Ik ervaar ongeveer hetzelfde, 1,51 voor heel 2026. Ik ben met ze in discussie hierover, heb ze het een maand met de auto ingeplugd (op vakantie) laten monitoren, monteur langs gehad; ze hebben gezegd de data te monitoren en intern onderzoek te doen. Maar er komt niks uit.
Mijn conclusie is dat de Powerplay voor de laadpaal praktisch niet meer werkt als je een Nexus hebt en Zonneplan heeft niet kunnen bewijzen dat dit anders is. Noch willen ze iets loslaten over hoe de aansturing werkt, ze zeggen alleen dat beide apparaten "anders werken" op de onbalans markt.
De Nexus laad zich constant op met overbodige stroom, de laadpaal doet nooit iets. Die 1,51 komt volgens mij ook alleen van momenten tijdens gepland laden. Ik heb Zonneplan om een oplossing of compensatie gevraagd.
Drive-in rijtjeshuis 1970 170m2, 87m2 VV, 4 T22 radiatoren, HR+ glas, volledig na geïsoleerd, 5550WP (15 panelen), Quatt Hybrid duo 12kw. 4/4 Zonneplan PV, energie, laadpaal, 20 kWh Nexus, Zinvolt 6 kWh, Tesla model 3 Performance (2024).