All electric! 8500Wp / Vaillant l/w 7kW / 2x Daikin l/l 2.5kW / Atlantic 200l / Nexus 20kWh / Victron 32kWh
Vraagje, ik zit nu zelf te kijken naar de zonneplan 30kw opslag met 11kw omvormer. 8600EUR dus ~286EUR per kw.
Ik zie dat jullie en anderen actief knutselen in dit topic om vrij te kunnen handelen met HA (en dat Zonneplan jullie met patches loopt te irriteren). Verder lees ik zaken als bij Frank Energie (hun aansturing) en Zonneplan aansturing met slechte resultaten.
Als jullie vandaag de dag met jullie kennis van nu een systeem van Zonneplan kunnen aanschaffen, of zelf een systeem laten bouwen (bijv. Victron). Hadden jullie dan alsnog zonneplan gekozen of toch voor iets anders gegaan?
Financieel gezien, dan had ik het niet nog eens gedaanRenect schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 18:46:
Hey @EvtK , @erikfw , Allen hier
Vraagje, ik zit nu zelf te kijken naar de zonneplan 30kw opslag met 11kw omvormer. 8600EUR dus ~286EUR per kw.
Ik zie dat jullie en anderen actief knutselen in dit topic om vrij te kunnen handelen met HA (en dat Zonneplan jullie met patches loopt te irriteren). Verder lees ik zaken als bij Frank Energie (hun aansturing) en Zonneplan aansturing met slechte resultaten.
Als jullie vandaag de dag met jullie kennis van nu een systeem van Zonneplan kunnen aanschaffen, of zelf een systeem laten bouwen (bijv. Victron). Hadden jullie dan alsnog zonneplan gekozen of toch voor iets anders gegaan?
Hobby gezien, dan wel met aansturingen zoals het kon erbij wel. Leuk om dat in elkaar te knutselen en resultaat te zien
Bedankt voor je snelle reactie.erikfw schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 18:51:
[...]
Financieel gezien, dan had ik het niet nog eens gedaan
Hobby gezien, dan wel met aansturingen zoals het kon erbij wel. Leuk om dat in elkaar te knutselen en resultaat te zien
Financieel gezien als, investeer 8000 en dan hopen dat je ~1000 per jaar kan maken?
Zit zelf te kijken voor een oplossing met zonnepanelen ~3200kw per jaar + warmtepomp + ev. En dacht dat een sterke batterij hier goed bij kan helpen. Maar mijn grootste zorg is, wat als na 3 jaar deze batterij versleten is, volgens mij moet de hele unit eruit en kan ik niet een los onderdeel vervangen zoals bijv. bij Victron of iets anders.
Kortom, doel: "investeren en rendement", groen en vrij zijn maakt mij niet veel uit.
[ Voor 5% gewijzigd door Renect op 31-03-2026 19:03 ]
Kabel van de omvormer eruit = beide dongles vallen uit na een paar seconden
Daarmee lijkt het mij dat de dongles POE gevoed zijn
Doe ik een power injector op een netwerkkabel, en steek ik die in het "hubje" ipv de omvormer kabel = dongles uit
Doe ik hetzelfde maar dan ipv de kabel van de batterij = dongles aan
Doe ik de batterij eruit en de omvormer = dongles uit
Dongle rechtstreeks in de power inject = uit
Dongle rechstreeks in een andere POE switch = uit
Het is alsof hij de omvormer moet zien, anders gaat hij uit. Of zijn die dongles niet gelijk aan een standaard ethernet kabel?
Edit. Het is zeker RS485...
All electric! 8500Wp / Vaillant l/w 7kW / 2x Daikin l/l 2.5kW / Atlantic 200l / Nexus 20kWh / Victron 32kWh
Dat heb ik gisteren ook gedaan, maar je gaat geen correctie krijgen in de app. De vraag is nu of het op de achtergrond wel netjes geregistreerd is en dat het op de maand factuur kloptthido schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 21:40:
Ik heb daarstraks even een eindje ontladen zonder de dongle erin. De grafiek wordt na herconnectie netjes bijgewerkt (stuk groen als in huisondersteuning). De kWh's zie ik nog nergens terug. Ik heb mijn Victron set ook mee laten ontladen dat uur dus eens kijken of en wat er nog bijgewerkt wordt.
Edit: daar staan bij de terug levering wel meer kWh's dan wat er in de grafiek staat (niet bijgewerkt) + wat er ontladen is vanuit de batterij. Het lijkt dus wel gewoon meegenomen te worden.
Ik kan in de beta app het batterij filter niet meer vinden, ben benieuwd wat daar wordt weergegeven als die aan staat (als in: batterij niet mee tellen).
[ Voor 43% gewijzigd door thido op 31-03-2026 22:09 ]
Ik heb net even proef op de som genomen. Dongle eruit, 10 minuten op 9750 Wh ontladen en de teruglevering is met 1.3 kWh opgelopen. Warmtepomp draait op dit moment. Dus dat klopt ongeveer wel!thido schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 21:53:
Onderin de app onder het kopje stroom staat ook een totaaloverzicht wat er over de meter is gegaan. Dat is inclusief het laden/ontladen van de batterij. Ik heb die niet vooraf bekeken helaas, verwacht dat het daar wel bij staat.
Edit: daar staan bij de terug levering wel meer kWh's dan wat er in de grafiek staat (niet bijgewerkt) + wat er ontladen is vanuit de batterij. Het lijkt dus wel gewoon meegenomen te worden.
Ik kan in de beta app het batterij filter niet meer vinden, ben benieuwd wat daar wordt weergegeven als die aan staat (als in: batterij niet mee tellen).
Want als je de dongle er een dag uittrekt kan het elk tarief zijn..
Als je geen thuis batterij hebt, en dus ook de dongles bij de batterij niet, dan weet zonneplan het toch ook tegen welk dynamisch tarief je iets gedaan hebtdvdhaar schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 22:39:
Maar tegen welk tarief weet zonneplan toch niet? Of gaat dat gewoon via de slimme meter als correctie?
Want als je de dongle er een dag uittrekt kan het elk tarief zijn..
(Er zit ook nog een dongle in de P1 meter van de meterkast)
[ Voor 6% gewijzigd door erikfw op 31-03-2026 22:55 ]
Ik zou denk ik niet opnieuw voor zonneplan kiezen. Ja er is geen sprake van een vendor lock-in, maar het is overduidelijk dat de aangepaste versie van de Solis S6 omvormer niet (of niet direct) door andere energiemaatschappijen wordt ondersteund. Zonneplan levert geen mid certified laadpaal, dus ik kan ook niet binnen hun 'ecosysteem' blijven voor een integraal EMS.Renect schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 18:46:
Hey @EvtK , @erikfw , Allen hier
Gisteren nog een reactie van Tibber binnen:
Ik zou nu voor een partij als tibber of frank energie gekozen hebben, omdat ze veel meer mogelijkheden bieden voor het aansluiten van energie systemen (batterijen, laadpalen etc).We hebben geen officiële ondersteuning voor de Zonneplan batterij/omvormer, ondanks dat dit in de kern een Solis omvormer is.
We weten momenteel ook enkel dat de koppeling met de Bridge werkt met de "S2-WL-ST data logger" van Solis voor de Modbus verbinding. Ik kan niet zeggen of de koppeling ook werkt via de Modbus Waveshare.
Het korte antwoord is dus dat we je batterij met deze installatie niet kunnen aansturen.
Dan zou je een S2-WL-ST data logger moet aanschaffen en deze op de COM poort moeten aansluiten toch? Weet niet of iemand dat al eens geprobeerd heeft?EvtK schreef op woensdag 1 april 2026 @ 07:55:
[...]
Ik zou denk ik niet opnieuw voor zonneplan kiezen. Ja er is geen sprake van een vendor lock-in, maar het is overduidelijk dat de aangepaste versie van de Solis S6 omvormer niet (of niet direct) door andere energiemaatschappijen wordt ondersteund. Zonneplan levert geen mid certified laadpaal, dus ik kan ook niet binnen hun 'ecosysteem' blijven voor een integraal EMS.
[...]
Ik zou nu voor een partij als tibber of frank energie gekozen hebben, omdat ze veel meer mogelijkheden bieden voor het aansluiten van energie systemen (batterijen, laadpalen etc).
Mogelijk niet want ik geloof dat Zonneplan de COM poort nu nog bezet heeft. Maar als je overweegt naar Tibber over te stappen kan die er uit en is dat een poging waard.
Ik zou het Frank Slim Handelen topic wel eerst even checken want daar klagen ze steen en been over de gebrekkige aansturing en opbrengsten. Het feit dat ze veel meer systemen ondersteunen lijkt in de praktijk juist voor problemen te zorgen qua stabiliteit en robuustheid en regelmatig disconnects met Frank's aansturing.EvtK schreef op woensdag 1 april 2026 @ 07:55:
[...]
Ik zou denk ik niet opnieuw voor zonneplan kiezen. Ja er is geen sprake van een vendor lock-in, maar het is overduidelijk dat de aangepaste versie van de Solis S6 omvormer niet (of niet direct) door andere energiemaatschappijen wordt ondersteund. Zonneplan levert geen mid certified laadpaal, dus ik kan ook niet binnen hun 'ecosysteem' blijven voor een integraal EMS.
[...]
Ik zou nu voor een partij als tibber of frank energie gekozen hebben, omdat ze veel meer mogelijkheden bieden voor het aansluiten van energie systemen (batterijen, laadpalen etc).
ik kijk het nog even aan en anders maak ik me eigen systeem en dan maar wat minder verdienen maar omdat de accu dan minimaal 5 jaar langer mee gaat verdien je veel meer geld en ben je gewoon eigenbaas over je accu.
Het zou prima kunnen dat dat uiteindelijk gewoon werkt inderdaad, maar feit is wel dat het zeker niet zonder enige technische kennis en bereidheid om te pluggen is.GaMbiNo schreef op woensdag 1 april 2026 @ 08:42:
[...]
Dan zou je een S2-WL-ST data logger moet aanschaffen en deze op de COM poort moeten aansluiten toch? Weet niet of iemand dat al eens geprobeerd heeft?
Mogelijk niet want ik geloof dat Zonneplan de COM poort nu nog bezet heeft. Maar als je overweegt naar Tibber over te stappen kan die er uit en is dat een poging waard.
Ik overweeg op dit moment overigens meer naar een EVCC oplossing, om alles zelf in de hand te hebben. Je mist uiteraard dan de grid rewards / onbalans opbrengsten.
De dongle eruit trekken en zelf aansturen blijft een optie, maar het rendement gaat dan toch echt lager zijn. En dat Zonneplan niet wil dat je zelf hun aansturing steeds bijstuurt snap ik ook wel.
Het blijft een prima batterij voor de prijs, ondanks dat ze hem enkele maanden na aanschaf €1000 goedkoper hebben gemaakt.
Enige wat ik echt nog mis, is om de batterij via de app simpelweg uit/standby te zetten. Dat kan nog altijd niet. Enerzijds wil ik dat graag dat ik mijn auto kan laden als ik snel weer weg moet en de batterij al laadt (dan kan de laadpaal niet starten), en anderzijds als ik met elektra iets wil doen en de spanning eraf moet doe ik dat liever als de batterij in standby staat dan dat ik de spanning op hoog vermogen eraf moet halen.
Daikin Altherma 3 LT 8 kW + 14,2 kWp PV
De in de middag "gratis" stroom is volgens mij alleen in de zomer maanden met vol zon, of merk je dit ook in de winter?TKroon schreef op woensdag 1 april 2026 @ 11:36:
Ik heb ook veel geklaagd hier, maar tegenwoordig is het best wel primade update rate is verhoogd en er zijn meerdere markten toegevoegd. Hoe ze het einde van de salderingsregeling implementeren moeten we nog zien, maar met huisondersteuning denk ik dat we een eind komen. Dan hoop ik wel dat er een verwachting gemaakt wordt van de opbrengst van die dag, en niet dat dure stroom 's ochtends opgeslagen wordt waardoor de Nexus 's middags met gratis stroom al vol zit.
De dongle eruit trekken en zelf aansturen blijft een optie, maar het rendement gaat dan toch echt lager zijn. En dat Zonneplan niet wil dat je zelf hun aansturing steeds bijstuurt snap ik ook wel.
Het blijft een prima batterij voor de prijs, ondanks dat ze hem enkele maanden na aanschaf €1000 goedkoper hebben gemaakt.
Enige wat ik echt nog mis, is om de batterij via de app simpelweg uit/standby te zetten. Dat kan nog altijd niet. Enerzijds wil ik dat graag dat ik mijn auto kan laden als ik snel weer weg moet en de batterij al laadt (dan kan de laadpaal niet starten), en anderzijds als ik met elektra iets wil doen en de spanning eraf moet doe ik dat liever als de batterij in standby staat dan dat ik de spanning op hoog vermogen eraf moet halen.
Ik verbruik richting de 13000kw dus krijg het opzich wel op als mijn batterij a 30kw 1x gratis vol laad per dag.
je kan prima de batterij 24h per dag op epex laten laden en ontladen... als ze er vanaf halen dat je zomaar kan switchen is probleem opgelost.thido schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 18:28:
[...]
En waarom zouden ze dat doen?
Zodat jij geld kunt verdienen aan het ontladen terwijl je hem opgeladen hebt voor weinig of niets op onbalans? En zij vervolgens geen capaciteit beschikbaar als ze het nodig hebben? Nee, ik denk niet dat dit er gaat komen.
Je weet toch wel dat er een werkschakelaar zit bij je accu? Dus als je gaat werken aan je elektra kan je deze omzetten.TKroon schreef op woensdag 1 april 2026 @ 11:36:
Ik heb ook veel geklaagd hier, maar tegenwoordig is het best wel primade update rate is verhoogd en er zijn meerdere markten toegevoegd. Hoe ze het einde van de salderingsregeling implementeren moeten we nog zien, maar met huisondersteuning denk ik dat we een eind komen. Dan hoop ik wel dat er een verwachting gemaakt wordt van de opbrengst van die dag, en niet dat dure stroom 's ochtends opgeslagen wordt waardoor de Nexus 's middags met gratis stroom al vol zit.
Maar de batterij heeft toch load balancing via de P1 meter? Of werkt dit niet?TKroon schreef op woensdag 1 april 2026 @ 11:36:
Ik heb zelf ook een laadpaal van ZP. Maar ik zou verwachten dat een andere laadpaal 'gewoon' een apparaat is dat 10kW trekt volgens de DLB van ZP en dat de batterij dan terug gaat.
Nee hoor, vorige week nog meerdere keren. Gratis stroom bedoel ik dus zonder belasting, want die krijg je volgend jaar niet meer terug. Dus als de EPEX-prijzen incl alles rond de 13 cent zijn, is de stroom niks waard. Dat is precies de stroom die je in je accu wil stoppen, en niet de stroom om 7 uur 's morgens die wél 10+ cent waard is. Mijn panelen liggen oost-west, dus ik wek veel op in de dure uren.Renect schreef op woensdag 1 april 2026 @ 13:28:
[...]
De in de middag "gratis" stroom is volgens mij alleen in de zomer maanden met vol zon, of merk je dit ook in de winter?
Ik verbruik richting de 13000kw dus krijg het opzich wel op als mijn batterij a 30kw 1x gratis vol laad per dag.
Natuurlijk snap ik dat en dat is precies wat ik bedoel. Die zet ik niet graag om onder volle belasting. Je zet de motor van je auto ook niet uit als die 7000 toeren maakt.Gilbert-1980 schreef op woensdag 1 april 2026 @ 15:08:
[...]
Je weet toch wel dat er een werkschakelaar zit bij je accu? Dus als je gaat werken aan je elektra kan je deze omzetten.
Ja dat heeft die zeker, maar om de laadpaal te laten starten heeft die minstens 6 ampere nodig. Als de accu al 16A gebruikt en er staat nog iets aan in huis, is de belasting al boven de 20A van de 25A. De laadpaal kán dan niet starten totdat er voldoende capaciteit vrij is.ApexAlpha schreef op woensdag 1 april 2026 @ 15:11:
[...]
Maar de batterij heeft toch load balancing via de P1 meter? Of werkt dit niet?
Ik heb zelf ook een laadpaal van ZP. Maar ik zou verwachten dat een andere laadpaal 'gewoon' een apparaat is dat 10kW trekt volgens de DLB van ZP en dat de batterij dan terug gaat.
Dus wil ik graag de batterij op standby zetten, zodat de laadpaal kan starten. En vanaf dat moment zal de load balancing wél werken van de Nexus, omdat hij de andere verbruikers ziet.
Klopt, tegen deze situatie ben ik ook aangelopen. Het laden van de auto starte niet omdat Nexus volle bak aan het laden was. Maar dit is me maar een paar keer overkomen de laatste 2 jaar, gebeurt dit vaker bij jou?TKroon schreef op woensdag 1 april 2026 @ 15:18:
[...]
Ja dat heeft die zeker, maar om de laadpaal te laten starten heeft die minstens 6 ampere nodig. Als de accu al 16A gebruikt en er staat nog iets aan in huis, is de belasting al boven de 20A van de 25A. De laadpaal kán dan niet starten totdat er voldoende capaciteit vrij is.
Dus wil ik graag de batterij op standby zetten, zodat de laadpaal kan starten. En vanaf dat moment zal de load balancing wél werken van de Nexus, omdat hij de andere verbruikers ziet.
You can make things idiot proof, but they'll always come out with a better idiot
Is me 2x gebeurd, maar wel erg vervelend.LT1970 schreef op woensdag 1 april 2026 @ 15:21:
[...]
Klopt, tegen deze situatie ben ik ook aangelopen. Het laden van de auto starte niet omdat Nexus volle bak aan het laden was. Maar dit is me maar een paar keer overkomen de laatste 2 jaar, gebeurt dit vaker bij jou?
Ah zo, ja dat is inderdaad een probleem. Je kan indd die werkschakelaar omzetten maar dat is absoluut niet hoe het hoort.TKroon schreef op woensdag 1 april 2026 @ 15:18:
[...]
Ja dat heeft die zeker, maar om de laadpaal te laten starten heeft die minstens 6 ampere nodig. Als de accu al 16A gebruikt en er staat nog iets aan in huis, is de belasting al boven de 20A van de 25A. De laadpaal kán dan niet starten totdat er voldoende capaciteit vrij is.
Het beste wat ik kan bedenken is via de app 'snel' je hoofzekering lager zetten zodat ze batterij zichzelf al remt, maar dat is wel erg omslachtig. Waarschijnlijk wel beter dan die werkschakelaar eraf knallen bij 10kW.
[ Voor 126% gewijzigd door Chiqo op 01-04-2026 17:52 ]
Ik zat ook al te kijken. Time of use mode staat ineens weer aan sinds een half uurtje. Opvallend.Chiqo schreef op woensdag 1 april 2026 @ 17:49:
Ik zie momenteel beide gaan. Zowel time als rc force.
[ Voor 4% gewijzigd door GaMbiNo op 01-04-2026 17:52 ]
De workmode is unknown geworden. Deze stond op self vanmiddag.GaMbiNo schreef op woensdag 1 april 2026 @ 17:52:
[...]
Ik zat ook al te kijken. Time of use mode staat ineens weer aan sinds een half uurtje. Opvallend.
Klopt ja. Self use is ook uitgezet. Beetje vaag allemaal.Chiqo schreef op woensdag 1 april 2026 @ 17:54:
[...]
De workmode is unknown geworden. Deze stond op self vanmiddag.
17:15 ging die over hier. Ik kan me AliExpress kit list weer annuleren dus haha.GaMbiNo schreef op woensdag 1 april 2026 @ 17:55:
[...]
Klopt ja. Self use is ook uitgezet. Beetje vaag allemaal.
Hier 17:18. Ik was al bang dat ik met mijn dikke vingers een oude automatisering had aangeslingerd.Chiqo schreef op woensdag 1 april 2026 @ 17:58:
[...]
17:15 ging die over hier. Ik kan me AliExpress kit list weer annuleren dus haha.
Maar kennelijk hebben ze besloten om weer terug naar de oude aansturing te switchen.
Ik denk dat het te maken kan hebben wat hier eerder genoemd is met de mode die steeds terug gaat naar none.GaMbiNo schreef op woensdag 1 april 2026 @ 18:01:
[...]
Hier 17:18. Ik was al bang dat ik met mijn dikke vingers een oude automatisering had aangeslingerd.![]()
Maar kennelijk hebben ze besloten om weer terug naar de oude aansturing te switchen.
Dat was bij mij de afgelopen anderhalve maand default totdat ze switchten.Chiqo schreef op woensdag 1 april 2026 @ 18:03:
[...]
Ik denk dat het te maken kan hebben wat hier eerder genoemd is met de mode die steeds terug gaat naar none.
De stagiair is even bezig daar denk ik.
[ Voor 14% gewijzigd door GaMbiNo op 01-04-2026 18:14 ]
25 cent, maar snap wat je bedoeltChiqo schreef op woensdag 1 april 2026 @ 18:11:
Ja ik een ander knopje. 36cent komt er aan :-)
[ Voor 64% gewijzigd door erikfw op 01-04-2026 19:02 ]
Ik verwacht dat AliExpress kitje in de toekomst nog wel eens nodig zou kunnen gaan hebben.Chiqo schreef op woensdag 1 april 2026 @ 17:58:
[...]
17:15 ging die over hier. Ik kan me AliExpress kit list weer annuleren dus haha.
Wie weet proberen ze morgen weer wat anders 😂
Exact, dankjewel!TKroon schreef op woensdag 1 april 2026 @ 15:16:
[...]
Nee hoor, vorige week nog meerdere keren. Gratis stroom bedoel ik dus zonder belasting, want die krijg je volgend jaar niet meer terug. Dus als de EPEX-prijzen incl alles rond de 13 cent zijn, is de stroom niks waard. Dat is precies de stroom die je in je accu wil stoppen, en niet de stroom om 7 uur 's morgens die wél 10+ cent waard is. Mijn panelen liggen oost-west, dus ik wek veel op in de dure uren.
Ik zit nu te kijken om een terugverdienmodel te berekenen puur op basis van inkoop tegen laagste tarief op EPEX en dit te gebruiken ipv normale stroomtarieven in mijn vast contract.
Ben een ding nu zeker, het "verdienen" op de onbalansmarkt, is per 2027 definitief voorbij.
Voor een zonneplan accu, aangezien deze gesloten zijn en zonneplan bepaald wanneer en hoe, is het volgens mij niet mogelijk om straks "slim in te kopen" en dit te gebruiken gedurende de komende 20 uur. Of mis ik wellicht iets?
Alles wat ik kan zien is zoals men hier veelvuldig gemeld heeft, maar iets zet mijn rc_force_discharge gewoon meteen weer uit.
Enig idee?
Zie je in de activity log of een automatisering dat doet of zie je gewoon de status van aan naar uit gaan zonder verdere toevoeging? In dat laatste geval is het ZP.elbizarre schreef op woensdag 1 april 2026 @ 20:12:
Pff vet raar. Als ik force charge gaat dat "goed", of althans hoe je mag verwachten. Maar bij Force Discharge wordt dat gelijk weer uitgezet door HA. Binnen de seconde zegmaar.
Alles wat ik kan zien is zoals men hier veelvuldig gemeld heeft, maar iets zet mijn rc_force_discharge gewoon meteen weer uit.
Enig idee?
Gerrit was denk ik de eerste bij wie zijn eigen aansturing conflicteerde met de veranderde Zonneplan aansturing. Wat we daarna bij meer mensen zagen.melvinnie schreef op donderdag 2 april 2026 @ 00:02:
Had ene mr. Gerrit ook niet dit gedrag voordat hij hier verdween? Tegen de richting in opgeladen. Hij ontlaad niet voor huisondersteuning ondanks dat de time slots actief staan. Nog geen error code overigens.[Afbeelding]
Hoe haal je die gemiddelde SOC van onbalansmarkt eigenlijk? Heeft hij daar een api voor tegenwoordig ? Of via scrapen?
Uiteindelijk de work mode zelf aangepast, op unknown deed de accu dus ineens raar.GaMbiNo schreef op donderdag 2 april 2026 @ 07:45:
[...]
Gerrit was denk ik de eerste bij wie zijn eigen aansturing conflicteerde met de veranderde Zonneplan aansturing. Wat we daarna bij meer mensen zagen.
Hoe haal je die gemiddelde SOC van onbalansmarkt eigenlijk? Heeft hij daar een api voor tegenwoordig ? Of via scrapen?
Dat gemiddelde doe ik dmv scraping idd. Ik zal eens vragen of ze dat via de API beschikbaar willen stellen. Ik vind het wel fijn om afwijkend gedrag te kunnen zien.
Apart, Zonneplan is wel apart bezig met al die verschillende manieren van aansturen.melvinnie schreef op donderdag 2 april 2026 @ 09:46:
[...]
Uiteindelijk de work mode zelf aangepast, op unknown deed de accu dus ineens raar.
Dat gemiddelde doe ik dmv scraping idd. Ik zal eens vragen of ze dat via de API beschikbaar willen stellen. Ik vind het wel fijn om afwijkend gedrag te kunnen zien.
Zou wel top zijn als dat via de API kon idd. Had daar ook al eens naar zitten kijken maar nog niet de moeite genomen om er een scraper voor te maken.
Accu is 7% en heeft vandaag nog niks gedaan. Mijn "powerplay" verdiensten variëren vandaag tussen de -30 en +30 cent ongeveer
Kijk anders even naar de switch.self_use_mode. Die heb ik gisteravond ook weer aan moeten zetten na de switch terug van Zonneplan naar de oorspronkelijke "time of use" aansturing.erikfw schreef op donderdag 2 april 2026 @ 09:51:
Heel bijzonder
Accu is 7% en heeft vandaag nog niks gedaan. Mijn "powerplay" verdiensten variëren vandaag tussen de -30 en +30 cent ongeveer
Hoe bedoel je? Staat toch los van dat de accu niks doet maar dat er wel powerplay kosten of verdiensten zijnGaMbiNo schreef op donderdag 2 april 2026 @ 09:54:
[...]
Kijk anders even naar de switch.self_use_mode. Die heb ik gisteravond ook weer aan moeten zetten na de switch terug van Zonneplan naar de oorspronkelijke "time of use" aansturing.
Dat er dan wel powerplay opbrengsten zijn is wel bijzonder maar dat zie je wel vaker.erikfw schreef op donderdag 2 april 2026 @ 09:56:
[...]
Hoe bedoel je? Staat toch los van dat de accu niks doet maar dat er wel powerplay kosten of verdiensten zijn
[Afbeelding]
Maar hier is hij vandaag wel gewoon aan het laden en ontladen dus vind het vooral gek dat dat die van jou kennelijk niks gedaan heeft.
Sinds 10 uur is hij weer gaan laden. Ik ben de dag ook gestart met 7% en vannacht hoge onbalans dus ik snap ook wel dat hij niet is gaan laden. Ontladen lukte niet vanwege de 7%GaMbiNo schreef op donderdag 2 april 2026 @ 10:00:
[...]
Dat er dan wel powerplay opbrengsten zijn is wel bijzonder maar dat zie je wel vaker.
Maar hier is hij vandaag wel gewoon aan het laden en ontladen dus vind het vooral gek dat dat die van jou kennelijk niks gedaan heeft.
:strip_exif()/f/image/pifm4R07h2DKRatOsQ3UlsrX.jpg?f=fotoalbum_large)