[SC] Cryptocurrency Slowchat topic #27 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 250 Laatste
Acties:
  • 947.323 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
Darrell schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 12:12:
[...]

He sold? =>....

Ik weet het ook niet. Beide keuzes dragen een risico met zich mee. En je kan het ook altijd nog deels doen. Succes met de afweging.
of DCA in ETH, als ETH/BTC een lvl lager komt dan koop je wat ETH bij.

of nouja...... koop gewoon alleen BTC, dan zit je zeker safe!

nothing stops this train

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MrFX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:10
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-9xj_hu0p49rEcOwXNnlK7dVGq8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/3z6BgsK2ThjuMNQ9Cqj1vXrN.gif?f=user_large

”Don’t focus on making money; focus on protecting what you have.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:55
Voor de helft, de andere helft moet nog komen. Geen enkele garantie daarvoor.
Ik zie ook nog steeds de optie voor een vroege piek rond november en daarna bear.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10:30
FrambozenTaart schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 11:32:
Ik zal zo eerst ff langs de vuilstort, gisteren toen ik compleet emotieloos de daling onderging toch behoorlijk emotieloos mijn ikea bureau compleet aan puinpoeier geslagen.

[Afbeelding]

Dit kwam niet door woede en verdriet omdat mijn papieren winst verdampte. Absoluut niet, ik hodl tenslotte emotieloos.

Dit was een persoonlijk akkefietje tussen mij en het bureau, het bureau stond mij al langer zeer irriterend en provocerend uit te dagen in een bijdehante hoek van de kamer.

Dit zat er aan te komen.
kwam dus niet door die rode paal? Die van het beeldscherm zo naar beneden dwars door je bureau knalde?

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FrambozenTaart
  • Registratie: Maart 2024
  • Niet online
anti elppa schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 12:58:
[...]

kwam dus niet door die rode paal? Die van het beeldscherm zo naar beneden dwars door je bureau knalde?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T_LNactoUHWrJaiSi9ryx9pA-5M=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/2DQ0EXM6wVRUyrhIsEJykJN9.jpg?f=user_large

A man who fears suffering is already suffering from what he fears.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Alpina
  • Registratie: November 2019
  • Nu online
Ik laat dit even hier.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DIKwx_VtON_F_YDcr4NmMKL1l1s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SOg3JAwph5hN33d3vJTjgLyf.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:20
FrambozenTaart schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 12:51:
[...]

Eigenlijk is het best simpel al is het natuurlijk verre van simpel.

Maar als je kop er niet naar staat, wat in jouw situatie niet meer dan logisch is, kan je misschien beter even afstand nemen. Of in ieder geval afschalen zodat het allemaal wat minder zwaar weegt.

Er komen in crypto altijd weer kansen. Altijd. Als je high risk moves maakt met bedragen die je voelt dan kun je dat het beste doen op momenten dat de rest van je leven wel rustig is.

Slechts mijn 2 sats. Hou je taai.
Dat is het ook voornamelijk. Ik durf risico te nemen door all in te gaan op sommige momenten. En zolang je een mooie buffer creëert door aardig wat 100 procenten op rij dan kan je ook tegen die grote prijsschommelingen. Maar als je dan weer bij break even komt en de markten er niet erg rooskleurig uitzien dan ben ik wel genoodzaakt op de rem te trappen en niet dom te blijven zitten. Dat is het risico van het spelletje dat ik speel. En ik merk idd ook dat ik de kop er niet echt bij hebt. Ik wil er niet nog meer stress bij als het even kan. :) Volgende week twee weken naar Spanje. Dan wil ik ook niet naar de grafieken kijken al zal ik zo nu en dan wel even spieken. :)

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:07
zwembroek schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 13:05:
[...]

Dat is het ook voornamelijk. Ik durf risico te nemen door all in te gaan op sommige momenten. En zolang je een mooie buffer creëert door aardig wat 100 procenten op rij dan kan je ook tegen die grote prijsschommelingen. Maar als je dan weer bij break even komt en de markten er niet erg rooskleurig uitzien dan ben ik wel genoodzaakt op de rem te trappen en niet dom te blijven zitten. Dat is het risico van het spelletje dat ik speel. En ik merk idd ook dat ik de kop er niet echt bij hebt. Ik wil er niet nog meer stress bij als het even kan. :) Volgende week twee weken naar Spanje. Dan wil ik ook niet naar de grafieken kijken al zal ik zo nu en dan wel even spieken. :)
Maar neem je ook winst bij die 100 procenten op rij? Want een buffer op papieren winsten is leuk, maar na ineenstorting heb je daar niets aan gehad, enkel verloren tijd. Maar wellicht staan er mooie winsten ergens tegen 3% op een spaarrekening of in een ETF natuurlijk :) Dat hoop ik althans.

Kijk traden is leuk voor erbij, af en toe een onderbouwd gokje, maar als het dan goed uitpakt, dan is een goed exit plan wel zo handig. Ik heb er vaak zat flink naast gezeten en weet nu dat winst nemen en dat stallen in saaie dingen een erg goed idee is. Je kan wel naar de maan willen maar waarom?

Zoals zo vaak is psychologie veel belangrijker dan men denkt. En een plan hebben. Maar zoals gezegd wellicht heb je dat en is dit slechts vermaak en entertainment. Mag allemaal natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Nu online
spelletje kan zo simpel zijn, koop BTC en HODL!
stop met altjes, fck them all!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/njye3WL6buQQR6ejpB1Q2updnbM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/Ir2xGTgXrJe2yGm4nNGY7f11.gif?f=user_large

nothing stops this train

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aeronaut
  • Laatst online: 11:17
BTC100K2021 schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 12:32:
[...]

Je vergeet even één ding. Waarom gisteren alles rekt ging is vandaag niet ineens opgelost?
alu hoedje op
mensen zijn gewoon geliquideerd/margin called. mensen die geld hebben hebben wat geld toegevoegd aan hun opties.

klaar.

TACO speelt met mn Privé - SC Fonds 12-2024 - SC Fonds 07-2025

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zwembroek
CornermanNL schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 13:11:
[...]

Maar neem je ook winst bij die 100 procenten op rij? Want een buffer op papieren winsten is leuk, maar na ineenstorting heb je daar niets aan gehad, enkel verloren tijd. Maar wellicht staan er mooie winsten ergens tegen 3% op een spaarrekening of in een ETF natuurlijk :) Dat hoop ik althans.

Kijk traden is leuk voor erbij, af en toe een onderbouwd gokje, maar als het dan goed uitpakt, dan is een goed exit plan wel zo handig. Ik heb er vaak zat flink naast gezeten en weet nu dat winst nemen en dat stallen in saaie dingen een erg goed idee is. Je kan wel naar de maan willen maar waarom?

Zoals zo vaak is psychologie veel belangrijker dan men denkt. En een plan hebben. Maar zoals gezegd wellicht heb je dat en is dit slechts vermaak en entertainment. Mag allemaal natuurlijk.
Nee alle virtuele winst weer verdampt. Ik had echt een enorme buffer maar die is inmiddels weg. Ik had zeker een plan. Maar dat bleek achteraf niet het beste plan hahaha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
Bob begint ook wat te twijfelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:21

Coldcat

HODL

zwembroek schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 13:19:
[...]

Nee alle virtuele winst weer verdampt. Ik had echt een enorme buffer maar die is inmiddels weg. Ik had zeker een plan. Maar dat bleek achteraf niet het beste plan hahaha.
De markt houdt geen rekening met je virtuele winsten of verliezen. Ook niet met je break-even point.

Als BTC rekt gaat, gaat die bende nog meer. Het lastige is alleen om weer terug in te stappen.

Wat zou je doen als je nu opnieuw dat geld zou investeren?

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-09 17:07

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zwembroek
Coldcat schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 13:23:
[...]

De markt houdt geen rekening met je virtuele winsten of verliezen. Ook niet met je break-even point.

Als BTC rekt gaat, gaat die bende nog meer. Het lastige is alleen om weer terug in te stappen.

Hetzelfde. Alleen nu wel winsten nemen naar Bitcoin. Dat is mijn fout geweest. Vorige cycle was makkelijker. Toen kon je nog rekenen op time in the market beats timing the market. (Wat alts betreft) Als je dan te vaak winst nam miste je de boot. Of haalde je lang niet het maximale eruit door stomweg te hodlen tot het einde van de cycle op papier naderde. Nu is het precies omgekeerd. @Taro kan er over mee praten denk ik. Die wilde deze cycle ook meer in positie blijven wat alts betreft. Dat is een mooie destructieve strategie deze bull. (Tot nu toe.)

[ Voor 10% gewijzigd door zwembroek op 06-08-2024 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Nu online
Coldcat schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 13:23:
[...]

vergeet ook niet dat de whales natuurlijk een mind spelletje spelen. er zijn vast genoeg mensen die in de 48-50k range verkocht hebben met verlies. (spot)

en natuurlijk de leverage traders, daar was genoeg liquiditeit te halen

nothing stops this train

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zwembroek

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zwembroek
Misschien was dit toch de bodem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:07
zwembroek schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 13:19:
[...]

Dat is echt zonde, dat is mentaal altijd erg lastig. Lees dit niet als "captain hindsight" en "belerend advies" zo is het niet bedoeld, het onderstaande, maar puur hoe ik het na schade en schande aanpak.

Ik doe het altijd als volgt, bij 30% winst helft van de pot verkopen, dan die 30 procent nemen en in minder volatiele dingen stoppen, zoals aflossen hypotheek, een ETF of zelfs op een spaarrekening. Dan op lager niveau weer instappen dan wel de pot weer DCA aankopen, dan bij 30% hetzelfde verhaal.

Kijk dat klinkt natuurlijk saai en beter bij 200% misschien, en welke percentages je ook kiest voer het uit. Ik heb vaak zat voor een forse stijging gezeten en daarmee winst "gemist" , maar zo maak ik ook zekere winst. En kan ik daar tevreden mee zijn en weten dat het direct bijdraagt aan mijn fundering en mijn pensioen pot.

Nogmaals puur bedoeld om te schetsen wat ik doe, geen advies en DYOR uiteraard.

Hopelijk keert het snel weer in de goede richting en maak je weer wat goed. Want dit zijn erg vervelende dingen weet ik uit ervaring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
zwembroek schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 13:29:
[...]

Hetzelfde. Alleen nu wel winsten nemen naar Bitcoin. Dat is mijn fout geweest. Vorige cycle was makkelijker. Toen kon je nog rekenen op time in the market beats timing the market. (Wat alts betreft) Als je dan te vaak winst nam miste je de boot. Of haalde je lang niet het maximale eruit door stomweg te hodlen tot het einde van de cycle op papier naderde. Nu is het precies omgekeerd. @Taro kan er over mee praten denk ik. Die wilde deze cycle ook meer in positie blijven wat alts betreft. Dat is een mooie destructieve strategie deze bull. (Tot nu toe.)
Correct, ik wilde het deze keer anders/beter doen. De vorige runs veel te veel alts die ik had later zien moonen, dus besloten nu alleen bij te kopen met verse fiat en af en toe wat af te romen naar ETH. Dat heb ik gelukkig met 75% van OpSec, SOUTH en anderen ook wel gedaan, maar, ook een paar keer weer van ETH naar nieuwe alts, een paar rugpulls meegepakt, etc. en dan verdampt het ook zo allemaal weer.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Alpina
  • Nu online

You guys is niet hier van toepassing uiteraard :)

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• FrambozenTaart
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZcbRNXyUoIr6t1ZHHI-7HpwbJ4g=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/x2kj2ZgUKdiB1ay31ULH9436.gif?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zwembroek
Taro schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 13:45:
[...]

Correct, ik wilde het deze keer anders/beter doen. De vorige runs veel te veel alts die ik had later zien moonen, dus besloten nu alleen bij te kopen met verse fiat en af en toe wat af te romen naar ETH. Dat heb ik gelukkig met 75% van OpSec, SOUTH en anderen ook wel gedaan, maar, ook een paar keer weer van ETH naar nieuwe alts, een paar rugpulls meegepakt, etc. en dan verdampt het ook zo allemaal weer.
Het is ook allemaal wel zuur hoor. Net zoals die ene vrijdag dat ik voor de gein 500 euro in GPU stopte en deze binnen 3 weken naar 15k heb zien gaan. Niks meer van over door ook rugpulls en de flinke correcties. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-09 17:07
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O8I6xapzoxcLNo3gC6oFO_RqPT0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/aZhaCthqTQYKL2NCpuyFQtMC.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aeronaut
zwembroek schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 13:53:
[...]

Het is ook allemaal wel zuur hoor. Net zoals die ene vrijdag dat ik voor de gein 500 euro in GPU stopte en deze binnen 3 weken naar 15k heb zien gaan. Niks meer van over door ook rugpulls en de flinke correcties. :+
Hey, we doen percentages hier. men kan anders niet relativeren.

ja, wat is nou een 30x/3000% in een maand tijd. :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

@FrambozenTaart hey lekker dier, neem gebruik volgende keer wel een betere camera man! :+

Tja, al dat rangen de hele dag. Daar worden we flauw van. :O

Edit: sorry * sh4d0wman ies bautenlander

[ Voor 17% gewijzigd door sh4d0wman op 06-08-2024 14:11 ]

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kernie
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-09 22:49
Alpina schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 13:50:
[Embed]

You guys is niet hier van toepassing uiteraard :)
Weet ik niet, ik ben gisteren geschrokken van de complete paniek hier in dit topic! :|

PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darrell
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:03

Darrell

Fiat moonboy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Numbers
  • Registratie: December 2021
  • Niet online
BTC100K2021 schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 12:32:
[...]

Je vergeet even één ding. Waarom gisteren alles rekt ging is vandaag niet ineens opgelost? Dit is gewoon een brede relief rally en in de komende weken/maanden zal blijken of dit een dead cat bounce was.

Onderstaande video gaat nog verder in op die "Japan Carry Trade" die veel langs komt als één van de redenen dat we rekt gingen en wellicht nog verder gaan.
[YouTube: Brent Johnson (Yen Carry Trade Deep Dive)]

En als we gaan, gaat crypto het hardste rekt. De status van safe haven heeft BTC duidelijk nog niet bereikt. Dan kan alle TA en voorspellingen van het cycleverloop vanuit het verleden de prullenbak in.

Japan is één ding, maar we hebben dus ook een dreigende recessie, oorlog Midden-Oosten en wat andere probleempjes (zoals Rusland, Taiwan vs. China). Als je de actie in de US Treasuries ziet de afgelopen dagen dan kun je niet anders dan concluderen dat je op zijn minst even voorzichtig moet worden nu.
Het voordeel van crypto met een 24/7 markt heeft nu in het nadeel gewerkt. Wanneer je niet bij je stocks kunt, maar wel geld van tafel wilt halen kun je crypto het makkelijkste verzilveren. Vervolgens volgde een sneeuwbal effect. Het probleem is inderdaad niet opgelost, maar deze reactie was ook overtrokken.

Oorlog is verschrikkelijk, maar het midden Oosten is al decennia een brandhaard en heeft weinig tot geen echte impact op de wereldeconomie en daarmee de beurzen. De olie prijzen fluctueren er wel op dus het heeft wel wat impact, maar net als nu Rusland, Oekraïne en Israël de beurzen stonden ATH.

Trust me when I say this is only the beginning.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrFX
The Yen Carry Trade explained in 90 seconds

https://x.com/TFTC21/status/1820576042568028285

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alpina
  • Nu online
Numbers schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 14:17:
[...]
Oorlog is verschrikkelijk, maar het midden Oosten is al decennia een brandhaard en heeft weinig tot geen echte impact op de wereldeconomie en daarmee de beurzen. De olie prijzen fluctueren er wel op dus het heeft wel wat impact, maar net als nu Rusland, Oekraïne en Israël de beurzen stonden ATH.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U54ihfgJLwtGQ8WvdcgCIXXXR7I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XynQbQUeLQqix6wzklB35QKz.jpg?f=fotoalbum_large

En

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BTC100K2021
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-09 15:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHPResource
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-09 21:24
1 voordeel van dit alles, we mogen binnenkort weer live de 69k aanschouwen.
Moet maar een extra mooie babe worden of niet dan?!

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Darrell

Darrell

Fiat moonboy

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eHwE6dGHtViQk-67-XhLnVDH9cI=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/eMf58qgwT9qYUNYMKfEhFkwc.gif?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aeronaut
PHPResource schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 14:31:
1 voordeel van dit alles, we mogen binnenkort weer live de 69k aanschouwen.
Moet maar een extra mooie babe worden of niet dan?!
Nee, Hongerige Ork anders ban

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Niks meer aan de hand, kreeg vannacht een pushmsg dat SOL weer 6,4 procent in de plus zat in slechts 30min. Ik kan weer verder soezen met een koud drankje in de zon :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slonzo
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Ik zie dat de Ledger Flex en Stax ondertussen eindelijk beschikbaar zijn. Wel even slikken, die prijzen. Maar iemand die al 1 van deze 2 gebruikt? Is het nu echt een meerwaarde t.o.v. 'blind signing'?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raq
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 15-09 21:21

raq

zwembroek schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 13:53:
[...]
Niet belerend bedoeld:
Ik ben ook goed down met de alts gegaan afgelopen maanden. Maar de alts (tara/naka/glq/sui/rio/sdex) die x5-x10 gingen heb ik wel van de hand gedaan, alleen glq en wat BTC/ETH (te duur) teruggekocht.
Dat soort muntjes knallen omhoog in een paar weken, dan weet je dat er snel een periode van afkoeling aan komt. Wees miss eerder tevreden met profits en parkeer een deel van die profits dan aan de zijlijn of BTC. Ik neem mij altijd voor om het dan niet direct opnieuw in te zetten, wat lastig is en lang niet altijd gelukt is.
Het voelt zo dom een alts te verkopen en verder te zien stijgen, maar dit levert iig geen verlies op. Plus als verkoop of koop dom/angstig voelt, is het meestal een juiste keuze geweest in dit wereldje.

Verre van het maximale eruit gehaald dit voorjaar, dat is ook niet mijn doel omdat dat vrij onrealistisch is voor mij. Ik mik op een x2 en schaal vanaf dat punt steeds een beetje af. Soms in 1x, soms wekelijks 20%, soms yolo helemaal niet.
Wat er nu nog staat verkoop ik niet na een 80% daling, schuif er wat extra bij zo nu en dan en wacht rustig af. Alts-season is altijd nog terug gekomen, al de partijen in dat speelveld zijn zo schathemeltje rijk, die maken hun eigen hype/bull. Dat is ook hun bestaansrecht, zonder terugkerende alts-seasons koopt niemand meer alts. Zo kijk ik er naar.
Mocht je nu willen afschalen dan zou ik een aardig % verkopen en in fiat laten rusten voor als er nog dips komen. En dan pas kopen bij een min 50% vanaf nu. Gaat het vanaf hier omhoog, we staan echt op een dieptepunt nu, dan zit je er nog voldoende in om profits te maken.
NFA voor newbies, alts zijn high risk en deze bull pakt het nog verre super uit hier, dat geldt voor de meesten hiero verwacht ik.

Ik zie de dingen meestal wat rooskleuriger in dan dat ze in werkelijkheid zijn, dat helpt me er doorheen ;)

De tijd leert of het tij keert

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FrambozenTaart
  • Niet online
Het bureau had idd een bad standing. Maar captain Henk was er verder niet bij. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flashforward
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 15-09 22:15
Ik denk dat de USA zo gaat dumpen weer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MrFX
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-BCJihMKAmHkefa_nQ9Oqa9Md0w=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Nv1gnps7Ms8oQDIx5bUxuGTH.png?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Slonzo schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 14:44:
Ik zie dat de Ledger Flex en Stax ondertussen eindelijk beschikbaar zijn. Wel even slikken, die prijzen. Maar iemand die al 1 van deze 2 gebruikt? Is het nu echt een meerwaarde t.o.v. 'blind signing'?
Mooie dingen, maar, de Nano X is voldoende, hou je 200 Euro over om in Bitcoin te knallen.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wispe
  • Registratie: September 2019
  • Niet online
Flashforward schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 14:59:
Ik denk dat de USA zo gaat dumpen weer.
Is dat nog op iets gebaseerd of roep je maar wat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flashforward
Wispe schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 15:09:
[...]

Ik roep maar wat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrFX
Wispe schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 15:09:
[...]

Dan ken jij @Flashforward nog niet, ook wel de nostra damus van de 21e eeuw genoemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slonzo
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Taro schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 15:05:
Mooie dingen, maar, de Nano X is voldoende, hou je 200 Euro over om in Bitcoin te knallen.
Op zich is de X idd meer dan afdoende, maar het blijft wel een beetje prutswerk :) Daar hou ik niet zo van, ik ben best gevoelig aan de 'frictionless' ervaring. Beetje beroepsmisvorming waarschijnlijk :+ Blind signing vind ik ook niet zo fijn. Die Stax zou ik sowieso niet doen, de Flex zou ik misschien nog overwegen als het echt een verbetering/verduidelijking is. We blijven Tweakers toch, gadgets O+ En die 250 heb je er snel weer uit als je ook maar 1 slechte transactie kan vermijden.

[ Voor 13% gewijzigd door Slonzo op 06-08-2024 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flashforward
MrFX schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 15:12:
[...]

Dan ken jij @Flashforward nog niet, ook wel de nostra damus van de 21e eeuw genoemd
:P _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFX
Dat kost 0,01 BTC maar dat wist je al voor dat ik het ging vragen _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Nu online
Slonzo schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 15:15:
[...]

Op zich is de X idd meer dan afdoende, maar het blijft wel een beetje prutswerk :) Daar hou ik niet zo van, ik ben best gevoelig aan de 'frictionless' ervaring. Beetje beroepsmisvorming waarschijnlijk :+ Blind signing vind ik ook niet zo fijn. Die Stax zou ik sowieso niet doen, de Flex zou ik misschien nog overwegen als het echt een verbetering/verduidelijking is. We blijven Tweakers toch, gadgets O+ En die 250 heb je er snel weer uit als je ook maar 1 slechte transactie kan vermijden.
leuk he dat gekloot met die twee rotknopjes :) (edit, ik heb ervaring met de S-plus)
btw: waarom vraagt Kraken bijv €~15 aan fees om BTC te versturen, maar als jij van je Ledger naar een exchange stuurt maar ~€0.70?

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TakutoRadiance
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 15:45
Eh, mij was verteld dat CME gaps vaak gevuld worden, dus niet lullen maar vullen, hup...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wiley99
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 10:32
Kol Nedra schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 15:21:
[...]

leuk he dat gekloot met die twee rotknopjes :)
btw: waarom vraagt Kraken bijv €~15 aan fees om BTC te versturen, maar als jij van je Ledger naar een exchange stuurt maar ~€0.70?
Beetje: strijkstok en veel: ervoor zorgen dat je demense niet 11 minuten later hier komten vragen 'hoe lang dat normaal duurt, zo'n transactie, want je zit al een uur te wachten en had toch zeker 3 sat/vByte meegegeven want anders wordtet te duur?'

A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transform - Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TakutoRadiance
Wiley99 schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 15:28:
[...]

Beetje: strijkstok en veel: ervoor zorgen dat je demense niet 11 minuten later hier komten vragen 'hoe lang dat normaal duurt, zo'n transactie, want je zit al een uur te wachten en had toch zeker 3 sat/vByte meegegeven want anders wordtet te duur?'
Ben jij Wiley Wartaal toevallig?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Slonzo
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Omdat ze 1) er winst op maken en 2) zeker willen zijn dat je transactie doorgaat en dus een fee gebruiken die hoog genoeg moet zijn. Jij kan vanaf je Ledger ook een transactie maken met een absoluut minimale fee, maar die zal nooit opgepikt worden door de miners (want brengt niks op). Bij het minen van een block worden de transacties met de hoogste fees eerst opgepikt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Slonzo schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 15:15:
[...]

Ik ben ook van de gadgets (geloof dat ik er zelfs een Tweakers badge voor heb ;) ), maar, ik geef wel graag mijn geld uit aan zaken / gadgets die ik ook daadwerkelijk regelmatig gebruik. Daarnaast is de X of S Plus ook makkelijker mee te nemen (niet dat je dat moet doen...) en kan er meer kapot bij die nieuwe versies met groter/mooier scherm.

Als ik de Ledger iedere dag zou gebruiken dan wordt het een ander verhaal, maar als ik 5-10x per jaar iets overmaak vanaf de Ledger, dus niet naar de Ledger, dan is het veel. Dat is mij geen cent extra waard en dan heb ik liever 200 Euro meer aan crypto dat met een x10 -> 2.000 Euro waard kan worden :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Aeronaut
TakutoRadiance schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 15:27:
Eh, mij was verteld dat CME gaps vaak gevuld worden, dus niet lullen maar vullen, hup...
oppassen met wat je wenst...

10 maa 23 19965-21110
27 sept 23 26250-26400
13 okt 23 26640-27145
12 feb 24 47770-47950
2 aug 24 62945-59445

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

[...]

leuk he dat gekloot met die twee rotknopjes :) (edit, ik heb ervaring met de S-plus)
Serieus dat is ook geneuzel, met die knopjes. Vingerafdruk/gezichtsscan en touchscreen zou ultiem gemak zijn bijvoorbeeld. Gelukkig hoef je het niet elke dag 12x te doen ;) Als je nou echt veelvuldig transacties doet zou de Flex wel geinig zijn. Maar nu Ledger met zoiets komt volgen er vast meer, en dat drukt de prijs wel weer een beetje.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Darrell

Darrell

Fiat moonboy

https://coingape.com/us-k...50-bps-fed-rate-cut-odds/

Highlights

The U.S. government is gearing up for a staggering $50 billion Treasury buyback program.

The buyback plan will commence on Tuesday, August 6, and continue through October.

The U.S. Fed rate cut odds for a 50 bps reduction has soared to 74.5%

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RZTvpPHF9-YkVSVD_QFTilOlvDM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/WNDZe64kXoT6PeRmtgDVNNhJ.gif?f=user_large

[ Voor 31% gewijzigd door Darrell op 06-08-2024 15:44 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OYZfVn0jjCalZpruw67IOzBl03E=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/rBS8bHo1AVWUihGCTIpwiOWn.gif?f=user_large
dat zei je vriendin gisteren ook!

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deman23
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 02:10
Aeronaut schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 15:39:
[...]

oppassen met wat je wenst...

10 maa 23 19965-21110
27 sept 23 26250-26400
13 okt 23 26640-27145
12 feb 24 47770-47950
2 aug 24 62945-59445
Die laatste mag van mij wel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TakutoRadiance
Kol Nedra schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 15:43:
[...]

[Afbeelding]
dat zei je vriendin gisteren ook!
To be fair, ik lul wss gewoon teveel over crypto en auto's O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
  • Laatst online: 08:05
Darrell schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 15:43:
https://coingape.com/us-k...50-bps-fed-rate-cut-odds/

Highlights

The U.S. government is gearing up for a staggering $50 billion Treasury buyback program.

The buyback plan will commence on Tuesday, August 6, and continue through October.

The U.S. Fed rate cut odds for a 50 bps reduction has soared to 74.5%

[Afbeelding]
Vind het altijd lastig te bepalen wat de impact is op crypto dit soort nieuws. Is dit iets positiefs, negatiefs of maakt het niet zoveel uit voor de koers?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• FrambozenTaart
  • Niet online
TakutoRadiance schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 15:53:
[...]

To be fair, ik lul wss gewoon teveel over crypto en auto's O-)
En dat terwijl er nog zoveel andere mooie onderwerpen zijn!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lH9jxRHlsqPaXqL1ARl6qTrtzwY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/qlmXQEOtJg7G2IPCDGXPzKgA.jpg?f=user_large

5 uur? Ja whatever close enough.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wispe
  • Niet online
Volatiel halfuurtje wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darrell

Darrell

Fiat moonboy

bsmpower schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 15:55:
[...]

Vind het altijd lastig te bepalen wat de impact is op crypto dit soort nieuws. Is dit iets positiefs, negatiefs of maakt het niet zoveel uit voor de koers?
Meer liquiditeit is positief.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:33

Vis

bsmpower schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 15:55:
[...]

Als je heel stil bent kun je het in de verte al horen...

brrrr

brrrr

brrrr

Brrrr

BRRRR

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Guere
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
Vis schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 16:09:
Als je heel stil bent kun je het in de verte al horen...

brrrr

brrrr

brrrr

Brrrr

BRRRR
Is dat de vibrator van TakutoRadiance z'n vriendin omdat hij geen gaatjes wil vullen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LBV_038
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 18-08 14:53
Ik was aan het wachten op de 56k babe maar helaas

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wispe
  • Niet online
m00n

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Nu online
ATH volgende maand

nothing stops this train

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• tomtom901
  • Nu online

tomtom901

Moderator General Chat
Guys, denk erom, nog geen significante levels :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Nu online
Guere schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 16:11:
[...]

Is dat de vibrator van TakutoRadiance z'n vriendin omdat hij geen gaatjes wil vullen?
oh jee..... als er maar geen meme van dit komt :7

nothing stops this train

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:01

knakworst

Get more sats!

Just like that lambo's enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froenker
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 19-08 06:43
tomtom901 schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 16:19:
Het herstel oogt wel sterk naar mijn gevoel, maar je bent huiverig puur vanwege de levels?

[ Voor 12% gewijzigd door Froenker op 06-08-2024 16:25 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• FrambozenTaart
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_or_T_4jGlSKKfvL8brJiFySSEE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/lItRZkWXdXxv7t5R2dPTdAc5.gif?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hypfEElA3WxXThhNrK2iQgobbqc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/TZklAST7nV9zwepmsYWcbYYD.gif?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pTol8BtUZAXnwjHH0oQfyV3bvrM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/STFf5nREASHib5rVmNC2Hnb7.gif?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jE5tbq3SE_yAP9Irb9PwEaNIWkk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/s5pOmcxFHYVylh79w7Iw0ay5.gif?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sRkLYTdGriS37qpmANcM9iEeKqo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/SqtyYCenPSJ3fg2biq4Q5Irm.gif?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zz9xTwDjHT__Jy3_oHmCeqdrbh0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/4OfSzHgF5haLLXpe6bimyh8g.gif?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dctSLVCb2hGZhpPrTHfluHnKU1o=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/c2UI0LcsBSyPt6mI8IbO2ONg.gif?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dnzgQNH9GFvraPOisJfOuc5c1xs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/oFbxuSuvxW1cGnQBWFhVQvXe.gif?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ikiW6eS0LQBo0MrOIYoah3g1nUY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/7Gic7roHOl8oPwHGbFEyF3YE.gif?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TakutoRadiance
Laten we eerst maar even door deze heen knallen dan kijken we verder :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TtX4xgsCyXVsCXKgmn47QP7oTMc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Gj6tag7BMJbtgC2qlEaBu7UG.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wispe
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oPxq0hkCKXV8E0991P7dVz2yt6A=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/Iu8AQs2xNwDyo0rhK7DiQ2Bn.gif?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
  • Laatst online: 08:05
Las op X nog een post met een "wick theorie" waarbij na een wick deze kort daarna vaak tot ong 50% opnieuw wordt gevuld. In dit geval zal de prijs binnenkort nog een keer richting de 51/52k gaan? Allemaal theorieën natuurlijk, maar wel interessant.

https://x.com/CrypNuevo/s...mHz6Z9D4B7k0cPfhgcpw&s=19

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Darrell

Darrell

Fiat moonboy

@zwembroek heeft verkocht?

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Guere
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j92k2nCWpOELULjCk379MO4MIKQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/xWQqQUpbW5Sjz9wEI3E9sCzZ.gif?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom901
  • Nu online

tomtom901

Moderator General Chat
bsmpower schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 16:29:
Las op X nog een post met een "wick theorie" waarbij na een wick deze kort daarna vaak tot ong 50% opnieuw wordt gevuld. In dit geval zal de prijs binnenkort nog een keer richting de 51/52k gaan? Allemaal theorieën natuurlijk, maar wel interessant.

^ :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjjveldt
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:38
En daar licht nog een hoop liquiditeit

9x 455 wp (op 3x Hoymiles HMS-2000) op 13 graden 6 ozo, 3 nwn

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tomtom901
  • Nu online

tomtom901

Moderator General Chat
Froenker schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 16:24:
[...]

Het herstel oogt wel sterk naar mijn gevoel, maar je bent huiverig puur vanwege de levels?
Zonder claim van een level kan dit een lower high worden, immers, de "grote" daily trend is nog steeds bearish sinds het breken van 63k. We zouden minimaal 60k moeten breken voor ik van gedachte verander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online

Is geen theorie als het regelmatig voorkomt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
Ik wacht op de 59.xxx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom901
  • Nu online

tomtom901

Moderator General Chat

Maar vraag jezelf dan eens af waarom wicks zo interessant zijn om te vullen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deman23
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 02:10
Froenker schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 16:24:
[...]

Ik vind het pas weer sterk als de daily candle body straks net zo groot is als die van gisteren (maar dan groen uiteraard).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FrambozenTaart
  • Niet online
Deman23 schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 16:38:
[...]

Ik vind het pas weer sterk als de daily candle body straks net zo groot is als die van gisteren (maar dan groen uiteraard).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/teujXbJs1k3o5wQGqMPevhJowcU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3yzOJgGjIE2AaoRz4REt1VNV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TakutoRadiance
tomtom901 schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 16:36:
[...]

Maar vraag jezelf dan eens af waarom wicks zo interessant zijn om te vullen?
Precies, het zijn geen CME gaps >:)

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Guere
  • Nu online
Goed, genoeg memes voor vandaag. Ik ga @FrambozenTaart achterna. En volgens mij wil iemand anders ook bier...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aOzIF_xODd3xP0Nn9pDrKkj3YUM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/jCedBFyYZIF73kdvQ3wVvVFS.jpg?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zwembroek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wispe
  • Niet online
Guere schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 16:49:
Goed, genoeg memes voor vandaag. Ik ga @FrambozenTaart achterna. En volgens mij wil iemand anders ook bier...

[Afbeelding]
Wat een snoesje. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom901
  • Nu online

tomtom901

Moderator General Chat
TakutoRadiance schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 16:42:
[...]

Precies, het zijn geen CME gaps >:)
Maar er zit wel heel veel liquidity :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TakutoRadiance
tomtom901 schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 16:50:
[...]

Maar er zit wel heel veel liquidity :)
Ja klopt, is ook meer wishful thinking...

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• FrambozenTaart
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1mIt2WgapR913_kAyEjzaxh28cU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C8rkBvqgoOKJjY6pdzrl6zvI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• tomtom901
  • Nu online

tomtom901

Moderator General Chat
toilet_paper schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 21:54:
[...]

Persoonlijk pas ik bij leveragetrading altijd een stoploss toe. Ik begrijp eerlijk gezegd niet waarom je dat niet zou doen. Je pakt een long op een support en een short tegen een weerstand. Dan zet ik m'n stop aan de andere kant van die 'balk', evt. rekening houdend met een stukje liquiditeit en ademruimte o.i.d. maar als de koers er doorheen breekt is 't planneke niet meer geldig en wil ik eruit zijn, en ga ik op zoek naar een nieuwe entry. Ik ga dus ook niet lopen schuiven met de stoploss om de positie meer ademruimte te geven ofzo.

Uiteraard schuif ik 'm wel mee naarmate een positie verder in het groen komt.

Verder pas ik een zodanig grote positie toe dat ik niet meer dan 1 a 2% van mijn trade pf op het betreffende platform kan verliezen per keer dat de stoploss z'n werk doet.
Bij spot trading, dwz de swings en zonder leverage, is het weer anders. Daarbij pas ik (meestal) geen stoploss toe.

Liquidatie is echter uit den boze.

Maar ja, iedereen moet lekker op zijn eigen manier traden natuurlijk.
Ff mijn trade pot naar MEXC gehaald, eigenlijk best een fail dat ik dat niet eerder gedaan heb. Nu heb ik tenminste S/L en kan weer op de futures markt. Jouw comment heeft me aangespoord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PHPResource
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-09 21:24
When in doubt zoom out, geldt natuurlijk ook de andere kant op
Op de hourly lijkt het allemaal weer rooskleurig maar op de daily kan het prima een dead cat bounce zijn

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tomtom901
  • Nu online

tomtom901

Moderator General Chat
PHPResource schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 17:27:
Op de hourly lijkt het allemaal weer rooskleurig maar op de daily kan het prima een dead cat bounce zijn
lower high*

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10:30

ik wacht idd ook nog steeds op het vullen van de corona crash wick 8)7

Die theorie werkt prima, maar niet op capitulatie events. Daarmee zeg ik niet dat er niet nog een dip kan komen uiteraard.

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:01

knakworst

Get more sats!

PHPResource schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 17:27:
De dag is alleen nog niet voorbij.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TlgRl9oJZnL909JHkxQENNs_53s=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/P8Nslcl9qr6j1wiNfcY2g2d1.jpg?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alpina
  • Nu online
Hoop nieuwe namen laatste paar dagen inderdaad, deze is nooit weg:

Pagina: 1 ... 7 ... 250 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • "Wat vinden jullie van coin X?" of "Wat is jullie mening over cryptocurrency Y?" vragen horen niet in dit topic thuis. Onderbouw je vraag, licht de techniek en voor- & nadelen grondig toe, etc. of stel je vraag niet.
  • Technische analyses, onderbouwde koersvoorspellingen & crypto gerelateerd nieuws kan je ook in het Nieuws, koers en handel topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws, koers & handel topic #3 posten.
  • Blijf on-topic, hypotheken en zonnepanelen zijn bijv. offtopic.
  • Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
  • Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
  • Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen. Referrallinks zijn ook niet toegestaan in je signature/handtekening.
  • Wees vriendelijk en reageer inhoudelijk, speel het niet op de persoon.
  • Commentaar op de moderatie per DM of in het feedbacktopic, niet hier.
  • Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk en crypto gerelateerd. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!