Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:04

GaMbiNo

1337

CryptoCake schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 16:33:
[...]

Zonneplan heeft vanochtend eindelijk mijn storing opgelost. 2e batterij module was dus defect, kon eindelijk goed zien hoe je zo een fout de volgende keer zelf kan spotten (ik had het dus aan de hand van alle beschikbare data ook kunnen zien... maar wist het niet). Batterij module is vervangen en hij doet het weer _/-\o_

Maar om terug te komen op de max (dis)charging current van de BMS. In mijn geval is er een onbalans tussen de modules. De module die ze hebben vervangen zat verder vol dan de overige 3 modules. Hoe groter de onbalans, des te meer de BMS gaat knijpen. De BMS knijpt ook op temperatuur, en andere sensoren die ik nu even over het hoofd zie.
[Afbeelding]

Ze hadden hem eigenlijk eerst handmatig moeten drainen... dus ben nog even aan het bedenken of ik zelf iets kan doen of niet.
Aan je Home Assistant overzicht te zien is batterij 3 vervangen? :)
Mooi overzicht geeft dit zo. Moet ook nog eens zoiets maken.

Heb je Zonneplan nog zelf veel moeten aanleveren om de fout te vinden of hadden ze dit zelf achterhaald op basis van data die ze zelf hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guidoweb55
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 21:08
NightHawk4 schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 16:45:
[...]

[Afbeelding]

Staat nu thuis niks bijzonders te draaien, hooguit één airco als mijn schoonouders die hebben aangezet.

De maand augusts draait al wel lekker qua opbrengsten. *O*

Toch leuk om dat te controleren bij het zwembad 😎
Neem er een pilsje bij. Is toch al verdiend.

Het verbaast me een beetje dat hij net tegen 121 staat op te laden.
Maar goed, wel vaker de logica niet gezien en toch later bleek het een goed idee.
Ik zit op 13,81 nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanev001
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:55
NightHawk4 schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 14:01:
Het ziet er al wel naar uit dat het technische gedeelte van zelfs de plug in batterijen nu ter duscussie komt te staan.

https://solarmagazine.nl/...nnepanelen-op-stopcontact
Waar leidt je dat uit af? Het woord batterij komt in het artikel niet voor.

Wat ook vrij logisch is omdat er een duidelijk verschil is.
Met een plug-in zonnepaneel kan je ongehinderd stroom in een circuit sturen en eventueel het circuit overbelasten.

Met een batterij zal je deze eerst moeten opladen. Dan hangt het dus af waarmee dat opladen gebeurd, is dat rechtstreeks van een zonnepaneel dan kan je het zelfde probleem hebben als met puur een zonnepaneel.

Echter als de batterij via de zekering geladen wordt vanuit een ander circuit dan zal je op de zekering en dus daarmee het circuit de ruimte vrij moeten hebben voor de laadcapaciteit. Als het ontladen met een zelfde of lager vermogen plaatsvindt blijf je binnen die vrije capaciteit en is er van overbelasting geen sprake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NightHawk4 schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 14:01:
[...]

Helaas ontbreekt mij de technische kennis anders had ik graag geholpen.

En inderdaad jammer dat diverse medetweakers daar maar over blijven doorzeuren (grap of niet) terwijl het al vrij duidelijk was.

Hopelijk vindt je in het Victron topic betere antwoorden.

Het ziet er al wel naar uit dat het technische gedeelte van zelfs de plug in batterijen nu ter duscussie komt te staan.

https://solarmagazine.nl/...nnepanelen-op-stopcontact
Ik lees niks over de plug in batterij. Natuurlijk ben ik niet naïef om te denken dat daar ook geen zaken verkeerd kunnen gaan. Ik zie het wel in een brede scoop. Een sessy mag je bijvoorbeeld ook zelf aansluiten. Natuurlijk is dat weer een ander systeem maar ook daar kan het dan mis gaan. Volg de instructies goed op en als je het zelf niet kunt laat het dan door de vakman doen. Ik zelf zal niet snel een groep aanleggen hier. De vakman kan dat beter en veiliger. Het begint met boerenverstand gebruiken uiteindelijk in de basis.

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightHawk4
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-10 13:44

NightHawk4

Lotte is Liev :>

hanev001 schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 16:57:
[...]

Waar leidt je dat uit af? Het woord batterij komt in het artikel niet voor.

Wat ook vrij logisch is omdat er een duidelijk verschil is.
Met een plug-in zonnepaneel kan je ongehinderd stroom in een circuit sturen en eventueel het circuit overbelasten.

Met een batterij zal je deze eerst moeten opladen. Dan hangt het dus af waarmee dat opladen gebeurd, is dat rechtstreeks van een zonnepaneel dan kan je het zelfde probleem hebben als met puur een zonnepaneel.

Echter als de batterij via de zekering geladen wordt vanuit een ander circuit dan zal je op de zekering en dus daarmee het circuit de ruimte vrij moeten hebben voor de laadcapaciteit. Als het ontladen met een zelfde of lager vermogen plaatsvindt blijf je binnen die vrije capaciteit en is er van overbelasting geen sprake.
Hmpf mijn fout zit weer half te lezen (zonder leesbril notabene) en conclusies te trekken die er niet staan.... 8)7

Tijd dat ik stop met lezen en reageren voor vandaag... :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CryptoCake
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-09 23:44
GaMbiNo schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 16:56:
[...]

Aan je Home Assistant overzicht te zien is batterij 3 vervangen? :)
Mooi overzicht geeft dit zo. Moet ook nog eens zoiets maken.

Heb je Zonneplan nog zelf veel moeten aanleveren om de fout te vinden of hadden ze dit zelf achterhaald op basis van data die ze zelf hebben?
Klopt :9
Nou het verhaal met Zonneplan is toch ook bijzonder...

Ze kwamen vanochtend aan (van Zonneplan zelf, geen ZZPers), echt 2 TOP gasten gelukkig.
Zij hadden dus de opdracht gekregen om de BMS :+ te vervangen... Dus ze hadden alleen een BMS module meegekregen. Was het niet dat een van die twee monteurs bijna altijd uit zichzelf een reserve batterijmodule meeneemt, dan had ik nu weer zonder oplossing gezeten.

En dan hier de klapper: Zelfs zij, monteurs in directe loondienst van Zonneplan, kregen hun collega's op kantoor niet te pakken :+ :9~ Na meerdere telefoontjes, waarvan sommige met lange wachttijden, konden de collega's eindelijk met de heren spreken. Zelfs zij schaamden zich voor de slechte communicatie van hun eigen bedrijf.

[ Voor 0% gewijzigd door CryptoCake op 14-08-2024 17:25 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thido
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:30

thido

Tilburg

master_viper schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 09:28:
[...]

Dit is vaak een terugkerend probleem. Je kan een x aantal dagen verbinding hebben, maar hij zal weer wegvallen. Beste is om bij ZP een melding te doen van wegvallende verbindingen.
Het ziet ernaar uit dat je gelijk hebt, hij ligt er weer af ;w.
Net even gebeld maar de klantenservice is na 17.00u niet meer beschikbaar.
Heb wel gevraagd om terugkoppeling vanuit hen om te bekijken hoe en wat.
Het schijnt zo te zijn dat je zelf niet veel eraan kunt doen en het systeem vanzelf weer online moet komen.
Ben benieuwd...

All electric! 8500Wp / Vaillant l/w 7kW / 2x Daikin l/l 2.5kW / Atlantic 200l / Nexus 20kWh / Victron 32kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Vorige week kreeg ik eindelijk antwoord over de vraag die ik uit had staan over de verschillen in standby verbruik per Nexus eigenaar. Nu was bij mij het verbruik alleen in de eerste maand erg hoog maar sindsdien is dat ongeveer gehalveerd en nu zie je de stats niet eens meer in de app, dus voor mij was de kous daarmee wel af.

Toch hebben ze aangeboden preventief een service monteur langs te sturen om de hardware te controleren dus ze komen over 2 weken langs. Wel netjes en ik ben benieuwd of ze dat moment ook meteen aangrijpen om de dongles te vervangen met die nieuwere en betere variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master_viper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:08

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

thido schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 17:26:
[...]

Het ziet ernaar uit dat je gelijk hebt, hij ligt er weer af ;w.
Net even gebeld maar de klantenservice is na 17.00u niet meer beschikbaar.
Heb wel gevraagd om terugkoppeling vanuit hen om te bekijken hoe en wat.
Het schijnt zo te zijn dat je zelf niet veel eraan kunt doen en het systeem vanzelf weer online moet komen.
Ben benieuwd...
Dongle eruit. 10 min wachten en weer inpluggen

-= Very annoying forum person =-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DustPhyte
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 04-10 21:11
NightHawk4 schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 16:45:
[...]

[Afbeelding]

Staat nu thuis niks bijzonders te draaien, hooguit één airco als mijn schoonouders die hebben aangezet.

De maand augusts draait al wel lekker qua opbrengsten. *O*

Toch leuk om dat te controleren bij het zwembad 😎
Het grappige vind ik dat ze spraken over vooral winst op zonnige dagen, het tegendeel is waar…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thido

thido

Tilburg

master_viper schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 17:52:
[...]

Dongle eruit. 10 min wachten en weer inpluggen
Ja, heb ze eruit gehad totdat de led's uit waren. Meteen even dat korte stukjes ethernetkabel welke ze zelf maken vervangen door de originele (hebben ze achtergelaten).
Ben benieuwd wanneer hij weer online komt.

All electric! 8500Wp / Vaillant l/w 7kW / 2x Daikin l/l 2.5kW / Atlantic 200l / Nexus 20kWh / Victron 32kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guidoweb55
thido schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 18:12:
[...]

Ja, heb ze eruit gehad totdat de led's uit waren. Meteen even dat korte stukjes ethernetkabel welke ze zelf maken vervangen door de originele (hebben ze achtergelaten).
Ben benieuwd wanneer hij weer online komt.
Dat was bij mij vrijwel meteen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thido

thido

Tilburg

Guidoweb55 schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 18:27:
[...]

Dat was bij mij vrijwel meteen
Hier helaas niet, ook niet toen ze hem installeerden overigen, duurde best een eind.
Een dongle is wel zo goed als direct groen. De andere knippert blauw.

Edit: heb ze eens omgewisseld, vrijsnel daarna beide groen. Nog geen powerplay actief.

[ Voor 12% gewijzigd door thido op 14-08-2024 18:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

DustPhyte schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 18:09:
[...]

Het grappige vind ik dat ze spraken over vooral winst op zonnige dagen, het tegendeel is waar…
Ik denk wel dat bij zonnige dagen de kans op stroomoverschot groter is dan stroomtekort maar inderdaad de meeste onbalans zie je bij onverwachtse weersveranderingen, ineens veel bewolking of regen en ineens sterk toenemende of afnemende wind. Code geel of code oranje's doen het ook goed heb ik al gemerkt de afgelopen maanden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guidoweb55
kazuka schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 19:04:
[...]

Ik denk wel dat bij zonnige dagen de kans op stroomoverschot groter is dan stroomtekort maar inderdaad de meeste onbalans zie je bij onverwachtse weersveranderingen, ineens veel bewolking of regen en ineens sterk toenemende of afnemende wind. Code geel of code oranje's doen het ook goed heb ik al gemerkt de afgelopen maanden :P
Ik pak bier en popcorn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• John245
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 22:15
Voor veiligheid gerelateerde items rondom thuisbatterijen heb ik een speciaal topic aangemaakt. Dit zal regelmatig bijgewerkt worden. Bijdragen zijn natuurlijk van harte welkom. @bokkow @Devke Misschien ook een goed idee om hiernaar een verwijzing te maken in de TS.

Tibber; 3-fase Victron ESS, 38,4 kWh opslag; gasloos sinds 2013; Nibe F1245-10PC; SAP; HomeSeer4; Proxmox 8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovojovo
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 15:58
thido schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 18:34:
[...]

Hier helaas niet, ook niet toen ze hem installeerden overigen, duurde best een eind.
Een dongle is wel zo goed als direct groen. De andere knippert blauw.

Edit: heb ze eens omgewisseld, vrijsnel daarna beide groen. Nog geen powerplay actief.
Ik heb sinds eind juni een batterij. Elke 2-3 dagen viel de verbinding uit. Gelukkig is de app heel verslavend en was ik er steeds snel bij :) (of op vakantie 8) ). Dat was steeds op te lossen door de dongle er een paar minuten uit te halen en dan weer terug te plaatsen. Ik moest dat soms wel 2-3 keer herhalen. In de app is vrijwel binnen een paar minuten te zien of de verbinding hersteld is.
In overleg met ZP indertijd ook de dongle direct aan de omvormer gekoppeld. Dat maakte weinig verschil. Een betere locatie voor de dongle met een langere kabel hielp ook niet.
Nu heb ik sinds een week een nieuwe dongle van ZP gekregen en dat lijkt te helpen. Daarbij was ook een bijwerkactie in het systeem van ZP nodig om hem actief te krijgen. De dongles zelf verwisselen werkt volgens mij daarom niet (De dongle in poort 3 is voor updates en die in poort 4 voor de aansturing).

In de app van ZP kan je bij notificaties aangeven dat je bij batterij- of verbindingsproblemen een melding wil krijgen. Dat werkt bij mij niet (gemeld bij ZP, nog geen reactie). Handig voor later, als ik wat ben afgekickt 8)7

De nieuwe dongle is niet stabiel groen, maar knippert meestal blauw. Maar hij functioneert wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMbiNo

GaMbiNo

1337

CryptoCake schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 17:12:
[...]

Klopt :9
Nou het verhaal met Zonneplan is toch ook bijzonder...

Ze kwamen vanochtend aan (van Zonneplan zelf, geen ZZPers), echt 2 TOP gasten gelukkig.
Zij hadden dus de opdracht gekregen om de BMS :+ te vervangen... Dus ze hadden alleen een BMS module meegekregen. Was het niet dat een van die twee monteurs bijna altijd uit zichzelf een reserve batterijmodule meeneemt, dan had ik nu weer zonder oplossing gezeten.

En dan hier de klapper: Zelfs zij, monteurs in directe loondienst van Zonneplan, kregen hun collega's op kantoor niet te pakken :+ :9~ Na meerdere telefoontjes, waarvan sommige met lange wachttijden, konden de collega's eindelijk met de heren spreken. Zelfs zij schaamden zich voor de slechte communicatie van hun eigen bedrijf.
Ah zo. Wel fijn dat die monteur dan zo helder was om een batterij mee te nemen.

Die monteurs zijn top idd. Was hier bij installatie ook zo maar kantoor is vreselijk slecht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Jovojovo schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 20:00:
[...]

Ik heb sinds eind juni een batterij. Elke 2-3 dagen viel de verbinding uit. Gelukkig is de app heel verslavend en was ik er steeds snel bij :) (of op vakantie 8) ). Dat was steeds op te lossen door de dongle er een paar minuten uit te halen en dan weer terug te plaatsen. Ik moest dat soms wel 2-3 keer herhalen. In de app is vrijwel binnen een paar minuten te zien of de verbinding hersteld is.
In overleg met ZP indertijd ook de dongle direct aan de omvormer gekoppeld. Dat maakte weinig verschil. Een betere locatie voor de dongle met een langere kabel hielp ook niet.
Nu heb ik sinds een week een nieuwe dongle van ZP gekregen en dat lijkt te helpen. Daarbij was ook een bijwerkactie in het systeem van ZP nodig om hem actief te krijgen. De dongles zelf verwisselen werkt volgens mij daarom niet (De dongle in poort 3 is voor updates en die in poort 4 voor de aansturing).

In de app van ZP kan je bij notificaties aangeven dat je bij batterij- of verbindingsproblemen een melding wil krijgen. Dat werkt bij mij niet (gemeld bij ZP, nog geen reactie). Handig voor later, als ik wat ben afgekickt 8)7

De nieuwe dongle is niet stabiel groen, maar knippert meestal blauw. Maar hij functioneert wel goed.
Wat een gedongel (uh gedonder) met die dongels. Is er geen HA script te schrijven die een melding naar je smartfoon stuurt? Los daarvan moeten ze die dingen vervangen als dit zo'n gedongel (uhh geklooi) is. 😜

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thido

thido

Tilburg

Jovojovo schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 20:00:
[...]

Gedoe inderdaad.
Ik weet inmiddels niet meer welke dongle waar zat hoor haha. Op de ene manier branden ze beide vlot groen maar systeem blijft offline. Als ik ze omwissel brand de ene groen en blijft de andere blauw knipperen. Systeem blijft ook dan offline. Als je het weet mag je het zeggen ;-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kikkasz
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 26-09 08:43
De ene groen en de andere blauw knipperend is voor mij de werkende situatie.

Snap trouwens niet dat ze dit zo bedacht hebben met die dongels. Kan veel stabieler via bijv. de wifi bij mensen thuis. En dan evt. die dongels voor als er geen netwerk is of als backup of zo.
thido schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 20:25:
[...]

Gedoe inderdaad.
Ik weet inmiddels niet meer welke dongle waar zat hoor haha. Op de ene manier branden ze beide vlot groen maar systeem blijft offline. Als ik ze omwissel brand de ene groen en blijft de andere blauw knipperen. Systeem blijft ook dan offline. Als je het weet mag je het zeggen ;-)
Lijkt wel "plug and pray" daar 😛

• Guidoweb55
Achterop de dongles staat een QR code, die wijst naar een handleiding waarin staat hoe je zelf in de Zonneplan app de dongles kan aan en afmelden. Ik kan dat alleen niet vinden in de app

• thido

thido

Tilburg

Ik heb vanochtend even gebeld en gevraagd welk serienummer in welke poort moet, dus ze zitten in ieder geval goed. Beide branden dan vlot groen maar toch geen verbinding. Ze sturen een nieuwe dongle, tot die tijd zou hij wel eens een verbinding kunnen maken maar dan waarschijnlijk toch ook weer uitvallen geven ze aan. Ze geven ook aan bij meer dongles dit probleem te hebben (een hele batch zelfs). Dat hij blauw blijft knipperen in de andere poort zou aangeven dat hij niet goed is (het betreft de dongle op poort 3 van de splitter). Ze kunnen vanuit daar er niets aan doen blijkbaar (reset o.i.d.)

Ik zelf heb het vermoeden dat ze gewoon dongles uitwisselen totdat het goed gaat en er een verhaal bij vertellen zodat de klant het gevoel heeft goed geholpen te zijn. Tenzij ze inderdaad een 'verbeterde versie' hebben. Maar dan hadden ze die vorige week ook wel meteen kunnen plaatsen lijkt mij. Die er nu inzitten zijn al op een aantal plaatsen geweest zo zien, alles behalve nieuw.
Guidoweb55 schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 08:48:
Achterop de dongles staat een QR code, die wijst naar een handleiding waarin staat hoe je zelf in de Zonneplan app de dongles kan aan en afmelden. Ik kan dat alleen niet vinden in de app
Ik ben nu niet in de buurt van de accu helaas. Zal later vandaag eens kijken.

• Guidoweb55
Nou, eerlijk is eerlijk, ik heb weinig op met de Zonneplan “service” ik had dezelfde problemen als jij hebt.

Ik kreeg een nieuwe dongle en het apparaat draait als een tierelier. (Behalve dan dat ze hem ongeactiveerd op sturen en ze je niet vertellen dat je moet bellen om hem te activeren.
Alleen nu heb ik mijn vraagtekens bij de “slimme software” hij staat net als een boulimia patiënt zich voor een prijs van 150 zich vol te proppen en nu alles voor 78 weer uitkotst.

[ Voor 22% gewijzigd door Guidoweb55 op 15-08-2024 09:29 ]

• thido

thido

Tilburg

Guidoweb55 schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 09:20:
Nou, eerlijk is eerlijk, ik heb weinig op met de Zonneplan “service” ik had dezelfde problemen als jij hebt.

Ik kreeg een nieuwe dongle en het apparaat draait als een tierelier. (Behalve dan dat ze hem ongeactiveerd op sturen en ze je niet vertellen dat je moet bellen om hem te activeren.
Alleen nu heb ik mijn vraagtekens bij de “slimme software” hij staat net als een boulimia patiënt zich voor een prijs van 150 zich vol te proppen en nu alles voor 78 weer uitkotst.
Dat doen ze nu beter. Ze hebben aan de telefoon gezegd dat je moet bellen als je hem hebt geplaatst én ze hebben een mail gestuurd waarin dat staat. In de mail is het dan weer niet duidelijk welke connect hij vervangt.
'uit de rechterpoort van de splitter', vanaf welke kant moet je er dan naar kijken? ;) Maar dat komt wel goed.

• Serdo24
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 09-10 20:53
Hi, het valt mij vandaag op dat de batterij niet op volle vermogen oplaad. Demo opstelling lijkt hier minder last van te hebben. Zou er wat mis zijn met mijn batterij?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9m8S8Tm3SrutweSQuA7nabNe5P0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7ylqxT8Ad73xt4r2NF8zqbVi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XkqyBAp34dnmVPI2KFhvdEHS0lA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Uss7nE3r2NTsbbb22voqTe2S.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kikkasz
Misschien even 1 of 2 dagen teruglezen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdbiggelaa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10-10 10:30
GaMbiNo schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 20:10:
[...]

Die monteurs zijn top idd. Was hier bij installatie ook zo maar kantoor is vreselijk slecht.
Beter dan andersom wat mij betreft ;)

• Dominic-070
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 22-09 18:48
Serdo24 schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 16:23:
Hi, het valt mij vandaag op dat de batterij niet op volle vermogen oplaad. Demo opstelling lijkt hier minder last van te hebben. Zou er wat mis zijn met mijn batterij?[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dynamic Load balancing. Lijkt er op dat die gewoon altijd 10A van de 25A reserveert. Dus als je op 1 van de 3 fases 16A of meer gebruikt gaat die al knijpen. Niet echt dynamisch als je het mij vraagt. Ik heb al een klacht ingediend. 3 weken verder nu Geen reactie.

[ Voor 3% gewijzigd door Dominic-070 op 15-08-2024 17:04 ]

• Serdo24
Hele dag verder geen apparaten aan gehad die zoveel vermogen trekken. Ik dacht zelf aan dat de omvormer wellicht te warm wordt. Want het is snikheet op de zolder. Aan de andere kant ontlaadt die wel met vol vermogen.
Dominic-070 schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 17:02:
[...]

Dynamic Load balancing. Lijkt er op dat die gewoon altijd 10A van de 25A reserveert. Dus als je op 1 van de 3 fases 16A of meer gebruikt gaat die al knijpen. Niet echt dynamisch als je het mij vraagt. Ik heb al een klacht ingediend. 3 weken verder nu Geen reactie.

• m00
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-10 20:01

m00

[...]

Kikkasz schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 16:43:
Misschien even 1 of 2 dagen teruglezen
Lijkt me eerder gewoon een kwestie van temperatuur, of de beperking van de omvormer of batterij komt weet ik niet zeker (ik denk batterij en dat-ie 39°C warmpjes genoeg vindt).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uBpQSDEJEEAXWaIukBeHMUufVzc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DQzP5Xr6fJCtfDTHe9c6jvEF.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ql-Ho5vl5yocKIlSQjclWX6RPxg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6FPeRUV4KaBfw3gEhSkVIhYc.png?f=fotoalbum_large
En vanmiddag nog een component hoge SoC.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sn3dY3KFMm8cjxX7SXVFPyQ4ibs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/v4s5sZONjOVw5aFdgnusWUJP.png?f=fotoalbum_large
Heeft m.i. niets met ramping of load balancing te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevinjkok
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07-10 20:58
m00 schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 17:25:
[...]

[...]

Lijkt me eerder gewoon een kwestie van temperatuur, of de beperking van de omvormer of batterij komt weet ik niet zeker (ik denk batterij en dat-ie 39°C warmpjes genoeg vindt).
[Afbeelding]
[Afbeelding]
En vanmiddag nog een component hoge SoC.
[Afbeelding]
Heeft m.i. niets met ramping of load balancing te maken.
Het klopt inderdaad dat de omvormer minder vermogen levert als deze warmer dan 39 graden wordt. Ik heb van die speed comfort radiatorventilatoren onder de omvormer bevestigd. Dit helpt erg goed met de temperatuur omlaag krijgen.

[ Voor 18% gewijzigd door kevinjkok op 15-08-2024 17:49 ]

Tesla Model 3 2019 SR+ | 19.890 Wp OW | Panasonic MDC05J3E5 Monoblock WP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dominic-070
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 22-09 18:48
kevinjkok schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 17:49:
[...]

Het klopt inderdaad dat de omvormer minder vermogen levert als deze warmer dan 39 graden wordt. Ik heb van die speed comfort radiatorventilatoren onder de omvormer bevestigd. Dit helpt erg goed met de temperatuur omlaag krijgen.
Dat kan ook idd. Bij mij was het overduidelijk de DLB. Hoofdzekering in de Zonneplan app aangepast van 3x25A naar 3x35A, dan neemt de DLB van mijn Alfen laadpaal het over. En wel vol laden dan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/au_mguDS6zHIvw9FfLnHT5613gk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ayXoxnD2C2goP0OiMr5ylTxL.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Peterhardenberg
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-10 13:37
[...]

De ZP omvormer is een 3 fase omvormer, dit betekend dat alle fase's gelijk worden belast, daarom knijpt de omvormer als er 1 fase zwaarder wordt belast dan de resterende 6 kW

• thido

thido

Tilburg

Guidoweb55 schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 08:48:
Heb even gekeken maar het adres waar de qr codes naar verwijzen is niet meer, althans niet bij die van mij.

Edit: heb jij wellicht het linkje? Ben wel benieuwd.

Hoop morgen of anders zaterdag wel echt de nieuwe dongle te hebben. Frustrerend zo, wel verbinding maar systeem offline.

Edit 2: ik krijg net een mailtje van Post NL dat er morgen een brievenbuspakketje van Zonneplan bezorgd zal worden :-) Hoop dat ik morgen eind van de dag weer online ben dus.

[ Voor 30% gewijzigd door thido op 15-08-2024 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikHa
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 08-10 01:23
Dominic-070 schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 17:54:
[...]

Dat kan ook idd. Bij mij was het overduidelijk de DLB. Hoofdzekering in de Zonneplan app aangepast van 3x25A naar 3x35A, dan neemt de DLB van mijn Alfen laadpaal het over. En wel vol laden dan.

[Afbeelding]
Netjes opgelost!

23 kWp, 80 kWh, 11 kW laden, 17 kW ontladen. Victron VRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dominic-070 schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 17:54:
[...]

[Afbeelding]
Vraagje. Ga je daarmee de Nexus niet vertellen dat er meer capaciteit op je stroomnet vrij is die er in werkelijkheid niet is? Lijkt mij dat ze dat beveiligen maar ben ff benieuwd namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RikHa
Devke schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 08:17:
[...]

Vraagje. Ga je daarmee de Nexus niet vertellen dat er meer capaciteit op je stroomnet vrij is die er in werkelijkheid niet is? Lijkt mij dat ze dat beveiligen maar ben ff benieuwd namelijk.
Ja dat doet hij maar doordat zijn laadpaal nu de DLB doet is er geen overload. Totdat hij bijvoorbeeld tien elektrische kacheltjes aanzet en de Nexus ook gaat laden, dan gaat het wel fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RikHa schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 08:25:
[...]

Ja dat doet hij maar doordat zijn laadpaal nu de DLB doet is er geen overload. Totdat hij bijvoorbeeld tien elektrische kacheltjes aanzet en de Nexus ook gaat laden, dan gaat het wel fout.
Oke. Doet de laadpaal ook de DLB als de auto niet aan het laden is? Anders zie ik het dan ook niet goed gaan of je zet het alleen in als je gaat laden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Misschien wat leesvoer m.b.t. de thuisbatterij.

https://www.pzc.nl/wonen/...d.googlequicksearchbox%2F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikHa

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:21

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bokkow
Devke schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 08:35:
[...]

Oke. Doet de laadpaal ook de DLB als de auto niet aan het laden is? Anders zie ik het dan ook niet goed gaan of je zet het alleen in als je gaat laden?
Nee, de loadbalancing van de laadpaal grijpt alleen in op het vermogen van de laadpaal. Doorgaans is dat het grootste vermogen in huis, met 17,25kW beschikbaar moet er geknepen worden als de Nexus en auto gelijktijdig opladen en hou je een veilige marge over meestal van zo’n 1-2kW. Ja dan moet je niet ook nog vaatwasser en kookplaat aan hebben.

Overigens, hoodzekeringsautomaten kunnen bijna oneindig 31A hebben zonder af te slaan, ja moet je niet continu willen maar er is dus wel meer buffer.

Alles valt of staat met hoe goed de verdeling is in de verdeler en een goede electricien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Serieus. Ik kan hem lezen en betaal niet eens haha. Wat raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serdo24
kevinjkok schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 17:49:
[...]

Dank voor de tip. Ik heb er één besteld. Heb je dit aan de onderkant van de omvormer geïnstalleerd? En op welke temperaturen heb je het apparaat ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelixxx
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 16:19
Serdo24 schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 10:03:
[...]

Dank voor de tip. Ik heb er één besteld. Heb je dit aan de onderkant van de omvormer geïnstalleerd? En op welke temperaturen heb je het apparaat ingesteld?
En wat is het gevolg van de ruimte waarin de batterij staat?
Wordt deze warmer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serdo24
Obelixxx schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 10:05:
[...]

En wat is het gevolg van de ruimte waarin de batterij staat?
Wordt deze warmer?
Zeker. Probleem is dat de batterij op de zolder ligt en je de warmte niet kwijt kan. Als het op de begane grond zat was het een ander verhaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kevinjkok
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07-10 20:58
Serdo24 schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 10:03:
[...]

Ik heb er twee maanden geleden een op marktplaats gekocht voor een tientje, maar daar bleek geen temp sensor bij te zitten. Ik heb hem nu gewoon 24/7 draaien. Het maximumverbruik is toch maar 0,55W dus op jaarbasis is dit nog minder dan 5 kWh. Doordat de koelribben van de omvormer van aluminium zijn, werken de magneten het helaas niet. In eerste instantie had ik hem vastgeplakt met Ducttape, maar door de warmte kwam dit steeds los. Nu heb ik hem gewoon vastgeklemd met twee houtjes aan de onderzijde. Er zullen veel betere oplossingen zijn, maar dit bevalt prima.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MOvYhLWPtqOAp0n40g2QHHTfOfk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/foBQ4umMGetjgAyNvCARE83a.jpg?f=fotoalbum_large

Tesla Model 3 2019 SR+ | 19.890 Wp OW | Panasonic MDC05J3E5 Monoblock WP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ApexAlpha
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-10 08:41
Interessant om te lezen dat die prijzen achteraf vastgesteld worden. Is dat ook waarom de powerplay vergoeding in de app soms naar beneden bij wordt gesteld?

Hier is de batterij vandaag voor het eerst actief met alles.

Nu 50ct batterij en 30ct zonnepanelen powerplay verdient. Zet nog niet heel veel zoden aan de dijk, haha.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• thido

thido

Tilburg

We zijn weer online! :-)
Precies twee dagen eruit gelegen waarbij de dongle is vervangen. Wat mij betreft een goede service van ZP. Tot nu toe steeds netjes te woord gestaan, zowel via email als telefonisch. Zelf uiteraard ook wel erachteraan gezeten want zo vlot na de installatie wil je gewoon draaien natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:32

13art

Moderator Mobile
In een groepsapp waar we het over thuisaccu's hadden werd dit artikel aangehaald:
https://www.ad.nl/wonen/g...-een-dure-hobby~a7acdd27/

Wat ik o.a. jammer vond was dat in het artikel geen mensen werden geïnterviewd die daadwerkelijk een accu hebben via Zonneplan en/of Frank Energie en aan hen vragen hoe het er voor staat. In plaats daarvan interviewden ze iemand die zelf een accu in elkaar heeft gezet en daarmee zelf handeld. Maar de uitspraak 'het is is vooral een dure hobby' wordt wel gebruikt in de titel.

Ik vraag me dan af hoe diegene die daadwerkelijk een Zonneplan accu hebben hier naar kijken. Zien jullie het ook als een dure hobby? Of hebben jullie een andere visie hier op?

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• John245
EPEX spot prijzen gaan in 2025 ook over naar een periode van een kwartier om gelijk te lopen met de andere energiemarkten. Volgens mij een logische keuze.

Volgens COCAM's analyse gaat dit tot minder onbalans lijden dan wanneer deze maatregel niet ingevoerd zou woden.

[ Voor 8% gewijzigd door John245 op 17-08-2024 07:39 ]

Tibber; 3-fase Victron ESS, 38,4 kWh opslag; gasloos sinds 2013; Nibe F1245-10PC; SAP; HomeSeer4; Proxmox 8

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dropkick_nl
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-10 17:32
John245 schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 07:09:
EPEX spot prijzen gaan in 2025 ook over naar een periode van een kwartier om gelijk te lopen met de andere energiemarkten. Volgens mij een logische keuze.

Volgens COCAM's analyse gaat dit tot minder onbalans lijden.
Ik lees het anders:

“ The expectation of the CACM regulation is that this change will lead to less imbalance. It’s worth noting that the Dutch imbalance market, which operates with quarter-hour values, currently experiences approximately four to five times more negative hours compared to the EPEX market with hour values. This volatility manifests a large spread between positive and negative price moments. Given the challenges related to network congestion, we expect increased imbalances in the coming years, further amplifying volatility in these markets.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John245
dropkick_nl schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 07:32:
[...]

Ik lees het anders:

“ The expectation of the CACM regulation is that this change will lead to less imbalance. It’s worth noting that the Dutch imbalance market, which operates with quarter-hour values, currently experiences approximately four to five times more negative hours compared to the EPEX market with hour values. This volatility manifests a large spread between positive and negative price moments. Given the challenges related to network congestion, we expect increased imbalances in the coming years, further amplifying volatility in these markets.”
Mijn post heb ik iets aangepast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ApexAlpha
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-10 08:41
Nou eerste dag zit erop, iets van €7 uiteindelijk.

Bij gemiddeld €5 zitten we goed dus mooie eerste dag.

Nu komt de grootste uitdaging: niet 400x die app openen op een dag. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

ApexAlpha schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 08:48:
Nou eerste dag zit erop, iets van €7 uiteindelijk.

Bij gemiddeld €5 zitten we goed dus mooie eerste dag.

Nu komt de grootste uitdaging: niet 400x die app openen op een dag. :+
Even de Enius app installeren en een push notificatie instellen als de onbalans boven een bepaald bedrag komt. Scheelt weer FOMO :P
13art schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 07:00:
In een groepsapp waar we het over thuisaccu's hadden werd dit artikel aangehaald:

Wat ik o.a. jammer vond was dat in het artikel geen mensen werden geïnterviewd die daadwerkelijk een accu hebben via Zonneplan en/of Frank Energie en aan hen vragen hoe het er voor staat. In plaats daarvan interviewden ze iemand die zelf een accu in elkaar heeft gezet en daarmee zelf handeld. Maar de uitspraak 'het is is vooral een dure hobby' wordt wel gebruikt in de titel.

Ik vraag me dan af hoe diegene die daadwerkelijk een Zonneplan accu hebben hier naar kijken. Zien jullie het ook als een dure hobby? Of hebben jullie een andere visie hier op?
Ja dat ontbreekt inderdaad. Ik heb hem nu exact 4 maanden en 740 EUR terugverdiend, dat extrapoleert naar 2200 EUR per jaar. Vooralsnog dus een hobby die zich tot nu toe snel terugverdiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike 1957
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 09-02 14:33
Welke waarde adviseer je in te stellen in de Enius-app voor een pushmelding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Spike 1957 schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 10:55:
Welke waarde adviseer je in te stellen in de Enius-app voor een pushmelding?
Als test heb ik hem ooit op 100 gezet. Wordt je rammel gek van. Om de markt wat te volgen (heb geen Nexus) heb ik hem op 900 gezet. De wat meer uitschieters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kikkasz
https://services.tenergy....spx/actualimbalanceprices dit is ook een prima pagina om het te v9lgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DustPhyte
Lekker dan, 1 dag op vakantie, batterij offline sinds 08:30… zal je net zien…

Redelijk teleurstellend dat die dingen zichzelf niet kunnen resetten, zelfs een esp kan dat.

[ Voor 37% gewijzigd door DustPhyte op 17-08-2024 20:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bokkow
DustPhyte schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 20:13:
Je hebt niks gemist, dat is dan een kleine meevaller; €1,50 vandaag. Kan iemand in de buurt niet even die dongle eruit halen en terugstoppen? 😬

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DustPhyte
bokkow schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 20:47:
[...]

Je hebt niks gemist, dat is dan een kleine meevaller; €1,50 vandaag. Kan iemand in de buurt niet even die dongle eruit halen en terugstoppen? 😬
Beter dan de -0,78 waar ik nu op sta 🤭. Helaas niet echt iemand in de buurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CryptoCake
DustPhyte schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 20:13:

Redelijk teleurstellend dat die dingen zichzelf niet kunnen resetten, zelfs een esp kan dat.
Best bizar dit… kwam er vanochtend pas achter dat hij bij mij ook al een dag offline was (voor het eerst)… dongle knipperde blauw. Ff brainstormen hoe we dit op afstand kunnen rebooten oid… :/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GaMbiNo

GaMbiNo

1337

Ik zie dat die van mij ook regelmatig korte momenten offline gaat. Gelukkig nooit lang maar ik heb onderstaande Home Assistant template gemaakt om dat wat beter in de gaten te houden:
code:
1
2
3
4
5
6
7
- name: "Online_status_thuisbatterij"
        unique_id: 'Online_status_thuisbatterij'
        state: >
          {% set last_update = (as_timestamp(now()) - as_timestamp(states.sensor.thuisbatterij_last_measured.last_changed)) %}
          {% if last_update > 310 %}Offline
          {% else %}Online
          {% endif %}

Deze code beschouwt hem offline als last measured 5 minuten (300 seconden met een kleine marge) lang niet wordt geupdate. Hij mist dan dus 1 update. Kan zijn dat dit te strikt is want Zonneplan zelf beschouwt de Nexus pas na een kwartier als offline.

Hiermee kun je evt ook notificaties instellen voor het geval hij offline gaat.

[ Voor 6% gewijzigd door GaMbiNo op 18-08-2024 10:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GaMbiNo

GaMbiNo

1337

CryptoCake schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 09:45:
[...]

Best bizar dit… kwam er vanochtend pas achter dat hij bij mij ook al een dag offline was (voor het eerst)… dongle knipperde blauw. Ff brainstormen hoe we dit op afstand kunnen rebooten oid… :/
Ik hoorde van de monteurs dat de Zonneplan ook niet vanzelf opstart na een stroomonderbreking. Dan moet er via de rode knop herstart worden. Zou dit ook bij jou gebeurt kunnen zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CryptoCake
GaMbiNo schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 10:19:
[...]

Ik hoorde van de monteurs dat de Zonneplan ook niet vanzelf opstart na een stroomonderbreking. Dan moet er via de rode knop herstart worden. Zou dit ook bij jou gebeurt kunnen zijn?
Nee was iets defect met de cellen dacht ik. Maar de monteurs vertelde mij wel dat ze al een paar keer gesmolten DC kabels tegenkwamen, na stroomuitval… geen idee of dat überhaupt kan, maar klonk niet geruststellend…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoCake
CryptoCake schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 09:45:
[...]

Kleine brainstorm:
De 2 dongles krijgen hun stroom vanuit de omvormer. De 4P "switch" split alleen de ader die de stroom levert (P1).
Dus in theorie: Als je de kabel vanuit de omvormer uit P1 haalt, vallen uiteindelijk beide dongles uit.

Idee:
  • RJ45 koppelstuk gebruiken
  • Meten welke pin gebruikt wordt voor de voeding.
  • Diezelfde ader doorknippen in je koppelstuk; dat verbinden met een low voltage NO relay
  • Relay aan een ESP32
  • Omvormer COM kabel aansluiten aan koppelstuk, en korte kabel vanuit koppelstuk naar P1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GaMbiNo

GaMbiNo

1337

CryptoCake schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 11:27:
[...]

Kleine brainstorm:
De 2 dongles krijgen hun stroom vanuit de omvormer. De 4P "switch" split alleen de ader die de stroom levert (P1).
Dus in theorie: Als je de kabel vanuit de omvormer uit P1 haalt, vallen uiteindelijk beide dongles uit.

Idee:
  • Diezelfde ader doorknippen in je koppelstuk; dat verbinden met een low voltage NO relay
  • Relay aan een ESP32
  • Omvormer COM kabel aansluiten aan koppelstuk, en korte kabel vanuit koppelstuk naar P1
Ik gebruik zelf deze: link om een zonnepanelen omvormer uit te schakelen bij negatieve stroomtarieven. Deze verbreekt 1 ader van een UTP kabel waarna de omvormer stopt met leveren van stroom.

Als het inderdaad zo is dat ader 1 van de UTP kabel uit de omvormer de stroom van beide dongles verzorgt zou je die hiermee dus ook kunnen schakelen. Dat zou je zelfs kunnen automatiseren met Home Assistant mbv boven geposte online/offline template en een HA automatisering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
CryptoCake schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 11:27:
[...]

Kleine brainstorm:

Idee:
  • Relay aan een ESP32
Ik kan niet goed inschatten welke aanpassingen je evt fysiek aan het Nexus systeem doet. Let op dat dit dan niet toegestaan is. Staat in de voorwaardes die je als goed is hebt gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMbiNo

GaMbiNo

1337

Devke schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 12:00:
[...]

Ik kan niet goed inschatten welke aanpassingen je evt fysiek aan het Nexus systeem doet. Let op dat dit dan niet toegestaan is. Staat in de voorwaardes die je als goed is hebt gekregen.
Als ik hem goed begrijp maak je een nieuwe UTP kabel van de omvormer naar de beide dongles, waarbij je de P1 ader aan/uit kan schakelen.
Ik zou de standaard kabel gewoon laten zitten en dan is het een kwestie van terug switchen naar de standaard kabel wanneer nodig. Denk dat het met de garantie wel wat meevalt dan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CryptoCake
Devke schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 12:00:
[...]

Geen enkele aanpassing aan het systeem zelf. Zie mijn geweldige tekening:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3M4qYcKlQc1R_7ONyOefN_bzhAc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/i5hafi93qPpoXLNeIalcmdjq.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CryptoCake
GaMbiNo schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 12:05:
[...]

Als ik hem goed begrijp maak je een nieuwe UTP kabel van de omvormer naar de beide dongles, waarbij je de P1 ader aan/uit kan schakelen.
Ik zou de standaard kabel gewoon laten zitten en dan is het een kwestie van terug switchen naar de standaard kabel wanneer nodig. Denk dat het met de garantie wel wat meevalt dan.
Niet eens een nieuwe kabel. In plaats van dat de COM kabel direct in P1 van de 4P splitter zit, plug je hem in de gemodde rj45 koppelstuk icm de esp32. En vanuit koppelstuk een kleine utp kabel naar P1 van de 4P splitter. Dus je steekt dit gevaarte er tussen.
Het enige wat het doet is: voeding onderbreken, of hervatten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GaMbiNo

GaMbiNo

1337

CryptoCake schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 12:06:
[...]

Geen enkele aanpassing aan het systeem zelf. Zie mijn geweldige tekening:
[Afbeelding]
Je zou het al eens kunnen testen door een UTP kabel te maken waarbij je de ader die de stroomtoevoer verzorgt doorknipt. Als beide dongels vervolgens uit blijven zou je theorie moeten kloppen. Dan is het een kwestie van een ESP module ertussen zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GaMbiNo

GaMbiNo

1337

CryptoCake schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 12:11:
[...]

Niet eens een nieuwe kabel. In plaats van dat de COM kabel direct in P1 van de 4P splitter zit, plug je hem in de gemodde rj45 koppelstuk icm de esp32. En vanuit koppelstuk een kleine utp kabel naar P1 van de 4P splitter. Dus je steekt dit gevaarte er tussen.
Het enige wat het doet is: voeding onderbreken, of hervatten.
Je hebt gelijk. Nog veel simpeler. Ik denk nog te moeilijk. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John245
CryptoCake schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 10:52:
[...]

Nee was iets defect met de cellen dacht ik. Maar de monteurs vertelde mij wel dat ze al een paar keer gesmolten DC kabels tegenkwamen, na stroomuitval… geen idee of dat überhaupt kan, maar klonk niet geruststellend…
Hoe groot is de kans op stroomuitval? Bijna nihil.

Zitten er geen zekeringen in het systeem die de kabels beschermen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoCake
John245 schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 12:43:
[...]

Hoe groot is de kans op stroomuitval? Bijna nihil.

Zitten er geen zekeringen in het systeem die de kabels beschermen?
Nou.. in de afgelopen 12 maanden hebben wij 2x stroomuitval gehad. 1x lokaal in de wijk en de tweede keer de halve gemeente.. maar toen had ik nog geen Nexus. Dus ben benieuwd 😅🤞

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Guidoweb55
CryptoCake schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 12:55:
[...]

Nou.. in de afgelopen 12 maanden hebben wij 2x stroomuitval gehad. 1x lokaal in de wijk en de tweede keer de halve gemeente.. maar toen had ik nog geen Nexus. Dus ben benieuwd 😅🤞
Ik kan je op een briefje geven dat je Nexus niets doet.
Net zoals zonnepanelen uitgaan bij een stroomstoring.
Als een omvormer op de ac kant geen stroom heeft doet hij niets.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hrigteri
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 19-04 01:52
13art schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 07:00:

Ik zie het vooral als een investering.

Het is geen "dure hobby", want op dit moment met de huidige wet- en regelgeving en de onbalans / congestie op de energiemarkt is er goed geld te verdienen. Of dat op de lange termijn ook zo blijft is natuurlijk iets wat je je moet afvragen. Het is daarom naar mijn mening een investering, maar niet vrij van risico. Na 2027 als de salderingsregeling vervalt, zou het verdienmodel wel eens de nek omgedraaid kunnen worden of tenminste aanzienlijk minder interessant worden als je energiebelasting zou moeten gaan betalen over zowel laden als ontladen ipv alleen over je eigen verbruik(saldering).....
of dat daadwerkelijk gaat gebeuren is nog onbekend. Voor de grote energie-balans initiatieven wordt een uitzondering gemaakt (waarschijnlijk) en die krijgen een soort van salderen. Thuisbatterijen staat die uitzondering voorlopig nog niet op de planning. Wat best kwalitatief uitermate teleurstellend zou kunnen zijn.

Echter. Met een opbrengst van zo'n 135 a 200 euro per maand heb ik mijn investering al voor een groot deel terugverdiend in 2027.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P63WRSpkJYohRgnvyZhsGqYK4FM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/pLFNQdcUAUxgpdDQ9x50dGBJ.jpg?f=user_large
Opbrengst augustus 2024 tot zover.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wvIKkQGuW8wlceiZp9IDsCcWNtU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/MIU1jkjH1fONRy2AoQoRmRK8.jpg?f=user_large
Opbrengst juli 2024.

Opmerking: ik heb ook een laadpaal (Shell/NewMotion Advanced), die dus niet aangestuurd wordt door Zonneplan powerplay. Ik heb een paar keer geladen op de supergoedkope momenten, dan heeft de thuisbatterij dus niet de beschikking over de maximale bandbreedte van 10 kW vermogen. Anderen hebben in juli bijvoorbeeld 140 euro aan Powerplay opbrengsten, waarbij ik zag dat hun opbrengsten "hoog" waren op dagen dat ik mijn auto aan de lader had hangen.

Via de leasemaatschappij krijg ik echter een vergoeding voor laden met mn prive laadpaal (gebudgetteerd verbruik zakelijk rijden rond 42 ct per kWh), dus dat levert indirect ook geld op ;) Leuk zo'n dynamisch contract.

Ik heb er een blog over geschreven op spotontech.nl, als je geen zin hebt om te klikken dan zie je de screenshots hierboven en voor mijn conclusie:
Over de eerste helft van de maand augustus leverde Powerplay aanzienlijk meer op, met 3 dagen van rond de 20 euro en nog een dag van 15. Aanzienlijk beter dan juli 2024, waarschijnlijk met dank aan dagen met veel zon gecombineerd met sterke windvlagen. Een dag met een opbrengst van slechts 50 cent (!) laat zien dat deze investering geen garantie geeft op terugverdienen. Maar met een gemiddelde verdienste van ruim 9 euro per dag in de eerste helft van augustus en 4,36 over juli, laat het zien dat een jaaropbrengst van 1200 euro meer dan realistisch is en 1800 euro prognose van Zonneplan helemaal niet overdreven is.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• JPH86
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 13-09-2024
Afgelopen vrijdag was het exact zes maanden geleden dat onze Zonneplan thuisbatterij is geplaatst.

De 'energierekening' is iedere maand weer een feestje. 🤩 De investering van 7k (wij hebben de 15kW variant) is in dit tempo snel terugverdiend... 🥳

Hierbij een overzicht met de opbrengsten per maand:

Februari (gestart op 17-02)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ROUhPSKciffNsf0fB9LFNDY1S_c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PugnjQ90bYlZDen9a3QhWJIp.jpg?f=fotoalbum_large

Maart 2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u6KoJiDlkgPrRtcWZ6DHv5gaEGI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A2r01j26O1RoVgtPmVDEcImU.jpg?f=fotoalbum_large

April 2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uOiOp6WVz7pGe8u00LNVZwSXLaA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CFRwEyrwwmKeCctL3tVbjFSD.jpg?f=fotoalbum_large

Mei 2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HaBUMG8CqCaIfxbFdzRwYJt-tx8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E43MgCnxqsBozZWl1zCCtpnW.jpg?f=fotoalbum_large

Juni 2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IJ3Sl3d7X0IjqlApFnjsX5awbDk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WkROZiYm30Yt84dzPDFM4A9O.jpg?f=fotoalbum_large

Juli 2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k9qkrFcUt4-2_25-lw_BpYENF3I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VsJyaMZ7bLd0yHdC2VlIpvU0.jpg?f=fotoalbum_large

Augustus 2024 (nog 13 dagen te gaan)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HZg8N6YOX0-LgmWNcrjkv9luQIM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M0f2cy7PGgxrF2MkMUDsnmXL.jpg?f=fotoalbum_large
(Augustus lijkt de beste maand ooit te worden)

Tussenstand totaal 18-08-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3cN5_7calMtyVZIBnJw1dF0ixIQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cqjZvmi4aYWAs3cO6WjHRBc3.jpg?f=fotoalbum_large

Wij zijn erg tevreden. We hebben er geen omkijken naar, het gaat allemaal vanzelf, maar het is wel heel leuk om dat tellertje iedere dag verder op te zien lopen.

Zo moeten de eerste zonnepanelenbezitters zich vast ook gevoeld hebben toen ze, vanaf hun stoeltje in de gang, de ouderwetse draaischijfmeter voor het eerst terug zagen draaien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JPH86 schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 17:32:
Afgelopen vrijdag was het exact zes maanden geleden dat onze Zonneplan thuisbatterij is geplaatst.

De 'energierekening' is iedere maand weer een feestje. 🤩 De investering van 7k (wij hebben de 15kW variant) is in dit tempo snel terugverdiend... 🥳

Hierbij een overzicht met de opbrengsten per maand:

Februari (gestart op 17-02)
[Afbeelding]

Maart 2024
[Afbeelding]

April 2024
[Afbeelding]

Mei 2024
[Afbeelding]

Juni 2024
[Afbeelding]

Juli 2024
[Afbeelding]

Augustus 2024 (nog 13 dagen te gaan)
[Afbeelding]
(Augustus lijkt de beste maand ooit te worden)

Tussenstand totaal 18-08-2024
[Afbeelding]

Wij zijn erg tevreden. We hebben er geen omkijken naar, het gaat allemaal vanzelf, maar het is wel heel leuk om dat tellertje iedere dag verder op te zien lopen.

Zo moeten de eerste zonnepanelenbezitters zich vast ook gevoeld hebben toen ze, vanaf hun stoeltje in de gang, de ouderwetse draaischijfmeter voor het eerst terug zagen draaien...
Fijn dat het allemaal goed gaat daar! Op naar de komende 6.

Oei die draaischijf kan ik me herinneren. Heerlijk om je winterverbuik weer uitgepoetst te zien worden. Mis het ding nog wel eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMbiNo

GaMbiNo

1337

Matig dagje dit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xK32EGtTB8dSR06MzyOnO7N17ig=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j8ETrD2g5w0PBlexSMSGigDF.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P85AC22FiOH8T49jqAvRdRcx9OE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HuVs2FIV3BlDVDcGTK6ElmWO.jpg?f=fotoalbum_large

Er waren wel degelijk hoge prijzen vanochtend iets na 10 uur en iets na 11 uur vanochtend.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2OX2r5-lXza8sv7GMMeNxS0lcDM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P2VoqT0ltpNjCUiQVuq0tf9y.jpg?f=fotoalbum_large

Hij was tijdens die spikes ook keihard aan het terugleveren maar dat is niet beloond omdat de dongles van de batterij beide keren net 10 minuutjes offline waren lijkt het.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xGUjm0fQcxCE4JcDChrImh91yx8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6nko1cR8VbYIMmeTxupBKb3p.jpg?f=fotoalbum_large

Jammer want hij deed wel keihard mee met terugleveren. :X
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/478q2Vk5XmOtMandDKUfy3MZA0Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Wx2PXM55HljP94Li4xTsM4yF.jpg?f=fotoalbum_large

Gaat natuurlijk maar om een paar euro’s maar dit zou niet moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxyDrokz
  • Laatst online: 22:45
GaMbiNo schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 21:59:
Matig dagje dit.
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Er waren wel degelijk hoge prijzen vanochtend iets na 10 uur en iets na 11 uur vanochtend.
[Afbeelding]

Hij was tijdens die spikes ook keihard aan het terugleveren maar dat is niet beloond omdat de dongles van de batterij beide keren net 10 minuutjes offline waren lijkt het.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Vreemd. Hier wel 6,-
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I86k_HjAh11gGDQ3oo-ybkcs-Qs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/amwpGb9cmMhhPhZHhMXKmTXL.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMbiNo

GaMbiNo

1337

Ja heel apart. Tijdens de meest winstgevende momenten heb ik geen beloning gekregen. Terwijl de batterij gewoon zijn ding deed. Maar de dongle lijkt dus kort offline geweest te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoCake
Matig dagje dit.
[Afbeelding]
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Dat is wel echt zuur, en zonde... Die dongles zijn echt verschrikkelijk. Jammer dat ze geen LAN of Wifi optie hebben, zou zoveel ellende schelen. Ik zit er zelfs aan te denken om een passieve 4G signaalversterker te plaatsen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMbiNo

GaMbiNo

1337

CryptoCake schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 22:07:
[...]

Dat is wel echt zuur, en zonde... Die dongles zijn echt verschrikkelijk. Jammer dat ze geen LAN of Wifi optie hebben, zou zoveel ellende schelen. Ik zit er zelfs aan te denken om een passieve 4G signaalversterker te plaatsen...
Ja zo heb ik het nog niet meegemaakt. Maar vandaag kwamen die korte storingen wel heel slecht uit.

Moet misschien toch maar achter nieuwe dongles aan bellen oid. Die korte storingen kosten me wel gewoon geld zo.

LAN of wifi zou idd perfect zijn. Ik heb daar een super stabiel wifi netwerk.

[ Voor 6% gewijzigd door GaMbiNo op 18-08-2024 22:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jovojovo
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 15:58
Hier heb ik na regelmatige verbindingsproblemen zo’n twee weken geleden een nieuwe dongle toegestuurd gekregen. Sindsdien geen verbindingsproblemen meer (of niet gesignaleerd 😉). Opbrengst vandaag nu 5,97
Matig dagje dit.
..
..
..
..
Heel vreemd en dat zou idd niet moeten kunnen... Elke keer als hier de verbinding uitviel, waren de omvormer en de batterij niet actief.

Ik ga de (notificaties van de) enius-app gebruiken om van mijn ernstige zonneplan-app verslaving af te komen 8)7

[ Voor 52% gewijzigd door Jovojovo op 18-08-2024 22:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bokkow
GaMbiNo schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 22:10:
[...]

Ja zo heb ik het nog niet meegemaakt. Maar vandaag kwamen die korte storingen wel heel slecht uit.

Moet misschien toch maar achter nieuwe dongles aan bellen oid. Die korte storingen kosten me wel gewoon geld zo.

LAN of wifi zou idd perfect zijn. Ik heb daar een super stabiel wifi netwerk.
Erg frustrerend lijkt me.. Ik zou er toch een mail aan wagen met deze printscreens, misschien kunnen ze toch wat bieden, zo kost het je gewoon.

Als ik die verhalen zo hoor, kom ik helemaal niet aan die dongles, fragiel. Is niet echt een splitter heb ik het idee trouwens:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yZhsaF88sw8-myjTBTw1x09QIpw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nved6d16pgS9BozigADqt5AO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

GaMbiNo schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 22:06:
[...]

Ja heel apart. Tijdens de meest winstgevende momenten heb ik geen beloning gekregen. Terwijl de batterij gewoon zijn ding deed. Maar de dongle lijkt dus kort offline geweest te zijn.
Ik ben benieuwd of er morgen rond een uur of 10 als de definitieve Tennet prijzen worden doorgevoerd je hier nog iets van terug ziet op jouw Nexus. De live dagopbrengsten in de app zijn in principe voorspellingen. Wel de moeite om morgen even te checken in de app bij Statistieken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CryptoCake
bokkow schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 23:10:
[...]

Erg frustrerend lijkt me.. Ik zou er toch een mail aan wagen met deze printscreens, misschien kunnen ze toch wat bieden, zo kost het je gewoon.

Als ik die verhalen zo hoor, kom ik helemaal niet aan die dongles, fragiel. Is niet echt een splitter heb ik het idee trouwens:

[Afbeelding]
Het is ook geen splitter :)
P2 komt uit de omvormer. En daar wordt pin 2 van afgetakt en via hun eigen ontwikkelde PCB doorgesluisd naar P3 en P4.
Heb het gemeten :D En heel misschien ook van binnen bekeken (en wederom gemeten) :X

P.s. Heel die case is 3D geprint. Aan 1 zijde zit een los kapje dat zit vast geklemd. Zou je er van tussen kunnen wippen, is mij verteld hoor.. :P

[ Voor 7% gewijzigd door CryptoCake op 18-08-2024 23:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
bokkow schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 23:10:
[...]

[Afbeelding]
Die kabeltjes boven in het blokje staan ook wel erg op spanning hoor. Zitten er zelfs scheef in. Is dit door ZP gedaan of eigen hobbywerk? 😛

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bokkow
Devke schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 08:23:
[...]

Die kabeltjes boven in het blokje staan ook wel erg op spanning hoor. Zitten er zelfs scheef in. Is dit door ZP gedaan of eigen hobbywerk? 😛
Nope, Zonneplan, ik zie het ook maar ik kom er met geen vinger aan zolang het goed werkt 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oculus
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-10 11:57
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DXEfSK2CML_XQcVkhq6gKI4M3NA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/s8TbNVXeY2uKdvTpUYa3zALo.png?f=fotoalbum_large

Weet iemand hoe het bedrag van €1825,36 in het bovenstaande voorbeeld tot stand is gekomen? Ik zie dit soort bedragen vaker voorbij komen, soms lager, maar nooit hoger. Is dit via een bieding gegaan? Kan het bedrag nog hoger worden, en heeft iemand dat eerder meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thido

thido

Tilburg

Devke schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 08:23:
[...]

De kabels hebben wel iets speling inderdaad.
Maar het hoeft het ook weer niet spannender gemaakt te worden dan dat het is.
Het verdeelblokje zit aan die beugel gehaakt, ik heb hem bij mij erbovenop gelegd zodat ik de led's goed kan zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-10 22:33
De biedprijsladder bepaalt de hoogte
https://www.tennet.eu/node/1566

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bokkow
Oculus schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 10:05:
[Afbeelding]

Weet iemand hoe het bedrag van €1825,36 in het bovenstaande voorbeeld tot stand is gekomen? Ik zie dit soort bedragen vaker voorbij komen, soms lager, maar nooit hoger. Is dit via een bieding gegaan? Kan het bedrag nog hoger worden, en heeft iemand dat eerder meegemaakt?
Zoals @SidewalkSuper al verwijst. TenneT bepaalt deze biedladder de dag vooraf en dat kan zeker nog hoger zijn, 2500,-/MWh is al voorgekomen in het afgelopen jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMbiNo

GaMbiNo

1337

kazuka schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 23:13:
[...]

Ik ben benieuwd of er morgen rond een uur of 10 als de definitieve Tennet prijzen worden doorgevoerd je hier nog iets van terug ziet op jouw Nexus. De live dagopbrengsten in de app zijn in principe voorspellingen. Wel de moeite om morgen even te checken in de app bij Statistieken.
Het is uiteindelijk gecorrigeerd naar -0,15 euro. :X Uiteindelijk dus nog steeds geen rewards gekregen voor het terugleveren tijdens de onbalans van gisterochtend. Ik heb Zonneplan maar een mailtje gestuurd. Hopelijk kunnen ze er iets mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hyrax
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 09-10 16:21
Iemand ervaring met verhuizen en het ofwel achterlaten, ofwel meenemen van de batterij? Ik heb namelijk niet het gevoel dat ik het eruit haal (als in: verkoopprijs met of zonder batterij zal hetzelfde zijn). Volgens Kiki komt Zonneplan geheel gratis de batterij voor me meenemen, maar dat geloof ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMbiNo

GaMbiNo

1337

the-hyrax schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 13:43:
Iemand ervaring met verhuizen en het ofwel achterlaten, ofwel meenemen van de batterij? Ik heb namelijk niet het gevoel dat ik het eruit haal (als in: verkoopprijs met of zonder batterij zal hetzelfde zijn). Volgens Kiki komt Zonneplan geheel gratis de batterij voor me meenemen, maar dat geloof ik niet.
Ow, dat is dan nieuw.
Voorheen zei Kiki altijd dat het meenemen net zo duur was als het achterlaten en een nieuwe aanschaffen.

Maar ik denk dat er nog weinig ervaring is met het verhuizen van de Nexus. Ik denk zelf dat ik dat in eigen beheer zou (laten) doen als het inderdaad te duur is om door Zonneplan te laten doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
GaMbiNo schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 13:47:
[...]

Ow, dat is dan nieuw.
Voorheen zei Kiki altijd dat het meenemen net zo duur was als het achterlaten en een nieuwe aanschaffen.

Maar ik denk dat er nog weinig ervaring is met het verhuizen van de Nexus. Ik denk zelf dat ik dat in eigen beheer zou (laten) doen als het inderdaad te duur is om door Zonneplan te laten doen.
@the-hyrax Ook hier weer goed kijken naar de voorwaardes. Ik denk dat ZP het niet goed vind als je zelf de accu gaat loskoppelen en bij je nieuwe woning gaat installeren. Ik zou goed navraag doen.

Woningprijs? Ik denk dat een makelaar het snel gooit op verduurzaming van de woning. Al is het dit niet in de onbalansstand maar wel in de zelfconsumptiestand. Stel je zou geadviseerd worden hem voor € 395.000 kk te koop te zetten dan zou ik inzetten op € 399.000 kk. De volle mep krijg je toch niet terug (mensen moeten hem ook maar willen) en met net ff iets hoger te gaan zitten heb je zelf een prima verkoopargument (zelfconsumptie). Als je zelf dat al een groot deel hebt terugverdiend tzt prima toch. Daarnaast de markt is alweer overspannen genoeg. Meer krijgen dan vragen is alweer normaal.

Let op dat je op funda prijsrange hebt waarop je kunt zoeken. Als verkoop niet lukt gaat de makelaar je altijd proberen in een andere prijsrange te krijgen (nieuwe doelgroep kopers).

Misschien iets teveel antwoord tov van je vraag maar doe er je voordeel mee.

[ Voor 3% gewijzigd door Devke op 19-08-2024 16:02 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 65 Laatste