“Compound interest is the eighth wonder of the world. He who understands it, earns it … he who doesn’t … pays it.”
TACO speelt met mn Privé - SC Fonds 12-2024 - SC Fonds 07-2025
Laat die whale ons dan maar even door de 70k pumpen.Aeronaut schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 16:13:
let op... 66.5-66.2 was zooo dichtbij.. lijkt een whale zich te beschermen elke keer dat we in de buurt komen
“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”
1 miljard longs tot aan 66K.

[ Voor 55% gewijzigd door BTC100K2021 op 22-10-2024 16:19 ]
Haha welke sickmind maakt dit. Geniaal.zwembroek schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 17:01:
Hoe het werkelijk ging bij Mac Donalds.
[Afbeelding]
wat bedoel je? dit is 100% echt gebeurd!Don Guacamole schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 17:34:
[...]
Haha welke sickmind maakt dit. Geniaal.
also:
Joe Biden and Kamala Harris order fast food from Donald Trump at McDonald’s 🍟🍔🌭 pic.twitter.com/5PX35orXnB
— 𝓓𝖗. 𝓥𝖔𝐱 𝓢𝖕𝖔𝖔𝐤𝖚𝖑𝖎 👁️ ω 👁️ (@Vox_Oculi) 21 oktober 2024
[ Voor 18% gewijzigd door Kol Nedra op 22-10-2024 17:40 ]
nothing stops this train
Dat zijn de betere plaatjes 😀BTC100K2021 schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 16:17:
500 miljoen aan shorts klaar om rekt te gaan tot aan 68K op Binance, OKX en Bybit.
1 miljard longs tot aan 66K.
[Afbeelding]
"Ja maar de gains zullen oneerlijk zijn ten opzichte van de no coiners"
🤡
Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||
Hopelijk toekomstige ondersteuning voor het launchen van cardano native tokens. Valt wat winst te behalen daar
Vis schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 20:15:
[...]
"Ja maar de gains zullen oneerlijk zijn ten opzichte van de no coiners"
🤡
:strip_exif()/f/image/3mjoWBuu8DcWXvssUuMt7rHe.png?f=user_large)
nothing stops this train
Mijn hoofd zou ook precies zo kijken
MacBook Air M2 2022 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / iPhone 16 Pro Natural Titanium
Mooi hopelijk zorgt dit ook voor wat prijsactie bij Cardanokeanu_ schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 20:42:
Morgen cardano summit in dubai. Hoofdsponsor Binance. Start met speech van CEO van binance en COO geloof ik van IOHK (cardano) over de toekomst van Binance&Cardano.
Hopelijk toekomstige ondersteuning voor het launchen van cardano native tokens. Valt wat winst te behalen daar
keanu_ schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 20:42:
Morgen cardano summit in dubai. Hoofdsponsor Binance. Start met speech van CEO van binance en COO geloof ik van IOHK (cardano) over de toekomst van Binance&Cardano.

Fees zijn een kwestie van centen op zowel Arbitrum als Solana netwerk. Via Aave is het vrij simpel en set-and-forget, tenzij je het als onderpand gebruikt om tegen te lenen.PHPResource schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 08:41:
[...]
Nice. Thanks.
Heb aave ook zien voorbij komen, daar misschien eens naar kijken.
En qua fees valt het te overzien om funds heen en weer te schuiven? Is het set and forget of moet je de pool wel dagelijks in de gaten houden?
Overigens krijg je op Coinbase ook 4,70% op je USDC saldo.
Nice, tnx. Ja CB is natuurlijk custodial.jvel92 schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 21:30:
[...]
Fees zijn een kwestie van centen op zowel Arbitrum als Solana netwerk. Via Aave is het vrij simpel en set-and-forget, tenzij je het als onderpand gebruikt om tegen te lenen.
Overigens krijg je op Coinbase ook 4,70% op je USDC saldo.
Ik zag dat je via bitvavo usdc alleen via de eth chain kan sturen en niet via arbitrum dus zal via een ander platform moeten, jammer.
Hearing rumours that an integration with $ADA + $BTC may be announced at the Cardano summit this week 👀
— EL (@TheUnpopularEL) 22 oktober 2024
Maybe $10 $ADA isn't so crazy after all... pic.twitter.com/sxkRO2OwHO
voor de baghodlers
Check.
Haha, very earlyAlpina schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 21:57:
Even in het FO forum gepolst of we nog still early zijn.
Check.
Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen
Ik niet. Maar lijkt erop dat ik weer wat gemist heb? Linkje? Dan pak ik vast de popcorn en een lauwe schultenbrauTaro schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 22:23:
Zou het kunnen zijn dat wij gewoon bovengemiddeld genieten van zelfkastijding en dat we daarom naast in crypto te zitten ook nog regelmatig proberen extra pijn te verwerven door soms in het FO topic te posten over Bitcoin of een poging op de frontpage wagen bij een crypto nieuwsitem?
Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024
ik lees het vooral met 1 kilo popcorn erbijTaro schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 22:23:
Zou het kunnen zijn dat wij gewoon bovengemiddeld genieten van zelfkastijding en dat we daarom naast in crypto te zitten ook nog regelmatig proberen extra pijn te verwerven door soms in het FO topic te posten over Bitcoin of een poging op de frontpage wagen bij een crypto nieuwsitem?
nothing stops this train
Maar niemand heeft het over de stijgingen
[ Voor 23% gewijzigd door Aeronaut op 22-10-2024 22:36 ]
Onbekend zal wel onbemind maken, dus idd still early..
“Compound interest is the eighth wonder of the world. He who understands it, earns it … he who doesn’t … pays it.”
Taro schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 22:23:
:strip_exif()/f/image/1bOeU5gvGkhG5eu9Po3d9xfK.png?f=user_large)
Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12
Ik heb dat net ook ff gedaan. Zitten idd weer paar pareltjes bij. Gewoon lekker hersenloos wat roepen zonder enige kennis en kunde. Lekker toch??NeoflexNL schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 22:44:
Even laatste pagina's doorgenomen maar man man man.. ik vind het echt bizar dat mensen anno 2024, die nota bene bezig zijn met FO, high yields en vermogensopbouw, direct weer met tulpenbollen op de proppen komen. Om vervolgens met ladingen duimpjes ontvangen te worden.
Ik heb een halve pagina doorgenomen en ben maar weggegaan. Iemand met andere bronnen/ideeën van inkomsten met meer risico idioten noemen...NeoflexNL schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 22:44:
Even laatste pagina's doorgenomen maar man man man.. ik vind het echt bizar dat mensen anno 2024, die nota bene bezig zijn met FO, high yields en vermogensopbouw, direct weer met tulpenbollen op de proppen komen. Om vervolgens met ladingen duimpjes ontvangen te worden.
Een markt van ~2.2T kan je niet meer negeren.Ik heb al veel meer winst gehaald (jaja, ook verlies) in deze 2 jaar crypto dan van de rente van de bank in mn hele leven

Ik ben wb de altcoins wel erg benieuwd of het bullish scenario begin november uitkomt (als ik de charts van sommige sites moet geloven). Floki ~250% klinkt wel iets te rooskleurig in die korte tijd.
Nou idd.. wat mij betreft is er niks mis met een gezonde dosis scepsis tegenover iets dat je niet kent. Maar beweren dat je direct ten prooi zou vallen aan scams en dubieuze tussenpersonen als je in 'bitcoins' wil investeren, getuigt wel van heel weinig interesse.anti elppa schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 22:46:
[...]
Ik heb dat net ook ff gedaan. Zitten idd weer paar pareltjes bij. Gewoon lekker hersenloos wat roepen zonder enige kennis en kunde. Lekker toch??
Om nog maar te zwijgen van de usual suspects zoals tulpenbollen, piramidespellen en gebrek aan 'onderliggend waarde'. Maar toe maar, dat is hier ook preken voor eigen parochie
Ik ben van mening zat ze het pas gaan zien op het moment dat ze ervoor open staan om zich in de materie te verdiepen. Anders blijf je zinloze oneliners krijgen over “tulpenbollen” of “onderliggende waarde”. Wat schreef Satoshi in één van zijn emails over tijd en energie om mensen te overtuigen? Focus op de groep die het gelooft, dan zal het slagen (of niet).
Stack Sats
Lang niet zo besluitloosheid gezien
Inderdaad. Vervolgens wel achteloos duizenden euro's stallen op allerlei vage buitenlandse, Icesave-achtige banken voor een procentje extra rente..ByteMe_ schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 23:03:
[...]
Iemand met andere bronnen/ideeën van inkomsten met meer risico idioten noemen...
Als het misgaat haalt de Staat je wel uit de penarie, want depositogarantiestelsel. Hoezo financieel onafhankelijk

Net als dat je de meesten hier niet gaat overtuigen om je fiat tegen 3,2% vast te zetten bij een of andere partij.
China TV: "If #Bitcoin succeeds, we're all going to die." 🇨🇳 pic.twitter.com/1kfYckjUoO
— Altcoin Daily (@AltcoinDailyio) 22 oktober 2024
:strip_exif()/f/image/BDiIpj7qpFcm8uKl9NcvtZ2R.png?f=user_large)
Posten op de fp doe je sowieso met gevaar voor je levenTaro schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 22:23:
... regelmatig proberen extra pijn te verwerven door soms in het FO topic te posten over Bitcoin of een poging op de frontpage wagen bij een crypto nieuwsitem?
Dat zit wel Schnorr.
Ja, met een Lambo over die weg dus.jvel92 schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 23:23:
Publiek in dergelijke topics ga je toch niet overtuigen om in Bitcoin te investeren. We streven wellicht hetzelfde doel naar, namelijk een vorm van financiële onafhankelijkheid. Maar de weg er naar toe (en hoe lang die weg is) is heel anders.
Als je dat met 10k zou doen dan heb je gratis zo'n 0,88 euro per dag erbij.Net als dat je de meesten hier niet gaat overtuigen om je fiat tegen 3,2% vast te zetten bij een of andere partij.
Daar kun je met wat pech niet eens een goede positie mee open houden...
Dat zit wel Schnorr.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/z1FqdMacxNdiid6GmGuqaDPV.jpg?f=user_large)
lekker pingpongen tot er aan 1 vd 2 kanten een mooie naald komt
/f/image/eqGUTSj2XAXH2lsrlxVI92Hv.png?f=fotoalbum_large)
Kom is op mijn werk, dan zie je dagelijks besluitloosheidAeronaut schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 23:11:
Rare dag qua koers. Hele dag tussen 66750 en 67750 + wicks aan het schommelen.
Lang niet zo besluitloosheid gezien
Weinig van crypto gevolgd de laatste weken omdat ik een paar drukke weken heb gehad om o.a. trouwzaken te regelen, in december moet ik er toch aan geloven, dus wat extra FIAT is mooi meegenomen
Sterkte...Pseudoniem schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 07:47:
[...]
Weinig van crypto gevolgd de laatste weken omdat ik een paar drukke weken heb gehad om o.a. trouwzaken te regelen, in december moet ik er toch aan geloven, dus wat extra FIAT is mooi meegenomen.
Ik denk ga wat duimpjes uitdelen maar de mod van dienst is al aan het vegenColdcat schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 02:50:
Morgen worden we wakker met blauwe teksten in dat boomer topic.[Afbeelding]

En alle anti-bitcoin Posts staan er nog gewoon… censuur ten topjvel92 schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 08:15:
[...]
Ik denk ga wat duimpjes uitdelen maar de mod van dienst is al aan het vegen
Taro schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 22:23:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/gnzCUns9WlCvS2Bjt6FCJONY.jpg?f=user_large)
Waar is het fout gegaan?
Ik bedoel, nerds gonna nerds right?
[ Voor 8% gewijzigd door Vis op 23-10-2024 08:39 ]
Sorry had alleen de posts van @Alpina gerapparteerd.Blik1984 schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 08:24:
[...]
En alle anti-bitcoin Posts staan er nog gewoon… censuur ten top
Misschien de volgende keer toch wat babes bij je verhaal posten..
Heb je een reden gekregen van de moderator?Alpina schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 08:17:
Ja jammer, was gewoon een gezonde discussie en mag in een FO topic best even over Bitcoin gaan in plaats van alleen aandelen. Maar goed, verder tot de orde van de dag.
Het lijkt mij dat BTC ook een prima belegging is: https://companiesmarketcap.com/assets-by-market-cap/.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Men onderschat zaken als inflatie vaak, en risico over tijd. Dat zie je ook in de spaar topics waar enorme bedragen staan weg te kwijnen door inflatie.
Dan is er nog persoonlijk risico versus collectief risico. En ook hier worden vaak grote cash bedragen gereserveerd voor “het geval dat”. Maar moet je ieder jaar bijstorten om hetzelfde risico te verzekeren (zelfde koopkracht te behouden)
Eigenlijk zou Bitcoin een mooie stap zijn om wat meer te werken aan een betere gespreide portefeuille al is het maar een beetje per maand.
Maar gezien de perceptie op risico en de vaak grote cash reserves die geld kosten ipv opbrengen zijn we nog een lange weg verwijderd van de opname van BTC in velen hun portefeuilles.
We kunnen dus nog een flinke stap vooruit zetten, the only way is up.
Nee. Er was alleen een modbreak en alles waar Bitcoin in stond is verwijderd. Waar ik het niet mee eens ben omdat het constant over aandelen gaat, ook daar zijn andere topics voor. Maar ga er verder geen feedback over geven oid, ik geloof het welJumpman schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 09:21:
[...]
Heb je een reden gekregen van de moderator?
Het lijkt mij dat BTC ook een prima belegging is: https://companiesmarketcap.com/assets-by-market-cap/.
There's a name for em.. we call them poor.GioStyle schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 09:24:
Dat is dan duidelijk: elke Bitcoiner is een FO'er, maar niet elke FO'er is een Bitcoiner.
Vandaar die E. Coli op die quarter pounders
Het zoals bij meerdere topics: een ons kent ons clubje. En dan is het spreiden tussen individuele aandelen, passief indexbeleggen, prins bril zijn en levend monopolie spelen business as usual. Ga je vol voor puts en opties is het oké maar in hetzelfde volatiele segment crypto verafschuwen tja. Wat de boer niet kent vreet ie niet.Alpina schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 09:30:
[...]
Nee. Er was alleen een modbreak en alles waar Bitcoin in stond is verwijderd. Waar ik het niet mee eens ben omdat het constant over aandelen gaat, ook daar zijn andere topics voor. Maar ga er verder geen feedback over geven oid, ik geloof het wel
Het zal al helpen als ze zeggen: crypto? Das niet mijn kopje thee. Maar een onderwerp bashen die jezelf verafschuwt is leuker ofzo.
Anyway: 69.5k is op de weekly een lower high. 69k nice om die aangetikt te hebben. Maar vind het niet een significant level en eerder lijken op dikke resistance. Rond de 71k blijven hangen vind ik positiever dan dit aanloopje nemen, reject, aanloop nemen, reject, aanloop nemen, reject geneuzel van de afgelopen zes maanden. Het kanaal is nog in tact en dus kan een zwembroek scenario dus lagere prijs opzoeken ook. Maar misschien eerst maar election day afwachten in Murica.
Tot die tijd: wenn moon, wenn lambo. I was told there would be lambo's. Moet ik toch nog hamburgers flippen na ouzo en souvlaki lopen klappen in Griekenland.
Fixed.GioStyle schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 09:24:
Dat is dan duidelijk: elke Bitcoiner is een FO'er, maar niet elke FO'er is een Bitcoiner yet.
Je hebt je best gedaan, strijder.Alpina schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 08:17:
Ja jammer, was gewoon een gezonde discussie en mag in een FO topic best even over Bitcoin gaan in plaats van alleen aandelen. Maar goed, verder tot de orde van de dag.
MacBook Air M2 2022 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / iPhone 16 Pro Natural Titanium
[ Voor 3% gewijzigd door Guere op 23-10-2024 10:39 ]
Mwah, duidelijk?GioStyle schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 09:24:
Dat is dan duidelijk: elke Bitcoiner is een FO'er, maar niet elke FO'er is een Bitcoiner.
Het is slecht voor de samenleving als een deel van de beroepsbevolking prima kán bijdragen aan de samenleving, maar dit niet doet 'omdat het niet meer hoeft'. In principe is zo'n huisjesmelker niks beter voor de samenleving dan een bijstandstrekker.
Bovenal is het een compleet onhoudbaar principe. Iemand moet toch het vuilnis ophalen en het zou raar zijn als we dat onvoldoende waarderen.
Waarom ik dan wél het belang van Bitcoin inzie, daar kan ik heel wat alinea's over volschrijven
Daar ben ik pertinent op tegen.
Bitcoin is een mooie middelvinger tegen monetair wanbeleid.
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Yep. Ik had gewoon vast moeten houden aan mijn plan. Maar goed geen man overboord want ik ben al lang uitgestopt. Kijken of we ergens support vinden en een nieuw instap moment.Darrell schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 10:59:
Inverse @zwembroek had nu weer de beste trade geweest.
Was je niet ook met 'slechts' de helft ingestapt, of heb ik dat verkeerd onthouden? Ik dacht namelijk dat je de andere helft bewaarde om nog verder in te stappen in het geval dat die "CrediBULL dip" er toch kwam.zwembroek schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 11:07:
Yep. Ik had gewoon vast moeten houden aan mijn plan. Maar goed geen man overboord want ik ben al lang uitgestopt. Kijken of we ergens support vinden en een nieuw instap moment.
Eerstvolgende (weak) support lijntje zie ik rond de 65.2k. Daarna een stuk lager, 62k?
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
En hij komt dat ook alleen hier posten.Guere schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 11:17:
[...]
Haha, volgens mij is dat echt jouw favoriete zinnetje! Samen met MOON!, REKT! en "DIPDAG!"
En nog wat shitcoins. Maar schade valt mee. Iets minder dan 4%.Guere schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 11:10:
[...]
Was je niet ook met 'slechts' de helft ingestapt, of heb ik dat verkeerd onthouden? Ik dacht namelijk dat je de andere helft bewaarde om nog verder in te stappen in het geval dat die "CrediBULL dip" er toch kwam.
Eerstvolgende (weak) support lijntje zie ik rond de 65.2k. Daarna een stuk lager, 62k?
Je ziet het helaas op alle vlakken. Zelfrijdende auto's zijn slecht omdat het niet zo "goed" is als een mens en extreme automatisering zorgt voor verlies van banen en geeft zes vingers.Vis schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 08:38:
Blijft fascinerend om te zien dat er zoveel onwetendheid en desinteresse blijft in een techniek als blockchain/Bitcoin op een naar oorspronkelijke technische website Tweakers.
Waar is het fout gegaan?
Ik bedoel, nerds gonna nerds right?
Het is de discussie over het wegdoen van paard met wagen all over again. Een paard is ook zelfsturend, maar kan geen Google Maps lezen...
Dat zit wel Schnorr.
Als je genoeg vermogen tot je beschikking hebt dat je niet meer hoeft te werken, dan ben je FO. Dat sommige mensen dat als doel hebben, daar vind ik ook wel wat van, maar naar mijn mening heeft het niets te maken met je daden. Je bent FO of je bent het niet.Richh schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 10:46:
[...]
Mwah, duidelijk?Ik ben zelf in ieder geval geen FO'er, sterker nog ik vind het een heel onjuist en immoreel doel.
Het is slecht voor de samenleving als een deel van de beroepsbevolking prima kán bijdragen aan de samenleving, maar dit niet doet 'omdat het niet meer hoeft'. In principe is zo'n huisjesmelker niks beter voor de samenleving dan een bijstandstrekker.
Bovenal is het een compleet onhoudbaar principe. Iemand moet toch het vuilnis ophalen en het zou raar zijn als we dat onvoldoende waarderen.
En ook al zou je geen ene moer meer uitvoeren, dan mag dat. Je bent altijd onderdeel van de maatschappij en je zal altijd aan de maatschappij bijdragen, want linksom of rechtsom betaal je belasting. Of dat nu inkomstenbelasting is of vermogensbelasting, om maar te zwijgen over gemeenteheffingen, btw etc...
Wat vind je van iemand die geen 40 uur per week werkt, maar 30 uur per week, omdat het (financieel) kan? Ook moreel verwerpelijk?
GioStyle schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 11:36:
[...]
Als je genoeg vermogen tot je beschikking hebt dat je niet meer hoeft te werken, dan ben je FO. Dat sommige mensen dat als doel hebben, daar vind ik ook wel wat van, maar naar mijn mening heeft het niets te maken met je daden. Je bent FO of je bent het niet.
En ook al zou je geen ene moer meer uitvoeren, dan mag dat. Je bent altijd onderdeel van de maatschappij en je zal altijd altijd aan de maatschappij bijdragen, want linksom of rechtsom betaal je belasting. Of dat nu inkomstenbelasting is of vermogensbelasting, om maar te zwijgen over gemeenteheffingen, btw etc...
Wat vind je van iemand die geen 40 uur per week werkt, maar 30 uur per week, omdat het (financieel) kan? Ook moreel verwerpelijk?
:strip_exif()/f/image/eOOiTqt318NUUaU8F3sW6oiJ.jpg?f=fotoalbum_large)
A man who fears suffering is already suffering from what he fears.
Waarbij 'genoeg vermogen' nogal afhankelijk is van de waardering van geld. En ik denk dat de laatste jaren prima laten zien dat dat nogal kan fluctueren. In die context snap ik Bitcoin ook heel goedGioStyle schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 11:36:
[...]
Als je genoeg vermogen tot je beschikking hebt dat je niet meer hoeft te werken, dan ben je FO.
Als een aanzienlijk deel van de samenleving niet meer hoeft te werken omdat ze zoveel geld hebben, is het een kwestie van tijd tot het werkende deel van de samenleving concludeert dat ze eigenlijk veel te weinig koopkracht terugkrijgen voor het werk wat ze verzetten.
Het gaat niet alleen om 'het betalen van belasting', het gaat er ook om de hoogte van die belasting en de verhoudingen.En ook al zou je geen ene moer meer uitvoeren, dan mag dat. Je bent altijd onderdeel van de maatschappij en je zal altijd altijd aan de maatschappij bijdragen, want linksom of rechtsom betaal je belasting. Of dat nu inkomstenbelasting is of vermogensbelasting, om maar te zwijgen over gemeenteheffingen, btw etc...
Voorlopig is de inkomstenbelasting minimaal 37% en is vermogensbelasting in feite veelal rond de 1%. En dan hoeven we het nog niet eens te hebben over marginale druk
Gemeenteheffingen zijn een druppel op een gloeiende plaat en doen er écht niet toe.
En nee, niet iedereen draagt evenveel bij aan de maatschappij. Los van de hoogte van de te betalen belasting, dragen bepaalde beroepsgroepen sowieso al meer bij aan de samenleving dan anderen. Een verpleegkundige of agent doet meer voor de samenleving dan een bankier of makelaar, ondanks dat die laatste twee misschien wel absoluut gezien meer geld bijdragen. Punt is: geld is in feite niks meer dan een ruilmiddel, het werk van dergelijke essentiële beroepsgroepen is wezenlijk relevanter voor de samenleving.
Ik zeg helemaal nergens dat minder (of niet) werken, moreel verwerpelijk is? Laat ik dat even voorop stellen.Wat vind je van iemand die geen 40 uur per week werkt, maar 30 uur per week, omdat het (financieel) kan? Ook moreel verwerpelijk?
Bovenal snap ik de keuze heel goed op individuele basis. Maar wat wel goed is om je te realiseren, bedenk even wat er gebeurt als de beroepsbevolking van een land (die door vergrijzing überhaupt al in de minderheid is) massaal minder gaat werken? Wat doet dat met het BBP, wat doet dat met de waarde van je valuta, en wat doet dat dus uiteindelijk met je (internationale) koopkracht?
Macro-economisch is een rentenierseconomie simpelweg onhoudbaar. En gelukkig maar, anders staan we als samenleving stil
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Genoeg geld = geen zorgen
Teveel geld = zorgen
Leef zonder zorgen.
sommige mensen worden FO als ze OF doenGabberPiet schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 12:28:
Volgens mij is de FO belegger hoofdzakelijk geïnteresseerd in onderliggende waarde, rendement is daaraan ondergeschikt.

nothing stops this train
geld? geld wil je niet hebben. geld moet je verkopen voor aandelen/vastgoed/goud/zilver/bitcoin/bonds/FrambozenTaart schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 12:14:
Te weinig geld = zorgen
Genoeg geld = geen zorgen
Teveel geld = zorgen
Leef zonder zorgen.
nothing stops this train
Niet helemaal, want er wordt in dat topic ook flink geschoven met vermogen om belastingtechnisch gunstiger uit te komen.GabberPiet schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 12:28:
Volgens mij is de FO belegger hoofdzakelijk geïnteresseerd in onderliggende waarde, rendement is daaraan ondergeschikt.
Rendement gaat voor alles bij sommigen daar.
Wat een gedoe. Ieder zijn hobby.FrambozenTaart schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 12:47:
[...]
Niet helemaal, want er wordt in dat topic ook flink geschoven met vermogen om belastingtechnisch gunstiger uit te komen.
Rendement gaat voor alles bij sommigen daar.
Zag dat jij ook in het 'vastgoed' zit tegenwoordig?Kol Nedra schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 12:32:
[...]
geld? geld wil je niet hebben. geld moet je verkopen voor aandelen/vastgoed/goud/zilver/bitcoin/bonds/
:strip_exif()/f/image/3tejnFpa3jEACijM4oCDQ8PR.jpg?f=fotoalbum_large)
Lekker FO.
Dit topic is gesloten.
- "Wat vinden jullie van coin X?" of "Wat is jullie mening over cryptocurrency Y?" vragen horen niet in dit topic thuis. Onderbouw je vraag, licht de techniek en voor- & nadelen grondig toe, etc. of stel je vraag niet.
- Technische analyses, onderbouwde koersvoorspellingen & crypto gerelateerd nieuws kan je ook in het Nieuws, koers en handel topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws, koers & handel topic #3 posten.
- Blijf on-topic, hypotheken en zonnepanelen zijn bijv. offtopic.
- Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
- Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
- Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen. Referrallinks zijn ook niet toegestaan in je signature/handtekening.
- Wees vriendelijk en reageer inhoudelijk, speel het niet op de persoon.
- Commentaar op de moderatie per DM of in het feedbacktopic, niet hier.
- Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk en crypto gerelateerd. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
- Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
- Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!