondanks het feit dat ik sinds 12 uur een gigantische overcapaciteit heb van de zonnepanelen is de Venus nog niet gaan laden. Wel springt hij af en toe naar "verkoop electriciteit" (800w ontladen).

Als ik in de app kijk in de CT-weergave dan zie ik dat de P1 meter 0 stroom meet op iedere fase.

[Afbeelding]

Heb je ooit wel eens correcte weergave gezien van je verbruik? Die sprongen van af en toe ontladen komen overeen met de diagnose die hij aan het uitvoeren is. Hij probeert te kijken op welke fase de batterij is aangesloten.

Ik heb zelf ook een E360 en heb toevallig van de week een klein testje gedraaid nav iemand die problemen had met zijn E350. Daar werkte het niet als de CT003 direct op de meter was aangesloten, maar wel als er een P1 splitter tussen stond. Ik heb zelf geen P1 splitter om te testen, maar in mijn korte test kreeg ik het ook niet direct werkend op de E360. Gebruik zelf de P1 meter niet, dus had er ook niet heel veel baat bij om nog verder te testen, maar nu zie ik wel een patroon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vifra
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 13:04

[Afbeelding]

[Afbeelding]

heb je de P1 poort (laten) open zetten? in belgie is dat via site fluvius dat je die poort kan open zetten (eens inloggen met uw eID en dan kan je dat zelf aanvragen)

Ioniq 5 - Huawei ZP 5.5 kW - Marstek Venus E en CT003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RF1000
  • Registratie: Januari 2018

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Je CT003 is nog bezig met de diagnose zo te zien. Pas als die afgerond is (max een minuutje ofzo) gaat ie juist werken

Goede wifi? Laatste firmware (v114)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-10 19:32

DinX

Motormuis

Svs79 schreef op donderdag 24 april 2025 @ 14:03:
[...]

3 op de Landys+Gyr E360-3P en CT003 werkt goed (3e dag aan het testen)
Mag ik vragen met welke instellingen je die aan het werk gekregen hebt? Ik krijg maar 2 mogelijke meters met de Landis+Gyr en geen van de 2 geven hier gegevens door.

Mijn HomeWizard Dongle werkt wel perfect...

[ Voor 6% gewijzigd door DinX op 18-05-2025 21:09 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-10 19:32

DinX

Motormuis

Hier net maar eens een HomeWizard actieve splitter geplaatst maar mijn CT003 lijkt nog altijd niks binnen te krijgen... (de switch laat wel data zien).

Ik heb een Landis+Gyr E360-3P meter, jammer genoeg niet net dezelfde als op de foto in de app.
De HomeWizard krijgt wel vrolijk data binnen.

Ik zie hier echter in de comments wel mensen voorbij komen die die 3 fasen meter hebben waar het wel werkt :/ En de CT003 is wel echt nodig gezien ik 2 batterijen heb die bij momenten vechten met elkaar.

Maar een ticket ingeschoten via de app. Enig idee hoe lang het duurt eer je daar respons krijgt ?

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S

S2S

DinX schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 11:07:
Hier net maar eens een HomeWizard actieve splitter geplaatst maar mijn CT003 lijkt nog altijd niks binnen te krijgen... (de switch laat wel data zien).

Ik heb een Landis+Gyr E360-3P meter, jammer genoeg niet net dezelfde als op de foto in de app.

Ik zie hier echter in de comments wel mensen voorbij komen die die 3 fasen meter hebben waar het wel werkt :/ En de CT003 is wel echt nodig gezien ik 2 batterijen heb die bij momenten vechten met elkaar.

Maar een ticket ingeschoten via de app. Enig idee hoe lang het duurt eer je daar respons krijgt ?
Ik draai zelf een meter uit de lijst die hier werkt. (Mijn meter staat er niet tussen ) maar deze werkt wel. Als alle data maar door komt . Dus dat kan je nog even proberen .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dodvip123
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 16:47

Misschien hetzelfde probleem als @DSSW, lees even zijn laatste bericht(en) terug voor meer info en vraag in feedback in app alvast V32 voor je CT003.

2x Marstek 5.12 v153 HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PisPix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:04

Ik heb dezelfde meter en verwacht eind deze week/begin volgende week de CT003 en batterij te ontvangen. Ik heb momenteel al een RJ12 splitter in de P1 poort zitten waar 1 uitgang naar m'n Home Assistant systeem loopt en de andere uitgang voor de CT003 gereserveerd is. Mocht ik het aan de praat krijgen laat ik het weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpio1953
Beste panelleden,

Weten jullie of de CT003 P1 meter al goed samenwerkt met de Landis +Gyr E360 meter?
Ik wil een Marstek Venus C aanschaffen om et gebruiken als NOM.

Bedankt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pms1
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-08 20:57
Scorpio1953 schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 15:18:
Beste panelleden,

Weten jullie of de CT003 P1 meter al goed samenwerkt met de Landis +Gyr E360 meter?

Bedankt.
Hier kun je wellicht iets zien:
https://docs.google.com/s...3VvmdLb7YOP-AvZnc3o5ZeX5w

Sinds 15/04/2025: 2x Venus-E. (EMS:V-151, BMS: V-212, CT003: V-114)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Beste panelleden,

Bedankt.
Mag ik goede raad geven, koop een Venus E ipv Venus C. Je hebt dubbele capaciteit voor zo goed als dezelfde prijs. + de C versie wordt al niet meer gemaakt, je krijgt dus “oude” stock

BMW I5 E40 / EV lader Wallbox / 10KWpiek PV verdeeld over 3 SMA / Warmtepomp 14KW / Boiler 300l / 3 x Marstek 5.12kwh V154/216 Shelly Pro 3EM-HWP1-CT003 V117 / 3 fasen net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart Bever
Beste panelleden,

Bedankt.
Ik heb de meter in 1 polige uitvoering en dat werkt perfect.
Ik gebruik wel de Homewizard p1 meter omdat die meer grafieken en instellingen heeft.

Heb je 1p of 3p aansluiting?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hermlek
Digitale meter Landis + Gyre E360 werkt nu ook met de Marstek p1 meter met 2 batterijen firmware v151 en firmware ct003 v114

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• obed112
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 13-08 09:37
hermlek schreef op zondag 25 mei 2025 @ 13:15:
Digitale meter Landis + Gyre E360 werkt nu ook met de Marstek p1 meter met 2 batterijen firmware v151 en firmware ct003 v114
Met 3 fase aansluiting? Dacht dat je bij een 3 fase aansluiting het per fase moest koppelen waardoor de of 3 of 1 batterij kan aansluiten. Zover ik weet is 2 niet mogelijk. Wanneer dit wel kan zou dit heel fijn zijn!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MigratedBiscuit
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19:59
Hallo,

Voor een collega zitten we met het volgende probleem:

Landis+gyr e360 3 fase aansluiting.
De ct003 kan de totaalsom zien maar niet de individuele fases.

Marstek zelf staat op v151, de ct003 op v115.

Iemand bekend met dit fenomeen? NOM lijkt overigens wel te werken.

Marstek Venus 5.12KWh - V151 + HW P1 3F Sagemcom T211

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MigratedBiscuit schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 13:46:
Hallo,

Jazeker zo hebben we een tijdje terug gewerkt (lees een aantal FW versies geleden). Voor de werking maakt het idd niet uit of je ze individueel kunt zien of niet.

Mijn advies is om dit even on de feedback van de app te melden zodat het opgelost kan worden in een nieuwere CT FW versie.

Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DWim
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 13:42
Moin,

Van Marstek te horen gekregen dat de Marstek CT003 NIET werkt met de slimme meter van Landis&Gyr E360.
Koppelen in de app gaat prima maar er worden geen fase uitgelezen.
Niet via infrarood noch via P1.

Aansluit vraag:
Ik wil een vaste kabel aansluiting via een HW 1fase kWh meter aansluiten en heb daarvoor dus een andere kabel nodig. Ik wil de originele kabel als backup houden en niet meteen opknippen ;-)
Weet iemand wat voor type stekker er aan de accu kant op zit en of die verkrijgbaar is ergens? En dus niet specifiek voor Marstek is.

NL 🔋 Marstek Venus E v2 | EMS 154, BMS 216, App v1.6.50 | M5 Stack | HW P1 | ☀️1,9kWp zuid |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PNARI
3DWim schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 18:53:
Moin,

Van Marstek te horen gekregen dat de Marstek CT003 NIET werkt met de slimme meter van Landis&Gyr E360.

Aansluit vraag:
Ik wil een vaste kabel aansluiting via een HW 1fase kWh meter aansluiten en heb daarvoor dus een andere kabel nodig. Ik wil de originele kabel als backup houden en niet meteen opknippen ;-)
Weet iemand wat voor type stekker er aan de accu kant op zit en of die verkrijgbaar is ergens? En dus niet specifiek voor Marstek is.
https://www.onlinekabelsh...abel-bc01-cee-7-7-3m.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PisPix
Hallo,

Ik heb exact dezelfde config draaien. Zit de CT003 via infrarood of via de P1 meter gekoppeld? Heeft de CT003 stroom via de P1 of ook via USB? Welk subtype van de E360 heeft je collega? Ik draai overigens v114 op de CT003. Wellicht even een screenshot sturen van de ct output?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PisPix
Moin,

Aansluit vraag:
Welk subtype van de E360? Bij mij draait dit prima en kan ik de fases ook uitlezen. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YZpg7xT7ZhVEC_Y1hqT3WxHzGNc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Eun3UT6rN3kJUBKgI2FPgF6n.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skeletje
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06:44
Hallo,

Is hier sprake van wat verwarring?
Heb zelf ook een 3-fase aansluiting.
Ik zie in de Marstek app bij het CT003 device echter ook alleen de som der fasen, niet elk fase.
Bij het Venus device in de app daarentegen, als ik op de CT knop heb gedrukt, zie ik wel degelijk de drie afzonderlijke fasen. Plus weer die som.
Dat NOM goed werkt is een goede indicatie dat de CT003 de drie fasen ziet. Toont het alleen op een andere plek dan mogelijk verwacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjoerd74
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 16:28
Moin,

Aansluit vraag:
Dit zou de juiste stekker moeten zijn:
https://www.reichelt.com/nl/nl/shop/product/busdeel_met_kabelschroefverbinding_6-10_mm_schroefaansluiting-333663

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WargamingPlayer
  • Laatst online: 19:42
pms1 schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 11:58:
[...]

[...]

Wil toch even benoemen dat ik zowel de splitter, Homewizard P1 als MarstekCT003 niet extra voeding geef.
Alle voeding komt uit de Slimme meter (Kaifa MA304)
Dit gaat al 6 weken goed. Ook na bewust uit/inschakelen van het wifi accesspoint werd er weer meteen verbinding gemaakt.
Ik heb vaste ip adressen voor de Marstek-apparatuur en vast kanaalnummer van de WIFI.
Hier het zelfde. De accu heeft vast IP nummer via DHCP evenals de CT003. De CT003 en de Accu draait als een zonnetje sinds hij een vast IP nummer heeft.

De CT003 zit achter een Chargee P1 meter en aangesloten op een DSMA 4.2 Landis Gyr. Ik heb hem ingesteld als E360-SME5.0<beta)-P1.

Hij draait nu twee weken stabiel en is besteld via Dura’motion. Helaas was ik geen lid van Tweakers dus actie gemist. Maar zie nu dat de code werkt voor Duravolt.nl dus over een weekje ga ik mijn 2e bestellen.

Zeer blij mee. Alleen mis ik de out of the box HA ondersteuning wel.

8 x 430wp, Huawei SUN2000-3KTL-L1, 2 x Marstek Venus-E (154.215), Home Assistant

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Koniade
Tot voor kort had ik een Landis Gyr E360 meter en CT003. Eigen groep. Updates 10 seconden.
Na de laatste update waren er weer meer hups and downstand daarvoor. Ik ben toen overgestapt op de HW P1. Dat gaf iets verbetering, maar er was een nieuwe meter onderweg, dus ik heb even afgewacht.

Nu heb ik een KAIFA MA304 met de HW P1. Dit is een nieuwe meter en heeft geloof ik een update elke seconde of zo. In ieder geval heel snel. Mijn opzet was op alles goed te laten werken met of de originele CT003. Of HW. Op een eigen groep maar zonder allerlei extra systemen en zo. Nu met deze meter lijkt dat geslaagd want ik heb nu volgens mij echt nul op de meter en ik zit constant werkelijk tegen een nul aan te kijken op de display van HW.

Als ik nu iets grotere verbruiker inschakel was een waterkoker corrigeert de accu heel snel. In een paar stapjes terug naar nul of zo dicht mogelijk daarbij. Ook is het verbruik in die tijd teruggelopen naar bijvoorbeeld één of twee cent op dit moment over de hele dag. Dus het regelen gebeurt veel nauwkeuriger. Ik heb de volgende ochtend veel meer capaciteit over dan hiervoor.

Ik weet natuurlijk niet wat er nog komt aan verbeteringen of ontwikkelingen op het gebied van bijvoorbeeld de app en andere software maar voorlopig ben ik hier tevreden mee

Ik plaats hier het plaatje van vandaag. Ik was tot iets voor 12 uur thuis en heb je die tijd dingen ingeschakeld, zoals waterkoker af en toe en zo.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7CFCl51qJHdKkzbNE9bf8sAJScQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dnutWC3w4XVGduhc5iRRtNWT.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DWim
SatScan schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 12:14:
[...]
Los van al de ruis erom heen ben ik benieuwd waarom de CT003 niet werkt.
Staat je energiemeter er niet tussen?
Wil die geen connectie maken met Wifi en Batterij?
Kun je de CT003 niet 'vinden' als je connectie wil maken BT?
Waarom zegt MT dat het niet zal werken?
Voor het eerst dat ik lees dat een CT003 gewoon niet werkt zonder een verklaarbare reden.
Ben benieuwd naar je antwoord!
CT003 maakt verbinding met accu en accu accepteert de CT ook. Alleen de CT heeft geen fase informatie door. Dit gemeld aan zowel de leverancier offgridpowerbagger en Marstek via app.
Via app van Marstek de onderstaande reactie gekregen:
Hello. We apologize for the inconvenience. The meter you are using is currently not compatible with the CT003. Best regards.

Overigens hier al gemeld dat combinatie met dit type slimme meter Landis Gyr E360 niet (altijd) werkt.
Dus er is geen verbindingsprobleem maar twee CT003 dingen werken gewoon niet.
En hoe lang moet je dan wachten op antwoord/oplossing van een verkoper dan wel een software oplossing van Marstek ?

Omdat 2e systeem voor kennis was en die in de buurt woont hebben we dezelfde meters en configuratie.
D.w.z. dezelfde slimme meter type en toon als P1 gebruiker.

Een goede oplossing zou kunnen zijn: sorry voor het ongemak, stuur de twee CT003 meters retour en u ontvangt een andere dan wel een HW P1 die wel werkt.
En dat is geen RUIS maar gewoon service en opkomen voor je zaak en klanten.

Dingen verkopen is geen probleem, je gaat het kaf van het koren scheiden als je een verkopende partij moet benaderen met een probleem.

NL 🔋 Marstek Venus E v2 | EMS 154, BMS 216, App v1.6.50 | M5 Stack | HW P1 | ☀️1,9kWp zuid |

Acties:
  • 0 Henk 'm!
3DWim schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 12:36:
[...]

CT003 maakt verbinding met accu en accu accepteert de CT ook. Alleen de CT heeft geen fase informatie door. Dit gemeld aan zowel de leverancier offgridpowerbagger en Marstek via app.
Via app van Marstek de onderstaande reactie gekregen:
Hello. We apologize for the inconvenience. The meter you are using is currently not compatible with the CT003. Best regards.

Overigens hier al gemeld dat combinatie met dit type slimme meter Landis Gyr E360 niet (altijd) werkt.
Dus er is geen verbindingsprobleem maar twee CT003 dingen werken gewoon niet.
En hoe lang moet je dan wachten op antwoord/oplossing van een verkoper dan wel een software oplossing van Marstek ?

Omdat 2e systeem voor kennis was en die in de buurt woont hebben we dezelfde meters en configuratie.
D.w.z. dezelfde slimme meter type en toon als P1 gebruiker.

Een goede oplossing zou kunnen zijn: sorry voor het ongemak, stuur de twee CT003 meters retour en u ontvangt een andere dan wel een HW P1 die wel werkt.
En dat is geen RUIS maar gewoon service en opkomen voor je zaak en klanten.

Dingen verkopen is geen probleem, je gaat het kaf van het koren scheiden als je een verkopende partij moet benaderen met een probleem.
Als je de Topic Start eens doorlees en kijk wat te doen als je energiemeter niet wordt ondersteund dan help je niet alleen jezelf maar ook andere die misschien in de toekomst tegen hetzelfde probleem aanlopen. Volgens mij heb zelf ook deze energiemeter en die werkt bij mij vanaf het eerste begin correct.

Daarnaast kun je ook eens een andere energiemeter selecteren... wie weet.
Succes met het doorsturen van de informatie en foto's in de feedback van app.
Ik ben benieuwd hoe lang je moet wachten op een passende firmware voor je CT003.

Laat even weten als je die ontvangen hebt en of die werkt!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/smLX15S5w08RgmWX3qhEuY2SnD8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/OH4KaThP77OLGQxgqZIq70eV.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kazimierz
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 16-10 11:46
Hallo,
na mij wat in te lezen hier, heb ik begrepen dat, wil ik NOM draaien, de CT003 de enige P1-meter is die dit voor elkaar krijgt. Ik heb een Landis+Gyr E360-3P. Nu zit er een HW-P1 meter in, dus ik zal een splitter moeten gebruiken. Mijn vraag is, heb ik een passieve of actieve splitter nodig om beide P1-meters in dienst te nemen?
Bij voorbaat Dank
Groetjes

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Weytens
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 29-06 23:16
Kazimierz schreef op zondag 8 juni 2025 @ 11:37:
Hallo,
na mij wat in te lezen hier, heb ik begrepen dat, wil ik NOM draaien, de CT003 de enige P1-meter is die dit voor elkaar krijgt. Ik heb een Landis+Gyr E360-3P. Nu zit er een HW-P1 meter in, dus ik zal een splitter moeten gebruiken. Mijn vraag is, heb ik een passieve of actieve splitter nodig om beide P1-meters in dienst te nemen?
Bij voorbaat Dank
Groetjes
Ik ben ook nieuw hierin, maar na wat in te lezen gehebben, kan de HW P1 perfect dienen voor 1 batterij aan te sturen. Echter wanneer meerdere batterijen, is het beter om de CT003 van Marstek te gebruiken, omdat die deze beter meerdere batterijen zou kunnen sturen. Indien dit niet zo is, verbeter mij dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kazimierz schreef op zondag 8 juni 2025 @ 11:37:
Hallo,
Bij voorbaat Dank
Groetjes
Met de actieve HW splitter werkt het goed en heb je voldoende vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PisPix
Ik krijg het bij mijn buurvrouw maar niet aan de praat. De ct003 lijkt op geen manier de meter te kunnen uitlezen. Niet met de v114, v115 of v116 firmware. De meter krijgt voeding via usbc. Ik heb mijn ct003+voeding tijdelijk omgewisseld om uit te sluiten of het daar aan lag, maar zelfde resultaat. De ct003 en batterij kunnen elkaar prima zien, maar doordat er geen stroom waargenomen wordt werkt het allemaal niet. Iemand nog ideeën? Is er een kans dat Stedin de p1 uit heeft staan? Het betreft een Landis&Gyr E360 (1 fase model). Ik heb dezelfde meter maar dan 3 fases, daar werkt het wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart Bever
PisPix schreef op zondag 29 juni 2025 @ 21:21:
Ik krijg het bij mijn buurvrouw maar niet aan de praat. De ct003 lijkt op geen manier de meter te kunnen uitlezen. Niet met de v114, v115 of v116 firmware. De meter krijgt voeding via usbc. Ik heb mijn ct003+voeding tijdelijk omgewisseld om uit te sluiten of het daar aan lag, maar zelfde resultaat. De ct003 en batterij kunnen elkaar prima zien, maar doordat er geen stroom waargenomen wordt werkt het allemaal niet. Iemand nog ideeën? Is er een kans dat Stedin de p1 uit heeft staan? Het betreft een Landis&Gyr E360 (1 fase model). Ik heb dezelfde meter maar dan 3 fases, daar werkt het wel.
Ik heb dezelfde meter (Belgie), bij ons moet je de P1 poort laten activeren bij de netbeheerder, anders geen data.
De Landys e3601P werkt met de HW P1 en de CT003

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisboers
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-10 20:51
Hallo.
Sinds gisteren ben ook ik de bezitter van een Venus E (versie 2.0). Gisteren en vanochtend druk bezig geweest om te proberen eea geinstalleerd te krijgen. Ik moet zeggen: voor een plug-and-play systeem is het echt een rommeltje. Niet de accu, maar wel die P1 lezer (de CT003) en de app.

De accu zelf is een robuust stuk techniek en is aansluiten-klaar. Tot zover geen enkel probleem.
De app gaat ook nog wel, het installeren ging vlot en de wizard aan het begin ging ook nog wel goed. Echter, bij het verbinden van accu en CT003 aan de app ging het mis.

Waarom kan de Venus E connectie leggen met een 5GHz wifi als die niet ondersteund wordt?
Ok, thuisnetwerk aangepast en alle 5GHz er uit geknikkerd. Daarna was de Venus E aan te sluiten en kan ik ook de lading (standaard 48% uit de doos) zien. Prima.

Vervolgens de CT003. Wat een hopeloos ding is dat. Wat een simpel kastje zou moeten zijn is een warboel van snoeren met (ja echt) een losse antenne.
Erger is, de CT003 kan blijkbaar niet 'gewoon'de P1 poort uitlezen, maar moet specifiek geconfigureerd worden voor de meter die er in zit. Ik heb eerder mijn P1 uitgelezen (via P1mon) en nog nooit iets specifiek voor de meter in moeten stellen.
Edoch, ik dwaal af. Ik heb de CT003 ingesteld op mijn meter, een Landis Gyr+ E360. De Ct003 lijkt connectie te maken, maar alle drie fasen geven alleen 0-waarden.
Na veel proberen heb ik CT003 en Venus E aan elkaar weten te koppelen, in de app rechts ondering CT groen en ik kan hem daar ook openen.

Als de CT003 in diagnose gaat, slaat de Venus E keurig uit met 250W laden en 800 W ontladen, maar de fasen (en het totaal) blijven 0.

Nu de hulpvraag: Heeft iemand ervaring met die CT003 in combinatie met de Landis Gyr+ E360? Iemand enig idee wat ik kan doen om de CT003 werkend te krijgen?
Is er een manier om de verbindingen stabieler te krijgen, de CT003 wil de ene keer wel connecten met de app, de andere keer niet, terwijl de verbinding met de Venus E nu wel constanter lijkt.

Help?

-

Acties:
  • +1 Henk 'm!
chrisboers schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 09:49:
Vervolgens de CT003. Wat een hopeloos ding is dat. Wat een simpel kastje zou moeten zijn is een warboel van snoeren met (ja echt) een losse antenne.
Een warboel aan snoeren? Elk apparaat heeft voeding nodig. Nu kan je dit soms uit de P1 halen, maar zeker niet altijd en als het al kan wil het vermogen ook niet altijd voldoende zijn. De kabel naar de P1 spreekt voor zich, en de losse antenne is juist ideaal in een meterkast situatie waar het bereik vaak belabberd is. Kan je tenminste nog een beetje spelen met het signaal. Wel blijft het zo dat hij een heel sterk signaal nodig heeft voor goede werking.
Erger is, de CT003 kan blijkbaar niet 'gewoon'de P1 poort uitlezen, maar moet specifiek geconfigureerd worden voor de meter die er in zit. Ik heb eerder mijn P1 uitgelezen (via P1mon) en nog nooit iets specifiek voor de meter in moeten stellen.
Edoch, ik dwaal af. Ik heb de CT003 ingesteld op mijn meter, een Landis Gyr+ E360. De Ct003 lijkt connectie te maken, maar alle drie fasen geven alleen 0-waarden.
Na veel proberen heb ik CT003 en Venus E aan elkaar weten te koppelen, in de app rechts ondering CT groen en ik kan hem daar ook openen.

Als de CT003 in diagnose gaat, slaat de Venus E keurig uit met 250W laden en 800 W ontladen, maar de fasen (en het totaal) blijven 0.

Nu de hulpvraag: Heeft iemand ervaring met die CT003 in combinatie met de Landis Gyr+ E360? Iemand enig idee wat ik kan doen om de CT003 werkend te krijgen?
Is er een manier om de verbindingen stabieler te krijgen, de CT003 wil de ene keer wel connecten met de app, de andere keer niet, terwijl de verbinding met de Venus E nu wel constanter lijkt.

Help?
Heb je al zowel de batterij als de CT003 geupdate naar de laatste firmware versie? Zoja welke heb je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S

S2S

Hallo.
Sinds gisteren ben ook ik de bezitter van een Venus E (versie 2.0). Gisteren en vanochtend druk bezig geweest om te proberen eea geinstalleerd te krijgen. Ik moet zeggen: voor een plug-and-play systeem is het echt een rommeltje. Niet de accu, maar wel die P1 lezer (de CT003) en de app.

De accu zelf is een robuust stuk techniek en is aansluiten-klaar. Tot zover geen enkel probleem.
De app gaat ook nog wel, het installeren ging vlot en de wizard aan het begin ging ook nog wel goed. Echter, bij het verbinden van accu en CT003 aan de app ging het mis.

Waarom kan de Venus E connectie leggen met een 5GHz wifi als die niet ondersteund wordt?
Ok, thuisnetwerk aangepast en alle 5GHz er uit geknikkerd. Daarna was de Venus E aan te sluiten en kan ik ook de lading (standaard 48% uit de doos) zien. Prima.

Help?
Gewoon de eerste de beste meter selecteren die alle data doorgeeft. Draai hier ook zo met een landys .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper1969
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:48
Hallo.

Help?
Heeft er iemand ervaring met de zoekfunctie van Tweakers te gebruiken om te zoeken naar informatie over de Landis Gyr+ E360?
Help!

MTVenus V153 + BMSV215 + CT003 V117 Lilygo Modbus HA integration+ Anker E1600 + 16ZP Enphase + 2ZP Anker + Quatt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DWim
superduper1969 schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 12:01:
[...]
Heeft er iemand ervaring met de zoekfunctie van Tweakers te gebruiken om te zoeken naar informatie over de Landis Gyr+ E360?
Help!
Ik heb daar één en ander over geschreven maar omdat het bij iemand anders wel werkte was mijn verhaal "niet waar".
Ik heb meteen doorgeschakeld naar de HW P1 meter, die werkt prima.

Overigens kan het zo maar zijn dat de CT003 met nieuwere software versies wel werkt op de Landis en Gyr 360.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
superduper1969 schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 12:01:
[...]

Help!
Ach ja het is een kwestie van (niet) de Topic Start lezen....

Daar staat precies hoe en wat en met een link naar een bestand waarin je kunt zien welke combinaties wel of niet werken...
Daarnaast wat te doen als je combinatie DM/CT niet werkt!

Maar goed blijft het een beetje levendig hier... d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMWJ
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 28-10 22:24
3DWim schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 15:10:
[...]

Ik heb daar één en ander over geschreven maar omdat het bij iemand anders wel werkte was mijn verhaal "niet waar".
Ik heb meteen doorgeschakeld naar de HW P1 meter, die werkt prima.

Overigens kan het zo maar zijn dat de CT003 met nieuwere software versies wel werkt op de Landis en Gyr 360.
Ik heb hier ook een Landis Gyr E360 en heb sinds dag 1 (v113) geen problemen met de CT003 (op een slechte KPN wifi verbinding na, middels opgelost met een TP-link AP). Nu met v116 ook geen enkel probleem.

.NL / Audi Etron 50 / BMW i4 E40 / Tesla Model 3 AWD LR / Alfen Eve Double Pro-Line / 19x 440Wp Oost-West / WeHeat Sparrow P60 All-Electric / Boiler 300L / 3x Marstek Venus E 5.12kWh (V151) / HWP1-CT003 (V116) / Modbus-Lilygo-HA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisboers
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-10 20:51
Inmiddels reactie van Martek over de CT003 icm E360.

Hello, we apologize for any inconvenience caused. We are currently working on compatibility for the LANDIS+Gyr E360 electric meter and it is currently not usable.

Nice...
Gelukkig heb ik de HW dongle al besteld inmiddels.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMWJ
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 28-10 22:24
chrisboers schreef op zondag 13 juli 2025 @ 11:00:

Hello, we apologize for any inconvenience caused. We are currently working on compatibility for the LANDIS+Gyr E360 electric meter and it is currently not usable.

Nice...
Not usable?

Gelukkig werkt hij hier dan wel… Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7irRIQmVX8-lEY09CijXI6c31-M=/x800/filters:strip_exif()/f/image/nfIGQFvWuvjnTf79RC6Qs8I3.png?f=fotoalbum_large

.NL / Audi Etron 50 / BMW i4 E40 / Tesla Model 3 AWD LR / Alfen Eve Double Pro-Line / 19x 440Wp Oost-West / WeHeat Sparrow P60 All-Electric / Boiler 300L / 3x Marstek Venus E 5.12kWh (V151) / HWP1-CT003 (V116) / Modbus-Lilygo-HA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koniade
chrisboers schreef op zondag 13 juli 2025 @ 11:00:

Nice...
Ik heb deze meter anders maanden lang gebruikt vanaf de beginfase zowel met de HWP1 meter als de CT003. In de beginfase gebrekkig houtje touwtje met pieken en dalen van soms meer dan 2000 W, maar wel heel kort.en naargelang de nieuwe updates kwamen ging het beter en beter. Over 24 uur gekeken kreeg ik een redelijk vlakke lijn dus zeg maar nul op de meter. Maar in detail ging er wel eens een paar watt op en neer maar vergeleken met het begin ging het geweldig. Nu heb ik een nieuwe meter gekregen van Stedin en nu zit ik bijna continu tegen de nul aan te kijken op het display, dus nu gaat er helemaal perfect, maar het werkte wel degelijk met die Landis Gyr meter 🤷🏼‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Jansen
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-10 12:18
Hoi, ben bij familie nu ook een Marstek Venus E 5kwh aan het installeren. Geeft de nodige problemen. Inmiddels van Marstek na mailen, een push naar een nieuwe versie CT003 gehad. Nu worden de fases wel gezien, maar weer de melding diagnoses failed. Vervolgens wil de accu ook nu niet communiceren. Ik vraag mij af, omdat de accu met wifi connected is, ik deze op manual zet, deze dan toch niet zou moeten gaan laden?
Iemand dit al eens geprobeerd? 🧐
Heb zelf het idee dat er iets mis is met de accu.....🫤

UPDATE:

Na het resetten van het "fijne V12 KPN 🥵, een toewijzen van een nieuw statisch ipadres kon ik plotseling wel de HWP1 koppelen in de app. Nu werkt het over 3 fases....
Logica ontgaat mij hier, maar ik laat het maar even zo.

Ik vermoed combinatie kpn V12, de Landis Gyr+ E360 en CT003 en versies firmware.🤔
Breng in ieder geval Marstek op de hoogte dat de firmware V117 voor de CT003 in deze combinatie niet werkt....

[ Voor 30% gewijzigd door Tom Jansen op 19-07-2025 12:05 ]

Home Assistant, Marstek Venus 5,1kw, CT003, Shelley Pro3 emulatie, LilyGo Modbus, Home Wizard P1, ISKRA AM550-P1, 3xFase, Dell Optiplex 7040M 16gb, Firmware V117 & V153

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Jansen
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-10 12:18
DSSW schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 10:53:
[...]

Heb je de V117 op de CT003 en de V151 in de Marsteks? Hier loopt dat goed, ook tijdens de nacht, balanceert echt rond de 0 watt[Afbeelding]
Hier op deze locatie heb ik V117 en de V152.
Overigens is de slimme meter een Landis Gyr+ E360.
Deze zou officieel door de ct003 ondersteund moeten worden. De hwp1 is in bèta fase.
Ergens heb ik hier een communicatie probleem of defecte hardware......
Btw op dit moment staan de accu, de ct en de router naast elkaar op 1 meter afstand..... Gek wordt je hier van😱

Home Assistant, Marstek Venus 5,1kw, CT003, Shelley Pro3 emulatie, LilyGo Modbus, Home Wizard P1, ISKRA AM550-P1, 3xFase, Dell Optiplex 7040M 16gb, Firmware V117 & V153

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Tom Jansen schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 11:03:
[...]

Deze zou officieel door de ct003 ondersteund moeten worden. De hwp1 is in bèta fase.
Btw op dit moment staan de accu, de ct en de router naast elkaar op 1 meter afstand..... Gek wordt je hier van😱
Zitten ze op een apart dedicated routertje? Bij mij was dit nodig, heb een TP linkje van 30€ voorzien en nu al 3 maanden stabiel, geen omkijken meer. Heb sindsdien niets meer gewijzigd aan instellingen draaien gewoon alle 3 tesamen NOM 3 fasen som.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flesym
  • Registratie: April 2023
  • Niet online
Tom Jansen schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 11:03:
[...]

Niet toevallig op een IOT of guest netwerk met isolatie aan?

Huis: 125 jaar oud, redelijk geisoleerd met hr++ glas. Verwarming: 1 hybrid Quatt WP, benedenverdieping 4 grote T22 radiatoren met heatboosters en 40 low speed fans. Elektra: 4kWp zonnepanelen, Marstek accu V.2 5,12kWh FW V1.53 BM V2.15 accu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Tom Jansen schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 10:17:
Hoi, ben bij familie nu ook een Marstek Venus E 5kwh aan het installeren. Geeft de nodige problemen. Inmiddels van Marstek na mailen, een push naar een nieuwe versie CT003 gehad. Nu worden de fases wel gezien, maar weer de melding diagnoses failed. Vervolgens wil de accu ook nu niet communiceren. Ik vraag mij af, omdat de accu met wifi connected is, ik deze op manual zet, deze dan toch niet zou moeten gaan laden?
Iemand dit al eens geprobeerd? 🧐
Heb zelf het idee dat er iets mis is met de accu.....🫤

UPDATE:

Na het resetten van het "fijne V12 KPN 🥵, een toewijzen van een nieuw statisch ipadres kon ik plotseling wel de HWP1 koppelen in de app. Nu werkt het over 3 fases....
Logica ontgaat mij hier, maar ik laat het maar even zo.

Ik vermoed combinatie kpn V12, de Landis Gyr+ E360 en CT003 en versies firmware.🤔
Breng in ieder geval Marstek op de hoogte dat de firmware V117 voor de CT003 in deze combinatie niet werkt....
@Ronald.42

De batterij moet op manueel gewoon werken zonder WiFi en Bluetooth zoals ingesteld. Ik heb de CT nog nooit gebruikt en gebruik hem al sinds begin op manueel met tijdschema's (daarna via Modbus). Zorg dat de tijd en de schema's goed staan.

Net getest, ook zonder Bluetooth en Wifi begint het schema gewoon.
Pagina: 1 2

Let op:
Voor de Venus A & Venus D kan je in dit topic terecht: Hame Marstek Venus A & D - plug and play solar batterij. Andere thuisaccu's met stekker kan je vergelijken in Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic en voor vragen over de meterkast, huisinstallatie, etc. kan je terecht in bijv.: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Let op: zero tolerance op noemen van eigen bedrijfsnaam, of verwijzen naar eigen bedrijf.
Er zijn helaas nogal wat shills actief: Zie je een (nieuw) account een bedrijfsnaam noemen? Niet op reageren, maar rapporteren graag.
Kortingscodes zijn welkom in Aanbiedingen en kortingscodes .

Ondertussen is er al veel kennis verzameld in dit topic; gebruik vooral de zoekfunctie.