Daar ga je geen spijt van krijgen.Ricmaniac schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 08:28:
Alright jullie hebben me convincedGa beginnen met OG Dexter. Gelukkig maar 12 episodes per seizoen dat valt nog mee.
Hopelijk komt deze ook nog bij Net5 later. En anders hopen op streamingdienst hier. Ziet er goed uit.Raven schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 19:37:
IMDB: NCIS: Tony & Ziva (TV Series 2025– )
4 september, eerst 3 ep's, daarna 1x per week.
[YouTube: NCIS: Tony & Ziva | First Look Trailer | Paramount+]
Nadat Net5 bezig is geweest met inkorten van de ep's om meer reclame uit te kunnen zenden verwacht ik dat wel, al kunnen ze die tijd beter besteden aan de ondertitelingmartwoutnl schreef op maandag 21 juli 2025 @ 15:00:
[...]
Hopelijk komt deze ook nog bij Net5 later. En anders hopen op streamingdienst hier. Ziet er goed uit.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Niets gemerkt van dat inkorten (in geval geen gekke sprongen in een aflevering).Raven schreef op maandag 21 juli 2025 @ 17:35:
[...]
Nadat Net5 bezig is geweest met inkorten van de ep's om meer reclame uit te kunnen zenden verwacht ik dat wel, al kunnen ze die tijd beter besteden aan de ondertiteling
Voor mij is het gelukkig lang genoeg geleden, dat ik me alleen nog herinner dat ik het een leuke serie vond met een geweldige trinity killer. Welk seizoen dat was en wat daarna kwam, is mij om het even.
Trinity killer Is seizoen 4, dat is wel het beste seizoen van de serie. Vooral richting het einde zitten een paar hele matige seizoenen, maar idd met de trinity killer was dat nog niet zo.LA-384 schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 22:08:
[...]
Voor mij is het gelukkig lang genoeg geleden, dat ik me alleen nog herinner dat ik het een leuke serie vond met een geweldige trinity killer. Welk seizoen dat was en wat daarna kwam, is mij om het even.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
South park is eindelijk weer begonnen 
Wednesday Season 3 Will Officially Return to Haunt You
Wednesday Season 3 Will Officially Return to Haunt You

“We want to continue digging deeper into our characters while expanding the world of Nevermore and Wednesday.”
You didn’t need the psychic powers of a Raven to have divined this news: Wednesday, starring Jenna Ortega as the titular antihero, has been renewed for a third season.
The announcement of another return to Nevermore Academy comes before the imminent debut of Season 2 on Aug. 6. It’s a sign — or an omen — of many more stories to tell, and of the series’ wide appeal. “Television has — and always will be — a team sport,” says co-creator and showrunner Alfred Gough. “[Co-creator and co-showrunner] Miles [Millar] and I have been doing this long enough to know that shows like this don’t come along every day. It’s such an alchemy of writing, directing, acting, crew, streamer, studio, and fans. We remain grateful and excited to continue this journey and tell these stories with all of our partners.” The first season of Wednesday remains the most-viewed English-language series on Netflix of all time.
Season 2 will explore darker, more complex stories, while also retaining the show’s signature macabre humor. “We think Season 2 is funnier as well!” Gough says. It will also expand the Addams Family and Nevermore lore, introducing mysterious new characters while bringing back Morticia (Catherine Zeta-Jones), Gomez (Luis Guzmán), and Pugsley (Isaac Ordonez) in expanded roles.
Season 3 promises to go even further, on every level. “Our goal for Season 3 is the same as it is for every season: to make it the best season of Wednesday we possibly can,” says Gough. “We want to continue digging deeper into our characters while expanding the world of Nevermore and Wednesday.” Millar adds, “We will be seeing more Addams Family members and learning more family secrets in Season 3!”
As far as any plot details or release dates for Season 3, we’ll keep our eye on the crystal ball, but for now, the twisted minds behind Wednesday are staying dead silent — they won’t offer even a single rotting morsel. “Sure,” teases Millar, “but then I’d have to bury you in a shallow grave.”
Season 3 might be further in the future, but you won’t have to wait long to lurk Nevermore’s gothic hallways again. Part 1 of Season 2 of Wednesday drops like a corpse on Aug. 6, and Part 2 will arrive Sept. 3.
[ Voor 97% gewijzigd door Raven op 24-07-2025 09:24 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Teaser voor nieuwe scifi van de maker van Breaking Breakfast Bad en Better Call Saul:
De serie gaat over "the most miserable person on Earth, who must save the world from happiness" en heeft al een tweede seizoen gekregen.
Rhea Seehorn heeft een hoofdrol. BCS-fans weten.
De serie gaat over "the most miserable person on Earth, who must save the world from happiness" en heeft al een tweede seizoen gekregen.
Rhea Seehorn heeft een hoofdrol. BCS-fans weten.
Dat zit wel Schnorr.
Time to welcome back our "Dark Passenger"Ricmaniac schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 08:28:
Alright jullie hebben me convincedGa beginnen met OG Dexter. Gelukkig maar 12 episodes per seizoen dat valt nog mee.
I Don't Know, So Don't Shoot Me
Als er iemand nog een leuke tv series zoekt (38 afleveringen) dan is Coroner's Diary op iQ erg de moeite waard om te kijken:
The story follows Shen Wan, the daughter of Shen Yi, a high-ranking official of the Supreme Court, whose entire family is massacred after being implicated in the Prince of Jin case. Shen Wan escapes to Jingzhou by disguising herself as Qin Wan, the Ninth Lady of the Qin family; where she learns all about medicine and how to perform autopsies. She not only excels at healing the sick and saving lives but is also skilled in being a professional coroner to investigate crimes. During her investigations, Qin Wan meets Yan Chi, the crown prince of King Rui. Yan Chi is determined to clear the Prince of Jin’s name, an ambition that aligns with Qin Wan’s own mission to vindicate her father. The two return to the capital together, solving a series of strange and mysterious cases along the way. After returning, the discovery of a skeleton leads to the reopening of the Prince of Jin case. As they delve deeper, Yan Chi and Qin Wan gradually uncover the truth and ultimately expose a shocking secret buried deep within the palace. During this time, they also fall in love.
Ik kijk hier eigenlijk meer naar uit dan naar het laatste seizoen Stranger Things
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Neh, wel leuk, maar geef mij maar de echte Stranger Things 
En ja ik weet dat ST waarschijnlijk ook deels gebaseerd zal zijn op de verhalen van SK
En nu iets heel anders:
Wel uitkijken met klikken. Er zitten veel spoilers in.

En ja ik weet dat ST waarschijnlijk ook deels gebaseerd zal zijn op de verhalen van SK
En nu iets heel anders:
Dat zit wel Schnorr.
Ik ben vooral benieuwd naar het nieuwe openingsdansjeStukfruit schreef op zondag 27 juli 2025 @ 21:57:
Neh, wel leuk, maar geef mij maar de echte Stranger Things
En nu iets heel anders:
[YouTube: Peacemaker Season 2 | Official Trailer | HBO Max]
Untamed
Korte serie, maar er wel een die je in 1 keer uit wil zien ..
There are no secrets, only information you do not yet have
Leuk.
Is nog eerder dan het slotseizoen van The Boys
"What do you get if you multiply six by nine..."
Na vier afleveringen van The Institute is duidelijk dat het om een typische very-low-budget Stephen King-verfilming gaat.
Er zit bijna geen acteertalent in en het geheimzinnige eindevent is waarschijnlijk weer een standaard SK-tafereeltje.
Toch jammer dat een nieuwe serie in het SKU bijna iedere keer weer het Under the Dome-niveau heeft.
Er zit bijna geen acteertalent in en het geheimzinnige eindevent is waarschijnlijk weer een standaard SK-tafereeltje.
Toch jammer dat een nieuwe serie in het SKU bijna iedere keer weer het Under the Dome-niveau heeft.
Dat zit wel Schnorr.
Klopt. Jammer hoor. Zelf The Institute nog niet gezien. Boek was best leuk.Stukfruit schreef op maandag 28 juli 2025 @ 13:18:
Na vier afleveringen van The Institute is duidelijk dat het om een typische very-low-budget Stephen King-verfilming gaat.
22.11.63 is daarintegen wél goed gedaan. Dus het kan wel...
"What do you get if you multiply six by nine..."
Laten we hopen dat die IT-serie nog iets gaat worden. Het budget ligt er in ieder geval een stukje hoger als ik de visuals mag geloven.
Dat zit wel Schnorr.
en de volgende die we kunnen bingen ..
met Melissa Benoist oa.
Zoals een van de comments op youtube schrijft: Ozark meets Outer Banks ..
Vis familie zit in de dope ..
met Melissa Benoist oa.
Zoals een van de comments op youtube schrijft: Ozark meets Outer Banks ..
Vis familie zit in de dope ..
Oscar Wilde
Twisted Metal (TV Series 2023– ) seizoen 2 is begonnen
Net als Chief of War (TV Mini Series 2025- ) vandaag 2 eps online heeftsig69 schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 00:30:
"Don't mention the war!" “I know nothing, I’m from Barcelona!”: 50 jaar na tv-debuut maakt ‘Fawlty Towers’ een onverwachte comeback
In september op U&Gold.“Don’t mention the war”, maar ‘Fawlty Towers’ bestaat binnenkort wél precies 50 jaar. De iconische reeks van John Cleese (85), verkozen tot ‘beste Britse tv-programma ooit’, viert dat met een vrolijk cadeau voor de fans: een unieke tv-special. Maar wat is er geworden van de originele cast - spoiler alert: het is een trieste opsomming - en mag de kijker nog iets verwachten van de reboot, die twee jaar geleden met grote trom werd aangekondigd?
*paywall*
Oscar Wilde
Zonder Nevesig69 schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 00:30:

Dat zit wel Schnorr.
Morgen de eerste helft van Wednesday S02

Oscar Wilde
True Detective vibes, of haal ik dat ten onrechte uit de trailer?zeroday schreef op maandag 28 juli 2025 @ 09:46:
Untamed
[Video: UNTAMED | Official Trailer | Netflix]
Neuh .. Lijkt er misschien door de mooie natuur er wel uit maar komt er niet in de buurt. Het is een lekkere wegkijkserie. Volgens mij zelfs al een S2 gekregen.coelho schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 21:48:
[...]
True Detective vibes, of haal ik dat ten onrechte uit de trailer?
yep
https://www.netflix.com/t...-2-release-date-cast-news
Het is een Netflix-serie. Says it all
Dat zit wel Schnorr.
Daarmee gooi je wel heel veel series op 1 hoop
ik vond je analyse scherp en er is nog wel veel meer mis
zie: https://www.sfgate.com/ca...flix-untamed-20782434.php
maar goed als je dat allemal vergeet
Het probleem met het Netflix van nu is dat het je aanmoedigt om veel te (blijven) kijken, maar veel kijken zorgt mede door hun beslissingen op het gebied van (kwaliteits)budget voor dat je ook weer weg wordt geduwd omdat het te veel standaard werk is en je het allemaal wel een keer hebt gezien.
Als ik een serie wil hebben om op te zetten in de avonduren tijdens het rusten van m'n ogen dan zijn er goedkopere alternatieven
Vaak vind ik het ook gewoon heel jammer. Sommige series en films hebben best potentie om de nieuwe House of Cards of Stranger things te worden.
Als ik een serie wil hebben om op te zetten in de avonduren tijdens het rusten van m'n ogen dan zijn er goedkopere alternatieven
Vaak vind ik het ook gewoon heel jammer. Sommige series en films hebben best potentie om de nieuwe House of Cards of Stranger things te worden.
[ Voor 14% gewijzigd door Stukfruit op 06-08-2025 08:36 ]
Dat zit wel Schnorr.
Invasion, de scifi-serie op Apple TV+, heeft een trailer gekregen voor seizoen 3:
Zoals andere mensen op de webs ook schrijven: hopelijk is niet alleen het budget voor de sfx gestegen
De oneliners die in de trailer voorbijkomen beloven helaas weinig goeds.
Zoals andere mensen op de webs ook schrijven: hopelijk is niet alleen het budget voor de sfx gestegen

De oneliners die in de trailer voorbijkomen beloven helaas weinig goeds.
Dat zit wel Schnorr.
Coroner's Diary (2025–) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Drama, History, Mystery | Runtime: N/A | MPAA: N/A Een Chinees drama show van wel liefst 38 afleveringen waar je een vrouw volgt die haar forensisch en misdaad kennis gebruikt om allemaal verschillende moorden op te lossen. Erg goede tv serie dat de moeite waard is om te kijken. Ik keek elke dag weer uit naar de twee nieuwe afleveringen op IQYI. | |
![]() ![]() ![]() ![]() |
Chief of War is begonnen, eerste 2 afleveringen waren prima te doen, doet me wel een beetje denken aan Vikings.
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
Voor de Family Guy kijkers:
Morgen Alien: Earth en S2 van Sausage Party: Foodtopia
Morgen Alien: Earth en S2 van Sausage Party: Foodtopia
[ Voor 20% gewijzigd door Raven op 12-08-2025 12:00 ]
Oscar Wilde
Nieuwe Alien Earth serie is uit.
Zelf aflevering 1 halverweg, maar ziet er goed uit ga deze wel volgen.
Zelf aflevering 1 halverweg, maar ziet er goed uit ga deze wel volgen.
[ Voor 33% gewijzigd door Dagarkin op 13-08-2025 16:40 ]
Van dezelfde regisseur (en schrijver) als o.a. Legion, dus de kans is aanwezig dat het geen standaardwerk wordt.
* Stukfruit gaat vanavond pas beginnen, maar heeft 'm ook al een tijd op de lijst staan
* Stukfruit gaat vanavond pas beginnen, maar heeft 'm ook al een tijd op de lijst staan
Dat zit wel Schnorr.
Fargo ook niet vergeten. Qua cijfers doen zijn series het erg goed.Stukfruit schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 16:48:
Van dezelfde regisseur (en schrijver) als o.a. Legion, dus de kans is aanwezig dat het geen standaardwerk wordt.
Die staat helaas nog steeds op de lijst
Dat zit wel Schnorr.
Grappig zelf heb ik met legion 1 season gezien, daarna geen toegang. Zal deze ook nog afronden. Destijds baalde ik wel ivm toegang.
Fargo sommige seizoen meerdere keren gezien icm andere mensen, maar enige seizoen wat ik heb over geslagen is 4, wellicht dat ik deze nog een kans geef, maar 1,2,3 en 5 prachtig.
Lijkt eigenlijk altijd wel zo te zijn. Met Boardwalk Empire, Breaking Bad, eigenlijk alles goede series hebben er min of meer last van.
Alleen van Better Call Saul kan ik het me eigenlijk niet herinneren.
Alleen van Better Call Saul kan ik het me eigenlijk niet herinneren.
Dat zit wel Schnorr.
Wat is Countdown trouwens een... speciale serie zeg 
Probeert "24" te zijn, maar mist iedere vorm van actie. Ontploffing? Nee, dan ontploft het budget. Maar erger:

Probeert "24" te zijn, maar mist iedere vorm van actie. Ontploffing? Nee, dan ontploft het budget. Maar erger:
spoiler: HELE DIKKE spoiler uit Aflevering 10
Jensen Ackles' karakter heeft een hersentumor. Hij gaat het ziekenhuis in voor behandeling en 10 maanden later komt het team weer bij elkaar. Er is echter helemaal niets aan hem te zien. Geen resultaten van chemo, geen resultaten van haar wegscheren voor een operatie (hersentumor he), geen andere zaken die je zou verwachten. Zijn kapsel is exact hetzelfde. Het is alsof ze dezelfde dag nog opnames hebben gedaan voor de 10 maanden later-scène.
Wat slecht zeg
Het zou een plottwist van de serie kunnen zijn, maar met de afgelopen afleveringen in het achterhoofd denk ik dat niet.
Wat slecht zeg

Het zou een plottwist van de serie kunnen zijn, maar met de afgelopen afleveringen in het achterhoofd denk ik dat niet.
[ Voor 8% gewijzigd door Stukfruit op 13-08-2025 19:34 ]
Dat zit wel Schnorr.
Alien Earth.
Wel jammer, terwijl ik bij 5 diensten ben aangesloten, moes ik toch voor piraat spelen om deze te kijken.
:strip_exif()/f/image/rni1y5uesAzXYnhL3oUuH8D6.jpg?f=fotoalbum_large)
Aflevering 1 zier er wel heel stoer uit, schitterende sets, en intrigerende verhaallijn.
Alles wat ik wil zien als die hard Alien fan
Morgen deeltje 2 kijken.
Wel jammer, terwijl ik bij 5 diensten ben aangesloten, moes ik toch voor piraat spelen om deze te kijken.
:strip_exif()/f/image/rni1y5uesAzXYnhL3oUuH8D6.jpg?f=fotoalbum_large)
Aflevering 1 zier er wel heel stoer uit, schitterende sets, en intrigerende verhaallijn.
Morgen deeltje 2 kijken.
[ Voor 39% gewijzigd door absrnd op 13-08-2025 21:33 ]
Ja ook zelf van episode 2 genoten.absrnd schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 21:27:
Alien Earth.
[Afbeelding]
Morgen deeltje 2 kijken.
Zie dat deze 2 afleveringen de score op een 8.3 zetten op imdb, dat is iedergeval een goede start.
Alleen al de sets maken het de moeite waard 
* Stukfruit aflevering 1 achter de rug heeft (wat ik een beetje eng vind om te zeggen na ep #1
) en morgen voor 2 gaat
Dit zijn series waar je uitgebreid voor gaat zitten en niet tussendoor op de achtergrond aanzet.

* Stukfruit aflevering 1 achter de rug heeft (wat ik een beetje eng vind om te zeggen na ep #1
Dit zijn series waar je uitgebreid voor gaat zitten en niet tussendoor op de achtergrond aanzet.
Dat zit wel Schnorr.
Straks ep2 maar eens kijken
en seizoen 2 van Sausage Party: Foodtopia is inmiddels ook beschikbaar 
South park is wéér een week uitgesteld
[ Voor 41% gewijzigd door Raven op 14-08-2025 10:33 ]
Oscar Wilde
Alien Earth.... nja, weet niet.
Ziet er wel mooi uit inderdaad, maar de acteurs vallen me tegen. En het is allemaal zo clichematig, dezelfde maniertjes voor een boy wonder trillionair die een groot bedrijf leidt, ze acteren allemaal vlak en emotieloos vond ik. Maar ik ben een certified ouwe zeur
Enfin, pas 1 deel gezien.
Ziet er wel mooi uit inderdaad, maar de acteurs vallen me tegen. En het is allemaal zo clichematig, dezelfde maniertjes voor een boy wonder trillionair die een groot bedrijf leidt, ze acteren allemaal vlak en emotieloos vond ik. Maar ik ben een certified ouwe zeur
[ Voor 4% gewijzigd door durian op 14-08-2025 10:13 ]
Die memeface van VanceRaven schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 09:33:
Straks ep2 maar eens kijkenen seizoen 2 van Sausage Party: Foodtopia is inmiddels ook beschikbaar
[YouTube: South Park Continues August 20th]
Ben benieuwd hoe lang ze dat nog vol mogen houden als ze iedere week de dingen en mensen die echt niet kunnen belachelijk blijven maken.
Dat zit wel Schnorr.
Die synths met kinderbrein? Ze zien er volwassen uit, maar hun breinen bevatten het bewustzijn van kinderen, misschien dat hun reacties en emoties daardoor anders lijken?durian schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 10:09:
ze acteren allemaal vlak en emotieloos vond ik.
"They're weird,. They move around when I run"

Leuke muziek tijdens end credits trouwens
[ Voor 6% gewijzigd door Raven op 14-08-2025 13:50 ]
Oscar Wilde
(Kinderbrein) Ja, zou kunnen :-) Ik ga zeker verder kijken, maar had mss te hoge verwachtingen en heb met de verkeerde instelling gekeken.Raven schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 13:39:
[...]
Die synths met kinderbrein? Ze zien er volwassen uit, maar hun breinen bevatten het bewustzijn van kinderen, misschien dat hun reacties en emoties daardoor anders lijken?
"They're weird,. They move around when I run"![]()
Leuke muziek tijdens end credits trouwens, Black Sabbath (The Mob Rules) en Tool (Stinkfist)
Ik zie dat de Volkskrant ook lyrisch is trouwens.
Ja inderdaad, dat was juist een beetje het punt 
Ik verwacht wel dat het ergens terug gaat komen als onderdeel van het verhaal, want anders is het inderdaad een beetje meh. Maar goed, ik vertrouw vooralsnog op Hawley.
Ik verwacht wel dat het ergens terug gaat komen als onderdeel van het verhaal, want anders is het inderdaad een beetje meh. Maar goed, ik vertrouw vooralsnog op Hawley.
Dat zit wel Schnorr.
Is die serie (alien earth) ook leuk als je eigenlijk niet echt een alien-fan bent? Ik heb de oudere alien films niet gezien, wel Prometheus en diens opvolger, maar die waren beiden erg meh. Ik ben vooral een scifi liefhebber, geen horror liefhebber.
Er zitten robots (sorry, "synths") in 
Ik heb ook liever niet 100% horror. Na aflevering 1 lijkt het een kruising te zijn van Shyamalan-achtige sci-fi en een snufje Alien.
Ik heb ook liever niet 100% horror. Na aflevering 1 lijkt het een kruising te zijn van Shyamalan-achtige sci-fi en een snufje Alien.
Dat zit wel Schnorr.
Verwijderd
Ik zit nu in de 2e aflevering van Alien Earth, maar het gaat wel lekker los zo.
Ik vind de 'andere aliens' die in het schip aanwezig zijn ook wel tof gemaakt.
Prima serie om te volgen!!
Al 27 jaarStukfruit schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 11:16:
[...]
Die memeface van Vance![]()
Ben benieuwd hoe lang ze dat nog vol mogen houden als ze iedere week de dingen en mensen die echt niet kunnen belachelijk blijven maken.
27 jaar geleden zou Stephen Colbert niet gecanceld worden, dus dat zou ik jammer genoeg niet te luid durven zeggen.
[ Voor 3% gewijzigd door Stukfruit op 14-08-2025 21:02 ]
Dat zit wel Schnorr.
Tweede aflevering hier nu ook gezien. Met andere aliens bedoel je natuurlijkVerwijderd schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 20:16:
Ik zit nu in de 2e aflevering van Alien Earth, maar het gaat wel lekker los zo.
spoiler:
de beer?
Dat zit wel Schnorr.
Je zal misschien wat referenties missen, maar wat nodig is wordt tussen neus en lippen door uitgelegd met beeld en tekst.
Dat zit wel Schnorr.
Verwijderd
Stukfruit schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 21:02:
[...]
Tweede aflevering hier nu ook gezien. Met andere aliens bedoel je natuurlijkspoiler:de beer?
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2025 12:55 ]
@Verwijderd: misschien handig om te linken ipv embedden ivm spoilers in de previewafbeelding?
Dat zit wel Schnorr.
Verwijderd
Zitten niet echt spoilers in, het is meer lore (achtergrondinfo).Stukfruit schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 08:18:
@Verwijderd: misschien handig om te linken ipv embedden ivm spoilers in de previewafbeelding?
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2025 12:54 ]
Het klopt trouwens niet echt:
spoiler:
Het kunnen niet de eieren van David zijn omdat de tijdlijn naast Prometheus dan niet klopt 
Dat zit wel Schnorr.
Verwijderd
Hier uitgelegd:Stukfruit schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 08:28:
spoiler:Het kunnen niet de eieren van David zijn omdat de tijdlijn naast Prometheus dan niet klopt
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2025 12:54 ]
Ok,
spoiler:
denk ik.
en nu is het wel weer genoeg met de spoilers
Verwijderd
Beetje lastig, de lijn van wanneer is iets nou een spoiler of niet?
Je kunt alles wel als spoiler opvatten, maar dan moeten we misschien helemaal niet meer over de serie praten.
Ik ben zelf van mening dat je spoilert wanneer je ingrijpende gebeurtenissen in het verhaal verklapt, iemand gaat dood of het verhaal neemt een opmerkelijke wending.
Dit heb ik de posts hierboven niet zien gebeuren.
Je kunt alles wel als spoiler opvatten, maar dan moeten we misschien helemaal niet meer over de serie praten.
Ik ben zelf van mening dat je spoilert wanneer je ingrijpende gebeurtenissen in het verhaal verklapt, iemand gaat dood of het verhaal neemt een opmerkelijke wending.
Dan hoeft het ook niet in spoiler tags. Het gaat me om de zwarte balken die nu de boventoon leken te voeren. Ik wil die serie misschien ook gaan zien en dan ga ik niet op die zwarte balken klikken om te bepalen of het een spoiler is of niet, dan ben ik namelijk al te laat als het wèl een spoiler blijkt te zijn.Verwijderd schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 11:56:
Beetje lastig, de lijn van wanneer is iets nou een spoiler of niet?
Verwijderd
Ik doe voorzichtig omdat er mensen beginnen over mogelijke spoilers, dus wilde even checken waar voor jullie de grens ligt.LA-384 schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 12:21:
[...]
Dan hoeft het ook niet in spoiler tags. Het gaat me om de zwarte balken die nu de boventoon leken te voeren. Ik wil die serie misschien ook gaan zien en dan ga ik niet op die zwarte balken klikken om te bepalen of het een spoiler is of niet, dan ben ik namelijk al te laat als het wèl een spoiler blijkt te zijn.
Ik ben het met je eens dat de zwarte balken hierboven eigenlijk niet nodig zijn, maar weet niet hoe anderen dat zien.
Wat mij betreft is dit topic vooral het aankondigen van series en korte reacties over hoe men de serie vindt en of het de moeite waard is om te kijken.Verwijderd schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 12:35:
[...]
Ik doe voorzichtig omdat er mensen beginnen over mogelijke spoilers, dus wilde even checken waar voor jullie de grens ligt.
Ik ben het met je eens dat de zwarte balken hierboven eigenlijk niet nodig zijn, maar weet niet hoe anderen dat zien.
Elke andere vorm van discussie zou wat mij betreft in een eigen serie topic moeten
kleine aanvulling: maar ik ben dan ook iemand die nooit trailers kijkt of het 'volgende week in' stukje.
[ Voor 8% gewijzigd door jeroenkb op 15-08-2025 13:15 ]
‘The Pitt’ Season 2 Plans to Takeon Trump’s Medicaid Cuts: “You Have To Be Responsible For What You Put Out There”
Noah Wyle is back with executive producers John Wells and R. Scott Gemmill to revisit the state of the healthcare system. They wanted to show how much has changed, and worsened, especially after the pandemic and a wave of misinformation that has led many people to distrust medical experts.
John Wells thinks some of the anger towards healthcare workers comes from not understanding how tough their jobs are. But Wyle and Gemmill believe a bigger problem is “ignorance” coming from “the highest levels” of the U.S. government. Wyle puts it bluntly: “We’re having germ theory debated, for God’s sake. Come on! What are we talking about here? What are we trying to normalize? It’s nuts.”
The first season of “The Pitt” had 15 episodes covering big, hot topics like gun violence, vaccinations, abortion, and drug addiction. All of these stories are told through the eyes of doctors and nurses who see the real impact of these issues every day in their patients.
Wyle explains that the show tries to be realistic and shows all sides of an argument without judging. He says, “You’re not making value judgments. You’re just painting a picture, and if it’s accurate enough and it’s representative enough, it becomes a bit of a Rorschach test. You see what you want to see in it and you draw your own conclusions from it.” If the system looks broken or unfair in the show, “maybe it is.”
The second season will include real-world problems like the treatment of undocumented immigrants, especially after recent ICE raids. R. Scott Gemmill says, “We take our platform very seriously. I think one of the things when you can reach 10 million people — and this was true back in the day on ‘ER’ as well — is with that amount of people listening, you have to be responsible for what you put out there.”
A big part of Season 2 will focus on the effects of the “Big Beautiful Bill” that President Trump signed last month. This law cuts Medicaid funding by 12 percent. The show’s creators talked to hundreds of medical workers to figure out how these changes will affect hospitals soon.
John Wells explains, “The Medicaid changes are going to have a significant impact, and you don’t have to take a political position to discuss what the impact is actually going to be. … But they’re going to have on-the-ground, immediate consequences in emergency rooms, and nobody’s arguing with that.” He adds that even Republican senators agree this will be a problem.
Wells also points out this isn’t the first time the government has tried to cut healthcare funding. Previous attempts in Arkansas and Georgia didn’t work and were quickly reversed. The show draws on this history to predict what might happen next.
Gemmill says, “When people have less finances from the government to help them with their healthcare, they’re going to get less healthcare, and that means they’re going to end up in the only place where they can get free healthcare, which is the ER.” He warns that emergency rooms will get even busier, pushing a broken system to a crisis point.
This crisis could hit people of color the hardest. Research shows that racial and ethnic backgrounds often affect how much patients trust medical care. The show’s writers include this in their storylines.
Wyle talks about a sad statistic he read, saying being a Black girl in Pittsburgh is “about the hardest life you could have.” This inspired a storyline about a Black woman with sickle cell disease who is not treated properly for her pain. Wyle says, “That’s two real-life statistics being put into a storyline that affects one of our characters, who’s also trying to effect change on a larger scale.”
Wells hopes healthcare workers watching the show will see themselves and think about their own biases. He mentions a story in progress about the challenges deaf patients face in emergency rooms, showing how hard it can be to get proper care when communication fails.
Critics love “The Pitt.” Rotten Tomatoes gives it a 95% approval rating, calling it “a bracingly fresh medical drama.” Metacritic rates it 76 out of 100, saying reviews are “generally favorable.” The show premiered on Max in January 2025 and earned 13 Emmy nominations, including Outstanding Drama Series. Season 2 is set to start in January 2026.
Oscar Wilde
Verwijderd
Hoe bedoel je dit eigenlijk precies?Stukfruit schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 08:28:
spoiler:Het kunnen niet de eieren van David zijn omdat de tijdlijn naast Prometheus dan niet klopt
De serie speelt zich af 'ver' na Prometheus, tussen Covenant en Alien (1e deel).
Het enigste wat je vreemd zou kunnen vinden, is: Als de aarde in de serie al contact maakt met Xenomorphs, waarom zijn ze later in de tijdlijn (in de 1e Alien film) dan nog zo onbekend?
Dat is precies wat ik me ook afvroeg toen ik las dat deze serie nog voor Alien zou plaatsvinden. In deel 2 gelooft niemand Ripley als ze begint over de Xenomorphs totdat de communicatie met de kolonisten is verbroken, maar nu zouden bijna 60 jaar daarvoor al Xenomorphs op aarde hebben rondgelopen?
AvP 1 en 2 negeren we maar lekker
AvP 1 en 2 negeren we maar lekker
[ Voor 7% gewijzigd door Robtimus op 15-08-2025 20:19 ]
More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs
Verwijderd
Het is dus een voor de hand liggende vraag. Ik hoop dat we duidelijkheid krijgen in de serie.
Eerste aflevering van Alien Earth gekeken. Volgens mij heb ik wat anders gezien dan anderen hier want ik vind het tenenkrommend. Het is een slechte imitatie van Alien, Echt nul spanning. Heb de hele aflevering zitten zuchten. Zoals: Ruimteschip stort neer. Keurig helemaal waterpas. Zelfs de spulletjes op het bureau in het laboratorium staan nog gewoon op tafel. Kom op zeg.
@Verwijderd:
Iets met reizen en de tijd die het kost om met datgene terug te komen
Hier niet in een spoiler omdat het niet om een Alien: Earth-dingetje lijkt te gaan.
Voor de rest is het misschien verstandig om een Alien: Earth-topic te maken?
Hier niet in een spoiler omdat het niet om een Alien: Earth-dingetje lijkt te gaan.
[ Voor 4% gewijzigd door Stukfruit op 15-08-2025 21:32 ]
Dat zit wel Schnorr.
De eerste aflevering kwam ik zelf moeilijk doorheen. De tweede aflevering zat ik er wel lekker in. Ben nu erg benieuwd naar de komende afleveringen.Destiny schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 21:16:
Eerste aflevering van Alien Earth gekeken. Volgens mij heb ik wat anders gezien dan anderen hier want ik vind het tenenkrommend. Het is een slechte imitatie van Alien, Echt nul spanning. Heb de hele aflevering zitten zuchten. Zoals: Ruimteschip stort neer. Keurig helemaal waterpas. Zelfs de spulletjes op het bureau in het laboratorium staan nog gewoon op tafel. Kom op zeg.
Topic gestartStukfruit schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 21:31:
@Verwijderd:
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2308804
Eens. Echt heel veel irritante zaken; we kunnen enorme ruimteschepen gigantische reizen laten maken maar als ze neerstorten blijven de lichten knipperen en hebben we overal las-vonken die naar beneden spatten..Destiny schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 21:16:
Met wat licht wat heen en weer gaat transporteren we een brein naar een machine, en die laten we gewoon los in dat ruimteschip zonder enig idee wat erin zit.
Om maar wat te noemen.
Kom op zeg. De score gaat overigens al redelijk naar beneden op IMDb...
Verwijderd
Het blijft fictie, hé?GurbY{nl} schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 20:20:
[...]
Eens. Echt heel veel irritante zaken; we kunnen enorme ruimteschepen gigantische reizen laten maken maar als ze neerstorten blijven de lichten knipperen en hebben we overal las-vonken die naar beneden spatten..
Met wat licht wat heen en weer gaat transporteren we een brein naar een machine, en die laten we gewoon los in dat ruimteschip zonder enig idee wat erin zit.
Om maar wat te noemen.
Kom op zeg. De score gaat overigens al redelijk naar beneden op IMDb...
Of kijk je altijd zo extreem kritisch?
Nou, die vonken en stoom blazende pijpen voorspellen weinig qua vernieuwende ideeën. Maar ik ga wel kijken, waarschijnlijk tegen beter weten in.
Particles. Particles everywhere. Vooral in dit topic
Dat zit wel Schnorr.
Trailer voor Wednesday S2, deel 2:
Voor de lezers die niet helemaal wakker zijn: S2 is dus opgesplitst in twee delen, waarvan het tweede deel 3 september op Netflix komt.
Voor de lezers die niet helemaal wakker zijn: S2 is dus opgesplitst in twee delen, waarvan het tweede deel 3 september op Netflix komt.
Dat zit wel Schnorr.
Peacemaker is weer begonnen met S2 op HBO Max Max HBO de streamingdienst 
Helaas wel met een nieuwe intro. Het ziet er mooier uit, maar de muziekkeuze past er imho minder goed bij dan die van de oude.
De oude zorgde er bijna voor dat je mee wilde dansen alsof niemand je kan zien

Helaas wel met een nieuwe intro. Het ziet er mooier uit, maar de muziekkeuze past er imho minder goed bij dan die van de oude.
Dat zit wel Schnorr.
Do { Ping } while ( LOL )
Jammer weer. Vond het echt wel een goede serie.
Paramount is weer lekker bezig, ahum. Heel veel series worden afgekapt na een reboot/prequel. Kijkcijfers waren goed maar waarschijnlijk geen geld meer over en na alle overnameperikelen.Nicap schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 11:54:
[...]
Jammer weer. Vond het echt wel een goede serie.
Schijnbaar nog een aardig open einde ook.
Gelijk maar weer van m'n to-do-lijstje geschrapt.
Nomen nescio
Ach, ik zou hem gewoon nog kijken. De kwaliteit is prima. En dat open einde... Eigenlijk valt dat een beetje mee natuurlijk, want het is een prequelBra-Jo schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 16:32:
Schijnbaar nog een aardig open einde ook.
Oscar Wilde
Inderdaad, ik weet trouwens al niet eens meer hoe die eindigt... HahaNicap schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 17:10:
[...]
Ach, ik zou hem gewoon nog kijken. De kwaliteit is prima. En dat open einde... Eigenlijk valt dat een beetje mee natuurlijk, want het is een prequel
Blijft One Piece eigenlijk zo kinderlijk? Of is dat slechts sporadisch? Ik heb onlangs die aflevering met die clownpiraat gezien en vond dat redelijk cringe. De eerste aflevering vond ik wel leuk.
Ik heb het letterlijk net aangezet en vind het vooral prachtig dat de "Previously on Peacemaker" deels nieuwe scènes zijnStukfruit schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 22:31:
Peacemaker is weer begonnen met S2 op HBO Max Max HBO de streamingdienst
Dat was inderdaad wel redelijk opvallend jaErikT738 schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 20:55:
[...]
Ik heb het letterlijk net aangezet en vind het vooral prachtig dat de "Previously on Peacemaker" deels nieuwe scènes zijn
Op die manier blijft dit toch een leukere serie dan Superman als film was.
spoiler:
Maar ik wist niet dat ik een hekel kan hebben aan een karakter van Nathan Fillion 
Dat zit wel Schnorr.
Verwijderd
Dexter Resurrection komt eraan. Is trouwens al bezig in het buitenland.
Erg goed! Gaat verder waar Dexter New Blood was gestopt.
Ah tnkx voor de tip!Verwijderd schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 09:18:
[...]
Dexter Resurrection komt eraan. Is trouwens al bezig in het buitenland.
Erg goed! Gaat verder waar Dexter New Blood was gestopt.
Blade Runner 2099 komt niet in 2099 maar in 2026 al naar Prime Video 
Hier kijk ik best wel naar uit. De regie van de eerste twee episodes ligt in de handen van dezelfde persoon die ook de eerste twee voor Shogun deed, maar de rest van de crew lijkt een beetje hit en miss te zijn.
Hier kijk ik best wel naar uit. De regie van de eerste twee episodes ligt in de handen van dezelfde persoon die ook de eerste twee voor Shogun deed, maar de rest van de crew lijkt een beetje hit en miss te zijn.
Dat zit wel Schnorr.
Ik ben benieuwd.Stukfruit schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 06:29:
Blade Runner 2099 komt niet in 2099 maar in 2026 al naar Prime Video
Nu ik weet dat Joanne Lumley OOK in Wednesday 2 zit, verheug ik me er nog meer op! (Eerste deel van tweede seizoen nog niet gekeken.