zwembroek schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 13:53:
[...]
Het is ook allemaal wel zuur hoor. Net zoals die ene vrijdag dat ik voor de gein 500 euro in GPU stopte en deze binnen 3 weken naar 15k heb zien gaan. Niks meer van over door ook rugpulls en de flinke correcties.

Niet belerend bedoeld:
Ik ben ook goed down met de alts gegaan afgelopen maanden. Maar de alts (tara/naka/glq/sui/rio/sdex) die x5-x10 gingen heb ik wel van de hand gedaan, alleen glq en wat BTC/ETH (te duur) teruggekocht.
Dat soort muntjes knallen omhoog in een paar weken, dan weet je dat er snel een periode van afkoeling aan komt. Wees miss eerder tevreden met profits en parkeer een deel van die profits dan aan de zijlijn of BTC. Ik neem mij altijd voor om het dan niet direct opnieuw in te zetten, wat lastig is en lang niet altijd gelukt is.
Het voelt zo dom een alts te verkopen en verder te zien stijgen, maar dit levert iig geen verlies op. Plus als verkoop of koop dom/angstig voelt, is het meestal een juiste keuze geweest in dit wereldje.
Verre van het maximale eruit gehaald dit voorjaar, dat is ook niet mijn doel omdat dat vrij onrealistisch is voor mij. Ik mik op een x2 en schaal vanaf dat punt steeds een beetje af. Soms in 1x, soms wekelijks 20%, soms yolo helemaal niet.
Wat er nu nog staat verkoop ik niet na een 80% daling, schuif er wat extra bij zo nu en dan en wacht rustig af. Alts-season is altijd nog terug gekomen, al de partijen in dat speelveld zijn zo schathemeltje rijk, die maken hun eigen hype/bull. Dat is ook hun bestaansrecht, zonder terugkerende alts-seasons koopt niemand meer alts. Zo kijk ik er naar.
Mocht je nu willen afschalen dan zou ik een aardig % verkopen en in fiat laten rusten voor als er nog dips komen. En dan pas kopen bij een min 50% vanaf nu. Gaat het vanaf hier omhoog, we staan echt op een dieptepunt nu, dan zit je er nog voldoende in om profits te maken.
NFA voor newbies, alts zijn high risk en deze bull pakt het nog verre super uit hier, dat geldt voor de meesten hiero verwacht ik.
Ik zie de dingen meestal wat rooskleuriger in dan dat ze in werkelijkheid zijn, dat helpt me er doorheen