Ondanks dat iedereen hier het wel weet: kleine reminder, morgen is het event al en niet op de gebruikelijke dinsdag of woensdag.
Werk eventueel vast je Appletv app bij op je smart device(Als je hem via deze app bekijkt), als je hem via youtube bekijkt loop je altijd enkele seconden achter merk ik(Als ik wel eens samen met iemand bekijk).
Ben heel benieuwd naar de Keynote van morgen! Zoals het er nu naar lijkt, ga ik (wederom) voor de 16 Pro Max. Schermgrootte, batterij is voor mij doorslaggevend in deze. Ben ook benieuwd of er andere, camera, verschillen zullen zijn. Kleur twijfel ik tussen Natural Titanium of Black dit keer. Mooiste tijd van het jaar
[ Voor 10% gewijzigd door Jaymone op 08-09-2024 13:04 ]
Het is weer September 2025 :)
Tip! Op iCulture staan tips hoe je je kunt voorbereiden op de komst van nieuwe hardware en software!
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Ik hink nog op twee gedachte. Max of wederom
normale pro.
Accu gaat door Microsoft Teams sowieso maar een dag mee maar scherm grote weegt misschien toch op tegen de nadelen van het enorme toestel.
Edit: Overigens zit ik er nu zo in dat als de Pro gelijk wordt aan de Pro Max op het gebied van Features ik daar waarschijnlijk toch voor ga. Krijgt de Max iets meer behalve een 2x verschil in camera dan ga ik daar voor.
normale pro.
Accu gaat door Microsoft Teams sowieso maar een dag mee maar scherm grote weegt misschien toch op tegen de nadelen van het enorme toestel.
Edit: Overigens zit ik er nu zo in dat als de Pro gelijk wordt aan de Pro Max op het gebied van Features ik daar waarschijnlijk toch voor ga. Krijgt de Max iets meer behalve een 2x verschil in camera dan ga ik daar voor.
[ Voor 35% gewijzigd door Donstil op 08-09-2024 13:09 ]
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Zoek het artikel op van 2023 > CMD+A > CMD+C > CMD+V > Replace 2023 with 2024 > Hatsa weer een artikel afTHE_BASE schreef op zondag 8 september 2024 @ 13:06:
Tip! Op iCulture staan tips hoe je je kunt voorbereiden op de komst van nieuwe hardware en software!
Dat het nog bestaat iCulture…… waar heb je dat nou voor nodig als er zoiets als Tweakers is? 😶🌫️
Haha toch een site waar ik elke dag nog wel kijkCardwizard schreef op zondag 8 september 2024 @ 13:08:
Dat het nog bestaat iCulture…… waar heb je dat nou voor nodig als er zoiets als Tweakers is? 😶🌫️
Ja als je graag het nieuws van de dag ervoor leest zit je daar wel goedCarlos0_0 schreef op zondag 8 september 2024 @ 13:09:
[...]
Haha toch een site waar ik elke dag nog wel kijk.
Edit: Ik vraag mij al wel jaren af met welke tweakers handle ze hier mee lezen en reageren. Er zijn al meermaals “artikelen” geweest die rechtstreeks uit de beta topics leken te komen.
[ Voor 29% gewijzigd door Donstil op 08-09-2024 13:11 ]
Een maand terug heb ik mijn, bijna, 2 jaar oude iPhone 14 pro ter reparatie aangeboden. Bij het oppakken van een gesprek kraakte de telefoon en moest nog snel even omdat fabrieksgarantie weg is. Een week nadat ik telefoon opgestuurd heb kreeg ik een belletje van de leverancier dat ze mijn telefoon kwijt zijn en dat ik mijn volledige aankoop bedrag terug krijg. Dag later stond het geld al op mijn rekening
Dus deze jongen heeft het geluk dat hij morgen een iphone 16 pro kan kopen. Ben zeer benieuwd!
[edit]
@Cardwizard bedoel natuurlijk morgen de aankondiging van de telefoon die ik ga kopen. Foutje.
Dus deze jongen heeft het geluk dat hij morgen een iphone 16 pro kan kopen. Ben zeer benieuwd!
[edit]
@Cardwizard bedoel natuurlijk morgen de aankondiging van de telefoon die ik ga kopen. Foutje.
[ Voor 14% gewijzigd door grote_oever op 08-09-2024 16:53 ]
De iPhone 16 Pro gaat volgens de geruchten ook van 6.1” naar 6.3”, dus het scherm zal sowieso al ietsjes groter zijn.Donstil schreef op zondag 8 september 2024 @ 13:06:
Ik hink nog op twee gedachte. Max of wederom
normale pro.
Mogelijk zit er nog wel een verschil in de wide camera sensor. De 16 Pro behoudt waarschijnlijk de huidige 48 mp Sony IMX803 sensor, terwijl de 16 Pro Max mogelijk de upgrade krijgt naar de Sony IMX903 sensor.
Ik hoop overigens vooral dat er wat meer keuze opties komen v.w.b. de image signal processing die Apple toepast op de foto’s.
Als je net een foto hebt geschoten zie je in je foto album de eerste 5 seconden ofzo nog wel eens de ruwweg ‘rauwe’ foto en die vind ik er regelmatig beter uitzien dan de uiteindelijke (soms toch wel over-processed) foto.
Als je net een foto hebt geschoten zie je in je foto album de eerste 5 seconden ofzo nog wel eens de ruwweg ‘rauwe’ foto en die vind ik er regelmatig beter uitzien dan de uiteindelijke (soms toch wel over-processed) foto.
@grote_oever laat ook even weten waar je ze morgen kan kopen
Ik wacht op de airpod max 2's 
Zou wel fijn zijn dat die is uit komt.. na bijna 4 jaar dus..
Be nice, You Assholes :)
Ja had het gelezen en als dat inderdaad zo is dan doe ik toch de Pro Max.Uniciteit schreef op zondag 8 september 2024 @ 14:11:
[...]
De iPhone 16 Pro gaat volgens de geruchten ook van 6.1” naar 6.3”, dus het scherm zal sowieso al ietsjes groter zijn.
Mogelijk zit er nog wel een verschil in de wide camera sensor. De 16 Pro behoudt waarschijnlijk de huidige 48 mp Sony IMX803 sensor, terwijl de 16 Pro Max mogelijk de upgrade krijgt naar de Sony IMX903 sensor.
Ja ik ook, mijn launch paar is inmiddels wel versleten.3DDude schreef op zondag 8 september 2024 @ 14:21:
Ik wacht op de airpod max 2's
Gaan geruchten dat de kleur zwart titanium bij de Pro series dit jaar meer zwart dan voorheen is, iemand anders dat ook gelezen? Heb ik het gemist of zijn de nieuwe originele Apple cases nog niet “gelekt”?
Wish it was Vantablack..Jaymone schreef op zondag 8 september 2024 @ 16:43:
Gaan geruchten dat de kleur zwart titanium bij de Pro series dit jaar meer zwart dan voorheen is, iemand anders dat ook gelezen? Heb ik het gemist of zijn de nieuwe originele Apple cases nog niet “gelekt”?
Zucht...
Gurman:
In recent days, Apple Inc. made the decision to postpone more of its highly anticipated artificial intelligence features, underscoring the idea that its AI push will take time to pay off.
And yet, some analysts are still hoping that the Apple Intelligence features will set off a long-awaited “super cycle” for the new iPhone 16 — a rush of upgrades following pent-up demand. Their rationale: Consumers are excited about AI right now, and many have been waiting years to buy new iPhones.
Well, allow me to provide a dose of reality. A super cycle is simply unlikely this year. Some of the reasons are macroeconomic: There’s still smartphone softness in China, and many other consumers around the world are holding tight to their money.
But the bigger issue may come down to the technology itself. For one, the new iPhones will look nearly identical to last year’s models. Sure, there will be some minor camera upgrades and other features, but nothing gets consumers to upgrade like a new design — and we’re not getting that this year.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Ooh jee, straks is de upgrade het niet waard
Dat wordt toch de algemene reactie na tijdens / na de Keynote. En vervolgens zit iedereen a.s. vrijdag weer te stressen om ‘m te bestellen.
Sigh. Same sh*t every year.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
De groep die zit te stressen is wel een andere groep. Die weten nu al dat ze hem willen hebben op dag 1. Er is maar een kleine groep die afhaakt bij zien van een "saaie" telefoon.Rivanov schreef op zondag 8 september 2024 @ 18:31:
Dat wordt toch de algemene reactie na tijdens / na de Keynote. En vervolgens zit iedereen a.s. vrijdag weer te stressen om ‘m te bestellen.
Shit, nog meer AI functies uitgesteld die toch al niet naar Europa kwamen
Nog minder dan 24 uur, hè! Sjonge jonge, spannond!
En om deze tijd zitten alle teleurstellingen en tegenvallers er al weer opDonstil schreef op zondag 8 september 2024 @ 19:41:
Ja dat scheelt wel!Dennisdn schreef op zondag 8 september 2024 @ 19:59:
[...]
En om deze tijd zitten alle teleurstellingen en tegenvallers er al weer op
En hebben we natuurlijk de inclusiviteitsbingokaart weer vol
Ik hoop wel dat Mother Nature langskomt. Dat vond ik vorigjaar wel gezellig eigenlijk.Dennisdn schreef op zondag 8 september 2024 @ 20:03:
[...]
En hebben we natuurlijk de inclusiviteitsbingokaart weer vol
Dan kunnen de Front Page posters ook weer lekker haten enz
Zin in morgen

[ Voor 9% gewijzigd door Bushalte op 08-09-2024 20:28 ]
MacBook Air M2 2022 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / iPhone 16 Pro Natural Titanium
Ook daarvoor een bingokaart…Donstil schreef op zondag 8 september 2024 @ 20:07:
[...]
✅ te weinig vernieuwing
✅ te weinig RAM en opslag voor het geld
✅ te kleine batterij
✅ te weinig Hz op non-pro
✅ iets met Europa
[ Voor 3% gewijzigd door Dennisdn op 08-09-2024 20:27 ]
Spoilers:
Pitaka heeft hun cases voor de iPhone 16 al op de website staan.
Zo te zien is het gerucht van de extra knop waar.
https://www.ipitaka.com/p...es?variant=42131401834566
Heb hem al klaarstaanDennisweb schreef op zondag 8 september 2024 @ 20:27:
Is er al iemand die een iPhone 16 topic in zijn concept staan heeft? Wil er best eentje in elkaar zetten, zodat we die na het Event kunnen gebruiken. Maar dat doe ik alleen als niemand anders het doet. Geen zin om het werk dubbel te doen.
@mprkooij @robcoenen @Donstil?
[ Voor 6% gewijzigd door mprkooij op 08-09-2024 20:29 ]
Top, dan doe ik het niet. Heb wat Ménière-klachten en niet veel zin om weer zo'n hele lap tekst in elkaar te zetten. Kan dan relaxt het Event bekijken.mprkooij schreef op zondag 8 september 2024 @ 20:29:
[...]
Heb hem al klaarstaanVoor zowel de iPhones, Accesoires & Airpods Max/Pro/4.
Eigenlijk niet over nagedacht om het even te overleggenDennisweb schreef op zondag 8 september 2024 @ 20:30:
[...]
Top, dan doe ik het niet. Heb wat Ménière-klachten en niet veel zin om weer zo'n hele lap tekst in elkaar te zetten. Kan dan relaxt het Event bekijken.
✅ Bij Android kan dit allemaal al.Dennisdn schreef op zondag 8 september 2024 @ 20:25:
[...]
Ook daarvoor een bingokaart…
✅ te weinig vernieuwing
✅ te weinig RAM en opslag voor het geld
✅ te kleine batterij
✅ te weinig Hz op non-pro
✅ iets met Europa
Ik niet hoor, dan zit ik lekker de Keynote te kijkenDennisweb schreef op zondag 8 september 2024 @ 20:27:
Is er al iemand die een iPhone 16 topic in zijn concept staan heeft? Wil er best eentje in elkaar zetten, zodat we die na het Event kunnen gebruiken. Maar dat doe ik alleen als niemand anders het doet. Geen zin om het werk dubbel te doen.
@mprkooij @robcoenen @Donstil?
Als ik de Apple sales moet geloven, is het juist een kleine groep die elk jaar de nieuwste telefoon op Day One wil hebben, en een grotere groep.die afhaakt bij een saaie telefoongrote_oever schreef op zondag 8 september 2024 @ 18:41:
[...]
De groep die zit te stressen is wel een andere groep. Die weten nu al dat ze hem willen hebben op dag 1. Er is maar een kleine groep die afhaakt bij zien van een "saaie" telefoon.
Dat zal Apple niet zo leuk vinden denk ik. Want Pitaka zal de echte wel hebben en niet een gokje nemen op basis van geruchten.Reem0nN schreef op zondag 8 september 2024 @ 20:28:
Spoilers:
Ja.DCNY schreef op zondag 8 september 2024 @ 20:49:
Weet iemand of t event morgen rond 21u gelijk terug te kijken is? Ik moet na 19:45 een deel missen
Hoe dichterbij het komt hoe meer de twijfel toeslaat om dit jaar te upgraden. M’n 14 Max pro doet alles nog wat ik wil….. dus er moet wel iets moois komen waardoor ik wil upgraden. Maar misschien doe ik het gewoon toch wel…. Of niet….. aarghhhhh…. Twijfel.
Wat ik wel zeker weet is dat ik ga upgraden met m’n Watch. Dat wordt denk ik een ultra dit jaar.
Wat ik wel zeker weet is dat ik ga upgraden met m’n Watch. Dat wordt denk ik een ultra dit jaar.
Amateur aankloter: Applewatch Ultra 2| MacBook Pro 2020 16GB 13”| iPad Pro 11” 2021| iPhone 16 Pro Max| AirPods pro| Synology DS220+
Al weer een jaar geleden, tijd vliegt.Donstil schreef op zondag 8 september 2024 @ 20:07:
[...]
Ik hoop wel dat Mother Nature langskomt. Dat vond ik vorigjaar wel gezellig eigenlijk.
Zucht...
Woz leeft ook nog hoor.
Klopt, dit deed Pitaka de vorige jaren ook al, gekke is dat het gewoon zo op mijn Facebook tijdlijn komt, elk jaar weer net voor de aankondiging van een nieuwe iPhone release.Dennisdn schreef op zondag 8 september 2024 @ 20:53:
[...]
Dat zal Apple niet zo leuk vinden denk ik. Want Pitaka zal de echte wel hebben en niet een gokje nemen op basis van geruchten.
Blijkbaar komt Pitaka hier constant mee weg.
Ik heb best al veel hoesjes fabrikanten gezien die al cases hebben. Elk jaar wel zo eigenlijk.
Soms klopt het soms ook niet.
Soms klopt het soms ook niet.
De grote hoesjes makers hebben al lang een dummy om hoesjes te maken. Die fabrikanten beginnen niet pas zodra ze een iphone geleverd krijgen
Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw
Toch wel last-minute nieuwe AirPods Max verwacht.
- Improved audio performance.
- Enhanced active noise cancellation.
- New adaptive audio features.
- Transition from Lightning to USB-C.
- Possible new color options, but no design overhaul.
- Improved audio performance.
- Enhanced active noise cancellation.
- New adaptive audio features.
- Transition from Lightning to USB-C.
- Possible new color options, but no design overhaul.
Zeker, maar ik was in de veronderstelling dat degenen die de dummy’s krijgen zich wel aan het embargo zouden houden…SuperVeloce schreef op maandag 9 september 2024 @ 00:36:
De grote hoesjes makers hebben al lang een dummy om hoesjes te maken. Die fabrikanten beginnen niet pas zodra ze een iphone geleverd krijgen
Het Dynamic Islandmprkooij schreef op maandag 9 september 2024 @ 06:47:
Kan iemand zich herinneren of we in de afgelopen twee jaar nou nog door iets zijn verrast (naast Vision Pro). Waarbij geruchten niet klopte of iets is gemist in de geruchtenmolen.
Good morning!
It’s a beautiful day.Donstil schreef op maandag 9 september 2024 @ 07:21:
Good morning!
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone 15 Pro Natural Titanium Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
Wat is er spannend? Alles is toch al bekend?Donstil schreef op zondag 8 september 2024 @ 19:41:
Elect a clown, expect a circus.
Ik vind de presentaties altijd geweldig. Heerlijk woke, mooi gemaakt, positief etc. Dat is leuk om te kijken. Nieuws is er vaak niet meer echt.
Och het is leuk om te zien, maar met de ios18 presentatiena over AI na enige tijd afgehaakt.giantgiantus schreef op maandag 9 september 2024 @ 08:34:
Ik vind de presentaties altijd geweldig. Heerlijk woke, mooi gemaakt, positief etc. Dat is leuk om te kijken. Nieuws is er vaak niet meer echt.
Zo geweldig ze het maar vonden, en bleven er zo lang over door gaan. dat ik gestopt ben met kijken. het werd gewoon vermoeiend.
Dat heb ik juist met presentaties van andere leveranciers waarbij ik binnen 120 sec al afhaak (1e 60 sec toch nog even muziekje afluisteren)Carlos0_0 schreef op maandag 9 september 2024 @ 08:40:
[...]
Och het is leuk om te zien, maar met de ios18 presentatiena over AI na enige tijd afgehaakt.
Zo geweldig ze het maar vonden, en bleven er zo lang over door gaan. dat ik gestopt ben met kijken. het werd gewoon vermoeiend.
Laat maar komen die gelikte Apple show. Al die andere noob fabrikanten kunnen hier nog wat van leren 
Ben benieuwd naar de pro max. Ik heb nu nog de 13 pro maar wil weer de max.
Hoge 5!dhrhagenees.cro schreef op maandag 9 september 2024 @ 08:44:
Laat maar komen die gelikte Apple show. Al die andere noob fabrikanten kunnen hier nog wat van leren
Ik zei het al eerder, maar ik vind die filmpjes van tegenwoordig echt tenenkrommend. De presentaties op podium en de spanningsopbouw in het verhaal van Jobs vond ik erg vermakelijk. Inhoud hetzelfde (Apple is geweldig, het nieuwe product is het beste ooit etc.) maar een show neerzetten is een ander vak.
Ik lees tegenwoordig eigenlijk liever op Tweakers wat er gezegd iss
Ik lees tegenwoordig eigenlijk liever op Tweakers wat er gezegd iss
[ Voor 5% gewijzigd door SirLenncelot op 09-09-2024 08:51 ]
Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.
Ik ken het gevoel. Hoewel ik min of meer al besloten had de 16 over te slaan, kriebelt het toch weer..Knoezelbos schreef op zondag 8 september 2024 @ 20:58:
Hoe dichterbij het komt hoe meer de twijfel toeslaat om dit jaar te upgraden. M’n 14 Max pro doet alles nog wat ik wil….. dus er moet wel iets moois komen waardoor ik wil upgraden. Maar misschien doe ik het gewoon toch wel…. Of niet….. aarghhhhh…. Twijfel.
Ik heb dus mijn 15PM op V&A gezet met een prijs die ik er voor wil hebben. Marktplaats vermijd ik liever.
Krijg ik niet de gewenste prijs? Prima, dan hou ik hem gewoon nog een jaartje en ga dan voor de 17PM.
Verkoop ik hem wel, dan moet ik nog steeds een flink bedrag bijleggen voor de 16PM, maar niet zo veel als wanneer ik hem zou verkopen via Swappie, Sobby of Rebuy. Die geven nu echt een stuk minder dan vorig jaar heb ik het idee.
Maar we gaan het zien!
Nu een 12 Pro en vermoed dat ik nu wel eens verleid kan worden voor de MAX versie van 16.
Denk dat het ook wel de investering weer waard is waar ik nu vandaan kom. Ik hoop er dan vervolgens weer 4 jaar mee te kunnen doen. Merk nu met de 12 Pro dat sinds ruim half jaar de batterij echt karig is (zelf besloten deze niet te vervangen omdat ik dat zonde vond van het geld voor die paar maanden rekken naar september). En mijn camera focus is kapot waardoor ik alleen kan scherp stellen op de 0,5 stand (héél irritant).
Gebruik de telefoon heel veel voor werk, dus ook mede daardoor geneigd naar de MAX vanwege de batterij/camera etc.
Dus al met al, welkom cadeautje voor mij komende tijd!
Denk dat het ook wel de investering weer waard is waar ik nu vandaan kom. Ik hoop er dan vervolgens weer 4 jaar mee te kunnen doen. Merk nu met de 12 Pro dat sinds ruim half jaar de batterij echt karig is (zelf besloten deze niet te vervangen omdat ik dat zonde vond van het geld voor die paar maanden rekken naar september). En mijn camera focus is kapot waardoor ik alleen kan scherp stellen op de 0,5 stand (héél irritant).
Gebruik de telefoon heel veel voor werk, dus ook mede daardoor geneigd naar de MAX vanwege de batterij/camera etc.
Dus al met al, welkom cadeautje voor mij komende tijd!
Het zou toch vreemd zijn als er geen nieuwe Ultra komt als de Series 10 nieuwe gezondheidsfeature(s) krijgt. Of zeg ik iets geks.Pino112 schreef op maandag 9 september 2024 @ 05:21:
Laatste nieuwtjes:
- Geen Watch Ultra 3
- iPhone 16 Pro start op toch wel op 999 USD met 128GB

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red
Dat weten we na de Keynote pas toch?Slasher schreef op maandag 9 september 2024 @ 08:28:
[...]
Wat is er spannend? Alles is toch al bekend?
Autumn is here.
[ Voor 3% gewijzigd door Splinter Cell op 09-09-2024 09:11 ]
One more thing
[ Voor 7% gewijzigd door dhrhagenees.cro op 09-09-2024 09:12 ]
Ben benieuwd, er gingen natuurlijk al veel langer geruchten dat de Ultra 3 nagenoeg geen updates zou bevatten.Davidas schreef op maandag 9 september 2024 @ 09:03:
[...]
Het zou toch vreemd zijn als er geen nieuwe Ultra komt als de Series 10 nieuwe gezondheidsfeature(s) krijgt. Of zeg ik iets geks.
Alleen ik heb mijn Ultra 1 al toegezegd aan iemand dus hoop wel op een 3 eigenlijk. Of op een aanzienlijk groetere SS watch.
Precies mijn idee.. Ik had/heb ook mn zinnen gezet op een nieuwe Ultra. Zwart (mocht die er komen) gaat ‘m echter voor mij niet worden, ik heb daarvoor teveel bandjes bij mn Ultra 1, welke icm de zwarte kast vd AW niet mooi staan vermoed ik.Davidas schreef op maandag 9 september 2024 @ 09:03:
[...]
Het zou toch vreemd zijn als er geen nieuwe Ultra komt als de Series 10 nieuwe gezondheidsfeature(s) krijgt. Of zeg ik iets geks.
https://www.facebook.com/hbbsebas2023
Morning! Mooie dag vandaag! Voelt toch altijd als een verkapte verjaardag. Ik heb er zin in vanavond!
[ Voor 14% gewijzigd door hk12nl op 09-09-2024 09:20 ]
©2004
Ik ga kijken of een nieuwe Watch interessant is, heb nu een Series 5 die kan wel een mooie upgrade krijgen.
Elect a clown, expect a circus.
Shit ey.. het enige waar ik juist voor wilde gaan dit jaar is een Ultra 3.Pino112 schreef op maandag 9 september 2024 @ 05:21:
Laatste nieuwtjes:
- Geen Watch Ultra 3
- iPhone 16 Pro start op toch wel op 999 USD met 128GB
Als die er uiteindelijk niet komt.. dan wellicht toch maar m'n 15 Pro inwisselen voor de 16 Pro onder het mom "dan is tenminste m'n jaarlijkse Apple honger weer gestild".
Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.
Waar Tweakers misschien eens een leuk stukje over zou kunnen schrijven: Wat gebeurd er tijdens en na de keynote achter de schermen? Natuurlijk zit de nieuwsredactie klaar om de frontpage te doen, maar hoeveel extra verkeer is er in de slowchats en frontpage? En is er een ander tech-event die daarbij in de buurt komt? State of Play misschien? Of veroorzaakt bijvoorbeeld een nieuwe Samsung een vergelijkbaar verkeer? Dat soort dingen
Toch fijn dat naast dat er nieuwe Apple producten gepresenteerd worden ik ook gelijk mijn jaarlijkse portie woke kan afvinken.
Waarom zou je vrijdag willen dicteren?SamSid schreef op maandag 9 september 2024 @ 09:56:
Na de key note is het dan aanstaande vrijdag op de f5 knop drukken?
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Laten weten dat je een Mac gebruikt, zonder te zeggen dat je een Mac gebruikt. Netjes.
@SamSid zou zomaar kunnen dat je gelijk hebt hoor, release staat volgens mij voor de 20e, dus vrijdag bestellen is zo gek nog niet
Is maar een grapje.SamSid schreef op maandag 9 september 2024 @ 10:06:
[...]
Oh dan heb ik het verkeerd in gedachte. Dus je kan na of tijdens de keynote al bestellen?
Als echte Apple liefhebber druk je op CMD + R op je Mac, niet op F5.
Maar de verwachting is gewoon vrijdag.
Voor het eerst denk ik na om naar de fruitboer over te schakelen...
Mijn Galaxy S22 heeft écht problemen, ik wou overschakelen naar de S25 in januari/februari. Maar zo lang trekt hij het écht niet meer. Gezien ik via mijn werkgever basically een gratis toestel kan krijgen (of ik kan hetzelfde bedrag laten uitbetalen, waar ik dan 60% belasting op zou betalen (
) wat we dus echt niet gaan doen)
Gezien mijn werkgever enkel Samsung & Apple aanbiedt is mijn keuze dus beperkt tot een "gratis" S24 of een "gratis" Iphone 16 (Pro) (ik wil geen Ultra of Pro Max, vind ik véél te groot). waarna ik over 3 jaar opnieuw een toestel mag kiezen.
Gezien ik al jaren heel tevreden ben van mijn Galaxies (behalve nu deze S22, waar *iets* mis mee lijkt op vlak van hardware (factory reset heeft het probleem niet verholpen) moet ik misschien maar gewoon de S24 nemen, maar ik ben niet kapot van de veranderingen en het design, maar ik had wel leuke verwachtingen van de S25...
Daarentegen kijk ik wel wat op tegen de switch naar een nieuw OS, als ik de Iphone van mijn vriendin even gebruik vind ik IOS absoluut niet gebruiksvriendelijk. Deels zal dat gewenning zijn, maar komop, gebrek aan een universele "back" toets op een makkelijk bereikbare plaats
.
Mijn Galaxy S22 heeft écht problemen, ik wou overschakelen naar de S25 in januari/februari. Maar zo lang trekt hij het écht niet meer. Gezien ik via mijn werkgever basically een gratis toestel kan krijgen (of ik kan hetzelfde bedrag laten uitbetalen, waar ik dan 60% belasting op zou betalen (

Gezien mijn werkgever enkel Samsung & Apple aanbiedt is mijn keuze dus beperkt tot een "gratis" S24 of een "gratis" Iphone 16 (Pro) (ik wil geen Ultra of Pro Max, vind ik véél te groot). waarna ik over 3 jaar opnieuw een toestel mag kiezen.
Gezien ik al jaren heel tevreden ben van mijn Galaxies (behalve nu deze S22, waar *iets* mis mee lijkt op vlak van hardware (factory reset heeft het probleem niet verholpen) moet ik misschien maar gewoon de S24 nemen, maar ik ben niet kapot van de veranderingen en het design, maar ik had wel leuke verwachtingen van de S25...
Daarentegen kijk ik wel wat op tegen de switch naar een nieuw OS, als ik de Iphone van mijn vriendin even gebruik vind ik IOS absoluut niet gebruiksvriendelijk. Deels zal dat gewenning zijn, maar komop, gebrek aan een universele "back" toets op een makkelijk bereikbare plaats

Jullie vriendelijkste zuiderbuur
Ik lees hier al een paar jaar met veel plezier mee bij de releases van de nieuwe iPhones.
Zelf nog een XS in bezit, batterijconditie inmiddels 78%, en van plan om dit jaar te upgraden. Twijfel nog of ik voor de 15 Pro of 16 Pro ga, vanavond eens kijken of er significante verschillen zijn of dat ik beter wat geld kan besparen en de 15 Pro pak
Zelf nog een XS in bezit, batterijconditie inmiddels 78%, en van plan om dit jaar te upgraden. Twijfel nog of ik voor de 15 Pro of 16 Pro ga, vanavond eens kijken of er significante verschillen zijn of dat ik beter wat geld kan besparen en de 15 Pro pak
Goedemorgen, trouwens. Ik weet zeker dat Apple opgewonden is om weer nieuwe producten aan te kondigen waarvan we zullen houden en niet kunnen wachten om het in onze handen te hebben.
Nu er geen AWU 3 lijkt te komen, ben ik vrijwel zeker dat minn AWU 1 nog een jaartje meegaat. Tenzij ik uiteindelijk toch de donkere kleur gezien heb.
Wel weer een nieuwe iPhone 16 Pro Max. Maar wordt het zwart, wit of natural titanium?
Nu er geen AWU 3 lijkt te komen, ben ik vrijwel zeker dat minn AWU 1 nog een jaartje meegaat. Tenzij ik uiteindelijk toch de donkere kleur gezien heb.
Wel weer een nieuwe iPhone 16 Pro Max. Maar wordt het zwart, wit of natural titanium?
Sorry, flauw grapje van mij. F5 op een Mac is de dicteertoets. Je browser verversen doe je met command + RSamSid schreef op maandag 9 september 2024 @ 10:06:
[...]
Oh dan heb ik het verkeerd in gedachte. Dus je kan na of tijdens de keynote al bestellen?
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Mijn iPhone 11 loopt redelijk tegen zijn einde aan. Hij laadt met name heel slecht vanwege een kapotte connector en 64GB opslag is heel weinig. Het liefst wacht ik nog tot de iPhone 17 met 120 Hz, maar dat is niet realistisch vrees ik.
Ik ben daarom benieuwd naar de nieuwe iPhones die aangekondigd gaan worden. Ook of Apple Intelligence in Europa nog interessant gaat zijn? Enerzijds blij dat we júist goede Europese wetgeving hebben, tegelijk maakt het de iPhone 15/16 een stuk minder interessant omdat Apple daar op in zet.
De verdere geruchten klinken niet zo spannend eerlijk gezegd. Hooguit de capture-knop. Ik hoop stiekem dat 256GB het basismodel wordt, dat is echter wishful thinking.
Ik ben daarom benieuwd naar de nieuwe iPhones die aangekondigd gaan worden. Ook of Apple Intelligence in Europa nog interessant gaat zijn? Enerzijds blij dat we júist goede Europese wetgeving hebben, tegelijk maakt het de iPhone 15/16 een stuk minder interessant omdat Apple daar op in zet.
De verdere geruchten klinken niet zo spannend eerlijk gezegd. Hooguit de capture-knop. Ik hoop stiekem dat 256GB het basismodel wordt, dat is echter wishful thinking.
Good morning, toch echt wel veel zin in vanavond.
Voor het derde jaar op rij ga ik mijn iPhone eens upgraden en de Apple Watch doen we er ook maar eens bij.
iPhone was eigenlijk vorig jaar al beloofd aan een familielid die ook eens wou upgraden.
Het komt dan ook nog goed uit dat er dan toch geen prijsverhoging zal zijn, met 128GB is meer dan genoeg voor mij.
Voor de Apple Watch verwacht ik wel een mooie upgrade van mijn series 7, die gaat dan naar mijn broer aangezien de zijne het begeven heeft deze week.
Voor het derde jaar op rij ga ik mijn iPhone eens upgraden en de Apple Watch doen we er ook maar eens bij.
iPhone was eigenlijk vorig jaar al beloofd aan een familielid die ook eens wou upgraden.
Het komt dan ook nog goed uit dat er dan toch geen prijsverhoging zal zijn, met 128GB is meer dan genoeg voor mij.
Voor de Apple Watch verwacht ik wel een mooie upgrade van mijn series 7, die gaat dan naar mijn broer aangezien de zijne het begeven heeft deze week.
Volgens de geruchten gaat dat gebeuren. Inclusief de bijbehorende prijsverhoging van het basismodel.Fuujii schreef op maandag 9 september 2024 @ 10:34:
Ik hoop stiekem dat 256GB het basismodel wordt, dat is echter wishful thinking.
(Al zegt 925mac vanochtend in weer een nieuw gerucht dat de basis 128 blijft mét de oude prijs).
[ Voor 14% gewijzigd door Dennisdn op 09-09-2024 10:46 ]
De hele discussie over ssd in telefoons snap ik zelf wat minder nu we snel 5g hebben overal icm veel cloud opslag. Zou nu beter uit kunnen met minder geheugen dan pakweg 10 jaar geleden.Dennisdn schreef op maandag 9 september 2024 @ 10:39:
[...]
Volgens de geruchten gaat dat gebeuren. Inclusief de bijbehorende prijsverhoging van het basismodel.
Twijfel ook tussen Natural Titanium of Zwart..Heb nu Natural Titanium en bevalt me prima. Zou mss wat nieuws willen en dan kom ik op zwart uit. Hebben nog tijd om na te denken..Dennisweb schreef op maandag 9 september 2024 @ 10:21:
Goedemorgen, trouwens. Ik weet zeker dat Apple opgewonden is om weer nieuwe producten aan te kondigen waarvan we zullen houden en niet kunnen wachten om het in onze handen te hebben.
Gevoelsmatig wil ik ook altijd minimaal 256. In 2018 met de iPad pro ook voor gekozen. Uiteindelijk is deze nooit boven de 60gb gekomen (zelfs niet in de vakantietijd). Voor de iPhone geldt hetzelfde en heb ik nu een iPhone 14 pro met 128gb wat ruim voldoende is (incl 2tb cloud storage, dat dan weer welgiantgiantus schreef op maandag 9 september 2024 @ 10:42:
[...]
De hele discussie over ssd in telefoons snap ik zelf wat minder nu we snel 5g hebben overal icm veel cloud opslag. Zou nu beter uit kunnen met minder geheugen dan pakweg 10 jaar geleden.
Maar toch kijk ik bij een nieuwe altijd weer naar 256gb
©2004
Ja cloud storage heb ik ook. Daarmee lijkt me voor een groot deel van de gebruikers een grote ssd niet heel nuttig. Wellicht als je veel games speelt op de iPhone dat grote opslag nuttig is?hk12nl schreef op maandag 9 september 2024 @ 10:55:
[...]
Gevoelsmatig wil ik ook altijd minimaal 256. In 2018 met de iPad pro ook voor gekozen. Uiteindelijk is deze nooit boven de 60gb gekomen (zelfs niet in de vakantietijd). Voor de iPhone geldt hetzelfde en heb ik nu een iPhone 14 pro met 128gb wat ruim voldoende is (incl 2tb cloud storage, dat dan weer wel).
Maar toch kijk ik bij een nieuwe altijd weer naar 256gb
Ondertussen voor degene die de Pro Max te klein vinden en hopen op een groter toestel:
YouTube: We built the Biggest iPhone in the World.
YouTube: We built the Biggest iPhone in the World.
Mij lijkt dat opzich ook wel fraai, alleen ik heb alweer een behoorlijke collectie Ultra bandjes opgebouwd en de titanium sluitingen daarvan vloeken dan weer enorm met dat zwart natuurlijkDennisweb schreef op maandag 9 september 2024 @ 10:21:

Bruin!Dennisweb schreef op maandag 9 september 2024 @ 10:21:
Met een 256GB model heb je ongeveer 230GB om zelf in te vullen. Filmen in 4K met ProRes is 6GB/minuut. 230 / 6 = ongeveer 38 minuten filmen.giantgiantus schreef op maandag 9 september 2024 @ 10:57:
[...]
Wellicht als je veel games speelt op de iPhone dat grote opslag nuttig is?
Natuurlijk filmt 99% niet in ProRes, maar als je de mogelijkheid wilt is een 256GB model in de praktijk niet heel ruim.
Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.
Dit topic is gesloten.