Richardoe schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 09:58:
[
Afbeelding]
Ik neem aan dat je het hebt over livedata? ik heb geprobeerd alle data live te kunnen meten. zonneplan doet het bijvoorbeeld per 5 minuten en dat gaf heel rare data, daarom nu direct op de accu gemeten (en daar neem ik 95% van ivm omvormer verlies) Datzelfde geldt voor mijn 2 SMA&Solaredge die meet ik ook constant. Ondanks dat thuis echt niet 0 kan zijn zie ik hem wel als 0. Net gebruik ik de P1 standen voor. Home heb ik geen entiteit in staan, wellicht kan je die wel zefl berekenen maar ik zou verwachten dat deze grafiek dat zou doen.
Wellicht klopt mijn verwachting niet.
Dit is niet helemaal hoe ik het bedoel, want deze lukt hier ook
Alleen door het enorme vermogen van de accu, vertel mij nog maar hoeveel ik zelf verbruik en het lijkt alsof het verlies van de accu op het huis afgeschreven wordt. Als mn eigen verbruik op 5 kw kwh zit voor vandaag zou ik het al veel vinden
Als ik de P1 uitlees en het vermogen van de accu, dan is dit mooi uit te zetten in een grafiek
Maar ga ik beginnen aan het vermogen/verbruik van de accu van de P1 waardes af te trekken. Dan krijg ik alleen maar rare grafieken
/f/image/iEvO7ekXwdjyYTKtTlJ7zniG.png?f=fotoalbum_large)
Dit is de laatste creatie
Terwijl het best simpel lijkt te zijn.
Vanuit de P1 afname net - opname accu = mijn eigen verbruik
Vanuit de P1 teruglevering net - productie accu = wat de zonnepanelen terugleveren
Verschil opbrengst vanuit zonnepanelen - teruglevering is het deel dat je van de zonnestroom zelf gebruikt
En dan nog wat verdwaald verlies van de accu, opname zonnestroom en verbruik bij ontladen
Ik verwacht zelf een schommelende grafiek overdag van zn 300 watt oid, rond etenstijd 2 a 3 kWh en als de warmtepomp aan springt ergens 5 of 6 kWh. Maar krijg niks gemaakt in HA wat ook maar in de buurt komt van de werkelijkheid