Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme
Landelijk, inzichtelijk via de Enius app.Dani86 schreef op maandag 16 september 2024 @ 23:03:
[...]
Is die onbalans landelijk of lokaal? Hier met Tibber Grid rewards en aangesloten auto 0,0 vandaag...
:strip_exif()/f/image/f3DJG6FURhwrE9CdkFWJgocK.jpg?f=fotoalbum_large)
Volgens mij (correct me if i'm wrong) is het lokale netcongestie project met Liander nog niet begonnen.
[ Voor 7% gewijzigd door NightHawk4 op 16-09-2024 23:21 ]
Bijzonder dat je dit bij Tibber niet terugziet en bij Zonneplan wel.NightHawk4 schreef op maandag 16 september 2024 @ 23:13:
[...]
Landelijk, inzichtelijk via de Enius app.
[Afbeelding]
Volgens mij (correct me if i'm wrong) is het lokale netcongestie project met Liander nog niet begonnen.
Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme
Zijn er veel mensen die Nexus achter een eigen kWh hebben zitten? Ik twijfel nog, maar neig er wel naar, maar het is al krapjes in de meterkast..
Daarnaast nog een vraag, volgens mij komen ze met een 20Amp. aardlekautomaat aan zetten, terwijl bij een hoofdzekering van 3x25, dit volgens NEN1010 max 16A mag zijn als volgende stap.
Zit dit bij jullie allemaal met een 20ampere zekering? Met een 10kW omvormer moet sowieso 16A ook voldoende zijn, dus begrijp die keuze uberhaubt niet.
PVOutput Youless - 9600Wp OZO+WNW | 38° | Goodwe GW6K-DT | Mitsubishi PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D | Zonneplan Nexus | Gasloos
Kun je dat ff voorrekenenRobindd schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 10:48:
14 oktober komen ze de batterij installeren, jippie.
Zijn er veel mensen die Nexus achter een eigen kWh hebben zitten? Ik twijfel nog, maar neig er wel naar, maar het is al krapjes in de meterkast..
Daarnaast nog een vraag, volgens mij komen ze met een 20Amp. aardlekautomaat aan zetten, terwijl bij een hoofdzekering van 3x25, dit volgens NEN1010 max 16A mag zijn als volgende stap.
Zit dit bij jullie allemaal met een 20ampere zekering? Met een 10kW omvormer moet sowieso 16A ook voldoende zijn, dus begrijp die keuze uberhaubt niet.
10kW op 16A
IK geloof dat het is Amp x Volt = Watt
Of 16 x 230 = 3680 W = 3,6 kW
de 20 Amp. is een 3 fase automaat, geld weer een andere formule voor.
Ik neem aan dat je grappig probeert te zijn? Volgens mij hoeven we in een nexus topic niet nog te vermelden dat de batterij een 3 fase apparaat is, en dat ik met 16a dus een 3 fase zekering bedoel die tot nominaal 11,1kW kan worden belast, verdeeld over de fases. Dus 3x wat jij zegt.Peterhardenberg schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 10:56:
[...]
Kun je dat ff voorrekenen
10kW op 16A
IK geloof dat het is Amp x Volt = Watt
Of 16 x 230 = 3680 W = 3,6 kW
de 20 Amp. is een 3 fase automaat, geld weer een andere formule voor.
Hoe dan ook ga je met 20A 3 fase zekering te dicht bij je hoofd zekering van 25A zitten, en is de selectiviteit daarmee niet verzekerd, met kans dat je hoofdzekering springt ipv de nexus zekering.
PVOutput Youless - 9600Wp OZO+WNW | 38° | Goodwe GW6K-DT | Mitsubishi PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D | Zonneplan Nexus | Gasloos
Volgens de nen1010? Waar staat dat precies?Robindd schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 10:48:
14 oktober komen ze de batterij installeren, jippie.
Volgens de 61439 (de meterkast norm) moet je voor groepen zoals batterij omvormers rekening houden met een hoge gelijktijdigheid. Daarom is een 20A verplicht bij groepen met 10 (of 11) kW verbruik.
Zoals laadpalen, zon en batterij omvormers, warmtepompen.
Energie idioot | Gek op gelijkspanning | DC-pel
"De beveiliging van elektrische installaties (en onderdelen daarvan) is selectief ten opzichte van de beveiliging die de netbeheerder in de aansluiting van de elektrische installatie of in het voedende net toepast."looyenss schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 11:12:
[...]
Volgens de nen1010? Waar staat dat precies?
Volgens de 61439 (de meterkast norm) moet je voor groepen zoals batterij omvormers rekening houden met een hoge gelijktijdigheid. Daarom is een 20A verplicht bij groepen met 10 (of 11) kW verbruik.
Artikel 2.13 netcode electriciteit.
Tibber; 3-fase Victron ESS, 38,4 kWh opslag; gasloos sinds 2013; Nibe F1245-10PC; SAP; HomeSeer4; Proxmox 8
Dat is een goede, die kende ik nog niet. Dat gaat voornamelijk (of alleen?) over de warmteontwikkeling zie ik.looyenss schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 11:12:
[...]
Volgens de nen1010? Waar staat dat precies?
Dat lijkt dan wel te stroken met selectiviteit, tenzij dat met 3fase anders werkt?
Dacht dat selectiviteit is opgenomen in NEN 1010:2020 rubriek 536, maar heb er geen toegang tot. Heb met al het overige thuis hier wel rekening mee gehouden, dus was hier erg benieuwd naar..
:strip_exif()/f/image/rciKGcNZEv7FRQiCs6tFmqrG.jpg?f=fotoalbum_large)
Robindd schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 11:31:
[...]
Dat is een goede, die kende ik nog niet. Dat gaat voornamelijk (of alleen?) over de warmteontwikkeling zie ik.
Dat lijkt dan wel te stroken met selectiviteit, tenzij dat met 3fase anders werkt?
Dacht dat selectiviteit is opgenomen in NEN 1010:2020 rubriek 536, maar heb er geen toegang tot. Heb met al het overige thuis hier wel rekening mee gehouden, dus was hier erg benieuwd naar..[Afbeelding]
:fill(white):strip_exif()/f/image/mD1prB8EYGDUvTTwKskTvMTm.png?f=user_large)
Tibber; 3-fase Victron ESS, 38,4 kWh opslag; gasloos sinds 2013; Nibe F1245-10PC; SAP; HomeSeer4; Proxmox 8
Voor dat ik verzand in een elektro-college:Robindd schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 11:31:
[...]
Dat is een goede, die kende ik nog niet. Dat gaat voornamelijk (of alleen?) over de warmteontwikkeling zie ik.
Dacht dat selectiviteit is opgenomen in NEN 1010:2020 rubriek 536, maar heb er geen toegang tot. Heb met al het overige thuis hier wel rekening mee gehouden, dus was hier erg benieuwd naar..[Afbeelding]
er zijn 3 soorten selectiviteit (in hoofdlijnen)
thermisch, overstroom en kortsluitstroom.
Selectiviteit is iets complexer dan "ik moet altijd 16 achter 25" plakken, dat is een vuistregel, maar 20 achter 25 krijg je, zeker voor kortsluitstromen, wel selectief. Overstroom is geen risico met omvormers
maar bovenal: selectiviteit is NIET verplicht volgens een norm. het kan gewenst zijn, maar het dan is het een functionele eis.
dat is inderdaad "de wet" en die zegt alleen wat over de eerste beveiliging na die van de netbeheerder, en verderop (3.8) iets over omvormers. Dat betekend niet dat 20 achter 25 NIET selectief is.John245 schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 11:25:
[...]
"De beveiliging van elektrische installaties (en onderdelen daarvan) is selectief ten opzichte van de beveiliging die de netbeheerder in de aansluiting van de elektrische installatie of in het voedende net toepast."
Artikel 2.13 netcode electriciteit.
Duidelijk, dank voor de uitleg! Weer wat wijzer geworden vandaag dus!looyenss schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 11:35:
[...]
Voor dat ik verzand in een elektro-college:
er zijn 3 soorten selectiviteit (in hoofdlijnen)
thermisch, overstroom en kortsluitstroom.
Selectiviteit is iets complexer dan "ik moet altijd 16 achter 25" plakken, dat is een vuistregel, maar 20 achter 25 krijg je, zeker voor kortsluitstromen, wel selectief. Overstroom is geen risico met omvormers
maar bovenal: selectiviteit is NIET verplicht volgens een norm. het kan gewenst zijn, maar het dan is het een functionele eis.
Laten we het daarmee dan maar weer terug op de Nexus gooien, ik accepteer de 20A
Wel even controleren dat het een B20 is en geen C20Robindd schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 11:44:
[...]
Duidelijk, dank voor de uitleg! Weer wat wijzer geworden vandaag dus!
Laten we het daarmee dan maar weer terug op de Nexus gooien, ik accepteer de 20A
Haha, dat weet ik dan weer wellooyenss schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 11:45:
[...]
Wel even controleren dat het een B20 is en geen C20
Misschien moet je het je eigen elektricien vragen. Mijn elektricien wou in ieder geval geen B20 plaatsen (tenzij ik tekende voor het op de hoogte te zijn van de gevolgen).
"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)
Ja dat bereik je ook door de capaciteit van je aansluiting te verhogen.Jiriki schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 12:56:
Vreemd, want automaten die langdurig kunnen worden belast (omvormer, laadpaal, etc) moeten op 80% worden gedimensioneerd. Dus hij zou de B20 moeten plaatsen voor een 16A omvormer, B16 mag niet.
Welke gevolgen precies?John245 schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 12:15:
[...]
Misschien moet je het je eigen elektricien vragen. Mijn elektricien wou in ieder geval geen B20 plaatsen (tenzij ik tekende voor het op de hoogte te zijn van de gevolgen).
Precies, pak jij de popcorn?SidewalkSuper schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 13:43:
Een leek die moet tekenen voor dat de gevolgen voor jezelf zijn hahaha, dat wordt een mooie rechtszaak
De laatste die aan de verdeler heeft gezeten is conform de 61439 “fabrikant” en is aansprakelijk. Verder heeft de installateur zorgplicht. Je kan vanalles tekenen, succes bij de rechter
Niet voldoen aan wet en regelgeving. En de kans dat de gehele woning spanningloos raakt bij een probleem.
Laat maar komen die onbalans...
Die van @Leftblank lijkt dood.dropkick_nl schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 15:21:
Nou iedereen heeft een 100% volle Nexus....
Mijn dongel valt ook regelmatig weg vandaag.
Hebben we nog wat om de hele dag naar te gaan kijken :-)
All electric! 8500Wp / Vaillant l/w 7kW / 2x Daikin l/l 2.5kW / Atlantic 200l / Nexus 20kWh / Victron 32kWh
Woah! Eindelijk is mijn batterij weer 100%, dat balanceren heeft serieus een maand geduurd... Nu ga ik ook een vergoeding aanvragendropkick_nl schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 15:21:
Nou iedereen heeft een 100% volle Nexus....
Ken de website verder niet, maar met een eervolle vermelding van @CryptoCake.
Grappig, ben wel benieuwd naar de onderbouwing.John245 schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 14:30:
[...]
Niet voldoen aan wet en regelgeving. En de kans dat de gehele woning spanningloos raakt bij een probleem.
Het lijkt niet echt stabiel inderdaad, van 14:30 tot 15:35 geen updates hier, gelukkig is hij inmiddels weer bij en hebben we weinig gemist vandaag. Zodra ik weer even tijd heb ga ik kijken naar het weergeven van de gemiste data (en meer).GaMbiNo schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 15:27:
[...]
Die van @Leftblank lijkt dood.
Mijn dongel valt ook regelmatig weg vandaag.
Hier ook enorm instabiel vandaag. Ik had een Home assistant automatisering gemaakt die de dongles reset wanneer ze te lang offline zijn. En die is vandaag voor het eerst meerdere keren afgegaan.Leftblank schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 17:05:
[...]
Het lijkt niet echt stabiel inderdaad, van 14:30 tot 15:35 geen updates hier, gelukkig is hij inmiddels weer bij en hebben we weinig gemist vandaag. Zodra ik weer even tijd heb ga ik kijken naar het weergeven van de gemiste data (en meer).
Ik heb ook die offline teller aangemaakt die door @CryptoCake gepost is en die staat voor vandaag al op 11.
Dat is echt onzin. Die elektricien is niet verder gekomen dan de theorieboekjes op school. De Nexus heeft gewoon load balancing, dus die zorgt er zelf voor dat 'ie niet te veel vraagt. Stukken beter dan die ouderwetse selectiviteit die allerminst waterdicht is.John245 schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 12:15:
[...]
Ik heb zelf een oplaadstation met load balancing voor mijn auto die is afgezekerd op 32A, terwijl de hoofdzekering 25A is. Daardoor kan ik sneller laden als mijn zonnepanelen genoeg produceren. Werkt perfect.
Waar staat de info/details over de offline teller?GaMbiNo schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 17:47:
[...]
Hier ook enorm instabiel vandaag. Ik had een Home assistant automatisering gemaakt die de dongles reset wanneer ze te lang offline zijn. En die is vandaag voor het eerst meerdere keren afgegaan.
Ik heb ook die offline teller aangemaakt die door @CryptoCake gepost is en die staat voor vandaag al op 11.
Heb de post helemaal gelezen, en zag de vermelding staan hoor!GaMbiNo schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 16:11:
Ik kwam vandaag toevallig deze link tegen: https://spotontech.nl/ene...rij-met-powerplay-review/
Ken de website verder niet, maar met een eervolle vermelding van @CryptoCake.
In welke ruimte hangen jouw dongles eigenlijk? Met 2 nieuwe utp kabels de dongles zo hoog mogelijk proberen op te hangen zou nog wel eens kunnen werken.GaMbiNo schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 17:47:
[...]
Hier ook enorm instabiel vandaag. Ik had een Home assistant automatisering gemaakt die de dongles reset wanneer ze te lang offline zijn. En die is vandaag voor het eerst meerdere keren afgegaan.
Hier: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/80110560Oculus schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 18:10:
[...]
Waar staat de info/details over de offline teller?
Die hangen in de garage. Ga toch maar eens proberen ze wat hoger te hangen inderdaad. Vandaag is echt hopeloos.CryptoCake schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 18:41:
[...]
In welke ruimte hangen jouw dongles eigenlijk? Met 2 nieuwe utp kabels de dongles zo hoog mogelijk proberen op te hangen zou nog wel eens kunnen werken.
:strip_exif()/f/image/yoaxYHGX0NEHF3Cj7Qvm1Rlr.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 33% gewijzigd door GaMbiNo op 17-09-2024 18:47 ]
Wat je misschien ook zou kunnen proberen... Een parabolic reflector maken. Misschien met een roestvrijstalen kom van de ikea ofzo. Zolang het oppervlak maar glad is en reflecteert. (Kan het ook met karton proberen en aluminiumfolie, maar dan moet je echt een glad oppervlak zien te krijgen).GaMbiNo schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 18:46:
[...]
Die hangen in de garage. Ga toch maar eens proberen ze wat hoger te hangen inderdaad. Vandaag is echt hopeloos.
[Afbeelding]
Gaatje in het midden boren zodat de UTP kabels passen en de dongles in de kom plaatsen (misschien een klemmetje maken oid).
Dan kijken op https://antennekaart.nl/ waar er bij jou in de buurt een 4G antenne staat, en je DIY reflector op die positie plaatsen.
Is puur theoretisch... heb het zelf niet getest.
Goed idee.CryptoCake schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 18:59:
[...]
Wat je misschien ook zou kunnen proberen... Een parabolic reflector maken. Misschien met een roestvrijstalen kom van de ikea ofzo. Zolang het oppervlak maar glad is en reflecteert. (Kan het ook met karton proberen en aluminiumfolie, maar dan moet je echt een glad oppervlak zien te krijgen).
Gaatje in het midden boren zodat de UTP kabels passen en de dongles in de kom plaatsen (misschien een klemmetje maken oid).
Dan kijken op https://antennekaart.nl/ waar er bij jou in de buurt een 4G antenne staat, en je DIY reflector op die positie plaatsen.
Weet jij trouwens welke providers Zonneplan gebruikt voor de 4G verbinding? Kan wel eens opzoeken waar die mast zou moeten staan als ik dat weet.
Dat weet ik helaas niet 😩 ik zal het zo eens aan Kiki vragen 😬GaMbiNo schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 19:06:
[...]
Goed idee.![]()
Weet jij trouwens welke providers Zonneplan gebruikt voor de 4G verbinding? Kan wel eens opzoeken waar die mast zou moeten staan als ik dat weet.
CryptoCake schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 19:33:
[...]
Dat weet ik helaas niet 😩 ik zal het zo eens aan Kiki vragen 😬
:strip_exif()/f/image/NzxPLkqSMi6VvKe3UPGTQhsE.jpg?f=fotoalbum_large)
Helemaal top die Kiki. 😆
😂 “Altijd een stabiele en betrouwbare verbinding”
Kan Zonneplan niet gewoon goeie leveren 😅CryptoCake schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 18:59:
[...]
Wat je misschien ook zou kunnen proberen... Een parabolic reflector maken. Misschien met een roestvrijstalen kom van de ikea ofzo. Zolang het oppervlak maar glad is en reflecteert. (Kan het ook met karton proberen en aluminiumfolie, maar dan moet je echt een glad oppervlak zien te krijgen).
Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.
Ik zie mijn ZP P1 dongle regelmatig wisselen tussen Vodafone en Odido.GaMbiNo schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 19:06:
[...]
Goed idee.![]()
Waar meld je je aan?thido schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 15:38:
Ik heb mijn installatie zojuist ook aangemeld, zal vanavond de HA koppeling maken.
Hebben we nog wat om de hele dag naar te gaan kijken :-)
Hoe kan je dat zien? 😮kazuka schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 19:53:
[...]
Ik zie mijn ZP P1 dongle regelmatig wisselen tussen Vodafone en Odido.
Het zou inderdaad zomaar Vodafone kunnen zijn. 5 september toen wij hier allemaal geen verbinding meer hadden, had Vodafone toevallig ook een mobiele storing.
Oh ik zie dat ze het nu uit de app hebben gehaald. Je kon het hier zien in oudere versies:CryptoCake schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 20:03:
[...]
Hoe kan je dat zien? 😮
Het zou inderdaad zomaar Vodafone kunnen zijn. 5 september toen wij hier allemaal geen verbinding meer hadden, had Vodafone toevallig ook een mobiele storing.
/f/image/DjuSRRzGeg10SycSu2gSogXy.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 11% gewijzigd door kazuka op 17-09-2024 20:08 ]
Verwijder je afbeelding!kazuka schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 20:06:
[...]
Oh ik zie dat ze het nu uit de app hebben gehaald. Je kon het hier zien in oudere versies:
[Afbeelding]
Misschien even je slimme meter nummer afschermen.kazuka schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 20:06:
[...]
Oh ik zie dat ze het nu uit de app hebben gehaald. Je kon het hier zien in oudere versies:
[Afbeelding]
Haha kan gebeuren 😅kazuka schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 20:11:
Ja net gedaan, ik realiseerde het me toen ik op de 'plaats reactie' knop drukte
Maar je hebt gelijkt, Vodafone en Odido. Vond het terug in deel 1 van de topic 😬
Dit heb ik ook. Onduidelijk waarom en of het erg is. Het is volgens Zonneplan geen probleem. Niet elke Nexus lijkt het te doen.Gertaal schreef op maandag 16 september 2024 @ 15:12:
Hey onze 20kwh batterij is vandaag geïnstalleerd nu viel me iets vreemds op in het stroomverbruik een continue golfbeweging van zo’n 600w zie afbeelding is daar iets over bekend?
[Afbeelding]
Peugeot E-208 - 15 x 385 wp 5° zuid - Zonneplan Nexus
All electric! 8500Wp / Vaillant l/w 7kW / 2x Daikin l/l 2.5kW / Atlantic 200l / Nexus 20kWh / Victron 32kWh
Het is natuurlijk een mooi idee, maar.... waarom kan dit niet gewoon zonder 4G en mét ethernet? Is overigens ook nog goedkoper voor ZP zelf i.p.v. al die Vodafone IOT abonnementjes.CryptoCake schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 18:59:
[...]
All Electric met Vaillant 105/6 & 300L boiler | 10.700wP | Skoda Enyaq & Fiat 500E | WARP vvw | Homewizard | Zonneplan Nexus 20 kWh
Dat hebben we vaak genoeg aangegeven inderdaad. Maar zolang ze die optie niet bieden en de stabiliteit van de dongles niet verbeteren, moeten we zelf maar wat bedenken.ervh schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 22:35:
[...]
Het is natuurlijk een mooi idee, maar.... waarom kan dit niet gewoon zonder 4G en mét ethernet? Is overigens ook nog goedkoper voor ZP zelf i.p.v. al die Vodafone IOT abonnementjes.
Het gaat toch om je verdiensten.
1x een meetmoment missen kan al een gemiste laad of ontlaad trigger zijn.
Mits geen brakke module
Technisch gezien is 4G mijns inziens veruit de slimste oplossing, maar ik denk dat er iets van productieproblemen zijn bij het snel opschalen van de hoeveelheden.
Persoonlijk denk ik dat 4G veel meer storingen heeft dan internet thuis; als ik bijv. kijk hoe vaak mijn auto zijn verbinding verliest op plekken waar hij stil staat is dat netwerk allerminst betrouwbaar te noemen.
Als ik ZP was zou ik in elk geval de keuze bieden; Ethernet of 4G, beide mogelijk. Dan gebruik je 4G als backup en is ethernet primair.
All Electric met Vaillant 105/6 & 300L boiler | 10.700wP | Skoda Enyaq & Fiat 500E | WARP vvw | Homewizard | Zonneplan Nexus 20 kWh
Wat gisteren miste aan onbalans wordt vandaag dan weer ruimschoots goed gemaakt, nu al op €14,45.
Toch meer zon dan voorspeld?
€15,50 hier!NightHawk4 schreef op woensdag 18 september 2024 @ 12:49:
'The return of onbalans'![]()
Wat gisteren miste aan onbalans wordt vandaag dan weer ruimschoots goed gemaakt, nu al op €14,45.![]()
Die €1850 onbalans is toch echt waar je het van moet hebben kwa vergoeding.
In de ochtend was er minder zon dan voorspeld was. Vandaar de hoge vergoeding voor leveren.NightHawk4 schreef op woensdag 18 september 2024 @ 12:49:
Wat gisteren miste aan onbalans wordt vandaag dan weer ruimschoots goed gemaakt, nu al op €14,45.![]()
Eerder minder dan voorspeld of een grotere afname dan verwacht. Er was een tekort ten opzichte van de voorspelling... Van 12:00 tot 16:00 zit de EPEX prijs rond 15 cent (inclusief EB) dus de voorspelling was/is waarschijnlijk genoeg groene energie deze middag.NightHawk4 schreef op woensdag 18 september 2024 @ 12:49:
@Devke de nieuw dobbelstenen doen het heel goed!
https://onbalansmarkt.com/nexus/live
Water is pas echt lekker als het bij de brouwerij is geweest...
:strip_exif()/f/image/UIjk4St6Wl0SNy1xEqEXQYUB.jpg?f=fotoalbum_large)
https://services.tenergy....spx/actualimbalanceprices
🤣 ben dr een biet(je) zuinig op dan.... (bietje is dialect voor beetje, weet niet of je dat kent anders valt het grapje in duigen) 😉Biet80 schreef op woensdag 18 september 2024 @ 13:36:
[...]
Eerder minder dan voorspeld of een grotere afname dan verwacht. Er was een tekort ten opzichte van de voorspelling... Van 12:00 tot 16:00 zit de EPEX prijs rond 15 cent (inclusief EB) dus de voorspelling was/is waarschijnlijk genoeg groene energie deze middag.
@Devke de nieuw dobbelstenen doen het heel goed!
https://onbalansmarkt.com/nexus/live
Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.
A-j t mot uutleggen okDevke schreef op woensdag 18 september 2024 @ 15:17:
[...]
🤣 ben dr een biet(je) zuinig op dan.... (bietje is dialect voor beetje, weet niet of je dat kent anders valt het grapje in duigen) 😉
🤣🤣 heb je een punt.
Zo jammer dat ik hem niet gewoon op mijn eigen internet kan hangen…
[ Voor 14% gewijzigd door GaMbiNo op 18-09-2024 15:41 ]
Yep, all report “0”.c1913 schreef op woensdag 18 september 2024 @ 17:12:
Does anyone else have 0 in Powerplay now?
Will be solved soon.
Have seen it before.
17 en 18 september op 0,00 euro. BizarChiqo schreef op woensdag 18 september 2024 @ 17:11:
Kijk nog eens naar de opbrengst van vandaag 👀?
Nog niet, gisteren staat nog op 0OxyDrokz schreef op woensdag 18 september 2024 @ 17:26:
Geen stress, alles is weer terug.
Dan is het wachten tot de postduif het brengt. 😁😁😁
Gebeurt wel vaken en komt altijd wel goed
Hij houd alleen nog niet erg rekening met je teruglevering dat zou van mij wat meer mogenBiet80 schreef op woensdag 18 september 2024 @ 13:44:
Nu is er wel te veel zon. Nog niet schrikbarend maar je krijgt wat kleingeld voor de laadacties van de Nexus.
[Afbeelding]
https://services.tenergy....spx/actualimbalanceprices
Lekker joh! Wel onwijs netjes van ze. Ik moet wel zeggen... zie hier en daar een compensatie, en nu een credit die ze niet hadden hoeven doen. Ondanks dat hun klantenservice nog wat ondermaats is, zijn ze wel goed voor hun klanten. Niet gedacht, en aangenaam verrast!Gertaal schreef op woensdag 18 september 2024 @ 18:48:
Zojuist een credit factuur van Zonneplan gekregen, ivm verkochte aantallen ging hun inkoop omlaag.. we hadden de factuur al betaald dus dit hadden ze niet hoeven doen.. -1200 eurie 🥳
Er viel me iets op toen ik door hun vacatures zat te scrollen:
Sinds wanneer vervangen ze hele meterkasten? Nieuw product maybe?De ene dag ben je bezig met het wisselen van een defecte omvormer of het vervangen van een meterkast. De volgende dag ben je druk met het oplossen van een storing of het installeren van een nieuwe laadpaal. Aan afwisseling en diversiteit geen gebrek.
Meterkasten vervangen lijkt me niet super lucratief. Ook veel afstemwerk met de ander aanbieders van nutsvoorzieningen nodig.CryptoCake schreef op woensdag 18 september 2024 @ 18:54:
[...]
Lekker joh! Wel onwijs netjes van ze. Ik moet wel zeggen... zie hier en daar een compensatie, en nu een credit die ze niet hadden hoeven doen. Ondanks dat hun klantenservice nog wat ondermaats is, zijn ze wel goed voor hun klanten. Niet gedacht, en aangenaam verrast!
Ligt eraan welke vorm, vervangen is met zegelrecht eitje, nutsvoorziening doet de rest.John245 schreef op woensdag 18 september 2024 @ 19:22:
[...]
Meterkasten vervangen lijkt me niet super lucratief. Ook veel afstemwerk met de ander aanbieders van nutsvoorzieningen nodig.
Zonder zegelrecht een ramp.
https://www.enexis.nl/met...nen-meterkast-en-bouwkastDapdodo schreef op woensdag 18 september 2024 @ 19:31:
[...]
Ligt eraan welke vorm, vervangen is met zegelrecht eitje, nutsvoorziening doet de rest.
Zonder zegelrecht een ramp.
Haha volgens de monteurs van het installatiebedrijf die bij ons de boel hebben gemonteerd hebben ze zelf bijna geen buitendienst meer ivm tegenvallende verkoop zonnepanelenCryptoCake schreef op woensdag 18 september 2024 @ 19:01:
Even over het nieuwe Zonneplan product: Ik ben altijd super nieuwsgierig, dus de hele website van Zonneplan monitor ik goed
Er viel me iets op toen ik door hun vacatures zat te scrollen:
[...]
Sinds wanneer vervangen ze hele meterkasten? Nieuw product maybe?
Wanneer gekocht?Gertaal schreef op woensdag 18 september 2024 @ 18:48:
Zojuist een credit factuur van Zonneplan gekregen, ivm verkochte aantallen ging hun inkoop omlaag.. we hadden de factuur al betaald dus dit hadden ze niet hoeven doen.. -1200 eurie 🥳
Yep, hier ook steeds, dacht al dat het aan mij lag, had hem al geresetGuidoweb55 schreef op woensdag 18 september 2024 @ 20:37:
Meer mensen waar hij offline is?
Bij mij exact 60kwh, maar ik heb de batterij pas per 5 sept.kukel360 schreef op woensdag 18 september 2024 @ 22:02:
[Afbeelding]
Mij valt op dat er een groot verschil (-+80kWh) zit tussen geladen en ontladen in mijn statistieken. Hebben anderen dat ook?
12,5% conversie verlies, lijkt vrij normaal.kukel360 schreef op woensdag 18 september 2024 @ 22:02:
[Afbeelding]
Mij valt op dat er een groot verschil (-+80kWh) zit tussen geladen en ontladen in mijn statistieken. Hebben anderen dat ook?
https://onbalansmarkt.com/nexus/resultsPeterhardenberg schreef op woensdag 18 september 2024 @ 22:37:
[...]
12,5% conversie verlies, lijkt vrij normaal.
12,5% lijkt 1 % meer dan de systemen uit de link.
Ik zit zelf in die situatie. Ik ben zzp-er en wil een nexus kopen, maar kan op internet niet vinden wat het beste is en toegestaan:
1: Ik kan mijn partner de batterij laten kopen en haar dan gebruik laten maken van de KOR regeling. Daarmee zou het volledig buiten de zzp administratie blijven en kan zij gebruik maken van de btw teruggave regeling.
2: Ik kan de batterij als zzp-er kopen. Dan zou ik gebruik kunnen maken van de btw op aanschaf en kia regeling, wat de aanschaf lager maakt. Dit klinkt interessanter, maar ik weet niet of dit is toegestaan? Ik gebruik immers zakelijk geen stroom en heb geen thuiskantoor. Dus zou hem 100% prive gebruiken.
Hier word er veel uitgelegd betreffende financieringsmogelijkheden enzo:yulunga schreef op donderdag 19 september 2024 @ 10:33:
Is er hier ook toevallig iemand die zzp is en een Nexus (of andere thuisbatterij) heeft gekocht?
Ik zit zelf in die situatie. Ik ben zzp-er en wil een nexus kopen, maar kan op internet niet vinden wat het beste is en toegestaan:
1: Ik kan mijn partner de batterij laten kopen en haar dan gebruik laten maken van de KOR regeling. Daarmee zou het volledig buiten de zzp administratie blijven en kan zij gebruik maken van de btw teruggave regeling.
2: Ik kan de batterij als zzp-er kopen. Dan zou ik gebruik kunnen maken van de btw op aanschaf en kia regeling, wat de aanschaf lager maakt. Dit klinkt interessanter, maar ik weet niet of dit is toegestaan? Ik gebruik immers zakelijk geen stroom en heb geen thuiskantoor. Dus zou hem 100% prive gebruiken.
https://doe-duurzaam.nl/d...-voordelen-op-een-rijtje/
"Je mag zonnepanelen alleen op de zaak zetten als je de opgewekte stroom voor minimaal 10% zakelijk gebruikt (bron: ikwordzzper). Denk daarbij aan stroom voor je bedrijfsruimte aan huis of het opladen van je bedrijfswagen. Kom je niet aan 10% dan mag je de zonnepanelen alleen privé kopen."yulunga schreef op donderdag 19 september 2024 @ 10:33:
Is er hier ook toevallig iemand die zzp is en een Nexus (of andere thuisbatterij) heeft gekocht?
Bron : https://www.vattenfall.nl...nepanelen-prive-zakelijk/
Ben het met anderen eens hier dat het jammer is dat er geen backup internet is in de vorm van ethernet of Wi-Fi.
Ik heb nu 4 4G dongels van ZP thuis hangen. Je zou zeggen dat dat handiger kan.
Wel even met hen gebeld om het om te zetten ook neem ik aan?ApexAlpha schreef op donderdag 19 september 2024 @ 10:56:
Gister weer zo een dongel offline, maar had al een nieuwe in de bus liggen. Die nu maar aangesloten en hopelijk blijft het nu werken.