Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peterhardenberg
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:01
NvG schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 17:53:
[...]

Een bezitter van een 20 kWh thuisbatterij zou het in geval van een proces misschien moeilijk kunnen hebben om aan te tonen dat het profijt onbetekenend is, maar voor een 10 kWh thuisbatterij bezitter, zoals ik, is dat geen enkel probleem.
Een 20 kWh thuisbatterij is bijna altijd overgedimensioneerd en daarom snel onder de verdenking dat hij is aangeschaft om zoveel mogelijk winst te genereren.
Klinkt leuk, maar is een 10 kW omvormer niet een beetje overgedimesioneerd, tov 10 kWh opslag, voor thuis gebruik.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Pluimvee
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 18:50
Ik denk dat er genoeg onderbouwing is gegeven dat de nexus door de btw teruggave een zakelijke aanschaf is, door de activering op de onbalans in zakelijk gebruik is, en men hierdoor niet moet rekenen op consument beschermingen.

Ik ga nu weer verder over op hoe wij de nexus zelf kunnen aansturen nadat het salderen is gestopt. Ik ga een module maken die de p1 poort uitleest en daarmee de solis aanstuurt zodat er een configureerbaar max watage de deur in-/of uit gaat. Een standalone kastje die je tussen de slimme meter en de solis hangt. Watch this space

[ Voor 4% gewijzigd door Pluimvee op 19-09-2025 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvG
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 01:18

NvG

Peterhardenberg schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 18:04:
[...]

Klinkt leuk, maar is een 10 kW omvormer niet een beetje overgedimesioneerd, tov 10 kWh opslag, voor thuis gebruik.
Een 10 kWh thuisbatterij heeft een 4 kW omvormer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:20

GaMbiNo

1337

Pluimvee schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 18:14:
Ik denk dat er genoeg onderbouwing is gegeven dat de nexus door de btw teruggave een zakelijke aanschaf is, door de activering op de onbalans in zakelijk gebruik is, en men hierdoor niet moet rekenen op consument beschermingen.

Ik ga nu weer verder over op hoe wij de nexus zelf kunnen aansturen nadat het salderen is gestopt. Ik ga een module maken die de p1 poort uitleest en daarmee de solis aanstuurt zodat er een configureerbaar max watage de deur in-/of uit gaat. Een standalone kastje die je tussen de slimme meter en de solis hangt. Watch this space
Gaaf idee. Zelf aansturen is toch veel gaver dan alles aan Zonneplan laten. Ik ben benieuwd naar je uitkomsten. Ik zie een klein webshopje aankomen met raspberrypi’s die de aansturing overnemen aankomen. ;)

Ik heb hem nu zelf weer op mijn eigen zelfconsumptie+ mode draaien (Home assistant).
Dat betekent continu nul op de meter met iedere P1 update bijsturing. En als extra in het goedkoopste uur maximaal bijladen bij gebrek aan zonnestroom. En het leukste, bij hele hoge stroomprijzen zoals nu een uur maximaal terugleveren. :9 Als het goed is heb ik zo ruim 6 euro’s verdiend dit uur. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiqo
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:52
GaMbiNo schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 19:36:
[...]

Gaaf idee. Zelf aansturen is toch veel gaver dan alles aan Zonneplan laten. Ik ben benieuwd naar je uitkomsten. Ik zie een klein webshopje aankomen met raspberrypi’s die de aansturing overnemen aankomen. ;)

Ik heb hem nu zelf weer op mijn eigen zelfconsumptie+ mode draaien (Home assistant).
Dat betekent continu nul op de meter met iedere P1 update bijsturing. En als extra in het goedkoopste uur maximaal beladen bij gebrek aan zonnestroom. En het leukste, bij grote stroomprijzen zoals nu een uur maximaal terugleveren. :9 Als het goed is heb ik zo ruim 6 euro’s verdiend dit uur. :P
zelfconsumptie+ nice zo ga ik het ook noemen 😄👍🏼

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Twanroy
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 20:52
Pluimvee schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 18:14:

Top idee. Zodra dat beschikbaar is wil ik het bij je kopen 👍🏻
Pagina: 1 ... 63 64 Laatste