AcidBurn schreef op zaterdag 27 december 2025 @ 13:56:
Wat alleen wel verrekt irritant is: Bijna iedere Amerikaanse serie die uitkomt op streamers is bij ons niet te vinden. Dan ga je zoeken op welke streamer het staat. Zeggen ze: Peacock (wat bij ons onder SkyShowtime valt) nope, niet te vinden. Dan bedoelen ze de NBC site. Zeggen ze HBO: Nope, niet te vinden. Staat op Amazon Prime, maar niet voor onze regio. Zo zijn er tal van series die ik om die reden niet legaal kan volgen zonder de dvd's aan te schaffen. Denk aan: The Hunting Party, The Rookie na S6. Chicago PD/Fire/Med staat overal verdeeld op. Heel Blue Bloods is niet te vinden. Die trailer van The Copenhagen Test hierboven leek me interessant, kan de serie vervolgens nergens vinden. Dat is toch te idioot voor woorden?
Mja ik hou een lijstje bij van series en waar ze te vinden zijn, voor als iemand eens om suggesties vraagt en het is inderdaad zoeken waar ze allemaal legaal te vinden zijn. Het is inderdaad bij een paar grote zenders in de VS een grote vraag waar in Nederland de licentie te vinden is.
Ik meen dat Blue Bloods lange tijd bij RTL en daarna Net5 te vinden was (en ook nog eens SBS), maar uiteindelijk is het nooit om prime-time uitgezonden, terwijl dat mijns inziens een ideale serie was voor 20u op zondagavond (er zit immers een "sunday dinner" in de serie die ze vrijwel elke aflevering doen). Waar de nieuwe Boston Blue zit, weet ik ook niet, maar ik zou die ook prima aan kunnen raden ja. Ik heb Blue Bloods ook graag willen aanraden, maar waarom ze hem telkens om 23.30 op 1 of andere vage avond wilden uitzenden, ben ik nog steeds niet uit.
Ik gok dat voor deze serie het gewoon een vraag is welke zender hem op gaat pakken en welke deal die gaan maken met streaming diensten. Vaak wachten ze de release even af in hoeverre de serie wordt ontvangen (nog niet eens of ze hem goed vinden, want als je kijkt wat ze uitzenden dan is kwaliteit totaal geen factor meer), dus dat moeten we nog even afwachten.