De gemeente vroeg specifiek naar de raam locaties, die zitten op 2.95 m en 3.01m.blb4 schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 17:50:
[...]
Wel verwonderlijk. als ik 't zo zie zit je dichtstbijzijnde erfgrens op ~ 2,6 meter afstand en daar zal de geluidsdruk dan meer dan 40 dB (A) zijn.
Als ik de email conversaties teruglees lijkt het erop alsof de gemeente-medewerker ook vooral bezig is geweest met de WPAC excel tool.
Ik heb nog steeds wat twijfels, want er staat er op het einde van de email:
Ik vraag me af hoe ik dit moet intrerpreteren.Wel moet de aanvrager worden geïnformeerd dat het zijn verantwoordelijkheid blijft dat aan de geluidsnormen wordt voldaan.
Ik begrijp dat het mijn verantwoordelijkheid is om de vergunning te volgen, dus als ik een andere warmtepomp ophang begrijp ik dat het mijn probleem is.
Maar, als ik volgens de vergunning een warmtepomp ophang en het blijkt dat het geluid in de praktijk te hoog is, is het dan nog steeds mijn probleem? Ik heb immers gedaan waar ik toestemming voor heb gekregen van de gemeente.
:strip_exif()/f/image/q4EyWNHkwVfso7xUF6Z1t9vT.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/xRED24obG8xFJ9ouPAU1XGrj.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/jzZ4AxzgqFeEvC57MWlZoxIp.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/vVfgO7q07cyZZvs8tJuo55EW.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/RNp9gvwS6Lqd6GhWwcK5pEQx.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/5addTJk8IR9gqCk4QYCnyevb.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/uDDSNCkqmFjWJMkxwfSUObMy.png?f=user_large)
/f/image/uhBRu6l9UQK8E3nJlt0MgGFV.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/MoMkLepOBV4rHffomEWJ8bqz.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/5PUqz4twfHVISrSTJEO05nWb.jpg?f=fotoalbum_large)